Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de game dus een hele poos tot lvl 50 op mn dooie gemak gespeeld. Nu ben ik me met de herverdeling van skill en attribute point eens gaan verdiepen in de recommended builds, met AoE DoT en de hele rataplan…. Damn wat een verschil…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-05 15:55
Tipje voor mensen die craften; het is momenteel Pan Elsweyr festival en in de zones Northern en Southern Elsweyr krijg je nu dubbele dosis materialen (en met enige regelmaat festivalkistjes) uit alle material harvest nodes. Loopt lekker op zo.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 15:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Heeft iemand de nieuwe dungeons van de Walking Flame patch al gespeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Deze week weer ESO geprobeerd. Game liep nooit lekker bij mij. Sinds laatste patch is er een optie om de multi core support aan te zetten. Dit is nog in beta, maar voor mijn bescheiden systeempje doet het wonderen. Lekker gespeeld gisteravond en ga zeker weer een tijdje door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 15:33
SnoeiKoei schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:39:
Heeft iemand de nieuwe dungeons van de Walking Flame patch al gespeeld?
Ja beide op veteran gedaan.
We zijn er blind in gegaan en ging verder goed (incl secret bosses). Laatste boss van the Dread Cellar was wel even uitzoeken wat precies de mechanics waren (en hij doet flink wat damage).
Dungeons zien er ook prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:15
Ik ben sinds 2 weken verknocht. Wat een spel en huge ass content! En t ziet er super uit op de Series X. Zijn er NLers die op de xbox NA server spelen?

Ik snap nog steeds echter t craften niet na meerdere tutorials.... Hoe craft ik nou gear? Iemand een goeie tutorial? Ik kan alleen maar stomme linnen robes craften

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:50

Nogne

>.<

Frez schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 02:17:
Ik ben sinds 2 weken verknocht. Wat een spel en huge ass content! En t ziet er super uit op de Series X. Zijn er NLers die op de xbox NA server spelen?

Ik snap nog steeds echter t craften niet na meerdere tutorials.... Hoe craft ik nou gear? Iemand een goeie tutorial? Ik kan alleen maar stomme linnen robes craften
Speel zelf Xbox EU server, wat is je reden geweest om voor NA te kiezen en niet EU?

Als je gaat craften kan je eerst het item selecteren wat je kan/wil maken, daaronder het materiaal (light/medium, en daarna per 10lvls), daaronder kan je weer iets meer materialen toewijzen zodat je een lvl 23 items kan maken bijvoorbeeld. (Best lastig uit te leggen zo via tekst, beste kan je even op youtube kijken).

En als je hogere lvl items wil maken moet je wel meer skill points toewijzen aan je crafting skill.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:15
Nogne schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Speel zelf Xbox EU server, wat is je reden geweest om voor NA te kiezen en niet EU?

Als je gaat craften kan je eerst het item selecteren wat je kan/wil maken, daaronder het materiaal (light/medium, en daarna per 10lvls), daaronder kan je weer iets meer materialen toewijzen zodat je een lvl 23 items kan maken bijvoorbeeld. (Best lastig uit te leggen zo via tekst, beste kan je even op youtube kijken).

En als je hogere lvl items wil maken moet je wel meer skill points toewijzen aan je crafting skill.
Dankjewel. Ga me er nog eens in verdiepen.

Ik ben met twee poppetjes werelden gaan vergelijken op verschillende tijdstippen. EU is uitgestorven vergeleken met NA waar veel meer spelers te zien zijn (tot het drukke aan toe, wat ik alleen maar leuk vind).
Plus het stoorde me dat in EU er veel Frans, Duits en pools(?) gepraat wordt in overworld, dungeons en guilds. In NA praat men gewoon Engels. Zijn tevens erg veel Europeanen die op NA spelen.

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Frez schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Dankjewel. Ga me er nog eens in verdiepen.

Ik ben met twee poppetjes werelden gaan vergelijken op verschillende tijdstippen. EU is uitgestorven vergeleken met NA waar veel meer spelers te zien zijn (tot het drukke aan toe, wat ik alleen maar leuk vind).
Plus het stoorde me dat in EU er veel Frans, Duits en pools(?) gepraat wordt in overworld, dungeons en guilds. In NA praat men gewoon Engels. Zijn tevens erg veel Europeanen die op NA spelen.
Heb hetzelfde gedaan maar dan met PVP en merkte dat in de avonden het juist drukker was in EU dan in NA en daarom zelf voor EU gekozen want vind PVP één van de leukste onderdelen van ESO. Verder zelf geen last van Frans/Duits/Poolse spelers aangezien ik meeste dungeons met mijn guild doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Geen idee wat ik verkeerd doe met PvP maar ik heb van de week een paar keer de Imperial City district dailies gedaan (voor het year 1 event) en iedere vijandelijke speler die ik tegenkom 1shot me volkomen terwijl ik toch een goede uitrusting (alles gele kwaliteit inmiddels) heb en plenty stamina en health enzo. Ik zie spelers rondrennen die alleen maar heals spammen en volledig ongeschonden door mobs hostile spelers rondspringen. Ziet er allemaal niet heel balanced uit wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 01-09-2021 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Er komt weer een event aan, met ingang van overmorgen en wel in Blackwood:
https://www.elderscrollsonline.com/en-us/news/post/60931

Even met elk character de zes striking locales langs dus, die 100% reward moet hopelijk wel gehaald kunnen worden. Vooral die Ogrim training dummy klinkt als een leuke reward. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-05 09:53

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Oeeeeeeh leuk! En inderdaad niet lastig te behalen! :D

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Nogne schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:10:
[...]

Ah, ik ben eigenlijk nog op zoek voor wat gebabbel naar een guild met wat Nederlanders. Is die er ook op Xbox EU? Ik zit al in een paar leuke guilds maar, the more the merrier.

• Nogne

Nogne

>.<

Anoniem: 363533 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:05:
[...]

Ah, ik ben eigenlijk nog op zoek voor wat gebabbel naar een guild met wat Nederlanders. Is die er ook op Xbox EU? Ik zit al in een paar leuke guilds maar, the more the merrier.
Heb zelf tot nu toe nog geen actieve NL guild gevonden op de EU server, als je er een weet te vinden laat het dan even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:26:
Oeeeeeeh leuk! En inderdaad niet lastig te behalen! :D
100% is inmiddels behaald, eigenaars van Blackwood DLC kunnen de rewards claimen van de crown store. :)

https://www.elderscrollsonline.com/en-us/bountiesofblackwood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Hoe lastig zijn trials? Zijn die een beetje te PUGgen? Volgens mij zie ik wel eens LFG-berichten langskomen voor trials, met name in Craglorn. Doen of niet doen? Tips welke ik het beste eerst kan doen en wat er voor nodig is? Mijn characters zijn een stamina warden met hoogste kwaliteit (geel) gear en een magsorc met (op dit moment nog) volledig epic (paars) gear, CP 800+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 16:08
Ik speel ondertussen niet meer maar AA en Hel Ra zijn zeker te puggen. Hel Ra wordt denk ik meestal gezien als iets gemakkelijker maar AA is wel diegene die ik helemaal in het begin van eso het eerste heb gecleared.

Gear wisa zijn er niet zoveel eisen hoor, zorg wel dat je een video hebt gezien voor de tactics zodat je in AA bijv. weet waar je moet gaan staan om naar een volgende boss enzo te kunnen porten.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Afuni schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 06:44:
Ik speel ondertussen niet meer maar AA en Hel Ra zijn zeker te puggen. Hel Ra wordt denk ik meestal gezien als iets gemakkelijker maar AA is wel diegene die ik helemaal in het begin van eso het eerste heb gecleared.

Gear wisa zijn er niet zoveel eisen hoor, zorg wel dat je een video hebt gezien voor de tactics zodat je in AA bijv. weet waar je moet gaan staan om naar een volgende boss enzo te kunnen porten.

Veel succes!
Dank je, goede tips. Ik ga zorgen dat ik voorbereid ben om 1 van deze te puggen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 31-05 16:08
Kreeg even wat heimwee en bedacht net dat ook onze gilde een speed run van AA op youtube heeft staan.

Zeker niet gebruiken als voorbereiding, wel grappig om te zien hoe het in 2014! gedaan werd:)

Ik ben de healer die in het begin van de run vast kom te zitten haha.

P.s. ik had nog niks gezegd over je karakters. Beide komen zeker in aanmerking hoor, doe de eerste runs met het poppetje waar je het meeste ervaring mee hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Na jaren Skyrim/Oblivian gespeeld te hebben (weet ik het hoeveel playthroughs) toch maar eens ESO aangeschaft om mij hier eens in te verdiepen.

Poe, de opstart is wat pittiger dan met de normale games, Ik loop doelloos van quest naar quest. Ondanks dat ik mij prima vermaak voel ik me wel verdwaald, geen idee hoe ik mijn character bouw en ook geen idee hoe ik betere items krijg (behalve door quest rewards en heel af en toe een leuke drop). Ben nu level 13.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Als ik je iets mag aanraden! Er is een super fijne flowchart (ik deel hem hieronder) die laat zien wat de beste volgorde is van areas voor jouw character (afhankelijk van welke alliance je in zit). Op die manier loopt het verhaal niet door elkaar heen en heb je in elk geval een richting van hoe je kan spelen.

Deze video is ook fijn zodat je een beetje wegwijs wordt in wat belangrijk is aan het begin (en ook later): https://www.youtube.com/watch?v=2a_JT6jU9Ok

Ik zou me nog niet teveel druk maken om gear, je krijgt idd nu genoeg van quests en het wordt pas echt veel later een stuk belangrijker. Qua build met je skills zou ik me wel even verdiepen, een snelle Google-search op je class en gewenste richting kan je al goed op weg helpen. En wees niet bang om daar fouten te maken want je kan het vrij eenvoudig resetten.

Verder gewoon even rustig wennen en vooral genieten van de game! het speelt wat dat betreft echt als een single player game als je je onderdompelt in de story, en daar helpt onderstaande flowchart echt bij!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K5C_DoP5oACddlFPu-VxLC7kBaU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VuLxlZKvTo3BGRk1wpoUb2OP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Moonsugar op 06-12-2021 11:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat is een mooi schema!
Nu nog even kijken waar mijn start precies was en dan maar even terug naar 1 van de start posities.
Volgens mij ben ik begonnen op Bleakrock Isle, maar daar ben ik nu niet meer. (Nu in een vulcaan landschap ofzo, enorm veel lava, geesten en rare aapjes en soort kleine dino's.)

Het is gelukt, ik ben nu de gele questline gestart. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 06-12-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Na lang wikken en wegen toch maar de nieuwe chapter gekocht voor op Xbox. Van pc naar PlayStation weer terug naar pc nu op Xbox nog meer Tweakers die op Xbox zitten? Bevalt weer prima😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:56
@Mad-Matt
Beetje laat reactie maar toch.
Ik ben ruim 8 maanden geleden begonnen met ESO.
Voor mijn character opbouw heb ik van deze site gebruik gemaakt.
https://alcasthq.com/category/eso-solo-builds/
Kijk naar de guide voor jouw build/type char.

Inmiddels volg ik het niet geheel 1 op 1 en heb ik een meer/mix group/solo character waarmee ik ook makkelijk solo play kan doen dankzij championpoints en voldoende/goed bijdraag aan groepen.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gondor schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:01:
@Mad-Matt
Beetje laat reactie maar toch.
Ik ben ruim 8 maanden geleden begonnen met ESO.
Voor mijn character opbouw heb ik van deze site gebruik gemaakt.
https://alcasthq.com/category/eso-solo-builds/
Kijk naar de guide voor jouw build/type char.

Inmiddels volg ik het niet geheel 1 op 1 en heb ik een meer/mix group/solo character waarmee ik ook makkelijk solo play kan doen dankzij championpoints en voldoende/goed bijdraag aan groepen.
Geen enkel probleem, waardeer de post als nog enorm. Ben nu lvl 33 en merk dat anderen veel en veel sneller killen dan ik, dood gaan gebeurd mij dan weer niet. Dus ik ga hem eens doorspitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:57
Mad-Matt schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:35:
[...]

Geen enkel probleem, waardeer de post als nog enorm. Ben nu lvl 33 en merk dat anderen veel en veel sneller killen dan ik, dood gaan gebeurd mij dan weer niet. Dus ik ga hem eens doorspitten.
Ik zou mij al de snelheid van killen niet zo druk maken. Gewoon lol hebben in de game. Grote kans dat zij betere Gear hebben en veel CP points die je ook kan spenderen als je lager lvl bent. Bij de oude CP systeem was het een 70 tot 90% extra dmg. Met ervaring en Gear ben je snel een heel stuk sneller. Maar dat komt vanzelf. Alcast solo build zijn niet ideaal als beginner. Dan zou ik eerder kijken naar hack the minitaur https://www.hacktheminotaur.com/

Die zijn meer beginner friendly.

En mocht je 2,5 uur de tijd hebben☺️
YouTube: ESO - 2022 Complete Beginner's Guide!

Al kan je ook delen bekijken waar je graag wat meer info over wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 03-01-2022 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Deze video suggereert toch wel een beetje dat we naar Akavir of Aldmeris gaan 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Het geeft mij heel erg Breton vibes (Wayrest als havenstad), ze teasen al een tijdje dat daar nog iets speciaals voor moet komen zoals andere regions ook bepaalde rassen in de spotlight zetten. Dat is mijn vermoeden in elk geval.

Op Reddit gokken ze dat het gaat om PvP met schepen en ik bid tot de ESO goden dat dit niet waar zal zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Moonsugar schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 22:35:
Op Reddit gokken ze dat het gaat om PvP met schepen en ik bid tot de ESO goden dat dit niet waar zal zijn. :+
Haha dat zou een hele nieuwe game moeten zijn. Lijkt me erg stug…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Kenny_026 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:03:
[...]

Haha dat zou een hele nieuwe game moeten zijn. Lijkt me erg stug…
Het lijkt me ook onwaarschijnlijk maar de nadruk ligt bij de teaser en in de trailer wel heel erg op scheepvaart dus ik sluit niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Die trailer ziet er weer fraai uit zoals we gewend zijn. Ik ben het er wel mee eens dat het op Bretons hint maar het verhaal of de locaties zegt het weinig over. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Nu ik een ps5 heb zit ik toch te denken aan dit spel
Al wel op pc gespeeld maar nooit erg ver omdat m'n pc slecht is en ik veel lag had.
Is het het waard om nu te beginnen met de basisgame? Mis je veel als je geen abbo per.maand neemt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Als je het mij vraagt is het het altijd waard om te beginnen, mits je van het Elder Scrolls universum houdt! Abbo heb je aan het begin niet echt nodig omdat dit alle DLC unlocked (maar je bent voorlopig zoet met alle base content). Enige wat heel fijn is aan een abbo is dat je de craft bag krijgt waar je unlimited crafting materials in kan bewaren (i.p.v. dat ze je gewone bag vol maken). Maar ik hoor van velen dat dat redelijk prima is om omheen te werken. Mocht je het heel erg leuk vinden zou ik wel aanraden een abbo te nemen maar dat is mijn mening!

Eerder heb ik hier een flowchart gedeeld met de juiste speelvolgorde om het verhaal goed te volgen. Als je die pakt zit je sowieso voorlopig goed zonder het aanschaffen van een abbo of extra content.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 17:56
Ik ben er dik 2 maanden geleden mee begonnen (op pc). Ik heb nu sinds 2 weken ESO+, voornamelijk omwille van de craft bag maar ook omdat het echt een heel leuk en uitgebreid spel is met een grote community. Dan vind ik het niet erg maandelijks een kleine bijdrage te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Morgen is het alweer tijd voor de Global Reveal Show! Vergeet niet je Twitch account in te stellen voor drops als je van plan bent te gaan kijken en je die lelijke krab wilt scoren. ;)

Wat zijn jullie final thoughts van wat het gaat zijn? Ik zet vol in op iets nieuws rondom Bretons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Bethesda had vandaag blijkbaar een mega spoiler getweet over de announcement van morgenavond. Inmiddels ook gedelete. Lijkt erop dat het High Isle wordt. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJrXPrvWwbik6xwDsBEpoWK3zSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Bf0CxCdX9QQRLSkIH9dJrNq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Moonsugar op 26-01-2022 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 09:38
Ik ben 10 dagen geleden ook begonnen met spelen (had een weekje quarantaine en de base game is gratis op gamepass). Samen met 6 vrienden wouden wij het proberen en met name op de performance mode op de xsx bevalt het mij/ons erg goed.

Nu dus lvl 50 cp 160. Alleen wat nu haha? Je kan flink gear sparen en je sets compleet maken met de beste bonussen enzo, maar ik zou wel willen raiden/trials. Alle vrienden zijn nog niet zo ver, maar het is mij niet duidelijk wat nu de trials inhouden behalve dat je 12 man nodig hebt. Is het een beetje zoals in WoW?

Ook andere tips qua wat te doen of waar op te letten zijn welkom. Ben een dragonknight tank met one hand and shield.

De game is mij erg positief bevallen voor een MMO op de xbox. Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:58:
Bethesda had vandaag blijkbaar een mega spoiler getweet over de announcement van morgenavond. Inmiddels ook gedelete. Lijkt erop dat het High Isle wordt. :)

[Afbeelding]
En High Isle is het. Lelijke krab in the pocket :P

Korte samenvatting:
  • Bretons en hun Europees-middeleeuws-isch cultuur
  • 2 nieuwe companions (een kat en een Breton)
  • Een soort Gwent (kaartspel) als nieuwe gameplay mechanic
  • In maart 2 nieuwe dungeons die een inleiding moeten zijn tot het verhaal van High Isles
  • Mounts met zitplaatsen voor 2 spelers uit 1 groep, of speler+companion
  • De meeste achievements worden account wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 08:59:
[...]
En High Isle is het. Lelijke krab in the pocket :P
En toch loopt iedereen hem nu in-game te showen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:07:
[...]

En toch loopt iedereen hem nu in-game te showen :p
Guilty :D Al zal ik vrij snel weer switchen naar de Gloam Gryphon Fledgling denk ik, die is wel een stuk mooier. En die Soulfire Dragon Illusion is ook wel fraai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:23:
[...]

Guilty :D Al zal ik vrij snel weer switchen naar de Gloam Gryphon Fledgling denk ik, die is wel een stuk mooier. En die Soulfire Dragon Illusion is ook wel fraai.
Same here, de Gloam Gryphon past perfect bij mijn aesthetic. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirgoMossel
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-05 14:42
High isle is een losse DLC toch? Zit niet in ESO plus toch?

Beginnende speler hierzo..

Xbox: Virgo Mossel | Twitch: Virgomossel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
VirgoMossel schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:34:
High isle is een losse DLC toch? Zit niet in ESO plus toch?

Beginnende speler hierzo..
Zolang je ESO plus hebt krijg je toegang tot alle DLC dus ook deze :)
Oeps sorry, je hebt gelijk, chapters zijn niet inbegrepen. :/

[ Voor 11% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-01-2022 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-05 06:06
Hallo Iedereen,

Na een tijdje gestopt te zijn zit ik er aan te denken terug te komen met een ander doel.

Het zit namelijk zo voor mij persoonlijk is er niks meer te halen. Ik heb meeste hardcore vet content wel gedaan en daar een set zeldzame achievments aan overgehouden en goede gear natuurlijk. Veder ook alle quest achievments en skyshards etc.

Nu lijkt het mij heel tof om andere super casual de game te leren en de fijne kneepjes van healing en dungeon mechanics.

Zijn er mensen met interesse, meer is beter misschien zelfs een tweakers guild starten? Je kan namelijk in 5 guilds at the same time so?

Hopelijk veel enthousiaste mensen!!

Tot in game!!

Edit : platform PC!

In the end we only regret the chances we didn't take

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ik ben zeker enthousiast voor een Tweakers guild (en meer leren over precies de onderwerpen die jij noemt), dus dan heb je alvast een CM aan boord. ;)

(Ook platform PC)

[ Voor 30% gewijzigd door Moonsugar op 28-01-2022 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Ik ben ook wel in voor een Tweakers guild. Hoeveel en wanneer ik speel verschilt enorm, zolang het geen verplichting wordt vind ik het tof. En als ik kan (online ben) wil ik iedereen helpen met elke dungeon, world boss etc.

Ook PC ;)

[ Voor 3% gewijzigd door SnoeiKoei op 28-01-2022 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
SnoeiKoei schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:25:
Ik ben ook wel in voor een Tweakers guild. Hoeveel en wanneer ik speel verschilt enorm, zolang het geen verplichting wordt vind ik het tof. En als ik kan (online ben) wil ik iedereen helpen met elke dungeon, world boss etc.

Ook PC ;)
Zeker geen verplichtingen, ik heb het zelf ook druk met full time werken en een HBO studie erlangs. Voor dit soort toffe dingen maak ik graag een avond vrij for sure!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Ik zat al even snel te kijken om de guild aan te maken. De naam 'Gathering of Tweakers' is wel al bezet maar 'Tweakers' nog niet. Er is dus wellicht al een guild waar we nog niet vanaf weten of die inmiddels misschien een beetje dood is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:53:
Ik zat al even snel te kijken om de guild aan te maken. De naam 'Gathering of Tweakers' is wel al bezet maar 'Tweakers' nog niet. Er is dus wellicht al een guild waar we nog niet vanaf weten of die inmiddels misschien een beetje dood is?
Bijzonder. Ik krijg niet de indruk dat er veel Tweakers actief spelen en de guilds onderaan de forumpagina's zijn dood. Ik zou inderdaad een nieuwe maken en zien hoe het loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Zojuist dan maar de guild met naam 'Tweakers' aangemaakt. Geloof niet dat het zomaar makkelijk te vinden is op naam dus wie geinteresseerd is kan mij het beste (geloof ik) even toevoegen: xMoonsugar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Moonsugar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:58:
Zojuist dan maar de guild met naam 'Tweakers' aangemaakt. Geloof niet dat het zomaar makkelijk te vinden is op naam dus wie geinteresseerd is kan mij het beste (geloof ik) even toevoegen: xMoonsugar
Hij zegt account not found bij mij?

[ Voor 5% gewijzigd door AdmiraalTimbo op 28-01-2022 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Dat is wel bijzonder want dat is mijn account name, zit je wel op de EU server?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Moonsugar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 17:14:
Dat is wel bijzonder want dat is mijn account name, zit je wel op de EU server?
Het is al gelukt denk ik, was de @ vergeten haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Gedaan 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Laatst online: 31-05 14:55
Als ik op de ps5 zou gaan spelen; kan ik dan ook met pc spelers spelen? Of is gebonden per platform.

Altijd groot fan van mmorpgs geweest; helaas niet meer zoveel tijd als vroeger maar lijkt me wel tof om casual dit spel eens te spelen/proberen.

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
HertogJack schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 19:20:
Als ik op de ps5 zou gaan spelen; kan ik dan ook met pc spelers spelen? Of is gebonden per platform.

Altijd groot fan van mmorpgs geweest; helaas niet meer zoveel tijd als vroeger maar lijkt me wel tof om casual dit spel eens te spelen/proberen.
Nee ps5 zit op een andere mega server almost for sure. Ooh en je hebt geen add ons wat sommige dingen nagenoeg onmogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
AdmiraalTimbo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:11:
[...]

Nee ps5 zit op een andere mega server almost for sure. Ooh en je hebt geen add ons wat sommige dingen nagenoeg onmogelijk maakt.
Wat voor dingen maakt het onmogelijk? Heb je een voorbeeldje?

Heb geen game laptop/pc meer dus ben echt console gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
HertogJack schreef op zondag 30 januari 2022 @ 11:56:
[...]

Wat voor dingen maakt het onmogelijk? Heb je een voorbeeldje?

Heb geen game laptop/pc meer dus ben echt console gebonden.
Je hebt minder toetsen met een controller.
Bepaalde add-ons zoals een UI add-on of minimap zorgen voor wat quality of life improvements.
Verder zijn er add-ons die waarschuwen voor bepaalde mechanics in dungeons. Dit heb je vooral end game wel echt nodig.

Onmogelijk was een beetje overdreven. Maar het maakt sommige trails echt stukken moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
AdmiraalTimbo schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:26:
[...]

Je hebt minder toetsen met een controller.
Bepaalde add-ons zoals een UI add-on of minimap zorgen voor wat quality of life improvements.
Verder zijn er add-ons die waarschuwen voor bepaalde mechanics in dungeons. Dit heb je vooral end game wel echt nodig.

Onmogelijk was een beetje overdreven. Maar het maakt sommige trails echt stukken moeilijker.
Ah ja herinner het me weer van WoW.

Dan is end game content idd niet te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
HertogJack schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Ah ja herinner het me weer van WoW.

Dan is end game content idd niet te doen :(
Ik hoop dat het niet gaat uit maken dan haha. Speel zelf op de xbox nu eso, maar wil wel echt voor de end game trials gaan. Flink geduld hebben met de wipes wordt het dan zo te horen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
To easy schreef op maandag 31 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Ik hoop dat het niet gaat uit maken dan haha. Speel zelf op de xbox nu eso, maar wil wel echt voor de end game trials gaan. Flink geduld hebben met de wipes wordt het dan zo te horen ;) .
weet niet hoe complex de fights zijn maar bij WoW kan je zon raid echt amper doen zonder een goede addon (met name timing en duration van bepaalde phases of wanneer nieuwe phase in gaat).

side question; is het met de besturing etc en casten van spells/tank abilities etc goed te doen met controller?

[ Voor 19% gewijzigd door HertogJack op 31-01-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
HertogJack schreef op maandag 31 januari 2022 @ 16:29:
[...]

weet niet hoe complex de fights zijn maar bij WoW kan je zon raid echt amper doen zonder een goede addon (met name timing en duration van bepaalde phases of wanneer nieuwe phase in gaat).

side question; is het met de besturing etc en casten van spells/tank abilities etc goed te doen met controller?
Nee klopt wow was idd pittig zonder. Als ik nu bijv de veteran dungeons doe dan lukt het wel. Het is voor ontwijken en soms iets asap kapot maken. Dat lukt nog wel zonder timers.

Ja ik vind dat het bijzonder goed werkt met de controller. Ja je mist een beetje de snelheid soms, maar goed daar heeft iedereen last van. Maar als je een beetje uitzoomt van je char kun je goed het overzicht bewaren en snel reageren met je controller. Ook de performance mode op de xsx werkt echt super. Daardoor loopt het spel echt smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:58:
Ik zag dat ik inmiddels een uitnodiging heb (ook reeds geaccepteerd), waarvoor mijn dan. Wie moeten we vragen de info onderaan de forumpagina's aan te passen? De daar gemelde linkjes werken allemaal niet meer of verwijzen naar inactieve guilds.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
SnoeiKoei schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:51:
[...]

Ik zag dat ik inmiddels een uitnodiging heb (ook reeds geaccepteerd), waarvoor mijn dan. Wie moeten we vragen de info onderaan de forumpagina's aan te passen? De daar gemelde linkjes werken allemaal niet meer of verwijzen naar inactieve guilds.
Ik kan hem aanpassen, maar ik ga eerst even netjes een berichtje naar de TS sturen over hoe en wat. :)

Edit: aangepast met zegen van @G_Dragon

[ Voor 4% gewijzigd door Moonsugar op 01-02-2022 12:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

Heb vandaag dit topic gevonden na GoT ietwat te hebben ingeruild voor Reddit (sorry). Sinds 2015 speel ik af en toe een aantal weken ESO, maar mijn huidige "game pool" bevat nu enkel nog ESO en Flight Simulator waardoor ik nu wellicht een wat langere periode blijf. Mijn eerste character, een khajiit* stamblade, is inmiddels CP 765 maar is nog nooit in een trial of zelfs vet dungeon geweest. Komende tijd zal ik daar toch eens naar gaan kijken, al vermaak ik me nog steeds prima met quests en solo achievements behalen. Ik zit nu ook in de Tweakers guild dus ik zal jullie daar wel zien.

De High Isle preorder mount past niet goed bij een bloedlustige nightblade, maar is perfect voor healer Bastion.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I39PhthH8WJEZZybo29VQ9OBm3A=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/4DudpDatB4KRAYLmMZKdPOtm.png?f=fotoalbum_medium

* M'n character begon als Wood Elf genaamd Moarten. Uiteindelijk kreeg ik, waarschijnlijk onder invloed van alcohol, het "geniale" idee om een name change en race change token te gebruiken om te veranderen in een Khajiit genaamd Jesse Pinkmane.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moortn schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 23:33:

* M'n character begon als Wood Elf genaamd Moarten. Uiteindelijk kreeg ik, waarschijnlijk onder invloed van alcohol, het "geniale" idee om een name change en race change token te gebruiken om te veranderen in een Khajiit genaamd Jesse Pinkmane.
:D _O- briljant
Ik heb ook niet de meest lore friendly namen in gebruik. Mijn huidige main is een magica sorcerer met de naam Vijfvoor Halfelf. Officieel is hij High Elf maar zijn achternaam doet vermoeden dat de bloedlijn niet erg zuiver is. Verder heb ik nog een Bosmer stamina warden, Beastmaster Bob, en een Dark Elf necromancer genaamd TinyPwny :X
Veteran dungeons zijn prima met de dungeon finder te doen, met wildvreemden. Aan Trials heb ik me ook (nog steeds) niet gewaagd maar ook die zouden te PUGgen moeten zijn op normal.
En mocht je op PC spelen (en de EU-server) dan is er sinds enkele dagen een Tweakers guild, zie de voetnoot van deze pagina :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Welkom @Moortn! Ik zag je inderdaad al verschijnen in ESO. Ik ga niet liegen dat ik zeker moest lachen om de naam en wist gelijk dat je een tweaker moest zijn. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje qua CP maar nog nooit trials of vets. Ik weet daar gewoon niet waar te beginnen, dus misschien kan de Tweakers guild daar een rol in gaan spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
Moonsugar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:44:
Welkom @Moortn! Ik zag je inderdaad al verschijnen in ESO. Ik ga niet liegen dat ik zeker moest lachen om de naam en wist gelijk dat je een tweaker moest zijn. We zitten een beetje in hetzelfde schuitje qua CP maar nog nooit trials of vets. Ik weet daar gewoon niet waar te beginnen, dus misschien kan de Tweakers guild daar een rol in gaan spelen!
Ik zit zelf op de xbox dan, maar ben wel benieuwd naar de ervaring van een trial mocht je die gedaan hebben ;). De ervaringen die hier gedeeld worden lees ik met grote interesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Veteran dungeons zijn prima te doen, sommige DLC dungeons zijn wat pittiger dan de klassiekere. Wil je makkelijk beginnen dan raad ik aan eerst de instappers op Vet te doen: Fungal Grotto, City of Ash, Wayrest Sewers, Crypt of Hearts etc. Castle Thorn en Fang Lair zijn bijvoorbeeld echt een flink stuk pittiger, daar is het handig als je groep weet wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Scalecaller Peak is echt de grootste nachtmerrie imho, en dat is nog op normal. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

To easy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Ik zit zelf op de xbox dan, maar ben wel benieuwd naar de ervaring van een trial mocht je die gedaan hebben ;). De ervaringen die hier gedeeld worden lees ik met grote interesse.
Als er meer mensen op de Xbox spelen kunnen wij misschien een Tweakers guild op de Xbox server beginnen? Heb zelf afgelopen periode weinig gespeeld maar ben wel weer van plan te gaan spelen als High Isle uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:30:
Scalecaller Peak is echt de grootste nachtmerrie imho, en dat is nog op normal. :')
Die kan inderdaad ook vrij makkelijk uitlopen op een wipefest. Als je weet wat je moet doen is het wel een gave dungeon. March of Sacrifices vet vond ik persoonlijk geen feestje ook. De eerste 2x dat ik die PUGde faalden we hopeloos op de eerste boss fight, een groepje van 3 heksen (Wyrd Sisters).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
To easy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 08:58:
[...]

Ik heb alle trails gedaan en gehaald op vet en hardmode. Als je iets wilt weten let me know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Moonsugar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 09:30:
Misschien leuk om die als eerste oefenproject te doen. Ik ken de dungeon goed en kan hem ook zeker goed uitleggen aan andere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Daar heb ik wel interesse in en een vriendin van mij ook! Maar begin dan maar op normal, dan kunnen we alle tactics goed leren. Sommigen spreken voor zich maar er zitten een aantal tussen waarbij je hoopt voor het beste. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Moonsugar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:54:
Daar heb ik wel interesse in en een vriendin van mij ook! Maar begin dan maar op normal, dan kunnen we alle tactics goed leren. Sommigen spreken voor zich maar er zitten een aantal tussen waarbij je hoopt voor het beste. :+
Dat is zeker het plan. Lekker rustig beginnen en stapsgewijs leren. Oooh en natuurlijk veel lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Als ik online ben en er is nog ruimte voor een damage dealer dan roep je maar, altijd leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Zitten jullie toevallig al op de officiële Tweakers Discord? Want dat maakt het wel makkelijker om zoiets op te zetten en contact te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Moonsugar schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:05:
Zitten jullie toevallig al op de officiële Tweakers Discord? Want dat maakt het wel makkelijker om zoiets op te zetten en contact te houden.
Ik nog niet, maar dat kan vast wel geregeld worden denk ik. Ben wel een gigantische Discord-n00b waarschuw ik vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
AdmiraalTimbo schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:51:
[...]

Ik heb alle trails gedaan en gehaald op vet en hardmode. Als je iets wilt weten let me know.
Ik ben nu bij cp 216 en heb wat gear verzameld met goede bonussen. Heb de free editie (nu nog) en bijna alle dungeons wel op vet gedaan.

Wanneer ben ik ready voor een trial? En trials kan je alleen maar doen door zelf een groep te maken toch? En hoe lang zijn trials op normal als je net begint?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
To easy schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:36:
[...]

En trials kan je alleen maar doen door zelf een groep te maken toch?
Je kunt je niet bij een andere groep aansluiten via de dungeon finder ofzo nee maar als je met een groep wildvreemden Trials wil proberen zou ik naar Craglorn gaan en de zone chat in de gaten houden. Daar worden heel vaak mensen gevraagd voor Trials.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor mij (Grumprrt in guild) geldt eigenlijk hetzelfde als voor Moonsugar en Moortn; CP 389 en nog nooit een vet dungeon gedaan. Als er guild runs worden gedaan om dingen uit te leggen, dan houd ik me ook aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
389 CP is echt meer dan voldoende om vet dungeons te doen in ieder geval. Hik er niet al te hard tegenaan, met name de "beginnersdungeons" zijn in Vet mode niet veel moeilijker dan op Normal, alleen de bosses zijn wat meer damage sponges dus de gevechten duren iets langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To easy
Ik ben met cp10 direct vet dungeons gaan doen als tank (ik wou epics haha). Het lukte mij prima om ze te doen. Alleen de deel 2 dungeons van sommige waren wel pittig. Soms een wipe hier en daar, maar daarna leer je het wel meteen goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Toch maar even reageren
1. trails = voor trails is een hoger CP wel echt beter denk aan een minimum van 600CP voor bepaalde traits.
Het maken van een group is lastig, voor trails is er geen group finder. Graglorn chat it is. Het is even leren met de afkortingen maar daar kom je wel uit. Als ik tijd heb maak ik wel even een lijst.

2= Vet dungeons vooral basegame zijn goed te doen low CP. Vet dungeons uit sommige dlc zeker niet.
Ik wil graag zoals al een beetje besproken beginnen met normal dungeons. Leren we elkaar kennen en kunnen we gear farmen. Overigens zag ik hier een punt voorbij komen met epic gear, nou als je gewoon je dailys doet heb je makelijk genoeg mats of zelf te upgrade. De traits van een set veranderen namelijk niet op normal of vet. Verder is dat alleen bij perfected sets die je kan krijgen bij vet trails :P dus daar maakt het uit.

3= als mensen bepaalde sets nodig hebben, ik heb overal 9 traits en plenty mats ik kan alles voor je maken.

4= Ik ben niet altijd online, maar kan wel bijna altijd online komen in de avond om dingen te doen of uitteleggen. Ping me aan via tweakers of eventueel via discord (username discord : MusclArmy)

Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
Deze is super handig: https://pastebin.com/42JtwQB3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
Jij kan dit vast en zeker pinnen als TS? Geen idee hoe dat zit eigenlijk.
Deze lijst is compleet en super handig inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moortn
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

Dit weekend zal ik eens naar wat goede builds en rotations gaan kijken. Gear zal hopelijk het probleem niet zijn (legendary behalve jewelry, 2 5/5 sets en een 2/2 monster set), maar ik heb nu een zelf bedachte AoE build die niet geschikt is voor het serieuzere werk. Eerst de normal dungeons doen lijkt me ook wel een goed idee.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:00:
[...]

Jij kan dit vast en zeker pinnen als TS? Geen idee hoe dat zit eigenlijk.
Deze lijst is compleet en super handig inderdaad.
Niet 100% compleet, zo staat er
There is 1 solo Trial, Maelstrom Arena. As such, you will never see LFG but you may see people talk about it, or about scores.
Maelstrom Arena : MA, Maelstrom (you will nearly always see people refer to vMA).
Er is iig nog een solo Trial, Vateshran Hollows.

Er ontbreken ook wat DLC dungeons zo te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moonsugar

Moonsugar

Communitymanager
Topicstarter
We kunnen natuurlijk deze pakken en dan zelf aanvullen. Als ik het in een forumbericht in dit topic zet en dan pin en ook link in de TS hebben we zelf de vrijheid om aan te passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:32:
Toch maar even reageren
1. trails = voor trails is een hoger CP wel echt beter denk aan een minimum van 600CP voor bepaalde traits.
Het maken van een group is lastig, voor trails is er geen group finder. Graglorn chat it is. Het is even leren met de afkortingen maar daar kom je wel uit. Als ik tijd heb maak ik wel even een lijst.

2= Vet dungeons vooral basegame zijn goed te doen low CP. Vet dungeons uit sommige dlc zeker niet.
Ik wil graag zoals al een beetje besproken beginnen met normal dungeons. Leren we elkaar kennen en kunnen we gear farmen. Overigens zag ik hier een punt voorbij komen met epic gear, nou als je gewoon je dailys doet heb je makelijk genoeg mats of zelf te upgrade. De traits van een set veranderen namelijk niet op normal of vet. Verder is dat alleen bij perfected sets die je kan krijgen bij vet trails :P dus daar maakt het uit.

3= als mensen bepaalde sets nodig hebben, ik heb overal 9 traits en plenty mats ik kan alles voor je maken.

4= Ik ben niet altijd online, maar kan wel bijna altijd online komen in de avond om dingen te doen of uitteleggen. Ping me aan via tweakers of eventueel via discord (username discord : MusclArmy)

Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag!
Mmm interessant. Voor 600cp mag ik nog even haha.
Met goede sets bedoel je dan een 5/5 epic set uit een vet dungeon met de perfecte stats voor jou roll/class? Als je dat hebt kun je niet beter krijgen totdat er loot dropt uit een trail?

Een 5/5 set met een 2/2 set is waar ik nu mee bezig ben. Die helmen van een monster 2/2 set droppen bij een endboss van een vet dungeon. En dan de shoulders moet je kopen toch?

Met blacksmiting ben ik bezig, maar dat duurt nog wel even voordat ik die op 50 heb en alles kan maken haha.

Nog tips voor beste gear voor een dk tank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei
To easy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Een 5/5 set met een 2/2 set is waar ik nu mee bezig ben. Die helmen van een monster 2/2 set droppen bij een endboss van een vet dungeon. En dan de shoulders moet je kopen toch?
Ja, shoulders koop je met undaunted keys maar dat is helaas een beetje een loterij. Je kunt niet kiezen welke shoulder je precies koopt, er kunnen shoulders van een paar verschillende sets in het kistje zitten en dan is het nog random of het light, medium of heavy is ook. Maar goed, met de drops van de end boss van de Vet dungeon is het ook hopen op de goede versie dus het kan zijn dat je een tijdje bezig bent voor je je set naar wens hebt.

Overigens heb je bij elkaar 12 slots (head, shoulders, chest, belt, hands, legs, feet, 2x ring, neck, 2x weapon) dus 2x 5-setbonus én een 2x monster piece bonus is goed mogelijk. Een 2-handig wapen geldt als 2 slots qua bonus.

[ Voor 13% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-02-2022 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
To easy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:05:
[...]

Mmm interessant. Voor 600cp mag ik nog even haha.
Met goede sets bedoel je dan een 5/5 epic set uit een vet dungeon met de perfecte stats voor jou roll/class? Als je dat hebt kun je niet beter krijgen totdat er loot dropt uit een trail?

Met blacksmiting ben ik bezig, maar dat duurt nog wel even voordat ik die op 50 heb en alles kan maken haha.

Nog tips voor beste gear voor een dk tank?
Epic / paars verschilt qua bonus van een 5 set piece niks met een blauwe. Dus als je gear wilt farmen doe normals.

Overigens zijn de beste sets voor healers in general
Nu niet eens trail sets. Voor een tank is de beste set wel een trail set. Die je zowel in perfected kan krijgen op vetran als non perfected in normal trail. De verschillen zijn overigens niet mega hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe essentieel is legendary gear? Op dit moment heb ik de 2x 5/5 sets compleet; staff legendary, light/medium epic en jewelry superior. Verder upgraden zit er voorlopig niet in met de huidige prijzen (en ik heb niet veel geluk met deconstructing, hirelings en writs).

Op dit moment probeer ik de 2/2 Iceheart monster set te krijgen. Tot dusver 6 keer de verkeerde shoulders. Hoe moeilijk is vet Direfrost Keep eigenlijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MokonaNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 10:55
Goozer schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:36:
Hoe essentieel is legendary gear? Op dit moment heb ik de 2x 5/5 sets compleet; staff legendary, light/medium epic en jewelry superior. Verder upgraden zit er voorlopig niet in met de huidige prijzen (en ik heb niet veel geluk met deconstructing, hirelings en writs).

Op dit moment probeer ik de 2/2 Iceheart monster set te krijgen. Tot dusver 6 keer de verkeerde shoulders. Hoe moeilijk is vet Direfrost Keep eigenlijk?
Over het algemeen heb je de meeste voordelen van legendary ten op zichte van epic op je wapens. Dus als je alleen die upgrade en de rest op epic laat is het prima.

Heb zelf met m'n 1200+ CP nooit meer gedaan dan base game vet dungeons, geen DLC vet dungeons of trials. Heb nog niet alle base game vet dungeons gehad denk ik, maar Direfrost Keep op vet is prima te doen.

FFXIV: Mokona Tilmitt (Phoenix), Diablo III: MokonaNL#2968

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiraalTimbo
MokonaNL schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:14:
[...]

Over het algemeen heb je de meeste voordelen van legendary ten op zichte van epic op je wapens. Dus als je alleen die upgrade en de rest op epic laat is het prima.

Heb zelf met m'n 1200+ CP nooit meer gedaan dan base game vet dungeons, geen DLC vet dungeons of trials. Heb nog niet alle base game vet dungeons gehad denk ik, maar Direfrost Keep op vet is prima te doen.
Precies dit!

Tevens, echt super tof om een community weer te zien opbloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
Inderdaad tof. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe groepscontent altijd gePUGd heb en mijn main is zelfs helemaal op solo gebouwd. Ik moet maar eens met die "nieuwe" armoryfunctie aan de slag (nog helemaal niet gebruikt) en een alternatieve build maken voor groepswerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To easy
Jammer dat er geen crossplay is haha. Toch het idee dat de meeste op pc zitten. En snap dat crossplay niet eerlijk zou zijn.

Ik moet dan wel trials doen voor de beste tank set. Ergens wel een leuke uitdaging om dat ooit een keer te doen. En legendary krijgen bedoel je dan luck met drops? Of met blacksmitihing bijv heavy armor legendary maken??
Pagina: 1 ... 64 65 Laatste