Mijn ervaring met MX Player zijn anders. Ik ben gisteren ook aan het klooien geweest met streaming video vanaf W7 Media Player, ik gebruikte een TV opname in WTV formaat (Media center opname) maar had daarmee de nodige problemen.
MyNet dat Asus mee levert lust geen WTV en ook bestanden met AC3 pakt die niet. Na even zoeken en lezen UPnPlay opgehaald (hopelijk de goede heb want er zijn er nogal) samen met MoboPlayer. Die speelde wel, maar net niet de aflevering die ik wou bekijken. Mogelijk wat corruptie in de WTV file? MoboPlayer bleef in elk geval op het eerste frame stil staan (terwijl de tijd wel liep).
Dus een andere player, MX Player. Die speelde, echter maar een paar minuten en dan kapte de player er zomaar mee. Een aantal keren geprobeerd maar steeds hetzelfde, was dus geen succes. Ook Dice Player geprobeerd na lezen van positieve gebruikers. Echter ik doe denk ik wat verkeerd want dat zag er niet uit, blokjes een streepvorming in het beeld.
Ik zag ook nog VPlayer maar dat ongelukkige ding maakt steeds snapshorts, je kan het niet eens fatsoenlijk uitproberen, dus ook korte metten mee gemaakt.
Nu heb ik weer MoboPlayer want hoewel deze WTV file problemen gaf spelen andere WTV files wel goed af. Ik kon bijvoorbeeld een hele uitzending van Labyrint bekijken zonder problemen.
MoboPlayer doet software decoding, is toch wel jammer als je een goede nVidia Tegra 3 chip aan boord hebt. Voor DLNA werkt UPnP, maar MyNet van Asus dat bij de TF300 zit vind ik een stuk prettiger, als die alleen maar een andere player zou accepteren...
Zal rock player lite nog eens proberen. Ben ook benieuwd wat VLC zal gaan worden, maar op dit moment lijkt dat nog niet goed.
Maar toch jammer dat het zo'n zoekplaatje is en dat het niet gewoon out of the box werkt.