Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 14:01:
[...]
Ik rij geen auto, en heb verder ook niks te klagen. Maar voor packetfront geldt wel een beetje de wet van de remmende voorsprong - destijds was het redelijk spif, maar nu kun je er eigenlijk niks meer mede, en het kost tonnen om het te vervangen.
Toch, zonder weer te willen flamen,doet Ziggo het wel, al die eurodocsis 2 modems van motorola worden vervangen door een eurodocsis 3 hetgeen miljoenen kost,maar misschien komt dat omdat Ziggo feitelijk in handen is van de
DURFcapitalisten Warburg Pincus en Cinven.
Bij de aanleg hier van het vezelnet ( +5 jaar) werd ook een open netwerk beloofd, 5 jaar later valt er nog steeds niets te kiezen,maar als er al gekozen kan worden zijn dat toch weer "totaal providers" in Griekenland is de vezel net als hier het stroomnetwerk in princiepe, provider A levert telefonie, provider B levert internet, provider C levert TV,natuurlijk hebben al die providers ook totaal pakketten maar ik kan ook kiezen voor A+B+C of welke willekeurige mix dan ook,en je kan kiezen voor duurdere maandcontracten,of goedkopere jaarcontracten,ga ik terug naar Nederland dan is het 1 belletje en de boel is uit en ik betaal dan helemaal niets, ik bel 1 dag voor ik vanuit Nederland vertrek en bij "thuiskomst" in Griekenland werkt het,gewoon via de creditcard, telefoon nummer porteren duurt een uur.
Die Grieken mogen dan zo armlastig zijn op dit moment maar ze hebben op dat gebied meer dan dat ik de eerste 10 jaar in Nederland kan verwachten, alleen internet 100/100 mbits kost me net 20 euro per maand.
Waarom zou ik,toen jij een abonnement op XMS nam was een vast ip een mogelijkheid,wat misschien medebepalend is geweest voor je keuze,welke ze je nu in een keer ontnemen.
Toen ik bij xs4all zat ( isdn ) boden ze me 4 vaste ip nummers, meer dan 10 jaar geleden,zodat gezinsleden ook konden internetten zonder mijn pc als router te gebruiken en toen het schaarser begon te worden kon ik 3 ip's inleveren in ruil voor een gratis draytec router,maar ik mocht tot een abonnementsverandering ook de 4 ip's houden.
Feitelijk pakt XMS niet alleen de mensen die een vast ip nummer hebben aan,maar ook alle andere abonnee's door gewoon een mogelijkheid weg te nemen.
Je betaalde voor een abonnement waarbij je een vast ip tegen betaling kon afnemen,en die mogelijkheid ontnemen ze nu iedere abonnee, ook degene die het niet gebruikten.
[
Voor 23% gewijzigd door
Nick39 op 27-05-2012 14:39
. Reden: Reply Loveparade ]