XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.635 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swima schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 04:34:
Hmm - sinds een handmatige software update gevolgd door een herstart denkt mijn Amino M540 dat het 2 uur eerder op de dag is ... en ik weet maar geen middel om hem van zijn kuren af te helpen :-/ Zie ik iets over het hoofd in de systeem-instellingen?
Je ziet niets over het hoofd. Dit probleem bestaat al meerdere weken, misschien wel maanden. Het is vreselijk irritant, maakt het gebruik van IPTV er niet vriendelijker op. En wat doen GHM? Voorlopig helemaal niets.

Ben er best een beetje klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
@Webcare, mag ik nog 1 suggestie doen m.b.t. de volgorde van zenders:
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:00:
[...]
We hebben dit verzoek doorgegeven aan Glashart, we kunnen echter niet garanderen dat dit ook daadwerkelijk wordt aangepast. -Tim
Ik kan me voorstellen dat dat ook een aardige ingreep is.
Maar wat al een hele verbetering zou zijn: maak het mogelijk om door de favorietenlijst heen te zappen.
(zoals ook door anderen in de topic voorgesteld)

De favorieten lijst is er al. Die maak je aan via het mozaiek scherm.
Het enige wat er nu nog ontbreekt is dat je naar de volgende zender in de favorietenlijst kunt zappen.
Bijvoorbeeld door op 'blauw' te drukken ga je naar de volgende zender. OF als je op blauw drukt kom je in 'favorieten' mode en zap je automatisch binnen de favorieten lijst.
Ik bedoel dan dus niet binnen het mozaiek scherm, maar op de zenders zelf.

Dit lijkt mij een kleinere ingreep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:01:
Laatste keer dat ik een keyboard op een amino aansloot deed die 0, niks... en even zelf flashen, zal voor de doorsnee gebruiker niet zo haalbaar zijn vrees ik...
Toetsenbord werkt prima op een Amino 130M. ALT-M ook 8)
Jij hebt toch helemaal geen iptv van XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swima schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 04:34:
Hmm - sinds een handmatige software update gevolgd door een herstart denkt mijn Amino M540 dat het 2 uur eerder op de dag is ... en ik weet maar geen middel om hem van zijn kuren af te helpen :-/ Zie ik iets over het hoofd in de systeem-instellingen?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:55:
Je ziet niets over het hoofd. Dit probleem bestaat al meerdere weken, misschien wel maanden. Het is vreselijk irritant, maakt het gebruik van IPTV er niet vriendelijker op. En wat doen GHM? Voorlopig helemaal niets.

Ben er best een beetje klaar mee.
Het probleem lijkt te zitten in de nieuwe firmware van packetfront, de netwerkbeheerder heeft een aantal klanten gedowngrade naar de vorige versie om te kijke of het probleem daadwerkelijk in de firmware zit. We houden de vorderingen in de gaten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeaceNlove schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:25:
Ik heb onlangs XMS aangevraagd en alleen het basispakket Internet, TV en bellen a 45 euro per maand gekozen. Tot mijn verbazing is er vandaag toch zo'n Amino bij mij bezorgd :?

Iemand een idee waarom?
Ik vermoed dat je het toch hebt aangevraagd, maar wil het graag voor je nakijken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06-2024
Is er ook al iets bekent over het zap-probleem? Speelt al vanaf april en lijkt steeds erger te worden. Komt steeds vaker voor en scherm blijft langer zwart (tot wel 10 sec) Verder de laatste tijd ook weer een aantal keren de melding 'gidsinformatie wordt ververst' weer gehad. Alleen weg te krijgen door de amino even uit te zetten. Zou leuk zijn als hier binnenkort een oplossing voor komt. (er gaan hier thuis al stemmen op om xms eruit te gooien en weer gewoon ouderwets tv te gaan kijken: 'dat werkte tenminste altijd...'

Ik hoop dit nog even tegen te kunnen houden (kan met name de mini epg niet meer missen :-) maar kan er wel enigszins inkomen. Qua stabiliteit van de animo's valt er nog wel wat te winnen! Wellicht eens kijken welke opties bij iptv nu daadwerkelijk gebruikt worden. Dingen als zoover, hyves en buienradar kijk ik (als ik ze al gebruik) wel via de pc/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
@webcare. Kan ik jullie nog een probleem voorleggen van een klant van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jack126
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik heb onlangs XMS aangevraagd en alleen het basispakket Internet, TV en bellen a 45 euro per maand gekozen. Tot mijn verbazing is er vandaag toch zo'n Amino bij mij bezorgd :?

Iemand een idee waarom?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:20:
[...]

Ik vermoed dat je het toch hebt aangevraagd, maar wil het graag voor je nakijken. - Sophie
Volgens mij is het gewoon de eerste 6 maanden gratis welke je krijgt bij het afsluiten, net als bij mij het geval is geweest. Ik stond ook verbaast te kijken toen er ineens zon kastje bezorgd werd.

Wel fijn dat het na 3 maanden hier nog niet werkt..... Heb je dan ook wat aan zo'n proef periode...

[ Voor 25% gewijzigd door The Jack126 op 15-06-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geert1975 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:37:
Is er ook al iets bekent over het zap-probleem? Speelt al vanaf april en lijkt steeds erger te worden. Komt steeds vaker voor en scherm blijft langer zwart (tot wel 10 sec) Verder de laatste tijd ook weer een aantal keren de melding 'gidsinformatie wordt ververst' weer gehad. Alleen weg te krijgen door de amino even uit te zetten. Zou leuk zijn als hier binnenkort een oplossing voor komt. (er gaan hier thuis al stemmen op om xms eruit te gooien en weer gewoon ouderwets tv te gaan kijken: 'dat werkte tenminste altijd...'

Ik hoop dit nog even tegen te kunnen houden (kan met name de mini epg niet meer missen :-) maar kan er wel enigszins inkomen. Qua stabiliteit van de animo's valt er nog wel wat te winnen! Wellicht eens kijken welke opties bij iptv nu daadwerkelijk gebruikt worden. Dingen als zoover, hyves en buienradar kijk ik (als ik ze al gebruik) wel via de pc/tablet.
De verwachting is dat er nieuwe firmware beschikbaar is op 1 juli die dit probleem verhelpt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:40:
@webcare. Kan ik jullie nog een probleem voorleggen van een klant van jullie?
Ja, geen probleem. Stuur even een DM of e-mail met de adresgegevens en probleemomschrijving. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:15:
Het probleem lijkt te zitten in de nieuwe firmware van packetfront, de netwerkbeheerder heeft een aantal klanten gedowngrade naar de vorige versie om te kijke of het probleem daadwerkelijk in de firmware zit. We houden de vorderingen in de gaten. -Tim
Dank je wel Tim voor de informatie. Dan maar hopen dat wij tot het aantal horen ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:01:
[...]

De verwachting is dat er nieuwe firmware beschikbaar is op 1 juli die dit probleem verhelpt. - Sophie
Dat zou mooi zijn! Bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:49

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:20:
[...]

Je hebt een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:01:
[...]

Ja, geen probleem. Stuur even een DM of e-mail met de adresgegevens en probleemomschrijving. - Sophie
DM verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:15:
En zoals het er uit ziet behoren we inderdaad tot de gegadigden ... of een herhaalde herstart heeft het probleem verholpen. In ieder geval zijn we er weer van af 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07

Iemand een idee waarom?
De Amino krijg je er gratis bij toch? En iptv is de eerste 6 maanden ook gratis.
Ze hopen natuurlijk dat je na die 6 maanden iptv wilt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
ThinkAboutIt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:54:
[...]

De Amino krijg je er gratis bij toch? En iptv is de eerste 6 maanden ook gratis.
Ja, maar de beeldkwaliteit is dan ook echt super. Ik zou voor geen goud meer terug willen. DVB-C is natuurlijk ook niet mis, maar de extra functionaliteit vind ik die paar euro per maand meer dan waard (dan reken ik de extra kosten voor de 540 even niet mee :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:05:
[...]

Toetsenbord werkt prima op een Amino 130M. ALT-M ook 8)
Jij hebt toch helemaal geen iptv van XMS?
Niet meer, maar wel gehad, en op de 110 en 130 ( oude type) deed een toetsenboard 0,0 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:25
DJSmiley schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:53:
[...]

Alternatief is om zelf gewoon keihard een chnls.txt file in je amino te proppen (/mnt/nv/chnls.txt) / invoeren op de STB via keyboard of mee te bakken in de firmware en de box opnieuw te flashen, of zelf middleware gaan draaien (of een pagina ergens online gooien en vanuit daar JMACX calls op je box afvuren.Default startpagina kun je nl wel via dhcp provisionen.(Maar dan moet je zelf een dhcp server gaan draaien voor je amino)
Kan je daar misschien wat meer informatie over geven? Is het gewoon keyboard aansluiten op de STB en dan invoeren of moet je eerst nog wat sneltoetsen of codes gebruiken voordat je dit in kan voeren?
ThinkAboutIt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:54:
[...]

Klopt volgens mij niet helemaal wat je zegt. Volgens mij ga je een IPTV abonnement aan voor 12 maanden. Maar goed, dan nog zou je voor 30 Euro een STB krijgen. Lijkt mij niet al te duur.

[ Voor 23% gewijzigd door Phoolie op 16-06-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
Heeft iemand een idee wanner xmsnet glasvezel open gaat in LEIDEN voor andere aanbieders.
ga namelijk naar een portaal woning, heb alleen geen zin in een jaar contract als er dit jaar een open netwerk zal zijn?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janneman1965
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-08 19:22
Ja, en hier 3825DB ligt uitzending gemist er weer eens uit met (Code 10) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

Janneman1965 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:51:
Hier ook, pc 3905

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
elwinvangestel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:15:
Elders op het forum zie ik het volgende bericht. Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Per 3 juli een aantal zenderwijzigingen analoog en DVB-C. Bij IPTV verdwijnen 2 zenders per 3 juli. Het gaat de laatste tijd wel lekker met het verwijderen van zenders...
men is vanuit de wet verplicht de belgische publieke zenders door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
RTL gemist doet het inderdaad slecht. Soms werkt het wel soms, niet, code 1 en code 10 langs zien komen. maar de vrouw heeft na een restart van de Amino wel een complete aflevering GTST (yeah I know) kunnen kijken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Ik heb nog een Sitecom WL-540 over van mijn vorige provider. Weet iemand of ik deze ook kan gebruiken als router voor mijn XMS verbinding? Er zitten 4 lan/computer poorten op en 1x "modem"

Krijg hem zo snel niet aan de gang, en kon ook niet echt een antwoord vinden in de vorige topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op zondag 17 juni 2012 @ 15:00:
Ik heb nog een Sitecom WL-540 over van mijn vorige provider. Weet iemand of ik deze ook kan gebruiken als router voor mijn XMS verbinding? Er zitten 4 lan/computer poorten op en 1x "modem"

Krijg hem zo snel niet aan de gang, en kon ook niet echt een antwoord vinden in de vorige topics.
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Router even terug zetten naar fabrieksinstellingen, stroom een uur van de glasvezelmodem, en dan nog eens proberen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Vandaag is mij opgevallen dag het analoge tv-signaal vertraagd is ten opzichte van IPTV. Ik zou eerder andersom verwachten. Bij Ziggo was DVB-C in ieder geval zo'n 2 seconden later dan analoog. Wordt het analoge signaal vertraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souris schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:21:
Vandaag is mij opgevallen dag het analoge tv-signaal vertraagd is ten opzichte van IPTV. Ik zou eerder andersom verwachten. Bij Ziggo was DVB-C in ieder geval zo'n 2 seconden later dan analoog. Wordt het analoge signaal vertraagd?
Vermoedelijk gebruikt men digitaal als bron voor analoog bij XMS waardoor analoog nu achter loopt op Digitaal (IPTV), Bij Ziggo gebruikt men nu ook Digitaal als bron voor analoog waardoor digitaal ook eerder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
MJLJO schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 21:41:
Heeft iemand een idee wanner xmsnet glasvezel open gaat in LEIDEN voor andere aanbieders.
ga namelijk naar een portaal woning, heb alleen geen zin in een jaar contract als er dit jaar een open netwerk zal zijn?.
Ik denk dat reggefiber voorlopig nog doorgaat met uitmelken van haar oude klanten/netwerk, ik verwacht niet dat het netwerk snel "open" zal gaan/zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janneman1965 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:51:
Van andere klanten heb ik begrepen dat dit probleem inmiddels is verholpen. Bij jullie ook? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:44:
[...]

[...]

Van andere klanten heb ik begrepen dat dit probleem inmiddels is verholpen. Bij jullie ook? - Sophie
Het blijft wel "aanmodderen" met dat IPTV gedoe, ik heb wat topics terug gelezen maar er is elke week wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:12
Ik heb al een tijdje prima ervaringen met internet, bellen en interactieve televisie, maar probeer nu al twee dagen de analoge TV aan het werk te krijgen. Dat lukt helaas niet. Ik heb op het modem (via een F connector naar coax converter) een coaxkabel aangesloten die rechtstreeks naar de TV loopt. Deze kan echter geen enkele zender vinden, alleen maar ruis. Moet ik ergens nog iets instellen om het werkend te krijgen? Of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:02:
Het blijft wel "aanmodderen" met dat IPTV gedoe, ik heb wat topics terug gelezen maar er is elke week wel iets.
Mwoah, kijk er zijn vaak storingen, maar lang niet altijd is dezelfde klant daar de dupe van. Inderdaad, als je dit topic volgt komen er vaak problemen voorbij, maar ik heb er persoonlijk maar zelden mee te maken. En volgens mij is dat bij de andere TV-aanbieders niet anders.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Valt inderdaad best mee. Bij mij doet hij het ook eigenlijk altijd. Kan me niet heugen dat ik 's avonds echt geen beeld had.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:44

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

@Knopsje:
Heb je de handleiding gevolgd (zie de startpost) en alle getallen goed ingevoerd dus ook je regio?
Bij enkele tv's zoals mijn Panasonic plasma gaat het fout als zenders zoeken op automatisch staat.
Dan vult de tv iets van een kabelaar in en dan werkt het uiteraard niet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Jij hebt het over het DVB-C signaal, maar Knopsje had het over analoge TV. Betwijfel dus of jullie het over hetzelfde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
Het gaat inderdaad over analoge TV. Daar heb ik nog niet echt een handleiding over gevonden, en het lijkt mij ook gewoon een kwestie van de Coax kabel aansluiten en de TV naar zenders laten zoeken. Dat gaat helaas dus echter mis.

Edit: dit is het modem:
Afbeeldingslocatie: http://pimknops.nl/got/foto%201.JPG

[ Voor 15% gewijzigd door Knopsje op 18-06-2012 15:03 . Reden: Foto van modem toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Is dat uberhaupt mogelijk dan?

Als ik namelijk naar de zenderoverzichten kijk op de site van glashart zie ik het volgende:
http://www.glashartmedia....L&page=69?lang=NL&page=69

Daar staat DVB-C, dus niks over echt annaloog beeld. Denk dat de enige optie is om een DVB-C ontvanger te kopen, maar tegenwoordig hebben de meeste tv's die al ingebouwd. Heb je die niet kijk dan even op marktplaats, daar worden die kastjes voor zeer weinig aangeboden.

Laat maar, de laatste kolom zijn de analoge frequenties. Het moet dus wel mogelijk zijn.

Overigens zou ik dan wel voor de optie kiezen om een goedkoop DVB-C kastje op de kop te tikken.

[ Voor 17% gewijzigd door Phoolie op 18-06-2012 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knopsje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:01:
Het gaat inderdaad over analoge TV. Daar heb ik nog niet echt een handleiding over gevonden, en het lijkt mij ook gewoon een kwestie van de Coax kabel aansluiten en de TV naar zenders laten zoeken. Dat gaat helaas dus echter mis.

Edit: dit is het modem:
[afbeelding]
Stuur even je adresgegevens via DM, wij kijken graag alles aan deze kant voor je na. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knopsje schreef op maandag 18 juni 2012 @ 13:03:
Ik heb al een tijdje prima ervaringen met internet, bellen en interactieve televisie, maar probeer nu al twee dagen de analoge TV aan het werk te krijgen. Dat lukt helaas niet. Ik heb op het modem (via een F connector naar coax converter) een coaxkabel aangesloten die rechtstreeks naar de TV loopt. Deze kan echter geen enkele zender vinden, alleen maar ruis. Moet ik ergens nog iets instellen om het werkend te krijgen? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Bij de analoge TV module zit een LEDje, dat moet groen branden. Volgens mij krijg je bij je rtv een speciaal kabeltje met een F plug aan de ene kant en een TV plug aan de andere kant, zodat je niet zelf met connectors hoeft te modderen. Maar dat is misschien inbeelding van mijn kant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:19:
[...]

Stuur even je adresgegevens via DM, wij kijken graag alles aan deze kant voor je na. -Sophie
DM verstuurd!

@Mathop: groene LED is inderdaad aan. Kabeltje heb ik niet gekregen, ik heb een van de F connector -> coax adapters gebruikt die nog op het CAI overnamepunt zat (zie rechts op de foto). Ik zou die nog eens kunnen doormeten, maar daar lijkt me eigenlijk niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat analoog deel van het modem kan ook loeiheet worden. Dan is hij dus kapot... :)

@ Phoolie, als analoog het niet doet dan doet DVB-C het ook niet lijkt mij...

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 18-06-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Klopt, maar volgens mij zei ik dat ook niet. Ik vroeg mij alleen af of het uberhaupt een dienst van XMS is, maar dit is dus wel zo.

Maar ik denk dat wanneer je zo'n wandcontactdoos voor kabel tv gebruikt en daar de coaxkabel op aansluit dan zal het wel werken. Het "hoofdsignaal" moest vroeger bij Casema/Ziggo (en ik neem aan ook alle andere kabelmaatschappijen) namelijk altijd nog eerst "gesplitst" worden, denk dat dat nog steeds zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Phoolie schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:49:
Jij hebt het over het DVB-C signaal, maar Knopsje had het over analoge TV. Betwijfel dus of jullie het over hetzelfde hebben.
Foutje 8)7 , analoog is veel eenvoudiger dus dan blijft de kabel of het fiber kastje over ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
beste mensen,

hier in amersfoort zijn ze glasvezel aan het leggen. nu is mijn vraag waarom zou ik voor xms kiezen in tegenstelling tot kpn bijvoorbeeld.

kpn bied:
opslaan in de cloud
wat korting
spotify
gratis aanleg
en 100 up en 100 down

wat biedt xms meer? ze zijn misschein iets goedkoper lijkt het.

ik vind de site van xms niet heel duidelijk. ik vraag me af wat voor tv ze aanbeiden. is dit meer dan wat kpn biedt?

ik heb wat ervarings adviezen nodig lijkt het. ik kom er maar moeilijk uit.

alvast bedankt.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Analoge tv en open DVB-C naast de open iptv die ook ietsje beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
IPTV is lood om oud ijzer, bij KPN is dit nu ook aanzienlijk verbeterd.
GHM is i.d.d. net iets betere kwaliteit, echter werken de Belgische HD zenders etc wel gewoon bij KPN.
Daarnaast krijg je bij KPN 2 HD boxen gratis en bij XMS maar 1, heb je een 2e box nodig dan betaal je bij XMS iets van € 150
KPN geeft je ook standaard een vast IP en dit is voor nieuwe XMS klanten voorlopig niet meer mogelijk zover ik begrepen had.

Wil je Analoog en of DVB-C >> XMS, heb je dit niet nodig dan ben je bij KPN beter af.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 18:27
Fiber schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:13:
Analoge tv en open DVB-C naast de open iptv die ook ietsje beter is.
En natuurlijk analoge FM radio.

Je kunt naast je internet verbinding een compleet analoge R/TV krijgen zoals je dat hebt/had van je kabel provider. Daar zitten dan ook alle zenders digitaal in DVB-C nog bij. Dat is handig als je meedere tv en radio aansluitingen in huis hebt via een kabelsysteem. Bij KPN krijg je bijvoorbeeld je radiozenders via decoder/settop box als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
dan gaat het een lastig pakket worden of ziggo AIE 120/10 verhuizen of over op glas
fast-server schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat reggefiber voorlopig nog doorgaat met uitmelken van haar oude klanten/netwerk, ik verwacht niet dat het netwerk snel "open" zal gaan/zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
wat ik wil is een stabiele internet verbinding, en ik wil digitale tv. ik wil het liefst het extra pakket waar ook holland doc in zit. qua kosten ben je met xms dan iets goedkoper uit lijkt het.

analoge tv is niet belangrijk.

hoe is de service van xms?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:04
raydekok schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:30:
[...] hoe is de service van xms?
Zo lang je niet mailt, maar belt is het wel ok. Niet perfect, maar kan een stuk slechter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De jongens en meisjes van WebCare zijn ook prima... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:47:
De jongens en meisjes van WebCare zijn ook prima... :)
+ een DIKKE 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik zie niet echt positieve verschillen met kpn. afgezien van de prijs dan. en dat si zelfs als ik alles bij xms erbij optel nagenoeg hetzelfde.

jammer ze zijn dan dus niet echt een goede concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lees het KPN draadje eerst eens door... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Fiber schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:43:
Lees het KPN draadje eerst eens door... :z
gevonden!!!

beeld van ziggo is wat beter lijkt het zo in eerste oog opslag.

[ Voor 18% gewijzigd door rhos op 18-06-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Deze denk ik: [KPN] Glasvezel De OP is in ieder geval heel wat minder luxe dan die van dit XMS draadje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
gevonden en lees daar net als hier allerlei horrorverhalen. ik weet het nu dus nog minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Op mijn tablet crashed de GHM app sinds vanavond, geen verklaring te vinden.
In mijn Amino staat nu ook 2 keer mijn tablet ineens.
Moest net de Amino weer eens herstarten vanwege "gidsgegevens worden ververst" en derhalve weer het zwarte balkje wat niet meer weggaat.
Inmiddels ook tablet herstart, geen resultaat helaas :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Bij mij gaat het iets anders, meestal nadat de tablet in standby is geweest en wifi uit was.
App lijkt bevroren, dan kies ik de tv gids waarna hij eruit knalt.
Echter staat hij nog in de app lijst en dan start hij opeens wel normaal ...
Dit heb ik nu een paar weken, het is beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En na een half uur werkt het weer ???

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Hebben er nog meer mensen problemen met het versturen van e-mail vanaf XMS naar Hotmail?
Sinds vanmorgen krijg ik mail welke ik vanaf mijn XMS account verstuur naar verschillende Hotmail adressen terug met de error 550 SC-001

code:
1
2
3
4
5
6
The original message was received at Tue, 19 Jun 2012 08:12:43 +0200 (MEST)
from XXXXX.xms.internl.net [92.X.X.X]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<XXXXX@hotmail.com>
    (reason: 550 SC-001 (COL0-MC2-F1) Unfortunately, messages from 217.149.192.65 weren't sent. Please contact yo...ock list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.)
550 SC-001
E-mail die vanwege het beleid door Hotmail is geweigerd. De redenen voor de weigering kunnen te maken hebben met spamkenmerken of de reputatie van het IP-adres of domein. Als u geen e-mail- of netwerkbeheerder bent, neemt u contact op met uw e-mail- of internetprovider.
Blijkbaar staat XMS bij Hormail op de spamlijst?????

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 19-06-2012 08:18 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Thasaidon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:17:
Hebben er nog meer mensen problemen met het versturen van e-mail vanaf XMS naar Hotmail?
Sinds vanmorgen krijg ik mail welke ik vanaf mijn XMS account verstuur naar verschillende Hotmail adressen terug met de error 550 SC-001

code:
1
2
3
4
5
6

<XXXXX@hotmail.com>
    (reason: 550 SC-001 (COL0-MC2-F1) Unfortunately, messages from 217.149.192.65 weren't sent. Please contact yo...ock list. You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.)

[...]

Volgens mij gebeurt dat heel regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Iedere keer wat met die mail server, daarom zou ik ook graag rDNS willen hebben zodat dat probleem ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
raydekok schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:16:
gevonden en lees daar net als hier allerlei horrorverhalen. ik weet het nu dus nog minder...
Net zoals je horror verhalen zult lezen in het ziggo ervaringen topic. Mensen die tevreden zijn zullen hier niet zo heel snel iets posten (behalve diegene die actief zijn in de topics ofcourse). Als ik jou zo hoor ben je prima tevreden over ziggo. Waarom zou je dan weggaan? Je zou ook eens kunnen wachten tot alles is aangelegd en kijken wat de buren of andere mensen bij je in de buurt ervan vinden. Ik lees hier ook allemaal horror verhalen maar ikzelf ben net overgestapt van ziggo naar XMS (had veel problemen met tv bij ziggo) en ik heb niks te klagen. Ik woon zelf in bunschoten en daar zijn ze dus net klaar met al het glasvezel aan te leggen. Het enige wat ik nog een beetje jammer vind is dat bij ons de snelheidsverhoging nog niet is doorgevoerd.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:38:
Iedere keer wat met die mail server, daarom zou ik ook graag rDNS willen hebben zodat dat probleem ook opgelost is.
Ja, daar zit ik ook al een tijd op te wachten. UPC blocked namelijk mijn eigen mail server omdat rDNS niet werkt. Daarom heb ik relay via de XMS servers aan gezet, maar nu kan ik dus niet meer mailen naar Hotmail...
Gaat lekker zo, NOT!

Kan Webcare dit aankaarten dat we (weer) van de spamlijst gehaald worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 19-06-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6

<XXXXX@hotmail.com>

[...]

Daar lijkt het wel op. Excuses voor het ongemak. Om nu toch te kunnen mailen kun je vanuit de webmail wel de e-mail versturen. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:10:
[...]

Daar lijkt het wel op. Excuses voor het ongemak. Om nu toch te kunnen mailen kun je vanuit de webmail wel de e-mail versturen. -Sophie
Hoi Sophie,
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid...
waarom zou het vanaf de webmail wel werken? Dat is toch hetzelfde domain?
Of gebruikt die server een andere IP range?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:44:
[...]

Hoi Sophie,
Even een vraagje uit nieuwsgierigheid...
waarom zou het vanaf de webmail wel werken? Dat is toch hetzelfde domain?
Of gebruikt die server een andere IP range?
Ik geloof dat het inderdaad van een andere server afkomt. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Webmail draait nog op het oude https://webmail.xtramediaservices.nl/ adres ( 217.149.192.62 / internlnet )

pop.xtramediaservices.nl (smtp10.mail.sp.isp-net.nl [217.149.192.65] )
smtp.xtramediaservices.nl ( storage10.mail.sp.isp-net.nl [217.149.192.60] )

Edit:
hmm ik zie dat de webmail vanaf .62 verstuurd wordt.

Webmail staat ook al op de blacklist

http://www.mxtoolbox.com/...lacklist%3a217.149.192.65
http://www.mxtoolbox.com/...lacklist%3a217.149.192.62

[ Voor 37% gewijzigd door fast-server op 19-06-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:08:
Webmail draait nog op het oude https://webmail.xtramediaservices.nl/ adres ( 217.149.192.62 / internlnet )

Edit:

Gaat lekker zo... NOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6

<XXXXX@hotmail.com>

[...]

Luuk1983 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:36:
[...]

Volgens mij gebeurt dat heel regelmatig.
fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:08:

Edit:

Kunnen jullie je adresgegevens nog eens via DM sturen? Wij onderzoeken het graag verder. Het is wel erg bijzonder dat beide manieren van e-mailen niet werken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

@Webcare,

Ik weet niet wat mijn adres gegevens er toe doen, het zijn tenslotte de XMS Mailservers welke op de spam list staan... maar je hebt een DM met de info.
Tevens heb ik er een voorbeeld bij geplakt van zo'n reply mail welke ik terug krijg.

--edit--
Ik heb het net via de webmail geprobeerd, daar lukt verzenden naar Hotmail wel, maar komt de mail direct in de spam bak. Via webmail krijg ik dus geen "geblokkeerd" melding terug.

[ Voor 46% gewijzigd door Thasaidon op 19-06-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Misschien kunnen jullie beter contact opnemen met de 2 spammers en maatregelen nemen aangezien het niet de eerste keer is.

Hier heb je er alvast 1 (mega spammer)

Robvandenberg.biz
92.254.104.21
21-104-254-92.ftth.xms.internl.net
http://www.webboar.com/www/robvandenberg.biz

Nummer 2 mogen jullie zelf uitzoeken >> Svoois.eu

Edit: was ook een makkie

Svoois.eu
85.223.48.59
59-48-223.ftth.xms.internl.net

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 19-06-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:39:
Misschien kunnen jullie beter contact opnemen met de 2 spammers en maatregelen nemen aangezien het niet de eerste keer is.

Hier heb je er alvast 1 (mega spammer)

Robvandenberg.biz
92.254.104.21
21-104-254-92.ftth.xms.internl.net
http://www.webboar.com/www/robvandenberg.biz

Nummer 2 mogen jullie zelf uitzoeken >> Svoois.eu

Edit: was ook een makkie

Svoois.eu
85.223.48.59
59-48-223.ftth.xms.internl.net
Ik blijf het alleen raar vinden dat door (2?) spammers een volledige ISP geblokkeerd wordt.
Als het nou "thuis servertjes" zouden zijn, zou ik het nog snappen... maar dan zouden overige klanten er ook geen last van mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Robvandenberg.biz is 1 van zijn 36 webwinkels, als deze allemaal mailings er uit sturen...
Een spam lijst kijkt gewoon van welke server het afkomt, en gebeurd dit regelmatig dan gaat hij op de blacklist.
De meeste ISP's hebben een script op hun server draaien>> x aantal mails per periode daarna een block voor die user.

Daarnaast is de XMS mail server is niet zo goed beveiligd, je kan er zo naar toe connecten en een mail sturen naar een XMS of een ander niet XMS adres.
Dit kun je zelfs doen namens xms zelf... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 18:27
Hoe kom je aan de twee IP adressen van spammers? Gewoon nieuwsgierig hoe je dat uitzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
http://www.robtex.com/ip/217.149.192.65.html#ip

ze staan op meerdere lijsten, omdat ze de mailserver van XMS gebruiken gaat die "zwart"

Je kan d.m.v. een resolv op de domeinen de IP's en hostnamen zien, duidelijk XMS :)
http://www.plotip.com/domain/www.robvandenberg.biz
http://www.plotip.com/domain/www.Svoois.eu

[ Voor 44% gewijzigd door fast-server op 19-06-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
raydekok schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:16:
Hier op got word er van je verwacht dat je eerst zelf wat onderzoek doet tussen de verschillen voordat je het maar lui gaat vragen..
Er is genoeg info te vinden om zelf een vergelijking te maken namelijk, begin daarom eerst even met het lezen van de start post :)

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2012 14:48 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:54:
http://www.robtex.com/ip/217.149.192.65.html#ip

ze staan op meerdere lijsten, omdat ze de mailserver van XMS gebruiken gaat die "zwart"

Je kan d.m.v. een resolv op de domeinen de IP's en hostnamen zien, duidelijk XMS :)
http://www.plotip.com/domain/www.robvandenberg.biz
http://www.plotip.com/domain/www.Svoois.eu
Er zijn er wel meer helaas...en die problemen ga je nog meer krijgen, ik heb 2x een nieuw ip gekregen en beide ip's stonden geblacklist op de Barracuda en Spamcop blacklist, als het straks random IP gaat worden en je kan echt geen vaste ip nummers meer krijgen dan ben je de pineut, want wat gaat iemand doen die spamt vanaf XMS, die komt uiteindelijk op een blacklist, daar wil ie graag vanaf dus gaat ie lopen klooien zodat hij een nieuw ipnummer krijgt toegewezen, maar gooi je zelf je modem een uurtje van de stroom of je sluit ff een ander lamptopje aan dan is het,hee ander mac nummer, ander ip, en krijg je dus met een beetje pech het ip van zo'n spammer, in mijn geval kon ik geen recepten meer aanvragen,geen ziekenhuis afspraken inplannen, omdat de vorige "eigenaar" van het verkregen ip zich misdragen had.
En er zijn helaas ook mensen die een eigen mailservertje willen draaien en het niet goed doen en per ongeluk als open relay staan te draaien, een hoop mailservers sturen een open abuse melding en als Hotmail daar er teveel van krijgt blokkeren ze het ip van de mailserver omdat men daar ook wel weet dat de spammer al weer een ander ip'tje krijgt.
Rekenblok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:47:
[...]

Hier op got word er van je verwacht dat je eerst zelf wat onderzoek doet tussen de verschillen voordat je het maar lui gaat vragen..
Er is genoeg info te vinden om zelf een vergelijking te maken namelijk, begin daarom eerst even met het lezen van de start post :)
Het is ook heel moeilijk, want elk horrorverhaal is vaak een momentopname die even later weer is opgelost.
Ik kan het gelukkig goed vergelijken,heb Ziggo,heb XMS en CD.
Maar nu zit ik in een redelijk grote stad, Ziggo is hier qua internet en TV perfect, maar in een dorpje verderop kan Ziggo wel bagger zijn, dus je kan met die info ook erg weinig.
Misschien is het goed om als XMS een "proefabonnement" te geven van een maand, bevalt het niet dan kun je er nog onderuit, bij Ziggo zijn het allemaal maandabonnementen.
Daarnaast is de kabel gewoon storingsgevoeliger, zit je met 20 meter aan elkaar geknoopt Karwei kabel dan zal je heel wat meer ontevreden zijn met Ziggo, als iedereen op de Ziggo Fora echt Hirschmann spullen zou hebben dan nam ik vandaag nog aandelen.
Ook een schotel kan je tegen een muur aankwakken,maar gebruik je geen signaalmetertje dan kan bij een klein schoteltje een wolk al voldoende zijn om je ontvangst goed te verpesten terwijl diezelfde schotel goed uitgericht het gewoon nog doet.
/offtopic, mijn schotel in Griekenland is kapot, die is 1,5 meter, vanwege de ligging is een parabool schotel het best, da's naast de kosten wel wat anders uitrichten dan hier in Nederland :(

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 19-06-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Nick,

Als iemand zijn eigen IP blacklist dan is dat zijn eigen probleem, op het moment dat ze de mailserver van XMS gaan gebruiken voor het versturen van die spam dan zijn we allemaal de pineut.

Dat is wat nu gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:22:
Nick,

Als iemand zijn eigen IP blacklist dan is dat zijn eigen probleem, op het moment dat ze de mailserver van XMS gaan gebruiken voor het versturen van die spam dan zijn we allemaal de pineut.

Dat is wat nu gebeurd.
Dat begrijp ik, en da's beslist niet de eerste keer, wat ik alleen maar wilde aangeven is dat het beiden gebeurt en het blijkbaar (niet voldoende) wordt gemonitort, ik denk dat het nu de 10e keer is dat de mailserver geblackt is in 5 jaar,tegen Ziggo maar 1 keer, zelfde met inkomende spam, met spamfilter maximaal krijg ik gemiddeld 20 spam berichten per dag, nu het via gmail loopt geen 1 meer.
Daarentegen kan Hotmail natuurlijk ook het bericht scannen en het spammende ipnummer blokkeren ipv de hele mailserver, maar bij Ziggo krijg ik zelfs wel eens mail terug,omdat er teveel re: re: in de subject staat of zo.
XMS schijnt het blijkbaar technisch toe te staan dat iemand zoveel kan spammen dat een hele mailserver wordt geblokkeerd en dat voor de zoveelste keer, in theorie zal er net als de inkomende spam wel ergens een filtertje staan, in praktijk werkt het niet.
Ik gebruik zolang de webmail van Hotmail zelf wel,maar als ik 3 keer een ipnummer krijg in de voor mij beschikbare range,die alle 3 geblokkeerd staan bij Spamcop en Barracuda, dan is er toch iets goed fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:36:
[...]

Dat begrijp ik, en da's beslist niet de eerste keer, wat ik alleen maar wilde aangeven is dat het beiden gebeurt en het blijkbaar (niet voldoende) wordt gemonitort, ik denk dat het nu de 10e keer is dat de mailserver geblackt is in 5 jaar,tegen Ziggo maar 1 keer, zelfde met inkomende spam, met spamfilter maximaal krijg ik gemiddeld 20 spam berichten per dag, nu het via gmail loopt geen 1 meer.
Daarentegen kan Hotmail natuurlijk ook het bericht scannen en het spammende ipnummer blokkeren ipv de hele mailserver, maar bij Ziggo krijg ik zelfs wel eens mail terug,omdat er teveel re: re: in de subject staat of zo.
XMS schijnt het blijkbaar technisch toe te staan dat iemand zoveel kan spammen dat een hele mailserver wordt geblokkeerd en dat voor de zoveelste keer, in theorie zal er net als de inkomende spam wel ergens een filtertje staan, in praktijk werkt het niet.
Ik gebruik zolang de webmail van Hotmail zelf wel,maar als ik 3 keer een ipnummer krijg in de voor mij beschikbare range,die alle 3 geblokkeerd staan bij Spamcop en Barracuda, dan is er toch iets goed fout.
Bij mij is het zo dat ik (al jaren) mijn eigen server draai, maar omdat rDNS niet werkt bij XMS, kan ik bv niet mailen naar mensen met een UPC adres omdat de servers dat niet toestaan.
Om toch naar UPC adressen te kunnen mailen heb ik mijn server zo ingesteld dat deze de mail van mijn domein via de servers van XMS stuurt.
Maarja... nu die weer op spamlists staat, kan ik weer niet mailen naar Hotmail adressen...
Blijkbaar toch lastiger dan gedacht... zo'n mailserver inrichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Waarom werkt live tv op ipad niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:36:
Heeft dat ooit gewerkt dan ? Op m'n Ipad2 in ieder geval niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:36:
Is dat er ooit geweest dan? Dan heb ik wat gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2021
Update wellicht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Vandaag is de launch van de update van de glashart media app voor de Ipad.
Echter:

Hij geeft bij Nederland 1,2 en 3: "deze zender is alleen beschikbaar binnen Nederland"
Bij de overige zenders geeft hij aan: "Deze zender is op dit moment niet beschikbaar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:13:
Hij geeft bij Nederland 1,2 en 3: "deze zender is alleen beschikbaar binnen Nederland"
Bij de overige zenders geeft hij aan: "Deze zender is op dit moment niet beschikbaar"
Staat je tablet volledig op NL ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, eindelijk :).. Jammer, *wacht tot mijn iPad 3 terug komt van RMA*..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:25:
[...]

Staat je tablet volledig op NL ingesteld ?
Yup nog even opnieuw gecontrolleerd, wellicht dat mijn ip in een ip adressen reeks zit die niet is toegevoegd is in whitelist database om de streams aan te roepen?

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Hier op de IPad ook geen live tv geeft aan dat deze zender alleen binnen Nederland te zien is en me padje staat toch echt in Nedeland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:39:
[...]

Yup nog even opnieuw gecontrolleerd, wellicht dat mijn ip in een ip adressen reeks zit die niet is toegevoegd is in whitelist database om de streams aan te roepen?
zou heel goed kunnen, ff je MAC adres + IP adres naar webcare sturen dus ;)
pieter01 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:53:
Hier op de IPad ook geen live tv geeft aan dat deze zender alleen binnen Nederland te zien is en me padje staat toch echt in Nedeland?
same 4 you, webcare kan vast wel helpen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1975
Ook hier maar 8 zenders in de lijst en alle met de melding: 'Live TV niet beschikbaar' en 'Deze zender is alleen beschikbaar binnen Nederland'

Zou voor de vakantie overigens leuk zijn om ook in het buitenland te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heb de Animo 540 al geüpdate maar mocht niet baatten.
:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:54:
[...]

zou heel goed kunnen, ff je MAC adres + IP adres naar webcare sturen dus ;)
Al niet meer nodig, Ik heb bij toeval net een directe lijnt naar stoneroos. ;)
Dat gaat iets sneller dan: xms -> noc -> glashart media > Stoneroos :P

[ Voor 11% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Kortom, het is weer niet af. (zelfde melding hier). Jammer.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
geert1975 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 19:25:
Ook hier maar 8 zenders in de lijst en alle met de melding: 'Live TV niet beschikbaar' en 'Deze zender is alleen beschikbaar binnen Nederland'

Zou voor de vakantie overigens leuk zijn om ook in het buitenland te kunnen kijken
VPN via wifi opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet net de Ipad aan en zie update van de Glashart media app.

Op mijn iPad2, iOS 5.1.1 doet ie het wel. !
Amino110 (hoeft niet aan te staan trouwens om live TV te kijken)
De zenders : Ned1, 2 en 3, SlamTV, CNN, Journaal24, HumorTV en TV5Mode.
Allemaal SD kwaliteit.
Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.