"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Een uitgevoerde speedtest gaf in Hilversum gisteren bij aan dat ik op ISPFabriek zit. Dus ik gok van wel.jacques1971 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:09:
Hallo;
Hier in Hilversum gelukkig nog altijd het zelfde vaste IP nummer(Internlnet range).
Ik geloof dat in Hilversum de migratie voltooid is naar ISP fabriek?
Hopelijk blijft dit nu zo.
[...]
Vaste ip's migratie komt gewoon wat later. dus niet getreurdjacques1971 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:09:
Hallo;
Hier in Hilversum gelukkig nog altijd het zelfde vaste IP nummer(Internlnet range).
[...]
Of het zo blijft is nog niet bekend geloof ik.jacques1971 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:09:
Hallo;
[...]
Naar ik weet is voor de klanten die een vast IP hadden aangeschaft de migratie uitgesteld (vandaar dat je ook nog een InterNLnet IP hebt)
De klanten die geen vast ip hadden (PacketFront zonder vast ip aanschaf en Genexis die altijd al een semi vast IP hadden) zijn inmiddels over naar ISPFabriek.
Mocht mijn stand van zaken verkeerd zijn dan verbeterd Rekenblok, Denan of Nick39 me wel hoop ik
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
The-Priest-NL schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Of het zo blijft is nog niet bekend geloof ik.
Naar ik weet is voor de klanten die een vast IP hadden aangeschaft de migratie uitgesteld (vandaar dat je ook nog een InterNLnet IP hebt)
De klanten die geen vast ip hadden (PacketFront zonder vast ip aanschaf en Genexis die altijd al een semi vast IP hadden) zijn inmiddels over naar ISPFabriek.
Mocht mijn stand van zaken verkeerd zijn dan verbeterd Rekenblok, Denan of Nick39 me wel hoop ik
Ik hoop dat de boel overwaait en dat ik mijn huidige IP gewoon kan behouden.. Wel zo handig als je er al zolang allerlei services aan hebt hangen.. Ik heb er ook niet voor niks toen 25 euro voor betaald.. Hopelijk snappen de mensen die erover gaan bij XMS dat zulke zaken van belang zijn voor veel glasvezel-klanten van het 1e uur zoals ik..
Verwijderd
XMS helpdesk zegt van niets te weten. De meeste medewerkers worden ook niet geteisterd door enige kennis van zaken, heb ik het idee.
Problemen doen zich voor sinds de overstap naar ISP fabriek. Heb begrepen dat er bij Lijbrandt dezelfde problemen zijn.
Verwijderd
Dat jouw ip vast staat in je router betekent niet dat ze jouw ip niet kunnen veranderen. Je hebt dan gewoon geen verbinding meer aangezien jouw router dan niet meer naar het juiste ip luistert.Inflatable schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:33:
Een hoop gespeculeer over migraties en vaste IP's hier.. Ik word daar als vaste IP gebruiker sinds 2006 niet vrolijk van, maar eerlijk gezegd speelt het voor mij niet zolang ik nog geen bericht van XMS hierover heb gehad.. Ik krijg mijn IP niet via DHCP, mijn IP etc staat vast ingeklopt in de router dus dat kunnen ze niet zomaar veranderen..
Ik hoop dat de boel overwaait en dat ik mijn huidige IP gewoon kan behouden.. Wel zo handig als je er al zolang allerlei services aan hebt hangen.. Ik heb er ook niet voor niks toen 25 euro voor betaald.. Hopelijk snappen de mensen die erover gaan bij XMS dat zulke zaken van belang zijn voor veel glasvezel-klanten van het 1e uur zoals ik..
Dat bedoel ik.. Lijkt mij daarom niet dat men dat dus zomaar zou veranderen zonder enig bericht..Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:36:
[...]
Dat jouw ip vast staat in je router betekent niet dat ze jouw ip niet kunnen veranderen. Je hebt dan gewoon geen verbinding meer aangezien jouw router dan niet meer naar het juiste ip luistert.
Zou enorm prutswerk zijn qua dienstverlening.. En ze maken hun eigen helpdeskmedewerkers er ook niet gelukkig mee..
Bedankt voor jullie inspanning @Webcare (en @denan, voor backing me up), het probleem met de reverse mapping is opgelost! Beetje jammer alleen van de telefonische communicatie...Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:11:
[...]
Wij gaan kijken wat wij hier verder aan kunnen laten verhelpen. - Sophie
IP-adres wijst naar hostnaam
1
| xxx.37.142.188.in-addr.arpa domain name pointer 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl. |
Èn omgekeerd
1
| 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl has address 188.142.37.xxx |
Nu rest wanneer ik me IPv6 connectiviteit terug krijg...
Dat het via een pilot even werkte, wil nog niet zeggen dat je daar nu op kan beroepen
[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 19-07-2012 13:01 ]
Tuurlijk wel, de vraag is alleen wanneer...Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
Dat gaat niet gebeuren. Er is nergens op de website aangegeven dat je ipv6 connectiviteit zou krijgen.
Dat het via een pilot even werkte, wil nog niet zeggen dat je daar nu op kan beroepen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nogmaals, ik heb me niet voor een pilot opgegeven. Ik had dus gewoon IPv6 connectiviteit en nu zonder aankondiging niet meer.Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:00:
Dat gaat niet gebeuren. Er is nergens op de website aangegeven dat je ipv6 connectiviteit zou krijgen.
Er staat waarschijnlijk ook nergens dat alle poorten open staan, maar als men ineens een poort zou blokkeren (smtp of torrents, ik noem maar wat), dan wordt ook opeens de dienst beperkt t.o.v. wat men eerst wel leverde.
Als je iets levert, ongeacht of het letterlijk beschreven staat, dan vind ik dat je dat niet zomaar kunt schrappen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Maar goed, zelfs zonder officiele IPv6 ondersteuning van XMS red ik het zelf voorlopig prima. Router met OpenWRT, en een permanente IPv6 tunnel, en intern krijgt ieder apparaat via DHCP ook een IPv6 IP.
Ik ben dus semi-ready
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Dan had je helemaal geen ipv6 connectiviteit mogen hebbenVenga AB schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:07:
[...]
Nogmaals, ik heb me niet voor een pilot opgegeven. Ik had dus gewoon IPv6 connectiviteit en nu zonder aankondiging niet meer.
Toen ik me destijds voor de pilot wilde opgeven kon het niet meer. Een hele tijd later was IPv6 ineens beschikbaar, dat heb ik hier ook gemeld. Het leek erop dat de pilot was afgelopen en het werd uitgerold.Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:16:
[...]
Dan had je helemaal geen ipv6 connectiviteit mogen hebben. Wees blij dat je het had i.p.v te lopen zeuren dat het niet meer werkt. Niet iedereen had die luxe. En zoals eerder: het was een pilot. Dat je daar niks van afwist, is onzin. Het is namelijk meerdere keren in dit topic gezegd.
Hoe dan ook, ik maakte gebruik van een dienst, die zonder aankondiging niet meer is voortgezet. Ik vind dat vervelend en het lijkt mij niet correct. Dat mag ik toch vinden? Het is zeker niet als zeuren bedoelt. Het standpunt van XMS is wel duidelijk.
De meeste andere niet ISP-fabriek aanbieders hebben gewoon een net schijf/online backup service.
Op één of andere manier zijn dingen gewoon lastig voor ISP-fabriek ISP's
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Een beetje rare reactie. Is dit het officiele XMS communicatie medium dan? Ik ben hier pas terecht gekomen omdat ik ging zoeken nadat ik een nieuw IP adres had gekregen. Ik heb een XMS abonnement met een vast IP nummer, en daarom verwacht ik dat XMS mij persoonlijk ruim van te voren bericht als dat gaat veranderen.Rekenblok schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:33:
Lees de volgende keer even dit topic door als je terug komt van vakantie i.p.v direct posten. Dan kom je er namelijk achter dat het onderhoud allang was aangekondigd.
Kijk, en daarom moet je nou beter dit topic doorlezen.a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:01:
[...]
Een beetje rare reactie. Is dit het officiele XMS communicatie medium dan? Ik ben hier pas terecht gekomen omdat ik ging zoeken nadat ik een nieuw IP adres had gekregen. Ik heb een XMS abonnement met een vast IP nummer, en daarom verwacht ik dat XMS mij persoonlijk ruim van te voren bericht als dat gaat veranderen.
Jij DENKT een vast IP te hebben, maar ga hier maar eens goed lezen, jij hebt geen vast IP adres, anders had je deze nu nog steeds gehad, want voor de mensen met een echt vast IP adres is deze wijziging tot nadere order uitgesteld.
Jij hebt een semi-statisch IP adres, die is normaal gesproken altijd het zelfde, maar zou eventueel wel eens een keer kunnen wijzigen bij lange downtime. Heb jij een PacketFront modem of een Genexis?
Ik geloof Genexis. Ik heb in ieder geval begrepen dat mijn IP adres gekoppeld is aan een "line ID", wat normaal gesproken niet zo maar kan veranderen. Als ik inlog op mijn XMS, dan staat daar onder Internet instellingen het volgende:Phoolie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:09:
Kijk, en daarom moet je nou beter dit topic doorlezen.
Jij DENKT een vast IP te hebben, maar ga hier maar eens goed lezen, jij hebt geen vast IP adres, anders had je deze nu nog steeds gehad, want voor de mensen met een echt vast IP adres is deze wijziging tot nadere order uitgesteld.
Jij hebt een semi-statisch IP adres, die is normaal gesproken altijd het zelfde, maar zou eventueel wel eens een keer kunnen wijzigen bij lange downtime. Heb jij een PacketFront modem of een Genexis?
Lijkt me duidelijk toch?Internetsnelheid
Uw huidige internetsnelheid is 100 Mbps.
Vast IP adres
Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld. U hoeft hiervoor niets te doen.
Lijkt me duidelijk dat jij de regels van Tweakers niet kent. Eerst lezen en zelf van alles uitzoeken voordat je hier je vragen stelt.a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:18:
[...]
Ik geloof Genexis. Ik heb in ieder geval begrepen dat mijn IP adres gekoppeld is aan een "line ID", wat normaal gesproken niet zo maar kan veranderen. Als ik inlog op mijn XMS, dan staat daar onder Internet instellingen het volgende:
[...]
Lijkt me duidelijk toch?
Alleen PacketFront gebruikers hebben een echt vast IP adres. Genexis gebruikers niet. Maar nogmaals, lees nou gewoon even een aantal pagina's terug en alles zal je duidelijk zijn.
Trouwens, via DHCP is nooit vast
[ Voor 4% gewijzigd door Phoolie op 19-07-2012 14:28 ]
Over welke vraag heb je het? Ik melde alleen maar dat ik ook een extreem trage upload heb sinds de overgang naar ISPfabriek. En bij die gelegenheid heb ik ook mijn ongenoegen geuit over het zonder aankondiging wijzigen van mijn IP adres.Phoolie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:27:
Lijkt me duidelijk dat jij de regels van Tweakers niet kent. Eerst lezen en zelf van alles uitzoeken voordat je hier je vragen stelt.
Wat begrijp je niet aan de zin: U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld.?Trouwens, via DHCP is nooit vastDat kan wel, maar niet bij XMS.
Ik wilde net XMS gaan bellen, maar mijn trage upload lijkt nu verholpen.a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 00:49:
Hier in Amersfoort/Nieuwland heb ik ook last van een extreem trage upload. Download is prima, tot bijna 100Mbit, maar de upload schommelt enorm en komt niet boven enkele Mbit uit. Ik heb getest met diverse speedtests, en ook d.m.v. een http download vanaf mijn web server. Modem resetten helpt niet, en ook met een laptop direct aan het modem (met spoofed MAC adres om niet een uur te moeten wachten) geeft dezelfde lage snelheid.
Leuk voor je dat dat er staat, maar dat is dus niet de werkelijkheid. LEES nou eens een keer voordat je begint te blaten.a.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:45:
[...]
Over welke vraag heb je het? Ik melde alleen maar dat ik ook een extreem trage upload heb sinds de overgang naar ISPfabriek. En bij die gelegenheid heb ik ook mijn ongenoegen geuit over het zonder aankondiging wijzigen van mijn IP adres.
[...]
Wat begrijp je niet aan de zin: U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld.?
Misschien kan je ze voortaan beter eerst bellen voordat je hier je ongenoegen komt uiten. Van mij hoeft het niet hoor, maar ik denk dat als je belt dat je dan toch echt sneller geholpen wordt dan wanneer je het op een forum zeta.d.s schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:47:
[...]
Ik wilde net XMS gaan bellen, maar mijn trage upload lijkt nu verholpen.
[ Voor 25% gewijzigd door Phoolie op 19-07-2012 14:49 ]
Verwijderd
Als het goed is zijn deze problemen nu verholpen.-SophieVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:33:
Ook hier in Zeewolde sinds afgelopen zondag extreem trage uploadsnelheden.
Wel gezellig houden he jongensPhoolie schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:48:
[...]
Leuk voor je dat dat er staat, maar dat is dus niet de werkelijkheid. LEES nou eens een keer voordat je begint te blaten.
Wat phoolie probeert te zeggen is, ja je heb nu wel een vast ip, echter wanneer er een stroomstoring of werkzaamheden gaan optreden in jou buurt heb je zo maar de kans dat je toch een ander ip adres krijgt. Dit is ook in de eerdere postings terug te vinden.
Carpe Diem
Sorrymuppet99 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Wel gezellig houden he jongens
Wat phoolie probeert te zeggen is, ja je heb nu wel een vast ip, echter wanneer er een stroomstoring of werkzaamheden gaan optreden in jou buurt heb je zo maar de kans dat je toch een ander ip adres krijgt. Dit is ook in de eerdere postings terug te vinden.
Dat wou ik inderdaad zeggen ja, maar ik word er soms een beetje moe van dat sommige blijkbaar weinig tot niets lezen en soms zelfs alleen een account aanmaken om even hier hun ongenoegen te uiten. Daar is Tweakers niet voor bedoeld.
Dat is inderdaad een fout van XMS, maar ik denk dat dat vooral in het systeem nog ergens niet goed staat, want toen ik begin van het jaar XMS een mail stuurde met wat vragen omtrent hun dienst (ivm inventarisatie voor een glasvezelprovider) kreeg ik te horen dat een vast IP alleen mogelijk was met een PacketFront modem.Fiber schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:52:
Nou heb je inderdaad wel gelijk dat het woord 'statisch ip' wel erg gemakkelijk gebruikt werd en nog steeds wordt door XMS waar ze eigenlijk een 'semi statisch ip' bedoelen in Genexis gebieden. Dat misbruik van de term 'statisch ip' wekt verwarring en is zeker kwalijk en XMS aan te rekenen.
[ Voor 35% gewijzigd door Phoolie op 19-07-2012 14:55 ]
Verwijderd
Dat klopt Sophie, het werkt weer als een speer op dit moment.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:49:
[...]
Als het goed is zijn deze problemen nu verholpen.-Sophie
Toch problemen in het Nikhef datacentre begreep ik?
Fijn dat het opgelost is, ik hoop dat het nu stabiel blijft.
Succes en bedankt voor je berichtje!
Carpe Diem

Edit: De verbinding viel net even weg, het lijkt nu weer te werken
[ Voor 25% gewijzigd door theblindman op 19-07-2012 15:40 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat ze er nog mee bezig zijn?
Verwijderd
De storing met internet is nu opgelost.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:51:
Hier viel de verbinding ook even weg en opnieuw is de upload zo traag als dikke stront.
Ik neem aan dat ze er nog mee bezig zijn?
Er is een probleem geconstateerd en daar is nu een tijdelijke oplossing voor gevonden. Het probleem wordt binnenkort verholpen. Door de tijdelijke oplossing zouden jullie geen problemen meer mogen ondervinden. -Sophie
IP conectivity bleef netjes doorgaan, maar externe DNS servers werden even geweigerd (ik gebruik die van XMS niet omdat die bleven haperen/klapperen, en de klachten niet serieus genomen werden).
Ik hoop dat dit een verklaarbaar hickupje was, en niet een korte test voor de toekomst om externe DNSsen niet meer toe te staan?
Even vanaf de telefoonVerwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:18:
[...]
De storing met internet is nu opgelost.
Er is een probleem geconstateerd en daar is nu een tijdelijke oplossing voor gevonden. Het probleem wordt binnenkort verholpen. Door de tijdelijke oplossing zouden jullie geen problemen meer mogen ondervinden. -Sophie
Het ligt er op dit moment hier weer uit (6537)
Tracert even overgetypt
1. Router
2. 85.223.48.1
3 tm 7 timeout
8. 209.85.255.70
9. 216.239.49.28
10. 209.85.255.118
Naar 8.8.8.8 , pingen e.d werkt niet en verder ook geen internet, de Tracert ging al heel moeizaam.
Verwijderd
Dat is vreemd. Heb je je volledige adresgegevens voor ons via DM of e-mail? - Sophiewizkid_niels schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:29:
[...]
Even vanaf de telefoon
Het ligt er op dit moment hier weer uit (6537)
Tracert even overgetypt
1. Router
2. 85.223.48.1
3 tm 7 timeout
8. 209.85.255.70
9. 216.239.49.28
10. 209.85.255.118
Naar 8.8.8.8 , pingen e.d werkt niet en verder ook geen internet, de Tracert ging al heel moeizaam.
Verwijderd
Wil je ook je adresgegevens sturen en aangeven wat er wel en niet werkt en welke lampjes er branden op het glasvezelmodem? Werkt het weer na een korte stroomonderbreking van je glasvezelmodem? - SophiePabbus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:43:
Telefonie ligt er ook uit...
Internet en TV werkt wel
Postcode 3832
[ Voor 17% gewijzigd door Pabbus op 19-07-2012 17:00 ]
Verwijderd
Er is mogelijk een storing in Utrecht vanwege schade aan de kabel. Het wordt verder onderzocht. - Sophie
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Heb je je adresgegevens voor ons via DM? - SophieRataplan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:03:
Leiden/2324 hier, telefonie doet het maar internet ligt op z'n bek. IRC blijft in de lucht, maar http-verkeer gaat op alle mogelijke manieren mis en m'n e-mailclient kan het net ook niet meer opReboot glaskastje lost niks op.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Speedy-Andre op 19-07-2012 17:08 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Het lijkt in ieder geval niet 100% plat te zijn. Als het helpt : ik kom met wat moeite nog wel (opvallend genoeg) de steam site en chat op. De site gaat erg lastig maar de chat lijkt goed te werken. Enkele ip adressen werken dus nog wel. Heb inmiddels de modem/router/switches al effe van de stroom afgehaald, maar heeft helaas niet geholpen.Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:31:
[...]
Dat is vreemd. Heb je je volledige adresgegevens voor ons via DM of e-mail? - Sophie
- Niels
Verwijderd
edit : en soms normale snelheid.....
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 17:09 ]
[ Voor 28% gewijzigd door Rataplan op 19-07-2012 17:13 ]
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Telefoonnummer kan ook van buitenaf niet gebeld worden. Bandje met meldtekst: Het telefoonnummer dat u heeft gebeld geeft geen gehoor.
IP connectivity werkte nog gewoon, maar DNS verkeer werkte niet.
vannaf de google DNS servers niet
vannaf de oude XMs servers niet
vannaf de nieuwe XMS (ispfabriek, ns1) ook niet
Opeens weer wel. maar pas na 25 minuten ofzo. Eerst een korte stotter (zie mijn vorig bericht) en daarna voor 25 min weg.
Enig idee wat dat was?
Verwijderd
Men krijgt meteen de voice mail. Zelf bellen lukt ook niet, alles is 'in gesprek'.
Ben ik eindelijk van mijn schoonmoeder verlost, bedankt XMS!
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 17:31 ]
Ik had het hier ook (leiden 2321) sommige sites werkten wel (indymedia.nl) maar andere gaven enorm veel packet loss.Darkangle schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:19:
Leiden 2317 lag er uit.
IP connectivity werkte nog gewoon, maar DNS verkeer werkte niet.
vannaf de google DNS servers niet
vannaf de oude XMs servers niet
vannaf de nieuwe XMS (ispfabriek, ns1) ook niet
Opeens weer wel. maar pas na 25 minuten ofzo. Eerst een korte stotter (zie mijn vorig bericht) en daarna voor 25 min weg.
Enig idee wat dat was?
Ik draai zelf een een DNS server, dus die was uiteraard wel te bereiken
too weird to live too rare to die
Hier ook Leiden 2324, maar statisch dus nog via InterNL gelukkig nergens last van.Rataplan schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:12:
Nu ook hier weer even verbinding. *slaat als de donder de review van morgenochtend op*
edit:En zo te zien is mijn vaste IP-adres niet gewijzigd
Inderdaad hier 2316 was er ook niets aan het handje op mijn statische internl lijntjeboekee schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:14:
[...]
Hier ook Leiden 2324, maar statisch dus nog via InterNL gelukkig nergens last van.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik heb ook nog statisch via InterNL, maar had er wel last vanboekee schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 18:14:
[...]
Hier ook Leiden 2324, maar statisch dus nog via InterNL gelukkig nergens last van.
Werd overigens net nog even gebeld door XMS om na te vragen of alles weer werkte. Erg netjes!
Verwijderd
Kijk en zo hoort het te gaanwizkid_niels schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:49:
Werd overigens net nog even gebeld door XMS om na te vragen of alles weer werkte. Erg netjes!
de groep static IP klanten had juist de grootste impact. Na de werkzaamheden van vanmiddag waarbij hardware op nikhef vervangen is stonden er nog wat oude routes actief. Die zijn nu allemaal opgeschoond en nu zou het *echt* allemaal stabiel moeten blijven werken.wizkid_niels schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:49:
Ik heb ook nog statisch via InterNL, maar had er wel last van
In utrecht is iets anders aan de hand, daar is een fiber stuk die ze nu moeten herstellen. Dat staat los van de landelijke netwerkissue die speelde.SilverAqua schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 20:35:
Utrecht, Lunetten alles nog steeds down, en aangezien ik een eigen bedrijf heb behoorlijk balen maar we wachten wel hoor. Heb router al meerdere malen uren uit gezet en net weer aan gedaan, nog niks!
Verwijderd

Maar dat zal wel door Utrecht komen?
[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 22:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door fast-server op 19-07-2012 22:31 . Reden: typo ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2012 22:44 ]
hmmm nog steeds? Heb je je CPE al even van de stroom gehad?fast-server schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 21:36:
Arnhem packetfront met vast InterNL vast IP klappert ook steeds aan en uit.
Ben namelijk met mijn mail server bezig, kan hem nu niet offline gooien.
edit:
Verliest nog steeds packets en heb hoge ping tijden.
Download en upload is de ene keer 16Kbps en de andere keer 94Mbps of iets er tussen in.
[ Voor 34% gewijzigd door fast-server op 19-07-2012 22:45 ]
Verwijderd
Werkt het inmiddels weer naar behoren? - SophiePabbus schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 17:17:
Telefonie werkt (nog?) niet. Geen kiestoon, Ledjes 1 + 2 blijven knipperen ook nadat het glasmodem stroomloos is geweest.
Telefoonnummer kan ook van buitenaf niet gebeld worden. Bandje met meldtekst: Het telefoonnummer dat u heeft gebeld geeft geen gehoor.
Verwijderd
Bleek 1 van de twee voedingen kapot te zijn gegaan bij de opstart. De werkende voeding maar op het basisstation aangesloten en omdat het nog een oude DGR heeft (vandaar dus twee voedingen), nu dus even geen telefoon.
Melding bij XMS gedaan en er wordt een nieuwe voeding opgestuurd. Das mooi.
Verwijderd
Er wordt hard gewerkt om de kabelschade te herstellen. Wij doen ons best dit voor het weekend te herstellen. - SophieFl4pp13 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:33:
Is er inmiddels al iets bekend over de kabelbreuk voor Utrecht Lunetten? Het zou prettig zijn als dat voor het weekend gefixt wordt.
Voor Webcare, een bedankje naar de helpdesk toe (mag ook wel eens, en is zeker verdiend). Na een wat lange wacht tijd (het is vakantie, en een storing, dus niet meer dan te verwachten) even gemeld dat het niet werkte, en de symptomen. Ze wisten niet wat het was, maar gingen kijken.
Werd een uurtje of anderhalf uur later terug gebeld om de storing af te melden en te kijken of alles weer werkt.
Zeer netjes, zeer gewaardeerd!
Heeft iemand enig idee hoe groot dit plaatje dient te zijn?
EDIT: Doh stomme ik, ik heb het hier wel over een genexis.
In dit document zie je beide kasten hangen
[ Voor 50% gewijzigd door muppet99 op 20-07-2012 10:46 ]
Carpe Diem
Ik heb de Packetfront (DRG 600). Die heeft als afmeting (hxb) 60 x 80 mm, is inclusief module voor telefoon.Phoolie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:33:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Een tijdje terug waren ze aan de deur geweest voor glasvezel, ik was echter zelf niet thuis. Toen heeft die man aan mijn vriendin aangegeven dat er een plaatje in de meterkast bij gemaakt moest worden om het modem op te kunnen bevestigen.
Als ik zo in de OP kijk dan lijken mij de Genexis modems ongeveer hetzelfde formaat, dus dan moet idd 15x25 groot genoeg zijn. Alleen de bovenste Packetfront en de onderste Genexis lijken me wat groter dan de rest, maar dat zal dan ook vast wel passen.Meultje schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:41:
[...]
Ik heb de Packetfront (DRG 600). Die heeft als afmeting (hxb) 60 x 80 mm, is inclusief module voor telefoon.
Hier zit een plaatje van 22x25cm ongeveer, de modem is zo'n 24x30cm (incl. kabels aan de onderzijde). Dit is een Genexis CRA-F12Tc (Concepts-ICT)Phoolie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:33:
Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Een tijdje terug waren ze aan de deur geweest voor glasvezel, ik was echter zelf niet thuis. Toen heeft die man aan mijn vriendin aangegeven dat er een plaatje in de meterkast bij gemaakt moest worden om het modem op te kunnen bevestigen.
http://www.winterswijkopg.../update-core-advanced-ftudennistd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:47:
[...]
Hier zit een plaatje van 22x25cm ongeveer, de modem is zo'n 24x30cm (incl. kabels aan de onderzijde). Dit is een Genexis CRA-F12Tc (Concepts-ICT)
Idd, je hebt dan de uFTU. Dat is degene die sinds 2012 ofzo overal geplaatst wordt. Alleen in 'oude' gebieden wordt afaik de Genexis oid gebruikt.
Ik zit (volgens XMS) in een WGDO gebied, dat bedoel je met "oud" gebied toch? Maar zal voor de zekerheid wel die grotere maten aanhouden, weet ik zeker dat het goed is.DJSmiley schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:01:
[...]
http://www.winterswijkopg.../update-core-advanced-ftu
Idd, je hebt dan de uFTU. Dat is degene die sinds 2012 ofzo overal geplaatst wordt. Alleen in 'oude' gebieden wordt afaik de Genexis oid gebruikt.
Hoe komt zoiets ?Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 10:04:
[...]
Er wordt hard gewerkt om de kabelschade te herstellen. Wij doen ons best dit voor het weekend te herstellen. - Sophie
Ik heb het idee dat onder de grond het drukker wordt als er boven,en het wordt ook niet goed bijgehouden waar de kabels liggen, er moest laatst thuis in Nederland een container geplaatst worden,maar dat mocht niet op de huidige plaats want daar zou een krachtstroom leiding lopen,de container is verplaatst naar een grasveld verderop,waar het jaar ervoor juist die krachtstroom leiding heen was verplaatst alleen volgens de tekening moest ie dus heel ergens anders lopen.
Ik denk wel dat het belangrijk is als een leiding geraakt wordt om te vermelden dat dit door een externe partij is gedaan, anders lijkt het een intern XMS probleem.
Verwijderd
De kabels zijn (ik neem aan per ongeluk) doorgestoken door de gemeente Utrecht. Zij waren bezig met graven en hebben toen onze kabels geraakt. - SophieNick39 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:13:
[...]
Hoe komt zoiets ?
Ik heb het idee dat onder de grond het drukker wordt als er boven,en het wordt ook niet goed bijgehouden waar de kabels liggen, er moest laatst thuis in Nederland een container geplaatst worden,maar dat mocht niet op de huidige plaats want daar zou een krachtstroom leiding lopen,de container is verplaatst naar een grasveld verderop,waar het jaar ervoor juist die krachtstroom leiding heen was verplaatst alleen volgens de tekening moest ie dus heel ergens anders lopen.
Ik denk wel dat het belangrijk is als een leiding geraakt wordt om te vermelden dat dit door een externe partij is gedaan, anders lijkt het een intern XMS probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2012 13:18 ]
Sophie, alles werkt weer prima.Dankjewel!Verwijderd schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 09:18:
[...]
Werkt het inmiddels weer naar behoren? - Sophie
Verwijderd
Ja, maar zoals ik al enkele malen heb aangegeven woon ik dus in een WGDO gebied volgens XMS. Waaruit maak jij trouwens op dat ik in een nieuw gebied woon? Ik woon in een "portaal" gebied, dat is volgens mij juist een "oud" gebied.fast-server schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:25:
Nieuwe gebieden zijn volgens mij nooit meer WGDO, denk eerder dat je in een WBA+ gebied zit, dit mede omdat je ook KPN ISP's kan kiezen.
Het old schol portaal netwerk wordt omgebouwd van een WGDO netwerk naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop en Genexis apparatuur erin, en dus ook nieuwe modems bij de klanten. Allemaal op 1 dag voor een huishouden. (En dus ook über coole 1 gigabit apparatuur
Als ik het goed begrepen had wordt er nu een pilot gedraaid in Amersfoort?
[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 20-07-2012 15:14 ]
Waarom geeft XMS dan aan dat het WGDO is?Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:08:
Portaal wordt omgebouwd van een WGDO naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop vervangen door Genexis apparatuur. (En ja: über coole 1 gigabit apparatuur)
Wanneer? En gebeurt dat in alle Portaal gebieden? Ook in Amersfoort en Leiden? Heb je hier een bron voor?Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:08:
Portaal wordt omgebouwd van een WGDO naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop vervangen door Genexis apparatuur. (En ja: über coole 1 gigabit apparatuur)
Dit topic is gesloten.
![]()