Die fibers/switches/enz. leg je maar lekker naast de bestaande. Nadat je alles getest heb prik je de boel over, ergens rond 3, 4 uur 's morgens. Geef de beste engineer 200% en iedereen is blij.
Je zal eens moeten kijken naar de nieuwe Gigaset N300A IP, dat is een basisstation waar alles op in te stellen is en daaraan kan je mogelijk de oude set van je ouders ook instellen. Per saldo denk ik dat je goedkoopste uit bent.MaximusTG schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:43:
Als het goed is krijgen mn ouders over niet al te lange tijd ook glasvezel van XMS, en nou komen ze natuurlijk bij mij met vragen. Ik begrijp dat er een RJ11 analoge aansluiting voor telefonie op het glasvezel modem zit. Ze hebben nu een Siemens Gigaset ISDN DECT centrale + twee handsets. Die handsets willen ze natuurlijk graag blijven gebruiken. Volgens mij is de makkelijkste manier om een Gigaset (of andere) analoge DECT centrale aan te sluiten.
Maar zijn er ook VOIP DECT centrales waar je de handsets op aan kan sluiten, die je met RJ45 in het netwerk aansluit, en zijn die compatible met XMS?
Zo nee, volgens mij worden er niet veel nieuwe analoge DECT centrales meer verkocht, of wel?
Ik heb het al eens eerder gezegd, maar er is echt iets mis met het change management proces daar.Nick39 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:22:
Want waar leg je de grens, de volgende keer maar om 20.00 uur ? het zal heel goed overkomelijk zijn voor die ene keer maar bij een gemiddelde storing om 21.00 rukt een hele ploeg uit omdat je zoveel kijkers treft en hier wordt opzettelijk onderhoud gepleegd op wat de gemiddelde tv kijker, prime time noemt, ik zou dat als planner/manager gewoon niet goedkeuren.
Tring Tring, Met een boze klant uit Almere, Mijn TV doet het niet meer en ik wil 'In love with Sterretje' zien...!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Heren,
Ik heb een vraag.
Omdat mijn LinkSYS WRT160NL niet de 100mb doorvoersnelheid haalt, had ik het volgende idee: ik heb nog een Cisco 100MB switch liggen: dus ik sluit deze aan op de LAN naar de Genexis, en vanuit de switch een kabel naar de input van de router !
Dat werkt 1 minuut, en dan valt de connectie weg....
Kan iemand mij in J&J taal uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ?? Dus het aansluiten van de wifi router op een switch.
Dank !
Hans
Ik heb een vraag.
Omdat mijn LinkSYS WRT160NL niet de 100mb doorvoersnelheid haalt, had ik het volgende idee: ik heb nog een Cisco 100MB switch liggen: dus ik sluit deze aan op de LAN naar de Genexis, en vanuit de switch een kabel naar de input van de router !
Dat werkt 1 minuut, en dan valt de connectie weg....
Kan iemand mij in J&J taal uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen ?? Dus het aansluiten van de wifi router op een switch.
Dank !
Hans
Het moet andersom.
Dus Genexis Glasvezelmodem ---> Linksys Router ---> Cisco switch ---> Computers en andere apparaten.
Dus Genexis Glasvezelmodem ---> Linksys Router ---> Cisco switch ---> Computers en andere apparaten.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Belachelijk dat ik hier moet vernemen dat er werkzaamheden zijn terwijl mijn eigen provider, Vodacrap, niks van zich laat horen. Internet werkt ook al niet, lekker is dat.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
Tsja, dan hou ik nog steeds dus de 50MB in plaats van de 100....
Is er geen manier om het toch andersom te doen ?
Hans
Is er geen manier om het toch andersom te doen ?
Hans
Tsurany schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:41:
Belachelijk dat ik hier moet vernemen dat er werkzaamheden zijn terwijl mijn eigen provider, Vodacrap, niks van zich laat horen. Internet werkt ook al niet, lekker is dat.
Nee, Modem, router, switch, andere apparaten is de enige goede volgorde. Als je router niet snel genoeg is kun je beter een nieuwe kopen. Hoeft niet heel duur te zijn.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:43:
Tsja, dan hou ik nog steeds dus de 50MB in plaats van de 100.... Is er geen manier om het toch andersom te doen ?
[...]
www.smallnetbuilder.com is een goede plaats om te starten voor een nieuwe router.Fiber schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:47:
[...]
Nee, Modem, router, switch, andere apparaten is de enige goede volgorde. Als je router niet snel genoeg is kun je beter een nieuwe kopen. Hoeft niet heel duur te zijn.
Of gewoon de bovenste uit de pricewatch nemen:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
http://tweakers.net/pricewatch/cat/662/wlan-routers.html
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
Sinds de snelheidsupgrade (Soest, 3766) kom ik op Speedtest uit op 92/70 met een 4ms ping. Best netjes.
Ik heb alleen nu het probleem dat TV begint te laggen als ik ongelimiteerd download. Ik moet mijn downloads begrenzen op ongeveer 8 MB/s om zonder stotteringen tv te kunnen kijken tijdens het downloaden. Mogelijk klopt dit ook wel qua bandbreedte. Gebruikt HD TV / Uitzending Gemist ongeveer 3,5 MB/s?
Voor de upgrade, op 50/50 had ik dit probleem niet. Ik kon met 6 MB/s downloaden en zonder problemen tv kijken. Mogelijk had ik eerder wel een hogere download als 50 MB/s, maar dat zou nog niet verklaren waarom ik nu mijn downloads wel moet limiteren.
Ik heb alleen nu het probleem dat TV begint te laggen als ik ongelimiteerd download. Ik moet mijn downloads begrenzen op ongeveer 8 MB/s om zonder stotteringen tv te kunnen kijken tijdens het downloaden. Mogelijk klopt dit ook wel qua bandbreedte. Gebruikt HD TV / Uitzending Gemist ongeveer 3,5 MB/s?
Voor de upgrade, op 50/50 had ik dit probleem niet. Ik kon met 6 MB/s downloaden en zonder problemen tv kijken. Mogelijk had ik eerder wel een hogere download als 50 MB/s, maar dat zou nog niet verklaren waarom ik nu mijn downloads wel moet limiteren.
[ Voor 20% gewijzigd door speedyjules07 op 21-05-2012 23:30 ]
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Hmm, ja, dat is denk ik wel een goeie optie. Maar je kan niet gebruik maken van de IP mogelijkheden van dat apparaat icm XMSnet telefonie toch? Dan moet je een andere provider toevoegen? Maar je bent wel al voorbereid op eventuele toekomstige veranderingen. Bedankt!chocka schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:12:
[...]
Je zal eens moeten kijken naar de nieuwe Gigaset N300A IP, dat is een basisstation waar alles op in te stellen is en daaraan kan je mogelijk de oude set van je ouders ook instellen. Per saldo denk ik dat je goedkoopste uit bent.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Wat bedoel je hiermee te zeggen?MaximusTG schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:28:
Maar je kan niet gebruik maken van de IP mogelijkheden van dat apparaat icm XMSnet telefonie toch?
Er zitten twee poorten op dat apparaat 1x voor de vaste lijn van XMS en 1x voor LAN aansluiting. Zo instellen dat XMS nummer als binnenkomende lijn wordt ontvangen en als fallback voor je LAN en de LAN gebruiken voor VOIP uitgaand bellen. Zoals iemand hier al eerder zei. Ik heb ook een S450IP met verschillende VOIP aanbieders, want betamax heeft verschillende namen en iedereen biedt 300 minuten gratis bellen per zeven dagen, dus ga je erover heen switch je even over naar een andere aanbieder. Terwijl dit los gaat van de inkomende lijn.
Nou, precies wat je nu zegt, je hebt geen gegevens van XMS om hun uitgaande lijn direct via zo'n centrale te gebruiken toch? En dan kan je dus gratis bellen via zo'n andere VOIP aanbieder terwijl je XMS inkomende lijn gebruikt. Maar dan zien de mensen die jij belt toch niet jouw eigen 'vaste' nummer?
Zou dr zelf wel mee gaan spelen, maar tis bij mn ouders thuis, die willen gewoon via die telefonie van XMS uitgaand bellen en inkomend bellen ontvangen.
Zou dr zelf wel mee gaan spelen, maar tis bij mn ouders thuis, die willen gewoon via die telefonie van XMS uitgaand bellen en inkomend bellen ontvangen.
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Je kunt toch een nummer meezenden naar keuze?
Ik kon in mijn oude sip (Linksys spa) kastje ieder nummer naar keuze meezenden, was best wel humor
Ik kon in mijn oude sip (Linksys spa) kastje ieder nummer naar keuze meezenden, was best wel humor
[ Voor 4% gewijzigd door fast-server op 22-05-2012 00:07 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Maar je krijgt inderdaad geen SIP gegens van XMS.
Toch?
Maar voor gewoon bellen via XMS is elk analoog (dect) setje bruikbaar hoor.
Toch?
Maar voor gewoon bellen via XMS is elk analoog (dect) setje bruikbaar hoor.
Oke, dan klopt het dus allemaal wel met hoe ik het in mn gedachten had. Is zo'n hybride denk ik inderdaad de beste koop voor ze.
Dacht al dat je zo'n analoge dect aan de analoge lijn van het xms modem kon hangen, maar vroeg me af of er niet een digitale oplossing was. Omdat ze toch een nieuwe centrale moeten.
Dacht al dat je zo'n analoge dect aan de analoge lijn van het xms modem kon hangen, maar vroeg me af of er niet een digitale oplossing was. Omdat ze toch een nieuwe centrale moeten.
Sinds vandaag ook aangesloten op glasvezel (100/100), helaas wil mijn router niet echt meewerken.
Rechtstreeks aangesloten op het modem haal ik een download/upload snelheid van 94/72 Mbps, via mijn router (WRT54GL, Tomato 1.28 firmware) maar 10/0.2 Mbps zowel bedraad als draadloos.
Dat deze router de volledige bandbreedte niet kon benutten had ik wel verwacht, maar dat de upload snelheid zo dramatisch slecht was niet. Morgen maar eens proberen om de originele firmware terug te zetten.
Indien dat het probleem niet oplost dan maar naar een nieuwe router kijken.
Rechtstreeks aangesloten op het modem haal ik een download/upload snelheid van 94/72 Mbps, via mijn router (WRT54GL, Tomato 1.28 firmware) maar 10/0.2 Mbps zowel bedraad als draadloos.
Dat deze router de volledige bandbreedte niet kon benutten had ik wel verwacht, maar dat de upload snelheid zo dramatisch slecht was niet. Morgen maar eens proberen om de originele firmware terug te zetten.
Indien dat het probleem niet oplost dan maar naar een nieuwe router kijken.
Buggie Qos, om het probleem te verhelpen moet je het volgende doen:speedyjules07 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:25:
Sinds de snelheidsupgrade (Soest, 3766) kom ik op Speedtest uit op 92/70 met een 4ms ping. Best netjes.
Bel de helpdesk, laat een resprovisioning op de line laten uitvoeren door de 1ste lijner, Power flip je modem voor een uur, geen effect? Ticket naar noc voor het opnieuw inladen van de software, daarna opnieuw een reprovisioning op de line door XMS 2de lijn.. Geen effect? Meestal is de vervolg stap een modem swap of ticket naar Reggefiber 2de lijn.
[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 22-05-2012 01:24 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Morgen even aan beginnen dan. Wat is noc? Network Operations Center? Kan de XMS helpdesk daar een ticket voor aanmaken? Bedankt voor de nuttige reply!Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 01:16:
[...]
Buggie Qos, om het probleem te verhelpen moet je het volgende doen:
Bel de helpdesk, laat een resprovisioning op de line laten uitvoeren door de 1ste lijner, Power flip je modem voor een uur, geen effect? Ticket naar noc voor het opnieuw inladen van de software, daarna opnieuw een reprovisioning op de line door XMS 2de lijn.. Geen effect? Meestal is de vervolg stap een modem swap of ticket naar Reggefiber 2de lijn.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Is de discussie al aangelaaid over de totale bandbreedte? Wat ik heb begrepen kunnen sommige modems (genexis/Packet Front) slechts 100/100 aan. Dus toen de mensen een 50/50 abbo hadden konden ze tv kijken zonder dat hun internetsnelheid dropte. Echter nu er voor een groot aantal mensen 100/100 wordt aangeboden kom je aan de theoretische max.
Betekend dit nu dat alle modems bij 100/100 klanten vervangen moeten worden om deze zo gegarandeerd een 100/100 lijn te kunnen bieden? Quote website "XMS verbindt via glasvezel. Dat is een compleet nieuwe internetbeleving. De inkomende en uitgaande datastromen hebben dus altijd dezelfde hoge snelheid. "
Ik kan mijzelf zo maar voorstellen dat klanten hierover gaan zeuren. Altijd dezelfde snelheid, zonder opmerking dat hier het tv verkeer nog vanaf gaat....
Betekend dit nu dat alle modems bij 100/100 klanten vervangen moeten worden om deze zo gegarandeerd een 100/100 lijn te kunnen bieden? Quote website "XMS verbindt via glasvezel. Dat is een compleet nieuwe internetbeleving. De inkomende en uitgaande datastromen hebben dus altijd dezelfde hoge snelheid. "
Ik kan mijzelf zo maar voorstellen dat klanten hierover gaan zeuren. Altijd dezelfde snelheid, zonder opmerking dat hier het tv verkeer nog vanaf gaat....
Carpe Diem
Probeer eens de MTU waarden in je router te veranderen naar 1500 (als hij daar al niet op staat)speedyjules07 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:25:
Mijn Draytek Vigor 2850 stond iets op 14xx en als ik mijn verbindin vol ging benuten (like usenet) dan ging alles zo erg stotteren dat er geen normaal beeld meer te bekijken was.
Ik heb de MTU waarde toen gewijzigd naar 1500 en heb nooit een stottertje meer gezien.
Als je een boel topics terug leest wordt hier sowieso over geklaagd, onder andere door mij.muppet99 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 01:56:
Is de discussie al aangelaaid over de totale bandbreedte? Wat ik heb begrepen kunnen sommige modems (genexis/Packet Front) slechts 100/100 aan. Dus toen de mensen een 50/50 abbo hadden konden ze tv kijken zonder dat hun internetsnelheid dropte. Echter nu er voor een groot aantal mensen 100/100 wordt aangeboden kom je aan de theoretische max.
Ik heb het probleem twee PVR`s in huis te hebben, en als ik in de huiskamer HD kijkt en mijn vriendin toevallig in bed al RTL4 kijken blijft er van mijn 100 mbit iets van 70 over (ze vroegen toen 30 euro voor een zogenoemde snelheidsverhoging naar 100 mbit die je toch niet haalt)
Ze hebben geprobeerd om ons de mond te snoeren door een GRATIS upgrade te geven van 50/50 naar 100/100 maar ik merk altijd tijden dat savonds als alle PVR`s echt uitstaan mijn snelheid die ik sochtends en overdag haal niet savonds te halen zijn. Overdag haal ik 10 a 11 MB/sec zonder DTV savonds blijft daar nog 7.5 a 8 MB/sec zonder DTV van over.
Stotteringen heb ik in ieder geval niet (zie bovenstaand bericht) Maar het is wel te triest voor worden dat een glasleverancier/glasprovider een interface+modem aanbied die max 100 mbit kan verstoken (dtv/internet/telefonie) en dus zogenaamd 100 mbit internet gaat aanbieden. Je krijgt ze niet bewogen om die boel te vervangen. Oftewel stilstand is achteruitgang. Ziggo levert gewoon als kabelboer snellere verbinding dan een provider die glasvezel diensten aanbied (is toch een lachertje of niet)
Klinkt gewoon als een amaturistisch glasnetwerk dat we beter kunnen inruilen voor coax, het enigste echte nadeel dat daar is, zogenoemd geen unlimited HD DTV is en dat de upload niet hoog is.
Plus de DTV problemen die ik en meerdere de laatste tijd hebben zoals steeds lange pause a 8 sec tijdens zappen dat steeds vaker gebeurd. Tijd steeds weer terug vallen, waardoor ingegeven opname records niet op tijd worden uitgevoerd. van de week weer interactieve diensten er uit.
Tja realistisch gezien is dit een drama, en XMS aka dozenschuiver kan niets anders dan het probleem bij hun leveranciers neerleggen en wachten, en dat kan ook nog wel lang duren, kijk maar naar DTV probleem.
[ Voor 71% gewijzigd door boswandeling op 22-05-2012 07:49 ]
Op DVB-C hier in veenendaal wat problemen, aantal stotterende zenders: discovery, ngc, animal planet, cnn, euronews, mtv, kindernet.
GerkeP
eeh vat het niet. Je geeft aan dat je ouders in en uit willen bellen met XMS, waarom dan juist een hybride oplossing nemen als je het toch niet gaat gebruiken? Zowel ingaand als uitgaand gaat via de 'analoge' lijn dan, het digitale VOIP gedeelte gebruik je dan niet.MaximusTG schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:15:
Oke, dan klopt het dus allemaal wel met hoe ik het in mn gedachten had. Is zo'n hybride denk ik inderdaad de beste koop voor ze.
Houd er ook rekening mee dat via voip bellen niet geheel 'onderhoudsvrij' is. Gebruik je een Betamax kloon (Voipbuster, Voicheap, Voip-nog-wat) dan zal je toch af en toe ook je account in de gaten moeten houden en opwaarderen voor het beste rendement (=gratis uitgaand bellen).
Mochten je ouders niet geheel technisch/webwise zijn dan is wellicht (ook weer) ouderwetsch bellen het gemakkelijkste.
Hi Ha Hopjesvla
Ik vrees dat ze geen geld meer in de WGDO netwerken gaan stoppen, die kans schat ik vrij hoog in.boekee schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:33:
Als je een boel topics terug leest wordt hier sowieso over geklaagd, onder andere door mij.
Ik heb het probleem twee PVR`s in huis te hebben, en als ik in de huiskamer HD kijkt en mijn vriendin toevallig in bed al RTL4 kijken blijft er van mijn 100 mbit iets van 70 over (ze vroegen toen 30 euro voor een zogenoemde snelheidsverhoging naar 100 mbit die je toch niet haalt)
Ze hebben geprobeerd om ons de mond te snoeren door een GRATIS upgrade te geven van 50/50 naar 100/100 maar ik merk altijd tijden dat savonds als alle PVR`s echt uitstaan mijn snelheid die ik sochtends en overdag haal niet savonds te halen zijn. Overdag haal ik 10 a 11 MB/sec zonder DTV savonds blijft daar nog 7.5 a 8 MB/sec zonder DTV van over.
Stotteringen heb ik in ieder geval niet (zie bovenstaand bericht) Maar het is wel te triest voor worden dat een glasleverancier/glasprovider een interface+modem aanbied die max 100 mbit kan verstoken (dtv/internet/telefonie) en dus zogenaamd 100 mbit internet gaat aanbieden. Je krijgt ze niet bewogen om die boel te vervangen. Oftewel stilstand is achteruitgang. Ziggo levert gewoon als kabelboer snellere verbinding dan een provider die glasvezel diensten aanbied (is toch een lachertje of niet)
Klinkt gewoon als een amaturistisch glasnetwerk dat we beter kunnen inruilen voor coax, het enigste echte nadeel dat daar is, zogenoemd geen unlimited HD DTV is en dat de upload niet hoog is.
Plus de DTV problemen die ik en meerdere de laatste tijd hebben zoals steeds lange pause a 8 sec tijdens zappen dat steeds vaker gebeurd. Tijd steeds weer terug vallen, waardoor ingegeven opname records niet op tijd worden uitgevoerd. van de week weer interactieve diensten er uit.
Tja realistisch gezien is dit een drama, en XMS aka dozenschuiver kan niets anders dan het probleem bij hun leveranciers neerleggen en wachten, en dat kan ook nog wel lang duren, kijk maar naar DTV probleem.
Dus dat het allemaal 100/100 blijft en dat we uit eindelijk overgaan naar WBA+ om zo hogere snelheden te krijgen.
Ik vind het nog wel mee vallen met DTV. Hoe kan het dat ik er amper last van heb en dat er hier mensen klagen of de wereld vergaat?
Alleen de Gigabit CPE's halen 100Mbps/100Mbps
De 100Mbps CPE's doen maar +/-170Mbps gecombineerd, waarvan voor de telefonie ook nog eens +/-5Mbps geserveerd is.
Als je dus volle bak up en download en ook nog eens 2 HD zenders kijkt dan hou je nog maar 50Mbps over. (170:2-5-2x15=50)
Ze kunnen in 99% van de gevallen dus (technisch) niet leveren wat ze beloven.
WGDO het was mooi maar is nu achterhaald.
De 100Mbps CPE's doen maar +/-170Mbps gecombineerd, waarvan voor de telefonie ook nog eens +/-5Mbps geserveerd is.
Als je dus volle bak up en download en ook nog eens 2 HD zenders kijkt dan hou je nog maar 50Mbps over. (170:2-5-2x15=50)
Ze kunnen in 99% van de gevallen dus (technisch) niet leveren wat ze beloven.
WGDO het was mooi maar is nu achterhaald.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Bron: http://www.eindelijkglasvezel.nl/voordelen.html
Wanneer krijgen we dit netwerk dan? 100/100Mbps kan al zo goed als helemaal niet geleverd worden door beperkingen van de huidige CPE's en het netwerk.
Als de ISP genoeg capaciteit heeft wel, helaas zakt de snelheid 's avonds vaak in elkaar.
We hebben nu dus het zelfde probleem als op de kabel.
Ongestoord? wegvallende IPTV boxen, 8 seconden probleem, gidsinformatie... DVB-C en analoog werkzaamheden 's avonds en niets van te voren melden.
Dat is mooi! waar kan ik me aanmelden voor een andere ISP? kan alleen XMS kiezen...
Ik wil KPN Internet, telefonie van XS4all en TV van GHM, ohw wacht dat kan niet want we kunnen niet kiezen.
Als reggefiber 25% zou nakomen wat ze schrijft CQ beloofd dan zou dit al een hele verbetering zijn.
code:
1
2
3
4
| Onbeperkte capaciteit. De hoeveelheid data die we elkaar sturen en die we ontvangen groeit explosief. Met wel 60% per jaar! Daarom wordt het hoog tijd voor een nieuw netwerk. Voor de haast onbeperkte capaciteit van glasvezel, waarmee we weer heel lang vooruit kunnen. |
Wanneer krijgen we dit netwerk dan? 100/100Mbps kan al zo goed als helemaal niet geleverd worden door beperkingen van de huidige CPE's en het netwerk.
code:
1
2
3
4
| Internet met de snelheid van het licht! Wist u dat u uw huidige kabelaansluiting deelt met de rest van de straat? Gaan meerdere mensen tegelijk online, dan wordt uw internetverbinding opeens een stuk trager. Met glasvezel werkt dat anders. Dat hebt u helemaal voor uzelf zodat u altijd op volle snelheid surft, mailt en bestanden deelt. |
Als de ISP genoeg capaciteit heeft wel, helaas zakt de snelheid 's avonds vaak in elkaar.
code:
1
2
3
| Betrouwbaar glasvezel. Een netwerk van glasvezel is buitengewoon stabiel en betrouwbaar. Zo kijkt u ongestoord tv en kunt u met een gerust hart zelfs de grootste bestanden up- en downloaden. |
Ongestoord? wegvallende IPTV boxen, 8 seconden probleem, gidsinformatie... DVB-C en analoog werkzaamheden 's avonds en niets van te voren melden.
code:
1
2
3
4
| Een nieuwe vrijheid. Voortaan bent u vrij om zelf te bepalen bij wie u tv, internet en telefonie wilt afnemen. Want glasvezel is een ‘open’ netwerk waarop meerdere aanbieders actief zijn. Zo kiest u zelf de serviceprovider bij wie u zich het beste thuis voelt. Nieuwsgierig uit welke providers u kunt kiezen, klik hier verder. |
Dat is mooi! waar kan ik me aanmelden voor een andere ISP? kan alleen XMS kiezen...
Ik wil KPN Internet, telefonie van XS4all en TV van GHM, ohw wacht dat kan niet want we kunnen niet kiezen.
Als reggefiber 25% zou nakomen wat ze schrijft CQ beloofd dan zou dit al een hele verbetering zijn.
fast-server schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:53:
code:
1 2 3 4 Onbeperkte capaciteit. De hoeveelheid data die we elkaar sturen en die we ontvangen groeit explosief. Met wel 60% per jaar! Daarom wordt het hoog tijd voor een nieuw netwerk. Voor de haast onbeperkte capaciteit van glasvezel, waarmee we weer heel lang vooruit kunnen.
code:
1 2 3 4 Internet met de snelheid van het licht! Wist u dat u uw huidige kabelaansluiting deelt met de rest van de straat? Gaan meerdere mensen tegelijk online, dan wordt uw internetverbinding opeens een stuk trager. Met glasvezel werkt dat anders. Dat hebt u helemaal voor uzelf zodat u altijd op volle snelheid surft, mailt en bestanden deelt.
code:
1 2 3 4 Betrouwbaar glasvezel. Een netwerk van glasvezel is buitengewoon stabiel en betrouwbaar. Zo kijkt u ongestoord tv en kunt u met een gerust hart zelfs de grootste bestanden up- en downloaden.
code:
1 2 3 4 Een nieuwe vrijheid. Voortaan bent u vrij om zelf te bepalen bij wie u tv, internet en telefonie wilt afnemen. Want glasvezel is een ‘open’ netwerk waarop meerdere aanbieders actief zijn. Zo kiest u zelf de serviceprovider bij wie u zich het beste thuis voelt. Nieuwsgierig uit welke providers u kunt kiezen, klik hier verder.
De wba+ netwerken worden gbit net werken, dus daar is je netwerk.fast-server schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:53:
code:
1 2 3 4 Onbeperkte capaciteit. De hoeveelheid data die we elkaar sturen en die we ontvangen groeit explosief. Met wel 60% per jaar! Daarom wordt het hoog tijd voor een nieuw netwerk. Voor de haast onbeperkte capaciteit van glasvezel, waarmee we weer heel lang vooruit kunnen.
code:
1 2 3 4 Internet met de snelheid van het licht! Wist u dat u uw huidige kabelaansluiting deelt met de rest van de straat? Gaan meerdere mensen tegelijk online, dan wordt uw internetverbinding opeens een stuk trager. Met glasvezel werkt dat anders. Dat hebt u helemaal voor uzelf zodat u altijd op volle snelheid surft, mailt en bestanden deelt.
code:
1 2 3 Betrouwbaar glasvezel. Een netwerk van glasvezel is buitengewoon stabiel en betrouwbaar. Zo kijkt u ongestoord tv en kunt u met een gerust hart zelfs de grootste bestanden up- en downloaden.
code:
1 2 3 4 Een nieuwe vrijheid. Voortaan bent u vrij om zelf te bepalen bij wie u tv, internet en telefonie wilt afnemen. Want glasvezel is een ‘open’ netwerk waarop meerdere aanbieders actief zijn. Zo kiest u zelf de serviceprovider bij wie u zich het beste thuis voelt. Nieuwsgierig uit welke providers u kunt kiezen, klik hier verder.
"stabiliteit betwerk"
Ik dacht dat je een dienst en een netwerk wel uit elkaar kan houden?
Noem mij eens de laatste keer dst het gehele netwerk eruit lag.
Oja, dat is alweer twee jaar geleden
Daarnaast is het gewoon aangekondigt, dat jij het aan de late kant vind wil nog niet zeggen dat het inderdaad vroeg genoeg is aangekondigt.
"zakt de snelheid vaak in avond in" onzin.je doet net of dit jaren aan de gang is. Daarnaast zijn er maar heel weinig die hier melding van maken. Hoezo in zakkende snelheden?
Daarnaast weet je zelf donders goed dat je wgdo en wba+ niet door elkaar kan gebruiken. Het is gewoon kinderachtig om zo'n punt aan te halen.
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 22-05-2012 09:25 ]
Ik was gewoon benieuwd of hier nog een keer serieus naar gekeken kan worden. Het is niet dat ik dreig op te stappen omdat ik niet precies 100Mbit haal. Maar wat ik gemerkt heb is dat mijn snelheden wel flink fluctueren. Als ik het iptv netwerk ontkoppel op de genexis merk ik dat het verbeterd. Ik haal over het algemeen "maar" 80 down en 50 up. Ik ga van het weekend nog wat uitgebreidere testen uitvoeren. Ik heb uiteraard wel getest met een pc direct aan de genexis.
Kortom ik was gewoon benieuwd naar aanleiding van de massale snelheidsupgrade, waardoor dit misschien wel meer ter sprake gaat komen. Verder niets meer dan lof voor XMS, ben inmiddels al weer een half jaar klant en ze hebben vanaf het begin een perfecte service geleverd.Jammer dat ze alleen de huizen gesloten hebben.
Kortom ik was gewoon benieuwd naar aanleiding van de massale snelheidsupgrade, waardoor dit misschien wel meer ter sprake gaat komen. Verder niets meer dan lof voor XMS, ben inmiddels al weer een half jaar klant en ze hebben vanaf het begin een perfecte service geleverd.Jammer dat ze alleen de huizen gesloten hebben.
Carpe Diem
Snelheid 's avonds is al langer een probleem en is ook al vaker gemeld in de vorige delen, 10Gbps lijn was echter niet vol.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:15:
[...]
De wba+ netwerken worden gbit net werken, dus daar is je netwerk.
"zakt de snelheid vaak in avond in" onzin.je doet net of dit jaren aan de gang is. Daarnaast zijn er maar heel weinig die hier melding van maken. Hoezo in zakkende snelheden?
Daarnaast weet je zelf donders goed dat je wgdo en wba+ niet door elkaar kan gebruiken. Het is gewoon kinderachtig om zo'n punt aan te halen.
Vodafone bied echter wel KPN internet, IPTV en GHM analoog+DVB-C dus het kan wel, dus hier is niets kinderachtig aan toch?
Daarnaast is dit niet was ik bedoelde, wat ik bedoelde is dat je geen keuze kan maken tussen verschillende aanbieders voor verschillende diensten.
Het is of KPN of XMS of... Op een open netwerk moet het gewoon mogelijk zijn om verschillende diensten bij verschillende aanbieders af te nemen.
@Rekenblok
Ook ik merk dat de snelheid in de avonduren (tussen 19.00 en 22.45 uur) hier inzakt.
Het blijft natuurlijk gissen of dit binnen het netwerk gebeurt of dat dit te maken heeft met externe netwerken.
Ik zal dit eens gaan uittesten in de avonduren met 2 XMS aansluitingen hier in Veenendaal, eens kijken of we dat boven water kunnen krijgen.
Ook ik merk dat de snelheid in de avonduren (tussen 19.00 en 22.45 uur) hier inzakt.
Het blijft natuurlijk gissen of dit binnen het netwerk gebeurt of dat dit te maken heeft met externe netwerken.
Ik zal dit eens gaan uittesten in de avonduren met 2 XMS aansluitingen hier in Veenendaal, eens kijken of we dat boven water kunnen krijgen.
GerkeP
Je hebt het nu over een melding in januari die de zelfde maand al opgelost was?fast-server schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:24:
[...]
Snelheid 's avonds is al langer een probleem en is ook al vaker gemeld in de vorige delen, 10Gbps lijn was echter niet vol.
Vodafone bied echter wel KPN internet, IPTV en GHM analoog+DVB-C dus het kan wel, dus hier is niets kinderachtig aan toch?
Daarnaast is dit niet was ik bedoelde, wat ik bedoelde is dat je geen keuze kan maken tussen verschillende aanbieders voor verschillende diensten.
Het is of KPN of XMS of... Op een open netwerk moet het gewoon mogelijk zijn om verschillende diensten bij verschillende aanbieders af te nemen.
Ik zie de relevantie daarvan niet.
Vodafone leverd ghm televisie, geen kpn itv.
Daarnaast is het niet de schuld van reggefiber dat providers te lui dijn om zelf apparatuur te plaatsen...
hm,
Ik had interesse in DVB-C dus had ik daar wat informatie over gevraagd. Ik heb nu het Internet 100 abonnement. Dus als ik het goed begrepen had moet ik dan over naar het Internet, radio en tv abonnement.
Dertien dagen (!) later krijg ik nu als antwoord van de helpdesk (support@kantoor.xmsnet.nl) het volgende; 'Het is helaas niet mogelijk om DVB-C via Mijn XMS aan te vragen. Dit abonnement is gratis en maandelijks opzegbaar, maar om er gebruik van te kunnen maken, heeft u een HD-ontvanger nodig (€ 149,-). Ook voor de HD-ontvanger hebben wij uw handtekening nodig om deze te bestellen. Wanneer u hem via Mijn XMS bestelt is hij gratis, indien u nog geen ontvanger (of recorder) heeft ontvangen. Bij die bestelling wordt automatisch IPTV (€ 4,95 per maand) besteld. Indien u geen IPTV wilt, dient u de ontvanger per e-mail of per post te bestellen.'.
Feitelijk komt dit er op neer dat je dus wel het abonnement nodig hebt á € 4,95 als ik dit zo lees.
Maar de HD-ontvanger heb ik volgens mij helemaal niet nodig het kan gewoon via mijn televisie (is met DVB-C insteekslot). Hier vooraf gaande zijn er nog wat email's heen en weer gestuurd die ook allemaal nog in de mail stonden, hier stond ook in dat ik alleen gebruik wilde maken van DVB-C d.m.v. een kabeltje Modem-TV, dus zonder een Settopbox.
Wordt mij nou een onnodige Settopbox inclusief onnodig IPTV abonnement aangesmeerd?
Ik had interesse in DVB-C dus had ik daar wat informatie over gevraagd. Ik heb nu het Internet 100 abonnement. Dus als ik het goed begrepen had moet ik dan over naar het Internet, radio en tv abonnement.
Dertien dagen (!) later krijg ik nu als antwoord van de helpdesk (support@kantoor.xmsnet.nl) het volgende; 'Het is helaas niet mogelijk om DVB-C via Mijn XMS aan te vragen. Dit abonnement is gratis en maandelijks opzegbaar, maar om er gebruik van te kunnen maken, heeft u een HD-ontvanger nodig (€ 149,-). Ook voor de HD-ontvanger hebben wij uw handtekening nodig om deze te bestellen. Wanneer u hem via Mijn XMS bestelt is hij gratis, indien u nog geen ontvanger (of recorder) heeft ontvangen. Bij die bestelling wordt automatisch IPTV (€ 4,95 per maand) besteld. Indien u geen IPTV wilt, dient u de ontvanger per e-mail of per post te bestellen.'.
Feitelijk komt dit er op neer dat je dus wel het abonnement nodig hebt á € 4,95 als ik dit zo lees.
Maar de HD-ontvanger heb ik volgens mij helemaal niet nodig het kan gewoon via mijn televisie (is met DVB-C insteekslot). Hier vooraf gaande zijn er nog wat email's heen en weer gestuurd die ook allemaal nog in de mail stonden, hier stond ook in dat ik alleen gebruik wilde maken van DVB-C d.m.v. een kabeltje Modem-TV, dus zonder een Settopbox.
Wordt mij nou een onnodige Settopbox inclusief onnodig IPTV abonnement aangesmeerd?
Ik denk dat een medewerker nog een trainingetje kan gebruiken
waarom zouden providers zelf apparatuur moeten plaatsen?Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:52:
[...]
Daarnaast is het niet de schuld van reggefiber dat providers te lui dijn om zelf apparatuur te plaatsen...

Dit kan gewoon per poort geconfigureerd worden en gerouteerd worden d.m.v. een VLAN naar de providers.
Als je dan Internet bij XMS aanvraagt dan krijgt provider X poort 1 toegewezen.
Wil je telefonie bij provider Y dan krijgt deze poort 5 en 6 toegewezen
Wil je analoog en/of DVB-C dan krijgt die provider Z poort 7
etc. etc.
Waarom reggefiber met haar "open" netwerk niet voor deze setup gekozen heeft is mij sowieso een raadsel.
Is makkelijker en je krijgt een betere netwerk bezetting (meer actieve aansluitingen)
Nou, omdat ze nu ISDN hebben, en dus toch een nieuwe centrale nodig hebben, is het toch makkelijker om er meteen een te nemen die je ook direct via het netwerk kan aansluiten, misschien na veranderingen bij XMS in de toekomst of een eventuele overstap naar een andere provider waar je wel VOIP gegevens krijgt.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:21:
[...]
eeh vat het niet. Je geeft aan dat je ouders in en uit willen bellen met XMS, waarom dan juist een hybride oplossing nemen als je het toch niet gaat gebruiken? Zowel ingaand als uitgaand gaat via de 'analoge' lijn dan, het digitale VOIP gedeelte gebruik je dan niet.
Houd er ook rekening mee dat via voip bellen niet geheel 'onderhoudsvrij' is. Gebruik je een Betamax kloon (Voipbuster, Voicheap, Voip-nog-wat) dan zal je toch af en toe ook je account in de gaten moeten houden en opwaarderen voor het beste rendement (=gratis uitgaand bellen).
Mochten je ouders niet geheel technisch/webwise zijn dan is wellicht (ook weer) ouderwetsch bellen het gemakkelijkste.
Of is een losse analoge DECT centrale zoveel goedkoper?
WBA+ betekent toch hoe dan ook mindere beeldkwaliteit en een slechter audio, als niet expliciet in de stream wordt verwezen dat er dolby is en dat dit het enige geluidsspoor is halen de encoders het er uit.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:27:
[...]
Ik vrees dat ze geen geld meer in de WGDO netwerken gaan stoppen, die kans schat ik vrij hoog in.
Dus dat het allemaal 100/100 blijft en dat we uit eindelijk overgaan naar WBA+ om zo hogere snelheden te krijgen.
Ik vind het nog wel mee vallen met DTV. Hoe kan het dat ik er amper last van heb en dat er hier mensen klagen of de wereld vergaat?
Even heel simpel uitgelegd,ja de theorie klopt niet helemaal,maar ik wil het simpel houden. (niet voor jou maar voor sommige meelezers)
WDGO= onbewerkt, de stream zoals die van het NOB komt.
WBA/WBA+ = Dezelfde stream, echter door KPN opnieuw door een encoder gehaald voor o.a. ADSL netwerken wat daarna op de vezel wordt gezet.
Tijdens dit opnieuw coderen wordt de boel extra gecomprimeerd,worden de dolby geluidssporen weg gehaald en wordt het geluid terug gezet naar stereo met een beduidend lagere bitrate dan de bron, een signaal dat gewoon niet op een glasvezel hoort te worden gezet. Ondanks dat de bitrate wel verhoogd is komt deze niet in de buurt van wat de meeste kabelaars bieden, slechte zaak, het zou beter zijn als KPN het signaal alleen voor de ADSL klanten zo behandelt maar de vezelklanten niet, oftewel een splitsing maken NOB ->Glasvezelklanten->encoders voor ADSL streams.
Je tweede vraag is simpel te beantwoorden,feit dat jij minder last hebt zegt heel weinig,het signaal loopt ook over verschillende pops en hier was de aanleg in de wijk zelf ook nog een houtje touwtje netwerk, we knopen maar wat vast, ik durf te wedden dat als je jouw pop,wijkpop en hoofdpop vergelijkt wat hier bv in Leiden staat, dat dat wel het verschil verklaart waarom het bij jou prima gaat en bij sommige anderen niet.
Wat de snelheid betreft, die zakt 's avonds zeker in,wat vaak als tegenargument voor de kabel werd gebruikt, als meer mensen op de kabel gaan zou de snelheid inzakken (hetgeen op de moderne kabel netwerken zeker niet zo is) gebeurt nu bij XMS, maar het is een getal dat alleen opvalt omdat het onderaan bv alt-binz staat of bij netwerk traffic.
Overdag haal ik 11,6 MB per seconde,ongeacht welk protocol, rond 7 uur begint het in te zakken en om 9 uur kom ik niet meer boven de 10 MB tegen 13,9 op mijn Ziggo lijn.
Lesje helpdesk:erikafoort schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:06:
@rekenblok,
Maar je begrijpt nu wel mijn frustaties?Het schiet voor geen meter op zo.
Mailen met de helpdesk schiet niet op, behalve als je het rechtstreekse mail-adres hebt van een medewerker. Niet doen dus.
Een beller is sneller, alleen in dit geval gaat het om een contractsverandering en dat willen ze schriftelijk met handtekening, desnoods via de fax of mail als je een e-mail adres van een medewerker hebt.
Maak het niet moeilijker voor ze dan nodig is. Zeg precies wat je wil en niet meer en geen uitleg waarom.
Wat jij dus wil is een contractsverandering naar een Internet, radio en tv 100 abbo. Punt. Zeg dat dan en zeg niet meer dan dat. Doe dat schriftelijk en ondertekend en dan komt het allemaal goed.
En even terug komend op boven en wat ik al voorspeld had ( ik zit in een betatest )
nieuws: Intel toont 1Gbps-kabelmodem
Dit nieuwe eurodocsis modem voor kabel gebruikers kan maximaal 1 Gpbs downloaden en 240 Mbits per seconde uploaden.
Het aantal upstream en downstream kanalen kunnen ongelimiteerd gebundeld worden.
De rek is dus bij lange na nog niet uit dat oude coax netwerk.
nieuws: Intel toont 1Gbps-kabelmodem
Dit nieuwe eurodocsis modem voor kabel gebruikers kan maximaal 1 Gpbs downloaden en 240 Mbits per seconde uploaden.
Het aantal upstream en downstream kanalen kunnen ongelimiteerd gebundeld worden.
De rek is dus bij lange na nog niet uit dat oude coax netwerk.
Eerst zien...
Of en wanneer de providers zullen overstappen naar kabelmodems die 1Gbps weten te behalen, is nog niet duidelijk.
Maar als ze het wel over niet al te lange tijd doen dan heeft reggefiber een probleem.
Stel ziggo gaat die modems leveren en bied 500Mbps icm een 3in1 dienst aan voor 65 euro (flinke upgrade)
Waar denk je dat die klanten dan voor kiezen?
90%+ van het glasnetwerk is dan in 1 klap tot "adsl" status gedegradeerd
Stel ziggo gaat die modems leveren en bied 500Mbps icm een 3in1 dienst aan voor 65 euro (flinke upgrade)
Waar denk je dat die klanten dan voor kiezen?
90%+ van het glasnetwerk is dan in 1 klap tot "adsl" status gedegradeerd
[ Voor 13% gewijzigd door fast-server op 22-05-2012 11:03 ]
Dan heeft Reggefiber geen probleem. Alleen een goede reden om daar in mee te gaan en de boel te upgraden. Dat gaat ook echt wel een keer gebeuren. De vraag is alleen wanneer? Ik denk dat er nog wel een paar jaar overheen gaat.
Besides, Wat kan ik nu niet wat ik straks met 500 Mibit wel zou kunnen? In welke mate gaat dat mijn leven verrijken?
Besides, Wat kan ik nu niet wat ik straks met 500 Mibit wel zou kunnen? In welke mate gaat dat mijn leven verrijken?
Dat kan dus niet door de opbouw, als je de achterliggende techniek niet weet kan je inderdaad dit soort uit spraken doen. Tijd om bij reggefiber te gaan werken als je het allemaal zo goed weet?fast-server schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:24:
[...]
waarom zouden providers zelf apparatuur moeten plaatsen?
[afbeelding]
Dit kan gewoon per poort geconfigureerd worden en gerouteerd worden d.m.v. een VLAN naar de providers.
Als je dan Internet bij XMS aanvraagt dan krijgt provider X poort 1 toegewezen.
Wil je telefonie bij provider Y dan krijgt deze poort 5 en 6 toegewezen
Wil je analoog en/of DVB-C dan krijgt die provider Z poort 7
etc. etc.
Waarom reggefiber met haar "open" netwerk niet voor deze setup gekozen heeft is mij sowieso een raadsel.
Is makkelijker en je krijgt een betere netwerk bezetting (meer actieve aansluitingen)
Ik heb al eerder uitgelegt waarom dit niet kan maar vooruit, nog een keer
De ip vezel kan maar door 1 provider geclaimt worden en niet door 2.
Dat is het verhaal eigelijk
Waarom providers eigen apparatuur moeten plaatsen?
Daarom, omdat in de huidige techniek niet kan....
De limitatie is niet technisch, dus de aangehaalde regel, "Of en wanneer de providers zullen overstappen naar kabelmodems die 1Gbps weten te behalen, is nog niet duidelijk." slaat meer op, ze hebben een flinke lading ubee's gekocht die een bepaalde afschrijving hebben.
Is er vraag naar dergelijke snelheden,en zo ja tegen welke prijs ga je dat verkopen.
Technisch is de snelheid op glas enorm, maar wordt begrensd door de gebruikte hardware.
Daar heeft men een verkeerde gok gemaakt,men had op basis van eurodocsis 2 terecht de aanname gemaakt dat de kabel toch nooit over die 100 mbits heen kon komen.
Het is nu simpel, de vezel kan vele malen sneller dan de 100 mbits die we nu krijgen,maar wordt begrensd door de hardware die niet makkelijk door de consument te vervangen is.
De coax kan vele malen sneller maar wordt ook begrensd door de hardware alleen is die hardware niet alleen heel makkelijk door de klant te vervangen maar wordt er nu al standaard een modem aangeboden die sneller kan dan de standaard glasvezel modem.
Daar ligt gelijk nadeel 3 van de fiber, 99% van de opgehangen apparaten kan niet door de consument vervangen worden maar moet door een monteur geplaatst worden.
Als ze het intel modem gaan gebruiken,zal dat denk ik voorlopig voor de zakelijke sector zijn, de consument kan prima uit de voeten met de Ubee die nu al hogere snelheden bied ( download) dan mijn huidige glasvezel aansluiting.
KPN/Reggefiber, who-ever heeft gewoon bij de keuze van haar apparatuur een verkeerde gok gemaakt door de 100 mbits apparatuur te gebruiken, en loopt nu keihard tegen haar eigen limitatie aan door op de hogedruk waterleiding een druppelkraantje aan te sluiten omdat ze dachten,daar heeft de consument meer dan genoeg aan en de concurrent heeft toch een nog kleiner druppelkraantje.
Nu blijkt dat de concurrent een behoorlijke waterhoos kan leveren en zitten zij met hun druppelkraantjes.
Ze zullen dus OF hun verlies moeten nemen en massaal 1 gbits apparatuur moeten ophangen ( betekent heel veel verlies) of ze bedienen over een jaar de onderkant van de markt, het enige voordeel dat ze hadden, 100 mbits upload, zijn ze met deze nieuwe kabel apparatuur echt kwijt.
Of Ziggo het nieuwe modem gaat gebruiken,wordt bepaald door de markt,maar het is er, en het werkt !
Niet punt, als ik vragen heb moet ik ergens terecht kunnen.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:42:
[...]
Wat jij dus wil is een contractsverandering naar een Internet, radio en tv 100 abbo. Punt. Zeg dat dan en zeg niet meer dan dat. Doe dat schriftelijk en ondertekend en dan komt het allemaal goed.
En wat ik wil is; http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50. Nu heb ik 100/100 (door de recente update) maar dat heb ik niet nodig, dus 50/50 is voor mij prima. Twee euro per maand extra voor bellen(1) en TV/Radio (incl DVB-C), lijkt mij een prima prijs.
(1) bellen heb ik niet direct nodig maar een vaste lijn kan nooit kwaad. Twee euro voor TV is nog steeds een goeie prijs.
Ik ben prima op de hoogte zoals ik ook al eerder geschreven heb ben ik jaren werkzaam geweest bij: KPN, Lucent en BT.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:11:
[...]
Dat kan dus niet door de opbouw, als je de achterliggende techniek niet weet kan je inderdaad dit soort uit spraken doen. Tijd om bij reggefiber te gaan werken als je het allemaal zo goed weet?blijkbaar weet je het beter als reggefiber en kan je ze misschien wel helpen.
Ik heb al eerder uitgelegt waarom dit niet kan maar vooruit, nog een keer
De ip vezel kan maar door 1 provider geclaimt worden en niet door 2.
Dat is het verhaal eigelijk
Waarom providers eigen apparatuur moeten plaatsen?
Daarom, omdat in de huidige techniek niet kan....
[...]
Een van mijn projecten was het voorzien van glasvezel naar de POPS t.b.v. BBned Adsl, daarnaast surfnet 5 en Gigaport.
Een hoop rare ideeen van BBned zie ik ook terug bij reggefiber, het zou me dan ook niets verbazen als een hoop oud BBned personeel nu bij reggefiber werkt.
Ik zal ook nooit bij reggefiber gaan of willen werken omdat... (ik schrijf het maar niet i.v.m. regels)
Als het nu niet mogelijk zou zijn dan komt dit omdat reggefiber hier bewust voor gekozen heeft!
In de normale wereld claimed een klant geen fiber maar een poort.
Dat het gewoon mogelijk is kun je nu al zien.
Poort 1 is internet
In sommige plaatsen kun je wel meerdere ISP's kiezen op die zelfde poort.
Poort 2 is IPTV
Op dit moment een VLAN naar GHM, waarom zou dit geen andere aanbieder kunnen zijn middels de zelfde constructie?
Telefonie
Op dit moment kan het al geconfigureerd worden voor XMS en Lijbrandt, waarom zou dit geen andere aanbieder kunnen zijn middels de zelfde constructie?
Analoog/DVB-C
Aparte vezel voor de rest het zelfde verhaal.
Het lijkt er verdacht veel op dat reggefiber dit gewoon niet wil om haar dochter bedrijven te beschermen en zo de concurrentie wil tegenwerken.
Eigen apperatuur is echt niet nodig, dit argument is puur om de concurrentie te ontmoedigen (kosten)
Wat kun je nu kiezen? alleen de diensten van of via een KPN of reggefiber club, zover het "open"netwerk.
Wat ik merk is dat sommige mensen vaak wel fel reageren en ontkennen maar vervolgens niet duidelijk kunnen onderbouwen waarom...
En reggefiber/GHM reageerd nooit, die verschuilen zich alleen maar achter haar dochter bedrijven.
Tuurlijk werkt het. Waar kan ik bestellen en wanneer gaan ze leveren? Ik woon in een Ziggo gebied.
Gigabit modems waren toen nog onbetaalbaar en onnodig dus het is logisch dat ze toen nog niet gebruikt werden.
Wat ik wel gek vind is dat ze het nu nog steeds niet aanbieden, je zou best een deel van de wijk pop gigabit kunnen maken. Moderne glasmodems zijn ook in twee klikken te vervangen. Die van mij helaas niet.
Blijft mijn vraag staan: Wat kan ik nu niet wat ik straks wel kan met gigabit en wat voegt dat toe aan mijn leven?
Gigabit modems waren toen nog onbetaalbaar en onnodig dus het is logisch dat ze toen nog niet gebruikt werden.
Wat ik wel gek vind is dat ze het nu nog steeds niet aanbieden, je zou best een deel van de wijk pop gigabit kunnen maken. Moderne glasmodems zijn ook in twee klikken te vervangen. Die van mij helaas niet.
Blijft mijn vraag staan: Wat kan ik nu niet wat ik straks wel kan met gigabit en wat voegt dat toe aan mijn leven?
Wel echt 100/100MbpsFiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:43:
Als je download geen wegvallende IPTV
Weet niet of dat iets toevoegt voor jou?
Misschien zijn er wel mensen die graag betalen voor iets wat ze niet krijgen.
Misschien voegt een blokkerig en/of een wegvallend beeld ook wel iets toe voor mensen.
Geen idee ieder mens is anders en heeft zijn eigen mening, of het iets toevoegt voor jou moet je zelf beslissen.
Blijft hetzelfde verhaal: Schriftelijk en ondertekend aanvragen. Dit is denk ik wel een soort downgrade, dus dan zal wel eerst je (jaar)contract afgelopen moeten zijn.erikafoort schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:37:
[...]
Niet punt, als ik vragen heb moet ik ergens terecht kunnen.
En wat ik wil is; http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefoon-radio-en-tv-50. ...
Voor vragen kun je hier terecht, voor die jongens en meisjes van de helpdesk moet je gewoon simpel en duidelijk zijn, anders snappen ze het niet meer. Daar moet je gewoon een beetje rekening mee houden. En geen woorden van meer dan twee lettergrepen gebruiken.
Ondertussen is de scan inclusief handtekening onderweg per mail. Lijkt me meer een upgrade, twee euro per maand meer omzet :-) Mijn jaarcontract is 11 maanden oud (net even gekeken), ben benieuwd of ze daar dan moeilijk over gaan doen.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:50:
[...]
Blijft hetzelfde verhaal: Schriftelijk en ondertekend aanvragen. Dit is denk ik wel een soort downgrade, dus dan zal wel eerst je (jaar)contract afgelopen moeten zijn.
Denk dat je dat ene maandje toch nog even moet uitdienen maar dat overleef je vast ook wel weer. Tegen de tijd dat je mailtje gelezen is ben je al halverwege waarschijnlijk...
Niet echt. Mijn 10 jaar oude Dell routertje doet ongeveer 30 Mbit...fast-server schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:50:
[...]
Wel echt 100/100Mbps
Als je download geen wegvallende IPTV
Weet niet of dat iets toevoegt voor jou?
[...]
Ik doe niet veel aan downloaden, maar als ik het al zou gaan doen, zou ik dat lekker 's nachts laten gebeuren terwijl ik slaap. En buiten dat, wat boeit het nou of die film in 5 minuten binnen is of in 1 minuut of in een half uur. Het is altijd nog sneller dan dat ik hem kijken kan.
Tweakerts willen altijd het onderste uit de kan, terrecht, maar de meeste normale mensen gebruiken echt maar een fractie van de capaciteit van hun verbinding.
Verwijderd
Pat_ schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:34:
Helaas gaat bij ons ook niet alles lekker op het moment, daar waar XMS voor ons een degelijk product leverde lijken problemen zich inmiddels op te gaan stapelen.
Ons eerdere probleem met de Amino 110 is weer terug en komt met regelmaat weer even om de hoek kijken, het verversen van de gids informatie blijft hangen met een mooie zwarte balk in het scherm wat vaak uit draait op stekkers verwijderen. In sommige gevallen hebben we geluk en verdwijnt de melding alsnog na enig geduld. Daarbij is de beeldkwaliteit op zijn zachts gezegd op verschillende zenders beroerd, we kunnen bijna dammen op de blokjes die zichtbaar zijn.
De internetverbinding is alles behalve stabiel en de snelheden schommelen alsof het niets is tussen 10 en 90Mbit. Waarbij de newsserver met regelmaat voor langere tijd ( lees enkele minuten ) stil valt. Wanneer ik probeer om via een website iets te downloaden ( wetransfer / nzb index sites / of gewoon vanaf mijn eigen server ) kan ik vaak wachten tot ik een ons weeg. Wanneer ik de modem van het stroom haal en even later weer aansluit kan ik ineens wel weer gewoon downloaden.
Gisteravond was het weer raak met IPTV en zijn we over gestapt op DVB-C waar het beeld in elk geval tot op heden wel strak lijkt te blijven. Tot mijn grote verbazing werkte de EPG alleen niet op DVB-C
Vanmorgen maar weer eens gekeken en nu lijkt alles weer in orde op zowel IPTV als DVB-C platform.
Ongeveer 2 weken geleden heb ik contact gezocht met de klantenservice om deze problemen voor te leggen, antwoord luidde "deze problemen worden veroorzaakt door de invoering van de snelheidsverhoging en moeten vanaf maandag weer tot het verleden behoren" Helaas is dit niet het geval en blijven de problemen aanwezig, sterker nog de problemen lijken te verergen.
Edit: in de herkansing dan maar
Helaas gaat bij ons ook niet alles lekker op het moment, daar waar XMS voor ons een degelijk product leverde lijken problemen zich inmiddels op te gaan stapelen.
Ons eerdere probleem met de Amino 110 is weer terug en komt met regelmaat weer even om de hoek kijken, het verversen van de gids informatie blijft hangen met een mooie zwarte balk in het scherm wat vaak uit draait op stekkers verwijderen. In sommige gevallen hebben we geluk en verdwijnt de melding alsnog na enig geduld. Daarbij is de beeldkwaliteit op zijn zachts gezegd op verschillende zenders beroerd, we kunnen bijna dammen op de blokjes die zichtbaar zijn.
De internetverbinding is alles behalve stabiel en de snelheden schommelen alsof het niets is tussen 10 en 90Mbit. Waarbij de newsserver met regelmaat voor langere tijd ( lees enkele minuten ) stil valt. Wanneer ik probeer om via een website iets te downloaden ( wetransfer / nzb index sites / of gewoon vanaf mijn eigen server ) kan ik vaak wachten tot ik een ons weeg. Wanneer ik de modem van het stroom haal en even later weer aansluit kan ik ineens wel weer gewoon downloaden.
Gisteravond was het weer raak met IPTV en zijn we over gestapt op DVB-C waar het beeld in elk geval tot op heden wel strak lijkt te blijven. Tot mijn grote verbazing werkte de EPG alleen niet op DVB-C
Vanmorgen maar weer eens gekeken en nu lijkt alles weer in orde op zowel IPTV als DVB-C platform.
Ongeveer 2 weken geleden heb ik contact gezocht met de klantenservice om deze problemen voor te leggen, antwoord luidde "deze problemen worden veroorzaakt door de invoering van de snelheidsverhoging en moeten vanaf maandag weer tot het verleden behoren" Helaas is dit niet het geval en blijven de problemen aanwezig, sterker nog de problemen lijken te verergen.
Edit: in de herkansing dan maar

Welk probleem speelt er op dit moment nog?Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:21:
[...]
Eens....Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Niet echt. Mijn 10 jaar oude Dell routertje doet ongeveer 30 Mbit...
Ik doe niet veel aan downloaden, maar als ik het al zou gaan doen, zou ik dat lekker 's nachts laten gebeuren terwijl ik slaap. En buiten dat, wat boeit het nou of die film in 5 minuten binnen is of in 1 minuut of in een half uur. Het is altijd nog sneller dan dat ik hem kijken kan.
Tweakerts willen altijd het onderste uit de kan, terrecht, maar de meeste normale mensen gebruiken echt maar een fractie van de capaciteit van hun verbinding.
Misschien moeten de fiber ISP's net zoals ADSL ISP's gaan adverteren met:
"internet TOT 100Mb"
Ik weet niet hoe je dit wou testen, maar als je nog een testpunt in 3906 nodig hebt hoor ik het wel ;-)Loveparade schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 09:25:
@Rekenblok
[ Voor 28% gewijzigd door Thasaidon op 22-05-2012 12:44 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Een heel ander probleem die ik nog niet voorbij heb zien komen:
Het lijkt alleen op mijn Amino 110 te zijn... Ik heb het alleen met Comedy Central dat 9 van de 10 keer de audio niet sync is... en dat is dan niet zon tijdelijke sync die vanzelf goedkomt of na ff zappen... Op mijn M540 heb ik dit probleem zover ik weet nooit. Het is rond een volle seconde.
Hebben andere dit ook? Zo ja, weet iemand een oplossing? Is wel eens irritant, vooral waneneer je moe in bed ligt
Het lijkt alleen op mijn Amino 110 te zijn... Ik heb het alleen met Comedy Central dat 9 van de 10 keer de audio niet sync is... en dat is dan niet zon tijdelijke sync die vanzelf goedkomt of na ff zappen... Op mijn M540 heb ik dit probleem zover ik weet nooit. Het is rond een volle seconde.
Hebben andere dit ook? Zo ja, weet iemand een oplossing? Is wel eens irritant, vooral waneneer je moe in bed ligt
Stroom er af? Software updaten?
Misschien pakken ze het dan handig aan en zetten ze de ingangsdatum meteen op de eerst mogelijke dag zonder eerst weer tig maal heen en weer te moeten berichten.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:05:
Denk dat je dat ene maandje toch nog even moet uitdienen maar dat overleef je vast ook wel weer. Tegen de tijd dat je mailtje gelezen is ben je al halverwege waarschijnlijk...
Vooralsnog ga ik er van uit dat het geen probleem is om het 'direct' in te laten gaan. 'Direct' was een week verwerkingstijd is mij verteld.
Ik heb 4 aansluitingen met de nodige servers waar ik alles beheer, dus komt goed. Bedankt voor het aanbod.Thasaidon schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:35:
[...]
Ik weet niet hoe je dit wou testen, maar als je nog een testpunt in 3906 nodig hebt hoor ik het wel ;-)
GerkeP
Verwijderd
Alle genoemde problemen komen en gaan, als het eenmalig zou zijn zou ik het niet eens melden of vermelden op tweakers. De snelheids problemen en de problemen met downloaden van FTP spelen vanaf eind april / begin mei. Zo ook het blokkerig beeld op diverse zenders.
Het Gidsinformatie probleem met de Amino 110 speelt al heel lang, blijft soms tijden weg en komt dan ineens weer op zetten. Ook dit probleem lijkt te verergen sinds de upgrade naar 100Mbit.
Het DBV-C probleem met de EPG was eenmalig ( tenminste denk ik ) en viel gewoon op omdat we normaal gesproken eigenlijk altijd IPTV kijken via de Amino. Nu bleef dat ding hangen en had ik geen zin om op te staan --> AB gepakt en over op DVB-C
Maar goed al met al lijken oude problemen meer en meer te herleven en komen er nieuwe problemen bij. Wat mij betreft hadden ze die snelheidsverhoging mogen houden en beter hun best kunnen gaan doen bij het oplossen van bestaande problemen. Misschien is mijn modem wel te verouderd om het allemaal aan te kunnen
Ja hoor hebben wij hier ook last van, is eigenlijk al meer gewoon geworden dan iets dat op valt. Gelukkig hebben wij 9 van de 10 keer de home cinema set aan en dan hebben we geen sync problemen.Mau_Maus schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 13:19 ]
Graag gedaan...Loveparade schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:16:
[...]
Ik heb 4 aansluitingen met de nodige servers waar ik alles beheer, dus komt goed. Bedankt voor het aanbod.
Zelf heb ik er nog niet zo veel van gemerkt of en wanneer het gebeurd. Zo veel zit ik 's avonds niet op internet en die sporadische download zet ik gewoon aan en kijk ik verder niet naar.
Ik kijk eigenlijk ook alleen maar via de HTPC, maar ik zal straks eens kijken voor je als ik thuis ben.Mau_Maus schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:
[ Voor 44% gewijzigd door Thasaidon op 22-05-2012 13:23 ]
Ik zou zeggen, pik er één probleem uit, waar je op dit moment het ergste last van hebt en ga dat oplossen met behulp van de helpdesk (bellen, niet mailen.) OF de XMS WebCare (DM via dit forum) die vandaag overigens verdacht stil zijn.
Ga niet proberen meerdere problemen tegelijk op te lossen, dat wordt een puinhoop, gewoon eerst één ding oplossen, als dat helemaal over is (of definitief onoplosbaar is) het volgende probleem aanpakken.
Verwijderd
Ach het probleem is dat een paar problemen al lange tijd bestaan, meerdere malen gemeld zijn en eigenlijk nooit opgelost. De problemen met blokkerig beeld en de schommelende verbinding zijn pas recent ontstaan toen de snelheids upgrade doorgevoerd werd.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:31:
[...]
Ik zou zeggen, pik er één probleem uit, waar je op dit moment het ergste last van hebt en ga dat oplossen met behulp van de helpdesk (bellen, niet mailen.)
De Amino 110 is inmiddels al een keer omgeruild voor een nieuwe in een poging om het probleem met "Gidsinformatie word ververst" op te lossen. De rest is bekend alleen gebeurd er niets, tenminste zo lijkt het. Er moet een reden te noemen zijn waarom de problemen de afgelopen maand verergen en waarom oude problemen herleven.
Ik ben klaar met de helpdesk en heb geen zin om te gaan bellen, tijd en energie genoeg in gestoken wat mij betreft. Mijn problemen staat niet op zich, er zijn er meer die dezelfde problemen ondervinden, en het lijkt mij dan ook iets voor XMS om aktief te gaan werken aan een oplossing.
Helaas begin ik ook steeds meer het gevoel te krijgen dat XMS machteloos staat en als "dozenschuiver" afhankelijk is van Reggefiber. Het zal niet zo zijn dat XMS geen oplossing wil bieden maar het heeft er alle schijn van dat zij de oplossing simpelweg niet kunnen bieden omdat zij net zo afhankelijk zijn.
Ik heb het idee dat ze sowieso verdacht stil zijn wanneer bepaalde problemen aangekaart worden. Het feit dat er voor de zoveelste keer gereageerd is op berichten die na mijn bericht geplaatst zijn heeft er alle schijn van dat sommige berichten genegeerd worden.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:31:
[...]
OF de XMS WebCare (DM via dit forum) die vandaag overigens verdacht stil zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 13:58 ]
Vandaar mijn tip van één probleem tegelijk, zo'n enorm overzicht is gewoon geen beginnen aan... 
Ik heb ook een Amino 110 en die doet het eigenlijk sinds de nieuwe software van een paar maanden terug prima, al haperde de mini EPG gisteravond ook heel eventjes.
Bij wisselende internetsnelheden moet je overigens je eigen netwerk (Modem!) eerst absoluut uitsluiten, dat is toch meestal wel de oorzaak.
En verder zijn het eigenlijk allemaal meer kleine ergernisjes lijkt mij, dan echt grote problemen, maar dat is een persoonlijke mening, ik ben niet zo kieskeurig over het algemeen, dat scheelt.
Ik heb ook een Amino 110 en die doet het eigenlijk sinds de nieuwe software van een paar maanden terug prima, al haperde de mini EPG gisteravond ook heel eventjes.
Bij wisselende internetsnelheden moet je overigens je eigen netwerk (Modem!) eerst absoluut uitsluiten, dat is toch meestal wel de oorzaak.
En verder zijn het eigenlijk allemaal meer kleine ergernisjes lijkt mij, dan echt grote problemen, maar dat is een persoonlijke mening, ik ben niet zo kieskeurig over het algemeen, dat scheelt.
Verwijderd
Ach ja ik kijk eigenlijk heel weinig televisie en wordt er alleen bij geroepen als moeders de vrouw weer tegen problemen aan loopt.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:12:
Vandaar mijn tip van één probleem tegelijk, zo'n enorm overzicht is gewoon geen beginnen aan...
Ik heb natuurlijk de pc rechtstreeks aangesloten om zeker te zijn dat ik geen problemen met mijn router en dergelijke heb. Geen verschil merkbaar tussen de dagelijkse opstelling en een directe verbinding.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:12:
Echt kieskeurig ben ik ook niet hoor, ik laat meestal de boel op zijn beloop en wacht rustig af. Alleen zijn het in dit geval allemaal ergenissen die in het verleden al voorgekomen zijn en die nu ineens allemaal de weg terug gevonden hebben. Vervelende is dat het dus echt allemaal weer begonnen is sinds de upgrade.Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:12:En verder zijn het eigenlijk allemaal meer kleine ergernisjes lijkt mij, dan echt grote problemen, maar dat is een persoonlijke mening, ik ben niet zo kieskeurig over het algemeen, dat scheelt.
Ik kan dit alleen maar bevestigen. De problemen met de animo (110 in mijn geval) zijn echt niet van de laatste tijd. En dan heb ik het over blokbeeld, traag zappen, refresh/authenticating meldingen en audio out of sync problemen... Ik blijf het ook niet aanmelden bij de helpdesk. Heb dat nu in de laatste paar jaar een aantal keer gedaan maar er komen wat standaard oplossingen (batterijen AB leeg, kastje verplaatsen, noem maar op) maar een structurele oplossing is echt te veel gevraagd lijkt 't..Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:55:
[...]
Ach het probleem is dat een paar problemen al lange tijd bestaan, meerdere malen gemeld zijn en eigenlijk nooit opgelost. De problemen met blokkerig beeld en de schommelende verbinding zijn pas recent ontstaan toen de snelheids upgrade doorgevoerd werd.
De Amino 110 is inmiddels al een keer omgeruild voor een nieuwe in een poging om het probleem met "Gidsinformatie word ververst" op te lossen. De rest is bekend alleen gebeurd er niets, tenminste zo lijkt het. Er moet een reden te noemen zijn waarom de problemen de afgelopen maand verergen en waarom oude problemen herleven.
Ik ben klaar met de helpdesk en heb geen zin om te gaan bellen, tijd en energie genoeg in gestoken wat mij betreft. Mijn problemen staat niet op zich, er zijn er meer die dezelfde problemen ondervinden, en het lijkt mij dan ook iets voor XMS om aktief te gaan werken aan een oplossing.
Helaas begin ik ook steeds meer het gevoel te krijgen dat XMS machteloos staat en als "dozenschuiver" afhankelijk is van Reggefiber. Het zal niet zo zijn dat XMS geen oplossing wil bieden maar het heeft er alle schijn van dat zij de oplossing simpelweg niet kunnen bieden omdat zij net zo afhankelijk zijn.
[...]
Ik heb het idee dat ze sowieso verdacht stil zijn wanneer bepaalde problemen aangekaart worden. Het feit dat er voor de zoveelste keer gereageerd is op berichten die na mijn bericht geplaatst zijn heeft er alle schijn van dat sommige berichten genegeerd worden.
Kan me er ook niet al te druk om maken verder hoor, daar niet van.. Maar ik vind 't wel belangrik hier zo af en toe te melden
[ Voor 3% gewijzigd door Wilde op 22-05-2012 15:33 ]
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Waarom vraag je dan geen andere animo?
Als de 110's niet goed doen dan geven ze maar een 130 o.i.d.
Als de 110's niet goed doen dan geven ze maar een 130 o.i.d.
Meld het dan gewoon niet in dit topic als je de moeite toch niet neemt om te bellen.Wilde schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:31:
[...]
Ik kan dit alleen maar bevestigen. De problemen met de animo (110 in mijn geval) zijn echt niet van de laatste tijd. En dan heb ik het over blokbeeld, traag zappen, refresh/authenticating meldingen en audio out of sync problemen... Ik blijf het ook niet aanmelden bij de helpdesk. Heb dat nu in de laatste paar jaar een aantal keer gedaan maar er komen wat standaard oplossingen (batterijen AB leeg, kastje verplaatsen, noem maar op) maar een structurele oplossing is echt te veel gevraagd lijkt 't..
Kan me er ook niet al te druk om maken verder hoor, daar niet van.. Maar ik vind 't wel belangrik hier zo af en toe te melden
Daarnaast blokketig beeld op de 110? Welke zenders? Kabels gecheckt?
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 22-05-2012 15:49 ]
Verwijderd
Dat is een mooie en kort door de bocht reactie zeg. Als je de moeite niet neemt om te bellen lijkt me hier niet aan de orde. Ik heb zelf meerdere keren gebeld over dit probleem en de andere die ik hier genoemd heb. Steeds zonder succes en telkens weer een andere reden.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:48:
[...]
Meld het dan gewoon niet in dit topic als je de moeite toch niet neemt om te bellen.
Maar goed het is wel duidelijk dat jij een andere kijk op de situatie hebt dan menig ander.
Ik zal nog 1 keer de "moeite" nemen om te gaan bellen en zal de ontwikkelingen hier delen...........
Edit:
Hoe verhelderend, "meneer ik ga voor u de dienst opnieuw op het modem zetten, ik verzoek u dan ook een uur de stroom eraf te halen en dan er weer op. Dan moet het probleem verholpen zijn" Aangeven dat dit al meerdere keren gedaan is in het verleden helpt niet verder kom ik niet. Misschien zijn de wonderen de wereld niet uit en zijn de problemen over een uur als sneeuw voor de zon verdwenen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 16:48 ]
Waarschijnlijk dezelfde blokjes als ik nu via dvb-c zie op discovery, cnn, ngc, kindernet, mtv.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 15:48:
[...]
Meld het dan gewoon niet in dit topic als je de moeite toch niet neemt om te bellen.
Analoog en iptv streams zijn wel goed. Gaat fout sinds gisteravond uur of 10. Iets te maken met de werkzaamheden van gisteravond in Almere? Wel vreemd dat dan in Veenendaal ineens op zelfde tijdstip zich dan voordoet.
Kinderen in de stress want MTV doet het niet en dan kunnen ze niet leren
GerkeP
Thasaidon schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:20:
[...]
Ik kijk eigenlijk ook alleen maar via de HTPC, maar ik zal straks eens kijken voor je als ik thuis ben.
Ik heb het dus al heel lang met alleen de Amino 110 direct op de tv en zover ik weet alleen met Comedy Central... Ook de reclames etc...Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:01:
Stroom er af? Software updaten?
Ik haal mijn 110 elke dag van het stroom en update regelmatig.. ik denk sinds het probleem zich voordoet al 5x geupdate ofzo...
Eerlijk gezegt vergat ik het steeds te melden en hoopte eerlijk gezegt dat het opgemerkt werd en opgelost zou worden... (In verleden met Comedy Central vaak problemen geweest met ondertiteling, beeldverhouding etc... en werd vaak na tijdje opgelost.)
http://xmsnet.nl/storingen/
Alles werkt naar behoren zo te zien
Maar goed dat de Lijbrandt desk geen siesta heeft
Lijbrandt_Desk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:01:
Storing DVB-C signaal
De volgende zenders vertonen blokkerig beeld/geluid via DVB-C:
- Discovery Channel
- National Geographic
- Animal Planet
- CNN
- Euro News
- MTV
- Kindernet/Comedy Central
- Radio 1
- Radio 2
- Radio 3 FM
- Radio 4
Het probleem zit in de aanvoer van de leverancier. De leverancier is op de hoogte van dit probleem en werkt hard aan een oplossing, op dit moment is er nog geen hersteltijd bekend. -Ruben
[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 22-05-2012 16:50 ]
Als je er niet bij verteld wat je gezegt hebt aan de telefoon, dan kan niemand beoordelen of je geholpen bent of niet...Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:38:
[...]
Dat is een mooie en kort door de bocht reactie zeg. Als je de moeite niet neemt om te bellen lijkt me hier niet aan de orde. Ik heb zelf meerdere keren gebeld over dit probleem en de andere die ik hier genoemd heb. Steeds zonder succes en telkens weer een andere reden.
Maar goed het is wel duidelijk dat jij een andere kijk op de situatie hebt dan menig ander.
Ik zal nog 1 keer de "moeite" nemen om te gaan bellen en zal de ontwikkelingen hier delen...........
Edit:
Hoe verhelderend, "meneer ik ga voor u de dienst opnieuw op het modem zetten, ik verzoek u dan ook een uur de stroom eraf te halen en dan er weer op. Dan moet het probleem verholpen zijn" Aangeven dat dit al meerdere keren gedaan is in het verleden helpt niet verder kom ik niet. Misschien zijn de wonderen de wereld niet uit en zijn de problemen over een uur als sneeuw voor de zon verdwenen
Verwijderd
"Ervaring met de XMS helpdesk 22/05/2012 Deel I"Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:55:
[...]
Als je er niet bij verteld wat je gezegt hebt aan de telefoon, dan kan niemand beoordelen of je geholpen bent of niet...
Dag meneer ik bel omdat wij nog steeds problemen hebben met een schommelende internet verbinding. Ongeveer 2 weken geleden heb ik hier ook over gebeld en toen werd mij verteld dat dit te maken zou hebben met het uitrollen van de snelheidsverhoging en dat dit na het weekend tot het verleden zou behoren. Helaas blijkt dit niet het geval en bestaat het probleem nog steeds.
Medewerker:
Deze problemen kunnen aanhouden tot in de eerste week van juni omdat de update nog steeds uitgerold word.
Ik:
Goed dat is dan probleem een, het volgende probleem dat ik ook al meerdere keren gemeld heb gaat over iptv waarbij de Amino 110 regelmatig blijft hangen op "gidsinformatie word ververst" en dat wij blokkerig beeld hebben op bijvoorbeeld SBS6. Verder hebben we onder andere op Cartoon Network dat het geluid niet synchroom loopt.
Medewerker:
Ik ga voor u de diensten opnieuw op het modem zetten, zou u voor mij de stroom van het modem af willen halen?
Ik:
Lijkt me dat dit gesprek dan ook voorbij is?
Medewerker:
Klopt, fijn dat u even mee denkt. Als u na dit gesprek de stroom 1 uur van het modem af haalt zorg ik dat de dienst opnieuw op het modem gezet word. Dan moet uw probleem opgelost zijn.
Daarna nog ff het standaard gesprek waarin ik duidelijk maak dat ik dit al meerdere keren in opdracht van de klantenservice heb gedaan zonder succes etc.
Uiteindelijk het over en weer wensen van een prettige dag en tot ziens.............
Het zou zo veel simpeler zijn als ze gewoon melden op de hoogte te zijn van de problemen maar dat zij hier niets aan kunnen doen. We zetten de melding door naar onze leverancier en hopen dat ZIJ dit snel oplossen voor u.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 18:03 ]
Ben er inmiddels achter. Bij mij heten de HD kanalen 'CH368-9101', 'CH368-9102' en 'CH368-10103'.My-life schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:48:
Hier, Nederland 1,2 en 3 in HD op DVB-C, lees ik dat Ned. 1, 2 en 3 op DVB-C als sinds afgelopen dinsdag in HD zouden moeten zijn.
@XMS_webcare Moet hiervoor opnieuw gescant worden of zijn de bestaande kanalen vervangen door HD kanalen? Mijn tuner gebruikt CH304 - 101, 102 en 103. Zijn dat de HD kanalen?
Ik zie er namelijk niets van...
Er staat op HD in de naam en er wordt een ander audio spoor meegestuurd lijkt het.
Daarom kijk ik meestal bij een storing bij Lijbrandt, het lijkt alsof de xmshelpdesk zelf in een loop zit, meneer rebooten, stroom er af.fast-server schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:48:
http://xmsnet.nl/storingen/
[...]
De stotterende zenders worden door Glashart al niet goed aangeleverd en ook op KPN's digitale tv zit dezelfde storing, er wordt al maanden een transponderwissel aangekondigd,de zenders vallen weg en GHM zegt bij monde van XMS: door een onverwachte wisseling is het beeld weg,onze excuses terwijl CD zelfs een komplete verhuis pagina heeft gemaakt.
Sinds het vertrek van een aantal personen bij de helpdesk is men van een hoop actuele ontwikkelingen en storingen bij XMS niet op de hoogte.
Wie denkt dat helpdeskmedewerkers blij zijn als ze iemand kunnen helpen.... die heeft het mis, zoals ik net lees ook. Aangeven dat je dat bekende riedeltje al vaker heeft gedaan en dan gaat er geen belletje rinkelen, maar ze zijn er wel weer even vanaf.
Dat noemen ze van het kastje naar de muur sturen
dat is een bepaalde tactiek denk ik
Dat noemen ze van het kastje naar de muur sturen
Verwijderd
Heel herkenbaar gevoel maar goed als je de moeite niet neemt om te bellen heb je hier geen recht van spreken. Dus maar weer even de moeite genomen om afgescheept te worden met het zoveelste standaard antwoord. Zelfs de modem van stroom gehaald en straks maar weer bellen voor "Ervaring met de XMS helpdesk 22/05/2012 deel II" 
boekee schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:46:
Wie denkt dat helpdeskmedewerkers blij zijn als ze iemand kunnen helpen.... die heeft het mis, zoals ik net lees ook. Aangeven dat je dat bekende riedeltje al vaker heeft gedaan en dan gaat er geen belletje rinkelen, maar ze zijn er wel weer even vanaf.
Dat noemen ze van het kastje naar de muur sturendat is een bepaalde tactiek denk ik
Ik heb nog ff gekeken voor je...Mau_Maus schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 16:47:
[...]
[...]
Ik heb het dus al heel lang met alleen de Amino 110 direct op de tv en zover ik weet alleen met Comedy Central... Ook de reclames etc...
Ik haal mijn 110 elke dag van het stroom en update regelmatig.. ik denk sinds het probleem zich voordoet al 5x geupdate ofzo...
Eerlijk gezegt vergat ik het steeds te melden en hoopte eerlijk gezegt dat het opgemerkt werd en opgelost zou worden... (In verleden met Comedy Central vaak problemen geweest met ondertiteling, beeldverhouding etc... en werd vaak na tijdje opgelost.)
Comedy Central (Family?) kanaal 186 heeft bij mij geen problemen met de sync, wel zit er een "hik" in het beeld alsof het signaal ff wegvalt en gelijk weer terug is.
Maar dat ligt niet aan de 110, want dit gedrag heb ik ook op de HTPC, dus het probleem zit hem in de source vermoed ik.
Comedy Central kanaal 185 geeft bij mij dit moment (The Cleveland Show) geen problemen op de 110.
[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 22-05-2012 18:38 ]
Als de zender eerst een andere datum communiceert en vervolgens vrolijk een week eerder gaat wijzigen....tjaNick39 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:35:
[...]
Daarom kijk ik meestal bij een storing bij Lijbrandt, het lijkt alsof de xmshelpdesk zelf in een loop zit, meneer rebooten, stroom er af.
De stotterende zenders worden door Glashart al niet goed aangeleverd en ook op KPN's digitale tv zit dezelfde storing, er wordt al maanden een transponderwissel aangekondigd,de zenders vallen weg en GHM zegt bij monde van XMS: door een onverwachte wisseling is het beeld weg,onze excuses terwijl CD zelfs een komplete verhuis pagina heeft gemaakt.
Sinds het vertrek van een aantal personen bij de helpdesk is men van een hoop actuele ontwikkelingen en storingen bij XMS niet op de hoogte.
Ik was anders best blij als ik iemand kon helpen bij xmsboekee schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 17:46:
Dat noemen ze van het kastje naar de muur sturendat is een bepaalde tactiek denk ik
Het sarcasme druipt ervan afVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:02:
Heel herkenbaar gevoel maar goed als je de moeite niet neemt om te bellen heb je hier geen recht van spreken. Dus maar weer even de moeite genomen om afgescheept te worden met het zoveelste standaard antwoord. Zelfs de modem van stroom gehaald en straks maar weer bellen voor "Ervaring met de XMS helpdesk 22/05/2012 deel II"![]()
[...]
Laat dat nou net de mensen zijn waar aan ik me altijd erger
[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 22-05-2012 18:49 ]
Verwijderd
Missie geslaagd

Hoe zeer ik jouw bijdrage aan dit forum ook waardeer soms vind ik jouw berichten toch wat aan de partijdige kant. Kan ik niets aan doen zo ervaar ik het nou eenmaal. Mijn ogen hebben nu eenmaal een andere blik op XMS dan die van jou......
Dat begrijp ik. Maar ook ik ben nu gewoon een xms klant en geen medewerker meer. Dat moet je niet vergetenVerwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:49:
[...]
Missie geslaagd![]()
Hoe zeer ik jouw bijdrage aan dit forum ook waardeer soms vind ik jouw berichten toch wat aan de partijdige kant. Kan ik niets aan doen zo ervaar ik het nou eenmaal. Mijn ogen hebben nu eenmaal een andere blik op XMS dan die van jou......
Daarnaast heeft mijn vorige post een edit gehad

Zo moet je het dus wel doen: De adviezen naar de letter opvolgen, Helpt het? Klaar. Helpt het niet? Direct terugbellen en opnieuw je klacht indienen. Niet er weer een paar weken over heen laten gaan. Net zo lang tot het verholpen is. Als je maar vaak genoeg belt sturen ze vanzelf een monteur om de boel te testen of iets te vervangen. En buiten dat, ik neem aan dat iedere klacht geregistreerd wordt en dat ze zo een overzicht krijgen van de veelvoorkomende klachten en dat ze daar dan wat aan gaan doen. Maar als niemand belt weten ze ook niet wat er mis is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:02:
Zelfs de modem van stroom gehaald en straks maar weer bellen...
Verwijderd
Mooie edit maar nog steeds niet relevant als je het mij vraagt. Ik neem wel degelijk de moeite om ook te bellen en ik was uiteindelijk ook een van de weinige ( denk ik dan maar ) die regelmatig in het XMS huis te vinden was in Utrecht. Hoe dan ook ik heb gebeld, ik heb alweer het standaard antwoord verwerkt, ik heb het modem een uur van de stroom af gehad én ik heb nog steeds problemen ;-)Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:53:
[...]
Dat begrijp ik. Maar ook ik ben nu gewoon een xms klant en geen medewerker meer. Dat moet je niet vergeten
Daarnaast heeft mijn vorige post een edit gehad
Ik ga dan ook nu weer bellen............
Edit:
Oké zojuist weer gebeld en het volgende is nu de uitslag
"Ervaring met de XMS helpdesk 22/05/2012 Deel II"
Medewerker:
Oké ik ga even in uw modem kijken, hmmm ik zie dat de aansluiting voor IPTV en Internet verwisseld zijn.
Ik:
Klopt dit is op aanraden van een collega in het verleden zo aangesloten toen ik eerder problemen had met IPTV en de Amino 110
Medewerker:
Nou het zou in principe zo kunnen werken alleen volgens de voorschriften moet dit andersom aangesloten zitten.
Ik:
Prima kan ik zo omwisselen geen probleem ( tijdens het gesprek ook de stekkers verwisseld )
Medewerker:
Prima ik zie in het systeem nog geen wijziging en wil u dan ook verzoeken om zo meteen de stroom van het modem af te halen, dit hoeft dit keer geen uur een half uur volstaat. Daarna even kijken of het probleem blijft bestaan. Mocht het opgelost zijn hebben we gewonnen zo niet wil ik u verzoeken om terug te bellen.
Ik zal een notitie maken van de stappen die je vandaag al doorlopen hebt zodat mijn collega`s in elk geval ook op de hoogte zijn wanneer u terug belt.
Ik:
Prima gaan we proberen, ik moet helaas zo de deur uit maar zal morgen even terug bellen om te laten weten of dit het probleem opgelost heeft.
Tot zo ver deel II
In ieder geval heeft deze medewerker de moeite genomen om daadwerkelijk de lijn / het modem te controleren om te constateren dat internet en iptv verwisseld aangesloten zaten. Ik hoop dat dit het probleem oplost en dan kan ik terug kijken op een periode van irritaties dankzij een van zijn collega`s die mij in het verleden de aansluiting heeft laten verwisselen.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2012 19:19 ]
Een goede helpdesk medewerker ergert zich nooit. En blijft altijd relaxed. En laat zich nooit op stang jagen. En wordt nooit boos. En legt onvermoeibaar honderdduizend keer hetzelfde uit. En trekt zich kritiek op de organisatie nooit persoonlijk aan. En blijft altijd vriendelijk en geduldig en netjes en beleefd en rustig, wat er ook gebeurt of gezegd wordt, altijd...Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:47:
[...]
Laat dat nou net de mensen zijn waar aan ik me altijd erger

Maar nu ben ik geen medewerker meerFiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:04:
[...]
Een goede helpdesk medewerker ergert zich nooit. En blijft altijd relaxed. En laat zich nooit op stang jagen. En wordt nooit boos. En legt onvermoeibaar honderdduizend keer hetzelfde uit. En trekt zich kritiek op de organisatie nooit persoonlijk aan. En blijft altijd vriendelijk en geduldig en netjes en beleefd en rustig, wat er ook gebeurt of gezegd wordt, altijd...![]()
![]()
al was het persoonlijke wel de drijfveer voor mij om zo ver te gaan om in de macdonalds naar reggefiber te bellen over problemen van klanten. Bijvoorbeeld voor nick
*proest*Fiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:04:
[...]
Een goede helpdesk medewerker ergert zich nooit. En blijft altijd relaxed. En laat zich nooit op stang jagen. En wordt nooit boos. En legt onvermoeibaar honderdduizend keer hetzelfde uit. En trekt zich kritiek op de organisatie nooit persoonlijk aan. En blijft altijd vriendelijk en geduldig en netjes en beleefd en rustig, wat er ook gebeurt of gezegd wordt, altijd...![]()
![]()
Als "specialist" die af en toe ook (interne) klanten aan de lijn krijgt met problemen moest ik even heel hard lachen
Hmm, nu je het zo verwoord. Wat een klote baanFiber schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:04:
[...]
![]()
Zeker dat onvermoeibaar honderdduizend keer hetzelfde uitleggen. Respekt!
Een helplessdesk medewerker kan ook alleen maar zijn best doen met de tools en informatie die hij ter beschikking krijgt.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dat probleem met Comedy Central rapporteerde twee maanden geleden één van mijn huisgenoten ook maar dan met het analoge tv signaal. Het probleem ligt ergens meer upstream lijkt mij.Mau_Maus schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:55:
Heb je de webcare people al rechtstreeks aangesproken hier in het topic? Dat werkt zeker. Maar ook zij willen gestructureerd verhaal over wat allemaal geprobeerd is.Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 13:55:
Ik heb het idee dat ze sowieso verdacht stil zijn wanneer bepaalde problemen aangekaart worden. Het feit dat er voor de zoveelste keer gereageerd is op berichten die na mijn bericht geplaatst zijn heeft er alle schijn van dat sommige berichten genegeerd worden.
Is in het proces de acutele glasvezelaansluiting al eens onder de loupe genomen? Denk overgang van glasvezel naar modem.
JupsRekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:44:
[...]
Ik was anders best blij als ik iemand kon helpen bij xms
Scholier paar dagen training en een scherm voor je neus, klik hier daar klik zus klik zo. Vervolgens denken dat ze de beste zijn, maar niet kunnen "storingzoeken"
Dank voor het testen!. Het gaat om kanaal 185... ik heb geen family.Thasaidon schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:28:
[...]
Ik heb nog ff gekeken voor je...
Comedy Central (Family?) kanaal 186 heeft bij mij geen problemen met de sync, wel zit er een "hik" in het beeld alsof het signaal ff wegvalt en gelijk weer terug is.
Maar dat ligt niet aan de 110, want dit gedrag heb ik ook op de HTPC, dus het probleem zit hem in de source vermoed ik.
Comedy Central kanaal 185 geeft bij mij dit moment (The Cleveland Show) geen problemen op de 110.
Ik zal anders posten wanneer het voorkomt. Misschien dat jij of iemand anders met een 110 het even kan checken op zon moment
Geen idee wat ze aan het doen zijn bij GHM maar Eurosport en de bbc zenders zijn op dvb-c nu ook blokjes haperingen etc, niet te kijken dus
GerkeP
Ik gok dat darkfiber heeft lopen kloten met de finers
Klopt niet, was exact volgens schema,bij Ziggo en UPC ging het wel gewoon goed,het was al weken van te voren aangekondigd,was gewoon een blunder van Glashart.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 18:41:
[...]
Als de zender eerst een andere datum communiceert en vervolgens vrolijk een week eerder gaat wijzigen....tja
Dat was ook de reden waarom ik zei dat sinds bepaalde personen weg zijn bij de helpdesk het nivo ver onder de maat zit,uiteraard was jij die persoon.Rekenblok schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:12:
[...]
Maar nu ben ik geen medewerker meer![]()
![]()
al was het persoonlijke wel de drijfveer voor mij om zo ver te gaan om in de macdonalds naar reggefiber te bellen over problemen van klanten. Bijvoorbeeld voor nick
[ Voor 38% gewijzigd door Nick39 op 22-05-2012 21:48 ]
Dit topic is gesloten.