XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.655 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bibabart schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:31:
Mijn eerste ervaring met XMS is niet echt positief. Ik heb me in Soest als een van de eerste aangemeld voor Glasvezel via de vraagbundeling. Na 1,5 jaar ligt er eindelijk glasvezel en is mijn abonnement van XMS ingegaan. Maar wat schetst mijn verbazing ... ik betaal 89 euro voor een SD ontvanger en krijg de eerste 2 maanden korting.

Als ik kijk op de website van XMS is het huidige aanbod 2 maanden gratis en een gratis HD ontvanger! Ik ga ervan uit dat als je abonnement nu ingaat dit tegen dezelfde voorwaarden is als op de site vermeld. Na bellen met de helpdesk werd mij gevraagd een mail te sturen naar de klachten desk. Na ontvangstbevestiging werd het een tijd stil. Nogmaals gebeld en daar werd me verteld dat een klacht afhandeling meer dan 3 weken kon duren! Zijn er dan zoveel klachten?

Ik hoop dat dit geen voorbode is voor de rest van de abonnementsduur, anders ben ik snel weer weg daar!
Kan je mij via DM je adresgegevens + toelichting klacht sturen? Ik zal kijken wat ik voor je kan betekenen hierin :) -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:26
Fiber schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:53:
[...]

Beetje frustratie... :z

Volgens mij hebben ze nog wel een paar vacatures voor eerstelijns helpdesk medewerkers bij XMS: http://xmsnet.nl/over-xms/vacatures
Ja sorry, het frustreert inderdaad heel erg bij mij, vooral omdat ik weet dat het heel simpel is op te lossen.
Ze was namelijk erg over de rooie.
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:50:
[...]

Denk je dat deze klant alsnog IPTV wilt gebruiken als het interferentie probleem is opgelost? Zo ja stuur dan even via DM de adresgegevens dan zorg ik dat er alsnog adequaat contact wordt opgenomen. ;) -Tim
O+
Ik zal het haar even voorleggen !

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 16-05-2012 14:57 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Volkomen begrijpelijk...

Voor veel oudere mensen is dat hele iptv sowieso niet handig. Analoog had dan wel een mindere kwaliteit en minder zenders, opties en soms sneeuw etc. Het werkte wel altijd.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:53:
[...]

Aankomende vrijdag zal er tussen 05;00 en 07:00 nieuwe iBos software voor alle ASR's worden geactiveerd, klanten kunnen mogelijk een kortstondige onderbreking ervaren. -Tim
Worden met deze update ook de shaping problemen op de ASR4000"s opgelost?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Fiber schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:36:
@ chocka, Je bent er zeker een paar jaar tussenuit geweest ofzo? In 2000 was alles nog anders. Tegenwoordig werken ze met vraagbundelingstrajecten waarbij je inderdaad al een contract tekent voordat je überhaupt al zekerheid hebt dat het project doorgaat. Als 30 procent (was 40 procent) van de bewoners van een gebied een contract getekend hebben gaat het project door en dan duurt het meestal nog wel een jaartje of zo voordat iedereen aangesloten is.
Dat valt wel mee, vanaf het moment dat wij zijn aangesloten liepen er in onze omgeving Arnhem e.d. al meerdere van dergelijke vraagbundelingstrajecten. Zwart/wit is het zeer onaangenaam de klant te willen binden voor een win-win situatie voor zowel XMS als de klant, waarbij deze nu na 1,5 jaar, 89 euro voor een SD ontvanger moet betalen, terwijl deze nu ook een gratis HD ontvanger van 150 euro kan krijgen. OK, daarvoor dient een extra pakket van 4,95/maand bij af te sluiten. Maar die keuze is aan de klant. En als die klant nu alsnog nu een HD ontvanger wil, dan kost hem nog eens minimaal 150 euro. Begrijpelijk dat die dan zo reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:34:
Jawel, op dat moment teken je gewoon een contract.
In jou tijd was dat anders, echter in soest teken je gewoon een contract.
Dat staat er namelijk gewoon op ;)
XMS zou dat niet moeten doen. Hier in Veenendaal was het ook niet een verplicht contract zover ik weet. Ja je kon meteen een contract aangaan, maar daarvoor had je nog gewoon de mogelijkheid om aan te geven dat je het zou willen zonder jezelf meteen vast te leggen.
Daarnaast lijkt het me ook wel handig om na 1.5 jaar even de gemaakt afspraken opnieuw na te lopen en huidige ontwikkelingen er in op te nemen. Dus wellicht een kleine tegemoetkoming naar de klant toe. Bedoel 1.5 jaar is erg lang om te 'moeten' wachten. Niemand, ook de klant niet, kan weten wat er in de tussentijd gebeurt en niemand kan dus ook echt een weloverwogen beslissing maken.
Maarja in Soest kan dat nu niet meer, maar voor de toekomst wellicht handig voor XMS om nog eens goed na te denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Caelorum schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:06:
[...]
XMS zou dat niet moeten doen. Hier in Veenendaal was het ook niet een verplicht contract zover ik weet...
Zeker wel. Reggefiber legt gewoon geen netwerk aan als het vereiste percentage contracten niet gehaald is. Daar is juist Veenendaal een goed voorbeeld van omdat daar inderdaad projecten niet door zijn gegaan vanwege gebrek aan belangstelling.

Ik heb trouwens het idee dat de oude contracten beter zijn dan de nieuwe dus ik zie het probleem ook niet zo. Ik heb ook een oud contract en laat hem echt niet omzetten hoor. En ik hoor ook niemand klagen over de snelheidsverhoging en andere verbeteringen die in de tussentijd zijn doorgevoerd.

[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 16-05-2012 15:16 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Fiber schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:11:
[...]Zeker wel. Reggefiber legt gewoon geen netwerk aan als het vereiste percentage contracten niet gehaald is. Daar is juist Veenendaal een goed voorbeeld van omdat daar inderdaad projecten niet door zijn gegaan vanwege gebrek aan belangstelling.
[...]
Je hebt mij denk ik verkeerd begrepen. De eerste ronde was gewoon of je wou aangeven interesse te hebben. Daarna heb ik geloof ik pas echt vastgelegd dat ik een bepaald contract wilde hebben. Dat was zo ver ik weet een aantal maanden later. Kan me er in vergissen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Caelorum schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 15:50:
[...]
Je hebt mij denk ik verkeerd begrepen. De eerste ronde was gewoon of je wou aangeven interesse te hebben. Daarna heb ik geloof ik pas echt vastgelegd dat ik een bepaald contract wilde hebben. Dat was zo ver ik weet een aantal maanden later. Kan me er in vergissen hoor :)
Kan best zijn dat het toen nog iets anders was, maar uiteindelijk moesten ze toch contracten hebben om de investeringen mogelijk te maken. Zonder het vereiste aantal contracten wordt er gewoon niet gegraven.

Tegenwoordig is het echt hoe ik het hierboven beschreef. Voordeel is wel dat je tegenwoordig wel vanaf het begin keuze hebt uit een aantal ISP's. Dat was in de begintijd ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-09 05:30
Hier net de snelheidsupgrade gehad. Verbinding lag er een paar minuten uit. Net even getest en ik haal 95 Mbit/sec bij de speedtest.
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelus1753
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-08 08:20
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:49:
[...]
Ik kan een liedje voor je zingen als je wil?
Deal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
ari3 schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:48:
Ik zie dat VH1 het eindelijk weer doet! Toch ruim een maand er uit gelegen...
Ik mis VH1 classic al een poosje in het basispakket, zie op http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=81 dat deze zender naar het pluspakket is verplaatst.

Wat me verder ook op valt: bij uitzending gemist worden zowel de NPS als de NTR genoemd. Dit terwijl de 1e niet meer bestaat. Zie ook Wikipedia: Nederlandse Programma Stichting.
Webcare, kunnen jullie dit oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:45:
Toch wel een beetje teleur gesteld in xms:

Gisteren mijn buurvrouw moeten helpen omdat ze er na 3 keer met de telefonische helpdesk niet uitkwamen i.v.m problemen met iptv probleem of gewoon niet geholpen werden.
Daarnaast het bekende verhaal aangehoord dat er op mails gewoon weg niet gereageerd werd.

Kom ik daar aan: blijken ze te maken hebben met het bekende interferentie probleem met de amino 110.
Sorry hoor, maar dat horen ze gewoon te weten op de helpdesk wat je dan moet doen. :F
Helaas hadden ze iptv al opgezegd, al moet ik wel toegeven dat het mij toch wel een beetje pijn doet om te zien hoe hard er dan geprutst wordt op de telefonische afdeling van xms.
Zo simpel probleempje is met 3 muisknoppen in het systeem opgelost :F
Arggggg irritatie bij ex medewerker :P
Dan maar dvb-c instellen voor haar.
Buurvrouw weer blij, maar die kwam wel met een terechte vraag: Hoe kan het dat zowel de mail als de telefonische afdeling dit niet voor mij kan oplossen?
Dit is geen incident hoor, als je problemen hebt met IPTV Telefonie of internet is het standaard verhaal alles van stroom 60 min wachten etc etc.

Lost dat niet op, dan word het meestal doorgezet, de laatste ervaring is dat XMS je dan terug belt, wat heel netjes is. Maar dit is zeker in mijn geval met al mijn andere problemen nog nooit gebeurt.

Mailen naar XMSnet moet je niet eens aan beginnen, er is altijd wel een reden waarom het gruwelijk lang duurt voordat er gereageerd wordt, als er tenminste al gereageerd wordt.

Rekenblok je bent een toffe peer, dan meen ik werkelijk waar, maar ik hoop dat je nu ook anders tegen je eigen ex werkgever XMS aan gaat kijken. Ik heb namelijk altijd gevoeld en gemerkt dat je de dingen positiever maakte dan ze eigenlijk zijn (en logisch want je hoort trots en loyaal te zijn aan je werkgever)

Ik persoonlijk zie echt wel verandering bij XMS, maar bij de helpdesk kan nog veel gesleuteld worden, en vooral aan de kennis van de medewerkers.

Er zit een verschil tussen echt ergens verstand van hebben, en het kunstje kunnen. Je moet weten waar je over praat, diagnose kunnen stellen, storing kunnen zoeken, en vooral veel kennis hebben van je producten die je moet ondersteunen.

En iedereen weet dat KPN/Ziggo/UPC/ etc helpdeskmedewerkers gewoon een snelle cursus krijgen, en dat de mensen die er echt verstand van hebben vele lagen verderop zitten, je komt daar na een aantal weken ploeteren en klagen pas terecht, en dan is het leed al geleden althans bij mij wel. Vertrouwen is dan totaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
musicfreak schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:10:
[...]

Wat me verder ook op valt: bij uitzending gemist worden zowel de NPS als de NTR genoemd. Dit terwijl de 1e niet meer bestaat. Zie ook Wikipedia: Nederlandse Programma Stichting.
Webcare, kunnen jullie dit oppakken?
Daar kan XMS niks aan doen, dat is de aanlevering van NPO. Dit komt omdat series die al bestonden voor de fusie van NPS, RVU en Teleac in de systemen daarop nog gevonden kunnen worden... En tegenwoordig zit alles aan elkaar gekoppeld, dus daar maken ze geen uitzondering op. Een onhandig beleidsdingetje (zelfs ook nog soms vanwege bepaalde rechten) wat hopelijk later toch eens omgegooit wordt naar allemaal NTR...
Dus oude en nieuwe vind je onder NTR, oude nog lopende series vind je ook onder de "oude" omroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:28:
[...]

Dit is geen incident hoor, als je problemen hebt met IPTV Telefonie of internet is het standaard verhaal alles van stroom 60 min wachten etc etc.

Lost dat niet op, dan word het meestal doorgezet, de laatste ervaring is dat XMS je dan terug belt, wat heel netjes is. Maar dit is zeker in mijn geval met al mijn andere problemen nog nooit gebeurt.

Mailen naar XMSnet moet je niet eens aan beginnen, er is altijd wel een reden waarom het gruwelijk lang duurt voordat er gereageerd wordt, als er tenminste al gereageerd wordt.

Rekenblok je bent een toffe peer, dan meen ik werkelijk waar, maar ik hoop dat je nu ook anders tegen je eigen ex werkgever XMS aan gaat kijken. Ik heb namelijk altijd gevoeld en gemerkt dat je de dingen positiever maakte dan ze eigenlijk zijn (en logisch want je hoort trots en loyaal te zijn aan je werkgever)

Ik persoonlijk zie echt wel verandering bij XMS, maar bij de helpdesk kan nog veel gesleuteld worden, en vooral aan de kennis van de medewerkers.

Er zit een verschil tussen echt ergens verstand van hebben, en het kunstje kunnen. Je moet weten waar je over praat, diagnose kunnen stellen, storing kunnen zoeken, en vooral veel kennis hebben van je producten die je moet ondersteunen.

En iedereen weet dat KPN/Ziggo/UPC/ etc helpdeskmedewerkers gewoon een snelle cursus krijgen, en dat de mensen die er echt verstand van hebben vele lagen verderop zitten, je komt daar na een aantal weken ploeteren en klagen pas terecht, en dan is het leed al geleden althans bij mij wel. Vertrouwen is dan totaal weg.
Ik weet dat dit geen incident is, dit was mijn werk elke zaterdag ;)
Hier had ik continu mee te maken, klanten die tussen het wal en schip raakte.
Echter als het rustiger word in het xms huis, gaat het ook beter met xms.
Dat zeg ik niet omdat ik dat moet zeggen, maar omdat het echt zo is.
Vorig jaar had ik gemiddeld 50 klanten op de zaterdag, twee weken geleden 2 :p
Dat is ook precies de reden dat ik nooit de officiele troubleshoots heb door gelopen. :P
Er zijn namelijk ook andere manieren om te controleren waar het aan ligt ;)
Meestal was ik daarom ook tien keer sneller met de juiste oplossing puur omdat met een paar simpele vragen en misschien 1 of 2 dingen proberen vrij snel achter het probleem bent

Simpel voorbeeld: mijn buurvrouw die heeft drie keer haar modem van de stroom af moeten halen.
Toen ik dat hoorde stond ik echt even op het punt een mailtje te sturen naar de verantwoordelijke manager om nog een paar trainingen in te plannen voor die medewerker.

Raar toch dat ik binnen 2 minuten kan vast stellen na binnenkomst dat het een interferentie probleem is?
En dat dat de mensen bij de telefonie afdeling niet lukt na drie telefoontjes? :S

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 16-05-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:02:
[...]

Dat is ook precies de reden dat ik nooit de officiele troubleshoots heb door gelopen. :P
Er zijn namelijk ook andere manieren om te controleren waar het aan ligt ;)
Meestal was ik daarom ook tien keer sneller met de juiste oplossing puur omdat met een paar simpele vragen en misschien 1 of 2 dingen proberen vrij snel achter het probleem bent

Simpel voorbeeld: mijn buurvrouw die heeft drie keer haar modem van de stroom af moeten halen.
Toen ik dat hoorde stond ik echt even op het punt een mailtje te sturen naar de verantwoordelijke manager om nog een paar trainingen in te plannen voor die medewerker.

Raar toch dat ik binnen 2 minuten kan vast stellen na binnenkomst dat het een interferentie probleem is?
En dat dat de mensen bij de telefonie afdeling niet lukt na drie telefoontjes? :S
Precies, en daarom zijn mensen zoals jij goud waard, en niet alleen voor de klant, maar ook voor het bedrijf, een case is daardoor sneller afgesloten klant tevreden baas tevreden. Dat noem ik een win win situatie.

Dit is mooi verhaaltje, de werkelijkheid is dat bedrijven liever goedkope krachten (zonder ervaring maar die via een cursus wel het kunstje kunnen) in de frontlinie zetten en daardoor klanten vaker ontevreden zijn en soms ook zo behandeld worden.

Er zijn ook bedrijven die meer investeren in de frontlinie daar gewoon een groep kundige mensen zoals Rekenblok plaatsen, en zo hoort het ook!

EDIT:

Alsnog heb ik het probleem, met de lange pauze tussen het zappen, nu ook gewoon nadat ik de PVR(amino m540) uit standby heb gehaald en na het 3e channel waar ik naar doorzap.

Ik heb even een software upgrade gedaan wat resulteerde in een boot-loop met een hele korte melding.
na een stuk of 14 boot-loops kreeg ik eindelijk weer beeld.

EDIT:

Gister poste ik een speedtest met stabiele magere uitkomst, Nu haal ik stabiel 90 a 95 mbit.
Zal er gister dan toch iets aan de hand zijn geweest, immers is hier niets veranderd.

[ Voor 14% gewijzigd door boswandeling op 16-05-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb een vraag. Ik heb sinds een tijdje een panasonic TX-P42G30 en XMS glasvezel met digitale TV. Ik heb dus al een tijd een netwerkkabel naar mijn tv lopen. Die in het animo kastje zit. Maar dan had ik dus geen netwerkkabel in mijn tv. Nu was ik wel benieuwd naar de mogelijkheden die mijn tv heeft met een netwerkkabel. Dus ik heb een switch gekocht en 2 kleine netwerkkabels. De netwerkkabel die in mijn animokastje zat heb ik in de switch gedaan en 1 klein netwerkkabeltje van de switch naar mijn animo kastje en 1 netwerkkabel van de switch naar mijn tv. Ik heb gewoon weer digitale tv dus dat werkt allemaal goed. Maar nu ben ik op mijn tv aan het test of die verbinding heeft. En dan voer ik een netwerktest uit dan krijg ik de volgend melding:

Ik krijg een V bij de test van de verbinding met de kabel. Maar hij geeft een melding dat hij geen IP Adres kan vinden (die heb ik op auto in de instellingen bij mijn tv staan) En dat ik de instellingen van mijn router moet controleren.

Waar kan het probleem zitten? Weet iemand daar hier met deze beschrijving iets nuttigs op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ja.... dit gaat niet werken.

Je hebt op je glasmodem twee uitgangen

(1) gaat naar je router, vanaf je router ga je naar je PC/Laptop/ en in dit geval je TV.(2
(2) gaat naar je amino pvr, je kan hier een switch tussen zetten en een tweede amino pvr aansluiten.
Maar je kan er geen PC/Laptop of een ander Internet/netwerk apparaat op aansluiten, dit kan je alleen doen achter je router.

Je zal dus een kabel vanaf je router naar je tv moeten leggen of patchen.

[ Voor 14% gewijzigd door boswandeling op 16-05-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ok, ik dacht dat mijn switch gewoon als een soort stekkerdoos voornetwerkkabels zou functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
de (2) is een appart netwerk waar je alleen pvr`s op kan aansluiten, eentje direct of meerdere met een switch, maar het heeft niets met internet te maken.

de (1) geeft je een internet verbinding die je aansluit op een router, en achter de router kan je apparaten aansluiten die gebruik maken van internet dus een PC/Laptop of een TV

[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 16-05-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Dus als ik het even in jip en janneke taal zeg. Kan je per netwerkkabel maar 1 soort apparaat erop aansluiten. Of een TV of een laptop?
En ik kan dus niet de netwerkkabel die uit de muur komt bij mijn tv gebruiken als internetkabel en als digitale tv kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet dat het mij iets aangaat, maar ...
De vraag:
Buurvrouw weer blij, maar die kwam wel met een terechte vraag: Hoe kan het dat zowel de mail als de telefonische afdeling dit niet voor mij kan oplossen?
(vertaling: waarom word ik niet serieus genomen?)
De reaktie:
Denk je dat deze klant alsnog IPTV wilt gebruiken als het interferentie probleem is opgelost?
(vertaling hoe het bij mij over komt: kunnen we toch nog wat aan de klant verdienen?)

Deze reaktie zou bij mij in slechte aarde vallen wanneer niet eerst een antwoord was gegeven op mijn vraag.
En anders ... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
stansfield schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:38:
Dus als ik het even in jip en janneke taal zeg. Kan je per netwerkkabel maar 1 soort apparaat erop aansluiten. Of een TV of een laptop?
En ik kan dus niet de netwerkkabel die uit de muur komt bij mijn tv gebruiken als internetkabel en als digitale tv kabel?
Precies wat je zegt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:42:

[...]

[...]

(vertaling hoe het bij mij over komt: kunnen we toch nog wat aan de klant verdienen?)

Deze reaktie zou bij mij in slechte aarde vallen wanneer niet eerst een antwoord was gegeven op mijn vraag.
En anders ... ;w
Ik zou het met je eens zijn op het moment dat de webcare afdeling ook de afdeling is die de e-mail en telefoontjes beantwoord maar volgens mij zijn dat 2 gescheiden afdelingen met ieder hun eigen "ingang".

Als ik het zo eens lees wil webcare nog kijken of er een mogelijkheid is om deze klant te behouden maar wat is hier mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Oh ja nu weet ik het weer. De eerste aansluiting in de glasvezelmodem was speciaal voor digitale tv.

2 netwerkkabels door een gootje van 1 is zeker niet aan te raden?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
stansfield schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:09:
[...]

Oh ja nu weet ik het weer. De eerste aansluiting in de glasvezelmodem was speciaal voor digitale tv.

2 netwerkkabels door een gootje van 1 is zeker niet aan te raden?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Hoe bedoel je ? "gootje"

Je kan best twee UTP kabels naast elkaar door een pvc pijp trekken, als het maar past.
Uiteraard kan je dat ook met een gootje doen. Het heeft nagenoeg geen inslag, behalve als er ook 230 bij zit

[ Voor 5% gewijzigd door boswandeling op 16-05-2012 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Met gootje bedoel ik de pijp waar de netwerkkabel doorheen ligt.

Waarom is het eigenlijk zo dat het 2 verschillende uitgangen zijn in de modem. Zijn het hele andere signalen dan? Ik dacht toen gelezen te hebben dat het de voorkeur had dat de tv netwerkkabel in uitgang 1 zat, maar ik wist niet dat het anders niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:54

DjVe

Hatsaflats!

Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:02:
[...]
Rekenblok, ik twijfel ik echt niet aan je skills, maar een troubleshoot op locatie (of zelfs een face-2-face gesprek) is een 10 keer zo eenvoudig dan een telefonische troubleshoot. Je zit namelijk met een heel belangrijke factor "de bekwaamheid van een klant". Ik kom vaak zat bij klanten waarvan ik dacht dat het "dat" moest zijn, maar dat het op locatie 180 graden anders zit (en dan heb ik telefonisch ook geprobeerd het probleem te lokaliseren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
stansfield schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:13:
Met gootje bedoel ik de pijp waar de netwerkkabel doorheen ligt.

Waarom is het eigenlijk zo dat het 2 verschillende uitgangen zijn in de modem. Zijn het hele andere signalen dan? Ik dacht toen gelezen te hebben dat het de voorkeur had dat de tv netwerkkabel in uitgang 1 zat, maar ik wist niet dat het anders niet zou werken.
Het is een hele andere dienst die er over getransporteerd wordt. over de ene wordt de dienst IP TV getransporteerd, en door de andere wordt de dienst internet getransporteerd.

In mijn voorbeeld kan (1) en (2) omgedraaid zijn, dat ligt per glasmodem anders. Dus het is eigenlijk als voorbeeld in deze volgorde gezet. Het kan best zijn dat het in jou geval andersom is dan dat ik het in mijn voorbeeld stel.

Ja hoor je kan door dat zelfde pijpje nog een UTP trekken als het past. Dat heeft verder geen negatieve invloed op de werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DjVe schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:18:
[...]

Rekenblok, ik twijfel ik echt niet aan je skills, maar een troubleshoot op locatie (of zelfs een face-2-face gesprek) is een 10 keer zo eenvoudig dan een telefonische troubleshoot. Je zit namelijk met een heel belangrijke factor "de bekwaamheid van een klant". Ik kom vaak zat bij klanten waarvan ik dacht dat het "dat" moest zijn, maar dat het op locatie 180 graden anders zit (en dan heb ik telefonisch ook geprobeerd het probleem te lokaliseren).
Hmm, Daar heb je gelijk in. Echter heb ik maar 2 vragen gesteld: Wat is het probleem? en welk merk televisie heb je?
Dat kan je ook door gewoon door de telefoon vragen. Daar heb je geen face 2 face gesprek voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Bedankt voor de uitleg. Dan wacht ik wel even want binnenkort koop ik een apple tv dus dan heb ik dat draadloos dus dan kan ik daar uiteindelijk hetzelfde mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:42:

[...]

[...]

En anders ... ;w
Nah, dat denk ik niet. Het is meer een poging om (terecht) een klant te gemoed te komen in een probleem.
Ik vind het juist een dikke + van het webcare team dat ze het willen oppakken. Het is alleen jammer dat ik ze niet meer mag bestoken met telefoontjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat een interferentie probleem aardig lastig is om via de telefoon te achterhalen maar het is me in het verleden meerdere keren goed gelukt en daarmee het probleem meteen opgelost door de ontvanger achter de beeldbuis lijn te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:30:
ik moet zeggen dat een interferentie probleem aardig lastig is om via de telefoon te achterhalen maar het is me in het verleden meerdere keren goed gelukt en daarmee het probleem meteen opgelost door de ontvanger achter de beeldbuis lijn te zetten :)
Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar het simpelweg uitzetten van de televisie, dan zappen met de Amino en kijken of het lampje voorop gaat branden is wel de makkelijkste constatering van het probleem. Hoe je het oplost hangt helemaal af van de hardware van de klant. Bij verschillende toestellen moet je de backlight/helderheid wat hoger zetten om het opgelost te krijgen. Maar verplaatsen, ander frequentie IR van Amino en dergelijke willen ook helpen. Soms helpt echt niets en moet men echt een ander model Amino hebben....

Zo is er altijd wel wat in de wondere wereld van consumentenelektronica :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja zo zijn er nog meerdere stappen die je kan ondernemen om achter een interferentie probleem te komen maar zoals rekenblok al zei: een modem stroomloos maken heeft dan echt geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:24:
[...]

Hmm, Daar heb je gelijk in. Echter heb ik maar 2 vragen gesteld: Wat is het probleem? en welk merk televisie heb je?
Dat kan je ook door gewoon door de telefoon vragen. Daar heb je geen face 2 face gesprek voor nodig ;)
Ow...dus de klacht: "De zenders wisselen niet als ik op knopjes druk" heeft maar één oorzaak, die jij kan afleiden van een merk tv...knap! :9

Er zijn verschillende klachten die op een interferentie probleem lijken (tv niet op extern kanaal staan, batterijen leeg, lopen spelen met de STB knop etc.). Daarnaast komt interferentie voor op alle type Amino en alle merken TV. ;)

Je hebt wel gelijk dat een powerflip weinig uithaalt O-) Een restart van de STB kan soms werken om hem wer op het juiste kanaal te krijgen, maar daar blijft het wel bij.

[ Voor 10% gewijzigd door DjVe op 16-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:40

Ik heb sinds een poosje dat bij het zappen tussen kanalen het soms heel lang duurt voordat er beeld verschijnt.Soms wel 5 tot 8 seconden.
Het gebeurt niet bij alle kanalen en het is ook niet altijd bij dezelfde.Wel is het zo dat bij alle kanalen het beeld even hapert als je er naar toe gezapt ben,maar dit is eigenlijk al sinds dat ik de animo 540 heb.
Ik heb de software al opnieuw ingeladen en de stroom er een poosje vanaf gehad maar dat heeft niet geholpen.
Vandaag is er een monteur langs geweest,om het probleem te onderzoeken.
Meteen bij binnenkomst wist hij al te melden dat het probleem bij de Amino M540 lag.
Hij was al bij heel veel mensen geweest met hetzelfde probleem,van alles geprobeerd maar niets hielp,het probleem is de M540. XMS weet dat, en moet die dingen omruilen.Dat was ongeveer de strekking van zijn verhaal,hij heeft ook ter plekke gebeld naar XMS om het probleem te melden.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:56:
[...]

Ik zou het met je eens zijn op het moment dat de webcare afdeling ook de afdeling is die de e-mail en telefoontjes beantwoord maar volgens mij zijn dat 2 gescheiden afdelingen met ieder hun eigen "ingang".

Als ik het zo eens lees wil webcare nog kijken of er een mogelijkheid is om deze klant te behouden maar wat is hier mis mee?
en
Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:29:
[...]

Nah, dat denk ik niet. Het is meer een poging om (terecht) een klant te gemoed te komen in een probleem.
Ik vind het juist een dikke + van het webcare team dat ze het willen oppakken. Het is alleen jammer dat ik ze niet meer mag bestoken met telefoontjes :+
Ik twijfel ook niet aan de goede / oprechte bedoelingen van Webcare of van andere medewerkers, ik probeerde alleen aan te geven hoe de boodschap bij mij overkomt.
Dit om aan te geven dat alle goede bedoelingen soms ondergesneeuwd raken door een ongelukkige formulering of ongelukkige volgorde van uitspraken.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:09:
[...]
Precies, en daarom zijn mensen zoals jij goud waard, en niet alleen voor de klant, maar ook voor het bedrijf, een case is daardoor sneller afgesloten klant tevreden baas tevreden. Dat noem ik een win win situatie.

Dit is mooi verhaaltje, de werkelijkheid is dat bedrijven liever goedkope krachten (zonder ervaring maar die via een cursus wel het kunstje kunnen) in de frontlinie zetten en daardoor klanten vaker ontevreden zijn en soms ook zo behandeld worden.
*amen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:24:
[...]
Ow...dus de klacht: "De zenders wisselen niet als ik op knopjes druk" heeft maar één oorzaak, die jij kan afleiden van een merk tv...knap! :9
Volgens mij is dat een kwestie van ervaring. En ook heel makkelijk te verifieren door de klant te vragen om de amino verder naar achter te schuiven dan de voorkant van de tv. Vergeet niet dat Rekenblok deze situatie al heel wat keertjes heeft meegemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:00:
[...]

Volgens mij is dat een kwestie van ervaring. En ook heel makkelijk te verifieren door de klant te vragen om de amino verder naar achter te schuiven dan de voorkant van de tv. Vergeet niet dat Rekenblok deze situatie al heel wat keertjes heeft meegemaakt ;)
Ik heb deze situatie al heel wat vaker meegemaakt dan Rekenblok ;) En het schuiven van een ontvanger wil niet zeggen dat de klacht daarmee afgedaan is. Als een klant zegt "ik kan niet zappen" dan ga ik niet direct vragen om de ontvanger naar achter te schuiven. Ik ga eerst kijken of het daadwerkelijk wel een interferentie probleem is. In d emeeste gevallen helpt het schuiven van de Amino maar matig/niet.

Dus het is aan mij en de klant om er samen achter te komen wat er aan de hand is. Geeft de klant mij onduidelijke/onjuiste informatie of kan/wil hij niet meewerken, ja....dan wordt het wel erg lastig. Het zou je verbazen hoe moeilijk het is om klanten technisch te ondersteunen aan de telefoon. Natuurlijk is ervaring een pré, maar het luisteren naar en begrijpen van mensen is net zo belangrijk.

Het is niet rondsmijten met mogelijke oplossingen, maar gericht zoeken naar de oorzaak om het vervolgens te verhelpen. En ja, dat gaat stukken makkelijker als je de klant ziet (gezichtsuitdrukkingen zeggen veel) of bij de klant thuis bent.

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 16-05-2012 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

stansfield schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:25:
Bedankt voor de uitleg. Dan wacht ik wel even want binnenkort koop ik een apple tv dus dan heb ik dat draadloos dus dan kan ik daar uiteindelijk hetzelfde mee.
Veel moderne tv's kunnen ook met wifi overweg. Ingebouwd of via een standaard wifi USB stickje. Is wellicht eenvoudiger dan een extra kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DjVe schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:24:
[...]

Ik zeg niet dat het maar 1 oorzaak heeft, echter als de klant meld dat het type X is ( en je weet welke ik bedoel) dan ben ik gelijk klaar. En mocht dat nou net het geval zijn ;)
DjVe schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:32:
[...]

Ik heb deze situatie al heel wat vaker meegemaakt dan Rekenblok ;)
Hoe vaak je iets mee maakt zegt natuurlijk niks over efficiënt, snel werken en ervaring. Maar ook hoe lang je bij een bedrijf werkt zegt er weinig over. Iedereen heeft zijn eigen stijl van troubleshooten en probleem oplossen. Ik zorgde er meestal wel voor dat een probleem binnen een week verholpen was. En dat hield in: na schooltijd de afdelingen afbellen om het probleem er doorheen te drukken. Maar om er nu een wedstrijd van te maken wie de meeste keren een bepaald probleem heeft behandeld of heeft opgelost pas ik voor. Daar voel ik me iets te oud voor :)
Ook
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 21:00:
[...]

:D

[ Voor 70% gewijzigd door White_Collar op 16-05-2012 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Fiber schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:12:
[...]

Veel moderne tv's kunnen ook met wifi overweg. Ingebouwd of via een standaard wifi USB stickje. Is wellicht eenvoudiger dan een extra kabel trekken.
Dan moet ik geloof ik een wifi dongle van panasonic kopen en die is ook weer 90 euro. Of kan ik ook gewoon een wifi usb stick gebruiken van 25 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

stansfield schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 22:23:
[...] Of kan ik ook gewoon een wifi usb stick gebruiken van 25 euro?
Ik denk het wel... Maar ik geef geen garantie. De goedkoopste in de PW kost overigens maar vijf Euro
http://tweakers.net/price...oiS1Qqq7ct4Gi6H-66FKaX0Bg en bij de computerboer om de hoek hoeven ze ook niet meer dan een tientje te kosten, ik zou het gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx voor de tip. Ik heb wat mails rondgestuurd met de vraag dus ik wacht dat even af en dan haal ik er vrijdag wel even eentje als ik een antwoord terug heb. En voor 5 euro kan ik de gok wel wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk dat dit niet gaat werken, die panasonic wifi stick gebruikt de Atheros AR7010 + AR9280
Dus zoeken op wifi sticks met die chipsets!

AR9280 Wireless Network Adapter
AR7010 Wireless Network USB Adapter Driver

[ Voor 22% gewijzigd door fast-server op 16-05-2012 23:04 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Zo dat wordt weer even wat fanatieker. En waar kan ik die vinden? ik heb er een beetje op gegoogled maar daar werd ik niet heel veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
http://www.netgear.com/landing/en-us/wifitv.aspx

Voor een euro of 17 kun je pricewatch: Netgear WNA3100Wireless-N 300 USB Adapter proberen, geen garantie dat het werkt...

[ Voor 92% gewijzigd door fast-server op 16-05-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx voor de link. Ik zie alleen mijn exacte tv modelnaam er niet tussen staan. Dat is de TX-P42G30

YouTube: Panasonic TX-P G30 serie:TX-P42G30, TX-P46G30 en TX-P50G30! Full HD Plasma televisie!

Maakt dat nog wat uit? Want er staan wel allemaal g20 nummers.
Deze zou dus moeten werken?
http://www.pixmania.nl/nl...l?srcid=104&CodePromo=oui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik zou naar de mediamarkt gaan, daar is ie een paar euro duurder maar daar kun je wel vragen en kijken of ie werkt.
Ze hebben daar namelijk ook Panasonic plasma's staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Tnx voor al je advies. Vrijdag even naar de media markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 22:24

zaadstra

Überprutser

Iemand in Soest al op 100Mbit? Ik zie op xmsnet.nl dat Soest al vetgedrukt is (dus verhoogd?) maar merk het niet echt.
Je hoeft je router of modem toch niet te resetten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Zijn er meer mensen in Leiden 2324 die last hebben van een wat tragere verbinding laat in de avond ?

Ik heb hier de laatste dagen wat last van, gisteravond haal ik met de speedtest van reggefiger een lagere waarde dan nu in de ochtend.

p.s. heb een Nickchange aangevraagd van MiK naar boekee en is inmiddels omgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

boekee schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:39:
Zijn er meer mensen in Leiden 2324 die last hebben van een wat tragere verbinding laat in de avond ?

Ik heb hier de laatste dagen wat last van, gisteravond haal ik met de speedtest van reggefiger een lagere waarde dan nu in de ochtend.

Je avatar zei mij genoeg :)

Ik zal het de komende dagen eens in de gaten houden en terug koppelen

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boekee schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 10:39:

Ja, (2315) maar ik heb geen zin in een helpdesk gesprek wat altijd eindigt in wilt u het modem even resetten, wilt u de router er even tussen uit halen,wilt u uw digitale decoder ff uitzetten ( kijk naar mijn abonnement dude,die heb ik niet) en bladiebla, ik kan overdag genoeg downloaden en 's avonds kijk ik tv, vroeger was er dan de "Rekenblokroute" maar... De kabel was altijd trager volgens zeggen omdat meerdere gebruikers je snelheid in de wijk aantastte,maar ik merk met de vezel dat dit juist hier het geval is terwijl de kabel stabiel blijft... zeker weinig kabelgebruikers hier in de buurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:17:
[...]

Ja, (2315) maar ik heb geen zin in een helpdesk gesprek wat altijd eindigt in wilt u het modem even resetten, wilt u de router er even tussen uit halen,wilt u uw digitale decoder ff uitzetten ( kijk naar mijn abonnement dude,die heb ik niet) en bladiebla, ik kan overdag genoeg downloaden en 's avonds kijk ik tv, vroeger was er dan de "Rekenblokroute" maar... De kabel was altijd trager volgens zeggen omdat meerdere gebruikers je snelheid in de wijk aantastte,maar ik merk met de vezel dat dit juist hier het geval is terwijl de kabel stabiel blijft... zeker weinig kabelgebruikers hier in de buurt :+
Waar ik woon weet ik dat er in de straat nagenoeg geen glasgebruikers zijn, in ieder geval niet veel. Als het aanhoud post ik dat hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze zijn natuurlijk nu ook nog met die upgrades bezig, dat kan ook wat schommelingen geven denk ik. En Leiden zit nog op het oude Portaal netwerk, lijkt me ook een complicerende factor.

Is er al een tijdpad bekend voor de migraties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
boekee schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:32:
[...]

Waar ik woon weet ik dat er in de straat nagenoeg geen glasgebruikers zijn, in ieder geval niet veel. Als het aanhoud post ik dat hier
Alle glasvezelverbindingen moeten nog steeds over dezelfde backbone. Misschien dat die op zijn limiet zit? Denan had een keer in een oude topic gepost dat de standaard backbone 10 Gbit was en dat die eigenlijk nooit vol komt (kwam). Misschien nu wel?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Kan iemand mij iets vertellen over eventuele aansluitkosten? Ik ga in Hilversum Oost wonen en heb XMS aangevraagd omdat die het goedkoopste waren en als enige aangaven direct te kunnen leveren. Nu ligt heel toevallig de stoep open voor mijn huis, dus ik gok dat dat voor mij is, en volgende week wordt het modem geïnstalleerd. Maar nu lees ik dat Reggefiber in sommige regio's tot wel 350 euro rekent voor de aanleg, waar niks over gezegd is door XMS bij het aanmelden (de algemene voorwaarden hebben het alleen heel globaal over "eenmalige kosten, waaronder installatiekosten").

Het enige wat ik kan vinden is een brief die ooit naar inwoners van Hilversum West is gestuurd vanwege een beleidsverandering bij Reggefiber, dat als ze voor glasvezel zouden kiezen nadat de graafploegen weg waren, ze voor de aanleg moesten betalen. Maar ik neem aan dat dat dus niet geldt voor de rest van Hilversum. Heb niet zo'n zin om nog een paar honderd euro extra te betalen terwijl dat niet expliciet genoemd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Tsunami schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:27:
Kan iemand mij iets vertellen over eventuele aansluitkosten? Ik ga in Hilversum Oost wonen en heb XMS aangevraagd omdat die het goedkoopste waren en als enige aangaven direct te kunnen leveren. Nu ligt heel toevallig de stoep open voor mijn huis, dus ik gok dat dat voor mij is, en volgende week wordt het modem geïnstalleerd. Maar nu lees ik dat Reggefiber in sommige regio's tot wel 350 euro rekent voor de aanleg, waar niks over gezegd is door XMS bij het aanmelden (de algemene voorwaarden hebben het alleen heel globaal over "eenmalige kosten, waaronder installatiekosten").

Het enige wat ik kan vinden is een brief die ooit naar inwoners van Hilversum West is gestuurd vanwege een beleidsverandering bij Reggefiber, dat als ze voor glasvezel zouden kiezen nadat de graafploegen weg waren, ze voor de aanleg moesten betalen. Maar ik neem aan dat dat dus niet geldt voor de rest van Hilversum. Heb niet zo'n zin om nog een paar honderd euro extra te betalen terwijl dat niet expliciet genoemd was.
Sinds 2010 zijn die kosten komen te vervallen dus die 350 euro hoef je niet meer te betalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
The Wizard schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:42:
[...]

Alle glasvezelverbindingen moeten nog steeds over dezelfde backbone. Misschien dat die op zijn limiet zit? Denan had een keer in een oude topic gepost dat de standaard backbone 10 Gbit was en dat die eigenlijk nooit vol komt (kwam). Misschien nu wel?
De backbone is tegenwoordig 2 x 10 gbit.
Maar ik vermoed dat dat inmiddels ook alweer oud nieuws is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Rekenblok schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:47:
Sinds 2010 zijn die kosten komen te vervallen dus die 350 euro hoef je niet meer te betalen ;)
Goed om te weten, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hier in Leiden 2324 problemen met DTV, op Amino 110 en m540 geen interactieve diensten zoals uitzending gemist (van div aanbieders) ook geen NU.nl weer. Alles geprobeerd beide via software update switch er tussen uit glas modem reset andere kabels (lijkt me stug want het werkte altijd prima)

Zijn er meer mensen die dit ervaren, ik heb het idee dat het te maken heeft met de lange pauze tussen het zappen dat mijn vriendin en ik steeds vaker ervaren.

Leuk trouwens met een sjaggo chick naast je op de bank omdat ze GTST niet kan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
boekee schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:58:
Hier in Leiden 2324 problemen met DTV, op Amino 110 en m540 geen interactieve diensten zoals uitzending gemist (van div aanbieders) ook geen NU.nl weer.
Ook in Nieuwegein 3437 zwart scherm bij Uitzendinggemist en de interactieve diensten. Ook al een reset en opnieuw software inladen uitgevoerd. Ik heb een Amino 110.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 16:37:
Ze zijn natuurlijk nu ook nog met die upgrades bezig, dat kan ook wat schommelingen geven denk ik. En Leiden zit nog op het oude Portaal netwerk, lijkt me ook een complicerende factor.

Is er al een tijdpad bekend voor de migraties?
"Naar verwachting zal de snelheidsverhoging na 21 mei overal zijn doorgevoerd." (www.xmsnet.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 17:49:
[...]

De backbone is tegenwoordig 2 x 10 gbit.
Maar ik vermoed dat dat inmiddels ook alweer oud nieuws is.
Er gaat 2x10G naar buiten. Hoeveel er over 'de backbone' kan weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:38:
[...]
"Naar verwachting zal de snelheidsverhoging na 21 mei overal zijn doorgevoerd." (www.xmsnet.nl)
Dat weet ik, maar ik bedoel de migraties van de oude Portaal netwerken naar het nieuwe Reggefiber netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
3766 Soest ook geen interactieve diensten

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Hmmz ben zo blij dat ik niet de enige ben, maar ik denk dat als we nog een paar bevestigingen krijgen, @Webcare het morgen wel zal oppakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 18:45:
[...]

Dat weet ik, maar ik bedoel de migraties van de oude Portaal netwerken naar het nieuwe Reggefiber netwerk.
Zal nog wel een tijdje duren. Ik zit in een Portaal-woning; nog niks gehoord over een migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

boekee schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 19:09:
Hmmz ben zo blij dat ik niet de enige ben, maar ik denk dat als we nog een paar bevestigingen krijgen, @Webcare het morgen wel zal oppakken
Veenendaal 3905 ook niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Ik lees geregeld over de snelheidstest van reggefiber (http://speedtest.reggefiber.nl/beta), maar die is bij mij al tijden niet mee bruikbaar. Krijg continu "Test Timed out. The test timed out. Please try again later." Vervolgens krijg ik navolgende pagina voorgeschoteld.. http://wiki.ookla.com/troubleshooting#timeout01

Meer mensen die dit ondervinden..

Ik kan wel gewoon speedtest.net of de test van http://speedtest.onsneteindhoven.nl/ uitvoeren zonder problemen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:38
De Reggefiber test is nog in beta. Iemand opperde in dit topic dat er mogelijk een limiet zit op het aantal tests dat je kunt aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
De Reggefiber test is nog in beta. Iemand opperde in dit topic dat er mogelijk een limiet zit op het aantal tests dat je kunt aanvragen.
Hoe vaak heb je het geprobeerd? Hier werkt het ook vaak twee keer niet en de derde keer wel. Zover ik weet is er geen limiet aan het aantal tests dat je uit mag voeren.

Edit: spuit 11 enzo 8)7
Edit 2: goed quoten blijkt moeilijk 's avonds :p

[ Voor 37% gewijzigd door theblindman op 18-05-2012 11:52 . Reden: Te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meultje schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:22:
Ik lees geregeld over de snelheidstest van reggefiber (http://speedtest.reggefiber.nl/beta), maar die is bij mij al tijden niet mee bruikbaar. Krijg continu "Test Timed out. The test timed out. Please try again later." Vervolgens krijg ik navolgende pagina voorgeschoteld.. http://wiki.ookla.com/troubleshooting#timeout01

Meer mensen die dit ondervinden..

Ik kan wel gewoon speedtest.net of de test van http://speedtest.onsneteindhoven.nl/ uitvoeren zonder problemen. :?
Is bekend, lees eens wat terug hier.

Raar. Test onsneteindhoven geeft bij mij hogere waarden dan interne reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
theblindman schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:50:
[...]

Hoe vaak heb je het geprobeerd? Hier werkt het ook vaak twee keer niet en de derde keer wel. Zover ik weet is er geen limiet aan het aantal tests dat je uit mag voeren.

Heb in 't begin toen de test net beschikbaar kwam regelmatig getest i.v.m. haperen van de iptv stream bij de downloadtest. Heb 't net nog 4 tot 5 maal achter elkaar geprobeerd, maar telkens foutmelding.

Heb 't op m'n werk ook geprobeerd, maar krijg daar ook telkens dezelfde foutmelding. Wat me opvalt is dat er nu wel 1 Gbit/sec in de schaal staat. Was destijds, toen de test bij mij nog werkte 100m+
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 00:14:
[...]

Is bekend, lees eens wat terug hier.

Raar. Test onsneteindhoven geeft bij mij hogere waarden dan interne reggefiber?
Heb even terug gelezen, maar vind niet echt een oplossing.

Ik krijg wel ongeveer dezelfde waarden bij onsneteindhoven als ik destijds bij reggefiber had ± 94 om 91 Mbps down/up.

Die beta van speedtest.nl ziet er wel fraai uit. Upload is inderdaad lager en op de ping test krijg ik nog geen waarde terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25

GerkeP

Vragen mag altijd........

theblindman schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:50:
[...]

Ik weet niet waar je op reageerd?
Wat heeft testen te maken met het niet werken van uitzending gemist etc?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Bubba76 schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:39:
[...]

Vandaag is er een monteur langs geweest,om het probleem te onderzoeken.
Meteen bij binnenkomst wist hij al te melden dat het probleem bij de Amino M540 lag.
Hij was al bij heel veel mensen geweest met hetzelfde probleem,van alles geprobeerd maar niets hielp,het probleem is de M540. XMS weet dat, en moet die dingen omruilen.Dat was ongeveer de strekking van zijn verhaal,hij heeft ook ter plekke gebeld naar XMS om het probleem te melden.
Ik ben benieuwd.
@Webcare : Er zijn meerdere mensen die hetzelfde probleem (het 8 seconden moeten wachten tijdens het zappen, niet elke keer bij dezelfde zender) hebben (ik onder andere). De monteur zegt hierboven dat het aan de M540 ligt. Wat gaat XMS hier aan doen ? Ik heb het niet gemeld (dom natuurlijk) maar ik had verwacht dat het een software issue is welke verholpen zou worden. Maar als het toch hardware is, wil ik bij deze de storing ook bij mij melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Er loopt al een groepsticket bij noc voor dat probleem, daarnaast is ghm ook al op de hoogte.
Ze zijn er dus mee bezig ;)

Daarnaast lijkt het me stug dat het de amino 540 is. Ik had het namelijk eerst met mijn 532 ook.
En als het aan de amino 540 ligt, dan kan ik bij deze 3 amino's stuk verklaren.
Lijkt me dus niet dat het daar aan ligt :p

[ Voor 47% gewijzigd door White_Collar op 18-05-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibabart
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06-2023
Rekenblok schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:33:
[...]

Het lijkt mij anders vrij logisch dat XMS levert waarvoor je destijds getekend hebt. En dus niet zomaar wat anders gaat leveren. Je hebt getekend voor een SD ontvanger voor 89 euro en 2 maanden korting, dan kan je niet verwachten van een bedrijf dat ze dan iets anders gaan leveren aan je terwijl je voor dat pakket getekend hebt.
Sterker nog wat jij omschrijft, mag wetterlijk niet eens ;)
Daarnaast betaal je geen 4,95 per maand extra, en mag je gewoon mee doen met de snelheid verhoging.
Je bent goedkoper uit met je huidige pakket.
Dus hoezo slechte ervaring? ;)
Sorry, beetje late reactie van mijn kant maar na het plaatsen van mijn bericht is het hele signaal uitgevallen (tv, internet en telefonie) ... zou er een verband zijn? ;) ... ben nu even online via een andere verbinding.

Ik betaal die 4,95 per maand wel degelijk extra, dat staat ook op de factuur (54,95). Ook betaal ik die 89 euro voor een SD settop-box, dus ik ben helemaal niet goedkoper uit. En die snelheidsverhoging geldt voor iedereen, niet dat ik daarover klaag hoor!

Waar het mij om gaat is dat indertijd met aanmelden je moest aangeven of je glasvezel wilde. En daaraan gekoppeld zat een abonnement. Alleen was helemaal niet zeker of er überhaupt wel aangelegd zou worden. Na 1,5 jaar toch uiteindelijk glasvezel en dan vind ik persoonlijk dat als je abonnement dan ingaat dat minimaal tegen dezelfde voorwaarden moet gaan als nieuwe abonnees. Dankzij de aanmelders van het eerste uur ligt er immers glasvezel! De wachters worden nu dus beloond, en dat is wat mij steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bibabart schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:50:
[...]

Sorry, beetje late reactie van mijn kant maar na het plaatsen van mijn bericht is het hele signaal uitgevallen (tv, internet en telefonie) ... zou er een verband zijn? ;) ... ben nu even online via een andere verbinding.

Ik betaal die 4,95 per maand wel degelijk extra, dat staat ook op de factuur (54,95). Ook betaal ik die 89 euro voor een SD settop-box, dus ik ben helemaal niet goedkoper uit. En die snelheidsverhoging geldt voor iedereen, niet dat ik daarover klaag hoor!
Nee zoals al eerder gezegd: je betaald niet de 4,95 per maand extra. Dat er op je factuur 54,95 per maand staat klopt. Dat is het alles in 1 pakket prijs. Dat staat er namelijk ook gewoon bij: "alles in een pakket", ik twijfel dan ook of je wel goed naar je eigen factuur hebt gekeken.
De 4,95 wordt namelijk apart als factuur regel erop gezet als: "digitale televisie basis pakket"
Je betaalt of 89 eenmalig of 4,95 per maand extra voor je eerste box.

Dus ja: je bent gewoon goedkoper uit. ;) Ik heb 3 jaar dat pakket moeten verkopen, zelfs 3 prijs plannen door elkaar heen (wel 4,95 per maand, niet 4,95 maar apart tarief voor de boxen i.v.m actie tarief, en het oude iptv prijs plan), Dat op zich was al een uitdaging :+

Mocht het zo zijn dat je inderdaad alsnog een aparte regel op je factuur heb staan met 4,95 per maand voor het digitale tv basis pakket en je hebt 89 euro betaalt dan zul je webcare of de helpdesk even moeten bellen, want dan staat er namelijk onterecht het nieuwe prijs plan op jou adres. Enige wat aangepast moet worden door de finadmin is de prijsgroep waarop je account staat en een handmatige creditatie van de 4,95.
Waar het mij om gaat is dat indertijd met aanmelden je moest aangeven of je glasvezel wilde. En daaraan gekoppeld zat een abonnement. Alleen was helemaal niet zeker of er überhaupt wel aangelegd zou worden. Na 1,5 jaar toch uiteindelijk glasvezel en dan vind ik persoonlijk dat als je abonnement dan ingaat dat minimaal tegen dezelfde voorwaarden moet gaan als nieuwe abonnees. Dankzij de aanmelders van het eerste uur ligt er immers glasvezel! De wachters worden nu dus beloond, en dat is wat mij steekt.
Tja daar kan ik heel kort over zijn: dan had je gewoon niet moeten tekenen. Je weet dat de pakketten kunnen veranderen in de loop van de tijd. Op dat moment teken je tegen een bepaalde voorwaarden. Dan kan je niet eisen dat een bedrijf iets anders moet gaat leveren. Als ik een contract teken voor een mobiel, en deze wordt een maand later geleverd en is dan een andere actie, dan ga ik toch ook niet eisen van kpn dat ik die voorwaarde wil?
Je hebt er simpel gezegd gewoon voor getekend.
Je had er namelijk ook gewoon voor kunnen kiezen om te wachten, die keuze had je ;)
Daarnaast is het nieuwe prijs plan voor jou totaal niet interessant. De oude contracten zijn namelijk stuk goedkoper. Als ik jou was zou ik er juist niet zo punt van maken. Maar als je graag 4,95 per maand extra wilt betalen hou ik je niet tegen hoor :+

[ Voor 58% gewijzigd door White_Collar op 18-05-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meultje schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 02:07:
[...]
Heb even terug gelezen, maar vind niet echt een oplossing.

Ik krijg wel ongeveer dezelfde waarden bij onsneteindhoven als ik destijds bij reggefiber had ± 94 om 91 Mbps down/up.
Oplossing was er ook niet. Wat ik bedoelde is dat het probleem bekend is.
Heb ook een tijdje dezelfde mededeling gekregen, net als anderen [met verschillende browsers], maar de reggefiber werkt bij mij nu weer prima met FF12 & IE8].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:58:
[...]
Je hebt er simpel gezegd gewoon voor getekend.
Je had er namelijk ook gewoon voor kunnen kiezen om te wachten, die keuze had je...
Op zich heb je helemaal gelijk, maar toch ben ik het er niet helemaal mee eens. Het is namelijk niet de keus tussen tekenen of wachten, maar tussen tekenen en überhaupt geen glasvezel... O-)

Komt nog bij dat er toen meestal ook nog geen keuze was tussen meerdere aanbieders, het was XMS of XMS...

Neemt allemaal niet weg dat de oude prijsplannen meestal goedkoper zijn, dus be careful what you wish for... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zoals ik al eerder zei zou het XMS iig sieren als ze de keuze tussen het oude en het nieuwe prijsplan zouden aanbieden. Als de nieuwe prijsplannen echt zoveel slechter zijn is dat zelfs in het voordeel van XMS (kan alleen beter worden toch?). Dan is iig klant blij en XMS blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Voor de geintresseerde:

Ik had voor de lol een DVB-C kaartje gekocht om eens te kijken hoe dat allemaal werkt (is nieuw voor mij, :) )
Ik heb de goedkoopste gekocht (TechniSat Cablestar HD 2, 45 euro), het heeft wel een avondje gekost voordat ik hem aan de gang had. De info in de TS is behulpzaam maar niet voldoende om een pc-kaart aan de gang te krijgen, iig deze ;)
De software die bij de kaart zit kan geeneen zender vinden, je kunt ook weinig instellen, althans niet voldoende om de zenders in te stellen. Allereerst dacht ik dat het DVB signaal niet door mijn versterker/splitter ging, dus die er tussen uit gehaald, nog steeds geen zenders. Toen zou de lengte van de coax (ruim 15 meter) een probleem zou zijn, de hele zaak naar beneden gehaald (zit op zolder met mijn pctje), weer geen zenders..
Tja, als de software niet goed werkt en je weet het niet gaat dat nooit lukken... :( Toen op zoek naar andere software, ik ben uitgekomen op progDVB, de standaard versie is gratis en er is een wereld aan instellingen. Na wat puzzelen heb ik nu 49 TV zenders en 40 Radio zenders en ned 123 in fullHD. (en wat mooier is, met versterker/splitter en 15 meter kabel) Link en Quality allemaal boven de 95%.
Instellingen progDVB:
Channellist > Blind search >
Frequentie 300 tot 400 Mhz
Steps 1 Mhz
Symbol rate 6875
Modulation Not defined

Met progDVB kun je eigenlijk alleen maar tv kijken, als je wilt opnemen dan zul je pro versie moeten kopen (25 $). Ben nog opzoek naar andere software maar de meeste zijn allemaal mediacenter dingen, en ik wil geen mediacenter bouwen maar gewoon tv kijken/opnemen op mijn pc.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibabart
Ik snap de argumentatie van rekenblok wel, maar goed meningen verschillen en ik ben het met Fiber eens in deze.

Ook snap ik nu het punt van de 4,95 extra per maand voor Interactieve TV, dat was mij eerst niet duidelijk. Maar dat het oude aanbod goedkoper is ben ik niet met rekenblok eens. Zelfs na 2 jaar is het nieuwe aanbod nog voordeliger. Ik heb het even naast elkaar gezet voor het eerste jaar:

Oude aanbodHuidige aanbod
Eerste 2 maanden69,900,00
Overige 10 maanden549,50549,50
Ontvanger89,00 SD0,00 HD
Interactieve TV0,029,70 (6 mnd)
708,40579,20

Zoals gezegd als ik het nog een jaartje extra doortrek is het nieuwe aanbod nog gunstiger. De vraag is nu zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon slecht in rekenen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik zie een paar reken fouten op het eerste gezicht.
Ik zal de boel straks even helemaal na rekenen, nu eerst mijn montage op stage afronden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
bibabart schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:16:
Zoals gezegd als ik het nog een jaartje extra doortrek is het nieuwe aanbod nog gunstiger. De vraag is nu zie ik iets over het hoofd of ben ik gewoon slecht in rekenen? ;)
Oude aanbodHuidige aanbod
Eerste 2 maanden0,000,00
Overige 10 maanden549,50549,50
Ontvanger89,00 SD0,00 HD
Interactieve TV0,059,40
638,50608,90

Verschil is 29.60€, de vraag is eerder moet je meer blij zijn met een 130m ipv 110m, oftewel de HD vs SD amino?
Rekenblok schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 09:58:
Als ik een contract teken voor een mobiel, en deze wordt een maand later geleverd en is dan een andere actie, dan ga ik toch ook niet eisen van kpn dat ik die voorwaarde wil?
Ook als KPN er vervolgens 1.5 jaar over doet om jouw dat abonnement te leveren?

[ Voor 24% gewijzigd door chocka op 18-05-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storing interactieve diensten opgelost

De netwerkbeheerder geeft aan dat de interactieve diensten via de settopbox weer moeten werken. -Tim

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2012 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibabart
@Chocka niet volgens mijn factuur, daarop krijg ik de eerste 2 maanden een korting van 20 euro per maand. In jouw berekening zouden die ook gratis moeten zijn. Bij mij dus niet het geval. Voor het nieuwe aanbod geldt de eerste 6 maanden gratis Interactieve TV, daarna 4,95 per maand. Zo ben ik op 29,70 gekomen.

Let wel, mijn berekening was voor het eerste jaar! Voor de vervolgjaren klopt jouw tabelletje.

--
Update: ik zie nu dat je dat ook zo bedoelde

[ Voor 5% gewijzigd door bibabart op 18-05-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
ik zie die 6 maanden gratis IPTV niet op de site staan? En veronderstelde dat je wel de 1ste twee maanden gratis had ipv 20 euro korting. Dan is jouw berekening inderdaad juist. en is het voordeel nu 129.20€ oftewel daarmee dek je nog twee IPTV ad 4.95€ mee af en hebt meteen een HD STB ipv de SD 110 versie. Overigens wel vreemd dat na bijna 10 jaar die SD dingen nog steeds worden ingezet bij een contract voor 89€.

[ Voor 20% gewijzigd door chocka op 18-05-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibabart
Die eerste 6 maanden staan bij de paketten onder het kopje 'aanbieding': http://xmsnet.nl/pakketten/internet-telefonie-radio-en-tv-100

Ik zal daar indertijd best voor getekend hebben, alleen dat was aan de deur en heb er ook geen kopie meer van. Achteraf stom natuurlijk! Toen was ook alleen de keuze voor XMS of XMS en was het meer de keuze voor glasvezel of geen glasvezel. Die vergelijking met een mobiele provider die na een maand levert vind ik inderdaad niet te vergelijken met een abonnement dat pas 1,5 jaar later ingaat.

Maar ik ben erg benieuwd naar de berekening van rekenblok later vandaag :) ... zoals ik het nu zie ben ik de eerste 2 jaar helemaal niet voordeliger uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
chocka schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 11:30:
[...]

Verschil is 29.60€, de vraag is eerder moet je meer blij zijn met een 130m ipv 110m, oftewel de HD vs SD amino?

[...]

Ook als KPN er vervolgens 1.5 jaar over doet om jouw dat abonnement te leveren?
Bij glas weet je dat het later word opgeleverd omdat het netwerk er nog niet is. Dus dat is geen argument vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar als niemand tekent dan komt er helemaal geen glas. Enige vorm van chantage is het dus wel. Als je graag glas wil heb je eigenlijk geen keus. Zeker in de tijd dat er nog geen keuze was tussen meerdere aanbieders.

Ik heb wel het idee dat dit soort trajecten tegenwoordig een stuk vlotter gaan, dus er zit wel vooruitgang in.

Maar voor de rest heb je geen poot om op te staan natuurlijk, contract is contract, dat klopt. En je 10 dagen ofzo afkoeling bij colportage zijn al lang verstreken. Gewoon lekker van je snelle verbinding gaan genieten en de rest vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:23:
Maar als niemand tekent dan komt er helemaal geen glas. Enige vorm van chantage is het dus wel. Als je graag glas wil heb je eigenlijk geen keus. Zeker in de tijd dat er nog geen keuze was tussen meerdere aanbieders.

Ik heb wel het idee dat dit soort trajecten tegenwoordig een stuk vlotter gaan, dus er zit wel vooruitgang in.

Maar voor de rest heb je geen poot om op te staan natuurlijk, contract is contract, dat klopt. En je 10 dagen ofzo afkoeling bij colportage zijn al lang verstreken. Gewoon lekker van je snelle verbinding gaan genieten en de rest vergeten.
Ben ik ook met je eens. Het traject is natuurlijk wel krom.
Mooier zou zijn als xms het nieuwe aanbod als optioneel gaat aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
fast-server schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:05:
Snap het ook niet waarom GHM die crappy animo's verplicht.
Waarom kun je niet gewoon je eigen IPTV decoder of een HTPC zonder hack gebruiken? deze hebben ook een mac adres welke doorgegeven en enabled kan worden.
Ik snap dat GHM en de providers er verder geen support op kunnen geven, maar dat mag geen probleem zijn (bij ziggo is dit ook zo met eigen hardware)
Wil je support>> amino
Dat je alleen de aangewezen hardware kan gebruiken is logisch. Alle streams zijn ongecodeerd en hoe meer hardware er geleverd gaat worden, des te groter is de kans dat mensen zenders gaan bekijken waar ze niet voor betalen.

De support bij Ziggo is ook lang niet alles hoor. Heb momenteel een Ubee modem/router en sinds ik dat klote ding heb is het een en al problemen met de wifi, ik bel die gasten niet eens meer, zodra glasvezel is aangesloten in de meterkast stap ik over op XMS of KickXL, of misschien wel eerder als 1 van de 2 een leuke aanbieding heeft op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 14:01:
[...]
Dat je alleen de aangewezen hardware kan gebruiken is logisch. Alle streams zijn ongecodeerd en hoe meer hardware er geleverd gaat worden, des te groter is de kans dat mensen zenders gaan bekijken waar ze niet voor betalen.

De support bij Ziggo is ook lang niet alles hoor. Heb momenteel een Ubee modem/router en sinds ik dat klote ding heb is het een en al problemen met de wifi, ik bel die gasten niet eens meer, zodra glasvezel is aangesloten in de meterkast stap ik over op XMS of KickXL, of misschien wel eerder als 1 van de 2 een leuke aanbieding heeft op de korte termijn.
Misschien is http://xmsnet.nl/gratis-hd-ontvanger wat voor jou? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 14:53:
[...]

Aankomende vrijdag zal er tussen 05;00 en 07:00 nieuwe iBos software voor alle ASR's worden geactiveerd, klanten kunnen mogelijk een kortstondige onderbreking ervaren. -Tim
Zijn met deze update ook de shaping problemen op de ASR4000"s opgelost?

En wat zijn de change logs van die update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:11:
[...]

Zijn met deze update ook de shaping problemen op de ASR4000"s opgelost?

En wat zijn de change logs van die update?
Er is nog geen afmelding van deze werkzaamheden binnen gekomen, de chance logs krijgen wij sowieso niet te zien. Ik verwacht dat we na het weekend een duidelijke afmelding (eventueel met toelichting) zullen ontvangen, indien mogelijk zal webcare deze informatie ook hier doorgeven. -Tim
Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.