Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
7.07 euro met gratis verzending.

http://www.ebay.nl/itm/US...ories&hash=item5d36ce6860

je moet dan wel een werkdag of 7 a 10 wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Iemand met de update 4.2 die wel het quick settingsmenu heeft? Ik heb deze niet en kan dus niet switchen tussen gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb nog helemaal geen update binnen gekregen voor 4.2. voor mijn TF300T. :-(

[ Voor 16% gewijzigd door sssensss op 09-03-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vreemd probleem... Mijn TF300TG heeft plotseling problemen met Google Chrome. Ik draai nog steeds 4.1.1 Android. Chrome is up to date. Het probleem; Chrome laat geen pagina's zien. Alle pagina's die ik oproep worden niet afgebeeld terwijl de pagina wel vermeldt staat in de adresregel. Firefox geïnstalleerd en deze heeft het probleem niet. Opnieuw installeren lost het probleem niet op. Wie weet raadt en heeft de oplossing? Ik wil graag Chrome gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:18:
Een vreemd probleem... Mijn TF300TG heeft plotseling problemen met Google Chrome. Ik draai nog steeds 4.1.1 Android. Chrome is up to date. Het probleem; Chrome laat geen pagina's zien. Alle pagina's die ik oproep worden niet afgebeeld terwijl de pagina wel vermeldt staat in de adresregel. Firefox geïnstalleerd en deze heeft het probleem niet. Opnieuw installeren lost het probleem niet op. Wie weet raadt en heeft de oplossing? Ik wil graag Chrome gebruiken.
Heb je de update bij play al gedaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker, daarom schreef ik al: "Chrome is up to date."
Dit helpt helaas dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
probeer de cache te verwijderen lukt dat niet de data lukt dat niet bijde en de app even verwijderen en opnieuw instaleren.
misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

pitchdown schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 14:41:
Iemand met de update 4.2 die wel het quick settingsmenu heeft? Ik heb deze niet en kan dus niet switchen tussen gebruikers.
Wat bedoel je precies met het quick settings menu? Het pull down menu rechtsboven? Die werkt bij mij namelijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computerjunky schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:15:
probeer de cache te verwijderen lukt dat niet de data lukt dat niet bijde en de app even verwijderen en opnieuw instaleren.
misschien dat dat helpt.
Beide al geprobeerd echter zonder resultaat. Echt een behoorlijk irritant probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 19:37:
[...]

Wat bedoel je precies met het quick settings menu? Het pull down menu rechtsboven? Die werkt bij mij namelijk prima.
Yep dat menu. Die is bij mij niet aanwezig. Kan ik die ergens aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

pitchdown schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:31:
[...]

Yep dat menu. Die is bij mij niet aanwezig. Kan ik die ergens aan zetten?
Je moet wel bij opstarten kiezen voor de nieuwe jelly bean interface, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 23:10:
[...]

Beide al geprobeerd echter zonder resultaat. Echt een behoorlijk irritant probleem...
hmm kan ik me voorstellen aangezien de rest van de browsers het net niet is :)

als je geroot heb zou je met titanium backup een backup van alles exclusief chrome kunnen maken.
daarna een factory reset en de backup terugzetten en chrome weer even downloaden maar dat is niet echt een aan te bevelen optie.

nog een mogelijke optie is Adblock Plus uitschakelen als je die geinstaleerd heb.

of als je dat nog niet geprobeerd heb even tijdelijk de chrome beta instaleren.

en hier nog een oplossing van een engelse site maar omdat ik lui ben door gebrek aan slaap post ik m even ipv dat ik m voor je vertaal:

Problem: When submitting a search with in the address bar (Omnibox) in Chrome, you are automatically redirected to a blank page and no results are displayed.

Solution: Click the wrench icon and navigate to “Settings.” Under the Search section, click “Manage Search Engines” and do the following:

1. Create an alternative Google search option from Other Search Engines (call it Google2 or something), but in the URL section type “https://www.google.com/search?q=%s”
2. Make the new Google option the default option, ensuring that the old identifier still exists.
3. Use this option until Google fixes the issue (we will update you when it does), it will restore all the functionality of the Omnibox and other features that the temporary solution doesn’t provide.

And presto! Everything should be working fine, and you don’t even need to restart the browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De chrome beta lijkt me een goeie oplossing, de update is niet altijd een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dj-sannieboy schreef op zondag 10 maart 2013 @ 11:52:
[...]

Je moet wel bij opstarten kiezen voor de nieuwe jelly bean interface, verder niets.
Waar kan ik die interface kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pitchdown schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:28:
[...]

Waar kan ik die interface kiezen?
Settings, launcher.

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 16:42
Ik kreeg gisterenmorgen een update naar Android 4.2.1 binnen voor mijn TF300T. Meteen geinstalleerd. En je merkt echt dat alles veel vloeiender en sneller gaat. Ik ben er echt tevreden mee.
Daarnaast zitten er ook nog nieuwe functionaliteiten in. Die ik overigens nog even moet gaan testen.

Wel grappig, ik las ook dat updates naar 4.2 voor Europa pas in het 2e kwartaal zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben er nog niet uit of de 4.1 of de 4.2 interface beter werkt. De extra balk bovenin zit ik namelijk niet zo op te wachten maar de pulldowns zijn wel weer prettig :| Voorlopig blijf ik maar even bij 4.1 denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bundin schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:35:
Ik ben er nog niet uit of de 4.1 of de 4.2 interface beter werkt. De extra balk bovenin zit ik namelijk niet zo op te wachten maar de pulldowns zijn wel weer prettig :| Voorlopig blijf ik maar even bij 4.1 denk ik...
Dat is ook mijn overweging... zo hoog is het scherm al niet en als er nu zowel onder als boven een rij wordt gebruikt dan is dat wel zonde. Zeker de balk aan de onderkant had van mij een stuk kleiner gemogen, echt veel te veel ruimte voor drie knoppen.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Boss schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:38:
Zeker de balk aan de onderkant had van mij een stuk kleiner gemogen, echt veel te veel ruimte voor drie knoppen.
Die onderbalk is toch niet groter of kleiner geworden bij de 4.2 update? Alleen de statusbalk bovenin is erbij gekomen, maar die is bij de meeste apps niet zichtbaar, dus dat vind ik geen probleem.

Ik vind het wel prettig dat de bediening van de TF300 nu vrijwel identiek is aan mijn Galaxy Nexus (4.2.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Bundin schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:35:
Ik ben weer terug bij 4.1.vind het prettiger en ook soepeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boat browser liet in 4.1.1 de wep pagina,s zien zoals ze horen, nu met de update naar 4.2.1 kan ik alleen de mobiele versie van facebook zien en zie de optie niet om hem gewoon te laten zien..., iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Ik heb de update (WW 4.2.1) van de asus website gedowload en de zip uitgepakt (welke ook een .zip bevat) in de root folder. Hierna opnieuw opgestart en normaliter herkent de tablet dan zelf de update. Nu gebeurt er helemaal niks. Weet iemand of ik iets fout doe?

edit: opgelost door het uitgepakte bestand te hernoemen naar WW_epad-user-10.6.1.8.zip

[ Voor 14% gewijzigd door kavorka op 12-03-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de adoption rate van de 4.2 launcher, alsmede de reden(en) voor de keuze. Voor mezelf: 4.1 want één balk is genoeg voor me.

Poll: 4.1 of 4.2 launcher?
4.1
4.2
weet nog niet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=385434&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 11:24
Ik snap de 4.2 launcher niet... in plaats van 1 statusbalk met daarin alles netjes verwerkt in een hoekje waardoor je er makkelijk bij kan vanuit elke app wordt er nu een extra balk toegevoegd met dus een vermindering van de beschikbare schermruimte... Ik blijf dus gewoon bij de 4.1 launcher.

Overigens heb ik het idee dat m'n tablet trager is geworden sinds de update, vooral met 't uit slaapstand ontwaken (scherm blijft langer zwart en fade-in in plaats van gelijk beeld te geven). Meer mensen die dit is opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Ik had het nooit zo op alternatieve launchers. Maar nu heb ik op mijn 300T toch GO-Launcher geinstalleerd en ik moet toegeven dat ik het nu toch wel erg prettig vind. Ik weet niet of er een relatie is of dat het puur toeval is maar sinds ik de andere launcher gebruik heb ik nog niet meegemaakt dat mijn browser eruit klapt. Daardvoor had ik dat gedurig, echt enorm irritant. De eerste keer komt er nog de mogelijkheid om terug te keren naar de laatst geopende websites maar de tweede keer dan start de brwoser gewoon op in de default website.

4.2 heb ik nog geen melding van gehad, ik ben benieuwd of dat ervoor zorgt dat ik toch weer terug ga naar de stock-launcher.

Chrome heb ik er ook op staan en vind het wel een veel stabielere browser dan de stock browser. Het enige nadeel vind ik dat ik bij vrijwel elke muisklik (in geval van gebruik met het toetenbord dock) een zoom-popup krijg. Alsof ik niet goed gemikt heb. Dit heb ik vrijwel niet wanneer ik met mijn worstevingers op een link druk die tenminste twee andere links overlapt... Heeft iemand misschien een 'oplossing' voor die zoom-popup?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:00

westergas

rikkie_pc

FlorisD schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:27:
Ik snap de 4.2 launcher niet... in plaats van 1 statusbalk met daarin alles netjes verwerkt in een hoekje waardoor je er makkelijk bij kan vanuit elke app wordt er nu een extra balk toegevoegd met dus een vermindering van de beschikbare schermruimte... Ik blijf dus gewoon bij de 4.1 launcher.

Overigens heb ik het idee dat m'n tablet trager is geworden sinds de update, vooral met 't uit slaapstand ontwaken (scherm blijft langer zwart en fade-in in plaats van gelijk beeld te geven). Meer mensen die dit is opgevallen?
Staat je scherm op automatische helderheid? Dan duurt het langer voordat deze reageerd volgens mij.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
FlorisD schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:27:

hebben ze van microsoft geleerd die hadden alles ook in een mooi menutje totdat ze het nodig vonden mijn toch al te lage vertikale werkruimte te verminderen door een ribbon erop te plakken en de start balk dikker te maken.

ach ja gelukkig kunnen we in tegenstellen tot microschoft zijn keuze nog kiezen uit het oude thema/launcher.

[ Voor 6% gewijzigd door computerjunky op 12-03-2013 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 19:43

Steef

GoT's Most Eaten

Ik zie geen miracast feature ;_; Heeft ASUS geen certificering aangevraagd of zit het simpelweg niet in de update?

Ook Photo Sphere lijkt niet beschikbaar te zijn in de 4.2.1 update voor de TF300 :?

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
ThaRabbit schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 00:11:
Ook Photo Sphere lijkt niet beschikbaar te zijn in de 4.2.1 update voor de TF300 :?
Inderdaad, geen Photo Sphere, maar zelfs geen panorama (zat al in Android sinds 4.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik draai tot op heden 4.2 zonder problemen. Interface bevalt me erg goed.
Zijn er al werkende procedures beschikbaar voor het rooten van 4.2? --> ik wil graag mn device-naam wijzigen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:10
Photo sphere heeft een gyroscoop (niet te verwarren met een accelerometer) nodig om goed te functioneren,en als ik het me goed herinner heeft de TF300T die niet.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
citruspers schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:36:
Photo sphere heeft een gyroscoop (niet te verwarren met een accelerometer) nodig om goed te functioneren,en als ik het me goed herinner heeft de TF300T die niet.
Klopt, Photo Sphere heeft een gyroscoop nodig, maar de TF300 beschikt over een gyroscoop (zie specs), dus ASUS had het wel kunnen toevoegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik draai nu ook 4.2.1 met de nieuwe starter.

Op zich wel prettig. Maar ik moet het afleren dat ik linksonderin op de back-knop wil drukken. Dat moet nu ineens onderin, half in het midden. Is de lokatie daarvan aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik vind 4.2 handiger. Linksboven gewoon een notificatie menu, waar als je notificaties te zien zijn en rechtsboven een menu om snel instellingen aan te kunnen passen. Wel even wennen dat de buttons onderaan nu in het midden zitten, maar daar wen je snel aan. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-03-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Laatst online: 10:21

Boss

+1 Overgewaardeerd

Die buttons onderin zouden van mij ook wel weer naar de zijkant mogen. Als je het tablet in landscape beet pakt aan de randen dan kom je er haast niet bij. Dat ging makkelijker toen de knoppen links zaten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Condor70 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:56:
Inderdaad, geen Photo Sphere, maar zelfs geen panorama (zat al in Android sinds 4.1).
Nou, panorama zit er bij mij gewoon op hoor. Officiele Asus Android 4.2. Misschien kijk je op de verkeerde plaats?

Panorama:
  • Start fototoestel
  • Klik in de linker balk op het vierkantje met M
  • Kies modues Panorama, 2e van boven
Edit: moet je wel de mode voor de achterste camara hebben, met de front face camera gaat het niet lukken...

[ Voor 10% gewijzigd door pe1dnn op 13-03-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik zag nog wat problemen met Micro-SD adapters langskomen.
Zojuist eigen merk Class10 van Dixons gehaald....werkt zonder problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Condor70 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:56:
[...]

Panorama is wel aanwezig, na wat Googlen blijkt miracast in 4.2.2 te zitten. Niet 4.2.1, helaas helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Condor70 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:57:
[...]

Klopt, Photo Sphere heeft een gyroscoop nodig, maar de TF300 beschikt over een gyroscoop (zie specs), dus ASUS had het wel kunnen toevoegen!
Woeps, ik dacht dat er alleen een accelerometer in zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pe1dnn schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 20:31:
[...]
Nou, panorama zit er bij mij gewoon op hoor. Officiele Asus Android 4.2. Misschien kijk je op de verkeerde plaats?
Ja, die optie had ik over het hoofd gezien.

Er zit echter nog wel een fout in: Als je in portrait overschakelt naar panorama, dan loopt de photo app vast. In landscape werkt het echter wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 15:34

Griffin

Is mythical

Geef mij maar de 4.1 launcher. Vind het, voor een tablet, veel overzichtelijker. Ik vind de 4.2 launcher meer voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 17:55
Ik heb rondgezocht, maar ik kon geen losse dock vinden. Ik ben geïnteresseerd in de zwarte 16GB WiFi uitvoering. Heeft iemand tips over hoe ik aan een dock kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Niet, deze kunnen niet los besteld worden. En ik geloof dat de 16GB zelfs geen ondersteuning heeft voor een dock.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Leo1010 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:39:
Niet, deze kunnen niet los besteld worden. En ik geloof dat de 16GB zelfs geen ondersteuning heeft voor een dock.
Dat zou ik wel heel opvallend vinden.
Voor een redelijke prijs heb ik ook wel interesse in dock (16gb)

Misschien iemand met de "gouden" tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Met welke app kan de tf300 met android 4.2 geroot worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Leo1010 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:39:
De product pagina van de TF300T laat gewoon een dock optie zien voor zowel de 16 als de 32 GB modellen:
http://www.asus.com/Table...ad_TF300T/#specifications

16 GB versies zijn ook verkrijgbaar met dock:
http://www.bol.com/nl/p/a...b-zwart/9200000010570810/

Amazon verkoopt de docks ook gewoon los, dit is de blue version:
http://www.amazon.com/ASU...Dock-TF300T/dp/B007SHJIP6

Nog geen nederlandse webshop gevonden die de docks dragen.

[ Voor 15% gewijzigd door Steef op 16-03-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

pitchdown schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:10:
Met welke app kan de tf300 met android 4.2 geroot worden?
Er is momenteel geen one click app voor, maar het proces verloopt ongeveer zo:

1. Bootloader unlocken, dit doet je met een tool die ASUS bied. Het gebruiken van deze tool maakt je garantie waardeloos.

Er is wat discussie over het wel of niet succesvol unlocken van de bootloader met deze app, lees ook hier:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2056518&page=9
Unlock Device App: Unlock boot loader.(Only works with TF300T 4.2 JB OS)
Notice:
1. Only suitable for Andriod4.2 Jelly Bean OS version.
2. Before you download, install, and use the Unlock Device App you acknowledge and assume complete risk to the quality and performance of this App, including but not limited to the following: once you activate the App you will not be able to recover your ASUS product (“Original Product”) back to original locked conditions;the Original Product with the activated App will not be deemed the Original Product; the Revised Product will no longer be covered under the warranty of the Original Product; the software of Revised Product will no longer be deemed the software of the Original Product and can no longer receive ASUS software updates; your purchased digital content may also be affected.

You also acknowledge ASUS does not guarantee service satisfaction to any Revised Product, including events involving paid service requested by you to be performed to the Revised Product.
Furthermore, such repaired Revised Product will not be covered under the warranty of the Original Product; the software of the repaired Revised Product will not be deemed the software of the Original Product and will not receive ASUS software updates.
It is strongly advised that you avoid activating this App unless you fully understand and accept the risks that may arise.
2. Nieuwe recovery installeren en rooten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2187982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dock is weer te krijgen in nederland en kosten 199,00 euri's, ik heb deze week een sms gekregen van een nl webshop

Ik heb effe nagekeken in mijn foon en bij GSMpunt.nl. is de dock weer te bestellen.
http://www.gsmpunt.nl/acc...300-toetsenbord-dock.html

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:18:
De dock is weer te krijgen in nederland en kosten 199,00 euri's, ik heb deze week een sms gekregen van een nl webshop

Ik heb effe nagekeken in mijn foon en bij GSMpunt.nl. is de dock weer te bestellen.
http://www.gsmpunt.nl/acc...300-toetsenbord-dock.html
dat is wel absurd duur...
dan kan je nog beter deze kopen en de tablet los verkopen of met iemand die toch de 16 gb wil een dealtje sluiten en het verschil in winst delen.

pricewatch: Asus Transformer Pad 300T WiFi + Dock 16GB Zwart

scheeld nameljk even 75 euro.

ikzelf heb wel interesse in een tablet maar dan alleen een 32 gb maar geen interesse in een dock maar wil helaas alleen lokaal kopen en lokaal zeggen alle winkels dat het een end of life product is (vooralsnog zonder vervanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Ik zit erover te denken om deze week deze tablet te halen ter vervanging van mijn asus notebook. Deze gebruik ik veel om te surfen, en zo nu en dan om te typen (mails bijv).

Ik zou daarom graag de mogelijkheid hebben om een toetsenbord en muis aan te sluiten wanneer ik dat fijn vind. Als ik een usb adapter erbij zou aanschaffen, zou ik dan mijn usb-muis kunnen gebruiken op de tablet? Ik lees veel en zou scrollen erg graag als optie hebben.

Ik vind de dock die bij de tablet hoort veel te duur, maar alleen van het scherm toetsenbord zou ik helemaal gek worden. Aanrader of tips? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De dock los is ook duur, maar als je tablet plus dock in een koop doet kost de dock nog maar 100 euro extra.
Je kunt natuurlijk ook een toetsenbord en muis los erbij kopen (bluetooth natuurlijk) dat werkt ook, hier werk ik mee maar ik kan je verzekeren dat je de muis zelden zult gebruiken.
Het toetsenbord gebruik ik alleen als ik een verslag moet typen anders nooit, verder wil ik nog effe kwijt dat heteen geweldig ding is ik gebruik hem vooral voor te surfen en mailen zowel thuis als in mijn camper.

Grt. Jeerke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
ThaRabbit schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:14:
[...]

Er is momenteel geen one click app voor, maar het proces verloopt ongeveer zo:

1. Bootloader unlocken, dit doet je met een tool die ASUS bied. Het gebruiken van deze tool maakt je garantie waardeloos.

Er is wat discussie over het wel of niet succesvol unlocken van de bootloader met deze app, lees ook hier:
http://forum.xda-develope...read.php?t=2056518&page=9

[...]

2. Nieuwe recovery installeren en rooten:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2187982
Welke asustool word hier in praktijk voor gebruikt?

Zijn er tweakers die deze procedure al doorlopen hebben i.c.m. de nieuwe android-firmware?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:44
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Is USB OTG beschikbaar op deze tablet(via de asus connector voor de dock)? Ik zag wel een connection kit voor TF101 en de Prime, maar past het ook op de TF300? En mocht het niet passen, enig idee in welke fysieke winkel(MM bijvoorbeeld) ik zo'n connection kit voor de TF300 kan vinden?

[ Voor 6% gewijzigd door exelletor op 18-03-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
In een blaadje zag ik de ASUS Vivo Tab ME 301T, maar als ik de specificaties zie is het gewoon een TF300T. Weet iemand het verschil, of is dit gewoon een heruitgave onder Vivo Tab naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
De camera zit op een andere plek en er draait Windows RT op ;)

Om Excelletor te beantwoorden: via de dock is het aansluiten van cameras, usb sticks en dergelijke geen probleem, dus via de USB adapter als het goed is ook niet.

[ Voor 57% gewijzigd door citruspers op 18-03-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
citruspers schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:31:
De camera zit op een andere plek en er draait Windows RT op ;)
Nou, dat dacht ik niet, anders was ik er niet over begonnen. Het was Mycom en in hun blaadje stond de naam Vivo Tab. Echter op hun website is het opeens een MeMO Tab. Hoe dan ook, deze http://www.mycom.nl/Produ...O-Tab-ME301T-Blue/1595002

Zoals je ziet, Android 4.1 en lijkt me gewoon een 16 GB TF300T met andere naam en nieuwere Android versie af fabriek. De W8 RT versie is trouwens ...ME400 ipv ME301.

Edit: hier meer info, de tablet is toch anders, er kan geen dock aan en de camera is minder: http://www.tabletsmagazin...memo-pad-10-smart-me301t/

Ik heb trouwens ook mijn dealextreme USB OTG adapter binnen maar is een beetje een afknapper. Als het ding aansluit dan stop de touch bediening. Kan wel een muis aan de USB poort hangen dan zo bedienen, maar daar had ik hem niet voor. De grap was juist om een USB stick of HD te kunnen gebruiken maar dat is natuurlijk lastig zonder invoer mogelijkheid. Heb nog geen optie gevonden om de touch bediening weer in te schakelen. Lijkt vooralsnog een miskoop.

[ Voor 7% gewijzigd door pe1dnn op 19-03-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
pe1dnn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:07:
In een blaadje zag ik de ASUS Vivo Tab ME 301T, maar als ik de specificaties zie is het gewoon een TF300T. Weet iemand het verschil, of is dit gewoon een heruitgave onder Vivo Tab naam?
+sterio speakers ipv een mono speaker
-voelt goedkoper aan dan de 300T
-geen extra accudur door gebrek aan echt docking station (optionele folio bluetooth toetsenbord beschikbaar)
-iets slechtere accu prestatie
-5 megapixel camera ipv 8....
+gewone micro usb vs speciale asus stekker
-en helaas is hij duurder
-alleen 16gb versie (al is de 32 gb versie van de 300t zo goed als niet meer leverbaar de laatste maanden)

zoals je ziet meer minpunten dan pluspunten en dat voor een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
pe1dnn schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:41:
[...]
Nou, dat dacht ik niet, anders was ik er niet over begonnen. Het was Mycom en in hun blaadje stond de naam Vivo Tab. Echter op hun website is het opeens een MeMO Tab. Hoe dan ook, deze http://www.mycom.nl/Produ...O-Tab-ME301T-Blue/1595002

Zoals je ziet, Android 4.1 en lijkt me gewoon een 16 GB TF300T met andere naam en nieuwere Android versie af fabriek. De W8 RT versie is trouwens ...ME400 ipv ME301.

Edit: hier meer info, de tablet is toch anders, er kan geen dock aan en de camera is minder: http://www.tabletsmagazin...memo-pad-10-smart-me301t/
Woeps, google had me naar de Vivotab RT geleid in plaats van de tablet die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:10

GijsW

Koetje!

Heb nu sinds een goed half jaar een 300T met docking station en moet zeggen dat ik niet meer anders wil, gebruik het zowat nog meer als de telefoon en de laptop bij elkaar. Zit echter met een software vraagje...

Ben een beetje aan het experimenteren wat HD films betreft, maar welke player kunnen de meeste films nu wel goed afspelen? Bij VLC loopt het niet lekker, bij Vplayer kan ik geen subtitles instellen en werken die beide met mVidioplayer, krijg ik de helft van de tijd geen geluid....Heb films zoals Hangover II en Ted erop gezet, die met mVideoplayer vlekkenloos afspelen (1080p) maar dan weer niks kunnen met het geluid, waarbij Crank High Voltage het gewoon op alle fronten doet... Wie kan me een mooi programma aanraden?

Farming is a way of life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zweer bij de MXplayer.

Google Play: MX Speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deman.nl
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
3e stem hier.. superieure player wmb.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

MX player of Dice player, VLC is niet slecht, maar nog even té beta.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsW
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:10

GijsW

Koetje!

Hmmm bedankt heb hem gedownload, maar ook hier geen geluid. Krijg nu de melding dat dts niet ondersteund wordt, ben dus bang wat selectiever te moeten worden met de films vanwege het geluid.

Mijn kameraad heeft trouwens ook een 300T met toetsenbord maar bij hem gaat sinds de update de batterij van zowel het toetsenbord als de tablet zelf heel erg snel leeg, waar ik met mijn 300T nu weer totaal geen last van heb. Zelfs als de tablet niet wordt gebruikt is na een halve dag de accu leeg sinds de update naar 4.2... Hebben meer mensen hier last van?

Farming is a way of life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Update 4.2 heeft bij mij veel goeds gedaan. Veel minder redraws van de launcher en over het algemeen is hij echt een stuk vlotter. Heb eigenlijk alleen echt slowdowns bij het eerste keer gebruiken van een browser en tijdens het installen/updaten van apps.

Waar ik nu wel tegenaan loop: ik gebruik die feature veel om de systeembalk op slot te doen (dat kleine slotje onderin in het midden, mits de functie aan staat onder de ASUS settings in de settings menu), maar sinds 4.2 werkt die niet goed. Als ik hem van slot wil halen, vraagt hij om een wachtwoord. Ik heb alleen nooit een wachtwoord ingevoerd en ik kan ook nergens iets vinden waar ik dat instel. Als ik niets invoer, gebeurt er niets. Als ik iets willekeurigs invoer, krijg ik de melding "Instellingen is gestopt" en verdwijnt het slotje, om weer te verschijnen na enkele secondes (en nog steeds is de balk op slot).

Overigens wel een hele handige feature als je de tablet wil gebruiken in een winkel ofzo, gezien mensen de app niet goed uit kunnen. Maar goed, bij mij zorgt het er voor dat ik mijn tab moet afsluiten omdat ik helemaal niets meer kan :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Pantagruel schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:55:
Ik gebruik BS player en MX player. Toen ik met BS player begon was die beter, maar inmiddelds is MX player favoriet. Wat nog prettig is aan BS player is dat die ondertitels ophaalt van het internet als je start met afspelen.

Andere vraag, zijn er hier mensen met een USB On The Go adapter? Werkt die nog goed met Asus Android 4.2? Zo ja, welke en waar gekocht. Ik heb 1 van deal extreme, werkt maar dan doet het touch scherm niets en moet ik de tablet met de muis bedienen. Dus ik zoek een andere maar wil niet weer dezelde fout maken als het kan :) Dus welke werkt wel?

[ Voor 30% gewijzigd door pe1dnn op 20-03-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Pantagruel schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:55:
Met VLC kan ik met de 300t opgenomen filmpjes niet afspelen. Het hapert dan enorm.
Verder gebruik ik BS player en ook BubbleUpnp vind ik wel fijn werken.

Ik ben echter nog steeds op zoek naar een app die dvd (video_ts folder of ISO) inclusief menu kan afspelen. Nu kan ik alleen de VOB bestanden afspelen en mist de mogelijkheid om van taal te wisselen en ondertitels te kiezen. Ik had een goede hoop op XBMC. Maar ook de laatste versie, 12.1, doet dit helaas niet. Weet iemand een mogelijkheid om dvd met menu en taal/ondertitel ondersteuning te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Ejorne schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:15:
[...]

Met VLC kan ik met de 300t opgenomen filmpjes niet afspelen. Het hapert dan enorm.
Verder gebruik ik BS player en ook BubbleUpnp vind ik wel fijn werken.

Ik ben echter nog steeds op zoek naar een app die dvd (video_ts folder of ISO) inclusief menu kan afspelen. Nu kan ik alleen de VOB bestanden afspelen en mist de mogelijkheid om van taal te wisselen en ondertitels te kiezen. Ik had een goede hoop op XBMC. Maar ook de laatste versie, 12.1, doet dit helaas niet. Weet iemand een mogelijkheid om dvd met menu en taal/ondertitel ondersteuning te spelen?
Mm, op zich een goede.

Doorgaans zet ik de dvd om naar een mkv met enkel de taal/subs van keuze (handbrake). Dit scheelt toch altijd weer wat overbodige MB aan ongebruikte audio sporen en reclame betuigingen/gevangenis dreigingen.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Ejorne schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:15:
[...]
Zelf niet geprobeerd, maar Wondershare Player claimt volledige DVD ondersteuning incl. menus.

En er zijn zelfs externe DVD branders die je via USB OTG aan je tablet kunt koppelen (de drive moet wel een UDF -> FAT32 mode hebben, want Android kan geen UDF lezen).

[ Voor 10% gewijzigd door Condor70 op 21-03-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Ter info over de USB OTG adapter voor er TF300T waar ik het eerder over had. Heb inmiddels een DOA formulier ingevuld. Video van het probleem hier: YouTube: This USB OTG does not work correcty on an Asus Transformer TF300T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
pe1dnn schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:13:
Andere vraag, zijn er hier mensen met een USB On The Go adapter? Ik heb 1 van deal extreme, werkt maar dan doet het touch scherm niets en moet ik de tablet met de muis bedienen.
Heb je een keyboard dock? En doet het touch screen het wel als je die aansluit?

Ik vind verschillende berichten op internet van mensen waar die combinatie ook niet werkt. De oorzaak lijkt in dat geval meestal een kapotte dock connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Pantagruel schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:49:
[...]

Mm, op zich een goede.

Doorgaans zet ik de dvd om naar een mkv met enkel de taal/subs van keuze (handbrake). Dit scheelt toch altijd weer wat overbodige MB aan ongebruikte audio sporen en reclame betuigingen/gevangenis dreigingen.
Het omzetten van dvd's heb ik ook wel eens gedaan. Maar ik vind het wel een beetje omslachtig. En mijn pc is ook niet meer 1 van de snelste en doet er aardig lang over om een film om te bouwen. De meeste films die ik heb zijn gewoon standaard geript van de dvd en om nu alles nog een keer te doen en/of alles dubbel te bewaren vind ik niet zo prettig.
Condor70 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:52:
[...]

Zelf niet geprobeerd, maar Wondershare Player claimt volledige DVD ondersteuning incl. menus.

En er zijn zelfs externe DVD branders die je via USB OTG aan je tablet kunt koppelen (de drive moet wel een UDF -> FAT32 mode hebben, want Android kan geen UDF lezen).
Die app ken ik niet maar ga ik zeker proberen. Ziet er goed uit en volgens de berichten doet het precies wat ik zoek. Die extra opties van online video's verzamelen had dan voor mij weer niet nodig geweest maar ach, liever een feature teveel dan te weinig... Thanks voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GijsW schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:56:
Hmmm bedankt heb hem gedownload, maar ook hier geen geluid. Krijg nu de melding dat dts niet ondersteund wordt, ben dus bang wat selectiever te moeten worden met de films vanwege het geluid.

Mijn kameraad heeft trouwens ook een 300T met toetsenbord maar bij hem gaat sinds de update de batterij van zowel het toetsenbord als de tablet zelf heel erg snel leeg, waar ik met mijn 300T nu weer totaal geen last van heb. Zelfs als de tablet niet wordt gebruikt is na een halve dag de accu leeg sinds de update naar 4.2... Hebben meer mensen hier last van?
Ook mijn tablet (300T) gebruikt sinds de update naar 4.2.1 véééél meer batterij. Dat geldt zowel voor de toetsenbord-accu als voor die in de tablet zelf. Ook in standby is deze in recordtijd leeg. Vóór de update had ik nergens last van! Ik weet niet waar de energieslurper zich bevindt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Condor70 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:17:
Heb je een keyboard dock? En doet het touch screen het wel als je die aansluit?
Nee heb ik niet dus ik kan niet controleren of er een andere oorzaak is. Overigens doet de tablet het gewoon, als ik een muis aansluit kan ik hem besturen. Alleen geen touchscreen...
Ik vind verschillende berichten op internet van mensen waar die combinatie ook niet werkt. De oorzaak lijkt in dat geval meestal een kapotte dock connector.
Het enige commentaar dat ik kon vinden op het internet was van iemand die het touchscreen juist uitgeschakeld wilde hebben omdat er bij hem blijkbaar mensen aan het scherm zitten terwijl hij er op aan het werk is. Als dit je vreemd in de oren klinkt klopt dat want daar gaan de reacties ook allemaal over...

Andere reacties gaan over het helemaal niet werken van de USB extender maar dat werkt verder prima. Als ik een USB stick aansluit zie ik die netjes gedetecteerd worden, kan er alleen niets mee zonder bediening van de tablet... Als ik een USB hub aansluit dan kan ik het ook gewoon gebruiken als ik maar een muis aansluit. USB toetsenbord + muis combi werkt ook. Maar "On The Go" neem je die spullen natuurlijk niet allemaal mee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Laatst online: 22-09 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

@pe1dnn

Hmm, toch vreemd. Bij mij werkt het touchscreen gewoon zoals het hoort met die adapter. Je hebt toch ook degene van Asus?

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
smallblock schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 00:05:
@pe1dnn

Hmm, toch vreemd. Bij mij werkt het touchscreen gewoon zoals het hoort met die adapter. Je hebt toch ook degene van Asus?
Nee hij heeft 1 van deal extreme zoals hij in zijn bericht zei.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

Ja, ik zie het nu. Goed dan lijkt het dus aan de adapter zelf te liggen. Die van Asus is wel een stuk duurder maar dan werkt alles wel zoals het hoort :)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
smallblock schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 12:48:
Die van Asus is wel een stuk duurder maar dan werkt alles wel zoals het hoort :)
Gebruik je die met een tablet met Asus standaard Android 4.2 rom of met een alternatief? Mogelijk maakt dat ook nog een verschil. Die van mij is nog gelocked en wou ik graag nog zo houden dus ik kan niet iets anders proberen.

Je zou bijna zeggen goedkoop is duurkoop maar dat gaat niet echt op. Van deze kun je een heel aantal kopen voordat je aan de prijs van Asus zit. Ze zullen niet allemaal defect zijn neem ik aan. Die van Asus is gewoon veel te duur en slecht/niet verkrijgbaar bij de bekende winkels. Maar ja, werkt wel, dat dan weer wel...

Mooier zou zijn als de tablet zelf een USB host port zou hebben gehad, maar raar genoeg heeft bijna geen enkel A merk dat terwijl het bij de goedkope chineese tablets gewoon standaard is 8)7 Maar ik ben allang blij dat er in elk geval wel een micro SD slot op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
pe1dnn schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:02:
[...]

Gebruik je die met een tablet met Asus standaard Android 4.2 rom of met een alternatief? Mogelijk maakt dat ook nog een verschil. Die van mij is nog gelocked en wou ik graag nog zo houden dus ik kan niet iets anders proberen.

Je zou bijna zeggen goedkoop is duurkoop maar dat gaat niet echt op. Van deze kun je een heel aantal kopen voordat je aan de prijs van Asus zit. Ze zullen niet allemaal defect zijn neem ik aan. Die van Asus is gewoon veel te duur en slecht/niet verkrijgbaar bij de bekende winkels. Maar ja, werkt wel, dat dan weer wel...

Mooier zou zijn als de tablet zelf een USB host port zou hebben gehad, maar raar genoeg heeft bijna geen enkel A merk dat terwijl het bij de goedkope chineese tablets gewoon standaard is 8)7 Maar ik ben allang blij dat er in elk geval wel een micro SD slot op zit.
USB Host maakt de tablet dikker, niet bepaald een positief USP.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Hoeft niet fullsize te zijn. Bijna alle China tablets hebben een host micro usb poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Dan is wmb het nut er af. Moet je een apart stekkertje hebben.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Leo1010 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:02:
Hoeft niet fullsize te zijn. Bijna alle China tablets hebben een host micro usb poort
Exact en desnoods een custom stekker met verloopje; die HDMI en Dock connector passen er nu ook in en zelfs de 3.5 mm auto stekker hoewel je daar wel ziet dat er niet veel marge meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag even het exemplaar van me oma geupdate naar 4.2, toch wel handig om eens me eigen instellingen te hebben op haar tablet omdat ik daar regelmatig ben en hem dus ook regelmatig gebruik. Bevalt goed tot nu toe, wel snel terug gezet naar 4.1 launcher omdat ze niet alles meer even goed kon vinden en ik het haar niet onnodig moeilijk wil maken natuurlijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock

smallblock

pe1dnn schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:02:
[...]

De mijne draait volledig stock en gelocked.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is jullie ervaring met het surfen op internet?
Ik vind het ontzettend tegen vallen! Traag en sloom. Ik gebruik momenteel Firefox Beta. Google Chrome heeft kuren zoals eerder gemeld in dit topic. Chrome geeft geen pagina's weer. Opnieuw installeren gaf geen oplossing. Het surfen is zo traag dat ik me er mateloos aan irriteer. Op zich werken de apps prima, maar surfen komt niet eens in de buurt van een laptop.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just-in-Time
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 20:53
Ik heb de mijne gisteren ook naar 4.2 geupdate. Alleen hebben jullie nu ook dat wanneer de adapter is aangesloten en de tablet staat op standby modes dat hij om de aantal seconden nu een meldingsgeluid produceert ?

Zowel met de 4.1 interface als met de 4.2 interface is dit irritante geluid er. Ik heb alle instellingen al na gelopen, maar kan nergens iets vinden om dit uit te zetten. Ja, alleen direct alle melding geluiden, dus ook als je de tablet bediend.

Iemand een idee of dit probleem ook ?

PS: to Maarten; Ik gebruik Dolphin browser en heb zeker niet de ervaring die jij beschrijft.

gr Jus

[ Voor 8% gewijzigd door Just-in-Time op 24-03-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Over de browsing experience, ook ik merk dat de tablet toch trager is met browsen dan een gewone laptop/desktop, maar echt storen doe ik me er niet aan. Draai hier met CleanRom en Chrome en adblock, vooral die laatste lijkt wel weer een stuk snelheidsverbetering op te leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Just-in-Time schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:13:
Ik heb de mijne gisteren ook naar 4.2 geupdate. Alleen hebben jullie nu ook dat wanneer de adapter is aangesloten en de tablet staat op standby modes dat hij om de aantal seconden nu een meldingsgeluid produceert ?
Dat heb ik niet, mogelijk een specifieke app die je aandacht vraagt?

Misschien is het verschil met de vorige dat een aantal instellingen opnieuw zijn geïnitialiseerd. In dit geval met name of de internet verbinding uit gaat als je de tablet in stand by zet, die stond bij mij uit terwijl ik vrij zeker ben dat ik dat aan gezet had bij de eerste JB versie. Misschien heb jij dat ook en blijft je internet verbinding actief waardoor je misschien meldingen krijgt van apps als twitter of zo.

Ik heb al een paar keer gewisseld tussen het 4.1 en 4.2 interface en ben er nog steeds niet uit welke nu het prettigst is. De 4.2 interface bevalt me wel, maar de bovenbalk is vaak niet zichtbaar waardoor ik minder snel bijvoorbeeld de helderheid kan aanpassen. Aan de andere kant vind ik de app meldingen bovenin weer fijner.

Wat ik wel mis is dat de icoonjes onderin niet meer in kleine stippen veranderen als ik met MX player een video kijk. Misschien nog een optie die ik nog niet gevonden heb, of het is er uitgehaald.

Overigens, het ASUS on-screen toetsenbord werkt veel beter dan in eerdere versies, die had bij mij veel problemen met spelling en correcties waarbij de cursor rare sprongen maakte. Dat is over, het werkt nu wel goed. Ik gebruikte veel het Hackers keyboard maar sinds JB 4.2 vooral het ASUS toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:09:
Hoe is jullie ervaring met het surfen op internet?
Ik vind het ontzettend tegen vallen! Traag en sloom. Ik gebruik momenteel Firefox Beta. Google Chrome heeft kuren zoals eerder gemeld in dit topic. Chrome geeft geen pagina's weer.
Blijft een apart verhaal. Chrome werkt bij mij het beste. FF gebruik ik ook sporadisch, vooral selecteren van stukken tekst is in FF een drama (bijvoorbeeld van een quote een niet relevant stuk weggooien, als je in FF op de tekst drukt krijg je niet de 2 selectie schuifjes maar selecteert hij meteen alles. Onbruikbaar).

Met Chrome heb ik geen problemen en irritaties. Ik zie dat je alles al eens opnieuw heb geïnstalleerd en dat dat niet helpt. Dus mogelijk ligt de oorzaak in omgevingsfactoren, bijvoorbeeld dat je tablet toevallig niet goed wil samenwerken met je toegangspunt, of dat hij veel storing oppikt van de buren waardoor de draadloze verbinding brak is.

Als je de kans hebt zou ik de tablet eens op een ander netwerk proberen om te kijken of dat het probleem is. Mocht je geen ander netwerk ter beschikking hebben, misschien dat je eens Connectify op je desktop of laptop kan zetten om een tijdelijke WiFi hotspot te maken en dan je tablet verbinden met die hotspot. Als het dan wel snel is dan heb je een netwerk probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

pe1dnn schreef op zondag 24 maart 2013 @ 12:46:
[...]

Blijft een apart verhaal. Chrome werkt bij mij het beste. FF gebruik ik ook sporadisch, vooral selecteren van stukken tekst is in FF een drama (bijvoorbeeld van een quote een niet relevant stuk weggooien, als je in FF op de tekst drukt krijg je niet de 2 selectie schuifjes maar selecteert hij meteen alles. Onbruikbaar).

Met Chrome heb ik geen problemen en irritaties. Ik zie dat je alles al eens opnieuw heb geïnstalleerd en dat dat niet helpt. Dus mogelijk ligt de oorzaak in omgevingsfactoren, bijvoorbeeld dat je tablet toevallig niet goed wil samenwerken met je toegangspunt, of dat hij veel storing oppikt van de buren waardoor de draadloze verbinding brak is.

Als je de kans hebt zou ik de tablet eens op een ander netwerk proberen om te kijken of dat het probleem is. Mocht je geen ander netwerk ter beschikking hebben, misschien dat je eens Connectify op je desktop of laptop kan zetten om een tijdelijke WiFi hotspot te maken en dan je tablet verbinden met die hotspot. Als het dan wel snel is dan heb je een netwerk probleem.
Gebruik zelf ook Chrome, maar de TF300 is geen snelheidsmonster met browsen. Stock 4.2 (WiFi is prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Nog maar eens aan Asus gevraagd wanneer we de 4.2.1 update voor de TF300TG kunnen verwachten. Helaas geen duidelijk antwoord:
At this moment we have no information on when this update is available for your Asus

If this update available then a message appears automatically on your tablet.
Toch jammer dat zulke grote bedrijven als Asus niet wat duidelijker zijn in hun communicatie. Al laten ze maar een kwartaal of maand weten, dat zou al veel schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Ze kunnen moeilijk toezeggingen hierover doen als er niets bekend is. Feitelijk betekent het dat het er gewoon niet is. Mensen op de hoogte houden worden van bepaalde overwegingen bij het ontwikkelteam is niet echt logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
De 4.2 update is voor mij toch een beetje een dubbel gevoel. Ik heb veel minder Launcher redraws, dus ben daar wel heel tevreden over. Maar nog steeds het probleem dat ik een password moet invoeren als ik de statusbar lock (die ik dus niet weet, want ik heb nergens een password ingesteld). Maar nu kom ik er ook achter dat ik echt zieke battery drain heb van "Google Services". Tablet houdt het nog geen 8 uur uit nu :(

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
LiquidT_NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:10:
De 4.2 update is voor mij toch een beetje een dubbel gevoel. Ik heb veel minder Launcher redraws, dus ben daar wel heel tevreden over. Maar nog steeds het probleem dat ik een password moet invoeren als ik de statusbar lock (die ik dus niet weet, want ik heb nergens een password ingesteld). Maar nu kom ik er ook achter dat ik echt zieke battery drain heb van "Google Services". Tablet houdt het nog geen 8 uur uit nu :(
Heb je al een factory reset gedaan. Ik heb dat meteen na de update gedaan zodat ik schoon kon beginnen.

Ik heb overigens niet echt ergens last van, ook nooit echt ergens last van gehad. Hij is soms wel een beetje traag, bijvoorbeeld als die apps bijwerkt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 17:18:
Heb je toevallig naar aanleiding van het Tweakers artikel over de nieuwe proxy functie in Chrome aan de [url="chrome://flags"]chrome://flags[/url] gezeten?

Het zou ook kunnen zijn dat de instellingen van Chrome die Google onder jouw account in de cloud opgeslagen heeft niet goed werken met de Chrome installatie op de TF300.
Je hebt al 4.2 geïnstalleerd toch? Probeer eens een tweede gebruikersprofiel voor een ander Google account aan te maken en kijk of Chrome daarmee wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Condor70 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 14:24:
[...]

Heb je toevallig naar aanleiding van het Tweakers artikel over de nieuwe proxy functie in Chrome aan de [url="chrome://flags"]chrome://flags[/url] gezeten?

Het zou ook kunnen zijn dat de instellingen van Chrome die Google onder jouw account in de cloud opgeslagen heeft niet goed werken met de Chrome installatie op de TF300.
Je hebt al 4.2 geïnstalleerd toch? Probeer eens een tweede gebruikersprofiel voor een ander Google account aan te maken en kijk of Chrome daarmee wel werkt.
Ehmm... in zijn eigen post schrijft hij: "Ik draai nog steeds 4.1.1 Android" en spreekt hij over "Mijn TF300TG" (welke (nog) geen update naar 4.2 beschikbaar heeft).
Met de app SwitchMe kan hij jouw suggestie ook proberen, maar daar is wel root voor benodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
EJPostema schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:22:
[...]

Heb je al een factory reset gedaan. Ik heb dat meteen na de update gedaan zodat ik schoon kon beginnen.
Zou ik ook eigenlijk moeten doen, maar heb niet zo'n zin in 300 apps opnieuw te installeren + een hele zooi instellen. Beetje jammer dat je daar dan tot wordt verplicht met zo'n update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar dat ze niet goed meer verkrijgbaar zijn terwijl ze hier in het bcc krantje staan voor 299 (32 GB) Of zie ik het verkeerd en is het een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:19:
Raar dat ze niet goed meer verkrijgbaar zijn terwijl ze hier in het bcc krantje staan voor 299 (32 GB) Of zie ik het verkeerd en is het een andere
op de site is voor die prijs alleen het 16gb model te vinden

http://www.bcc.nl/asus-300t1e030a.html

edit: Ik zie inderdaad in de folder ook de 32gb versie voorbij komen, zou wel een typefout zijn dan(net zoals ... DIT tablet draait ... :/ ). Op de website moet je ook goed opletten, worden allemaal verschillende processorsnelheden gegeven (zowel 1.6ghz als 1.2ghz)

[ Voor 27% gewijzigd door hellboy123 op 26-03-2013 20:22 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste