"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Ik zeg dat XMS mij dat gemeld heeft per mail.
Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u vragen stelt over de kwaliteit van uw streaming.
U heeft WGDO, deze heeft een hogere snelheid dan WMP+, maar dit is voor klanten zelf niet zichtbaar. Ook WMP+ is goed.
Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.
[ Voor 44% gewijzigd door Phoolie op 20-07-2012 15:18 . Reden: Mail inhoud toegevoegd ]
Nooit je bron verradenFiber schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:13:
[...]
Wanneer? En gebeurt dat in alle Portaal gebieden? Ook in Amersfoort en Leiden? Heb je hier een bron voor?
Hoe kan ik dat weten?Phoolie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:15:
[...]
Ik zeg dat XMS mij dat gemeld heeft per mail.
[...]
Misschien is het nu nog WGDO en wordt het nog omgebouwd.
[ Voor 29% gewijzigd door White_Collar op 20-07-2012 15:27 ]
Maar goed eerst zien dan geloven, ik ben ooit begonnen met 10 Mbit, heb nu voor ongeveer dezelfde prijs 100 Mbit en dan over een paar jaar wellicht 1000 Mbit...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Dit is het XMS topic, dat moet je daar vragenj1nx schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:29:
Als oud Portaal naar WMP+ gaat, welke kleur is dat dan als ik naar Tweak wil?
Echter, reken je niet direct rijk:
Ik weet niet hoe de planning zijn wat betreft het ombouwen en welke netwerken wel omgebouwd gaan worden en welke niet. Feit is wel dat ik het bestaan afweet van een pilot. Hoe het er voor de rest uitziet weet ik niet, misschien dat ons webcare team daar wat meer over kan vertellen?
[ Voor 42% gewijzigd door White_Collar op 20-07-2012 15:34 ]
Anoniem: 225757
Waarschijnlijk de kleur van gecodeerde tv streams ...j1nx schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:29:
Als oud Portaal naar WMP+ gaat, welke kleur is dat dan als ik naar Tweak wil?
Ik weet niet of dit voor alle gebieden (wijchen oa) gaat gelden. Maar dat betekend dus dat ik mijn wat verouderde media-center dus niet meer hoeft te vervangen.Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:08:
Leuk weetje:
Het old schol portaal netwerk wordt omgebouwd van een WGDO netwerk naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop en Genexis apparatuur erin, en dus ook nieuwe modems bij de klanten. Allemaal op 1 dag voor een huishouden. (En dus ook über coole 1 gigabit apparatuur)
Als ik het goed begrepen had wordt er nu een pilot gedraaid in Amersfoort?
Kan niet bellen >> meteen in gesprek melding.
Als ik vanaf mijn mobiel naar mijn huisnummer bel>> deze "mobiele" telefoon is niet bereikbaar.
Na 15 minuten in de wacht bij XMS heb ik maar opgehangen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Anoniem: 93986
Kom maar op met die 200mb!!
Ik heb nu al best veel keuze, maar ik heb geen idee welke aanbieder wel of geen ISP Fabriek is...:fast-server schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:26:
Dat dit gaat gebeuren was wel te verwachten, de grote vraag is wanneer dit gaat gebeuren en of er dan ook wat te kiezen is (niet ISP-fabriek aanbieders)
Naast XMS heb ik de keuze uit:
- Concepts
- KPN
- Tweak Groen
- XS4ALL
- Fieber
- Helden van nu
- Phonedata
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kom maar op met:
Meerdere IP's
IPv6
rDNS (PTR record)
Tweak, XS4all, en Helden van nu zijn dan de keuzes voor mensen met servers
@ Fiber
Geen van die providers is ISP-fabriek
ISP-fabriek
Lijbrandt
XMS
Vodafone
Scarlet
[ Voor 21% gewijzigd door fast-server op 20-07-2012 15:43 ]
Anoniem: 422018
Wij gaan kijken wat we voor je kunnen doen. Kun je een DM sturen met je adresgegevens? -Sophiefast-server schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:39:
Meer mensen last van niet werkende telefonie?
Kan niet bellen >> meteen in gesprek melding.
Als ik vanaf mijn mobiel naar mijn huisnummer bel>> deze "mobiele" telefoon is niet bereikbaar.
Na 15 minuten in de wacht bij XMS heb ik maar opgehangen.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 422018 op 20-07-2012 15:46 ]
Bij Helden van Nu kun je 16 ip adressen bestellen... Bij Phonedata 8 ip adressen, tegen alleszins redelijke prijzen...fast-server schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:42:
50Mbps is vlot genoeg voor mijn servers etc.
Kom maar op met:
Meerdere IP's
IPv6
rDNS (PTR record)
Tweak, XS4all, en Helden van nu zijn dan de keuzes voor mensen met servers
@ Fiber
Geen van die providers is ISP-fabriek
ISP-fabriek
Lijbrandt
XMS
Vodafone
Scarlet
Quote van Helden van nu:
Dank voor de info. Dus als ik overstap ben ik altijd weg bij ISP Fabriek... Niet dat ik dat van plan ben, maar toch leuk om te weten.Ondersteunen jullie reverse DNS op het IP adres dat mij wordt toegewezen?
Ja, dit wordt door ons ondersteund. Omdat wij dit op dit moment handmatig moeten verwerken vragen wij hier wel een klein bedrag voor. Het aanpassen van een record kost eenmalig € 2,50 excl. BTW per IP adres / per wijziging.
[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 20-07-2012 16:05 ]
Dit soort ongelukken gebeuren steeds vaker ( niet alleen bij jullie bedoel ik ) maar zoals je het eerst meldde leek het alsof jullie zelf min of meer aansprakelijk waren voor de breuk, ik mag idd aannemen dat Utrecht dat niet expres doet maar het is wel gelijk een gehannes, boze klanten,kosten voor het repareren,wordt dan waarschijnlijk verzekeringswerk... als je bij je melding zet dat een externe partij de breuk heeft veroorzaakt geeft dat misschien meer begrip.Anoniem: 422018 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:17:
[...]
De kabels zijn (ik neem aan per ongeluk) doorgestoken door de gemeente Utrecht. Zij waren bezig met graven en hebben toen onze kabels geraakt. - Sophie
Ik vrees met grote vreze... mijn telefonie werkt nu goed met de DRG 600, aan de andere kant,misschien kan Reggefiber er een vraagproject van maken en kijken of nog meer mensen interesse hebben, hele Leidse wijken zijn nu overgeslagen en Portaal zit met een ruime schuld van meer dan een half miljard en is onder verscherpt toezicht gesteld dus die gaat echt de andere woningen niet aansluiten.Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:08:
Leuk weetje:
Het old schol portaal netwerk wordt omgebouwd van een WGDO netwerk naar een ander (vermoedelijk) WBA+ netwerk.
Packetfront + apparatuur uit de pop en Genexis apparatuur erin, en dus ook nieuwe modems bij de klanten. Allemaal op 1 dag voor een huishouden. (En dus ook über coole 1 gigabit apparatuur)
Als ik het goed begrepen had wordt er nu een pilot gedraaid in Amersfoort?
Toch zie ik het popje hier toch echt nog niet zo snel aangepakt worden, denk dat ons wijkje echt te klein is.
Gigabit is natuurlijk leuk, dan kan Ziggo het echt vergeten qua internet, alleen ben ik wat bang voor die ACTA of een andere variant... de vraag is dan denk ik echt of er, als downloaden ook illegaal wordt,nog behoefte is aan 100+ snelheden.... ben wel benieuwd of we aan jaren moeten denken voordat Leiden aan de beurt is...
Als ik speedtest.net mag geloven
[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 20-07-2012 16:10 ]
Ik schijn wel een ip adres te hebben maar niks werkt. Heb de stekkers er al een uur uit gehouden (en heb ook een ander ip) en wat al niet meer standaard op een checklistje staat.
Is er iets bekend dat dit nu ook in Arnhem gevolgen heeft? Ik zit nu te internetten via thethering op me mobiel maar die zit al aan het limiet (wordt zo dus een dure storing...)
Waarom bel je niet gewoon xms?BLACKfm schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 16:30:
K*tzooi, ik lees nu na 5 uur dat er blijkbaar een storing is in utrecht wegens kabelbreuk. Ik woon echter in Arnhem en kan al sinds een uur of 13:00 niet meer internetten.
Ik schijn wel een ip adres te hebben maar niks werkt. Heb de stekkers er al een uur uit gehouden (en heb ook een ander ip) en wat al niet meer standaard op een checklistje staat.
Is er iets bekend dat dit nu ook in Arnhem gevolgen heeft? Ik zit nu te internetten via thethering op me mobiel maar die zit al aan het limiet (wordt zo dus een dure storing...)
Als bij mij de boel het niet doet dan ik eerst hier eens neuzen en dan naar de site van XMS.
Ik hoor nog net geen 'Er zijn 69 wachtende voor u' denk ik... hang al 5 minuten..
Na een kwartier een vriendelijke medewerker aan de lijn die me de tip gaf om een computer direct op het modem aan te sluiten (dus niet via router) en als het dan nog niet werkt een uur de stroom van het modem te halen en daarna nog een keer te testen.
De telefoon lijkt er ook uit te liggen (een soort ingesprek toon, maar toch anders). Blijkbaar zijn er meer klachten. Dus ik ga het maar even proberen
[ Voor 46% gewijzigd door BLACKfm op 20-07-2012 17:00 ]
werkt prima hier!fast-server schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:41:
Het lijkt er op dat packetfront gebruikers met een vast IP nog wel internet hebben in de getroffen regio's en mensen met een dynamisch ISP-fabriek IP niet.
Anoniem: 423560
Ik heb mij laten vertellen dat de gemeente hier bezig is met damwanden in de grond te slaan, hierbij is er 1 door de buis geslagen. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat zoiets hersteld is, zal waarschijnlijk een flink aantal vezels zijn doorgeslagen....

Anoniem: 364769
Hoorde dat het om een kabel ging met meer dan 500 vezels. Kan even duren dus ja.Anoniem: 423560 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:16:
voor diegene die last hebben van de kabelbreuk in de regio utrecht:
Ik heb mij laten vertellen dat de gemeente hier bezig is met damwanden in de grond te slaan, hierbij is er 1 door de buis geslagen. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat zoiets hersteld is, zal waarschijnlijk een flink aantal vezels zijn doorgeslagen....
Anoniem: 364769
Nee, kan helaas niet.Malt007 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:48:
Is het mogelijk om je modem te ruilen voor een ander model? Ik zou graag een packetfront willen ipv de genexis die r nu hangt.
Genexis hangt aan Cisco Access netwerk en PacketFront aan PacketFront Access netwerk.
Waarom zou je dat willen ?Malt007 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 21:48:
Is het mogelijk om je modem te ruilen voor een ander model? Ik zou graag een packetfront willen ipv de genexis die r nu hangt.
Jij kan er wellicht ook geen antwoord op geven, maar wat zou dit betekenen voor gebruikers met packetfront die nu een hard IP ingesteld hebben (en vooralsnog mogen behouden) in hun router thuis?Rekenblok schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 15:29:
[...]
Dit is het XMS topic, dat moet je daar vragen
Echter, reken je niet direct rijk:
Ik weet niet hoe de planning zijn wat betreft het ombouwen en welke netwerken wel omgebouwd gaan worden en welke niet. Feit is wel dat ik het bestaan afweet van een pilot. Hoe het er voor de rest uitziet weet ik niet, misschien dat ons webcare team daar wat meer over kan vertellen?
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Ach, als ik door dit verhaal mijn vaste IP kwijtraak maar keuze ervoor terugkrijg is het ook prima voor mij: dan zorg ik dat ik diezelfde dag nog overgestapt ben op een andere aanbieder waar ik wel vaste IP's krijg. Sterker nog, dan ga ik direct over op een zakelijke aansluitingWilde schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:58:
[...]
Jij kan er wellicht ook geen antwoord op geven, maar wat zou dit betekenen voor gebruikers met packetfront die nu een hard IP ingesteld hebben (en vooralsnog mogen behouden) in hun router thuis?
too weird to live too rare to die
Voor het overige lijkt me dat XMS schriftelijk eerst zal moeten mededelen wanneer het vaste IP vervalt, XMS kan niet er op afgaan dat klanten het toevallig lezen op hun site of hier at tweakers. Het vaste IP is een onderdeel van het contract wat we hebben met XMS.
Maak je daar maar geen zorgen over, mede door de reacties over de DHCP migratie heeft XMS al besloten om de vaste IP migratie voorlopig uit te stellen. Ze gaan echt niet de fout maken om geen brief te sturen met info over het wel of niet doorgaan en een eventuele planning, dat zou dodelijk zijnXingV schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 14:51:
Yep, als de betaalde vaste IP vervalt, zullen we hier ook moeten overstappen.
Voor het overige lijkt me dat XMS schriftelijk eerst zal moeten mededelen wanneer het vaste IP vervalt, XMS kan niet er op afgaan dat klanten het toevallig lezen op hun site of hier at tweakers. Het vaste IP is een onderdeel van het contract wat we hebben met XMS.

Hij heeft toch wel wat interessante dingen gezegd erover dus ik hou me hart nog even vast
LOL, overdrijven is ook een vak.Anoniem: 423560 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:05:
[...] dat zou dodelijk zijn...
Care to share...? Of zijn het dodelijke staatsgeheimen...?Rekenblok schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:22:
Ik heb de verantwoordelijke persoon bij XMS afgelopen donderdag nog gesproken over het vast ip...

En hoe noem je zo iemand eigenlijk? Een ip-manager...?
[ Voor 49% gewijzigd door Fiber op 21-07-2012 19:38 ]
Andere regio's ook deze problemen?
Amersfoort en Leusden hebben dit probleem ook.jongerenchaos schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:58:
In hilversum is er weer een storing met de gids van dvb-c. Programma informatie is niet beschikbaar.
Blijkbaar vinden ze bij xmsnet het wel een goed idee dat ik bij ze weg ga. Ze reageren niet op mijn mail van inmiddels 10 dagen geleden en wie zwijgt enzo. Als ze nou gewoon weer hetzelfde ip-adres via dhcp doen zoals het was en dat even bevestigen hoef ik al die rompslomp niet aan te gaan. En ff een mailtje sturen op het moment dat het in de toekomst een keer noodzakelijk is aan te passen (niet iedere week natuurlijk) is dan voldoende.TheDutchChief schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:02:
Tsja, ik merkte vanochtend dat ik mijn mail niet meer kon lezen. Maar mocht eens zelf raden naar de oorzaak. Was gelukkig nog thuis en kon in de router kijken naar het externe ip-adres. Moet je weer al je zonefiles gaan aanpassen. En dat terwijl ik bij het overstappen naar xms nadrukkelijk op de formulieren heb laten zetten dat een vast ip vereist was. Anders zou ik niet eens overstappen. Heb vanochtend de klantenservice gebeld, maar men vindt dit blijkbaar normaal. Inmiddels ook een mail gestuurd dat ik maar eens naar een andere provider ga zoeken. Xs4all is inmiddels hier ook beschikbaar en die biedt nog steeds vaste ip-adressen.
Hetzelfde IP zal het niet meer worden want je bent geloof ik van IP range veranderd, wat betreft de toekomst:TheDutchChief schreef op zondag 22 juli 2012 @ 11:38:
[...]
Blijkbaar vinden ze bij xmsnet het wel een goed idee dat ik bij ze weg ga. Ze reageren niet op mijn mail van inmiddels 10 dagen geleden en wie zwijgt enzo. Als ze nou gewoon weer hetzelfde ip-adres via dhcp doen zoals het was en dat even bevestigen hoef ik al die rompslomp niet aan te gaan. En ff een mailtje sturen op het moment dat het in de toekomst een keer noodzakelijk is aan te passen (niet iedere week natuurlijk) is dan voldoende.
Als het goed is zullen dit soort aanpassingen de komende tijd niet meer nodig zijn (persoonlijke aanname hier) en zou je dus in principe via DHCP het nieuwe IP adres moeten blijven krijgen.
Anoniem: 295271
Ja, Nijmegen ook voor de zoveelste keer weer geen dvb-c info.jongerenchaos schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:58:
In hilversum is er weer een storing met de gids van dvb-c. Programma informatie is niet beschikbaar.
@ webcare : Er wordt trouwens ook een verkeerde character set gebruikt als ie wel werkt. Speciale tekens zoals é en è en ë worden nl. niet goed weergegeven..
Uhm, als het goed is, weten jullie het zeer binnenkort ook via webcare.Fiber schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:23:
[...]
Care to share...? Of zijn het dodelijke staatsgeheimen...?
Hoofd marketing XMSFiber schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:23:
[...]
En hoe noem je zo iemand eigenlijk? Een ip-manager...?
Wat heeft een marketing manager nou weer met iets technisch als ip adressen te maken? Dat is ongeveer hetzelfde als de finance manager over de opmaak van de reclame folders laten beslissen. Typisch XMS en niet zo verwonderlijk dan dat het marketing en communicatie beleid ook nog wel wat verbetering behoeft.

Wat dacht je van een vergadering waarin dit soort zaken besproken worden? Hij is niet de enige die een steentje bij draagtFiber schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:19:
[...]
Wat heeft een marketing manager nou weer met iets technisch als ip adressen te maken? Dat is ongeveer hetzelfde als de finance manager over de opmaak van de reclame folders laten beslissen. Typisch XMS en niet zo verwonderlijk dan dat het marketing en communicatie beleid ook nog wel wat verbetering behoeft.
Na enige minuten spotnet raakt de router zijn internet connectie kwijt. Router inmiddels vervangen door een Vigor 2130N dus dat kan het volgens mij niet zijn.
Iemand?
Of aan je spotnet zelf ?
[ Voor 25% gewijzigd door boswandeling op 22-07-2012 19:41 ]
Maak gebruik van eweka en zie daar geen problemen. Heb spotnet ook al opnieuw geinstalleerd??boekee schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:41:
Kan ook aan je usenet leverancier liggen ?
Of aan je spotnet zelf ?
Eweka herkent het niet.Rekenblok schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:59:
Wat zegt eweka zelf erover op de support lijn?
opzich ook vrij logisch aangezien eweka maar max 8 connecties maakt. Die kan eigenlijk niet je router omzeep helpen.
dat gebeurd echter wel vaak bij p2p verkeer zoals torrents
Anoniem: 174828
Het klinkt gek, maar bij veel bedrijven wordt er met de marketing afdeling overlegd hoe het product er uit ziet en wat voor invulling er isFiber schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:19:
[...]
En de beslissing om wel of niet static aan te bieden of om een eenmalige aanbieding te doen aan klanten met een static IP lijkt me overigens niet iets technisch
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 174828 op 22-07-2012 21:20 ]
En misschien is het dezelfde marketing manager wel die bekijkt / bepaald of een dienst / service nog wel rendabel blijft om aan te biedenAnoniem: 174828 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:17:
[...]
Het klinkt gek, maar bij veel bedrijven wordt er met de marketing afdeling overlegd hoe het product er uit ziet en wat voor invulling er is
Waarschijnlijk weet zo'n marketing manager niet eens wat een vast ip is, maar dat boeit verder niet natuurlijk.
Het zou XMS sieren als ze een oplossing aanbieden, zoveel zal het ze niet kosten. Het zal ze denk ik wel een hoop goodwill opleveren, maar de vraag blijft dan: hoeveel weegt dat op tegen de prijs en andere 'eigenschappen' van de dienst ten opzichte van die van de andere ISPs op glas.
Zelfde probleem, na 2 a 3 minuten wordt de internetverbinding verbroken.Anoniem: 93986 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:21:
En de pc direct aan het modem?
Neen, packetfront, wellicht iets voor het XMS Webcareteam?Rekenblok schreef op zondag 22 juli 2012 @ 20:52:
Toevallig een Genexis hangen?
[ Voor 12% gewijzigd door robtelecom op 23-07-2012 12:00 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Service is nou eenmaal niet ALTIJD rendabel.Anoniem: 423560 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:20:
[...]
En misschien is het dezelfde marketing manager wel die bekijkt / bepaald of een dienst / service nog wel rendabel blijft om aan te bieden, zo raar is dat niet volgens mij
Helaas is service tegenwoordig een vies woord bij marketingsmanagers Mooi voorbeeld zijn de mobiele abbo's tegenwoordig. Je krijgt steeds minder voor meer geld maar toch weten ze het zo te verkopen dat het lijkt alsof je meer voor minder krijgt.
Precies en dat is denk ik precies wat er hier gebeurd:Anoniem: 93986 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 21:49:
Service is nou eenmaal niet ALTIJD rendabel.
De groep die een static IP hebben aangeschaft bij XMS is ten opzichte van de totale hoeveelheid klanten blijkbaar erg klein, als je dan het netwerk zo gaat inregelen dat het voor de toekomst klaar is (lees generiek) dan kan ik me voorstellen dat je zo'n "kleine" extra dienst/service afschaft als het niet genoeg opleverd.
Ja je verliest misschien een (flink) aantal klanten en creëert misschien geen goede mond op mond reclame maar er komen altijd weer klanten bij die voor de weggevallen inkomsten zorgen.
Waar gaan die klanten heen dan ?Anoniem: 423560 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:01:
[...]
....
Ja je verliest misschien een (flink) aantal klanten en creëert misschien geen goede mond op mond reclame maar er komen altijd weer klanten bij die voor de weggevallen inkomsten zorgen.
Enige alternatief is dan kabel.
Dat is nieuw voor mij. KPN heeft bijna alle ISP's overgenomen op enkele kleine spelers na.Anoniem: 174828 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:16:
In veel gebieden kun je wel kiezen voor andere ISPs op glas van reggefiber. Dus daar gaan ze heen
De WholeSale partijen zijn allemaal in handen van KPN en de diensten leveranciers ook.
Met andere woorden alleen de klanten die voor kabel gaan zijn werkelijk verloren klanten.
Aantal klanten met een static IP was al klein en daarvan stapt een klein gedeelte over naar kabel.
Impact 0. Geen enkele reden dus om verder te gaan met static ip.
Pardon?noMSforme schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:25:
[...]
Aantal klanten met een static IP was al klein en daarvan stapt een klein gedeelte over naar kabel.
Impact 0. Geen enkele reden dus om verder te gaan met static ip.
Alle KPN glasaansluitingen en die van de resellers op het KPN netwerk hebben al een static IP, daarnaast doen providers zoals tweak etc dat ook.
http://kpn-glasklanten.cu...-en-bellen,-vast-ip-adres
Denk dat de meerderheid van de aansluitingen dus een static IP heeft.
Alleen de rommel partijen leveren géén static IP
[ Voor 9% gewijzigd door fast-server op 22-07-2012 23:25 . Reden: typo ]
Ja en ? de impact is dus 0. Klanten gaan een andere ISP op glasvezel en een enkele naar kabel.fast-server schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:39:
[...]
Pardon?
Alle KPN glasaansluitingen en die van de resellers op het KPN netwerk hebben al een static IP, daarnaast doe providers zoals tweak etc dat ook.
http://kpn-glasklanten.cu...-en-bellen,-vast-ip-adres
Denk dat de meerderheid van de aansluitingen dus een static IP heeft.
Alleen de rommel partijen leveren géén static IP
KPN ligt er niet wakker van welke van hun ISP's de diensten levert.
KPN doet alleen maar aan vaste IP's, het is de ISP-fabriek die hier van af wil wijken.Geen enkele reden dus om verder te gaan met static ip.
Als klanten overstappen naar een andere glas ISP dan merkt KPN hier verder weinig van i.d.d.
Echter is deze keuze er juist niet voor de meeste klanten in XMS only gebieden.
Als deze klanten dus naar kabel overstappen (meer download, lagere upload, beter TV) dan zullen deze zo goed als niet terug komen, echter is er wel betaald voor de modem, aansluiting etc.
Dit is absoluut geen wenselijke situatie voor KPN, maar rekenblok zij al dat ze de oude gebieden gingen ombouwen naar WBA+ (dit is ook de enige juiste keuze).
De rommel ISP's worden dan vanzelf opgeruimd.
edit/toevoeging:
Als de NMA alles goedkeurt zullen de meeste providers vanzelf opgedoekt worden en ergens anders ondergebracht worden net zoals planet internet etc. destijds.
KPN de standaard ISP
XS4all de Premium ISP
Telfort de Budget ISP
Daarnaast zul je voorlopig nog wel partijen zoals: Tweak, Solcon etc. houden.
Denk je nou echt dat KPN straks nog een dubbel netwerk gaat aanleggen zoals WBA/WBA+ ?
Veels te duur in aanleg, onderhoud en onhandig te beheren.
Straks is er gewoon 1 netwerk (het KPN glasnetwerk) met daarop KPN & dochters en KPN resellers.
[ Voor 27% gewijzigd door fast-server op 22-07-2012 23:19 ]
Ik zit bij g-3 Nijmegen en heb nog steeds een IP adres in de internl (31.x.y.z) range. Tracert laat zien dat de data via internl gerouteerd wordt.
Begrijp ik het goed dat alle onderhoud voor de migratie nu is afgerond? Nijmegen/WDGO stond gepland voor 27 juni als ik het allemaal goed begrijp.
Klopt het dat het IP adres alleen verandert als de modem een uur of langer off line is geweest? (Dat is geen optie hier want studentenhuis met triple play verbinding). Of is er een ander scenario waarbij het uiteindelijk een keer wordt overgezet naar de ISP fabriek?
Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe dit proces in zijn werk gaat.
@webcare. Wat is jullie inzicht in hoe het proces werkt?
Theoretisch kan internet en IPTV over dezelfde UTP kabel, maar dan moet dat in de router geregeld worden (zoals KPN dat doet). Bij XMS krijg je dat als huis-tuin-en-keuken gebruiker niet voor elkaar.R1chardTM schreef op maandag 23 juli 2012 @ 08:47:
Even een interesse vraag. Is het mogelijk om de settopbox via mijn router aan te sluiten? Ik heb onder het laminaat één kabel kunnen trekken en wil hier graag zowel TV als mijn router op hebben. Als dit niet mogelijk is lijkt het mij wel mogelijk dat ik via een switch rond de TV in ieder geval meer aansluitingen kan creëren zodat ook mijn Xbox en PS3 aangesloten kunnen worden.
Dus als een tweede kabel trekken geen optie is, dan kun je altijd nog aan beide zijden van de kabel twee UTP/RJ45 connectors maken. Je gebruikt dan 4 aders (pin 1, 2, 3 en 6) per connector i.p.v. 8. Je hebt dan wel "slechts" een 100 Mbit netwerk i.p.v. 1 Gbit. Door de ene 4 aders laat je IPTV lopen en de andere 4 aders gebruik je voor internet.
Wil je dan een Xbox en PS3 aansluiten, dan zal je die alsnog met een switch moeten aansluiten.
Anoniem: 439864
Nee, op een gegeven moment wordt ergens bepaald dat verkeer linksom gaat in plaats van rechtsom voor een bepaald netwerk, en dan krijgt iedereen daar een ander ip.EricJH schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:51:
[...]
Klopt het dat het IP adres alleen verandert als de modem een uur of langer off line is geweest?
Werkt het inmiddels weer? - Sophieall killer schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:08:
Bij mij in veenendaal lijkt internet ook dood... Telefonie en digitale tv doen het maar internet doet helemaal niks. Direct aansluiten op de genexis doet ook geen wonderen helaas. Meer mensen met dezelfde kwalen?
jongerenchaos schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 19:58:
Pabbus schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 21:55:
[...]
Amersfoort en Leusden hebben dit probleem ook.
Willen jullie je adresgegevens sturen via DM? Is er voor geen enkele zender EPG beschikbaar? - SophieAnoniem: 295271 schreef op zondag 22 juli 2012 @ 12:53:
[...]
Ja, Nijmegen ook voor de zoveelste keer weer geen dvb-c info.
@ webcare : Er wordt trouwens ook een verkeerde character set gebruikt als ie wel werkt. Speciale tekens zoals é en è en ë worden nl. niet goed weergegeven..
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 422018 op 23-07-2012 12:04 ]
Er is op dit moment nog geen nieuwe informatie beschikbaar over de migratie van het vaste IP adres. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal dit worden gecommuniceerd naar onze klanten met een vast IP adres.EricJH schreef op zondag 22 juli 2012 @ 23:51:
Net terug van twee weken vakantie en heb dit topic bijgelezen.
Ik zit bij g-3 Nijmegen en heb nog steeds een IP adres in de internl (31.x.y.z) range. Tracert laat zien dat de data via internl gerouteerd wordt.
Begrijp ik het goed dat alle onderhoud voor de migratie nu is afgerond? Nijmegen/WDGO stond gepland voor 27 juni als ik het allemaal goed begrijp.
Klopt het dat het IP adres alleen verandert als de modem een uur of langer off line is geweest? (Dat is geen optie hier want studentenhuis met triple play verbinding). Of is er een ander scenario waarbij het uiteindelijk een keer wordt overgezet naar de ISP fabriek?
Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe dit proces in zijn werk gaat.
@webcare. Wat is jullie inzicht in hoe het proces werkt?
Dynamisch ip adres kan wisselen bij grootschalig onderhoud aan het netwerk, bij een powerflip van meer dan een uur of bij het aansluiten van een nieuw apparaat op het glasvezelmodem. - Sophie
Anoniem: 295271
Software update ? Wat valt er te updaten aan mijn kant ?Anoniem: 422018 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:06:
Willen jullie je adresgegevens sturen via DM? Is er voor geen enkele zender EPG beschikbaar? Biedt een software update of stroomonderbreking van een uur nog een uitkomst? - Sophie
We hebben problemen met dvb-c EPG, niet met iptv EPG via de Amino.
Of mis ik iets ???
Software van je modem misschien?Anoniem: 295271 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:46:
[...]
Software update ? Wat valt er te updaten aan mijn kant ?
Of mis ik iets ???
Ah sorrie, ik haal nu dingen door elkaar. Software update voor DVB-C is niet mogelijk. Enkel adresgegevens en de melding welke zenders het betreft is voor nu voldoende. -SophieAnoniem: 295271 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 11:46:
[...]
Software update ? Wat valt er te updaten aan mijn kant ?
Of mis ik iets ???
Ik moet hem nog steeds regelmatig 2x aan en uitzetten voor hij beeld geeft.
Portaal gebied
Ik ga er vanuit dat het netjes wordt opgelost..
Het is anders gewoon heel simpel;
Vast IP weg = Jacques weg.
Ik denk dat iedereen met een vast IP het zelfde zal besluiten.
Er zijn goede alternatieven zoals XS4ALL in Hilversum.
Mvg Jacques1971
Anoniem: 422018 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Er is op dit moment nog geen nieuwe informatie beschikbaar over de migratie van het vaste IP adres. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal dit worden gecommuniceerd naar onze klanten met een vast IP adres.
Dynamisch ip adres kan wisselen bij grootschalig onderhoud aan het netwerk, bij een powerflip van meer dan een uur of bij het aansluiten van een nieuw apparaat op het glasvezelmodem. - Sophie
Plan je verhuizing maar alvast. Zo'n zinloze dreigement heeft weinig nut richting xms.jacques1971 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:34:
Hallo allemaal;
Ik ga er vanuit dat het netjes wordt opgelost..
Het is anders gewoon heel simpel;
Vast IP weg = Jacques weg.
Ik denk dat iedereen met een vast IP het zelfde zal besluiten.
Er zijn goede alternatieven zoals XS4ALL in Hilversum.
Mvg Jacques1971
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door White_Collar op 23-07-2012 13:40 ]
Ik heb geen vast IP adres zoals dat ooit kon worden aangeschafd.Anoniem: 422018 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 10:11:
[...]
Er is op dit moment nog geen nieuwe informatie beschikbaar over de migratie van het vaste IP adres. Zodra er meer informatie beschikbaar is zal dit worden gecommuniceerd naar onze klanten met een vast IP adres.
Betekent dat dat dan het in principe nog maanden kan duren voordat mijn IP adres naar ISP fabriek wordt gemigreerd?Dynamisch ip adres kan wisselen bij grootschalig onderhoud aan het netwerk, bij een powerflip van meer dan een uur of bij het aansluiten van een nieuw apparaat op het glasvezelmodem. - Sophie
Rekenblok schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:36:
[...]
Plan je verhuizing maar alvast. Zo'n zinloze dreigement heeft weinig nut richting xms.
Welke opties wat betreft vast ip zijn er nog?
Rekenblok schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:43:
Misschien dat stormed nog wat tips kan geven wat betreft glasvezel overstappen?
Welke opties wat betreft vast ip zijn er nog?
Ja, maar die hebben geen tv via DVB-C
Geen enkele provider is perfect.
Wil alleen internet met vast IP....verder niets..
Voor TV heb ik canal digitaal en bellen met voipbuster..
Phoolie schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:46:
[...]
Ja, maar die hebben geen tv via DVB-C
Geen enkele provider is perfect.
Kan je ons via DM je adresgegevens sturen, we kunnen het probleem dan verder met je onderzoeken. -Timjeroen210 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:22:
Webcare hebben jullie enig idee wanneer het probleem met de Amino's opgelost word i.v.m. het niet gelijk aangaan.
Ik moet hem nog steeds regelmatig 2x aan en uitzetten voor hij beeld geeft.
Portaal gebied
We hebben dit voor je nagevraagd, jouw regio is nog niet gemigreerd. Dit zal in de komende maanden alsnog worden uitgevoerd, het is helaas nog niet bekend wanneer precies. -TimEricJH schreef op maandag 23 juli 2012 @ 13:39:
[...]
Ik heb geen vast IP adres zoals dat ooit kon worden aangeschafd.
[...]
Betekent dat dat dan het in principe nog maanden kan duren voordat mijn IP adres naar ISP fabriek wordt gemigreerd?
Hi Webcare. Ik heb nog een DM open staan (sinds 10 Mei) ivm dezelfde problemen met de Amino 110. Audio out of sync en het feit dat de amino niet uit standby te krijgen is.. Enig idee of hier nog een vervolg op komt?Anoniem: 422018 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:07:
[...]
We hebben dit voor je nagevraagd, jouw regio is nog niet gemigreerd. Dit zal in de komende maanden alsnog worden uitgevoerd, het is helaas nog niet bekend wanneer precies. -Tim
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Thx. Ik was gewoon nieuwsgierig.Anoniem: 422018 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 14:07:
[...]
We hebben dit voor je nagevraagd, jouw regio is nog niet gemigreerd. Dit zal in de komende maanden alsnog worden uitgevoerd, het is helaas nog niet bekend wanneer precies. -Tim
Dit topic is gesloten.