XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.630 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Jack126 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Dat is nu precies het punt waar veel mensen het over hebben in dit topic er wordt gewoon geen antwoord gegeven op vragen.
ipv een ja of nee wordt er gedraaid om het antwoord maar niet te hoeven geven.

@webcare
Even 2 vragen.

* is er al iets bekend over de upgrade qua snelheid in Nunspeet en de andere achtergebleven gebieden? of worden de maand bedragen aangepast naar de nieuwe situatie? Nieuwe klanten kunnen namelijk alleen nog maar de hogere snelheden /goedkopere prijs pakketen afsluiten (vergeleken met 2 maanden geleden). Dus blijkbaar is het wel mogelijk die hogere snelheid in Nunspeet, want het wordt aangeboden en nergens staat vermeld dat dit niet geld voor nunspeet.

* Er was hier net een meneer van RF ivm een probleem met IP TV, na 2 maanden doorlooptijd blijkt nu dat er een storing is bij XMS in ons blok waardoor iedereen in het zelfde blok geen IP TV heeft. Er worden geen ip adressen uitgedeeld voor de amino boxen. En XMS zou, as we speak, bezig zijn het op te lossen. Graag hier wat meer informatie over en de verwachte oplos tijd.
Wij hopen snel duidelijk te hebben wanneer Nunspeet geüpgrade kan worden.
Wil je voor de tweede vraag je adresgegevens sturen en uitleggen wat het probleem inhoud en wat er is getest? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik denk dat hij het (nog?) niet kan of mag zeggen.

Als in de nieuwe beheertool (AXE) deze functie niet ziet dan is het een achteruitgang (in het oude systeem kon dit gewoon) en dan hebben hun het gedaan en krijgen ze incompetentie verwijten. (terecht!)

Als hij ja zegt dan heeft dan brengen ze XMS in een lastige positie omdat deze dan gelogen hebben tegen hun klanten.

Lastig kiezen...

Aan de andere kant konden ze gewoon weten dat dit zou gebeuren, dus is het nou ja of nee of weer een Balkenende reactie?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor uitleg over het stopzetten van het aanbieden van een vast IP adres verwijzen wij naar het eerdere statement van XMS. Mocht je individuele vragen hebben omtrent jouw vast IP adres, dan verzoeken wij je een mail te sturen naar webcare@xmsnet.nl. Jouw vragen zullen dan in behandeling genomen worden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Aan het eerdere statement van XMS hebben we niet zoveel aangezien deze niet helemaal duidelijk is.

Maar ik ben blij dat XMS webcare hierop reageert!

Aangezien er meer mensen zijn met vragen over het vaste IP (waarom) zou ik jullie willen verzoeken om de vraag gewoon hier te beantwoorden.
Dan hoeven jullie hierop ook maar 1 keer antwoord op te geven, scheelt voor jullie ook weer een hoop tijd en werk.

Vragen:
Kan XMS van de ISPfabriek een vast IP adres krijgen c.q. aanvragen voor hun klanten of niet?
1: ja
2: nee

Indien dit niet mogelijk is waarom heeft XMS dan voor de diensten van de ISPfabriek gekozen ten nadele van haar klanten?
Klant is koning toch?

Ik verneem hier graag jullie reactie.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:08
The Jack126 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:39:
[...]

Dat is nu precies het punt waar veel mensen het over hebben in dit topic er wordt gewoon geen antwoord gegeven op vragen.
ipv een ja of nee wordt er gedraaid om het antwoord maar niet te hoeven geven.

[...]
Misschien omdat hij niet voor XMS werkt en er dan dus ook geen uitspraken over kan/mag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Ik denk dat ISPfabriek wel eventueel een statisch ip kan leveren, maar dat de vraag is; Is het nodig om dit als dienst aan te bieden? (en dan heb ik het over een vraag op niveau van XMS en niet ISPfabriek).

Waarom zou XMS een statisch ip aanbieden? Omdat ze het vroeger deden? Dat is geen reden. Hoeveel mensen zouden er een statisch ip afnemen? Ik denk heel erg weinig. De discussie wordt hier door enkele levendig gehouden, maar ik denk dat de telefoon bij XMS de afgelopen dagen niet bijzonder veel vaker is overgegaan...

Ik denk dat het gewoon een commerciële afweging is:
Ja vroeger kon het.
Nu stappen we over naar een ander systeem
Er zijn te weinig mensen die een statisch ip hebben om het ook te implementeren in het nieuwe systeem
We stoppen met het leveren van een statisch ip.

Ik draai overigens al meer dan 10 jaar een server op een dynamisch ip wat mij in de loop der tijd is gegeven door de 3 ISP's die de diensten leverden... Nog nooit problemen gehad, ik snap de ophef dus niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:13
Phoolie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:21:
[...]
Misschien omdat hij niet voor XMS werkt en er dan dus ook geen uitspraken over kan/mag doen.
Er werd dan ook niet gevraagd wat XMS heeft afgenomen, maar wat ISPfabriek kan leveren, dus daar kan/mag hij prima uitspraken over doen.

Wat betreft de opheft hier verder over de ip adressen:
Ik denk ook niet dat het grootste probleem is dat de vaste ip adressen verdwijnen (voor een enkeling natuurlijk wel) maar meer het feit hoe hier over gecommuniceerd is, of liever gezegt niet/slecht over gecommuniceerd is. Dit is wat veel mensen tegen de borst stuit, omdat het (maak ik op uit reacties) niet de eerste keer is dat er slecht gecommuniceert wordt door XMS. Dit had natuurlijk veel beter gekunt en dan waren er denk ik ook minder mensen op het forum komen klagen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:02:
Voor uitleg over het stopzetten van het aanbieden van een vast IP adres verwijzen wij naar het eerdere statement van XMS. Mocht je individuele vragen hebben omtrent jouw vast IP adres, dan verzoeken wij je een mail te sturen naar webcare@xmsnet.nl. Jouw vragen zullen dan in behandeling genomen worden. - Sophie
Je zegt eigenlijk.... we weten wat het probleem is, we weten wat jullie willen weten, maar als je vragen hebt doe het dan via mail.

Lekker makkelijk.

XMS DOE NOU EENS JE BEST communiceer op een klantvriendelijke manier. Wordt er nu wel erg pissig van, echt XMS moet zich kapot schamen!

Waarom individueel waarom niet gewoon hier uitleg geven, of nog netter via een brief! (beetje te laat)

[ Voor 18% gewijzigd door boswandeling op 01-06-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
denan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:25:
Xtramediaservices de enige partij zal zijn die informatie uitgeeft over het glasvezelproject. Dit gebeurt natuurlijk vaker in een project waarbij veel verschillende partijen betrokken zijn (met elk hun eigen expertisegebied).
denan schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:28:
Verder is het zo dat XMS geen kleine speler is, maar gewoon voortborduurd op de kennis en ervaring van InterNLnet.
En daartoe ontstaat de verwarring, alle info kwam van XMS. Terwijl je als klant geen idee had hoe de interne structuur in het project verdeeld was. Daarbij sprak Denan vanaf het eerste topic uit naam van XMS vaak over ons netwerk, terwijl dat dus eigenlijk niet was. Want dat netwerk was toen van de GNEM.

En daarop wordt nu gereageerd, dat XMS het gezegd heeft. Misschien moet XMS de communicatie zo aanpassen dat zij binnen het project gewoon transparant spreken namens de betreffende partij. Mogelijk geeft dat meer duidelijkheid, daar een partij als Reggefiber dit zelf niet zal gaan doen.

[ Voor 23% gewijzigd door chocka op 01-06-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer klanten die problemen ervaren met IPTV?
Wij onderzoeken een probleem waarbij de Amino aangeeft dat hij geen netwerkverbinding kan maken. De exacte melding is eerst recovery images en daarna netwerkprobleem. Als je dit probleem ook hebt, wil je dan je adresgegevens via DM of e-mail naar ons sturen? Wij hopen zo, op een snelle manier, de oorzaak van het probleem te vinden en te verhelpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
b.t.w.

Volgens mij kan je nog steeds vaste IP adressen aanvragen in "Mijn XMSnet"

Ik was net even in "Mijn XMSnet" en wordt nog even herinnerd aan dit avontuur
Uw huidige internetsnelheid is 100 Mbps.

Vast IP adres

Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. Op dit moment heeft u een statisch IP adres.
Ja het is zeker een vereiste!

Toen ik de quote las, dacht ik aan mijn avatar :)

[ Voor 11% gewijzigd door boswandeling op 01-06-2012 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
In Nijmegen kunnen ze tot 8 vaste IP's aanvragen, zal mij benieuwen hoe die mensen reageren als deze zonder enige communicatie in eens niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
The Jack126 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:39:
[...]

Er werd dan ook niet gevraagd wat XMS heeft afgenomen, maar wat ISPfabriek kan leveren, dus daar kan/mag hij prima uitspraken over doen.
Waarom zou hij daarop antwoorden aan een particulier terwijl ze (voor zover ik weet) geen zaken doen met particulieren? De persoon in kwestie is gewoon op zoek naar nog meer modder om mee te gooien naar XMS. Ik snap best dat denan hier niet op in gaat.
Wat betreft de opheft hier verder over de ip adressen:
Ik denk ook niet dat het grootste probleem is dat de vaste ip adressen verdwijnen (voor een enkeling natuurlijk wel) maar meer het feit hoe hier over gecommuniceerd is, of liever gezegt niet/slecht over gecommuniceerd is. Dit is wat veel mensen tegen de borst stuit, omdat het (maak ik op uit reacties) niet de eerste keer is dat er slecht gecommuniceert wordt door XMS. Dit had natuurlijk veel beter gekunt en dan waren er denk ik ook minder mensen op het forum komen klagen hierover.
De communicatie is niet gewelidig inderdaad, maar als ik het goed begrijp heeft XMS er voor gekozen om eerst een pilot te doen op 6 juni. Die mensen hebben een brief ontvangen. Pas zodra deze pilot slaagt zal ook de rest omgezet gaan worden en ook pas dan zullen de desbetreffende klanten een brief krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Phoolie schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:27:
[...]
Waarom zou hij daarop antwoorden aan een particulier terwijl ze (voor zover ik weet) geen zaken doen met particulieren? De persoon in kwestie is gewoon op zoek naar nog meer modder om mee te gooien naar XMS. Ik snap best dat denan hier niet op in gaat.
Modder gooien?

Er zijn mensen die gewoon willen weten hoe dit komt, als jou het niet interesseert reageer dan gewoon niet.
Officieel hebben we nog steeds niets gehoord en binnenkort gaat de boel al om.
Er zijn ook mensen die vakantie hebben, die komen dan in eens terug en merken dat verstuurde mail niet is aangekomen.
Je zal maar op iets belangrijks zitten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:34:
En toch, ik ben het met je eens, maar je afhankelijk bent van dit soort dingen, dan regel je een server in een datacenter of een zakelijk abonnement met bijbehorende garanties waar je op kan terug vallen. Hoe gaaf glasvezel ook is, het blijft een consumentenlijn. En daar kan je gewoon niet van bepaalde garanties uitgaan.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Zoals @XMS_webcare had gevraagd, heb ik een mail gestuurd met mijn vragen, Ik heb inmiddels antwoord, waar iedereen wat aan heeft (als de informatie klopt)
Hoi Michael,

Er komt nog een duidelijke planning per gebied waarbij de vaste ip adressen verdwijnen. Ik begrijp dat het verdwijnen van de mogelijkheid tot het kiezen voor een vast ip adres voor jou een probleem is. Het is helaas voor ons niet mogelijk om, gericht op de toekomst, deze verandering tegen te gaan. De manier en de termijn van het informeren laat te wensen over. Ik kan je geen reden geven waarom dit niet anders is gegaan. Wij hebben de reacties van de klanten wel meegenomen en hopen dit in de toekomst beter in te regelen. De perspectieven voor een dynamisch ip adres is dat er iedere twee minuten een nieuwe lease wordt afgegeven. De verandering merk jij pas wanneer je een apparaat of de stroom meer dan twee minuten van het glasvezelmodem haalt. Met uitzondering van IPTV. Het glasvezelmodem houdt deze lease 1 uur vast.
Ik snap dat je niet op deze wijziging zat te wachten, maar hoop dat je iets aan deze informatie hebt gehad.

Met vriendelijke groet,

Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
@boekee (MiK was het toch?): Niet chique om een DM hier dan weer te gaan publiceren.

@fast-server: zit je nou te zeuren omdat je kan zeuren? Leg eens uit waarom JIJ hier problemen van gaat ondervinden. Leg eens uit waarom iemand hiervan problemen kan ondervinden... Leg eveneens uit waarom die personen hun infra niet goed op orde hebben (back-up relay etc hadden ze van te voren al prima in kunnen stellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Johny_B schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:46:
@boekee (MiK was het toch?): Niet chique om een DM hier dan weer te gaan publiceren.

@fast-server: zit je nou te zeuren omdat je kan zeuren? Leg eens uit waarom JIJ hier problemen van gaat ondervinden. Leg eens uit waarom iemand hiervan problemen kan ondervinden... Leg eveneens uit waarom die personen hun infra niet goed op orde hebben (back-up relay etc hadden ze van te voren al prima in kunnen stellen).
Het is is ten eerste geen DM, maar antwoord op een vraag gesteld aan XMSnet via mail.

Bovendien vul ik de graag naar informatie aan, omdat XMS deze zelf niet aanbied aan zijn klanten,

Snap ook niet waar jij je druk om maakt ?

Nog even een quote op mijn reply of dit betekend dat als mijn router 2 minuten van stroom is mijn IP adres veranderd.
Hoi Michael,

Ja, het zou goed kunnen dat het ip adres dan verandert.

Met vriendelijke groet,

Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hier ben ik het mee eens!!

Lekker servers onbereikbaar...en niet op afstand bij je spullen kunnen komen door deze grappenmakerij!
Want zie maar eens je router om te zetten van statisch naar dhcp op afstand,... kan dus niet.

Ronduit schandalig!
[...]

Modder gooien?

Er zijn mensen die gewoon willen weten hoe dit komt, als jou het niet interesseert reageer dan gewoon niet.
Er zijn ook mensen die vakantie hebben, die komen dan in eens terug en merken dat verstuurde mail niet is aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
[...]

Modder gooien?

Dus omdat ik geen modder mee gooi mag ik niet reageren? Dan heb jij het over Balkenende meningen. Sorry hoor maar dit doet me denken aan de oorlog, wie tegen is moet maar weg 8)7

Zoals ik dus eerder aangaf krijg je dus echt wel wat te horen voordat je over gaat. Daarnaast heeft XMS dus ook al aangegeven dat ze inderdaad niet helemaal de juiste manier van communiceren hebben gebruikt.

En zoals Luuk1983 al aangaf, als het echt zo belangrijk is moet je een zakelijke lijn aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Johny_B schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:46:

Kun je me uitleggen hoe ik dit kan oplossen zonder statische ip:
  • MX record staat naar statich ip thuis, fallback MX naar hostingpartij. Als mijn ip niet meer klopt kan de fallback het ook niet meer afleveren. Het wordt wel opgevangen, maar voordat ik het ip adres bij de hostingpartij aanpas ontvang ik niets.
  • Een Lan 2 Lan verbinding kan ik alleen op ip-basis op de firewall (ASA) instellen, dat moet aan twee kanten gebeuren. Verandert het ip, weg tunnel.
Ik hoop dat je me hier een alternatieve oplossing voor kunt aanreiken, want verder werkt alles naar tevredenheid en is voor mij de enige reden om op te stappen dat voornamelijk bovenstaande niet meer gaat werken.

Ik blijf liever zitten waar ik zit. Bij m'n vorige provider heb ik ook meer dan 10 jaar gezeten. Maar die kon (hier) niet over glas leveren en met name de upload is toch wel erg interessant met glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:34:
Waarom niet? ik vraag toch geen prijzen.

Zoek en lees eens wat de ISpfabriek doet.
<snip>
XMS als ISP bestaat niet meer, alleen nog als merknaam.
Veel te kort door de bocht. ISPfabriek is een wholesale leverancier van glasvezeldiensten. Dat de leverstraat bij de ISPfabriek staat wil niet zeggen dat XMS alleen maar een naam is. Of denk jij dat een ISP zijn alleen maar inhoud dat je een lijntje aan/uit kunt zetten? Of zag jij partijen die op basis van BBNED of KPN xdsl lijntjes leverden ook als lege huls? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:54:
Ik denk dat hij het (nog?) niet kan of mag zeggen.

Als in de nieuwe beheertool (AXE) deze functie niet ziet dan is het een achteruitgang (in het oude systeem kon dit gewoon) en dan hebben hun het gedaan en krijgen ze incompetentie verwijten. (terecht!)

Als hij ja zegt dan heeft dan brengen ze XMS in een lastige positie omdat deze dan gelogen hebben tegen hun klanten.

Lastig kiezen...

Aan de andere kant konden ze gewoon weten dat dit zou gebeuren, dus is het nou ja of nee of weer een Balkenende reactie?
Laten we kiezen voor de balkenende reactie: Elke gewenste functionaliteit is toe te voegen aan een leverstraat maar dan moeten alle partijen daar wel prioriteit op geven. De huidige leverstraat heeft in het afgelopen jaar enorme sprongen gemaakt qua functionaliteit en mogelijkheden en je ziet dat de focus bij de aangesloten ISP's meer op productdevelopment en portfoliomanagement heeft gelegen. De ISP's die leveren hebben invloed op de roadmap en stel dat alle aangesloten ISP's nu aangeven dat ze naast een semi static IP ook een ' echt' static IP willen leveren dan zal dat op de roadmap prioriteit krijgen. Echter: aangezien voor veel eindklanten het semi static IP statisch genoeg is verwacht ik dat de ISP's eerder prioriteit gaan zetten op productdevelopment en portfoliovernieuwing.
boekee schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:42:
Waarom individueel waarom niet gewoon hier uitleg geven, of nog netter via een brief! (beetje te laat)
Volgens mij heeft webcare al aangegeven dat iedereen een brief gaat krijgen. Van de mensen die hier nu reageren zitten er een aantal in de 1e batch die overgaat. Jij krijgt dus nog een brief.
chocka schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:54:
En daartoe ontstaat de verwarring, alle info kwam van XMS. Terwijl je als klant geen idee had hoe de interne structuur in het project verdeeld was. Daarbij sprak Denan vanaf het eerste topic uit naam van XMS vaak over ons netwerk, terwijl dat dus eigenlijk niet was. Want dat netwerk was toen van de GNEM.

En daarop wordt nu gereageerd, dat XMS het gezegd heeft. Misschien moet XMS de communicatie zo aanpassen dat zij binnen het project gewoon transparant spreken namens de betreffende partij. Mogelijk geeft dat meer duidelijkheid, daar een partij als Reggefiber dit zelf niet zal gaan doen.
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen de beginsituatie en de huidige situatie. Vroeger (ok nu klink ik echt oud :P) was XMS de eerste en enige leverancier op het reggefiber netwerk (unet/eindhoven even overslaand) en was er een zeer innige samenwerking tussen XMS en reggefiber. Als ik op een informatieavond aanwezig was stond ik samen met de mensen van reggefiber een verhaaltje te houden. Tegenwoordig is het meer een klant/leveranciers relatie waarbij XMS een van de vele ISP's op het fysieke netwerk van reggefiber is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
De werkdag is natuurlijk voorbij, maar hier in Veenendaal (3905) geen IPTV meer. "De zender is momenteel niet beschikbaar".

webcare al naar huis....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
jacques1971 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:11:
Hier ben ik het mee eens!!

Lekker servers onbereikbaar...en niet op afstand bij je spullen kunnen komen door deze grappenmakerij!
Want zie maar eens je router om te zetten van statisch naar dhcp op afstand,... kan dus niet.
Je kunt natuurlijk de avond vooraf remote inloggen op je router en hem van static op DHCP zetten en dyndns configureren. Het verdiend geen schoonheidsprijs maar wellicht dat je zo toch bij je server komt.

Nogmaals het puntje ' staticness':
Zoals sofie al aangeeft *kan* je ip adres veranderen als je 2 minuten zonder stroom bent geweest. Maar de kans daarop is minimaal. Dan moet net iemand op jouw IP blok in die periode een DHCP lease aanvragen en de IP space moet bijna vol zitten (waardoor hij weer onderaan de rij begint).

In principe krijg je (zolang je hetzelfde mac adres gebruikt) bij elke reboot hetzelfde IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
marigo schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:43:
De werkdag is natuurlijk voorbij, maar hier in Veenendaal (3905) geen IPTV meer. "De zender is momenteel niet beschikbaar".

webcare al naar huis....:(
De helpdesk is gewoon tot 21:00 open hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:39:
[...]

Laten we kiezen voor de balkenende reactie: Elke gewenste functionaliteit is toe te voegen aan een leverstraat maar dan moeten alle partijen daar wel prioriteit op geven. De huidige leverstraat heeft in het afgelopen jaar enorme sprongen gemaakt qua functionaliteit en mogelijkheden en je ziet dat de focus bij de aangesloten ISP's meer op productdevelopment en portfoliomanagement heeft gelegen. De ISP's die leveren hebben invloed op de roadmap en stel dat alle aangesloten ISP's nu aangeven dat ze naast een semi static IP ook een ' echt' static IP willen leveren dan zal dat op de roadmap prioriteit krijgen. Echter: aangezien voor veel eindklanten het semi static IP statisch genoeg is verwacht ik dat de ISP's eerder prioriteit gaan zetten op productdevelopment en portfoliovernieuwing.

[...]

Volgens mij heeft webcare al aangegeven dat iedereen een brief gaat krijgen. Van de mensen die hier nu reageren zitten er een aantal in de 1e batch die overgaat. Jij krijgt dus nog een brief.

[...]

Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen de beginsituatie en de huidige situatie. Vroeger (ok nu klink ik echt oud :P) was XMS de eerste en enige leverancier op het reggefiber netwerk (unet/eindhoven even overslaand) en was er een zeer innige samenwerking tussen XMS en reggefiber. Als ik op een informatieavond aanwezig was stond ik samen met de mensen van reggefiber een verhaaltje te houden. Tegenwoordig is het meer een klant/leveranciers relatie waarbij XMS een van de vele ISP's op het fysieke netwerk van reggefiber is.
Dan had ik die brief nu al moeten hebben, een klant mag toch wel een maand van te voren geinformeerd worden ? minimaal 2 maanden voor zo`n grote verandering.

Denan, je bent wel heel erg actief bezig de klanten van XMS te vertellen dat ze niet zo moeten zeiken, maar kan je je voorstellen dat sommige mensen complexe systemen hebben draaien, maakt even niet uit of dat zakelijk of prive is. XMS heeft ons als klant zelf gelokt, met een Vast IP. dan moeten ze op zijn minst een goed alternatief aanbieden semi-statisch en minimaal de klant de kans geven 2 maanden van tevoren zijn spullen te verhuizen of te veranderen.

En wat denk jij zelf ? als ik een router heb die ik af en toe een reboot geeft, maar verder net zoals het glasvezelmodem nooit van het stroom komt.

Hoe vaak zou jij denken dat het IP veranderd ?

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 01-06-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Op moment dat er om geschakeld wordt..en je router nog steeds hard het "vast IP" heeft...kan je er niet meer bij op afstand....anderzijds....op het moment dat ik de boel nu op dhcp zet...krijg geen verbinding tot het moment er omgeschakeld wordt.
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:44:
[...]

Je kunt natuurlijk de avond vooraf remote inloggen op je router en hem van static op DHCP zetten en dyndns configureren. Het verdiend geen schoonheidsprijs maar wellicht dat je zo toch bij je server komt.

Zoals sofie al aangeeft *kan* je ip adres veranderen als je 2 minuten zonder stroom bent geweest. Maar de kans daarop is minimaal. Dan moet net iemand op jouw IP blok in die periode een DHCP lease aanvragen en de IP space moet bijna vol zitten (waardoor hij weer onderaan de rij begint).

In principe krijg je (zolang je hetzelfde mac adres gebruikt) bij elke reboot hetzelfde IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
[...]

De helpdesk is gewoon tot 21:00 open hoor :)
Ik heb gelezen dat er een probleem is met IPTV. Ik wacht het gewoon even af. Toch maar even naar de handyman om een coax kabeltje te halen. Gelukkig beschikken we ook over DVB-C. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
boekee schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:46:
Dan had ik die brief nu al moeten hebben, een klant mag toch wel een maand van te voren geinformeerd worden ? minimaal 2 maanden voor zo`n grote verandering.

Denan, je bent wel heel erg actief bezig de klanten van XMS te vertellen dat ze niet zo moeten zeiken, maar kan je je voorstellen dat sommige mensen complexe systemen hebben draaien, maakt even niet uit of dat zakelijk of prive is. XMS heeft ons als klant zelf gelokt, met een Vast IP. dan moeten ze op zijn minst een goed alternatief aanbieden semi-statisch en minimaal de klant de kans geven 2 maanden van tevoren zijn spullen te verhuizen of te veranderen.
Niet echt hoor. De discussie waar ik me in meng ging over iets compleet anders (maar ligt wel in het verlengde van de static IP discussie). Als ik een static IP met een server zou hebben draaien zou ik er ook niet blij van worden als ik (net als jacq) alleen op afstand bij mijn server kan om het te herconfigureren. En zeker niet als ik een VPN zou hebben dat gelocked zou zijn aan mijn static IP. Ik begrijp de frustraties zeer goed... maar ik kan er weinig aan doen (aangezien ik niet XMS ben) dus ga ik er ook niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
[quote]denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:58:
[...]

Niet echt hoor. De discussie waar ik me in meng ging over iets compleet anders (maar ligt wel in het verlengde van de static IP discussie). Als ik een static IP met een server zou hebben draaien zou ik er ook niet blij van worden als ik (net als jacq) alleen op afstand bij mijn server kan om het te herconfigureren. En zeker niet als ik een VPN zou hebben dat gelocked zou zijn aan mijn static IP. Ik begrijp de frustraties zeer goed... maar ik kan er weinig aan doen (aangezien ik niet XMS ben) dus ga ik er ook niet op in.
[/quote

Neu dat weet ik, ik neem jou natuurlijk ook niets kwalijk, maar afgezien het feit dat XMS het vast IP adres afpakt en geen goed alternatief aanbied, is de communicatie buitengewoon heel slecht.

En daar mogen wij best over klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
boekee schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:02:
Neu dat weet ik, ik neem jou natuurlijk ook niets kwalijk, maar afgezien het feit dat XMS het vast IP adres afpakt en geen goed alternatief aanbied, is de communicatie buitengewoon heel slecht.

En daar mogen wij best over klagen.
Dat zou ik ook zeker doen :) Als je het niet eens bent met iets dat een leverancier van je dienst doet kun je het beste gewoon contact opnemen met je leverancier en laten weten dat je het er niet mee eens bent. Ik weet zeker dat xms_webcare over dit punt ook dagelijks contact heeft met de mensen die dit inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Bedankt voor je leuke reactie. En als iemand reageert met de opmerking zoals J1nx:
j1nx schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:57:
Toen ik mijn contract afsloot 8 jaar geleden, sprak ik toch echt met XMS en was het XMS die mij vertelde dat het een OPEN netwerk was en was het XMS die vertelde dat ik na een jaar kon overstappen, etc etc.

Nogmaals ik heb een contract met XMS. Het kan mij aan mijn reet schelen, dat XMS zich verstopt achter reggefiber en dat ze nu lopen te mekkeren dat het niet aan de ISP's ligt maar aan reggefiber.

En dan kan dat migreren nog zo'n "complex en lastig verhaal dat foutgevoelig is. Ergo: het duurt lang." process zijn. Als dit nu al 8 jaar duurd, dan is het niet gek dat er maar weinig innovatie vanuit die jongens komt. Dat duurd dan op zijn minst 25 jaar.
Dan is hij/zij net zo oud als wij en refereert daarbij naar dezelfde tijd als waarop jij je leuke antwoord geeft, dus 2012 -/- 8 jaar = medio 2004/2005.

En daartoe mijn reactie, want jouw reactie kon ik daarin niet plaatsen.
denan schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:13:
Je begrijpt mijn punt niet: Als er in die periode andere ISP's waren gekomen die op fiber wilden leveren in jouw gebied was dat mogelijk geweest. Dat die er niet zijn (dat we nu een berg fiber ISP's hebben wil *niet* zeggen dat die er in 2005/2006 waren) is een keuze van die ISP's.. niet van XMS. In die periode waren er wel ISP's die via reggefiber op glas gingen leveren maar iedere ISP had een focus op een beperkt gebied. Glasvezel was nieuw dus iedereen zat in een proefperiode waarin ze zich op hun eigen regio wilden focussen. Tegenwoordig zie je dat iedereen naar een landelijke dekking toe gaat en het een ander verhaal is geworden.
In je leuke antwoord zeg jezelf dat "was XMS de eerste en enige leverancier op het reggefiber netwerk" en vervolgens kwam je met bovenstaande antwoord in reactie J1nx die al expliciet sprak over acht jaar geleden. Daartoe bedoel ik niks vervelend. Ik schrok een beetje van je heftige reactie waarin je vandaag bleef hangen om iets te overtuigen, terwijl wij jou heel goed begrijpen. Er was een tijd van TOEN en NU. En in de tijd van TOEN heeft XMS zaken benoemd, die voor de tijd van NU niet meer van toepassing zijn. Heel begrijpelijk.

Genoeg duidelijk nu, lekker biertje en tijd om eens aan het weekend te beginnen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:23

Fiber

Beaches are for storming.

[...]
Zoals sofie al aangeeft *kan* je ip adres veranderen als je 2 minuten zonder stroom bent geweest. Maar de kans daarop is minimaal. Dan moet net iemand op jouw IP blok in die periode een DHCP lease aanvragen en de IP space moet bijna vol zitten (waardoor hij weer onderaan de rij begint)...
Hoe groot of klein is die kans? is dat in een percentage uit te drukken? 1 procent of nog veel kleiner?
... productdevelopment en portfoliomanagement...
Mooie woorden die ik in een ander verband wel zou kunnen plaatsen maar wat moet ik me daarbij voorstellen als het over ISP's gaat?

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 01-06-2012 19:07 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Dat is het hem nou juist Denan, dat kan niet. Als je in een packetfront gebied een vast ip hebt dan werkt de DHCP niet op je lijn!!!

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
j1nx schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:05:
[...]

Dat is het hem nou juist Denan, dat kan niet. Als je in een packetfront gebied een vast ip hebt dan werkt de DHCP niet op je lijn!!!
Bij bedoeld dat je hem al eerder op DHCP zet, je zal dan geen IP krijgen omdat je nog een vast IP hebt en daar zit idd geen DHCP op. Maar na de "change" zal het modem toch DHCP aanbieden, en een beetje router zal blijven proberen een IP te krijgen van een DHCP server.

Je krijgt dan een IP, een beetje router heeft ook ondersteuning voor dyndns dus stel dat in, en ping je je dyndns hostname, zo weet je wat je IP is en vervolgens kan je eventuele dns records aanpassen.

En wat denan al zegt dit verdient niet de schoonheidsprijs, maar het zal best werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:50
Okey... nu volg ik dit al een tijdje en moet toch wat van mijn hart :P
Prachtig, en als de migratie mislukt dan kan je er niet meer bij.

Ik heb juist voor XMS gekozen voor een vast IP.

Tot die tijd kan je gewoon gebruik maken van bekende sites waar je je DHCP IP kan pushen en je toch via een vast DNS naar je machines kan. En bij je register kan je vast via een CName dit wel weer oplossen.
(Los je wel op met een simpel scriptje, en waarschijnlijk kan je router dit al voor je doen!)

Mensen die thuis een email server draaien, ja dat is balen, maar dan ben je waarschijnlijk zo paranoia dat je je ISP niet vertrouwd, of erg dom, immers wordt daar in het datacenter een backup gemaakt.

Wel voorzie ik problemen met mensen die mogen inloggen met VPN bij hun bedrijf die daar dmv een bekend IP toegang wordt verleend, dit gaat niet meer op (misschien krijgen we wel steeds hetzelfde ip, maar dit is geen garantie voor de toekomst)

Ik heb betaald voor een vast IP, dit was een eenmalig bedrag, dit moet zwz terug gestord worden, en indien mogelijk zou ik best wat extra per maand/jaar willen betalen om dit alsnog te krijgen.

Ik behoor bij de batch die later een brief gaat krijgen, en gelukkig ben ik dat nog niet op vakantie.
Het zou behoorlijk *** wezen als ik tijdens mijn vakantie niet meer bij mijn systemen kan.
(Werk gaat door...), en ja... dan had ik maar een zakelijke abo moeten kiezen, maar die was er domweg toen nog niet... ADSL/Cable... dat is niet te vergelijken met wat ik nu heb.

Overigens ben ik zeer tevereden met XMS, afgezien van wat opstart problemen met telefonie.
Doch ben ik van mening dat degene die nu een vast IP hebben aangevraagd op z'n minst een vast IP zouden moeten krijgen (als is het een ander)

Helaas is het overstappen op een andere ISP niet zo eenvoudig te realiseren voor die ISP, en bij sommigen is dit ook niet mogelijk, en zou dan eerst de houdige ISP moeten worden opgezegt,
Ik wacht het nog even af, als ik echt een andere adres krijg als mijn router reboot, dan ga ik zeker overwegen om op te stappen en ga XMS ook zeker niet meer aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
gizmocuz schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:37:
Ik wacht het nog even af, als ik echt een andere adres krijg als mijn router reboot, dan ga ik zeker overwegen om op te stappen en ga XMS ook zeker niet meer aanraden.
Dat is ook mijn gedachte. En omdat ik op 6 juni al aan de beurt ben, ben ik nu snel wat alternatieven aan het uitzoeken. Aangezien ik in een Portaal-gebied zit, heb ik op glasvezel geen enkele keuze, en het lijk erop dat ik voor een vast ip-adres weer moet overstappen naar ADSL. Een alternatief is nog de Transip doorstuurservice waar Nick39 het over had, maar helaas heb ik nog niet kunnen vinden hoe dat werkt met een dynamisch ip-adres.

@Nick39: Zou je iets kunnen vertellen hoe je de Transip doorstuurservice hebt geregeld?

Ik ben op 6 juni gelukkig vrij, dus als XMS doet wat in de brief staat, dan kan ik gelijk wat experimenteren met het rebooten van routers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
chocka schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 18:50:
In je leuke antwoord zeg jezelf dat "was XMS de eerste en enige leverancier op het reggefiber netwerk" en vervolgens kwam je met bovenstaande antwoord in reactie J1nx die al expliciet sprak over acht jaar geleden. Daartoe bedoel ik niks vervelend. Ik schrok een beetje van je heftige reactie waarin je vandaag bleef hangen om iets te overtuigen, terwijl wij jou heel goed begrijpen. Er was een tijd van TOEN en NU. En in de tijd van TOEN heeft XMS zaken benoemd, die voor de tijd van NU niet meer van toepassing zijn. Heel begrijpelijk.

Genoeg duidelijk nu, lekker biertje en tijd om eens aan het weekend te beginnen!!!
Ah.. dat was zeker niet de bedoeling. Vandaag is mijn laatste dag voor de vakantie en ik was druk bezig met het overdragen/afronden van al mijn werkzaamheden. Als ik dan reageer typ ik het snel en neem ik minder tijd om het na te lezen als ik normaal zou doen.. en laat ik me wellicht te snel verleiden tot discussies die ik gewoon moet negeren :)

Achja.. my one big weakness: http://xkcd.com/386/
Okey... nu volg ik dit al een tijdje en moet toch wat van mijn hart :P
Het was niet zozeer bedoeld als 'het static ip kwijtraken is geen probleem' maar meer een mogelijke workaround zodat hij vanaf een remote locatie zijn server nog kan benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die thuis een email server draaien, ja dat is balen, maar dan ben je waarschijnlijk zo paranoia dat je je ISP niet vertrouwd, of erg dom, immers wordt daar in het datacenter een backup gemaakt.
Daar is niets dom aan.
Ik heb al 15 jaar een email server en een eigen domein naam.
Zelf doen is leerzaam, en je bent niet afhankelijk van een ISP, zodat je op elk moment zonder gezeur kunt opstappen.
Heb ik gisteren nog gedaan met XMS.
Even het MX record dat naar mijn XMS verbinding wijst weghalen, en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:00:
Hoe groot of klein is die kans? is dat in een percentage uit te drukken? 1 procent of nog veel kleiner?
Dat hangt echt van het gebied af en hoe vol het ip blok zit. Er zijn mensen die al 4-5 jaar hetzelfde IP hebben ook al zijn ze elk jaar 2 weken op vakantie en gaat alles stroomloos. Er zijn ook mensen die binnen een week tijd 5 nieuwe IP's hebben gekregen omdat hun router meer dan 15 minuten zonder stroom zat. Over het algemeen gezien acht ik de kans klein en gemiddeld gezien heb je in de meeste regio's bij een maximale downtime van 15 minuten 0% kans op een nieuw IP.
(en ja.. dat is een gok :))
Mooie woorden die ik in een ander verband wel zou kunnen plaatsen maar wat moet ik me daarbij voorstellen als het over ISP's gaat?
Laat het de productmanagers en projectmanagers die bij de vele ISP's in nederland werkzaam zijn maar niet horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
@XMS_Webcare, Tim, Sophie

?

Allereerst hulde voor jullie communicatie, jullie zijn de enige actieve XMS'ers die ik heb kunnen vinden.

Waarom is er op http://xmsnet.nl/werkzaamheden en http://xmsnet.nl/nieuws niets bekend (gemaakt) over het vast/niet vast IP verhaal, en moet ik hier vernemen wat er allemaal gaat gebeuren, wat de consequenties zijn en hoe ik hier mee om moet gaan.
In de brief staat bijvoorbeeld enkel vernoemd dat je een semi vast IP krijgt. terwijl in deze thread al duidelijk wordt wat semi-vast nou eigenlijk inhoud (DHCP server reboot, 24uur stroom onderbreking...) De brief heeft bijvoorbeeld een harde datum voor de betreffende klant, ik denk dat jullie op 6 juni bijvoorbeeld prima de status van het verloop kunnen bijwerken op de site.

Wat ik ook mis, is de uitleg waarom er geen vast ip adres meer mogelijk is, er wordt verteld dat u verhuist naar een nieuw systeem. Waarom is er gekozen voor een nieuw systeem, en waarom heeft dit systeem deze dienst niet? Waarom heeft u gekozen voor een systeem die deze dienst niet (meer) bied?

Waarom is er bijvoorbeeld geen melding gedaan over het blokkeren van een website als nieuws of werkzaamheden?

Ik ben van mening dat dit best waardevolle informatie is voor een XMS klant, of zijn deze vragen te complex om te beantwoorden en op de site te plaatsen (in deze thread zijn de meeste beantwoord en is de vraag kennelijk valide?). Ik persoonlijk had dit prettiger gevonden dan door deze thread heen te moeten.

;)

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Vraagje...

Worden QoS settings in de IP header, zoals dscp of (legacy) IP precedence, overgenomen in de afhandeling op het InterNL netwerk?

Nu geef ik mijn geïnitieerde voice paketten EF markering mee, maar op de (Telfort) bestemming is deze setting ineens weer "best effort" geworden.
Het kan dus ook ergens op een peering gereset worden, maar ik ben gewoon beniewd of de markering er misschien direct afgesloopt wordt. (ik hoop het niet)

edit: Alleen mensen (insiders), zoals Denan, kunnen dit misschien beantwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door marigo op 01-06-2012 21:06 . Reden: Vraag aan een insider ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malthus schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:01:
[...]

@Nick39: Zou je iets kunnen vertellen hoe je de Transip doorstuurservice hebt geregeld?
Je vraagt een domein naam aan met doorstuurservice, daarna krijg je een soort van dashboard waarop je simpelweg instelt waar het verkeer naartoe moet.
Domeinnaam Pietjepuk,alle verkeer moet door naar IP nummer dat je hebt gekregen.
Dat kan een dyndns zijn waardoor het in princiepe niet uitmaakt of je ip verandert, je router vertelt aan dyndns wat je nieuwe IP is of je geeft het zelf aan.
Nog even uitgaand van ip4 geef je in je router nog even een poortforward aan naar het interne ip van de server.
De andere partij geef je gewoon de domeinnaam en meer hoeft die persoon niet te weten.
Stel je router gewoon weer in op DHCP, zolang je nog een vast ip hebt gaat dat niet werken,maar zoals gezegd een beetje router blijft wel proberen een ip te krijgen, op het moment dat het weer dynamisch is zal de router weer een ip krijgen en klaar.

Wat betreft het veranderen van het ip, in het begin moest je van de helpdesk een uur je modem uitzetten, ik denk dat ik 100 keer tot en met vandaag nog,mijn modem stroomloos heb gezet ( op de een of andere manier reageert de dns server nogal traag de laatste dagen hier ) en ik heb nooit een ander ip gekregen.
De enige manier om een nieuw ip te krijgen is door in mijn router de optie mac adres clonen aan of uit zetten, dan meldt je pc zich aan met een andere mac ( hetzij die van je router,hetzij die van je pc) en dan krijg je een ander ip, in praktijk valt die ip wissel dus wel mee en zolang de verbinding blijft hou je ook het ip dus... feit blijft wel,dat hoewel ik het niet gebruik,ik het niet netjes vindt dat,ongeacht of een persoon nu wel of niet een backup heeft geregeld,een dienst waarvoor hij betaald heeft zomaar wordt afgenomen..
Ik kan wel weer voorbeelden gaan noemen tussen algemene voorwaarden en wettelijke regelingen maar als je aantoonbaar flinke onkosten moet maken en bereid bent om ervoor te knokken,de kans groot is dat UITEINDELIJK xms deze zal moeten betalen,hoewel ze dat natuurlijk in eerste instantie gelijk zullen afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-04 15:30
@Nick39: Dank je wel voor je uitgebreide antwoord! Het is inderdaad even afwachten hoe vast of wisselend mijn nieuwe ip-adres wordt. Ik wil echter voorbereid zijn, dus ik ben nu al de verschillende mogelijkheden aan het bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Luuk1983 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:36:
[...]

En toch, ik ben het met je eens, maar je afhankelijk bent van dit soort dingen, dan regel je een server in een datacenter of een zakelijk abonnement met bijbehorende garanties waar je op kan terug vallen. Hoe gaaf glasvezel ook is, het blijft een consumentenlijn. En daar kan je gewoon niet van bepaalde garanties uitgaan.
Dat het een consumenten product is snap ik, daarvan kan de verbinding af en toe down gaan.

Maar ik zal mijn verhaal iets anders schrijven.

Ik ben op zoek naar een particuliere woning met een grote brievenbus (internetverbinding), er zijn een paar verhuurders (providers).

Echter heeft maar 1 verhuurder een woning met een grote brievenbus (XMS) zodat ik veel pakketten kan versturen ontvangen (up/download voor mail/webserver)

Deze woningen die XMS aanbied hebben echter een probleem, iedere keer als het waait (stroomstoring) dan verwisselen de huisnummers. (ander IP)

Dit heeft tot gevolg dat iemand anders mijn pakketten krijgt met privacy gevoelige data aangezien die persoon in eens op mijn huisnummer woont. (mijn IP heeft)

De verhuurder (XMS) geeft aan dat ze als service voor een éénmalige vergoeding van € 24,95 het huisnummer kunnen vastzetten zodat dit niet kan gebeuren. (vast IP)

Nou dat is mooi dan weet ik zeker dat niemand mijn pakketten krijgt als het waait, en als de stoep opgebroken is (verbinding er uit ligt) dan worden de pakketten gewoon retour afzender gestuurd.

Nou dit is helemaal geweldig en ik sluit een contract af met de verhuurder (XMS) met die optie.
Ik richt alles thuis in voor het ontvangst van de pakketten (web/mail servers)

Echter kom ik nu thuis en tot mijn schrik woon ik in eens op een ander adres en huisnummer 8)7
Daarnaast worden mij pakketten in eens heel ergens anders afgeleverd en ben ik deze gewoon kwijt :-(
En ik moet maar hopen dat die gegevens niet misbruikt worden.

Nou maar even de verhuurder (XMS) bellen... de verhuurder (XMS) geeft aan dat ze in eens besloten hebben dat ik nu op een ander adres woon en een ander huisnummer heb.

Ik ben daar uiteraard niet blij mee, maar dit kan gebeuren toch? ondanks dat hierover niets gecommuniceerd is...

Ik vraag aan de verhuurder (XMS) of ze mijn huisnummer weer vast kunnen zetten (nieuw vast IP)
Helaas meneer dit kunnen we niet meer voor U doen aangezien we de woning zelf niet meer beheren (ISPfabriek)
En mijn pakketten dan? verhuurder (XMS) huur maar een aantal postbussen. (servers op data center)

Met andere woorden lekker belangrijk zoek het zelf maar uit.

Hier komt het voor mensen met eigen servers een beetje op neer.

Hoe zouden jullie het vinden als je in eens op een ander adres en nummer blijkt te wonen en dat iemand anders al jouw post kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Helemaal mee eens...echter blijven er 2 opties over;
1 XMS zorgt voor een nieuw vast IP adres ( ik kan er in komen doordat de internlnet adressen moeten worden terugegeven).
2 Iedereen die het vast IP moet inleveren neemt afscheid van XMS en stapt over naar bijvoorbeeld XS4ALL.

XMS wees nou verstandig en los dit (kleine) probleem nou op.
fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:25:
[...]

Dat het een consumenten product is snap ik, daarvan kan de verbinding af en toe down gaan.

Maar ik zal mijn verhaal iets anders schrijven.

Ik ben op zoek naar een particuliere woning met een grote brievenbus (internetverbinding), er zijn een paar verhuurders (providers).

Echter heeft maar 1 verhuurder een woning met een grote brievenbus (XMS) zodat ik veel pakketten kan versturen ontvangen (upload voor mail/webserver)

Deze woningen die XMS aanbied hebben echter een probleem, iedere keer als het waait (stroomstoring) dan verwisselen de huisnummers. (ander IP)

Dit heeft tot gevolg dat iemand anders mijn pakketten krijgt met privacy gevoelige data aangezien die persoon in eens op mijn huisnummer woont. (mijn IP heeft)

De verhuurder (XMS) geeft aan dat ze als service voor een éénmalige vergoeding van € 24,95 het huisnummer kunnen vastzetten zodat dit niet kan gebeuren. (vast IP)

Nou dat is mooi dan weet ik zeker dat niemand mijn pakketten krijgt als het waait, en als de stoep opgebroken is (verbinding er uit ligt) dan worden de pakketten gewoon retour afzender gestuurd.

Nou dit is helemaal geweldig en ik sluit een contract af met de verhuurder (XMS) met die optie.
Ik richt alles thuis in voor het ontvangst van de pakketten (web/mail servers)

Echter kom ik nu thuis en tot mijn schrik woon ik in eens op een ander adres en huisnummer 8)7
Daarnaast worden mij pakketten in eens heel ergens anders afgeleverd en ben ik deze gewoon kwijt :-(
En ik moet maar hopen dat die gegevens niet misbruikt worden.

Nou maar even de verhuurder (XMS) bellen... de verhuurder (XMS) geeft aan dat ze in eens besloten hebben dat ik nu op een ander adres woon en een ander huisnummer heb.

Ik ben daar uiteraard niet blij mee, maar dit kan gebeuren toch? ondanks dat hierover niets gecommuniceerd is...

Ik vraag aan de verhuurder (XMS) of ze mijn huisnummer weer vast kunnen zetten (nieuw vast IP)
Helaas meneer dit kunnen we niet meer voor U doen aangezien we de woning zelf niet meer beheren (ISPfabriek)
En mijn pakketten dan? verhuurder (XMS) huur maar een aantal postbussen. (servers op data center)

Met andere woorden lekker belangrijk zoek het zelf maar uit.

Hier komt het voor mensen met eigen servers een beetje op neer.

Hoe zouden jullie het vinden als je in eens op een ander adres en nummer blijkt te wonen en dat iemand anders al jouw post post kan openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Hoe zouden jullie het vinden als je in eens op een ander adres en nummer blijkt te wonen en dat iemand anders al jouw post kan openen?
Ik zou verhuizen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er is nog geen andere huizen aanbieder met een grote brievenbus en een vast huisnummer hier :|

[ Voor 5% gewijzigd door fast-server op 01-06-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn postcode krijg ik bij Xs4all vrolijk de melding dat ze nu nog niet kunnen leveren op een adres waar al een glasvezel aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Je moet ze even bellen...er schijnen nu wel mogelijkheden te zijn.

Ik ga ook zo over...online idd de melding dat het pas in december mogelijk is.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:47:
Op mijn postcode krijg ik bij Xs4all vrolijk de melding dat ze nu nog niet kunnen leveren op een adres waar al een glasvezel aansluiting op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

fast-server schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:46:
Er is nog geen andere huizen aanbieder met een grote brievenbus en een vast huisnummer hier :|
Daarom zeg ik: Verhuizen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis dat de IP adressen zo schaars zijn (op v4) anders zou je toch bijna een product beginnen om tunnels aan te bieden om zo een vast IP te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik vind alle redenen die je verder noemt niet belangrijk en dat bedoel ik niet verkeerd,of ik nu wel of niet een zakelijk of consumenten product heb is niet van belang.
Ik heb een contract,ik heb een verbintenis,ik heb een dienst die men aanbiedt en ik heb daarvoor betaald.
Je hebt je installatie thuis ingericht op die dienst.
Opeens haalt men die optie weg,stelt er niets tegenover.
Als excuus: een nieuw administratief systeem.
Jammer dan, of ik nu wel of niet een zakelijke dienst heb of niet, volgende week besluit men, de amino's zijn toch maar niets, we gaan een ander systeem gebruiken, u heeft decoders gekocht, ja da's jammer.
Dus omdat je een consumenten product hebt afgenomen,mag de provider maar alles doen, nou dat dacht ik toch echt niet.
Alleen,hier boos doen helpt ook niet.
Stuur XMS een brief,waarin je duidelijk stelt waarom dit voor jou een groot probleem is.
Zowieso dat geld voor het vaste ip terug eisen.
Heb je een rechtsbijstand,leg je probleem eens daar bij.
Je kan ook pre-paid rechtsbijstand kopen bij DAS.
Ben je lid van de consumentenbond,schrijf die eens aan.
Hier klagen is zinloos,dit is geen officieel "kanaal" van XMS,wil je vervolgstappen ondernemen,dan moet je XMS aanschrijven, wil je alleen hier klagen dan gebeurt er niets met je klacht en stem je feitelijk in met wat er gebeurt, maar zeggen: je neemt een consumenten product af en thuis je eigen servers runnen is paranoide is gewoon de grootst mogelijke onzin,je hebt een provider uitgekozen die een bepaalde dienst aanbood,waar je ook voor betaald hebt,en als dat opeens zonder enig gebaar ophoudt moet je niet gaan roepen dat je geen rechten hebt omdat het nu eenmaal geen zakelijke dienst is,want dan geef je feitelijk een vrijkaart.
Alleen moet je dat met XMS gaan regelen,je desnoods verenigen en het gezamelijk doen,niet hier.
Daarmee bedoel ik niet dat je hier moet stoppen met klagen,maar je bent aan het verkeerde adres.
Nu pakken ze het vaste ip nummer af, wat is de volgende stap ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 22:05:
[...]
Nu pakken ze het vaste ip nummer af...
Het is inderdaad net alsof je een paar kinderen hun speelgoed afpakt... Dan krijg je dus dit: :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Nick gelijk heeft. Het is inmiddels wel duidelijk dat XMS niet luistert, laat staan reageert op email of fora. Het is fijn dat we hier 2 mensen van webcare hebben zitten, maar die zijn hier niet voor. Ze kunnen het hooguit signaleren, maar volgens mij worden ze net zo doodgezwegen door de verantwoordelijken binnen XMS als wij.
Het is wel duidelijk waar de prioriteit ligt van XMS, bij het verkopen. Jammer dat de pioniersgedachte en de instelling van vroeger (forum overleg met de directie bijv) over is. XMS is nu volwassen geworden en dus gewoon 1 van de vele dozenschuivers.
Het enige wat je met een dergelijk bedrijf kunt doen is halen wat je nodig hebt en je verlies nemen als dat niet meer lukt. Het blijft eenrichtingsverkeer.
Wel naar voor mensen in gebieden waar er geen vergelijkbaar alternatief is (zoals bij mij). Hoewel je je kunt afvragen of die alternatieven zo veel beter zijn en voor hoe lang ;o)

Het is dat een darkfiber naar de zaak zo duur is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:43:
Vraagje...

Worden QoS settings in de IP header, zoals dscp of (legacy) IP precedence, overgenomen in de afhandeling op het InterNL netwerk?

Nu geef ik mijn geïnitieerde voice paketten EF markering mee, maar op de (Telfort) bestemming is deze setting ineens weer "best effort" geworden.
Het kan dus ook ergens op een peering gereset worden, maar ik ben gewoon beniewd of de markering er misschien direct afgesloopt wordt. (ik hoop het niet)

Voorzover ik weet doet InterNLnet geen QoS processing voor xms <->wereld verkeer. Er is i.i.g. geen speciale config daarvoor. Of dat betekent dat de bits er dan afgesloopt worden kan ik verder ook niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 20:43:
Vraagje...

Hoe doe je de VoIp ?. Over internet, dan worden alle QoS waarden genegeerd omdat zaken zoals dscp-trust op klanteninterfaces niet aanstaan. Verkeer voor internetdienst wordt gewoon op "best effort"door onze core getransporteerd.

VoIP-verkeer in de zin van de VoIp-diensten, dus gegenereerd door de CPE's worden gemarkeerd en als zodanig door de core getransporteerd. Verkeer wordt gemarkeerd in Cisco op basis van class-maps en in packetFront op basis van policy conditioners.

Dus in het kort het antwoord op je vraag: Het wordt eraf gesloopt.

Fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nick39, ik kan me erg goed vinden in jouw verhaal.

Ik wacht komende maand even af. Ik heb sinds jaar en dag (2005 geloof ik) een vast ip adres, waar ik voor betaald heb. Ik heb officieel helemaal niks van XMS vernomen. Geen brief of telefoontje. Als me'n IP, en daarmee de server die ik thuis draai wegvalt, ga ik dat zeker bij de rechtsbijstand voorleggen. Niet om lullig te doen, maar ik heb betaald voor een dienst en verwacht op ze'n minst een aankondiging, uitleg of (minimale) compensatie voor het feit dat ze een betaalde dienst me nu gaan afnemen..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover nu gecommuniceerd is, zul je dus vantevoren een brief krijgen. Dus die aankondiging krijg je. Als uitleg hebben ze eigenlijk alleen: we stappen over op een ander systeem. En compensatie is er niet (misschien dat je je 25 euro terugkrijgt als je hard genoeg zeurt).
Het enige alternatief is eigenlijk om in de DHCP config entries kunnen aanmaken voor de klanten die nu een vast IP hebben, maar dat past dan weer niet in 'het nieuwe systeem'.
Als ik XMS was, had ik dat overigens wel gedaan, zo moeilijk is het niet om een aparte pool aan te maken voor 'vaste IPs' en de rest over te laten aan de dynamische pool. Je zou zelfs kunnen zeggen dat je het product niet meer aanbied maar voor mensen die zich beklagen over het verliezen van het vaste IP deze uitzondering kunnen maken. Zo veel zullen dat er niet zijn. Dan wijzigt je adres uiteraard nog steeds, maar maar 1 keer.

@Webcare: misschien kunnen jullie dit intern voorstellen, om dus voor de klagers een aparte DHCP pool aan te maken met vast gezette adressen. Dat kost maar weinig onderhoud, aangezien het maar om een klein groepje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Operatortje heeft gelukkig aangegeven dat er binnen kort nieuws is voor de wijk waar ik woon :)

Ik zal dan ASAP overstappen naar een normale echte ISP.

Het mooiste is een overstap op WDGO naar helden van nu, weet echter niet of deze dan ook hier gaan aanbieden.
Indien dit niet mogelijk is hoop ik dat er een snelle overstap naar xs4all mogelijk is, of anders tweak.

Volgens mij is XMS geeneens een dozenschuiver meer, volgens mij werken de webcare medewerkers ook gewoon voor de ISPfabriek en zijn ze onderdeel van de whitelabel dienst.
Je stelt een lastige vraag aan de ISPfabriek en ineens reageert XMS webcare op deze vraag... toevallig niet echt.

lijbrandt = de ISPfabriek en vodafone is ook onderdeel van de ISPfabriek, zelfde diensten, geen vaste IP's, zelfde helpdesk.

Kant en klare brokken, als je echt een ISP wil met dingen die "vroeger" normaal waren dan zul je toch voor een niet virtuele aanbieder van ISPfabriek moeten kijken.

@nick

De reden waarom ik hier mijn ongenoegen uit over de gang van zaken van is ook om mensen te laten weten hoe ze werken als je er aan zit denken om met XMS of een andere virtuele provider in zee te gaan (weet waar je aan begint)
Dit is ook mooi te linken naar mensen die in een vraagbundelingsgebied zitten.

//

Ik ben heel lang een tevreden klant van XMS geweest tot dat ze begonnen te rommelen en zwaar afgleden.
Glasvezel van XMS wordt nu een beetje als met een ferrari in een 30km zone rijden, hiermee bedoel ik dat er zo goed als geen voordeel is t.o.v. de kabel terwijl er zoveel meer mogelijk is.
Het klantenonderzoek moet je ook niet al te serieus nemen aangezien niet tevreden klanten met een ISP keuze al lang weg zijn, deze kunnen dus ook niet meer stemmen.

Jammer maar helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
@Rekenblok

Heb je misschien adresgegevens van XMS. Ik kan alleen maar een postbus en antwoordnummer vinden. Daar kun je geen aangetekende stukken naar toe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

boekee schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:19:
[...]

Bij bedoeld dat je hem al eerder op DHCP zet, je zal dan geen IP krijgen omdat je nog een vast IP hebt en daar zit idd geen DHCP op. Maar na de "change" zal het modem toch DHCP aanbieden, en een beetje router zal blijven proberen een IP te krijgen van een DHCP server.

Je krijgt dan een IP, een beetje router heeft ook ondersteuning voor dyndns dus stel dat in, en ping je je dyndns hostname, zo weet je wat je IP is en vervolgens kan je eventuele dns records aanpassen.

En wat denan al zegt dit verdient niet de schoonheidsprijs, maar het zal best werken.
Tuurlijk zal het werken, maar met NOG MEER downtime!!!

Als ik s'avonds mijn router naar DHCP zet verlies ik mijn connectie. Mijn services liggen dus down. Vervolgens heb ik verder geen flauw benul wanneer de omzetting plaats vind, voor hetzelfde geld pas 17:00 de volgende dag. De gehele tijd DOWN.

Schoonheids prijs? Lijkt me gewoon GEEN optie. Als je met die optie kan leven, heb je ook geen vast IP nodig en heb je die dus ook nooit aangevraagd.

Nee, dan zet ik liever gewoon een trace op mijn lijn vanaf werk (hopende dat ik terug ben uit Abu Dhabi) en scheur ik naar huis om de router om te gooien. Kosten daarvoor verhaal ik dan wel op XMS.

Zoals Nick aangeeft;
  • Ik wacht totdat ik de brief krijg. (maar houd de 27ste nauw in de gaten)
  • Ik teken bezwaar aan, eis een alternatief of mijn geld terug.
  • Zal ongetwijfeld die schamele 25 eurotjes terug krijgen.
  • Eet mijn hoed op, vol woede totdat ik nou eindelijk eens naar een andere ftth provider kan overstappen.
  • Mocht blijken dat ik vanwege de IP veranderingen toch niet mijn services meer thuis kan draaien en genoodzaakt ben die te verhuizen naar een datacenter, dan zeg ik per direct op omdat het enige dingetje waar ik XMS voor hou, de upload is om zo mijn eigen server te kunnen draaien.
Het blijft toekomst kijken, maar als je niet normaal meer je eigen services thuis kan draaien dan is er absoluut geen reden meer om glasvezel van XMS te behouden. Uploaden van bepaald materiaal, mag niet van de wet. En ik maak nou eenmaal niet mijn eigen films en muziek die ik aanbied enzo, dus .....

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 07:09
Zo, mijn beurt om even "gal te spuwen" ;

Al ruim 5 jaar ben ik een redelijk tevreden gebruiker van XMS. Ook al is mijn modem al 5 keer vervangen en heb ik wat downtime gehad en brakke tv als het onweert, over het algemeen werkt alles naar behoren. En zoals meer van jullie draai ik hier thuis een server, met natuurlijk een vast IP. Dus ja, erg vrolijk wordt ik niet van dit nieuws. En Leiden staat gepland voor 27 juni, dus nog minder dan een maand om te zoeken naar een alternatief.

Toch maar even de helpdesk gebeld, en uiteraard was zelfs de interne communicatie bij XMS om te huilen; de , overigens vriendelijke, medewerker kwam ook niet verder dan dat er niks aan te doen viel. En of er andere ISP's worden toegelaten op het netwerk, kon hij geen antwoord geven.

Op een semi-statisch IP zit ik niet echt te wachten, gezien de huidige onduidelijke werkwijze van XMS.

Het ziet er naar uit, dat ik de server maar ga stallen bij een datacenter en overstap op iets van ziggo, als er geen betere alternatieven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 23:28:
[...]

Hoe doe je de VoIp ?. Over internet, dan worden alle QoS waarden genegeerd omdat zaken zoals dscp-trust op klanteninterfaces niet aanstaan. Verkeer voor internetdienst wordt gewoon op "best effort"door onze core getransporteerd.

VoIP-verkeer in de zin van de VoIp-diensten, dus gegenereerd door de CPE's worden gemarkeerd en als zodanig door de core getransporteerd. Verkeer wordt gemarkeerd in Cisco op basis van class-maps en in packetFront op basis van policy conditioners.

Dus in het kort het antwoord op je vraag: Het wordt eraf gesloopt.

Fijn weekend.
Mijn Asterisk server handelt het VoIP verkeer af en geef ik de prioriteit mee. Dit gaat dus goed t/m de WAN poort van mijn router. Daarna zegt de ASR "leuk dat jij (pakketje) denkt dat je voorrang krijgt, maar dat bepaal ik hier!" en wordt dan gewoon door FIFO afgehandeld.

Ok, bedankt voor jouw antwoord. Hoef ik niet meer verder te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net maandelijkse Consumentenbond enqûete ingevuld.
Even afwachten hoeveel klachten ze ontvangen en of er iets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:21:
Net maandelijkse Consumentenbond enqûete ingevuld.
Even afwachten hoeveel klachten ze ontvangen en of er iets mee gedaan wordt.
Ik heb 'm ook weer ingevuld en mijn problemen met tv gemeld. Omdat mijn vaste IP-adres volgens een planning van Webcare (hier op Tweakers, waarvoor dank) pas over een paar weken vervalt en ik van XMS hierover nog niets gehoord heb, heb ik dat nog niet bij de enquête ingevuld.

In de uitslagen van het onderzoek komt XMS nauwelijks naar voren omdat er te weinig klanten zijn (of meedoen aan het onderzoek), dus ik ben bang dat de Consumentenbond met de gemelde klachten niets zal doen. Waarschijnlijk moet iemand de problemen zelf bij de bond aankaarten en kunnen ze er dan mee aan de slag.
Hun website is wat dit betreft niet erg hoopgevend: http://www.consumentenbon...foon-tv-internetprovider/

[ Voor 4% gewijzigd door ArjenB64 op 02-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

En nog steeds hakkelend beeld op dbv-c, nu ook beide belgen, omroep gelderland en rtv utrecht.
Gaat goed zo.
Iemand die weet of je bij xs4all voor extra tv's digitenne er bij krijgt? Zo ja, dan gaat xms er maar uit :(

Dan heb ik in ieder geval een vast ip en ook native ipv6.

Jammer dat het zo moet. XMS begint op telfort te lijken.

[ Voor 21% gewijzigd door GerkeP op 02-06-2012 18:36 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
@loveparade

Ik heb hier dus helemaal geen last van. Wel vreemd want we zijn bijna buren.

Wel heb ik vanaf gisteren geen iptv meer. De amino blijft op "loading" staan. Gelukkig is dvb-c dan weer een uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb gister een setting aangepast in de Amino M540, die moest daardoor opnieuw opstarten, gedaan en daarna kwam hij direct weer in een boot-loop, even heel kort een melding dat hij geen netwerk verbinding krijgt, en daarna opnieuw booten.

Na 6 keer maar van stroom gehaald, daarna zelfde euvel weer 3 keer. Maar na 3 keer krijg ik uiteindelijk weer beeld.

Ook nog steeds last van het 8 seconden zwart beeld tijdens zappen en ook twee uur tijdverschil.

Ik heb van de week nog software opnieuw ingeladen, maar mocht niet baten.

Dit is ook een beetje de info richting @XMS_Webcare toe, zodat ze weten dat dit nog steeds speelt.

[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 02-06-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ik heb mijn 532 ook al verschillende keren van de spanning gehaald, maar dat biedt geen soelaas. Mijn htpc krijgt wel een IP adres van het iptv netwerk, maar daar krijg ik ook geen beeld.

Webcare heb ik gisterenmiddag ingelicht. Hopelijk pakken ze het maandag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Al eens geprobeerd je switch er tussen uit te halen ? hier wel getest, maar maakt geen verschil.

Overigens lijkt mij een 3com OfficeCoonect 10/100 mbit switch kwalitatief genoeg om dit verkeer zonder problemen te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:00

buzzlightyear

To infinity and beyond...

@webcare: ben woonachtig in Hilversum en heb vast IP adres. Heb echter geen brief ontvangen, worden deze nog toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren en vandaag Amino 110 een keer blijven hangen, afstandbediening werkt niet meer op stb, wel op tv.
Stroom eraf en weer erop, doet het nu weer [maar voor hoelang (is een chinees)?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

marigo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:17:
@loveparade

Ik heb hier dus helemaal geen last van. Wel vreemd want we zijn bijna buren.

Wel heb ik vanaf gisteren geen iptv meer. De amino blijft op "loading" staan. Gelukkig is dvb-c dan weer een uitkomst.
Ik ben niet de enige, schoonouders hebben het, overburen idem.
Iptv geen last nog, m540 gaat ook niet op standby.

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee, geen reactie op mail naar support, helpdesk roept alleen maar dat de cpe een uur van de stroom moet, de oorverdovende stilte van webcare, het laten vervallen van fixed ip, geen ipv6 ondersteuning, regelmatig blok met de gidsinformatie wordt ververst.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
boekee schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 19:40:
Al eens geprobeerd je switch er tussen uit te halen ? hier wel getest, maar maakt geen verschil.

Overigens lijkt mij een 3com OfficeCoonect 10/100 mbit switch kwalitatief genoeg om dit verkeer zonder problemen te switchen.
Goede tip!

Dat heb ik dus net gedaan en merkte meteen dat het rode opname ledje niet meer knipperde. Even later had ik beeld. Schaam me diep.

Heb mijn switches gereboot, want iptv zit in een appart vlan, en alles werkt weer.
Ik was er zo vanuit gegaan dat het aan het iptv netwerk lag ivm de melding die webcare maakte afgelopen vrijdag dat ik verder ook niet meer gezocht heb.

Nogmaals thx voor de trigger, ik ben weer wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zo zie je maar weer, het is niet helemaal altijd de schuld van XMS... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Nee, zeker niet. Ik had eerst mijn eigen apparatuur moeten uitsluiten. Waarschijnlijk is er toch een procesje vastgelopen op een switch. Hoe kan dat toch op een Cisco? :P

Maar goed iptv werkt weer en wat is het verschil dan weer goed zichtbaar als je switch van sd (dvb-c) naar hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

marigo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:02:
[...]
Maar goed iptv werkt weer en wat is het verschil dan weer goed zichtbaar als je switch van sd (dvb-c) naar hd.
Serieus? Ik zie het verschil niet, maar dat is op een 32 inch LCD. Hoe groot is jouw tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Ik heb dus gisterenavond nog snel even een coax kabeltje gehaald om toch tv te kunnen kijken via dvb-c. Op zicht is dat best te kijken, maar hetzelfde kanaal in hd via iptv is op mijn tv toch een wezenlijk verschil. Misschien ben ik een kritische kijker, maar ik zie toch heel duidelijk verschil.

Ik heb een Samsung 40inch led. (ue40c8700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 21:02:
Nee, zeker niet. Ik had eerst mijn eigen apparatuur moeten uitsluiten. Waarschijnlijk is er toch een procesje vastgelopen op een switch. Hoe kan dat toch op een Cisco? :P

Cisco swtiches. Niks mis mee. ;)
Van de week kwamen we deze nog tegen:

w>sh ver
Cisco Internetwork Operating System Software
IOS (tm) C2950 Software (C2950-I6Q4L2-M), Version 12.1(22)EA4, RELEASE SOFTWARE (fc1)
Copyright (c) 1986-2005 by cisco Systems, Inc.
Compiled Wed 23-Mar-05 15:33 by yenanh
Image text-base: 0x80010000, data-base: 0x80562000

ROM: Bootstrap program is C2950 boot loader

XXX1.XX-XXX uptime is 6 years, 4 weeks, 4 days, 17 hours, 35 minutes
System returned to ROM by power-on
System restarted at 05:05:02 NL Wed May 3 2006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Met die 2950 is idd niks mis mee, maar die is ook voor de professionele business. Ik gebruik een fanless consumenten switch uit de SG reeks en blijkbaar moet je die, jammergenoeg, af en toe even een schop geven.

Een uptime van 6 jaar. Wauw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat ding heeft zeker wel een vast ip...? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 23:12:
Dat ding heeft zeker wel een vast ip...? ;)
Jawel, maar wel in een RFC1918 private-range. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meultje schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 01:48:
@Rekenblok

Heb je misschien adresgegevens van XMS. Ik kan alleen maar een postbus en antwoordnummer vinden. Daar kun je geen aangetekende stukken naar toe sturen.
Adres:
Xtra Media Services B.V.
Satellietbaan 20
2181 MH, Hillegom

Telefoon:
088-5552555

Website:
www.xmsnet.nl

ow :D wat is dan de juiste ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 10-09 11:40

BLACKfm

o_O

Misschien is het antwoord al een keer langsgeweest, maar onze HD ontvanger (van XMS) heeft de laatste weken/maanden last dat zenders er even over doen voordat ze op het scherm komen.

Soms zap je van de ene naar de andere zender en heb je 'gelijk' (na 1 seconden) beeld. Maar soms zit ik 10 seconden naar zwart beeld te kijken of heb ik eerst geluid en dan blijft het beeld nog een paar seconden zwart.

Is dit een bekend verhaal? En wat kan ik er aan doen? Voorheen (en we hebben het kastje al meer dan een jaar) nooit problemen mee gehad.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:50
Ja bekend verhaal helaas :(

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 02:14:
[...]

Adres:
Xtra Media Services B.V.
Satellietbaan 20
2181 MH, Hillegom

Telefoon:
088-5552555

Website:
www.xmsnet.nl
Deze klopt niet meer, stuur daar maar geen aangetekende post heen...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

BLACKfm schreef op zondag 03 juni 2012 @ 02:39:
[...]
Is dit een bekend verhaal? En wat kan ik er aan doen? Voorheen (en we hebben het kastje al meer dan een jaar) nooit problemen mee gehad.
Bekend inderdaad, maar wel even bellen met de helpdesk. Hoe meer mensen er over klagen hoe sneller het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
is het ook mogelijk om de android app van XMS te draaien op de nieuwe samsung galaxy s3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:22:
[...]
Deze klopt niet meer, stuur daar maar geen aangetekende post heen...;)
Je kan gewoon aangetekende brieven naar een postbus sturen [en ook aan een antwoordnummer].
De laatste tijd heb ik vaker gehoord dat postagentschappen vinden dat dit niet [meer] kan, maar laat ze dan maar op de website van PostNL kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
dewaal schreef op zondag 03 juni 2012 @ 10:54:
is het ook mogelijk om de android app van XMS te draaien op de nieuwe samsung galaxy s3?
Volgens mij is die App alleen voor Tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

boekee schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:17:
[...]

Volgens mij is die App alleen voor Tablets
Maar dat kunnen ze niet controleren.
Is de resolutie 1024x768 of 1200x800?
Is het OS Android 3.x of 4.x?
Voldoe je aan beide voorwaarden is de kans groot dat het werkt.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb een Galaxy Note (1280 x 800) met ICS (Android 4) en ik krijg 'm ook niet te zien in de Android market.
Wanneer iemand de .apk heeft voor me hou ik me aanbevolen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:55:
Hm, ik heb een Galaxy Note (1280 x 800) met ICS (Android 4) en ik krijg 'm ook niet te zien in de Android market.
Wanneer iemand de .apk heeft voor me hou ik me aanbevolen ;-)
En via de webversie van de playstore?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Loveparade schreef op zondag 03 juni 2012 @ 12:25:
[...]

Maar dat kunnen ze niet controleren.
Is de resolutie 1024x768 of 1200x800?
Is het OS Android 3.x of 4.x?
Voldoe je aan beide voorwaarden is de kans groot dat het werkt.
Elk device heeft zijn eigen hardware ID, dus ja als de Note of S3 ID niet in de lijst van supported devices staat, dan kan je hem alleen installeren door ofwel de SPK te instaleren of dan wel een custom rom te draaien waar je een ander gespoofed id hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op zondag 03 juni 2012 @ 13:34:
[...]

En via de webversie van de playstore?
Ook dan krijg ik de melding "Dit item is niet compatible met uw apparaat" (zoals te verwachten was).

Overigens vrij irritant dat GHM op basis van een whitelist bepaalt wat goed voor mij is. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Verwijderd schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:45:
[...]

Ook dan krijg ik de melding "Dit item is niet compatible met uw apparaat" (zoals te verwachten was).

Overigens vrij irritant dat GHM op basis van een whitelist bepaalt wat goed voor mij is. :(
Ik denk dat ze die App speciaal voor tablets hebben ontworpen, en dus niet voor mobiele toestellen, het zal vast werken, maar als er ondanks toch problemen voorkomen, dan ondersteunen ze de mobiele versie niet, oftewel dan zetten ze een slecht product neer.

Maar een note is gewoon een kleine tablet, met telefoon functie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Zou de snelheid trouwens niet deze maand een keer omhooggaan naar 100mb/s voor 50mb/s abbonees? Heb er tot nu toe weinig van gemerkt...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anders moet je even wat topics gaan terug lezen :)
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.