XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.645 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Om het DVB-C signaal op te vangen heeft u een kastje (ontvanger) nodig. Ontvangers met het DVB-C standaard logo kunnen gebruikt worden. XMS levert de Ziggo-kastjes zelf niet uit, maar zijn te koop in de betere elektronicawinkels. Daarnaast worden veel nieuwe platte tv' s uitgerust met een ingebouwde DVB-C ontvanger.
XMS kan niet garanderen dat elke DVB-C ontvanger op het netwerk te gebruiken is. De volgende ontvangers zijn in het verleden succesvol aangesloten op het netwerk:
Sagem ICAD81HD
Samsung DCB-B270R
Samsung DCB-H360R
Cisco 8455 DVB
Humax IR-FOXC
Panasonic TU-DC40RD
Samsung DCB-9401-R
Philips DCR2020/03
Samsung DCB-P850RS
Humax HDR-505C
Eye TV Hybrid USB module
DIGI1 STB 85 IR
Hier mag de Humax IRHD-5100C aan toegevoegd worden. Werkt als een zonnetje 8)

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:11:
Heren.. ik heb de discussie al afgesloten (persoonlijke doelstelling voor dit jaar: me minder laten verleiden tot discussies die zinloos zijn omdat beide partijen het in de basis al niet met elkaar eens (willen) zijn).. het lijkt me handig als jullie dat ook doen. Dit heeft niets meer met de thread te maken en gaat ook nooit tot een constructief resultaat leiden (of lijden :P).
Hier is het lijden in Leiden denk ik... Ik heb aan de deur een intercom met camera, dat werkt via IP, dus als iemand in Leiden aanbeld gaat via een app er een belletje op mijn foon en kan ik de persoon zien en hem te woord staan waar ik ook ben en zonder dat de persoon weet dat ik helemaal niet thuis ben,maar daar kom ik van buitenaf nog niet in. (Tis nu 40 graden en ja ik ben Nederlander,dit is niet leuk meer,airco doet het prima maar je kan de straat niet op...denk er hard over na om voortijdig terug te komen)
Ik reageer nu gewoon even in het algemeen ook al quote ik jou,feit dat je bij de ISPFabriek werkt wil niet zeggen dat je de eigenaar bent en ik zie ff niet gebeuren dat de oude iprange en terug migreren naar internlnet er ook even niet meer gaat inzitten ( zou me nu ik de helft heb hersteld,alleen maar meer in de problemen werken ) dus de mensen met een variabele ip zitten aan deze nieuwe constructie vast.
Dat dit eerst goed had moeten worden gecommuniceerd is ook duidelijk, dit is niet gedaan.
Ben je op vakantie dan ben je de l*l maar feit is wel dat ik daar een tijdje mee bezig ben geweest.
De wereld is niet vergaan,maar er is een hoop ongemak opgetreden, ook is er een hoop niet duidelijk, kan ik nu een andere ISP nemen ? ( zinloos want het wordt uiteindelijk toch via de ISPfabriek afgewikkeld ) Het zou wel eens fijn zijn om puntsgewijs, in plaats van "een betere dienstverlening in de toekomst" uit te leggen wat er gebeurd is, wat er wel en wat er niet kan, een soort van open keuken dag.
Er hoeven geen koppen te rollen,maar iemand had zich toch moeten realiseren dat voor met name Tweakers die geen standaard config hebben,dit grote consequenties zou hebben.
Trek er in elk geval lering uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Nick39 op 15-07-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Mijn IP adres is vorige week ook gemigreerd naar de ISPfabriek. Nu woon ik in een genexis gebied (3905) en zie ik in het mijn.xmsnet.nl overzicht dat het IP adres aan mijn aansluiting is gekoppeld wat hiervoor ook het geval was. Mag ik nu aannemen dat dit nieuwe "statische" adres voorlopig niet meer veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik de enige ben maar sinds vandaag heb ik weer toegang tot http://thepiratebay.org/

Gister kreeg ik nog de standaard geen toegang melding maar sinds vandaag heb ik weer toegang.

Wou graag even weten van anderen of dit bij jullie ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:11:
Wou graag even weten van anderen of dit bij jullie ook zo is.
PSSSSSS, werkt hier ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrbeam schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:14:
[...]
PSSSSSS, werkt hier ook weer.
Vraag me nu wel af of bij andere providers in nederland het zelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:18:
[...]

Vraag me nu wel af of bij andere providers in nederland het zelfde is.
oude situatie: IP range InterNL --> onderdeel van Tele2 welke rechtzaak tegen Tim hebben verloren dus block.

Nieuwe situatie na migratie: IP range van ISPFabriek --> geen rechtzaak, geen blokkade ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:39:
Mijn IP adres is vorige week ook gemigreerd naar de ISPfabriek. Nu woon ik in een genexis gebied (3905) en zie ik in het mijn.xmsnet.nl overzicht dat het IP adres aan mijn aansluiting is gekoppeld wat hiervoor ook het geval was. Mag ik nu aannemen dat dit nieuwe "statische" adres voorlopig niet meer veranderd?
Net zo statisch als het vorige IP adres verkregen via DHCP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-09 22:05
@XMS_webcare:
De EPG data in de Amino is vanaf 19 juli leeg, kunnen jullie dit doorgeven binnen XMS of melden aan GHM zodat dit wordt opgelost.

Alvast bedankt.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
chocka schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:19:
Whahahahaha Denan! Goed dat je in juli dit alsnog ontdekt................... 8)7 |:( O-) :) ;) :9 :P
Ik ken mijn zwakke punten wel.. of ik er iets mee doe is een tweede. ;)

1) - Ik denk te vaak dat ik met (imho) redelijke argumenten iemand tot een inhoudelijke en constructieve discussie kan verleiden. (en daarbij vergeet ik wel eens dat iemand anders mijn typings anders kan interpreteren).
2) - Ik ben te oplossingsgericht :P

Wat 2 betreft een (ot) anekdote (als nick dat mag.. mag ik dat ook ;))
Tijdens mijn studie heb ik een tijdje in een club gewerkt en na afloop evalueerde ik altijd de avond met de bardames. Nou was ik zelf van mening dat het best goed ging: lastige klanten werden aangesproken of eruit gezet, afspraken en processen werden aangepast als ze aangaven dat het niet lekker liep en over het algemeen werden "problemen" opgelost. Tot mijn verbazing kwam ik er na een paar maanden achter dat ze helemaal niet zo blij waren met mijn oplossingsgerichte aanpak. De bardames vonden de oplossing helemaal niet zo belangrijk.
Wat ze wel belangrijk vonden was een luisterend oor waar ze na afloop van de avond hun frustratie konden uiten. Dat ik tijdens die gesprekken de inhoud in ging en meteen met oplossingen kwam vonden ze maar frustrerend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:11:
Internet in Wijchen lijkt het niet te doen, restart amino en router helpen niet en ook google dns gebruiken maakt geen verschil...
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:13:
Bij XMS ook inet uitval?
Bij Lijbrandt ligt half nederland eruit (geen inet, wel iptv).
Appel schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:13:
[...]

Viel hier in Leusden ook voor een minuut of 5 weg. Kwam vanzelf weer on line.
Suicyder schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:26:
Hier had ik ook even geen internet. TV werkte wel. Storing duurde 45 minuten echter, precies het moment gechecked denk ik toen het net plat ging vermoed ik.

Er werd geen IP adres uitgedeeld. Dat ik een storing heb tot daar aan toe, maar dat de helpdesk niet oppakt als ik bel vond ik nogal storend. Na doorschakeling heb ik een aantal minuten gewacht, maar als ik een 'overgaan' toon blijf horen en geen computer wachtrij dan hang ik op den duur wel op.

edit:
Ik heb geen last van packet loss overigens sinds het up is. Ook even getest met ping -t naar google.nl
Wij hebben veel meldingen gekregen van klanten hierover. Ik begrijp dat het inmiddels allemaal weer werkt. De oorzaak van het probleem wordt achterhaald om het hopelijk in de toekomst te voorkomen. Excuses voor het ongemak. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marigo schreef op zondag 15 juli 2012 @ 21:39:
Waarschijnlijk blijft dit ip adres voorlopig hetzelfde, alleen bij bijvoorbeeld onderhoud aan het netwerk kan het ip adres veranderen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Priest-NL schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:07:
@XMS_webcare:
De EPG data in de Amino is vanaf 19 juli leeg, kunnen jullie dit doorgeven binnen XMS of melden aan GHM zodat dit wordt opgelost.

Alvast bedankt.
Dat is goed, wil je even je adresgegevens via DM sturen zodat ik het kan doorzetten? Haal voor de zekerheid eerst nog even je amino en glasvezelmodem van het stroom en een software update van de amino. Als de data dan nog niet verschijnt, geven wij het door. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 16 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Wat 2 betreft een (ot) anekdote (als nick dat mag.. mag ik dat ook ;))
[...]
Wat ze wel belangrijk vonden was een luisterend oor waar ze na afloop van de avond hun frustratie konden uiten. Dat ik tijdens die gesprekken de inhoud in ging en meteen met oplossingen kwam vonden ze maar frustrerend :P
Dat merk je heel vaak,voel me niet aangesproken en het is ook niet richting jou maar een discussie moet wel een discussie zijn,geen eenzijdige monoloog waarin je 2 keuzes hebt,het er mee eens zijn of het er niet mee eens zijn en vaak laat men maar een keus: je moet het er mee eens zijn,anders komen er allemaal statements die aan moeten tonen waarom iemand gelijk heeft ( of denkt te hebben ) .
Ik heb mijn ongenoegen uitgesproken.,maar dat moet op een gegeven moment ook wel afgelopen zijn,maar toch blijft mijn vraag: waarom ?
Een "om jullie in de toekomst beter van dienst te zijn" verklaring is gewoon een marketing kreet waar ik niet zoveel verder mee kan.
Dus zou ik graag horen waarom een migratie mij in de toekomst beter van dienst zou zijn,dat kan namelijk ook mijn keuzes voor de toekomst bepalen, en dan probeer ik niet opnieuw een discussie op te roepen over de argumenten om dit te doen,ik wil de argumenten zelf, voor zover geen bedrijfsgeheim,weten.
Jij en ik staan soms lijnrecht tegenover elkaar,maar respecteren elkaars standpunten wel en tot nu toe heb ik altijd een kern kunnen ontdekken waarover we het in elk geval eens zijn,je weet ook mijn zeer brede interesses en dat ik graag het hoe en waarom weet,vanuit die interesse.
Ik probeer je niet tot een discussie te verleiden,maar een wederzijds begrip kan er ook toe leiden dat ik mijn klacht bij de opta intrek.
Ik zoek geen geschilpunten, ik zoek raakpunten.
(off topic: tot september zijn er echt geen interessante series meer die doorlopen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:49:
Dus zou ik graag horen waarom een migratie mij in de toekomst beter van dienst zou zijn,dat kan namelijk ook mijn keuzes voor de toekomst bepalen, en dan probeer ik niet opnieuw een discussie op te roepen over de argumenten om dit te doen,ik wil de argumenten zelf, voor zover geen bedrijfsgeheim,weten.
Als ik het al zou weten zou ik er niets over mogen zeggen... of ik zou je moeten doden ;) Het is aan XMS om daar iets over te roepen.
(off topic: tot september zijn er echt geen interessante series meer die doorlopen :( )
offtopic:
Awake nog gezien? En falling skies se2 is verrassend goed. In tegenstelling tot se01 (aliens komen max 2 a 3 tegelijk.. en hebben geen radio.. en verliezen elk gevecht) is se02 een stuk duisterder en geloofwaardiger. 1 was wel tenenkrommend slecht btw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Dat is goed, wil je even je adresgegevens via DM sturen zodat ik het kan doorzetten? Haal voor de zekerheid eerst nog even je amino en glasvezelmodem van het stroom en een software update van de amino. Als de data dan nog niet verschijnt, geven wij het door. - Sophie
Is inmiddels al opgelost, zullen ook wel meer mensen melding hebben gemaakt :) probleem speelde namelijk ook bij Lijbrandt.

Maar thanks voor de reply Sophie.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
offtopic:
Ik weet niet of het je/jullie genre is maar Suits kan ik heel erg aanbevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
denan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:30:
[...]

Edit.. laat maar.. sommige discussies zijn te eenzijdig om te voeren. |:(
Fijn, toch nog wat volwassenen hier, de ballenbak kan weer gesloten worden.

Offtopic: Heb trouwens (buiten de schuld van XMS om) nu al spijt van mij aanvraag. De vriendin belde net, de stoep was vandaag open en een niet al te best nederlands sprekende bouwvakker wist haar te melden dat er iets stuk was. Half uur later staat de Joulz op de stoep, de prutsers hadden voor de zoveelste keer (volgens die Joulz monteur) een gasleiding kapot getrokken. Gelukkig is alles weer opgelost, maar men (Reggefiber) zou best iets meer geld uit mogen geven aan betere bouwvakkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Vind ik dan weer vreemd om te vermelden. Jullie weten toch wel dat de GUI en daardoor dus ook de EPG niet meer als webpagina's zijn? Dus als je amino de EPG kan benaderen dan heeft al dat "gereset gemeuk" toch helemaal geen zin? Daarmee verschijnt echt niet wonderbaarlijk de EPG gegevens op de server.

Of ben ik nu gek?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 12:46:
[...]
Fijn, toch nog wat volwassenen hier, de ballenbak kan weer gesloten worden.

Offtopic: Heb trouwens (buiten de schuld van XMS om) nu al spijt van mij aanvraag. De vriendin belde net, de stoep was vandaag open en een niet al te best nederlands sprekende bouwvakker wist haar te melden dat er iets stuk was. Half uur later staat de Joulz op de stoep, de prutsers hadden voor de zoveelste keer (volgens die Joulz monteur) een gasleiding kapot getrokken. Gelukkig is alles weer opgelost, maar men (Reggefiber) zou best iets meer geld uit mogen geven aan betere bouwvakkers.
Wat heeft een gasleiding te maken met jouw internetconnectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Kan het zijn dat het internet in Kattenbroek (3823VH) eruit ligt? Ik krijg meldingen van het thuisfront dat niks het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 14:54:
[...]

Wat heeft een gasleiding te maken met jouw internetconnectie?
Misschien gaat het bij jullie anders, maar bij ons zitten zowel de gasleiding als de glasvezel onder de grond ;)

Waar heb ik het trouwens over een internetconnectie?

[ Voor 8% gewijzigd door Phoolie op 16-07-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku33 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:15:
Kan het zijn dat het internet in Kattenbroek (3823VH) eruit ligt? Ik krijg meldingen van het thuisfront dat niks het doet.
Hier is niets over bekend. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nick39 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 11:49:
[...]
(off topic: Sinds 10 juli is seizoen 4 van White Collar begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:24:
[...]
Hier is niets over bekend. - Sophie
Gisteren lag Groote Kreek (Emiclear/Kattenbroek?) er ook even uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter herinnering, en omdat het al bijna donderdag is:
Rekenblok schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:36:
Aankomende donderdag zie ik nog 1 keer een paar zeer hoge pieten binnen de organisatie.
Misschien een mooie gelegenheid om voor die dag nog snel een brief op te stellen?
En aantal mensen heeft zich in eerdere postings in ferme bewoordingen uitgelaten over de overlast die ze ervaren wanneer het ip adres niet (meer) vast is. Rekenblok biedt nu een kanaal om die overlast aan te kaarten bij de beslisbevoegden waardoor het wellicht mogelijk weordt om in gesprek te raken over een oplossing.

Dit lijkt me een uitgelezen kans om te grijpen ... of om voor eeuwig te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Ik heb mijn mening en vragen al meerdere malen hier gepost in dit topic de laatste paar dagen. Het staat Rekenblok vrij om die over te nemen. Het heeft geen zin om hier weer in herhaling te gaan vallen.
Fiber in "XMS Glasvezel ervaring - XV"

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet persoonlijk bedoeld, maar wanneer iedereen verwacht dat de ander (lees: Rekenblok) wel de moeite zal nemen om het topic door te akkeren op zoek naar argumenten voor een probleem dat het zijne niet is, acht ik de kans op succes niet heel groot ...

Maar ik ben niet eens klant, dus ik bemoei me er verder niet mee. ;)
Het was slechts een hint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldert
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb een connectie via XMS in wijchen. Sinds de storing van afgelopen zondag is mijn uploadsnelheid geen 50 of 100 mbit meer, maar 5 tot 10 mbit. Download is hetzelfde gebleven. Hebben meer mensen hier last van?

ohja, de helpdesk figuur wist mij te vertellen dat heel weinig mensen nog geklaagd hadden over de storing en dat het waarschijnlijk aan mij lag, lijkt me sterk nu ik lees dat veel meer mensen er last van hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aldert schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:23:
Ik heb een connectie via XMS in wijchen. Sinds de storing van afgelopen zondag is mijn uploadsnelheid geen 50 of 100 mbit meer, maar 5 tot 10 mbit. Download is hetzelfde gebleven. Hebben meer mensen hier last van?

ohja, de helpdesk figuur wist mij te vertellen dat heel weinig mensen nog geklaagd hadden over de storing en dat het waarschijnlijk aan mij lag, lijkt me sterk nu ik lees dat veel meer mensen er last van hadden.
http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ deze doet het weer, al geeft ie cable aan ipv fiber, blijkbaar vinden ze snelheden onder de 100 mbits bij kabel horen, maar daar doet ie het goed ( ik gebruik remote desktop )
Wat betreft tips over series, allemaal al in de download pipe,maar doe eerst nog ff seizoen 7 supernatural,dank voor de tips.
@Denan,vermoorden gaat nu wat moeilijk,of je moet me ouzo puur geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aldert
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Hmm te vroeg geklaagd. speedtest.net doet maar moeilijk met 1 server (Solcon, dronten), een paar anderen geven ~50 mbit upload aan. http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ geeft idd een goede snelheid, 91 down, 86 up. Geen problemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aldert schreef op maandag 16 juli 2012 @ 22:23:

De storing was volgens mij dat de verbinding er helemaal uit lag/ligt, jij hebt het over een lagere snelheid.

Heb je al 1 PC rechtstreeks aangesloten en de snelheid getest nadat je het glasvezelmodem voor 60 min spanningsloos hebt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op maandag 16 juli 2012 @ 15:17:
[...]
Misschien gaat het bij jullie anders, maar bij ons zitten zowel de gasleiding als de glasvezel onder de grond ;)

Waar heb ik het trouwens over een internetconnectie?
Excuus, verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-08 17:42
Vraagje waar ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen. Mijn glasvezel modem, de Packetfront, is afgelopen week aangesloten en het beraad internet werkt lekker snel met 50Mbit. Gisteren probeerde ik met een oude router van thuis, de Sitecom WL-108, een draadloos netwerk op te zetten. Het draadloos opzetten is niet zo moeilijk, maar ik krijg met geen mogelijkheid internetverbinding op de router. Iemand enige idee of deze router niet de juiste features heeft?

Omdat het toch een oud beestje was heb ik nu de TP-Link TL-WR1043ND bestelt en hoop ik deze morgen binnen te krijgen. Wat kan ik fout doen bij het aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door R1chardTM op 17-07-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R1chardTM schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:36:
Omdat het toch een oud beestje was heb ik nu de TP-Link TL-WR1043ND bestelt en hoop ik deze morgen binnen te krijgen. Wat kan ik fout doen bij het aansluiten?
De router meteen aansluiten zonder de spanning voor 60 min van het glasvezelmodem te halen, dan staat het MAC adres van de eerste router of PC er nog in en krijg je geen verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dus vlak voor dat je de nieuwe router binnen krijgt even de stroom een uurtje van de glasvezelmodem. De nieuwe router op de glasvezelmodem aansluiten. Je pc bedraad op de nieuwe router aansluiten. De nieuwe router instellen volgens de instructies van de snelstartgids die bij je nieuwe router zit.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:44:
[...]

Of en zo ja wanneer dit wordt opgelost is bij ons (nog) niet bekend, we hebben deze informatie doorgegeven aan onze collega's zodat er naar gekeken kan worden. Zodra wij een reactie hebben ontvangen zullen wij dit hier doorgeven. -Tim
De netwerkbeheerder is bezig met een test opstelling voor IPv6. Deze tests zijn zij aan het afronden. Er zal worden gekeken of dit ook in de praktijk te implementeren is. Het antwoord op de
vragen over reverse mapping blijven wij je nog verschuldigd.-Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
Precies hoe ik de oude modem heb aangesloten. Die zal dan toch echt overleden zijn denk ik. Thx voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:21
Ik zie nergens in het bericht dat verwijst naar coax dat dat de reden is?

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 17-07-2012 12:13 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:59
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:46:
[...]

Mogelijk heeft dit te maken met de eisen die de zenders verbinden aan het aanbieden van deze zenders / opties. We gaan dit navragen bij Glashart Media, hier komen we nog op terug. -Tim
Al reactie mogen ontvangen van GHM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Mensen willen gewoon analoog of DVB-C maar dan wel met meer HD en de pluspakket zenders.

KPN bied het bovenstaande al helemaal niet...

Mensen worden nu gedwongen om zenders op de geven (Plus + HD zenders op DVB-C bij een Reggefiber ISP)
Dure IPTV hardware te kopen en netwerk kabels te leggen, terwijl TV's al DVB-C geschikt zijn en de kabels er al liggen.

Qua TV is Reggefiber gewoon fors duurder als je op een aantal TV's ook HD wil kijken.

Ziggo:
ca. 12 HD & 60 digitale zenders voor € 17,20 per maand op al je TV's

IPTV kan wel zo handig zijn voor Reggefiber maar het is absoluut niet wat de meeste mensen willen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:59:
IPTV kan wel zo handig zijn voor Reggefiber maar het is absoluut niet wat de meeste mensen willen.
En dat terwijl er nog steeds meer klanten op glasvezeloverstappen en dan met name voor IPTV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Rekenblok schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:12:
[...]
Ik zou daar gewoon niet op reageren als ik jou was, Rekenblok. Het heeft trouwens ook weinig met dit XMS topic te maken. Voor je het weet beland je in de zoveelste eindeloze kabel vs. glasvezel discussie.
fast-server schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:59:
Spreek vooral voor jezelf. Hoe weet jij nou wat 'de meeste mensen' willen? Hier in ieder geval een super tevreden IPTV gebruiker die niet meer terug wil naar DVB-C :*)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr. Jinx op 17-07-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Maar niet in gebieden waar open DVB-C is zoals bij Ziggo, het zijn vooral de gesloten UPC gebieden.
UPC klanten zijn immers toch al "gewend" aan een gesloten systeem zonder iets te kiezen te hebben (eigen volgorde zenderlijst, betalen extra boxen etc.)

Afbeeldingslocatie: http://www.eindelijkglasvezel.nl/tl_files/themes/reggefiber/images/glasvezel_map_placeholder_large.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~beren267/nieuws/img/veendam_kaart_gr.gif

Kijk en vergelijk!

Mensen in Ziggo gebieden willen geen gesloten systeem welke ook nog eens duurder en minder gebruiksvriendelijk is.

[ Voor 40% gewijzigd door fast-server op 17-07-2012 13:37 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:08:
[...]

En dat terwijl er nog steeds meer klanten op glasvezeloverstappen en dan met name voor IPTV ;)
Ben wel benieuwd of daar onderzoek naar gedaan is, en zo ja, waar de onderzoeksresultaten te vinden zijn.
En ook naar de vergelijking na een jaar klant zijn (dus: wat was destijds je reden om over te stappen, en hoe denk je daar nu over).

Ik heb nl moeite om binnen mijn eigen referentiekader de hierboven aangehaalde stelling geloofwaardig te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:13:
Ik heb nl moeite om binnen mijn eigen referentiekader de hierboven aangehaalde stelling geloofwaardig te vinden...
Laat ik mijn opmerking een beetje aanvullen: de mensen die ik in mijn omgeving heb zien overstappen naar een glas ISP hebben dat voornamelijk gedaan voor de combi: sneller internet + IPTV. Was idd een beetje voorbarig om te zeggen dat dit voor het grootste gedeelte van de nieuwe glasklanten zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En "de combi: sneller internet + IPTV" klinkt ook weer anders dan "met name voor IPTV"...

Desalniettemin lijkt zo'n onderzoek (voor en na een jaar) me wel interessant, ook qua kansen voor de providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:48:
[...]

Al reactie mogen ontvangen van GHM?
Nog niet, wij gaan er achteraan. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:12:
Maar niet in gebieden waar open DVB-C is zoals bij Ziggo, het zijn vooral de gesloten UPC gebieden.
UPC klanten zijn immers toch al "gewend" aan een gesloten systeem zonder iets te kiezen te hebben (eigen volgorde zenderlijst, betalen extra boxen etc.)

[afbeelding] [afbeelding]

Kijk en vergelijk!

Mensen in Ziggo gebieden willen geen gesloten systeem welke ook nog eens duurder en minder gebruiksvriendelijk is.
Zo open is Ziggo nou ook weer niet hoor. Er is nog altijd maar 1 provider te kiezen. Via glasvezel kan ik kiezen uit 5 (XMS, KickXL, KPN, XS4all & sinds kort ook Concepts).

Ik heb iig XMS aangevraagd. Wie weet stap ik na een jaar wel weer terug, maar dat zien we tegen die tijd wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Met open bedoel ik de hardware keuze
Kun je bij UPC en op IPTV je eigen boeketten en zenderlijst maken>> Nee
Kun je voor IPTV een ontvanger naar keuze kopen>> Nee

Bij Ziggo mag je zelf weten en beslissen welke TV of settopbox je koopt om alle HD en pluspakket zenders te kunnen kijken.
CI+ is ook niet verplicht als je hardware het niet ondersteund.

Dat zou jij als ziggo klant toch wel moeten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
fast-server schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:58:
Met open bedoel ik de hardware keuze
Kun je bij UPC en op IPTV je eigen boeketten en zenderlijst maken>> Nee
Kun je voor IPTV een ontvanger naar keuze kopen>> Nee

Bij Ziggo mag je zelf weten en beslissen welke TV of settopbox je koopt om alle HD en pluspakket zenders te kunnen kijken.
CI+ is ook niet verplicht als je hardware het niet ondersteund.

Dat zou jij als ziggo klant toch wel moeten weten :)
Die zenderlijsten interreseren mij dus totaal niet. Daarnaast kan je bij IPTV (in WGDO gebied) natuurlijk een HTPC bouwen, ok men ondersteund het niet, maar het werkt wel.

Wat bedoel je trouwens met dat CI+ niet verplicht is? Zonder CI+ heb je niks aan je DVB-C tv hoor, dan heb je gewoon een STB nodig. Ok, die mag je dan wel zelf uitzoeken. Wil je interactieve TV, dan zit je (volgens mij) wel vast aan een STB. Al hebben veel Smart TV's dan wel een alternatief hiervoor aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:58

DjVe

Hatsaflats!

Phoolie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 14:42:
[...]
Die zenderlijsten interreseren mij dus totaal niet. Daarnaast kan je bij IPTV (in WGDO gebied) natuurlijk een HTPC bouwen, ok men ondersteund het niet, maar het werkt wel.

Wat bedoel je trouwens met dat CI+ niet verplicht is? Zonder CI+ heb je niks aan je DVB-C tv hoor, dan heb je gewoon een STB nodig. Ok, die mag je dan wel zelf uitzoeken. Wil je interactieve TV, dan zit je (volgens mij) wel vast aan een STB. Al hebben veel Smart TV's dan wel een alternatief hiervoor aan boord.
CI+, voluit Common Interface Plus, is een sleuf in een digitaal televisietoestel of settopbox waarin een uitbreidingsmodule kan worden geplaatst. De sleuf wordt voornamelijk gebruikt voor het plaatsen van een ontsleutelingsmodule voor betaaltelevisie. CI+ is een door enkele bedrijven uitgewerkte afwijking op de standaard Common Interface van het DVB-consortium. Het belangrijkste verschil tussen CI+ en de standaard Common Interface is dat CI+ consumenten beperkingen oplegt bij het opnemen van televisieprogramma's.

Bron Wikipedia

Je hebt alleen en DVB-C tuner nodig, geen CI module :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DjVe schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:02:
[...]

CI+, voluit Common Interface Plus, is een sleuf in een digitaal televisietoestel of settopbox waarin een uitbreidingsmodule kan worden geplaatst. De sleuf wordt voornamelijk gebruikt voor het plaatsen van een ontsleutelingsmodule voor betaaltelevisie. CI+ is een door enkele bedrijven uitgewerkte afwijking op de standaard Common Interface van het DVB-consortium. Het belangrijkste verschil tussen CI+ en de standaard Common Interface is dat CI+ consumenten beperkingen oplegt bij het opnemen van televisieprogramma's.

Bron Wikipedia

Je hebt alleen en DVB-C tuner nodig, geen CI module :)
Bedankt voor de informatie, maar wat bedoel je hier mee te zeggen? Bij XMS is CI idd niet nodig, maar het ging er om of het bij Ziggo nodig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de oplevertijden van XMS?

Vrijdag 6 juli heeft Reggefiber hier de FTU geplaatst (leeg kastje met alleen de kabel afgemonteerd). Paar dagen later naar XMS gebeld wanneer ik hun modem kan verwachten. Dat konden ze me helaas niet vertellen en ik moest maar even afwachten. Tot vandaag gewacht en weer gebeld hoe het nu zit. Toen vertelde ze me dat de aansluiting nog helemaal niet actief is. O... Reggefiber gebeld. Wel hoor meneer, uw woning is 'orderklaar' en de provider kan gewoon leveren.

XMS weer gebeld, 6 keer NAW gegevens moeten geven, dus ik dacht al dat ze de inschrijving kwijt waren. Na een tijd toch gegevens gevonden en kreeg toen te horen dat ze nog geen indicatie konden geven wanneer de spullen worden opgestuurd.

Wat moet ik hier nou mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:08:
[...]

Dat is een non issue, want via de kabel kan je ook gewoon IPTV kijken, de kwaliteit van IPTV is niet beter dan die van dvb-c.
Rekenblok schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:12:
[...]

Er was in de plaatselijke krant een bericht over met een simpele redenatie dat Reggefiber die 30% moet laten vallen, ik zal kijken of ik het nog terug kan vinden, waar het feitelijk om ging was, als men die criteria blijft hanteren is de bereidheid om te tekenen niet zo groot,vaak is het zo dat als het toch wordt aangelegen het aantal overstappers groter is dan als men zich vooraf zich moet binden, vergelijk het met een flink dorp waar een Albert Heijn aanwezig is en men een Actie gaat houden voor een C-1000, een hoop mensen zal oordelen dat men aan Appie wel genoeg heeft,terwijl als C-1000 toch besluit te gaan bouwen een aantal Appie mensen uit nieuwsgierigheid gaan kijken en toch klant worden waardoor feitelijk die C-1000 die men eerst niet wilde, uiteindelijk meer klanten heeft als de al aanwezige Appie.
Zo'n intekenactie is een moment opname, als er morgen iets gebeurt ( flinke kabel storing) kan men overmorgen bij wijze van spreken opeens wel willen, en onderschat ook de van mond tot mond reclame niet, een kennis die glasvezel neemt, kan zo enthousiast zijn dat degene die eerst niet tekende,het later toch besluit te nemen.
Mr. Jinx schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 13:10:
[...]

Ik zou daar gewoon niet op reageren als ik jou was, Rekenblok. Het heeft trouwens ook weinig met dit XMS topic te maken. Voor je het weet beland je in de zoveelste eindeloze kabel vs. glasvezel discussie.

[...]

Spreek vooral voor jezelf. Hoe weet jij nou wat 'de meeste mensen' willen? Hier in ieder geval een super tevreden IPTV gebruiker die niet meer terug wil naar DVB-C :*)
Je maakt jezelf nu erg belachelijk,ten eerste neem je aan dat ik een discussie op gang wil brengen,Rekenblok kent me goed genoeg om te weten dat ik opjectief ben, ten tweede zoals gezegd kan men via de kabel net zo goed IPTV verzenden en heeft het dus voor tv kwaliteit geen enkel voordeel of nadeel om via Glas of Coax te worden verzonden, IPTV is slechts een protocol dat totaal niet gebonden is aan coax of glas dus roepen dat je erg tevreden bent over IPTV en niet meer terug wil naar DVB-C is onzin, want over beiden kan het kwalitatief net zo goed, Ziggo gebruikt IPTV en DVB-C en XMS gebruikt IPTV en DVB-C dus het heeft zowieso weinig nut om daar een discussie over te beginnen.
Het enige verschil is dat de coax er al ligt en de vezel nog niet.
De aanleg van een vezelnet is duur,maar als je van te voren gaat eisen dat minimaal 30% het neemt dan ben je dom bezig,want wie zegt dat als er wel 30% is,men over een jaar dat nog steeds wil ?
Het kan wel 30% in aanvang zijn,maar na een jaar nog maar 20%, of 50%, die 30% eis is onzin als je niet weet wat de consument een jaar later doet, juist door die 30% eis te hanteren ontneem je toekomstige klanten de keuze als die dit jaar niet gehaald wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
Ik ben binnen twee weken succesvol voorzien van oplevering. Alleen de communicatie per brief verliep slecht, want bevestigingen en contract pas gekregen na oplevering. Over het algemeen positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:31:
Iemand ervaring met de oplevertijden van XMS?

Vrijdag 6 juli heeft Reggefiber hier de FTU geplaatst (leeg kastje met alleen de kabel afgemonteerd). Paar dagen later naar XMS gebeld wanneer ik hun modem kan verwachten. Dat konden ze me helaas niet vertellen en ik moest maar even afwachten. Tot vandaag gewacht en weer gebeld hoe het nu zit. Toen vertelde ze me dat de aansluiting nog helemaal niet actief is. O... Reggefiber gebeld. Wel hoor meneer, uw woning is 'orderklaar' en de provider kan gewoon leveren.

XMS weer gebeld, 6 keer NAW gegevens moeten geven, dus ik dacht al dat ze de inschrijving kwijt waren. Na een tijd toch gegevens gevonden en kreeg toen te horen dat ze nog geen indicatie konden geven wanneer de spullen worden opgestuurd.

Wat moet ik hier nou mee?
Zou je je adresgegevens via DM willen sturen? Misschien kunnen wij je meer vertellen, of het voor je in de gaten houden. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:25:
[...]

De netwerkbeheerder is bezig met een test opstelling voor IPv6. Deze tests zijn zij aan het afronden. Er zal worden gekeken of dit ook in de praktijk te implementeren is. Het antwoord op de
vragen over reverse mapping blijven wij je nog verschuldigd.-Sophie
Zojuist werd ik door XMS gebeld over mijn vragen/opmerkingen over IPv6 en de reverse mapping, welke beide sinds de IP-migratie niet meer functioneren. Op zich kan ik deze strategie (telefonische communicatie n.a.v. een vraag op GoT) wel waarderen, echter krijg ik niets meer qua antwoord dan hier en leidt dit tot zinloze discussies (en kost beide partijen onnodig tijd en frustratie).

IPv6 werd ten tijde van InterNL aangeboden, echter als pilot zegt men. Ik heb me echter nooit voor een pilot ingeschreven, dus voor mij is ineens de IPv6 connectiviteit die ik voorheen wel had zonder aankondiging opgeheven. Er is nog geen planning bekend wanneer en op welke wijze IPv6 weer wordt aangeboden.

De reverse mapping, die ten tijde van InterNL wel in orde was, is ook niet meer in orde (ip-adres wijst naar hostnaam (PTR), maar niet omgekeerd (A)). Bepaalde services op internet (waaronder de ssh-deamon) gebruikt dit als beveiligingsstrategie. Volgens de beste meneer aan de telefoon wordt dit niet opgelost en wordt er ook niets met mijn opmerking hierover gedaan. Ik heb aangegeven dat dit een configuratiefout is, maar hij is het niet met mij eens.

Via deze weg wil ik via @Webcare, dit nogmaals onder de aandacht brengen. Volgens o.a. RFC1912 wordt dit namelijk toch echt als een configuratie fout gezien. Dat heeft dus niets te maken met mijn mening of consumenten provider of iets in die trant. In het verleden heeft Operatortje of Denan al eens melding gemaakt dat dit bij InterNL ook een tijd niet goed ingesteld stond voor alle ip-adressen, maar dat dit op een gegeven moment toch is gecorrigeerd.

IP-adres wijst naar hostnaam
code:
1
xxx.37.142.188.in-addr.arpa domain name pointer 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl.

maar niet omgekeerd
code:
1
Host 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl. not found: 3(NXDOMAIN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:42:
[...]
De aanleg van een vezelnet is duur,maar als je van te voren gaat eisen dat minimaal 30% het neemt dan ben je dom bezig,want wie zegt dat als er wel 30% is,men over een jaar dat nog steeds wil ?
Het kan wel 30% in aanvang zijn,maar na een jaar nog maar 20%, of 50%, die 30% eis is onzin als je niet weet wat de consument een jaar later doet, juist door die 30% eis te hanteren ontneem je toekomstige klanten de keuze als die dit jaar niet gehaald wordt.
Als blijkt bij zo'n peiling dat minder dan 30 procent (was vroeger zelfs 40 procent) van de bevolking maar behoefte heeft aan glasvezel dan loont het gewoon de investering niet om het toch aan te leggen. Vergeet niet, dit gaat over Limburg, dat is een vergrijsd gebied met een krimpende bevolking. Niks mis mee, maar het grootste deel van de bevolking daar heeft waarschijnlijk gewoon geen behoefte aan nieuwerwetse fratsen als glasvezel. Als je het toch zou doen en maar 15 procent of zo van de bevolking neemt een abbo dan maak je er gewoon dik verlies en dat kost geld en dat gaat uiteindelijk weer ten koste van de bestaande klanten zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 10:59:
[...]

De router meteen aansluiten zonder de spanning voor 60 min van het glasvezelmodem te halen, dan staat het MAC adres van de eerste router of PC er nog in en krijg je geen verbinding. :)
Volgems mij moet het ook mogelijk zijn om ipconfig /release te doen, dan je pc van packetfront en dan router er weer aan, immers release je je lease

Nog nooit geprobeerd eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:11:
[...]

Als blijkt bij zo'n peiling dat minder dan 30 procent (was vroeger zelfs 40 procent) van de bevolking maar behoefte heeft aan glasvezel dan loont het gewoon de investering niet om het toch aan te leggen. Vergeet niet, dit gaat over Limburg, dat is een vergrijsd gebied met een krimpende bevolking. Niks mis mee, maar het grootste deel van de bevolking daar heeft waarschijnlijk gewoon geen behoefte aan nieuwerwetse fratsen als glasvezel. Als je het toch zou doen en maar 15 procent of zo van de bevolking neemt een abbo dan maak je er gewoon dik verlies en dat kost geld en dat gaat uiteindelijk weer ten koste van de bestaande klanten zoals ik.
Klopt,maar het is ook naief om te denken dat je in 1 jaar die investering er uit haalt en er van uit gaat dat die 30% die je nu haalt, allemaal blijven en dat die in 1 jaar die hele investering opbrengen, die gaat niet na 1 jaar al winst maken en na een jaar kun je je abonnement stopzetten.
Stel dat je nu de 30% haalt en tot aanleg overgaat,maar het bevalt een aantal mensen toch minder en 7 % valt volgend jaar af, dan moet de overige 23% de aanleg rendabel gaan maken,dat lukt dan toch nooit, en zul jij ( en ik want ik neem ook mijn diensten van XMS af ) toch ook meebetalen, en hoe zit het met al die steden en dorpen waar vorig jaar complete tuinprikker acties zijn gehouden maar waar men niet boven de 31% kwam. Die hebben nu geen vezel,terwijl men met de nieuwe norm wel tot aanleg was overgegaan.
Ik snap best dat Reggefiber ook geen miljonair is,maar of je wel of niet een dienst begint is gewoon ondernemersrisico.
Als men met de aanleg van GSM ook dergelijke eisen had gesteld,hadden we nu nog via een ouderwetse telefoon,een telefoniste en een switchboard gebeld.
Als Apple een nieuw type telefoon of tablet wil gaan uitbrengen,gaat men ook niet kijken of daar wel animo voor is, je zal de gok moeten nemen, het wordt een top of een flop.
6 jaar geleden moest in Leiden 50% van de Portaal huurders bereid zijn om vezel te nemen, ik vraag me af of nu 25% van de Portaal huurders in Leiden nog glasvezel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Venga AB schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 16:11:
IP-adres wijst naar hostnaam
code:
1
xxx.37.142.188.in-addr.arpa domain name pointer 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl.

maar niet omgekeerd
code:
1
Host 188-142-37-xxx.FTTH.ispfabriek.nl. not found: 3(NXDOMAIN)
@webcare: hij heeft een punt, dit hoort niet zo te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Is het mogelijk om in de startpost even aan te geven wanneer een ip adres veranderd. Dan hoef er steeds door andere niet gevraagd te worden maar staat het gewoon in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 15:42:
Ziggo gebruikt IPTV en DVB-C en XMS gebruikt IPTV en DVB-C dus het heeft zowieso weinig nut om daar een discussie over te beginnen.
Waar past Ziggo IPTV toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
dewaal schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 18:23:
Is het mogelijk om in de startpost even aan te geven wanneer een ip adres veranderd. Dan hoef er steeds door andere niet gevraagd te worden maar staat het gewoon in de startpost.
Zal deze mee nemen in de nieuwe start post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:01:
[...]
Ik snap best dat Reggefiber ook geen miljonair is,maar of je wel of niet een dienst begint is gewoon ondernemersrisico...
Het gaat ook niet alleen om het ondernemers risico van Reggefiber maar ook om het draagvlak onder de bevolking voor alle overlast van graaf werkzaamheden etc.

In veel plaatsen waar glasvezel wel van de grond komt ligt het initiatief om glasvezel aan te leggen ook in eerste instantie helemaal niet bij Reggefiber maar bij een lokaal actie commitee dat zich druk maakt om glasvezel in hun plaats of wijk te krijgen. Zij voeren actie, verzamelen handtekeningen etc. Als er genoeg steun voor het plan is dan is die 30 procent best te halen. Zo niet dan heeft het gewoon geen zin en dan gaat het hele plan gewoon niet door. Jammer voor de kleine groep die het wel graag wil, maar beter voor de rest van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

@Webcare: even een EPG vraag: het combi channel Animal Planet/TLC heeft een EPG gat van 17:00 tot 02:00 (dan is er TLC). Kan dat opgelost worden svp? (zowel in de app als de amino)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

D2k schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:01:
@Webcare: even een EPG vraag: het combi channel Animal Planet/TLC heeft een EPG gat van 17:00 tot 02:00 (dan is er TLC). Kan dat opgelost worden svp? (zowel in de app als de amino)
Klopt, de TLC informatie ontbreekt al een week of wat. Geen ramp voor mij, maar wel lastig voor mensen die wel graag naar TLC kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 09:36
Zijn er nog meer mensen die nog steeds last hebben van het wegvallen van de verbinding met de newsserver? Ik moet steeds mijn password opnieuw intypen, waarna de verbinding even op fulltime speed werkt. Niet veel later is de verbinding weer verbroken. Aangezien dit vorige week al gemeld was op het forum, had ik ondertussen toch wel een oplossing verwacht. Je zou bijna het abonnementsgeld voor een maand terug vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
Wouter Rebel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:10:
Zijn er nog meer mensen die nog steeds last hebben van het wegvallen van de verbinding met de newsserver? Ik moet steeds mijn password opnieuw intypen, waarna de verbinding even op fulltime speed werkt. Niet veel later is de verbinding weer verbroken. Aangezien dit vorige week al gemeld was op het forum, had ik ondertussen toch wel een oplossing verwacht. Je zou bijna het abonnementsgeld voor een maand terug vragen...
Lijkt haast een probleem bij XMS dan.

Ik zit hier te kijken naar mijn download bij eweka met een snelheid tussen de 0.5 MB en 1.5 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is het probleem ook opgelost bij de eerste meldingen......helaas kwam het een dag of 2 a 3 later weer terug.... :| ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
ArChie schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 19:07:
[...]

Waar past Ziggo IPTV toe?
Ziggo gebruikt VoD (en uitzendinggemist achtige diensten) wat soort van IP-TV is. Een TS (met drm) bestand gaat naar de STB die dat ondersteund (dus niet mogelijk op een TV met een DVB-C tuner) waanrna je het gevraagde programma kan bekijken.
Is soort van IP-TV, maar dan niet op de wijze die Glashartmedia (multicast) of KPN aanbied aan hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Voor diegene die nog niet getriggerd waren:

"18 Juli 2012
Werkzaamheden Internet

Woensdag 18 juli wordt er onderhoud gepleegd aan ons netwerk.

Het is hierdoor mogelijk dat uw internet tussen 06:00 uur en 06:30 uur uitvalt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
marigo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:48:
Voor diegene die nog niet getriggerd waren:

"18 Juli 2012
Werkzaamheden Internet

Woensdag 18 juli wordt er onderhoud gepleegd aan ons netwerk.

Het is hierdoor mogelijk dat uw internet tussen 06:00 uur en 06:30 uur uitvalt"
ben benieuwd of we hetzelfde IP houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Redelijke normale tijd ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
trankilo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:38:
Ziggo gebruikt VoD (en uitzendinggemist achtige diensten) wat soort van IP-TV is. Een TS (met drm) bestand gaat naar de STB die dat ondersteund (dus niet mogelijk op een TV met een DVB-C tuner) waanrna je het gevraagde programma kan bekijken.
Is soort van IP-TV, maar dan niet op de wijze die Glashartmedia (multicast) of KPN aanbied aan hun klanten.
Om de verwarring weg te nemen: Video On Demand content van Ziggo wordt niet met behulp van een IP-TV-achtig protocol naar de VOD geschikte ontvangers voor Ziggo gestreamd. De door de klant bestelde VOD content wordt via een DVB-C Transport Stream naar de ontvanger van de klant gestreamd als een soort zeer tijdelijke TV kanaal dat weer verdwijnt als de klant klaar is met het bekijken van de VOD content. Het enige verkeer dat via het IP netwerk protocol gaat zijn de VOD bestellings- en besturingscommando's tussen ontvanger van de klant en VOD server van Ziggo.

Zie ook \[DVB-C] Video On Demand van Ziggo op de PC voor meer informatie over de werking van VOD bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Priest-NL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:53:
[...]

Lijkt me wel, is maar half uurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Daarnaast, boeit dat vrij weinig als het langer is als een half uurtje. Connection id koppeling jongens :+

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 18-07-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 17:29:
[...]

@webcare: hij heeft een punt, dit hoort niet zo te werken.
Wij gaan kijken wat wij hier verder aan kunnen laten verhelpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 20:01:
Wij geven de melding graag door, kun je even een DM sturen met je adresgegevens? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trankilo schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:38:
[...]

Ik heb geen zin om die discussie met Archie aan te gaan, het wordt trouwens wel mogelijk op een tv met CI+ en ingebouwde DVB-C tuner VOD diensten aan te bieden omdat er een CI+ kaart is met retour mogelijkheid., zowel Ziggo als UPC testen hiermee momenteel, er steekt dan een ethernetkabel uit je ci+ kaart.
Omdat het soort van IP-TV iets afwijkt krijg je met hem weer de discussie dat het niet exact hetzelfde is,het is geen Ziggo forum en gelijk krijg je toch niet, overal is Ziggo incompetent (zijn eigen uitspraken) en deugen de medewerkers niet ,maar hij houdt het wel. En zoals ik al dacht wordt nu in het kader van de verwarring op te lossen even met de juiste benamingen gegooid.
Het basis princiepe van iptv is, tv via internet, 1 stream die je opvraagt en niet een lading transportstreams die hoe dan ook altijd in gebruik zijn, voor haar VOD gebruikt Ziggo eenzelfde princiepe en via de kabel is IPTV net zo mogelijk als via glas, alleen biedt ziggo er nog geen tv zenders overheen maar de beeldkwaliteit van iptv en DVB-C is gelijk mits de bron en bandbreedte gelijk zijn, ik heb daar helemaal geen zin in, "vriend Archie" puzzelt elke dag zo'n beetje elke Ziggo stream uit, gooit dat ook op tweakers waar zo'n beetje elke dag tot het einde over spelfouten wordt gezeurd en oh wee als er weer ergens een foutje opduikt, dan wordt die hele stream,liefst meer, volledig in zijn prive klachtentopic gezet... en hij is gek op woordspelletjes, de juiste naam van ziggo's iptv variant voor VOD is geen IPTV en voila... there he is..

Hoewel de technische verschillen tussen coax en glas enorm zijn en glas daar met kop en schouders bovenuit steekt, kijkt de gemiddelde klant naar de producten en de prijs, en door de limitaties in de techniek die XMS gebruikt ( max 100 mbits op packetfronts/Genexis) komt dat glasvezel potentieel ook niet los, kijk je met 3 a 4 tv's naar een HD zender dan hou je bij XMS ongeveer 60 mbits over voor internet, bij kabel hou je de volledige 120, KPN wil ook de ADSL snelheden behoorlijk gaan aanpakken, en als die ACTA wet of de voorgestelde variant er komt en zowel up als downloaden van bepaalde content verboden wordt zie ik persoonlijk het hele nut van die snelle verbindingen via welk medium dan ook niet meer in, Ziggo heeft momenteel meer zenders dan KPN (HBO en Film1 bv) dus dan neem ik een pakketje met een lage internetsnelheid om wat te browsen en richt ik alles op tv, analoog wordt hier in dit huis nergens meer gekeken dus daar maak ik me ook niet druk om, en een losse decoder hoef ik niet meer.
Google komt ook met een eigen tv dienst in Nederland via een nieuwe Sony netwerkspeler en met de Liquid TV HD Dongle (Smartkey tv) heb je android 4, video on demand en al je android apps op tv en of dat nu via kabel,fiber of koper komt interesseert me dan weinig meer.
Komt XMS met een leuk pakketje en een dienst waar ik mijn tv gewoon voor kan gebruiken zonder decoder ( de techniek staat niet stil) dan ga ik daar op over, van mijn part via elastiek of waslijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 18-07-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 09:16:
[...]
Wij geven de melding graag door, kun je even een DM sturen met je adresgegevens? - Sophie
Dit heeft niets met een bepaald adres te maken maar is gewoon ontbrekende gids info van TLC bij iedereen. Probeer zelf maar. Het kanaal van Animal Planet, na 17:00 uur. Zal wel een foutje bij GHM zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:22:
[...]

Dit heeft niets met een bepaald adres te maken maar is gewoon ontbrekende gids info van TLC bij iedereen. Probeer zelf maar. Het kanaal van Animal Planet, na 17:00 uur. Zal wel een foutje bij GHM zijn.
Dat begrijp ik, echter moet de melding gemaakt worden en dat kan het beste via het klantsysteem. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ergens eerder in de post zie ik dat bij groot onderhoud wat iemand nu heeft aangekondigd het ip adres wodt aangepast.

Rekenblok zal bij de volgende keer de startpost even aanvullen zodat deze vraag gelijk is beantwoord voor iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
The-Priest-NL schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:53:
[...]

Er werd eerder al aangegeven door denan of rekenblok dat er bij groot onderhoud wat dit dus is het ip wijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
dewaal schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 17:52:
[...]
Er werd eerder al aangegeven door denan of rekenblok dat er bij groot onderhoud wat dit dus is het ip wijzigd.
Dan was dit geen groot onderhoud want ik heb nog gewoon hetzelfde IP >:) (PF zonder ooit de "vast ip" optie geactiveerd te hebben.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen last van een trage upload sinds de ISP fabriek transfer? Ik kom niet verder dan 6 mbit en zou 100 moeten zijn. Heb router en packet front al herstart en ook bedraad ipv wifi geprobeerd. Download komt tot 95mbit, dus das prima :)

Regio Leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Er lijken wat problemen te zijn bij isp fabriek met de upload als ik de andere topic's zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 09:36
Wouter Rebel schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:10:
@webcare: kunnen jullie hier actie op ondernemen? Ik ben blijkbaar niet de enige die hier al een tijd last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Priest-NL schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:20:
[...]

Dan was dit geen groot onderhoud want ik heb nog gewoon hetzelfde IP >:) (PF zonder ooit de "vast ip" optie geactiveerd te hebben.)
Waren werkzaamheden van 30 minuten, valt idd niet onder groot onderhoud dus het IP adres blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 23:20
ik heb even een vraagje , mijn schoonouders hebben ook xms genomen en zijn nu aangesloten, Daarbij hebben ze gratis de amino 130 gekregen maar ze willen waarschijnlijk toch een amino met opname mogelijkheid.

Kunnen ze die kopen voor 99 euro of moeten ze het volle pond betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Wat denk je zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:18:
Omdat het soort van IP-TV iets afwijkt krijg je met hem weer de discussie dat het niet exact hetzelfde is,het is geen Ziggo forum en gelijk krijg je toch niet, overal is Ziggo incompetent (zijn eigen uitspraken) en deugen de medewerkers niet ,maar hij houdt het wel. En zoals ik al dacht wordt nu in het kader van de verwarring op te lossen even met de juiste benamingen gegooid.
Het basis princiepe van iptv is, tv via internet, 1 stream die je opvraagt en niet een lading transportstreams die hoe dan ook altijd in gebruik zijn, voor haar VOD gebruikt Ziggo eenzelfde princiepe en via de kabel is IPTV net zo mogelijk als via glas, alleen biedt ziggo er nog geen tv zenders overheen maar de beeldkwaliteit van iptv en DVB-C is gelijk mits de bron en bandbreedte gelijk zijn, ik heb daar helemaal geen zin in, "vriend Archie" puzzelt elke dag zo'n beetje elke Ziggo stream uit, gooit dat ook op tweakers waar zo'n beetje elke dag tot het einde over spelfouten wordt gezeurd en oh wee als er weer ergens een foutje opduikt, dan wordt die hele stream,liefst meer, volledig in zijn prive klachtentopic gezet... en hij is gek op woordspelletjes, de juiste naam van ziggo's iptv variant voor VOD is geen IPTV en voila... there he is..
Het spijt me Nick39, maar IP-TV wil zeggen dat de MPEG data van het TV kanaal en/of de VOD content via het Internet Protocol (IP) als netwerk verkeer naar de ontvanger van de klant wordt gestuurd en daar is bij Ziggo VOD geen sprake van. Bij Ziggo VOD wordt de MPEG data van de VOD content samen met de eventuele VOD content van andere klanten in hetzelfde coax segment in een DVB-C Transport Stream doorgegeven.

De bestelde VOD content is bij Ziggo met een DVB-C PC-TV tuner op te pikken en met behulp van wat handmatige DVB software configuratie aanpassingen weer te geven. Als die VOD content met een IP-TV stream via een netwerk verbinding rechtstreeks naar de ontvanger van de klant zou worden verstuurd, dan zou er met die DVB-C PC-TV tuner geen VOD content weer te geven zijn.

Ziggo heeft overigens in het verleden wel eens geëxperimenteerd met IP-TV. Op het Ziggo gebruikers forum was er iemand die aan die pilot meedeed en het ook in zijn profiel had staat. Dat was IP-TV waarbij reguliere RTV kanalen via het normale netwerk verkeer werd doorgegeven en de gebruikers dus ook moesten beschikken over een IP-TV ontvanger met een netwerk aansluiting. Geen idee wat momenteel de status van is van die IP-TV pilot. De betreffende gebruiker post al langere tijd niet meer op het Ziggo gebruikers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:41

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:43:
Meer mensen last van een trage upload sinds de ISP fabriek transfer? Ik kom niet verder dan 6 mbit en zou 100 moeten zijn. Heb router en packet front al herstart en ook bedraad ipv wifi geprobeerd. Download komt tot 95mbit, dus das prima :)

Regio Leiden.
Weinig last van, in Wijchen tenminste.
Zowel up en down rond de 95 Mbps, zowel met InterNL had ik dat, en sinds de migratie 2 weken geleden naar ISPFabriek.
Betere vraag ook, hoe/waar test je? Want speedtest.net is gewoon uberbrak. Hoewel 6 wel extreem is, maar daar heb ik bij uitzondering een server meer dan 70 Mbps upload zien halen, meestal max 60. Via SFTP of Torrent of http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ haal ik wel de goede snelheid.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
ArChie schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:16:
[...]

Het spijt me Nick39, maar IP-TV wil zeggen dat de MPEG data van het TV kanaal en/of de VOD content via het Internet Protocol (IP) als netwerk verkeer naar de ontvanger van de klant wordt gestuurd en daar is bij Ziggo VOD geen sprake van. Bij Ziggo VOD wordt de MPEG data van de VOD content samen met de eventuele VOD content van andere klanten in hetzelfde coax segment in een DVB-C Transport Stream doorgegeven.

De bestelde VOD content is bij Ziggo met een DVB-C PC-TV tuner op te pikken en met behulp van wat handmatige DVB software configuratie aanpassingen weer te geven. Als die VOD content met een IP-TV stream via een netwerk verbinding rechtstreeks naar de ontvanger van de klant zou worden verstuurd, dan zou er met die DVB-C PC-TV tuner geen VOD content weer te geven zijn.
IPTV is over het algemeen gebaseerd op multicast (ivm benodigde bandbreedte). Je kan idd multicast ook over een docsis platform gooien, alleen is dat niet echt praktisch, omdat de beschikbare bandbreedte dynamisch is (afhankelijk van de drukte in de beschikbare downstreamkanalen). Icm een modem met 4 downstreamkanalen wordt dat al vrij snel een krappe bedoeling (je hebt dan ongeveer 200Mbit in dat hele segment tot je beschikking). Je ontkomt dan al bijna niet aan modems met meer downstreamkanalen, en je moet je netwerk bij docsis relatief 'diep' segmenteren, itt tot dvb-c, wat je 'gewoon' het hele netwerk door kunt jagen.

DVB-C is hier een veel geschikter medium voor imho. Dat DVB-C en Docsis grote overeenkomsten hebben kwa modulaties enz klopt, maar dat wil niet zeggen dat de onderliggende drager IP is (zoals bij IPTV).
Nick39 schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Ik heb geen zin om die discussie met Archie aan te gaan, het wordt trouwens wel mogelijk op een tv met CI+ en ingebouwde DVB-C tuner VOD diensten aan te bieden omdat er een CI+ kaart is met retour mogelijkheid., zowel Ziggo als UPC testen hiermee momenteel, er steekt dan een ethernetkabel uit je ci+ kaart.
Volgens mij zijn er smartcards op de markt met een ethernetkaart, maar is dat meer bedoeld om 'op de smartcard' dingen als CCCam of andere cardsharing software te draaien.

Ik gok dat je hbbtv bedoeld. Daar zijn diverse providers en zenders mee aan het experimenteren. Dat is wel een IP-gebaseerd iets, zodat een aanbieder niet gebonden is aan een VOD-dienst van de betreffende provider. (Zoals Archie idd al correct beschrijft. Huidige vod aanbod is gebaseerd op een aantal 'on-the-fly' transponders. Met de juiste hardware en settings kun je dus prima een filmpje meepakken die de buurman (betaald) huurt,, mits ie in hetzelfde segment zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 15:05
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:43:

Regio Leiden.
Hier in Amersfoort/Nieuwland heb ik ook last van een extreem trage upload. Download is prima, tot bijna 100Mbit, maar de upload schommelt enorm en komt niet boven enkele Mbit uit. Ik heb getest met diverse speedtests, en ook d.m.v. een http download vanaf mijn web server. Modem resetten helpt niet, en ook met een laptop direct aan het modem (met spoofed MAC adres om niet een uur te moeten wachten) geeft dezelfde lage snelheid.

Ook ik was trouwens onaangenaam verrast door de wijziging van mijn "vaste" IP adres toen ik zondag terug kwam van vakantie. In mijn.xmsnet.nl staat dat ik een "Vast IP adres" heb. Ik kan me best voorstellen dat het adres incidenteel veranderd moet worden bij aanpassingen aan het netwerk, maar dat wil ik dan wel ruim van te voren weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouter Rebel schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:03:
[...]

@webcare: kunnen jullie hier actie op ondernemen? Ik ben blijkbaar niet de enige die hier al een tijd last van heeft.
Wij zoeken het graag verder met je uit. Wil je een DM sturen met je adresgegevens? Heb je dit probleem bij meerdere programma's? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 21:00:
ik heb even een vraagje , mijn schoonouders hebben ook xms genomen en zijn nu aangesloten, Daarbij hebben ze gratis de amino 130 gekregen maar ze willen waarschijnlijk toch een amino met opname mogelijkheid.

Kunnen ze die kopen voor 99 euro of moeten ze het volle pond betalen?
Je kunt de amino binnen zeven dagen retour sturen. Je kunt dan de PVR nog bestellen voor 99 euro. Stuur dan wel even de adresgegevens zodat ik de factuur voor je in de gaten kan houden. Anders is de PVR 249 euro. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Hallo;

Hier in Hilversum gelukkig nog altijd het zelfde vaste IP nummer(Internlnet range).
Ik geloof dat in Hilversum de migratie voltooid is naar ISP fabriek?

Hopelijk blijft dit nu zo.
Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 09:51:
[...]

Wij zoeken het graag verder met je uit. Wil je een DM sturen met je adresgegevens? Heb je dit probleem bij meerdere programma's? - Sophie
Pagina: 1 ... 24 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.