XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.631 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
@Webcare.

Is er iets met de email aan de hand, ik kan namelijk geen mails verzenden.

Ook kan ik niet op de website van XMS komen, andere pagina's openen wel normaal.

Postcode 6601

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre1971 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:37:
@Webcare.

Is er iets met de email aan de hand, ik kan namelijk geen mails verzenden.

Ook kan ik niet op de website van XMS komen, andere pagina's openen wel normaal.

Postcode 6601
Hier is niets over bekend, kun je je volledige adresgegevens sturen via DM of e-mail. Op enkel cijfers van de postcode kunnen wij niet zoeken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Dat er een maand opzegtermijn is, is toch niet raar? Dat is bij alle contracten zo, ook bij nadelige wijzigingen. Heb vroeger ooit mijn Orange abonnement opgezegd wegens tariefsverhoging in het buitenland en dan had je ook een maand opzegtermijn.

[...]
Ik volg de discussie over deze wijziging vanuit XMS (ben zelf geen klant meer) met wat verwondering. De communicatie is als vanouds, zullen we maar zeggen.

Maar wat Phoolie hierboven zegt, klopt niet. Je kunt opzeggen, want de dienst veranderd ten nadele van de klant. En je kunt dan opzeggen per het moment dat de wijziging ingaat.

Normaal gesproken communiceer je dit soort wijzigingen natuurlijk ruim vooraf en daarom zal het moment waarop je op kan zeggen inderdaad minimaal een maand later zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:45:
[...]

Hier is niets over bekend, kun je je volledige adresgegevens sturen via DM of e-mail. Op enkel cijfers van de postcode kunnen wij niet zoeken. - Sophie
Inmidddels werkt alles weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:54:
[...]
Dat het misschien technisch niet helemaal hetzelfde is geloof ik direct. Maar het ging mij er om dat fast-server uitspraken doet die hij niet kan onderbouwen en zoals Goku33 dus aangeeft valt het allemaal wel mee met het veranderen van het IP.
Ik kan uit persoonlijke ervaring mededelen dat het *niet* meevalt met het veranderen van IP. Het is mij nog nooit gebeurd dat ik magisch hetzelfde IP nummer kreeg na significante (>5min) offline tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:19:
[...]

Ik kan uit persoonlijke ervaring mededelen dat het *niet* meevalt met het veranderen van IP. Het is mij nog nooit gebeurd dat ik magisch hetzelfde IP nummer kreeg na significante (>5min) offline tijd.
Dan vraag ik mij wel af waarom dit bij jou zo is en bij anderen niet. Misschien moet je dan toch eens contact opnemen met xms, want als anderen bijna nooit een ander IP krijgen dan lijkt er bij jou toch iets fout te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
I schrijf hier wat mijn eigen ervaring en/of mening is, dat anderen langer hun IP vasthouden >> super!

Echter veranderd het huidige systeem nu en krijgen we een nieuw systeem, garanties uit het verleden...
Als ze in het nieuwe systeem geen eens rekening houden met vaste IP's heb ik mijn vraagtekens over dit systeem.

Het is toch niet zo moeilijk om aan te geven op een DHCP server welke IP's deze mag uitgeven.
Dan kunnen ze een andere range gebruiken voor vaste IP's, net zoals het nu is maar dan met ISP-fabriek IP's
Tweak bied toch ook vaste en DHCP IP's aan en deze maken gebruik van beide netwerken.

XMS is puur een doorgeefluik van reggefiber en ze hebben zelf niets te vertellen en mag de naam ISP dan ook niet dragen. (iedere ISP heeft zijn eigen IP's en maakt zelf uit hou ze deze gebruiken).

Klant heeft een probleem>> XMS
XMS>> ligt aan/bij de netbeheerder/GHM
Netbeheerder/GHM>> lol denk je echt dat wij dat gaan beantwoorden of er wat aan doen? weet je hoeveel andere dingen wij te doen hebben.
XMS>> negeer modus en geen reactie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:17:
[...]
Waarom vind je trouwens dat ze iedereen die 24,95 terug moeten betalen? Mensen hebben er toch al gebruik van gemaakt, dan gaan ze toch niet het volledige bedrag terug betalen?
Ja zeg, ik heb extra betaald voor een service, en juist daardoor gaat nu mijn ip-adres veranderen. Als ik op dynamisch was blijven staan, dan had ik waarschijnlijk al die tijd hetzelfde ip-adres gehouden en zal ook nu in juni mijn ip-adres niet gaan veranderen. Juist de vaste-ip-adres gebruikers worden nu dus extra 'gestraft'.

Ook daarom zou ik het als geste vanuit XMS prettig vinden om op z'n minst die 25 euro aan alle vaste ip-adres gebruikers te crediteren. Zoals ik eerder al zei: als pleister op de wonde en als tegemoetkoming voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ToniW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:38:
[...]

Ja zeg, ik heb extra betaald voor een service, en juist daardoor gaat nu mijn ip-adres veranderen. Als ik op dynamisch was blijven staan, dan had ik waarschijnlijk al die tijd hetzelfde ip-adres gehouden en zal ook nu in juni mijn ip-adres niet gaan veranderen. Juist de vaste-ip-adres gebruikers worden nu dus extra 'gestraft'.

Ook daarom zou ik het als geste vanuit XMS prettig vinden om op z'n minst die 25 euro aan alle vaste ip-adres gebruikers te crediteren. Zoals ik eerder al zei: als pleister op de wonde en als tegemoetkoming voor het ongemak.
Lees nu nog eens alle berichten goed door, dan zie je dus dat iedereen een nieuw IP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ja en? er zijn mensen die expliciet betaald hebben zodat dit niet zou gebeuren..
Ook al geeft XMS DHCP klanten 100 keer per dag een ander IP dan doen ze niets fout.

Edit/add:
Daarnaast geeft XMS aan dat een vast-IP nu een dienst is (was een service) welke straks 100% niet meer beschikbaar is.
- meer dan 15 % niet-beschikbaarheid: er zal 25 % in mindering worden gebracht op de
factuur voor de Diensten van de betreffende maand.
Bron: http://xmsnet.nl/uploads/editor/XMSVoorwaarden.pdf

Dat is dan wel weer een leuke bijkomstigheid voor klanten die nu een vast-IP hebben :)

[ Voor 57% gewijzigd door fast-server op 31-05-2012 15:54 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:45:
Ja en? er zijn mensen die expliciet betaald hebben zodat dit niet zou gebeuren..
Ook al geeft XMS DHCP klanten 100 keer per dag een ander IP dan doen ze niets fout.
Ja & die hebben er ook gebruik van gemaakt. Dan kan je nu toch niet verwachten dat ze dan het volledige bedrag terug krijgen? Dat lijkt mij gewoon niet realistisch.

Daarnaast was mijn reactie bedoeld op onderstaande opmerking van ToniW
Juist de vaste-ip-adres gebruikers worden nu dus extra 'gestraft'.

[ Voor 15% gewijzigd door Phoolie op 31-05-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Phoolie schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 15:42:
[...]
Lees nu nog eens alle berichten goed door, dan zie je dus dat iedereen een nieuw IP krijgt.
Dat zie ik nergens met zoveel woorden staan. Sterker nog: webcare meldt dat in eerste instantie enkel diegenen die een brief gekregen hebben zullen worden gemigreerd. De brief gaat enkel over vaste ip-adres klanten. Dat betekent dat iedereen met een dynamisch ip-adres dus niet gemigreerd wordt en dus niet een ander ip-adres krijgt.

Het zou kunnen zijn dat het alle klanten betreft, maar het is niet ondenkbaar dat enkel de vaste ip-adressen uit een blok komen dat nu een probleem levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Mij intereseert die luizige € 25,- niets. Het is meer het feit dat ze zomaar die statische ip-adressen opdoeken. Dat is voor mij een reden om maar weer eens verder te kijken en weer terug naar de zakelijkie providers te gaan. Ik had al m'n twijfels, maar dacht och... diverse collega's hebben ook een consumenten aansluiting dus waarom niet... Ik weet nu weer waarom ik altijd zo blij ben geweest met m'n vorige "zakelijke" provider. NOOIT een storing gehad, althans niet op de momenten dat ik er last van heb gehad. Enige nadeel is dat je af en toe zelf achter een prijsverlaging aan moest, want daar komen ze zelf niet mee natuurlijk. Maar qua service was 't ook veel beter geregeld. Niets ten nadele van Webcae b.t.w., want die doen ook hun stinkende best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ik zit zelf hard te denken aan xs4all...die hebben ALLEEN maar statisch IP en ipv6...
Nu nog uitvinden hoe lang de down-tijd is...anders de buren maar lief aankijken.
Heb inmiddels nog wat andere XMS gebruikers geïnformeerd en die waren niet bepaald amused.

XMS slaat de plank compleet mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07
Als het echt zo zal zijn dan ik om de haverklap een nieuw IP krijg ga ik direct alle diensten opzeggen.

Ik vind het werkelijkwaar ONBESCHOFT van XMS een dienst die ze eerst leveren, gewoon zonder alternatieven op te gaan doeken. Om over de communicatie en duidelijkheid nog maar te spreken.

Ik wordt er eigenlijk gewoon kwaad van.

Eerst klanten lokken met een vast IP adres vervolgens vermelden dat je op deze manier zelf je eigen website kan laten draaien etc, en vervolgens zonder duidelijk te communiceren de dienst opzeggen.

Het lijkt me duidelijk dat XMS ons best mag compenseren

Al ben ik nu al hard op zoek naar een andere oplossing, de kracht van onze upload is definitief weg.

Ik hoop dat Portaal Leiden snel gemigreerd gaan worden, kan ik namelijk naar een andere ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
jacques1971 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:05:
Ik zit zelf hard te denken aan xs4all...die hebben ALLEEN maar statisch IP en ipv6...
Nu nog uitvinden hoe lang de down-tijd is...anders de buren maar lief aankijken.
Heb inmiddels nog wat andere XMS gebruikers geïnformeerd en die waren niet bepaald amused.

XMS slaat de plank compleet mis!
Ik vind wel dat je alles een beetje in perspectief moet plaatsen. Ik vermoed dat een heel groot gedeelte van klanten in het algemeen geen benul heeft van IP-adressen en het hen ook echt niet kan interesseren of ze wel of niet een statisch IP hebben. Het mooie is verder (zoals je aangeeft), dat wanneer het wel belangrijk voor je is keuzes hebt om verder te kijken en eventueel over te stappen.

XS4ALL loopt inderdaad vaak voor op een hele hoop dingen. Echter, je betaalt daar behoorlijk voor. Dat is een keuze die je kan maken. Ik had vroeger ADSL van Telfort en dat kostte 25 euro per maand (haalde 16 Mbit) Bij XS4ALL betaalde ik toen 40 euro voor 8Mbit. Het kost aanzienlijk meer, maar je mag daarom ook meer verwachten. De afweging kan jij zelf maken.

Maar laten we in het algemeen nou eerst eens bekijken wat er gaat gebeuren en hoe het uiteindelijk gaat lopen voordat we allemaal pissed worden en allerlei conclusies gaan trekken.

Maar eerlijk is eerlijk, ook na alle uitleg van webcare snap ik er nog steeds de ballen van wat er nou gaat gebeuren bij wie, wanneer en hoe en wat de impact nou is en wie er nou last van krijgen en wie niet... ???

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
boekee schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:14:
Ik vind het werkelijkwaar ONBESCHOFT van XMS een dienst die ze eerst leveren, gewoon zonder alternatieven op te gaan doeken. Om over de communicatie en duidelijkheid nog maar te spreken.
Dat staat ze helemaal vrij om te doen en laten. Maaarrrr, ik ben het roerend met je eens dat de communicatie weer VERSCHRIKKELIJK is.

Sorry,twee keer een reactie achter elkaar... :F

[ Voor 6% gewijzigd door Luuk1983 op 31-05-2012 16:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Luuk1983 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:18:
[...]

Dat staat ze helemaal vrij om te doen en laten. Maaarrrr, ik ben het roerend met je eens dat de communicatie weer VERSCHRIKKELIJK is.
Het staat ze vast vrij, het staat mij ook vrij om mijn buurvrouw uit te schelden, maar of ze daar nou gelukkig van wordt ?

Hetzelfde wat XMS nu doet, de schoonheidsprijs verdient het zeker niet.

Even een aantal vragen voor @XMS_webcare.

- Waarom is dit zo laat gecommuniceerd, en moeten wij oftewel jullie klanten die jullie brood betalen smeken om reactie van jullie kant.

- Waarom komen jullie niet met een passende oplossing.

- Kunnen jullie een indicatie geven om de hoevel tijd ons niet-vaste IP adres gaat veranderen.

Ik hoop dat jullie op deze vragen antwoord willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:25:
@Webcare [en/of anderen]

Beetje stomme vraag wellicht, maar kunnen jullie me duidelijk maken hoe ik het best mijn router voor kan bereiden op deze move.
Als ik deze alvast op dynamisch zet, gaat de overgang dan zonder problemen [Nijmegen Portaal 1ste of 2e batch]
Op de dag van omzetting kan je de router omzetting van vast IP naar dynamisch, de router zal dan om een IP adres vragen welke wordt toegewezen door de DHCP server. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:25:
[...]
Op de dag van omzetting kan je de router omzetting van vast IP naar dynamisch, de router zal dan om een IP adres vragen welke wordt toegewezen door de DHCP server. -Tim
Alleen ben ik op het moment van omzetting natuurlijk niet thuis. Met een beetje pech liggen mijn sites en mijn SMTP server er dus een halve dag uit...

In het begin van mijn statisch-IP periode heb ik geprobeerd om via DHCP dat adres te verkrijgen, maar dat werkte niet. Dus staat alles nu statisch geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dank voor het antwoord, dit is in ieder geval duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ook ik ben zo'n XMS-gebruiker met een vast ip-adres. Het inschakelen ging niet zonder slag of stoot. Ik was langer dan een week offline, dankzij wat later bleek een dubbel uitgegeven ip-adres. Nooit excuses voor ontvangen. Daarom ril ik dus bij de gedachte wat deze migratie voor problemen zou kunnen gaan geven.

En opnieuw is de manier waarop XMS zich opstelt naar haar klanten toe ver beneden peil.

Twee weken aanzegging is echt veel te weinig voor zoiets ingrijpends.

En compensatie is niet meer dan redelijk, zeker voor de abonnees die nog maar recent een vast ip hebben.

Kom op webcare, maak je hard voor je klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Dit betekent dat je de TTL van je domein naar 5 minuten moet zetten, zodat de downtime in elk geval beperkt blijft.

@Webcare:
Is het mogelijk om gedurende een week het vaste IP adres te blijven gebruiken, of het nieuwe IP adres alvast vantevoren te communiceren aan de mensen die nu een vast IP adres hebben ?

Het zou XMS sieren wanneer men in elk geval een soepele transitie mogelijk maakt naar het nieuwe systeem. Ik weet niet om hoeveel klanten het in totaal gaat met een vast IP, maar deze mensen hebben hier voor betaald, en de impact van een IP change kan voor deze mensen enorm groot zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
barryl schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:59:
[...]
Dit betekent dat je de TTL van je domein naar 5 minuten moet zetten, zodat de downtime in elk geval beperkt blijft.
Neen.
Mijn router staat hard enkel te luisteren op het vaste ip-adres. Overal in mijn firewall staat dit vaste ip-adres. TTL aanpassen heeft hier niets mee te maken. Ik moet de config van mijn router/firewall aanpassen en dat moet met de hand, thuis, lokaal, omdat DHCP niet werkt (of in ieder geval niet werkte op het moment dat ik mijn vaste adres kreeg). Als men overgaat van vast naar dynamisch om 0900 uur in de ochtend, is mijn hele farm dus tot 1800 uur van de radar, simpelweg omdat ik niet thuis ben om het te fixen...

[ Voor 3% gewijzigd door ToniW op 31-05-2012 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 16:29:
[...]

Met een beetje pech liggen mijn sites en mijn SMTP server er dus een halve dag uit...
Nee, dat is als je geluk hebt.
Als je pech hebt, krijgt iemand anders jouw IP adres, zodat niet jij, maar die ander jouw email ontvangt.

Een SMTP server op een dynamish IP adres moet je gewoon niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

@Webcare:
Is het mogelijk om gedurende een week het vaste IP adres te blijven gebruiken, of het nieuwe IP adres alvast vantevoren te communiceren aan de mensen die nu een vast IP adres hebben ?
De wijkpop deelt via DHCP de ip adressen uit,dus bij een dynamisch ip moet je maar afwachten wat de wijkserver aan je geeft,XMS kan niet vooraf een Dynamisch ip nummer aan je gaan sturen,want XMS weet niet welk IP de wijkrouter aan jou gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 17:07:
[...]

De wijkpop deelt via DHCP de ip adressen uit,dus bij een dynamisch ip moet je maar afwachten wat de wijkserver aan je geeft,XMS kan niet vooraf een Dynamisch ip nummer aan je gaan sturen,want XMS weet niet welk IP de wijkrouter aan jou gaat geven.
Dat kan best, dan maken ze een reservering gekoppeld aan het macadres. Is administratief wat werk maar simpel op te lossen.

Het wordt tijd voor weer eens een overleg tussen directie en de kritische gebruikers.
Morgen komt de enquete van de consumentenbond weer, eens kijken wat we daar in gaan vullen over de communicatie en struisvogelpolitiek van xms

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Misschien de consumenten bond inschakelen? Misschien gezamelijk een brief/mail opstellen en deze massaal gaan opsturen naar de consumenten bond?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het eerste wat ik z.s.m. ga doen is downgraden naar 50/50, daar had ik tot de snelheidsverhoging [dank nogmaals] ook genoeg aan en ondertussen deze zomer maar eens gedegen zoeken naar een alternatief met vast IP in deze [Nijmegen Portaal] contreien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hoe vaak wordt het IP adres gewijzigd door XMS? Is het zo als je het modem stroomloos maakt een paar uur dat je weer een ander adres krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet om hoeveel klanten het in totaal gaat met een vast IP, maar deze mensen hebben hier voor betaald, en de impact van een IP change kan voor deze mensen enorm groot zijn....
Er wordt hier steeds gesproken over "de mensen met een vast IP" maar ik lees toch echt dat ALLE XMS klanten gefaseerd over gaan naar het nieuwe netwerk. De packetfront klanten met een vast IP zijn het meest ingewikkeld omdat die niet alleen overschakelen van netwerk type A naar netwerk type B maar ook nog eens omdat er een static IP naar semi vast IP wijziging verwerkt moet worden, ik denk dat ze daarom ervoor hebben gekozen om deze klanten als "pilot" over te gaan zetten omdat:

1. het is een relatief kleine groep klanten als je het vergelijkt met de totale hoeveelheid.
2. mocht er een storing optreden tijdens/door de migratie dan is de impact "klein" en heeft iedere getroffen klant de kans om sneller geholpen te worden door de monteurs.

Je wilt toch ook niet dat XMS het hele netwerk in 1x migreert en misschien wel het halve klantenbestand met problemen achterlaat omdat er simpelweg niet genoeg monteurs zijn om iedereen snel te kunnen helpen? (de ratio monteur <> klant is bij geen enkele ISP 1:1 8)7 O-) )

Ja er zijn mensen die op 6 juni een nieuw IP adres gaan krijgen maar volgens mij heeft webcare ook een lijst met data gepost waarin "rest WGDO netwerk" toch echt als regio omschreven staat. (volgens mij in batch 1, te lui om post terug te zoeken :O ) dus iedereen gaat hier mee te maken krijgen.

Ik lees al enige tijd mee in het Lijbrandt topic, zij maken volgens mij ook gebruik van dit semi vaste IP gebeuren. Als het IP adres echt zo vaak gaat wisselen als dat sommige hier bang voor zijn dan had het daar onder de tweakers allang hoog breed zwaar en lang besproken zijn maar volgens mij valt dat echt wel mee.

Begrijp me niet verkeerd: dat de communicatie (of het gebrek aan) vanuit XMS een misser is dat zal ik niet ontkennen maar laten we het niet groter maken dan dat dit is:

Een vervelende situatie voor een klein deel aan klanten waarvan min of meer verwacht mag worden dat er een vorm van compensatie zal komen al is het maar voor de klanten die kort geleden ( 6 maanden ofzo ) het vaste IP adres hebben aangevraagd.

Just my 2 cents...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dewaal schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:15:
Hoe vaak wordt het IP adres gewijzigd door XMS? Is het zo als je het modem stroomloos maakt een paar uur dat je weer een ander adres krijgt?
Volgens mij staat de DHCP lease op 24 uur, de reden dat het IP mogelijk kan wijzigen zijn:

- groot onderhoud aan het netwerk, volgens mij moeten ze dan echt meerdere delen compleet vervangen ofzo.
- herstart DHCP server, ik kan je geen reden geven waarom zoiets zou moeten gebeuren.
- het glasvezelmodem langer dan 24 uur stroomloos hebben.

De kans dat het IP adres wisselt valt volgens mij dus wel mee :)

Ik weet niet alles van glasvezel maar wel iets dus vergeef het me als het niet helemaal klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De ISP-Fabriek? “Deze koepelorganisatie levert ‘white label’ internetdiensten, waarvan verschillende Internet Service Providers (ISP’s) glasvezeldiensten afnemen.
Klanten van de ISP-Fabriek nemen veelal een compleet portfolio af, waaronder ICT en finance.
Maar ook het klantcontact wordt door de ISP-Fabriek verzorgd.

ASN name (ISP) XMS ISP Fabriek B.V.
IP-range/subnet 188.142.0.0/17
188.142.0.0 - 188.142.127.255

XMS levert dus helemaal niets zelf, het enigste wat ze doen is verkopen en je een rekening sturen.

Wel jammer, ze hebben 32766 IP's en daarvan kunnen ze niet een paar vaste IP's uitgeven?

[ Voor 7% gewijzigd door fast-server op 31-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:49:
[...]
XMS levert dus helemaal niets zelf, het enigste wat ze doen is verkopen en je een rekening sturen.
En wat is het probleem daarmee? Je hoeft het toch niet te kopen? De supermarkt brouwt ook echt geen bier hoor en de melk produceren ze ook niet zelf. Welkom in 2012!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:54:
[...]

De supermarkt brouwt ook echt geen bier hoor en de melk produceren ze ook niet zelf. Welkom in 2012!
_/-\o_

off topic: dat zou een mooie vorm van werkgelegenheid zijn...ieder bedrijf "dwingen" zelfvoorzienend te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het probleem is dat de klant denkt dat hij/zij zaken doet met een normaal bedrijf.
Bedrijven zoals Tweak, Solcon etc kunnen echt zelf iets betekenen voor een klant omdat ze het meeste in eigen beheer hebben.

De hele ISP-fabriek is alleen maar een andere naam voor reggefiber welke weer verstoppertje speelt net zoals GHM.

We gaan van een InterNL based netwerk naar een brak ISP-fabriek netwerk, vraag ik me af hoe kan dit wel even omgezet kan worden.
Als dit mogelijk is moeten andere ISP's ook toegelaten kunnen worden.

[ Voor 2% gewijzigd door fast-server op 31-05-2012 20:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:43:
Volgens mij staat de DHCP lease op 24 uur, de reden dat het IP mogelijk kan wijzigen zijn:

- groot onderhoud aan het netwerk, volgens mij moeten ze dan echt meerdere delen compleet vervangen ofzo.
- herstart DHCP server, ik kan je geen reden geven waarom zoiets zou moeten gebeuren.

Ik weet niet alles van glasvezel maar wel iets dus vergeef het me als het niet helemaal klopt :)
Ik heb aan de helpdesk gevraagd hoe 'dynamisch' mijn ip-adres wordt, en zij konden daar (nog) geen antwoord op geven.

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar er staan in dit topic toch een paar reacties van mensen die melden dat ze (met een Packetfront) regelmatig een nieuw ip-adres kregen. Bovendien gaat iedereen over naar het nieuwe systeem: er is dus geen garantie dat het blijft werken zoals het nu werkt. Er zou vrij veel kunnen veranderen.

Er is maar één organisatie die hier een sluitend antwoord op kan geven, en helaas is dit een organisatie die niet bepaalt uit blinkt in communiceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Klinkt trouwens als niet zo veel. Is dat wel genoeg eigenlijk, of kunnen ze er nog bij kopen?

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 31-05-2012 20:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malthus schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:05:

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar er staan in dit topic toch een paar reacties van mensen die melden dat ze (met een Packetfront) regelmatig een nieuw ip-adres kregen.
Wellicht is dat ook een reden dat er van netwerk gewisseld gaat worden?

Het "nieuwe" type netwerk WMP+ is geschikt voor de toekomst (vraag mij niet hoelang dat met de huidige ontwikkelingen is) en je mag verwachten dat er dus minder vaak grote werkzaamheden uitgevoerd hoeven waardoor klanten een nieuw IP adres krijgen. Hierdoor geef je ze toch een soort van vast IP adres en dat is precies wat webcare heeft aangegeven: een semi vast IP adres :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:01:
Het probleem is dat de klant denkt dat hij/zij zaken doet met een normaal bedrijf.
Bedrijven zoals Tweak, Solcon etc kunnen echt zelf iets betekenen voor een klant omdat ze het meeste in eigen beheer hebben.

De hele ISP-fabriek is alleen maar een andere naam voor reggefiber welke weer verstoppertje speelt net zoals GHM.

We gaan van een InterNL based netwerk naar een brak ISP-fabriek netwerk, vraag ik me af hoe kan dit wel even omgezet kan worden.
Net zoals XMS een andere naam voor reggefiber was? Sorry hoor maar dit is spijkers op laag water zoeken. Verder heb ik toch wel wat tegen de opmerking "brak ISP-fabriek netwerk".. fijn dat je aannames maakt (die fout zijn) maar het zou je sieren als je je iets meer in de materie zou verdiepen voordat je wat roept.

Als Ex InterNLnet kan ik je vertellen dat er qua techniek/redundantie of capaciteit bar weinig verschil zit tussen de uplink aangeboden door InterNLnet of de uplink aangeboden door de ISPfabriek. Je kunt er juist de voordelen van zien als XMS haar diensten gaat afnemen bij een partij waartussen de lijntjes korter zijn.. En vergeet niet dat InterNLnet voornamelijk de uplink (en IP space) voor haar rekening neemt.

Wat je nu ziet is (los van de static IP discussie) dezelfde discussie als bij de overname van InterNLnet door tele2... "alles gaat slechter worden".

Als je kijkt naar het grote geheel dan snap je dat ipv alles los in te kopen er tegenwoordig een (steeds volwassener) bedrijf staat dat veel services/diensten en productdevelopment in eigen beheer kan aanbieden. Met lijntjes die een stuk korter zijn dan in de oude situatie .

add: nogmaals.. de isp heeft niets te maken met het open of dicht zijn van het netwerk... De ISPfabriek ook niet. Dat is puur een kwestie van de netwerkbeheerder (in dit geval reggefiber) die het oude netwerk moet migreren naar de nieuwe situatie. Dat is complex.. duurt lang.. en is foutgevoelig... maar is geen doelbewuste lockin van klanten door ISP's..
wat heb je liever:
Dat reggefiber de tijd neemt en iedereen foutloos omzet..
of
Dat reggefiber een rushjob doet en een administratie uit 2005 (waar aardig wat fouten in geslopen zijn) in 1 klap ompatched naar een nieuw netwerk.

Lijkt me geen moeilijke keuze.. toch?

[ Voor 15% gewijzigd door denan op 31-05-2012 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:10:
Klinkt trouwens als niet zo veel. Is dat wel genoeg eigenlijk, of kunnen ze er nog bij kopen?
Er is genoeg.. maar ipv6 gaat wel nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:01:
Vodafone (heeft volgens mij al actieve glasvezelklanten) en Telfort (geen idee wat die doen) misschien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 19:43:
[...]

Dit klopt niet voor packetfront. De lease tijd daar is 2 minuten. (!) Dus als je je box 5 minuten van de stroom afhaalt heb je gegarandeerd een nieuw IP. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit na juni gefikst hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:23:
Dit klopt niet voor packetfront. De lease tijd daar is 2 minuten. (!) Dus als je je box 5 minuten van de stroom afhaalt heb je gegarandeerd een nieuw IP. Ik kan me niet voorstellen dat ze dit na juni gefikst hebben.
2 minuten lijkt me wel erg kort.. die zou ik eens bij webcare aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

serieus ?? 2 minuten ? dat lijkt me niet te kloppen...

EDIT: denan was me voor :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:25:
[...]

2 minuten lijkt me wel erg kort.. die zou ik eens bij webcare aangeven.
Volgens mij is het altijd 2 minuten geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:26:
Altijd lijkt me sterk.. aangezien ik er bij was toen XMS opgezet werd.. en toen was het een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Precies, en ze hebben zichzelf hiermee, inmiddels al aan het shoppen geweest.

Aan het rekenen geslagen, wat als ik mijn linux bakkie op een VPS ga draaien, en ga overstappen naar ziggo, upload is voor mij dan ook niet zo belangrijk meer.

XMS moet gewoon nu uitsluitsel gaan geven in welke mate het ip "dynamisch" is.

Eigenlijk komt het bedrag sowiso wel redelijk uit (ook stroomkosten server berekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ik zit hier zelf met een Genexis modem. Dus geen vast ip kunnen aanvragen.
Echter... Ik ben sinds 2010 bij XMS, en tot vandaag nog nooit een ander ip gehad.

Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben :) maar het was het melden waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Als ik zou weten dat we op hetzelfde "systeem" zouden komen als Marsje hoor je mijn persoonlijk niet klagen, 1 keer een IP change is voor mij persoonlijk best te overzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Inderdaad.

Bij Genexis zit je toch gekoppeld aan je lijn-id ? Als dat zo blijft. Denk ik dat alles wel zou meevallen.
(Hoop ik tenminste ) Ook hier staat een linux bak met VPN, teamspeak en game-servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 23:30
Ook ik heb XMS omdat ik juist dat vaste IP zo handig vond ivm servers beheren (firewall e.d.) en een website die hier thuis draait...

Kunnen we met de nieuwe "administratie" wel overstappen op een andere glasvezelprovider? Want tot nu toe kan ik alleen maar XMS kiezen... Ik zit in een Portaal gebied in Nijmegen. (Met een packet front)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Wat ik het allerergste vind is het feit dat ik op *GEEN ENKEL* manier van mijn provider op de hoogte gebracht wordt dat mijn vaste IP adres gewoon weggehaald wordt en dat ik ook nog eens in een geheel ander IP range beland :(

Als ik nu niet toevallig op tweakers.net zit en dan ook nog eens in dit forum mee lees dan wordt ik eind Juni als de bliksem getroffen van een (in mijn ogen dan) elementaire wijziging :( :(

Kom op heren - dit is toch echt geen gedrag als een serieus bedrijf!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 20:27
denan schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:27:
[...]

Altijd lijkt me sterk.. aangezien ik er bij was toen XMS opgezet werd.. en toen was het een week :)
In het vorige deel staat het uitgelegd waarom de leasetijd zo laag staat:

Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XIV"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Je bedoelt begin juni, het gebeurt woensdag al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

wizkid_niels schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 21:28:
[...]
Kunnen we met de nieuwe "administratie" wel overstappen op een andere glasvezelprovider? Want tot nu toe kan ik alleen maar XMS kiezen... Ik zit in een Portaal gebied in Nijmegen. (Met een packet front)
Nee, dat staat daar los van en is een ander migratie traject van ReggeFiber. Lees Denan hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Hoelang moet het packetfront modem uit staan wil je een ander ip adres krijgen?

Want normaal moest je als je een ander mac adres op de packetfront wilt aansluiten 1 uur wachten. Weet niet of je toen een ander ip adres krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:26:
[...]

weet wel dat er altijd 1 uur gewacht moest worden voor ik iets anders aansloot op de glasvezel modem. Dit na info van de helpdesk destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 10:36:
- Een glasvezelmodem dat voor langere tijd (ongeveer 24 uur) stroomloos is geweest. -Tim
Betekent dat de leasetijd naar 24 uur gaat? Ik zit bij G-3 Nijmegen, met een Genexis modem op een WDGO aansluiting (als ik het goed heb), en volgens de router is de lease tijd aan de WAN kant 4 uur.

[ Voor 9% gewijzigd door EricJH op 31-05-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithaca81
  • Laatst online: 07-09 13:26
@Webcare: Ik heb een modem van onbekend type. Er staat '42networks' op en als ik de afbeelding vergelijk zal het dus wel een packetfront zijn.

Ik heb al tijden, mogelijk vanaf het moment dat ik XMS heb, hetzelfde ip adres. Wat gaat er concreet voor mij veranderen? Ik heb een file/media server die door meerdere personen wordt gebruikt. Ik ben door XMSnet niet geïnformeerd over wijzigingen op technisch vlak die tot veranderingen gaan/kunnen leiden waar ik als eindgebruiker niet op zit te wachten. Begrijp ik het goed dat mijn FTP server straks niet meer te bereiken is vanwege wijzigende IP-adressen? Indien dit bevestigend moet worden beantwoord: wat gaat XMSnet doen voor mensen die geen wisselende IP adressen kunnen gebruiken voor normaal gebruik van de afgenomen dienst?

Verder: Waarom is Thepiratebay.se voor XMS klanten geblokkeerd?
Ik krijg deze melding:
" Op 10 mei j.l. heeft de Rechtbank Den Haag ons opgedragen om deze site te blokkeren voor al onze klanten. Deze maatregel is het gevolg van de rechtzaak die de stichting Brein is gestart tegen verschillende internet providers."

XMSnet was geen partij bij die procedure. Het vonnis geldt uitsluitend voor de gedagvaarde partijen en heeft geen bindende werking voor andere ISP's. Een blokkade is om deze reden niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 01:13
Ik lees hier nu voor het eerst de verhalen over het (mogelijk) verdwijnen van vaste IP's bij XMS.. Interessant, want ik heb al sinds het begin (2006) een echt vast IP bij XMS (packetfront modem).. Ik heb de boel hard ingeklopt staan in mijn router, doe niks met DHCP.. Ik ben dus benieuwd of alles wel blijft werken hier.. Geen brief of wat dan ook gezien..

We wachten het maar rustig af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Inflatable schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 05:37:
Ik lees hier nu voor het eerst de verhalen over het (mogelijk) verdwijnen van vaste IP's bij XMS.. Interessant, want ik heb al sinds het begin (2006) een echt vast IP bij XMS (packetfront modem).. Ik heb de boel hard ingeklopt staan in mijn router, doe niks met DHCP.. Ik ben dus benieuwd of alles wel blijft werken hier.. Geen brief of wat dan ook gezien..

We wachten het maar rustig af..
In packetfront gebieden als je een vast ip adres hebt, dan werkt de DHCP niet. Dat staat/stond ook aangegeven als je dat activeerden. (Zodra je OK klikt, werkt DHCP niet meer en moet je vast IP ingeven).

Je kan de migratie dan dus ook niet voorbereiden door alvast op dhcp te draaien en zelf te kiezen voor het andere IP op het moment dat het jouw het best uitkomt. Je zult dus moeten afwachten totdat de lijn doodvalt en dan via je LAN de verbinding terug zetten naar DHCP.

Verder draaien in de Packetfront gebieden hun eigen kleine DHCP servetjes in de POP en daarom sgtaat de lease tijd op 2 minuten. Of de migratie dan ook de verbinding naar de grootte DHCP server gaat zetten is dus onduidelijk. Is dat echter niet het geval, dan kan je IP veranderen bij 2 minuten downtime. Hoeft niet want vaak geeft hij toch hetzelfde IP, maar de kans is er natuurlijk. Zeker als de IP's schaarser worden en iemand hem net weer voor je wegkaapt.

Operatortje heeft uitgelegd hoe het zit;
Operatortje schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 12:41:
Okee, Gaat die dan.

Leasetijd staat default op 2 minuten in PacketFront. Heeft te maken met o.a. het feit dat klanten per internetdienst maar 1 ip-adres krijgen. Als we deze op een uur zetten houdt dat dus in dat als je van PC/router wilt wisselen, je de resterende leasetijd moet afwachten voordat het nieuwe apparaat een lease krijgt.En dan wil je geen uur wachten.

De PacketFront ASR (dat is de router, 24 poorten) heeft een lokale DHCP-server die de alles afhandelt voor de aangelsoten gebruikers. Lekker efficient. Deze methode gebruiken we sinds vorig jaar. Daarvoor hadden we een centrale DHCP-server en waren de leasetijden langer om deze minder te belasten.

Beetje duidelijk nu.

Met de opmerking "zoals het hoort" bedoelde ik te zeggen dat je inde screenshot netjes de renewals ziet op de halve leasetijd.
Dit was ook voor mij toendertijd de aanleiding om een vast IP af te nemen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Dus als je in het packetfront gebied zit (dat zijn de meeste oud portaal gebruikers) dan is het mogelijk dat je na 2 min. downtime een ander ip adres krijgt.

En hebben zeker de mensen die nu een vaste IP adres hebben straks een probleem. Want ook bij een eventuele stroomstoring heb je te maken met een downtime en dus een ander IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Toen ik dit schreef kreeg ik de volle laag...

Packetfont gebruikers die nu een vast IP hebben zijn straks gewoon de sjaak.
Als je straks door wat voor een reden dan ook stroomuitval/verlies hebt op je: FTU, router/server etc. >> Nieuw IP
In de Genexis gebieden is dit een stuk beter geregeld.
We worden nu gestraft omdat we het eerst glasvezel kregen :<

Ze kunnen ook per poort een IP toewijzen op die oude ASR's zodat iedereen een vast IP heeft, de IP's zijn toch al aanwezig op de ASR's aangezien deze de IP's nu per DHCP uitgeeft.
the ASR 4000 provides dynamic and static address allocation of private, public and serviceprovider specific IP addresses.
Based on flexible IP address allocation and dynamic configuration, the ASR 4000 fully supports multiple service providers in a shared infrastructure.
Meerdere providers is dus gewoon mogelijk.

[ Voor 56% gewijzigd door fast-server op 01-06-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Webcare:
Nee dit is helaas niet mogelijk, wij weten van te voren niet welk IP adres je toegewezen krijgt. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:23:
[...]

Kan je ons via DM je adresgegevens sturen? Wij zoeken dit graag verder uit. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Laatst online: 07-06 00:48
@XMS_Webcare, Tim, Sophie

Allereerst hulde voor jullie communicatie, jullie zijn de enige actieve XMS'ers die ik heb kunnen vinden.

Waarom is er op http://xmsnet.nl/werkzaamheden en http://xmsnet.nl/nieuws niets bekend (gemaakt) over het vast/niet vast IP verhaal, en moet ik hier vernemen wat er allemaal gaat gebeuren, wat de consequenties zijn en hoe ik hier mee om moet gaan.
In de brief staat bijvoorbeeld enkel vernoemd dat je een semi vast IP krijgt. terwijl in deze thread al duidelijk wordt wat semi-vast nou eigenlijk inhoud (DHCP server reboot, 24uur stroom onderbreking...) De brief heeft bijvoorbeeld een harde datum voor de betreffende klant, ik denk dat jullie op 6 juni bijvoorbeeld prima de status van het verloop kunnen bijwerken op de site.

Wat ik ook mis, is de uitleg waarom er geen vast ip adres meer mogelijk is, er wordt verteld dat u verhuist naar een nieuw systeem. Waarom is er gekozen voor een nieuw systeem, en waarom heeft dit systeem deze dienst niet? Waarom heeft u gekozen voor een systeem die deze dienst niet (meer) bied?

Waarom is er bijvoorbeeld geen melding gedaan over het blokkeren van een website als nieuws of werkzaamheden?

Ik ben van mening dat dit best waardevolle informatie is voor een XMS klant, of zijn deze vragen te complex om te beantwoorden en op de site te plaatsen (in deze thread zijn de meeste beantwoord en is de vraag kennelijk valide?). Ik persoonlijk had dit prettiger gevonden dan door deze thread heen te moeten.

;)

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dewaal schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:09:
Dus als je in het packetfront gebied zit (dat zijn de meeste oud portaal gebruikers) dan is het mogelijk dat je na 2 min. downtime een ander ip adres krijgt.

En hebben zeker de mensen die nu een vaste IP adres hebben straks een probleem. Want ook bij een eventuele stroomstoring heb je te maken met een downtime en dus een ander IP adres.
Ik heb even navraag gedaan bij de netwerkbeheerder. De leasetime binnen het packetfront (packetfront/DRG/DRG-42) staat nu wel op 2 minuten (sinds een upgrade van het management systeem) maar dat wil niet zeggen dat je een ander ip adres krijgt als je je hardware 2 minuten van de stroom haalt. Zolang het MAC adres gelijk blijft zou je hetzelfde adres terug moeten krijgen. Wel bestaat er een risico dat iemand anders jouw ip krijgt (bvb in gebieden waar de scope bijna vol zit) als je voor langere tijd je hardware stroomloos laat.
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:19:
Meerdere providers is dus gewoon mogelijk.
Meerdere providers zijn inderdaad gewoon mogelijk.. niemand heeft ooit aangegeven dat dat niet kan. Het enige wat moet gebeuren is dat er een deel van het netwerk binnen RF domein naar een nieuwe administratie toe moet. Wederom snap ik je punt niet.. en wederom reageer je niet op de reacties die ik geef op jouw post. Af en toe heb ik echt het idee dat je aan het trollen bent (brak ISPfabriek netwerk? |:( ) en niet zit te wachten op een inhoudelijke discussie.
Ithaca81 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 23:43:
Verder: Waarom is Thepiratebay.se voor XMS klanten geblokkeerd?
Ik krijg deze melding:
" Op 10 mei j.l. heeft de Rechtbank Den Haag ons opgedragen om deze site te blokkeren voor al onze klanten. Deze maatregel is het gevolg van de rechtzaak die de stichting Brein is gestart tegen verschillende internet providers."

XMSnet was geen partij bij die procedure. Het vonnis geldt uitsluitend voor de gedagvaarde partijen en heeft geen bindende werking voor andere ISP's. Een blokkade is om deze reden niet nodig.
De huidige IP space die XMS klanten gebruiken is eigendom van InterNLnet en loopt over het InterNLnet netwerk. 2 jaar geleden is BBNED/InterNLnet overgenomen door Tele2 en die waren wel partij bij die procedure. Daarbij is dan ook de verplichting gekomen dat alle verbindingen die over het netwerk van Tele2/Internlnet lopen de site moeten blokkeren.

Wel een voordeel van een IP migratie dus.. Zolang de ISPfabriek geen partij is zal er geen blokkade zijn. Al verwacht ik dat Tim na zijn succesjes meteen alle leveranciers gaat stalken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Laatst online: 10-09 14:07
Het is werkelijk te gek voor woorden dat wij ons vast IP kwijt raken waar nota bene nog 25,= voor hebben betaald. Opzich was dat ook al niet van deze tijd maargoed... Een beetje serieuze internetter die meer wil heeft een vast IP nodig. XMS kan dit niet maken! Blijkbaar wil XMS alleen maar klanten die alleen surfen en mailen en op deze manier het vele data verkeer tegengaan. He mensen die thuis servers draaien veroorzaken dataverkeer en oeps, dat willen we niet! Ik ben dus zeer ontstemd en ga opzeggen! De nieuwe provider wordt XS4ALL. Dit is tenminste een serieuze provider die snapt wat een Internet gebruiker wil die meer nodig heeft.

XMS het ga je goed...de groeten ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 20:10:
[...]

ISP-fabriek heeft 2 allocaties van ripe - dus dats 2x32768

inetnum: 188.142.0.0 - 188.142.127.255
netname: NL-ISPFABRIEK-20090605

inetnum: 37.251.0.0 - 37.251.127.255
netname: NL-ISPFABRIEK-20120418

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Het klantenbestand van XMSnet telt volgens mij ongeveer 32000 aansluitingen. Dus wat dat betreft zitten we ongeveer op de helft. ;)

Corrigeer mij als het niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:54:
[...]

Meerdere providers zijn inderdaad gewoon mogelijk.. niemand heeft ooit aangegeven dat dat niet kan. Het enige wat moet gebeuren is dat er een deel van het netwerk binnen RF domein naar een nieuwe administratie toe moet. Wederom snap ik je punt niet.. en wederom reageer je niet op de reacties die ik geef op jouw post. Af en toe heb ik echt het idee dat je aan het trollen bent (brak ISPfabriek netwerk? |:( ) en niet zit te wachten op een inhoudelijke discussie.
Ik probeer regelmatig een inhoudelijke discussie te voeren echter krijg ik geen of een vaag antwoord.
Met brak bedoel ik het volgende: Als het oude systeem wel vaste IP's etc kan uitgeven en het nieuwe niet dan zit er iets niet goed, niet ISP-fabriek ISP's kunnen het tenslotte wel op WGDO.
Daarnaast is wel meerdere malen geschreven dat andere ISP's nog niet mogelijk waren door de huidige netwerk implementatie.
Als de hardware het kan waarom zou je dan moeilijk gaan doen en je in allemaal moeilijke bochten te gaan wrikken?
Wat is de belemmering om de andere oude regio's ook om te zetten naar de nieuwe administratie?
Jullie weten tenslotte hoe het moet aangezien jullie het al eerder gedaan hebben.

De regio waar ik woon is 1 van de eerste regio's met glas 2003/2004, bij de aanleg heeft reggefiber ons beloofd dat we na een jaar voor andere providers zouden kunnen kiezen.
We nu 8 jaar later en valt er nog niets te kiezen, zo'n migratie hoeft toch geen 8 jaar te duren?
Vanaf het begin was het ook duidelijk dat die keuze er zou komen, waarom heeft reggefiber het dan ook niet meteen zo gemaakt zodat dit mogelijk was?

Er zijn hier 600 huizen voorzien van een glas aansluiting echter gebruikt bijna niemand deze aansluiting, bij een vraagbundeling zouden we geen eens glas krijgen nu.

reggefiber heeft echter wel de kosten op het netwerk hier te beheren, boeit reggefiber dat dan niet?

Als je hier XMS zegt tegen mensen dan zien ze water branden of beginnen ze hard te lachen.

Mensen zijn gewoon geïrriteerd door hoe ze voorgelogen zijn en worden, en nu met dat vaste-IP issue kunnen ze zo geeneens op een fatsoenlijke manier hun servers meer draaien.
Deze servers zullen ze dus moeten verhuizen naar een datacenter, wat is de toegevoegde waarde van XMS dan nog?

Het lijkt mij dat je zoveel mogelijk actieve aansluitingen wil realiseren zodat je tvt lager is en je rendement een stuk hoger is.
Een hoop mensen zitten hier nu op kabel en dsl via een KPN provider zoals xs4all, met een vrije keuze hier kun je die mensen ook weer op glas krijgen.
Ze hebben dan hun eigen vertrouwde provider, een beter netwerk en sneller internet.

Maar waarschijnlijk denkt reggefiber hier anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:31:
Ik probeer regelmatig een inhoudelijke discussie te voeren echter krijg ik geen of een vaag antwoord.
Met brak bedoel ik het volgende: Als het oude systeem wel vaste IP's etc kan uitgeven en het nieuwe niet dan zit er iets niet goed, niet ISP-fabriek ISP's kunnen het tenslotte wel op WGDO.
Ik ga ervan uit dat je enig verstand van zaken hebt.. Dus dan snap jij best dat als jij typt " brak netwerk" dat iedereen het dan ziet als een kwaliteitsstatement over het netwerk van de ISPfabriek. Dat is iets compleet anders dan een feature die mist in een leverstraat.
Daarnaast is wel meerdere malen geschreven dat andere ISP's nog niet mogelijk waren door de huidige netwerk implementatie.
Als de hardware het kan waarom zou je dan moeilijk gaan doen en je in allemaal moeilijke bochten te gaan wrikken?
Wat is de belemmering om de andere oude regio's ook om te zetten naar de nieuwe administratie?
Jullie weten tenslotte hoe het moet aangezien jullie het al eerder gedaan hebben.
Lezen is ook een vak.. hoe vaak heb ik nu al aangegeven dat deze actie niet vanuit de IPS's loopt maar iets is binnen het Reggefiber domein. Men is druk bezig om gebieden om te zetten naar de nieuwe administratie en dat is een complex en lastig verhaal dat foutgevoelig is. Ergo: het duurt lang.
We nu 8 jaar later en valt er nog niets te kiezen, zo'n migratie hoeft toch geen 8 jaar te duren?
Vanaf het begin was het ook duidelijk dat die keuze er zou komen, waarom heeft reggefiber het dan ook niet meteen zo gemaakt zodat dit mogelijk was?
Wederom.. niet XMS of de andere ISP's maar reggefiber. Je schopt tegen de verkeerde boom.

[ Voor 9% gewijzigd door denan op 01-06-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Waarom de verkeerde boom?

XMS=reggefiber
En XMS zou aangeven wanneer we over zouden kunnen stappen naar een andere ISP. (kijk maar in het archief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:40:
Waarom de verkeerde boom?

XMS=reggefiber
En XMS zou aangeven wanneer we over zouden kunnen stappen naar een andere ISP. (kijk maar in het archief)
XMS=niet reggefiber.

XMS zou aangeven wanneer men kan overstappen... als men vanuit Reggefiber hoort dat het netwerk overgezet is. Ze kunnen daar geen invloed op uitoefenen maar ze krijgen wel de planning door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:36:
[...]

Ik ga ervan uit dat je enig verstand van zaken hebt.. Dus dan snap jij best dat als jij typt " brak netwerk" dat iedereen het dan ziet als een kwaliteitsstatement over het netwerk van de ISPfabriek. Dat is iets compleet anders dan een feature die mist in een leverstraat.
Naar mijn idee hadden ze nooit moeten beslissen om xms over te zetten naar ispfabriek omdat de helft amper werkt of notabene functies mist die je wel kon doen in het oude klanten systeem, onder andere een vast ip. :X

[ Voor 51% gewijzigd door White_Collar op 01-06-2012 11:13 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is jammer dat we weer geen inhoudelijke reactie krijgen. (zoals gewoonlijk)

Lastig, moelijk etc.

Dat kan best zijn maar: 8 jaar! heeft reggefiber er voor gehad en het is nog niet omgezet.
Of ze willen die regio's bewust XMS only houden (melkkoe) of ze weten niet waarmee ze bezig zijn.
8 jaar is gewoon te lang punt.

Welke pet heb jij nou op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:23:

Lastig, moelijk etc.
Pardon? Je stelt een vraag op basis van verkeerde aannames. Ik corrigeer je en geef aan dat je niet bij XMS moet zijn met die vraag.. en jij zegt dat dat geen antwoord is?
Dat kan best zijn maar: 8 jaar! heeft reggefiber er voor gehad en het is nog niet omgezet.
Of ze willen die regio's bewust XMS only houden (melkkoe) of ze weten niet waarmee ze bezig zijn.
Wat snap je niet aan het antwoord dat ik gegeven heb? :) XMS staat los van reggefiber in deze en heeft op geen enkele wijze invloed op de gebiedsmigratie.
Tegenwoordig een ISPfabriek pet.. maar ik probeer online zo neutraal mogelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:37:

[...]

Wat snap je niet aan het antwoord dat ik gegeven heb? :) XMS staat los van reggefiber in deze en heeft op geen enkele wijze invloed op de gebiedsmigratie.
Je vergeet dat we een overeenkomst hebben met XMS. Met Reggefiber heb ik formeel niets te maken. Mijn geld gaat naar XMS, zodoende is XMS de partij die op het matje geroepen wordt als gemaakte beloftes niet worden nagekomen. Dat XMS vervolgens te raden moet gaan bij Reggefiber is minder relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:23:

Lastig, moelijk etc.

Als ik ook toch even mag roepen. Is mijn ding niet meer om hier te reageren i.v.m. teveel geschreeuw.

Je aanname is niet juist. Er zijn ook PacketFront gebieden die niet XMS only zijn, maar waar bijv Concepts ook diensten levert. Overigens ook zonder static IP.

Voorbeeldje: Hilversum en Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
En consumenten kunnen geen contact opnemen met reggefiber.

"Na een jaar kunt dan overstappen op een andere provider." dat stond in de brief van xtra media services destijds.
Logisch dat ik dit dan in het XMS topic meld/vraag toch?

Maar goed...

Aangezien denan bij de ISP-fabriek werkt kan hij ons misschien vertellen waarom in het nieuwe beheersysteem geen optie voor vaste IP's is opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Als ik ook toch even mag roepen. Is mijn ding niet meer om hier te reageren i.v.m. teveel geschreeuw.

Je aanname is niet juist. Er zijn ook PacketFront gebieden die niet XMS only zijn, maar waar bijv Concepts ook diensten levert. Overigens ook zonder static IP.

Voorbeeldje: Hilversum en Amersfoort.
Beste Operatortje,

Ik sprak over mijn wijk 6834 (+/-600 huizen) en de beloftes die hier gedaan zijn.

Ik geloof je dat andere regio's anders in elkaar zitten, hierover heb ik ook geen uitspraken gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:50:
En consumenten kunnen geen contact opnemen met reggefiber.

"Na een jaar kunt dan overstappen op een andere provider." dat stond in de brief van xtra media services destijds.
Logisch dat ik dit dan in het XMS topic meld/vraag toch?
Overstappen op een andere provider .. of overstappen op een andere glasvezelprovider? Volgens mij is het gewoon een statement dat het een jaarcontract is. Of een andere ISP daar op basis van "reggefiber wholesale" glasvezel gaat leveren is aan die andere ISP. En zoals je uit operatortjes opmerking kunt halen zijn er ISP's die dat doen. Wellicht kiezen ze er bewust voor om zich op een paar gebieden te focussen?
Aangezien denan bij de ISP-fabriek werkt kan hij ons misschien vertellen waarom in het nieuwe beheersysteem geen optie voor vaste IP's is opgenomen.
Dat is volgens mij een discussie tussen jullie en XMS. Daar ga ik me niet in mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Beste Operatortje,

Ik sprak over mijn wijk 6834 (+/-600 huizen) en de beloftes die hier gedaan zijn.

Ik geloof je dat andere regio's anders in elkaar zitten, hierover heb ik ook geen uitspraken gedaan.
Dan komt er op korte termijn toch nieuws voor je denk ik. 8)
Hou nog even vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
De regio waar ik woon is 1 van de eerste regio's met glas 2003/2004...
Wet van de remmende voorsprong...

Ik woon ook in zo'n oud Portaal gebied, maar wij zijn begin dit jaar of zo wel overgezet en hebben nu wel keus uit meerdere providers. Niet dat ik de indruk heb dat het hier verder ook maar iemand boeit hoor. Zoveel nerds wonen hier niet en de mensen hier hebben wel wat anders aan hun hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Denan,

Er is aan de bewoners beloofd dat het een open netwerk zou zijn met het voorbehoud dat XMS het eerste jaar de enigste provider zou zijn.
Na dat jaar zouden wij zelf de keuze kunnen maken naar welke ISP we zouden gaan/kunnen op het reggefiber glasnetwerk.

Als je het vraagt aan XMS krijg je geen reactie of wijzen naar reggefiber, met reggefiber kun je geen contact krijgen of ze wijzen naar XMS.
kastje muur verhaal

De reden waarom ik fel reageer zal wel met mentaliteit te maken hebben, de mensen in deze regio werken volgens het principe afspraak is afspraak.
Deze afspraak is tot op heden niet nagekomen, dit veroorzaakt irritatie en frustratie en dat wordt geuit.

Misschien niet leuk voor XMS/reggefiber/ISP-fabriek maar zij hebben dit aan zich zelf te danken.
Daarnaast val ik ook niemand persoonlijk aan, als mensen zich persoonlijk aangesproken voelen dan kan ik daar niets aan doen.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Hou nog even vol.
Dat klinkt als muziek in mijn oren _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door fast-server op 01-06-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
[...]

Als je hier XMS zegt tegen mensen dan zien ze water branden of beginnen ze hard te lachen.
Hehe, bijna alle portaal bewoners denken er net zo over hier in Soest. Helemaal bij de bewoners waar RF de FTU heeft gemonteerd in de woonkamer op ongeveer 40cm hoogte in het midden van de lange muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:07:
[...]
Er is aan de bewoners beloofd dat het een open netwerk zou zijn met het voorbehoud dat XMS het eerste jaar de enigste provider zou zijn. Na dat jaar zouden wij zelf de keuze kunnen maken naar welke ISP we zouden gaan/kunnen op het reggefiber glasnetwerk....
Daar heb je wel gelijk in. En dat jaar is inderdaad 'een beetje uitgelopen'...
[...]
Dat klinkt als muziek in mijn oren _/-\o_
Uiteindelijk komt het allemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:11:
[...]

Hehe, bijna alle portaal bewoners denken er net zo over hier in Soest. Helemaal bij de bewoners waar RF de FTU heeft gemonteerd in de woonkamer op ongeveer 40cm hoogte in het midden van de lange muur.
Ik weet niet maareh, daar ben je zelf toch bij of niet? Dan verzoek je meneer vriendelijk om dat ding elders op te hangen en anders kan die zijn spullen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Niet als dit vanuit Portaal gepusht is destijds (2004). Meneer heeft zelf ook een klacht ingediend, maar is door Portaal niet in behandeling genomen, omdat meneer maar blij moest zijn met de glasvezelkabel. Als je ook ziet hoe de glasvezelkabel in de kruipruimte ligt is het echt een schande. De kabel is om de water- en gasleidingen gelegd. Maar goed.

Voor de duidelijkheid; dit is gelukkig niet bij mij gebeurd. Bij mij zit alles gewoon lekker alles in de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:07:
Er is aan de bewoners beloofd dat het een open netwerk zou zijn met het voorbehoud dat XMS het eerste jaar de enigste provider zou zijn.
Na dat jaar zouden wij zelf de keuze kunnen maken naar welke ISP we zouden gaan/kunnen op het reggefiber glasnetwerk.
Dat is dan een belofte vanuit de netwerkeigenaar/netwerkbeheerder. XMS is slechts een ISP die lijnen inkoopt bij die beheerder. En het staat iedereen vrij om een contract af te sluiten met de "lijntjesverkoper" en diensten te gaan leveren.
Als je het vraagt aan XMS krijg je geen reactie of wijzen naar reggefiber, met reggefiber kun je geen contact krijgen of ze wijzen naar XMS.
kastje muur verhaal
Bij deze dus het enig correcte antwoord: XMS heeft daar niets mee te maken. Het is aan reggefiber en de ISP's die willen leveren om daar afspraken over te maken.
De reden waarom ik fel reageer zal wel met mentaliteit te maken hebben, de mensen in deze regio werken volgens het principe afspraak is afspraak.
Deze afspraak is tot op heden niet nagekomen, dit veroorzaakt irritatie en frustratie en dat wordt geuit.
Dat is ook mijn mentaliteit.. alleen ik heb nog een tweede hinderlijke eigenschap: ik sta voor wat ik doe of zeg. Als andere mensen dan mijn woorden verdraaien of de reacties niet lezen veroorzaakt dat irritatie en frustratie.. en uit ik dat :)
Misschien niet leuk voor XMS/reggefiber/ISP-fabriek maar zij hebben dit aan zich zelf te danken.
Daarnaast val ik ook niemand persoonlijk aan, als mensen zich persoonlijk aangesproken voelen dan kan ik daar niets aan doen.
En wat heeft ISPfabriek te maken met een discussie tussen XMS/Reggefiber en jou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Hou nog even vol.
_/-\o_ eindelijk zal de rust in dit topic weer terug keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:42:
[...]

En wat heeft ISPfabriek te maken met een discussie tussen XMS/Reggefiber en jou? :)
Ik wilde nog iets typen waardoor dat is blijven staan, sorry.

Ik zal het vaste-IP (issue) even anders formuleren aangezien jij geen antwoord kan of mag geven voor XMS omtrent dit issue.

Bied de ISP-fabriek een vast (statisch) IP optie aan voor haar white label diensten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:42:
[...]

XMS=niet reggefiber.

XMS zou aangeven wanneer men kan overstappen... als men vanuit Reggefiber hoort dat het netwerk overgezet is. Ze kunnen daar geen invloed op uitoefenen maar ze krijgen wel de planning door.
Toen ik mijn contract afsloot 8 jaar geleden, sprak ik toch echt met XMS en was het XMS die mij vertelde dat het een OPEN netwerk was en was het XMS die vertelde dat ik na een jaar kon overstappen, etc etc.

Nogmaals ik heb een contract met XMS. Het kan mij aan mijn reet schelen, dat XMS zich verstopt achter reggefiber en dat ze nu lopen te mekkeren dat het niet aan de ISP's ligt maar aan reggefiber.

En dan kan dat migreren nog zo'n "complex en lastig verhaal dat foutgevoelig is. Ergo: het duurt lang." process zijn. Als dit nu al 8 jaar duurd, dan is het niet gek dat er maar weinig innovatie vanuit die jongens komt. Dat duurd dan op zijn minst 25 jaar.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:54:
Bied de ISP-fabriek een vast (statisch) IP optie aan voor haar white label diensten?
Wil je een ISP opzetten en via ons diensten gaan leveren dan? ;)
j1nx schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:57:
[...]

Toen ik mijn contract afsloot 8 jaar geleden, sprak ik toch echt met XMS en was het XMS die mij vertelde dat het een OPEN netwerk was en was het XMS die vertelde dat ik na een jaar kon overstappen, etc etc.

Nogmaals ik heb een contract met XMS. Het kan mij aan mijn reet schelen, dat XMS zich verstopt achter reggefiber en dat ze nu lopen te mekkeren dat het niet aan de ISP's ligt maar aan reggefiber.

En dan kan dat migreren nog zo'n "complex en lastig verhaal dat foutgevoelig is. Ergo: het duurt lang." process zijn. Als dit nu al 8 jaar duurd, dan is het niet gek dat er maar weinig innovatie vanuit die jongens komt. Dat duurd dan op zijn minst 25 jaar.
Je begrijpt mijn punt niet: Als er in die periode andere ISP's waren gekomen die op fiber wilden leveren in jouw gebied was dat mogelijk geweest. Dat die er niet zijn (dat we nu een berg fiber ISP's hebben wil *niet* zeggen dat die er in 2005/2006 waren) is een keuze van die ISP's.. niet van XMS. In die periode waren er wel ISP's die via reggefiber op glas gingen leveren maar iedere ISP had een focus op een beperkt gebied. Glasvezel was nieuw dus iedereen zat in een proefperiode waarin ze zich op hun eigen regio wilden focussen. Tegenwoordig zie je dat iedereen naar een landelijke dekking toe gaat en het een ander verhaal is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermoed dat we inderdaad na een jaar konden overstappen [nl. na het jaarcontract], maar dat er in ons geval doodeenvoudig [nog steeds] geen provider is die de sprong op het oude [Portaal] deel wil wagen.
Ik denk ook dat Portaal zoveel had geïnvesteerd dat die niet zaten te springen om een tweede provider en dus wel een behoorlijke prijs zullen hebben gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Hmm Ik zie dat geen enkele virtuele provider bij de ISPfabriek een vast IP levert.
Gaan ze deze functionaliteit nog in AXE verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:51:
Hmm Ik zie dat geen enkele virtuele provider bij de ISPfabriek een vast IP levert.
Gaan ze deze functionaliteit nog in AXE verwerken?
Verwacht je echt dat ze hierop gaan antwoorden aan particulieren?

Daarnaast, waarom heb je het over virtuele providers? Omdat ze de diensten van ISPfabriek leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Waarom niet? ik vraag toch geen prijzen.

Zoek en lees eens wat de ISpfabriek doet.

Het enigste wat nog XMS is is de domeinnaam en de naam op de maandelijkse factuur en deze versturen ze ook niet zelf meer.

Zover ik het kan zien is de ISPfabriek 100% reggefiber welke weer KPN is.
XMS, lijbrandt en vodafone glasvezel bieden gewoon een totaal aanbod (whitelabel dienst) van de ISPfabriek met hun eigen naampje er op.

Zie het een beetje zoals planet internet destijds was.

XMS als ISP bestaat niet meer, alleen nog als merknaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:13
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:13:
[...]

Wil je een ISP opzetten en via ons diensten gaan leveren dan? ;)

[...]
Dat is nu precies het punt waar veel mensen het over hebben in dit topic er wordt gewoon geen antwoord gegeven op vragen.
ipv een ja of nee wordt er gedraaid om het antwoord maar niet te hoeven geven.

@webcare
Even 2 vragen.

* is er al iets bekend over de upgrade qua snelheid in Nunspeet en de andere achtergebleven gebieden? of worden de maand bedragen aangepast naar de nieuwe situatie? Nieuwe klanten kunnen namelijk alleen nog maar de hogere snelheden /goedkopere prijs pakketen afsluiten (vergeleken met 2 maanden geleden). Dus blijkbaar is het wel mogelijk die hogere snelheid in Nunspeet, want het wordt aangeboden en nergens staat vermeld dat dit niet geld voor nunspeet.

* Er was hier net een meneer van RF ivm een probleem met IP TV, na 2 maanden doorlooptijd blijkt nu dat er een storing is bij XMS in ons blok waardoor iedereen in het zelfde blok geen IP TV heeft. Er worden geen ip adressen uitgedeeld voor de amino boxen. En XMS zou, as we speak, bezig zijn het op te lossen. Graag hier wat meer informatie over en de verwachte oplos tijd.
Pagina: 1 ... 11 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.