XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet zo lang geleden een mail gestuurd aan de servicedesk van XMS met de vraag of er al bekend is wanneer er IPv6 uitgerold gaat worden?

Antwoord, ze zijn hier nog niet mee bezig,en dus nog niet bekend!
Lijkt mij een std. antwoord van servicedesk, ze moeten een keer.

Ik moet mijn firewall aanpassen en dacht laten we dit maar bijtijds gaan doen.....

Kennissen bij XS4ALL hebben het al draaien.

Hebben jullie hier al iets van vernomen?

Groet,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 09:16:
Ik heb nog niet zo lang geleden een mail gestuurd aan de servicedesk van XMS met de vraag of er al bekend is wanneer er IPv6 uitgerold gaat worden?

Antwoord, ze zijn hier nog niet mee bezig,en dus nog niet bekend!
Lijkt mij een std. antwoord van servicedesk, ze moeten een keer.

Ik moet mijn firewall aanpassen en dacht laten we dit maar bijtijds gaan doen.....

Kennissen bij XS4ALL hebben het al draaien.

Hebben jullie hier al iets van vernomen?

Groet,

Mike
Er wordt druk getest met IPv6 op dit moment, er zijn verder geen testgebruikers nodig en het is nog niet bekend wanneer IPv6 beschikbaar wordt voor ons als klanten. Dit is wat ik te horen kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:47
Helaas in Leiden geen uitwijkmogenlijkheid naar een andere ISP

Maar mocht het echt zo zijn dat ook ik mijn vaste IP adres moet inleveren, dan ben ik er wel een beetje klaar mee hoor, acties of niet dan maar meer betalen, maar zodra ik over kan stappen ga ik dat direct doen.

Ik weet namelijk niet wat ze nog meer gaan uitkleden, straks gaan ze nog datalimieten instellen of zo (beetje sarcastisch bedoeld)

Ik vindt, dat als je een vast IP aanbied voor een bepaalde prijs, dat je er niet zomaar met een brief vanaf kan komen, laten ze maar een passende oplossing aanbieden, maar ach daar gaan we weer ...... de actie van XMSnet heeft niets te maken met klanten tevreden houden, dit is gewoon niet servicegericht.

Elke keer als het iets beter lijkt te gaan komen er weer problemen in de vorm van storingen veranderingen of wat dan ook, zien ze niet dat ze zich op deze manier heel langzaam de afgrond in gaan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vrees met grote vreze dat als er een nieuw administratief systeem wordt ingevoerd,dat de facturering van mij gaat veranderen.
Het is wettelijk zo geregeld dat een bedrijf geen boete mag berekenen in de vorm van administratieve kosten,als het enige andere systeem automatische incasso is.
Je hebt geen keuze, het is of automatische incasso, of acceptgiro met 1,50 verhoging.
De rechter heeft bepaald dat dit niet mag, immers een keuze voor een acceptgiro levert gelijk een verhoging op, je keuze wordt dus beboet.
Het mag alleen als er een tweede keuze is,die ook geen geld kost, die is er in de vorm van de digitale nota of finbox.
Je hebt dan:
1. Incasso - gratis.
2. digitale nota/finbox - gratis.
3. acceptgiro a 1,50 ( 18 euro op jaarbasis)
Ik ben hiervoor naar de rechter gestapt ( mijn oom en nicht zijn advocaat en werken bij een groot advocaten kantoor ) en hieruit is de regeling met xms uit voortgekomen, ze sturen me een factuur per mail, die betaal ik binnen een week ( meestal dezelfde dag nog) ze sturen geen accept giro.
Alle grote bedrijven ondersteunen finbox, Ziggo, nuon, mijn zorgverzekeraar,neckermann enz, maar XMS / KPN niet.
De bepaling in de algemene voorwaarden waarin XMS zegt dat betaling alleen per accept van 1,50 kan of anders incasso, is dus strijdig met de wet,en dus niet van toepassing. ( alleen bij degenen die niet geklaagd hebben of naar de rechter zijn gestapt wordt die 1,50 nog gewoon in rekening gebracht)
Ik ben alleen bang dat bij een ander systeem de huidige regeling vervalt en ik weer naar de rechter moet stappen, of xms moet per verzonden factuur/accept 1,50 in mindering brengen zodat het totaal weer gelijk is.
Zo verloor XMS ook al het in rekening brengen van downgrade kosten toen ik van 100 terug naar 50 ging, om de simpele reden dat bij de activering niet stond dat bij terug gaan er kosten in rekening zouden worden gebracht.
Ook hier zijn de algemene voorwaarden van XMS niet conform de wetgeving.

Met een ander geschil bracht XMS 10 of 15 euro administratiekosten in rekening.
daarop heb ik simpelweg gezegd, okay,mijn antwoorden en mijn moeite om e.e.a. tegen te spreken kosten ook geld, dus ik heb XMS een rekening gestuurd van 15 euro,die ze uiteraard niet betaalden.
Als XMS moeite doet kost het geld, als ik moeite doe moet dat gratis.
Gelukkig doet het kantoor waar mijn oom werkt ook hun werk als incassoburo,en na een brief van ze heeft XMS mijn rekening van 15 euro voldaan.

Moraal van dit verhaal,je hebt veel meer rechten als je denkt,heb je een rechtsbijstandsverzekering ( in plaats van een oom en nicht) dan kan het geen kwaad als je die er eens naar laat kijken.
Ik denk dus dat XMS geen poot heeft om op te staan als ze zonder enige compensatie zo maar het vaste ip weg halen, alleen wie is er net als ik,bereid om voor zijn princiepes desnoods naar de rechter te gaan.
Duizenden mensen betalen onterecht kosten omdat een bedrijf schermt met hun algemene voorwaarden,maar die zijn ondergeschikt aan de wet, zo heb ik vorige maand nog een claim tegen FedEx gewonnen, ze wilden 15 euro vervoerskosten niet betalen ( ze hadden een pakket beschadigd door er met een heftruck overheen te rijden maar volgens hun algemene voorwaarden hoefden ze alleen een de waarde van het apparaat te betalen en niet de vervoerskosten) en dat heeft ze 1765 gekost, 1750 voor de rechtzaak en 15 euro voor mijn vervoerskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Ik zit er wel over na te denken, maar om een vast ip, lijkt me dat dat wel een beetje ver gaat. Maar zijn er mensen die dat misschien wel willen gaan doen?
Ik vraag me werkelijk af of het kan om zomaar een dienst te stoppen waar best wel wat afnemers voor zijn :?

[ Voor 52% gewijzigd door White_Collar op 28-05-2012 12:44 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Ik vind de hele IP discussie nog al speculatief gedreven op angst en opgeziept door een kans op ongenoegen.
Het zou verstandiger zijn eerst te wachten op antwoord zodat iedereen weet hoe de nieuwe situatie er technisch uit gaat zien.

Immers heeft Genexis PacketFront overgenomen en is het niet ondenkbaar dat het toekennen van een (in dit geval nieuw) vast IP address per klant zal worden doorgetrokken naar packetfront CPE´s. Dat zou dus een positieve uitkomst zijn.

My 2ct´s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zou het helpen (tip!) als iemand eens in de algemene voorwaarden kijkt (kan / wil ik zelf niet, ben geen XMS klant) welke bepalingen er in staan mbt aanvullende diensten. Ik gok dat er in staat dat deze eenzijdig gewijzigd kunnen worden.
Dat betekent waarschijnlijk dat je op z'n gunstigst je abo kan opzeggen, op z'n ongunstigst dat je de aanvullende dienst kan opzeggen (maar dat wil je juist niet).

Wanneer het komt tot een rechterlijke toetsing denk ik dat je met een consumenten-abo weinig kans op succes hebt. Wat niet wegneemt dat het m.i. van gebrek aan klantvriendelijkheid getuigt wanneer XMS een administratiesysteem leidend laat zijn voor het verbreken van gedane toezeggingen.

Overigens heb ik in driekwart jaar bij Lijbrandt één keer een IP wissel gehad, en dat was toen ik zelf een andere router aan de Genexis hing zonder het MAC adres van de vorige te spoofen.
Maar garanties zijn er niet, wanneer je voor je (thuis)werk afhankelijk bent van een vast IP is het vervelend.

Overigens: wanneer je een vergelijkbare stabiele / veilige verbinding via Transip (of een andere aanbieder) kan realiseren voor 5 euro per jaar (42 cent per maand) denk ik niet dat een rechter zal oordelen dat dit (gezien de belangen die in het spel zijn) een onredelijk bedrag is dat onmogelijk van een klant kan worden gevergd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:01:
Misschien zou het helpen (tip!) als iemand eens in de algemene voorwaarden kijkt (kan / wil ik zelf niet, ben geen XMS klant) welke bepalingen er in staan mbt aanvullende diensten. Ik gok dat er in staat dat deze eenzijdig gewijzigd kunnen worden.
[...]
De voorwaarden staan gewoon op xmsnet.nl, daar hoef je geen klant voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zelf echt het onderzoek moet gaan doen wil ik ook m'n uurtarief kunnen factureren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik heb mijn vaste IP pas per december, en ben bereid er voor te vechten. Ik heb er voor betaald, dus wil er op zijn minst een jaar gebruik van kunnen maken. Ik kom ook niet ergens vanaf voor dat een jaar om is, dus andersom mag je hetzelfde verwachten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Even over het IPv6 verhaal - begrijp ik het goed dat dit eigenlijk niet beschikbaar hoort te zijn?

Ik heb namelijk van XMS een tijdje terug een IPv6 adres gekregen en kan dus gewoon IPv6 websites bezoeken. (Ik heb hiervoor niks speciaals bij XMS aangevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizkid_niels schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:49:
Even over het IPv6 verhaal - begrijp ik het goed dat dit eigenlijk niet beschikbaar hoort te zijn?

Ik heb namelijk van XMS een tijdje terug een IPv6 adres gekregen en kan dus gewoon IPv6 websites bezoeken. (Ik heb hiervoor niks speciaals bij XMS aangevraagd)
Je krijgt 6rd opties mee van de dhcp server - maar dat is allemaal getunneld, dus geen native ipv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als morgen inderdaad blijkt dat XMS mijn static IP wil afnemen, zal ik zeker stappen ondernemen via mijn rechtsbijstand. Ik draai voor een aantal van mijn domeintjes zelf de nameservers, inclusief DNSSEC en ik gebruik ook VPN wat weer IP gebonden is. Dus elke keer dat mijn IP veranderd is er 1 te veel en kost me weken om weer recht te zetten.
En ook ik kan nog niet overstappen op een andere ISP.
Ik was altijd heel erg tevreden met XMS, maar het lijkt er steeds meer op dat de klant niet meer op de eerste plek staat. Het lijkt goddomme de NS wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:36
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 16:41:
Als morgen inderdaad blijkt dat XMS mijn static IP wil afnemen, zal ik zeker stappen ondernemen via mijn rechtsbijstand. Ik draai voor een aantal van mijn domeintjes zelf de nameservers, inclusief DNSSEC en ik gebruik ook VPN wat weer IP gebonden is. Dus elke keer dat mijn IP veranderd is er 1 te veel en kost me weken om weer recht te zetten.
En ook ik kan nog niet overstappen op een andere ISP.
Ik was altijd heel erg tevreden met XMS, maar het lijkt er steeds meer op dat de klant niet meer op de eerste plek staat. Het lijkt goddomme de NS wel!
Ondanks dat ik het met je eens ben snap ik niet waarom je geen zakelijke opties zoekt als het zo belangrijk is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je opeens een zakelijke verbinding moeten gaan nemen? Zoveel vragen we toch niet? Is het nu zo ingewikkeld om iemand een vast ip te laten houden!

Ik vraag niet om een verbinding die 365/24/7 in de lucht is. Alleen maar om een vast ip. Thats it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:56

GerkeP

Vragen mag altijd........

Luuk1983 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:16:
[...]

Ondanks dat ik het met je eens ben snap ik niet waarom je geen zakelijke opties zoekt als het zo belangrijk is.
Omdat dit niets te maken heeft met zakelijk ;)
Enig idee hoe ik 1000 euro per maand moet gaan ophoesten om mijn werk te kunnen doen? Daar heb je het over met een zakelijke aansluiting. Internet is tegenwoordig een eerste levensbehoefte. Er zijn ook verwachtingen geschept door XMS. Als ik even rond ga op mijn werk hebben we het over 21 xms en lijbrandt aansluitingen die door mij en mijn collega's gebruikt worden. Als dat ineens betekent dat vast ip niet meer mogelijk is krijg ik het druk. Alles over naar een andere provider die het wel biedt. Op eendusdanige korte termijn jan ik dan mijn vakantie alvast annuleren. En met hulo van de nodige rechtsbijstand kunnen ze dan inderdaad bij XMS en Lijbrandt zich gaan voorbereiden op een dikke schadeclaim ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Loveparade schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:23:
[...]

Omdat dit niets te maken heeft met zakelijk ;)
Enig idee hoe ik 1000 euro per maand moet gaan ophoesten om mijn werk te kunnen doen? Daar heb je het over met een zakelijke aansluiting. Internet is tegenwoordig een eerste levensbehoefte. Er zijn ook verwachtingen geschept door XMS. Als ik even rond ga op mijn werk hebben we het over 21 xms en lijbrandt aansluitingen die door mij en mijn collega's gebruikt worden. Als dat ineens betekent dat vast ip niet meer mogelijk is krijg ik het druk. Alles over naar een andere provider die het wel biedt. Op eendusdanige korte termijn jan ik dan mijn vakantie alvast annuleren. En met hulo van de nodige rechtsbijstand kunnen ze dan inderdaad bij XMS en Lijbrandt zich gaan voorbereiden op een dikke schadeclaim ;)
Sorry hoor, maar je gaat hier toch echt te ver, en je zet je zelf ook nog eens behoorlijk voor aap. Maarja, we stoppen je maar ik het hokje ¨niet gehinderd door enige kennis van zaken¨ zeg maar...

Een zakelijk aansluiting op een FttH verbinding is veelal mogelijk bij bv http://www.heldenvannu.nl/ En als je hun 1000 Euro per maand wil betalen dan weet ik zeker dat ze speciaal voor jou een exclusief contract zullen maken op extra dik papier met een goud randje. Ik denk voor de helft ook nog wel. Met een bos bloemen, een persoonlijke handdruk van de directeur en een kusje van zijn secretaresse als bonus :P

Als jullie zo door gaan met flamen zit dit topic in no time op slot. No fun in that :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

trankilo schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:33:
[...]

Sorry hoor, maar je gaat hier toch echt te ver, en je zet je zelf ook nog eens behoorlijk voor aap. Maarja, we stoppen je maar ik het hokje ¨niet gehinderd door enige kennis van zaken¨ zeg maar...

Een zakelijk aansluiting op een FttH verbinding is veelal mogelijk bij bv http://www.heldenvannu.nl/ En als je hun 1000 Euro per maand wil betalen dan weet ik zeker dat ze speciaal voor jou een exclusief contract zullen maken op extra dik papier met een goud randje. Ik denk voor de helft ook nog wel. Met een bos bloemen, een persoonlijke handdruk van de directeur en een kusje van zijn secretaresse als bonus :P

Als jullie zo door gaan met flamen zit dit topic in no time op slot. No fun in that :/
Dat die prijzen inmiddels anders liggen zal dan wel (550 euro aansluitkosten en 120 euro ex btw per maand, dat groeit wel op mijn rug ;) ). Feit is dat er verwachtingen zijn gewekt door XMS. Ik heb ook alle correspondentie nog wel liggen die ik daarover heb gehad met XMS ;).
Zoals al eerder is aangehaald, op de kabelaars na biedt vrijwel elke isp in NL een vast ip. Als XMS dat nu gaat aanpassen (nog steeds speculatie, want laten we eerst maar een antwoord krijgen van xms_webcare) dan is er voor mij een groot probleem en zal ik met die correspondentie in de hand zeker verhaal gaan halen. Ik vind dit zeker geen flame. Hier wordt duidelijk aangegeven wat de zorgen van gebruikers hier in zijn en wat de consequenties zijn.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18
Heren.. zullen we de paniek in dit topic even 'on hold' zetten tot er meer duidelijkheid is? Als XMS webcare dinsdag geen statement heeft zal ik even kijken of ik met XMS kan schakelen om iets meer duidelijkheid te krijgen.. Deal? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:51:
Heren.. zullen we de paniek in dit topic even 'on hold' zetten tot er meer duidelijkheid is? Als XMS webcare dinsdag geen statement heeft zal ik even kijken of ik met XMS kan schakelen om iets meer duidelijkheid te krijgen.. Deal? :)
+1 \0/

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8bzkWT00dQ7thHfuMgtiXMn/full.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:50:
[...]

Je krijgt 6rd opties mee van de dhcp server - maar dat is allemaal getunneld, dus geen native ipv6.
Technisch zijn er weinig nadelen aan 6rd t.o.v. native IPv6. Het enige nadeel vanuit consumentenperspectief is dat het aantal routers dat het ondersteunt nog vrij beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:03:
[...]

Technisch zijn er weinig nadelen aan 6rd t.o.v. native IPv6. Het enige nadeel vanuit consumentenperspectief is dat het aantal routers dat het ondersteunt nog vrij beperkt is.
Ik zou denken dat het aantal routers zonder ipv6 wel aan het verminderen is. Mijn linksys E4200 hier doet zowel 6rd als native (alhoewel ik dat native dus niet kan uitproberen. :) )

6rd heeft het nadeel dat het een tunnel is, dus je kunt in theorie op rariteiten stuiten die je tunnel stukmaken, zoals middleboxes die icmp droppen. En je hebt nog steeds een onderliggende ipv4 link nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het aantal routers zonder IPv6 is inderdaad flink aan het verminderen maar lang niet alle routers die IPv6 ondersteunen kunnen ook 6rd.

Als ik kijk naar routers voor thuis die 6rd ondersteunen kom ik niet verder dan wat Linksys en D-Link modellen. Veel gebruikte merken als TP-Link, Draytek en Netgear hebben bijvoorbeeld nog geen enkel model dat 6rd kan. Ook veel gebruikte router distro's als Clearos en pfSense ondersteunen het nog niet al wordt daar in elk geval bij die laatste wel aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ik222 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:49:
Het aantal routers zonder IPv6 is inderdaad flink aan het verminderen maar lang niet alle routers die IPv6 ondersteunen kunnen ook 6rd.

Als ik kijk naar routers voor thuis die 6rd ondersteunen kom ik niet verder dan wat Linksys en D-Link modellen. Veel gebruikte merken als TP-Link, Draytek en Netgear hebben bijvoorbeeld nog geen enkel model dat 6rd kan. Ook veel gebruikte router distro's als Clearos en pfSense ondersteunen het nog niet al wordt daar in elk geval bij die laatste wel aan gewerkt.
Sterker nog, Draytek heeft al aangegeven 6rd niet te gaan ondersteunen. Probleem is ook dat 6rd op verschillende manieren geimplementeerd kan worden, maar door die verschillen ook een hoop problemen kan veroorzaken.

Pfsense heeft inmiddels een implementatie in de laatste versie, maar zoals gezegd, stabiel is het zeker nog niet.

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 28-05-2012 19:22 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:51:
Verstandige opmerking en alvast bedankt voor de moeite als bericht van de kant van XMS [Webcare] uitblijft.

Wat mij betreft: DEAL!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Laatst online: 07-09 23:30
ik222 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 18:49:

Ik zit inderdaad op de development versie van Pfsense, waarin IPv6 van XMS werkt. (6rd dan, iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 17:16:
[...]

Heel simpel:
Voor een zakelijke verbinding betaal je veel en veel meer, en dat komt omdat je er veel meer bij krijgt (wat ik niet nodig heb):
- SLA's voor uptime
- Gegarandeerde snelheid (t zal mij roesten dat mijn snelheid tussen de 80 en 120 schommelt)
- allerlei andere diensten die feitelijk niets inhouden, anders dan op papier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het zakelijke verhaal heeft hier niets mee te doen.

XMS adverteerde met het zelf draaien van servers, XMS gaf daarom ook de mogelijkheid tot een vast IP (betaald) in sommige gebieden zelfs 8! vaste IP's.

Telfort, tweak en een hoop ander providers geven al jaar en dag een vast IP (of meerdere IP's) bij een DSL verbinding.(zelfs bij een abbo van 2 tientjes!)

En op het netwerk van de toekomst zou dit in eens niet meer kunnen?
Dat is natuurlijk gewoon flauwekul, als dit in eens niet meer kan dan is dit een bewuste keuze geweest.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Wist u dat: Internetten bij XMS meer voordelen heeft!

- Desgewenst kunt u uw website ook op uw eigen computer publiceren, de verbinding is er snel genoeg voor. 

Host u een eigen server:

- In uw persoonlijke XMS omgeving kunt u een vast ip-adres aanvragen.

U krijgt bij XMS veel meer waar voor uw geld!

code:
1
2
3
4
IP-adressen

U kunt tót 8 vaste IP-adressen krijgen tegen een vergoeding van eenmalige administratiekosten (25 euro voor alle adressen samen, ongeacht het aantal).
Voor de meeste gebruikers is één IP-adres voldoende. Meer vaste IP-adressen kunnen aangevraagd worden via vastip@xmsnet.nl.

Dit zijn snips uit publicaties van XMS zelf, zoals sommige mensen al melden staat XMS juridisch niet zo sterk als ze deze opties in eens afnemen.

vast
consistent, voorgoed, blijvend, levenslang, onveranderlijk, voortdurend afgesproken.

Nu maar wachten wat webcare hier morgen over te melden heeft...

[ Voor 10% gewijzigd door fast-server op 28-05-2012 23:30 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Bovendien erkent XMS zelf het nut/noodzaak van een vast IP adres (mijn.xmsnet.nl - internetinstellingen) :
Instellingen internet
...
Vast IP adres

Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. Op dit moment heeft u een statisch IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:00

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Yup, same here ;)
Instellingen internet

Internetsnelheid

Uw huidige internetsnelheid is 100 Mbps.

Vast IP adres

Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld. U hoeft hiervoor niets te doen.
Ik heb, toen ik XMS nam, zelfs apart aan moeten geven op het aanvraag formulier of ik wel of geen vast IP wilde. Toen werd er namelijk nog gezegd dat als ik het gelijk zou doen, het gratis zou zijn (maar het is uiteindelijk gratis gebleven ;) )

Overigens heb ik mijn huidige IP al sinds ik bij XMS aangesloten ben, ondanks dat de 3e router er inmiddels aan hangt sinds 2009.

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 29-05-2012 08:27 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Webcare nog niet wakker?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trankilo schreef op zondag 27 mei 2012 @ 11:31:
Ik heb ook weer eens wat hoor.

Slim al ik ben heb ik een groep in de meterkast bijgeplaatst i.v.m. wat veranderingen in de keuken. Hierdoor is de Genexis een uurtje van de stroom af geweest. Net voor een lang weekend. ´Slim´, nou nee niet echt. Want alle diensten (op dvb-c na) down.

Zaterdag zo als het hoort de XMS helpdesk gebeld die de Genexis in Lookinglass nog gewoon zag, dus moest een klein probleempje zijn die je gemakkelijk kan oplossen. En spare´s heb ik ook nog genoeg liggen, dus hier moesten we makkelijk uit komen. We begonnen met de settings opnieuw te pushen. Duurde 15 min waarna de Genexis CPE 30min stroomloos gelaten moest worden.
Werkte niet.
Andere Genexis geprobeerd, geen succes. Volledig nieuwe Genexis gehaald op de zaak, loste het probleem helaas ook niet op.

Maar weer gebeld waar gelijk duidelijk werd dat deze technische uitdagingen niet meer door de helpdesk aagepakt worden bij XMS. Die hebben gelijk een ticket naar Operator gestuurd (ik zit op een WDGO netw). Die pas op op zijn vroegst dinsdag de tickes gaan oppakken.

Aangezien Concepts dit soort dingen niet uit de weg gaan hun maar eens gebeld omdat ik daar een bevriende medewerker werkzaam is. Het probleem zouden hun wel kunnen oplossen waren het niet dat ze geen toegang hebben tot het systeem omdat ik bij een andere ISP zit. Bummer :-(

Moraal van het verhaal, laat je Genexis niet zonder spanning, zeker niet voor een lang weekend ;)
Kan je ons via DM je adresgegevens + toelichting sturen, wij houden dit graag voor je in de gaten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik denk dat ze bezig zijn om een mooi lul verhaal op te schrijven om ons af te poeieren met een vage reden.
Enige optie voor mij is eigenlijk dat dit besluit niet door gezet word, en ik hoop eerlijk gezegt dat de verantwoordelijke mensen van dit besluit hiervan genoeg geschrokken zijn om dit besluit niet door te zetten.
Want ik denk dat axe gewoon niet om kan gaan met vaste ip's, of beter gezegd: het word gewoon niet ontwikkeld dat het wel kan. Weinig andere reden kan ik zelf verzinnen.
Ik hoop dat mijn verhaaltje over axe ontkracht kan worden en dat het niet waar is, als dat niet gebeurt, dan weten we genoeg? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 17:29

Goku33

Ownage!

Ach, in de praktijk valt zo'n dynamisch ip ook nog wel mee hoor. Ik heb een packetfront zonder de vast-ip dienst en heb zeker al sinds november vorig jaar hetzelfde ip-nummer. Het is dus niet zo dat je iedere maand de boel om kan gooien. Als het gebeurt blijft het natuurlijk vervelend als je downtime krijgt op bepaalde diensten die je zelf draait, maar het zal geen schering en inslag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b]Rekenblok schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 10:32:
Ik denk dat ze bezig zijn om een mooi lul verhaal op te schrijven om ons af te poeieren met een vage reden.
Tsk tsk tsk Rekenblok.. dat is wel een erg snelle 180o draai :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 21:58
Er zijn hierboven mensen die vertellen dat ze drie weken doorlooptijd nodig hebben om een gewijzigd ip-adres te verwerken. Dat zijn dus serieuze issues.
Daarnaast: je kunt het als provider niet maken om zo'n dienst met een aankondiging van een week van te voren te laten vervallen. Ik heb zelf nog geen brief gehad, dus óf het geldt niet voor mij, óf de termijn om een oplossing te zoeken wordt nóg korter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:56

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:36:
[...]
Ik denk ook niet dat ze dat tekstje zelf schrijven... Daar heb je een marketing/communicatie afdeling voor, waarna de juridische afdeling het verhaaltje controleert en wat formuleringen aanpast en dan wil het management er ook nog graag even naar kijken... Kan wel een weekje duren denk ik... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:36:
[...]

Klopt, maar dat komt ook om het feit dat ik een vast ip adres heb en vermoedelijk ook in de goede richting zit waar het probleem zit.
Daarnaast zijn de ip's uitgegeven door internl, misschien dat de ispfabriek ze daarom niet kan overnemen en dus ook niet kan aanbieden.
Overigens: kan axe nou wel of niet vast ip adressen provisionen op lijnen?
Of ga je op die vraag er weer omheen draaien waaruit we kunnen concluderen dat we kunnen zwaaien naar de vaste ip's?

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 29-05-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgen we nu ineens een ex-medewerkers strijd?

Wat mij betreft nog steeds: DEAL! [zie boven]

Even wachten hoelang XMS [webcare] nodig heeft voor een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:21:
Krijgen we nu ineens een ex-medewerkers strijd?

Wat mij betreft nog steeds: DEAL! [zie boven]

Even wachten hoelang XMS [webcare] nodig heeft voor een antwoord.
Het discusseren / onderbouwen waarom ik denk dat het zus en zo is, is geen strijd lijkt me? :)
Een simpele ja of nee met een kleine onderbouwing voldoet prima hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 29-05-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:24:
[...]
Het discusseren / onderbouwen waarom ik denk dat het zus en zo is, is geen strijd lijkt me? :)
Zonder smileys begrijpt ook niemand meer of het al dan niet serieus genomen moet worden.
Kies zelf maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:26:
[...]

Zonder smileys begrijpt ook niemand meer of het al dan niet serieus genomen moet worden.
Kies zelf maar...
Dit lijkt mij niet het moment om te grappen.
Is dat antwoord voldoende?

Maar goed * White_Collar wacht het allemaal maar weer af, omdat het blijkbaar niet gewaardeerd word om een technisch inhoudelijke discussie te voeren.

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 29-05-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:26:
[...]
Kies zelf maar...
* Fiber kiest voor: :)F

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
erikafoort schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:30:
[...]
Ondertussen de factuur binnengekregen voor de maand Juni.
Internet (100/100Mbit) € 42.50 per maand, over de periode 01-06-2012 tot 01-07-2012
Nog geen nieuw maandbedrag dus het gaat ze duidelijk niet om de euro's :) Het verkeerde bedrag/abonnement heb ik al gemeld via de mail, hier mogen ze dan rustig weer in hun eigen tempo naar kijken, ik verwacht over anderhalve week wel weer mail van ze :)
Het gaat ze echt niet om de euro's bij XMSnet.

En antwoord van de financiele administratie gekregen. Ze gaan me nu zelfs de 'te veel in rekening gebrachte kosten' terugbetalen per volgende maand....Ik wacht maar gewoon weer even op de volgende rekening om te kijken wat er gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door erikafoort op 29-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

erikafoort schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:43:
[...]
Het gaat ze echt niet om de euro's bij XMSnet.

En antwoord van de financiele administratie gekregen. Ze gaan me nu zelfs de 'te veel in rekening gebrachte kosten' terugbetalen per volgende maand....Ik wacht maar gewoon weer even op de volgende rekening om te kijken wat er gebeurt.
Kijk, dat is nog eens netjes! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Nou, dat weet ik dus niet. Ik wil graag gewoon betalen voor de diensten en niet achteraf verrekenen.
Maar ik heb toch maar een mail gestuurd, dat ze eerst maar eens goed moeten bekijken wat ze in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

erikafoort schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:23:
Nou, dat weet ik dus niet. Ik wil graag gewoon betalen voor de diensten en niet achteraf verrekenen.
Maar ik heb toch maar een mail gestuurd, dat ze eerst maar eens goed moeten bekijken wat ze in rekening brengen.
Dat gaat niet, omdat facturering altijd voorloopt (of juist achter O-) ) om bepaalde redenen. Achteraf trekken ze het weer recht. Hebben we het hier al vaak genoeg over gehad, maar valt niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Zojuist gebeld over het vaste IP met XMS.
Het lijkt erop dat bestaande klanten hun vast IP kunnen behouden en dat nieuwe klanten GEEN vast IP meer kunnen aanvragen. Hopelijk klopt dit verhaal. Een DYNDNS account zou een oplossing kunnen zijn, echter een vast IP is toch erg handig als je eigen servers draait. Als ik het vast IP kwijt raak, overweeg ik terug te gaan naar XS4ALL. Zij bieden nog altijd een vast IP en native ipv6.

Met vriendelijke groeten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Nou, ik doelde eigenlijk meer op onderstaande (of vergelijkbare) aanbieding die jullie in Maart hadden.

http://xmsnet.nl/nieuws/g...er-op-30-en-31-maart-2012

Heb net een hd-recorder bij Ziggo aangeschaft voor 199 Euro (aangezien ik al klant was) en Ziggo levert modems met ingebouwde router. Dan zie ik het niet zo zitten om nu weer eens 99 Euro voor een hd-recorder te betalen en dan ook nog eens een nieuwe router te moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jacques1971 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:38:
Het lijkt erop dat bestaande klanten hun vast IP kunnen behouden en dat nieuwe klanten GEEN vast IP meer kunnen aanvragen. Hopelijk klopt dit verhaal. Een DYNDNS account zou een oplossing kunnen zijn, echter een vast IP is toch erg handig als je eigen servers draait. Als ik het vast IP kwijt raak, overweeg ik terug te gaan naar XS4ALL. Zij bieden nog altijd een vast IP en native ipv6.

Zoals ik al heb aangegeven is een dyndns geen alternatief voor mij en waarschijnlijk vele anderen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:38:

Dat is tegenstrijdig met met wat er in de brief van Malthus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Dat is het inderdaad...maar de helpdesk vertelde dat niet iedereen met een vast IP een brief gaat krijgen.
Daar hoop ik dan maar op.

Verder, wat is er niet goed aan dyndns?
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:32:
[...]

Dat is tegenstrijdig met met wat er in de brief van Malthus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:39:
Dat is het inderdaad...maar de helpdesk vertelde dat niet iedereen met een vast IP een brief gaat krijgen.
Daar hoop ik dan maar op.

Verder, wat is er niet goed aan dyndns?

[...]
Dyndns kan een oplossing betekenen voor veel situaties, maar veel VPN-thuiswerkdiensten werken rechtstreeks op IP-adres en niet op DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Is er momenteel een storing bij XMS. De websites laden erg traag. En indien ik gebruik maak van een snelle proxy heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
[b]Rekenblok schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:15
Klopt, maar dat komt ook om het feit dat ik een vast ip adres heb en vermoedelijk ook in de goede richting zit waar het probleem zit.
Daarnaast zijn de ip's uitgegeven door internl, misschien dat de ispfabriek ze daarom niet kan overnemen en dus ook niet kan aanbieden.
Overigens: kan axe nou wel of niet vast ip adressen provisionen op lijnen?
Of ga je op die vraag er weer omheen draaien waaruit we kunnen concluderen dat we kunnen zwaaien naar de vaste ip's?
Het ging me even over je stijlbreuk.. niet om de inhoud van je vraag :)

Verder is mijn statement nog steeds hetzelfde: ik ben niet XMS en kan niet voor XMS spreken. Ik zal zo even kijken of ik wat tijd vrij kan maken om met XMS te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Dat zou kunnen zijn.. vaak kan in een VPN profiel wel degelijk een dyndns adres geplaatst worden.
VPN met o.a. fritzboxen en Draytek routers kan dit gewoon.

Maar ja...een vast IP is natuurlijk wel het beste!
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:45:
[...]

Dyndns kan een oplossing betekenen voor veel situaties, maar veel VPN-thuiswerkdiensten werken rechtstreeks op IP-adres en niet op DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
dewaal schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:52:
Is er momenteel een storing bij XMS. De websites laden erg traag. En indien ik gebruik maak van een snelle proxy heb ik er geen last van.
Hm, kan zo zijn. Hier in Wijchen ook last van.
Ook mijn teamspeak3 server gooit zo nu en dan iedereen eruit ( Dropped connection ) Tweakers ligt er soms ook even uit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacques1971 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:57:
Dat zou kunnen zijn.. vaak kan in een VPN profiel wel degelijk een dyndns adres geplaatst worden.
VPN met o.a. fritzboxen en Draytek routers kan dit gewoon.

Maar ja...een vast IP is natuurlijk wel het beste!
[...]
Het is niet zozeer een kwestie van kunnen, maar mogen. Veel bedrijven stellen als eis aan VPN dat ze weten waar je vandaan komt en daarop kunnen restricten. Een DNS naam voldoet dan niet, zeker niet als deze dynamisch up te daten is.

Evenzogoed is het niet mogelijk om een DNS domein te draaien met authorative name servers die onder dyndns hangen (als je het volgens de regeltjes doet).
Met DNSsec al helemaal niet uiteraard ;o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 15:55:
[...]

Het ging me even over je stijlbreuk..
Zie het maar als frustratie over de gang van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmmm, net naar aanleiding van dit topic de overstap geregeld naar XMS, mede omdat ik thuis een aantal diensten heb draaien en mijn huidige provider bepaalde poorten blokkeerde met hun modem.
Komen ze nu ineens met een dynamisch ip voor nieuwe klanten :(

Hopelijk komt er snel uitsluitsel, mijn nieuwe abbo gaat volgende maand in.
Mocht het vaste ip inderdaad komen te vervallen ga ik zeker mijn best doen om onder het contract uit te komen.

Reden van overstappen waren eigen router en beheer + vast ip tbv een aantal webservices/VPN verbindingen met familie.
Netjes doorgenomen met de verkoper en geen melding gehad dat dit zou veranderen.

[ Voor 18% gewijzigd door arjants op 29-05-2012 16:17 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik kan het begrijpen als ze internl IP's terug willen hebben, maar ze kunnen ons dan toch gewoon een nieuw ander vast IP adres geven...

Geef de nieuwe IP's uit en geef mensen 30 dagen om deze om te zetten, dan kan iedereen wanneer het hun uitkomt DNSsen etc omzetten.

XMS blij en de klanten ondervinden weinig hinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:35:
Ik kan het begrijpen als ze internl IP's terug willen hebben, maar ze kunnen ons dan toch gewoon een nieuw ander vast IP adres geven...

Geef de nieuwe IP's uit en geef mensen 30 dagen om deze om te zetten, dan kan iedereen wanneer het hun uitkomt DNSsen etc omzetten.

XMS blij en de klanten ondervinden weinig hinder.
Wat ik begrepen had is dat er morgen/overmorgen een statement komt vanuit XMS.. niet zozeer "om een verhaal te verzinnen" maar omdat de mensen die dit inregelen nog 232893940 andere dingen op hun bordje hebben liggen. Nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 16:55:
[...]
Wat ik begrepen had is dat er morgen/overmorgen een statement komt vanuit XMS.. niet zozeer "om een verhaal te verzinnen" maar omdat de mensen die dit inregelen nog 232893940 andere dingen op hun bordje hebben liggen. Nog even geduld dus.
Denan bedankt voor deze mededeling.

Had van de Webcare toch wel verwacht dat ze dat zelf konden mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Zijn dat de emailtjes die ze nog moeten beantwoorden? Dan kan ik me het voorstellen dat het altijd zo lang duurd voordat je natwoord krijgt _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Het hebben van een glasvezel was vroeger uniek, maar XMS lijkt alles een beetje om zeep te gaan helpen.

Ik hoop dat ze snel met een verklaring gaan komen.

Ook hoop ik dat ze beseffen wat een impact dit heeft op hun klanten (oftewel hun brood) en beseffen dat de magie van internet via glasvezel nu ongeveer gelijk gaat komen te liggen met ziggo (op de upload na)

Zouden ze zich realiseren dat ze dit best weleens een berg klanten kan kosten ? en dat ze zich vooral niet populair maken voor de elite klanten die zich voor XMSnet zouden willen aanmelden ?

Ik heb geleerd dat elke klant er eentje is waar je heel zuinig voor moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Ook ik heb voor XMS gekozen vanwege het vaste ip-adres en eigen beheer over poorten. Ik ben van een zakelijke ADSL verbinding met vast ip-adres overgestapt naar XMS, omdat het bij de overige providers niet mogelijk was. Ik heb HELDENVAN.NU ook overwogen, maar het leek me juist wel handig om alles in een te hebben. Als het vast ip-adres vervalt (voor bestaande klanten) ga ik op zoek naar een andere partij die dat wel bied, zoals XS4All of ga ik weer terug naar gescheiden aanbieders. Helaas dat Ziggo geen mogelijkheid is in mijn regio (035), want daar heb je bij een zakelijk abbonement wel alle mogelijkheden. Heb het pas nog bij een kennis in Friesland ingesteld. Die is ook naar een zakelijk alles-in-1 abbo. overgestapt mét een vast ip-adres en een super beeldkwaliteit.

't Zou jammer zijn, want verder ben ik toch wel tevreden met XMS. Heb nog wel het weergaveprobleem met downloaden, maar daar wordt aan gewerkt en zal uiteindelijk ook wel een keer opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Meultje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:58:
Ook ik heb voor XMS gekozen vanwege het vaste ip-adres en eigen beheer over poorten. Ik ben van een zakelijke ADSL verbinding met vast ip-adres overgestapt naar XMS, omdat het bij de overige providers niet mogelijk was. Ik heb HELDENVAN.NU ook overwogen, maar het leek me juist wel handig om alles in een te hebben. Als het vast ip-adres vervalt (voor bestaande klanten) ga ik op zoek naar een andere partij die dat wel bied, zoals XS4All of ga ik weer terug naar gescheiden aanbieders. Helaas dat Ziggo geen mogelijkheid is in mijn regio (035), want daar heb je bij een zakelijk abbonement wel alle mogelijkheden. Heb het pas nog bij een kennis in Friesland ingesteld. Die is ook naar een zakelijk alles-in-1 abbo. overgestapt mét een vast ip-adres en een super beeldkwaliteit.

't Zou jammer zijn, want verder ben ik toch wel tevreden met XMS. Heb nog wel het weergaveprobleem met downloaden, maar daar wordt aan gewerkt en zal uiteindelijk ook wel een keer opgelost worden.
Had je toevallig al geprobeerd de MTU waarde in je router naar 1500 te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
boekee schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:52:
Het hebben van een glasvezel was vroeger uniek, maar XMS lijkt alles een beetje om zeep te gaan helpen.
Voor mensen die in een regio zitten met een vrije provider keuze is het makkelijk om een andere ISP te kiezen welke wel een vast-IP uitgeeft.

Bij de meeste glas providers krijg je gewoon standaard een vast-IP (gratis)
Het probleem zit hem vooral bij de ISP-fabriek providers van reggefiber.

Wat ik erg vies vind is dat ze precies de mensen in de oude portaal gebieden deze brief hebben gestuurd (of nog gaan sturen) dat ze hun vaste IP kwijtraken.
Het zijn juist de mensen in die gebieden die helemaal geen keuze hebben om een andere glas ISP te kiezen.

Voor mij komt dat een beetje over als macht misbruik vanuit XMS, ze weten immers dat juist die klanten geen kant op kunnen.

Glas was een voordeel in de oude portaal gebieden, zoals het nu echter gaat zijn die gebieden een beetje het 3e wiel aan de wagen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Wanneer zijn deze brieven uitgegaan?
fast-server schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:12:
[...]

Voor mensen die in een regio zitten met een vrije provider keuze is het makkelijk om een andere ISP te kiezen welke wel een vast-IP uitgeeft.

Het probleem zit hem vooral bij de ISP-fabriek providers van reggefiber.

Wat ik erg vies vind is dat ze precies de mensen in de oude portaal gebieden deze brief hebben gestuurd (of nog gaan sturen) dat ze hun vaste IP kwijtraken.
Het zijn juist de mensen in die gebieden die helemaal geen keuze hebben om een andere glas ISP te kiezen.

Voor mij komt dat een beetje over als macht misbruik vanuit XMS, ze weten immers dat juist die klanten geen kant op kunnen.

Glas was een voordeel in de oude portaal gebieden, zoals het nu echter gaat zijn die gebieden een beetje het 3e wiel aan de wagen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jups Portaal Leiden hier.

Maar mocht dit verhaal negatief voortgaan, dan gaan ze hun naam verzieken,

Is er niemand die zich afvraagt wat de volgende verandering met zich mee gaat brengen ?

Begin toch wel onzeker te worden over XMSnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
boekee schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:08:
[...]

Had je toevallig al geprobeerd de MTU waarde in je router naar 1500 te zetten ?
Hoi MiK, bedankt. Dat heb ik je al vaker zien melden en heb dat toen ook bekeken, maar mijn ASA staat standaard op 1500. Zouden andere waardes nog zin hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
jacques1971 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:15:
Wanneer zijn deze brieven uitgegaan?

[...]
Malthus in "XMS Glasvezel ervaring - XV"

25mei

Er hebben nog meerdere mensen het zelfde gemeld, weet echter niet wat hun woonplaats is.

Daarnaast is de brief zo geschreven zodat ze het voor laten komen dat het vaste IP een "dienst" is (valt dan onder de algemene voorwaarden)

Een vast IP is echter nooit als een dienst verkocht, het was een service met een éénmalige administratieve vergoeding.

Voor een "dienst" betaal je namelijk maandelijks of jaarlijks een vergoeding. (Internet, Telefonie en TV zijn diensten)
Geeft wel weer aan hoe XMS over haar klanten denkt.

Je moet dus zeker in bezwaar gaan aangezien die brief gewoon niet klopt.
Eenmalige kosten: Eenmalige kosten vast IP adres € 24.95

[ Voor 49% gewijzigd door fast-server op 29-05-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Blijkbaar niet genoeg prioriteit bij xms om vandaag een statement eruit te gooien.
Teleurstellend, het had ze gesiert om het wel te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 29-05-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

boekee schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:52:
[...]
Zouden ze zich realiseren dat ze dit best weleens een berg klanten kan kosten...
Dat zou wel eens mee kunnen vallen, wij Tweakers hebben een verkeerd perspectief denk ik. 99 procent van de klanten weet waarschijnlijk niet eens wat een vast ip adres is, laat staan dat ze het nodig hebben. Er zal vast wel een kosten-baten analyse gemaakt zijn: Het levert ons zoveel op aan efficiency en kost ons zoveel aan opzeggingen... O-)
fast-server schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:12:
[...]
Welke? (Ben te lui om zelf te zoeken... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Meultje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 17:58:
Helaas dat Ziggo geen mogelijkheid is in mijn regio (035), want daar heb je bij een zakelijk abbonement wel alle mogelijkheden.
Maar UPC is dan wel leverbaar, die hebben ook zakelijk met vaste IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:51:
[...]

Dat zou wel eens mee kunnen vallen, wij Tweakers hebben een verkeerd perspectief denk ik. 99 procent van de klanten weet waarschijnlijk niet eens wat een vast ip adres is, laat staan dat ze het nodig hebben. Er zal vast wel een kosten-baten analyse gemaakt zijn: Het levert ons zoveel op aan efficiency en kost ons zoveel aan opzeggingen... O-)
[...]

De niet ISP-fabriek providers.
Tweak, KPN, XS4all etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:09:
[...]
De niet ISP-fabriek providers.
Tweak, KPN, XS4all etc etc
OK, maar die zijn qua TV weer wat minder... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Tweak doet ook WGDO :)

En daarnaast is TV bij KPN ISP net iets minder maar het werkt wel (geen blokjes, audiosync issues, EPG...)
Het zijn daar dus ook voordelen, Nadeel is wel dat je geen analoog of DVB-C bij KPN ISP's krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Niet overal. Ik kan alleen Tweak Groen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Mr. Jinx schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:05:
[...]

Maar UPC is dan wel leverbaar, die hebben ook zakelijk met vaste IP adressen.
Ja, misschien een alternatief, maar m'n ervaringen met UPC zijn niet zo positief. En ik meen dat Ziggo de boel beter voor elkaar heeft dan UPC...?

Hoewel ik met de zakelijke kant van UPC geen ervaringen heb, dus dat is niet helemaal eerlijk. Zal 't eens bekijken.

Ik zie net b.t.w. dat hier ook een nieuwe aanbieder aan het firmament is toegevoegd, "Fieber". Ben dan wel zo'n € 20,- / mnd meer kwijt, maar kan zelfs 500/500 (alleen internet) kiezen zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Meultje schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 19:29:
[...]
Ik zie net b.t.w. dat hier ook een nieuwe aanbieder aan het firmament is toegevoegd, "Fieber". Ben dan wel zo'n € 20,- / mnd meer kwijt, maar kan zelfs 500/500 (alleen internet) kiezen zie ik.
Ik zat net ook te kijken. Alleen als ik doorklik is die 500/500 weer weg, maar wel allerlei zakelijke opties, inclusief vast ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 17:08
Jammer dat de vaste ip er uit gaat.
Net een nieuwe server gebouwd |:(
Geen brief onvangen aan deze kant?

[ Voor 20% gewijzigd door binbero op 29-05-2012 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zullen we zonder paniek te zaaien toch even gewoon het antwoord afwachten en meer weten wat er nu precies aan de hand is.

Leuk dat iedereen een alternatief gaat zoeken, maar deze is meestal regionaal / lokaal verschillend en tot nu toe heeft zich hier maar één iemand, uit het Arnhem Portaal gebied gemeld die de brief heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:51:
[...]

[...]

Jups dat is ook wel zo, er zijn niet heel vaste IP klanten, maar als ik als nieuwe klant kan kiezen tussen meerdere aanbieders, dan vallen degene af die geen vast IP aanbieden. Dan loop ik naar de concurent, die het wel kan leveren, waarom zouden die het wel leveren en XMSnet niet ?

Hoe completer je kan leveren, hoe meer kans dat klanten diensten van je af willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Laatst online: 13-09 15:57
Misschien beginnen de nummerblokken op te raken van InterNL?

Als ik het goed heb is telt het klantenbestand van XMSnet nu zo'n ruim 32000 aansluitingen. De nummerblokken van InterNL, voor zover ik kan traceren, zijn allemaal /17 blokken. Dus zo'n 32766 bruikbare IP adressen per blok. Zou voorlopig toch voldoende moeten zijn om een vast IP adres aan te bieden?

Met IPv6 hebben we dit probleem natuurlijk niet meer, maar voordat "alles" over is.... Er zou pas echt vaart in het uitrollen van IPv6 komen als grote sites zoals Facebook en twitter op IPv6 only worden gezet. ;)

ff offtopic:
Is iemand al opgevallen hoe het IPv6 adres van Facebook eruit ziet? Leuk afgedwongen.
2620:0:1cfe:face:b00c::3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze gaan toch overschakelen van InterNLnet ip nummers naar ip nummers van de ISP Fabriek? Wellicht hebben die er wat minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
een vast IP is ook maar 1 IP, kost ze dus geen extra adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 17:26
Nog iemand last van een trage lijn? volgens http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ heb ik nu een 1/1Mbit lijn....
Mijn ping is wel gewoon 10ms. Maar internet is echt als een skippybal door de tuinslang.... Of trechter en uitwerpselen....

pc 3824

[ Voor 33% gewijzigd door muppet99 op 29-05-2012 21:12 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:05:
Ze gaan toch overschakelen van InterNLnet ip nummers naar ip nummers van de ISP Fabriek? Wellicht hebben die er wat minder?
Dat zou dus idd een valide reden kunnen zijn.
Ik heb zelf ook een servertje draaien en dus ook baat bij een vast IP adres. Maar voor de meeste abonnees zal het niets uitmaken. Die willen alleen maar Internet wat altijd beschikbaar is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
muppet99 schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:09:
Nog iemand last van een trage lijn? volgens http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ heb ik nu een 1/1Mbit lijn....
Mijn ping is wel gewoon 10ms. Maar internet is echt als een skippybal door de tuinslang.... Of trechter en uitwerpselen....

pc 3824
Hier (6823) gaat alles vrij goed, volgens die speedtest heb ik nu een 70/96 Mbit verbinding. De download-snelheid is dus wel iets aan de lage kant, maar ik heb er nog weinig last van met surfen. :)

Ik heb vanwege de brief over het verdwijnen van mijn vaste ip-adres ook nog met de helpdesk van XMS gebeld. De medewerker die ik aan de lijn kreeg had hier echter nog niets over gehoord. Hij heeft toen contract opgenomen met de technische dienst en kreeg te horen dat ze morgen ingelicht worden. Ik kan morgen dus weer terugbellen...

[ Voor 0% gewijzigd door Malthus op 29-05-2012 21:22 . Reden: Postcode toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Op het moment dat XMS dat vaste IP issue bedacht en daarna een brief schreef hadden ze kunnen weten dat hier weerstand op zou komen en er vragen over gesteld zouden worden.

Als je belt weten ze niets of mogen ze niets zeggen, ook op vragen hierover in dit topic 0,0 antwoord.
Zolang er nog geen officieel antwoord komt mogen we best speculeren en onze eigen mening uiten (binnen de GOT regels) dacht ik zo.

Wij sturen mensen met een IPTV of DVB-C issue toch ook niet naar een eigen topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
swiebert schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:20:
[...]

Kwestie van message / dicussie shaping :)
Dus als we het over Usenet van XMS willen hebben moeten we een nieuw topic aanmaken ? als we het over websapce of mail van xmsnet willen hebben weer een nieuw topic aanmaken? Als we het over IPV6 m.b.t. XMS willen hebben een nieuw topic aanmaken?

Wordt een lekker zootje.

Dit verhaal IP heeft betrekking tot XMSnet dus daar hoort het gewoon te blijven (ben ik van mening)

EDIT

In het eind van de middag teste ik mijn verbinding en die was volledig, nu blijf ik steken op de 75 mbit.... ik merk steeds vaker dat het savonds langzamer is.

Meer mensen last van ? (omg Leiden )

[ Voor 16% gewijzigd door boswandeling op 29-05-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiebert schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:20:
[...]
Kwestie van message / dicussie shaping :)
U heeft uw Engels al gecorrigeerd zie ik, enfin.. term ontgaat mij, zal wel iets van [bedrijfs]communicatie te maken hebben.

U bent niet verplicht alle berichten te lezen en als deze u niet interesseren, kunt u ze rustig overslaan.
Voor meerderen hier is een statisch IP adres belangrijk en ik begrijp niet helemaal waarom u dat niet respecteert. Het staat u vrij een nieuw topic te starten, maar om anderen daarheen te verbannen lijkt mij wat merkwaardig.
Zolang de moderator niet ingrijpt is het onderwerp dat nu al een paar dagen de boventoon voert, geen taboe op dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
boekee schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:24:
[...]

In het eind van de middag teste ik mijn verbinding en die was volledig, nu blijf ik steken op de 75 mbit.... ik merk steeds vaker dat het savonds langzamer is.

Meer mensen last van ? (omg Leiden )
Hier in Veenendaal (3905) 10,9MB/s download vanaf IPv6 newsservers. Zelfs met een beetje overhead dus geen issues met de snelheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier Nijmegen Portaal al sinds de snelheidsverhoging met van alles [er]aan en draadloos, stabiel:

85 down 79 up, waar ik prima tevreden mee ben.

Geen zin om rechtstreeks met alles uit en geen zaken draaiend te testen, vind het zo wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Okee , dan denk ik dat het iets regionaals is.

Ik ben benieuwd wat XMS ons morgen gaat vertellen betreft het IP spektakel :)

Voor nu genieten van mijn zwaar verbrande kuiten en proberen te slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 21:36:
Die 99 procent zit ook niet op Tweakers... (Hoewel ik daar soms ook wel eens mijn twijfels over heb...)
zou me niets verbazen als er mede dankzij de tweakers en webcare genoeg discussie ontstaat dat dit draadje ook hoger terug komt op google. Ik zie steeds meer "onbekende" aliassen voorbij komen de laatste weken :)

Begrijp me niet verkeerd vind het alleen maar een goede ontwikkeling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Daarnaast, stond het topic binnen no time op "Hot op GoT" en zijn er in 2 dagen 5000 views bij gekomen. Lijkt me een goed teken dat dit onderwerp erg speelt. Misschien een teken voor xms om er alsnog vanaf te zien?

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 29-05-2012 23:27 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.