trankilo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:38:
[...]
Ziggo gebruikt VoD (en uitzendinggemist achtige diensten) wat soort van IP-TV is. Een TS (met drm) bestand gaat naar de STB die dat ondersteund (dus niet mogelijk op een TV met een DVB-C tuner) waanrna je het gevraagde programma kan bekijken.
Is soort van IP-TV, maar dan niet op de wijze die Glashartmedia (multicast) of KPN aanbied aan hun klanten.
Ik heb geen zin om die discussie met Archie aan te gaan, het wordt trouwens wel mogelijk op een tv met CI+ en ingebouwde DVB-C tuner VOD diensten aan te bieden omdat er een CI+ kaart is met retour mogelijkheid., zowel Ziggo als UPC testen hiermee momenteel, er steekt dan een ethernetkabel uit je ci+ kaart.
Omdat het soort van IP-TV iets afwijkt krijg je met hem weer de discussie dat het niet exact hetzelfde is,het is geen Ziggo forum en gelijk krijg je toch niet, overal is Ziggo incompetent (zijn eigen uitspraken) en deugen de medewerkers niet ,maar hij houdt het wel. En zoals ik al dacht wordt nu in het kader van de verwarring op te lossen even met de juiste benamingen gegooid.
Het basis princiepe van iptv is, tv via internet, 1 stream die je opvraagt en niet een lading transportstreams die hoe dan ook altijd in gebruik zijn, voor haar VOD gebruikt Ziggo eenzelfde princiepe en via de kabel is IPTV net zo mogelijk als via glas, alleen biedt ziggo er nog geen tv zenders overheen maar de beeldkwaliteit van iptv en DVB-C is gelijk mits de bron en bandbreedte gelijk zijn, ik heb daar helemaal geen zin in, "vriend Archie" puzzelt elke dag zo'n beetje elke Ziggo stream uit, gooit dat ook op tweakers waar zo'n beetje elke dag tot het einde over spelfouten wordt gezeurd en oh wee als er weer ergens een foutje opduikt, dan wordt die hele stream,liefst meer, volledig in zijn prive klachtentopic gezet... en hij is gek op woordspelletjes, de juiste naam van ziggo's iptv variant voor VOD is geen IPTV en voila... there he is..
Hoewel de technische verschillen tussen coax en glas enorm zijn en glas daar met kop en schouders bovenuit steekt, kijkt de gemiddelde klant naar de producten en de prijs, en door de limitaties in de techniek die XMS gebruikt ( max 100 mbits op packetfronts/Genexis) komt dat glasvezel potentieel ook niet los, kijk je met 3 a 4 tv's naar een HD zender dan hou je bij XMS ongeveer 60 mbits over voor internet, bij kabel hou je de volledige 120, KPN wil ook de ADSL snelheden behoorlijk gaan aanpakken, en als die ACTA wet of de voorgestelde variant er komt en zowel up als downloaden van bepaalde content verboden wordt zie ik persoonlijk het hele nut van die snelle verbindingen via welk medium dan ook niet meer in, Ziggo heeft momenteel meer zenders dan KPN (HBO en Film1 bv) dus dan neem ik een pakketje met een lage internetsnelheid om wat te browsen en richt ik alles op tv, analoog wordt hier in dit huis nergens meer gekeken dus daar maak ik me ook niet druk om, en een losse decoder hoef ik niet meer.
Google komt ook met een eigen tv dienst in Nederland via een nieuwe Sony netwerkspeler en met de Liquid TV HD Dongle (Smartkey tv) heb je android 4, video on demand en al je android apps op tv en of dat nu via kabel,fiber of koper komt interesseert me dan weinig meer.
Komt XMS met een leuk pakketje en een dienst waar ik mijn tv gewoon voor kan gebruiken zonder decoder ( de techniek staat niet stil) dan ga ik daar op over, van mijn part via elastiek of waslijn.
[
Voor 23% gewijzigd door
Nick39 op 18-07-2012 10:39
]