Ik vermoed dat ik van de gemeente (Nijmegen) niet snel toestemming krijg om over 100 meter de stoeptegels eruit te trekken... anders had ik het al wel gedaanDarkangle schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:57:
Al een Noors initiatief geprobeert?
Voor als je het niet kent; een noorse glas provider heeft aangeboden glas te leggen voor een ieder die zelf de vergunning regelt en de geulen conform de regels graaft. Win win.
Ben het helemaal eens met bovenstaande punten. Zeker punt 2!Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:28:
[...]
Bij de start van XMS in oa. Amersfoort Vathorst (zgn Vathorstnet wat alleen nog in emailadressen bestaat!) werd er een simpele keuze gegeven voor dynamisch of statisch IP adres. Ik vermoed dat een redelijk aantal mensen voor een vast adres heeft gekozen omdat er (toen) diverse mogelijkheden aan werden toegedicht. Die groep draait daar via PF nog steeds op, inclusief de vaste instellingen daarvoor in de router conform de toen geleverde informatie.Een wijziging zal bij veel mensen gaan leiden (lijden) tot spontane uitval van internet (als ik het goed heb begrepen uit alle commotie)
Beste XMS: pak nu de kans het goed te doen:Kijk, Dan ben je echt goed bezig en laat je zien dat je je klanten begrijpt en helpt.
- Informeer de betrokkenen tevoren per brief
- Indien e.e.a. tot grote bezwaren leidt, geef gelegenheid te reageren en het IP adres vast te laten zetten
- Informeer betrokkenen op welke wijze zij instellingen TEVOREN kunnen aanpassen (als dat kan) zodat het niet tot ongecontroleerde uitval leidt.
- Informeer welke instellingen moeten worden gedaan in routers als wijziging leidt tot uitval van de internet verbinding.
Als XMS nou gewoon al hun energie stopt in het nieuwe systeem en het gereed maakt voor de huidige vaste IP klanten zodat zij gewoon een vast IP kunnen hebben. Dat mag best een ander IP zijn als nu en als de communicatie op orde is wil ik er van mijn kant best tijd in stoppen om een overgang naar een ISP Fabriek IP zo naadloos mogelijk te laten verlopen.
Maar wil dan uiteindelijk we gewoon weer een vast IP
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Ik heb 2 advocaten in mijn familie waarvan een bij een heel groot advocatenkantoor werkt ( o.a. Microsoft als klant ) dus ik heb gewoon een belletje gepleegd, XMS en Rekenblok kennen ze welj1nx schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:59:
@Nick39
Zou jij een standaard brief kunnen posten/plaatsen, zodat wij ook allemaal onze stem kunnen laten horen bij de juiste mensen?
Ik bedoel jij hebt al een brief geschreven, als je die een beetje generaliseerd dan kunnen wij die allemaal als template gebruiken en onze stem op het topic drukken bij de OPTA. Als we dan ook nog een beetje lobbieen op andere plekken om mensen hun stem te laten horen dan kunnen we met zijn alle mischien ook eens echt iets uitmaken tegen de arrogantie van XMS.
ps: fijne vakantie nog
Een voorbeeldbrief heb ik dus niet omdat ik het origineel pas te zien krijg als ik terug kom ( we hebben een tweede huis in Griekenland, of een tweede huis in Nederland,net hoe je het noemen wil.)
Meestal ben ik 2 weken in een hotel waar ik ook al langer dan 10 jaar kom, zodat er dingen aan het huis kunnen worden gedaan ( de schotel was kapot en die is om goed Nederlandse tv te kunnen ontvangen 2 meter en moet vervangen worden, en er moeten nieuwe zonnepanelen op het dak en meestal moeten de leidingen worden gespoeld vanwege legionella en de kakkerlakken zijn hier iets groter dus er moet even een verdelger in want een leegstaandhuis is ideaal ( denk aan beesten van ongeveer 7 cm)) en via Cosmote heb ik een 200 mbits glas voor de helft van wat het hier kost.
Ik zou het gewoon doen. Dat hebben ze ook in Soest gedaan. Voordat de gemeente aanwezig was, was alles alweer dicht.denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:01:
[...]
Ik vermoed dat ik van de gemeente (Nijmegen) niet snel toestemming krijg om over 100 meter de stoeptegels eruit te trekken... anders had ik het al wel gedaan
100 meter is een eind... bij 20 meter zou ik het doen... maar als je een vergunning aanvraagt komen ze vermoedelijk van de gemeente met een waterpas kijken hoe de stoep weer dicht ligt,terwijl onze stoep er na de glasvezel aanleg uitzag als een hindernisbaan, maar na de aanleg was de aannemer failliet en degene die de straat voor hem had open gebroken overleden.debom schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:39:
[...]
Ik zou het gewoon doen. Dat hebben ze ook in Soest gedaan. Voordat de gemeente aanwezig was, was alles alweer dicht.
Of dat met het glas te maken heeft weet ik niet.
Ik vermoed ook duistere praktijken.. Persoonlijk zou ik ook eens gaan graven bij die lokale bekendheid die plotseling een tweede huis in griekenland heeft gekocht..Nick39 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 15:43:
100 meter is een eind... bij 20 meter zou ik het doen... maar als je een vergunning aanvraagt komen ze vermoedelijk van de gemeente met een waterpas kijken hoe de stoep weer dicht ligt,terwijl onze stoep er na de glasvezel aanleg uitzag als een hindernisbaan, maar na de aanleg was de aannemer failliet en degene die de straat voor hem had open gebroken overleden.
Of dat met het glas te maken heeft weet ik niet.
Helaas ook hier in Leiden geen mogelijkheid tot andere glasproviders, en naar DSL gaan we natuurlijk niet meer terugPhoolie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:52:
Dan stap je toch over als er geen vast-ip meer mogelijk is? XS4all heeft wel de mogelijkheid voor vast-IP.
Ik vind het trouwens niet echt slim om een huis te kopen omdat er glasvezel beschikbaar is.
Wat je vindt moet je bij de wouten brengen in dit geval, een huis kopen doe je niet zomaar, ik heb mijn huis ook gekocht omdat ik op een hoek woonde en een zijraam heb
Anderen boeien het zijraam niet, een ander boeit een snelle verbinding niet, voor meer mensen dan je denkt is een glasvezelverbinding een deel van hun hobby, zoals hier, binnekort een half rack plaatsen in mijn kelder.... waarom ? omdat het tevens mijn werkplaats is, omdat ik de ruimte heb en omdat het hoort tot mijn hobby. Nodig heb ik het niet perse, maar het is een hobby
[ Voor 4% gewijzigd door boswandeling op 12-07-2012 18:13 ]
zijn er mensen die een "exotisch" tablet hebben en waarbij livetv kijken wel werkt. Want ik heb te horen gekregen dat mijn Yarvik tab467 met stock rom livetv niet kan afspelen ivm de player van yarvik
Dus is er een oplossing om livetv wel aan de gang te krijgen??
Er zijn genoeg vrije roms beschikbaar voor"exotische" tabs toch? Ik zou die eerst eens testen. Vaak is je tab na het flashen een stuk sneller en completer dan met een stock romDancis schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:48:
zijn er mensen die een "exotisch" tablet hebben en waarbij livetv kijken wel werkt. Want ik heb te horen gekregen dat mijn Yarvik tab467 met stock rom livetv niet kan afspelen ivm de player van yarvik
Mijn Newsmy K97 (Tom Tech/Xiron van bart smit of blokker) werkt er prima mee. Ik heb echter zelf een rom gemaakt, dus geen clue of hij het stock ook doet.
de enige rom die ik erop heb kunnen draaien is cm9 nightly en daar werkt het ook niet mee.
dus of het dan aan de player ligt denk ik niet , weet het niet maar lijkt me een beetje raar.
Dit gaf de netwerkbeheerder als antwoord:
"De player van de Yarvik tablet speelt Live TV niet af.
Dit komt wel vaker voor bij tablets die niet standaard gekoppeld zijn aan de Google Play Store en een eigen player gebruiken."
dus of het dan aan de player ligt denk ik niet , weet het niet maar lijkt me een beetje raar.
Dit gaf de netwerkbeheerder als antwoord:
"De player van de Yarvik tablet speelt Live TV niet af.
Dit komt wel vaker voor bij tablets die niet standaard gekoppeld zijn aan de Google Play Store en een eigen player gebruiken."
[ Voor 38% gewijzigd door Dancis op 12-07-2012 20:52 ]
Al geprobeert MX player ofzo als APK er op te zetten?
Of VLC ^^
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
de newsserver vraagt weer om inloggevens, is mijn ip nu weer gewijzigd naar een onbekende reeks?
het is af en aan. Een uur geleden deed ie het bij mij wel, nu weer niet inderdaadThinkAboutIt schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:49:
de newsserver vraagt weer om inloggevens, is mijn ip nu weer gewijzigd naar een onbekende reeks?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
ThinkAboutIt schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:49:
Hier vraagt die ook om inloggegevens en daarna gaat die weer door. Niet echt geweldigD2k schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 22:52:
[...]
het is af en aan. Een uur geleden deed ie het bij mij wel, nu weer niet inderdaad

Darkangle schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 21:45:
Al geprobeert MX player ofzo als APK er op te zetten?
Ga deze 2 eens proberen eens kijken of die wel werken
Edit: alle twee erop staan en het werkt nog steeds niet , zelfs de codecs voor mx player erbij werken niet. dus we zoeken weer even verder
[ Voor 51% gewijzigd door Dancis op 12-07-2012 23:54 ]
Ik heb ook al van alles geprobeerd om het wel werkend te krijgen...Mij niet gelukt!
Ik heb die pro-line 7 inch van de kruidvat. Zowel stock als CM9 werkt het niet.
[edit]
Sowieso staat hij niet in de market Play Store bij mij, maar het bij het installeren van de losse APK. krijg ik een foutmelding bij het afspelen van de live tv
[edit]
Sowieso staat hij niet in de market Play Store bij mij, maar het bij het installeren van de losse APK. krijg ik een foutmelding bij het afspelen van de live tv
[ Voor 34% gewijzigd door TripleQ op 13-07-2012 08:34 ]
Als je even iets verder had gelezen dan had je mijn onderstaande reactie ook gezien:boekee schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 18:12:
[...]
Helaas ook hier in Leiden geen mogelijkheid tot andere glasproviders, en naar DSL gaan we natuurlijk niet meer terug
Wat je vindt moet je bij de wouten brengen in dit geval, een huis kopen doe je niet zomaar, ik heb mijn huis ook gekocht omdat ik op een hoek woonde en een zijraam heben mede omdat ik glasvezel kon krijgen en een grote kelder had etc.
Anderen boeien het zijraam niet, een ander boeit een snelle verbinding niet, voor meer mensen dan je denkt is een glasvezelverbinding een deel van hun hobby, zoals hier, binnekort een half rack plaatsen in mijn kelder.... waarom ? omdat het tevens mijn werkplaats is, omdat ik de ruimte heb en omdat het hoort tot mijn hobby. Nodig heb ik het niet perse, maar het is een hobby
Als je weet dat er maar 1 provider is dan zal je het daar mee moeten doen. Dat je er dan niet tevreden over bent kan ik mij bij sommige best voorstellen.Phoolie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:57:
Een extra reden vind ik al wat anders klinken. Het zou voor mij een pré zijn, maar niet verplicht.
Maar als je al je woning uitzoekt op basis van de beschikbaarheid van glasvezel, dan kijk je neem ik aan toch wel of er meerdere providers leveren?
Zelf heb ik geen vast-IP nodig, ok, het zou makkelijk zijn, maar nodig is het niet. Ik denk ook dat XMS voor de zwaardere thuisgebruikers, die dus echt een vast-IP nodig hebben voor bijvoorbeeld een mailserver (al betwijfel ik of iedereen dat echt nodig heeft, maar dat moet ieder voor zich weten) of VPN waarbij een vast-IP op een whitelist moet komen, niet (meer) voldoet wanneer men stopt met een vast-IP aanbieden. Voor de gemiddelde thuisgebruiker voldoet XMS prima, al zou de communicatie wel wat beter kunnen.
Dat huis heeft die "lokale bekendheid" al meer dan 10 jaar, een normaal huis,huiskamer zo rond de 35 m2, 4 slaapkamers, zwembadje en een lapje eigen grond kost als je de weg weet NU nog geen 200.000 euro, toen nog geen 120.000, da's minder dan een sta plaats voor een caravan huren op een camping en een beetje caravan in Nederland, en je hebt niets te maken met buren die met hun caravan vol schreeuwende kids 10 meter verderop staan, laat het betonijzer uit het dak steken en je mag zonder vergunning er een etage bovenop laten zetten, stroom dien ze niet moeilijk,paal voor je deur,alle stroom loopt via transformators in palen,het enige vervelende is dat je wel hier in Nederland er belasting over moet betalen en dat je niet weet wat de crisis gaat doen,wordt het te erg dan kan ik het altijd nog verhuren.denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:17:
[...]
Ik vermoed ook duistere praktijken.. Persoonlijk zou ik ook eens gaan graven bij die lokale bekendheid die plotseling een tweede huis in griekenland heeft gekocht..
Er heen is last minute ticket kopen, dit jaar kostte me dat nog geen 35 euro en als ik het omreken in vakanties dan heeft het huis zich al terugbetaald.
Die van uberoid gebruik ik op mijn goedkopere tablets en werkt idd fantastisch en is er voor 30 modellen, op mijn Advent gebruik ik Vegacomb, alleen mijn galaxy tab 10.1 is nog standaard ( op de root na ) .denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 19:52:
[...]
Er zijn genoeg vrije roms beschikbaar voor"exotische" tabs toch? Ik zou die eerst eens testen. Vaak is je tab na het flashen een stuk sneller en completer dan met een stock rom
Het probleem met de goedkopere modellen is alleen dat ze geen hardware accelleration hebben.
Ik kan de app van Glashart niet gebruiken want ik heb geen amino en ik kan die van Ziggo niet gebruiken omdat die het ip nummer controleert, HBO on demand werkt prima op de advent en de galaxy.
Gaan we het nou weer over tablets hebben hier...? Toch wel een gezelliger onderwerp eigenlijk.
Zijn al die ip problemen dan weer een beetje opgelost?
En zijn de werkzaamheden aan de analoge tv in Utrecht en Leiden zonder problemen verlopen?
http://xmsnet.nl/werkzaamheden
En zijn er nou echt nergens meer storingen? Het gaat nog saai worden hier...
http://xmsnet.nl/storingen

En zijn de werkzaamheden aan de analoge tv in Utrecht en Leiden zonder problemen verlopen?
Storingen
Er zijn momenteel geen storingen bekend. Indien uw diensten niet optimaal functioneren kunt u contact opnemen met onze Customer Service Desk, 088 555 2 555.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tablets + apps, een van de apps is voor xms gemaakt dus, als het alleen over glasvezel mag gaan dan is het simpel: tule, rond,2 vezels er in, topic closed.Fiber schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 13:41:
Gaan we het nou weer over tablets hebben hier...? Toch wel een gezelliger onderwerp eigenlijk.Zijn al die ip problemen dan weer een beetje opgelost?
![]()
[...]
... op je andere vraag kan ik geen antwoord geven, analoog/digitaal van XMS = exit
[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 13-07-2012 15:19 ]
@Webcare
Sinds de ip-migratie heb ik dus geen IPv6 (6rd) connectiviteit meer, per wanneer wordt dit hersteld?
Tweede punt wat ik al eerder aangaf, de reverse mapping is niet correct ingesteld;
Host 188-142-37-xxx.ftth.ispfabriek.nl not found: 3(NXDOMAIN)
Wanneer gaat dit opgelost worden?
Beide zaken hebben hebben bij InterNL ook lang niet gewerkt, maar dit was al een tijd in orde. Nu zijn we weer terug bij af wat dit betreft.
Sinds de ip-migratie heb ik dus geen IPv6 (6rd) connectiviteit meer, per wanneer wordt dit hersteld?
Tweede punt wat ik al eerder aangaf, de reverse mapping is niet correct ingesteld;
Beide zaken hebben hebben bij InterNL ook lang niet gewerkt, maar dit was al een tijd in orde. Nu zijn we weer terug bij af wat dit betreft.
Juist niet, veel gezelliger als (bijna) alles weer goed gaat en we weer een beetje XMS gerelateerd off-topic kunnen babbelen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Of en zo ja wanneer dit wordt opgelost is bij ons (nog) niet bekend, we hebben deze informatie doorgegeven aan onze collega's zodat er naar gekeken kan worden. Zodra wij een reactie hebben ontvangen zullen wij dit hier doorgeven. -TimVenga AB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:14:
@Webcare
Verwijderd
We hebben dit voor je nagevraagd. De IPv6 pilot is voor de migratie afgerond, vandaar dat je sinds de migratie geen IPv6(6rd) connectiviteit meer hebt. Reverse mapping wordt verder niet ondersteund, hier zullen geen aanpassing op worden gemaakt. -TimVenga AB schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:14:
@Webcare
@Webcare,
Als de IPv6 pilot is afgerond is er dan ook al een indicatie van wanneer het ongeveer wordt uitgerold? Dus dit jaar nog? begin volgend jaar?
Als de IPv6 pilot is afgerond is er dan ook al een indicatie van wanneer het ongeveer wordt uitgerold? Dus dit jaar nog? begin volgend jaar?
Verwijderd
Nee hier is verder geen informatie over beschikbaar. -TimCaelorum schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:07:
@Webcare,
@XMS webcare
Ik heb een paar weken geleden telefonisch contact gehad met een collega van jullie Ivm het probleem dat ik bij mijn tel.lijn wel inkomend call.ID heb en geen uitgaande.De colega zo er mee aan de slag gaan,maar ik heb dus nog steeds geen uitgaande call.id !¡Zouden jullie kunnen na gaan wat het probleem is?
Ik heb een paar weken geleden telefonisch contact gehad met een collega van jullie Ivm het probleem dat ik bij mijn tel.lijn wel inkomend call.ID heb en geen uitgaande.De colega zo er mee aan de slag gaan,maar ik heb dus nog steeds geen uitgaande call.id !¡Zouden jullie kunnen na gaan wat het probleem is?
Soms weet ik het ook niet meer.........
Hopelijk zitten we niet op één lijn m.b.t. reverse mapping. Ik heb het nl. niet over het instellen van een eigen PTR record (rDNS in de volksmond), wat hier vaak gevraagd wordt. Maar over de DNS instelling van de hostnaam (188-142-37-xxx.ftth.ispfabriek.nl) naar het bijbehorende ip-adres. Dit hoort namelijk technisch gezien gewoon ingesteld te zijn en is dus een fout die opgelost moet worden. Nogmaals, ik vraag niet om het instellen van een eigen hostnaam aan het ip-adres.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:02:
[...]
We hebben dit voor je nagevraagd. De IPv6 pilot is voor de migratie afgerond, vandaar dat je sinds de migratie geen IPv6(6rd) connectiviteit meer hebt. Reverse mapping wordt verder niet ondersteund, hier zullen geen aanpassing op worden gemaakt. -Tim
Wat betreft IPv6. Ik neem aan dat dit op korte termijn weer beschikbaar komt. Want ik heb me nooit voor een pilot opgegeven. Toch had ik IPv6 connectiviteit. Het ontnemen daarvan is juridisch een heikel punt...
Verwijderd
Als ik het goed begrijp zie jij wel de nummers die jou bellen maar op het moment dat jij iemand belt bel je anoniem? Kan je aangeven hoe jij deze instellingen het liefste ziet dan gaan wij ons best doen om ze aan te laten passen waar mogelijk. -Timtita_tovenaar schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:25:
@XMS webcare
Het liefst gewoon allebei aan .
Er zijn nog wel eens bekende die mij weg drukken omdat ze denken dat een of ander callcenter hun belt.
Er zijn nog wel eens bekende die mij weg drukken omdat ze denken dat een of ander callcenter hun belt.
Verwijderd
We gaan dit voor je uitzoeken, hier komen we op terug. -Timtita_tovenaar schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:46:
Het liefst gewoon allebei aan .
Aanvulling: We zien dat zowel inkomende en uitgaande nummerherkenning aan staat. Kan je voor ons achterhalen welke provider de mensen gebruiken bij wie jij anoniem binnenkomt? We ontvangen deze gegevens graag via DM. -Tim
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 17:06 . Reden: Meer informatie bekend ]
Verwijderd
Zo, en na het vorige keer maar zo gelaten te hebben (ondanks toezeggingen van de mensen hier ernaar te kijken waar ik vervolgens nooit meer van gehoord heb) in de veronderstelling na alle toezeggingen dat het IP dan in ieder geval vanaf dan niet meer zal wijzigen: het is wéér veranderd. Een compleet andere range zelfs.
Geen bericht, geen informatie, gewoon ineens een ander IP.
ADVERTEER ER DAN NIET MEE DAT JE EEN STATISCH IP LEVERT. Prutsers
[edit]Oh, ik zie nu in dit topic dat ik de enige niet ben. Mooi is dat. Eenzijdig voorwaarden aanpassen, gebruikers niet informeren, en het ergste: leugens over het kunnen behouden van IP adressen.
Er is geen enkele technische reden waarom dit niet kan. Het is een operationele keuze om het voor XMS makkelijk en goedkoop te maken. Het is wat werk ja, maar ga niet verkondigen dat dingen "helaas niet mogelijk zijn". Als je die keuze maakt, dan vind je er niets "helaas" aan, dan kies je voor een paar magere euro's besparen ten koste van de service aan je klanten.
De combinatie met een totaal gebrek aan informeren maakt het al te duidelijk. Bij XMS stond de klant nooit voorop, staat niet voorop en zal nooit voorop staan. En webcare wordt met de leugens in de hand hierheen gestuurd om de boel te sussen, terwijl de beleidsmakers zichzelf weer op de borst kloppen voor een paar bespaarde euro's die ze bij hun bonus op mogen tellen.
Wal-ge-lijk. Het was al belabberd, en ik had ook niet verwacht dat het met de overname van KPN beter zou worden. Die toko probeer ik al járen met alles zoveel mogelijk te mijden na eerdere ervaringen. Ik had het een tijdje niet getest kwa snelheid maar ik vond het traag de laatste tijd; weer een aantal keer getest, en het is gewoon 30 mbit !!!! trager dan iets meer dan een jaar geleden. Het komt nu nauwelijks boven de 50mbit uit.
Ik ga nu eerst maar eens kijken naar een andere provider, en daarna naar de mogelijkheden om kosten op XMS te verhalen.
Geen bericht, geen informatie, gewoon ineens een ander IP.
ADVERTEER ER DAN NIET MEE DAT JE EEN STATISCH IP LEVERT. Prutsers

[edit]Oh, ik zie nu in dit topic dat ik de enige niet ben. Mooi is dat. Eenzijdig voorwaarden aanpassen, gebruikers niet informeren, en het ergste: leugens over het kunnen behouden van IP adressen.
Er is geen enkele technische reden waarom dit niet kan. Het is een operationele keuze om het voor XMS makkelijk en goedkoop te maken. Het is wat werk ja, maar ga niet verkondigen dat dingen "helaas niet mogelijk zijn". Als je die keuze maakt, dan vind je er niets "helaas" aan, dan kies je voor een paar magere euro's besparen ten koste van de service aan je klanten.
De combinatie met een totaal gebrek aan informeren maakt het al te duidelijk. Bij XMS stond de klant nooit voorop, staat niet voorop en zal nooit voorop staan. En webcare wordt met de leugens in de hand hierheen gestuurd om de boel te sussen, terwijl de beleidsmakers zichzelf weer op de borst kloppen voor een paar bespaarde euro's die ze bij hun bonus op mogen tellen.
Wal-ge-lijk. Het was al belabberd, en ik had ook niet verwacht dat het met de overname van KPN beter zou worden. Die toko probeer ik al járen met alles zoveel mogelijk te mijden na eerdere ervaringen. Ik had het een tijdje niet getest kwa snelheid maar ik vond het traag de laatste tijd; weer een aantal keer getest, en het is gewoon 30 mbit !!!! trager dan iets meer dan een jaar geleden. Het komt nu nauwelijks boven de 50mbit uit.
Ik ga nu eerst maar eens kijken naar een andere provider, en daarna naar de mogelijkheden om kosten op XMS te verhalen.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 18:43 ]
Bij iedereen geeft hij anoniem aan !Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 16:59:
[...]
We gaan dit voor je uitzoeken, hier komen we op terug. -Tim
Aanvulling: We zien dat zowel inkomende en uitgaande nummerherkenning aan staat. Kan je voor ons achterhalen welke provider de mensen gebruiken bij wie jij anoniem binnenkomt? We ontvangen deze gegevens graag via DM. -Tim
KPN UPC Vodafone zo wie zoal .
oeps zal even een DM versturen.
[ Voor 6% gewijzigd door tita_tovenaar op 13-07-2012 17:31 ]
Ik weet niet of alles nu weer "goed" is, ik kan bv mijn calibre server nog steeds niet bereiken (dus ik kan niet bij mijn e-books) maar om telefonisch alles te regelen wordt een dure zaak, ik was 2 dagen in Nederland maar net daarna werd de boel omgegooid (heeft te maken met een bepaalde wetgeving,ben je langer als een bepaalde tijd in een land dan moet je ook daar allemaal belastingen betalen) de VPN tunnel loopt nu via Ziggo en die moet weer via XMS,mijn jongste zoon is in mijn huis met zijn vriendin en ze kunnen weer internetten, ik had een script dat een bridge maakt maar 2 conceptronics servers willen niet online komen, mijn Grieks is te slecht voor Cosmote en hun Engels is te slecht voor mij en daarom baal ik nog steeds van die onaangekondigde actie,ik weet met mijn ogen dicht wat ik moet doen maar om dat telefonisch uit te leggen aan iemand die liever met zijn vriendin op de bank zit dan in een warm computerhok is net ff wat anders, CD schijnt iets gedaan te hebben met hun kaarten en een schoteltje van 50 cm uitrichten gaat net weer ff wat makkelijker dan een van 2 meter bij een temperatuur van 38 graden,dus ik zie het wel als ik weer thuis ben,volgens accuweather is het ballenweer bij jullie,ik download wel wat boekenFiber schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 15:37:
[...]
Juist niet, veel gezelliger als (bijna) alles weer goed gaat en we weer een beetje XMS gerelateerd off-topic kunnen babbelen...
Heb je een link naar die APK? Ik wil hem ook wel eens op mijn S3 proberen..TripleQ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 08:23:
Ik heb ook al van alles geprobeerd om het wel werkend te krijgen...Mij niet gelukt!
[edit]
Verwijderd
Ik heb net met een aantal leveranciers gebeld; er is er géén met een vast IP direct in de voorwaarden (KPN providers en Solcon niet gecheckt), maar... 
Heb net aan de telefoon gezeten met TweakDSL en dit is wat je moet doen om over te stappen én een vast IP te krijgen. Bij hen stellen de voorwaarden namelijk "tenzij anders overeengekomen" en daar zijn ze makkelijk in.
Bij deze zojuist zelf gedaan; het leek me handig voor anderen die een vast IP willen. Stemmen doe je namelijk met de voeten, dat is de enige taal die dit soort bedrijven begrijpt. Het kan zijn dat je ivm opzeggen met een maand dubbele kosten komt te zitten. Zelf maak ik me daar niet zo druk over, en ik ga sowieso middels ingebrekestelling die kosten aanvechten - ze zullen er na kosten in ieder geval geen cent aan verdienen.
Heb net aan de telefoon gezeten met TweakDSL en dit is wat je moet doen om over te stappen én een vast IP te krijgen. Bij hen stellen de voorwaarden namelijk "tenzij anders overeengekomen" en daar zijn ze makkelijk in.
- Vraag een abbo aan via www.tweakdsl.nl - let op: blauw is reggefiber, groen is KPN. Blauw dus; XMS is wordt waarschijnlijk ook KPN en die mogen sterven.
- Geef tijdens bestellen op dat je overstapt
- Wacht met opzeggen tot je zeker weet wanneer levering gaat plaatsvinden (helaas is 1:1 op de dag overschakelen niet gegarandeerd)
- Bel de Tweak klantenservice na oplevering en geef aan dat je een vast IP wil.
- Een half uur na bellen staat óf je IP vast, óf is hij nog één keer gewijzigd in het definitieve IP
Bij deze zojuist zelf gedaan; het leek me handig voor anderen die een vast IP willen. Stemmen doe je namelijk met de voeten, dat is de enige taal die dit soort bedrijven begrijpt. Het kan zijn dat je ivm opzeggen met een maand dubbele kosten komt te zitten. Zelf maak ik me daar niet zo druk over, en ik ga sowieso middels ingebrekestelling die kosten aanvechten - ze zullen er na kosten in ieder geval geen cent aan verdienen.
Dat je overstapt naar Tweak vind ik prima en dat moet je helemaal zelf weten, maar om nou met doodsverwensingen naar de mensen van XMS te gaan smijten gaat mij wel een beetje erg ver...Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:24:
... XMS is ook KPN en die mogen sterven...

Verwijderd
Dat is ook zeer zeker niet het geval: ik wens een mooi einde aan het debacle wat ex-staatsbedrijf-en-nog-steeds-zo-opererend KPN (en dus hun tegenwoordig binnenkort waarschijnlijk ook dochter XMS) is. Ik wens nergens individuen de dood toe - en zou dat ook nooit doen. Wel wens ik ze van harte toe dat ze een fatsoenlijke werkgever vinden voor de huidige die dood sterft.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 20:30 ]
Verwijderd
Dit is in mijn optiek wel een beetje op de zaken vooruit lopen, voorlopig is XMS nog helemaal geen onderdeel van KPNVerwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:32:
Dat is ook zeer zeker niet het geval: ik wens een mooi einde aan het debacle wat ex-staatsbedrijf-en-nog-steeds-zo-opererend KPN (en dus hun tegenwoordig dochter XMS) is.
Verwijderd
Pardon?
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
[edit]Blijkbaar is dat inderdaad nog pending; posting aangepast
nieuws: NMa: KPN mag niet zomaar glasvezelaanbieders overnemen
nieuws: KPN lijft XMS, Concepts ICT, Lijbrandt en Edutel in
[edit]Blijkbaar is dat inderdaad nog pending; posting aangepast
[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 20:30 ]
Verwijderd
Misschien is het ook niet zozeer de vraag of er een juridisch verband is tussen beide bedrijven, maar gaat het meer over de overeenkomsten in de houding richting klanten...
/edit: 25 euro administratiekosten bij Tweak? betalen om klant te mogen worden? En ook nog 50 euro borg voor zooi die ik niet nodig heb?
/edit: 25 euro administratiekosten bij Tweak? betalen om klant te mogen worden? En ook nog 50 euro borg voor zooi die ik niet nodig heb?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 20:01 ]
Quote dan ook de laatste regel uit de link
XMS zal zeker wel in handen van KPN komen maar is dat op dit moment nog niet, het onderzoek loopt nog, maar de overstap naar de ISPfabriek qua ip's is alvast een eerste stap in mijn ogen.De NMa heeft tevens aangegeven dat voor de overname van de glasvezeldienstverleners Edutel, XMS, KickXL en Concepts ICT door KPN, een vergunning is vereist. KPN zal deze vergunning aanvragen en alle medewerking verlenen aan het tweede fase onderzoek.
(ISPfabriek = KPN ITNS)
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Verwijderd
Anders bel je even? Zooi die je niet nodig hebt heb je niet nodig. Bij mij wel, want ze komen dan het modem upgraden naar één met gigabitpoorten (wie heeft er bij aanleg bedacht modems met 100mbit poorten te leveren...Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:51:

Bij overstappen zijn veel aanbieders best wel coulant.
Goed punt. Ik heb dat gelezen als dat het mag, maar een vergunning nodig was. Dat ligt blijkbaar toch anders:arjants schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:01:
[...]
XMS zal zeker wel in handen van KPN komen maar is dat op dit moment nog niet, het onderzoek loopt nog, maar de overstap naar de ISPfabriek qua ip's is alvast een eerste stap in mijn ogen.
(ISPfabriek = KPN ITNS)
Dan graaf ik maar wat dieper. ISP Fabriek is 100% van reggefiber. Dat maakt de hele overgang op dit moment allemaal des te vreemder imho. Voor mij maakt dat niet meer uit iig; Tweak zegt mij een vast IP toe via een reggefiber verbinding, en daar ga ik dan ook voor.
Eerdere postings aangepast gezien die info niet volledig was blijkbaar
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 20:31 ]
Verwijderd
LiveTV werkt niet op Qware 9,7 intertoy tablet custem rom cm9
http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=226

een antwoord op een ander deel van dit forum

Petervanakelyen schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:36:
Het probleem met Glashart/KPN iTV zit in het CedarX framework, dat gebruikt wordt voor de hardware decodering in de A10 SoC. Deze ondersteund minder codecs dan stock Android, waardoor een aantal applicaties over hun nek gaan (omdat ze verwachten dat de gebruikte codec aanwezig is).
Een aantal applicaties die enkel audio afspelen (internetradio) hebben hetzelfde issue.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 20:39 ]
Dus je belt met Tweak en je denkt dat je een overeenkomst hebt voor de eeuwigheid? Niet eens op papier of anderszins aantoonbaar? Ik denk dat ze je graag als klant willen en je net zo'n semi-vast IP adres geven als je nu bij XMS hebt. Als ze het echt gegarandeerd kunnen leveren maken ze er heus wel een add-on product van. Levert ook weer extra geld op.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 19:24:
- Vraag een abbo aan via www.tweakdsl.nl - let op: blauw is reggefiber, groen is KPN. Blauw dus; XMS is wordt waarschijnlijk ook KPN en die mogen sterven.
- Geef tijdens bestellen op dat je overstapt
- Wacht met opzeggen tot je zeker weet wanneer levering gaat plaatsvinden (helaas is 1:1 op de dag overschakelen niet gegarandeerd)
- Bel de Tweak klantenservice na oplevering en geef aan dat je een vast IP wil.
- Een half uur na bellen staat óf je IP vast, óf is hij nog één keer gewijzigd in het definitieve IP
Blauw is bij mij trouwens niet leverbaar. Tweak had destijds mijn voorkeur boven XMS, vanwege de newsserver, maar helaas, ging dus niet door.
Ik heb nu bij XMS een vast ip-adres en heb dat na de migratie van de afgelopen dagen ook gehouden (Hilversum). Ik vind dat XMS goed geluisterd heeft naar de terechte bezwaren die de groep van vast-IP adres gebruikers een tijdje geleden heeft geuit. Ik heb er dan ook nog steeds alle vertrouwen in dat dit uiteindelijk goed wordt opgelost (of zo wordt gelaten).
De communicatie is inderdaad weer eens niet optimaal gebleken, maar Webcare is daarvoor ruimhartig door het stof gegaan. Dat siert ze.
Maar feit blijft: mensen met een dynamisch adres hebben niet het recht om hier zo ongelofelijk hard te lopen schreeuwen. XMS levert je precies het product waarvoor je met hen een overeenkomst bent aangegaan. Je mag best ingewikkelde tunnels bouwen op een semi-vast adres, maar dat kan een keer zo maar instorten. Dat je dan net toevallig in verwegistan zit, tough luck. Live with it. Je hebt in ieder geval wel lekker weer... :-)
Verwijderd
Dan had XMS destijds niet moeten bevestigen dat ik een vast IP had. Ik heb er specifiek over gebeld omdat de optie grijs was bij de instellingen. Toen het wijzigde, hebben de mensen hier gezegd dat ze zouden gaan kijken wat mogelijk was: nooit meer iets van gehoord, maar de stelling was dat het nieuwe IP de-facto ook statisch zou zijn.
Niet dus. En dát is het hoofdprobleem.
Dus ja, als een andere leverancier concreet bevestigt - bij zeer concrete navraag gezien de slechte ervaringen bij XMS - dan stap ik over. Uiteraard wil ik daarbij het vaste IP ook op papier bevestigd zien (zie ook het Tweak topic hier die vast IP bevestigt). XMS heeft alle vertrouwen in ieder geval verspeeld. Leuk dat je in Hilversum andere achtergrondzaken hebt spelen die het voor jou op dit moment vast houdt. Zoals je in dit topic kan lezen echter, zijn er legio anderen die de belofte hebben gehad en gewoon keihard de middelvinger krijgen.
Dan is er maar één manier om een dergelijke organisatie achter de oren te laten krabben: er weggaan. En ik hoop dan ook van harte dat velen dat zullen doen. Ik heb er zelfs een e-mail naar productbeheer van Tweak over gestuurd, dat als ze slim zijn, ze een degelijke overstapservice en promotie bieden. Inderdaad, zó zuur ben ik van dit soort acties van XMS. Dan ben ik nét de verkeerde persoon om boos te maken.
Niet dus. En dát is het hoofdprobleem.
Dus ja, als een andere leverancier concreet bevestigt - bij zeer concrete navraag gezien de slechte ervaringen bij XMS - dan stap ik over. Uiteraard wil ik daarbij het vaste IP ook op papier bevestigd zien (zie ook het Tweak topic hier die vast IP bevestigt). XMS heeft alle vertrouwen in ieder geval verspeeld. Leuk dat je in Hilversum andere achtergrondzaken hebt spelen die het voor jou op dit moment vast houdt. Zoals je in dit topic kan lezen echter, zijn er legio anderen die de belofte hebben gehad en gewoon keihard de middelvinger krijgen.
Dan is er maar één manier om een dergelijke organisatie achter de oren te laten krabben: er weggaan. En ik hoop dan ook van harte dat velen dat zullen doen. Ik heb er zelfs een e-mail naar productbeheer van Tweak over gestuurd, dat als ze slim zijn, ze een degelijke overstapservice en promotie bieden. Inderdaad, zó zuur ben ik van dit soort acties van XMS. Dan ben ik nét de verkeerde persoon om boos te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 21:28 ]
Dit klopt niet helemaal. Er zijn door Webcare geen beloften gedaan aan de klanten met een dynamisch ip-adres, behalve dan dat er gecommuniceerd zou worden over wanneer zij gemigreerd zouden worden. Dat laatste is een misser, maar het middelvinger-verwijt omtrent de adresverandering is niet terecht.Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:24:
Leuk dat je in Hilversum andere achtergrondzaken hebt spelen die het voor jou op dit moment vast houdt. Zoals je in dit topic kan lezen echter, zijn er legio anderen die de belofte hebben gehad en gewoon keihard de middelvinger krijgen.
Verwijderd
Sorry hoor, destijds is mij telefonisch aangegeven dat klanten hier al een fixed IP hádden. Daarna is via DM contact geweest na de eerste wijziging, en zouden mensen gaan kijken naar een oplossing. Daar is verder nooit meer opvolging op geweest. Ik ga de DMs met de personen die inmiddels blijkbaar wel al bij KPN zitten hier niet publiceren, dat is niet netjes als dat in een privé-sfeer is geweest, maar ga me niet vertellen dat er geen toezeggingen waren!
Jij stapt over van de ene ISP naar de andere. What is de big deal? Ik besteed maandelijks meer geld in de supermarkt en wissel de ene supermarkt net zo makkelijk weer in voor de andere, maar ik ga toch ook niet in de AH lopen roepen dat de klanten daar gek zijn en dat ze beter naar de Dirk kunnen gaan? Dat jij overstapt is prima en daar zul je best goede redenen voor hebben, maar waarom hoop je zo vurig dat anderen dat ook zullen doen? What's in it for you? Heb je aandelen Tweak of zo?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:24:
.... En ik hoop dan ook van harte dat velen dat zullen doen...
En waarom zo fel en zo emotioneel over die overstap, het lijkt wel alsof je vriendin is vreemdgegaan en dat je haar je huis uitgooit. Waarom die grote woorden? Stap gewoon lekker over als dat jou beter uitkomt, maar maak daar niet zo'n drukte over en laat anderen met rust en in hun waarde. Wat boeit het nou welke merk ISP je hebt? Dat is net zo boeiend als je merk wc papier.
zucht, kon ik maar overstappen naar tweak
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Een overstap van ISP betekent kosten, tijd en overlast. Bij een supermarkt stap je gewoon binnen. Dus als een supermarkt me naait, ga ik simpel ergens anders heen. En ook daar als ze me aan de kassa vertellen dat de aardappels nét voor ik bij de kassa kwam 50% duurder zijn geworden en ik dat dus moet betalen, dan zal ik me geroepen voelen op mijn weg naar een ander mensen te waarschuwen voor dergelijke praktijken.
XMS zorgt ervoor dat ik met extra kosten zit door hun gepruts. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ik anderen informeer over hoe de pijn te verlichten. Het is meer dan normaal om anderen te informeren over andere mogelijkheden als een aanbieder je laat zitten. En het is eveneens normaal dat je geen warm hart toedraagt aan bedrijven die hun afspraken niet nakomen. Ik mag daar misschien tegenwoordig nog een uitzondering in zijn. Ik strijd graag tegen onrecht, noem het een hobby. De hoop is er omdat dat de enige taal is die dit soort bedrijven begrijpt, nothing more.
Laten we het omdraaien. Wat is jouw motivatie om hier zo actief support te verlenen aan XMS klanten? Waarom ben jij dáár zo fanatiek in? Aandelen? Krijg je er korting voor? Kom nou toch zeg...
XMS zorgt ervoor dat ik met extra kosten zit door hun gepruts. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ik anderen informeer over hoe de pijn te verlichten. Het is meer dan normaal om anderen te informeren over andere mogelijkheden als een aanbieder je laat zitten. En het is eveneens normaal dat je geen warm hart toedraagt aan bedrijven die hun afspraken niet nakomen. Ik mag daar misschien tegenwoordig nog een uitzondering in zijn. Ik strijd graag tegen onrecht, noem het een hobby. De hoop is er omdat dat de enige taal is die dit soort bedrijven begrijpt, nothing more.
Laten we het omdraaien. Wat is jouw motivatie om hier zo actief support te verlenen aan XMS klanten? Waarom ben jij dáár zo fanatiek in? Aandelen? Krijg je er korting voor? Kom nou toch zeg...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 21:59 ]
Mwa, dat is nou ook weer niet voor iedereen hetzelfde. Ik vind het prettig als een ISP fijn en betrouwbaar aanvoelt (net als m'n wc papier trouwens). En dat er geluisterd wordt naar argumenten (da's dan weer wat minder bij wc-papier)Fiber schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:43:
[...]
Wat boeit het nou welke merk ISP je hebt? Dat is net zo boeiend als je merk wc papier.
Me thinks dat elke provider je gouden bergen belooft om je als klant binnen te halen. Allemaal mooi, maar het gaat er meer om wat ze doen om je als klant te houden. Tot nu toe heb ik nog geen reden om bij XMS weg te lopen. En ik zal ze nog steeds aanbevelen bij potentiële nieuwe klanten.
@Floppus: Gewaagde uitspraken over KPN. Ik vind het persoonlijk (ben KPN'er) niet correct en vind dat (ook al ben je adviseur) je in jou positie binnen tweakers wel iets meer nuance mag aanbrengen. Ja ik weet ook als geen ander dat KPN ook niet perfect is, maar dit vind ik wel een iets te cru om het zo te verwoorden. Dit soort uitspraken kunnen ook in het verkeerde keelgat schieten.
@XMS: Wordt er met dit commentaar eigenlijk uberhaupt wat gedaan? Er zijn in dit topic een aantal personen aanwezig die toch waardevolle tips geven, maar daar komt 0 terugkoppeling op. Is het management van XMS dan zo ongevoelig voor dit soort kritiek? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
@XMS: Wordt er met dit commentaar eigenlijk uberhaupt wat gedaan? Er zijn in dit topic een aantal personen aanwezig die toch waardevolle tips geven, maar daar komt 0 terugkoppeling op. Is het management van XMS dan zo ongevoelig voor dit soort kritiek? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar.
Carpe Diem
Vermoeiend...Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:51:
[...] Ik strijd graag tegen onrecht, noem het een hobby.
Ik volg dit draadje om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen bij de ISP waar ik toevallig bij zit. Dat had net zo goed Tweak kunnen zijn, maar tot voor kort was XMS de enige mogelijkheid op mijn adres. Heb ook wel eens zitten vergelijken maar ik zie nog geen overtuigende redenen voor mij om over te stappen. De ideale ISP bestaat sowieso niet. Zou best kunnen dat ik ooit nog eens overstap op 3G/4G mobiel internet en een schotel, lijkt me nog veel handiger eigenlijk. En als ik hier dan toch zit, en ik kan een simpel vraagje beantwoorden dan doe ik dat gewoon, voor wat hoort wat, ik stel ook wel eens een vraagje op Tweakers. Maar ik snap dat fanatieke gedoe van sommigen gewoon niet. Is je ip adres een keertje veranderd, lijkt het wel alsof de wereld vergaat. En korting, nee helaas niet. Nog wel een oud, goedkoper, contract...Laten we het omdraaien. Wat is jouw motivatie om hier zo actief support te verlenen aan XMS klanten? Waarom ben jij dáár zo fanatiek in? Aandelen? Krijg je er korting voor? Kom nou toch zeg...
Verwijderd
@muppet: zie DM, ik geef graag uitleg over mijn visie op KPN - die niets met personen te maken heeft - maar dat is hier wat offtopic 
Zo ben jij er fanatiek op dat ik zo fanatiek ben. Is de cirkel weer rond
Nee hoor, zo vang ik net zo goed als vrijwilliger V&A oplichters voor Tweakers.net tot aan het punt dat ik soms bij mensen in de huiskamer sta om te praten over hun 15 jarige zoon die dacht makkelijk zakgeld te verdienen. Declareer niet eens reiskosten. Er zijn nog mensen die graag iets doen voor de maatschappij. En zo zie ik dit ook.
Zo ben jij er fanatiek op dat ik zo fanatiek ben. Is de cirkel weer rond
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2012 22:24 ]
Ik zie het meer als natrappen. Niks mis met overstappen naar een andere ISP, maar maak er niet zo'n drama van. (Is mijn mening. - Jij ziet het ongetwijfeld als een nobele daad om anderen te waarschuwen tegen die verschrikkelijke oplichters van XMS.)
pfff, converseren zonder zijkant van de rivier?

Dus ontopic zou wel weer leuk zijn ja. Ik vind het normaal niet zo erg dat er ook over andere aanverwante zaken wordt gediscussieerd. Dat is leuk om te lezen, maar dit lijkt wel een flamewar tussen twee fanatieke gelovigen. (<- random voorbeeld, neem het niet persoonlijk)
Het schiet niet op, is niet leuk om te lezen en is inhoudelijk eigenlijk ook helemaal niet interessant IMO.
Het schiet niet op, is niet leuk om te lezen en is inhoudelijk eigenlijk ook helemaal niet interessant IMO.
Verwijderd
Wat heerlijk dat er toch nog optimisten op de wereld zijn ...muppet99 schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:01:
[...]
@XMS: Wordt er met dit commentaar eigenlijk uberhaupt wat gedaan?
[...]
Interessant om te weten!Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 20:20:
LiveTV werkt niet op Qware 9,7 intertoy tablet custem rom cm9
[afbeelding]
[...]
nu nog een oplossing maar als ik het dus goed begrijp ligt het dus aan de verkeerde codecs?
Ik vind XMS zeker geen oplichters in de vorm van financieel,en soms moet je als je je princiepes hebt gewoon afwijken, je kunt niet beiden hebben,als er geen keuze is tussen fiber aanbieders en kabel en je komt er echt niet uit en je hebt echt je princiepes dan moet je maar met iets minder genoegen nemen en toch overstappen naar kabel in plaats van een vergelijkbaar alternatief eisen. Je kan per maand opzeggen en de prijs was van te voren bepaald en dat deel komen ze na dus oplichters zijn het niet.Fiber schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 22:25:
[...]
Ik zie het meer als natrappen. Niks mis met overstappen naar een andere ISP, maar maak er niet zo'n drama van. (Is mijn mening. - Jij ziet het ongetwijfeld als een nobele daad om anderen te waarschuwen tegen die verschrikkelijke oplichters van XMS.)
Wat ik wel al in deel 1 of zo van dit topic ( mijn bijnaam was toen mister positivo ) als angst uitsprak is wel allang begonnen, in het begin was XMS een klein,klantvriendelijk bedrijf,mensen als Denan belden terug en maakte je een afspraak dan kwamen ze die na en ik was altijd bang,heb dat ook meerdere keren uitgesproken,dat als XMS zou groeien het steeds afstandelijker en zakelijker zou worden,en dat is ook gebeurd. Vroeger regelde je iets met een telefoontje, nu moet je advocaat er bij komen.
Dat had ook een tegenzijde, als men niet zo vriendelijk was geweest had ik geen jaar zitten wachten tot men eindelijk mijn telefonieprobleem had gefixt. Folkert als directeur,deed mee aan discussies hier en diezelfde uitzonderingen die nieuwe providers op de markt nu maken,maakte XMS ook.
Even iets testen aan wat, geen probleem,Denan rommelde wat en je had een paar dagen 100 mbits om te kunnen klooien. Technisch gezien maakt XMS waar wat ze roept,de snelheden zijn in orde,de problemen met iptv heeft men bij andere providers ook. Maar vroeger kreeg je een krantje,werd alles aangekondigd,en een hoop dingen zijn nu onduidelijk.
Wel of geen vast ip,wel ipv6,het staat nergens goed aangekondigd, stellige aankondigingen als bv DVB-c wat er niet zou komen,werd een maand later achterhaald, HD over DVB-C, no way, paar weken later was het er.
En nu schiet men op diverse fronten te kort.Je krijgt op geen enkele manier iemand te spreken die wat hoger zit en problemen kan fixen. Als je belt,weet men vaak niet eens waar je het over hebt,webcare komt ook vaak niet verder als, sorry en we gaan kijken of we wat kunnen regelen,maar snapt, sorry webteam,soms ook de helft niet.
Communicatie naar klanten over essentiele dingen is er nauwelijks of niet, XMS is hard,zakelijk en koel naar de klanten geworden,net als de andere providers. Ze steken nergens meer bovenuit, ok ze hebben glas,maar meer niet.
De aangeboden producten verschillen niet met kabelaars (op upload snelheid na) en men loopt zelfs wat achter qua aanbod ( Film 1, Sport 1, HBO ). Ik heb in al die jaren XMS zien groeien van een familiebedrijf waarin men zich duidelijk onderscheidde, naar een zakelijke dienstverlener.
Die ook niet altijd haar belofte's nakomt ( na 5 jaar kunnen we nog steeds geen andere provider kiezen in dat "open netwerk" hier in Leiden )
Overstappen naar een andere glas aanbieder zie ik niet echt als oplossing,die doen nu mooie beloftes en als de klanten binnen zijn dan verliest men die houding. Het afgelopen "onderhoud" was in werkelijkheid een ingrijpende verandering en XMS had haar klanten tijdig moeten informeren,en achteraf kan er geen sorry vanaf, en DAT maakt me pissig.
De rest kan ik wel weer fixen (hoewel deurbel,intercom en camera) het nog steeds niet doen net als diverse servers.
XMS is arrogant,zakelijk en hard geworden, en dat stoort me het meest.
Oplichters, nee.
Dat is niet helemaal waar. Webcare heeft wel degelijk zijn/haar excuses aangeboden.Nick39 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:15:
[...]
Overstappen naar een andere glas aanbieder zie ik niet echt als oplossing,die doen nu mooie beloftes en als de klanten binnen zijn dan verliest men die houding. Het afgelopen "onderhoud" was in werkelijkheid een ingrijpende verandering en XMS had haar klanten tijdig moeten informeren,en achteraf kan er geen sorry vanaf, en DAT maakt me pissig.
De rest kan ik wel weer fixen (hoewel deurbel,intercom en camera) het nog steeds niet doen net als diverse servers.
XMS is arrogant,zakelijk en hard geworden, en dat stoort me het meest.
Oplichters, nee.
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:26:
[...]
Excuses van het XMS Webcare team
Zoals Venga AB al quote hebben we inderdaad aangegeven dat we de planning voor de Cisco/WGDO migratie zouden doorgeven zodra deze bekend is. Na intern overleg bleek deze informatie ook beschikbaar voor ons.
Ondanks dat Webcare niet alle XMS klanten kan informeren zijn wij ons bewust van het feit dat we de aanwezige Tweakers (en de kennissen, vrienden en familie er omheen) via dit forum hadden kunnen informeren en (in sommige gevallen) ook problemen hadden kunnen voorkomen.
Wij hebben nieuwe afspraken gemaakt zodat dit soort fouten in de toekomst niet meer worden gemaakt, hierbij nogmaals onze excuses. -Tim en Sophie
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Je hebt gelijk,in alle commotie gemist, maar was die uitspraak namens XMS ? NEE !Mojo schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Dat is niet helemaal waar. Webcare heeft wel degelijk zijn/haar excuses aangeboden.
[...]
Ze hebben uit eigen overweging een excuus aangeboden (wat ze siert) maar XMS zelf heeft totaal geen communicatie gedaan en duidelijk ook het webcare team niet gevraagd het vooraf hier te vermelden.
Terwijl XMS weet dat het grootste deel van de wat meer technische klanten,die het optimale uit hun verbinding willen halen,hier zitten.
En feit blijft dat een sorry achteraf betekent dat er vooraf iets mis is gegaan en niets afdoet aan de ontstane situatie,en aan het totale gebrek aan communicatie tussen XMS en haar klanten en me zelfs een beetje bang maakt: Wat gaat men nog meer veranderen zonder dat aan te kondigen ?
Datzelfde Webcare zwijgt je ook dood als je te moeilijke vragen stelt of doorvraagt op een bepaald gebied,hebben een leuke Facebook Webcare pagina geopend waar je vervolgens niets kan of mag vragen en echt de behoefte om daar vrienden van te worden heb ik niet,wat moet je uberhaupt met zo'n profiel,het zijn geen persoonlijke profielen maar puur XMS webcare profielen die je doorsturen naar het mailadres of telefoonnummer.
De enige vriend die ik op Facebook heb van iemand van (ex) XMS is Rekenblok
De rest van mijn "nieuwsbrief"
[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 14-07-2012 11:08 ]
Dat valt wel mee hoor, volgens mij ben ik sinds 2 dagen officieel KPN (als ik naar mijn nieuwe signature kijk) en volgens mij ben ik nog dezelfde persoon. (al verdorren wel alle bomen waar ik langsloop sinds 48 uur, laat elke stap die ik zet een roodgloeiende voetafdruk achter.. en valt bij elk woord dat ik zeg een engel dood uit de hemel.. maar dat zal wel toeval zijn)Nick39 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:02:
De rest van mijn "nieuwsbrief"blijft, het oude xms,waar ik sommige medewerkers zelfs kado'tjes stuurde, is dood en vervangen door een zakelijke KPN kloon.
XMS valt momenteel echt volledig buiten de overname en zij hebben een eigen directie/management dat volledig los staat van KPN. De mensen die daar de scepter zwaaien zijn nog exact dezelfde mensen als in de startperiode (minus Folkert). KPN mag absoluut geen inmenging hebben in XMS en er zijn geen links tussen het management.
Volgens mij is de grote behoefte die jullie hebben een statement vanuit iemand van het management van XMS over het static IP verhaal. Dat zal webcare vast al doorgegeven hebben maar (warning: mijn eigen mening) gezien de toon van veel posts in deze thread kan ik me ook zo voorstellen dat men daar het nut niet van inziet. Ik beloof niets; maar wellicht dat ik iemand van XMS kan uitleggen waarom jullie dat statement dat zo belangrijk vinden.
Was ik dat toevallig?Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:43:
Sorry hoor, destijds is mij telefonisch aangegeven dat klanten hier al een fixed IP hádden. Daarna is via DM contact geweest na de eerste wijziging, en zouden mensen gaan kijken naar een oplossing. Daar is verder nooit meer opvolging op geweest. Ik ga de DMs met de personen die inmiddels blijkbaar wel al bij KPN zitten hier niet publiceren, dat is niet netjes als dat in een privé-sfeer is geweest, maar ga me niet vertellen dat er geen toezeggingen waren!
Ik kan me vaag herinneren dat er in het begin wat IP's waren die niet in de DHCP configuratie opgenomen waren en daardoor niet zo static waren als ze moesten zijn. Daardoor konden ze veranderen. Die IP's zijn toen toegevoegd aan de server en daarmee werden ze semi-static.
Echter: Als ik dat was dan heb ik altijd vermeld dat dit IP kan veranderen bij onderhoud aan de IP spaces of netwerk onderhoud. Als iemand anders dit was dan zal men dit vast ook aangegeven hebben.
Ik ben juist blij dat dat niet meer gebeurt. Dat soort houtje-touwtje oplossingen die buiten het boekje omgaan staan structurele verbeteringen juist in de weg. Erg leuk voor de persoon die het betreft, maar slecht voor de dienstverlening in het algemeen.Nick39 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:15:
[...]
Denan rommelde wat en je had een paar dagen 100 mbits om te kunnen klooien...
Klinkt mij juist positief in de oren. Ik hoef helemaal geen vriendjes te worden met medewerkers van mijn ISP. Ik ben ook geen vriendjes met mijn energiebedrijf. Internet, telefoon, tv, etc moet als water uit de kraan zijn en het gewoon altijd probleemloos doen. Meer niet.[...]
Ik heb in al die jaren XMS zien groeien van een familiebedrijf waarin men zich duidelijk onderscheidde, naar een zakelijke dienstverlener...
Lijkt mij op zich een goed plan, zoals ik al eerder had aangegeven, maar ook over andere beleidsbeslissingen zoals onder andere en in willekeurige volgorde: Doorgifte van Sport1, ipv6, eventuele uitbreiding van HD via DVB-C, planning van migratie van Portaal naar open netwerk, etc. etc.denan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:13:
[...]
Volgens mij is de grote behoefte die jullie hebben een statement vanuit iemand van het management van XMS over het static IP verhaal. Dat zal webcare vast al doorgegeven hebben maar (warning: mijn eigen mening) gezien de toon van veel posts in deze thread kan ik me ook zo voorstellen dat men daar het nut niet van inziet. Ik beloof niets; maar wellicht dat ik iemand van XMS kan uitleggen waarom jullie dat statement dat zo belangrijk vinden.
Dat bedoel ik dus met houtje-touwtje oplossingen...denan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:16:
[...]
Ik kan me vaag herinneren dat er in het begin wat IP's waren die niet in de DHCP configuratie opgenomen waren en daardoor niet zo static waren als ze moesten zijn. Daardoor konden ze veranderen. Die IP's zijn toen toegevoegd aan de server en daarmee werden ze semi-static...
Would be appreciated - en dat statement kan maar beter "laat maar, we handhaven vaste ip's" zijn. In mijn geval is het vrij simpel - ik heb iets van acht jaar lang een colobak gehad, wat tijd, geld en moeite kostte, en die heb ik kunnen afdanken toen ik 50Mb symmetrisch en een vast ip kreeg. Ik zou nou weer terug moeten, en los van de financiële schade kost me dat tijd die ik liever ergens anders aan besteed.denan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:13:
Ik beloof niets; maar wellicht dat ik iemand van XMS kan uitleggen waarom jullie dat statement dat zo belangrijk vinden.
Ik ben dan ook subiet weg zodra ik de kans krijg, tenzij dat vaste ip gehandhaafd blijft. Ik snap er trouwens geen [beeeeeep] van waarom XMS zich voor vaste ip's laat betalen en de dienst vervolgens schrapt. Als de kosten te hoog zijn, verhoog je je verkoopprijs. Vind ik ook niet leuk, maar dan heb ik iig de keus.
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Verwijderd
Hm, wat mij betreft 10 bonuspunten voor de poging, maar ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die nog een kruimel waarde hecht aan een statement dat pas na een week van fuzz wordt gegeven en dan ook nog pas na een suggestie van een externe partij. Dat lijkt meer op het afschepen van de lastige figuren aan de andere kant van de factuur dan aan een werkelijke binding met je klanten.
Krokodillentranen en riet met kluitjes.
Tenzij ... dat statement opening van zaken geeft over hoe XMS in haar bedrijfsvoering gaat borgen dat dit soort mega-missers vanaf nu niet meer gemaakt kunnen worden.
Krokodillentranen en riet met kluitjes.
Tenzij ... dat statement opening van zaken geeft over hoe XMS in haar bedrijfsvoering gaat borgen dat dit soort mega-missers vanaf nu niet meer gemaakt kunnen worden.
Ik ben meer benieuwd naar de reden die er achter zit. Waarom nemen ze deze en andere beslissingen? Ik mag toch aannemen dat er over is nagedacht en dat er een plan achter zit?Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 00:30:
[...]
Mijn persoonlijke idee?Fiber schreef op zondag 15 juli 2012 @ 01:09:
[...]
Ik ben meer benieuwd naar de reden die er achter zit. Waarom nemen ze deze en andere beslissingen? Ik mag toch aannemen dat er over is nagedacht en dat er een plan achter zit?
KPN heeft eind vorig jaar een poging gedaan om XMS in te lijven.
Dat is gedeeltelijk gestrand bij de OPTA die bang is dat ze in veel gebieden de overhand krijgen en er daardoor te weinig keus voor consumenten is. Hierop zijn ze in beroep gegaan, dit loop nog.
De OPTA heeft wel toestemming gegeven om Lijbrandt, Glashart Media, Reggefiber Wholesale en de ISP fabriek (onderdeel van Lijbrandt) over te nemen.
Technisch is de ISPfabriek dus losstaand van XMS maar men heeft al wel de internet diensten ondergebracht bij hen, vandaar je nieuwe ip sinds vorige/deze week.
De ISPfabriek levert data, telefonie, analoge RTV en IP-RTV op glasvezelnetwerken.
Welke diensten XMS inmiddels overgezet heeft laat zich raden.
Feit is dat XMS nu diensten via ISPfabriek <=> Reggefiber Wholesale <=> KPN laat lopen waardoor in feite XMS niet overgenomen word maar wel een aantal diensten/producten van KPN verkocht gaan worden.
[ Voor 79% gewijzigd door arjants op 15-07-2012 12:07 ]
We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)
Verwijderd
Klopt, jij was inderdaad degene die gewoon niets meer liet horen, en inderdaad heb je niet verteld dat dit soort dingen zou kunnen gebeuren, en zeker niet dat dat zonder enige vorm van communicatie zou zijn - dan kan je nog plannen en dan is het ook veel minder een issue. Ik neem toch aan dat iedereen wel begrijpt dat een IP ooit kan wijzigen; maar dan wil je maatregelen kunnen nemen, en je wil niet dat het ineens veranderd wordt van "ooit wijzigen bij specifieke gevallen" naar "wij leveren geen vast IP meer". 'Klein' verschil. Ik heb de DMs en het topic van toen er nog maar even bijgepakt; ik loop hier geen poep te praten.denan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 16:16:
[...]
Was ik dat toevallig?
Ik kan me vaag herinneren dat er in het begin wat IP's waren die niet in de DHCP configuratie opgenomen waren en daardoor niet zo static waren als ze moesten zijn. Daardoor konden ze veranderen. Die IP's zijn toen toegevoegd aan de server en daarmee werden ze semi-static.
Echter: Als ik dat was dan heb ik altijd vermeld dat dit IP kan veranderen bij onderhoud aan de IP spaces of netwerk onderhoud. Als iemand anders dit was dan zal men dit vast ook aangegeven hebben.
Dat je al inschat dat het goed mogelijk is dat XMS het nut van een reactie niet ziet spreekt ook al boekdelen. Jammer genoeg voor XMS loopt hier niet enkel een core groepje techneuten rond, maar de mensen waar vrienden, buren, kennissen en familie naar luisteren als ze iets willen aanschaffen. Tweakers zijn kritisch, maar early adopters en technologische trendsetters. Niet omdat ik dat zeg, maar omdat dat uit onderzoek naar voren is gekomen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 12:23 ]
Eens, maar je moet niet vergeten dat die processen toen ook al in place waren. Iemand handmatig een 100mbit lijn geven om wat tests uit te voeren wil niet zeggen dat de administratie houtje-touwtje is.Fiber schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 18:47:
Ik ben juist blij dat dat niet meer gebeurt. Dat soort houtje-touwtje oplossingen die buiten het boekje omgaan staan structurele verbeteringen juist in de weg. Erg leuk voor de persoon die het betreft, maar slecht voor de dienstverlening in het algemeen.
Je leest het verkeerd denk ik: Er was bij het uitbreiden van de IP scopes een configuratiefout gemaakt waardoor een aantal blokken niet in de DHCP configuratie opgenomen waren. Dat die er later wel ingezet zijn wil niet zeggen dat het er een handmatige houtje-touwtje oplossing ingezet is.Dat bedoel ik dus met houtje-touwtje oplossingen...
Nu weet ik weer waarom je naam me zo bekend voorkwam:Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 11:49:
[...]
Klopt, jij was inderdaad degene die gewoon niets meer liet horen, en inderdaad heb je niet verteld dat dit soort dingen zou kunnen gebeuren, en zeker niet dat dat zonder enige vorm van communicatie zou zijn - dan kan je nog plannen en dan is het ook veel minder een issue. Ik neem toch aan dat iedereen wel begrijpt dat een IP ooit kan wijzigen; maar dan wil je maatregelen kunnen nemen, en je wil niet dat het ineens veranderd wordt van "ooit wijzigen bij specifieke gevallen" naar "wij leveren geen vast IP meer". 'Klein' verschil. Ik heb de DMs en het topic van toen er nog maar even bijgepakt; ik loop hier geen poep te praten.
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII"
denan in "XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII"
er staat duidelijk dat de scope kan wijzigen bij werkzaamheden of onderhoud!
etc.. een excuus is wel op zijn plaats lijkt me.

Je hebt zelfs in die periode intern bij tweakers lopen klagen dat ik hier onofficieel als webcare aan het reageren was en een bedrijf aan het promoten was. Terwijl je heel goed wist dat ik niet voor XMS werkte. Ik kreeg na onze discussie een fijne klaag dm van tweakers met het vriendelijke verzoek om hier niet als bedrijf actief te zijn terwijl ik in de bovenstaande discussie 8x(!) duidelijk heb aangeven wie ik ben en wat ik doe..
Techneuten prima.. maar het soort mensen dat communiceert zoals jij dat deed/doet is niet bereid om een gesprek aan te gaan en samen tot een oplossing te komen. Lees je eigen posts maar eens terug die ik hierboven gelinked heb..Dat je al inschat dat het goed mogelijk is dat XMS het nut van een reactie niet ziet spreekt ook al boekdelen. Jammer genoeg voor XMS loopt hier niet enkel een core groepje techneuten rond, maar de mensen waar vrienden, buren, kennissen en familie naar luisteren als ze iets willen aanschaffen. Tweakers zijn kritisch, maar early adopters en technologische trendsetters. Niet omdat ik dat zeg, maar omdat dat uit onderzoek naar voren is gekomen.
Mijn *mening* was dat ik me kan voorstellen dat iemand die niet op tweakers actief is en de vraag krijgt " wil je hier eens naar kijken en je in de discussie mengen" zichzelf rot zou schrikken van het niveau/de inhoud en de toonzetting van sommige posters. En dan lijkt het me logisch dat zo iemand zich wel 2x bedenkt voordat hij op dat verzoek in gaat.
Er zijn 2 manieren om iets gedaan te krijgen:
- Je probeert een open discussie aan te gaan met het doel om samen iets gedaan te krijgen
- Je probeert met schelden/vloeken/tieren en dreigen iets af te dwingen.
Mijn ervaring is dat manier 2 niet werkt.. wellicht bij 15 jarige jongetjes die op V&A anderen oplichten.. maar niet bij bedrijven
[ Voor 4% gewijzigd door denan op 15-07-2012 13:58 ]
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eens ... maar daarvoor is wel nodig dat die openheid van twee kanten komt. Wanneer een bedrijf een beslissing neemt waar klanten last van hebben en er is nog niet een begin van motivering (vooraf!) waarom die beslissing genomen wordt, lok je als bedrijf de tweede manier ook wel uit.denan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:54:
[...]
- Je probeert een open discussie aan te gaan met het doel om samen iets gedaan te krijgen
Mijn ervaring is dat manier 2 niet werkt.. wellicht bij 15 jarige jongetjes die op V&A anderen oplichten.. maar niet bij bedrijven
Klopt, dat ontken ik ook nietVerwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:16:
Ik ben het helemaal met je eens ... maar daarvoor is wel nodig dat die openheid van twee kanten komt. Wanneer een bedrijf een beslissing neemt waar klanten last van hebben en er is nog niet een begin van motivering (vooraf!) waarom die beslissing genomen wordt, lok je als bedrijf de tweede manier ook wel uit.
Maar als je echt iets probeert te bereiken helpen die reacties niet. Beter is het dan om gezamenlijk een vraag/statement op te stellen en dat naar het bedrijf te sturen. Van een medium als tweakers verwacht ik ook dat zoiets mogelijk is. Het is tenslotte niet de trosradar site
Aankomende donderdag zie ik nog 1 keer een paar zeer hoge pieten binnen de organisatie.
Misschien een mooie gelegenheid om voor die dag nog snel een brief op te stellen?
Misschien een mooie gelegenheid om voor die dag nog snel een brief op te stellen?
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Verwijderd
Dat lijkt me een handschoen die opgepakt moet worden!Rekenblok schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:36:
Aankomende donderdag zie ik nog 1 keer een paar zeer hoge pieten binnen de organisatie.
Ik ben weliswaar geen direkt belanghebbende (want klant bij een andere ISPfabriek-provider), maar wanneer de uitkomst zou zijn dat ISPfabriek alsnog de mogelijkheid creëert om vaste IP's te leveren opent dat voor andere providers wellicht ook mogelijkheden.
Waarom ben ik dan ook al gemigreerd?Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:
[...]
De klanten die een static (vast) IP adres hebben (hiervoor moest worden betaald) zijn nog niet gemigreerd, vanwege de reacties bij de eerste aankondiging heeft XMS besloten deze migratie uit te stellen. -Tim
[...]
Ik heb bij mijn aanvraag van XMS ingevuld een vast ip te willen hebben, dit staat ook in mijn contract.
En volgens mij is daar zelfs ook voor betaald (of ik had moeten betalen maar was het nog gratis, dat weet ik even niet meer...)
Maar toch ben ik over gezet, hoe kan dat?
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Omdat je geen vast ip adres had gok ik. Heb je een packetfront hangen?Thasaidon schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:50:
[...]
Waarom ben ik dan ook al gemigreerd?
Ik heb bij mijn aanvraag van XMS ingevuld een vast ip te willen hebben, dit staat ook in mijn contract.
En volgens mij is daar zelfs ook voor betaald (of ik had moeten betalen maar was het nog gratis, dat weet ik even niet meer...)
Maar toch ben ik over gezet, hoe kan dat?
Nee ik heb een Genexis, en daar (lees ik hier) zou een vast IP niet mogelijk zijn geweest.Rekenblok schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:57:
[...]
Omdat je geen vast ip adres had gok ik. Heb je een packetfront hangen?
Echter, dit is mij niet verteld toen ik het contract met XMS aanging. Sterker nog, zij boden mij de optie om voor een vast IP te kiezen, welke ik ook genomen heb.
Dat nu achteraf blijkt dat dat helemaal niet had gekund op een Genexis is dus misleiding!
Ik heb toen gekozen voor een vast ip, dat staat zo ook in mijn aanvraag en contract.
Dus feitelijk is dit gewoon misleiding. Mocht XMS daar anders over denken en het geen misleiding vinden, dan is dit een eenzijdige weizegging en dus contractbreuk!
Ik nu ga weer even van mijn vakantie genieten... maar het laatste woord is hier wat mij betreft niet niet over gesproken.
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 15-07-2012 15:14 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Ja, het is makkelijk aan het eind als iemand al tig keer tegen een muur is gelopen en dan publiek zijn ongenoegen uit te stellen dat hij zich niet constructief opstelt. Iemand die in het begindagen zelfs nog netjes de spelfouten en onduidelijke tekstuitleg op de site doorgaf met verbetersuggesties - ook nooit wat mee gebeurd uiteraard. Ik denk inderdaad dat excuses dat je je niet aan de afspraak hebt gehouden destijds op zijn plek zijn. Dat je ergens in het topic iets over ranges hebt gezegd is leuk - en ik geef ook aan dat daar het hoofdprobleem niet zit. In de directe communicatie is daar geen sprake van geweest - en je bent je toezegging niet nagekomen, waar of niet?denan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 13:54:
[...]
Jij verleende hier hulp ten aanzien van deze verbindingen. Waar of niet? Hebben wij daar regels voor ten aanzien van bedrijfsaccounts? Inderdaad. Zijn daar goede redenen voor? Inderdaad. Dan moet je mij niet in de schoenen schuiven dat er wordt aangedrongen op een bedrijfsaccount - die zet ik net zo goed bij anderen.
Ik dreig helemaal niets af te dwingen. Je bevestigt het typische XMS-gevoel toch nog even mooi; het ligt allemaal aan de toon, en laten we het maar niet hebben over wat XMS allemaal uitgevreten heeft waar door de klant altijd netjes over gecommuniceerd is totdat je tegen muren aanloopt. Bravo!
Dergelijke bedrijven snappen maar één ding, met de voeten stemmen, en dat heb ik dus ook gedaan. Ik heb mijn overstap al aangevraagd, dus voor mij is het klaar verder. Je kan die persoonlijke aanval op het vrijwilligerswerk wat ik hier doe steken waar de zon niet schijnt. Veel succes met je carrière bij KPN

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 16:13 ]
Internet in Wijchen lijkt het niet te doen, restart amino en router helpen niet en ook google dns gebruiken maakt geen verschil...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Viel hier in Leusden ook voor een minuut of 5 weg. Kwam vanzelf weer on line.Luuk1983 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:11:
Internet in Wijchen lijkt het niet te doen, restart amino en router helpen niet en ook google dns gebruiken maakt geen verschil...
Het lijkt inderdaad weer te werken. TV heeft er zover ik kan zien niet uitgelegen nee. Kleine hickup blijkbaar?
Edit: nog wel 3% packet loss als ik een ping -t naar Google.nl aanzet. Kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, maar het hoort niet natuurlijk. De ping zelf is wel redelijk snel < 10 ms.
Edit: nog wel 3% packet loss als ik een ping -t naar Google.nl aanzet. Kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben, maar het hoort niet natuurlijk. De ping zelf is wel redelijk snel < 10 ms.
[ Voor 47% gewijzigd door Luuk1983 op 15-07-2012 16:22 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Hier had ik ook even geen internet. TV werkte wel. Storing duurde 45 minuten echter, precies het moment gechecked denk ik toen het net plat ging vermoed ik.
Er werd geen IP adres uitgedeeld. Dat ik een storing heb tot daar aan toe, maar dat de helpdesk niet oppakt als ik bel vond ik nogal storend. Na doorschakeling heb ik een aantal minuten gewacht, maar als ik een 'overgaan' toon blijf horen en geen computer wachtrij dan hang ik op den duur wel op.
edit:
Ik heb geen last van packet loss overigens sinds het up is. Ook even getest met ping -t naar google.nl
Er werd geen IP adres uitgedeeld. Dat ik een storing heb tot daar aan toe, maar dat de helpdesk niet oppakt als ik bel vond ik nogal storend. Na doorschakeling heb ik een aantal minuten gewacht, maar als ik een 'overgaan' toon blijf horen en geen computer wachtrij dan hang ik op den duur wel op.
edit:
Ik heb geen last van packet loss overigens sinds het up is. Ook even getest met ping -t naar google.nl
[ Voor 24% gewijzigd door Suicyder op 15-07-2012 16:28 ]
Edit.. laat maar.. sommige discussies zijn te eenzijdig om te voeren.

[ Voor 109% gewijzigd door denan op 15-07-2012 16:35 ]
Eensch, zo ken ik nog een flinke groep mensen welke bewust gekozen hebben voor een vast IP adres waaronder ikzelf. Ik ben ondertussen op zoek naar andere partijen welke dit ook leveren, maar het zou veel mooier zijn als XMS het besluit terugdraait en denkt aan hun klanten.Rataplan schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 23:19:
[...]
Would be appreciated - en dat statement kan maar beter "laat maar, we handhaven vaste ip's" zijn. In mijn geval is het vrij simpel - ik heb iets van acht jaar lang een colobak gehad, wat tijd, geld en moeite kostte, en die heb ik kunnen afdanken toen ik 50Mb symmetrisch en een vast ip kreeg. Ik zou nou weer terug moeten, en los van de financiële schade kost me dat tijd die ik liever ergens anders aan besteed.
Ik ben dan ook subiet weg zodra ik de kans krijg, tenzij dat vaste ip gehandhaafd blijft. Ik snap er trouwens geen [beeeeeep] van waarom XMS zich voor vaste ip's laat betalen en de dienst vervolgens schrapt. Als de kosten te hoog zijn, verhoog je je verkoopprijs. Vind ik ook niet leuk, maar dan heb ik iig de keus.
Inderdaad, in Wijchen was er een storing. De DHCP server van XMS leek eruit te liggen waardoor er geen IP adressen werden uitgedeeld.
Toch erg jammer dat er wéér een storing was na de plotselinge, onaangekondigde IP wisseling.
Toch erg jammer dat er wéér een storing was na de plotselinge, onaangekondigde IP wisseling.
Verwijderd
@Denan: Goed, dit is het laatste, want het begint nu werkelijk komisch te worden. Ik zeg niet dat je voor XMS werkte. Ik zeg dat je hier ondersteuning bood anders dan in een gebruikersrol (en ja, daarvoor had je voor die betreffende toko een bedrijfsaccount moeten krijgen, maar ik begrijp dat destijds gecommuniceerd werd als specifiek XMS wat anders had moeten zijn). En dan krijg ik nu zo ongeveer een verwijt dat ik naar Canada ging?
Sorry, daar kom ik voor werk niet onderuit.
Je beloofde iets en kwam het niet na. Nee, dat iemand er dan later op terug moet komen, terwijl al zoveel speelde is niet normaal. Je doet nu voorkomen alsof het doodnormaal is dat je bij ondersteuning je afspraken niet nakomt en mensen dan maar achter de dingen aan moeten blijven lopen, en lopen, en lopen. Dat ís niet normaal. Jij denkt dat je een bijzondere uitzondering maakte en dat iemand daar de handjes mee dicht moet knijpen. De klant ervaart wederom een niet nagekomen afspraak. Biedt dan geen speciale dingen aan als je ze niet nakomt.
Anyhoe, zoals gezegd: ik ben al overgestapt, en daarmee is het verder klaar.
Je beloofde iets en kwam het niet na. Nee, dat iemand er dan later op terug moet komen, terwijl al zoveel speelde is niet normaal. Je doet nu voorkomen alsof het doodnormaal is dat je bij ondersteuning je afspraken niet nakomt en mensen dan maar achter de dingen aan moeten blijven lopen, en lopen, en lopen. Dat ís niet normaal. Jij denkt dat je een bijzondere uitzondering maakte en dat iemand daar de handjes mee dicht moet knijpen. De klant ervaart wederom een niet nagekomen afspraak. Biedt dan geen speciale dingen aan als je ze niet nakomt.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2012 16:44 ]
Volgens mij was deze netwerkbreed (RF). Lijkt zo te zien het genexis deel te zijn dat even hikte.Speedfreak230 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:35:
Inderdaad, in Wijchen was er een storing. De DHCP server van XMS leek eruit te liggen waardoor er geen IP adressen werden uitgedeeld.
Ik had mijn post al geedit. Lets agree to disagree, zowel qua insteek, mentaliteit als interpretatie. Verder discussie lijkt mij nutteloos. Ik wens je veel succes en plezier bij je nieuwe provider.Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 16:40:
@Denan: Goed, dit is het laatste, want het begint nu werkelijk komisch te worden. Ik zeg niet dat je n niet nagekomen afspraak. Biedt dan geen speciale dingen aan als je ze niet nakomt.
Er is al voldoende gezegd, dan hoef jij er ook niet nog een schepje bovenop te doen.
[ Voor 113% gewijzigd door IEF op 15-07-2012 23:57 ]
Heren.. ik heb de discussie al afgesloten (persoonlijke doelstelling voor dit jaar: me minder laten verleiden tot discussies die zinloos zijn omdat beide partijen het in de basis al niet met elkaar eens (willen) zijn).. het lijkt me handig als jullie dat ook doen. Dit heeft niets meer met de thread te maken en gaat ook nooit tot een constructief resultaat leiden (of lijden
).
En wij sluiten ons daar bij aan.
En wij sluiten ons daar bij aan.
[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 15-07-2012 23:58 ]
Whahahahaha Denan! Goed dat je in juli dit alsnog ontdekt...................denan schreef op zondag 15 juli 2012 @ 18:11:
(persoonlijke doelstelling voor dit jaar: me minder laten verleiden tot discussies die zinloos zijn omdat beide partijen het in de basis al niet met elkaar eens (willen) zijn)..

Ik heb Floppus bijna tot niet gezien de afgelopen jaar in de deze topics, maar nu hij er is voegt hij geen ene kloot toe aan deze discussie.
Van zijn "adviseursrol" is ook geen moer te merken, kan wat mij betreft ook onder zijn naam weg, alsmede de rode kleur van zijn nickname.
Zo kunnen we nu weer verder gaan waar we ongeveer gebleven waren.
De glashart media app loopt bij mijn nog weleens vast, wel mooi is dat als ik fullscreen beeld wil kijken, hij vraagt met welke app ik wil afspelen, en dat werkt altijd.
Dit heb ik sinds en een custom rom c9 geflashed heb. Met de stock rom had ik vaker last van crashende app, en slecht werkend live tv kijken.
Ik hoop dat ze er nog wat zenders gaan bij prakken.
Van zijn "adviseursrol" is ook geen moer te merken, kan wat mij betreft ook onder zijn naam weg, alsmede de rode kleur van zijn nickname.
Zo kunnen we nu weer verder gaan waar we ongeveer gebleven waren.
De glashart media app loopt bij mijn nog weleens vast, wel mooi is dat als ik fullscreen beeld wil kijken, hij vraagt met welke app ik wil afspelen, en dat werkt altijd.
Dit heb ik sinds en een custom rom c9 geflashed heb. Met de stock rom had ik vaker last van crashende app, en slecht werkend live tv kijken.
Ik hoop dat ze er nog wat zenders gaan bij prakken.
Dit topic is gesloten.