Mektheb schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 22:31:
Vandaag begonnen met spelen, ik ben hooked

.
Moet alleen wel een learning curve hebben het is nu rondrennen en je quests doen, maar een NPC vinden blijkt al aardig irritant in een stad
Is er een sneltoets dat je NPC names ziet ? maakt het wat makkelijker.
Of add ons of iets dergelijks ?.
Het is inderdaad even wennen!
http://www.esoui.com/addons.php heeft een hele lading add-ons. Een mini-map addin en het wykkyd framework mag amper ontbreken! Er zit inderdaad een leercurve in, maar an-sich is het te doen. Ik zal als ik jou was ook een skyshards addon installeren, scheelt een hoop tijd en moeite!
Ik had het na anderhalf dag ansich wel door, en toen ik rond de lvl14 zat snapte ik het "systeem" van het spel ook volledig: hoe je quests in een "regio" ziet, en hoe je moet exploreren: het is wat dat betreft echt wel een Elder Scrolls game, exploration krijg je beloning voor in EXP, meer quests, loot, etc! Je ziet soms "zwart/witte" objecten op de kaart (stadjes, maar ook een klein kampje ofzo), en als je er klaar bent, dan wordt het "wit/zwart". In shadowfen vind je bijvoorbeeld een kamp met een logboek waarin staat dat er iets leeft in het moeras, wat dan een elite krokodil is met veel te veel HP. Het gevoel wat je krijgt als je die solo afmaakt is geweldig. Er ligt een "rode draad" qua verhaal door het spel, met elke 5 levels een nieuwe "prophet" quest, mages' guild en fighters' guild komen ook met quests op proppen (dat zijn ook quest lines), en verder heb je daarnaast per regio "een rode draad", die meestal eindigd met: "goed gedaan, maareh HELP IN DE VOLGENDE REGIO ZIJN WE ONDER AANVAL!!"
Wacht maar even lekker met die aanval, ik ga skyshards halen en alle kampen op de kaart even zwart maken.

Strategie. Er zijn aggro moves, maar je taak is (dit is geen WoW!!!) >NIET< om alle damage te nemen, pak de 2-3 sterkste vijanden, en laat de rest zich verspreiden over de anderen/ze CC-en. Tegen de tijd dat ze klaar zijn, ben jij een magneet.
Elke class heeft zo ook z'n skills die kunnen helpen, zoals die ketting die monsters aantrekt, etc...
Trouwens: een tip voor de starters, draag naast je hoofd armorclass ook altijd één piece van de andere twee, en probeer van al je skillclasses die je iets uitmaken een skill te dragen, zodat ze allemaal tegelijk levelen! Je hebt zoals door Krukar gepost 422 skillslots (inclusief vamp/wolf), en er zijn meer dan 300 in het spel. Resultaat: je kunt erg weinig skills >NIET< nemen.
[
Voor 20% gewijzigd door
Umbrah op 09-05-2014 00:40
]