"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Hier totaal geen probleem met wifi met de Ubee, wel heb ik alle apparaten een vast ip gegeven.Phoolie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:01:
[...]
De support bij Ziggo is ook lang niet alles hoor. Heb momenteel een Ubee modem/router en sinds ik dat klote ding heb is het een en al problemen met de wifi, ik bel die gasten niet eens meer, zodra glasvezel is aangesloten in de meterkast stap ik over op XMS of KickXL, of misschien wel eerder als 1 van de 2 een leuke aanbieding heeft op de korte termijn.
Wat je ook zou kunnen doen is dhcp uitzetten in de Ubee en eens kijken met een draadloze router er achter.
Misschien is de Ubee defect ? of eens met Netstumbler kijken of er soms onwijs veel verkeer op het kanaal zit en dan uitwijken naar een ander wifi kanaal.
Standaard zit als ik hier een scan doe,alles op kanaal 11.
Bij mij (op een Amino 532) is er nog geen verbetering en stottttert het beeld nog. Vanmiddag vertelde de helpdesk mij dat er nog steeds naar een oplossing gezocht wordt, maar dat niet bekend is wanneer die komt.ari3 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:39:
Iemand al gemerkt dat Één HD en Canvas HD nu in 1280x720p uitzenden? Voorheen waren de streams 960x1080i en die streams konden niet goed weergegeven worden op de Amino 130 en 534 modellen. Speelt nu goed op mijn Amino 130.
Maar het is mooi dat het bij jou goed gaat, dan houd ik hoop
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| Planning snelheidsupgrade 10 Mei 2012 In de maand mei verhoogt XMS de internetsnelheden van haar klanten. U kunt dan (nóg) sneller up- én downloaden, tegen een gelijkblijvende prijs! De snelheden worden de komende weken per plaats(en) aangepast. Naar verwachting zal de snelheidsverhoging na 21 mei overal zijn doorgevoerd. Hiervoor wordt de volgende volgorde aangehouden: [b]Houten, Rijssen, Ruurlo, Dordrecht, Meppel, Bathmen Zeewolde Almere, Deventer Leiden, Twello Hilversum, Soest Bussum, Naarden, Utrecht, Woudenberg, Veenendaal Soesterberg, Arnhem, Wijchen Nijmegen Hooglanderveen Amersfoort Leusden Putten Nunspeet Bunschoten-Spakenburg Wijk bij Duurstede Maarssen Bunnik Odijk Nieuwegein[/b] De dikgedrukte plaatsnamen hebben inmiddels een verhoging van de internetsnelheid gekregen. Momenteel worden de snelheden in Wijchen doorgevoerd! |
Alle plaatsen zijn nu dikgedrukt alleen kom ik niet verder dan de 30Mb
wat doe ik fout ?
Soms weet ik het ook niet meer.........
Verwijderd
Rechtstreeks op modem of met router er tussen ?tita_tovenaar schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:37:
Planning snelheidsupgrade
10 Mei 2012
In de maand mei verhoogt XMS de internetsnelheden van haar klanten. U kunt dan (nóg) sneller up- én downloaden, tegen een gelijkblijvende prijs!
De snelheden worden de komende weken per plaats(en) aangepast. Naar verwachting zal de snelheidsverhoging na 21 mei overal zijn doorgevoerd.
Alle plaatsen zijn nu dikgedrukt alleen kom ik niet verder dan de 30Mb![]()
wat doe ik fout ?
Op de 130 is 'ie al een tijdje weer goed, maar op de 532 lijkt het nog altijd niet goed te werken. Duurt al meer dan een jaar...ari3 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:39:
Iemand al gemerkt dat Één HD en Canvas HD nu in 1280x720p uitzenden? Voorheen waren de streams 960x1080i en die streams konden niet goed weergegeven worden op de Amino 130 en 534 modellen. Speelt nu goed op mijn Amino 130.
Ik werk hier met een goedkope eminent em4422 en heb de wan poort op 100Mb full duplex staan.Ik kan mijn pc wel aan de modem koppelen,maar dan moet ik de modem eerst lang genoeg uit zetten om een nieuwe release te krijgen .Dit ivm mijn mac adres ,ik had met het aansluiten van mijn router vergeten mijn mac adress te clonenVerwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:58:
[...]
Rechtstreeks op modem of met router er tussen ?
Ik zal de modem vannacht maar uitzetten en gelijk de mac adress clonen ,dan kan ik morgen wel zien of de snelheid goed is.
[ Voor 7% gewijzigd door tita_tovenaar op 18-05-2012 20:09 ]
Dan is het toch al duidelijk waar het probleem zit?tita_tovenaar schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:07:
[...]
Ik werk hier met een goedkope eminent em4422 en heb de wan poort op 100Mb full duplex staan.Ik kan mijn pc wel aan de modem koppelen,maar dan moet ik de modem eerst lang genoeg uit zetten om een nieuwe release te krijgen .Dit ivm mijn mac adres ,ik had met het aansluiten van mijn router vergeten mijn mac adress te clonenNiet echt handig,maar ja als je dit soort dingen niet regelmatig doet dan kan je wel eens wat vergeten!
Ik zal de modem vannacht maar uitzetten en gelijk de mac adress clonen ,dan kan ik morgen wel zien of de snelheid goed is.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Is er iemand die enig idee heeft wat een Thomson speedtouch wl780 met aangepaste firmware doet,zodat hij alleen als router werkt?
update : Ik heb dus de modem 1 uur uit gehad en de pc direct aan gesloten op het modem en de snelheid blijft hier op 30Mb hangen
[ Voor 24% gewijzigd door tita_tovenaar op 18-05-2012 23:55 ]
Hang je pc eens rechtstreeks aan je modem zonder de router en probeer dan weer eens,tita_tovenaar schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 20:23:
Ik weet niet wat de limit is van zo'n eminent ,want hij hoeft maar 50Mb te verwerken ,dan ben ik al te vrede !
Is er iemand die enig idee heeft wat een Thomson speedtouch wl780 met aangepaste firmware doet,zodat hij alleen als router werkt?
update : Ik heb dus de modem 1 uur uit gehad en de pc direct aan gesloten op het modem en de snelheid blijft hier op 30Mb hangen
Verbindt je draadloos of via draad met je router. Draadloos is een no go zone bij testen daar wireless een gedeeld medium is en je niet van verbindingskwaliteit op aan kunt. Testen doe je altijd via een ethernet aansluiting.
Het ligt geloof ik ook een beetje aan de TV. Lijkt net alsof hij een soort Pulldown detectie moet toepassen, maar dat dit niet altijd goed gaat...ArjenB64 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:10:
[...]
Bij mij (op een Amino 532) is er nog geen verbetering en stottttert het beeld nog. Vanmiddag vertelde de helpdesk mij dat er nog steeds naar een oplossing gezocht wordt, maar dat niet bekend is wanneer die komt.
Maar het is mooi dat het bij jou goed gaat, dan houd ik hoop
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik weet niet of ik duidelijk genoeg was?Maar ik schreef al in de update :dat de pc nu rechtstreeks aan het modem hangt. Wireless gebruik ik niet want ik wil de volle snelheid kunnen benutten .EricJH schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 02:05:
[...]
Hang je pc eens rechtstreeks aan je modem zonder de router en probeer dan weer eens,
Verbindt je draadloos of via draad met je router. Draadloos is een no go zone bij testen daar wireless een gedeeld medium is en je niet van verbindingskwaliteit op aan kunt. Testen doe je altijd via een ethernet aansluiting.
De snelheid die ik net heb gemeten was helaas weer 30Mb! natuurlijk met http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ getest.
Jij bent niet 1 van de ongelukkigen die een 35/35 contract heeft?tita_tovenaar schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 09:11:
[...] De snelheid die ik net heb gemeten was helaas weer 30Mb! natuurlijk met http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ getest.
Maar ja ik woon op Huisnr 13
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
in welke plaats woon je?tita_tovenaar schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:05:
Ik heb van af april dit jaar een :Internet (30/30Mbit) ......... contract en dit zou dus 50/50 moeten worden,na de upgrade.
Maar ja ik woon op Huisnr 13en in een gebied waar ze nog actief bezig zijn met de aanleg ,dus dat kan ook nog een beetje tegen werken.
@rekenblok : mijn locatie is Nunspeet .
Verwijderd
Wat is je internetsnelheid in mijn.xmsnet.nl (bij "Internet Instellingen")?tita_tovenaar schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 11:05:
Ik heb van af april dit jaar een :Internet (30/30Mbit) ......... contract en dit zou dus 50/50 moeten worden,na de upgrade.
Maar ja ik woon op Huisnr 13en in een gebied waar ze nog actief bezig zijn met de aanleg ,dus dat kan ook nog een beetje tegen werken.
Als daar 30 Mbps staat dan klopt er iets niet; deze snelheid zoude na de speed upgrade namelijk niet meer voor moeten komen.
Als daar ook 30Mb staat, ben je niet geupgrade. Er is dus of iets fout gegaan met de upgrade, je bent nog niet geupgrade, of je word niet geupgrade...
Even wachten op wat webcare je kan vertellen.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.
Iemand een idee?
Verkeerde tijdzone? Geen Wwe rom, grijze import met regiobeperking?Neles7108 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:06:
Ik probeer hier (3825) de andriod app te installeren, op mijn Asus Transformer Prime TF201, Android 4.03. krijg alleen de volgende foutmelding:
Dit item kan niet worden geïnstalleerd in het land dat voor uw apparaat is geselecteerd.
Iemand een idee?
Onjuiste adresgegevens van je gmail account? En dus verkeerd land ingesteld?
[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 19-05-2012 19:55 ]
GerkeP
Verwijderd
Ik ken dezelfde foutmelding wel als ik op mijn telefoon hier in Nijmegen Duitse apps via Google Play [ex Android Market] probeerde te installeren.Neles7108 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:06:
Ik probeer hier (3825) de andriod app te installeren, op mijn Asus Transformer Prime TF201, Android 4.03. krijg alleen de volgende foutmelding:
Iemand een idee?
Als ik even een stukje richting Duitsland ga tot ik een Duitse telefoonprovider op kan pakken en dan kan ik ze wel installeren.
Over hoe dat bij zo'n Asus Pad zit heb ik geen idee. [Wel in NL gekocht?]
Misschien een verkeerd land geselecteerd in je Google instellingen van je Android? Al zou ik niet weten waar je dat moet aanpassen. Ik heb de app wel op mij TF201 kunnen installeren dus het kan wel.Neles7108 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:06:
Iemand een idee?
Antenne en masten malloot
Ik heb verschillende instellingen op m'n tv geprobeerd (al kom ik iets als "pulldown detectie" niet tegen), in combinatie met verschillende instellingen van de Amino, maar het Belgische HD-beeld wordt er niet beter van.Mojo schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 03:28:
[...]
Het ligt geloof ik ook een beetje aan de TV. Lijkt net alsof hij een soort Pulldown detectie moet toepassen, maar dat dit niet altijd goed gaat...
Volgens de helpdesk ligt het aan het aangeleverde Belgische signaal. Hoe het kan dat bij anderen het "stotteren" vanzelf verdwijnt weet ik ook niet...
130:
Memory 32MB Flash, 192MB RAM
Video resolutions Up to 720p and 1080i
Graphics resolutions HD graphics up to 1280x720
532:
Memory 64MB Flash, 256MB RAM
Video resolutions: Decodes Up to 720p and 1080i
Graphics resolutions HD graphics up to 1280x720
540:
Memory 128MB Flash, 256MB RAM
Video resolutions: Decodes up to 720p and 1080i.
Displays up to 1080p
Graphics resolutions: HD graphics up to 1920x1080
De 540 is duidelijk de beste amino welke XMS aanbied
[ Voor 85% gewijzigd door fast-server op 19-05-2012 21:30 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Geen idee waar ik dit aan moet passen? Ik heb de hem trouwens gewoon in NL gekocht.The_Wireless_Guy schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:55:
[...]
Misschien een verkeerd land geselecteerd in je Google instellingen van je Android? Al zou ik niet weten waar je dat moet aanpassen. Ik heb de app wel op mij TF201 kunnen installeren dus het kan wel.
Verwijderd
Als je t echt niet werkend krijgt, download de app (probeer dit eens: http://codekiem.com/2012/02/24/apk-downloader/) gewoon en installeer m met adb install
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2012 23:54 ]
De tijd is weer correct op mijn Animo M540, in de loop van vandaag stond het ineens weer goed !
Helaas is wel het 8 seconden wachten nog aanwezig...
Daar is ook nog geen afmelding vanLe-xxx-ie schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:53:
Helaas is wel het 8 seconden wachten nog aanwezig...
Sterker nog het verslechterd alleen
Na 10 seconden vanuit een totale power off (stroom er af) toen het bekend werd, had ik er ook wel last van maar niet zo erg als het nu is.
De irritatiefactor neemt hier in huis toen.
Hopenlijk horen we er snel van
Zie je ik had ook al het idee dat het er niet beter op werd,het duurt langer en het gebeurt ook vaker naar mijn idee.boekee schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:42:
[...]
Sterker nog het verslechterd alleen
Na 10 seconden vanuit een totale power off (stroom er af) toen het bekend werd, had ik er ook wel last van maar niet zo erg als het nu is.
De irritatiefactor neemt hier in huis toen.
Hopenlijk horen we er snel van
Jups, zoals vandaag maak ik mee dat ik de PVR aanzet en zap bij de derde zender hangen, vierde hangen, vijfde normaal, zesde normaal, zevende hangen, achtste normaal, negende hangen.Bubba76 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:58:
[...]
Zie je ik had ook al het idee dat het er niet beter op werd,het duurt langer en het gebeurt ook vaker naar mijn idee.
Dit was rond 14.00
Ik probeerde het nog een keer en dan van de tien keer blijft hij 2 keer hangen.
En dan zap ik echt niet snel achter elkaar.
Is ook niet in te stellen op een TV. Maar het verklaart wel waarom het op sommige type tv's wel goed werkt en anderen weer niet.ArjenB64 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 20:45:
[...]
Ik heb verschillende instellingen op m'n tv geprobeerd (al kom ik iets als "pulldown detectie" niet tegen), in combinatie met verschillende instellingen van de Amino, maar het Belgische HD-beeld wordt er niet beter van.
Volgens de helpdesk ligt het aan het aangeleverde Belgische signaal. Hoe het kan dat bij anderen het "stotteren" vanzelf verdwijnt weet ik ook niet...
Wellicht dat de M540 het signaal ook wat anders decodeert en het daar al corrigeert oid...
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik heb er namelijk last van bij de 130 en vraag me af of het alleen bij mij is of dat er meer mensen last van hebben?
Wat meer uitleg...de definitie van slecht aangaan is nogal groot.abhaas schreef op zondag 20 mei 2012 @ 16:33:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de animo slecht aan gaat?
Ik heb er namelijk last van bij de 130 en vraag me af of het alleen bij mij is of dat er meer mensen last van hebben?
Batterijen AB leeg
Reageerd de AB slecht
Gaat de STB wel aan maar reageert nergens op.
De batterijen van de AB zijn niet leeg (is gecontroleerd)
de AB geageerd goed.
De STB lijkt aan te gaan maar doet verder niks. helemaal uit en aan werkt vaak wel maar soms ook niet gelijk en moet dit een paar keer gebeuren.
hopelijk is dit iets duidelijker
Heb je al eens een update geprobeerd te doen van PVR als je hem aan krijgt ?
Heb je er een switch tussen zitten of zit de PVR rechtstreeks in je glasmodem ?
ik zal nog een extra keer een update proberen
Dat lost het probleem meestal op.
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 20-05-2012 17:23 ]
Het is nu de vraag of ik HD ontvang of alleen digitaal signaal? Op dit moment heb ik de Amino 110 die ik met een scartkabel aan de samsung TV vast zit (net zoals voorheen).
Daarnaast ben ik serieus aan het overwegen om de Amino M540 te kopen zodat ik ook kan opnemen. Bij XMS kost dit 99 euro maar dan gaat mijn abonnement met 5 euro in de maand omhoog! Ik wil 'm dan ook los kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij staat namelijk niet in de Pricewatch. Als ik hier niet voor kies zijn er dan ook opties voor het gebruik van de CI of CI+ kaart? Ik hoorde dat XMS dit niet ondersteund?
De Asus is niet geroot, Volgens mij ook geen app om buitenlandse apps/content te installeren.Verwijderd schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 23:53:
is vast iets tijdelijks, of je hebt m geroot en iets geinstalleerd om buitenlandse apps/content te installeren. google play market haalt die info uit je sim registratie, wat wel te faken is. Ze kijken dus naar wie je provider is (daarom werkt t dus over grens, omdat je je dan aanmeld op een buitenlandse provider).
Als je t echt niet werkend krijgt, download de app (probeer dit eens: http://codekiem.com/2012/02/24/apk-downloader/) gewoon en installeer m met adb install
Het is ook geen 3G versie dus een sim zit er niet in.
Hij is wel een weekje met mn vriendin en haar moeder naar Parijs geweest...
Moet je even naar kanaal 101,102 of 103 zappen. Dat zijn de gratis HD kanalen dus die zou je sowieso moeten hebben.Gigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:52:
Vraag! Sinds circa een jaar zit ik bij XMSnet en ben met name tevreden over het internet (nu 100mbit/100mbit). Nadat deze week mijn oude flatscreen (eerste generatie) het heeft begeven heb ik een Samsung UE40ES6710S aangeschaft (specs www.samsung.com/nl/consum...ed-tv/UE40ES6710SXXN-spec). Ik beschik nog over een oud abonnement 100mbit/100mbit inclusief het HD zenderpakket.
Het is nu de vraag of ik HD ontvang of alleen digitaal signaal? Op dit moment heb ik de Amino 110 die ik met een scartkabel aan de samsung TV vast zit (net zoals voorheen).
Daarnaast ben ik serieus aan het overwegen om de Amino M540 te kopen zodat ik ook kan opnemen. Bij XMS kost dit 99 euro maar dan gaat mijn abonnement met 5 euro in de maand omhoog! Ik wil 'm dan ook los kopen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hij staat namelijk niet in de Pricewatch. Als ik hier niet voor kies zijn er dan ook opties voor het gebruik van de CI of CI+ kaart? Ik hoorde dat XMS dit niet ondersteund?
Een amino 110 kan geen hd aan, dus ik denk niet dat hij die zenders zal zien. Of mis ik iets?q-enf0rcer.1 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:07:
[...]
Moet je even naar kanaal 101,102 of 103 zappen. Dat zijn de gratis HD kanalen dus die zou je sowieso moeten hebben.
Dat pakket bestaat nietGigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:52:
Ik beschik nog over een oud abonnement 100mbit/100mbit inclusief het HD zenderpakket.
Je moest daarbij een eenmalig bedrag betalen voor de amino 110 namelijk 89 euro.
Je ontvangt geen HD zenders, dat is ook te zien in de epg: daar staat namelijk het HD logo niet inGigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:52:
Dat is het nieuwe prijs plan. Jij zit op het oude prijs plan. Je betaalt alleen eenmalig 249 euro voor amino 540 als je deze besteld via mijn xms.Gigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:52:
Lees in het vervolg even de start post voordat je een vraag gaat stellen, daar staat namelijk nuttige info in over dit soort zaken.Gigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:52:
Als ik hier niet voor kies zijn er dan ook opties voor het gebruik van de CI of CI+ kaart? Ik hoorde dat XMS dit niet ondersteund?
Het is jammer dat het keer op keer blijkt dat er mensen zijn die niet de moeite nemen om de start post te lezen
[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 20-05-2012 19:01 ]
nee die is er niet.marigo schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:32:
Is er een optie, bij het gemist pakket, om snel naar het einde van een programma te gaan? De enige methode die ik ken is die van 4x fast forward.
Dank voor het antwoord! En uiteraard had ik dit beter moeten lezen, zie het nu staan:Lees in het vervolg even de start post voordat je een vraag gaat stellen, daar staat namelijk nuttige info in over dit soort zaken.
Het is jammer dat het keer op keer blijkt dat er mensen zijn die niet de moeite nemen om de start post te lezen
"Om het DVB-C signaal op te vangen heeft u een kastje (ontvanger) nodig. "
Wel enigszins amateuristisch dat je nog altijd een kastje nodig hebt met 2 afstandsbedieningen

Hoeft op zich niet. Als je tv beschikt over een ingebouwde dvb-c ontvanger kan je die natuurlijk ook gewoon gebruikenGigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:17:
[...]
Dank voor het antwoord! En uiteraard had ik dit beter moeten lezen, zie het nu staan:
"Om het DVB-C signaal op te vangen heeft u een kastje (ontvanger) nodig. "![]()
Wel enigszins amateuristisch dat je nog altijd een kastje nodig hebt met 2 afstandsbedieningen.
Die Amino's zijn niet in de winkel te koop, of als ze dat wel zijn zullen ze het niet doen. Soms zijn ze wel gebruikt op Marktplaats te vinden. Die doen het meestal wel.
[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 20-05-2012 19:40 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Bedankt Fiber! De TV heeft volgens mij inderdaad een ingebouwde DVB-C decoder. Toen ik 'm instelde kreeg ik alleen de analoge beelden. Ik zal de DVB-C instellingen proberen te gebruiken! Kan ik eindelijk maar 1 afstandsbedieningen gebruikenFiber schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:37:
Moderne tv's hebben een ingebouwde DVB-C decoder. Als die van jou dat ook heeft, leg dan een coax kabel tussen je tv en het glasvezelmodum en gebruik de DVB-C instellingen. Ned 1, 2 en 3 zijn in HD, de rest in uitstekende kwaliteit SD.
Die Amino's zijn niet in de winkel te koop, of als ze dat wel zijn zullen ze het niet doen. Soms zijn ze wel gebruikt op Marktplaats te vinden. Die doen het meestal wel.
Leuke extra, DVB-C heeft op moderne tv's ook een ingebouwde EPG.
Verwijderd
@Webcare wat gaat er mis ?
De router (Linksys WRT160NL) zou dit makkelijk aan moeten kunnen.
Hans
De tijd op de Amino is weer 2 uur teruggesprongen nadat de Animo helemaal van de stroom is afgegaan (hij liep vast).
Hopelijk is de issue nog niet officieel afgemeld, want hij is er nog steeds...
Dat heeft ie! De ingebouwde EPG werkt op basis van een Coax kabel aansluiting?Fiber schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:20:
Die instellingen zijn wel te vinden in de OP van dit topic en/of op www.xmsnet.nl en www.glashartmedia.nl.
Leuke extra, DVB-C heeft op moderne tv's ook een ingebouwde EPG.
Verwijderd
Mijn 110 krijg ik met de afstandbediening ook niet aan, wel uit......Rekenblok schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:23:
zet de auto stand by uit in het instellingen menu. Zet de optie op "nooit".
Dat lost het probleem meestal op.
Staat permanent aan en in het nieuwe menu op nooit uitzetten.
Als ik de elektra eraf haal en weer aanzet start hij wel 'gewoon' op.
Die haalt het hier ook niet, ff getest, haal 52 mbitVerwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:20:
Ik heb nu een paar dagen gewacht, en mijn modem steeds gereset, maar nog steeds geen snelheidsverhoging hier (Veenendaal 3905RR)
@Webcare wat gaat er mis ?
De router (Linksys WRT160NL) zou dit makkelijk aan moeten kunnen.
Hans
Heb je je pc al rechtstreeks aan het modem getest?
GerkeP
Verwijderd
Als het goed is wel ja, zenders instellen en volgens mij doet de EPG het dan ook automatischGigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:41:
[...]
Dat heeft ie! De ingebouwde EPG werkt op basis van een Coax kabel aansluiting?
Yep! Een moderne Sharp pikt het signaal automatisch op, andere merken weet ik niet, soms moet je nog een kanaal ingeven ofzo.Gigagiel schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:41:
[...]
Dat heeft ie! De ingebouwde EPG werkt op basis van een Coax kabel aansluiting?
Stel je er overigens niet al te veel van voor, van die EPG, maar soms is het wel handig.
Hier hetzelde met een 110. Ding gaat uberhaubt niet aan met ab, dus eenmaal in standby vallen is einde oefeningVerwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:43:
[...]
Mijn 110 krijg ik met de afstandbediening ook niet aan, wel uit......
Staat permanent aan en in het nieuwe menu op nooit uitzetten.
Als ik de elektra eraf haal en weer aanzet start hij wel 'gewoon' op.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Verwijderd
Dank je wel.
Op zoek naar een snellere router
Loveparade schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:04:
[...]
Die haalt het hier ook niet, ff getest, haal 52 mbit
Heb je je pc al rechtstreeks aan het modem getest?
Verwijderd
Omdat ik ook niet in het 'ingebouwde' menu van mijn tv kan komen en ik het menu van m'n Amino ook niet in beeld krijg, vermoed ik dat het aan de tv ligt, maar voordat ik de buurman vraag om ernaar te kijken (kan er zelf niet bij om de aansluitingen te controleren omdat ik in een rolstoel zit en me dus niet in allerlei bochten kan wringen), leg ik het hier eerst even neer.
Volgens mij had ik een paar post eronder ook al aangegeven hoe je dit probleem kan oplossenWilde schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:53:
[...]
Hier hetzelde met een 110. Ding gaat uberhaubt niet aan met ab, dus eenmaal in standby vallen is einde oefeningvind het eerlijk gezegd een onding, maar dat komt ook omdat ie zo traag werkt. Heb je al s geprobeerd op za avond moviemax te gebruken? Dat deed mij denken aan gamen 15 jaar terug op je 56k6 modem
Probeer dat eerst eens!
Ben namelijk wel benieuwt of dat het probleem oplost.
[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 21-05-2012 08:25 ]
Gisteren XMS besteldVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:49:
[...]
Ik kan een liedje voor je zingen als je wil?
Misschien overbodig, maar had je op mijn.xmsnet.nl al gekeken wat daar als snelheid staat aangegeven?Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:32:
Aha ! Nee, zal dat eens testen.....
Dank je wel.
Op zoek naar een snellere router
[...]
Als daar 100Mb staat zou je dat ook moeten hebben. Staat er nog wat anders, dan ben je nog niet geupgrade.
LolAngelus1753 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:55:
[...]
Gisteren XMS besteldKom maar op met dat liedje
9 mei j.l. de bevestiging van mijn inschrijving gekregen.
Hoe lang duurt het zoal voordat de aannemer contact opneemt om e.e.a. aan te sluiten?
Omg, een paar post terug hint ik iemand er nog op om de start post te lezen.ThinkAboutIt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 09:57:
XMS aangevraagd,
9 mei j.l. de bevestiging van mijn inschrijving gekregen.
Hoe lang duurt het zoal voordat de aannemer contact opneemt om e.e.a. aan te sluiten?
En jawel hoor: hier hebben we de volgende

Lees de start post we hebben niet voor niks een FAQ
Uit de faq:
edit: Onze lieve modjes maar gevraagd om een extra waarschuwing te plaatsen in het topic, misschien werkt hetIk heb mij ingeschreven bij XMS, hoe lang duurt het totdat ik gebruik kan maken van de diensten?
Zodra de monteur het glasvezelmodem heeft opgeleverd in de meterkast kan je meestal binnen 48 uur gebruik maken van de diensten. De monteur komt binnen 20 werkdagen bij je langs om het modem op televeren.

[ Voor 40% gewijzigd door White_Collar op 21-05-2012 10:06 ]
Verwijderd
Soms lijkt het opeens opgelost te zijn, om een paar uur later dan spontaan weer twee uur te verspringen.
Het duurt nu al weken, evenals het 8-seconden-wachten-probleem, en ook hier in huis begint de irritatie toe te nemen.
Verwijderd
Wij zoeken voor je uit waardoor jouw snelheid nog niet is geüpgrade. Wanneer er meer bekend is, laten wij het je hier weten. - Sophietita_tovenaar schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 17:37:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 Planning snelheidsupgrade 10 Mei 2012 In de maand mei verhoogt XMS de internetsnelheden van haar klanten. U kunt dan (nóg) sneller up- én downloaden, tegen een gelijkblijvende prijs! De snelheden worden de komende weken per plaats(en) aangepast. Naar verwachting zal de snelheidsverhoging na 21 mei overal zijn doorgevoerd. Hiervoor wordt de volgende volgorde aangehouden: [b]Houten, Rijssen, Ruurlo, Dordrecht, Meppel, Bathmen Zeewolde Almere, Deventer Leiden, Twello Hilversum, Soest Bussum, Naarden, Utrecht, Woudenberg, Veenendaal Soesterberg, Arnhem, Wijchen Nijmegen Hooglanderveen Amersfoort Leusden Putten Nunspeet Bunschoten-Spakenburg Wijk bij Duurstede Maarssen Bunnik Odijk Nieuwegein[/b] De dikgedrukte plaatsnamen hebben inmiddels een verhoging van de internetsnelheid gekregen. Momenteel worden de snelheden in Wijchen doorgevoerd!
Alle plaatsen zijn nu dikgedrukt alleen kom ik niet verder dan de 30Mb![]()
wat doe ik fout ?
Ook hier in nunspeet nog steeds 30Mb ipv 50.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:19:
[...]
Wij zoeken voor je uit waardoor jouw snelheid nog niet is geüpgrade. Wanneer er meer bekend is, laten wij het je hier weten. - Sophie
Verwijderd
Ons eerdere probleem met de Amino 110 is weer terug en komt met regelmaat weer even om de hoek kijken, het verversen van de gids informatie blijft hangen met een mooie zwarte balk in het scherm wat vaak uit draait op stekkers verwijderen. In sommige gevallen hebben we geluk en verdwijnt de melding alsnog na enig geduld. Daarbij is de beeldkwaliteit op zijn zachts gezegd op verschillende zenders beroerd, we kunnen bijna dammen op de blokjes die zichtbaar zijn.
De internetverbinding is alles behalve stabiel en de snelheden schommelen alsof het niets is tussen 10 en 90Mbit. Waarbij de newsserver met regelmaat voor langere tijd ( lees enkele minuten ) stil valt. Wanneer ik probeer om via een website iets te downloaden ( wetransfer / nzb index sites / of gewoon vanaf mijn eigen server ) kan ik vaak wachten tot ik een ons weeg. Wanneer ik de modem van het stroom haal en even later weer aansluit kan ik ineens wel weer gewoon downloaden.
Gisteravond was het weer raak met IPTV en zijn we over gestapt op DVB-C waar het beeld in elk geval tot op heden wel strak lijkt te blijven. Tot mijn grote verbazing werkte de EPG alleen niet op DVB-C
Vanmorgen maar weer eens gekeken en nu lijkt alles weer in orde op zowel IPTV als DVB-C platform.
Ongeveer 2 weken geleden heb ik contact gezocht met de klantenservice om deze problemen voor te leggen, antwoord luidde "deze problemen worden veroorzaakt door de invoering van de snelheidsverhoging en moeten vanaf maandag weer tot het verleden behoren" Helaas is dit niet het geval en blijven de problemen aanwezig, sterker nog de problemen lijken te verergen.
Verwijderd
Zou je ons je adresgegevens kunnen sturen? Wij lossen het graag voor je op. - SophieThe Jack126 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:30:
[...]
Ook hier in nunspeet nog steeds 30Mb ipv 50.
Ben hard op zoek naar de post die je aanhaaltRekenblok schreef op maandag 21 mei 2012 @ 08:23:
[...]
Volgens mij had ik een paar post eronder ook al aangegeven hoe je dit probleem kan oplossen
Probeer dat eerst eens!
Ben namelijk wel benieuwt of dat het probleem oplost.
De amino ontvangt ook mijn input wel, maar het duurt normaal een seconde of 2 voor hij iets uitvoert (zappen, in het menu scrollen, ed) tot een seconde of 10 op zaterdagavond in Moviemax.
Wat je in de praktijk krijgt is dat dat je meerdere keren op toetsen gaat drukken omdat hij niet lijkt te reageren, vervolgens schiet je door alle menus heen een seconde of wat later en ben je het overzicht en de controle in zijn geheel kwijt
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Heb een DM gestuurd met mijn adresgegevens.Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:35:
[...]
Zou je ons je adresgegevens kunnen sturen? Wij lossen het graag voor je op. - Sophie
Maar zijn er ook VOIP DECT centrales waar je de handsets op aan kan sluiten, die je met RJ45 in het netwerk aansluit, en zijn die compatible met XMS?
Zo nee, volgens mij worden er niet veel nieuwe analoge DECT centrales meer verkocht, of wel?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb m'n tv en inet opgezegt, een maand opzegtermijn, maar zo'n kabelmodem opsturen, dat redt XMS toch wel binnen die tijd?
Of moet ik een paar weken de buurman lastig vallen?
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:19:
[...]
Wij zoeken voor je uit waardoor jouw snelheid nog niet is geüpgrade. Wanneer er meer bekend is, laten wij het je hier weten. - Sophie
Nunspeet is helaas nog niet geüpgrade. Het is nog niet duidelijk wanneer dit precies zal gebeuren. Wanneer wij meer weten, horen jullie het. De site is ook aangepast. - SophieThe Jack126 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:30:
[...]
Ook hier in nunspeet nog steeds 30Mb ipv 50.
ik heb een Gigaset S450IP en die werkt perfect. RJ-11 stekker erin voor de inkomende gesprekken via XMS, RJ-45 stekker erin naar mijn router voor de uitgaande gesprekken via Voipbuster.MaximusTG schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:43:
Als het goed is krijgen mn ouders over niet al te lange tijd ook glasvezel van XMS, en nou komen ze natuurlijk bij mij met vragen. Ik begrijp dat er een RJ11 analoge aansluiting voor telefonie op het glasvezel modem zit. Ze hebben nu een Siemens Gigaset ISDN DECT centrale + twee handsets. Die handsets willen ze natuurlijk graag blijven gebruiken. Volgens mij is de makkelijkste manier om een Gigaset (of andere) analoge DECT centrale aan te sluiten.
Maar zijn er ook VOIP DECT centrales waar je de handsets op aan kan sluiten, die je met RJ45 in het netwerk aansluit, en zijn die compatible met XMS?
Zo nee, volgens mij worden er niet veel nieuwe analoge DECT centrales meer verkocht, of wel?
Hi Ha Hopjesvla
Al wat nieuws hierover?Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:28:
[...]
Er is nog geen afmelding van deze werkzaamheden binnen gekomen, de chance logs krijgen wij sowieso niet te zien. Ik verwacht dat we na het weekend een duidelijke afmelding (eventueel met toelichting) zullen ontvangen, indien mogelijk zal webcare deze informatie ook hier doorgeven. -Tim
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Wegens werkzaamheden aan darkfibers is het voor eindgebruikers in Almere tijdens de werkzaamheden niet mogelijk gebruik te maken van CATV en DVB-C diensten vanaf vanavond 21.00 uur tot morgenochtend 6.00 uur. - Sophie
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2012 16:59 ]
Verwijderd
Excuses, juist vanwege de relatief vroege begintijd wilden wij dit melden. - SophieFiber schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:48:
Hoe lang gaat dat duren?

Sterker nog, dat kun je eerlijk gezegd niet maken vind ik!

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 21-05-2012 16:59 ]
My-life schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:54:
Dus als je geen IPTV hebt kun je in Almere geen tv kijken vanavond?
[ Voor 30% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-05-2012 17:00 . Reden: quote erbij ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ze gaan het juist maken! Ach, blij dat het mooi weer is en vanavond wat langer in de tuin kunnen blijven zitten met excuus voor het ongemak van XMS, beter gezegd van GlasHartMedia, want het betreft alle aansluitingen op analoog/DVB-C, dus ook die van Lijbrandt en overige ISP'sFiber schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:57:
Dat gaat een hoop klachten opleveren...Is het bandje op de helpdesklijn al ingesproken...?
Sterker nog, dat kun je eerlijk gezegd niet maken vind ik!
[ Voor 14% gewijzigd door chocka op 21-05-2012 17:40 ]
Ehm, dacht je dat je een kabelmodem kreeg dat je zelf aan kan sluiten, het is Ziggo niet hoor, dat ding moet door een installateur opgehangen en aangesloten worden, dat kan je niet zelf doen.Angelus1753 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:12:
Wat is de levertijd van zo'n aansluiting eigenlijk?
Ik heb m'n tv en inet opgezegt, een maand opzegtermijn, maar zo'n kabelmodem opsturen, dat redt XMS toch wel binnen die tijd?
Of moet ik een paar weken de buurman lastig vallen?
Natuurlijk wel, heb je een sla met ze dat je 24/7 tv signaal moet hebben?
Daarnaast is het super lekker weer, ga je dan echt tv kijken?
Haha Rekenblok ik hoop niet dat je dit serieus meent heRekenblok schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:32:
[...]
Ik zie gepland onderhoud niet als een storing
Geen SLA inderdaad, een storing kan altijd voorkomen, maar zoiets als dit kun je best anders plannen lijkt mij.
Natuurlijk nietboekee schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:37:
[...]
Haha Rekenblok ik hoop niet dat je dit serieus meent he
Ik zie gepland onderhoud niet als een storingondehoud kan je best plannen lekker in de ochtend of in de middag
Maar niet in de "spits" als je lekker gewerkt hebt en heerlijk onspannen tv wil kijken. Heeft wat mij betreft niets met SLA te maken.
Ik vraag me af waarom ze dit niet overdag doen
Verwijderd

Iedereen maakt natuurlijk zelf uit wanneer je tv wil kijken,en voor mensen met hooikoorts is dit weer een ramp dus die zitten juist binnen, er zal altijd wel een film zijn die je aan kan gooien op DVD en natuurlijk is een SLA voor 24 uur per dag onhaalbaar, en moet je ergens midden in een weiland fibers gaan lassen dan is dat prettiger bij daglicht dan bij nachtlicht maar het wordt om 22.00 donker dus dat uurtje geeft geen winst, dan kun je het ook best 3 uur later laten beginnen en dan tot morgenochtend 9 uur.Rekenblok schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:32:
[...]
Het raakt mij niet,maar ik vind het een bezopen tijd om werkzaamheden te plannen en het is super lekker weer, hier aan de kust is het overigens nu nog maar 18 graden dus om 21 uur zit je helemaal niet meer lekker buiten.
Je moet wel bij werkzaamheden kijken,wanneer kijkt de gemiddelde Nederlander die de volgende dag moet werken en dan blijkt uit praktijk dat de tv avond gemiddeld om 20.00 begint met het journaal kijken en dan je favoriete programma's tot een uur of half 12, dan trek je niet om 21.00 de stekker er uit maar wacht je tot 0.00, ik zou graag willen weten wat de urgente reden is om dat om 21.00 te gaan doen ipv 's nachts.
Want waar leg je de grens, de volgende keer maar om 20.00 uur ? het zal heel goed overkomelijk zijn voor die ene keer maar bij een gemiddelde storing om 21.00 rukt een hele ploeg uit omdat je zoveel kijkers treft en hier wordt opzettelijk onderhoud gepleegd op wat de gemiddelde tv kijker, prime time noemt, ik zou dat als planner/manager gewoon niet goedkeuren.
Dit topic is gesloten.