Hehehe leuk dat iemand het zegtj1nx schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:51:
[...]
Hmm, nu je het zo verwoord. Wat een klote baan
Zeker dat onvermoeibaar honderdduizend keer hetzelfde uitleggen. Respekt!
Een helplessdesk medewerker kan ook alleen maar zijn best doen met de tools en informatie die hij ter beschikking krijgt.
Heeft iemand al eens geprobeerd om 2 IP's van XMS via DHCP te krijgen d.m.v. eth0:1 of een 2e NIC via een switch?
Ik heb een vast IP en draai een aantal servers waaronder mijn mail, kan het zelf dus niet testen.
Het zou namelijk mooi zijn als dit zou werken aangezien ik gewoon een extra IP nodig heb
Ik weet wel dat je geen IP via DHCP krijgt als je een vast IP adres hebt.
Ik heb een vast IP en draai een aantal servers waaronder mijn mail, kan het zelf dus niet testen.
Het zou namelijk mooi zijn als dit zou werken aangezien ik gewoon een extra IP nodig heb
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Als je packetfront hebt kun je in theorie een pc aan een andere port op het glaskastje aansluiten. Dat ding heeft 4 lan ports, maar dat kan misschien per model verschillen. Alleen zit er misschien verderop nog dhcp snooping waardoor dit toch niet gaat werken. (Ben even te lui om het uit te proberen.fast-server schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:00:
Heeft iemand al eens geprobeerd om 2 IP's van XMS via DHCP te krijgen d.m.v. eth0:1 of een 2e NIC via een switch?
Bij genexis is je IP # gekoppeld aan jouw port in de pop, dus daar is het zeker maximaal 1.
Heb zelf een packetfront, ik moet mijn vaste IP gebruiken via DHCP krijg ik geen IP.
Ben bang als ik de vaste IP optie uitzet dat ik een ander IP krijg en dat ik dan al mijn dns instellingen voor mijn domeinen moet veranderen.
Als XMS nou eens extra IP adressen uitgaf... had er bij tweak 4 op adsl.
Ben bang als ik de vaste IP optie uitzet dat ik een ander IP krijg en dat ik dan al mijn dns instellingen voor mijn domeinen moet veranderen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
De vaste IPs voor packetfront zitten in een aparte range. Dus als je dat uitzet krijg je zeker een ander nummer.fast-server schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:13:
Heb zelf een packetfront, ik moet mijn vaste IP gebruiken via DHCP krijg ik geen IP.
Dat is een ding wat zeker is, de vraag is of de dhcp server to foppen is voor 2 dhcp IP's
ja zeker, Ik ben wel eens een klant tegen gekomen met twee ip's. Maar hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen geen idee

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
En op welk schema basseer je je dan?Nick39 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:45:
[...]
Klopt niet, was exact volgens schema,bij Ziggo en UPC ging het wel gewoon goed,het was al weken van te voren aangekondigd,was gewoon een blunder van Glashart.
[...]
Dat was ook de reden waarom ik zei dat sinds bepaalde personen weg zijn bij de helpdesk het nivo ver onder de maat zit,uiteraard was jij die persoon.
Verwijderd
Storing internet
Er is een storing met internet. Zowel bij ons intern als mogelijk bij een deel van de eindgebruiker.
Het probleem wordt onderzocht. Wij zijn ook beperkt telefonisch bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak. - Sophie
Er is een storing met internet. Zowel bij ons intern als mogelijk bij een deel van de eindgebruiker.
Het probleem wordt onderzocht. Wij zijn ook beperkt telefonisch bereikbaar. Onze excuses voor het ongemak. - Sophie
Heb je het internet al een uurtje van de stroom gehaald en opnieuw opgestart?Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:33:
Storing internet
[ Voor 0% gewijzigd door Luuk1983 op 23-05-2012 08:40 . Reden: ff smiley toegevoegd ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
't werkt weer. Kun je ons laten weten wat er aan de hand was?Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:33:
Storing internet
Geef maar een brul, als ik thuis ben zal ik meekijken met jeMau_Maus schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:02:
[...]
Dank voor het testen!. Het gaat om kanaal 185... ik heb geen family.
Ik zal anders posten wanneer het voorkomt. Misschien dat jij of iemand anders met een 110 het even kan checken op zon moment
Luuk1983 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:40:
...
XMS_webcare schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:33:
Storing internet
...
Heb je het internet al een uurtje van de stroom gehaald en opnieuw opgestart?
[ Voor 44% gewijzigd door Thasaidon op 23-05-2012 09:36 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Storing internet
Het probleem is inderdaad verholpen. Er werd een update gedraaid in een van onze systemen. Dat ging helaas niet zoals gepland. Excuses als je hierdoor problemen hebt ervaren met je diensten. - Sophie
Het probleem is inderdaad verholpen. Er werd een update gedraaid in een van onze systemen. Dat ging helaas niet zoals gepland. Excuses als je hierdoor problemen hebt ervaren met je diensten. - Sophie
Werkzaamheden Ziggo:
Dat zijn betere tijden om onderhoud uit te voeren.In de nacht van dinsdag 22 op woensdag 23 mei 2012 vinden er tussen 1.00 en 6.00 uur werkzaamheden in uw buurt plaats. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niets te doen. Houdt u er wel rekening mee dat er tijdens deze werkzaamheden onderbrekingen kunnen optreden in uw televisie-, radio-, telefonie- en internetsignaal. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.
Normaal gebeurt dat ook
Yup, het is ook pas vaak in de ochtend als iedereen weer gebruik maakt van zijn/haar diensten dat er nog wat mis blijkt te zijn
Lijkt erop dat mijn aanvraag 100/100 Internet => 50/50 incl telefoon, radio en tv al doorgevoerd is.
Kreeg mailtjes dat de internet verbinding weggevallen was (DDNS aanstaan en daar kreeg ik mailtjes van) dus even gekeken of er ergens een storing was en daarna in mijn contract. Daar staan beide diensten aan, 100/100 en 50/50 met alles er op en aan.
Maar ik kan niet bij mijn server komen nu (op het werk nu).... Ik gok dat ik een nieuw ipadres krijg/moet krijgen van de DHCP.
Edit,
En ik heb mijn oude IP nummer weer teruggekregen.
Kreeg mailtjes dat de internet verbinding weggevallen was (DDNS aanstaan en daar kreeg ik mailtjes van) dus even gekeken of er ergens een storing was en daarna in mijn contract. Daar staan beide diensten aan, 100/100 en 50/50 met alles er op en aan.
Maar ik kan niet bij mijn server komen nu (op het werk nu).... Ik gok dat ik een nieuw ipadres krijg/moet krijgen van de DHCP.
Edit,
[ Voor 5% gewijzigd door erikafoort op 23-05-2012 13:32 ]
Arrrg, ik kom er niet meer uit ... gevalletje kastje naar de muur.
Ik zit inmiddels 1 week zonder internet, tv en telfonie. Na veel heen en weer gebel bleek dat KPN een foutje had gemaakt in zijn technische systeem en per ongeluk mijn huisnummer had ingevoerd in plaats van het juiste. Kortom: mijn lijn bleek dus overgenomen door KPN met als gevolg een dode verbinding.
Inmiddels heeft KPN naar eigen zeggen de lijn weer vrij gegeven en kan XMS er weer diensten op zetten. Echter XMS zegt van niet en kan niets doen zonder dat de lijn vrij is. Ze zeggen dat het nog wel minstens een week kan duren voordat er weer terug gemigreerd is ... lekker dan! Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door.
@Webcare, @Rekenblok ... aangezien jullie veel expertise hebben op glasvezelgebied de vraag wat ik nu moet doen. Is dit niet te bespoedigen? Het lijkt mij van even een knop omzetten, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.
Ik zit inmiddels 1 week zonder internet, tv en telfonie. Na veel heen en weer gebel bleek dat KPN een foutje had gemaakt in zijn technische systeem en per ongeluk mijn huisnummer had ingevoerd in plaats van het juiste. Kortom: mijn lijn bleek dus overgenomen door KPN met als gevolg een dode verbinding.
Inmiddels heeft KPN naar eigen zeggen de lijn weer vrij gegeven en kan XMS er weer diensten op zetten. Echter XMS zegt van niet en kan niets doen zonder dat de lijn vrij is. Ze zeggen dat het nog wel minstens een week kan duren voordat er weer terug gemigreerd is ... lekker dan! Ondertussen loopt mijn abonnement gewoon door.
@Webcare, @Rekenblok ... aangezien jullie veel expertise hebben op glasvezelgebied de vraag wat ik nu moet doen. Is dit niet te bespoedigen? Het lijkt mij van even een knop omzetten, maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.
Verwijderd
Er is een onderzoek gestart op ons verzoek door Reggefiber. Zij moeten bekijken of dit inderdaad het geval is. Helaas moeten wij dit onderzoek afwachten. Wij houden het voor je in de gaten. Zodra er meer bekend is, laten wij het je weten. -Sophiebibabart schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 15:53:
Arrrg, ik kom er niet meer uit ... gevalletje kastje naar de muur.
Verwijderd
Storing telefonie
We ervaren op dit moment een technische storing waardoor je wellicht geen gebruik kunt maken van de telefoniedienst. Om zo snel mogelijk weer gebruik te kunnen maken van onze diensten, adviseren wij om gedurende 2 minuten de elektriciteit van het modem te halen. Daarna zullen alle dienst weer werken. Uiteraard werken wij hard aan een definitieve oplossing. - Sophie
We ervaren op dit moment een technische storing waardoor je wellicht geen gebruik kunt maken van de telefoniedienst. Om zo snel mogelijk weer gebruik te kunnen maken van onze diensten, adviseren wij om gedurende 2 minuten de elektriciteit van het modem te halen. Daarna zullen alle dienst weer werken. Uiteraard werken wij hard aan een definitieve oplossing. - Sophie
Dat lijkt me toch eenvoudig een telefoontje naar KPN, zo ben ik er ook achter gekomen. Ik snap gewoon niet dat dit allemaal zo lang moet duren. Dat er een onderzoek loopt krijg ik al de hele week te horen ... ik wil gewoon mijn verbinding terug.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:00:
[...]
Er is een onderzoek gestart op ons verzoek door Reggefiber. Zij moeten bekijken of dit inderdaad het geval is. Helaas moeten wij dit onderzoek afwachten. Wij houden het voor je in de gaten. Zodra er meer bekend is, laten wij het je weten. -Sophie
Afhankelijk op welk soort netwerk je zit (WGDO of WMP+) kan dit best een lastig iets zijn. Het is uiteraard al vreemd dat KPN de actieve XMS lijn vrij heeft gemaakt, hem vervolgens in de POP opnieuw ingeprikt heeft en er diensten over duwt. Wil je dit omdraaien, dan zal KPN dus eerst de lijn moeten vrijgeven, zodat XMS de IP vezel kan voorzien van diensten, maar tegelijkertijd moet ook de CATV vezel aangevraagd worden. Afhankelijk hoeveel KPN "kapot" heeft gemaakt, des te meer werk voor XMS om dit weer recht te krijgen met Reggefiber.bibabart schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:10:
[...]
Dat lijkt me toch eenvoudig een telefoontje naar KPN, zo ben ik er ook achter gekomen. Ik snap gewoon niet dat dit allemaal zo lang moet duren. Dat er een onderzoek loopt krijg ik al de hele week te horen ... ik wil gewoon mijn verbinding terug.
Ik weet zeker dat WebCare dit prima voor je in de gaten houdt en dit doorzet naar de juiste persoon als men er niet uit komt!
Ik zou gewoon vragen of ze willen met het stoppen van updates uitdraaien gedurende de dag uren. Doe dat lekker s'nachts. Je weet dat het altijd fout kan gaan.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:01:
Uiteraard werken wij hard aan een definitieve oplossing. - Sophie
Eerst internet, nu telefonie.. Maak alvast maar het berichtje voor de televisie
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Het begon met de TV
Snap er geen kloot van, waarom moet dit overdag ? dat dat idd lekker snachts zoals het hoort.
Ik heb nu dat mijn digitale tv het niet doet. Ik kreeg ineens de melding dat de setup box niet het juiste diensten krijgt. Net opnieuw op opgestart maar dat hielp niet. Storing bij Xms? Het gaat om Amersfoort vathorst
Hier in Veenendaal dezelfde melding.stansfield schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:54:
Ik heb nu dat mijn digitale tv het niet doet. Ik kreeg ineens de melding dat de setup box niet het juiste diensten krijgt. Net opnieuw op opgestart maar dat hielp niet. Storing bij Xms? Het gaat om Amersfoort vathorst
iptv ligt er hier ook uit (3752). When it rains, it poors.
Iptv in wijchen ligt er ook uit, de amino wil niet verder opstarten na de logo's van amino en opera.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
IPTV ligt er ook in Hilversum uit 
EDIT: 19.16 uur, weer up and running na twee reboots
EDIT: 19.16 uur, weer up and running na twee reboots
[ Voor 50% gewijzigd door buzzlightyear op 23-05-2012 19:17 ]
Iptv lag er hier 3814 ook uit. Na 3 reboots werkt het weer. Bleef overigens lang op 'authenticating' staan, toch maar even gewacht en na ongeveer 30s kwam er weer beeld.
Zo te zien een soort update, in het menu van de amino staat nu bovenaan 'Glashart Media".
Zo te zien een soort update, in het menu van de amino staat nu bovenaan 'Glashart Media".
[ Voor 26% gewijzigd door Malt007 op 23-05-2012 19:14 ]
Cool ineens gele menu's bij iptv en glashart logo ipv xms
het lijkt me niet de bedoeling
[ Voor 22% gewijzigd door Luuk1983 op 23-05-2012 19:17 ]
Zoiets schrijven is natuurlijk de goden verzoeken...j1nx schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:44:
[...]
Maak alvast maar het berichtje voor de televisie

Bij mij ligt iptv er ook uit, Amersfoort, 3812, Amino 110.
Vandaag ook al een (korte) stroomstoring gehad trouwens.

Edit: iptv doet het weer, na een software upgrade, weet natuurlijk niet of dat het verholpen heeft, kan ook toeval zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 23-05-2012 19:18 . Reden: Edit: ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat is geen update maar een falende authentie server bij ghmMalt007 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:13:
Iptv lag er hier 3814 ook uit. Na 3 reboots werkt het weer. Bleef overigens lang op 'authenticating' staan, toch maar even gewacht en na ongeveer 30s kwam er weer beeld.
Als er een time out Plaats vind schakeld hij terug naar de glashart media stijl
[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 23-05-2012 19:38 ]
Blijft wel een aardig zorgkindje dat IP TV.
Hier in Leiden nergens last van btw
Valt wel mee toch? Soms een hikje hier en daar, maar overall een prima product!
Ik heb nagenoeg nooit problemen met IPTV. Dit is weer de eerste keer sinds hele lange tijd dat er wat gebeurde wat fout was.boekee schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:39:
Blijft wel een aardig zorgkindje dat IP TV.
Zelfde hier, vandaag is een uitzondering, en was ook weer snel opgelost.Luuk1983 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:45:
[...]
Ik heb nagenoeg nooit problemen met IPTV. Dit is weer de eerste keer sinds hele lange tijd dat er wat gebeurde wat fout was.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ben net drie kwartier thuis en had het nog niet opgemerkt. Twee minuten de modem van de lijn en het werkt weer.Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:01:
Storing telefonie
Bedankt voor je uitleg! Ik twijfel ook niet aan de beste bedoelingen van XMS maar het is een zeer frustrerend proces. Er wordt nu al dagen gezegd dat het in onderzoek is, en dat is wel een erg vaag begrip. Ik heb liever dat het opgelost wordt! Onderzoeken kan dan daarna wel ...DjVe schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:29:
[...]
Afhankelijk op welk soort netwerk je zit (WGDO of WMP+) kan dit best een lastig iets zijn. Het is uiteraard al vreemd dat KPN de actieve XMS lijn vrij heeft gemaakt, hem vervolgens in de POP opnieuw ingeprikt heeft en er diensten over duwt. Wil je dit omdraaien, dan zal KPN dus eerst de lijn moeten vrijgeven, zodat XMS de IP vezel kan voorzien van diensten, maar tegelijkertijd moet ook de CATV vezel aangevraagd worden. Afhankelijk hoeveel KPN "kapot" heeft gemaakt, des te meer werk voor XMS om dit weer recht te krijgen met Reggefiber.
Ik weet zeker dat WebCare dit prima voor je in de gaten houdt en dit doorzet naar de juiste persoon als men er niet uit komt!
Zeker geen goed product.
Al meerdere keren meegemeaakt dat diensten interactief niet werkten, nu weer dat tijd probleem, en 8 sec en van de 10 keer zappen 4 keer 8 sec wachten.
Mijn vader heeft ziggo met alles erop en eraan, en die zegt (geloof hem op zijn woord) nagenoeg nooit problemen te hebben met DTV.
Al meerdere keren meegemeaakt dat diensten interactief niet werkten, nu weer dat tijd probleem, en 8 sec en van de 10 keer zappen 4 keer 8 sec wachten.
Mijn vader heeft ziggo met alles erop en eraan, en die zegt (geloof hem op zijn woord) nagenoeg nooit problemen te hebben met DTV.
Eén persoon is in beide gevallen totaal geen representatieve steekproef. Dat jouw vader bij Ziggo geen problem heeft wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Ga maar eens naar het Ziggo forum of praat eens met Nick39, hij kan je ook een hoop narigheid over Ziggo vertellen. Ikzelf ben ook geen representatieve steekproef, maar ik heb eigenlijk nooit problemen met IPTV. Ik vind UPC vroeger veel vervelender. Die STB's vraten stroom, ook in stand by en liepen 10 keer vaker vast dan mijn Amino. Mijn buurman is weer tevreden over UPC, dus ach. Er valt altijd over alle aanbieders genoeg te zeuren, dat is zeker.boekee schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:48:
Zeker geen goed product.
Onderzoeken moet je ook zien als "kijken hoe die lijn weer schoon gemaakt kan worden". Het daadwerkelijk orderen moet zo kunnen, maar als men een halfbakken order inschiet waardoor alles nog verder de soep in loopt, dan heb je echt een probleem.bibabart schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:47:
[...]
Bedankt voor je uitleg! Ik twijfel ook niet aan de beste bedoelingen van XMS maar het is een zeer frustrerend proces. Er wordt nu al dagen gezegd dat het in onderzoek is, en dat is wel een erg vaag begrip. Ik heb liever dat het opgelost wordt! Onderzoeken kan dan daarna wel ...
Jups,
Laat ik het zo stellen, als je als consument steeds maar van die kleine irritante dingetjes hebt dan is dat gewoon vervelend.
Voor mij persoonlijk vindt ik het geen perfecte dienst, hoger dan 6 wil ik dit echt niet geven.
Er kom na een aantal weken/maanden vanzelf weer een probleem opzetten, sommige problemen blijven dan weleens terugkomen,
Het zal nooit eens een half jaar goed werken
Laat ik het zo stellen, als je als consument steeds maar van die kleine irritante dingetjes hebt dan is dat gewoon vervelend.
Voor mij persoonlijk vindt ik het geen perfecte dienst, hoger dan 6 wil ik dit echt niet geven.
Er kom na een aantal weken/maanden vanzelf weer een probleem opzetten, sommige problemen blijven dan weleens terugkomen,
Het zal nooit eens een half jaar goed werken
Verwijderd
Heeft GHM aparte authenticatie servers voor de verschillende providers?Rekenblok schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:22:
[...]
Dat is geen update maar een falende authentie server bij ghm
Als er een time out Plaats vind schakeld hij terug naar de glashart media stijl
Hier heeft de TV vanaf 15:45 uur gewoon aangestaan (IPTV) zonder gekke dingen, alleen zit ik nu enige tijd bij Tweak (met EK-style oranje menu's).
Nou ja, het enige wat per provider verschilt is de kleur en het logo in het menu. Verder is het allemaal dezelfde dienst. Kan me voorstellen dat de authenticatie bepaalt bij welke provider je hoort en als die authenticatie niet lukt, dat je dan een default krijgt. Ik neem aan dat de betaalde diensten als Eredivisie Live nu niet werken?Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:32:
[...]
Heeft GHM aparte authenticatie servers voor de verschillende providers?
Hier heeft de TV vanaf 15:45 uur gewoon aangestaan (IPTV) zonder gekke dingen, alleen zit ik nu enige tijd bij Tweak (met EK-style oranje menu's).
Verwijderd
Dat heb je helemaal correct. Als authenticatie niet werkt, dan geen pluspakketten.Luuk1983 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:34:
[...]
Nou ja, het enige wat per provider verschilt is de kleur en het logo in het menu. Verder is het allemaal dezelfde dienst. Kan me voorstellen dat de authenticatie bepaalt bij welke provider je hoort en als die authenticatie niet lukt, dat je dan een default krijgt. Ik neem aan dat de betaalde diensten als Eredivisie Live nu niet werken?
@Webcare: Deze handleiding zegt dat de webmail geopend wordt via https://webmail.xmsnet.nl. De webserver achter dit domein geeft echter een certificaat uit voor een andere domein. Kunnen jullie dit (laten) fixen?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Je kan ook gewoon naar webmail.xtramediaservices.nl gaan, dan heb je die fout niet.
Ja, dat werkt. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar webmail.xmsnet.nl. Is gewoon makkelijk te onthouden. Je hebt de webmail URL voornamelijk nodig als je op een vreemde PC werkt waar je de POP-mail niet geconfigureerd hebt.
Als die webmail.xtramediaservices.nl URL inderdaad de juiste is, is het wellicht handig om die dan gewoon te vermelden in de handleiding...
Als die webmail.xtramediaservices.nl URL inderdaad de juiste is, is het wellicht handig om die dan gewoon te vermelden in de handleiding...
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Operatortje! lang niet gezien. Hoe is het met u?Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:05:
[...]
Dat heb je helemaal correct. Als authenticatie niet werkt, dan geen pluspakketten.
Afgelopen zondag heb ik via info@xmsnet.nl gevraagd of ik ook in aanmerking kom voor de gratis HD ontvanger. Ik ben al in het bezit van een Amino 110 maar heb deze zelf aangeschaft. Ik betaal dan ook geen 4.95 per maand voor digi tv. Het lijkt mij dat als ik nu een HD ontvanger zou aanvragen, dat ik deze gratis kan krijgen en dan vastzit aan de maandelijkse kosten van 4.95 per maand.
Is het normaal dat xms zo lang doet over het beantwoorden van een vraag? Misschien kan webcare hier iets aan doen?
Is het normaal dat xms zo lang doet over het beantwoorden van een vraag? Misschien kan webcare hier iets aan doen?
Neem het topic maar eens door, dan zul je zien dat je nog wel even kan wachten op een antwoord.Drukkert schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:13:
Afgelopen zondag heb ik via info@xmsnet.nl gevraagd of ik ook in aanmerking kom voor de gratis HD ontvanger. Ik ben al in het bezit van een Amino 110 maar heb deze zelf aangeschaft. Ik betaal dan ook geen 4.95 per maand voor digi tv. Het lijkt mij dat als ik nu een HD ontvanger zou aanvragen, dat ik deze gratis kan krijgen en dan vastzit aan de maandelijkse kosten van 4.95 per maand.
Bellen gaat sneller.
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 24-05-2012 08:52 ]
@webcare. In navolging op mijn vorige vraag heb ik jullie een DM gestuurd.
Verwijderd
Bedankt voor het doorgeven, wij hebben deze informatie doorgezet. - Sophieari3 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:39:
@Webcare: Deze handleiding zegt dat de webmail geopend wordt via https://webmail.xmsnet.nl. De webserver achter dit domein geeft echter een certificaat uit voor een andere domein. Kunnen jullie dit (laten) fixen?
Webcare kunnen jullie al meer vertellen over
Ik zou graag willen weten of de shaping problemen voor 50Mbps profielen met de oude ASR4000's hiermee opgelost zijn.
Ik zou namelijk graag een contractwijziging willen doen mits dit probleem is opgelost.
?Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:28:
[...]
Er is nog geen afmelding van deze werkzaamheden binnen gekomen, de chance logs krijgen wij sowieso niet te zien. Ik verwacht dat we na het weekend een duidelijke afmelding (eventueel met toelichting) zullen ontvangen, indien mogelijk zal webcare deze informatie ook hier doorgeven. -Tim
Ik zou graag willen weten of de shaping problemen voor 50Mbps profielen met de oude ASR4000's hiermee opgelost zijn.
Ik zou namelijk graag een contractwijziging willen doen mits dit probleem is opgelost.
DVB-C daarentegen heeft het bij mij nog nooit af laten weten.boekee schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:48:
Zeker geen goed product.
Inmiddels met Ned. 1, 2 en 3 in HD. Hopelijk more to follow.
Zoals Rekenblok al zei... mailen naar de helpdesk moet je alleen doen als je een vraag hebt waar je niet binnen een maand een antwoord op verwachtDrukkert schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:13:
Ik zou gewoon even bellen, maar ik denk dat het antwoord zal zijn dat je dan een nieuw contract aangaat voor een jaar, je gratis de HD decoder krijgt, maar dan wel 4,95 per maand extra gaat betalen.
Kortom, ze zetten je om naar het huidige abonnee plan en je krijgt de decoder niet gratis, want je gaat er gewoon 4,95 pm meer voor betalen.
Ik heb die "aanbieding", die ze mij ook gedaan hebben, dan ook vriendelijk afgeslagen.
[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 24-05-2012 13:05 ]
De Amino is door Ziggo en Multikabel getest en daar afgekeurd, de reden is dat wanneer van een SD beeld naar een HD beeld moet worden omgeschakeld of andersom, de buffer eerst geleegd moet worden,daarna weer gevuld en tijdens dit proces is het beeld zwart omdat je anders allemaal bagger ziet, van een aantal platformen weet ik dat deze de buffer capaciteit verkleind hebben waardoor je sneller beeld hebt, is de buffer echter te klein dan kan deze niet goed streamen en krijg je haperingen.Luuk1983 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:52:
[...]
Eén persoon is in beide gevallen totaal geen representatieve steekproef. Dat jouw vader bij Ziggo geen problem heeft wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Ga maar eens naar het Ziggo forum of praat eens met Nick39, hij kan je ook een hoop narigheid over Ziggo vertellen. Ikzelf ben ook geen representatieve steekproef, maar ik heb eigenlijk nooit problemen met IPTV. Ik vind UPC vroeger veel vervelender. Die STB's vraten stroom, ook in stand by en liepen 10 keer vaker vast dan mijn Amino. Mijn buurman is weer tevreden over UPC, dus ach. Er valt altijd over alle aanbieders genoeg te zeuren, dat is zeker.
Uit de test bleek dat de amino's hardwarematig het HD beeld prima kunnen weergeven maar onacceptabele wachttijden hebben wanneer omgeschakeld ( gezapt ) wordt.
Wat Ziggo betreft, deze gebruiken 2 decoders voor iptv en on demand diensten, een tot nu toe redelijk werkende Samsung die niet kan opnemen en de Cisco 8455DVB.
Van het laatste model hebben ze een hele berg gekocht en dat ding deed het in het begin goed maar omdat er net als bij de amino steeds meer diensten bij moesten komen is het ding nu zo instabiel geworden dat de stichting Kabelkeur een negatief advies heeft gegeven om het ding aan te schaffen, helaas kan je bij Ziggo niet kiezen bij de all in one pakketten met korting welke decoder er bij zit en heb je meestal de Cisco te pakken.
Ook hier heb je mensen die geen enkel probleem hebben,maar veel hebben de meest subtropische problemen,van niet goed werkende opnames,overlappende opnames die niet werken,geen toegang tot de videotheek of geen authorisatie bij HBO.
Het voordeel van Ziggo is dat ze 2 smaken hebben, een volledig pakket via DVB-C en dat werkt goed,maar die decoders kunnen natuurlijk geen iptv aan,reden waarom ik de interactieve diensten van Ziggo ook niet afneem ( kan ik ook niet want ik heb geen decoders maar gebruik de ingebouwde dvb-c CI+ decoders in de tv) want op dit moment is dat bij Ziggo dus ook gewoon een drama.
UPC heeft ook wat problemen met IPTV en heeft daardoor nog steeds de nieuwe Horizon decoder niet uitgebracht.
Over een paar jaar zijn alle kinderziektes er wel uit,maar de iptv dienst van Ziggo kan ik dus momenteel ook niet aanbevelen, de meer ervaren hobby-ist zal het wel goed werkend krijgen,maar de ik haal de decoder uit de doos en werken consument wacht een teleurstelling.
Verwijderd
Verandering Discovery
Vanaf nu is er het een en ander veranderd bij de Discovery kanalen:
Voor WGDO gebied
Discovery HD Showcase is uit de zenderlijst verwijderd, Discovery stopt met dit kanaal doorgeven.
Het kanaal Discovery, wat tot op heden alleen in SD werd doorgegeven, is nu ook in HD beschikbaar voor de klanten met het HD pakket.
Voor niet WGDO gebied
Discovery HD Showcase is uit de zenderlijst verwijderd, Discovery is gestopt met dit kanaal doorgeven.
Het Discovery kanaal, wat tot op heden alleen in SD werd doorgegeven, komt op korte termijn ook in HD beschikbaar voor onze klanten met het HD pakket. Het is nog niet bekend wanneer dit precies zal gebeuren. - Sophie
Voor WGDO gebied
Discovery HD Showcase is uit de zenderlijst verwijderd, Discovery stopt met dit kanaal doorgeven.
Het kanaal Discovery, wat tot op heden alleen in SD werd doorgegeven, is nu ook in HD beschikbaar voor de klanten met het HD pakket.
Voor niet WGDO gebied
Discovery HD Showcase is uit de zenderlijst verwijderd, Discovery is gestopt met dit kanaal doorgeven.
Het Discovery kanaal, wat tot op heden alleen in SD werd doorgegeven, komt op korte termijn ook in HD beschikbaar voor onze klanten met het HD pakket. Het is nog niet bekend wanneer dit precies zal gebeuren. - Sophie
Het is inderdaad jammer dat de IPTV hardware nog zo slecht is, het probleem zit hem vooral in de beperking van het geheugen en de CPU van de Amino's
Daarnaast is IPTV met het pluspakket en HDTV ook nog duurder dan Ziggo TV Extra, met TV extra heb je ook nog eens meer zenders.
IPTV kan beter zijn als DVB-C echter hebben ze nog een hele lange weg te gaan voordat het een gelijkwaardig product is.
IPTV is nog een pre-beta product door de slechte settopboxen.
Daarnaast is IPTV met het pluspakket en HDTV ook nog duurder dan Ziggo TV Extra, met TV extra heb je ook nog eens meer zenders.
IPTV kan beter zijn als DVB-C echter hebben ze nog een hele lange weg te gaan voordat het een gelijkwaardig product is.
Niet geheel juist, HD SHOWCASE stopt niet, alleen Discovery heeft dit tot pan Europees kanaal gebombardeerd vandaar dat dit kanaal op de satelliet gewoon blijft uitzenden en ook in het pakket van Canal Digitaal blijft zitten maar niet meer voor (kabel) landelijke distributie wordt vrijgegeven, Discovery HD is een nieuw gelanceerd simultaan HD kanaal van de SD versie waarvan de programmering van beiden aangepast wordt voor de BENELUX. ( gebeurt pas per 15 juni bij Ziggo) voor de satellietkijker blijft Discovery HD Showcase dus beschikbaar.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 14:38:
Verandering Discovery
Voor WGDO gebied
http://www.totaaltv.nl/ni...et_bij_CanalDigitaal.html
Nog een nieuwtje, in 2013 zet ARD en ZDF uefa wedstrijden op zwart en geeft tijdelijk een ander Duits kanaal weer, dit vanwege de rechten, Nederlandse kijkers kunnen de wedstrijden dan niet meer bekijken via de kabel ( wel via de satelliet).
http://www.totaaltv.nl/ni...j_voetbalwedstrijden.html
[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 24-05-2012 15:32 ]
Vraagje aan Webcare:
Wanneer wordt het probleem van Een HD en Canvas HD opgelost? Hetzelfde hakkelige beeld is nu ook bij ZDF HD te vinden.
Wanneer wordt het probleem van Een HD en Canvas HD opgelost? Hetzelfde hakkelige beeld is nu ook bij ZDF HD te vinden.
22ste aangevraagd en gisteren had ik al werkende TV, DVB-C. Internet staat nog op 100/100.erikafoort schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:57:
Lijkt erop dat mijn aanvraag 100/100 Internet => 50/50 incl telefoon, radio en tv al doorgevoerd is.
Edit,
Bij XMS duren veel dingen erg lang maar dit doen ze dan wel weer erg snel.
Told you so...erikafoort schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:02:
[...]
22ste aangevraagd en gisteren had ik al werkende TV, DVB-C. Internet staat nog op 100/100.
En als je maandbedrag omhoog kan zijn ze altijd snel...
Wat staat er bij contract in mijn.xmsnet.nl? Wel even uitkijken dat je niet het duurdere pakket met 100/100 blijft houden als je dat niet wil, maar het kan ook dat ze dat pas aan het eind van de maand omzetten, of aan het eind van je jaarcontract. Even in de gaten blijven houden dus.
Hoe bevalt de DVB-C?
downgrade gaat ook snel hoorFiber schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:20:
[...]
Told you so...![]()
Wat staat er bij contract in mijn.xmsnet.nl? Wel even uitkijken dat je niet het duurdere pakket met 100/100 blijft houden als je dat niet wil, maar het kan ook dat ze dat pas aan het eind van de maand omzetten, of aan het eind van je jaarcontract. Even in de gaten blijven houden dus.
Hoe bevalt de DVB-C?
XMS kan het nog veel sneller, mijn upgrade van internet only naar internet + IPTV was letterlijk met 15 minuten na mijn e-mail naar de service desk geregeld. Zelfs zonder handtekening.erikafoort schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:02:
[...]
22ste aangevraagd en gisteren had ik al werkende TV, DVB-C. Internet staat nog op 100/100.
Binnen een dag (22 uur na mijn e-mail) had ik de Amino 540 al binnen!
Plus wat heeft content beveiliging hier invloed op? Als ze dit los kunnen laten en je mag net vrij kiezen voor een eigen STB zoals je een eigen router kan kiezen, zal IPTV dan wel beter kunnen worden DVB-C?fast-server schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 15:11:
Het is inderdaad jammer dat de IPTV hardware nog zo slecht is, het probleem zit hem vooral in de beperking van het geheugen en de CPU van de Amino's
@webcare
Is er al meer bekend over een oplossing voor de blokjes op DVB-C?
Vanavond steekproefsgewijs aantal zenders bekeken.
BBC2 Topofthepops, niet te kijken, blokjes, wegvallend geluid etc. 2e tv met analoog geen problemen.
Arte heeft frans geluidspoor ipv duits, ook ineens veranderd.
Mtv blokjes
Eurosport blokjes
Cnn blokjes
Tve blokjes
Lijkt me dat het tijd wordt om dit op te lossen
Of de veranderingen van dinsdagavond terugdraaien.
Ook een zender er bij, TV-oost met E32-37 foutmelding sindsdien.
BBC2 Topofthepops, niet te kijken, blokjes, wegvallend geluid etc. 2e tv met analoog geen problemen.
Mtv blokjes
Eurosport blokjes
Cnn blokjes
Tve blokjes
Lijkt me dat het tijd wordt om dit op te lossen
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 25-05-2012 00:29 ]
GerkeP
Is bij iedereen de snelheidsverhoging nu doorgevoerd of zijn ze nog bezig? Ik heb namelijk nog geen 100/100. Postcode 3751
Edit:
NVM moet beter lezen op de website
Edit:
Wanneer staat dit in de planning? @webcare Kunnen jullie daar iets over zeggen?Met uitzondering van Bunschoten-Spakenburg, Putten en Nunspeet, zijn de snelheden overal doorgevoerd!
[ Voor 50% gewijzigd door Rutix op 25-05-2012 09:47 ]
Nothing to see here!
Dat zijn wba gebieden, ander systeem dus andere wijzining in het systeem gok ik
Je kunt op mijn.xmsnet.nl zien wat je huidige snelheid is en of je dus al geupgrade bent.Rutix schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:42:
Is bij iedereen de snelheidsverhoging nu doorgevoerd of zijn ze nog bezig? Ik heb namelijk nog geen 100/100. Postcode 3751
Edit:
[...]
Wanneer staat dit in de planning? @webcare Kunnen jullie daar iets over zeggen?
Verwijderd
Er is helaas nog geen planning bekend, zodra deze er is zullen we dit hier doorgeven. -TimRutix schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:42:
Wanneer staat dit in de planning? @webcare Kunnen jullie daar iets over zeggen?
Verwijderd
De netwerkbeheerder geeft aan dat er geen signaal wordt aangeleverd voor één HD en Canvas HD, de SD versies zijn wel beschikbaar. De leverancier van de HD zenders werkt aan een oplossing, er is nog geen hersteltijd bekend. -Timelwinvangestel schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:22:
Vraagje aan Webcare:
Verwijderd
De volgende zenders vertonen blokkerig beeld/geluid op DVB-C:Loveparade schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 00:27:
@webcare
Mtv blokjes
Eurosport blokjes
Cnn blokjes
Tve blokjes
Lijkt me dat het tijd wordt om dit op te lossenOf de veranderingen van dinsdagavond terugdraaien.
- Discovery Channel
- National Geographic
- Animal Planet
- CNN
- Euro News
- MTV
- Kindernet/Comedy Central
- Radio 1
- Radio 2
- Radio 3 FM
- Radio 4
Het probleem zit in de aanvoer vanuit de leverancier, dit probleem wordt zo snel als mogelijk opgelost. -Tim
Lekker dan 
De website die u wilt bezoeken is op bevel van de rechter onbereikbaar gemaakt
Op 10 mei j.l. heeft de Rechtbank Den Haag ons opgedragen om deze site te blokkeren voor al onze klanten. Deze maatregel is het gevolg van de rechtzaak die de stichting Brein is gestart tegen verschillende internet providers.
Hieronder staat de complete lijst van IP-adressen en URL-domeinnamen die wij op basis van het vonnis moeten blokkeren. Wij hebben in het XMS-netwerk de toegang tot deze sites geblokkeerd. Hiervoor wordt uw gedrag op internet overigens niet gecontroleerd. Niet door ons maar ook niet door andere partijen.
Te blokkeren IP-adressen en (sub)domeinen:
IP-adressen:
194.71.107.15
194.71.107.19
(sub)domeinen:
thepiratebay.org
www.thepiratebay.org
thepiratebay.com
www.thepiratebay.com
thepiratebay.net
www.thepiratebay.net
thepiratebay.se
www.thepiratebay.se
piratebay.org
www.piratebay.org
piratebay.net
www.piratebay.net
piratebay.se
www.piratebay.se
depiraatbaai.be
piratebay.am
themusicbay.net
www.themusicbay.net
themusicbay.org
www.themusicbay.org
Is het eigenlijk tegen Tweakers policy om hier omzeiling van de blokkade te bespreken zoals proxies en dergelijke? Zover ik weet betekent de uitspraak dat de provider de sites moet blokkeren, maar is het niet illegaal om via andere wegen alsnog de website te bezoeken.
The Pirate Bay bereikenLuuk1983 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:30:
[...]
Is het eigenlijk tegen Tweakers policy om hier omzeiling van de blokkade te bespreken zoals proxies en dergelijke? Zover ik weet betekent de uitspraak dat de provider de sites moet blokkeren, maar is het niet illegaal om via andere wegen alsnog de website te bezoeken.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Daar zijn al hele topics over vol geschreven, liever niet ook dit draadje met die discussie gaan vervuilen lijkt mij... Kijk eens hier bijvoorbeeld: The Pirate Bay bereikenJanneman1965 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:22:
Lekker dan...
Geen idee of dat mag, maar heb al een site die je willekeurig naar een proxysite doorstuurtLuuk1983 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:30:
[...]
Bah ik had gehoopt op WGDO. Schijnt dat die namelijk veel betere kwaliteit kwa streams hebben.Rekenblok schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:02:
Dat zijn wba gebieden, ander systeem dus andere wijzining in het systeem gok ik
Ok bedankt. Laten we hopen dat het snel gaat gebeuren. Die snelheidsverhoging is namelijk de reden dat ik juist ben overgestapt.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:00:
[...]
Er is helaas nog geen planning bekend, zodra deze er is zullen we dit hier doorgeven. -Tim
Nothing to see here!
ThanksFiber schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:33:
[...]
Daar zijn al hele topics over vol geschreven, liever niet ook dit draadje met die discussie gaan vervuilen lijkt mij... Kijk eens hier bijvoorbeeld: The Pirate Bay bereiken
Geen signaal? Ik heb wel beeld op één HD en Canvas HD, maar dat is erg hakkelig op de 532. Op de 130 is het signaal wel goed.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:09:
[...]
De netwerkbeheerder geeft aan dat er geen signaal wordt aangeleverd voor één HD en Canvas HD, de SD versies zijn wel beschikbaar. De leverancier van de HD zenders werkt aan een oplossing, er is nog geen hersteltijd bekend. -Tim
Even los van het feit dat het zou moeten werken, je weet dat je terug kan schakelen naar SD via het snelmenu? Het SD-kanaal zou namelijk wel goed moeten zijn.elwinvangestel schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:24:
[...]
Geen signaal? Ik heb wel beeld op één HD en Canvas HD, maar dat is erg hakkelig op de 532. Op de 130 is het signaal wel goed.
Ja, weet ik. Maar als ik de box aan en uit zet, moet ik ze weer opnieuw naar SD terugzetten. ;-)Luuk1983 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:33:
[...]
Even los van het feit dat het zou moeten werken, je weet dat je terug kan schakelen naar SD via het snelmenu? Het SD-kanaal zou namelijk wel goed moeten zijn.
Detailselwinvangestel schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:34:
[...]
Ja, weet ik. Maar als ik de box aan en uit zet, moet ik ze weer opnieuw naar SD terugzetten. ;-)
Maar hier wordt BBC niet genoemd en die heeft het dus ook.Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:11:
[...]
De volgende zenders vertonen blokkerig beeld/geluid op DVB-C:
- Discovery Channel
- National Geographic
- Animal Planet
- CNN
- Euro News
- MTV
- Kindernet/Comedy Central
- Radio 1
- Radio 2
- Radio 3 FM
- Radio 4
Het probleem zit in de aanvoer vanuit de leverancier, dit probleem wordt zo snel als mogelijk opgelost. -Tim
Ook spaanstalige TVE heeft het probleem, wordt ook niet genoemd.
Ook Arte heeft sinds dinsdag het franse geluidspoor ipv duits.
Er is dus meer aan de hand
[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 25-05-2012 12:44 ]
GerkeP
Niet als Flame bedoeld maar met Ziggo en de satelliet zijn er geen problemen, dus GHM heeft de zaakjes niet op orde.Loveparade schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:43:
[...]
Maar hier wordt BBC niet genoemd en die heeft het dus ook.
Ook spaanstalige TVE heeft het probleem, wordt ook niet genoemd.
Ook Arte heeft sinds dinsdag het franse geluidspoor ipv duits.
Er is dus meer aan de hand
Had ik ook al gemeldNick39 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:32:
[...]
Niet als Flame bedoeld maar met Ziggo en de satelliet zijn er geen problemen, dus GHM heeft de zaakjes niet op orde.
Analoog en iptv zijn wel goed
GerkeP
Excuus, mijn interne airco is van slagLoveparade schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:15:
[...]
Had ik ook al gemeld
Analoog en iptv zijn wel goed
Kijk maar uit dat je server kamer niet over verhit raakt ^^
Mijn servertje is op dit moment echt wel blij met 20 a 21 graden in de kelder
Dat was vroeger zo, inmiddels zijn ze netjes gelijkwaardig. Helaas mist op WMP+ af en toe nog de DD5.1 stream.Rutix schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:44:
[...]
Bah ik had gehoopt op WGDO. Schijnt dat die namelijk veel betere kwaliteit kwa streams hebben.
.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
De hd streams... Maar het sd signaal is toch nog steeds een magere 3 a 4 mbit?Mojo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:01:
[...]
Dat was vroeger zo, inmiddels zijn ze netjes gelijkwaardig. Helaas mist op WMP+ af en toe nog de DD5.1 stream.
Klopt, maar wel h264 in plaats van Mpeg2. Kwaliteit is geloof ik wel iets minder, maar h264 maakt veel goed.Aangezien de 10 Nederlandse zenders toch gratis in HD zijn is de impact op WMP+ niet zo groot meer.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ahh ok! Thanks voor de uitleg.
* White_Collar rend ondertussen naar de server toe om hem koud te houden!
* White_Collar rend ondertussen naar de server toe om hem koud te houden!
Waarom maakt h264 veel goed? Echt de enige reden die ik maar kan bedenken dat het goed kan zijn dat iemand met zijn tengels aan de originele streams heeft gezeten en het h264 heeft gemaakt is het feit dat de streams dan afgespeeld kunnen worden op een Rasberry-Pi via de onboard hardware chip. Maar verder?Mojo schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:18:
Klopt, maar wel h264 in plaats van Mpeg2. Kwaliteit is geloof ik wel iets minder, maar h264 maakt veel goed.Aangezien de 10 Nederlandse zenders toch gratis in HD zijn is de impact op WMP+ niet zo groot meer.
Fiber schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:20:
[...]
Told you so...![]()
Hoe bevalt de DVB-C?
code:
1
2
| Internet (100/100Mbit) Internet (50/50Mbit), Telefoon, Radio en Televisie |
Ondertussen de factuur binnengekregen voor de maand Juni.
Internet (100/100Mbit) € 42.50 per maand, over de periode 01-06-2012 tot 01-07-2012
Nog geen nieuw maandbedrag dus het gaat ze duidelijk niet om de euro's
DVB-C bevalt me erg goed, ik kom van Digitenne af en DVB-C is net een stapje betere kwaliteit. TV kijken op de conventionele manier doe ik niet zoveel, meeste content komt op een andere manier op het scherm. Zeker de HD op DVB-C kanalen zijn een leuke toevoeging en mag van mij wel doorgezet worden naar alle kanalen.
Zappen gaat lekker snel, ik zie iedereen met die STB's zo tergend langzaam door de kanalen heen gaan... Niks voor mij!
ff offtopic.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 10:09:
Glashart Media lanceert TV App voor Android Tablets
Glashart Media lanceert vandaag de Glashart Media TV App voor Android Tablets, de App is beschikbaar in de PlayStore voor Tablets met minimaal Android 3.0 en een (minimaal) schermformaat:
1024x768
1280x768
1280x800
De TV App biedt de volgende mogelijkheden:
- Meerdere settopboxen kunnen gekoppeld worden (woonkamer, slaapkamer)
- Geen gedoe met inloggen, één keer verbinden en klaar
- Een persoonlijk overzicht: het 'dashboard'
- Zie in één oogopslag wat er op TV is en komt
- Stel uw favoriete kanalen in en bepaal uw eigen volgorde
- Zappen: stem direct af op het gewenste kanaal vanaf de Android Tablet
- Blader snel en eenvoudig door de overzichtelijke TV gids
- Bekijk alle details van en informatie bij een programma
- Zet herinneringen, zowel op de Android Tablet als op TV
Voor klanten die een PVR hebben zijn er een aantal extra mogelijkheden:
- Bekijk de laatste (geplande) opnames
- Beheer alle (geplande) opnames op uw harddisk recorder
- Mis niets meer met opnemen op afstand, gewoon vanuit de TV App
- Laat een opgenomen programma afspelen op TV
- Pauzeer live TV
De App is te downloaden via https://play.google.com/s...m.stoneroos.ghm.companion. -Tim
De app is alleen beschikbaar voor tablet maar nu is de Samsung Galaxy Note een mix van telefoon en tablet, krijgt binnenkort de android 4 en heeft een schermresolutie van 1280 x 800.
Gaat de app werken op deze telefoon? Wat zijn de ervaringen met de app of eventueeel met deze telefoon.
Abbo eindigt binnenkort dus misschien een mooie opvolger van mijn eerste Galaxy I9000
Dit topic is gesloten.