Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Kijk even naar de app carbon, daarmee kan je zonder root acces een complete back up maken van je tabletLiquidT_NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:22:
[...]
Zou ik ook eigenlijk moeten doen, maar heb niet zo'n zin in 300 apps opnieuw te installeren + een hele zooi instellen. Beetje jammer dat je daar dan tot wordt verplicht met zo'n update.
Dank!! Destijds niets kunnen vinden dat goed kan backuppen vanaf non-root, maar dit zou zeker handig zijn, ook het opslaan via de cloud. Dan gooi ik hem vanavond maar eens aanEJPostema schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:14:
[...]
Kijk even naar de app carbon, daarmee kan je zonder root acces een complete back up maken van je tablet
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Het vakje kan wel aangevinkt worden maar ik kan dus niets 'swypen'.
B.S.U.R.
Ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft:
http://www.techtastic.nl/...or-transformer-pad-tf300/
nog iemand een idee ? Anders moet hij helaas terug, want hier is niet mee te werken zo.
*Mogelijk op internet een oplossing gevonden.
Connector van adapter mogelijk was los. Even wat aan gepulkt en tot nu toe probleem even weg.
Wel vreemd dat 4.2 er wel last van heeft en versie 4.1 niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Just-in-Time op 28-03-2013 21:26 . Reden: meer info ]
Wondershare Player kan dat inderdaad. De voorloper Daroon Player was veel cleaner, maar geeft bij mij geen geluid op 4.1Condor70 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:52:
[...]
Zelf niet geprobeerd, maar Wondershare Player claimt volledige DVD ondersteuning incl. menus.
En er zijn zelfs externe DVD branders die je via USB OTG aan je tablet kunt koppelen (de drive moet wel een UDF -> FAT32 mode hebben, want Android kan geen UDF lezen).
Dell E6420 | Sony Cybershot WX220
Daarnaast het grote voordeel dat Android 4.2 al beschikbaar is.
Als ik om mij heen kijk zie ik ...rond dezelfde prijs zeker geen betere tabblets langskomen (en sowieso niet voor een lagere prijs).
Moet wel zeggen dat ik mijn 16 GB-versie bij BCC gekocht heb voor 269 euro.
Heb daarnaast nog een 32GB microsd erbij geprikt.
Scherm vind ik in deze prijsklasse ook erg goed!
Nogmaals bedankt voor de tip. Het gaat wel met horten en stoten, zeker recovery failt elke paar apps, maar ik kom er welEJPostema schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:14:
[...]
Kijk even naar de app carbon, daarmee kan je zonder root acces een complete back up maken van je tablet
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
Ik draai nog op 4.1.x en heb dit "probleem" ook, alleen is het al zo vaak voorgekomen dat het me niet eens meer opvaltJust-in-Time schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:25:
Ik heb nog steeds na de update naar 4.2 het probleem dat de tablet, zodra deze in de lader zit, om de 10 seconde een accumeldingsgeluid geeft. Hierbij springt af en toe ook het scherm aan en gaat binnen 5 seconden dan uit. Dit is heeeeeeel irritant. Tablet al gereset, terug naar fabrieksinstellingen gedaan,... niks werkt..
Ik ben blijkbaar niet de enige die dit probleem heeft:
http://www.techtastic.nl/...or-transformer-pad-tf300/
nog iemand een idee ? Anders moet hij helaas terug, want hier is niet mee te werken zo.
*Mogelijk op internet een oplossing gevonden.
Connector van adapter mogelijk was los. Even wat aan gepulkt en tot nu toe probleem even weg.
Wel vreemd dat 4.2 er wel last van heeft en versie 4.1 niet.
Ik heb de back-up gemaakt met de standaard "back-up toepassingen" van asus, werkt bij mij uitstekend alleen soundhound weigert mee te gaan in de back-up. Je moet er wel even op letten dat je slecteerd dat zowel de apps als hun data geback-uped wordenLiquidT_NL schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 11:45:
[...]
Nogmaals bedankt voor de tip. Het gaat wel met horten en stoten, zeker recovery failt elke paar apps, maar ik kom er wel
Verder krijg ik mx player niet zover dat ie de softbuttons verstopt (puntjes dus) zonder de lock te gebruiken. Erg vervelend, ik wil helemaal niet terug naar bs player

Qua browsers (onderwerp een aantal posts geleden) gebruik ik op het moment weer chrome. Dolphin+Jetpack is sneller, smoother, beter, maar kan niet overweg met een aantal keyboard shortcuts waar ik niet zonder wil. Ctrl+F voor find on page bijvoorbeeld. Dolphin doet er niks mee en als ik het dock gebruik zijn gestures niet handig. Het is helaas nog steeds wachten op een betere browser-experience in chrome maar ik zie zo snel geen goed alternatief. Firefox is het ook zeker niet op het moment.
[ Voor 38% gewijzigd door Bundin op 01-04-2013 00:50 ]
Ik heb deze inmiddels getest maar krijg het niet voor elkaar om een SMB share werkend te krijgen. Alle andere apps geen problemen. Met ES File explorer kan ik mijn shares prima benaderen. Ook het aansturen van Wondershare gaat via de ES-File share goed maar de Wondershare app herkent dan kennelijk geen dvd-structuur en speelt alleen de VOB-bestanden zoals elke andere app.Condor70 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:52:
[...]
Zelf niet geprobeerd, maar Wondershare Player claimt volledige DVD ondersteuning incl. menus.
En er zijn zelfs externe DVD branders die je via USB OTG aan je tablet kunt koppelen (de drive moet wel een UDF -> FAT32 mode hebben, want Android kan geen UDF lezen).
Een share in Wondershare definieren lukt gek genoeg niet...
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
Uiteindelijk met Carbon gedaan, jammer dat ik dit niet eerder wist, want Carbon is verre van optimaal: niet alles kan goed worden gerecovered, zeker app data zelf. Betekent o.a. een Final Fantasy III savegame van 25+ uur die niet te recoveren is, waar ik hard van baal.hellboy123 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:28:
[...]
Ik heb de back-up gemaakt met de standaard "back-up toepassingen" van asus, werkt bij mij uitstekend alleen soundhound weigert mee te gaan in de back-up. Je moet er wel even op letten dat je slecteerd dat zowel de apps als hun data geback-uped worden
Ach, wel weer wat geleerd voor de volgende keer, Asus tools gewoon gebruiken, nooit geweten dat die ook dat deed (en mogelijk beter). Hoe dan ook is bijna alles nu gerecovered. Mijn tablet is eindelijk weer vlot
Uiteindelijk maar de fabrieksinstellingen teruggezet en nu dus alle apps opnieuw aan het installeren... Gedeelte van de apps werden automatisch geinstalleerd, maar lang niet allemaal.
Jammer dat je van all de apps op je account niet gewoon een lijstje kan maken en dan op de knop installeren kunt drukken. Nu moet je alle apps een voor een installeren. Je kunt wel meerdere apps selecteren om ze te verwijderen van je account.
(Overigens kan de Asus backup tool maximaal 2GB backupen ongeacht de grootte van je SD kaart)
[ Voor 39% gewijzigd door Dj-sannieboy op 03-04-2013 11:23 ]
In het begin stoorde ik me er niet aan, aangezien het met het even aan de oplader hangen het meestal wel opgelost was. Maar nu het steeds vaker gebeurt, begint het wel irritant te worden.
B.S.U.R.
Ja, ik heb dat sinds 4.2 ook af en toe. Hopelijk komt er binnenkort een minor update die dat aanpakt.RaJitsu schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:51:
Wat ik al een tijdje heb is dat de tablet soms niet meer uit standby komt. Een paar keer drukken op de aan/uitknop zorgt ervoor dat je uiteindelijk wel weer beeld krijgt, maar het is toch irritant. Het heeft ook te maken het het uit de dock halen, wanneer het zich meestal afspeelt. Iemand anders hier ook last van?
This is what happens when you find a stranger in the Alps!
Ik had een vraag in verband met de update naar 4.2.
Ik zelf heb de TF300TG maar nog geen update gezien. al bekend wanneer deze komt of überhaupt wel komt??
Heb hetzelfde af en toe, maar zover ik weet gebeurd dit alleen omdat hij aan het opladen is en dus het scherm aangaat als de tablet of de dock zijn batterij vol is. Dit beschauwde ik als de oorzaak aangezien het scherm nog nooit is aangegaan waneer hij niet aan het laden was, maae dan heb ik mijn tablet niet vaak in zijn dock als hij niet oplaad.kavorka schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:50:
Als ik de tablet in de keyboard dock zet gaat het scherm iedere x minuten (rond de 15 volgens mij) even aan en weer uit. Geen flauw idee waarom. Iemand enig idee?
Dit komt door android 4.2?
Dat zou dan in combinatie met je tablet en/of apps moeten zijn want de mijn is reuze stabiel met 4.2.pitchdown schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:41:
Ik had vanavond ook een spontane reboot.
Dit komt door android 4.2?
Ik had zelf een aantal vastlopers/reboots met de 4.2 launcher, meerdere in korte tijd. Allemaal overigens direct na unlocken van het scherm, of beter een poging tot unlocken. Nu ik terug ben op de 4.1 laucher heb ik geen enkele crash meer gehad.pe1dnn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:49:
[...]
Dat zou dan in combinatie met je tablet en/of apps moeten zijn want de mijn is reuze stabiel met 4.2.
Wel merk ik dat hij de laatste tijd flink traag wordt, maar dat zal verder wel door de bak apps/games komen die ik er op heb staan
Tsja, dit blijf je natuurlijk houden. Het is een redelijk krachtige tablet, maar het verschil tussen een systeem waar niets mee gedaan is en eentje waar al redelijk wat op geïnstalleerd staat is duidelijk. Dit zie je feitelijk op alle apparaten terug, hoe snel ze ook zijn, en op wat voor OS ze ook lopen. Alleen op Symbian en WinMo had ik die ervaring niet. Maar die laatste waren apparaten die kwa kloksnelheid zo beperkt werden gehouden dat de invloed redelijk beperkt gehouden werd, en WinMo had ik in een tijd dat er amper zware apps voor te krijgen waren, voor zover dat überhaupt ooit het geval is geweest.KoekjevanLU schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:47:
Wel merk ik dat hij de laatste tijd flink traag wordt, maar dat zal verder wel door de bak apps/games komen die ik er op heb staan
B.S.U.R.
Even een update over die USB OTG adapter. Dealextreme heeft een nieuwe gestuurd (is nog onderweg) en ik mocht de oude houden als "gift". Die was toch stuk, dus open gemaakt, blijken er maar een paar pinnen van de 40 pin connector vast te zijn gesoldeerd en de rest zit los. Bij de fabikage is de connector blijkbaar zo ruw behandeld dat die niet gesoldeerde pinnen waren verbogen en elkaar raakten. Met een mesje iets gefatsoeneerd en nu werkt het. Fotos:pe1dnn schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:42:
Ter info over de USB OTG adapter voor er TF300T waar ik het eerder over had. Heb inmiddels een DOA formulier ingevuld. Video van het probleem hier: YouTube: This USB OTG does not work correcty on an Asus Transformer TF300T

Ben er zeer over te spreken, een pak sneller dan de Tab 2, prima WiFi bereik en accu gaat lekker lang mee.
Moet zeggen dat dit topic me veel info gegeven heeft, daardoor kon ik een goede keuze maken.
Wensen:
- Meerdere standen, dus zoiets: | / _.
- Eenvoudig te verwijderen, het moet namelijk ook nog eenvoudig buiten het hoesje/stand te gebruiken zijn. Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan een inschuif hoesje, het heeft immers niet veel te houden.
- Beetje redelijke prijs, want het wordt niet dagelijks gebruikt.
Nou heb ik wel wat gevonden met meerdere standen maar dan heb je een compleet bouwwerk om de tablet heen zitten die bijna onmogelijk te verwijderen is.
Iemand wat ideeën hierover?
[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 06-04-2013 13:23 ]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ik heb zelf de volgende 2 hoesjes:Phyxion schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:23:
Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een hoesje/stand voor deze tablet.
Wensen:
- Meerdere standen, dus zoiets: | / _.
- Eenvoudig te verwijderen, het moet namelijk ook nog eenvoudig buiten het hoesje/stand te gebruiken zijn. Ik dacht zelf bijvoorbeeld aan een inschuif hoesje, het heeft immers niet veel te houden.
- Beetje redelijke prijs, want het wordt niet dagelijks gebruikt.
Nou heb ik wel wat gevonden met meerdere standen maar dan heb je een compleet bouwwerk om de tablet heen zitten die bijna onmogelijk te verwijderen is.
Iemand wat ideeën hierover?
1. Een originele cover van Asus, nu overigens in de aanbieding. Hieron stop je de tablet gewoon in, en dan kan je de hoes zelf vouwen waarna je in 2 standen met de tablet kan werken.
http://shop.asus.nl/shop/...US-Pad-VersaSleeve-X.aspx
2. Een cheap ass hoes van DealExtreme. Hier moet je de tablet inschuiven, en dan kan je de flap op meerdere manieren positioneren voor als je een film kijkt of een stuk moet typen. Uiteraard is deze gemaakt van kunstleer en de eerste week komt er een sterke lucht van af... De tablet zit ingeklemd door middel van een enkel stuk klitteband dus de tablet is er makkelijk weer uit te halen.
http://dx.com/p/protectiv...er-pad-tf300-black-136733
Nummer 1 gebruik ik vooral als ik thuis ben, als ik de tablet ook nog wel eens wil gebruiken zonder de hoes eromheen. Wanneer ik op pad ga met het OV, dan heb ik altijd hoes 2 in gebruik. De constructie staat toch iets stabieler in een wiebelende trein. Overigens is nummer 2 minder geschikt wanneer je de 4.2 rom draait met de nieuwe launcher, het vegen van boven naar beneden om het menu te openen is zo goed als onmogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door hellboy123 op 06-04-2013 14:21 ]
Ik heb een case van Poetic vanaf Amazon en dat design van DealExtreme lijkt er qua vormgeving erg op. Verschil is dat deze van leer is en niet van "PU leer", alhoewel ik betwijfel of het echt leer is stinkt het in elk geval helemaal niet. Het is in elk geval stevig. Het probleem met 4.2 heb ik echter helemaal niet, misschien dat Poetic iets meer ruimte heeft gehouden lans de randen, bediening is in elk geval geen enkel probleem.hellboy123 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:19:
[...]
iets stabieler in een wiebelende trein. Overigens is nummer 2 minder geschikt wanneer je de 4.2 rom draait met de nieuwe launcher, het vegen van boven naar beneden om het menu te openen is zo goed als onmogelijk.
Hoewel er een paar minpuntjes zijn ben ik er tevreden over. Goed is natuurlijk dat hij stevig is; de 2 standen heeft hij ook want je kan hem "rechtop" zetten maar ook 180 graden draaien voor het typen. Ook handig is een stuk elastiek om een stylus in te steken. De nadelen:
- Redelijk "zwaar" (toch wel zo'n 400 gram of zo).
- Maakt je tablet ongeveer dubbel zo dik (komt door 3 lagen leer: achterkant, rand om het scherm en de voorflap).
- In de voorflap zitten wat vakjes voor SD kaarten en zo, maar vind ik niet erg praktisch want als je daar wat in stopt komt het al dicht bij het scherm.
- De tablet wordt op zijn plaats gehouden door een flap onder de tablet te steken, echter de frictie met de achterkant is niet genoeg.
Andere nadeel zou kunnen zijn dat de tablet niet met deze hoes op de dock kan; maar die heb ik toch niet.
Een alternatief model wat ik ook regematig langs zie komen is dit model: HardBack Protective Case. Ook dit model heb ik al vaak gezien, ook bij DealExtreme maar ook bij Geckocovers als je liever in Nederland koopt. Er zijn ook modellen waarbij de tablet ook nog kan draaien.
Dit zijn zo ongeveer de modellen die er zijn. Je komt wel verschillende soorten en kwaliteiten tegen maar telkens dit basis ontwerp. Overigens het model van Asus zelf heb ik alleen bij Asus gezien en nog niet als kloon.
Hierpe1dnn schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:50:
[...]
Ik heb een case van Poetic vanaf Amazon en dat design van DealExtreme lijkt er qua vormgeving erg op. Verschil is dat deze van leer is en niet van "PU leer", alhoewel ik betwijfel of het echt leer is stinkt het in elk geval helemaal niet. Het is in elk geval stevig. Het probleem met 4.2 heb ik echter helemaal niet, misschien dat Poetic iets meer ruimte heeft gehouden lans de randen, bediening is in elk geval geen enkel probleem.
Hoewel er een paar minpuntjes zijn ben ik er tevreden over. Goed is natuurlijk dat hij stevig is; de 2 standen heeft hij ook want je kan hem "rechtop" zetten maar ook 180 graden draaien voor het typen. Ook handig is een stuk elastiek om een stylus in te steken. De nadelen:Dat laatste heb ik overigens opgelost met een klein stukje dubbelzijdig tape (bedoeld voor ondervloeren bij laminiaat te plakken, verkrijgbaar bij Carpetright...), die plakt de flap aan de rug van de case. Het is maar een beetje tape, kan het zo weer lostrekken maar genoeg om niet meer te verschuiven. Volgens mij is dat waar het DealExtreme model het klittenband voor heeft, echter plakt er helemaal niets aan het tablet in mijn geval. De tablet gaat er gewoonlijk alleen uit voor het schoonmaken van vuil tussen case rand en scherm.
- Redelijk "zwaar" (toch wel zo'n 400 gram of zo).
- Maakt je tablet ongeveer dubbel zo dik (komt door 3 lagen leer: achterkant, rand om het scherm en de voorflap).
- In de voorflap zitten wat vakjes voor SD kaarten en zo, maar vind ik niet erg praktisch want als je daar wat in stopt komt het al dicht bij het scherm.
- De tablet wordt op zijn plaats gehouden door een flap onder de tablet te steken, echter de frictie met de achterkant is niet genoeg.
Andere nadeel zou kunnen zijn dat de tablet niet met deze hoes op de dock kan; maar die heb ik toch niet.
Een alternatief model wat ik ook regematig langs zie komen is dit model: HardBack Protective Case. Ook dit model heb ik al vaak gezien, ook bij DealExtreme maar ook bij Geckocovers als je liever in Nederland koopt. Er zijn ook modellen waarbij de tablet ook nog kan draaien.
Dit zijn zo ongeveer de modellen die er zijn. Je komt wel verschillende soorten en kwaliteiten tegen maar telkens dit basis ontwerp. Overigens het model van Asus zelf heb ik alleen bij Asus gezien en nog niet als kloon.
mijn Review van de Gecko cover
Case: CM690 II Adv USB3.0 | Mobo: GA-Z77X-D3H | CPU: Core i7 3770 | MEM: Corsair Vengeance 16GB 1866Mhz CL9 | GPU: MSI N660 TF 2GD5/OC | PSU: XFX Pro 550W | SSD: Intel 520 180GB | HDD: WD WD10EZRX 1TB | MON: Samsung S24B150BL | Mouse: Steelseries Kana

Als het van een handelaar komt dan is het zijn probleem, je hebt dan een overeenkomst met hem voor een deugdelijk product. Kan alleen wel gedoe geven als hij je naar ASUS probeert te verwijzen. Uiteindelijk is het zijn risico.jroersma schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:23:
Als ik garantie moet claimen kom ik zeker in problemen?
Als je hem van een particulier gekocht hebt kan het wel problemen geven want dan heb je niet de consumentenbescherming die je bij een handelaar wel hebt.
Heb echter nog niet veel defecten gezien eigenlijk, de enige klachten zijn dingen met laden door kapotte laadkabel of lader en natuurlijk de scherm barsten bij gebruik met dock (hoewel ik denk dat dat ook niet erg frequent is want dan hadden we er wel veel meer over gelezen, het topic op tweakers is ook niet erg actief).
De beschrijving op de bon klopt nog steeds niet maar dat zou volgens de verkoper geen probleem zijn.
Ben erg blij met mijn impulsieve aankoop
[ Voor 12% gewijzigd door jroersma op 07-04-2013 15:33 ]
Echter, ik wil graag altijd online zijn, dus zou ik moeten gaan voor de TF300 met 3G. Dan moet ik wel een extra abonnement nemen, plus dat die versie een stuk duurder is. Maar waarom zou ik, en iedereen, daarvoor kiezen als je de tablet ook met je telefoon kan verbinden die in tethering staat? Is de oplossing nou zo simpel of zie ik iets over het hoofd? (Ja, dat de telefoon sneller leeg is. En het is wellicht enigzins omslachtig wat ik voor dat prijsverschil niet erg vind. Maar waarom anders zou iemand voor een 3G versie van de TF300 kiezen?)
1. De meeste telefoonabonnementen mogen officieel niet voor tablets gebruikt worden (maar volgens mijn controleren providers daar niet op).[b][message=40062598,noline]Maar waarom zou ik, en iedereen, daarvoor kiezen als je de tablet ook met je telefoon kan verbinden die in tethering staat? Is de oplossing nou zo simpel of zie ik iets over het hoofd? (Ja, dat de telefoon sneller leeg is. En het is wellicht enigzins omslachtig wat ik voor dat prijsverschil niet erg vind. Maar waarom anders zou iemand voor een 3G versie van de TF300 kiezen?)
2. Je telefoon is echt VEEL sneller leeg als WIFI en 3G allebei gebruikt worden.
3. De TF300 is EOL. In winkels kun je alleen nog restanten kopen of je moet tweedehands op zoek gaan. Met een beetje geluk heeft een Belcompany winkel de 3G versie nog liggen voor €359.
2. Ben ik mij van bewust, maar aangezien op veel plekken (thuis, werk, cafés, trein, hotels) wifi beschikbaar is, zal het niet vaak voorkomen.
3. Tsja, als ik de keus niet heb, hoef ik hem ook niet te maken
thanks
Past de keyboard dock ook in deze sleeve? Heb je er misschien een foto van (met dock)?hellboy123 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:19:
[...]
Ik heb zelf de volgende 2 hoesjes:
1. Een originele cover van Asus, nu overigens in de aanbieding. Hieron stop je de tablet gewoon in, en dan kan je de hoes zelf vouwen waarna je in 2 standen met de tablet kan werken.
http://shop.asus.nl/shop/...US-Pad-VersaSleeve-X.aspx
Zijn er meer mensen die er last van hebben dat het scherm niet reageert?
wordt er een beetje simpel van soms reageert hij helemaal nergens op. beetje op het scherm trommelen of het scherm roteren wil meestal wel werken maar het is aardig irritant.
Iemand een idee hoe het komt? en nog beter, hoe kom ik er weer vanaf?
Android 4.2.1 Stock rom
Bootloader Unlocked
dit lijkt alleen voor de 32 gb versie te zijn de 16 gb is nog steeds volop te koop en sinds kort is de rode en goude ook bij meer en meer winkels te koop.Condor70 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:44:
[...]
3. De TF300 is EOL. In winkels kun je alleen nog restanten kopen of je moet tweedehands op zoek gaan. Met een beetje geluk heeft een Belcompany winkel de 3G versie nog liggen voor €359.
helaas is er nog altijd geen alternatief voor de 32 gb versie van de tablet en is de memo al helemaal geen alternatief voor de 300t.
het enigste dat daar namelijk beter aan is is de speakers de rest is slechter of hetzelfde
De tablet past er zowel los, als opgevouwen met dock in.kavorka schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:08:
[...]
Past de keyboard dock ook in deze sleeve? Heb je er misschien een foto van (met dock)?
Ik heb zo 1,2,3 geen foto, maar ben wel deze afbeeldingen tegengekomen:
Met pad+dock

Zo op de foto lijkt het allemaal heel ruim, dat is het ook, maar ook zonder dock zit de tablet goed opgesloten. Voor de rest moet ik zeggen dat de sleeve een mooie hoogwaardige uitstraling en feel heeft
[ Voor 44% gewijzigd door hellboy123 op 09-04-2013 20:35 ]
Denk niet dat dit onder de noemer garantie valt. Is een beetje het risico van een demo model denk ik.
Hier hetzelfde, ook sinds 4.2. Heb ook dat ie die tijd en datum reset, herkennen jullie dat?RaJitsu schreef op woensdag 03 april 2013 @ 00:51:
Wat ik al een tijdje heb is dat de tablet soms niet meer uit standby komt. Een paar keer drukken op de aan/uitknop zorgt ervoor dat je uiteindelijk wel weer beeld krijgt, maar het is toch irritant. Het heeft ook te maken het het uit de dock halen, wanneer het zich meestal afspeelt. Iemand anders hier ook last van?
In het begin stoorde ik me er niet aan, aangezien het met het even aan de oplader hangen het meestal wel opgelost was. Maar nu het steeds vaker gebeurt, begint het wel irritant te worden.
YepEdu78 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 00:09:
[...]
Hier hetzelfde, ook sinds 4.2. Heb ook dat ie die tijd en datum reset, herkennen jullie dat?
moet dan heel lang de powerknop ingedrukt houden.
Volgens mij komt er daarna gewoon een clean boot!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2228613
Getest en werkt op android 4.2
fuck yeahjasperjoey schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:14:
Eindelijk een rootmethode voor een locked Jelly bean TF300T!
En vooral na het opladen van de tablet?
met na het opladen bedoel ik, de tablet is 100% geladen maar zit nog wel op de adapter aangesloten.
De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat mijn pc nog aan stond, die is wel redelijk stil, maar toch hoorbaar in een lege stille kamer.
Het geluid lijkt te komen uit de bovenste helft van het tablet en dan uit het midden, en is een soort hissend geluid, zoals een oplader klinkt als die in het stopcontact zit, een transformator brom alleen hoog frequenter.
Heb contact gehad met Asus support, en die begonnen meteen over RMA,
nu ben ik best gevoelig voor vreemde geluidjes dus zou eerst willen weten of het niet gewoon een product eigenschap is.
Iemand hier ervaringen mee?
Bekend verschijnsel, maar bij de meeste mensen treed het vooral op in de oplader. Bij mij ook, en het geluid begint pas wanneer de tablet compleet opgeladen is. Wanneer de tablet van de lader wordt gehaald is het geluid ook meteen weg, is helaas niets aan te doen en is bij iedereen wel aanwezig. Alleen bij de ene tablet in mindere mate dan bij de andere. Overigens hoor ik het ook een halve seconde wanneer ik de tablet aansluit, een beetje als het geluid wanneer er geluid uit een ventiel loopt, van hoorbaar fade het geluid weg.Mielemuis schreef op woensdag 10 april 2013 @ 19:00:
Hebben meer mensen een geluid bij,
En vooral na het opladen van de tablet?
met na het opladen bedoel ik, de tablet is 100% geladen maar zit nog wel op de adapter aangesloten.
De eerste keer dat ik het hoorde dacht ik dat mijn pc nog aan stond, die is wel redelijk stil, maar toch hoorbaar in een lege stille kamer.
Het geluid lijkt te komen uit de bovenste helft van het tablet en dan uit het midden, en is een soort hissend geluid, zoals een oplader klinkt als die in het stopcontact zit, een transformator brom alleen hoog frequenter.
Heb contact gehad met Asus support, en die begonnen meteen over RMA,
nu ben ik best gevoelig voor vreemde geluidjes dus zou eerst willen weten of het niet gewoon een product eigenschap is.
Iemand hier ervaringen mee?
[ Voor 6% gewijzigd door hellboy123 op 10-04-2013 20:04 ]
Ik heb deze hoes die jij hebt beschreven, maar dan de variant van I 1 2 cover (I Want to cover). Kostte mij rond de 25 euro en is erg degelijk i.c.m. een dock.hellboy123 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:19:
[...]
I
2. Een cheap ass hoes van DealExtreme. Hier moet je de tablet inschuiven, en dan kan je de flap op meerdere manieren positioneren voor als je een film kijkt of een stuk moet typen. Uiteraard is deze gemaakt van kunstleer en de eerste week komt er een sterke lucht van af... De tablet zit ingeklemd door middel van een enkel stuk klitteband dus de tablet is er makkelijk weer uit te halen.
http://dx.com/p/protectiv...er-pad-tf300-black-136733
Voor alleen een tablet kan hij ook, maar wat ik persoonlijk bij de mijne mis is een elastiek wat de flap dicht houdt. Er zitten op de hoeken 2 elastiekjes, maar die zijn meer bedoeld om het dock op zijn plaats te houden
Ook vandaag uitgevoerd.jasperjoey schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:14:
Werkt top.
Gelijk even de hostname gewijzigd. Altijd prettig voor in de dd-wrt/lan overzicht :-p
Thx
Net ook even geprobeerd op mijn Galaxy S2 (android 4.1.2) dit eindigd met een bus error.jasperjoey schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:14:
Zou deze methode hier ook op moeten werken of heb ik hiervoor een andere nodig?
Terwijl het ding aan de lader licht ben ik gelijk even mini shopping spree op eBay. Stylus $0,99, protector screen $1,15, USB OTG $9,20 en dit hoesje voor 3,62 euro

Nu kwam ik ook leuke skins tegen. Heeft iemand ervaring met skins op de TF300? Want aangezien de achterkant niet volledig vlak is, vraag ik mij af of zo'n skin daarop goed blijft kleven.
[ Voor 4% gewijzigd door Pilome243 op 11-04-2013 14:08 ]
watvoor protector raad je aan ?Pilome243 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:03:
Zojuist is mijn TF300 + dock bezorgd!![]()
Terwijl het ding aan de lader licht ben ik gelijk even mini shopping spree op eBay. Stylus $0,99, protector screen $1,15, USB OTG $9,20 en dit hoesje voor 3,62 euroI love eBay!
![]()
Nu kwam ik ook leuke skins tegen. Heeft iemand ervaring met skins op de TF300? Want aangezien de achterkant niet volledig vlak is, vraag ik mij af of zo'n skin daarop goed blijft kleven.
Is dit handig met een tablet?
Thx
Same herepitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:53:
[...]
Ook vandaag uitgevoerd.
Werkt top.
Gelijk even de hostname gewijzigd. Altijd prettig voor in de dd-wrt/lan overzicht :-p
Thx
Heb je uberhaupt de beschrijving in de link gecheckt? Methode is voor Razr, sommige apparaten doen het er ook mee, ozals de TF300T. Hoe kwam jij op het idee dat dit ook voor je S2 zou werken?pitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:19:
[...]
Net ook even geprobeerd op mijn Galaxy S2 (android 4.1.2) dit eindigd met een bus error.
de tablet ligt nog aan de oplader en de screenprotector bevindt zich nog in Hong Kong. Ik kan er dus nog niks over zeggen. Maar in de meeste gevallen voldoet die zooi van eBay prima.pitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:30:
[...]
watvoor protector raad je aan ?
Is dit handig met een tablet?
Thx
Heb op mijn telefoon al geruime tijd een screen met matte afwerking. Tegen de reflectie in eerste instantie maar ook glijden mijn vingers er fijner over. Tevens doet het niks af aan het contrast. Voor de TF300 heb ik echter wel een screen met hoogglans afwerking besteld.
Werkt zo`n protector wel op een tabblet?Pilome243 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 14:52:
[...]
de tablet ligt nog aan de oplader en de screenprotector bevindt zich nog in Hong Kong. Ik kan er dus nog niks over zeggen. Maar in de meeste gevallen voldoet die zooi van eBay prima.
Heb op mijn telefoon al geruime tijd een screen met matte afwerking. Tegen de reflectie in eerste instantie maar ook glijden mijn vingers er fijner over. Tevens doet het niks af aan het contrast. Voor de TF300 heb ik echter wel een screen met hoogglans afwerking besteld.
Je gebruikt op zo`n tabblet heel veel swipen bv.
Ik heb dit op een tabblet in de praktijk niet eerder gezien.
Als het op een telefoon werkt, waarom niet op een tablet?pitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:05:
[...]
Werkt zo`n protector wel op een tabblet?
Je gebruikt op zo`n tabblet heel veel swipen bv.
Ik heb dit op een tabblet in de praktijk niet eerder gezien.
Ik zou op xda naar een andere methode zoeken die specifiek voor de S2 geschikt is. Deze is eigenlijk voor Motorola apparaten, maar bleek ook op de Transformer te werken.pitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:19:
[...]
Net ook even geprobeerd op mijn Galaxy S2 (android 4.1.2) dit eindigd met een bus error.
cf-auto-root, zie XDA of kijk eens in het custom roms topic voor je telefoon!pitchdown schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:19:
[...]
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Wie gebruikt dit? Hoe bevalt het?LiquidT_NL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:15:
[...]
Als het op een telefoon werkt, waarom niet op een tablet?
Ik gebruik het al een tijd op mijn telefoon, op mijn tablet geen behoefte aan. Maar als je een goede haalt en er goed op plakt heb je hem niet eens door.
Zijn er mensen die dit icm met hun tablet gebruiken?LiquidT_NL schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:14:
[...]
Ik gebruik het al een tijd op mijn telefoon, op mijn tablet geen behoefte aan. Maar als je een goede haalt en er goed op plakt heb je hem niet eens door.
Hoe bevalt dit? togevoegde waarde gevonden?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Ja daarom heb ik er ook eentje opzitten. Ik moet nogal veel artikelen lezen voor mijn studie en dat leest wel fijner op een tablet dan op een pc. Met een screenprotector erop is het allemaal net iets chillerreyals schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 11:48:
ik heb er ook een op de tablet zitten, goed ding, je merkt er niet veel van met swipen maar reflecties zijn en stuk minder
Gister even een paar mkv's getest. Een 1080p mkv van >6GB ging goed over WiFi. Oke, van spoelen werd DicePlayer niet vrolijk, maar verder speelde het bestand vloeiend. De interne speaker heeft nog redelijke geluidskwaliteit voor een tablet, wel spijtig dat het mono is.
Dan even vragen over twee dingen die mij opvallen.
Als ik in de browser de adresbalk aan tik, wordt niet de hele tekst geselecteerd (zoals op mijn S2). Ik moet dus eerst de hele tekst wissen voordat ik een nieuwe pagina kan intikken. Moet ik hier maar mee leven of is dat een instelling die ik niet kan vinden?
Edit: had ik hier vanochtend nog last van, is het probleem nu, zonder iets te veranderen, verdwenen.
Als mijn tablet in de slaapstand zet, schakelt WiFi uit. Ik weet dat je dit kunt instellen en heb het dan ook zo ingesteld dat WiFi altijd verbonden moet blijven. Toch was WiFi niet verbonden toen ik de tablet vanochtend uit zijn slaap haalde. Van emails die wel op mijn telefoon waren binnen gekomen, had ik geen melding op mijn tablet. Is dit een bug?
[ Voor 14% gewijzigd door Pilome243 op 13-04-2013 17:45 ]
Ben benieuwd!
B.S.U.R.
Dit bleek bij mij toch niet door de hoeveelheid apps te komen. Hij bleef maar trager worden en de batterij ging aardig snel leeg. Nu bleek "Asus Weather" de boosdoener. Ik heb heel de widget niet op mijn homescreen, maar deze gebruikte 85% van mijn batterij!!KoekjevanLU schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:47:
[...]
Na deze gestopt en uitgeschakeld te hebben loopt hij als een zonnetje, nog nooit zo snel geweest heb ik het idee (kan ook de relativering zijn na een tijd lang zo extreem traag te zijn geweest
Ik ben weer helemaal tevreden
Ik bedoelde met het toetsenborddock. Of heb jij het daar ook over? Bij mij krijg ik gewoon een reeks van die letter wanneer ik het langer dan een halve seconde indruk. Hetzelfde als op een computer zegmaar...CaptainPanda schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:28:
Een letter ongeveer een seconde inhouden zorgt ervoor dat er een menu verschijnt met variaties op een letter.
B.S.U.R.
Voor een letter met een streepje naar rechts is het zonder de shift gevolgd door een letter en met een streep naar links is het de toets linksboven onder de back-knop.
Volgens deze post is de makkelijkste oplossing om je invoertaal te wijzigen in spaans zodat je de genoemde Alt-toets en Alt-Shift-toets combinaties kunt gebruiken.RaJitsu schreef op maandag 15 april 2013 @ 15:14:
Hoe typen jullie speciale karakters via het toetsenbord? Dus letters met een trema bijvoorbeeld?
Ellende, daar gaat een belangrijk deel van de functionaliteit.
http://www.transformerfor...-4-2-1-update-issues.htmlBeetje googlen leverde op dat Asus nog niet heeft erkend dat er een probleem is.
Ik blijf twijfelen over custom roms, maar wacht een update nog maar even af...
Ik kom niet heel veel tegen op xda.
[ Voor 6% gewijzigd door jroersma op 23-04-2013 21:49 ]
Lijkt me gewoon een gegeven dat dit zo is. Zeer irritant inderdaad. Het is niet eens zo dat hij stopt op een gegeven moment, zoals op WP het geval is. Hij blijft gewoon meedraaien.Slashdotter schreef op zondag 21 april 2013 @ 23:07:
Al sinds 4.1 en nu ook met 4.2 heb ik dat de Youtube app zich niets van de rotation lock setting aantrekt en altijd meedraait. Hebben meer mensen hier last van?
B.S.U.R.
Verwijderd
Het is de 4.2 voor de TF300TG
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2013 13:01 ]
Verwijderd
misschien een keer opnieuw opstarten?jroersma schreef op woensdag 24 april 2013 @ 18:18:
Als ik check zegt hij server bezet
hij staat er toch echt op !!
draait zonder problemen, ook de 3G
Geen paniek, Ik heb geduld.

Het is gelukt. Mijn root behouden met rootkeeper .. Lekker hoor.
[ Voor 25% gewijzigd door jroersma op 24-04-2013 22:47 ]
http://www.transformerfor...available.html#post272387Bundin schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:44:
Ah dat scheelt alweer. Dan maar hopen dat ze een beetje opschieten, tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van de update naar 4.2. Het lijkt allemaal heel iets vloeiender maar de 4.2 launcher vind ik geen verbetering (integendeel zelfs) en dit soort issues helpen natuurlijk ook niet.
Ik blijf twijfelen over custom roms, maar wacht een update nog maar even af...
Schijnt in ieder geval HDMI te fixen
Mijn tf300t zegt na handmatig checken dat er geen update beschikbaar is. Hebben anderen dit ook?Pilome243 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:48:
[...]
http://www.transformerfor...available.html#post272387
Schijnt in ieder geval HDMI te fixen
Nu met titanium backup aan het maken.
Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45
Verwijderd
- USB doet het niet meer, kan geen bestanden meer kopieren als ik de tablet met de PC koppel.
- In settings resulteert het klikken van "ASUS Customised Settings" in een crash: "Unfortunately, Settings has stopped." Is dit een bekend probleem?
- Meerdere accounts leek zo mooi, maar apps gekocht met mijn account zie ik niet met de account van mijn zoontje (3 jaar). Ik wil niet mijn gmail account instellen onder zijn account want dan worden er allerlei dingen gekocht. Kennelijk moet je allerlei root applicaties installeren om dit te fixen. Ik vind dat hier wel eens voor gewaarschuwd had mogen worden. Meerdere gebruikers was juist waarom ik de update deed.
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Verwijderd
Probleem 1 en 2 heb ik niet na de update. Hier werkt alles ok. Heb je al een cold boot geprobeerd?ari3 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 21:53:
Net een update gedaan naar 4.2.1 en ben niet blij:
- USB doet het niet meer, kan geen bestanden meer kopieren als ik de tablet met de PC koppel.
- In settings resulteert het klikken van "ASUS Customised Settings" in een crash: "Unfortunately, Settings has stopped." Is dit een bekend probleem?
- Meerdere accounts leek zo mooi, maar apps gekocht met mijn account zie ik niet met de account van mijn zoontje (3 jaar). Ik wil niet mijn gmail account instellen onder zijn account want dan worden er allerlei dingen gekocht. Kennelijk moet je allerlei root applicaties installeren om dit te fixen. Ik vind dat hier wel eens voor gewaarschuwd had mogen worden. Meerdere gebruikers was juist waarom ik de update deed.
Ik heb deze twee problemen ook niet.kavorka schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 10:57:
[...]
Probleem 1 en 2 heb ik niet na de update. Hier werkt alles ok. Heb je al een cold boot geprobeerd?
Verder blijft het een vreemde keus voor een tablet, im de drie toetsen in het midden te plaatsen. Zeker als er op dit moment niets links en rechts geplaatst is. Vanuit welk optiek is de positionering in het midden beter?
Dat er nu twee pulldown-menu's zijn vind ik ook geen verbetering, evenals de plicht om te swypen ipv te kunnen slepen. Ik probeer het een weekje, en als ik er dan nog niet aan gewend ben, ga ik terug naar het oude opstartprogramma...

Dit menu bedoel ik
[ Voor 11% gewijzigd door Chalk op 27-04-2013 19:22 ]
[ Voor 4% gewijzigd door jroersma op 27-04-2013 19:31 ]
In dit menu is het niet mogelijk om mappen te maken, hier komt alles automatisch alfabetisch in te staan (misschien is er een tweak om dit wel mogelijk te maken, maar die ken ik niet)Saiyan Extreme schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 19:21:
Ik ben eens een beetje aan het experimenteren met mijn vanmiddag aangeschafte Transformer Pad, en man wat een mooi ding!Ik vroeg me alleen af of het nog steeds mogelijk is om mappen te creëren voor je apps? Op het bureaublad lukt me dit wel, maar in het de app omgeving lukt me dit niet!
[afbeelding]
Dit menu bedoel ik
[ Voor 83% gewijzigd door Thmz159 op 27-04-2013 19:36 ]
Gelukkig kan ik de tablet wel weer starten maar het Build-nummer is JOP40D.WW_epad-10.6.1.8-20130225 en dat is de oude versie. System update zegt vrolijk dat m'n systeem up-to-date is, dus hij ziet de update nu ook niet meer.
Heeft iemand hier een idee hoe dit opgelost kan worden?
Edit: ik had ook een paar systeem applicaties gedisabled (vibe, WebStorage, Press Reader enz troep), dus dat lijkt ook een goede reden voor het mislukken. Zal na herstellen wel een handmatige update moeten doen, hopelijk bijft OTA wel werken voor de volgende update want dat vind ik wel gemakkelijk.
[ Voor 22% gewijzigd door pe1dnn op 27-04-2013 20:31 ]
Okay, mooi voor volgende keer dan, dan was de oorzaak het disabelen van meuk met RootAppDelete. Niet meer doen dus, hoewel die nodeloze troep wel irritant is. Maar ja, ben nog niet rijp voor een custom rom.jroersma schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 20:40:
Mijne was ook geroot maar met de motochopper manier, ik kon de update gewoon uitvoeren. Had rootkeeper geïnstalleerd waardoor ik de root met een druk op de knop ook weer terug had.
Had trouwens ook motochopper gebruikt.
Edit: inmiddels handmatig geupdate. Voodoo OTA rootkeeper faalde bij mij, na de update was de veiliggestelde kopie van "su" toch weg. Geen idee wat ik verkeerd gedaan kan hebben, zoveel opties zijn er nu ook weer niet.
Ik had wel root tijdelijk gedisabled met dat tool maar dat zal het toch niet zijn hoop ik... Gelukkig werkt die motochopper methode ook nog prima na de update dus was root in een oogwenk weer terug.
Kan ik in elk geval TitanumBackup blijven gebruiken, dat is nog het enige waar ik root toegang voor nodig heb want die opschoon tools zijn ook geen succes als daardoor OTA niet meer goed werkt.
[ Voor 36% gewijzigd door pe1dnn op 28-04-2013 10:02 ]