XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.633 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:24

Fiber

Beaches are for storming.

Je kan beter even bellen, mailen schiet niet op, tenzij je een rechtstreeks e-mail adres van een medewerker hebt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
bedankt, ja als normale klant weet ik dat ook niet. Vind dan eigenlijk dat je e-mail contact niet aan moet bieden als je zo lang op antwoord moet wachten :).

Webcare, waar zijn jullie :+

[ Voor 9% gewijzigd door michaeltb op 10-06-2012 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:23:
Je kan beter even bellen, mailen schiet niet op, tenzij je een rechtstreeks e-mail adres van een medewerker hebt.
En toch kan ik er met me pet niet bij hoor! Ik kan me niet voorstellen dat ze zoooooooooooo veel emails krijgen dat het niet meer in het systeem geboekt kan worden.

Snap dat echt niet. Een persoon kan gewoon de emails inkoppen in het systeem. Zo staan ze in de queu voor de helplessdesk medewerkers om op basis van FIFO toegekend te worden aan een van de medewerkers.

Dan hop auto mailing eruit; U bent toegevoegd in het systeem blabla, uw toicket nummer is blabla, een medewerker zo binnen kort contact met u opnemen, blabla

Nogmaals; Ik zie de problemen niet, waarom het zo lang moet duren. Straalt onprofesionaliteits (is dat een woord?) uit bij mij.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik snap het ook niet, maar mijn antwoord was niet aan jou gericht maar aan een nieuwkomer hier. Dit is hoe de praktijk werkt, daar kun je over janken of je aanpassen en de mogelijkheden benutten die er wel zijn. :z

WebCare is hier maandag weer. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:53:
Ziggo doet het geloof ik door het online te kunnen wijzigen en dan sturen ze je een brief met een retourenveloppe thuisgestuurd die je moet invullen en opsturen. Dan duurt het allemaal wel een week of twee, maar is op zich ook nog wel makkelijk.
Nee, bij Ziggo doe je het online in je "mijn Ziggo" omgeving waarvoor je dus inlognaam en password voor nodig hebt,daarna krijg je ook nog een brief die je veranderingen bevestigt met een mogelijkheid om het alsnog kosteloos stop te zetten als het een fout betrof.
Zo zet je dus wanneer je wil HBO of Film1/sport1 aan en dat wordt gelijk actief.
Reageer je niet op de wijzigingsbrief dan neemt men aan dat het in orde is.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van je "mijn Ziggo" account.
Je kan ook bellen,men vraagt je klant gegevens,gebruikersnummer,geboortedatum en dan kun je je wijzigingen doorgeven,je kan ook op de "bel mij terug" knop drukken dan belt een medewerker van Ziggo je, in alle gevallen is er een maximum van 2 uur waarin de dienst actief wordt.
Wil je een dienst stopzetten dan doe je dat ook weer met je "mijn Ziggo" account, vanaf die dag geldt een opzegtermijn van een maand en ook hiervan krijg je weer een brief met daarin de datum dat de dienst wordt opgeheven,doe je niets dan stopt het per die dag.
Mailen met XMS doe ik niet meer, als je geluk hebt krijg je antwoord,maar pas na een paar weken.
Vind ik (hoewel dus die "mail-service" echt niet deugt) bellen makkelijker,je kan e.e.a. toelichten,als de medewerker iets niet snapt,het anders uitleggen,je hebt een naam die ik gelijk noteer zodat je kan verwijzen naar de bewuste medewerker.
Dat werkt stukken sneller dan een mail waar je,als je geluk hebt een mailtje op terug krijgt dat je moet bellen,of waarin men het niet begrijpt en om opheldering vraagt,zit je zo al weer 6 weken verder.
Mailen is echt een, ik heb geen haast en er komt toch geen antwoord optie ( bij Ziggo idem dito ) maar ook wel een beetje,ik ben lui dus ik doe het zo,een beller is sneller,vraag de medewerker naar zijn naam,herhaal de gemaakte afspraak en vertel de medewerker dat je bij het niet nakomen,naar hem zal vragen of verwijzen en spreek duidelijk een termijn af waarin e.e.a. opgelost moet zijn.
Noteer datum en tijd, via je online telefoon overzicht kan je dan ook aantonen dat je gebeld hebt.
Ik ken weinig bedrijven waar mailen goed gaat,of je hoort niets,of je moet 3 mails heen en weer sturen met aanvullende gegevens of bevestigingen,dan geeft bellen een veel beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaeltb schreef op zondag 10 juni 2012 @ 11:07:
Is bij jullie de helpdesk ook zo traag met e-mail beantwoording? Ik heb nu een aantal maal contact opgenomen met de helpdesk via e-mail, en nu is mijn eerst bericht pas na 2! weken beantwoord.

Ik maak mij namelijk een beetje zorgen over de nummer portering 22 mei heb ik de bevestiging gehad en dat ik een brief zou krijgen van mijn huidige aanbieder, en nu op 10 juni nog steeds niets ontvangen en mijn nummer is nog steeds niet overgezet. Iemand ervaring met nummer portering bij XMS ? 8)7
Alleen andersom: nummerportering van XMS naar een andere aanbieder. Even een paar losse kreten over mijn ervaring daarmee:
- Ik hoorde van XMS niets over de nummerportering.
- Mijn nieuwe provider heeft me telefonisch en schriftelijk geinformeerd over de procedure rond nummerportering.
- Nummerportering duurde erg lang: iets meer dan een week na de beëindiging van mijn abonnement bij XMS. (Had mijn nieuwe provider ook aangegeven: maximaal 10 werkdagen.).

Echt zorgen maken hoef je je niet: na het aflopen van je abonnement bij de oude provider, moet deze je nummer nog een tijdje (1 maand? 2 maanden?) vasthouden zodat je alsnog kunt porteren.

Maar volgens mij hoort het initiatief bij je nieuwe provider te liggen. Die moet je nummer "ophalen" bij de oude provider en daarvoor moet jij hem machtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Is bij jullie de helpdesk ook zo traag met e-mail beantwoording? Ik heb nu een aantal maal contact opgenomen met de helpdesk via e-mail, en nu is mijn eerst bericht pas na 2! weken beantwoord.

Ik maak mij namelijk een beetje zorgen over de nummer portering 22 mei heb ik de bevestiging gehad en dat ik een brief zou krijgen van mijn huidige aanbieder, en nu op 10 juni nog steeds niets ontvangen en mijn nummer is nog steeds niet overgezet. Iemand ervaring met nummer portering bij XMS ? 8)7
Ik ban van KPN naar XMS gegaan. Ik kreeg van KPN een brief waarin gezegd werd dat er een nummer portering was aangevraagd en dat die nog stopgezet kon worden als ik dat wilde. Tevens was er natuurlijk een aanbod.

Ik zou maandag even met de helpdesk bellen en de situatie uitleggen en vragen waar het proces van portering nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023

Mijn nummer is onlangs van KPN (analoog) naar XMS geporteerd.
Ik heb eerst een aanvraag gedaan per brief bij XMS, vervolgens kreeg ik van XMS per e-mail een bevestiging.
In Mijn XMS zag ik dat ik een tijdelijk nummer had.
Daarna van KPN de bevestiging per brief dat de portering aangevraagd was, echter zonder datum.
Dit heb ik nagevraagd bij de helpdesk van XMS, zij wisten te vertellen dat de porteringsdatum 1 juni zou zijn.
Hierop is de portering op 1 juni (eind van de middag) probleemloos verlopen.

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:57
[FrEEzEr] schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:59:
[...]

Sinds een week heb ik hier dus ook last van :( Zowel met mijn M540 als A110...
En nog eentje hier met een A140. De boel al eens opnieuw opgestart etc. maar het probleem blijft zich voordoen. Alsof een of andere buffer vol is...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Hopjesvla79 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 16:11:
[...]

Alsof een of andere buffer vol is...
Ja dat noemen ze te weinig geheugen _/-\o_

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Kunt het best bellen - als je je gegevens doorgeeft kan men direct zien wat de status is van jouw portering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Nick39 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 12:43:
[...]Nee, bij Ziggo doe je het online in je "mijn Ziggo" omgeving waarvoor je dus inlognaam en password voor nodig hebt,daarna krijg je ook nog een brief die je veranderingen bevestigt met een mogelijkheid om het alsnog kosteloos stop te zetten als het een fout betrof.
Zo zet je dus wanneer je wil HBO of Film1/sport1 aan en dat wordt gelijk actief.
Reageer je niet op de wijzigingsbrief dan neemt men aan dat het in orde is.
[...]
Ik had het dan ook over het daadwerkelijk erbij afnemen van een dienst (bijv. internet) en niet een optie aanvragen (extra pakket). Ik dacht iig dat je daarvoor wel echt eerst akkoord moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met nummer portering bij XMS ? 8)7
Bij mij allemaal uitstekend verlopen. Maar dat is dan ook alweer 5 jr geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:05:
[...]

ik heb precies de zelfde problemen

daarbij heb ik nog een probleem ontdekt dat zodra ik met volle snelheid download
dat me beeld stil staat

daar had ik een week geleden nog geen last van
heb trouwens als glasvezel interface in de meterkast een pakertfornt box

webcare is er al meer info over deze problemen?????

en kan je het laaste probleem toevoegen an mij gegevens
ik hoop dat deze problemen spoedig worden opgelost
want begint nu echt irritand te worden

vriendelijke groeten maarten
Het probleem is nog in onderzoek. Wij hopen dat het snel kan worden verholpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij kijken de portering graag voor je na, je kunt je adresgegevens via e-mail of DM sturen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:57:
Ik erger me mateloos vanavond.
M540
* Als ik 20 keer zap blijft hij zeker 7 keer een langere tijd op zwart staan.
* Tijd staat niet goed

A110
* Is zo traag als dikke stront door een trechter, het is gewoon moeilijk om uit de lijst met zenders de juiste te krijgen.

Dit speelt al een tijd maar ik vraag me echt af waarom dit zo lang moet duren.
Het probleem is nog in onderzoek. Wij hopen dat het snel kan worden verholpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjn27 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 10:54:
Ik heb problemen met mijn mail, ik laat mijn mail automatisch doorsturen naar google maar deze komen niet aan.
Als ik rechtstreeksnaar google stuurt is er niets aan de hand.
Iemand anders ook deze ervaring.?
Er was een probleem met de mailserver dit weekend. Als het goed is, is het nu verholpen. Excuses voor het ongemak. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[FrEEzEr] schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:59:
[...]

Sinds een week heb ik hier dus ook last van :( Zowel met mijn M540 als A110...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souris schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:20:
Gaan we de snelheidsupgrade nog uitvoeren in Bunschoten? Afgelopen week waren er "werkzaamheden", maar kennelijk nog geen upgrade.
De planning is nog niet bekend, sorrie. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boekee schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:57:
Ik erger me mateloos vanavond.
M540
* Als ik 20 keer zap blijft hij zeker 7 keer een langere tijd op zwart staan.
* Tijd staat niet goed

A110
* Is zo traag als dikke stront door een trechter, het is gewoon moeilijk om uit de lijst met zenders de juiste te krijgen.

Dit speelt al een tijd maar ik vraag me echt af waarom dit zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 18:41
@webcare,

Is er iets bekend over een storing in postcode gebied 3769? Ik heb thuis geen internet en geen analoge RTV. Ik heb al gevraagd de stekker uit de modem te halen.

[edit]: Ik hoor net dat meerdere mensen er last van hebben. Tot nu toe alleen 3769.

[ Voor 20% gewijzigd door debom op 11-06-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op maandag 11 juni 2012 @ 10:58:
@webcare,

Is er iets bekend over een storing in postcode gebied 3769? Ik heb thuis geen internet en geen analoge RTV. Ik heb al gevraagd de stekker uit de modem te halen.

[edit]: Ik hoor net dat meerdere mensen er last van hebben. Tot nu toe alleen 3769.
Er is momenteel een storing in Soesterberg. Zonder letters achter een postcode kan ik helaas niet zoeken. Er zijn daar een aantal pops uitgevallen. Het probleem is in onderzoek. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Als ze dan toch bezig zijn, upgrade gelijk ff naar een 1Gbps back-bone.
Would be very much appreciated. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Horza2011 schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 17:05:
daarbij heb ik nog een probleem ontdekt dat zodra ik met volle snelheid download
dat me beeld stil staat

daar had ik een week geleden nog geen last van
heb trouwens als glasvezel interface in de meterkast een pakertfornt box
Zit internet wel op de eerste poort van je packetfront (poort 1 of a)?
En heb je al eens geprobeerd om dit om te wisselen met de digitale tv poort?
Bij sommige mensen was dat namelijk de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 11:05:
[...]

Er is momenteel een storing in Soesterberg. Zonder letters achter een postcode kan ik helaas niet zoeken. Er zijn daar een aantal pops uitgevallen. Het probleem is in onderzoek. - Sophie
Sophie,

Is er al wat meer bekend? We zijn inmiddels alweer 4 uur verder... Vanavond voetbal... Can't live without... etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

debom schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Sophie,

Is er al wat meer bekend? We zijn inmiddels alweer 4 uur verder... Vanavond voetbal... Can't live without... etc etc...
Er is op dit moment een klein update over de situatie:

De storing is veroorzaakt door een voedingskabel die geraakt is door werkzaamheden aan een rotonde, de aannemer is aangestuurd om de storing op te lossen. Er is op dit moment nog geen verwachte hersteltijd, wij houden de vorderingen in de gaten. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...]
Vanavond voetbal... Can't live without... etc etc...
Goed excuus om in de kroeg te gaan kijken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Noodoplossing, DVB-T tuner liggen heel toevallig? Ned. 1, 2, 3 en een regionaal kanaal pak je makkelijk uit de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Nope. Geen DBVT.
En volgens mij heeft de kroeg ook XMS..... lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tijdelijk grapje.

[ Voor 95% gewijzigd door Nick39 op 11-06-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:39:
[...]

De storing is veroorzaakt door een voedingskabel die geraakt is door werkzaamheden aan een rotonde, de aannemer is aangestuurd om de storing op te lossen. Er is op dit moment nog geen verwachte hersteltijd, wij houden de vorderingen in de gaten. -Tim
Misschien ook handig om ook op de site te zetten. Weet men tenminste dat het niet aan XMS/RF ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Tijdelijk alternatief ??
Is dat jochie daar niet veel te jong voor...? O-)

* Fiber is gewoon jaloers op dat jochie!

[ Voor 12% gewijzigd door Fiber op 11-06-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Vraag m.b.t. ondertiteling bij opnames op de Amino 540: bij een opname van een kanaal waar de ondertiteling "los" wordt meegestuurd mist de ondertiteling bij het afspelen van de opname.
Ik heb een paar keer gehad dat de ondertiteling wel werd getoond maar nu missen ze weer. Hoe kan ik de ondertiteling weer tevoorschijn toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...] Vanavond voetbal... Can't live without... etc etc...
Heb je al weer beeld eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Is dat jochie daar niet veel te jong voor...? O-)

* Fiber is gewoon jaloers op dat jochie!
Het is noodvoeding,nood breekt wetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:34

GerkeP

Vragen mag altijd........

buzzlightyear schreef op maandag 11 juni 2012 @ 18:28:
Vraag m.b.t. ondertiteling bij opnames op de Amino 540: bij een opname van een kanaal waar de ondertiteling "los" wordt meegestuurd mist de ondertiteling bij het afspelen van de opname.
Ik heb een paar keer gehad dat de ondertiteling wel werd getoond maar nu missen ze weer. Hoe kan ik de ondertiteling weer tevoorschijn toveren?
De Amino afstemmen op de zelfde zender en dan afspelen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Hoe zit het eigenlijk met overstappen voordat je aangesloten bent?

Ik heb ruim een jaar geleden bij voorinschrijving me aangemeld voor een provider. Alleen ligt sinds kort de vezel pas in de tuin, laat staan dat ie binnen is en geactiveerd is.

Ondertussen zijn er een hoop wijzigingen gedaan, en is het aanbod van XMS een stuk interessanter.(100Mbit ipv 50Mbit... gratis STB enz)
Zoals je snapt heb ik dus veel liever 100Mbit en een gratis STB, dan meer betalen voor 50Mbit en meuk in bruikleen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

De Amino afstemmen op de zelfde zender en dan afspelen
De ondertiteling werkt nu perfect! Je bent de held van de dag, mede namens moeder en kind :)

@webcare: wellicht al bekend bij jullie maar svp toevoegen aan bug fix lijstje, toch vreemd dat je moet afstemmen op de zender die je hebt opgenomen om de ondertiteling te kunnen zien van een opname...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:44:
Zoals je snapt heb ik dus veel liever 100Mbit en een gratis STB, dan meer betalen voor 50Mbit en meuk in bruikleen....
Bij 50mbit is de STB toch ook gratis? Alleen de HD-recorder kost 99 euro, en zelfs dan zijn ze allebei nog in bruikleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:17
Tsunami schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:57:
[...]

Bij 50mbit is de STB toch ook gratis? Alleen de HD-recorder kost 99 euro, en zelfs dan zijn ze allebei nog in bruikleen.
Bij mij weten zijn de stb's niet in bruikleen

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:39:

De storing in Soesterberg is vannacht opgelost, al onze diensten werken weer. ^Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:05:
[...]

De ondertiteling werkt nu perfect! Je bent de held van de dag, mede namens moeder en kind :)

@webcare: wellicht al bekend bij jullie maar svp toevoegen aan bug fix lijstje, toch vreemd dat je moet afstemmen op de zender die je hebt opgenomen om de ondertiteling te kunnen zien van een opname...
Dit probleem is bekend bij Glashart Media. De verwachting is dat er voor eind juli een firmware update zal komen waarmee dit probleem zal worden opgelost, er is nog geen definitieve planning bekend. ^Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 11 juni 2012 @ 22:44:
Hoe zit het eigenlijk met overstappen voordat je aangesloten bent?

Ik heb ruim een jaar geleden bij voorinschrijving me aangemeld voor een provider. Alleen ligt sinds kort de vezel pas in de tuin, laat staan dat ie binnen is en geactiveerd is.

Ondertussen zijn er een hoop wijzigingen gedaan, en is het aanbod van XMS een stuk interessanter.(100Mbit ipv 50Mbit... gratis STB enz)
Tsunami schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:57:
[...]

Voor onze nieuwe (IPTV) klanten is de eerste ontvanger altijd tegen gereduceerd tarief, de SD en HD ontvanger zijn gratis en de HD recorder kost eenmalig 99 euro. In beide gevallen wordt de ontvanger eigendom van onze klant. ^Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:09:
[...]

De storing in Soesterberg is vannacht opgelost, al onze diensten werken weer. ^Tim
Thx. Ik had het al gemerkt vanochtend. Erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
@Webcare: kan de default voor de twee belgische zenders niet gewoon op SD gezet worden? Zoals bekend worden wij net als iedereen gek van de diashow op HD, en het handmatig van HD op SD zetten heeft slechts een tijdelijke houdbaarheid. Elke keer die instelling moeten wijzigen geeft veel irritatie.
HD heeft geen enkele meerwaarde zo, dus laat het er alsjeblieft gewoon vanaf halen totdat het probleem opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 09:08
Vrijdag dan toch de keuze gemaakt om over te stappen doordat Reggefiber een NL elftal shirt kado deed wanneer ik mijn abonnement in hun winkel aan zou vragen.

Nu is het wachten tot er daadwerkelijk glasvezel is, wat helaas volgens de planning pas ergens in september zal worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Wordt het in de toekomst nog mogelijk dat de Glashart app op de Galaxy s2 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andre1971 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:09:
Wordt het in de toekomst nog mogelijk dat de Glashart app op de Galaxy s2 werkt?
Voorlopig is hier nog niets over bekend. We worden door Glashart op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen dus als er een nieuwe mogelijkheden zijn dan zullen we dit zeker doorgeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:01:
@Webcare: kan de default voor de twee belgische zenders niet gewoon op SD gezet worden? Zoals bekend worden wij net als iedereen gek van de diashow op HD, en het handmatig van HD op SD zetten heeft slechts een tijdelijke houdbaarheid. Elke keer die instelling moeten wijzigen geeft veel irritatie.
HD heeft geen enkele meerwaarde zo, dus laat het er alsjeblieft gewoon vanaf halen totdat het probleem opgelost is.
We hebben dit verzoek doorgegeven aan Glashart, we kunnen echter niet garanderen dat dit ook daadwerkelijk wordt aangepast. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

@webcare: zouden jullie het kunnen aanmaken van een persoonlijke zendervolgorde/favorietenlijst kunnen toevoegen aan de lijst van must haves van features in de Amino 540? Het is niet van deze tijd dat we een gedwongen volgorde door onze 'str*t' geduwd krijgen.

(overigens weet ik dat de aanbieders andere belangen hebben als het aankomt op zendervolgorde en de controle daarover door de aanbieders maar dat is een andere (lange) discussie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:10:
@webcare: zouden jullie het kunnen aanmaken van een persoonlijke zendervolgorde/favorietenlijst kunnen toevoegen aan de lijst van must haves van features in de Amino 540? Het is niet van deze tijd dat we een gedwongen volgorde door onze 'str*t' geduwd krijgen.
Dit verzoek hebben we ook aangegeven bij Glashart, we verwachten echter geen verandering op korte / middellange termijn. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
buzzlightyear schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:10:
[...] (overigens weet ik dat de aanbieders andere belangen hebben als het aankomt op zendervolgorde en de controle daarover door de aanbieders maar dat is een andere (lange) discussie).
Eigenlijk is het natuurlijk de zelfde discussie. Je kan niet zomaar wijzigingen doorvoeren te gunste van de ene partij zonder na te denken over de consequenties die het heeft voor de andere partij. Jammer genoeg zit momenteel het meeste geld bij de andere partij en zijn ze natuurlijk sterk afhankelijk van de zender aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickxbox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-08 12:31
@Webcare Op dit moment word iedereen in West Maas en Waal voorzien van Glasvezel. Dit word aangesloten door Reggefiber. Gister zijn ze bij mij thuis langs geweest om het binnen aan te sluiten. Nu vroeg ik mezelf af of dat jullie al een datum hebben wanneer jullie live willen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rickxbox schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:04:
@Webcare Op dit moment word iedereen in West Maas en Waal voorzien van Glasvezel. Dit word aangesloten door Reggefiber. Gister zijn ze bij mij thuis langs geweest om het binnen aan te sluiten. Nu vroeg ik mezelf af of dat jullie al een datum hebben wanneer jullie live willen gaan?
We zoeken graag uit wat de huidige planning is, kan je ons via DM je adresgegevens sturen? -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulCollector208
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-02 22:28
Wat een gedoe om klant te worden. In Amersfoort stond op 19 mei een stand van XMS om in te schrijven. Was al van plan om in te schrijven bij XMS voor 3 in 1 pakket met interactieve TV had alleen nog wat vragen. Dit was dus een mooi gelegenheid om wat vragen te stellen en meteen in te schrijven.

Het inschrijfformulier samen ingevuld met de vertegenwoordiger en kreeg er ook nog een gratis mini BBQ bij. Er werd mij verteld dat er binnenkort schriftelijk hier een bevestiging van zal krijgen. Op 1 juni nog steeds niks ontvangen en had zo mij twijfels of het allemaal wel is goed gegaan. Toch maar even de telefoon gepakt.

Wat blijkt nou, is de gehele inschrijving nergens terug te vinden in het systeem :(. Daar gaat het HD voetbal kijken. Via de telefoon alsnog maar weer ingeschreven en zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen en eind juni zou alles aangesloten zijn. Pak ik toch nog de finales mee.

Vandaag nog steeds niks ontvangen in de brievenbus en ben dus maar weer gaan bellen. Wat blijkt, is alweer de gehele inschrijving nergens terug te vinden :( Er werd mij geadviseerd om de inschrijving via internet alsnog te doen. Nou vergeet het maar, vind dit absoluut geen manier van zaken doen, zo maar inschrijven bij een ander maatschappij!

UPDATE - 13/06/2012 - 16:00

Na contact te hebben gehad met Sophie van XMS_webcare zijn de gegevens toch boven water gekomen. Het blijkt dat de postcode tot twee keer toe foutief is overgenomen. Hopelijk dat de aansluiting met spoed alsnog wordt gerealiseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door SoulCollector208 op 13-06-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoulCollector208 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 11:36:
Wat een gedoe om klant te worden. In Amersfoort stond op 19 mei een stand van XMS om in te schrijven. Was al van plan om in te schrijven bij XMS voor 3 in 1 pakket met interactieve TV had alleen nog wat vragen. Dit was dus een mooi gelegenheid om wat vragen te stellen en meteen in te schrijven.

Het inschrijfformulier samen ingevuld met de vertegenwoordiger en kreeg er ook nog een gratis mini BBQ bij. Er werd mij verteld dat er binnenkort schriftelijk hier een bevestiging van zal krijgen. Op 1 juni nog steeds niks ontvangen en had zo mij twijfels of het allemaal wel is goed gegaan. Toch maar even de telefoon gepakt.

Wat blijkt nou, is de gehele inschrijving nergens terug te vinden in het systeem :(. Daar gaat het HD voetbal kijken. Via de telefoon alsnog maar weer ingeschreven en zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen en eind juni zou alles aangesloten zijn. Pak ik toch nog de finales mee.

Vandaag nog steeds niks ontvangen in de brievenbus en ben dus maar weer gaan bellen. Wat blijkt, is alweer de gehele inschrijving nergens terug te vinden :( Er werd mij geadviseerd om de inschrijving via internet alsnog te doen. Nou vergeet het maar, vind dit absoluut geen manier van zaken doen, zo maar inschrijven bij een ander maatschappij!
Wat raar dat de inschrijvingen niet waren gelukt. Zou je je adresgegevens willen sturen via DM of mail? Wij willen graag kijken of deze toch niet ergens gevonden zijn. In ieder geval excuses voor deze situatie.- Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Eigenlijk is het natuurlijk de zelfde discussie. Je kan niet zomaar wijzigingen doorvoeren te gunste van de ene partij zonder na te denken over de consequenties die het heeft voor de andere partij. Jammer genoeg zit momenteel het meeste geld bij de andere partij en zijn ze natuurlijk sterk afhankelijk van de zender aanbieders.
Idd dezelfde discussie waar de consument uiteindelijk de dupe is (geworden) en een waardeloze volgorde voorgeschoteld krijgt. "Vroeger" was niet alles beter maar je kon gewoon zelf de zendervolgorde instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Dit komt omdat de consument zo veel mogelijk wil voor zo min mogelijk geld. Dit probleem is trouwens echt niet alleen bij IPTV, dit zie je ook terug bij andere digitale tv systemen.

Overigens snap ik het probleem niet zo goed. De zenders die je vaak bekijkt weet je toch wel te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006

Thasaidon

If nothing goes right, go left

buzzlightyear schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:32:
[...]

Idd dezelfde discussie waar de consument uiteindelijk de dupe is (geworden) en een waardeloze volgorde voorgeschoteld krijgt. "Vroeger" was niet alles beter maar je kon gewoon zelf de zendervolgorde instellen...
Of je neemt een HTPC, dan kun je wel zelf de indeling bepalen en zenders die je niet kijkt gewoon weglaten ;)
Maar wat Phoolie zegt... na een tijdje weet je de zender nummers wel van je favoriete zenders, tenzij ze die weer eens veranderen...

[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 13-06-2012 13:27 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:58:
Dit komt omdat de consument zo veel mogelijk wil voor zo min mogelijk geld. Dit probleem is trouwens echt niet alleen bij IPTV, dit zie je ook terug bij andere digitale tv systemen.

Overigens snap ik het probleem niet zo goed. De zenders die je vaak bekijkt weet je toch wel te vinden?
Bij een CI+ TV kan je de zenders in elke gewenste volgorde zetten, land op overig, taal op Nederlands en je zet elk kanaal waar je maar wil, de meest populaire zenders staan bij mij van 1 tm 40 maar da's bij DVB-C.
Bij IPTV en losse decoders wordt het moeilijker, je vraagt zender 32 op en je krijgt zender 32, maar als je zelf zou kunnen nummeren moet er ergens in de decoder wel een tabel opgeslagen kunnen worden dat als je bv RTL 5 op 6 hebt gezet en SBS6 op 5 dat die zenders zijn omgewisseld, wil je RTL 5 zien en je drukt op 6 dan moet de decoder weten,dat ie 5 moet laten zien. (simple version)
Het zal meer geheugenruimte en CPU belasting vragen en daar zijn die amino's al niet zo ruim in bemeten.
Er moet een complete tabel opgeslagen worden met daarin verwijzingen van jouw nummer naar het echte nummer en in de software moet een dusdanige verandering komen dat dit moet worden opgeslagen.
Ik zie het niet snel veranderen,de hele middleware moet herschreven worden en de 110 en 130 die toch al niet van die krachtpatsers zijn zullen het vermoedelijk helemaal niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv (6 jaar oud, HD ready) heeft het loodje gelegd, dus ik ben op zoek naar een vervangend exemplaar, bij voorkeur full HD. Ik heb al jaren interactieve tv van XMS, maar nog geen HD - de HD pilot was toen zelfs nog maar in voorbereiding, zo'n trouwe klant ben ik. Klopt het nu dat ik toch moet bijbetalen als ik een HD-stb zou willen? Dat zou ik op z'n zachtst gezegd niet bepaald klantvriendelijk vinden. Ik zou op z'n minst verwachten dat er voor oude klanten die al een SD-stb hebben omdat de HD-exemplaren nog niet beschikbaar waren, een kortingsmogelijkheid zou zijn, nu nieuwe klanten de HD-stb gratis krijgen.
Daarnaas bieden de HD-stb's op dit moment, als ik goed ben geïnformeerd, 720p en 1080i terwijl een full-HD-tv 1080p kan weergeven. Zit 1080p al in de pijplijn en zo ja, is hier al een termijn op te plakken? En zijn de huidige stb's softwarematig te upgraden naar 1080p, of zou er dan weer een nieuwe moeten komen? Ik voel er weinig voor om weer achter de feiten aan te lopen, dus als het nu al bekend is dat 1080p op komst is, wacht ik liever nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:25:
Zit 1080p al in de pijplijn en zo ja, is hier al een termijn op te plakken? En zijn de huidige stb's softwarematig te upgraden naar 1080p, of zou er dan weer een nieuwe moeten komen? Ik voel er weinig voor om weer achter de feiten aan te lopen, dus als het nu al bekend is dat 1080p op komst is, wacht ik liever nog even.
Je gaat het verschil tussen 1080i en 1080p niet zien bij normaal gebruik. 1080p kost ook veel teveel bandbreedte waardoor het zeer onwaarschijnlijk is dat omroepen op korte termijn (als ze dat überhaupt al gaan doen) in 1080p gaan uitzenden. Eigenlijk zenden alle omroepen uit in 1080i of 720p. 1080p kost teveel bandbreedte. Overigens kan de M540 (recorder) wel 1080p uitspugen. Van de niet-recorder weet ik het eerlijk gezegd niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 13-06-2012 16:33 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

De A140 kan dit ook :)

Er zijn een aantal acties geweest waarbij je relatief goedkoop aan een HD ontvanger/recorder kon komen bij verlenging van een jaar (die zullen nog wel een keer voorbij komen). Echter gaat de maandelijkse prijs dan wel met €4,95 omhoog (jij zit nog op het tarief waar je éénmalig voor je ontvanger hebt betaald en daarmee de dienst gratis krijgt). Je kan op mijnXMS wel een ontvanger kopen á €149,- zonder dat je maandelijkse kosten omhoog gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 13-06-2012 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Of Digi TV opzeggen en weer een nieuwe klant worden :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:23:
[...]
...heel verhaal...
Het zal meer geheugenruimte en CPU belasting vragen en daar zijn die amino's al niet zo ruim in bemeten.
Dat valt heel erg mee. Het zou een extra entry in de tabel zijn waar de zenders in staan. Net zoals je nu ook per zender kunt aangeven dat je 'm locked of niet. Het is iets meer data, maar zolang er ruimte is om steeds meer interactieve apps toe te voegen geloof ik niet dat we aan de top van de capaciteit van de amino's zitten.
Het probleem zal 'm meer zitten in extra programmeerwerk.

Maar het blijft een raar verhaal dat je niet de mogelijkheid hebt om zelf te bepalen welke zenders je leuk vind en die in een eigen favorietenlijst te zetten (en ook nog in je eigen volgorde). Het is een stukje gebruikersgemak.

Bij UPC hebben we overigens die sorteerfunctie ook eens aangevraagd middels een soort van petitie. Die hebben ze toen wel toegezegd, maar vooralsnog is het nogsteeds niet mogelijk. Het zou niet met commerciele belangen te maken hebben, maar firmware update bij UPC gaan echt mega traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:34:
Of Digi TV opzeggen en weer een nieuwe klant worden :)
Dat gaat hem niet worden denk ik, ze houden vast wel bij welke adressen een STB/PVR hebben ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Met IPTV ga je een nieuw jaarcontract aan, de IPTV box is dan ook eigendom.
Opzeggen en opnieuw IPTV klant worden zal dus geen enkel probleem zijn, je zal alleen geen korting of gratis IPTV krijgen voor een aantal maanden.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wordt dat niet gezien als een bestaande klant die een aanvullende optie aan/uit zet en dus geen recht heeft op een nieuwe gratis STB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik kreeg laatst per mail dat aanbod >> IPTV + Gratis HD STB en de eerste 2 of 3 maanden gratis (heb geen IPTV meer)

Je hebt een jaarcontract en de STB is eigendom, na dat jaarcontract kun je dus:
Opnieuw onderhandelen (nieuw jaarcontract + gratis HD STB)
Willen ze dit niet doen dan:
Opzeggen en de dag erna opnieuw aanvragen (inclusief gratis HD STB) en je "oude" 2e STB meteen aanmelden zodat je geen dag zonder IPTV zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier vanmorgen alle zenders weg op dvb-c.
Alleen ned 1, 2 en 3 en wijchense omroep :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:25:
Mijn tv (6 jaar oud, HD ready) heeft het loodje gelegd, dus ik ben op zoek naar een vervangend exemplaar, bij voorkeur full HD. Ik heb al jaren interactieve tv van XMS, maar nog geen HD - de HD pilot was toen zelfs nog maar in voorbereiding, zo'n trouwe klant ben ik. Klopt het nu dat ik toch moet bijbetalen als ik een HD-stb zou willen? Dat zou ik op z'n zachtst gezegd niet bepaald klantvriendelijk vinden. Ik zou op z'n minst verwachten dat er voor oude klanten die al een SD-stb hebben omdat de HD-exemplaren nog niet beschikbaar waren, een kortingsmogelijkheid zou zijn, nu nieuwe klanten de HD-stb gratis krijgen.
Daarnaas bieden de HD-stb's op dit moment, als ik goed ben geïnformeerd, 720p en 1080i terwijl een full-HD-tv 1080p kan weergeven. Zit 1080p al in de pijplijn en zo ja, is hier al een termijn op te plakken? En zijn de huidige stb's softwarematig te upgraden naar 1080p, of zou er dan weer een nieuwe moeten komen? Ik voel er weinig voor om weer achter de feiten aan te lopen, dus als het nu al bekend is dat 1080p op komst is, wacht ik liever nog even.
Wanneer je een nieuwe settopbox wilt bestellen en je hebt er al een, dan zal je ervoor moeten betalen. Wanneer je vragen hebt over de prijs die er voor jou aanhangt, kunt je het beste contact opnemen met de orderdesk via orderdesk@xmsnet.nl. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loveparade schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:20:
Hier vanmorgen alle zenders weg op dvb-c.
Alleen ned 1, 2 en 3 en wijchense omroep :(
Hier is geen algemene storing over bekend. Stroom er even af gehad en opnieuw erop gedaan? Zijn er meer klanten met dit probleem? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:15:
[...]

Wanneer je een nieuwe settopbox wilt bestellen en je hebt er al een, dan zal je ervoor moeten betalen. Wanneer je vragen hebt over de prijs die er voor jou aanhangt, kunt je het beste contact opnemen met de orderdesk via orderdesk@xmsnet.nl. - Sophie
Niet als je doet wat fast-server zegt. Dat jullie dat liever niet willen is een ander vehaal. Ik zie nergens in de kleine lettertjes staan dat je niet je abbo mag opzeggen om een dag later een nieuw contract aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:16:
[...]

Hier is geen algemene storing over bekend. Stroom er even af gehad en opnieuw erop gedaan? Zijn er meer klanten met dit probleem? - Sophie
Ook analoog missen zenders. Ben nu niet thuis, zal straks de stroom er eens afhalen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 09:11
3825 JC, hier gisteravond ook al.
Net even gekeken en mijn televisie kan de kanalen weer vinden (zonder eerst stroom eraf te halen)
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:16:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekool
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 09:11
Vraag?

Ik heb 2 telefoonlijnen via XMS (1 privé en 1 zakelijk).
Om niet teveel telefoons in huis te hebben, wil ik eigenlijk met de 2 lijnen op 1 telefoon (draadloos, gigaset C385) kunnen ontvangen en kunnen bellen.

Ik ben hiervoor wel een switch (AX520 2 Line Switch) tegengekomen, die volgens mij niet meer beschikbaar is.
KPN biedt de mogelijkheid om één of beide telefoonnummers toe te wijzen aan één telefoonpoort op het modem, zodat zowel privé en zakelijk op alle telefoons binnenkomen.

Zijn hier andere oplossingen voor bij XMS of via hardware, of heeft XMS (binnenkort) ook die mogelijk tot het bundelen van die 2 lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekool schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:39:
Zijn hier andere oplossingen voor bij XMS of via hardware, of heeft XMS (binnenkort) ook die mogelijk tot het bundelen van die 2 lijnen?
Via XMS is het niet mogelijk om de 2 lijnen te bundelen. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Je kan via mijnXMS wel nummers doorschakelen...dus je zakelijke lijn direct doorzetten naar privé (en daar evt nog een voicemail over gooien). Dan heb je dus bereikbaarheid van 2 lijnen op 1 telefoon, maar je belt wel altijd uit met privé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Misschien kan je 1 lijn overzetten naar een VOIP provider en dan kan je via van die VOIP kastjes (met mogelijkheid tot aansluiten van 1 analoge lijn(dacht de Sipura 3000)). Voordeel is dan ook dat je een dialplan kan maken zodat je voor ieder gesprek via de goedkoopste provider belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:12:
Je kan via mijnXMS wel nummers doorschakelen...dus je zakelijke lijn direct doorzetten naar privé (en daar evt nog een voicemail over gooien). Dan heb je dus bereikbaarheid van 2 lijnen op 1 telefoon, maar je belt wel altijd uit met privé :)
Dat is precies de oplossing maar: bij een doorschakeling betaal je wel de kosten van het gesprek.
Om het beter te doen, je kijkt op welk nummer er het meest gebeld wordt,en neemt daar een onbeperkt bellen pakket op van 9,95 en verbind dat dat vervolgens door naar het 2e nummer.
Behalve mobiele gesprekken, kost het dan niets op die 9,95 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Nu online

DjVe

Hatsaflats!

Nick39 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Dat is precies de oplossing maar: bij een doorschakeling betaal je wel de kosten van het gesprek.
Om het beter te doen, je kijkt op welk nummer er het meest gebeld wordt,en neemt daar een onbeperkt bellen pakket op van 9,95 en verbind dat dat vervolgens door naar het 2e nummer.
Behalve mobiele gesprekken, kost het dan niets op die 9,95 na.
die €9,95 geld voor beide lijnen, dus dat maakt verder niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DjVe schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:21:
[...]

die €9,95 geld voor beide lijnen, dus dat maakt verder niet zoveel uit ;)
Da's nog beter, ik dacht dat het alleen per lijn was, als nu gesprekken van lijn 1 naar 2 gratis waren, was het helemaal mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Elders op het forum zie ik het volgende bericht. Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Per 3 juli een aantal zenderwijzigingen analoog en DVB-C. Bij IPTV verdwijnen 2 zenders per 3 juli. Het gaat de laatste tijd wel lekker met het verwijderen van zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Lijkt er juist beter op te worden. Ketnet erbij en wat buitenlandse zut er uit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear

buzzlightyear

Maar wat Phoolie zegt... na een tijdje weet je de zender nummers wel van je favoriete zenders, tenzij ze die weer eens veranderen...
Uiteraard ken ik er wel een paar maar lekker ouderwets zappen is er niet bij (dus met channel up/down button) want dan blijf je wel de 'overbodige' kanalen zien.

Wellicht is het een "generatie kloof"; ben van de oudere stempel en gewend eigen volgorde te kunnen bepalen. "jongere" generaties weten waarschijnlijk niet beter dan dat de provider de volgorde dicteert en accepteert het dan ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:20:
Lijkt er juist beter op te worden. Ketnet erbij en wat buitenlandse zut er uit... :)
Ketnet is zeker interessant, maar jammer dat er bij IPTV 2 (nietszeggende, dat dan wel) zenders verdwijnen en er niks voor terug komt (bijvoorbeeld VH1, FoxLife, SWR, Eurosport 2 HD of Boomerang). ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:15:
Elders op het forum zie ik het volgende bericht. Lijbrandt_Desk in "Lijbrandt: vragen en klachten"

Per 3 juli een aantal zenderwijzigingen analoog en DVB-C. Bij IPTV verdwijnen 2 zenders per 3 juli. Het gaat de laatste tijd wel lekker met het verwijderen van zenders...
De analoge zenderwijzigingen zijn door uitspraken van programmaraden, een achterhaald instituut dat nog steeds zenderwijzigingen opdringt, en die lui krijgen tussen de 200 en 300 euro per lid per gehouden vergadering alleen om op te komen draven,en vergaderen minimaal elk kwartaal dus tel uit je winst,helaas is de wet om ze af te schaffen er niet doorheen omdat het kabinet gevallen is.
Al Maghribia is een mislukte poging ook wat Marokkaanse kijkers over te halen,maar veel Marokkanen kunnen via de schotel tientallen zenders ontvangen in hun eigen taal, FTA, dus waarom zouden ze dat via de vezel gaan kijken... ERT World is een Griekse herhaalzender die ala BVN programma's van de gewone Griekse zenders uitzendt, en is online ook te kijken... staat straks veel leuker om nieuwe zenders aan te kondigen dan om te ruilen, Canvas is het nieuwe Belgische net.. alleen waarom zenders uit het IPTV aanbod worden gehaald is wat raar..ruimtegebrek kan het niet zijn zoals bij de kabelaars..
Heeft mogelijk ook hiermee te maken:
http://www.totaaltv.nl/ni...ort_2_HD_ook_bij_KPN.html

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 14-06-2012 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006

Thasaidon

If nothing goes right, go left

buzzlightyear schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:44:
[...]

Uiteraard ken ik er wel een paar maar lekker ouderwets zappen is er niet bij (dus met channel up/down button) want dan blijf je wel de 'overbodige' kanalen zien.

Wellicht is het een "generatie kloof"; ben van de oudere stempel en gewend eigen volgorde te kunnen bepalen. "jongere" generaties weten waarschijnlijk niet beter dan dat de provider de volgorde dicteert en accepteert het dan ook maar.
Nog een voordeel van de HTPC... je maakt zo een lijst met favorieten en zpt dan allen tussen die zenders :)
Maar troost je, ik ben ook van die generatie die zelf bepaalde wat je waar hebt, maar dat kon toen (en nog) met analoog. Digitale tv is daar (zoals het nu bestaat) niet geschikt voor.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Het had ook nog zin toen je 30 zenders op een leuke volgorde kon zetten. Straks zijn dat een paar honderd zenders. daar is geen beginnen meer aan...

Ik vind de volgorde van iptv best aardig. Kan beter, maar toch niet heel slecht. Die zenders tussen RTL8 en de VRT mogen verhuizen van mij, 13th Street wat 'dichterbij', veel meer zou ik waarschijnlijk niet eens wijzigen, hooguit een regiozender wat 'dichterbij', die zit nu zo ver dat ik er nooit meer naar kijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:22:
Het had ook nog zin toen je 30 zenders op een leuke volgorde kon zetten. Straks zijn dat een paar honderd zenders. daar is geen beginnen meer aan...

Ik vind de volgorde van iptv best aardig. Kan beter, maar toch niet heel slecht. Die zenders tussen RTL8 en de VRT mogen verhuizen van mij, 13th Street wat 'dichterbij', veel meer zou ik waarschijnlijk niet eens wijzigen, hooguit een regiozender wat 'dichterbij', die zit nu zo ver dat ik er nooit meer naar kijk...
Een regiozender op kanaal 40 (na de Zender vd Maand) zou een prima uitkomst zijn. Gevolgd door de lokale omroepen zodat we die ook kunnen bekijken. Zitten nu verstopt ergens in de 2000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

elwinvangestel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:25:
[...]
Een regiozender op kanaal 40 (na de Zender vd Maand) zou een prima uitkomst zijn. Gevolgd door de lokale omroepen zodat we die ook kunnen bekijken. Zitten nu verstopt ergens in de 2000...
Inderdaad, dat is eigenlijk nog het grootste manco van de huidige indeling

Maar dat komt waarschijnlijk omdat ze geen custom indeling per regio kunnen maken. En alle regiozenders rond de 40 zou niet passen en zou ik ook niet prettig vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Fiber op 14-06-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
Fiber schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:26:
[...]

Inderdaad, dat is eigenlijk nog het grootste manco van de huidige indeling
Waar kunnen we dit voorstel neerleggen? Bij XMS of moeten we daarvoor Glashart aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Onnet (XMS-XMS) gesprekken zijn gratis. Dus als je nummer A op lijn 1 hebt, nummer B op lijn 2, en je schakelt B door naar A, dan kost dat niks extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:06
Nick39 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:23:
[...]

Bij een CI+ TV kan je de zenders in elke gewenste volgorde zetten, land op overig, taal op Nederlands en je zet elk kanaal waar je maar wil, de meest populaire zenders staan bij mij van 1 tm 40 maar da's bij DVB-C.
Bij IPTV en losse decoders wordt het moeilijker, je vraagt zender 32 op en je krijgt zender 32, maar als je zelf zou kunnen nummeren moet er ergens in de decoder wel een tabel opgeslagen kunnen worden dat als je bv RTL 5 op 6 hebt gezet en SBS6 op 5 dat die zenders zijn omgewisseld, wil je RTL 5 zien en je drukt op 6 dan moet de decoder weten,dat ie 5 moet laten zien. (simple version)
Er moet een complete tabel opgeslagen worden met daarin verwijzingen van jouw nummer naar het echte nummer en in de software moet een dusdanige verandering komen dat dit moet worden opgeslagen.
Ik zie het niet snel veranderen,de hele middleware moet herschreven worden en de 110 en 130 die toch al niet van die krachtpatsers zijn zullen het vermoedelijk helemaal niet kunnen.
Een Amino kent gewoon presetnummers,en de middleware bepaald welke zender op dit kanaal zit.
Dit kan fixed vanuit de firmware, kan via dhcp opties geprovisioned worden, of via een API.

Een custom-zendervolgorde vergt 0,0 extra 'energie' van de Amino. Alleen zal de middleware aangepast moeten worden, zodat adhv macadres oid een Amino z'n eigen zendervolgorde krijgt. (Volgens mij kun je een losse kanalenlijst niet via een dhcp optie provisionen,dus zal het via een JMACX call moeten). En dat vergt wel wat aanpassingen in de middleware van GHM,los van het feit dat je ook nog eens te maken hebt met een zooi providers die de dienst afnemen en onder hun eigen pakket verkopen.

Alternatief is om zelf gewoon keihard een chnls.txt file in je amino te proppen (/mnt/nv/chnls.txt) / invoeren op de STB via keyboard of mee te bakken in de firmware en de box opnieuw te flashen, of zelf middleware gaan draaien (of een pagina ergens online gooien en vanuit daar JMACX calls op je box afvuren.Default startpagina kun je nl wel via dhcp provisionen.(Maar dan moet je zelf een dhcp server gaan draaien voor je amino)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:21

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb onlangs XMS aangevraagd en alleen het basispakket Internet, TV en bellen a 45 euro per maand gekozen. Tot mijn verbazing is er vandaag toch zo'n Amino bij mij bezorgd :?

Iemand een idee waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Foutje van XMS...? Of toch wellicht per ongeluk de optie digitale (ip)tv aangevinkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elwinvangestel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:25:
[...]

Bij Ziggo hebben ze die in de 900 geplaatst, als je dus vanaf 1 naar beneden zapt,kom je gelijk bij de regiozenders uit, is dat geen beter idee ? Je hoeft ook niets uit je hoofd te leren, druk op 1, dan naar beneden en voila, eerst vond ik het idioot maar het is heel handig.
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:33:
[...]

Onnet (XMS-XMS) gesprekken zijn gratis. Dus als je nummer A op lijn 1 hebt, nummer B op lijn 2, en je schakelt B door naar A, dan kost dat niks extra's.
Ik zit al zo lang bij XMS dat ik blijkbaar de belbundels/tarieven/voorwaarden niet eens meer uit mijn hoofd weet, excuus.

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 14-06-2012 22:54 . Reden: Reply op mathop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:33:
[...]

Ik heb ook twee nummers. Als ik in poort 2 GEEN stekker heb, schakelt hij binnenkomende gesprekken automatisch door naar het aangesloten toestel op poort 1. Uitgaand bellen kan dan alleen via het nummer op de aangesloten poort (logisch) maar daarmee is het dus zonder kosten erg eenvoudig opgelost.....
De moeite waard om eens te proberen denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Ik heb ook twee nummers. Als ik in poort 2 GEEN stekker heb, schakelt hij binnenkomende gesprekken automatisch door naar het aangesloten toestel op poort 1. Uitgaand bellen kan dan alleen via het nummer op de aangesloten poort (logisch) maar daarmee is het dus zonder kosten erg eenvoudig opgelost.....
De moeite waard om eens te proberen denk ik. :)
Gewoon in je mijn XMS portal doorschakelen invullen, of via *21*nummerlijn2# lijkt me makkelijker.
Laatste keer dat ik een keyboard op een amino aansloot deed die 0, niks... en even zelf flashen, zal voor de doorsnee gebruiker niet zo haalbaar zijn vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Hmm - sinds een handmatige software update gevolgd door een herstart denkt mijn Amino M540 dat het 2 uur eerder op de dag is ... en ik weet maar geen middel om hem van zijn kuren af te helpen :-/ Zie ik iets over het hoofd in de systeem-instellingen?
Pagina: 1 ... 15 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.