XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.636 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Op iPad 3 met software 5.1.1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Rekenblok staat waarschijnlijk gewoon op de zwarte lijst... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
pieter01 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:07:
Op iPad 3 met software 5.1.1 niet.
ook ik heb geen live tv met de glashart media app
op mijn ipad 3 met ios versie 5.1.1

NU werkt hij wel

[ Voor 12% gewijzigd door Horza2011 op 20-06-2012 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-01-2023
Horza2011 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:17:
[...]

ook ik heb geen live tv met de glashart media app
op mijn ipad 3 met ios versie 5.1.1
Ik in eerste instantie ook niet, maar nadat ik de stb opnieuw heb opgestart en mn iPad opnieuw met de stb heb verbonden, doet live tv het wel. (iPad2 met ios 5.1.1)

[ Voor 3% gewijzigd door Hurman op 19-06-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd mocht ook niet baatten set top box opnieuw gestart hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Thasaidon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:17:
Hebben er nog meer mensen problemen met het versturen van e-mail vanaf XMS naar Hotmail?
Sinds vanmorgen krijg ik mail welke ik vanaf mijn XMS account verstuur naar verschillende Hotmail adressen terug met de error 550 SC-001

Blijkbaar staat XMS bij Hormail op de spamlijst?????
Yep, inderdaad.
Ik heb nu de relayhost uit m'n eigen postfix.conf weggehaald en ga de mail maar weer zelf afleveren. Mijn eigen vaste ip-adres wordt vooralsnog nog wel geaccepteerd door mx1.hotmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Hier op de iPad 1 werkt het wel. Het werkt alleen op je eigen Wifi-netwerk volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Live tv op Ipad: App opnieuw geinstalleerd, opnieuw verbinding met settopbox gemaakt maar werkt nog steeds niet. Kan het nog liggen aan het feit dat ik 2 settopboxen achter een switch heb? Toch vreemd dat het bij een aantal mensen wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Er is nog geen officiële launch/persbericht van geweest dus het zal nog niet helemaal klaar zijn/app is te vroeg uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Hé, nu werkt het wel, alleen maar een beperkt aantal zenders (ned 1, 2, 3 en nog een paar andere) live is niet helemaal live, loopt ong. 1 min achter :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Toch vind ik het jammer dat die app er niet voor mobieltjes is. Ik wil helemaal geen Tablet, maar ik wil wel gemakkelijk Live TV kijken op mijn mobiel.

Glashart doe er wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:58

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

En dan de ondertiteling nasynchroniseren zeker :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het niet werken van de Live TV op de Ipad te maken hebben met het feit dat mijn Amino 130 niet origineel van XMS komt? STB opnieuw gestart, App opnieuw geinstallerd en gekoppeld maar werkt niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Ik krijg ook 'Alleen beschikbaar in Nederland', heb de M540 al gereboot, en iPad opnieuw gekoppeld. Nog steeds niet beschikbaar...

Heb Packetfront met vast IP adres (85.223.51.xxx), wellicht dat alleen de DHCP pools zijn opgenomen in de whitelist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:09:
Kan het niet werken van de Live TV op de Ipad te maken hebben met het feit dat mijn Amino 130 niet origineel van XMS komt? STB opnieuw gestart, App opnieuw geinstallerd en gekoppeld maar werkt niet. :'(
Dat kan het in elk geval niet zijn. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barryl schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:23:
Ik krijg ook 'Alleen beschikbaar in Nederland', heb de M540 al gereboot, en iPad opnieuw gekoppeld. Nog steeds niet beschikbaar...

Heb Packetfront met vast IP adres (85.223.51.xxx), wellicht dat alleen de DHCP pools zijn opgenomen in de whitelist?
Heb ook een vast ip adres. Is dat het? Meer problemen met vast ip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elwinvangestel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 20:54:
Hier op de iPad 1 werkt het wel. Het werkt alleen op je eigen Wifi-netwerk volgens mij.
Klopt alleen via eigen Wifi netwerk, ook niet via 3G als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier nog geen werkende Live TV op de iPad app.
IP: 85.223.5x.xxx (vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt er op dat het inderdaad de vaste IP pool is die niet in de whitelist is opgenomen.

Hier werkt ie ook niet. Vast IP met packetfront (85.223.xx.xx)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Het lijkt erop dat na contact met een ontwikkelaar bij stoneroos in samenwerking met ghm er wat gerommeld is met de configuratie, mijn ipad verloor meerdere keren de verbinding met de pvr, maar live tv werkt nu!

Bedankt voor deze support! Prima wat mij betreft :)

Mooi om te zien dat andere mensen mij nu willen helpen bij problemen nu ik niet meer werk bij xms :)

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 20-06-2012 09:16 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Goeie ontwikkeling van live tv op de iPad... Gisteravond gelijk geprobeerd en hij deed het direct (iPad 1st gen). Ook met de stb uit... Nu hopen dat er snel meer zenders beschikbaar komen, want enkel ned1, 2, 3 plus wat oninteressante zenders laat mij nog niet snel naar de iPad grijpen hiervoor nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Nieuw in de zenderlijst IPTV op 235: DJAZZ.tv en op 292: Horse & Country TV. In welk pakket ze zitten weet ik niet omdat ik een pluspakket heb en sowieso alle zenders ontvang. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer je nog geen live tv kan kijken op de ipad.
- Upgrade van de app.
- even alles uit- en aanzetten.

Als het dan nog niet werkt, stuur ons dan een DM met je macadres van de settopbox, de ipadres en je adresgegevens. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashart Media lanceert nieuwe zender Horse & Country TV

Glashart Media lanceert vandaag de tv-zender Horse & Country, waar paarden, de paardensport en bijbehorende 'country'-levensstijl centraal staan.

Horse & Country is een tv-zender voor de liefhebber van de paardensport. Het toont onder meer exclusieve sportwedstrijden, nieuws, documentaires en programma’s rondom bekende en minder bekende persoonlijkheden uit de paardensport en daarbuiten. De zender richt zich op de steeds grotere groep liefhebbers van de paardensport en het buitenleven.

Horse & Country TV is bij Glashart Media onderdeel van het Pluspakket Interactieve Televisie en is te zien via kanaalnummer 292. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:25
@Webcare

Ik heb 8 juni in de Reggefiber winkel een abonnement bij jullie afgesloten. Deze medewerker wist mij te melden dat het aansluiten pas in september zou gebeuren aangezien men nog met de aanleg bezig is.

Krijg ik hier nog bevestiging van en zo ja wanneer kan ik die ongeveer ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:15:
@Webcare

Ik heb 8 juni in de Reggefiber winkel een abonnement bij jullie afgesloten. Deze medewerker wist mij te melden dat het aansluiten pas in september zou gebeuren aangezien men nog met de aanleg bezig is.

Krijg ik hier nog bevestiging van en zo ja wanneer kan ik die ongeveer ontvangen?
Phoolie, we kijken het graag voor je na. Wil je je adresgegevens even sturen via DM of e-mail? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:17:
[...]

Phoolie, we kijken het graag voor je na. Wil je je adresgegevens even sturen via DM of e-mail? - Sophie
DM verzonden.

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Phoolie op 20-06-2012 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 1 januari kost TV kijken op de IPAD 3,95 per maand.
http://www.totaaltv.nl/ni...d_bij_Glashart_Media.html

Kijk dat is nog eens een actie... vrees dat niet iedereen hier er blij mee zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Ja, geen probleem. Stuur even een DM of e-mail met de adresgegevens en probleemomschrijving. - Sophie
@webcare. In navolging van het bovenstaande heb ik jullie nog een DM gestuurd. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:52:

Kijk dat is nog eens een actie... vrees dat niet iedereen hier er blij mee zal zijn.
Zegt nog niks. UZG etc. zou ook al lang betaald moeten zijn, is het gelukkig ook nog steeds niet. Als het betaald wordt kunnen ze die dienst waarschijnlijk zo weer opdoeken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:56:
[...]

Zegt nog niks. UZG etc. zou ook al lang betaald moeten zijn, is het gelukkig ook nog steeds niet. Als het betaald wordt kunnen ze die dienst waarschijnlijk zo weer opdoeken.
Zal het toch eerst goed moeten werken met een compleet zenderaanbod voor je daar extra voor gaat betalen.... Nu al roepen dat er betaald moet worden terwijl het aanbod mager is en bij mij gisteren nog niet eens werkte (hopelijk nu wel en anders bericht naar webcare) lijkt mij niet echt een goede start.....
XMS liep altijd voorop. Helaas nu dus ook maar dan negatief door de kosten via Glashart.

Zo wordt het prijsverschil met andere glasaanbieders die dit gratis doen snel minder en dadelijk het overwegen van een overstap de moeite waard. Geen goede keuze lijkt mij. Jammer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je hebt tot 1 januari 2013 de tijd om alles gratis te testen. Daarna blijven Ned 1,2,3 gratis. Wie weet hebben ze zich tegen die tijd wel bedacht en blijft de hele dienst gratis.
Overstappen naar bijvoorbeeld een KPN waar alles op slot zit? Dacht het niet :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Jinx op 20-06-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:08:
Je hebt tot 1 januari 2013 de tijd om alles gratis te testen. Daarna blijven Ned 1,2,3 gratis. Wie weet hebben ze zich tegen die tijd wel bedacht en blijft de hele dienst gratis.
Overstappen naar bijvoorbeeld een KPN waar alles op slot zit? Dacht het niet :)
Dat is afhankelijk van welk type gebruiker je bent. Een huis/tuin/keuken gebruiker als ik heeft op zich niet veel behoefte aan extra mogelijkheden met poorten enz.
50Mbit was voor mij voldoende snelheid. Zit net als iedereen nu op 100 maar nodig is dat niet. Die fractie van een seconde sneller oproepen van een beeld is voor mij niet belangrijk. Wel de prijs en gebruiksmogelijkheden voor bv TV. Lngzaam maar zeker wordt XMS gewoon steeds duurder en het verschil met concurenten kleiner.
Hier vindt je de mensen die misschien meer willen voor internetgebruik. Wie je hier niet veel tegenkomt is de grootste groep gebruikers waarvoor prijs/gebruiksfunctionaliteit belangrijker is (is mijn mening ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Ik heb nog niet weer gekeken, maar hoe gaat het ondertussen met het probleem rondom het mailen naar hotmail/live adressen? Ik heb momenteel wel een workaround, maar dat moet niet lang duren want dan wordt kan het prijzig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Suicyder schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:25:
Ik heb nog niet weer gekeken, maar hoe gaat het ondertussen met het probleem rondom het mailen naar hotmail/live adressen? Ik heb momenteel wel een workaround, maar dat moet niet lang duren want dan wordt kan het prijzig worden.
Ik kan je iig vertellen dat XMS nog steeds op de spamlist staat :(

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie

Dit was al vanaf de eerste aankondiging bekend hoor. En zoals al gezegd, wie weet gaat het tegen die tijd helemaal geen geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:27:
[...]
Dit was al vanaf de eerste aankondiging bekend hoor. En zoals al gezegd, wie weet gaat het tegen die tijd helemaal geen geld kosten.
Uitzending gemist is toch ook nog gratis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaa
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

Volgens mij lopen hier ook een paar Glasvezel monteurs rond...
...ik heb misschien een beetje een rare vraag, maar ben gewoon nieuwsgierig :+

Ongeveer 1,5 week geleden hebben ze bij ons op het werk ook Glasvezel aangelegd.
Twee aansluitingen; 1 voor ons en 1 voor de bovenburen (Studentenhuis).
Aanvraag voor abbo is inmiddels de deur uit; eindelijk van het brakke DSL lijntje af!

Nu hebben ze het gat waar de Glasvezel door de gevel gaat (langs de stroomkabel)
dichtgestopt met een of ander "Putty" achtig goedje; geen PUR-schuim oid:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JlXj1JlKzzq94egNksvr0UvL/full.jpg
Ik ben gewoon benieuwd, wat voor spul is dit eigenlijk? Ik heb het nog nooit gezien namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Thasaidon schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:28:
[...]

Uitzending gemist is toch ook nog gratis? ;)
Juist, daarom.

Momenteel is dat gratis tot 1 juli toch? Hoop iig dat het nog gratis is zodra xms bij mij is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:17:
[...]

Dat is afhankelijk van welk type gebruiker je bent. Een huis/tuin/keuken gebruiker als ik heeft op zich niet veel behoefte aan extra mogelijkheden met poorten enz.
Uiteraard geheel afhankelijk van het type gebruiker. Maar ik doelde met name op de vrijheid van een eigen router, DVB-C (zonder verplichte CI+ module) en de ongecodeerde iptv streams, met de mogelijkheid om zelf extra Amino's aan te schaffen (zelfs via marktplaats). Dat is bij de concurrentie allemaal veel strakker geregeld.

ps: Bij mij werkt Live TV op de iPad 1 (3G) nog niet. Vast IP adres en 2 Amino's in huis. Doorgegeven aan Webcare.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Jinx op 20-06-2012 13:34 . Reden: ps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:29:
[...]
Juist, daarom.

Momenteel is dat gratis tot 1 juli toch? Hoop iig dat het nog gratis is zodra xms bij mij is aangesloten.
Vast wel.

Wij Nederlanders zijn niet zo van het betalen voor losse diensten. Dat is al vaak genoeg geprobeerd en over het algemeen mislukt dat grandioos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Laatst online: 03-09 17:54
Vraagje omtrend glasvezel.

Gister een brief gehad van upc dat een andere partij binnekort gaat beginnen met aanleg glasvezel netwerk, met verhaaltje dat upc al snelle netwerk heft enz enz.

Maar nu mijn vraag waar kan ik meer info over het hele gebeuren vinden?
Gaat om gemeente haarlem(europawijk)

Wel website gevonden van haarlemopglas.nl maar daar is verders weinig tevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

devil-strike schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:43:

Gister een brief gehad van upc dat een andere partij binnekort gaat beginnen met aanleg glasvezel netwerk, met verhaaltje dat upc al snelle netwerk heft enz enz.

Maar nu mijn vraag waar kan ik meer info over het hele gebeuren vinden?
Gaat om gemeente haarlem(europawijk)

Wel website gevonden van haarlemopglas.nl maar daar is verders weinig tevinden.
UPC en snel... ja, met Docsis 3 op coax *proest*
Dat noemen ze "fiber power" bij UPC geloof ik... maar die UPC fiber komt niet eens in de buurt van jou huis.

Ik zou gewoon kijken wat UPC jou kan bieden en wat die "andere partij" jou kan bieden en dan pas een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Thasaidon schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:48:
[...]

Dat noemen ze "fiber power" bij UPC geloof ik... maar die UPC fiber komt niet eens in de buurt van jou huis.

Ik zou gewoon kijken wat UPC jou kan bieden en wat die "andere partij" jou kan bieden en dan pas een keuze maken.
Met download zelf heb ik nooit prolbemen haal altijd de 120Mbit/s ongeacht tijdstip, maar is gewoon kwa prijs en beroerde upload wat al 3jaar belabberd is.

Is jammer dat er verder weinig info tevinden is over de genoemde aanleg van glasvezel hier in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik kan nog weinig vinden over Haarlem. Tik je postcode eens in op https://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
Helaas.....

Het is volgens onze gegevens niet mogelijk om met de door u opgegeven postcode, glasvezeldiensten aan te vragen.

Wat ik zelf wel zag was dat er rond de wijk glasvezelbuizen neergelegt worden, 1 oranje buis en 1 groene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan zijn ze wellicht toch echt bezig. Als ze eenmaal aan het graven zijn gaat het vaak best hard. Kwestie van een paar maanden meestal. Aan het eind van het jaar zou je best wel eens een werkende aansluiting kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
We zien het dan verders wel, meschien dan eens verlost van upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:48:
[...]

Ik kan niet namens UPC spreken maar Ziggo haalt de 120 prima ( het is zelfs iets meer, zal wel met overhead te maken hebben ) met Docsis 3 op coax, vroeger had XMS met 50 mbits de slogan dat ze het snelst waren maar dat zijn ze zelfs op 100 mbits niet eens meer ( plus dat daar ook de overhead nog vanaf gaat, die 100 mbits is effectief ook maar 95) maar aangezien zo'n beetje elke "fiberboer" op maximaal 100 zit zal de verwijzing "fiberpower" meer slaan op de snelheid ten opzichte van fiber.
En zo heeft elk bedrijf wel zijn slogan of steekjes onder water naar de concurrent, als XMS ooit de huidige generaties packetfronts e.d. gaat vervangen voor gigabits en de snelheid gaat opschroeven, zal de concurrent weer iets anders moeten verzinnen.
Phoolie schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:27:
[...]
TotaalTV brengt het als nieuws, maar met natte vingerwerk als "wie weet gaat het helemaal geen geld kosten" kan je natuurlijk ook zeggen "wie weet gaat het zelfs 4,95 kosten" of zoals men zo mooi zegt "resultaten behaald in het verleden,geven geen garantie voor de toekomst "
In de startpost staat niets over de kosten van 3,95 per maand voor gebruik van de IPAD App, en op de site staat alleen dat het tot 1 januari 2013 gratis is, maar niet wat het daarna gaat kosten:
http://xtramediaservices.nl/nieuws/live-tv-kijken-op-ipad
Dat is dus nu bekend: 3,95 per maand, dus in die context is het wel degelijk nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
@Nick39, ook upc haalt de 120Mbit/s prima, gaat meer om de upload, die is bij upc na 3jaar nogsteeds beroerd cq niet gefixt, wel betalen voor 10Mbit/s maar je krijgt er maar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik durf wel te voorspellen dat dit hetzelfde zal gaan als met het gemist pakket. Dat zou ook betaald worden maar dat stellen ze ook steeds uit. En terrecht. Niks nieuws dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Laatst online: 14-09-2023

Ik heb sinds vorige week een ipad. Dus maar even zoeken naar die app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:34:
Ik durf wel te voorspellen dat dit hetzelfde zal gaan als met het gemist pakket. Dat zou ook betaald worden maar dat stellen ze ook steeds uit. En terrecht. Niks nieuws dus.
Ik post alleen een nieuwsbericht,waarin Glashart media vertelt wat de prijs wordt, dat de ene dienst gratis is terwijl dat betaald zou moeten zijn,zegt niets over een andere dienst,er zijn zat voorbeelden ook waarbij XMS wel degelijk de aangekondigde prijzen ging hanteren, de newsserver,de veranderde opzet van digitale tv met 4,95 per maand,de snelheidsverhoging van 50 naar 100, het onbeperkt bellen tarief.
Feitelijk brengen ze maar een dienst nu niet in rekening,om daarop te speculeren dat ze de andere diensten ook niet gaan berekenen is een strategie die je op de beurs veel geld zou gaan kosten, misschien kun je beter in de lotto gaan spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Maak je niet zo druk joh. Voorlopig is het nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:51:
[...]
er zijn zat voorbeelden ook waarbij XMS wel degelijk de aangekondigde prijzen ging hanteren, de newsserver,
Is nooit gratis geweest... (Hooguit de beta)
de veranderde opzet van digitale tv met 4,95 per maand,
Betaal ik nog steeds niet...
de snelheidsverhoging van 50 naar 100,
Is gewoon gratis...
het onbeperkt bellen tarief...
Is bij mijn weten nooit gratis geweest...

* Fiber hapt.... :)

En dat zijn min of meer basis diensten. Die betaal je bij iedereen. Zo'n tv appje is gewoon een leuk extraatje, waar ik echt niet voor ga betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 20-06-2012 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:41
naaa schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:29:
[...]
Nu hebben ze het gat waar de Glasvezel door de gevel gaat (langs de stroomkabel)
dichtgestopt met een of ander "Putty" achtig goedje; geen PUR-schuim oid:
[afbeelding]
Ik ben gewoon benieuwd, wat voor spul is dit eigenlijk? Ik heb het nog nooit gezien namelijk.
PUR schuim werkt volgens mij niet onder de grond, met regen enzo. Geloof dat ze dat spul of iets vergelijkbaars hier ook hebben gebruikt om de buis die ze hebben gebruikt (waar de kpn lijn ook doorheen gaat dacht ik) af te dichten. Het is een soort pasta-achtig goedje dat de buis zodanig moet afsluiten dat water er niet in kan, maar welke ze nog wel kunnen verwijderen. Dat laatste is belangrijk voor als bijv. de vezel kapot is of een andere maatschappij die daartoe bevoegd is er een kabel bij wil leggen.
Overigens voelt dat spul dus heel raar aan en blijft het best wel plakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Nick39 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:23:
[...]

In de startpost staat niets over de kosten van 3,95 per maand voor gebruik van de IPAD App, en op de site staat alleen dat het tot 1 januari 2013 gratis is, maar niet wat het daarna gaat kosten:
Dat is dus nu bekend: 3,95 per maand, dus in die context is het wel degelijk nieuws.
In het bericht zie ik het nu niet staan, maar ik had die prijs al eens eerder gezien. Dacht op de site, maar kan ook Twitter of Facebook geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Jinx schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:32:

ps: Bij mij werkt Live TV op de iPad 1 (3G) nog niet. Vast IP adres en 2 Amino's in huis. Doorgegeven aan Webcare.
De app werkt sowieso niet via 3G maar alleen via WiFi. Verder zijn de vaste IP adressen volgens mij nog niet toegevoegd aan de whitelist maar dat zal snel opgepakt & opgelost worden denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:11:
Wanneer je nog geen live tv kan kijken op de ipad.
- Upgrade van de app.
- even alles uit- en aanzetten.
- Koop een eipet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

LoL
Maar ik hou het wel bij m'n android tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 20:03
Helaas vandaag sinds ongeveer 10 uur vanmorgen alweer geen analoge tv, de 2de keer deze maand al, Webcare enig idee hoe lang dit nog gaat duren?

--
Update: Heb net XMS maar gebeld, helaas kunnen ze verwachte tijd afgeven dat het weer werkt, Er is wederom net als vorige keer een aannemer door een kabel heen gegaan. (Is dit soms de standaard smoes van XMS, als je gaat graven doe je een zogenaamde klik melding, en weet je precies waar de kabels liggen).

[ Voor 53% gewijzigd door ngommers op 20-06-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hoeft geen aannemer van of voor Reggefiber of XMS te zijn natuurlijk. Kan best dat het gewoon een stel andere mafkezen waren die met heel iets anders bezig waren. Blijft stom natuurlijk. Dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:32

DjVe

Hatsaflats!

Klic kan daarnaast ook wel eens niet kloppen ;) En als men in je straat/wijk/woonplaats bezig is met infrastructuur (hoeft geen glas te zijn), dan is de kans ook stukken hoger dan dat ze iets raken.

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 20-06-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Ik heb even een vraag over de ipad app. Werkt die met digitale tv van XMS? Of moet je dan een ander abonnement hebben? Ik heb hem nu gedownload en dan krijg ik dat ik verbinding moet maken met mijn digitale ontvanger. Ik heb geen idee hoe ik aan een verbindingscode moet komen. Dit staat ook niet in het pdfje wat de gebruiksaanwijzing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stansfield schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:18:
Ik heb even een vraag over de ipad app. Werkt die met digitale tv van XMS?
Ja !
stansfield schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 20:18:Ik heb hem nu gedownload en dan krijg ik dat ik verbinding moet maken met mijn digitale ontvanger. Ik heb geen idee hoe ik aan een verbindingscode moet komen. Dit staat ook niet in het pdfje wat de gebruiksaanwijzing is.
Weet niet waar je gekeken hebt, maar deze moet je hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Precies. Die heb ik. Ik heb de app gedownload en voor me op de ipad. Maar hoe kom ik aan de verbindingscode? Doe ik dit op mijn TV? en zo ja hoe?

Gelukt!

[ Voor 3% gewijzigd door stansfield op 20-06-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:27
devil-strike schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 13:43:

Dat doen ze overal waar glasvezel dreigt te worden uitgerold. Gebeurde bij G-3 ook. Ze hebben zelfs een heuse oplegger voor UPC promotie de wijk laten aandoen... :o :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat XMS een lijstje met kastjes heeft om succesvol te gebruiken, maar welk kastje kan ik het beste kopen voor DVB-C wat betreft prijs/kwaliteit ? Mijn Tv heeft namelijk alleen DVB-T aansluiting :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 21:10:
Ik zie dat XMS een lijstje met kastjes heeft om succesvol te gebruiken, maar welk kastje kan ik het beste kopen voor DVB-C wat betreft prijs/kwaliteit ? Mijn Tv heeft namelijk alleen DVB-T aansluiting :-(
Humax kastje voor ongeveer € 20,00 op marktplaats. Werkt perfect..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:18:
[...]

Humax kastje voor ongeveer € 20,00 op marktplaats. Werkt perfect..... :)
Oke, thanks. Heb je die ook nodig als je interactieve TV met HD-ontvanger hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nick39 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 14:23:
[...]

KPN:
Interactieve TV Online is gratis voor KPN Internet klanten met Interactieve TV
Zal bij GHM dus ook wel gratis blijven.

[ Voor 43% gewijzigd door fast-server op 20-06-2012 23:14 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een moderne tv heeft geen speciale aansluiting nodig voor DVB-C. Gewoon coax is genoeg. Maar als je tv geen ingebouwde DVB-C decoder heeft, dan hoor ik goede verhalen over die Humax kastjes van Ziggo die meestal wel op Marktplaats of zo te vinden zijn. Nee als je al iptv hebt is het niet nodig maar wellicht wel handig voor op een andere kamer. Het is vooral handig als er al coax ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:10:
[...]

Oke, thanks. Heb je die ook nodig als je interactieve TV met HD-ontvanger hebt?
Joh! Neem eens de moeite om de start post te lezen, dan kom je erachter dat beide vragen bijzonder zinloos waren om te stellen....

* White_Collar blijft zich verbazen om het feit dat er nog steeds mensen op tweakers zijn die lui zijn om de start post te lezen :F

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 21-06-2012 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:13:
[...]

Is nooit gratis geweest... (Hooguit de beta)

[...]

Betaal ik nog steeds niet...

[...]

Is gewoon gratis...

[...]

Is bij mijn weten nooit gratis geweest...

* Fiber hapt.... :)

En dat zijn min of meer basis diensten. Die betaal je bij iedereen. Zo'n tv appje is gewoon een leuk extraatje, waar ik echt niet voor ga betalen.
Mijn voorbeelden waren misschien niet juist maar juist dat "tweede scherm" want dat is dit feitelijk, is een bewezen marktmodel waaraan geld te verdienen valt.
KPN heeft het ook al aangekondigd en noemt ook hetzelfde bedrag.
Ik denk gewoon dat je,omdat de dienst uitzending gemist,nog niet goed wekt,je niet kan zeggen dat ze voor de andere dienst ook geen geld gaan vragen,vooral niet nu ze totaaltv gebruiken om het aan te kondigen.
(En voor de zoveelste keer niet eerst de abonnee informeren)
En druk maak ik me er al helemaal niet om,want ik kan het niet gebruiken, ik heb geen interactieve tv,en volgens mij is de android smaak er ook nog niet,maar daar zou ik dus niets aan hebben, omdat ik tv via Ziggo bekijk.
Ooit was hier ene Jurjen die een apparaatje had,ben de naam van het ding kwijt,waarmee je binnenshuis je digitale tv kanalen en andere bronnen kon streamen naar elke telefoon of android tablet in huis, en zoiets zou het misschien wel worden hier maar, zelf lijkt het me verschrikkelijk irritant als je tv zit te kijken en een ander zit met een telefoon of tablet naar wat anders te kijken, je kijkt samen naar iets,en wat je mist neem je op en dat kijk je later samen, dat is mijn idee van tv kijken.
En Portaal zit met een "gat" van meer dan een half miljard euro, dus het glasvezelnet gaat in de uitverkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 23:11:
[...]

KPN:
quote:
Interactieve TV Online is gratis voor KPN Internet klanten met Interactieve TV
Zal bij GHM dus ook wel gratis blijven

Zal bij GHM dus ook wel gratis blijven.
Helaas,men doelt op de huidige situatie, per 1 januari gaat dit ook 3,95 kosten,men gebruikt het nu als klantenlokkertje, "Google is your friend" Ik postte de aankondiging van GHM als nieuws niet om een discussie van te gaan maken over iets wat ik zelf niet heb,niet kan gebruiken,en ook feitelijk niet hebben wil.
Van wat ik hier begrijp hapert er nogal wat aan de IPTV dienst, Amino's die op zwart gaan enzovoort.
Toch is digitale tv een betaalde dienst.
Vroeger maakte XMS een gebaar ter compensatie,maar ook hier zie je steeds meer invloeden van buitenaf, compensatie krijg je niet meer, alles wordt harder en zakelijker,van het oude, 5 jaar geleden,vriendelijke XMS is niets meer over,geheel in de lijn van alle andere providers hoor.

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 21-06-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Nick39 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:52:
[...]
Ik denk gewoon dat je,omdat de dienst uitzending gemist,nog niet goed wekt,je niet kan zeggen dat ze voor de andere dienst ook geen geld gaan vragen,vooral niet nu ze totaaltv gebruiken om het aan te kondigen.
(En voor de zoveelste keer niet eerst de abonnee informeren)
Of de communicatie goed is geweest valt over te discussieren, maar zoals ik al eerder aangaf, weet ik zeker dat ik al, voordat het op totaaltv stond, een bericht had gezien (van xms zelf) dat het geld zou gaan kosten.
En druk maak ik me er al helemaal niet om,want ik kan het niet gebruiken, ik heb geen interactieve tv,en volgens mij is de android smaak er ook nog niet,maar daar zou ik dus niets aan hebben, omdat ik tv via Ziggo bekijk.
Via de Ziggo app kan je al meer dan een jaar tv kijken, maar volgens mij is dat niet voor Android. Op de iPad en iPhone iig wel.
Ooit was hier ene Jurjen die een apparaatje had,ben de naam van het ding kwijt,waarmee je binnenshuis je digitale tv kanalen en andere bronnen kon streamen naar elke telefoon of android tablet in huis, en zoiets zou het misschien wel worden hier maar, zelf lijkt het me verschrikkelijk irritant als je tv zit te kijken en een ander zit met een telefoon of tablet naar wat anders te kijken, je kijkt samen naar iets,en wat je mist neem je op en dat kijk je later samen, dat is mijn idee van tv kijken.
In plaats van zo'n apparaatje kan je ook een TV server maken. Dan kan je via DVBlink de boel gewoon streamen. Dit kan voor zowel DVB-C als IPTV (alleen ongecodeerd), dit kan je dan zelfs over 3G gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Volgens mij is XMS van de spamlijst gehaald?
Ik krijg iig geen geblocked mail meer terug als ik naar Hotmail accounts verstuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het leek erop dat klanten met een vast ipadres geen gebruik konden maken van de GHM live tv kijken app. Dit probleem is nu verholpen. werkt het bij jullie weer? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Het werkt hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:12
HIer werkt live tv kijken nog steeds niet :( Ik stuur een DM.. mail..

[ Voor 10% gewijzigd door SnoF op 21-06-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 12:08:
Het leek erop dat klanten met een vast ipadres geen gebruik konden maken van de GHM live tv kijken app. Dit probleem is nu verholpen. werkt het bij jullie weer? - Sophie
Ja hier werkt het ook, op een vast ip. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

SnoF schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 13:35:
HIer werkt live tv kijken nog steeds niet :( Ik stuur een DM.. mail..
Ik denk dat je het beter bij een dm had kunnen houden... mail is nou niet echt de snelste manier bij XMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

buzzlightyear

To infinity and beyond...

TV op iPad werkt hier nu ook (fixed IP).

Nu nog uitbreiding van het zeer magere aantal zenders!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, Live TV doet het nu. Yay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info en als alternatief voor LiveTV voor Android:
Ik heb een dual-wan router met OpenWRT, udpxy en xupnpd.
Op Android heb ik BubbleUPnP als UPNP client en VPlayer als externe player.
Kan alle SD kanalen die beschikbaar zijn via wifi afspelen op m'n Galaxy Note (HD is te veel van het goede).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IImmortal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-07 11:36
Hi all,

Sinds enige tijd krijg ik geen connectie meer met efnet.xs4all.nl op poort 6667 (IRC). Ik heb m'n firewalls al doorgeworsteld en uit gezet. router op z'n kop gehad. Maar dat helpt allemaal niets. Ik vroeg me af of andere XMS klanten wel bij de xs4all server kunnen. Want wil graag weten of het probleem bij mij of XMS zit.

IRC:
efnet.xs4all.nl 194.109.129.220 poort: 6667

de Zweedse en Finse servers werken prima. bv.
efnet.port80.se (195.140.202.142) on port 6667

Alvast bedankt voor de info!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay ik ben dus een redelijke IT noob maar als ik 194.109.129.220 ping dan krijg ik 4 verloren pakketten als resultaat. Weet niet of je er wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Gaat buiten het netwerk fout, zodra ik het internl netwerk uit ben loopt het spoor dood:

Microsoft Windows [Version 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. All rights reserved.

C:\Users\Pieter-bas>tracert efnet.xs4all.nl

Tracing route to efnet.xs4all.nl [194.109.129.220]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 <1 ms <1 ms <1 ms 1-72-223.ftth.xms.internl.net [85.223.72.1]
3 1 ms * 1 ms vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
4 160 ms 3 ms * vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.45]
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254
2 30 ms 15 ms 16 ms 195.190.241.10
3 26 ms 23 ms 23 ms nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.1.61]
4 18 ms 23 ms 23 ms nl-asd-dc2-ice-ir02.kpn.net [213.75.1.61]
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.

Ligt aan xs4all zelf

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even een goed berichtje tussendoor.

Ik had al een paar keer geklaagd dat in de Mini EPG de info onder de blauwe knop gedeeltelijk wegvalt bij langere teksten.

Gisteravond uitgevonden dat je dan gewoon nog een keer op die blauwe knop moet drukken, dan krijg je de 'volgende pagina'... !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:53:

Ik had al een paar keer geklaagd dat in de Mini EPG de info onder de blauwe knop gedeeltelijk wegvalt bij langere teksten.

Gisteravond uitgevonden dat je dan gewoon nog een keer op die blauwe knop moet drukken, dan krijg je de 'volgende pagina'... !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
+1 voor GHM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Fiber schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:53:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat is sinds de laatste patch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:54:
[...]
Lost toch weer één van mijn kleine ergernisjes op.

Zijn er nog meer van zulke kleine verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IImmortal schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:48:
Hi all,

Sinds enige tijd krijg ik geen connectie meer met efnet.xs4all.nl op poort 6667 (IRC). Ik heb m'n firewalls al doorgeworsteld en uit gezet. router op z'n kop gehad. Maar dat helpt allemaal niets. Ik vroeg me af of andere XMS klanten wel bij de xs4all server kunnen. Want wil graag weten of het probleem bij mij of XMS zit.

IRC:

Andere ports van die xs4all servert doen het gewoon (6661-6669)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-08 19:12
Thasaidon schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat je het beter bij een dm had kunnen houden... mail is nou niet echt de snelste manier bij XMS ;)
Sophie reageerde binnen 5 minuten ;) - Hopelijk wordt t snel opgelost.. (dat ik TV kan kijken op mn iPad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

IImmortal schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 19:48:
Hi all,

IRC:

Probeer het eens op IP basis, ipv naam...
efnet.xs4all.nl = irc://194.109.129.220:6667
Als het op basis van IP wel werkt is het waarschijnlijk een DNS probleem.
Bij mij werkt het overigens gewoon in Firefox met de ChatZilla plugin op zowel naam als IP.
En ik gebruik de DNS servers van OpenDNS.

Voor de anderen...
dat een ping of trace niet werkt hoeft niet te zeggen dat het ergens fout gaat.
Het kan ook zijn dat er apparatuur tussen zit welke daar gewoon niet op reageert of dat dat expliciet uit gezet is.
Ik kan er namelijk gewoon bij, terwijl een trace vanaf zowel thuis als de AMS-IX niets laat zien.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
C:\Windows\system32>tracert 194.109.129.220

1    <1 ms    <1 ms     1 ms  HADES [172.16.0.254]
  2    <1 ms    <1 ms    <1 ms  1-84-92.ftth.xms.internl.net [92.254.84.1]
  3     4 ms     4 ms     4 ms  vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.101]
  4     4 ms     4 ms     4 ms  vlan338.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.101]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
traceroute to 194.109.129.220 (194.109.129.220), 30 hops max, 40 byte packets (AS 3265)
 1  gw.nik-guest.nikrtr.ripe.net (193.0.0.234)  0.456 ms  0.387 ms  0.320 ms (AS 3333)
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  * * *
 7  * * *
 8  * * *
 9  * * *
10  * * *

code:
1
2
3
=== - | Welcome to EFNet |
    === - | This server eats bandwidth |
    === - | from XS4ALL Internet B.V. |

[ Voor 51% gewijzigd door Thasaidon op 22-06-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:54:
[...]

Dan denk ik dat ik nog meer goed nieuws heb, want de dubbele EPG info in DVB-C is volgens mij na ruim 1 jaar ook eindelijk gefixed. Ik houd het al een tijdje in de gaten, en het duikt niet meer op :)

Zie ook hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

PeaceNlove

Deugleuter

Is het een probleem om de Packetfront en de DRG op een tijdklok te zetten? 's Nachts slapen we doorgaans en door de Packetfront, DRG en de router dan uit te zetten lijkt me dat wel aardig stroom te besparen. Maar zijn er ook nadelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

PeaceNlove schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:33:
Is het een probleem om de Packetfront en de DRG op een tijdklok te zetten? 's Nachts slapen we doorgaans en door de Packetfront, DRG en de router dan uit te zetten lijkt me dat wel aardig stroom te besparen. Maar zijn er ook nadelen?
Je telefoon doet het dan niet meer, en je wifi ook niet. Mijn Androïd telefoon werkt ook op wifi, ik heb (nog) geen 3G abbo. Ik heb het ook wel eens overwogen, maar dit waren voor mij toch redenen om ze ook 's nachts aan te laten.

Dat was wel het grote voordeel van de ouderwetse analoge telefoon, die deed het altijd, ook zonder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:57

PeaceNlove

Deugleuter

Fiber schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 17:44:
[...]

Je telefoon doet het dan niet meer, en je wifi ook niet. Mijn Androïd telefoon werkt ook op wifi, ik heb (nog) geen 3G abbo. Ik heb het ook wel eens overwogen, maar dit waren voor mij toch redenen om ze ook 's nachts aan te laten.

Dat was wel het grote voordeel van de ouderwetse analoge telefoon, die deed het altijd, ook zonder stroom.
Als ik slaap bel ik niet en wifi kan ik tijdens mijn slaap ook wel missen. Ik zat eerder te denken aan problemen zoals bij ADSL (modem te vaak uitzetten -> lagere snelheid).
Die telefoonaansluiting was overigens voor mij ook niet bepaald nodig, maar aangezien ik wel TV wilde en het verschil niet ga merken tussen 100 of 50mbit was dit het meest voordelige pakket. Ik zal het telefoonnummer dan ook hooguit aan bekenden en familie geven om gebeld te worden en voor anderen en zelf te bellen gewoon mijn mobiele telefoon te gebruiken.
Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.