Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Skillpoints is inderdaad alleen een issue op lage levels. In totaal kun je meer dan 300 skillpoints halen met de volgende verdeling:

Skyshards 107 ║
║ ║
║ Levels 58 ║
║ ║
║ AVA Ranks 49 ║
║ ║
║ Zone Quest lines 48 ║
║ ║
║ Group Dungeon Quests 16 ║
║ ║
║ Public Dungeons 16 ║
║ ║
║ Main Story Quests ~10 ║
║==========================

Op een character heb je 422 skillslots, maar dat is incl. werewolf en vampire (kan maar één van de twee hebben) en incl. emperor. Als je die 2 dingen niet wilt heb je zo'n 350 skillslots en dus maar 50 slots die je niet kunt kiezen.
Ofwel meer dan genoeg om echt alles wat je nodig hebt te unlocken, incl. alles in je crafts e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:51
Wilt er iemand mijn blacksmithing partner worden om vervolgens elkaars gemaakte items te deconstructen voor meer xp? Ik heb 367 Orichalcum ingots, 285 Steel ingots en 320 iron ingots om wapens/armour mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:15
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:59:
Ik ga vanavond eens voor het eerst kijken in Cyrodiil. Ben benieuwd. Mede ook omdat ik pas lev. 20 ben en ik me afvraag of ik daar überhaupt iets te zoeken heb :) Ik ben al weken met de techsupport bezig om achter mijn BSODS te komen tijdens ESO, want de game is feitelijk onspeelbaar tenzij ik het ok vind om 5x per uur een bsod of freeze te krijgen.
Als het 5x per uur crashed dan is er serieus iets niet goed. En zeer waarschijnlijk ligt dat bij hardware. Software crashed vaak op eenzelfde punt en dan naar desktop.
Dit klinkt alsof je een hitteprobleem hebt bij een videokaart of een slechte SSD. Er is ook een kleine kans dat misschien je werkgeheugen niet goed is. Als ik jou was zou ik dit eerst goed uitzoeken i.p.v. de techsupport van ESO laten helpen. Dit heeft waarschijnlijk niks met hun software te maken.

Het spel zelf vind ik trouwens zeer stabiel, ik heb nog geen enkele crash of freeze gehad na 150 uur speeltijd!

[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 08-05-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Vandaag begonnen met spelen, ik ben hooked :D.

Moet alleen wel een learning curve hebben het is nu rondrennen en je quests doen, maar een NPC vinden blijkt al aardig irritant in een stad :+

Is er een sneltoets dat je NPC names ziet ? maakt het wat makkelijker.
Of add ons of iets dergelijks ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playa del C. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:24:
[...]
Als het 5x per uur crashed dan is er serieus iets niet goed. En zeer waarschijnlijk ligt dat bij hardware. Software crashed vaak op eenzelfde punt en dan naar desktop.[...]
Normale software wellicht, maar in het geval van een 3d game met een zwaar dynamische wereld die eigenlijk nooit helemaal hetzelfde is, kunnen problemen op ogenschijnlijke random tijden manifesteren. Het is ook niet helemaal ondenkbaar dat ze met een patch een bug hebben geïntroduceerd of getriggerd. Ze hebben in ieder geval iets aangepast in de rendering engine, want ik merk bij mij sinds de laatste patch, voor het eerst in 7 maanden, dat het spel merkbaar trager loopt dan voorheen. Ergens hebben ze dus iets aangepast wat mijn hardware niet leuk vind. En die is toch ook echt 100% in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OE42
  • Laatst online: 14:51
Ik heb nog een vraag over de game, hoe krijg je dat een dungeon boss voornamelijk jou als tank aanvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Mektheb schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:31:
Vandaag begonnen met spelen, ik ben hooked :D.

Moet alleen wel een learning curve hebben het is nu rondrennen en je quests doen, maar een NPC vinden blijkt al aardig irritant in een stad :+

Is er een sneltoets dat je NPC names ziet ? maakt het wat makkelijker.
Of add ons of iets dergelijks ?.
Het is inderdaad even wennen! http://www.esoui.com/addons.php heeft een hele lading add-ons. Een mini-map addin en het wykkyd framework mag amper ontbreken! Er zit inderdaad een leercurve in, maar an-sich is het te doen. Ik zal als ik jou was ook een skyshards addon installeren, scheelt een hoop tijd en moeite!

Ik had het na anderhalf dag ansich wel door, en toen ik rond de lvl14 zat snapte ik het "systeem" van het spel ook volledig: hoe je quests in een "regio" ziet, en hoe je moet exploreren: het is wat dat betreft echt wel een Elder Scrolls game, exploration krijg je beloning voor in EXP, meer quests, loot, etc! Je ziet soms "zwart/witte" objecten op de kaart (stadjes, maar ook een klein kampje ofzo), en als je er klaar bent, dan wordt het "wit/zwart". In shadowfen vind je bijvoorbeeld een kamp met een logboek waarin staat dat er iets leeft in het moeras, wat dan een elite krokodil is met veel te veel HP. Het gevoel wat je krijgt als je die solo afmaakt is geweldig. Er ligt een "rode draad" qua verhaal door het spel, met elke 5 levels een nieuwe "prophet" quest, mages' guild en fighters' guild komen ook met quests op proppen (dat zijn ook quest lines), en verder heb je daarnaast per regio "een rode draad", die meestal eindigd met: "goed gedaan, maareh HELP IN DE VOLGENDE REGIO ZIJN WE ONDER AANVAL!!"

Wacht maar even lekker met die aanval, ik ga skyshards halen en alle kampen op de kaart even zwart maken. ;)
OE42 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:54:
Ik heb nog een vraag over de game, hoe krijg je dat een dungeon boss voornamelijk jou als tank aanvalt?
Strategie. Er zijn aggro moves, maar je taak is (dit is geen WoW!!!) >NIET< om alle damage te nemen, pak de 2-3 sterkste vijanden, en laat de rest zich verspreiden over de anderen/ze CC-en. Tegen de tijd dat ze klaar zijn, ben jij een magneet.

Elke class heeft zo ook z'n skills die kunnen helpen, zoals die ketting die monsters aantrekt, etc...

Trouwens: een tip voor de starters, draag naast je hoofd armorclass ook altijd één piece van de andere twee, en probeer van al je skillclasses die je iets uitmaken een skill te dragen, zodat ze allemaal tegelijk levelen! Je hebt zoals door Krukar gepost 422 skillslots (inclusief vamp/wolf), en er zijn meer dan 300 in het spel. Resultaat: je kunt erg weinig skills >NIET< nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Umbrah op 09-05-2014 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bedankt voor de tips !

Vanavond Sushi en bier en Eso en vanaf 18:45 knallen !

P.S hoe regel ik de invite voor de guild ? ( ik snap het chat systeem nog niet helemaal )
Bij wow doe je ./who guildname en je ziet de guild players :+

[ Voor 49% gewijzigd door Mektheb op 09-05-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 08:20:
Bedankt voor de tips !

Vanavond Sushi en bier en Eso en vanaf 18:45 knallen !

P.S hoe regel ik de invite voor de guild ? ( ik snap het chat systeem nog niet helemaal )
Bij wow doe je ./who guildname en je ziet de guild players :+
Als je in het gilde zit is het makkelijk, dan druk je op "G". Als je niet in het gilde zit dan denk ik dat je ze niet zo makkelijk kunt zien. Je zou in het friends scherm kunnen proberen te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien weet iemand dit ook, Ik had eerst heel weinig addons en daar zat een bij die de namen van alle dungeons, plaatsen etc gaf en ook of ze above or below zijn. nu heb ik een heleboel addons erbij zoals Wykkyd's Framework. maar krijg ik geen namen meer in mijn compass. Weet iemand misschien welke addon hier verantwoordelijk voor is? heb alles weer aan en uit gezet, settings verandert maar niks helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27

Seraphin

Meep?

Caelorum schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Normale software wellicht, maar in het geval van een 3d game met een zwaar dynamische wereld die eigenlijk nooit helemaal hetzelfde is, kunnen problemen op ogenschijnlijke random tijden manifesteren. Het is ook niet helemaal ondenkbaar dat ze met een patch een bug hebben geïntroduceerd of getriggerd. Ze hebben in ieder geval iets aangepast in de rendering engine, want ik merk bij mij sinds de laatste patch, voor het eerst in 7 maanden, dat het spel merkbaar trager loopt dan voorheen. Ergens hebben ze dus iets aangepast wat mijn hardware niet leuk vind. En die is toch ook echt 100% in orde.
Eens, sinds de laatste patch heb ik opeens moeite met FPS. Dit lijkt een beetje te relateren aan drukte (in group dungeons heb ik er nooit last van), maar voorheen had ik altijd een vloeïend spel.

(edit: en het ligt niet aan addons of andere aanpassingen van mijn kant)

[ Voor 3% gewijzigd door Seraphin op 09-05-2014 10:03 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvr1986
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-04 10:41
Iemand bij ons inde guild ook. (niet tweakers). Schijnt dat er op de forum veel klachten zijn over mensen met nvidia kaarten. addons kunnen ook issues veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-08 18:37
OE42 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:09:
Wilt er iemand mijn blacksmithing partner worden om vervolgens elkaars gemaakte items te deconstructen voor meer xp? Ik heb 367 Orichalcum ingots, 285 Steel ingots en 320 iron ingots om wapens/armour mee te maken.
wil ik best doen! Ik heb niet zoveel materials als jij hebt maar vraag maar als je online bent :)

PSN/Steam: FlyLighter Origin: FlyLight3r Uplay: FlyLight3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ook zo'n bekende vraag waarschinlijk, ik zie overal in stadjes plekken waar je je prof kan uitoefenen..

Echter waar leer ik ze ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:14:
Ook zo'n bekende vraag waarschinlijk, ik zie overal in stadjes plekken waar je je prof kan uitoefenen..

Echter waar leer ik ze ?.
Gewoon, door ze uit te voeren :P
(ow en door skillpoints in de betreffende crafting tree te stoppen).

welkom, mede WoW-deserteur!

[ Voor 5% gewijzigd door Seraphin op 09-05-2014 11:17 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Seraphin schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:17:
[...]

Gewoon, door ze uit te voeren :P
(ow en door skillpoints in de betreffende crafting tree te stoppen).

welkom, mede WoW-deserteur!
Ah kijk.

Dat is het dus de skillpoints ik snap het nu, en jazeker WoW staat al sinds begin van Siege of O in de friezer.
Ben dus echt toe aan iets nieuws !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:29:
[...]

Ah kijk.

Dat is het dus de skillpoints ik snap het nu, en jazeker WoW staat al sinds begin van Siege of O in de friezer.
Ben dus echt toe aan iets nieuws !
Craften was even wennen voor mij ook, je "maakt" dingen door een template te kiezen (woodcrafting heb je bijvoorbeeld 3 destruction staves, 1 restoration stave, een boog, en een schild uit m'n hoofd), een materiaal te kiezen (hout voor levels) en de hoeveelheid er van, en een "soort-steen" die het uiterlijk bepaald (je begint met de steen van je eigen race, en je kan meer leren door boeken te vinden). Als je "training" hebt gedaan kun je bepaalde properties toevoegen maar dat is optioneel. Zo maak je kale staves en krijg je wat ervaring in craften.

Je kunt ook items salvagen/decontstructen, dat is waar je ook een hoop ervaring uit krijgt in een craft, ik vendor eigenlijk nooit meer wat! Deconstruct krijg je materials voor (inclusief de "upgrade" materials), en eventueel eigenschap-stenen.

De derde tab in een craft-workbench is de training tab. Je hebt (uit m'n hoofd) 8 eigenschappen per item-type (boog/staf/schild, etc...), en als je een item vind met een eigenschap (eg: enchantments X% krachtiger) kun je die "leren", door dat te trainen. Dat duurt minimaal 6 uur, maar daarna kun je met de juiste stenen die eigenschap op eigen crafts maken.

De 4e tab is "upgrade". Elke klasse (smith/wood/cloth) heeft z'n upgrade items om een item groen/blauw/paars/geel te maken (blizz stijl!! EPICS!!!). Aan het begin heb je per "groene" upgrade item (hemming voor clothing) 20% kans voor een succesvolle upgrade (mislukt = item destroyed, niks lulliger dan 4 hemmings in een item te gooien, wat mis gaat, en dan item weg, en 4 hemmings weg), en hoe hoger de kwaliteit, hoe moeilijker het wordt. Van blauw naar paars heb je bijvoorbeeld in de basis 13% kans per item... dus moet je er meer gebruiken.

Wat doen de skillpoints? Je hebt je basis skill, die je toestaat andere materialen te gebruiken (vanaf clothing 15 kun je bijvoorbeeld naar 4/9 skillpoints in die skill gaan, waardoor je ook spider silk kunt gebruiken). Je hebt een skill die meer materials bij deconstruct terug geeft. Je hebt een skill die de hoeveelheid upgrade items die je nodig hebt verlaagt door de kans te verhogen, en uiteraard: een supplier die eens per dag een kist dropt met wat goodies er in. Je kunt ook meer training slots nemen en training sneller laten gaan, etc, etc...

Het is een complexer craft systeem, maar ik vind het wel leuk. Ik hoop dat de uitleg duidelijk was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Jazeker erg tof dankje !.

Ben nu inmiddels gereed voor een invite voor de guild, gaat dat via de ingame mail ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mektheb schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:59:
Jazeker erg tof dankje !.

Ben nu inmiddels gereed voor een invite voor de guild, gaat dat via de ingame mail ?.
Dat gaat via de website in de new-post tag: http://goteso.enjin.com/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Umbrah schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:55:
[...] 20% kans voor een succesvolle upgrade (mislukt = item destroyed[...]
Volgens mij is dit ook enorm gebugged. Ik heb nog nooit, zowel live als PTS, een succesvolle upgrade gehad met minder dan 100% kans. Je bent min of meer verplicht er gewoon meteen 5 van te gebruiken omdat anders je item kwijt is. Enorm irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Volgens mij is dit ook enorm gebugged. Ik heb nog nooit, zowel live als PTS, een succesvolle upgrade gehad met minder dan 100% kans. Je bent min of meer verplicht er gewoon meteen 5 van te gebruiken omdat anders je item kwijt is. Enorm irritant.
RNG = RNG; RNGesus take the wheel! Ik heb er een aantal al succesvol geupgrade op 60%, 90% ook, de ratio's kloppen geloof ik aardig. Het is en blijft echter een kansspel tot je voor de volle 100% gaat. Stel je voor, je upgrade je staf naar legendary met 90% op de laatste stap... al die paarse, blauwe, en groene stuff weg als het mis gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Umbrah schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 11:55:
[...]
Craften was even wennen voor mij ook, je "maakt"...
Paar kleine toevoegingen.

Tab 1 is omzetten van ruwe materialen naar materialen die je kunt gebruiken voor craften. Zoals ore naar bars en hout naar planken.
Tab 2 construct.
Tab 3 deconstruct
Tab 4 upgrade
Tab 5 training. Let op het item dat je bestudeerd gaat verloren. De eerste keer dat je voor een type item dit doet kost het 6 uur, iedere volgende keer wordt de tijd verdubbeld. De meeste IP krijg je door het deconstructing van drops en items die door andere karakters zijn gemaakt.

Alchemy en enchanting zijn uitzonderingen. Bij alchemy heb je alleen construct en bij enchanting heb je alleen construct en deconstruct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Yup, en qua tips op crafting; als je serieus met BS / Clothing / WoodW aan de gang wil, zou ik z.s.m. zoveel mogelijk SP in de skill stoppen waarmee je sneller en met meer slots tegelijk kan researchen. Anders is je totale benodigde tijd om alle traits te researchen iets van 2.5 jaar per prof :p

Ook iets waar ik zelf pas laat achterkwam; sommige gear heeft de trait "intricate", wat inhoudt dat je extra craft-xp krijgt bij het deconstructen.... van dat betreffende item. Dus niet, zoals ik eerst dacht, dat je extragratis xp boost hebt als je dat item draagt terwijl je andere spullen deconstruct. :P

Alchemy is imo het makkelijkste te levellen, daar staat wel tegenover dat je met een overschot aan potions kan komen te zitten waar je niet zoveel mee doet / kan. Ow en bewaar je Bugloss, Columbine en Mountain flowers, met die 3 ingredienten samen kun je extreem goeie pots maken, (= hp, sta en magi instant gain en een HoT) en dat kun je dan beter bewaren voor een moment dat je lvl hoog genoeg is om goeie pots te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Umbrah schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:34:
[...]
RNG = RNG; RNGesus take the wheel! Ik heb er een aantal al succesvol geupgrade op 60%, 90% ook, de ratio's kloppen geloof ik aardig. Het is en blijft echter een kansspel tot je voor de volle 100% gaat. Stel je voor, je upgrade je staf naar legendary met 90% op de laatste stap... al die paarse, blauwe, en groene stuff weg als het mis gaat!
Ja dat is wel leuk, maar nadat ik tientallen (nee geen grapje :() items kapot heb zien gaan zonder ook maar 1 succes houd het voor mij ook wel op. Zou me niets verbazen als ze dit ook clientside doen en ik dus gewoon de lul ben :P
Seraphin schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 13:12:
[...]Alchemy is imo het makkelijkste te levellen,[...]
Mja, algemeen wordt aangenomen dat provisioning het makkelijkst is. Voornamelijk door de enorme overschot aan ingrediënten. Gewoon een loot-tochtje langs alle containers in een stad is vaak genoeg om weer een paar levels omhoog te schieten. Daarnaast vinden mensen zoveel ingrediënten dat die zooi enorm goedkoop wordt. Guild waar ik nu in zit heeft er ook totaal zo'n 2000 (gok ik) in de bank staan voor iedereen die maar wil. Daarmee kom je al een heel eind.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 09-05-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:32:
[...]

Loop zelf rond in een volledige set zelf gecrafte paarse gear, en dat was allemaal met minder dan 100% kans upgrade, gingen maar een paar items verloren. RNG blijft RNG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer alleen dat die RNG bij sommige blijkbaar stukken positiever uitvalt dan bij anderen. Ik heb geen zin om de kans te berekenen om zoveel pech te hebben, maar zou jij verbazen als het meer dan 1 op de 100 miljoen is :(
Ach, ik ga wel gewoon voor de 100%. Je hebt uiteindelijk toch teveel geld dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rochette
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Ik neem ook geen risico. De eerste keer dat ik upgrade gaat meestal wel net minder (1 keer gelukt met slechts 1 item erin ipv 5), maar ik ben er ook een aantal kwijt geraakt. Dus ik betaal ook maar de volle mep.

A dead heealer can't heal you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Playa del C. schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:24:
[...]

Als het 5x per uur crashed dan is er serieus iets niet goed. En zeer waarschijnlijk ligt dat bij hardware. Software crashed vaak op eenzelfde punt en dan naar desktop.
Dit klinkt alsof je een hitteprobleem hebt bij een videokaart of een slechte SSD. Er is ook een kleine kans dat misschien je werkgeheugen niet goed is. Als ik jou was zou ik dit eerst goed uitzoeken i.p.v. de techsupport van ESO laten helpen. Dit heeft waarschijnlijk niks met hun software te maken.

Het spel zelf vind ik trouwens zeer stabiel, ik heb nog geen enkele crash of freeze gehad na 150 uur speeltijd!
Tja I know, ben er al weken mee bezig :| . Had er ook al een draadje voor aangemaakt in het hardware forum. Inmiddels heb ik ALLES wat mogelijk is al getest en uitgesloten maar er zit gewoon geen vast patroon in. Zodra ik ff ESO speel (uitsluitend ESO) boem, BSOD en reboot. Andere games, niks aan de hand.
TOT aan de recente update van 6 mei! Fingers crossed maar sindsdien heb ik 2 sessies van ongeveer 2-3 uur achter elkaar zonder problemen doorlopen. Ik heb de techsupport gevraagd of er iets is veranderd regarding to nivida cards, maar eens ff antwoord afwachten want gezien verhalen van gebruikers hier lijkt er wel iets 'anders' te zijn mbt graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mja, wat zegt de BSOD precies? Ik weet niet hoe/of het mogelijk is, maar al een ander renderpath geprobeerd? Het is een 22gb+ blob op je storage, misschien juist die sectoren dodo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is sowieso iets verandert. Dat merk ik ook met mijn HD5850 kaartje. De framerate is iets minder stabiel, en omdat ik vsync aan heb staan wordt dat effect versterkt. Spel zit de hele tijd te schakelen tussen 60 en 30 fps met lichte schokken als resultaat. Zal er vanavond eens goed voor gaan zitten en kijken wat het veroorzaakt. Misschien gooi ik er ook wel een graphics debugger overheen voor de lol ^^

En met ^ hierboven. Forceer eens de opengl renderer ipv de directx variant. Moet je even in dit topic zoeken op posts van mij, leg het wel ergens uit hoe het moet.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 09-05-2014 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:10:
Jammer alleen dat die RNG bij sommige blijkbaar stukken positiever uitvalt dan bij anderen. Ik heb geen zin om de kans te berekenen om zoveel pech te hebben, maar zou jij verbazen als het meer dan 1 op de 100 miljoen is :(
Ach, ik ga wel gewoon voor de 100%. Je hebt uiteindelijk toch teveel geld dus :P
Met alle respect, maar ik denk dat die indruk vooral het gevolg is van een (begrijpelijke) verwarring tussen kansberekening en verwachtingswaarde.

Ter illustratie; stel een boss heeft een 0.1% kans om een bepaalt item te droppen (nu Mektheb hier is moet ik weer denken aan de discussies omtrent de Rivendare Mount :P), wat is dan de kans dat je na 1000 kills die mount nog nooit hebt zien droppen?

Antwoord: die kans is ruim 36% (0,999^1000)

Je verwachtingswaarde op het aantal drops is één. De kans dat het item minimaal] één keer dropped in 1000 kills is 1-0,999^1000 = +/- 63%

Vaak wordt een verwachtingswaarde van 1 meteen gezien als een kans van 100%, daar zit dus nogal een gat tussen.

Nu praktisch voor het ESO crafting systeem, als je 10 pogingen doet een item te improven met slechts één honing stone (20% kans op succes), dan heb je dus 0,8^10 = +/- 10% kans dat je na die 10 pogingen met lege handen staat. Dat is niet een hele hoge kans, maar ook niet ondenkbaar. Je kan dus niet zomaar verwachten dat je na 10 pogingen op 10 * 20% = 2 groene items uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:01:
Er is sowieso iets verandert. Dat merk ik ook met mijn HD5850 kaartje. De framerate is iets minder stabiel, en omdat ik vsync aan heb staan wordt dat effect versterkt. Spel zit de hele tijd te schakelen tussen 60 en 30 fps met lichte schokken als resultaat. Zal er vanavond eens goed voor gaan zitten en kijken wat het veroorzaakt. Misschien gooi ik er ook wel een graphics debugger overheen voor de lol ^^

En met ^ hierboven. Forceer eens de opengl renderer ipv de directx variant. Moet je even in dit topic zoeken op posts van mij, leg het wel ergens uit hoe het moet.
Daar hoef je geen onderzoek voor te doen... Met Vsync aan zal de framerate terugvallen naar 30 fps indien de 60 fps niet wordt gehaald. Indien 30 niet wordt gehaald zal het zelfs 15 zijn. Kwestie van V-Sync uitzetten dus, of overschakelen naar Nvidia voor Adaptive V-Sync.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seraphin schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:05:
[...]
Met alle respect, maar ik denk dat die indruk vooral het gevolg is van een (begrijpelijke) verwarring tussen kansberekening en verwachtingswaarde.
[...]
Nu praktisch voor het ESO crafting systeem, als je 10 pogingen doet een item te improven met slechts één honing stone (20% kans op succes), dan heb je dus 0,8^10 = +/- 10% kans dat je na die 10 pogingen met lege handen staat. Dat is niet een hele hoge kans, maar ook niet ondenkbaar. Je kan dus niet zomaar verwachten dat je na 10 pogingen op 10 * 20% = 2 groene items uitkomt.
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Reken het maar eens uit voor ~40 items. Ik heb namelijk in al die maanden dat ik het spel speel nog geen een keer een item gehad die niet verdween bij minder dan 100% kans. Ik ben blijkbaar gewoon enorm ongelukkig. Dat had ik ook wel door. Ik heb er mee leren leven en voor de items die mij echt boeien (wat er niet zoveel zijn gelukkig) gebruik ik wel gewoon 5 van die dingen.
sdk1985 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:05:
[...]

Daar hoef je geen onderzoek voor te doen... Met Vsync aan zal de framerate terugvallen naar 30 fps indien de 60 fps niet wordt gehaald. Indien 30 niet wordt gehaald zal het zelfs 15 zijn. Kwestie van V-Sync uitzetten dus, of overschakelen naar Nvidia voor Adaptive V-Sync.
Dat snap ik. Ik bedoelde meer dat ik eigenlijk wel eens wil kijken wat er nou zo'n vertragende factor is ineens sinds de laatste update. Enige wat jammer is is dat ik geen fatsoenlijke baseline heb omdat ik er nog niet eerder naar heb gekeken.

*edit* Meh alle debuggers die ik hier geinstalleerd heb staan crashen :X
Het fenomeen beperkt zich hier iig niet tot alleen D3D11 of opengl. Ach boeit ook niet zo eigenlijk, vind die ~30 fps goed genoeg :)

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 09-05-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Waarom zet je niet gewoon V-Sync uit? Beter 40-60 fps zonder vsync dan geswitch tussen 30 en 60 met wat mij betreft. Tearing merk je haast niet, zeker niet bij een game als ESO.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 09-05-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt. Reken het maar eens uit voor ~40 items. Ik heb namelijk in al die maanden dat ik het spel speel nog geen een keer een item gehad die niet verdween bij minder dan 100% kans. Ik ben blijkbaar gewoon enorm ongelukkig. Dat had ik ook wel door. Ik heb er mee leren leven en voor de items die mij echt boeien (wat er niet zoveel zijn gelukkig) gebruik ik wel gewoon 5 van die dingen.
Ghehe, ik weet nu niet of ik je verkeerd of goed begrijp, maar een ding is zeker; ik weet hoe 't voelt! :P
(Ik heb in mn vriendenkring inmiddels al een aardige reputatie als notoire pechvogel. Erg 'leuk' ook altijd bij potjes Risk / Axis & Allies).

Nou weet ik niet met welke kansen je die 40 crafts hebt gedaan, maar als dat telkens met 20% is gedaan, dan is je kans op 0 keer succes uit al die 40 pogingen inderdaad laag: namelijk +/- 0.013%

Echter; dat is niet "minder dan 1 op de 100 miljoen", zoals in je eerdere post werd genoemd. Daarnaast, je opmerking "in al die maanden" --> hoelang is het spel nu live? (net iets meer dan een maand, dus om nu al máánden pech te hebben is ook een aangezette statement).

Je manier van uitdrukken is waarschijnlijk vooral zo gedaan om het gevoel dat je erbij hebt over te brengen, mijn punt wat ik wilde maken was vooral dat dergelijke "losing streaks" vaak een stuk waarschijnlijker zijn dan je op gevoel zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Seraphin schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 16:02:
[...]
Nou weet ik niet met welke kansen je die 40 crafts hebt gedaan, maar als dat telkens met 20% is gedaan, dan is je kans op 0 keer succes uit al die 40 pogingen inderdaad laag: namelijk +/- 0.013% [...]
0.00013% :P
[...] Daarnaast, je opmerking "in al die maanden" --> hoelang is het spel nu live? (net iets meer dan een maand, dus om nu al máánden pech te hebben is ook een aangezette statement). [...]
Ik speel het spel nu sinds oktober 2013 in de beta en sinds december 2013 op de PTS (24/7 beta). Ik heb dus zeker al wel maanden gespeeld.

[ Voor 2% gewijzigd door Caelorum op 09-05-2014 16:15 . Reden: 2010 -> 2013 duh ^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryack
Pfff kansberekening. Iedereen weet toch dat je 50% kans hebt. Of het lukt wel of het lukt niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat je het niet moet berekenen als jijzelf, immers, het is een MMO! Ik heb zelf nog nooit een 90% kanser mis zien gaan (afkloppen). Heb waarschijnlijk een paar van jou gejat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
In de MMO hoeven de kansen die worden weergegeven niet altijd te kloppen. Heb bij rift een keer 200x een groen item gecraft (laagste kans) en had geen één keer een skill level. Zat hem gewoon in dat item :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:18
Ik meld me ook aan bij de club :)

Stomme vraag (ben nu de game aan het downloaden dus het e.e.a. aan het uitzoeken). Maakt het nog wat uit welke race ik pak als ik bij de GoT guild wil? Of is dat puur je starter zone.

Kon het niet 123 van de website of de OP halen.

Gevonden :Y

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 09-05-2014 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 15:01:

Hij crashte zowel op D3D9, D3D11 en OpenGL destijds, dat maakte niet veel uit. Hij crashte weer niet als ik mijn externe GPU eruit haalde en op IGP speelde, maarja dan zit je op 20 fps. Dan zou je zeggen, brakke GPU maar die deed het wel gewoon in andere games (10+ current gen games getest van fps tot rpg) en in een andere pc.
Vooralsnog blijven de fingers crossed na de recente update EN een oude nvidia driver van jan '14. Alle andere drivers crashten hopeloos. BSOD gaf wel een voorzetje richting een driver probleem. Persoonlijk denk ik dat de ESO update mij juist goed heeft gedaan maar dat is vooralsnog wishfull thinking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:16:
[...] Persoonlijk denk ik dat de ESO update mij juist goed heeft gedaan maar dat is vooralsnog wishfull thinking :+
Ik heb hier ook even beter gekeken, en ik weet niet wat ze hebben gedaan, maar mijn lag wordt iig niet veroorzaakt doordat de GPU maxed is. Dat ding staat uit zijn neus te vreten en het maakt ook niet uit of ik het spel op low, medium of ultra-high zet. FPS blijft momenteel rond de 10 hangen :(
Maar ik overleef het wel. Wordt vanzelf weer gefixed. Ga straks nog even kijken of het helpt om mijn CP van 3.2 naar (stabiel) 4.0Ghz te overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnus_ridolph
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-11-2024
Hebben anderen ook dat sinds deze week je elke dag een email code in moet voeren omdat je ip adres blijkbaar onbekend is? (ondanks dat ik een vast ip heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Caelorum schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 23:20:
[...]

Ook een 3D game is simpeler dan je zou verwachten. Met een goed onderzoek kan vaak vrij snel worden ontdekt waardoor de crash ontstaat (memory leak, een driver, instellingen). Als er in de software van een 3D game iets mis mocht gaan, dan crashed de software normaal gesproken niet met een BSOD of freeze. Er komt dan een foutmelding of een CTD of een zware hapering of iets dergelijks. Random BSOD's, maar ook hard-freezes zijn typisch voor hardware falen, zeker als de software niet bekend staat om het veroorzaken van BSOD's.

Het is daarom hoe dan ook beter om ook de hardware te gaan testen, de kans is vrij groot dat daar het probleem ligt. Daarmee sluit ik ook niet uit dat het toevallig toch een patch of driver kan zijn geweest, maar die kans is kleiner en is al onderzocht.

Je geeft zelf aan dat het spel op jouw pc door een patch een stuk minder draait, maar het crashed niet met een BSOD of freeze. Jouw systeem is dus ook inderdaad 100% in orde, maar in het geval waar het hier om ging, waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Grotto gespeeld als tank.. mijn god wat zijn er toch veel bugs.. (veteran trouwens) De tweede baas voornamelijk is echt een ramp. In 1 gevecht, 6x bugged door te verdwijnen en pas na 2 min ofzo terug komen, en dan vervolgens 2 abilities achter elkaar te doen.
Uiteindelijk verslagen, hardmode denk ik dan maar..

Ervoor nog, spawnde opeens de laatste baas.. eh?? Die is vrij makkelijk gelukkig.

Vervolgens een baas die gewoon NIET getaunt wilde worden, maakte niet uit hoe vaak ik het deed, gebeurde niks.

Kwa quests vind ik het ook niet zo super meer.. eigenlijk continue hetzelfde maar met een ander verhaaltje, maar soms zelfs dat niet, kom ik in een Public dungeon een Argonian tegen die zegt dat ze niet meer een bandit wilt zijn, joh, jij bent de 4de al!

Voor mij is nu patch 1.1 slagen of falen als het niveau niet omhoog gaat.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Playa del C. schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 19:35:
[...]
Ook een 3D game is simpeler dan je zou verwachten. Met een goed onderzoek kan vaak vrij snel worden ontdekt waardoor de crash ontstaat (memory leak, een driver, instellingen). [...] Je geeft zelf aan dat het spel op jouw pc door een patch een stuk minder draait, maar het crashed niet met een BSOD of freeze. Jouw systeem is dus ook inderdaad 100% in orde, maar in het geval waar het hier om ging, waarschijnlijk niet.
Mijn systeem is 100% in orde, maar ook met mijn eigen rendering engine heb ik 1x een BSOD veroorzaakt. De videokaart drivers zijn niet heilig en willen af en toe zelfs Windows 8 nog wel meeslepen. BSODs wijzen dus niet altijd op een hardware probleem. Ik zeg niet dat dat hier niet het geval is, maar het is best mogelijk dat het aan het spel ligt (ook al is de kans klein).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:51:
[...]

Mijn systeem is 100% in orde, maar ook met mijn eigen rendering engine heb ik 1x een BSOD veroorzaakt. De videokaart drivers zijn niet heilig en willen af en toe zelfs Windows 8 nog wel meeslepen. BSODs wijzen dus niet altijd op een hardware probleem. Ik zeg niet dat dat hier niet het geval is, maar het is best mogelijk dat het aan het spel ligt (ook al is de kans klein).
Als je af en toe een BSOD hebt dan is je systeem niet in orde.

BSOD komen op Windows 7 eigenlijk niet voor. Sterker nog je grafische driver kan crashen zonder dat je game crasht. Dan krijg je een leuke popup die je informeert dat je grafische driver is hersteld.

Sinds 2010 heb ik er in totaal 1 gehad, en dat was bij het aansluiten van een USB stick (en dat was in April 2014). Gebruik bovendien sinds 2010 dezelfde Windows install. Kan me niet voorstellen dat dit op Windows 8 ineens wel zo is, namelijk weer grotendeels dezelfde software. Zo niet dan zou ik snel Windows 7 installeren ;).

Of komt er nu iemand beweren dat het normaal is dat AMD drivers BSOD's veroorzaken? Nvidia topic wordt er namelijk beweerd dat AMD drivers ondertussen gelijkwaardig zijn aan die van nvidia.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 09-05-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdk1985 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 22:04:
[...] Als je af en toe een BSOD hebt dan is je systeem niet in orde. [...]
Ik heb het nooit totdat ik iets enorm idioots (als uber gfx noob) deed in mijn eigen code en de graphics driver het absoluut niet tof vond en windows daarbij mee ging. Zal wel een samenloop van dingen zijn geweest die uiteindelijk tot zo'n resultaat hebben geleid maar het kan echt wel hoor.
[...] BSOD komen op Windows 7 eigenlijk niet voor. Sterker nog je grafische driver kan crashen zonder dat je game crasht. Dan krijg je een leuke popup die je informeert dat je grafische driver is hersteld. [...]
Waarna de game alsnog kan crashen als er niet fatsoenlijk rekening is gehouden met bepaalde zaken. Op diezelfde manier crasht VLC bijv. ook als je een UAC pop-up krijgt.
[...]
Sinds 2010 heb ik er in totaal 1 gehad [...] Kan me niet voorstellen dat dit op Windows 8 ineens wel zo is, namelijk weer grotendeels dezelfde software. Zo niet dan zou ik snel Windows 7 installeren ;).
Windows 8 kan ook een BSOD krijgen. Ligt wel een beetje aan welke software je gebruikt, welke randapparatuur (voor crappy drivers), etc. Als het vaker voorkomt dan 1x per jaar zou ik mij ook zorgen maken, maar dan nog hoeft het niet de hardware te zijn, maar kan het ook nog aan de software liggen.
[...] Of komt er nu iemand beweren dat het normaal is dat AMD drivers BSOD's veroorzaken? Nvidia topic wordt er namelijk beweerd dat AMD drivers ondertussen gelijkwaardig zijn aan die van nvidia.
AMD drivers hebben de (nare) gewoonte om gewoon door te blijven kachelen, zelfs nadat je enorm ver****te dingen doet. Dan probeert de driver alles nog een beetje goed te maken en kan die even later om de vaagste dingen compleet eruit klappen. Over het algemeen zou ik zeggen dat dat AMD's drivers voor de eindgebruiker beter maakt, maar ja.. ook hun drivers willen nog wel eens rare dingen doen, maar doorgaans zijn ze wel ok IMO.

Hoe dan ook maakt het allemaal niets uit. Hij is blijkbaar al weken bezig met ESO support. Samen met hun heeft hij echt wel de meest voorkomende zaken zoals falende hardware, niet up to date software, vage randapparatuur afgelopen. Als je het ESO forum doorloopt zie je ook dat hij op zich niet de enige is die BSODs heeft gehad in *alleen* ESO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Prijzen in de online shop wisselen heel erg.
Weet niet zo welke versie nu ook zal werken:

Het lijstje: http://www.g2play.net/category/106/skyrim/

Specifiek deze lijkt me de correcte(standard versie, geen extra's): http://www.g2play.net/cat...r-scrolls-online-30-days/ (is pre-order versie)

Ik neem aan dat er buiten de 30d free bij een nieuwe account geen trial versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, geen trial. Heeft ook weinig nut, omdat ze willen dat je voor de basegame ook betaald. Dan heb je eerst een trial waarna je mensen alsnog moet confronteren met 45E + maandelijkse kosten, dat gaan ze niet pikken denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Zo, lading stuff uit m'n bank weg (een giga tijd niet gecraft en dan zit je met 300+ van elke soort hout/ore/cloth), en aan biefstukje gegeven! Ik ben nog steeds "noob" in de tweaker guild, dus ik kan daar niks inzetten, maar het is zonde om zelf je dingen te deconstructen.

Even 20min pauze nemen (op z'n minst), want er is een quest bugged en de helpdesk die zei dat ik dat moest doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel buiten de instance he! Anders reset die alsnog niet en sta je voor niks te wachten ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Vraagje. Ik ben nu een Woodelf Dragonknight aan't levelen met Bow als hoofdwapen.
Aangezien je alle soorten Armor kan dragen vroeg ik me af wat ik het beste neem.
Medium of Heavy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Thommiie schreef op zondag 11 mei 2014 @ 13:56:
Vraagje. Ik ben nu een Woodelf Dragonknight aan't levelen met Bow als hoofdwapen.
Aangezien je alle soorten Armor kan dragen vroeg ik me af wat ik het beste neem.
Medium of Heavy ?
Daarvoor kan je bij de skill-lines kijken. Onder 'armor' vind je light, medium en heavy. Je kan dan alvast bekijken welke passive skills je voor elke armor zou kunnen krijgen en welke je denkt nodig te hebben.

Je hoeft niet alle onderdelen hetzelfde te kiezen. Als je een mix draagt, dan level je in ieder geval ook meerdere typen armor tegelijk. De grootste passive bonus haal je met vijf onderdelen armor, dus sommige spelers hebben vijf van één soort armor en dan nog twee van een andere. Als armor stuk gaat kan het heel goed zijn dat een ander type armor op dat moment toch beter is om te dragen voor dat onderdeel van je lichaam.

Het maakt verder niet zoveel uit. Over het algemeen:

Light armor is voor Magicka
Medium armor is voor Stamina
Heavy armor is voor Health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyPhanTomMind
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-04-2020

MyPhanTomMind

Just call me "SiR"

Playa del C. schreef op zondag 11 mei 2014 @ 14:07:
[...]

Daarvoor kan je bij de skill-lines kijken. Onder 'armor' vind je light, medium en heavy. Je kan dan alvast bekijken welke passive skills je voor elke armor zou kunnen krijgen en welke je denkt nodig te hebben.

Je hoeft niet alle onderdelen hetzelfde te kiezen. Als je een mix draagt, dan level je in ieder geval ook meerdere typen armor tegelijk. De grootste passive bonus haal je met vijf onderdelen armor, dus sommige spelers hebben vijf van één soort armor en dan nog twee van een andere. Als armor stuk gaat kan het heel goed zijn dat een ander type armor op dat moment toch beter is om te dragen voor dat onderdeel van je lichaam.

Het maakt verder niet zoveel uit. Over het algemeen:

Light armor is voor Magicka
Medium armor is voor Stamina
Heavy armor is voor Health
Ok ik gebruik zowiezo al Light bij mijn soccerer voor de magica.
Maar ik wist niet dat stamia bij Medium en Health bij Heavy hoorde.. Hehe Thx :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemsen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik wilde jullie graag vragen ook eens te overwegen om Teamspeak te gebruiken.
Als je ingelogd bent in ESO dan druk je op G voor guild en daar ergens staan de details van de server.

Voordelen:
Samen levelen, craften, dungeons doen.
Helpen van guildmembers en een beetje sociaal chatten.
PVP: bijvoorbeeld een keer een guild event organiseren en samen te gaan pvp-en.

Ik weet dat er in het pvp gebied veel te halen valt; O.a. Exp en Skyshards en het is makkelijker te overleven als we met een groepje gaan. Wellicht een keer een guild event regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Caelorum schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:51:
[...]

Tja, bij veel mensen, die zeggen, m'n systeem is in orde, maar toch soms een BSOD hebben, ligt het vaak aan geheugenbankjes die niet 100 percent goed zijn. Veel programma's hebben daar tegenwoordig geen enkel probleem mee, maar soms heb je wel programma's, die daar wel tegen aan hikken en dan de boel plat gooien.

Dus als ik zoiets lees, is eerste wat ik iemand adviseer(wat ik mensen met nieuwe pc ook adviseer): ga je heugenbankjes is goed testen en als ze fouten bevatten, zorgen, dat je nieuwe krijgt onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
pwillemsen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:44:
Als je ingelogd bent in ESO dan druk je op G voor guild en daar ergens staan de details van de server.

Voordelen:

Ik weet dat er in het pvp gebied veel te halen valt; O.a. Exp en Skyshards en het is makkelijker te overleven als we met een groepje gaan. Wellicht een keer een guild event regelen?
Mee eens! En het is nog gezellig ook! Ben afgelopen dagen wat afweziger ivm drukte en dat oude vrienden van me weer vaker op een prive ts zitten waar ik nog wel eens lang hop :). Maar het is zeker aan te raden voor dungeons en pvp. Communication is the key to succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, ik ontwijk teamspeak graag. Ik zit op werk al veel met een headset op, en thuis wil ik graag voor het gewone werk alleen chat gebruiken zodat je wat meer de tijd hebt. Voor een event desnoods wel, maar gewoon werk: nee.

Ik vind het trouwens tijd worden dat er weer eens een officer wat promotie rondes gaat maken, de guild store is voor meer en meer mensen online ontoegankelijk! Sowieso: regels e.d. mogen wel eens wat duidelijker neergezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Umbrah schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:06:
Tsja, ik ontwijk teamspeak graag. Ik zit op werk al veel met een headset op, en thuis wil ik graag voor het gewone werk alleen chat gebruiken zodat je wat meer de tijd hebt. Voor een event desnoods wel, maar gewoon werk: nee.

Ik vind het trouwens tijd worden dat er weer eens een officer wat promotie rondes gaat maken, de guild store is voor meer en meer mensen online ontoegankelijk! Sowieso: regels e.d. mogen wel eens wat duidelijker neergezet worden.
Qua regels zou ik zeggen dat er iig voor de bank iets moet zijn van: ''pak iets, zet iets terug''. Daarnaast hoop ik dat de officers en anders wil ik het tijd tot tijd wel doen. De bank ''re-stacken''. Er staan soms wel 10 items op een rij die hetzelfde zijn. (het is ook wel irritant dat de game het zelf niet doen)

Daarnaast zie ik tweakers als een leuke guild met Nederlanders die gezellig willen spelen. Het is nou niet bepaald een prestatieguild, met het oog op goede pve/pvp. Daarvoor zullen velen wellicht naar andere guilds gaan. Maar juist daarom zit ik ook hier, heb (nog) niet behoefte aan dat prestatie gericht gamen. In andere MMO's kreeg ik een beetje een gevoel dat je dan verplicht aanwezig moest zijn en dergelijken.

Een MMO blijft een game, het moet niet je leven gaan worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Voordelen:

Ben bijna altijd als ik online ben op TS te vinden, vind het ook gewoon makkelijker dan typen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:25:
[...] De bank ''re-stacken''. Er staan soms wel 10 items op een rij die hetzelfde zijn. (het is ook wel irritant dat de game het zelf niet doen) [...]
Dat deed het eerst wel, maar dat hebben ze maar snel uitgezet in de patch die volgde op de item duplication bug. Ik heb geen idee hoe die precies werkte, maar blijkbaar heeft op een bepaalde manier te maken met het autostacken van de bank. Overigens heb ik dat ook wel eens in mijn char's inventory. Dan staan er twee stacks van hetzelfde item, die ik dan zelf nog even moet stacken. Scheelt toch weer een slot op de toch nog redelijk beperkte bagspace van mijn char :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Caelorum schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:49:
[...]

Dat deed het eerst wel, maar dat hebben ze maar snel uitgezet in de patch die volgde op de item duplication bug. Ik heb geen idee hoe die precies werkte, maar blijkbaar heeft op een bepaalde manier te maken met het autostacken van de bank. Overigens heb ik dat ook wel eens in mijn char's inventory. Dan staan er twee stacks van hetzelfde item, die ik dan zelf nog even moet stacken. Scheelt toch weer een slot op de toch nog redelijk beperkte bagspace van mijn char :)
Maar als ik al die items nu pak.. samenvoeg.. en terug stop? Dan is de boel ook weer wat georganiseerder :). Doet dat 1 of 2 keer per week en we hebben een nette bank ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had het alleen over je opmerking: "het is ook wel irritant dat de game het zelf niet doen". Dat deed het dus eerst wel, maar hebben ze er een week of twee/drie geleden uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Caelorum schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:02:
Ik had het alleen over je opmerking: "het is ook wel irritant dat de game het zelf niet doen". Dat deed het dus eerst wel, maar hebben ze er een week of twee/drie geleden uitgehaald.
Ja nee die snap ik :p Dus nu moet het met de hand. Dat wou ik voorstellen dat iemand dat een keer zou moeten doen in de loop der tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 16:34
Had laatst behoorlijk wat crafting styles in de guildbank gezet van de stylen die ik niet ben. Vervolgens ging er een member met alles er vandoor binnen enkele minuten. Terwijl hij die style ook niet had. Hij zette er ook niets voor terug. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:17:
Had laatst behoorlijk wat crafting styles in de guildbank gezet van de stylen die ik niet ben. Vervolgens ging er een member met alles er vandoor binnen enkele minuten. Terwijl hij die style ook niet had. Hij zette er ook niets voor terug. Tja..
Als je motiv books bedoeld? Dat is niet zo slim. Die verkopen zo 1k tot 2k per stuk. Nederlanders zijn nou eenmaal geldwolven en pakken ze gewoon en verkopen ze door. Daarom mooi zelf houden of ruilen met mensen die je gold geven of vrienden.

Daarnaast heb je kunnen zien wie het was?

En je kan al die stijlen leren he :P Ik ben woodelf maar heb op 5 na alle crafting styles :)

[ Voor 6% gewijzigd door FlyLight3r op 13-05-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 15-09 15:00

Voordelen:

Paar keer op TS geweest en inderdaad, tis zeker gezellig! Het enige waar ik wel telkens tegenaan loop is dat er nauwelijks Ebonheart spelers zitten. Samen pve of een Dungeon doen zit er dan helaas niet in.
Blijft dus het sociale aspect over. Maar alleen dat is het meer dan waard om eens langs te wippen op TS.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lipst3r schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:06:
[...]
Als je motiv books bedoeld? Dat is niet zo slim. Die verkopen zo 1k tot 2k per stuk. [...]
Op de US server gaan motif 1 t/m 9 voor 500-800g en de speciale Motifs 10 en hoger gaan voor 20-50K afhankelijk van het aanbod ^^
Dat is in ieder geval in de store van de twee guilds waar ik in zit de gangbare prijzen. Een motif van de speelbare rassen is vaak nog goedkoper dan de goede provisioning recipes. Blauwe gaan voor ergens tussen de 200 en de 1000g en de paarse zijn zowat onbetaalbaar (al helemaal als het een food ding is), want die kosten al gauw een paardje of meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Caelorum op 13-05-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Lipst3r schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:06:
[...]

Als je motiv books bedoeld? Dat is niet zo slim. Die verkopen zo 1k tot 2k per stuk. Nederlanders zijn nou eenmaal geldwolven en pakken ze gewoon en verkopen ze door. Daarom mooi zelf houden of ruilen met mensen die je gold geven of vrienden.

Daarnaast heb je kunnen zien wie het was?

En je kan al die stijlen leren he :P Ik ben woodelf maar heb op 5 na alle crafting styles :)
Het waren racial styles. Voor bv redguard heb ik starmetal nodig. Volgens mij niet veel waard. Maar je kan er wel crafting mee lvlen. Het natuurlijk is logisch daar je geen waardeloze items in de guildbank stort. Daar heb je de prullenbak voor. Maar als mensen gaan plunderen dan is de lol er wel btje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemsen
ik ben niet te beroerd om de bank af en toe op te schonen, maar dan niet zeggen dat ik spul eruit haal en niks terug zet :)
als ik 10 items stack naar 1 item dan lijkt het net of ik dus 10 items pak en maar 1 terug stop.
Of is dat niet het geval? anyways ik wil best opruimen af en toe; vind ik ook zelf wat prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
pwillemsen schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:34:
ik ben niet te beroerd om de bank af en toe op te schonen, maar dan niet zeggen dat ik spul eruit haal en niks terug zet :)
als ik 10 items stack naar 1 item dan lijkt het net of ik dus 10 items pak en maar 1 terug stop.
Of is dat niet het geval? anyways ik wil best opruimen af en toe; vind ik ook zelf wat prettiger.
Heb geen namen genoemd. En wil het ook niet ook niet groter maken dan nodig. Iedereen weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:42:
[...]

Heb geen namen genoemd. En wil het ook niet ook niet groter maken dan nodig. Iedereen weer blij :)
Racialsmotift kapen is a serious crime :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemsen
ik voelde me ook niet aangesproken; ik ben ook niet boos of wat dan ook, geef alleen informatie.
ik zal opschonen als ik in de bank zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 15:30:
[...] Maar als mensen gaan plunderen dan is de lol er wel btje af.
In the guild waar ik zit hebben we dat ook meegemaakt (ook op PTS). Daar hebben we uiteindelijk de regel dat je verstandig met de items in de bank omgaat. Het hoeft echt niet zo te zijn dat je altijd evenveel terug moet stoppen of van evenveel waarde, maar plunderen van de bank (= alles van bepaalde type eruithalen) is not done en staat een enkeltje verbanning uit de guild voor. Je komt er dan ook nooit meer in. Gevolg is dat er best veel waardevol spul in de bank staat en er een gezonde verversing van items plaatsvind. Zelfde geld voor de store overigens. Als ze erachter komen dat je alle items opkoopt en ze voor duurder terugzet wordt je er ook uitgegooid. Dingen uit de bank halen en in de store zetten is hetzelfde.

Het is eigenlijk best een wonder dat er items in de bank blijven staan :) Afgezien van 1 vrij stricte eis hebben we geen toelatingseisen voor de guild. We hebben dus nogal een brede demografie en niet iedereen is altijd even sociaal, vandaar dus ook die regels, want het is al een paar keer voorgekomen dat de hele bank leeg werd gehaald. De laatste keer is toch al wel weer 3 maanden geleden dus, so far, so good :)

Wellicht dat zoiets voor jullie Tweakers guild ook kan gelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kan je niet een limiet aanstellen aan de gbank ?, of bijvoorbeeld officers only ? en die het weer traden met de juiste persoon etc.

Zo gaat het vaak in WoW ( geen idee of dat kan hier )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan wel of geen toegang geven op basis van rank in de guild. Verder kan je niets. Je zal dus hoe dan ook moeten vertrouwen op dat de personen die toegang hebben zo sociaal zijn om niet alles te plunderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r
Mektheb schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:04:
Kan je niet een limiet aanstellen aan de gbank ?, of bijvoorbeeld officers only ? en die het weer traden met de juiste persoon etc.

Zo gaat het vaak in WoW ( geen idee of dat kan hier )
Dat is echt niet te doen, we hebben nu wel dat de echte ''tweakers'' erbij kunnen. Maar als er altijd maar een officer online moet zijn lijkt me het best lastig. We moeten ook kunnen vertrouwen op elkaar als tweakers :) (lijkt me toch :o ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthymushroom
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:31
Lipst3r schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:06:
[...]

Dat is echt niet te doen, we hebben nu wel dat de echte ''tweakers'' erbij kunnen. Maar als er altijd maar een officer online moet zijn lijkt me het best lastig. We moeten ook kunnen vertrouwen op elkaar als tweakers :) (lijkt me toch :o ?)
I agree, we moeten elkaar hierin wel een beetje kunnen vertrouwen denk ik. Ik denk dat het misschien wel handig is om nog een extra rank aan te maken als dat mogelijk is. Zodat mensen evt. wel toegang tot de store kunnen krijgen en niet tot de bank misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

dat is dan een punt, het andere punt is natuurlijk de Guild Store, zelf dingen neerzetten en er waarde naast zetten. Maar nogmaals: steeds minder mensen kunnen daar bij, ik zie tweakers idd niet als serieuse PVP/PVE guild, maar voor trade zou het ideaal zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Iets heel grappigs gezien:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QD7iFxQnhEzhNKmjZgXQDZra/full.jpg

Een enorm bot-army in The Hollow City! Ze lopen constant naar die groundskeeper en ze stacken op elkaar. GM's die lol hebben?

Edit: blijkt dus de makkelijkste manier om gold te farmen te zijn, groundskeeper quest die insta-gold geeft en geautomatiseerde guild teleports...

[ Voor 24% gewijzigd door Umbrah op 13-05-2014 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hah. Ik zag laatst weer zo'n System Announcement dat GM's online zouden komen om de Goldfarm Scourge uit te roeien. Wel humor.

Hieronder ook nog eentje in the categorie rare dingen. =P Generic Invisible Boxes'!

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg17/Gijs_01/InvisibleBox_zps32d7dc0e.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:18:
Hah. Ik zag laatst weer zo'n System Announcement dat GM's online zouden komen om de Goldfarm Scourge uit te roeien. Wel humor.
[...]
Zag laatst een GM en die heette "Satsui No Boto", moest ik toch even van glimlachen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Gisteren eindelijk uitgevonden hoe ik kan praten in Guild lol...

Voel me trouwens een beetje hopeloos ingame, ik ben level 9 en heb voor me gevoel alles al gedaan en zit nu op quest level 13 en tegen mobs op level 14 / 15.

Ga ik te hard ?, of heb ik iets overgeslagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Mektheb schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 08:25:

Voel me trouwens een beetje hopeloos ingame, ik ben level 9 en heb voor me gevoel alles al gedaan en zit nu op quest level 13 en tegen mobs op level 14 / 15.

Waarschijnlijk heb je een paar dingen gemist. Ga eens gewoon op stap! Rondrijden. Zijn er een paar "zwarte driehoekjes" over? Als je over de kaart gaat rondrijden, kom je dan steden/dorpen/tempels/kampen tegen met een zwart icoontje? Mijn eerste paar dagen had ik ook niet echt door hoe/waar je quest gebieden vind! Het spel motiveert zelf zoeken gigantisch, hoewel het je ook vaak aan het handje neemt.

[ Voor 5% gewijzigd door Umbrah op 14-05-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Laatst online: 15-09 15:00

Dan heb je waarschijnlijk wat overgeslagen. En vergeet de dungeons niet. Dat helpt ook met lvlen.

En over het praten in de Guild: TS kan ook he! Is nog leuker dan de chat... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLight3r

Als je alles doet, zal je net zoals mij moeten worden, en dat is dus altijd standaard veel te hoog. Maar daarvoor explore ik ook alles, doe alle quests en alles bossbattles voordat ik wegga uit een gebied. Maarja ik vind dat het mooie aan ESO :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik werk ook elk gebied helemaal af zodat ik zeker alle skillpoints verzamel die je voor quests afmaken kan krijgen als reward.
Ik ben toen ik rond level 15 was nog terug geweest naar kenarthis roost om daar alles af te maken want dat start gebied had ik veel quests vergeten en nu loop ik met level 40 nog rond in malabal tor waar ik tegen mobs tot maximaal lvl 38 vecht. Ik vindt dat ook helemaal niet erg want ik geniet al gewoon van alles wat een gebied te bieden heeft, mooie omgeving, exploren, de verhalen, enzo.. dan is de moeilijksheid graad helemaal niet belangrijk meer voor mij.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Inderdaad, als je alle landmarks doet ben je vrijwel altijd hoger level dan het gebied waar je in quest, zelfs zonder dungeons of pvp. Als de quests te hoog lvl zijn heb je dingen gemist/overgeslagen.

Elke zwarte landmark betekent dat je daar nog iets kunt doen, als je alles hebt gedaan wat je kunt doen bij een landmark, dan wordt die landmark wit op je kaart. Als je wilt weten of je alle landmarks in een map hebt kun je eens hier kijken:
http://guides.gamepressure.com/elderscrollsonline

Aan de rechterkant staat een menu met landmark kaarten van alle zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Bedankt voor de tips ! :+

Ik ga lopend de wereld in ! ( heb geen paard ) haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft een geweldige MMO, helaas een paar daagjes niet kunnen spelen maar de gedachte dat mijn level 30 sorc op mij staat te wachten voelt goed! van het weekend weer eens knallen kijken of ik hem naar level 35 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ben gistere level 10 geworden bijna level 11, en heb inderdaad een stukje overgeslagen !

Maar leuk ik kom er steeds meer in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
Denken jullie dat er trouwens iets veranderd kwa tijden dat je hirelings binnenkomen? Aan 2x per 12 uur heb je bijna niks. Ik moet dan bv om 9 uur inloggen zodat 's avonds om 9 uur de volgende klaar is, vergeet je het 1x of kan je pas iets doen na 12 uur 's middags mis je dus een hireling tenzij je nog 's nachts inlogged.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:25

botoo

💀 too old to die young

Bots en goldsellers zijn best irritant maar daar word iig actie tegen ondernomen dus daar zullen we maar op hopen dat het uiteindelijk eens uitgeroeid is.

Toch is er een component wat imho noodzakelijk is om ESO een sterker bestaansrecht te geven: een betere community. Nu kan ik tegen een bekende oplopen en niet eens weten wie het is als ik 'm niet target, idem met alle guildmembers. Het is wmb noodzakelijk om je guild een onderscheidend kleurtje oid te geven zodat je direct ziet dat het spelers uit jouw guild zijn, tevens zou ik de herkenbaarheid (naam?) van de individuele spelers verbeterd willen zien.
In mijn andere MMO (Lotro) herken ik de meeste spelers zonder ze te targetten en zeker in pvp is dat wmb noodzakelijk, hulp/ondersteuning voor je guildmates en vrienden is voor mij belangrijker dan voor onbekenden van wie ik toch niet weet of ze hulp willen of jou de kastanjes uit het vuur laten halen of erger nog, je laten barsten en er vandoor gaan.

Verder ben ik best tevreden met ESO, misschien word het een permanente overstap vanuit Lotro, heel veel oud-members van mijn Lotro pvp tribe hebben de overstap al gemaakt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
botoo schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:55:
Bots en goldsellers zijn best irritant maar daar word iig actie tegen ondernomen dus daar zullen we maar op hopen dat het uiteindelijk eens uitgeroeid is.

Toch is er een component wat imho noodzakelijk is om ESO een sterker bestaansrecht te geven: een betere community. Nu kan ik tegen een bekende oplopen en niet eens weten wie het is als ik 'm niet target, idem met alle guildmembers. Het is wmb noodzakelijk om je guild een onderscheidend kleurtje oid te geven zodat je direct ziet dat het spelers uit jouw guild zijn, tevens zou ik de herkenbaarheid (naam?) van de individuele spelers verbeterd willen zien.
In mijn andere MMO (Lotro) herken ik de meeste spelers zonder ze te targetten en zeker in pvp is dat wmb noodzakelijk, hulp/ondersteuning voor je guildmates en vrienden is voor mij belangrijker dan voor onbekenden van wie ik toch niet weet of ze hulp willen of jou de kastanjes uit het vuur laten halen of erger nog, je laten barsten en er vandoor gaan.

Verder ben ik best tevreden met ESO, misschien word het een permanente overstap vanuit Lotro, heel veel oud-members van mijn Lotro pvp tribe hebben de overstap al gemaakt.
Wat ik ook zo gaar vind is dat je met je ESO ID te zien bent in chat in game en niet met je character name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Rudolf schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:15:
[...]

Wat ik ook zo gaar vind is dat je met je ESO ID te zien bent in chat in game en niet met je character name.
?

In de publieke chat staat gewoon je charactername hoor, alleen in whispers en guildchat niet en als je iemand ignored ignore je z'n account.

Bied imho alleen maar voordelen, in guildchat hoef je niet alle characternamen te onthouden van iedereen en als je iemand ignored is dat meestal toch met een goede reden, is dan alleen maar goed dat gelijk zn hele account is ge-ignored...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Krukar schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:27:
[...]

?

In de publieke chat staat gewoon je charactername hoor, alleen in whispers en guildchat niet en als je iemand ignored ignore je z'n account.

Bied imho alleen maar voordelen, in guildchat hoef je niet alle characternamen te onthouden van iedereen en als je iemand ignored is dat meestal toch met een goede reden, is dan alleen maar goed dat gelijk zn hele account is ge-ignored...
Ik snap wat hij bedoeld, je hebt geen zwevende namen, en armor ziet er erg generiek uit. In andere MMo's heb je al vrij snel (misschien ook mede doordat er geen megaserver is) dat je iemand herkent. "troll warrior in valor met bulwark: OH HAI TUCKER!") Druid met Atiesh & Tier 3 volledig? UMBRAAAAAAAH!!!. ESO is wat meer "generiek" in armor design, karakter looks, heeft geen zwevende namen (wel mouseover), en heeft daarnaast ook nog het nadeel megaserver (en dit is een nadeel), het is geen dorpje met een paar centrale player-gather plekken en "ons kent ons" binnen bepaalde community (Bij EVE en bij WoW, de twee MMO's die ik speelden, begon je mensen in een regio/server te herkennen, en een ons-kent-ons gevoel te herkennen als je dezelfde interesses had). Megaserver met veel te veel steden waarbij niemand ook nog eens dezelfde taal spreekt (veel te veel frans & duits, ben zone-chat uit gegaan, zit wel in de Engelstalige zone-chat maar die is 100% dood).

Het is soms net een stad als london, groot, iedereen is hetzelfde, en contacten leggen buiten je bestaande communities kan lastig zijn. Aan de andere kant, er is echter altijd wel iemand, het spel voelt nooit dood en zelfs al kom je een plek tegen die lastig is in je uppie, even wachten en er loopt geheid iemand met je mee!

Ik moet bekennen dat hoewel ik in guildchat zit en graag een potje mee-banter (hoewel ik teamspeak niet aankan, vermoeid om met koptelefoon op te zitten), dat ik eigenlijk buiten guildchat niet ook maar EEN iemand "in het wild" zo zou herkennen. In WoW herkende je op den duur alle Horde PVE spelers, of PVP spelers (en ik was Alliance)

[ Voor 8% gewijzigd door Umbrah op 15-05-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
Oh daar ben ik het zeker mee eens hoor Umbrah, maar ik reageerde dan ook op Rudolf z'n post en niet op die van Botoo :)

Inmiddels bijna VR bereikt met m'n sorceror, deffo van m'n NB afgestapt want vind sorc gewoon veel leuker, gebruik nu een spec met 3 pets wat er wel een beetje lomp uitziet, hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Umbrah, wees iig gerust in het feit dat de developers dit ook weten. Na maandenlang discussie op forum en facebook-groepen tussen spelers over hoe dit zou kunnen worden aangepakt lijkt er ook wel iets te zijn blijven hangen daar bij ZOS. Het staat momenteel alleen niet hoog op de prioriteitenlijst, vanwege de vele bugs enzo die nog moeten worden opgelost.
Ze hebben in ieder geval al aangegeven dat ze nadenken over hoe ze goed een housing system kunnen invoeren. Dit zal al veel doen voor het community gevoel *als* het goed wordt gedaan. Het liefst zie ik een aparte plane of Oblivion met een Ultima Online style housing system, maar we zullen het maar moeten afwachten.
Wellicht dat ze voor die tijd wel een API beschikbaar willen stellen aan de modmakers om nameplates te maken. De code is als het goed is nog wel aanwezig, aangezien ze het zelf ook ooit hadden in hun GUI.
Pagina: 1 ... 45 ... 66 Laatste