denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:54:
[...]
Meerdere providers zijn inderdaad gewoon mogelijk.. niemand heeft ooit aangegeven dat dat niet kan. Het enige wat moet gebeuren is dat er een deel van het netwerk binnen RF domein naar een nieuwe administratie toe moet. Wederom snap ik je punt niet.. en wederom reageer je niet op de reacties die ik geef op jouw post. Af en toe heb ik echt het idee dat je aan het trollen bent (brak ISPfabriek netwerk?

) en niet zit te wachten op een inhoudelijke discussie.
Ik probeer regelmatig een inhoudelijke discussie te voeren echter krijg ik geen of een vaag antwoord.
Met brak bedoel ik het volgende: Als het oude systeem wel vaste IP's etc kan uitgeven en het nieuwe niet dan zit er iets niet goed, niet ISP-fabriek ISP's kunnen het tenslotte wel op WGDO.
Daarnaast is wel meerdere malen geschreven dat andere ISP's nog niet mogelijk waren door de huidige netwerk implementatie.
Als de hardware het kan waarom zou je dan moeilijk gaan doen en je in allemaal moeilijke bochten te gaan wrikken?
Wat is de belemmering om de andere oude regio's ook om te zetten naar de nieuwe administratie?
Jullie weten tenslotte hoe het moet aangezien jullie het al eerder gedaan hebben.
De regio waar ik woon is 1 van de eerste regio's met glas 2003/2004, bij de aanleg heeft reggefiber ons beloofd dat we na een jaar voor andere providers zouden kunnen kiezen.
We nu 8 jaar later en valt er nog niets te kiezen, zo'n migratie hoeft toch geen 8 jaar te duren?
Vanaf het begin was het ook duidelijk dat die keuze er zou komen, waarom heeft reggefiber het dan ook niet meteen zo gemaakt zodat dit mogelijk was?
Er zijn hier 600 huizen voorzien van een glas aansluiting echter gebruikt bijna niemand deze aansluiting, bij een vraagbundeling zouden we geen eens glas krijgen nu.
reggefiber heeft echter wel de kosten op het netwerk hier te beheren, boeit reggefiber dat dan niet?
Als je hier XMS zegt tegen mensen dan zien ze water branden of beginnen ze hard te lachen.
Mensen zijn gewoon geïrriteerd door hoe ze voorgelogen zijn en worden, en nu met dat vaste-IP issue kunnen ze zo geeneens op een fatsoenlijke manier hun servers meer draaien.
Deze servers zullen ze dus moeten verhuizen naar een datacenter, wat is de toegevoegde waarde van XMS dan nog?
Het lijkt mij dat je zoveel mogelijk actieve aansluitingen wil realiseren zodat je tvt lager is en je rendement een stuk hoger is.
Een hoop mensen zitten hier nu op kabel en dsl via een KPN provider zoals xs4all, met een vrije keuze hier kun je die mensen ook weer op glas krijgen.
Ze hebben dan hun eigen vertrouwde provider, een beter netwerk en sneller internet.
Maar waarschijnlijk denkt reggefiber hier anders over.