PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Of je heb een eigen domeinnaamFiber schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:33:
Heb ik al vaker gezegd: Kleine moeite om even op www.mijn.xmsnet.nl een nieuw (moeilijk!) e-mail-adres aan te maken en je oude weg te gooien. Zeker als je hem toch nauwelijks gebruikt. (Als je honderden mensen van je nieuwe mail-adres moet gaan verwittigen wordt dat wat lastiger, inderdaad.) Kost je vijf minuten en je bent van je spam af. Ja het zou niet nodig moeten zijn, maar waarom deze simpele oplossing negeren als het zo simpel op te lossen is? Dan zoek je in mijn ogen gewoon problemen die er niet hoeven zijn.
ikben@domeinnaam.nl (Altijd vaste naam)
E-mail forwarder > wat jij wil
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Vind het ook bizar dat je bij sommige glasvezel providers geen vast IP krijgt, Reggefiber roept vaak Klaar voor de toekomst think notTheDutchChief schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:02:
Tsja, ik merkte vanochtend dat ik mijn mail niet meer kon lezen. Maar mocht eens zelf raden naar de oorzaak. Was gelukkig nog thuis en kon in de router kijken naar het externe ip-adres. Moet je weer al je zonefiles gaan aanpassen. En dat terwijl ik bij het overstappen naar xms nadrukkelijk op de formulieren heb laten zetten dat een vast ip vereist was. Anders zou ik niet eens overstappen. Heb vanochtend de klantenservice gebeld, maar men vindt dit blijkbaar normaal. Inmiddels ook een mail gestuurd dat ik maar eens naar een andere provider ga zoeken. Xs4all is inmiddels hier ook beschikbaar en die biedt nog steeds vaste ip-adressen.

Eigen server
webcam
Internet radio
mail service
enz.....
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
GerkeP
Op de site van XS4ALL staat gewoon tot 4 TV-ontvangers, je betaald alleen € 4,- per extra ontvanger per maand. Daar staat tegenover dat je dus geen ontvangers hoeft aan te schaffen.Loveparade schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:16:
Ik heb bij kpn en xs4all aangegeven graag bij hen een abbo te nemen mits ze dan ook voor meer dan 2 tv's signaal kunnen leveren. Inmiddels reply dat ze die vraag meerdere malen per dag krijgen en ze de mogelijkheden aan het onderzoeken zijn. Ben benieuwd, en dan exit XMS.
Bij vrienden van me is van de week ook KPN Glasvezel opgeleverd, die hebben ook nog eens een mooie Gigabit Genexis in de meterkast gekregen, dus ook geen geknepen internetverbinding als je IPTV kijkt
Maar om nou XMS helemaal de grond in te boren vind ik ook weer wat overdreven. Ik heb meerdere collega's die zouden overstappen naar KPN, maar na 3 maanden geen werkende installatie toch maar weer naar een andere provider zijn overgestapt. UPC heeft ook zijn nukken en hun eigen mooie tv ontvangers. Ziggo heeft een fatsoenlijke download, maar een bedroevende upload.
Ik zelf ben zeer tevreden over de service die XMS heeft verleend toen ik problemen ondervond bij mijn aanlsuiting. Ze belden er direct achteraan en ik kreeg dagelijks een telefoontje van de helpdesk om te vragen hoe het ging en wat ze nog konden doen voor mij. Dat is de service die ik gewend ben van XMS.
Een keer een positieve noot in dit topic kan ook geen kwad
Carpe Diem
Dat is 1 te weinigVenga AB schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:28:
[...]
Op de site van XS4ALL staat gewoon tot 4 TV-ontvangers, je betaald alleen € 4,- per extra ontvanger per maand. Daar staat tegenover dat je dus geen ontvangers hoeft aan te schaffen.
Bij vrienden van me is van de week ook KPN Glasvezel opgeleverd, die hebben ook nog eens een mooie Gigabit Genexis in de meterkast gekregen, dus ook geen geknepen internetverbinding als je IPTV kijkt
Heb 5 tv's in huis, maar ik blijf hoopvol. Ik heb het wel gehad met het amateuristische XMS
GerkeP
Hoeveel klanten van XMS die niet op tweakers komen hebben nu een probleem ???fiberdordrecht schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:06:
[...]
Vind het ook bizar dat je bij sommige glasvezel providers geen vast IP krijgt, Reggefiber roept vaak Klaar voor de toekomst think not![]()
Eigen server
webcam
Internet radio
mail service
enz.....
Massa mailtjes zoals de nieuwsbrief kan XMS wel versturen ( wie zei er ook al weer dat de on demand diensten gratis bleven... ) maar een info mailtje naar de klanten met de nieuwe DNS gegevens kon er niet vanaf.
Ze zijn klaar voor HUN toekomst,maar vergeten ONS, maar oh wee als wij een keer ons rekening nummer "migreren" en niet (op tijd) betalen, dan weet XMS je prima te vinden hoor.
Geen enkel excuus voor de overlast, webcare mag het oplossen ( komt helaas alleen met een verkeerd advies ) maar ach, we hebben het recht om te klagen, XMS leest het toch niet en klagen per mail.... als je al antwoord krijgt, dan is het net zo nietszeggend.
Ach,op de Ziggo en UPC fora weet men al hoe XMS dit doet en ook op twitter komt er al het e.e.a. voorbij en in het kieskeurig forum ook dus als XMS de potentiele overstapper niet wil hebben dan is dat prima gelukt.
Ik ga mijn nieuwe zonnepanelen ophalen en dan naar het strand, het is al 39 graden, ik was dit weekeind ff in Nederland en het was 18 graden met regen dus wat dat betreft mis ik weinig geloof ik
Nice! Veel te warm om je druk te maken over XMSNick39 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:38:
Ik ga mijn nieuwe zonnepanelen ophalen en dan naar het strand, het is al 39 graden, ik was dit weekeind ff in Nederland en het was 18 graden met regen dus wat dat betreft mis ik weinig geloof ik
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
De netwerkbeheerder heeft een terugkoppeling gegeven, je hebt DM. - SophieDancis schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:41:
@webcare
is er al iets bekend over de niet werkende livetv via de android app?
Op mijnxms staat:
Instellingen internet
Uw huidige internetsnelheid is 50 Mbps.
Vast IP adres
Voor sommige toepassingen is het handig of vereist om een vast IP adres te hebben. U heeft een gratis statisch IP adres dat middels DHCP automatisch aan uw aansluiting wordt gekoppeld. U hoeft hiervoor niets te doen.
De overstap is dan wel zonder storing gegaan, en voor mij is de impact beperkt, maar het was beter geweest dit van tevoren (via de mooie nieuwsbrief) te melden...
[ Voor 3% gewijzigd door TheDutchChief op 11-07-2012 12:25 ]
Verwijderd
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen, wij zullen de medewerker hier op aanspreken. -TimTheDutchChief schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:25:
Ik heb bij mijn instellingen precies hetzelfde staan (alleen dan 100 ipv 50). Bovendien vroeg de medewerker die mij vanochtend te woord stond of ik de nieuwsbrieven wel regelmatig las, daarmee suggererend dat e.e.a. gecommuniceerd is. Ik heb de nieuwsberichten van afgelopen half jaar nog eens doorgekeken, maar niks nada noppes. Die medewerker hoef ik ook niet meer te spreken.
Godgloeiende....
Ben ik op vakantie, en wilde na een week even mail checken... kom ik niet meer bij mijn server!
Gelukkig had ik mijn server ook een no-ip domeintje gegeven en de server update die automatisch zodra ik een ander IP krijg.
Wat blijkt dus... ik heb gewoon een ander IP gekregen!!!!!
ik heb hier nooit een brief of info over gehad van XMS! Hier op het forum werd zelfs geroepen dat mensen met een vast IP voorlopig ook nog niet over zouden gaan.
En nu midden in mijn vakantie... tadaaaaaa, krijg ik lekker onaangekondigd een ander IP.
nu kan ik dus via roaming (lees $$$$$$$$$$) mijn DNS-en gaan aanpassen, want ik ben voorlopig ook nog niet thuis. En nu ik toch dikke kosten aan het maken ben met roaming, kan een post hier er ook nog wel bij.
En het is puur toeval dat ik nu even mail wilde kijken, anders had ik het niet eens geweten!
Ik weet ook niet sinds wanneer dit gedaan is, maar dit kan dus zo al zijn sinds ik op vakantie ben!
En als ik niet toevallig mail wilde kijken had het nog veel langer kunnen duren ook!
Lekker handig om dit in de vakantie periode te doen...
Bedankt XMS!

@Webcare.
Hoe kan het dat ik over gezet ben zonder dat ik hier ooit schriftelijk of per e-mail iets van heb vernomen van XMS?
Ik vind dit echt onacceptabel
[ Voor 18% gewijzigd door Thasaidon op 11-07-2012 12:42 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Verwijderd
Wij hebben je een DM gestuurd om je vraag te beantwoorden. - SophieThasaidon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:36:
Bedankt XMS!
Godgloeiende....![]()
![]()
![]()
Ben ik op vakantie, en wilde na een week even mail checken... kom ik niet meer bij mijn server!
Gelukkig had ik mijn server ook een no-ip domeintje gegeven en de server update die automatisch zodra ik een ander IP krijg.
Wat blijkt dus... ik heb gewoon een ander IP gekregen!!!!!
ik heb hier nooit een brief of info over gehad van XMS! Hier op het forum werd zelfs geroepen dat mensen met een vast IP voorlopig ook nog niet over zouden gaan.
En nu midden in mijn vakantie... tadaaaaaa, krijg ik lekker onaangekondigd een ander IP.
nu kan ik dus via roaming (lees $$$$$$$$$$) mijn DNS-en gaan aanpassen, want ik ben voorlopig ook nog niet thuis. En nu ik toch dikke kosten aan het maken ben met roaming, kan een post hier er ook nog wel bij.
En het is puur toeval dat ik nu even mail wilde kijken, anders had ik het niet eens geweten!
Ik weet ook niet sinds wanneer dit gedaan is, maar dit kan dus zo al zijn sinds ik op vakantie ben!
En als ik niet toevallig mail wilde kijken had het nog veel langer kunnen duren ook!
Lekker handig om dit in de vakantie periode te doen...
Bedankt XMS!
![]()
![]()
@Webcare.
Hoe kan het dat ik over gezet ben zonder dat ik hier ooit schriftelijk of per e-mail iets van heb vernomen van XMS?
Ik vind dit echt onacceptabel
Daar ben ik ook heel benieuwd naar.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:50:
Wij hebben je een DM gestuurd om je vraag te beantwoorden. - Sophie
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Uiteraard, een discussie die jullie niet welgevallig is moet wel meteen aan het daglicht onttrokken worden.Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:50:
[...]
Wij hebben je een DM gestuurd om je vraag te beantwoorden. - Sophie
Wellicht is Thasaidon bereid om e.e.a. weer terug naar de oppervlakte te copypasten
Even handmatig invullen, en alles werkt weer naar behoren
Verwijderd
Vergeet bovenstaand verhaal. Als XMS zijn klanten als oud vuil blijft behandelen zijn ze iedere positieve uitlating onwaardig.Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:16:
[...]
We hebben hier altijd wel wát te zeiken, maar dat betekent voornamelijk dat er genoeg enthousiasme over XMS is om erover te willen klagen. Als dat enthousiasme er niet was geweest zou men daar geen tijd meer insteken en simpelweg overstappen naar een andere aanbieder (de enkeling die niet kán overstappen laat ik voor het gemak even buiten beschouwing).
Ikzelf ben prima tevreden over XMS. Telefonie neem ik niet af, vaste telefoonlijnen zijn m.i. anno 2012 niet meer van deze tijd. Over internet en TV:
- Internet is perfect in orde. Zeer stabiel, hoge ping-waardes en een fijne snelle uplink. Laat niemand je wat wijsmaken over het nut van een hoge uplink: zelfs bij simpel huis-, tuin- en keuken-gebruik merk je dat wel.
Blijft er dan niets te wensen over? Zeker wel: rDNS zou leuk zijn, er wordt al veel te lang gewerkt aan een halfbakken IPv6-oplossing en de vaste IP-adressen staan onder druk.
- TV werkt doorgaans uitstekend. Analoog en DVB-C is beschikbaar, maar ik kan je geen ervaringen vertellen want ik gebruik het niet. IPTV werkt meestal uitstekend, maar je kunt wel merken dat het een platform is waar nog hard aan gewerkt wordt. Ik heb met enige regelmaat wat te klagen, voornamelijk over de werking van de settopbox (Amino M540). Vage errormeldingen, vastlopers en meer: het komt zo nu en dan voor. Het wordt ook altijd weer opgelost, maar dat duurt vaak erg lang (je spreekt dan niet in een veelvoud van dagen maar eerder in een veelvoud van weken en soms zelfs maanden).
Het positieve nieuws? De beeldkwaliteit is fantastisch, gebruiksvriendelijkheid is hoog, configuratie is eenvoudig.
Voor alle diensten geldt: het is handig als je eigen kennisniveau in orde is, want van de telefonische helpdesk hoef je het niet te hebben. Wachttijden zijn vaak lang, basis-kennis ligt laag, en ik heb in het begin al heel wat onvriendelijke medewerkers aan de telefoon gehad. Gelukkig hebben we de (op Tweakers aanwezige) XMS-Webcare als rots in de branding: Tim en Sophie doen uitstekend werk, weten waar ze over praten en reageren snel (maar wel érg 9-to-5, wederom: niet echt 2012).
Alle klaagpuntjes zijn slechts kleinigheden als je het grote geheel bekijkt: prima diensten, prima stabiliteit (vooral internet), reëel prijskaartje.
Ik zeg: doen!
Ik had gezworen om nooit klant van het grote, bureaucratische KPN te worden, maar de recente gebeurtenissen zijn werkelijk buitenproportioneel nalatig.
Dat viel mij ook al op bij een andere Airport Extreme. Erg typisch dat de DNS niet geupdate wordt a.d.h.v. het nieuwe IP-adres.absrnd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 12:54:
Na een telefoontje met XMS bleek Mijn DNS , bij mijn airport extreme, niet automatisch is geüpdate.
Even handmatig invullen, en alles werkt weer naar behoren
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Natuurlijk is het vervelend dat begrijp ik en de communicatie was slecht, dat zal ik niet tegen spreken. Maar laten we nou niet net doen of dit alleen bij XMS zo is.
Daarnaast, kwalliteit kost geld, neem een duurdere provider en je hebt deze problemen niet/minder. We willen allemaal de beste diensten/service voor zo min mogelijk kosten. Zo werkt het nou eenmaal niet.
Offtopic: hoge telefoonkosten (internet en/of bellen) in het buitenland kan je voorkomen door roaming in je abonnement op te nemen, bij Vodafone kan je (dacht ik) het zelfs als optie aanzetten dat je voor 3 euro per dag roaming hebt en dat je alleen betaald als je het gebruikt.
En hierop mijn reactie...Hoi Thesaidon,
Je hebt een dynamisch ip adres op basis van DHCP. Het kan dus wisselen. Zoals je hebt gemerkt verandert het ip adres bijna nooit. Het is een dynamisch ip adres en kan dus wisselen. Onze excuses dat je hier niet van tevoren op de hoogte bent gesteld.
Het spijt me, maar het blijft onacceptabel!
Bij mijn aanvraag voor XMS is aangegeven dat ik een vast IP wilde (dit is apart aangevraagd) en staat ook in mijn contract.
Dat jullie dit via DHCP verstrekken is prima, maar ik had een vast IP!
Het is dus onacceptabel dat dit zonder enige vorm van aankondiging zomaar aangepast wordt!
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik weet niet onder welke steen je vandaan komt?Phoolie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:02:
Pffff, ik word nu toch wel een beetje moe van iedereen die hier ff komt zeuren. Ok, het is vervelend, maar neem nu de opmerking dat mensen kosten MOETEN maken vanuit het buitenland. Sorry hoor, maar je kiest er zelf voor om die kosten te maken, er is niemand die je dat verplicht.
Natuurlijk is het vervelend dat begrijp ik en de communicatie was slecht, dat zal ik niet tegen spreken. Maar laten we nou niet net doen of dit alleen bij XMS zo is.
Daarnaast, kwalliteit kost geld, neem een duurdere provider en je hebt deze problemen niet/minder. We willen allemaal de beste diensten/service voor zo min mogelijk kosten. Zo werkt het nou eenmaal niet.
Offtopic: hoge telefoonkosten (internet en/of bellen) in het buitenland kan je voorkomen door roaming in je abonnement op te nemen, bij Vodafone kan je (dacht ik) het zelfs als optie aanzetten dat je voor 3 euro per dag roaming hebt en dat je alleen betaald als je het gebruikt.
Lees de discussie nog eens door en zoek eens naar de berichten van webcare. Dan zie je dat de boel on hold was gezet en dat ze zouden communiceren als er meer bekend was. Zo te zien heeft het een week on hold gestaan en hebben ze uiteindelijk zonder communicatie de boel alsnig doorgezet.
Dan ook nog in een periode waar half nederland met vakantie is? Dan kun je dit verwachten.
Ik heb inmiddels 15 mailtjes van bekenden die ik naar XMS heb geloodst dat hun internet het niet doet. Die zie je niet op tweakers. Ff statistisch gezien, zien we hier het topje van de ijsberg. Oftewel enorm gepruts, geen communicatie, en een hele grote groep ontevreden klanten. Het is hier werkelijk net zo erg als UPC/A2000 vroeger. Die hebben er inmiddels van geleerd. Bij XMS hebben ze nog niets geleerd. Ik ben nu voor het 3e jaar achtereen in de vakantie het slachtoffer van dat gepruts.
Dus nu mag je nog een keer een reactie hier geven, na eerst even te hebben nagedacht.
GerkeP
GerkeP
IP adres : statisch via DHCP
Toendertijd was het mogelijk om voor extra bij betalen een vast IP aan te schaffen, ik kan me herinderen dat ik dat gedaan heb maar weet niet 100% zeker meer, maar aangezien het op opleverings formulier staat lijkt het me dat ik er toen bij bestelling voor gekozen heb (moet ook wel want heb juist geen kabel verbinding genomen omdat ik een eigen server wou draaien)
Tevens staat er op dat formulier:
In uw persoonlijke klantomgeving kunt ook kiezen voor een (nog) snellere internetverbinding (tegen bijbetaling)
en een vast IP adres.
Kortom bij het afsluiten heb ik er expliciet voor gekozen om een statisch IP te verkrijgen.
Vanmorgen gebeld en medewerker gaf mij aan dat ze nooit statische IP addressen geleverd hebben bij mijn abbonement (duswel dit is misleiding geweest?)
Indien het eenmalig aangepast wordt en dit gecommuniceerd is, prima ik plan het in en pas het aan, ik begrijp echter van medewerker dat het nu vooraltijd DHCP blijft en statisch geen mogelijkheid is, dit is dus zwaar onacceptabel!
Eigen server draaien kan dus enkel nog via dyndns, IP whitelisten in firewall's/accesslists is dus niet meer mogelijk...
Er is hier totaal geen communicatie over geweest en vanuit XMSnet aangepast, dit lijkt me dus een contract breuk?
Vanavond maar even de voorwaarden doorspitten van 2009 kijken of er in staat of ze zomaar je afname mogen aanpassen. Als niet lijkt het me logisch dat ik per direct kan opzeggen of dat XMS bijvoorbeeld mijn kosten voor dyndns jaarlijks vergoed.
In de Genexis-gebieden was het nooit mogelijk om een vast IP-adres aan te vragen, maar had je standaard een vast IP-adres via DHCP. Dit betekent in de praktijk dat je altijd hetzelfde IP-adres krijgt en deze alleen wijzigt in uitzonderlijke situaties, zoals groot onderhoud. Het IP-adres is verder gekoppeld aan je lijn-id waardoor de DHCP-server in principe je altijd hetzelfde IP-adres geeft.darky83 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:24:
op mijn opleverings formulier staat:
IP adres : statisch via DHCP
Toendertijd was het mogelijk om voor extra bij betalen een vast IP aan te schaffen, ik kan me herinderen dat ik dat gedaan heb maar weet niet 100% zeker meer, maar aangezien het op opleverings formulier staat lijkt het me dat ik er toen bij bestelling voor gekozen heb (moet ook wel want heb juist geen kabel verbinding genomen omdat ik een eigen server wou draaien)
Tevens staat er op dat formulier:
In uw persoonlijke klantomgeving kunt ook kiezen voor een (nog) snellere internetverbinding (tegen bijbetaling)
en een vast IP adres.
Kortom bij het afsluiten heb ik er expliciet voor gekozen om een statisch IP te verkrijgen.
Vanmorgen gebeld en medewerker gaf mij aan dat ze nooit statische IP addressen geleverd hebben bij mijn abbonement (duswel dit is misleiding geweest?)
Indien het eenmalig aangepast wordt en dit gecommuniceerd is, prima ik plan het in en pas het aan, ik begrijp echter van medewerker dat het nu vooraltijd DHCP blijft en statisch geen mogelijkheid is, dit is dus zwaar onacceptabel!
Eigen server draaien kan dus enkel nog via dyndns, IP whitelisten in firewall's/accesslists is dus niet meer mogelijk...
Er is hier totaal geen communicatie over geweest en vanuit XMSnet aangepast, dit lijkt me dus een contract breuk?
Vanavond maar even de voorwaarden doorspitten van 2009 kijken of er in staat of ze zomaar je afname mogen aanpassen. Als niet lijkt het me logisch dat ik per direct kan opzeggen of dat XMS bijvoorbeeld mijn kosten voor dyndns jaarlijks vergoed.
In de praktijk is mijn IP-adres nu twee keer gewijzigd in de afgelopen 2,5 jaar. Nu recent en één keer tussendoor door een fout. Dus zo dramatisch als je het nu schetst is het niet. In feite is het alleen maar 'beter' voor de klant: hij is niet zelf verantwoordelijk om zijn IP-gegevens statisch in de router te hoeven invullen.
Indien dat zo is dan zou je dus nooit een STATISCH ip hebben kunnen aanvragen, kortom dan is het misleiding geweest wat juridisch een probleem kan vormen voor XMS.In de Genexis-gebieden was het nooit mogelijk om een vast IP-adres aan te vragen, maar had je standaard een vast IP-adres via DHCP. Dit betekent in de praktijk dat je altijd hetzelfde IP-adres krijgt en deze alleen wijzigt in uitzonderlijke situaties, zoals groot onderhoud. Het IP-adres is verder gekoppeld aan je lijn-id waardoor de DHCP-server in principe je altijd hetzelfde IP-adres geeft.
In de praktijk is mijn IP-adres nu twee keer gewijzigd in de afgelopen 2,5 jaar. Nu recent en één keer tussendoor door een fout. Dus zo dramatisch als je het nu schetst is het niet. In feite is het alleen maar 'beter' voor de klant: hij is niet zelf verantwoordelijk om zijn IP-gegevens statisch in de router te hoeven invullen.
Hoe je het IP verkrijgt maakt niet uit of je nu telkens een vast ip via DHCP binnen krijgt of hem handmatig insteld het punt blijft dat als je bij de aanvraag van een abbonement een statisch IP aanvraagt dit niet zomaar aangepast mag worden.
Dat jij het niet erg vind dat je IP zo nu en dan veranderd dat is leuk voor jou maar dat interesseert mij absoluut niets voor mij is het dus zeer zeker een groot punt als ik elke keer overal ACL's moet aan gaan passen. Als ik had geweten dat het geen vast IP was geweest had ik nooit voor XMS gekozen maar een andere partij waar wel vaste IP adressen uitgegeven worden.
Ik heb verder nooit problemen met de verbinding van XMS gehad maar dit is gewoon een zeer grote fout welke XMS moet oplossen.
Tja,maar als ik op die site kon kijken,had ik geen probleem,dan had ik al de goede DNS servers.Caelorum schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:04:
[...]
Als je je interne ipadres wilt weten jaVoor het externe ipadres van je netwerk zal je toch echt in de router of op een site als http://www.whatsmyip.org/ moeten kijken.
XMS gaat er maar blindelings vanuit dat elke klant autodhcp aan heeft staan,maar er zijn een heleboel redenen om dat juist niet te doen,als ze nergens de nieuwe DNS servers bekend maken,kun je ook niet een site als http://www.watismijnip.nl bezoeken want met de oude dns instellingen krijg je gewoon een page niet gevonden melding en dat is nog wel uit te vinden, mits je thuis bent en niet 4 uur vliegen verderop, had men gisteren de DNS servers bekend gemaakt dan had ik die op afstand gisteravond in kunnen vullen en had alles gewoon gewerkt vanochtend.
Voor de zoekers nogmaals:
Primary DNS: 188.142.0.22
Secundary DNS: 188.142.0.6
ISP= Internet SERVICE provider, natuurlijk is het fijn als iets goed gaat, maar draai het eens om, iedere abonnee betaalt een bedrag voor de dienstverlening,is het dan tegenwoordig al een uitzondering als ze iets goed doen voor dat geld,zelfs vermeldingswaardig ?muppet99 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:37:
Ik zelf ben zeer tevreden over de service die XMS heeft verleend toen ik problemen ondervond bij mijn aanlsuiting. Ze belden er direct achteraan en ik kreeg dagelijks een telefoontje van de helpdesk om te vragen hoe het ging en wat ze nog konden doen voor mij. Dat is de service die ik gewend ben van XMS.
Een keer een positieve noot in dit topic kan ook geen kwad@Nick ik snap dat het frustrerend is en zeker als je met handen en voeten gebonden bent. De communicatie van XMS laat soms nog wat te wensen over.
Dat slaat niet zozeer alleen op XMS maar natuurlijk op alle providers,je betaalt ervoor dat ze hun werk goed doen, ik betaal ook voor mijn brood,maar die bakker zou raar op staan te kijken als ik hem ging bedanken voor zijn brood,daar betaal ik hem toch voor ?
Als men simpel op de page,of hier in het topic,of in een mail hadden uitgelegd wat de werkzaamheden zouden inhouden,met vermelding van de nieuwe DNS servers was er niets aan de hand.
Heb ik het niet eens over de bewakingscamera's die niet meer bereikbaar waren.
Gelukkig staan die op een switch zodat ze ook via Ziggo beeld geven.... XMS heeft drastisch onderschat wat deze "werkzaamheden" voor een impact hebben.
Al die boze berichten had men kunnen voorkomen met een simpel bericht hier, of een mail.
Ik betaal voor de diensten en de service,als het iets aparts was had een zakelijk abonnement iets kunnen doen (hoewel ik betwijfel of men het daar wel had gemeld) maar we hebben het hier over een doodnormale basis internetdienst.
Ik -> Leiden -> 2316 -> PacketFront -> Vaste IP -----------> Gewoon nog zelfde IP??
(klop klop, met de poten van afblijven !!! Ik doe jullie wat)
Denk dat de PF met vaste IP nog niet gemigreerd is. Alle PacketFronts met DHCP en alle Genexis dus wel
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Bij mij (in Nijmegen, ook Packetfront) lijkt m'n vaste IP ook echt vast, want (nog) hetzelfde.j1nx schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:11:
Ik -> Leiden -> 2316 -> PacketFront -> Vaste IP -----------> Gewoon nog zelfde IP??
En volgens www.watismijnip.nl : Provider: internl.net
Verwijderd
Tv en telefoon wel dus eerst router resetten, werkt niet dan maar eens kijken via mobiel of er storing is of zo.
En dan kom je er achter wat er gedaan is door xms.
Beste xms, als jullie dit in een nieuwsbrief even hadden gemaild had ik (en vele anderen) dit geweten.
De mail werkt, je kan alles versturen want de viagra-viagara-viariagara mails komen ook aan.
Of is het spamfilter kapot en blokkeert hij nu legitieme mail? en hebben jullie wel een mailing verstuurd?
Dan heb ik niks gezegd getypt.
Verwijderd
Volgens mij was dat ook de afspraak met webcare/xms. Statisch IP op genexis 'bestaat' niet, dat bestaat alleen maar op PF. En die migratie van static is 'tot nader order' opgeschort volgens mij.ArjenB64 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 16:54:
[...]
Bij mij (in Nijmegen, ook Packetfront) lijkt m'n vaste IP ook echt vast, want (nog) hetzelfde.
En volgens www.watismijnip.nl : Provider: internl.net
Lees deze 3 posts maar:
Verwijderd in "XMS Glasvezel ervaring - XV"
In de planning stond:
27 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN, Dudok, overige delen van het WGDO netwerk.
4 juli: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden
11 juli: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 17:24 ]
Deze (tweede) planning is dus onaangekondigd niet uitgevoerd. Want dan zou ik (Genexis/WGDO overig) 27 juni gemigreerd zijn. Vervolgens heb ik meerdere keren gevraagd wanneer Genexis/WGDO overig wel gemigreerd ging worden;Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:16:
[...]
Volgens mij was dat ook de afspraak met webcare/xms. Statisch IP op genexis 'bestaat' niet, dat bestaat alleen maar op PF. En die migratie van static is 'tot nader order' opgeschort volgens mij.
Lees deze 3 posts maar:
In de planning stond:
27 juni: 1e batch Zeewolde, Soest, Portaal – (A’foorten+Nijmegen), Hilversum, WSN, Dudok, overige delen van het WGDO netwerk.
4 juli: 2e batch Nijmegen (portaal + glazenkamp), Wijchen, Leusden
11 juli: 3e batch Amersfoort (incl Hoogland en Hooglanderveen)
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:06:
[...]
Er is helaas nog geen nieuwe planning bekend voor het Cisco/WGDO gedeelte van de migratie. Onze excuses voor het lange wachten op een reactie. -Tim
Venga AB schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:22:
[...]
Bedankt voor je reactie. Kunnen we er vanuit gaan dat als het zover is, dat de planning van te voren hier wordt bekendgemaakt?
Vannacht dus gemigreerd zonder aankondiging en dan nog keihard ontkennen dat dit wel gecommuniceerd zou worden ook nog.Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:16:
[...]
Natuurlijk zullen wij de nieuwe planning ook hier kenbaar maken zodra deze bekend is en aan ons is doorgegeven. -Tim
Excuses zouden op z'n minst op de plaats zijn van Webcare. Want ik ben zo klaar met die non-communicatie.
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Misschien heb je ook wel een nieuw IP die niet in de whitelist staat van de news-serverD2k schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 17:34:
Ligt het aan mij dat de newsserver het weer niet lijkt te doen?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Blijkbaar blivjen dat soort vaste-ip's nog goed?
En hier blijkt het amateurisme weer van de helpdesk.
Mijn modem doet het gewoon, volgens helpdesk was modem helemaal niet bereikbaar?
Dus nu iemand 200 km gereden om voor mij nieuwe ip adres te achterhalen.
Xms jullie worden bedankt
GerkeP
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens mij zitten wij hier in een topic van XMS?Phoolie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:02:
Probleem met glasvezel is dat je regio gebonden zit, dus niet zo maar even voor een andere provider kan kiezen (HELAAS)Phoolie schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:02:
heb ze gebeld en gevraagd om deze keer mijn IP vast te zetten maar dat kon op dit moment niet. Later zou dit wel mogelijk zijn vertelde de man van de service lijn.
Waar ik erg blij mee ben is dat deze man wist waar hij over praatte wat je tegenwoordig niet veel meer ziet. Bij andere bedrijven wordt je 24 keer doorgeschakeld en kom je uiteindelijk uit waar je bent begonnen.
Wat mij opvalt (dit gaat een beerput open trekken ben ik bang) is dat http://thepiratebay.se weer te bereiken is!!
(brein houd je mond alsjeblieft, ik heb het zelf al aangegeven bij XMS)
Verwijderd
Helaas inderdaad. Hoewel het blijft kiezen uit verschillende 'kwaden'. Je zou bijna zelf een ISP opzetten.chocka schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:27:
Probleem met glasvezel is dat je regio gebonden zit, dus niet zo maar even voor een andere provider kan kiezen (HELAAS)
Maarja, dan is de vraag: hoeveel ga je zelf doen? Transit is niet te betalen, en fibers leggen ook niet.
Ik probeer al wel zo min mogelijk afhankelijk te zijn. Ik doe mijn eigen mail, dns, ipv6. Maar voor connectivity en transit blijf je toch afhankelijk.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 19:48 ]
Het zal wel even duren voordat vragen worden beantwoordt en een schuldige wordt aangewezen, ook al zie ik/we daar financieel niets van terug,er moet wel even duidelijk gemaakt worden dat dit niet zomaar kan.
Een klacht indienen bij XMS heeft weinig zin,daar reageert men toch niet op,heeft het verleden duidelijk uitgewezen.
Mocht er iets uitkomen dan zal ik dat publiceren.
Webcare schijnt zich niet geroepen te voelen te antwoorden en de directie van XMS ook niet ( zoals dit vroeger nog wel eens gebeurde via dit forum) dus laat een onafhankelijke instantie dan maar eens uitmaken of dit mag en zo ja, op deze manier.
Ik ben niet in de positie om XMS een advies te geven maar raadt toch aan een dergelijke stunt als deze of niet (meer) uit te voeren, of haar klanten ruim vooraf op een fatsoenlijke wijze te informeren.
Ik ga ook niet elke dag op de site van het waterbedrijf of mijn energie leverancier kijken of deze iets gaan veranderen,ik mag er vanuit gaan dat zij mij daar op wijzen,dus ik hoef dat bij XMS ook niet te doen.
XMS heeft een informatieplicht naar haar klanten toe, en een "werkzaamheden" aankondiging op een site voldoet niet aan de daarvoor gestelde normen.
Ik kan weggaan naar een andere provider,maar dan kan ik blijven "vluchten" , XMS verwacht van mij bepaalde dingen,en zo mag ik van XMS bepaalde dingen verwachten.
Is er sprake van overmacht ( doorhakken van een kabel ) dan is dat wat anders maar zoals het nu is gegaan,is het fout,dus ik stop hier met "schreeuwen" en laat de officiele instanties hier eens fris naar kijken.
Mocht je zelf ook zoiets hebben van,hier roepen is zinloos maar ik wil er toch iets aan doen,schrijf dan ook de opta aan,hoe meer klachten,hoe beter.
Verwijderd
Whahahahaha, uit een tijd dat Nick39 nog 39 was!!!Nick39 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:48:
( zoals dit vroeger nog wel eens gebeurde via dit forum)

Vroeger hadden we mensen die zich inzetten, yogoi, denan en zelfs Folkert. Daarnaast Rekenblok niet vergeten, die is ook "afgedankt". Low-budget is Xms ook niet.chocka schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:02:
[...]
Whahahahaha, uit een tijd dat Nick39 nog 39 was!!!![]()
![]()
Ik zie toch alle kenmerken van een sterfhuisconstructie.. en waar is Jasper? Als accountmanager zou ik me toch echt zorgen maken, of is het de dikke vinger van KPN die dit in gang heeft gezet?
GerkeP
Gezien je laatste opmerking vraag me btw af hoe het met die fusie/overname staat tussen KPN en de 4 sp's die bij de NMA ligt.Loveparade schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:07:
[...]
Vroeger hadden we mensen die zich inzetten, yogoi, denan en zelfs Folkert. Daarnaast Rekenblok niet vergeten, die is ook "afgedankt". Low-budget is Xms ook niet.
Ik zie toch alle kenmerken van een sterfhuisconstructie.. en waar is Jasper? Als accountmanager zou ik me toch echt zorgen maken, of is het de dikke vinger van KPN die dit in gang heeft gezet?
http://www.nma.nl/documen...dinging/2012/7326mcv.aspx
Staat wel
Maar die kan ik niet vinden, jullie wel?Let op! Er is een meer recente publicatie binnen deze zaak dan hieronder getoond
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
En niet vergeten al die Tweakers die pilot gedraaid hebben, zodat XMS hun producten in de markt konden zetten.Loveparade schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:07:
Vroeger hadden we mensen die zich inzetten, yogoi, denan en zelfs Folkert.
Die heeft deze mess toch veroorzaakt...?

Google voor de gein eens op XMS InterNLnet ISP fabriek...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De eerste hit bovenaan is een projectmanager bij ISP fabriek via Linkedin. vervolgd met een rijtje medewerkers op LinkedIn??? En dan komt pas onze topic..................... (of doelde je ergens anders op???)Fiber schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:
[...]
Die heeft deze mess toch veroorzaakt...?![]()
Google voor de gein eens op XMS InterNLnet ISP fabriek...
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Dus als de NMA tegenzit zorg je er toch voor dat mensen gillend weglopen bij die 4 providers. Alternatief? Dan kom je dus uit bij KPNThe-Priest-NL schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:18:
[...]
Gezien je laatste opmerking vraag me btw af hoe het met die fusie/overname staat tussen KPN en de 4 sp's die bij de NMA ligt.
http://www.nma.nl/documen...dinging/2012/7326mcv.aspx
Staat wel
[...]
Maar die kan ik niet vinden, jullie wel?
GerkeP
nee dat nooit meer, dan ga ik nog liever middels een USB 3G dongel op internetLoveparade schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:32:
[...]
Dus als de NMA tegenzit zorg je er toch voor dat mensen gillend weglopen bij die 4 providers. Alternatief? Dan kom je dus uit bij KPN
(Wilde eerst zeggen middels een 14k4 maar das koper dus ook KPN)
Verwijderd
Ik weet weliswaar zeker dat je dit bedoelt als geintje, maar laten we er voor oppassen de (commerciële) beslissingen van een bedrijf te verwijten aan een persoon die toevallig werkzaam is bij of voor dat bedrijf.Fiber schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:21:
[...]
Die heeft deze mess toch veroorzaakt...?![]()
[...]
Ik moet overigens wel toegeven dat met een Cisco SLM2008 (second layer VLAN's) op een KPN aansluiting, dat mij niet eens zo beroerd is bevallen. Althans alleen wat betreft het internet. Overige zaken zijn werkelijk om te huilen, dan is XMS eerlijk gezegd lichtelijk beter (anders)
Zou jij een standaard brief kunnen posten/plaatsen, zodat wij ook allemaal onze stem kunnen laten horen bij de juiste mensen?
Ik bedoel jij hebt al een brief geschreven, als je die een beetje generaliseerd dan kunnen wij die allemaal als template gebruiken en onze stem op het topic drukken bij de OPTA. Als we dan ook nog een beetje lobbieen op andere plekken om mensen hun stem te laten horen dan kunnen we met zijn alle mischien ook eens echt iets uitmaken tegen de arrogantie van XMS.
ps: fijne vakantie nog
1. Xs4all.nl voor het internet (glas, hogere upload). 50/50, ca 45 euro. Stabiel internet is voor mij het belangrijkste. Goeie ServiceDesk (ruime ervaring met xs4all) die vragen echt beantwoordt.
2. Ziggo voor TV (geen STB nodig, CI in TV). Circa 60 digitale zenders. Ook nog iets met On Demand kijken (Kijk 10 wisselende films en 3 wisselende series zonder extra kosten ) maar daar moet ik nog even naar kijken. ca 17 euro. Service staat misschien niet erg goed bekend maar TV is voor mij geen hoofdzaak, daarbij is op hun site erg veel wel terug te vinden.
XMS voor alleen TV houden is erg prijzig in vergelijking met het aanbod van Ziggo. Zal ook wel niet mogelijk zijn, levering zal over glas gaan.
2a. Digitenne voor TV, gratis abonnementje heb ik al beschikbaar. In principe heb ik hier voldoende aan.
3. Bellen, dat heb ik niet nodig (nu heb ik wel de mogelijkheid omdat het in mijn abonnement zit maar ik heb geen telefoon hier staan).
Hiermee ben ik wel in totaal duurder uit.
Edit, 2a toegevoegd. Was ik bijna vergeten :-)
[ Voor 5% gewijzigd door erikafoort op 11-07-2012 22:26 ]
Ff je rekensommetje corrigeren, kun je nl ook tegen aanlopen.erikafoort schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:22:
Na mijn contact met de ServiceDesk en het WebCareTeam ben ik ondertussen een beetje aan het rondkijken naar wat ik belangrijk vind en hoeveel ik daarvoor over heb. XMS heeft voor een leuke prijs een leuk abonnement maar ik mis erg veel in de (mis)communicatie bij hun, de nietszeggende antwoorden/reacties storen me erg en zijn mijn tijd eigenlijk helemaal niet waard.
1. Xs4all.nl voor het internet (glas, hogere upload). 50/50, ca 45 euro. Stabiel internet is voor mij het belangrijkste. Goeie ServiceDesk (ruime ervaring met xs4all) die vragen echt beantwoordt.
2. Ziggo voor TV (geen STB nodig, CI in TV). Circa 60 digitale zenders. Ook nog iets met On Demand kijken (Kijk 10 wisselende films en 3 w
isselende series zonder extra kosten ) maar daar moet ik nog even naar kijken. ca 17 euro. Service staat misschien niet erg goed bekend maar TV is voor mij geen hoofdzaak, daarbij is op hun site erg veel wel terug te vinden.
XMS voor alleen TV houden is erg prijzig in vergelijking met het aanbod van Ziggo. Zal ook wel niet mogelijk zijn, levering zal over glas gaan.
2a. Digitenne voor TV, gratis abonnementje heb ik al beschikbaar. In principe heb ik hier voldoende aan.
3. Bellen, dat heb ik niet nodig (nu heb ik wel de mogelijkheid omdat het in mijn abonnement zit maar ik heb geen telefoon hier staan).
Hiermee ben ik wel in totaal duurder uit.
Edit, 2a toegevoegd. Was ik bijna vergeten :-)
Ik heb voor dit jaar door het niet communiceren van XMS tot nu toe de volgende extra kosten voor mijn kiezen gehad:
Tijdens online examen werd mijn verbinding om zeep geholpen in de ochtend, vanwege de "gratis upgrade" naar 100 mbit waardoor ik mijn sessie kwijtraakte en opnieuw examen moest aanvragen, en ook een maand extra wachten. Examen was 400 dollar, door coulance extra kosten moeten maken van 170 dollar. Doordat ik een maand moest wachten deadline niet gehaald en bonus van 500 euro misgelopen. Ook loonsverhoging van 2% maand later.
Vandaag iemand vanuit Zwolle naar Veenendaal laten rijden omdat de helpdesk van XMS aangaf dat mijn modem dood leek, waarschijnlijk geen stroom. Bleek niet te kloppen, werkte gewoon. Gelijk nieuwe ip laten controleren. Inmiddels bijna 25 euro verbelt om alles geregeld te krijgen en dan hoef ik "alleen" nog zijn brandstof te betalen.
GerkeP
Er zal uiteraard wel een apparaat af en toe de dyndns moeten aanroepen anders zie je het actuele ip niet.
Vreemd dat je modem niet werd gezien, toevallig net voor een dhcp lease gecheckt?
Kosten opvoeren is leuk, zoek maar op in de algemene voorwaarden
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Die kosten ben ik kwijt, dus goedkoop=vreselijk duur inmiddels.Speedy-Andre schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:57:
Ik heb dyndns in gebruik (registreren is eigenlijk al genoeg) en daarmee kan ik op afstand m'n ip zien.
Er zal uiteraard wel een apparaat af en toe de dyndns moeten aanroepen anders zie je het actuele ip niet.
Vreemd dat je modem niet werd gezien, toevallig net voor een dhcp lease gecheckt?
Ik geef alleen maar aan dat een andere provider zeker niet duurder is en dat harde toezeggingen van XMS geen enkele waarde hebben.
GerkeP
Voor simpel en basic gebruik ben je er vaak met dyndns inderdaad (geld ook voor mij)Speedy-Andre schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:57:
Ik heb dyndns in gebruik (registreren is eigenlijk al genoeg) en daarmee kan ik op afstand m'n ip zien.
Echter zijn er ook andere zaken waarbij dyndns niet helpt, denk hierbij aan:
VPN verbindingen voor b.v. thuiswerken waarbij jouw vast ip in een whitelist is opgenomen.
Mailserver draaien (heeft volgens mij met de MX records te maken)
DNS servers
etc.
Dat "wij" er geen last van hebben houd natuurlijk niet in dat er geen gebruikers zijn die hier verdomd veel last van hebben.
Daarnaast was een vast IP een service die ze boden/bieden aan Packetfront gebieden/gebruikers waarvoor je hebt betaald en wat nu ineens weg is.
Nee de manier waarop dit gaat is ook in mijn ogen als "simpele" gebruiker not done.
Edit: bij mij is in ieder geval op de mijnxms pagina de optie om een vast IP te vragen wel weg nu, staat alleen nog wel in de beschrijvende tekst bij internet instellingen
[ Voor 7% gewijzigd door The-Priest-NL op 11-07-2012 23:08 . Reden: typo + toevoeging ]
Je kan van Upc en co zeggen wat je wilt maar die communiceren tenminste duidelijk en lang vooraf bij dit soort acties.
Zelfs Tele2 kon ik hier destijds op betrappen
Toen ik belde kreeg ik te horen dat het pech was, en was de toon dat deze manier normaal was (ik heb geen enkele brief gehad niets). Mij werd zelfs al verteld dat Leiden vannacht al gemigreerd was en dat het blijkbaar allemaal goed zat bij mij. Toen ik vroeg hoe het dan zat met de betaling die ik heb gedaan voor het vaste IP adres was de toon ineens totaal anders: ow, die zetten we niet over!
Zover ik begreep gaan die in de toekomst ook niet over, mocht dit wel gebeuren dan is het voor mij wel einde XMS, dan hoop ik alleen dat ik tegen die tijd binnen het Leidse portaal netwerk wel een andere provider kan vinden, anders wordt het VDSL. Een vast IP is gewoon een normaal iets bij een internet verbinding waarbij je adverteerd met thuis servers.
Ik heb niet voor niets thuis een 3000 va UPS liggen waar mijn server, modem en andere netwerk infra aan hangt.
too weird to live too rare to die
"Even voorstellen. XMS, aangenaam, een jonge energieke organisatie, een
provider die huishoudens voorziet van radio en tv, telefonie en internet.
Wij doen het alleen… anders. We zijn een provider nieuwe stijl. Ten eerste
leveren wij alle diensten uitsluitend via glasvezel. Dat reikt tot in uw huis.
Ten tweede gaan bij ons klantvriendelijkheid en gebruiksgemak voor alles."
Sjonge jong jonge.
Webcare. Jullie toezegging eerder, kan je daar nog even op in gaan? Ik ben dus een van die mensen die zelf betaald heeft voor een fixed IP, zodat ik vanuit thuis kan werken.
Wat is de rede dat jullie je woord niet na komen en mij nu op extra kosten (reiskosten) gaan jagen omdat ik (naief) vertrouw op jullie woord als vertegenwoordigers van XMS?
Pissed omschrijft het niet eens meer, ik zit de komende weken vast aan 3 uur reizen per dag extra door dit geneuzel als ik omgezet ben.
Deze is voor degene wekzaam zijn bij XMS, klaarblijkelijk is dit langs iedere checkpunt gegaan zonder dat er ook maar iemand opmerkte dat dit niet geheel normaal is en mensen meer dan een beetje kan benadelen...
Bedankt, he?
[edit] En kom aub niet aanzetten met dat een andere partij dit allemaal doet; ik betaal XMS, en ik word geacht niet met een andere partij te communiceren als die ergens voor nodig zijn. Geen zwartepieten, dat deden jullie in het verleden ook al. Dat was toen niet netjes, en nu nog steeds niet.
[ Voor 15% gewijzigd door Darkangle op 12-07-2012 01:55 ]
In genexis gebieden kon geen fixed ip aangevraagd worden.
Dit was volgens XMS niet meer nodig omdat je altijd het zelfde ip kreeg, dus een vast adres standaard.
Alleen in uitzonderlijke gevallen en door overmacht kon di wijzigen.
Omdat bij de vraagbundeling expliciet is toegezegd dat vast ip mogelijk was, er door mij en vele anderen gereclameerd was dat dit een must was om uberhaupt met xms in zee te gaan is dat ook zo hard toegezegd.
Ik heb dit zwart op wit bevestigd gekregen. In die bevestiging dtast ook duidelijk dat dit miniaal 4 weken van te voren gecommuniceerd zou worden als dit mogelijk was.
De discussies hier zijn duidrlijk genoeg, en hier is geen sprake van overmacht. Toch is er niet gecommuniceerd
Dit is dus advocatenvoer.
GerkeP
Verwijderd
Excuses van het XMS Webcare teamVerwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:16:
Natuurlijk zullen wij de nieuwe planning ook hier kenbaar maken zodra deze bekend is en aan ons is doorgegeven. -Tim
Zoals Venga AB al quote hebben we inderdaad aangegeven dat we de planning voor de Cisco/WGDO migratie zouden doorgeven zodra deze bekend is. Na intern overleg bleek deze informatie ook beschikbaar voor ons.
Ondanks dat Webcare niet alle XMS klanten kan informeren zijn wij ons bewust van het feit dat we de aanwezige Tweakers (en de kennissen, vrienden en familie er omheen) via dit forum hadden kunnen informeren en (in sommige gevallen) ook problemen hadden kunnen voorkomen.
Wij hebben nieuwe afspraken gemaakt zodat dit soort fouten in de toekomst niet meer worden gemaakt, hierbij nogmaals onze excuses. -Tim en Sophie
Iedereen snapt dat jullie je best doen. Jullie management had dit moeten regelen. Het was bekend en lon dus gewwon op tijd gecommuniceerd worden.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:26:
[...]
Excuses van het XMS Webcare team
Zoals Venga AB al quote hebben we inderdaad aangegeven dat we de planning voor de Cisco/WGDO migratie zouden doorgeven zodra deze bekend is. Na intern overleg bleek deze informatie ook beschikbaar voor ons.
Ondanks dat Webcare niet alle XMS klanten kan informeren zijn wij ons bewust van het feit dat we de aanwezige Tweakers (en de kennissen, vrienden en familie er omheen) via dit forum hadden kunnen informeren en (in sommige gevallen) ook problemen hadden kunnen voorkomen.
Wij hebben nieuwe afspraken gemaakt zodat dit soort fouten in de toekomst niet meer worden gemaakt, hierbij nogmaals onze excuses. -Tim en Sophie
Het was inmiddels al beter dat de migratie niet overdag werd uitgevoerd zoals bij de snelheidsverhoging.
Nu ook nog buiten de zomervakantie (3e jaar op rij dat ik mijn vakantie door xms veroorzaakte problemen moet oplossen) en gewoon ruim van te voren aangeven zodat iedereen zijn/haat ding kanvoorbereiden.
GerkeP
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:29:
Vast IP adres
Gezien de reacties van onze klanten, heeft XMS besloten om de migratie van het vast IP adres voorlopig uit te stellen. Zodra er meer informatie bekend is, zal dit worden gecommuniceerd. -Sophie
Dus de migratie van de aansluitingen met een vast ip is begonnen kan ik hier uit opmaken?Thasaidon schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 13:12:
de DM van webcare...
[...]
En hierop mijn reactie...
Het spijt me, maar het blijft onacceptabel!
Bij mijn aanvraag voor XMS is aangegeven dat ik een vast IP wilde (dit is apart aangevraagd) en staat ook in mijn contract.
Dat jullie dit via DHCP verstrekken is prima, maar ik had een vast IP!
Het is dus onacceptabel dat dit zonder enige vorm van aankondiging zomaar aangepast wordt!
[ Voor 21% gewijzigd door [FrEEzEr] op 12-07-2012 09:38 ]
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Het siert jullie in iedergeval dat er openlijk excuses wordt gemaakt! Of dat voor iedereen afdoende zal zijn, moet de toekomst uitwijzen.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:26:
[...]
Excuses van het XMS Webcare team
Ik vind het goed dat jullie ook kunnen toegeven dat er fouten gemaakt zijn. Iedereen maakt wel eens fouten, alleen hebben sommige fouten meer impact dan anderen. En toch vind ik de enige wat jullie fout hebben gedaan is de belofte gebroken dat jullie hier zouden communiceren over de migratie. Want verder vind ik dat dit soort migraties absoluut niet alleen op tweakers op een forum gemeld moeten worden, maar gewoon via brieven die je naar mensen verstuurd (een tijdje van tevoren). Tweakers en webcare zijn een extra communicatiekanaal om klanten te helpen, maar het allergrootste deel van jullie klanten zit niet op tweakers of andere fora. Onderhoud in de nacht (waarbij je bijvoorbeeld tussen 02:00 en 03:00 even geen diensten) hebt is één ding. Maar zo'n grote migratie met deze impact MOET gewoon direct naar al de klanten gecommuniceerd worden. En dat is niet perse de taak van webcare. Goed dat jullie ondersteunen en fijn als jullie genoeg informatie geven, maar ik dit geval zouden jullie zeker niet de enige bron van informatie moeten zijn.
Toch bedankt voor alle moeite tot nu toe. Ik was sceptisch over webcare, maar ik heb nu zeker het idee dat jullie je stinkende best doen.
Helemaal mee eens. Het management had dit moeten regelen via een aankondiging in een mail.Loveparade schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:35:
[...]
Iedereen snapt dat jullie je best doen. Jullie management had dit moeten regelen. Het was bekend en lon dus gewwon op tijd gecommuniceerd worden.
Het was inmiddels al beter dat de migratie niet overdag werd uitgevoerd zoals bij de snelheidsverhoging.
Nu ook nog buiten de zomervakantie (3e jaar op rij dat ik mijn vakantie door xms veroorzaakte problemen moet oplossen) en gewoon ruim van te voren aangeven zodat iedereen zijn/haat ding kanvoorbereiden.
Het kan niet zo zijn dat dit alleen via tweakers gecommuniceerd wordt want dat zou inhouden dat ik dagelijks op tweakers moet gaan kijken of xms nog wat in petto heeft en dan hebben we het nog geeneens over jullie klanten die dit topic helemaal niet volgen.
Verwijderd
De klanten die een static (vast) IP adres hebben (hiervoor moest worden betaald) zijn nog niet gemigreerd, vanwege de reacties bij de eerste aankondiging heeft XMS besloten deze migratie uit te stellen. -Tim[FrEEzEr] schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:38:
Dus de migratie van de aansluitingen met een vast ip is begonnen kan ik hier uit opmaken?
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:29:
Vast IP adres
Gezien de reacties van onze klanten, heeft XMS besloten om de migratie van het vast IP adres voorlopig uit te stellen. Zodra er meer informatie bekend is, zal dit worden gecommuniceerd. -Sophie
Ik neem aan dat dat alleen packetfront gebruikers zijn? Aangezien de Genexisgebieden geen mogelijkheid hadden tot het expliciet aanschaffen van een vast IP?Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:44:
De klanten die een static (vast) IP adres hebben (hiervoor moest worden betaald) zijn nog niet gemigreerd, vanwege de reacties bij de eerste aankondiging heeft XMS besloten deze migratie uit te stellen. -Tim
Verwijderd
Dat klopt inderdaad. -TimLuuk1983 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:48:
[...]
Ik neem aan dat dat alleen packetfront gebruikers zijn? Aangezien de Genexisgebieden geen mogelijkheid hadden tot het expliciet aanschaffen van een vast IP?
Verwijderd
Bij de start van XMS in oa. Amersfoort Vathorst (zgn Vathorstnet wat alleen nog in emailadressen bestaat!) werd er een simpele keuze gegeven voor dynamisch of statisch IP adres. Ik vermoed dat een redelijk aantal mensen voor een vast adres heeft gekozen omdat er (toen) diverse mogelijkheden aan werden toegedicht. Die groep draait daar via PF nog steeds op, inclusief de vaste instellingen daarvoor in de router conform de toen geleverde informatie.Een wijziging zal bij veel mensen gaan leiden (lijden) tot spontane uitval van internet (als ik het goed heb begrepen uit alle commotie)
Beste XMS: pak nu de kans het goed te doen:
- Informeer de betrokkenen tevoren per brief
- Indien e.e.a. tot grote bezwaren leidt, geef gelegenheid te reageren en het IP adres vast te laten zetten
- Informeer betrokkenen op welke wijze zij instellingen TEVOREN kunnen aanpassen (als dat kan) zodat het niet tot ongecontroleerde uitval leidt.
- Informeer welke instellingen moeten worden gedaan in routers als wijziging leidt tot uitval van de internet verbinding.
Verwijderd
Verkeerde pakket besteld en hierop binnen 5 minuten op gereageerd, krijg ik 29 dagen later een tegenbericht.. Onze excuces voor de vertraging, wtf?
Inmiddels geen enkele pakket aangenomen en alles gaat retour! Wat een rommel bij XMS! Telefonisch ook niet bereikbaar.
Ze zeggen dat ik er nu een jaar aan vast zit, kan dit? Heb de bestelling na 5 minuten geannuleerd. Je hebt toch altijd minimaal 7 dagen bedenktijd?
Yogoi en ik lezen hier nog wel mee.. maar de situatie is na de overname complexer geworden. Zoals jullie weten is XMS (en de andere losse ISP's) uit de overname gehouden en is in essentie het bedrijf nu volledig losstaand van de KPN tak van de familie. Aangezien wij nu voor het deel werken dat eigendom is van KPN, en KPN in de overname procedure onder verscherpt toezicht staat, mogen wij op geen enkele wijze de "schijn van belangenverstrengeling" hebben, in geen enkel deel van onze werkzaamheden. Wel/niet reageren online hoort daar ook bij en in de praktijk hebben wij ook in ons dagelijks werk niets met XMS te maken. Als we hier nu inhoudelijk zouden reageren op zaken over een bedrijf waar we vroeger wel actief voor waren zou dat niet netjes zijn. Net zoals ik niet op InterNLnet/Alice/BBNED/tele2 stukjes reageer.Loveparade schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:07:
[...]
Vroeger hadden we mensen die zich inzetten, yogoi, denan en zelfs Folkert. Daarnaast Rekenblok niet vergeten, die is ook "afgedankt". Low-budget is Xms ook niet.
Daar komt nog bij dat tegenwoordig de 'druk' om te reageren minder groot is. Mensen als Fiber en Nick reageren 9 van de 10 x voordat wij dat zouden kunnen.. en inhoudelijk klopt het (meestal
tldr: Reageren in open discussies of vragen beantwoorden waarop geen antwoord komt: prima. Inhoudelijk iets over XMS (beleid/etc) roepen -> nee.
En terecht ook dat jullie niet reageren. Daarnaast vind ik ook dat XMS goed werk levert. De internetdienst heeft bij mij iig nooit kuren. Het is dan ook niet zozeer de levering van de diensten die niet goed is, maar meer de communicatie er omheen.denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:45:
[...] En even los van de IP discussie vind ik persoonlijk dat ze prima werk afleveren. Vooral in een forumthread waar de stemming binnen een paar dagen kan omslaan van een jubelstemming om naar een grafstemming.
[...]
Toch zou een inhoudelijke reactie van iemand met verstand van zaken en een paar levels hoger in de organisatie dan de lieve jongens en meisjes van Webcare zo nu en dan wel eens prettig zijn. Zeker bij ingrijpende veranderingen zoals er nu spelen.denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:45:
[...]
Yogoi en ik lezen hier nog wel mee.. maar de situatie is na de overname complexer geworden. Zoals jullie weten is XMS (en de andere losse ISP's) uit de overname gehouden en is in essentie het bedrijf nu volledig losstaand van de KPN tak van de familie. Aangezien wij nu voor het deel werken dat eigendom is van KPN, en KPN in de overname procedure onder verscherpt toezicht staat, mogen wij op geen enkele wijze de "schijn van belangenverstrengeling" hebben, in geen enkel deel van onze werkzaamheden. Wel/niet reageren online hoort daar ook bij en in de praktijk hebben wij ook in ons dagelijks werk niets met XMS te maken. Als we hier nu inhoudelijk zouden reageren op zaken over een bedrijf waar we vroeger wel actief voor waren zou dat niet netjes zijn. Net zoals ik niet op InterNLnet/Alice/BBNED/tele2 stukjes reageer.
Daar komt nog bij dat tegenwoordig de 'druk' om te reageren minder groot is. Mensen als Fiber en Nick reageren 9 van de 10 x voordat wij dat zouden kunnen.. en inhoudelijk klopt het (meestal) ook. En vanuit XMS is natuurlijk webcare actief als 'spreekbuis' van het bedrijf. En even los van de IP discussie vind ik persoonlijk dat ze prima werk afleveren. Vooral in een forumthread waar de stemming binnen een paar dagen kan omslaan van een jubelstemming om naar een grafstemming
tldr: Reageren in open discussies of vragen beantwoorden waarop geen antwoord komt: prima. Inhoudelijk iets over XMS (beleid/etc) roepen -> nee.
Waarom gebeurt het? Waarom op deze manier? Waarom met zo weinig communicatie?
Ik zeg niet dat dat alle problemen van iedereen direct zou oplossen, maar het zou wellicht wel enig begrip voor de situatie kunnen kweken. Ik zie hier nu vooral heel veel erg boze Tweakers dus een klein beetje tegengas van iemand die ook echt wat gewicht en gezag en kennis van zaken heeft, op een significant hoger/breder level dan Webcare, zou erg prettig zijn.
Hear hear!!Fiber schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:55:
[...]
Toch zou een inhoudelijke reactie van iemand met verstand van zaken en een paar levels hoger in de organisatie dan de lieve jongens en meisjes van Webcare zo nu en dan wel eens prettig zijn. Zeker bij ingrijpende veranderingen zoals er nu spelen.
Waarom gebeurt het? Waarom op deze manier? Waarom met zo weinig communicatie?
Ik zeg niet dat dat alle problemen van iedereen direct zou oplossen, maar het zou wellicht wel enig begrip voor de situatie kunnen kweken. Ik zie hier nu vooral heel veel erg boze Tweakers dus een klein beetje tegengas van iemand die ook echt wat gewicht en gezag en kennis van zaken heeft, op een significant hoger/breder level dan Webcare, zou erg prettig zijn.
Openheid kweekt veel meer begrip voor de situatie.
[ Voor 3% gewijzigd door debom op 12-07-2012 13:03 . Reden: Beter toelichten ]
Verwijderd
Kan je ons via DM je adresgegeven sturen? Wij zoeken graag uit wat er aan de hand is. -TimVerwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:42:
Bah bah bah wat een gedoe bij XMS, communicatie 0!
Verkeerde pakket besteld en hierop binnen 5 minuten op gereageerd, krijg ik 29 dagen later een tegenbericht.. Onze excuces voor de vertraging, wtf?
Inmiddels geen enkele pakket aangenomen en alles gaat retour! Wat een rommel bij XMS! Telefonisch ook niet bereikbaar.
Ze zeggen dat ik er nu een jaar aan vast zit, kan dit? Heb de bestelling na 5 minuten geannuleerd. Je hebt toch altijd minimaal 7 dagen bedenktijd?
Verwijderd
En wederom wordt het liever onder de pet gehouden.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:06:
[...]
Kan je ons via DM je adresgegeven sturen? Wij zoeken graag uit wat er aan de hand is. -Tim
Verwijderd
Carpe Diem
Ik vind het in dit geval juist netjes. Het gaat over een probleem waar op dat moment 1 iemand last van heeft, dan is het toch verstandig om dit even 1 op 1 op te lossen?
Dit soort reacties begrijp ik dan weer niet. Je gaat toch je NAW gegevens niet zomaar online gooien. Persoonlijke kwesties kun je best op een persoonlijke manier afhandelen. Desnoods zet je de uitkomst later online, maar niet het hele proces. Je gooit toch ook geen stream van de helpdesk online? Dat is ook totaal niet interessant voor ons. Algemene problemen die iedereen treft moeten natuurlijk wel openbaar besproken kunnen worden.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:13:
[...]
En wederom wordt het liever onder de pet gehouden.
Ik had vorige maand na 7 dagen ook mijn aanvraag geannuleerd. Ik twijfelde of ik XMS zou nemen, na alle verhalen hier.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:42:
Bah bah bah wat een gedoe bij XMS, communicatie 0!
Vorige week besloten het toch maar te doen, met de hoop dat de diensten in Hilversum wel goed werken. Tijdens het aanvragen van het nieuwe abonnement, bleek dat ze mijn opzegging niet hadden ontvangen. Terwijl ik hier ook een mail over heb gestuurd naar de orderdesk, maar nooit een reactie op heb ontvangen. Na veel moeite is het me gelukt een nieuwe aanvraag te starten vorige week, maar sindsdien heb ik niets ontvangen of gehoord. Gisteren gebeld, maar niemand kan me laten weten hoe het ermee staat. Ik zou vandaag teruggebeld worden, maar onwaarschijnlijk dat zou gebeuren. Jammer dat je als nieuwe klant ook al direct tegen deze communicatie problemen aanloopt...
Ik moet inderdaad toegeven dat ik tot nu toe altijd tevreden ben geweest over XMS, 1 keer een situatie gehad dat het internet er buiten mijn schuld uitlag en ik er op kantoor achter kwam (ik kon niet meer bij mijn webmail), gebeld en het was binnen een half uur gefixed. Dat vond ik redelijke service, dat ik niet eerst verplicht even 50km moest reizen om een modemreset of weet ik veel wat uit te voeren.denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 12:45:
[...]
En even los van de IP discussie vind ik persoonlijk dat ze prima werk afleveren. Vooral in een forumthread waar de stemming binnen een paar dagen kan omslaan van een jubelstemming om naar een grafstemming.
Maar, nu met dit IP verhaal vind ik het _tenenkrommend_ XMS had bij mij een reputatie opgebouwd dat ze redelijk betrokken zijn met hun klanten, en dat de inhoudelijke kennis OK is. Ze zijn daar (voor mij) in 1 dag doorheen gegaan met een enorme sloophamer, XMS heeft bij mij nu diezelfde wrange bijsmaak als ieder ander "groot" bedrijf waar je als je zaken doet eerst door tig bureaucratische lagen moet en de linkerhand niet weet wat de rechter doet.
Terwijl dit echt heel simpel voorkomen had kunnen worden: goede interne informatieverschaffing, een simpele nieuwsbrief naar alle klanten toe, en een brief een paar weken van te voren naar alle betrokken klanten had de pijn wel kunnen beperken.
En waarom je als bedrijf over gaat op een administratief systeem wat _minder_ kan dan je vorige systeem

XMS adverteerd zelf met het thuis draaien van servers, iedereen die een beetje internet-savvy is die weet dat je als je met DNS werkt TTL e.d. hebt, dat betekend dat je ruim van te voren wilt kunnen inspelen op changes!
Nu heb ik betaald voor een vast IP, en die heb ik nog, maar voor hoe lang?!? En als ze mij ineens migreren krijg ik dan iets te horen ?!? Het lijkt er op van niet.
Verwijderd
Wat vreemd hoe dit is gelopen. Als je nog vragen hebt, stel ze hier gerust. Je kunt je adresgegevens sturen via een DM. - SophieN3vS schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:45:
[...]
Ik had vorige maand na 7 dagen ook mijn aanvraag geannuleerd. Ik twijfelde of ik XMS zou nemen, na alle verhalen hier.
Vorige week besloten het toch maar te doen, met de hoop dat de diensten in Hilversum wel goed werken. Tijdens het aanvragen van het nieuwe abonnement, bleek dat ze mijn opzegging niet hadden ontvangen. Terwijl ik hier ook een mail over heb gestuurd naar de orderdesk, maar nooit een reactie op heb ontvangen. Na veel moeite is het me gelukt een nieuwe aanvraag te starten vorige week, maar sindsdien heb ik niets ontvangen of gehoord. Gisteren gebeld, maar niemand kan me laten weten hoe het ermee staat. Ik zou vandaag teruggebeld worden, maar onwaarschijnlijk dat zou gebeuren. Jammer dat je als nieuwe klant ook al direct tegen deze communicatie problemen aanloopt...
probeer gewoon eens even wat beter te lezen. De mensen met een vast-IP en dus ook een PF modem blijven dit voorlopig nog even behouden. Zodra dit gaat vervallen krijg je hier over netjes een brief thuis, tenminste dit was de vorige keer dat men het wilde doen wel.
Nu zullen vast een aantal PF gebruikers zeggen dat ze geen brief hebben gehad. Dit klopt, want het betrof alleen de eerste groep (pilot), wanneer deze pilot goed was gegaan was ook de rest geinformeerd. Zoals bekend is er door de brief over de pilot nogal wat ophef ontstaan en is het tot nadere order uitgesteld.
Het is dat voorlopige wat mij dus echt tegen het zere been schopt.Phoolie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:17:
@terror538;
probeer gewoon eens even wat beter te lezen. De mensen met een vast-IP en dus ook een PF modem blijven dit voorlopig nog even behouden. Zodra dit gaat vervallen krijg je hier over netjes een brief thuis, tenminste dit was de vorige keer dat men het wilde doen wel.
Nu zullen vast een aantal PF gebruikers zeggen dat ze geen brief hebben gehad. Dit klopt, want het betrof alleen de eerste groep (pilot), wanneer deze pilot goed was gegaan was ook de rest geinformeerd. Zoals bekend is er door de brief over de pilot nogal wat ophef ontstaan en is het tot nadere order uitgesteld.
Bij mijn afweging om een XMS verbinding te nemen speelde een vast IP een belangrijke rol.
Sterker nog, ik heb mijn huis uitgekozen op basis van de aanwezigheid van een fiber verbinding.
Ik vind het trouwens niet echt slim om een huis te kopen omdat er glasvezel beschikbaar is.
Bedankt voor het aanbod Sophie. Ik ben toch wel benieuwd wat de huidige status van mijn aanvraag. Ik zal even een DM sturen met mijn adres gegevens.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:13:
[...]
Wat vreemd hoe dit is gelopen. Als je nog vragen hebt, stel ze hier gerust. Je kunt je adresgegevens sturen via een DM. - Sophie
Helaas kan niet iedereen overstappen naar een andere glas provider, zoals hier in LeidenPhoolie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:52:
Dan stap je toch over als er geen vast-ip meer mogelijk is? XS4all heeft wel de mogelijkheid voor vast-IP.
Ik vind het trouwens niet echt slim om een huis te kopen omdat er glasvezel beschikbaar is.
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Gefeliciteerd. Ik wel. Maar meningen zijn zoals het mannelijk geslachts orgaan. Prima om te hebben, maar slinger het niet in iedereens gezicht. Niet netjes, en niemand vraagt er om.Phoolie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:52:
Eerlijk gezegd zou dat voor mij ook een extra reden zijn om een huis te kopen. Mijn eigen koopwoning ligt 100 meter van het koppelpunt... Gekocht in de tijd dat er nog sprake was van een verdere uitbreiding van het netwerk daar. Maar helaasPhoolie schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:52:
Dan stap je toch over als er geen vast-ip meer mogelijk is? XS4all heeft wel de mogelijkheid voor vast-IP.
Al een Noors initiatief geprobeert?denan schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:55:
[...]
Eerlijk gezegd zou dat voor mij ook een extra reden zijn om een huis te kopen. Mijn eigen koopwoning ligt 100 meter van het koppelpunt... Gekocht in de tijd dat er nog sprake was van een verdere uitbreiding van het netwerk daar. Maar helaas
Voor als je het niet kent; een noorse glas provider heeft aangeboden glas te leggen voor een ieder die zelf de vergunning regelt en de geulen conform de regels graaft. Win win.
Maar als je al je woning uitzoekt op basis van de beschikbaarheid van glasvezel, dan kijk je neem ik aan toch wel of er meerdere providers leveren?
Dit topic is gesloten.