XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Hoe lang duurt het voordat mijn mail word beantwoord. :?

[ Voor 34% gewijzigd door ThaOdie op 02-07-2012 05:39 ]

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
fast-server schreef op zondag 01 juli 2012 @ 23:45:
Aluhat modus:

KPN heeft de boel overgenomen, misschien wil KPN wel een demotivatie beleid voeren op het reggefiber netwerk zodat die klanten naar een KPN ISP gaan.

ISP's via het KPN netwerk krijgen immers standaard een vast IP adres, daarnaast zitten daar ook de ISP's met IPv6 en rDNS.

Just saying...
Tja kon dat maar overstappen naar een andere ISP, wij staan in Leiden (en meerdere gemeenten) met de rug tegen de muur, kunnen alleen XMS afnemen op het glasnetwerk.

Als XMSnet echt definitief statish vaarwel zou zeggen, en ik had een keuze om over te stappen naar een andere ISP dan zou ik dat ook doen, die nieuwe partij moet dan wel rDNS en statisch IP aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Luuk1983 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:18:
[...]
Je hoort hier uberhaupt alleen maar de problemen, dat is het 'nadeel' van een forum. Ik heb eigenlijk nooit problemen met IPTV.
Eens! Misschien ook wel even goed om dat geluid te laten horen, waarmee ik de problemen die er zijn absoluut niet wil bagatelliseren overigens. Maar ik heb eigenlijk nooit problemen, en toen ik laatst wat gedoe had met de setupbox (werkte eerst wel bij de buurvrouw maar toe niet meer bij mij) was de helpdesk snel bereikbaar én is het probleem goed door ze opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
boekee schreef op maandag 02 juli 2012 @ 07:19:
Als XMSnet echt definitief statish vaarwel zou zeggen, en ik had een keuze om over te stappen naar een andere ISP dan zou ik dat ook doen, die nieuwe partij moet dan wel rDNS en statisch IP aanbieden
Kan een provider dat regelen, of moet de overkoepelende organisatie (zoals glashart?) dat regelen? Want in het laatste geval heeft overstappen natuurlijk geen zin.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WaterGate schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:54:
Bij mij is de XMS website gewoon te zien...

Ik heb wel een andere vraag, in de loop van dit jaar wordt er glasvezel in Barneveld aangelegd. In Voorthuizen worden nu de kabels gelegd.
Bij de vraagbundeling heb ik me bij XMS aangemeld. Ik ging er van uit dat XMS alleen maar opereerde in WGDO gebieden. Volgens mij is Amersfoort wel WGDO.
Nu las ik laatst dat XMS ook in WBA+ gebieden aanbiedt.

Weet iemand welk systeem er wordt uitgerold in Barneveld/Voorthuizen?
Nieuwe gebieden worden allemaal WBA+. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inXs schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 20:26:
Mmm hopelijk ben ik via deze weg dit weekend nog te helpen. Mijn moeder heeft ook xms en sinds 2 dagen geen internet. Vandaag even langsgegaan, alles gechecked, gereset, etc. helaas geen resultaat. XMS gebeld, die gaven aan dat ze iets raars zagen in de modem (meerdere leases/apparaten o.i.d.?) en dat hij dit ging verhelpen. De modem moest wel een uur van stroom om te werken. Zo gezegd zo gedaan. Nu komt mijn moeder net thuis, stekker er weer in en helaas, geen verbinding. Uiteraard is het niet meer mogelijk om XMS nu te bellen en morgen dus ook niet....

Is er hier iemand aanwezig van het XMS team die op afstand kan zien of het voorgaande probleem verholpen is en/of er wat aan te doen is?
Werkt het inmiddels weer? Zo nee, kun je de adresgegevens sturen via DM of e-mail (webcare@xmsnet.nl)? En daarbij vermelden welke diensten er wel werken en wat er al is getest. Wij helpen je graag verder. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:15:
Sinds vanmorgen werkt de ipad glashartmedia app niet meer. STB opnieuw gestart, app opnieuw geinstalleerd maar geen effect. Meerdere mensen met dit probleem? Postcode 3825.
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:14:
[...]

Hier ook niet. Nijmegen, 6545, Dynamisch ip
post123men schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:24:
[...]

Yep hier vast IP
App is idd niet het meest betrouwbare van Glashart. Maar daarom vast ook nog 'gratis' Rest werkt allemaal prima.
geert1975 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:30:
[...]

Hier ook niet, sinds gisteren werkt de stb weer goed, nu dit weer. Blijft aanmodderen.......
pieter01 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 18:50:
Hier (3763) werkt de tv app ook niet met dynamisch ip.
Bij ons is de storing inmiddels verholpen. Wij verwachten dat het bij jullie nu ook weer werkt. Wij horen graag of dit klopt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaOdie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 05:36:
Wij proberen je e-mail zo snel mogelijk te beantwoorden. Mocht het dringend zijn, mag je je mail naar ons doorsturen -> webcare@xmsnet.nl. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 09:42
Venga AB schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 12:59:
@Webcare

Nogmaals, voor de derde keer... Wat is de nieuwe planning m.b.t. ip-migratie voor Genexis/WGDO?

Is toch niet zo moeilijk om antwoord op te geven? Een simpele 'dat weten we nog niet, maar zodra het bekend is, dan laten we dat hier weten' volstaat ook hoor...
@Webcare

Voor de vierde keer mijn vraag... Ik had jullie nog redelijk hoog zitten qua communicatie, maar door simpelweg in negeer modus te gaan los je niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
ThaOdie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 05:36:
Het is al meerdere malen gezegd in dit deel en in de vorige delen: Bellen gaat veel sneller als mailen.

edit: waarom zet je dit ook in het lijbrandt topic? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door White_Collar op 02-07-2012 12:05 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:50:
[...]

Nieuwe gebieden worden allemaal WBA+. -Sophie
Met nieuwe gebieden bedoel je toch gebieden waar nog geen portaal aansluitingen waren? Voor mij komt glasvezel pas in September beschikbaar, echter was er hier in het dorp al een tijdje glasvezel beschikbaar voor de portaal woningen. Aan het begin van het traject navraag gedaan bij xms en kreeg toen de reactie dat het een WGDO gebied is.
Venga AB schreef op maandag 02 juli 2012 @ 11:15:
[...]

@Webcare

Voor de vierde keer mijn vraag... Ik had jullie nog redelijk hoog zitten qua communicatie, maar door simpelweg in negeer modus te gaan los je niets op...
Misschien heeft dat met jouw manier van communiceren te maken. Als je gewoon normaal een vraag stelt krijg je vast wel een reactie. Maar jij begon in je eerste vraag meteen te verkondigen dat het niet kon en dat het slecht was. Tja, dan lopen mensen nou eenmaal minder hard voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Phoolie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:14:
Misschien heeft dat met jouw manier van communiceren te maken. Als je gewoon normaal een vraag stelt krijg je vast wel een reactie. Maar jij begon in je eerste vraag meteen te verkondigen dat het niet kon en dat het slecht was. Tja, dan lopen mensen nou eenmaal minder hard voor je.
Misschien, misschien ook niet.

De vraagstelling m.b.t. nieuwe planning staat los van het feit dat ik het inderdaad 'pissed off' was dat de aangekondigde migratiedatum zonder nadere communicatie gecancelled is.

Of vind je dat dat de normaalste zaak van de wereld is? Of dat ik mijn mening daarover niet mag geven en vervolgens met handschoentjes aan vragen moet stellen?

Mijn frustratie ben ik inmiddels wel overheen, maar ik wil gewoon graag antwoord hebben op mijn vraag m.b.t. nieuwe planning van migratie. Als dat nog niet bekend is, is dat ook gewoon een antwoord. Maar door mensen te negeren, jaag je ze in het harnas. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Phoolie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:14:
[...]
Met nieuwe gebieden bedoel je toch gebieden waar nog geen portaal aansluitingen waren? [...]
Nee, nieuwe gebieden is echt nieuwe projecten, oplevering vanaf eind vorig jaar, begin dit jaar. Er is niet helemaal een harde datum te zeggen denk ik, maar ergens in die periode is Reggefiber min of meer gestopt met het bouwen van WGDO netwerken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:29:
[...]

Misschien, misschien ook niet.

De vraagstelling m.b.t. nieuwe planning staat los van het feit dat ik het inderdaad 'pissed off' was dat de aangekondigde migratiedatum zonder nadere communicatie gecancelled is.

Of vind je dat dat de normaalste zaak van de wereld is? Of dat ik mijn mening daarover niet mag geven en vervolgens met handschoentjes aan vragen moet stellen?

Mijn frustratie ben ik inmiddels wel overheen, maar ik wil gewoon graag antwoord hebben op mijn vraag m.b.t. nieuwe planning van migratie. Als dat nog niet bekend is, is dat ook gewoon een antwoord. Maar door mensen te negeren, jaag je ze in het harnas. Dat kan nooit de bedoeling zijn.
Er is helaas nog geen nieuwe planning bekend voor het Cisco/WGDO gedeelte van de migratie. Onze excuses voor het lange wachten op een reactie. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:06:
[...]

Er is helaas nog geen nieuwe planning bekend voor het Cisco/WGDO gedeelte van de migratie. Onze excuses voor het lange wachten op een reactie. -Tim
Bedankt voor je reactie. Kunnen we er vanuit gaan dat als het zover is, dat de planning van te voren hier wordt bekendgemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venga AB schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:22:
[...]

Bedankt voor je reactie. Kunnen we er vanuit gaan dat als het zover is, dat de planning van te voren hier wordt bekendgemaakt?
Natuurlijk zullen wij de nieuwe planning ook hier kenbaar maken zodra deze bekend is en aan ons is doorgegeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:16:
[...]

Natuurlijk zullen wij de nieuwe planning ook hier kenbaar maken zodra deze bekend is en aan ons is doorgegeven. -Tim
Top, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Luuk1983 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:50:
[...]

Kan een provider dat regelen, of moet de overkoepelende organisatie (zoals glashart?) dat regelen? Want in het laatste geval heeft overstappen natuurlijk geen zin.
Dat maakt niet uit.
Als de netbeheerder het niet technisch mogelijk maakt, kan een isp de dienst ook niet leveren.
En als een netbeheerder de mogelijkheden bied, wil het nog niet zeggen dat een isp die diensten automatisch ook levert.
Het zal dus door beiden mogelijk gemaakt moeten worden.

De reden voor mij om toen voor xms te kiezen was oa. het vaste ip (voor mijn servers) en de ongecodeerde doorgave van iptv.

En om ook (weer) niet alleen negatief te zijn... :P
met uitzondering van rDNS, wat niet werkt, ben ik zeer tevreden met xms als isp.
Ik heb al tijden geen problemen met mijn diensten gehad (tel., radio/tv & internet).
even dat gevalletje "mail, hotmail, spamlist" niet mee gerekend ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 02-07-2012 16:58 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Rekenblok schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:04:
[...]

edit: waarom zet je dit ook in het lijbrandt topic? 8)7
Omdat ik die een week eerder heb gemaild en daar nog steeds geen antwoord op gehad. :|

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ThaOdie schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:50:
[...]

Omdat ik die een week eerder heb gemaild en daar nog steeds geen antwoord op gehad. :|
Wat heeft lijbrandt met xms te maken en andersom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
[b][message=38515463,noline]XMS_webcare schreef op maandag 02 juli 2012

Bij ons is de storing inmiddels verholpen. Wij verwachten dat het bij jullie nu ook weer werkt. Wij horen graag of dit klopt. - Sophie
De tv gids werkt weer binnen de app. Kan ook opnames plannen, maar het dashboard geeft bij elke zender aan 'geen informatie beschikbaar'. Ook live tv geeft aan 'geen zender beschikbaar'.

Gr. Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

geert1975 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:14:
[...]

De tv gids werkt weer binnen de app. Kan ook opnames plannen, maar het dashboard geeft bij elke zender aan 'geen informatie beschikbaar'. Ook live tv geeft aan 'geen zender beschikbaar'.

Gr. Geert
En hier op de m540 weer de gidsinformatie die ververst wordt in beeld, weer herstarten, nu om de dag :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
geert1975 schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:14:
[...]

Gr. Geert
Alles werkt weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:51:
[...]

Werkt het inmiddels weer? Zo nee, kun je de adresgegevens sturen via DM of e-mail (webcare@xmsnet.nl)? En daarbij vermelden welke diensten er wel werken en wat er al is getest. Wij helpen je graag verder. - Sophie
Hoi Sophie, Bedankt voor je antwoord! Vandaag nog even een tijdje met XMS aan de lijn gehangen en het is inmiddels opgelost! Complimenten voor de goede service, het was namelijk een aardige zoektocht. Toch bedankt!

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op maandag 02 juli 2012 @ 19:04:
[...]

Wat heeft lijbrandt met xms te maken en andersom? :)
Iemand die zich aan het oriënteren is op een abonnement kan toch bij meerdere providers dezelfde vragen stellen of niet?

Wat Lijbrandt met XMS te maken heeft is dat ze allebei nog niet leveren aan de vragensteller 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De TV App met LiveTV nu voor Android Tablets

Na de introductie van de TV App met LiveTV voor de iPad heeft Glashart Media vandaag de versie voor onze klanten met een Android Tablet gelanceerd. De klanten met interactieve TV van XMS kunnen hiermee overal in en om het huis op de Android Tablet live kijken naar populaire tv zenders.

Momenteel zijn deze zenders beschikbaar: Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, HumorTV 24, NOS Journaal 24, CNN, TV5, SlamTV, BBC World News en Jim Jam (deze laatste twee alleen voor abonnees op het pluspakket). Dit aanbod zal de komende maanden worden uitgebreid. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 14:36:
De TV App met LiveTV nu voor Android Tablets

Na de introductie van de TV App met LiveTV voor de iPad heeft Glashart Media vandaag de versie voor onze klanten met een Android Tablet gelanceerd. De klanten met interactieve TV van XMS kunnen hiermee overal in en om het huis op de Android Tablet live kijken naar populaire tv zenders.

Momenteel zijn deze zenders beschikbaar: Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, HumorTV 24, NOS Journaal 24, CNN, TV5, SlamTV, BBC World News en Jim Jam (deze laatste twee alleen voor abonnees op het pluspakket). Dit aanbod zal de komende maanden worden uitgebreid. -Sophie
Mooi, alleen jammer dat ik nergens kan vinden vanaf welke Android versie dit werkt.
niet op de site en niet in de pdf...
http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=226
op mijn 2.2.1 werkt het igg niet :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 03-07-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:47:
[...]

Mooi, alleen jammer dat ik nergens kan vinden vanaf welke Android versie dit werkt.
Ik ga dit voor je navragen, hier kom ik nog even op terug. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ben ook benieuwd...Aangezien die wel installeert op een CM9 tablet, maar de liveTV functie geeft een error...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 15:47:
De TV App voor Android is gratis te downloaden in de Google PlayStore voor Tablets met minimaal Android 3.0 en een (minimale) schermresolutie van 1024x768, 1280x768 of 1280x800. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJAZZ.tv

Vanaf vandaag is de tv-zender DJAZZ.tv toegevoegd op het digitale platform.

Via het menu is DJAZZ.tv te vinden binnen de rubriek muziek. Het totale muziekaanbod is met de tv-zender DJAZZ.tv nog meer compleet. (Kanaalnummer DJAZZ.tv is 235)

DJAZZ.tv betekent 24 uur per dag, 7 dagen per week jazz en is opgenomen in het HD pakket. DJAZZ.tv de eerste en enige televisiezender wereldwijd die zich volledige richt op jazz. Deze zender geeft jazz eindelijk de aandacht op tv die het altijd al heeft verdiend.

DJAZZ.tv biedt een goede balans tussen nieuwe progamma’s in Full HD met Dolby stereo, en bijzonder historisch materaal geconverteerd tot de HD standaard. DJAZZ.tv is een must-have voor alle jazzliefhebbers! -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:29:
DJAZZ.tv

Via het menu is DJAZZ.tv te vinden binnen de rubriek muziek. Het totale muziekaanbod is met de tv-zender DJAZZ.tv nog meer compleet. (Kanaalnummer DJAZZ.tv is 235)

DJAZZ.tv betekent 24 uur per dag, 7 dagen per week jazz en is opgenomen in het HD pakket. DJAZZ.tv de eerste en enige televisiezender wereldwijd die zich volledige richt op jazz. Deze zender geeft jazz eindelijk de aandacht op tv die het altijd al heeft verdiend.

DJAZZ.tv biedt een goede balans tussen nieuwe progamma’s in Full HD met Dolby stereo, en bijzonder historisch materaal geconverteerd tot de HD standaard. DJAZZ.tv is een must-have voor alle jazzliefhebbers! -Tim
:O

Doe mij maar HBO ofzo

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

DJAZZ.tv

TOP!

Nu ook nog Ten Australia en ik ga nooit meer weg bij XMS ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Nakebod

Nope.

Had gehoopt dat de "XMS" Android app na de update niet meer zo een traas was, helaas niet echt verbeterd
Opstarten duurt nu gelukkig geen halve minuut meer, dat is al wel verbeterd tot redelijk acceptabel niveau.

Alleen de TV Gids... Die duurt iets van 10 seconden om de gegevens van de eerste zenders op te halen, dat duurt dus al veel te lang. Snel ff simpel scrollen door alle zenders is onmogelijk omdat hij constant iets (zenders?) aan het laden is, of je scrollt ineens 10 zenders verder. En zelfs als je de tijd neemt om alle gegevens te laden, is het scrollen door de zenderlijst niet soepel. En een beetje jammer dat de je favoriete zenders niet gelden voor de TV Gids.

Het stomste van de hele app is nog wel dat er nog steeds geen telefoonversie van is. Juist de TV Gids, en dan met name de opname functie, wil je via de telefoon kunnen gebruiken als je niet thuis bent.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Laatst online: 23:20
Hier werkt liveTV nog niet voor android. Krijg steeds : er is iets mis gegaan tijdens het afspelen.

Ik heb een yarvik tab467 met android 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJAZZ.tv

Kan m nog niet vinden, ook niet na herstarten van Amino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:28:
Kan m nog niet vinden, ook niet na herstarten van Amino.
Neem aan dat je wel het HD pakket afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:41:
[...]

Nee, maar daar wordt in het bericht van Webcare ook niet over gesproken.

Edit: oops, toch wel. Excuus. *doet Mijn XMS -> HD Pakket klikken*

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:41:
[...]

Bummer :(
Geen HD pakket hier, vind het ook niet meer van deze tijd om daar extra voor te moeten betalen.
Heb het pluspakket al (eigenlijk ook te duur, maar wil syfy hebben)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Geen internet meer hier (3816). TV (DVB-C) werkt nog wel. Nu even snel een 'hotspot' op mijn telefoon gemaakt om toch maar even de mail te kunnen lezen.
Geen werkzaamheden aangekondigd voor vandaag en geen storingsmelding op xmsnet.nl
Alles al een herstart gegeven, hoop dat het vanmiddag opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
3824 Is nog wel in de lucht (nieuwland)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikafoort schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:27:
Geen internet meer hier (3816). TV (DVB-C) werkt nog wel. Nu even snel een 'hotspot' op mijn telefoon gemaakt om toch maar even de mail te kunnen lezen.
Geen werkzaamheden aangekondigd voor vandaag en geen storingsmelding op xmsnet.nl
Alles al een herstart gegeven, hoop dat het vanmiddag opgelost is.
Ik heb het glasvezelmodem uitgelezen en zie geen rare dingen. Voor zover ik nu kan zien heb je een computer aangesloten en gaat er data door de verbinding heen. Mocht het vanmiddag nog niet werken laat het dan nog even weten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Op het werk nu maar deze melding staat er nu in één keer.
http://xmsnet.nl/werkzaam...mheden-aan-internetdienst

Op 4 juli van 05:00 uur tot 06:00 uur hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan de internetdienst in Nijmegen, Wijchen en Leusden. Tijdens deze werkzaamheden heeft er een korte onderbreking plaatsgevonden op de internetdienst. Mocht uw verbinding nog niet zijn hersteld raden wij u aan uw modem en router te herstarten door kort de stroom te onderbreken.

Ik woon 'tegen' Leusden aan (wel duidelijk nog in Amersfoort) dus misschien val ik wel onder die regio en heb ik te vroeg een reset van alles gedaan. Vanavond pas weer thuis dus ik hoop dat het straks weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Animal Planet vervalt i.v.m. verjaardag TLC

TLC viert haar eerste verjaardag!

Daarom zendt TLC op 7 en 8 juli, 48 uur lang, haar beste programma's uit.
Aanvullend worden er de gehele maand juli 365 cadeaus weggegeven op www.tlc.nl
Bovendien trakteert TLC haar kijkers in september op een nieuw Nederlands programma
met Birgit Schuurman waarin spraakmakende 'liefdes-, relatie- en seksonderwerpen' centraal staan.

Door de 48 uur durende uitzending van TLC komt de programmering van Animal Planet te vervallen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:07:
[...]

De TV App voor Android is gratis te downloaden in de Google PlayStore voor Tablets met minimaal Android 3.0 en een (minimale) schermresolutie van 1024x768, 1280x768 of 1280x800. -Tim
Dank voor de info. Playstore melde al dat mijn tablet niet compatible was.
Helaas heb ik dus een te oude Android versie, want qua resolutie kan die van mij het prima aan.
Jammer.
Komt er misschien nog wel een versie voor Android 2.x?

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 04-07-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:38:
Niet voor zover wij weten, mocht dit veranderen dan zullen we dit uiteraard ook hier doorgeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Thasaidon schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:38:
[...]
Dank voor de info. Playstore melde al dat mijn tablet niet compatible was.
Helaas heb ik dus een te oude Android versie, want qua resolutie kan die van mij het prima aan.
Jammer.
Valt je tablet niet te upgraden? Desnoods rooten en een custom rom installeren. (Eigen risico...!)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
En vandaag naar 2jaar... Is mijn ip veranderd :(

Jammer dat dit moest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een (nodeloze) whitelist aan de app hangt.
Op mijn Galaxy Note (Android 4.0.3, 1280 x 800) krijg ik 'm ook niet.

dus dan regel ik het zelf wel met udpxy en xupnpd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
erikafoort schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:26:
Op het werk nu maar deze melding staat er nu in één keer.
http://xmsnet.nl/werkzaam...mheden-aan-internetdienst

Op 4 juli van 05:00 uur tot 06:00 uur hebben er werkzaamheden plaatsgevonden aan de internetdienst in Nijmegen, Wijchen en Leusden. Tijdens deze werkzaamheden heeft er een korte onderbreking plaatsgevonden op de internetdienst. Mocht uw verbinding nog niet zijn hersteld raden wij u aan uw modem en router te herstarten door kort de stroom te onderbreken.

Ik woon 'tegen' Leusden aan (wel duidelijk nog in Amersfoort) dus misschien val ik wel onder die regio en heb ik te vroeg een reset van alles gedaan. Vanavond pas weer thuis dus ik hoop dat het straks weer werkt.
Hebben deze werkzaamheden te maken met aanpassingen aan het DHCP/vaste IP-gebeuren? Ik heb namelijk nog nooit gehad dat na werkzaamheden mijn verbinding niet meer 'op' komt uit zichzelf. Dan heb ik zeker ook een ander IP-adres gekregen? Lekker balen in ieder geval. Ik merk het straks thuis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Luuk1983 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:17:
[...]

Hebben deze werkzaamheden te maken met aanpassingen aan het DHCP/vaste IP-gebeuren? Ik heb namelijk nog nooit gehad dat na werkzaamheden mijn verbinding niet meer 'op' komt uit zichzelf. Dan heb ik zeker ook een ander IP-adres gekregen? Lekker balen in ieder geval. Ik merk het straks thuis wel.
Ik heb wel een ander ip ( Wijchen ) Dus jij ook vast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hier is inmiddels mijn ip adres ook verandert. Alles loopt nu via de ispfabriek.
Einde van het internl tijdperk ;w

C:\Users\Pieter-bas>tracert tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 10 ms <1 ms <1 ms 37-251-16-1.FTTH.ispfabriek.nl [37.251.16.1]
3 1 ms 1 ms 1 ms 188.142.0.37
4 1 ms 1 ms 1 ms 188.142.0.37
5 1 ms 1 ms 1 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
6 5 ms 1 ms 1 ms 10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
7 1 ms 1 ms 1 ms tweakers.net [213.239.154.20]

Trace complete.

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 04-07-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ziet er wel een stuk korter en logischer uit dan de oude routes... Wat is je 'ping' naar Tweakers...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Marsjee schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:18:
Ik heb wel een ander ip ( Wijchen ) Dus jij ook vast wel
Het mooie is nou dat ik nog steeds geen idee heb hoe het met het 'vaste' IP zit in het Genexis-gebied. Ik kon nooit expliciet een vast IP-adres aanvragen omdat je in de Genexis-gebieden een semi-statisch IP hebt. Is dat met het overzetten nou nog steeds zo? Als ik het goed begrepen heb wel toch? Dus zolang je modem niet meer dan 24 uur van de stroom is en er verder geen ingrijpend onderhoud plaatsvind hou ik hetzelfde IP toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:43:
Ziet er wel een stuk korter en logischer uit dan de oude routes... Wat is je 'ping' naar Tweakers...?
Zelfs sneller:

C:\Users\Pieter-bas>ping tweakers.net

Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=1ms TTL=58

Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms

Het heeft gelukkig ook zo zijn voordelen :o

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 04-07-2012 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:53:
[...]

Minimum = 1ms, Maximum = 1ms, Average = 1ms

Het heeft gelukkig ook zo zijn voordelen :o
Ik ben geen gamer, maar ik heb het idee dat je daar in veel online games een ban voor kan krijgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Zit ik dan met mijn 4ms ping naar tweakers.net :P Niks te klagen hoor. 4ms is nog steeds behoorlijk snel :D

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  1-84-92.ftth.xms.internl.net [92.254.84.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     4 ms     4 ms     *     vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
  5     4 ms     4 ms     4 ms  amsix.true.nl [195.69.144.171]
  6    14 ms    16 ms    16 ms  10ge-e600-1.ams7.true.nl [87.233.1.218]
  7     4 ms     4 ms     4 ms  tweakers.net [213.239.154.20]

Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
[...]
Ping statistics for 213.239.154.20:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 4ms, Maximum = 4ms, Average = 4ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
Luuk1983 schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 12:50:
[...]

Het mooie is nou dat ik nog steeds geen idee heb hoe het met het 'vaste' IP zit in het Genexis-gebied. Ik kon nooit expliciet een vast IP-adres aanvragen omdat je in de Genexis-gebieden een semi-statisch IP hebt. Is dat met het overzetten nou nog steeds zo? Als ik het goed begrepen heb wel toch? Dus zolang je modem niet meer dan 24 uur van de stroom is en er verder geen ingrijpend onderhoud plaatsvind hou ik hetzelfde IP toch?
Volgens mij hebben ze de 24uur wel veranderd naar een veel kortere ( staat wel ergens in dit topic ) Maar voor zover ik weet, blijft het systeem het zelfde. Dus ip gekoppeld aan je lijn-id. Deze veranderd dus alleen bij grote onderhoud ( zoals vanmorgen ) Of bij xx aantal minuten het stroom van je modem.

Ik hoop het iig. Want ik heb gewoon 2jaar het zelfde ip gehad. Tot vandaag :+
Fiber schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:08:
[...]

Ik ben geen gamer, maar ik heb het idee dat je daar in veel online games een ban voor kan krijgen... ;)
Nou nee. Ik game dus wel een hoop. Ingame komt er sowieso wat ms bij. Ik zit in een goede nederlandse cod4 server bijvoorbeeld op 12 ping.. Nog steeds uber laag ;) en mensen hoor je er wel vaak over zowel positief als negatief :)

[ Voor 51% gewijzigd door Marsjee op 04-07-2012 14:17 . Reden: Taalfout :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
@webcare

Nog maals mijn probleem dat ik geen live tv kan kijken met het tablet

Krijg steeds : er is iets mis gegaan tijdens het afspelen.

Ik heb een yarvik tab467 met android 4.0.3 en 1024x768 wordt het tablet niet ondersteund of is er iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancis schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:14:
@webcare

Nog maals mijn probleem dat ik geen live tv kan kijken met het tablet

Krijg steeds : er is iets mis gegaan tijdens het afspelen.

Ik heb een yarvik tab467 met android 4.0.3 en 1024x768 wordt het tablet niet ondersteund of is er iets anders?
Kan je ons via DM je adresgegevens + de volgende informatie sturen:

- merk tablet
- type
- MAC adres ontvanger
- IP adres
- taal instellingen tablet

We zullen deze gegevens gebruiken voor een onderzoek, zodra er een oplossing is zullen wij dit hier doorgeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
DM verstuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:09

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb de Ghm .apk van m'n tablet naar m'n Sony Xperia s gekopieerd en hij start zowaar :o
Helaas kan ik hem niet met de Amino verbinden omdat de scherm resolutie 1280x720 is waardoor de start knop net buiten beeld valt 8)7
Inmiddels heb ik een micro-hdmi kabel besteld waarmee ik hopelijk wel een volledig scherm op een monitor of tv heb met een zichtbare button.
Onderin zie je nog net waar de knop zit :+

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/33u69vk.jpg

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

@Webcare: ik heb een nieuw IP, maar nu klaagt de nieuwsserver over een username/password. Dat was bij de "gratis" versie niet nodig toch?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D2k schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:25:
@Webcare: ik heb een nieuw IP, maar nu klaagt de nieuwsserver over een username/password. Dat was bij de "gratis" versie niet nodig toch?
Klopt, hier klaagt ie ook bij de gratis versie.
Zou inderdaad niet nodig moeten zijn om username/password in te vullen.
Zie handleiding , waar op pagina 22 toch echt staat "Bij de gratis Newsserver hoeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:32:
[...]

Klopt, hier klaagt ie ook bij de gratis versie.
Zou inderdaad niet nodig moeten zijn om username/password in te vullen.
Zie handleiding , waar op pagina 22 toch echt staat "Bij de gratis Newsserver hoeft u geen gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen"
dacht al dat het aan mij lag. Ik ga geen abo nemen, maar tis een beetje jammer dat mijn sabnzb nu halverwege een download gestopt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:23:
[...] Ik heb het glasvezelmodem uitgelezen en zie geen rare dingen. Voor zover ik nu kan zien heb je een computer aangesloten en gaat er data door de verbinding heen. Mocht het vanmiddag nog niet werken laat het dan nog even weten. -Tim
Ben ik erg benieuwd welk extern IP adres jij bij mij ziet...Mijn externe IP wordt aangegeven als 37.251.x.x welke tot gisterenavond, toen alles nog werkte, dit 85.223.x.x. was. Nu maakt mijn externe IP me erg weinig uit maar ik wil wel graag internet.

Zojuist netwerkkabel rechtstreeks modem-computer gehangen. Alles uitgezet en weer aan. Werkt niet. Alles weer terug naar de normale opstelling, uit en weer aan, idem dito.

Ik hoop dat dit sneller opgelost kan worden alle andere obstakels die we al gehad hebben (en nog steeds lopen naar mijn inziens).

Direct Edit1,
Bandje aan begin telefoontje heeft het over een storing in Amersfoort....Dat stond dus niet op de site.

Direct Edit2,
En terwijl ik aan het bellen ben (10 minuten alweer)... internet.
Toch maar even vragen wat er met het IPadres aan de hand is, kom ik zo nog op terug :-)

Edit, IP adres wordt ik morgen over teruggebeld/teruggemaild en ik krijg mijn oude IP adres terug is mijn zojuist toegezegd. Ik vind het weer spannend :-)

[ Voor 11% gewijzigd door erikafoort op 04-07-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
erikafoort schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:27:
[...]

Ben ik erg benieuwd welk extern IP adres jij bij mij ziet...Mijn externe IP wordt aangegeven als 37.251.x.x welke tot gisterenavond, toen alles nog werkte, dit 85.223.x.x. was. Nu maakt mijn externe IP me erg weinig uit maar ik wil wel graag internet.

Zojuist netwerkkabel rechtstreeks modem-computer gehangen. Alles uitgezet en weer aan. Werkt niet. Alles weer terug naar de normale opstelling, uit en weer aan, idem dito.

Ik hoop dat dit sneller opgelost kan worden alle andere obstakels die we al gehad hebben (en nog steeds lopen naar mijn inziens).

Direct Edit1,
Bandje aan begin telefoontje heeft het over een storing in Amersfoort....Dat stond dus niet op de site.

Direct Edit2,
Toch maar even vragen wat er met het IPadres aan de hand is, kom ik zo nog op terug :-)

Edit, IP adres wordt ik morgen over teruggebeld/teruggemaild en ik krijg mijn oude IP adres terug is mijn zojuist toegezegd. Ik vind het weer spannend :-)
Ik gok dat de nieuwe IP ranges niet op die newsdoos gewhitelisted zijn. Kwestie van die blokken toevoegen, maar dan moet er wel ergens een balletje gaan rollen bij de betreffende beheerder via de helpdesk normaliter.
D2k schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:40:
[...]

dat denk ik ook. Amateuristische fout, want dit hebben ze al even in voorbereiding. Ik ben ook van de 85.x naar de 37.x range gegaan.
Mjah, als het een wat 'spoed'migratie geweest is wil je nog wel eens wat vergeten.

* DJSmiley is ooit ook eens vergeten om rdns te delegeren voor een /21 bij ripe :X

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 04-07-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

DJSmiley schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:36:
[...]

Ik gok dat de nieuwe IP ranges niet op die newsdoos gewhitelisted zijn. Kwestie van die blokken toevoegen, maar dan moet er wel ergens een balletje gaan rollen bij de betreffende beheerder via de helpdesk normaliter.
dat denk ik ook. Amateuristische fout, want dit hebben ze al even in voorbereiding. Ik ben ook van de 85.x naar de 37.x range gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vraagje, ik belde vandaag een servicenummer waarbij ik door zo'n menu heen moest. Alleen werden telkens de keuzes 1 t/m 9 niet goed ontvangen. Ik meen hier al eens iets over gelezen te hebben, maar kon het niet terug vinden. Is dit een bekend probleem bij XMS, of moet ik het thuis zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
erikafoort schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:27:
[...]

Direct Edit1,

Direct Edit2,

De lease is 30 minuten. Als je de hele tijd gaat switchen dan krijg je allemaal verschiende ip keases. Daar houd het modem niet zo van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heb al wel eens in dit topic gepost, ik krijg eind van dit jaar een glasvezel abonnement bij XMS, nu er blijkbaar geen optie meer is voor een vast ip address is dat voor mij een dealbreaker.

In ons dorp hebben wij de keuze tussen Kpn, xms, /xs4all en lijbrand. Helaas lijkt geen van allen de ideale combinatie van opties te bieden. xms bied analoge tv aan, maar geen (native) ipv6 en blijkbaar ook geen vast ip address, XS4all (een van mijn huidige providers) bied dan weer wel ipv6 en vast ip address maar geen analoge tv.

Is het wellicht mogelijk om bijvoorbeeld, TV af te nemen bij XMS en internet en telefonie bij xs4all, of ben ik nu toch echt te vooruitstrevend ? Dit zou voor mij namelijk wel de mogelijkheid geven de ideale combinatie van diensten af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Was het maar zo'n feest, je kan helaas niet per dienst een provider kiezen.
Technisch is dit wel mogelijk echter verhuren ze liever de hele vezel.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:49:
Was het maar zo'n feest, je kan helaas niet per dienst een provider kiezen.
Technisch is dit wel mogelijk echter verhuren ze liever de hele vezel.
Hmm dat is jammer, ik houd mijn kabelverbinding erbij, helaas heeft de lokale kabelboer ineens het aantal analoge zenders gehalveerd, natuurlijk zonder enige restitutie, opmerkelijk dat providers er steeds weer in slagen zo lekker flexibel te zijn, het zal er wel weer op neer komen dat ik uiteindelijk maar een extra sixxs tunnel ga aanvragen, want ik heb echt een vast ipv6 prefix nodig, voor ipv4 volstaat ddns nog wel, voor ipv6 simpelweg niet.

Ik ben een zeer tevreden klant van xs4all, die hebben een perfect internet aanbod, compleet met rdns, ipv6 en vast ipv4 address en ipv6 prefix, maar enkel ITV. Xms is ineens een stuk minder interessant zonder vast ipv4 address en een ipv6 prefix die afhankelijk is van dat ipv4 address, maar die leveren weer wel analoge tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
D2k schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 17:42:
[...]

dacht al dat het aan mij lag. Ik ga geen abo nemen, maar tis een beetje jammer dat mijn sabnzb nu halverwege een download gestopt is.
Hier het zelfde bij spotnet. Is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 22:50
Slechte voorbereiding van XMS, ik neem aan dat net zoals de SMTP server er een whitelist is van de IP
ranges die worden gebruikt voor de internet verbindingen.

Ik heb een donkerbruin (waarom in godsnaam donkerbruin) vermoeden, dat de IP ranges van ISPfabriek die gereserveerd zijn voor XMSnet nog niet aan de whitelist zijn toegevoegd bij de usenet provider waar XMS inkoopt.

Ik ben inmiddels overgestapt naar SunnyUsenet, ik betaal nog net geen 8 euro voor unlimited speed, unlimited zal vast een limiet hebben, maar tot nu doe haal ik de volle 100 mbit.

Het grootse voordeel dat ik hiermee heb, is dat ik voor 8 euro vanaf elk IP in nederland kan downloaden, tegenover XMSnet waar je iets van 10 euro voor betaald, en alleen vanaf het XMS netwerk kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

boekee schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 23:52:
[...]
Ik heb een donkerbruin (waarom in godsnaam donkerbruin) vermoeden...
Koffiedik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin1837
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03-2022
@Webcare,

Ik probeer ook al een paar dagen iets te downloaden via de newsserver (gratis variant), maar krijg steeds een error 480... :-(

Martin

[ Voor 25% gewijzigd door Martin1837 op 05-07-2012 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:59:
[...]

Hmm dat is jammer, ik houd mijn kabelverbinding erbij, helaas heeft de lokale kabelboer ineens het aantal analoge zenders gehalveerd, natuurlijk zonder enige restitutie, opmerkelijk dat providers er steeds weer in slagen zo lekker flexibel te zijn, het zal er wel weer op neer komen dat ik uiteindelijk maar een extra sixxs tunnel ga aanvragen, want ik heb echt een vast ipv6 prefix nodig, voor ipv4 volstaat ddns nog wel, voor ipv6 simpelweg niet.

Ik ben een zeer tevreden klant van xs4all, die hebben een perfect internet aanbod, compleet met rdns, ipv6 en vast ipv4 address en ipv6 prefix, maar enkel ITV. Xms is ineens een stuk minder interessant zonder vast ipv4 address en een ipv6 prefix die afhankelijk is van dat ipv4 address, maar die leveren weer wel analoge tv.
Er loopt momenteel een pilot bij de leveranciers van XMS (ispfabriek en Reggefiber) voor ipv6. En eerlijk gezegd verwacht ik zelf dat het eind dit jaar of minstens volgend jaar ook ipv6 gaan aanbieden.
Nu is het stiekem ook al gewoon mogelijk om een ipv6 adres af te dwingen ;)

Let op: ik heb geen roadmap gezien die dit verhaal bevestigt, maar ik kan mij zelf niet voorstellen dat ze een pilot van 2 jaar gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als ze iedereen static IPv6 adressen zouden geven dan hoeven ze ook niet echt een pilot te houden.
Daarnaast hebben de meeste mensen ook liever een hele oplossing (static) i.p.v. een halve oplossing)

Het netwerk van de toekomst (klaar voor de komende 30 jaar) zou dit ook makkelijk moeten aankunnen toch?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Rekenblok schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:03:
De lease is 30 minuten. Als je de hele tijd gaat switchen dan krijg je allemaal verschiende ip keases. Daar houd het modem niet zo van :)
30 minuten ??? En na die 30 minuten krijg je een ander IP-adres (als je modem bijv. 30 minuten van de stroom is geweest?)? Jezus, dat is kort!

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 05-07-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Luuk1983 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 08:59:
[...]

30 minuten ??? En na die 30 minuten krijg je een ander IP-adres (als je modem bijv. 30 minuten van de stroom is geweest?)? Jezus, dat is kort!
Maakt niet uit, je ip is gekoppeld aan je connection id of FQPN adres. (het nummer van je poort in de pop bij Reggefiber)

Aan de andere kant: als het langer is dan moet je ook langer wachten op internet verbinding omdat de lease langer is.

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 05-07-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Rekenblok schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:16:
[...]

Maakt niet uit, je ip is gekoppeld aan je connection id of FQPN adres. (het nummer van je poort in de pop bij Reggefiber)

Aan de andere kant: als het langer is: dan moet je ook langer wachten op internet verbinding omdat de lease langer is.
Ah, sorry :|

Dat bedoel ik dat het hele IP-gebeuren en impact en wat het nou betekent nog steeds onduidelijk is/was. Kortom: voor Genexis gebieden komt IP-change door migratitie (totaal andere range), maar daarna is het IP weer gekoppeld aan het lijn-id, zoals het daarvoor ook al was.

[ Voor 26% gewijzigd door Luuk1983 op 05-07-2012 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gratis newsserver
Het probleem staat uit bij XS News, zodra er meer bekend is, horen jullie het.
Excuses voor het ongemak.- Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Luuk1983 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:23:
[...]

Ah, sorry :|

Dat bedoel ik dat het hele IP-gebeuren en impact en wat het nou betekent nog steeds onduidelijk is/was. Kortom: voor Genexis gebieden komt IP-change door migratitie (totaal andere range), maar daarna is het IP weer gekoppeld aan het lijn-id, zoals het daarvoor ook al was.
Maakt niet uit! Was niet bot bedoeld. :) Maar volgens mij blijft het gewoon nog steeds gekoppeld aan de lijn id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:49:
Vraagje, ik belde vandaag een servicenummer waarbij ik door zo'n menu heen moest. Alleen werden telkens de keuzes 1 t/m 9 niet goed ontvangen. Ik meen hier al eens iets over gelezen te hebben, maar kon het niet terug vinden. Is dit een bekend probleem bij XMS, of moet ik het thuis zoeken?
Wij gaan het met je uitzoeken. Ik stuur je een DM. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik hou zelf niet echt van bumpen, maar ik moet het nu toch even doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:57:
Ik hou zelf niet echt van bumpen, maar ik moet het nu toch even doen :9
[...]
Wellicht handiger en duidelijker om je vraag nog een keer te stellen...? Liefst in begrijpelijk Nederlands... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:42:
[...]

Wellicht handiger en duidelijker om je vraag nog een keer te stellen...? Liefst in begrijpelijk Nederlands... ;)
O-)

Verkeerd bericht gequote :+

@webcare, het traag zappen speelt bij mij ook, maar dan met een Genexis modem. Nu is het voor de packetfront gebruikers opgelost door nieuwe firmware in te laden. Echter komt er ook een fix voor de Genexis gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:58:
[...]

O-)

Verkeerd bericht gequote :+

@webcare, het traag zappen speelt bij mij ook, maar dan met een Genexis modem. Nu is het voor de packetfront gebruikers opgelost door nieuwe firmware in te laden. Echter komt er ook een fix voor de Genexis gebruikers?
We zullen dit voor je navragen, kan je ons via DM je adresgegevens even sturen? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie

ThaOdie

Daar ben ik...

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:58:
Voor de overige tweakers hier: we hebben de informatie die Rekenblok via DM heeft gestuurd gebruikt voor een melding bij de netwerkbeheerder. Het issue met traag zappen i.c.m. een Genexis modem zal worden onderzocht. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCwoezik
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-12-2024
Zit met een vreemd probleem. Sinds een uur intern wat problemen met de DNS. Nadat ik inlogde op de router, bleek er vanalles gewijzigd te zijn (ip-adres enz.) Ook staat er wat over ipsfabriek.nl? Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimage.org/55gdf8dbh/instellingen_router.png

Meer mensen met dit probleem? (kom uit Wijchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
SCwoezik schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 16:42:
Meer mensen met dit probleem? (kom uit Wijchen).
Goede morgen! :z
Gisterochtend zijn er werkzaamheden geweest in Wijchen en zijn we omgezet van InterNL naar ISPfabriek. Het IP-adres is daarom gewijzigd omdat de ISPfabriek een andere range IP-adressen heeft. Je zult dus wat dingen opnieuw moeten instellen als je bijvoorbeeld een eigen server draait en dergelijke.

Bij mijn pa moest ik de modem en router een keer opnieuw opstarten voordat alles weer werkte. Bij mij thuis ging alles goed. Alleen moest ik het DNS-record van m'n eigen domein even laten aanpassen aan het nieuwe IP.

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk1983 op 05-07-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Rekenblok schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:03:
[...] De lease is 30 minuten. Als je de hele tijd gaat switchen dan krijg je allemaal verschiende ip keases. Daar houd het modem niet zo van :)
Het ging er dus om dat er werkzaamheden waren in mijn regio die (weer) niet gemeld werden op de site. In combinatie met het antwoord van Webcare op mijn berichtje hier werd ik dus de verkeerde kant op gezet met het zoeken naar een fout. Toen ik belde kreeg ik te horen dat er dus wel werkzaamheden waren in mijn regio.

Ik zou teruggebeld/gemaild worden vandaag, ach nog 20 minuten voor de servicedesk dicht is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Als ik de planning goed begrijp zou Nijmegen, ik zit bij G-3 met een Genexix modem, inmiddels over zijn gezet naar de nieuwe IP range. Klopt dat? Is een reboot van modem en router nodig of beiden één minuut van het lichtnet?

De reden voor vragen is dat het nog niet is veranderd hier. Ik doe liever geen onnodige reboots daar ik de verbinding met negen huisgenoten deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Even een kleine mededeling: ik ga over tien minuten de grens over naar duitsland. Zit een week in zwitserland. Geniet van de rust :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
EricJH schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 00:58:
Als ik de planning goed begrijp zou Nijmegen, ik zit bij G-3 met een Genexix modem, inmiddels over zijn gezet naar de nieuwe IP range. Klopt dat? Is een reboot van modem en router nodig of beiden één minuut van het lichtnet?

De reden voor vragen is dat het nog niet is veranderd hier. Ik doe liever geen onnodige reboots daar ik de verbinding met negen huisgenoten deel.
Het enige wat ik heb gemerkt van de omzetting is dat de nieuwsserver de eerste dagen niet werkte vanwege het nieuwe ip-adres. Ik heb niets ge-reboot of van de spanning gehad.
Ik draai geen website, mailserver of andere service hier, dus misschien is het bij jou anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 06:57:
Even een kleine mededeling: ik ga over tien minuten de grens over naar duitsland. Zit een week in zwitserland. Geniet van de rust :P
Have a nice vacation :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Beste webcare,

Sinds 2 maanden hebben ik en andere wijkbewoners enorm last van casino spam afkomstig van Mark Jansen of Euro Dice met onderwerpen als " Laatste winnaar verhalen bij SP", "Verdriedubbel je accountsaldo" en "Mijn persoonlijke aanbod voor jou". Soms wel tientallen mails per dag.

Een voorbeeld:
quote: casino spam
Onderwerp: Laatste winnaar verhalen bij SP
Van: "Mark Jansen" <no-reply@veloxzone.com.br>
Datum: Vr, juli 6, 2012 10:58
Aan: xxx@vathorstnet.nl, zzz@vathorstnet.nl, yyy@vathorstnet.nl, aaa@vathorstnet.nl, bbb@vathorstnet.nl, ccc@vathorstnet.nl

Hallo,

Als de manager bij SP Casino heb ik de laatste tijd een groot aantal groot geld
winnaars gezien nu meer en meer spelers grote jackpots winnen.

Onze selectie eersteklas Slots zorgen op het moment voor vele groot geld winnaars en
ik heb echt een grote stijging in de uitbetalingen gezien.

Ik stuur jou hetzelfde exclusieve aanbod dat ik ook aan vele van onze recente grote
winnaars stuurde.

Ik verdriedubbel je eerste storting bij SP Casino!

Dat is een 200% Match Bonus die je kunt gebruiken om te proberen een aantal van onze
miljoenen $ jackpots te winnen.

Bezoek SP Casino met gebruik van de onderstaande link en maak gebruik van dit
geweldige aanbod. Het is maar 48 uur beschikbaar.

http://www.easpgrandnetwinner.com/

Mark Johnson

Casino Manager

.......................................................

Als je geen verdere e-mails wilt ontvangen, klik dan hier:
http://unsubscribe.easpgrandnetwinner.com/
Het opmerkelijke is dus dat het naar allerlei @vathorstnet.nl adressen gestuurd wordt, gewoon op de 'aan-regel'. Het lijkt wel of dat bedrijf gewoon de adressen database van vathorstnet heeft weten te verkrijgen.

Zit er echter totaal geen spam filter op de mail van xms? Dit soort meuk moet toch gewoon onderschept worden?

Hopelijk kan hier iets tegen ondernomen worden. Bij voorbaat dank!
Pagina: 1 ... 20 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.