XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.299 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:44
a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:49:
[...]

Ook ik was trouwens onaangenaam verrast door de wijziging van mijn "vaste" IP adres toen ik zondag terug kwam van vakantie. In mijn.xmsnet.nl staat dat ik een "Vast IP adres" heb. Ik kan me best voorstellen dat het adres incidenteel veranderd moet worden bij aanpassingen aan het netwerk, maar dat wil ik dan wel ruim van te voren weten.
Lees de volgende keer even dit topic door als je terug komt van vakantie i.p.v direct posten. Dan kom je er namelijk achter dat het onderhoud allang was aangekondigd. ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:00
jacques1971 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:09:
Hallo;

Hier in Hilversum gelukkig nog altijd het zelfde vaste IP nummer(Internlnet range).
Ik geloof dat in Hilversum de migratie voltooid is naar ISP fabriek?

Hopelijk blijft dit nu zo.

[...]
Een uitgevoerde speedtest gaf in Hilversum gisteren bij aan dat ik op ISPFabriek zit. Dus ik gok van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hallo;

Hier in Hilversum gelukkig nog altijd het zelfde vaste IP nummer(Internlnet range).

[...]
Vaste ip's migratie komt gewoon wat later. dus niet getreurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 15:34
Hallo;

[...]
Of het zo blijft is nog niet bekend geloof ik.

Naar ik weet is voor de klanten die een vast IP hadden aangeschaft de migratie uitgesteld (vandaar dat je ook nog een InterNLnet IP hebt)

De klanten die geen vast ip hadden (PacketFront zonder vast ip aanschaf en Genexis die altijd al een semi vast IP hadden) zijn inmiddels over naar ISPFabriek.

Mocht mijn stand van zaken verkeerd zijn dan verbeterd Rekenblok, Denan of Nick39 me wel hoop ik :)

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 09:21
Het adres mag best een ander IP adres worden...zolang het maar een echt hard vast IP adres wordt.
The-Priest-NL schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:46:
[...]

Of het zo blijft is nog niet bekend geloof ik.

Naar ik weet is voor de klanten die een vast IP hadden aangeschaft de migratie uitgesteld (vandaar dat je ook nog een InterNLnet IP hebt)

De klanten die geen vast ip hadden (PacketFront zonder vast ip aanschaf en Genexis die altijd al een semi vast IP hadden) zijn inmiddels over naar ISPFabriek.

Mocht mijn stand van zaken verkeerd zijn dan verbeterd Rekenblok, Denan of Nick39 me wel hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:04
Een hoop gespeculeer over migraties en vaste IP's hier.. Ik word daar als vaste IP gebruiker sinds 2006 niet vrolijk van, maar eerlijk gezegd speelt het voor mij niet zolang ik nog geen bericht van XMS hierover heb gehad.. Ik krijg mijn IP niet via DHCP, mijn IP etc staat vast ingeklopt in de router dus dat kunnen ze niet zomaar veranderen..

Ik hoop dat de boel overwaait en dat ik mijn huidige IP gewoon kan behouden.. Wel zo handig als je er al zolang allerlei services aan hebt hangen.. Ik heb er ook niet voor niks toen 25 euro voor betaald.. Hopelijk snappen de mensen die erover gaan bij XMS dat zulke zaken van belang zijn voor veel glasvezel-klanten van het 1e uur zoals ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466894

Ook hier in Zeewolde sinds afgelopen zondag extreem trage uploadsnelheden.
XMS helpdesk zegt van niets te weten. De meeste medewerkers worden ook niet geteisterd door enige kennis van zaken, heb ik het idee.
Problemen doen zich voor sinds de overstap naar ISP fabriek. Heb begrepen dat er bij Lijbrandt dezelfde problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Upload hier in Hilversum is gewoon prima.. 95Mbit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Inflatable schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:33:
Een hoop gespeculeer over migraties en vaste IP's hier.. Ik word daar als vaste IP gebruiker sinds 2006 niet vrolijk van, maar eerlijk gezegd speelt het voor mij niet zolang ik nog geen bericht van XMS hierover heb gehad.. Ik krijg mijn IP niet via DHCP, mijn IP etc staat vast ingeklopt in de router dus dat kunnen ze niet zomaar veranderen..

Ik hoop dat de boel overwaait en dat ik mijn huidige IP gewoon kan behouden.. Wel zo handig als je er al zolang allerlei services aan hebt hangen.. Ik heb er ook niet voor niks toen 25 euro voor betaald.. Hopelijk snappen de mensen die erover gaan bij XMS dat zulke zaken van belang zijn voor veel glasvezel-klanten van het 1e uur zoals ik..
Dat jouw ip vast staat in je router betekent niet dat ze jouw ip niet kunnen veranderen. Je hebt dan gewoon geen verbinding meer aangezien jouw router dan niet meer naar het juiste ip luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Anoniem: 93986 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Dat jouw ip vast staat in je router betekent niet dat ze jouw ip niet kunnen veranderen. Je hebt dan gewoon geen verbinding meer aangezien jouw router dan niet meer naar het juiste ip luistert.
Dat bedoel ik.. Lijkt mij daarom niet dat men dat dus zomaar zou veranderen zonder enig bericht..

Zou enorm prutswerk zijn qua dienstverlening.. En ze maken hun eigen helpdeskmedewerkers er ook niet gelukkig mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
Anoniem: 422018 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:11:
[...]

Wij gaan kijken wat wij hier verder aan kunnen laten verhelpen. - Sophie
Bedankt voor jullie inspanning @Webcare (en @denan, voor backing me up), het probleem met de reverse mapping is opgelost! Beetje jammer alleen van de telefonische communicatie...

IP-adres wijst naar hostnaam
code:
1
xxx.37.142.188.in-addr.arpa domain name pointer 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl.

Èn omgekeerd
code:
1
188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl has address 188.142.37.xxx

Nu rest wanneer ik me IPv6 connectiviteit terug krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dat gaat niet gebeuren. Er is nergens op de website aangegeven dat je ipv6 connectiviteit zou krijgen.
Dat het via een pilot even werkte, wil nog niet zeggen dat je daar nu op kan beroepen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 19-07-2012 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:57

Fiber

Beaches are for storming.

Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
Dat gaat niet gebeuren. Er is nergens op de website aangegeven dat je ipv6 connectiviteit zou krijgen.
Dat het via een pilot even werkte, wil nog niet zeggen dat je daar nu op kan beroepen ;)
Tuurlijk wel, de vraag is alleen wanneer...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Waarop wil je dan beroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
Nogmaals, ik heb me niet voor een pilot opgegeven. Ik had dus gewoon IPv6 connectiviteit en nu zonder aankondiging niet meer.

Er staat waarschijnlijk ook nergens dat alle poorten open staan, maar als men ineens een poort zou blokkeren (smtp of torrents, ik noem maar wat), dan wordt ook opeens de dienst beperkt t.o.v. wat men eerst wel leverde.

Als je iets levert, ongeacht of het letterlijk beschreven staat, dan vind ik dat je dat niet zomaar kunt schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nergens op, maar binnen nu en een paar jaar gaan we echt wel over op ipv6 hoor...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07

Nakebod

Nope.

Op het tekort aan IPv4 adressen op termijn? :+
Maar goed, zelfs zonder officiele IPv6 ondersteuning van XMS red ik het zelf voorlopig prima. Router met OpenWRT, en een permanente IPv6 tunnel, en intern krijgt ieder apparaat via DHCP ook een IPv6 IP.
Ik ben dus semi-ready :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Venga AB schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:07:
[...]

Nogmaals, ik heb me niet voor een pilot opgegeven. Ik had dus gewoon IPv6 connectiviteit en nu zonder aankondiging niet meer.
Dan had je helemaal geen ipv6 connectiviteit mogen hebben ;) . Wees blij dat je het had i.p.v te lopen zeuren dat het niet meer werkt. Niet iedereen had die luxe. En zoals gezegd: het was een pilot. Dat je daar niks van afwist, is onzin. Het is namelijk meerdere keren in dit topic voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Dan had je helemaal geen ipv6 connectiviteit mogen hebben ;) . Wees blij dat je het had i.p.v te lopen zeuren dat het niet meer werkt. Niet iedereen had die luxe. En zoals eerder: het was een pilot. Dat je daar niks van afwist, is onzin. Het is namelijk meerdere keren in dit topic gezegd.
Toen ik me destijds voor de pilot wilde opgeven kon het niet meer. Een hele tijd later was IPv6 ineens beschikbaar, dat heb ik hier ook gemeld. Het leek erop dat de pilot was afgelopen en het werd uitgerold.

Hoe dan ook, ik maakte gebruik van een dienst, die zonder aankondiging niet meer is voortgezet. Ik vind dat vervelend en het lijkt mij niet correct. Dat mag ik toch vinden? Het is zeker niet als zeuren bedoelt. Het standpunt van XMS is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Pilots hebben normaal gesproken als doel om een dienst te testen die korte tijd daarna algemeen wordt uitgerold. Daarom ga ik er vanuit dat we binnen afzienbare tijd allemaal ipv6 krijgen. Waarom zou je anders die pilot doen? Tenzij die pilot mislukt is natuurlijk en daaruit blijkt dat ipv6 niet goed werkt ofzo. Maar dan hebben we over een paar jaar een veel groter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
een pilot zegt niet zoveel >> waar is de net schijf?

De meeste andere niet ISP-fabriek aanbieders hebben gewoon een net schijf/online backup service.

Op één of andere manier zijn dingen gewoon lastig voor ISP-fabriek ISP's

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 23:48
Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:33:
Lees de volgende keer even dit topic door als je terug komt van vakantie i.p.v direct posten. Dan kom je er namelijk achter dat het onderhoud allang was aangekondigd. ;)
Een beetje rare reactie. Is dit het officiele XMS communicatie medium dan? Ik ben hier pas terecht gekomen omdat ik ging zoeken nadat ik een nieuw IP adres had gekregen. Ik heb een XMS abonnement met een vast IP nummer, en daarom verwacht ik dat XMS mij persoonlijk ruim van te voren bericht als dat gaat veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:17
a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:01:
[...]
Een beetje rare reactie. Is dit het officiele XMS communicatie medium dan? Ik ben hier pas terecht gekomen omdat ik ging zoeken nadat ik een nieuw IP adres had gekregen. Ik heb een XMS abonnement met een vast IP nummer, en daarom verwacht ik dat XMS mij persoonlijk ruim van te voren bericht als dat gaat veranderen.
Kijk, en daarom moet je nou beter dit topic doorlezen.

Jij DENKT een vast IP te hebben, maar ga hier maar eens goed lezen, jij hebt geen vast IP adres, anders had je deze nu nog steeds gehad, want voor de mensen met een echt vast IP adres is deze wijziging tot nadere order uitgesteld.

Jij hebt een semi-statisch IP adres, die is normaal gesproken altijd het zelfde, maar zou eventueel wel eens een keer kunnen wijzigen bij lange downtime. Heb jij een PacketFront modem of een Genexis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
Phoolie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:09:
Kijk, en daarom moet je nou beter dit topic doorlezen.

Jij DENKT een vast IP te hebben, maar ga hier maar eens goed lezen, jij hebt geen vast IP adres, anders had je deze nu nog steeds gehad, want voor de mensen met een echt vast IP adres is deze wijziging tot nadere order uitgesteld.

Jij hebt een semi-statisch IP adres, die is normaal gesproken altijd het zelfde, maar zou eventueel wel eens een keer kunnen wijzigen bij lange downtime. Heb jij een PacketFront modem of een Genexis?
Ik geloof Genexis. Ik heb in ieder geval begrepen dat mijn IP adres gekoppeld is aan een "line ID", wat normaal gesproken niet zo maar kan veranderen. Als ik inlog op mijn XMS, dan staat daar onder Internet instellingen het volgende:
Internetsnelheid

Uw huidige internetsnelheid is 100 Mbps.

Vast IP adres

Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld. U hoeft hiervoor niets te doen.
Lijkt me duidelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:
[...]

Ik geloof Genexis. Ik heb in ieder geval begrepen dat mijn IP adres gekoppeld is aan een "line ID", wat normaal gesproken niet zo maar kan veranderen. Als ik inlog op mijn XMS, dan staat daar onder Internet instellingen het volgende:

[...]

Lijkt me duidelijk toch?
Lijkt me duidelijk dat jij de regels van Tweakers niet kent. Eerst lezen en zelf van alles uitzoeken voordat je hier je vragen stelt.

Alleen PacketFront gebruikers hebben een echt vast IP adres. Genexis gebruikers niet. Maar nogmaals, lees nou gewoon even een aantal pagina's terug en alles zal je duidelijk zijn.

Trouwens, via DHCP is nooit vast ;) Dat kan wel, maar niet bij XMS.

[ Voor 4% gewijzigd door Phoolie op 19-07-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
Phoolie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:27:
Lijkt me duidelijk dat jij de regels van Tweakers niet kent. Eerst lezen en zelf van alles uitzoeken voordat je hier je vragen stelt.
Over welke vraag heb je het? Ik melde alleen maar dat ik ook een extreem trage upload heb sinds de overgang naar ISPfabriek. En bij die gelegenheid heb ik ook mijn ongenoegen geuit over het zonder aankondiging wijzigen van mijn IP adres.
Trouwens, via DHCP is nooit vast ;) Dat kan wel, maar niet bij XMS.
Wat begrijp je niet aan de zin: U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:49:
Hier in Amersfoort/Nieuwland heb ik ook last van een extreem trage upload. Download is prima, tot bijna 100Mbit, maar de upload schommelt enorm en komt niet boven enkele Mbit uit. Ik heb getest met diverse speedtests, en ook d.m.v. een http download vanaf mijn web server. Modem resetten helpt niet, en ook met een laptop direct aan het modem (met spoofed MAC adres om niet een uur te moeten wachten) geeft dezelfde lage snelheid.
Ik wilde net XMS gaan bellen, maar mijn trage upload lijkt nu verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:45:
[...]
Over welke vraag heb je het? Ik melde alleen maar dat ik ook een extreem trage upload heb sinds de overgang naar ISPfabriek. En bij die gelegenheid heb ik ook mijn ongenoegen geuit over het zonder aankondiging wijzigen van mijn IP adres.

[...]

Wat begrijp je niet aan de zin: U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld.?
Leuk voor je dat dat er staat, maar dat is dus niet de werkelijkheid. LEES nou eens een keer voordat je begint te blaten.
a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:47:
[...]

Ik wilde net XMS gaan bellen, maar mijn trage upload lijkt nu verholpen.
Misschien kan je ze voortaan beter eerst bellen voordat je hier je ongenoegen komt uiten. Van mij hoeft het niet hoor, maar ik denk dat als je belt dat je dan toch echt sneller geholpen wordt dan wanneer je het op een forum zet ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Phoolie op 19-07-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422018

Anoniem: 466894 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:33:
Ook hier in Zeewolde sinds afgelopen zondag extreem trage uploadsnelheden.
Als het goed is zijn deze problemen nu verholpen.-Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:21
Phoolie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:48:
[...]
Leuk voor je dat dat er staat, maar dat is dus niet de werkelijkheid. LEES nou eens een keer voordat je begint te blaten.
Wel gezellig houden he jongens :)

Wat phoolie probeert te zeggen is, ja je heb nu wel een vast ip, echter wanneer er een stroomstoring of werkzaamheden gaan optreden in jou buurt heb je zo maar de kans dat je toch een ander ip adres krijgt. Dit is ook in de eerdere postings terug te vinden.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nou heb je inderdaad wel gelijk dat het woord 'statisch ip' wel erg gemakkelijk gebruikt werd en nog steeds wordt door XMS waar ze eigenlijk een 'semi statisch ip' bedoelen in Genexis gebieden. Dat misbruik van de term 'statisch ip' wekt verwarring en is zeker kwalijk en XMS aan te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
muppet99 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:50:
[...]

Wel gezellig houden he jongens :)

Wat phoolie probeert te zeggen is, ja je heb nu wel een vast ip, echter wanneer er een stroomstoring of werkzaamheden gaan optreden in jou buurt heb je zo maar de kans dat je toch een ander ip adres krijgt. Dit is ook in de eerdere postings terug te vinden.
Sorry :)

Dat wou ik inderdaad zeggen ja, maar ik word er soms een beetje moe van dat sommige blijkbaar weinig tot niets lezen en soms zelfs alleen een account aanmaken om even hier hun ongenoegen te uiten. Daar is Tweakers niet voor bedoeld.
Fiber schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:52:
Nou heb je inderdaad wel gelijk dat het woord 'statisch ip' wel erg gemakkelijk gebruikt werd en nog steeds wordt door XMS waar ze eigenlijk een 'semi statisch ip' bedoelen in Genexis gebieden. Dat misbruik van de term 'statisch ip' wekt verwarring en is zeker kwalijk en XMS aan te rekenen.
Dat is inderdaad een fout van XMS, maar ik denk dat dat vooral in het systeem nog ergens niet goed staat, want toen ik begin van het jaar XMS een mail stuurde met wat vragen omtrent hun dienst (ivm inventarisatie voor een glasvezelprovider) kreeg ik te horen dat een vast IP alleen mogelijk was met een PacketFront modem.

[ Voor 35% gewijzigd door Phoolie op 19-07-2012 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422018 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:49:
[...]

Als het goed is zijn deze problemen nu verholpen.-Sophie
Dat klopt Sophie, het werkt weer als een speer op dit moment.
Toch problemen in het Nikhef datacentre begreep ik?
Fijn dat het opgelost is, ik hoop dat het nu stabiel blijft.
Succes en bedankt voor je berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
@phoolie. Ik weet precies wat je bedoeld :)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:13
Het was hier net ook weer snel, maar nu niet meer?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2072473044.png
Edit: De verbinding viel net even weg, het lijkt nu weer te werken :)

[ Voor 25% gewijzigd door theblindman op 19-07-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier viel de verbinding ook even weg en opnieuw is de upload zo traag als dikke stront.
Ik neem aan dat ze er nog mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 466894 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:51:
Hier viel de verbinding ook even weg en opnieuw is de upload zo traag als dikke stront.
Ik neem aan dat ze er nog mee bezig zijn?
De storing met internet is nu opgelost.
Er is een probleem geconstateerd en daar is nu een tijdelijke oplossing voor gevonden. Het probleem wordt binnenkort verholpen. Door de tijdelijke oplossing zouden jullie geen problemen meer mogen ondervinden. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Laatst online: 22-09-2023
Wat was dat hikje daarnet?

IP conectivity bleef netjes doorgaan, maar externe DNS servers werden even geweigerd (ik gebruik die van XMS niet omdat die bleven haperen/klapperen, en de klachten niet serieus genomen werden).

Ik hoop dat dit een verklaarbaar hickupje was, en niet een korte test voor de toekomst om externe DNSsen niet meer toe te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het werkt weer normaal.
Bedankt voor je toelichting Sophie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-05 00:13
Anoniem: 422018 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:18:
[...]

De storing met internet is nu opgelost.
Er is een probleem geconstateerd en daar is nu een tijdelijke oplossing voor gevonden. Het probleem wordt binnenkort verholpen. Door de tijdelijke oplossing zouden jullie geen problemen meer mogen ondervinden. -Sophie
Even vanaf de telefoon :p

Het ligt er op dit moment hier weer uit (6537)
Tracert even overgetypt
1. Router
2. 85.223.48.1
3 tm 7 timeout
8. 209.85.255.70
9. 216.239.49.28
10. 209.85.255.118
Naar 8.8.8.8 , pingen e.d werkt niet en verder ook geen internet, de Tracert ging al heel moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wizkid_niels schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:29:
[...]

Even vanaf de telefoon :p

Het ligt er op dit moment hier weer uit (6537)
Tracert even overgetypt
1. Router
2. 85.223.48.1
3 tm 7 timeout
8. 209.85.255.70
9. 216.239.49.28
10. 209.85.255.118
Naar 8.8.8.8 , pingen e.d werkt niet en verder ook geen internet, de Tracert ging al heel moeizaam.
Dat is vreemd. Heb je je volledige adresgegevens voor ons via DM of e-mail? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ligt het ook plat lijkt het.3813jg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2018
Telefonie ligt er ook uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wil je ook je adresgegevens sturen en aangeven wat er wel en niet werkt en welke lampjes er branden op het glasvezelmodem? Werkt het weer na een korte stroomonderbreking van je glasvezelmodem? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
Lampjes telefonie 1 + 2 blijven knipperen, ook na reboot.
Internet en TV werkt wel :)
Postcode 3832

[ Voor 17% gewijzigd door Pabbus op 19-07-2012 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Storing Utrecht
Er is mogelijk een storing in Utrecht vanwege schade aan de kabel. Het wordt verder onderzocht. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Leiden/2324 hier, telefonie doet het maar internet ligt op z'n bek. IRC blijft in de lucht, maar http-verkeer gaat op alle mogelijke manieren mis en m'n e-mailclient kan het net ook niet meer op :( Reboot glaskastje lost niks op.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rataplan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:03:
Leiden/2324 hier, telefonie doet het maar internet ligt op z'n bek. IRC blijft in de lucht, maar http-verkeer gaat op alle mogelijke manieren mis en m'n e-mailclient kan het net ook niet meer op :( Reboot glaskastje lost niks op.
Heb je je adresgegevens voor ons via DM? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt gek maar godzijdank een storing. Vandaag net nieuwe router neergezet ter vervanging van mijn monowall atom pctje. Begon al bijna spijt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

1338 hier en telefoon led knippert ... er is wel een kiestoon.

[ Voor 24% gewijzigd door Speedy-Andre op 19-07-2012 17:08 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
Naarden 1411 ligt internet eruit, telefoon en tv (dvb-c) doen het nog)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Anoniem: 422018 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:31:
[...]

Dat is vreemd. Heb je je volledige adresgegevens voor ons via DM of e-mail? - Sophie
Het lijkt in ieder geval niet 100% plat te zijn. Als het helpt : ik kom met wat moeite nog wel (opvallend genoeg) de steam site en chat op. De site gaat erg lastig maar de chat lijkt goed te werken. Enkele ip adressen werken dus nog wel. Heb inmiddels de modem/router/switches al effe van de stroom afgehaald, maar heeft helaas niet geholpen.

- Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49445

Klopt, erg traag, of soms geheel onbereikbare sites (3437NA)

edit : en soms normale snelheid..... :P

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 49445 op 19-07-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En we zijn er weer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nu ook hier weer even verbinding. *slaat als de donder de review van morgenochtend op*

edit:
En zo te zien is mijn vaste IP-adres niet gewijzigd :+

[ Voor 28% gewijzigd door Rataplan op 19-07-2012 17:13 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 11:17
Lijkt met horten en stoten weer op gang te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
Werkt hier ook weer, super!

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
Telefonie werkt (nog?) niet. Geen kiestoon, Ledjes 1 + 2 blijven knipperen ook nadat het glasmodem stroomloos is geweest.
Telefoonnummer kan ook van buitenaf niet gebeld worden. Bandje met meldtekst: Het telefoonnummer dat u heeft gebeld geeft geen gehoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-05 15:44
in leiden opeens weer internet...na 20 minuten in de wacht bij xms :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Leiden 2317 lag er uit.

IP connectivity werkte nog gewoon, maar DNS verkeer werkte niet.
vannaf de google DNS servers niet
vannaf de oude XMs servers niet
vannaf de nieuwe XMS (ispfabriek, ns1) ook niet

Opeens weer wel. maar pas na 25 minuten ofzo. Eerst een korte stotter (zie mijn vorig bericht) en daarna voor 25 min weg.

Enig idee wat dat was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ironisch dit: bel je vanaf een xms lijn naar je ex manager bij xms. Valt je telefoon verbinding weg :P (3823HX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wij hebben wel kiestoon (3891) maar het schijnt dat we niet gebeld kunnen worden.
Men krijgt meteen de voice mail. Zelf bellen lukt ook niet, alles is 'in gesprek'.
Ben ik eindelijk van mijn schoonmoeder verlost, bedankt XMS!

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 466894 op 19-07-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49445

alles lijkt hier weer ok !!
(3437NA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Laatst online: 29-05 22:45
Darkangle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:19:
Leiden 2317 lag er uit.

IP connectivity werkte nog gewoon, maar DNS verkeer werkte niet.
vannaf de google DNS servers niet
vannaf de oude XMs servers niet
vannaf de nieuwe XMS (ispfabriek, ns1) ook niet

Opeens weer wel. maar pas na 25 minuten ofzo. Eerst een korte stotter (zie mijn vorig bericht) en daarna voor 25 min weg.

Enig idee wat dat was?
Ik had het hier ook (leiden 2321) sommige sites werkten wel (indymedia.nl) maar andere gaven enorm veel packet loss.

Ik draai zelf een een DNS server, dus die was uiteraard wel te bereiken ;)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 13:30
Rataplan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:12:
Nu ook hier weer even verbinding. *slaat als de donder de review van morgenochtend op*

edit:
En zo te zien is mijn vaste IP-adres niet gewijzigd :+
Hier ook Leiden 2324, maar statisch dus nog via InterNL gelukkig nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
ik zit ook op fixed ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Knipperlicht. Soms wel soms niet. redelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

boekee schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:14:
[...]

Hier ook Leiden 2324, maar statisch dus nog via InterNL gelukkig nergens last van.
Inderdaad hier 2316 was er ook niets aan het handje op mijn statische internl lijntje :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
boekee schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:14:
[...]

Ik heb ook nog statisch via InterNL, maar had er wel last van ;)

Werd overigens net nog even gebeld door XMS om na te vragen of alles weer werkte. Erg netjes! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423560

wizkid_niels schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:49:
Werd overigens net nog even gebeld door XMS om na te vragen of alles weer werkte. Erg netjes! _/-\o_
Kijk en zo hoort het te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
wizkid_niels schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:49:
Ik heb ook nog statisch via InterNL, maar had er wel last van ;)
de groep static IP klanten had juist de grootste impact. Na de werkzaamheden van vanmiddag waarbij hardware op nikhef vervangen is stonden er nog wat oude routes actief. Die zijn nu allemaal opgeschoond en nu zou het *echt* allemaal stabiel moeten blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Utrecht, Lunetten alles nog steeds down, en aangezien ik een eigen bedrijf heb behoorlijk balen maar we wachten wel hoor. Heb router al meerdere malen uren uit gezet en net weer aan gedaan, nog niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
SilverAqua schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:35:
Utrecht, Lunetten alles nog steeds down, en aangezien ik een eigen bedrijf heb behoorlijk balen maar we wachten wel hoor. Heb router al meerdere malen uren uit gezet en net weer aan gedaan, nog niks!
In utrecht is iets anders aan de hand, daar is een fiber stuk die ze nu moeten herstellen. Dat staat los van de landelijke netwerkissue die speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverAqua
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-10-2022
Ah oke bedankt, ja heb het net idd even aan mijn buren gevraagd en die zeiden dit ook al. Had zelf een paar keer proberen te bellen maar kreeg XMS niet te pakken. Wacht rustig af! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174828

Maarssen klappert nog redelijk: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aKLGn.png
Maar dat zal wel door Utrecht komen?

[ Voor 72% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 19-07-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Arnhem packetfront met vast InterNL IP klappert ook steeds aan en uit.

[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 19-07-2012 22:31 . Reden: typo ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat dan wel weer typisch is... mijn IPv6 tunnel naar sixxs (via surfnet) Heeft het al die tijd wel gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p3hOt.png

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 19-07-2012 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:36:
Arnhem packetfront met vast InterNL vast IP klappert ook steeds aan en uit.
hmmm nog steeds? Heb je je CPE al even van de stroom gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het lijkt nu beter te gaan, als het straks nog zo is dan haal ik de packetfront even van de spanning.
Ben namelijk met mijn mail server bezig, kan hem nu niet offline gooien.

edit:
Verliest nog steeds packets en heb hoge ping tijden.

Download en upload is de ene keer 16Kbps en de andere keer 94Mbps of iets er tussen in.

[ Voor 34% gewijzigd door fast-server op 19-07-2012 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pabbus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:17:
Telefonie werkt (nog?) niet. Geen kiestoon, Ledjes 1 + 2 blijven knipperen ook nadat het glasmodem stroomloos is geweest.
Telefoonnummer kan ook van buitenaf niet gebeld worden. Bandje met meldtekst: Het telefoonnummer dat u heeft gebeld geeft geen gehoor.
Werkt het inmiddels weer naar behoren? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Is er inmiddels al iets bekend over de kabelbreuk voor Utrecht Lunetten? Het zou prettig zijn als dat voor het weekend gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260647

Hadden gisteren nog een leuk vervolg van de storing. Als je storing hebt test je eerst even je systeem door stekker eruit te halen en na enig tijd weer op te starten. Daarna deed niets het meer....
Bleek 1 van de twee voedingen kapot te zijn gegaan bij de opstart. De werkende voeding maar op het basisstation aangesloten en omdat het nog een oude DGR heeft (vandaar dus twee voedingen), nu dus even geen telefoon.
Melding bij XMS gedaan en er wordt een nieuwe voeding opgestuurd. Das mooi. :) Alleen mogen we die binnen 5 werkdagen verwachten. :? Nu maar hopen dat een melding van donderdag toch simpelweg resulteert in het verzenden op vrijdag en ontvangen op zaterdag..We wachten maar af.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fl4pp13 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:33:
Is er inmiddels al iets bekend over de kabelbreuk voor Utrecht Lunetten? Het zou prettig zijn als dat voor het weekend gefixt wordt.
Er wordt hard gewerkt om de kabelschade te herstellen. Wij doen ons best dit voor het weekend te herstellen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Leiden is gisteravond opgelost.

Voor Webcare, een bedankje naar de helpdesk toe (mag ook wel eens, en is zeker verdiend). Na een wat lange wacht tijd (het is vakantie, en een storing, dus niet meer dan te verwachten) even gemeld dat het niet werkte, en de symptomen. Ze wisten niet wat het was, maar gingen kijken.

Werd een uurtje of anderhalf uur later terug gebeld om de storing af te melden en te kijken of alles weer werkt.

Zeer netjes, zeer gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Een tijdje terug waren ze aan de deur geweest voor glasvezel, ik was echter zelf niet thuis. Toen heeft die man aan mijn vriendin aangegeven dat er een plaatje in de meterkast bij gemaakt moest worden om het modem op te kunnen bevestigen.

Heeft iemand enig idee hoe groot dit plaatje dient te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
15 bij 25 cm maximaal. Ik denk dat je dan wel een veilige marge kan aanhouden. Helaas kan ik hem nu niet opmeten voor je :)

EDIT: Doh stomme ik, ik heb het hier wel over een genexis.

In dit document zie je beide kasten hangen

[ Voor 50% gewijzigd door muppet99 op 20-07-2012 10:46 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Phoolie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:33:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Een tijdje terug waren ze aan de deur geweest voor glasvezel, ik was echter zelf niet thuis. Toen heeft die man aan mijn vriendin aangegeven dat er een plaatje in de meterkast bij gemaakt moest worden om het modem op te kunnen bevestigen.

Ik heb de Packetfront (DRG 600). Die heeft als afmeting (hxb) 60 x 80 mm, is inclusief module voor telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Meultje schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:41:
[...]

Ik heb de Packetfront (DRG 600). Die heeft als afmeting (hxb) 60 x 80 mm, is inclusief module voor telefoon.
Als ik zo in de OP kijk dan lijken mij de Genexis modems ongeveer hetzelfde formaat, dus dan moet idd 15x25 groot genoeg zijn. Alleen de bovenste Packetfront en de onderste Genexis lijken me wat groter dan de rest, maar dat zal dan ook vast wel passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:20
Phoolie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:33:

Hier zit een plaatje van 22x25cm ongeveer, de modem is zo'n 24x30cm (incl. kabels aan de onderzijde). Dit is een Genexis CRA-F12Tc (Concepts-ICT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16
dennistd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:47:
[...]

Hier zit een plaatje van 22x25cm ongeveer, de modem is zo'n 24x30cm (incl. kabels aan de onderzijde). Dit is een Genexis CRA-F12Tc (Concepts-ICT)
http://www.winterswijkopg.../update-core-advanced-ftu

Idd, je hebt dan de uFTU. Dat is degene die sinds 2012 ofzo overal geplaatst wordt. Alleen in 'oude' gebieden wordt afaik de Genexis oid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DJSmiley schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:01:
[...]

http://www.winterswijkopg.../update-core-advanced-ftu

Idd, je hebt dan de uFTU. Dat is degene die sinds 2012 ofzo overal geplaatst wordt. Alleen in 'oude' gebieden wordt afaik de Genexis oid gebruikt.
Ik zit (volgens XMS) in een WGDO gebied, dat bedoel je met "oud" gebied toch? Maar zal voor de zekerheid wel die grotere maten aanhouden, weet ik zeker dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nieuwe gebieden zijn volgens mij nooit meer WGDO, denk eerder dat je in een WBA+ gebied zit, dit mede omdat je ook KPN ISP's kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Er wordt hard gewerkt om de kabelschade te herstellen. Wij doen ons best dit voor het weekend te herstellen. - Sophie
Hoe komt zoiets ?
Ik heb het idee dat onder de grond het drukker wordt als er boven,en het wordt ook niet goed bijgehouden waar de kabels liggen, er moest laatst thuis in Nederland een container geplaatst worden,maar dat mocht niet op de huidige plaats want daar zou een krachtstroom leiding lopen,de container is verplaatst naar een grasveld verderop,waar het jaar ervoor juist die krachtstroom leiding heen was verplaatst alleen volgens de tekening moest ie dus heel ergens anders lopen.
Ik denk wel dat het belangrijk is als een leiding geraakt wordt om te vermelden dat dit door een externe partij is gedaan, anders lijkt het een intern XMS probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nick39 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:
[...]

Hoe komt zoiets ?
Ik heb het idee dat onder de grond het drukker wordt als er boven,en het wordt ook niet goed bijgehouden waar de kabels liggen, er moest laatst thuis in Nederland een container geplaatst worden,maar dat mocht niet op de huidige plaats want daar zou een krachtstroom leiding lopen,de container is verplaatst naar een grasveld verderop,waar het jaar ervoor juist die krachtstroom leiding heen was verplaatst alleen volgens de tekening moest ie dus heel ergens anders lopen.
Ik denk wel dat het belangrijk is als een leiding geraakt wordt om te vermelden dat dit door een externe partij is gedaan, anders lijkt het een intern XMS probleem.
De kabels zijn (ik neem aan per ongeluk) doorgestoken door de gemeente Utrecht. Zij waren bezig met graven en hebben toen onze kabels geraakt. - Sophie

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 422018 op 20-07-2012 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:18:
[...]

Werkt het inmiddels weer naar behoren? - Sophie
Sophie, alles werkt weer prima.Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is een instantie genaamd klic welke bijhoudt welke kabels waar liggen. Je bent in NL verplicht dit buro te raadplegen voordat je gaat graven. Verder ben je verplicht een proefgleuf te graven. Nou gebeurt dit meestal niet, en vaak zijn de kabels ook 'afgedreven' door het grondwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:25:
Nieuwe gebieden zijn volgens mij nooit meer WGDO, denk eerder dat je in een WBA+ gebied zit, dit mede omdat je ook KPN ISP's kan kiezen.
Ja, maar zoals ik al enkele malen heb aangegeven woon ik dus in een WGDO gebied volgens XMS. Waaruit maak jij trouwens op dat ik in een nieuw gebied woon? Ik woon in een "portaal" gebied, dat is volgens mij juist een "oud" gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Leuk weetje:
Het old schol portaal netwerk wordt omgebouwd van een WGDO netwerk naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop en Genexis apparatuur erin, en dus ook nieuwe modems bij de klanten. Allemaal op 1 dag voor een huishouden. (En dus ook über coole 1 gigabit apparatuur 8) )
Als ik het goed begrepen had wordt er nu een pilot gedraaid in Amersfoort?

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 20-07-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:08:
Portaal wordt omgebouwd van een WGDO naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop vervangen door Genexis apparatuur. (En ja: über coole 1 gigabit apparatuur 8) )
Waarom geeft XMS dan aan dat het WGDO is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:08:
Portaal wordt omgebouwd van een WGDO naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop vervangen door Genexis apparatuur. (En ja: über coole 1 gigabit apparatuur 8) )
Wanneer? En gebeurt dat in alle Portaal gebieden? Ook in Amersfoort en Leiden? Heb je hier een bron voor?

Pagina: 1 ... 25 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.