@webcare: Van de week is glasvezel aangesloten bij mij in de woning in Vleuten. Nu kan ik alleen maar kpn en xs4all aanvragen. Wanneer komt daar XMS bij? PC: 3452NB
...en waarom?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
...en waarom?
Naast dat je telefonisch niet bereikbaar bent (hetgeen je voor noodgevallen natuurlijk ook via de XMS page kunt laten doorverbinden naar je mobiel) is dat je hoogstwaarschijnlijk een ander ip krijgt.PeaceNlove schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:33:
Is het een probleem om de Packetfront en de DRG op een tijdklok te zetten? 's Nachts slapen we doorgaans en door de Packetfront, DRG en de router dan uit te zetten lijkt me dat wel aardig stroom te besparen. Maar zijn er ook nadelen?
[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 22-06-2012 19:54 ]
Als ik daar kijk zie ik:Younes schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:44:
Van de week is glasvezel aangesloten bij mij in de woning in Vleuten. Nu kan ik alleen maar kpn en xs4all aanvragen. Wanneer komt daar XMS bij? PC: 3452NB
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Elektronica iedere keer spanningsloos maken kan ook nadelen hebben.PeaceNlove schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:33:
Is het een probleem om de Packetfront en de DRG op een tijdklok te zetten? 's Nachts slapen we doorgaans en door de Packetfront, DRG en de router dan uit te zetten lijkt me dat wel aardig stroom te besparen. Maar zijn er ook nadelen?
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik denk dat het goed is om je eerst te informeren voor je een beslissing neemt.boekee schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 10:57:
Wel flauw
Usenet via XMSnet kost net zoveel niet duurder dan een normale usenet aanbieder, opzich niet erg, maar wel als je een VPN naar huis moet leggen om het te kunnen gebruiken als je in een ander netwerk zit (xs4all)
Mogen ze er voortaal wel bij vermelden
Ik zet mijn computers al jaren geheel uit en er is er nog nooit een stuk gegaan vanwege sluiting. Ik ga binnenkort denk maar zo'n meter kopen om het verbruik van apparaten mee te meten. Dan bepaal ik op basis daarvan wel of het loont om de packetfront+DRG+router uit te zetten.fast-server schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:47:
[...]
Elektronica iedere keer spanningsloos maken kan ook nadelen hebben.
Als er bijvoorbeeld stof in een voeding komt en de voeding staat "standby" <1watt dan geeft hij toch iets warmte af waardoor de stof droog blijft.
Op het moment dat je de voeding volledig spanningsloos maakt en de luchtvochtigheid stijgt dan neemt de stof dit vocht op en wordt het een geleider met alle nare gevolgen van dien (sluiting).
Daarnaast is het iedere keer laden en ontladen van condensatoren ook niet goed, dit beïnvloed de levensduur nadelig.
Als hierdoor de FTU sneller stuk gaat dan kost dit je niets (reggefiber wel) jij hebt alleen het ongemak omdat je moet wachten tot hij vervangen is.
Elke keer als je apparatuur aan zet krijgt het een piekspanning te verwerken, met een goed powercirquit en een piekfilter in het stopkontakt of het apparaat kun je dit voorkomen en normaal is dit geen probleem.PeaceNlove schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:50:
[...]
Ik zet mijn computers al jaren geheel uit en er is er nog nooit een stuk gegaan vanwege sluiting. Ik ga binnenkort denk maar zo'n meter kopen om het verbruik van apparaten mee te meten. Dan bepaal ik op basis daarvan wel of het loont om de packetfront+DRG+router uit te zetten.
Dan hebben ze daar nog 'geluk'fast-server schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:25:
[...]
Als ik daar kijk zie ik:
Vleuten Vleuterweide
Heeft als providers Helden Van. Nu, KPN Glasvezel, Plinq, Tweakfiber en XS4ALL
Denk niet dat daar nog andere providers bijkomen.
10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput
Verwijderd
Dat groene spul heet Stopaq om precies te zijn. Dat is ter voorkoming van waterlekkage en met name (aard)gas door het geboorde gat. Stel dat er bij jou vlakbij dat gat een gaslekkage zou ontstaan, dan kan dat gas dus nooit door dat gat meer heenkomen. Dus daarom gebruiken ze dat groene spul.naaa schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:29:
Volgens mij lopen hier ook een paar Glasvezel monteurs rond...
...ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ben gewoon nieuwsgierig![]()
Ongeveer 1,5 week geleden hebben ze bij ons op het werk ook Glasvezel aangelegd.
Twee aansluitingen; 1 voor ons en 1 voor de bovenburen (Studentenhuis).
Aanvraag voor abbo is inmiddels de deur uit; eindelijk van het brakke DSL lijntje af!
Nu hebben ze het gat waar de Glasvezel door de gevel gaat (langs de stroomkabel)
dichtgestopt met een of ander "Putty" achtig goedje; geen PUR-schuim oid:
[afbeelding]
Ik ben gewoon benieuwd, wat voor spul is dit eigenlijk? Ik heb het nog nooit gezien namelijk.
Dan hoop ik dat er nooit een lekkage komt hier want hier hebben ze een 5cm diameter boor gebruikt gaatje gegraven, vanuit de meterkast schuin naar beneden geboord en geluk er mee, zand er weer in,tegel er op,klaar.Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 03:46:
[...]
Dat groene spul heet Stopaq om precies te zijn. Dat is ter voorkoming van waterlekkage en met name (aard)gas door het geboorde gat. Stel dat er bij jou vlakbij dat gat een gaslekkage zou ontstaan, dan kan dat gas dus nooit door dat gat meer heenkomen. Dus daarom gebruiken ze dat groene spul.
Zie ook: http://www.stopaq.com
Nee nee nee. Dat hebben ze niet gedaan! OMG...Nick39 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:53:
[...] Er is nooit iets in gaten gedaan en als modern onkruid steekt overal in de wijk 15 cm og meer glasvezel met tule uit de grond,met een losse tegel ernaast, sommigen hebben zelf een gaatje gegraven tule met vezel doorgeknipt, zand en tegel erover,klaar.
Dat ze er in Leiden een zootje van gemaakt hebben is vrij algemeen bekend denk ik. Ik heb het idee dat Reggefiber tegenwoordig gelukkig wel iets slimmer werkt.Nick39 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:53:
... zand en tegel erover, klaar.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Bellen met de klantenservice. Als er genoeg mensen bellen gaan ze er wellicht vandaag nog wat aan doen.elwinvangestel schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:37:
Een aantal regionale zenders (o.a. Omroep Zeeland en L1) zijn zwart op dit moment, evenals één HD en Canvas HD. De SD-versies doen het wel...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Verwijderd
Nick39 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 10:53:
[...]
Dan hoop ik dat er nooit een lekkage komt hier want hier hebben ze een 5cm diameter boor gebruikt gaatje gegraven, vanuit de meterkast schuin naar beneden geboord en geluk er mee, zand er weer in,tegel er op,klaar.
Hier was het: weg open voor aanvoer naar wijkpop, 2 weken later,weer weg open voor de losse lege buizen van pop naar straten, 2 weken daarna weer de weg open voor de tules, daarna stoep open voor de tules naar de huizen toe, daarna weer stoep open wanr de DRG kwam anders in de huiskamer ipv de meterkast, ze hadden zich maar 4 meter vergist, fiber werd geblazen,stoep weer open, lus van een meter of 4 onder de grond begraven, stukje van 15 cm uit de grond zonder tegel met een plastic zakje er over ( steekt bij tientallen huizen nog steeds zo uit de grond, 5 jaar later) Daarna gat boren,weer de stoep open om lus naar de goede plek te trekken ( dus geen reserve meer) ruim na plaatsing van de DRG en de reeds opgeleverde verbinding kwam een ploeg nieuwe stopkontakten in de meterkast hangen,te laat dus.
Er is nooit iets in gaten gedaan en als modern onkruid steekt overal in de wijk 15 cm og meer glasvezel met tule uit de grond,met een losse tegel ernaast, sommigen hebben zelf een gaatje gegraven tule met vezel doorgeknipt, zand en tegel erover,klaar.
Het is niet zozeer Reggefiber maar de aannemers en onderaannemers die het namens Reggefiber aanleggen. Firma's als o.a. Hako leggen het aan, en die huren weer onderaannemers in als ze het werk zelf niet aankunnen. Zo werkt dat in telecomland. En vaak verprutsen de onderaannemers het voor de aannemers, die op hun beurt weer door Reggefiber worden aangesproken. Uiteindelijk komt het wel goed, maar zo zijn er flink van dat soort projecten de mist ingegaan. Waarom? Omdat het allemaal een geldkwestie is. Aannemertjes willen scoren, nemen teveel hooi op hun vork en denken het wel aan te kunnen om zo een grote order binnen te halen. Vervolgens verdelen ze dat werk weer, en het komt terecht bij derden die er een zooitje van maken. Die leveren monteurs die nog net hun veters kunnen strikken. Voordat men er eindelijk achter is dat dit niet werkt zijn er al wat gesprekken en vergaderingen aan vooraf gegaan. Pas als Reggefiber aan de touwtjes trekt gebeurd er eens wat. Want de grote aannemer wil zijn opdrachtgever (Reggefiber) natuurlijk niet kwijtraken.Fiber schreef op zondag 24 juni 2012 @ 14:46:
[...]
Dat ze er in Leiden een zootje van gemaakt hebben is vrij algemeen bekend denk ik. Ik heb het idee dat Reggefiber tegenwoordig gelukkig wel iets slimmer werkt.
Verwijderd
Dat neemt niet weg dat er nog steeds fouten worden gemaakt. Zo'n website met mooie plaatjes staat heel leuk, maar het zegt niets. Het werk wordt nog altijd voor een groot gedeelte uitbesteedt aan jan en alleman. En de een weet beter om te gaan met de schema's en tekeningen, een ander weer minder. Dus ik weet niet wat je hiermee nou wil zeggen.Fiber schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:11:
Zal ongetwijfeld waar zijn, maar tegenwoordig is het toch ook allemaal standaardwerk wat gewoon volgens tekeningen en schema's aangelegd wordt met prefab standaard pops etc: http://www.woudenbergopglasvezel.nl/aanleg-van-glasvezel
Verwijderd
Oh, en je denkt dat dat de enige aannemer is die fouten maakt?Fiber schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:44:
Dat ik hoop dat het aanleggen van glasvezelnetwerken nu toch allemaal wel een heel klein beetje netter en gestructureerder zal gaan dan in de dagen dat Portaal er nog verantwoordelijk voor was. Toch...?
Gelukkig wel! (En Portaal is een woningbouw corporatie, geen aannemer.)Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:58:
[...] Gelukkig gaat er ook nog veel goed.
Webcare helpt je morgen vast wel. Het hangt er vooral vanaf of je nu (ook) een WGDO provider hebt.Overigens, ik wil dit topic niet kapen met aannemersverhalen. Ik heb nog wel een vraag over XMS zelf. Gaat het overstappen van een andere aanbieder naar XMS een beetje makkelijk? Ik heb naar andere aanbieders gekeken, en vind XMS qua prijsverhoudingen tot nu toe het beste voor een 100/100 verbinding. Ik heb een Genexis CPS V2 met een 100/100 verbinding bij een andere provider. Dus het enige wat er nodig is zometeen is dat er een kereltje naar de POP/Wijkcentrale gaat en me patched op XMS. Kan ik dit via XMS zelf regelen? Of hoe is deze overname het beste te doen? (dus van provider y naar provider x(ms) ). In het overname formulier zie ik mijn huidige provider er ook niet tussen staan.
Wellicht dat XMS Webcare me verder kan helpen?
Bij mij hier was het.....Verwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 18:30:
vezel in straat = 2 tot 6 weken
vezel in huis = 2 tot 4 weken
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Verwijderd
Het is helaas niet bekend of en wanneer wij gaan leveren in Vleuten. Mochten wij dit gaan doen, informeren wij de bewoners. - SophieYounes schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:44:
@webcare: Van de week is glasvezel aangesloten bij mij in de woning in Vleuten. Nu kan ik alleen maar kpn en xs4all aanvragen. Wanneer komt daar XMS bij? PC: 3452NB
Verwijderd
Wanneer je vragen hebt over onze diensten, stel ze hier gerust. - SophieMJLJO schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 21:12:
even een vraag internet en telefonie over het XMS netwerk, in postcode 2331 (leiden) is wel stabiel neem ik aan wil het gaan aanvragen. mensen in leiden ervaringen mee?
Verwijderd
Er waren dit weekend problemen met een aantal zenders. Als het goed is, werkt alles weer. - Sophieelwinvangestel schreef op zondag 24 juni 2012 @ 15:37:
Een aantal regionale zenders (o.a. Omroep Zeeland en L1) zijn zwart op dit moment, evenals één HD en Canvas HD. De SD-versies doen het wel...
Verwijderd
Wij helpen je graag verder. Stuur je adresgegevens en bij welke aanbieder je nu zit via DM of e-mail. Wij kijken graag of het mogelijk is om dit voor je te realiseren. - SophieVerwijderd schreef op zondag 24 juni 2012 @ 19:58:
[...]
Oh, en je denkt dat dat de enige aannemer is die fouten maakt?Joh, welkom in de wereld van de aannemers. Het zal niet de eerste en de laatste zijn. Er zitten teveel rotte appels tussen helaas. Wat dat betreft is er weinig veranderd in dat wereldje. Of je nou op de bouw werkt of in de telecom, je komt ze overal tegen. Gelukkig gaat er ook nog veel goed.
Overigens, ik wil dit topic niet kapen met aannemersverhalen. Ik heb nog wel een vraag over XMS zelf. Gaat het overstappen van een andere aanbieder naar XMS een beetje makkelijk? Ik heb naar andere aanbieders gekeken, en vind XMS qua prijsverhoudingen tot nu toe het beste voor een 100/100 verbinding. Ik heb een Genexis CPS V2 met een 100/100 verbinding bij een andere provider. Dus het enige wat er nodig is zometeen is dat er een kereltje naar de POP/Wijkcentrale gaat en me patched op XMS. Kan ik dit via XMS zelf regelen? Of hoe is deze overname het beste te doen? (dus van provider y naar provider x(ms) ). In het overname formulier zie ik mijn huidige provider er ook niet tussen staan.
Wellicht dat XMS Webcare me verder kan helpen?
Als het goed gaat is het hier lekker rustigVerwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 10:49:
Wat een rust hier.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Soms weet ik het ook niet meer.........
Ik heb er ook last van, op dit moment.geert1975 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:42:
Meer mensen problemen met iptv? Krijg hier vanochtend op de m540 de hele tijd de melding 'authenticatie mislukt' probeer opnieuw op te starten. Ook na vijf keer opnieuw opstarten nog steeds dezelfde melding. De settopbox ook al van het stroom afgehaald, maar ook dat helpt niet.
Het begon met de melding 'gidsinformatie wordt ververst' welke niet uit beeld verdween. Na het uit en weer aan zetten van de box begonnen de authenticatie problemen. Kan nu wel tv kijken maar dan in de glashart modus (blauwe menus ipv rood).
Verwijderd
Er zit een technisch probleem achter. - Sophietita_tovenaar schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:36:
@webcare : Wat is nou de exacte reden waarom bij Bunschoten-Spakenburg, Putten en Nunspeet nog niet de snelheden zijn doorgevoerd en hoelang kan het nog duren voordat het wel gedaan word?
Je hoort het niet zo vaak meer maar...... DUH!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 11:46:
[...]
Er zit een technisch probleem achter. - Sophie
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door White_Collar op 26-06-2012 14:03 ]
Verwijderd
Een hoop aanpassingen kun je als klant zelf doen in Mijn XMS. Wanneer je abonnement zodanig wijzigt dat het niet mogelijk is in Mijn XMS willen wij graag een handtekening van de klant erbij. Dat kan per post of ingescand per e-mail. Stuur maar even je adresgegevens, dan kijk wat de status is en help ik je op weg. - Sophiejeroen210 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:23:
Voor XMS Webcare even een korte vraag
Klopt het dat je een abonnement wijziging alleen schriftelijk kunt doorgeven?
Ik heb een tijd terug gebeld met de helpdesk en hun konden het niet wijzigen. Ik moest een brief sturen dit heb ik dan ook maar gedaan, vind het echter wel vreemd we leven toch niet meer in het stenen tijdperk
Maar goed brief is 1,5 week geleden verstuurd maar nog totaal geen reactie, en op mijn XMS staat nu zowel 50mbit (wat ik wil) als 100mbit vermeld. Downloaden gaat ook nog via 100mbit.
Kunnen jullie als ik mijn gegevens DM een abonnement verlaging doorvoeren?
Verwijderd
Inderdaad wel grappig, maar helaas weer gebaseerd op onwaarheden. Zoals we weten is glas op de manier hoe nu gebruikt wordt in verschillende opzichten nog ondergeschikt aan koper.Rekenblok schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:21:
Om de stilte een beetje te doorbreken.
Kwam dit filmpje tegen op het internet:
[video]
heb in tijden nog nooit zo hard gelachen, hoe verzin je zo'n slechte commercial?
Het idee is wel grappig maar dat deuntje op de achtergrond, dat komt echt uit het jaar nul
Verwijderd
De manier waarop de aansluiting gemaakt wordt verschilt per gebied, per aannemer. Veelal wordt het modem geplaatst en gelijk opgeleverd, maar niet altijd. Jammer dat de glasvezelwinkel je hierover verkeerd heeft voorgelicht. De werkzaamheden in Putten zijn bijna klaar, ik verwacht dat je binnenkort een brief of telefoontje krijgt om een afspraak te maken om de werkzaamheden af te ronden. - SophieVerwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:01:
Vraagje voor XMS webcare,
Er is bij mij in Putten een FTU aansluiting gemonteerd zonder modem, in de glasvezelwinkel zeiden ze dat het modem meteen geplaatst zou worden ! (klopt dus niets van !)
Zal wel een bericht komen van XMS dacht ik briefje telefoontje niets van dit alles !
Vindt dit allemaal zo vreemd kunnen jullie wat duidelijkheid geven over hoe dit normaal gesproken in z'n werk gaat !
Verwijderd
Bij thuiskomst vanmiddag werkt alles weer normaal.geert1975 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:42:
Meer mensen problemen met iptv? Krijg hier vanochtend op de m540 de hele tijd de melding 'authenticatie mislukt' probeer opnieuw op te starten. Ook na vijf keer opnieuw opstarten nog steeds dezelfde melding. De settopbox ook al van het stroom afgehaald, maar ook dat helpt niet.
Het begon met de melding 'gidsinformatie wordt ververst' welke niet uit beeld verdween. Na het uit en weer aan zetten van de box begonnen de authenticatie problemen. Kan nu wel tv kijken maar dan in de glashart modus (blauwe menus ipv rood).
Zijn er mogelijkheden om de M532 om te ruilen voor de M540? (eventueel tegen een redelijke vergoeding)Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:20:
HD op de Belgische kanalen
De problemen met het haperen van de HD-signalen van Eén en Canvas op de A130 en M532 kunnen niet op korte termijn opgelost worden. Daarom is er besloten om te stoppen met het aanbieden van deze zenders in HD op de genoemde settopboxen. Wanneer je met een A130 of M532 naar Eén of Canvas schakelt zie je het SD-signaal. De blauwe knop werkt niet op deze zenders bij deze settopboxen.
Klanten met een A130M, A140, A540 of M540 zullen het HD-signaal blijven ontvangen.
De Belgische HD zenders zullen weer op de A130 en M532 aangeboden worden zodra het probleem van het haperen van de Belgische HD opgelost is. - Sophie
Nou als jullie de afgelopen jaar dat dit probleem speelt zien als "korte termijn" dan word ik bang voor jullie lange termijn visie!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:20:
De problemen met het haperen van de HD-signalen van Eén en Canvas op de A130 en M532 kunnen niet op korte termijn opgelost worden.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
XMS heeft de 532 aangeprezen en verkocht als een HD settopboxUw recht op een deugdelijk product
U hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. U moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat u van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
wat de verkoper heeft gezegd
/snip
GerkeP
Ik heb mijn 532 ook gekocht omdat ik dacht dat-ie HD beeld kon laten zien. Toen wist ik nog niet dat dit niet voor alle HD-zenders geldt. Ik heb het Belgische probleem begin juli vorig jaar bij XMS gemeld, sinds die tijd wordt er "hard aan gewerkt", maar nu heb ik het idee aan het lijntje te zijn gehouden. Al is het dan misschien positief dat XMS eindelijk toegeeft dat ze de storing niet kunnen oplossen (voor zover dat positief is tenminste).Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:20:
Ik wist niet dat het box-type gerelateerd was, maar ik ben uitermate blij dat het op deze manier is 'opgelost'. Ik kan nu met mijn 532 weer gewoon naar een belgische zender schakelen en gewoon meteen normaal beeld zien! Ok, geen HD, maar daar kan ik prima mee leven. Prima zo!Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:20:
De problemen met het haperen van de HD-signalen van Eén en Canvas op de A130 en M532 kunnen niet op korte termijn opgelost worden. Daarom is er besloten om te stoppen met het aanbieden van deze zenders in HD op de genoemde settopboxen. Wanneer je met een A130 of M532 naar Eén of Canvas schakelt zie je het SD-signaal. De blauwe knop werkt niet op deze zenders bij deze settopboxen.
Klanten met een A130M, A140, A540 of M540 zullen het HD-signaal blijven ontvangen.
De Belgische HD zenders zullen weer op de A130 en M532 aangeboden worden zodra het probleem van het haperen van de Belgische HD opgelost is. - Sophie
Een 532 kan ook gewoon hd weer geven, probleem is dat die belgen een afwijkende resolutie hanteren waarin de 532 zich verstikt.ArjenB64 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:15:
[...]
Ik heb mijn 532 ook gekocht omdat ik dacht dat-ie HD beeld kon laten zien. Toen wist ik nog niet dat dit niet voor alle HD-zenders geldt. Ik heb het Belgische probleem begin juli vorig jaar bij XMS gemeld, sinds die tijd wordt er "hard aan gewerkt", maar nu heb ik het idee aan het lijntje te zijn gehouden. Al is het dan misschien positief dat XMS eindelijk toegeeft dat ze de storing niet kunnen oplossen (voor zover dat positief is tenminste).
Hopelijk gaan we met het zap-probleem niet dezelfde kant op. Daarbij is het ook al weken zorgwekkend stil...
XMS kan als reseller zelf weinig tot niks oplossen, ze zijn daarin altijd afhankelijk van hun leverancier.. Infeite is het dus GHM (Glashart Media) in deze kwestie die het probleem niet kan of wil oplossen..ArjenB64 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 23:15:
[...]
Al is het dan misschien positief dat XMS eindelijk toegeeft dat ze de storing niet kunnen oplossen.
[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 27-06-2012 07:30 ]
Het zou mooi zijn als ze eens met alternatieven voor de Amino komen... Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat die dingen het allemaal "net niet" kunnen en wij als klant daar de dupe van zijn.Inflatable schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 07:29:
[...]
XMS kan als reseller zelf weinig tot niks oplossen, ze zijn daarin altijd afhankelijk van hun leverancier.. Infeite is het dus GHM (Glashart Media) in deze kwestie die het probleem niet kan of wil oplossen..
We denken wel zoveel keus te hebben op glasvezel met al die verschillende serviceproviders/resellers, maar infeite zijn er op de achtergrond maar een paar leveranciers aktief.. Zo heb je wat TV/Radio betreft maar 2 keuzes, Glashart Media of KPN..
Maar da's nog altijd meer dan de keuze op de kabel..
[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 27-06-2012 08:12 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Ik vind dat iedereen hier nogal overdrijft over dit probleem (ik heb Thasaidon nu even gequote, maar dit is niet op hem specifiek gericht). Ja, natuurlijk is het jammer dat het niet goed werkt, maar blijkbaar is er iets met de belgische zenders wat afwijkt van normaal. Of misschien hebben de belgen besloten een nieuwer protocol te gebruiken dan dan de oudere amino's aankunnen, je weet het niet!Thasaidon schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:09:
Ik ben dan ook blij dat ik niet aan de zgn "oude klanten aktie" heb meegedaan...
Dan had ik nu niet alleen meer betaald voor dezelfde diensten welke ik nu heb, maar dan had ik ook nog eens een " gratis" HD ontvanger gehad die dus niet goed werkt...
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Verwijderd
Dit probleem speelt nog. Naar verwachting zal dit met de firmware update rond 1 juli worden verholpen. - Sophie[FrEEzEr] schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:50:
Zou het probleem van "lang zwart beeld bij zappen/verkeerde tijd/verkeerde gidsinformtatie" bij (iig) de M540 al opgelost moeten zijn?
Ik heb het probleem iig nog wel
iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85
Verwijderd
Maar daar heb je toch gewoon de app voor?Mau_Maus schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:26:
Heel wat anders waar ik al een tijdje over na dacht:
Heel vaak zit/lig ik in mijn slaapkamer op de amino 110 te kijken en dan baal ik dat ik mijn opgenomen uitzendingen niet kan kijken van me 540 of even een uitzending kan plannen.
Is het volgende niet mogelijk, zeker nu het op eigen netwerk mogelijk is om tv te kijken op tablet:
Je hebt een amino 532 of 540 en in de slaapkamer een Amino 110/130/140.
Zou mooi zijn als je de Amino 110/130/140 kan toevoegen via diezelfde menu-optie met een code als apparaat binnen je eigen netwerk. Zodat je opnames kan plannen en direct opnames vanaf je Amino 532/540 kan bekijken.
Dus dat het gaat werken als een extender... Zodra je de Amino 110/130/140 hebt toegevoegd aan de Amino 532/540, dan krijg je eigenlijk dezelfde menu-opties te zien als de 532/540, geef dat dan desnoods een ander kleurtje of een sterretje mee, dat je duidelijk kan zien dat het een 'exteded feature' is.
Klinkt ingewikkeld, maar ik denk dat dit uiteindelijk helemaal niet lastig hoef te zijn of zwaar qua software.
Is maar een suggestie
Stond allang op de roadmapPhoolie schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:18:
[b Ik heb begin dit jaar navraag gedaan of dit zou komen, was toen nog niks over bekend en nu is het mogelijk.[/b]
[ Voor 47% gewijzigd door White_Collar op 27-06-2012 14:23 ]
Moet je wel een ipad hebben op moment (of werkt tv kijkenal op de android app? in dat geval, moet je er wel 1 hebben met juiste resolutie en juiste Android versie), En zoals Pollie zegt kan je daar ej opnames niet op bekijken...
[ Voor 17% gewijzigd door Mau_Maus op 27-06-2012 14:07 ]
Verwijderd
Carpe Diem
Verwijderd
Natuurlijk, gewoon ijskoud die datum verzetten alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ondertussen zitten wel veel IPTV-abonnees met een half werkende dienst.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:10:
firmware update
Er zou een update komen van de firmware om een aantal iptv problemen te verhelpen. Naar verwachting zou deze update voor 1 juli plaatsvinden. Deze datum kan niet worden gehaald. Het is niet bekend wanneer dit wel gaat lukken. Wanneer wij meer informatie hebben laten wij het weten. Excuses voor het ongemak.- Sophie
half werkend? 2 zenders die een beetje haperen.... Het aanbod bestaat wel meer uit dan alleen 2 zenders.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:08:
[...]
Natuurlijk, gewoon ijskoud die datum verzetten alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Ondertussen zitten wel veel IPTV-abonnees met een half werkende dienst.
En maar zakken vullen...
Verwijderd
Ik heb het over het 8-secondenprobleem en over de fout in de weergegeven tijd (waardoor EPG en opnames vaker niet dan wel doen wat ze moeten doen).Rekenblok schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:30:
[...]
half werkend? 2 zenders die een beetje haperen.... Het aanbod bestaat wel meer uit dan alleen 2 zenders.
geef dan maar aan mijVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:40:
[...]
Nog even en die Amino ligt twee verdiepingen lager op een parkeerplaats.
[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 27-06-2012 17:02 ]
Verwijderd
Ik had het niet beter kunnen verwoorden en ik gebruik net als jij ook gewoon mijn A110.Thasaidon schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:09:
[...]
Het zou mooi zijn als ze eens met alternatieven voor de Amino komen... Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat die dingen het allemaal "net niet" kunnen en wij als klant daar de dupe van zijn.
De term "goedkoop is duurkoop" komt dan ook regelmatig in me op.
Ik ben dan ook blij dat ik niet aan de zgn "oude klanten aktie" heb meegedaan...
Dan had ik nu niet alleen meer betaald voor dezelfde diensten welke ik nu heb, maar dan had ik ook nog eens een " gratis" HD ontvanger gehad die dus niet goed werkt...
Ik hou het dus nog mooi even op mijn A110 die het tot nu toe altijd doet.
-Ik vind de M532 anders ook echt retetraag. Zappen duurt lang, gelukkig geen 8 seconden. Als ik bij iemand kijk die tele2 via adsl heeft kan die zo snel zappen. Het beeld blijft zwart maar je ziet wel direct wat er op de zender komt via de guide. Gaat een stuk rapper dan via XMS.boekee schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:39:
Wat een gekloot zeg.
IPTV
* 8 Seconden zwart bij zappen, duurt inmiddels al een hele tijd
* Tijd probleem, dat de tijd 2 uur eerder staat.
* M532 kunnen Belgie niet in HD ontvangen, duurt inmiddels al een hele tijd.
* A110 retetraag, gewoonweg vervelend om mee te zappen.
Wie vult aan ?
Op al deze problemen kunnen ze op korte termijn al geen oplossing geven, het is gewoon waardeloos aan het worden, ik vraag me af wat er nu weer bij gaat komen.
XMS zet druk op jullie leveranciers! dit zijn jullie verplicht voor jullie klanten!.
Glashart zou ook eens moeten kijken naar andere hardware, die Amino troep is waardeloos!.
Genoeg functies die het apparaat niet heeft of niet goed werken.
[ Voor 9% gewijzigd door jeroen210 op 27-06-2012 18:12 ]
Ik pak het niet persoonlijk op en zoals ik al zei... zelf heb ik geen problemen met mijn A110. Maar als ik hier alle problemen lees met andere boxen, ben ik blij dat ik die niet heb.Luuk1983 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:02:
[...]
Ik vind dat iedereen hier nogal overdrijft over dit probleem (ik heb Thasaidon nu even gequote, maar dit is niet op hem specifiek gericht). Ja, natuurlijk is het jammer dat het niet goed werkt, maar blijkbaar is er iets met de belgische zenders wat afwijkt van normaal. Of misschien hebben de belgen besloten een nieuwer protocol te gebruiken dan dan de oudere amino's aankunnen, je weet het niet!
Daarbij waren de belgische zenders vroeger niet in HD en is het alleen maar extra dat ze nu gratis als HD in het basispakket IPTV zitten. Ik snap daarnaast ook dat het jammer is dat je belgië nu niet HD kan ontvangen, maar om nou te gaan blaten dat de amino een defect product is dat gratis omgeruild moet worden etc. gaat mij nogal ver. Als straks Nederland 1 in QHD uitgezonden gaat worden, gaat iedereen dan ook zeuren dat z'n amino het niet aan kan? Gaan de mensen met een A110 ook zeuren dat ze geen HD kunnen ontvangen?
Kom op mensen, het gaat nu over twee zenders die blijkbaar iets afwijkends doen wat blijkbaar een groot probleem geeft. Nogmaals, dat is heel jammer, maar we moeten ook niet overdrijven he.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Amen!
[ Voor 17% gewijzigd door The Jack126 op 27-06-2012 19:34 . Reden: fixed nok to noc ]
nocThe Jack126 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:12:
@webcare is dit dezelfde firmware update welke het probleem van het niet verkrijgen van een IP adres zou moeten oplossen? waar jullie het via DM 2x over hebben gehad?
Graag zou ik dan nog enige toelichting zien hoe een firmware update een probleem kan oplossen op een apparaat welke geen IP krijgt? deze zal dan ook geen firmware kunnen downloaden lijkt mij?
Op deze vraag krijg ik namelijk die mijn DM steeds geen antwoord, maar misschien dat het wegvalt
Ook zou het probleem volgens de monteur van het NOK bij een dhcp server van jullie liggen... hoe combineer ik dat met een firmware update?
[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 27-06-2012 19:43 ]
Verwijderd
Stuur mij je postcode / huisnummer maar. Ben je de eerste die ik ga proberen te fixenVerwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:40:
[...]
Ik heb het over het 8-secondenprobleem en over de fout in de weergegeven tijd (waardoor EPG en opnames vaker niet dan wel doen wat ze moeten doen).
Heb er al een tijd geleden melding van gemaakt (ik denk een maandje of 2), en sindsdien is er niets verbeterd. Het wekt irritatie op. Nog even en die Amino ligt twee verdiepingen lager op een parkeerplaats.
Verwijderd
Vraag me toch werkelijk af waar jullie je info vandaan halen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:10:
firmware update
Er zou een update komen van de firmware om een aantal iptv problemen te verhelpen. Naar verwachting zou deze update voor 1 juli plaatsvinden. Deze datum kan niet worden gehaald. Het is niet bekend wanneer dit wel gaat lukken. Wanneer wij meer informatie hebben laten wij het weten. Excuses voor het ongemak.- Sophie
Kosten.. Zelf vind ik het wel belangrijk dat er een huis is. Mocht er dan wat mis gaan heb ik een persoonlijk contactpunt waar ik verhaal kan halen als ik er via de telefoon niet uit komRekenblok schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:18:
[...] Waarom stoppen ze de xms huizen dan alsnog?
[ Voor 32% gewijzigd door j1nx op 27-06-2012 21:51 ]
Mag je verklappen waar het wel aan ligt?Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:46:
[...]
Vertraagd zappen en 2 uurs tijsverschil ligt trouwens niet aan de Amino
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:46:
[...]
Stuur mij je postcode / huisnummer maar. Ben je de eerste die ik ga proberen te fixen![]()
Vertraagd zappen en 2 uurs tijsverschil ligt trouwens niet aan de Amino
Heeft iemand met een genexis modem problemen met het tijdsverschil op de Amino? Nee toch?
[ Voor 17% gewijzigd door Gangster93 op 27-06-2012 23:27 ]
Nope. Hier Genexis met Amino's M540 en A140 en geen problemen met tijdsverschil. Overigens herken ik het 8 sec. probleem ook niet. Sterker nog, met de M540 heb ik nog nooit problemen gehad (al vind ik het EPG zenderoverzicht wel traag). De A140 geeft af en toe wel zwart beeld bij het aanzetten, nogmaals uit en aan lost dat op.Gangster93 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:19:
[...]
[...]
Heeft iemand met een genexis modem problemen met het tijdsverschil op de Amino? Nee toch?
Hier ook geen problemen met Genexis modem. Misschien kunnen we hier al een kleine conclusie uithalen.Venga AB schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:34:
[...]
Nope. Hier Genexis met Amino's M540 en A140 en geen problemen met tijdsverschil. Overigens herken ik het 8 sec. probleem ook niet. Sterker nog, met de M540 heb ik nog nooit problemen gehad (al vind ik het EPG zenderoverzicht wel traag). De A140 geeft af en toe wel zwart beeld bij het aanzetten, nogmaals uit en aan lost dat op.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq