The Pirate Bay bereiken

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 72.339 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Breaking: Als je dit bericht wilt aanvullen met opties om The Pirate Bay te bereiken, bijvoorbeeld door middel van Proxy's etc... Of misschien wil je een mooie layout voor dit topic maken, stuur dan een DM!

Vandaag, 11-1-12, is duidelijk geworden dat stichting Brein het voor elkaar heeft gekregen om Ziggo en Xs4all te laten verplichten om The Pirate Bay te laten blokkeren voor zijn consumenten.

Ik denk dat (bijna) iedereen deze blokkade, al dan niet 'omdat het kan', zou willen omzeilen.
De vraag is, hoe?

Tevens zal het menig Tweakers wel duidelijk zijn dat Ziggo de Gouden Steek Sleutel Award 2012 niet meer in zijn zak zal meenemen, als ze hiermee 'Ja en amen' zullen zeggen.

Maar om nu te gaan overstappen naar een andere provider... Wie zal dat nu doen?

[ Voor 12% gewijzigd door iApp op 10-05-2012 17:23 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 18:39
idd. Het antwoord is vrij kort: FoxyProxy + www.xroxy.com. Andere provider zullen helaas snel volgen. (Iets met concurrentievervalsing)

[ Voor 40% gewijzigd door Biersteker op 11-01-2012 15:53 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnor
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-02-2013
er zijn duizend alternatieve websites en manieren om aan illegaal spul te komen.

laat brein lekker jaren vechten om the PB te blokkeren kunnen ze komende jaren richten op andere websites.

vroeg of laat komen ze er wel achter dat ze lichtjaren achter de feiten aanlopen (zie ftd bijvoorbeeld). alternatieven zullen altijd sneller uit grond reizen dan dat brein ze kan laten afsluiten dmv rechtzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik heb al veel vaker gelezen dat TPB verboden was in Nederland, en telkens duikt-ie weer op. Ik ga er dan ook vanuit dat-ie straks met een nieuwe naam weer beschikbaar is, en dat het huidige vonnis daar niet geldig voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-06 18:50

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HardCoreGamer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:49:
Tevens zal het menig Tweakers wel duidelijk zijn dat Ziggo de Gouden Steek Sleutel Award 2012 niet meer in zijn zak zal meenemen, als ze hiermee 'Ja en amen' zullen zeggen.
Ziggo kan er niks aan doen als de rechter een discutabele beslissing maakt? Ze hebben zich hier maar aan te houden, want anders hebben ze meer problemen... Vervolgens kunnen ze wel in beroep gaan maar in de tussentijd is die site dus wel geblokkeerd...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Wie gebruikt er alleen The Pirate Bay dan? Ik ga altijd naar google en typ de film/serie/etc + torrent in en voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
The_MAN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:00:
Wie gebruikt er alleen The Pirate Bay dan? Ik ga altijd naar google en typ de film/serie/etc + torrent in en voila :)
Dat werkt niet meer als Google linkt naar een geblokkeerde site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58
NMe schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:58:
[...]

Ziggo kan er niks aan doen als de rechter een discutabele beslissing maakt? Ze hebben zich hier maar aan te houden, want anders hebben ze meer problemen... Vervolgens kunnen ze wel in beroep gaan maar in de tussentijd is die site dus wel geblokkeerd...
Sterker nog, Ziggo was samen met XS4all 1 van de eersten die tegen Brein in gingen met een rechtzaak. Lijkt me dat ze alleen daarvoor al een steeksleutel verdienen :)

[ Voor 15% gewijzigd door monkel op 11-01-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Die link werkt hier niet?
Verder is Tor ook een prima oplossing toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 15:09

ralpje

Deugpopje

RemcoDelft schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:56:
Ik heb al veel vaker gelezen dat TPB verboden was in Nederland, en telkens duikt-ie weer op. Ik ga er dan ook vanuit dat-ie straks met een nieuwe naam weer beschikbaar is, en dat het huidige vonnis daar niet geldig voor is.
In het huidige vonnis is een passage opgenomen dat Brein altijd nieuwe hostnames / ip-adressen mag doorgeven aan XS4All / Ziggo die ze dan verplicht (na een eventuele check) ook moeten blokkeren.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Net werkt hij nog wel :S. Moet niet gekker worden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Tracing route to tpb.piratenpartij.nl [94.142.241.33]
over a maximum of 30 hops:

1     8 ms    11 ms     8 ms  10.15.84.1 
  2     8 ms     7 ms    13 ms  p1129.net.upc.nl [212.142.1.129] 
  3     7 ms     7 ms     8 ms  nl-ams05a-rd2-ae-80-2370.aorta.net [84.116.244.81] 
  4     7 ms     7 ms     8 ms  84.116.134.137 
  5     8 ms    16 ms     7 ms  te-1-2.cr1.nkf.proserve.nl [195.69.144.214] 
  6    11 ms    12 ms    17 ms  routed.by.proserve.nl [80.84.254.58] 
  7    11 ms    11 ms    11 ms  eunetworks-1-ge-0-0-3-500.router.nl.coloclue.net [94.142.247.234] 
  8     9 ms     9 ms     9 ms  jail2.thelostparadise.com [94.142.241.33] 

Trace complete.

Dit was een paar minuten geleden.
Nu is het dit:
code:
1
Unable to resolve target system name tpb.piratenpartij.nl.

[ Voor 89% gewijzigd door Biersteker op 11-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-06 12:54
Hier werkt TPB gewoon met ziggo alles in 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

scorpie

Supra Addict

Ja, zoiets is ook niet geblokkeerd met 1 druk op de knop he ;p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Wanneer iemand The Pirate Bay als enige bron gebruikt is diegene 1) of zo dom als het achter eind van een varken, en zal niet eens kunnen bedenken dat er mogelijkheden zijn om deze blokkades te omzeilen, of diegene 2) gaat op zoek naar andere bronnen/alternatieven, die veel makkelijker zijn om te bereiken. En met een beetje geluk ook beter zijn. Want tja... Publieke trackers... Really?

Trouwens heel slim op al deze links op een openbaar forum te zetten. Des te sneller heeft ook BREIN die redirect gevonden en wordt dat IP ook geblokkeerd. d:)b

Edit: Ik lees in het andere topic dat de website die Biersteker in "The Pirate Bay Blokkade Omzeilen" aanhaalt al offline is.

[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Awesome op 11-01-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

whitedrag152 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:41:
Hier werkt TPB gewoon met ziggo alles in 1
Waarom komen mensen een Topic nu weer gelijk vervuilen zonder dat ze daadwerkelijk het artikel hebben gelezen.

Binnen tien werkdagen moeten de twee providers de toegang tot The Pirate Bay, die in Nederland door de rechter al is verboden, hebben geblokkeerd.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

ach anders via je gsm abo de torrent binnenhalen en via je client op de pc binnen halen.

beetje omslachtig maar werkt net zo goed :-P

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 09:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 12:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

1) 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS gebruiken (het maakt soms zelfs surfen wat sneller)
2) www.torrentz.eu of een dergelijke search engine gebruiken ipv TPB zelf

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

jokapo schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:47:
ach anders via je gsm abo de torrent binnenhalen en via je client op de pc binnen halen.

beetje omslachtig maar werkt net zo goed :-P
Hoe dacht je dan dat je torrentclient gaat verbinden met de tracker? Nog los van het feit dat Brein ook mobiele providers zal gaan verzoeken dit te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-06 23:04
Mavamaarten schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:50:
1) 8.8.8.8 en 8.8.4.4 als DNS gebruiken (het maakt soms zelfs surfen wat sneller)
2) www.torrentz.eu of een dergelijke search engine gebruiken ipv TPB zelf
Als ze ook op IP moeten blokkeren gaat dit natuurlijk niet werken :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

NMe schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:50:
[...]

Hoe dacht je dan dat je torrentclient gaat verbinden met de tracker? Nog los van het feit dat Brein ook mobiele providers zal gaan verzoeken dit te blokkeren.
TPB heeft toch al sinds jaar en dag geen tracker meer? Gebruikt alleen nog maar DHT nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Inderdaad. De Trackers zijn niet meer van thepiratebay. Voorbeeld
(DS9 ;) Dus een zeer oude torrent)
DHT - Werkend
Local Peer Discovery - Werkend
Peer exchange - werkend
fr33dom - werkend
udp://openbittorrent.com - werkend
alle andere trackers zijn dood. (TPB, http//openbittorrent etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Zelf kun je betere Rapidshare, Filesonic of dergelijke gebruiken. Die zullen nooit geblokkeerd worden...

Maar: dit is stap 1 van een schending van onze vrijheid. De volgende stappen zullen vroeg of laat dus snel volgen.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:44

NoFearCreations

3DPrint the world!

Gewoon Vuze als client gebruiken, deze zoekt in alle bekende torrent sites.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NoFearCreations schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:09:
Gewoon Vuze als client gebruiken, deze zoekt in alle bekende torrent sites.
Hoe gaat Vuze dat doen als hij die site niet kan bereiken omdat je provider hem blokkeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Laatst online: 12:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

WeeJeWel schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:51:
[...]
Als ze ook op IP moeten blokkeren gaat dit natuurlijk niet werken :)
Wat bedoel je?
Bij mij is TPB ook geblokkeerd (in België is hij al langer geblokkeerd) en ik gebruik google DNS om voorbij de blokkade te raken. En mijn internet werd er zelfs sneller door...
NMe schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:14:
[...]
Hoe gaat Vuze dat doen als hij die site niet kan bereiken omdat je provider hem blokkeert?
TPB is echt niet de enige torrent search engine hoor. Vuze gebruikt best wel meer sites dan dat.

[ Voor 28% gewijzigd door Mavamaarten op 11-01-2012 18:21 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 06-06 10:16
Mavamaarten schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Wat bedoel je?
Bij mij is TPB ook geblokkeerd (in België is hij al langer geblokkeerd) en ik gebruik google DNS om voorbij de blokkade te raken. En mijn internet werd er zelfs sneller door...

[...]

TPB is echt niet de enige torrent search engine hoor. Vuze gebruikt best wel meer sites dan dat.
In NL worden ook de IP adressen van TPB geblokkeerd.
Google DNS geeft je de IP adressen, maar daar kan je dan alsnog niet mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

Mavamaarten schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:20:
[...]

Wat bedoel je?

[...]

Dat komt dus doordat in België alleen het resolven van het domein is tegengegaan. Daar moest letterlijk enkel de domeinnaam geblokkeerd worden. Hier in NL moet ook het IP adres geblokkeerd worden. Andere DNS servers zullen dus niet gaan helpen. VPN software en proxies daarentegen weer wel :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:49:
Ik denk dat (bijna) iedereen deze blokkade, al dan niet 'omdat het kan', zou willen omzeilen.
De vraag is, hoe?
Je zou een "proxy netwerk" op kunnen zetten om eenvoudig via een omweg (Dedicated server/VPS, evt. in het buitenland) naar TPB te gaan. Als een groot aantal technisch onderlegde personen zoiets opzetten op hun server en openstellen voor iedereen, kan een nog groter aantal niet-technisch onderlegde Nederlanders via die servers naar TPB. Alle proxy's bekend maken via een website of iets anders en daar bekendheid voor genereren. Linken is niet illegaal dus dit zal gewoon mogen. TPB zal niet iedere week hun IP adressen gaan aanpassen, maar als er elke week een aantal proxyservers bijkomt is het moeilijk om die allemaal te blijven blokkeren.

Door alleen TPB te proxy'en voorkom je dat ander verkeer de boel vertraagt (zoals bij open proxy's of TOR achtige dingen) of er betaald moet worden (commerciële proxy's/VPN's)

Mogelijke technieken:

- Reverse-proxy die TPB aanbiedt op z'n eigen IP, deze in hostfile van de gebruiker zetten op domein TPB, evt. met auto-update tooltje.
- Normale proxy die alleen TPB doorgeeft, exception voor alle andere adressen. (in te stellen in browser?)
- Routeren op IP niveau, statische route naar proxy-ip bij de gebruiker in laten stellen, proxy routeert verder naar naar origineel TPB ip (kan dit uberhaupt?)

Nadelen van deze zijn dat er aanpassingen aan de gebruikerskant nodig zijn, hogere drempel. Oplossing:

- Centrale website die load-balanced door bijv. header redirects naar reverse-proxy URL's. Nadeel hiervan is dat de centrale site single point of failure is. (aangemerkt als "provider" dus sommatie om te blokkeren of juridische actie door brein)

Veel moeite om uit te voeren, maarja je moet wat als je een statement wilt maken tegen deze uitspraak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Is er niet onlangs ook een wet aangenomen mbt netneutraliteit? Waardoor een provider geen diensten mag blokkeren voor z'n gebruikers?

Weet niet of deze wet inmiddels aangenomen is, maar zo ja, dan botst dit volgens mij met de uitspraak in deze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DJSmiley schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:43:
Is er niet onlangs ook een wet aangenomen mbt netneutraliteit? Waardoor een provider geen diensten mag blokkeren voor z'n gebruikers?

Weet niet of deze wet inmiddels aangenomen is, maar zo ja, dan botst dit volgens mij met de uitspraak in deze zaak.
Nee, traffic shaping mag niet van de Europese Unie... Blokkades/neutraliteit is nog niet bekend. Daarbij vrees ik zelfs dat we binnenkort meer van dit soort geintjes krijgen; de FCC heeft netneutraliteit al het raam uitgegooid bij aantoonbaar illegale doeleinden en ook ACTA/SOPA krijgen de komende jaren nog een staartje. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

www.proxybrowsing.com en daar thepiratebay.org intikken. Et voila. Gebruik het al een tijdje zo om in belgie de blokkades te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:46:
[...]

Nee, traffic shaping mag niet van de Europese Unie... Blokkades/neutraliteit is nog niet bekend. Daarbij vrees ik zelfs dat we binnenkort meer van dit soort geintjes krijgen; de FCC heeft netneutraliteit al het raam uitgegooid bij aantoonbaar illegale doeleinden en ook ACTA/SOPA krijgen de komende jaren nog een staartje. :(
had t gevonden
4.45. Ziggo en XS4ALL stellen daarnaast dat de gevorderde blokkade in strijd is met het nieuwe artikel 7.4a van de Telecommunicatiewet inzake netneutraliteit dat door de Tweede Kamer op 22 juni 2011 is aangenomen ter implementatie van de voornoemde richtlijn.7 Ook dit verweer faalt naar het oordeel van de rechtbank. Nog daargelaten dat de betreffende bepaling nog geen geldend recht is, valt een bevel tot blokkering van een IP-adres of domeinnaam/(sub)domein onder de in artikel 7.4a lid 1 sub d genoemde uitzondering dat een internet service provider een dienst op het internet mag belemmeren ter uitvoering van een wettelijk voorschrift of rechterlijk bevel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:31

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 261479 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:47:
www.proxybrowsing.com en daar thepiratebay.org intikken. Et voila. Gebruik het al een tijdje zo om in belgie de blokkades te omzeilen.
Is inderdaad een handige website. Ben alleen benieuwd hoe in NL de website op die manier toegankelijk zal blijven, i.v.m. de IP blokkade.

Lang leve Fred Teeven.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Laatst online: 01-06 22:15
Kijk eens op de frontpage van TPB: we mogen ons aansluiten bij het rijtje China, Noord-Korea en Saudi Arabia. Echt iets om trots op te zijn als modern westers land. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Misschien heel bot/kortzichtig: honderden/duizenden torrents van TPB staan gewoon gemirrord op andere sites welke allemaal publiekelijk toegankelijk zijn (misschien ff een fake registratie) en in elke torrent staan dan de trackers van TPB alsmede 1 or meerdere andere trackers waardoor de voortgang van de torrent gewoon blijft bestaan.

Op de FP van T.net staat ook een uitgebreid artikel en wat elke rechtgeaarde Tweaker al wist; het vonnis is een wassen neus en je sluit inderdaad niets af; hoogstens de mensen die "net bij de Blokker een PC kunnen aanwijzen".

/edit: en ik blijf het briljant vinden dat Kuik & consorten alleen maar de oppervlakte van het internet afstruinen en daar met draconische maatregelen proberen een verbod op te krijgen. Voordat een torrent op TPB staat, zijn de files al uren lang gelekt over honderden andere servers...

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2012 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Interessante welkomstboodschap op TPB, er wordt zelfs al geïnformeerd wat te doen.

Wellicht iets te voorbarig aangezien TPB ervan uit gaat dat elke ISP de maatregel oplegt.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-usXiUlRVGx4/Tw4Ts9xZdkI/AAAAAAAABbs/bo0F11LDwLE/s520/bay.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 21:39
Eigenlijk best jammer dat TPB nog geen ipv6 aan heeft staan. Wie weet kunnen ze dat bij Brein niet ;)

Overigens: Stel ze zetten een /64 ipv6 adressen in, die allen verwijzen naar de website, met uitzondering van 2 adressen en die koppelen aan iets wat niet is gelieerd aan TPB. Brein blokkeert de complete /64 (want simpel). Kun je dan als eigenaar van die 2 adressen schadevergoeding krijgen?

Met ipv6 kun je zo'n vonnis redelijk eenvoudig onbruikbaar maken, want je kunt zo eenvoudig van adres wisselen, weliswaar binnen je blok, maar als je de adressen wat rouleert, moet het te doen zijn. Als TPB elke dag het IP aanpast, met een lage TTL op de DNS records, kan Brein nooit snel genoeg de v6 adressen aanleveren. Met een v6 /64 kun je dat zelfs een aantal keren per dag doen.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

TPB had vroeger IPv6 maar is er later weer mee gestopt. Waarom, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

--WaaZaa-- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:57:
Eigenlijk best jammer dat TPB nog geen ipv6 aan heeft staan. Wie weet kunnen ze dat bij Brein niet ;)

Overigens: Stel ze zetten een /64 ipv6 adressen in, die allen verwijzen naar de website, met uitzondering van 2 adressen en die koppelen aan iets wat niet is gelieerd aan TPB. Brein blokkeert de complete /64 (want simpel). Kun je dan als eigenaar van die 2 adressen schadevergoeding krijgen?

Met ipv6 kun je zo'n vonnis redelijk eenvoudig onbruikbaar maken, want je kunt zo eenvoudig van adres wisselen, weliswaar binnen je blok, maar als je de adressen wat rouleert, moet het te doen zijn. Als TPB elke dag het IP aanpast, met een lage TTL op de DNS records, kan Brein nooit snel genoeg de v6 adressen aanleveren. Met een v6 /64 kun je dat zelfs een aantal keren per dag doen.
Maar als je met een ipv6-adres wilt verbinden, moet je dat toch eerst zelf instellen op je eigen PC/router? En ik denk niet dat mensen die alleen TPB kennen als torrentsite, daar verstand van hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Er zijn dozijnen anonimiezer sites. Die je verkeer via een proxy leiden.

[google=list of anonymizing proxies]

Dat is traag, onhandig, en ik zou ze niet vertrouwen met echt belangrijke dingen (Zoals wachtwoorden, je echt illegale dingen, je kritiek op de zittende orde, je volgende terroristische aanslag) . Maar net genoeg om 1 minuutje de door de censuurorginsatie geblokkkeerde site te bekijken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdamx
  • Laatst online: 22-01-2020
Is het geen idee om een soort mirror script te maken die door middel van een webproxy de site van TPB opent, en deze dan te delen met alle website beheerders.

Ik weet dat het ook effectief was met bijvoorbeeld Wikileaks, nadat deze 100'en mirrors heeft gekregen hebben ze de hoop om het te blokkeren maar opgegeven.

Als 1 website het doet sta je niet sterk want dan wordt je geblokt en/of aangeklaagd, maar als we het met zijn alle doen... Lijkt me sterk dat ze meer dan 100'en mensen gaan blokkeren en/of aanklagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Als je een blokkade wilt omzeilen, ben je dan al niet illegaal bezig waar ze jou op aansprakelijk kunnen stellen?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdamx
  • Laatst online: 22-01-2020
Quad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:51:
Als je een blokkade wilt omzeilen, ben je dan al niet illegaal bezig waar ze jou op aansprakelijk kunnen stellen?
Voor zover ik heb gelezen is het Brein vrij om allemaal IP adressen aan te leveren van thepiratebay, dus ook als jij een mirror draait dat IP adres.

In hoeverre je aangeklaagd kan worden voor een omzeiling dat weet ik niet, daar heb ik mij nooit in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

[kromme vergelijking]
Als de rechter jouw rijbewijs invordert, dan mag je ook niet op een ander gemotoriseerd voertuig rijden.(torrents)
Dan zul je dus op een fiets/OV je doel maar bereiken(andere torrentsite, Usenet, winkel etc).
[/kromme vergelijking]

In dit geval zul je andere torrentsites moeten gebruiken.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 12-01-2012 11:57 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomoDigger
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:21
De rechter heeft Ziggo en XS4All gesommeerd de websites te blokkeren, er is dus niets gezegd over wat jij wel of niet mag doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 13:55

RobTweaks

Captain Hindsight

Kunnen wij als tweakers niet een leuke proxy in Duitsland/Spanje/België opzetten? Kleine website met wat uitleg over het gebruik en daarmee een hoop mensen helpen. Met 100 steunende tweakers is dat toch best te doen? Het feit dat een stichting of organisatie buiten de overheid zoveel macht (relatief, technische mogelijkheden om maatregelen te omzeilen daar gelaten) krijgt stuit mij nogal tegen de borst.

Edit:
Precies Nomodigger. En het opzetten van een proxy of gebruik van TOR is natuurlijk niets mis mee :).

[ Voor 12% gewijzigd door RobTweaks op 12-01-2012 12:06 ]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
robtaal schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:03:
... Het feit dat een stichting of organisatie buiten de overheid zoveel macht ...
Wat bedoel je precies hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

begintmeta schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:05:
[...]

Wat bedoel je precies hiermee?
De macht om zelf websites aan te dragen die vervolgens binnen een bepaalde tijd moeten worden geblokkeerd. Dat is niet niets! Riekt naar een glijdende schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Kunnen wij als tweakers niet een leuke proxy in Duitsland/Spanje/België opzetten? Kleine website met wat uitleg over het gebruik en daarmee een hoop mensen helpen. Met 100 steunende tweakers is dat toch best te doen? Het feit dat een stichting of organisatie buiten de overheid zoveel macht (relatief, technische mogelijkheden om maatregelen te omzeilen daar gelaten) krijgt stuit mij nogal tegen de borst.

Edit:
Precies Nomodigger. En het opzetten van een proxy of gebruik van TOR is natuurlijk niets mis mee :).
Waarom zouden wij dat als 'Tweakers' doen? De meeste Tweakers hebben hier geen baat bij, en T.net zelf al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Quad schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:51:
Uhm, ik zie het net weer andersom. Als je anoniem wenst rond te surfen en daarbij als bijkomstigheid sites opeens weer beschikbaar worden die anders niet beschikbaar waren, ben JIJ dan aansprakelijk?

OnTopic:
Als tweaker zijnde, jemig wat een hel ... nooit meer torrentjes krijgen via TPB :+ ... Vind het overigens frappant dat China, Korea, Arabie op de frontpage van TPB staan, maar ze vergeten even Italie. Net zo fout. Alice provider in iIalie blokte voorheen heel slecht, puur DNS based. Nu ook IP based.

Ik ga er niet over wakker liggen dat ik TPB niet op de 'normale' manier meer kan bereiken. Waar ik me meer zorgen over maak is het feit dat een vorm van 'rechtmatig' censuur wordt toegelaten.

[ Voor 37% gewijzigd door LinuX-TUX op 12-01-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

hyptonize schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Waarom zouden wij dat als 'Tweakers' doen? De meeste Tweakers hebben hier geen baat bij, en T.net zelf al helemaal niet.
Niet onder de naam Tweakers uiteraard. Het gaat om het uitdragen van een boodschap als privépersoon. Het is gewoon makkelijk om de bezoekers van T.net als tweakers aan te duiden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
webdamx schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:49:
Is het geen idee om een soort mirror script te maken die door middel van een webproxy de site van TPB opent, en deze dan te delen met alle website beheerders.

Ik weet dat het ook effectief was met bijvoorbeeld Wikileaks, nadat deze 100'en mirrors heeft gekregen hebben ze de hoop om het te blokkeren maar opgegeven.

Als 1 website het doet sta je niet sterk want dan wordt je geblokt en/of aangeklaagd, maar als we het met zijn alle doen... Lijkt me sterk dat ze meer dan 100'en mensen gaan blokkeren en/of aanklagen toch?
Zelf beschik ik niet over de technische kennis hiervoor maar als dit idee van de grond komt, steun ik het van harte. We zullen er als Tweakers zelf niet ontzettend veel aan hebben (wij weten TPB toch wel te bereiken) maar daar gaat het niet om: het gaat erom dat er verzet komt tegen deze censuur en dat de normale gebruiker ook weer TPB kan bezoeken.

Edit:
Ook een goed idee en wellicht wat gemakkelijker realiseerbaar. Bovendien heeft Brein geen poot om op te staan: adressen die naar TPB verwijzen en mirrors mogen dan wel geblokkeerd worden, dat geldt niet voor een website die uitleg geeft over hoe TPB te bereiken is. Zorg ervoor dat deze website hoog genoeg in de Google zoekresultaten terecht komt wanneer men naar TPB zoekt, en je helpt een hoop mensen op weg op een volkomen legale manier.

[ Voor 35% gewijzigd door TomAtTweakers op 12-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks

RobTweaks

Captain Hindsight

TomAtTweakers schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 13:26:
[...]

Ook een goed idee en wellicht wat gemakkelijker realiseerbaar. Bovendien heeft Brein geen poot om op te staan: adressen die naar TPB verwijzen en mirrors mogen dan wel geblokkeerd worden, dat geldt niet voor een website die uitleg geeft over hoe TPB te bereiken is. Zorg ervoor dat deze website hoog genoeg in de Google zoekresultaten terecht komt wanneer men naar TPB zoekt, en je helpt een hoop mensen op weg op een volkomen legale manier.
Precies, dat is het idee erachter. De meeste bezoekers van T.net vinden eigen wegen om dit soort blokkades heen, daarvoor hoef je zoiets niet op te zetten. Mijn zusje daarentegen, die hoef ik niet uit te leggen hoe en waarom je TOR gebruikt. Je moet het gewoon gemakkelijk maken voor iedereen om gebruik te kunnen (blijven) maken van het (ooit zo) vrije internet. Waarom zouden wij, als technici daar niet een handje bij helpen? Al is het maar als statement tegen de beperking van internetvrijheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik gebruik geen torrents, nee echt niet, maar is het niet mogelijk om dat in een vergelijkbare vorm als spotnet te gieten? M.a.w. het dus volledig 'hosten' via torrents zelf? FTD draaide eerst zelf servers, er bestaan/bestonden indexeringswebsites, maar d.m.v. spotnet zijn al die aspecten ondergebracht in het protocol zelf. Daar zitten natuurlijk best technische haken en ogen aan, en dat is bij torrents waarschijnlijk nog complexer dan bij usenet, maar dat moet toch enigszins mogelijk zijn? Desnoods wordt een dagelijks ververste mirror van TPB via torrents (eventueel nog versleuteld) verspreid. Je zou in torrentclients zelfs nog een knop kunnen introduceren waarmee je met 1 druk die 'site' zou kunnen binnenhalen. Om dat tegen te gaan zou men een compleet protocol moeten blokkeren.

Misschien vertel ik niets nieuws en bestaat zoiets al, maar op die manier kun je censuur van 'sites' toch betrekkelijk eenvoudig omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat is in jou ogen het kwalijke daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
Ik weet dat TPB niet de meest brave site van het internet is maar er wordt geen illegale content op gehost, er wordt enkel naar verwezen. TPB doet dus helemaal niets wat volgens onze wet illegaal is en toch wordt de site gecensureerd. Dat vind ik het kwalijke ervan.

Daarnaast vind ik het enorm gevaarlijk dat Brein van de rechter een middel heeft gekregen om zomaar lijstjes ip-adressen te laten blokkeren, dus censureren. Dat los je door de blokkering te omzeilen echter niet op dus dat is een discussie die in dit topic niet thuishoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind die grensbepaling nog steeds geen makkelijk vraagstuk (begintmeta in "FTD dagvaardt BREIN: Vorderingen FTD afgewezen", begintmeta in "FTD dagvaardt BREIN: Vorderingen FTD afgewezen") en ik vind dat de verantwoordelijkheid vooral ligt bij torrent-scheppers en downloaders, maar ik denk dat wat TPB doet toch wel neigt naar onrechtmatig handelen (ook even los van discussie over rechtmatigheid van auteursrechten).

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 12-01-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146875

Stel, je maakt een website die als proxy dient en andere websites laat zien, via de webserver. De webserver doet dus een request naar een website en laat die vervolgens zien aan de gebruiker. Op die pagina kun je kiezen om de site van bits of freedom te bekijken of je kan de TPB bekijken. De gebruiker maakt dus verbinding met de proxy en niet met BOF of TPB

Mag Brein deze site blokkeren? Daarmee blokkeren ze dus ook BOF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Daar kiest die proxy-leverancier dan natuurlijk in zekere zin zelf voor (die proxyleverancier aanpakken om te zorgen dat hij stopt met doorgeven van TPB is ook een optie). Maar je kan je afvragen of de belangenafweging anders zou uitpakken als the pirate bay naast torrents meer andere content gaat aanbieden.

[ Voor 40% gewijzigd door begintmeta op 12-01-2012 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 15:33

Foamy

Fulltime prutser

TomAtTweakers schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:17:
Ik weet dat TPB niet de meest brave site van het internet is maar er wordt geen illegale content op gehost, er wordt enkel naar verwezen. TPB doet dus helemaal niets wat volgens onze wet illegaal is en toch wordt de site gecensureerd. Dat vind ik het kwalijke ervan.
Op zich doet TPB inderdaad niets verkeerd. Ware het niet dat ze reeds door een NL rechter zijn gesommeerd hun dienstverlening naar Nederlanders te staken. Blijkbaar doen ze toch iets verkeerd... Aangezien het aanpakken bij de "bron" (TPB) blijkbaar geen effect sorteert gooit het stichting BREIN het nu op een andere fiets: als TPB een gerechtelijk besluit naast zich neer legt, dan maar gewoon doorgifte van de site in NL aanvechten. En blijkbaar met succes.

Je kunt uiteraard heel hard gaan brullen dat dit verkeerd is en censuur, maar het punt is en blijft dat TPB geen diensten *mag* aanbieden van de NL gerechtelijke macht. Ik zeg niet dat ik blij ben met dergelijke standpunten. Technisch gezien valt er namelijk best wat voor te zeggen dat ze gewoon door mogen gaan. Maar deze uitspraak had je toch wel enigszins aan moeten zien komen.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 16:24

Zyppora

155/50 Warlock

Foamy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:23:
[...]

Op zich doet TPB inderdaad niets verkeerd. Ware het niet dat ze reeds door een NL rechter zijn gesommeerd hun dienstverlening naar Nederlanders te staken. Blijkbaar doen ze toch iets verkeerd... Aangezien het aanpakken bij de "bron" (TPB) blijkbaar geen effect sorteert gooit het stichting BREIN het nu op een andere fiets: als TPB een gerechtelijk besluit naast zich neer legt, dan maar gewoon doorgifte van de site in NL aanvechten. En blijkbaar met succes.

Je kunt uiteraard heel hard gaan brullen dat dit verkeerd is en censuur, maar het punt is en blijft dat TPB geen diensten *mag* aanbieden van de NL gerechtelijke macht. Ik zeg niet dat ik blij ben met dergelijke standpunten. Technisch gezien valt er namelijk best wat voor te zeggen dat ze gewoon door mogen gaan. Maar deze uitspraak had je toch wel enigszins aan moeten zien komen.
Tja, uiteraard is bovenstaand verloop gewoon waterdicht. Het gaat ook niet eens om of TPB zelf wel of niet geblokkeerd wordt. Wat mij, en blijkbaar met mij vele anderen, zo gigantisch achter doet slaan is het feit dat een particuliere commerciele instantie nu een gerechtelijk bevel in handen gedrukt heeft gekregen waarmee (kort door de bocht) zij mogen gaan bepalen wat wij wel en niet van het internet mogen gaan zien. What's next? De politiek die gaat bepalen dat we bepaalde dingen niet mogen zien? Microsoft die gaat bepalen dat we bepaalde (opensource/Apple/concurrent) dingen niet meer mogen zien? Deze gerechtelijke uitspraak is een dwaling en schept een precedent wat gewoon uiterst ongewenst is in een samenleving die beweert de vrijheid van informatie hoog in het vaandel te hebben staan.

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Pistolebob schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 18:23:
[...]

In NL worden ook de IP adressen van TPB geblokkeerd.
Google DNS geeft je de IP adressen, maar daar kan je dan alsnog niet mee verbinden.
Zo simpel is de blokkade dan ook weer niet te omzeilen. Slimme routers of switches kunnen de packets bekijken en dan dus zien wat er gevraagd word. Zo gauw als er dan dus TPB of diens IP-adressen instaan kan de switch het verzoek gewoon terminaten.
Destianto schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 00:02:
Interessante welkomstboodschap op TPB, er wordt zelfs al geïnformeerd wat te doen.

Wellicht iets te voorbarig aangezien TPB ervan uit gaat dat elke ISP de maatregel oplegt.

[afbeelding]
Gezien nieuws: Stichting Brein: ook andere providers moeten The Pirate Bay blokkeren is de opmerking op TPB dus gewoon uit voorzorg... :) En anders, gezien er nu jurisprudentie is, had je dit wel op je vingers na kunnen tellen.

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 13-01-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Anoniem: 146875 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:49:
Stel, je maakt een website die als proxy dient en andere websites laat zien, via de webserver. De webserver doet dus een request naar een website en laat die vervolgens zien aan de gebruiker. Op die pagina kun je kiezen om de site van bits of freedom te bekijken of je kan de TPB bekijken. De gebruiker maakt dus verbinding met de proxy en niet met BOF of TPB

Mag Brein deze site blokkeren? Daarmee blokkeren ze dus ook BOF
Heb ik wat gemist? Zo ver ik weet is BOF nog gewoon te bereiken. Dus, als de website in jouw stelling geblokkeerd wordt, is BOF nog altijd bereikbaar via hun eigen domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucjuh8
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-04 22:20
Dit heeft niks met het topic te maken.

[ Voor 91% gewijzigd door IEF op 16-01-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 22:14

Xatom

Ik gebruik meerdere site's :P

En een ander domein (zoals depiraatbaai.be) gaat niet helpen, omdat de IP-adressen geblokkeerd worden.

Oplossingen: een proxy/vpn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
hyptonize schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:28:
[...]

Heb ik wat gemist? Zo ver ik weet is BOF nog gewoon te bereiken. Dus, als de website in jouw stelling geblokkeerd wordt, is BOF nog altijd bereikbaar via hun eigen domein.
Wat hij bedoelt is dat wanneer je een proxy site opent die zowel TPB als de website van BOF laat zien, Brein deze proxy site niet mag laten blokkeren. De website van BOF mag volgens de uitspraak namelijk niet geblokkeerd worden. Het is eigenlijk wel een slimme truc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Naxiz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:18:
Ik gebruik meerdere site's :P

En een ander domein (zoals depiraatbaai.be) gaat niet helpen, omdat de IP-adressen geblokkeerd worden.

Oplossingen: een proxy/vpn :D
Je kunt wel gemakkelijk vpn noemen, maar waar/wie dan?
Die zijn voor 99% niet gratis. Toevallig had ik er laatst wel 1 nodig en kwam ik hier op uit: www.openvpn.net linkt door naar www.privatetunnel.com Deze is toevallig wel gratis tot 100MB. Maar zijn er nog andere?

Je hoeft alleen maar het torrent filetje te downloaden? Het programma zelf plukt ze toch van andere trackers weg die vooralsnog niet worden geblocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik heb zelf in het verleden blackvpn gebruikt en dat werke altijd prima...
https://www.blackvpn.com/

Handige site om VPN services met elkaar te vergelijken http://www.bestvpnservice.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Klinkt bijna alsof er interesse bestaat voor een relatief goedkope VPN/Proxy-service maar wel met voldoende snelheid/overhead om in ieder geval de gemiddelde klant van Ziggo/XS4All/whatever te kunnen voorzien...

Roep eens wat; zou 30Mbit voor pak 'm beet een tientje in de maand voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 22:14

Xatom

koekoek2003nl schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 04:23:
[...]

Je kunt wel gemakkelijk vpn noemen, maar waar/wie dan?
Die zijn voor 99% niet gratis. Toevallig had ik er laatst wel 1 nodig en kwam ik hier op uit: www.openvpn.net linkt door naar www.privatetunnel.com Deze is toevallig wel gratis tot 100MB. Maar zijn er nog andere?

Je hoeft alleen maar het torrent filetje te downloaden? Het programma zelf plukt ze toch van andere trackers weg die vooralsnog niet worden geblocked?
100 MB is meer dan genoeg, omdat je alleen maar een torrent bestand van ~2 kb hoeft te downloaden. De rest kan je gewoon doen over je 'eigen' verbinding, omdat TPB geen eigen trackers heeft en andere trackers niet geblokkeerd kunnen worden (er zijn er zo veel en dan zouden ze ook IP-adressen van individuele gebruikers moeten gaan blokkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HgnX
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2024
www.hidemyass.com, daar kan je gemakkelijk alsnog aan je nodige piratebayminuutjes komen, je wordt dan via Amerika geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zojuist via een andere tweaker een nog veel simpelere manier gevonden:
Google Translate gebruiken!

Werkt perfect :) Je ziet ook dat TPB een ander IP binnenkrijgt als afzender; als het via de provider zou gaan zou je die leuke melding krijgen die al eerder genoemd is, en die krijg je niet :)

Het enige dat je op deze manier niet meekrijgt zijn de torrents die nog een tracker van TPB gebruiken, maar dat is toch een uitstervend ras ;)

Tot slot wens ik de stichting Brein heel veel succes met het proberen te laten blocken van Google >:)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:54

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

(jarig!)
ROFL :) Die is inderdaad erg mooi. Dan moet Brein Google Translate ook laten blokeren, ha ha :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Die is zelfs voor hele simpele mensen te begrijpen, gewoon naast het kopje op 'vertaal deze pagina' drukken en je bent er! Makkelijker kan het niet

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:33
Dat gaat alleen niet werken, zodra je in de link op 'zoeken' klikt dan ga je al door naar TPB zelf, en gaat het dus niet meer.
De torrent bestanden zou je dan ook niet meer kunnen downloaden, maar magnet links is dat geen probleem bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-06 12:38

Shuriken

Life is all about priorities

Gtoniser schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:57:
Dat gaat alleen niet werken, zodra je in de link op 'zoeken' klikt dan ga je al door naar TPB zelf, en gaat het dus niet meer.
De torrent bestanden zou je dan ook niet meer kunnen downloaden, maar magnet links is dat geen probleem bij.
Het kan natuurlijk wel als je eerste met google zoekt (met de site: optie) op TPB. En dan de link die je vind openen in translate.

Alleen met de magnet links uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Shuriken op 14-01-2012 15:58 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439394

hidemyass.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325463

Als jullie interesse hebben kan ik ook wel even een openbare VPN opzetten op mijn VPS :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Ben ik illegaal bezig, als ik een buitenlandse server open stel, zodat mensen via SOCK5 kunnen connect en kunnen browsen? Of een poort 80 proxy, wat nog eenvoudiger is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 22:36
Anoniem: 329694 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:20:
Ben ik illegaal bezig, als ik een buitenlandse server open stel, zodat mensen via SOCK5 kunnen connect en kunnen browsen? Of een poort 80 proxy, wat nog eenvoudiger is??
nee jij bied alleen een vpn aan toch?;)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148409

helaas werken de magnet links niet als je via de proxy gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 440694

zelf zit ik bij KPN en daar was het gisteren ook al geblockt.
nu niet meer, maar toen stond er "Site has been blocked by your provider"
ben wel blij dat het misschien nog ff duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 13:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Microkid schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:49:
ROFL :) Die is inderdaad erg mooi. Dan moet Brein Google Translate ook laten blokeren, ha ha :)
Nee hoor, providers als Kliksafe/Solcon en weet ik wat die eveneens torrent sites blokkeren doorzien deze methode ook. Heb het zelf bij een klant gezien. Vroeger niet, schijnt. Dat zal Brein ook vast wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Laatst online: 06-06 10:16
Malarky schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Nee hoor, providers als Kliksafe/Solcon en weet ik wat die eveneens torrent sites blokkeren doorzien deze methode ook. Heb het zelf bij een klant gezien. Vroeger niet, schijnt. Dat zal Brein ook vast wel weten.
Maar ze kunnen het hele IP van Google's cache niet laten blokkeren, hoe willen ze dat juridisch verdedigen? Bij Kliksafe kiest de klant er zelf voor, maar BREIN is verantwoordelijk voor die zwarte lijst, en mag alleen TPB blokkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-06 13:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Pistolebob schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:38:
[...]

Maar ze kunnen het hele IP van Google's cache niet laten blokkeren, hoe willen ze dat juridisch verdedigen? Bij Kliksafe kiest de klant er zelf voor, maar BREIN is verantwoordelijk voor die zwarte lijst, en mag alleen TPB blokkeren :P
Dat doen deze providers ook niet. Google Translate werkt gewoon perfect, alleen niet met geblokkeerde sites. Moet ook niet zo moeilijk zijn als de sitenaam van de website die je via google translate bezoekt te vinden is in diezelfde link van google translate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 09:31
Echter, werd er specifiek in de zaak gemeld dat de blokkade kon worden uitgevoerd zonder gebruik te maken van DPI. Enkel DNS en een aantal IP adressen moeten worden geblacklist.

Op het moment dat je ook Google translate wilt blokkeren, zul je toch echt op zoek moeten gaan naar de foute URL in de request URL (of breder, in de gehele packet payload). Dat valt onder DPI, en is dus (hoop ik) moeilijker voor elkaar te krijgen.

En dan nog, zodra Google Translate *eindelijk* eens over HTTP beschikbaar is, kunnen ze er helemaal niets meer aan doen.

EDIT: 1000e post *O*

In 9 jaar -O-

[ Voor 5% gewijzigd door Thralas op 16-01-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Malarky schreef op maandag 16 januari 2012 @ 00:55:
[...]

Dat doen deze providers ook niet. Google Translate werkt gewoon perfect, alleen niet met geblokkeerde sites. Moet ook niet zo moeilijk zijn als de sitenaam van de website die je via google translate bezoekt te vinden is in diezelfde link van google translate.
Of het moeilijk is of niet lijkt me nicht im frage. Het is een extra handeling (die mogelijk extra apparatuur / kosten met zich meebrengt) en die buiten de letterlijke interpretatie van de gerechterlijke uitspraak valt.

Ik gok dus niet dat XS4All / Ziggo hier echt moeite voor gaan doen, die hebben zich aan de uitspraak te houden, en dat betekent niet dat ze TPB op alle mogelijke manieren moeten blokkeren, slechts op de manieren genoemd in de uitspraak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwiebus89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 15:04
Er is een firefox plug-in waarmee je op de site kan komen en ook gewoon torrents kan zoeken. Het heet Mafiaa fire en het duurt iets langer om op de site te komen, maar het is voor zover ik weet de makkelijkste manier om de blokkade te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die plugin heb ik ook,maar als ik naar de piratebay.org ga, krijg ik nog steeds de melding dat de site binnenkort in nederland wordt geblokkeerd.

Gebruik ik die plugin dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 09:31
Dat hebben ze bij Piratebay op hun site gezet, het feit dat jij dat kunt zien lijkt me dat alles (nog) werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de plugin mafiaa fire pirate bay dancing werkt wel. Helaas kan je achter de proxy NIET de magnet links downloaden, dat is erg jammer. Juist omdat de pirate bay straks alleen die magnet links gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 08:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hm, dus Brein mag alleen the pirateBay blokkeren.

Als GeenStijl slim is (zij hebben ballen), maken ze www.geenstijl.nl/piratebay aan, waarop ze een proxy pleuren.
Als Brein dan dat IP/hostname blokkeert, blokkeren ze meteen heel GeenStijl, dan houdt Brein zich niet aan de regels.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Hier bij Ziggo werkt het nog prima, anders zet ik per direct een proxy server op. "alleen al omdat het kan", want ik maak gelukkig geen gebruik van torrents. :)

/edit;
mocht iemand interesse hebben in dit project? PB mij dan

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 329694 op 16-01-2012 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

http://anti-brein.nl/piratebay/

Hoelang zal deze online blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
Deze doet het wel weer:
http://tpb.piratenpartij.nl/

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.