XMS Glasvezel ervaring - XV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste
Acties:
  • 119.632 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit ff met dat IPv6 in mijn maag en ik snap er geen sikkepit van.
Ok, elk apparaat krijgt een IPv6 adres en kan rechtstreeks benaderd worden, maar hoe zit dat dan achter mijn router ?
Ik gebruik een Linksys WRT-610 en deze heeft ip6 support.
Gaat XMS iedereen verplicht op IPv6 zetten of blijft het oude systeem ook meedraaien.
Wat gebeurt er met mijn interne apparaten,kan ik die nog via IPv4 bereiken of niet ?
Op dit moment staat 6to4 aan en als ik een uitsluitend IPv6 page wil bereiken kan dat.
http://www.6.daveboonstra.nl/
Dat geeft als resultaat :
Nederlands:
Deze pagina is alleen bereikbaar via ipv6
Jouw IP is: [2002:52d7:200e:0:15ac:df2b:XXXX:XXX]

- Begint dit adres met 2001:0: dan gebruik je een Teredo adres.
- Begint dit adres met 2001:470: dan heb je een tunnel van Hurricane Electric (tunnelbroker.net).
- Begint dit adres met 2001:5c0: dan heb je een tunnel van freenet6 = Hexago (gogo6.com).
- Begint dit adres met 2001:888: of 2001:980: dan heb je een adres van XS4ALL.
- Begint dit adres met 2002: dan gebruik je een 6to4 adres.

Zet ik 6to4 uit dan kan ik de page niet meer bereiken.

Een andere test geeft aan:

Uw IPv4 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) 82.215.xxx.xxx
Uw Ipv6 adres op het publieke Internet is (waarschijnlijk) [2002:52d7:200e:0:15ac:df2b:XXXX:XXX]
Uw IPv6 service is vermoedelijk: 6to4

8/9 tests run
Gefeliciteerd! U lijkt een werkende IPv4- en IPv6-verbinding te hebben. Als een website via IPv6 bereikbaar is, zal uw webbrowser via IPv6 verbinden. Let op: uw browser lijkt IPv4 de voorkeur te geven boven IPv6 als beiden mogelijk zijn. Dit zou in de toekomst invloed kunnen hebben op de correctheid van websites die uw locatie proberen te gokken.

Het lijkt erop dat u een publieke 6to4 gateway gebruikt. Het is mogelijk dat uw router dit automatisch doet. Dergelijke gateways hebben geen service level agreements, u kunt daardoor problemen met de beschikbaarheid en kwaliteit. Native IPv6 via uw ISP werkt beter. [meer info]

Uw DNS server (mogelijk beheerd door uw ISP) lijkt geen toegang tot het IPv6-Internet te hebben, of is zo geconfigureerd dat daar geen gebruik gemaakt van wordt. Dit kan in de toekomst uw bereikbaarheid naar IPv6-only websites beperken

Ik zit vooral met het feit,wat gebeurt er met het interne netwerk, en ben ik er klaar voor als het wordt ingevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Nick zover ik weet gebruikt de ISPfabriek IPv6 RD (6-to-4 tunneled) en géén echte IPV6 adressen naar haar klanten toe.

Je bent dus volledig afhankelijk hoe de ISPfabriek dit heeft ingesteld, de problemen die jij noemt zie je ook terug als je op google naar "XMS IPv6" of "Lijbrandt IPv6" zoekt.

Ik zou de ISPfabriek dan ook willen aanraden om echte IPv6 adressen te gaan uitgeven dan wel via DHCP of Static.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:02:
Ik zit ff met dat IPv6 in mijn maag en ik snap er geen sikkepit van.
Ok, elk apparaat krijgt een IPv6 adres en kan rechtstreeks benaderd worden, maar hoe zit dat dan achter mijn router ?
Ik gebruik een Linksys WRT-610 en deze heeft ip6 support.
Gaat XMS iedereen verplicht op IPv6 zetten of blijft het oude systeem ook meedraaien.
Wat gebeurt er met mijn interne apparaten,kan ik die nog via IPv4 bereiken of niet ?
Op dit moment staat 6to4 aan en als ik een uitsluitend IPv6 page wil bereiken kan dat.
[...]
6to4 wil je niet gebruiken, behalve om heel even te testen

De dhcp-servers voor genexis geven een 6rd optie mee - dus als je gelukt hebt kun je via 6rd meeliften. (ipv6 setup -> 6rd tunnel -> automatic configuration). 6rd is iets minder evil dan 6to4. :)

Echter native ipv6 is nog nergens volgen mij, dus het blijft allemaal behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dat klopt echter snap ik dan niet waarom ze energie gaan steken in een beperkte oplossing.

Eerst waren er genoeg IPv4 adressen toen deze beperkt gingen worden kwamen de NAT routers zodat meerder clients achter 1 IPv4 adres konden zitten.
Deze oplossing is echter ook alweer achterhaald en de oplossing was IPv6 zodat iedere client zijn eigen adres zou hebben.

Nee wat gaan we doen we gaan IPv6 natten 8)7

Er zijn adressen genoeg, geef iedere klant een /64 en ga niet zelf lopen rommelen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

fast-server schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:26:
Er zijn adressen genoeg, geef iedere klant een /64 en ga niet zelf lopen rommelen.
Amen !

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39
Het idee van v6 is dat inderdaad elk apparaat een eigen 'publiek' IP krijgt. Je router doet dan geen NAT meer. Dat is even omschakelen in denken. Alles is dan dus gewoon vanaf internet bereikbaar, tenzij je een firewall op je router zet die dat voorkomt.
v6 kan gewoon naast v4 bestaan. In mijn huis draait er een sixxs tunnel op mijn router en heeft elke pc zowel een (publiek dus) v6 adres als een v4 adres (NAT, private). Ik firewall op de router. Ik sta geen 'SYN' toe naar binnen, dus een webserver die intern staat kun je niet benaderen via v6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:59

Fiber

Beaches are for storming.

Ik denk denk dat we ons bij XMS de eerste paar jaar nog geen zorgen hoeven te maken over ipv6... :)

Hoe lang gaat die DVB-C storing nog duren? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:42:
Hoe lang gaat die DVB-C storing nog duren? O-)
Het is helaas nog niet bekend hoelang deze storing zal gaan duren, Webcare houdt dit in de gaten en zal nieuwe informatie z.s.m. doorgeven. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:57

Thasaidon

If nothing goes right, go left

fast-server schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:26:
Dat klopt echter snap ik dan niet waarom ze energie gaan steken in een beperkte oplossing.

Eerst waren er genoeg IPv4 adressen toen deze beperkt gingen worden kwamen de NAT routers zodat meerder clients achter 1 IPv4 adres konden zitten.
Deze oplossing is echter ook alweer achterhaald en de oplossing was IPv6 zodat iedere client zijn eigen adres zou hebben.

Nee wat gaan we doen we gaan IPv6 natten 8)7

Idd, gooi je router de deur uit want daar heb je toch niets aan (als je de firewall niet gebruikt) en knal er gewoon een switch tussen... alles zo het internet op ;)

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:37:
@Nick39
Het idee van v6 is dat inderdaad elk apparaat een eigen 'publiek' IP krijgt. Je router doet dan geen NAT meer. Dat is even omschakelen in denken. Alles is dan dus gewoon vanaf internet bereikbaar, tenzij je een firewall op je router zet die dat voorkomt.
v6 kan gewoon naast v4 bestaan. In mijn huis draait er een sixxs tunnel op mijn router en heeft elke pc zowel een (publiek dus) v6 adres als een v4 adres (NAT, private). Ik firewall op de router. Ik sta geen 'SYN' toe naar binnen, dus een webserver die intern staat kun je niet benaderen via v6.
@Anderen, dank jullie wel, ik ben op een bepaalde manier dyslectisch en overal kun je ipv6 info krijgen maar of ik kan de juiste page niet vinden,of ik kan er geen gerichte vragen stellen.
Nu staat de 6to4 optie aan in mijn router,echter ik heb geen idee of de firewall in de router ook het ipv6 deel filtert.
Omdat er op mijn lijn nog geen enkele vorm van IPv6 staat moet ik 6to4 wel gebruiken omdat ik bepaalde echte IPv6 pages gewoon anders niet kan benaderen.
Nu is 6to4 alleen via een hidden page op de 610 aan en uit te schakelen maar ik heb even geen zin weer een nieuwe router te kopen en linksys beantwoord geen enkele vraag over IPv6 en of de firewall ja of nee het IPv6 verkeer ook monitort.
Ik weet wel dat in de meeste nas apparatuur die ik gebruik geen firewall zit,dus als XMS IPv6 aangooit en de Linksys firewall geen IPv6 ondersteunt ik dus feitelijk zonder enige controle apparatuur en inhoud zo op het net zet en dat vind ik geen prettig idee, daarnaast,hoe reken ik mijn externe/interne IP uit, er zijn calculators zat maar die vragen bv om een range,wat zet ik er neer, er zou iets van een IPv6 voor dummies moeten zijn, maar nu heb ik via nat de controle over welk apparaat ik van buitenaf benaderbaar laat zijn,straks blijkbaar niet meer of ik moet een hardware matige firewall gaan aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Nick39 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:01:
[...]

@Anderen, dank jullie wel, ik ben op een bepaalde manier dyslectisch en overal kun je ipv6 info krijgen maar of ik kan de juiste page niet vinden,of ik kan er geen gerichte vragen stellen.
Nu staat de 6to4 optie aan in mijn router,echter ik heb geen idee of de firewall in de router ook het ipv6 deel filtert.
Omdat er op mijn lijn nog geen enkele vorm van IPv6 staat moet ik 6to4 wel gebruiken omdat ik bepaalde echte IPv6 pages gewoon anders niet kan benaderen.
Nu is 6to4 alleen via een hidden page op de 610 aan en uit te schakelen maar ik heb even geen zin weer een nieuwe router te kopen en linksys beantwoord geen enkele vraag over IPv6 en of de firewall ja of nee het IPv6 verkeer ook monitort.
Ik weet wel dat in de meeste nas apparatuur die ik gebruik geen firewall zit,dus als XMS IPv6 aangooit en de Linksys firewall geen IPv6 ondersteunt ik dus feitelijk zonder enige controle apparatuur en inhoud zo op het net zet en dat vind ik geen prettig idee, daarnaast,hoe reken ik mijn externe/interne IP uit, er zijn calculators zat maar die vragen bv om een range,wat zet ik er neer, er zou iets van een IPv6 voor dummies moeten zijn, maar nu heb ik via nat de controle over welk apparaat ik van buitenaf benaderbaar laat zijn,straks blijkbaar niet meer of ik moet een hardware matige firewall gaan aanschaffen..
Je bent niet de enige... Mijn nas heeft wel een firewall maar die is alleen IPv4.
Sterker nog, volgens mij kan dat ding alleen maar IPv4 en geen IPv6 aan (moet ik ff nakijken).

En ik loop bij Netgear (heb een wndr3700) ook tegen een muur van stilte omtrent IPv6 en de firewall.
Het ding zou IPv6 aan moeten kunnen, maar ik kan verder nergens iets vinden over de filtering met de firewall.

Ook ik wil namelijk niet dat ze zo mijn bij al mijn systemen en nas kunnen komen... Dus er zal wel ergens gefilterd moeten worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 06-06-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Mijn (Synology) nas kan filteren op source IP adres (IPv4 en IPv6). Daarmee is de boel redelijk afgeschermd. In mijn fritzbox (7340) kan ik ook aangeven of bepaalde componenten via het IPv6 adres benaderbaar zijn vanaf het Internet.

Eigenlijk gebruik ik IPv6 connectivity grotendeels voor de nieuwsservers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
De storing op DVB-C is nog gaande (3812)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Officieel ondersteunt de linksys 610N geen IPv6 maar doet dit dus wel degelijk.
Alleen kan ik niet testen of de firewall dingen blokkeert op IPv6 want op dit packetfront ding in portaal gebied staat volgens mij ook geen IPv6.
Toevallig stuitte ik op een hidden page in de router:
http://ip_van_je_router/System.asp
Zet je Vista Premium op uit, dan heb je ook geen 6to4 meer.
Maar zodra XMS welke vorm van IPv6 dan ook gaat gebruiken zal ik dus moeten gaan kijken hoe ik e.e.a. toch kan beveiligen en dat betekent een nieuwe router want ik kan niets uitzetten,tenzij ik nog meer hidden pages kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht komen er tegen die tijd wel firmware updades voor de meest voorkomende routers...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:38:
Wellicht komen er tegen die tijd wel firmware updades voor de meest voorkomende routers...
Naar hardware princiepes is de WRT-610 natuurlijk al weer 2 jaar oud, ik heb versie 1,maar deze al dusdanig veranderd dat ie de software updates van versie 2 accepteert maar sinds 2010 is er al geen firmware update voor beiden uitgekomen... maar ook de nieuwste linksys/cisco's hebben in hun config nog niets staan over IPv6, officieel staat ook bij de 610 dat ie geen ondersteuning heeft voor IPv6 terwijl ie dat dus wel degelijk in zich heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Atom systeempje met 2 netwerkkaarten er in en die als firewall/gateway gebruiken, hoef je ook niet steeds een andere router te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dewaal schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:31:
De storing op DVB-C is nog gaande (3812)
Net even gebeld. Er wordt hard aan gewerkt, maar het is nog niet opgelost. Prognose: Hopelijk in de loop van de avond... :z

Zou er een hoofdkabel ergens zijn doorgespit ofzo? Dit soort storingen zijn toch redelijk zeldzaam, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

fast-server schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:48:
Atom systeempje met 2 netwerkkaarten er in en die als firewall/gateway gebruiken, hoef je ook niet steeds een andere router te kopen :)
Zijn ook al Pfsense hardwareboxjes, kost je ongeveer 150 euro, werkt altijd en krijgt gewoon zijn updates ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 20:03
Fiber schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:59:
[...]

Net even gebeld. Er wordt hard aan gewerkt, maar het is nog niet opgelost. Prognose: Hopelijk in de loop van de avond... :z

Zou er een hoofdkabel ergens zijn doorgespit ofzo? Dit soort storingen zijn toch redelijk zeldzaam, gelukkig.
Begint goed, ik ben nog geen maand klant bij XMS en vandaag als sinds 10 uur geen televisie meer.

[ Voor 33% gewijzigd door ngommers op 06-06-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

marigo schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 15:25:
Mijn (Synology) nas kan filteren op source IP adres (IPv4 en IPv6). Daarmee is de boel redelijk afgeschermd. In mijn fritzbox (7340) kan ik ook aangeven of bepaalde componenten via het IPv6 adres benaderbaar zijn vanaf het Internet.

Eigenlijk gebruik ik IPv6 connectivity grotendeels voor de nieuwsservers. ;)
Welke Synology (en welke DSM) heb jij als ik vragen mag?
Ik heb een DS111 met DSM3.2
Hij kan wel IPv6 aan binnen zijn IP config, maar de firewall is alleen IPv4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dit is gewoon pech. Komt eigenlijk nooit voor. En gewoon gelijk bellen, e-mailen schiet niet op. En als je echt haast hebt bel je gewoon dat 550 nummer ipv het 555 nummer, die pakken ze veel sneller op... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

fast-server schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:48:
Ik had ooit Freesco draaien, maar die heeft zijn beperkingen en toen dat systeem kapot ging ben ik de netgear maar gaan gebruiken... Misschien toch maar weer een (desktop) systeem in de meterkast met een Linux router erop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 20:03
Laat ik het hopen dat de TV het weer snel doet, en dat er niet al te vaak storingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Fiber schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 17:59:
[...]

dat lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:07
Zijn er actieve gebruikers, die al ervaringen hebben met de switch van InterNL naar ISPfabriek...... zal wel weinig verschil zijn maar hogere ping etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Loveparade schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:26:
[...]

Zijn ook al Pfsense hardwareboxjes, kost je ongeveer 150 euro, werkt altijd en krijgt gewoon zijn updates ;)
Hey waar is het "tweak" gehalte hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Het is hier (Almere) nogal wisselend, up en down haal ik 90Mb (maar niet tegelijk in een test) en ping is 5ms,
Verder lijkt Ah.nl uit de lucht te zijn maar dat ligt waarschijnlijk niet aan Xms :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 21:53
Ik heb mijn Amino M540 even gebruikt bij de buren, en daarna weer aangesloten. Nu geeft hij echter aan dat via mijn netwerkverbinding geen diensten worden geleverd. Opnieuw opstarten (d..v. drukken op OK) en een powercycle van het modem hebben niets opgeleverd.

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

musicfreak schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:54:
Ik heb mijn Amino M540 even gebruikt bij de buren, en daarna weer aangesloten. Nu geeft hij echter aan dat via mijn netwerkverbinding geen diensten worden geleverd. Opnieuw opstarten (d..v. drukken op OK) en een powercycle van het modem hebben niets opgeleverd.

Iemand nog tips?
Volgens mij heeft webcare een bericht gepost dat ze deze meldingen aan het onderzoeken zijn, ik kan de post zelf alleen niet terug vinden op dit moment :/ .

Stuur ze even je adresgegevens + je probleem en dan kunnen ze je vast wel verder informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
musicfreak schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:54:

Iemand nog tips?
Meestal verschijnt deze melding als de dienst (iptv) niet op jou lijn geactiveerd is of doordat de grhele diendt niet door gegeven word door hrt netwerk van reggefiber, door bijvoorbeeld een storing :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 07:46
In Hilversum heb ik inmiddels weer tv via DVB-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

fast-server schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:35:
[...]

Hey waar is het "tweak" gehalte hier :P
8 watt of 60 watt?
En omdat het pfsense is kun je heel veel tweaken :-D

Ik draai overigens pfsense gewoon virtueel op vsphere ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 06-06-2012 20:48 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Loveparade schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:47:
[...]

8 watt of 60 watt?

60 watt is wel een beetje overdreven, heb hier een debian server waar van alles en nog wat opdraait.
DH67CL mobo
2600K eist enabled 1,2Ghz 2 cores
GPU van de 2600K
4x2GB DDR3
2x 1TB HDD 7200rpm
1x 2TB HDD 5400rpm
zuinige 350 watt Be quiet voeding
Verbruik 41 watt

Heb hier ook een atom systeem (d510mo) als gateway gehad deze verbruikte met een 2e intel nic 22 watt met een gewone HDD, met een SSD kan daarvan nog wel wat van af :)

ontopic:

Kan webcare ons misschien vertellen wat de plannen m.b.t. IPv6 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:47:
[...]

8 watt of 60 watt?

Ik heb alles op led verlichting draaien en ben bezig met zonne energie, ik heb mijn stroomverbruik met 60% naar beneden gehaald,alles op samsung green harddisks,'s nachts schakelen servers en tv's zichzelf uit op timers,dus weer een apparaat er bij is beslist niet mijn voorkeur. In geld: van 269 naar 149 gas en licht per maand,webbrowsen gaat prima op de Galaxy tab met dock,dus ook de pc staat veel uit,gewoon een hobby geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
Nick39 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 23:10:
[...]

In geld: van 269 naar 149 gas en licht per maand,webbrowsen gaat prima op de Galaxy tab met dock,dus ook de pc staat veel uit,gewoon een hobby geworden.
Ik dacht dat ik al een grootverbruiker was met 245 euries/mnd. :? Gas was maar 133 m3 afgelopen jaar... de rest dus elektra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 11-09 21:53
TV werkt ondertussen weer. Gisteravond heeft de helpdesk de dienst eerst opnieuw geprovisioned, moest voordat ze dat deden de modem uitzetten en een uur wachten. Dat hielp helaas niet. Ze hebben vervolgens nogmaals alles opnieuw geprovisioned. Toen was de instructie dan ik 20 minuten daarna de stroom er een uur af moest halen. Dat werkte! Ben trouwens prima geholpen door XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Meultje schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 00:40:
[...]

Ik dacht dat ik al een grootverbruiker was met 245 euries/mnd. :? Gas was maar 133 m3 afgelopen jaar... de rest dus elektra..
En dan draaien er hier 5 nasservers, 2 Proliants met dubbele voeding, 5 tv's, 6 werkstations
Ik haal maar 170 euro gas en licht per maand (750 kuub gas op jaarbasis) met 5 personen?
Hebben jullie een wietplantage of iets er bij draaien??????

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afmelding analoge + DVB-C storing

De storing die wij hier gisteren hebben gemeld is sinds gisterenavond opgelost. Alle zenders zijn weer te ontvangen, mocht je nog steeds problemen ervaren stuur ons dan via DM je adresgegevens + toelichting. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat was de oorzaak van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:39:
Wat was de oorzaak van het probleem?
Schade aan een glasvezelkabel, het is helaas niet bekend waardoor deze is veroorzaakt. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Loveparade schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:03:
[...]

En dan draaien er hier 5 nasservers, 2 Proliants met dubbele voeding, 5 tv's, 6 werkstations
Ik haal maar 170 euro gas en licht per maand (750 kuub gas op jaarbasis) met 5 personen?
Hebben jullie een wietplantage of iets er bij draaien??????
Als je mijn zoon van 22 een wietplantage wilt noemen die allergisch is voor uit knoppen,dan wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Nick39 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:04:
[...] Als je mijn zoon van 22 een wietplantage wilt noemen die allergisch is voor uit knoppen,dan wel ja ;)
Ah, die kan je ook nog zijn computer, tv en uitgaansrechten ontnemen als die een lamp niet uitzet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Caelorum schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:49:
[...]

Ah, die kan je ook nog zijn computer, tv en uitgaansrechten ontnemen als die een lamp niet uitzet hoor :P
Of een centrale schakelaar voor zijn kamer zodat jij kan bepalen of hij stroom heeft of niet :)

offtopic:
Mijn stroomverbruik bleek hem toch voornamelijk in de tv en de vriezer te zitten. Voor een paar euro een stroommeter aanschaffen kan je erg veel geld besparen.. zo zie je dat de aanschaf van een nieuwe ledtv zich binnen 2 jaar terugverdiend heeft.. of dat je een vriezer op zolder hebt staan die in een week tijd even veel stroom verbruikt als een normale vriezer in 6-8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 09:08
Voor lampen die nog wel eens niet uitgedaan worden zou je een bewegingssensor kunnen gebruiken. Al zal dit op een slaapkamer wat lastiger gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:08:
[...]

Of een centrale schakelaar voor zijn kamer zodat jij kan bepalen of hij stroom heeft of niet :)

offtopic:
Mijn stroomverbruik bleek hem toch voornamelijk in de tv en de vriezer te zitten. Voor een paar euro een stroommeter aanschaffen kan je erg veel geld besparen.. zo zie je dat de aanschaf van een nieuwe ledtv zich binnen 2 jaar terugverdiend heeft.. of dat je een vriezer op zolder hebt staan die in een week tijd even veel stroom verbruikt als een normale vriezer in 6-8 maanden.
Helaas, zijn slaapkamer zit op een deel van mijn huiskamer groep, de LED tv gebruikt ruim 50% minder stroom dan mijn vorige LCD en die staat toch wel een uur of 6 aan,dus dat is een flinke, mijn LED monitor idem dito,maar aan leuke spotjes in de huiskamer "stookte" ik ook 120 watt per uur wat nu terug geblacht is naar 12 watt,met dezelfde spotjes alleen nu met smd leds en een hogere lichtopbrengst ( Edison leds) het verschil tussen 5 graden koud drinken of 7 graden koud drinken proef je niet maar levert op jaarbasis heel wat op.
Bewegings sensors gaan het niet halen, ik heb katten, maar ik heb een "telefoonmat" waarop je 6 telefoons kan laden,zodra van een telefoon de batterij vol is,schakelt de kabel zich uit,het zonnematje levert genoeg stroom om per dag mijn tablets te laden en de bewakingscam aan de voordeur te voeden,maar ja als meneer gaat slapen met de tv aan, al zo vaak gezegd,er zit een timer in,zet die op een uur,als je dan ligt te pitten gaat de tv uit,maar ja...dat krijg ik er niet in en Keith Bakker schijnt momenteel ook een heropvoedingscursus te krijgen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 15:02
Nick39 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 14:01:
timer in,zet die op een uur,als je dan ligt te pitten gaat de tv uit,maar ja...dat krijg ik er niet in en Keith Bakker schijnt momenteel ook een heropvoedingscursus te krijgen 8)
gebruik de denan methode: bereken wat hij per maand aan stroom onnodig verbruikt en laat hem dat 1x per maand voelen ;) (grappig hoe je zelf pas beseft wat je vader vroeger bedoelde als hij liep te klagen over de stroomrekening als je zelf oud(er) bent)

[ Voor 13% gewijzigd door denan op 07-06-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
denan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 12:08:
[...]

offtopic:
Misschien moet ik dan toch 't waterbed maar eens de deur wijzen... maar die ligt zo lekker.. als ik er dan eindelijk in lig... :*) De koelkast / vriezer is al een jaar of 12. Zal die eens gaan meten. De tv is pas een paar jaartjes, dus verwacht ik dat dit wel mee zal vallen, hoewel ik nu jouw bevindingen zo bekijk toch ook maar eens ga meten..

Was als alternatief op het ip gebeuren al bezig om te kijken of ik m'n zaken niet ter overbrugging bij m'n werkgever kan onderbrengen. Bijkomend voordeel is dat 't dan ook nog gekoeld wordt :) Misschien dat ik wel een regeling tref en het daar in het rek ga hangen...

Daarmee drukken we de kosten toch ook weer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Op stroom kan je zeker besparen maar als je goed kijkt naar het leveringstarief. Want daar zit concurrentie op.

Op transport en energiebelasting helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat geweldig dat we het even niet over XMS hoeven te hebben.
O, ja daar gaat het topic wel over, nou ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:28:
Geen wereld ramp roch?
Zo nu en dan een nuttig sub onderwerp aan snijden is toch niet erg?

On topic: waar kan ik een goede stroom meet verbruiker kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:31:
[...]
Geen wereld ramp roch?
Zo nu en dan een nuttig sub onderwerp aan snijden is toch niet erg?

Nee hoor, helemaal geen wereldramp.
Laten we hopen dat dit topic alleen nog maar positieve zaken over XMS te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Thasaidon schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:49:
[...]

Welke Synology (en welke DSM) heb jij als ik vragen mag?
Ik heb een DS111 met DSM3.2
Hij kan wel IPv6 aan binnen zijn IP config, maar de firewall is alleen IPv4.
Ik heb een synology ds211j met tevens DSM3.2. In de firewall kan ik een 64 bits IPv6 prefix opgeven. Je moet dan in het IPv4 subnetmask veld "64" opgeven. Daarna staat de prefix er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastijan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-02-2023
Beste xms,
ik krijg geen informatie over de timing waarbinnen ik een 3in1 xms glasvezl abo kan krijgen in hooglanderveen in een nieuwbouwwoning waar nu een oranje glasvezel kabel in de meterkast ligt, zonder modem/aansluitkast. krijg geen respons op xms intrnt /mailadressen.
kan iemand op dit forum mij de juiste contacten bij voorkeur via mailadressen?
ik heb me via internet aangemeld bij xms maar ontvang geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
bastijan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:00:

Start post en dan zoeken onder jawel: contact :P ? :P

[ Voor 8% gewijzigd door White_Collar op 07-06-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Een beller is sneller. Zeker bij XMS. Of even kijken of WebCare het morgen oppikt.

Bij de Gamma lagen van die verbruikmetertjes voor ongeveer 12 of 13 Euro. Maar of die goed zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
Rekenblok schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:31:
[...]

Hier een overzicht van een aantal opties. Ben dit ook bij ComputerIdee tegen gekomen meen ik,,,

http://mobile.hardware.in...n_Energieverbruiksmeters/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bastijan schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 22:00:
Beste xms,
ik krijg geen informatie over de timing waarbinnen ik een 3in1 xms glasvezl abo kan krijgen in hooglanderveen in een nieuwbouwwoning waar nu een oranje glasvezel kabel in de meterkast ligt, zonder modem/aansluitkast. krijg geen respons op xms intrnt /mailadressen.
ik heb me via internet aangemeld bij xms maar ontvang geen respons.
Wij ontvangen graag je adresgegevens om na te gaan hoe het staat met de wijkkast waarop je wordt aangesloten. Wij hopen je hierna een duidelijke planning te kunnen geven. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de android app van GHM... T ding is niet ICS (android 4) compatible. Als ik m in een emulator start met 3.2 werkt ie gewoon. Met 4.x zie ik geen start button, en als ik een click simuleer en een naampje invul crasht de app.
@webcare: mss iets om door te geven aan stoneroos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:44:
Nog even over de android app van GHM... T ding is niet ICS (android 4) compatible. Als ik m in een emulator start met 3.2 werkt ie gewoon. Met 4.x zie ik geen start button, en als ik een click simuleer en een naampje invul crasht de app.
Wij hebben deze informatie doorgestuurd naar Glashart Media. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

marigo schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:36:
[...]

Ik heb een synology ds211j met tevens DSM3.2. In de firewall kan ik een 64 bits IPv6 prefix opgeven. Je moet dan in het IPv4 subnetmask veld "64" opgeven. Daarna staat de prefix er in.
Mmm... toch eens naar kijken dan, dank voor de info.
Ander nadeel van de Synology is dat er een limiet zit op het aantal regels wat je kunt invoeren in de firewall.
Dus ik ben er nog niet over uit of ik ga filteren op de Synology of dat ik er toch maar een pFsence bak tussen hang...
Mijn huidige WNDR3700 is hier iig niet geschikt voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 08-06-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawingchin
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-12-2023
Ik heb een lage uploadsnelheid. Soms komt de upload niet eens verder dan 25Mb/s. Met de download is alles prima (95Mb/s). Dit is getest op Ookla Speed Test en Speedtest.net.
Ik heb een abbo van 100 / 100Mb/s. Ik heb dit getest met twee verschillende routers. Beide geven hetzelfde resultaat. Vóór de snelheidsupgrade haalde ik constant 45 / 45Mb/s.
Enig idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kawingchin schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 10:48:
Ik heb een lage uploadsnelheid. Soms komt de upload niet eens verder dan 25Mb/s. Met de download is alles prima (95Mb/s). Dit is getest op Ookla Speed Test en Speedtest.net.
Ik heb een abbo van 100 / 100Mb/s. Ik heb dit getest met twee verschillende routers. Beide geven hetzelfde resultaat. Vóór de snelheidsupgrade haalde ik constant 45 / 45Mb/s.
Enig idee waar het aan kan liggen?
Om uit te sluiten dat het aan je router ligt, vragen wij je de computer rechtstreeks aan te sluiten en opnieuw te testen. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
@ XMS Webcare.
Waarschijnlijk hebben jullie dit bericht op pagina 13 in dit topic gemist.
En het probleem wordt nu wel erg irritant.

Ik heb een Amino M532 en elke keer als ik het apparaat opstart, lijkt deze niet door te starten (powerled blijft blauw)
Na weer in en uit standby te gaan krijg ik wel beeld op de TV.

Het tweede issue is het probleem dat de gidsinformatie regelmatig blijft hangen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/79354969/2012-06-04%2018.05.00.jpg

Deze boodschap blijft dan in beeld staan ook bij zappen naar andere zenders.
Ook hier is in en uit standby van de Amino een workaround.

Waarschijnlijk is de software te zwaar geworden voor de hardware. Wat mij betreft mag de interactieve non-tv software er wel uit.
Ik wil alleen TV kijken, Uitzending Gemist en Opname functionaliteit.

Kunnen jullie dit probleem oppakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 09:44:
Draait hier wel gewoon onder ICS, kennelijk toch iets niet goed ingesteld in je emulator.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

bluesparkle schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:11:
@ XMS Webcare.
Waarschijnlijk hebben jullie dit bericht op pagina 13 in dit topic gemist.
En het probleem wordt nu wel erg irritant.

Ik heb een Amino M532 en elke keer als ik het apparaat opstart, lijkt deze niet door te starten (powerled blijft blauw)
Na weer in en uit standby te gaan krijg ik wel beeld op de TV.
...
Misschien heeft dit er niets mee te maken, maar hoe heb je je "auto standby" staan? mijn buren hadden ook dit probleem, maar nadat ze "auto standby" uit gezet hebben was het probleem over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:27:
[...]

Misschien heeft dit er niets mee te maken, maar hoe heb je je "auto standby" staan? mijn buren hadden ook dit probleem, maar nadat ze "auto standby" uit gezet hebben was het probleem over.
Dit is een goede eerste stap. Als je hierna nog steeds last hebt van dit probleem stuur ons dan via DM je adresgegevens zodat we een melding bij de netwerkbeheerder kunnen maken. -Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zit ik er volledig naast maar voorlopig is bij mij dit probleem opgelost. Na ruim een jaar problemen met mijn Amino 110 ( zelfde gidsinformatie probleem ) en uiteindelijk een nieuwe STB bleken mijn aansluitingen verkeerd om te zitten. Internet op poort 1 en IPTV op poort 2 of andersom.

In een verwoede poging om mijn probleem op te lossen werd mij in het verleden geadviseerd deze te verwisselen. Daarna kreeg ik een nieuwe STB maar het probleem bleef. Een week of 2 geleden kwam een helpdesk medewerker tot de conclusie dat de boel verkeerd aangesloten zat en vroeg mij deze te verwisselen. Hierna is tot op heden het probleem uitgebleven ( blijf duimen dat het zo blijft )

Ik weet dus niet of de nieuwe STB het probleem opgelost heeft of het verwisselen van de aansluiting maar een van de twee was het in mijn geval dus.
bluesparkle schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 11:11:
@ XMS Webcare.

Het tweede issue is het probleem dat de gidsinformatie regelmatig blijft hangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:03:
Misschien zit ik er volledig naast maar voorlopig is bij mij dit probleem opgelost. Na ruim een jaar problemen met mijn Amino 110 ( zelfde gidsinformatie probleem ) en uiteindelijk een nieuwe STB bleken mijn aansluitingen verkeerd om te zitten. Internet op poort 1 en IPTV op poort 2 of andersom.

In een verwoede poging om mijn probleem op te lossen werd mij in het verleden geadviseerd deze te verwisselen. Daarna kreeg ik een nieuwe STB maar het probleem bleef. Een week of 2 geleden kwam een helpdesk medewerker tot de conclusie dat de boel verkeerd aangesloten zat en vroeg mij deze te verwisselen. Hierna is tot op heden het probleem uitgebleven ( blijf duimen dat het zo blijft )

Ik weet dus niet of de nieuwe STB het probleem opgelost heeft of het verwisselen van de aansluiting maar een van de twee was het in mijn geval dus.

[...]
Dan heb je geen Genexis maar een Packetfront neem ik aan?
Als ik namelijk op mijn Genexis de poorten zou wisselen werken beide niet meer.
Internet zit op poort 1, IPTV op 2 en 3 & 4 doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Even voor de mensen die nog niet hun email onder hun eigen domein hebben ondergebracht, dan wel zelf als onder google apps. Hosting.nl heeft een leuke aktie;
http://www.hosting.nl/domein

EU domain gratis voor een jaar, maar je kan ook gewoon alleen een jaar nemen, kan je het in ieder geval een jaar gratis proberen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt helemaal....
Thasaidon schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Dan heb je geen Genexis maar een Packetfront neem ik aan?
Als ik namelijk op mijn Genexis de poorten zou wisselen werken beide niet meer.
Internet zit op poort 1, IPTV op 2 en 3 & 4 doen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdelijk aanpassing RTL Gemist

Tijdens de EK, de Tour De France en de Olympische Spelen maakt RTL in haar nieuwsuitzendingen gebruik van beelden van o.a. de NOS. Deze beelden mag RTL slechts 1 dag gebruiken.

Daarom zullen in RTL Gemist vanaf vanavond 8 juni tot 13 augustus de nieuwsuitzendingen in plaats van de gebruikelijke 7 tot 10 dagen slechts 1 dag te zien zijn. -Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:54

Joppy

Ajuparaplu!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:03:

[...]
Bij mij is een tijd geleden de Packetfront modem vervangen waarna ik problemen had met de snelheid. Met de reguliere poorten had ik wel TV maar totaal geen upload. Download was prima.
Dus na veel getest kwam er een monteur over de vloer die ook de andere poorten probeerde. Wat bleek, TV werkte prima op poort 1 en internet deed het aardig op poort 4. Aardig, want snel was het niet. Ik kwam niet boven de 10Mb uit. Ik dacht tevergeefs dat de snelheidsverhoging dit zou verbeteren dus ik had al een mail naar support klaar staan tot ik bedacht de originele poorten weer eens te proberen.
Dit bleek dus prima te werken.

Bijkomend voordeel is dat jouw probleem met de gidsinformatie bij mij ook speelde en nu ik de juiste poorten gebruik niet meer.

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:28:
Nou echt helemaal off topic is het niet, een hoop zaken die stroom kosten,zitten via via aangesloten op XMS of lopen via XMS,voor een hoop mensen breken nu mooie tijden aan,met het voetbal, en hebben hun TV en decodertje op full speed draaien,wat bespaar tips zijn dan best nuttig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Bedankt voor de tips.
Ik ga eerst de auto standby functie uitschakelen.
Als dat geen oplossing geeft zal ik wisselen van de poorten proberen.

Ik heb een Packetfront
De laatste keer dat ik telefonisch contact had met de supportdesk heb ik wel verzoek gehad om kabels voor internet en IPTV te wisselen. Even checken of ze (nog) op de juiste poorten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik erger me mateloos vanavond.
M540
* Als ik 20 keer zap blijft hij zeker 7 keer een langere tijd op zwart staan.
* Tijd staat niet goed

A110
* Is zo traag als dikke stront door een trechter, het is gewoon moeilijk om uit de lijst met zenders de juiste te krijgen.

Dit speelt al een tijd maar ik vraag me echt af waarom dit zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

boekee schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 22:57:
M540
* Tijd staat niet goed

A110
* Is zo traag als dikke stront door een trechter, het is gewoon moeilijk om uit de lijst met zenders de juiste te krijgen.

Al eens geprobeerd om ze apart aan te sluiten zonder switch er tussen?
Ik heb die traagheid nog nooit gehad met zappen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
Loveparade schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Ik kan me hierbij aansluiten. De M540 vind ik een super apparaat en werkt tot nu toe nagenoeg altijd zonder problemen en relatief snel. Ik heb nooit dat het beeld langer dan normaal zwart blijft tijdens het zappen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
j1nx schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:34:
Even voor de mensen die nog niet hun email onder hun eigen domein hebben ondergebracht, dan wel zelf als onder google apps. Hosting.nl heeft een leuke aktie;
http://www.hosting.nl/domein

EU domain gratis voor een jaar, maar je kan ook gewoon alleen een jaar nemen, kan je het in ieder geval een jaar gratis proberen.
Sorry, in sommige zaken ben ik echt een leek. Wat doe je zo al meer mee dan alleen eigen mail adres op naam ermee te hebben? Zit er wel eens aan te denken, ook omdat mijn zonnet adres ook niet het eeuwige leven heeft.

Overigens geldt die aanbieding alleen maar voor .eu adressen en vraag ik mij af of 15 eur zo goedkoop is voor een dergelijke registratie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Laatst online: 30-08 11:25
Ik heb problemen met mijn mail, ik laat mijn mail automatisch doorsturen naar google maar deze komen niet aan.
Als ik rechtstreeksnaar google stuurt is er niets aan de hand.
Iemand anders ook deze ervaring.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Loveparade schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Ik heb al van alles geprobeerd, zonder switch er tussen (3com officeconnect 10/100 mbit switch lijke me kwalitatief genoeg) ook andere switches geprobeerd geen verbetering en probleem blijft.

Ik ben ook niet de enige die last heeft van die lange tijden zwart beeld tijdens zappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bel de helpdesk en laat een monteur langskomen om de boel na te kijken. Als het niet aan jouw binnenshuis installatie ligt dan kost je dat niks. Mijn A110 is prima en de M540 die ik bij anderen heb gezien ook.

Jij woont toch in Leiden? Ik heb soms wel de indruk dat daar om een of andere reden altijd meer problemen zijn dan in andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
boekee schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:25:
[...]
Ik ben ook niet de enige die last heeft van die lange tijden zwart beeld tijdens zappen.
Klopt, mijn Amino 532 heeft het ook ruim een maand. Van Webcare heb ik o.a. als informatie gekregen: "Helaas is het probleem met het zappen nog niet opgelost en nog steeds in onderzoek" en "Helaas is het geen individueel probleem".
Wie er geen last van heeft, heeft meer geluk dan anderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 11:48:
Bel de helpdesk en laat een monteur langskomen om de boel na te kijken. Als het niet aan jouw binnenshuis installatie ligt dan kost je dat niks. Mijn A110 is prima en de M540 die ik bij anderen heb gezien ook.

Jij woont toch in Leiden? Ik heb soms wel de indruk dat daar om een of andere reden altijd meer problemen zijn dan in andere plaatsen.
Dat heeft er dus totaal niks mee te maken ;) Het is een landelijke storing. Ook ik heb er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Rekenblok schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:10:
[...]
Het is een landelijke storing. Ook ik heb er last van.
Al met de helpdesk gebeld? Stekkers verwisseld? Software ge-update? Stroom er een uur afgehad? O-) :z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:12:
[...]

Al met de helpdesk gebeld? Stekkers verwisseld? Software ge-update? Stroom er een uurtje afgehad? O-) :z ;)
Sterker nog: ik had er al last van voordat het hier gemeld was. Helpdesk gebeld: ligt aan jou verbinding.
3 maanden later: groepsticket aangemaakt door noc 8)7

Een andere probleem dat ik een jaar eerder had gemeld omtrent 2 settopboxen dat 1 daarvan onderuit gaat op het moment dat je beide 1 zender kijkt en de andere zapt weg.
Antwoord noc: ligt aan de switch.

Jaar later: Groepsticket aangemaakt, ligt misschien toch in het netwerk.

Na 4 keer het gemeld te hebben houd het bij mij ook een beetje op.

[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 09-06-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:10:
[...]

Dat heeft er dus totaal niks mee te maken ;) Het is een landelijke storing. Ook ik heb er last van.
allemaal packetfrontgebruikers?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:31
M540
* Tijd staat niet goed

A110

Sinds een week heb ik hier dus ook last van :( Zowel met mijn M540 als A110...

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[FrEEzEr] schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 12:59:
[...]

Sinds een week heb ik hier dus ook last van :( Zowel met mijn M540 als A110...
Hier ook hetzelfde probleem via Tweak Blauw, op 2X op een A140 en 2X op een M540. Daarnaast vallen hier de zenders ook weg na een paar uur TV kijken. Genexis (Fiber XPORT OCG-1020m) rebooten en Amino's is dan de enige oplossing sinds een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Gaan we de snelheidsupgrade nog uitvoeren in Bunschoten? Afgelopen week waren er "werkzaamheden", maar kennelijk nog geen upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_zip
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 11:41
Iemand ervaringen met het aanvragen van een televisie abonnement terwijl je al een Internet abonnement hebt lopen?

Ik heb nu inmiddels een jaar een 100mbit abo lopen maar heb dus besloten dat ik er ook tv bij wil.

Ik dus naar mijn.XMS om daar de juiste vinkjes te zetten. Dit kan dus niet en moet er dus contact worden opgenomen met de klantenservice.

Een belletje naar de klantenservice leerde mij dat dit niet telefonisch mogelijk is en dat ik maar een mailtje moest sturen naar provisioning@xms. Nou oke, dan doen we dat maar.

Antwoord op mijn mail:

Indien u het abonnement bij XMS wilt wijzigen, dan verzoeken wij u dit schriftelijk kenbaar te maken aan:
XMS
Postbus 92
2180 AB HILLEGOM

Okay... 2012 en ik moet een brief sturen? Waar ik nu een beetje bang voor ben is dat ik vast kom te zitten in de bureaucratiemolen. Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door Bas_zip op 09-06-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Briefje tikken, uitprinten, ondertekenen, scannen en dan doormailen of faxen kan ook. Het gaat vooral om die handtekening onder je verzoek. Nee dat raakt niet zoek en er wordt snel op gereageerd. Handel is handel.

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 09-06-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Bas_zip schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:53:
Iemand ervaringen met het aanvragen van een televisie abonnement terwijl je al een Internet abonnement hebt lopen?

Ik heb nu inmiddels een jaar een 100mbit abo lopen maar heb dus besloten dat ik er ook tv bij wil.

Ik dus naar mijn.XMS om daar de juiste vinkjes te zetten. Dit kan dus niet en moet er dus contact worden opgenomen met de klantenservice.

Een belletje naar de klantenservice leerde mij dat dit niet telefonisch mogelijk is en dat ik maar een mailtje moest sturen naar provisioning@xms. Nou oke, dan doen we dat maar.

Antwoord op mijn mail:

Indien u het abonnement bij XMS wilt wijzigen, dan verzoeken wij u dit schriftelijk kenbaar te maken aan:
XMS
Postbus 92
2180 AB HILLEGOM

Okay... 2012 en ik moet een brief sturen? Waar ik nu een beetje bang voor ben is dat ik vast kom te zitten in de bureaucratiemolen. Iemand hier ervaring mee?
Lekker omslachtig inderdaad, lijkt wel of ze geen geld willen verdienen ?

Dit moet toch gewoon online kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nee, het is een contractswijziging en dat moet schriftelijk en ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Fiber schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 16:48:
Nee, het is een contractswijziging en dat moet schriftelijk en ondertekend.
Je kan natuurlijk ook een "formulier" ter download aanbieden die je online kan invullen zodat je het met de juiste regeltjes digitaal aan laat maken om uit te kunnen printen ter ondertekening.

Toen ik mijn domein naam bij transip aanvroeg, kon ik ook gewoon online mijn aanvraag formulier invullen die ik dan eventueel kon printen en opsturen. Echter gingen ze daar nog eens een stapje verder door digitaal te kunnen ondertekenen dmv. een upload knopje waar ik een plaatje kon uploaden met mijn handtekening.

Gebruiksvriendelijk noemen ze dat. Wat XMS doet stamt uit het jaar 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
M540
* Tijd staat niet goed

ik heb precies de zelfde problemen

daarbij heb ik nog een probleem ontdekt dat zodra ik met volle snelheid download
dat me beeld stil staat

daar had ik een week geleden nog geen last van
heb trouwens als glasvezel interface in de meterkast een pakertfornt box

webcare is er al meer info over deze problemen?????

en kan je het laaste probleem toevoegen an mij gegevens
ik hoop dat deze problemen spoedig worden opgelost
want begint nu echt irritand te worden

vriendelijke groeten maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Bas_zip schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:53:

Antwoord op mijn mail:

XMS
Postbus 92
2180 AB HILLEGOM

Ik heb het een paar weken geleden ook zo gedaan, scan van hantekening erbij en in de tekst zetten dat je akkoord gaat met de gewijzigde kosten,

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Ziggo doet het geloof ik door het online te kunnen wijzigen en dan sturen ze je een brief met een retourenveloppe thuisgestuurd die je moet invullen en opsturen. Dan duurt het allemaal wel een week of twee, maar is op zich ook nog wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:40
Is bij jullie de helpdesk ook zo traag met e-mail beantwoording? Ik heb nu een aantal maal contact opgenomen met de helpdesk via e-mail, en nu is mijn eerst bericht pas na 2! weken beantwoord.

Ik maak mij namelijk een beetje zorgen over de nummer portering 22 mei heb ik de bevestiging gehad en dat ik een brief zou krijgen van mijn huidige aanbieder, en nu op 10 juni nog steeds niets ontvangen en mijn nummer is nog steeds niet overgezet. Iemand ervaring met nummer portering bij XMS ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:04

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat is hier al vaker verteld, emailen naar Xms kan je net zo goed niet doen tenzij je iets met ze afspreekt op dit forum.
Bel ze maandag even of vraag webcare hier om het uit te zoeken als ze online zijn ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1 ... 14 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.