Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damu45
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-08-2021
Heb geprobeerd om een Samsung 32g micro sdhc UHS-1 te gebruiken. Helaas, kaartje wordt niet herkend.
Weet iemand of deze UHS-1 kaarten eigenlijk wel gebruikt kunnen worden in deze tablet?
Heb hierover contact gehad met de helpdesk van Asus en zij konden er in ieder geval geen zinnig woord over uitbrengen.
Vraag me ook af of er ergens een lijst te vinden is met compatible geheugen.
Bij de helpdesk wisten ze alleen te melden dat er wel zo iets was, maar dan alleen voor intern gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:31
damu45 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 16:11:
Heb geprobeerd om een Samsung 32g micro sdhc UHS-1 te gebruiken. Helaas, kaartje wordt niet herkend.
Weet iemand of deze UHS-1 kaarten eigenlijk wel gebruikt kunnen worden in deze tablet?
Heb hierover contact gehad met de helpdesk van Asus en zij konden er in ieder geval geen zinnig woord over uitbrengen.
Vraag me ook af of er ergens een lijst te vinden is met compatible geheugen.
Bij de helpdesk wisten ze alleen te melden dat er wel zo iets was, maar dan alleen voor intern gebruik
Zit hier een Samsung 16GB UHS-1 kaartje in. Dus aan samsung/UHS-1 ligt het niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
rambocus schreef op maandag 18 februari 2013 @ 20:23:
[...]

Henk is het mogelijk dat je een stappenplan maakt, staat zoveel op XDA dat ik er niet meer uitkom en mijn engels is ook niet zo best.
Henk schreef op maandag 10 december 2012 @ 12:22:
Zoals beloofd, stapsgewijs hoe je root moet krijgen op je TF300 als er stock JellyBean op staat:

Voor je begint: laad je tablet helemaal op!

1) Unlock je tablet met deze tool van Asus: http://www.asus.com/Table...rmer_Pad_TF300T/#download (selecteer Android als besturingssysteem, de unlock tool staat bij utilities. Op het moment van uitvoeren doe je afstand van je garantie, softwarematig)

2) Download Fastboot, hier: http://www.mediafire.com/?4dx982z93w8z7wk

3) Download TWRP Recovery hier: http://www.teamw.in/project/twrp2/97

4) Pak Fastboot.zip uit. Als het goed is heb je vier bestanden

5) Hernoem het TWRP bestand naar 'twrp.blob' en zet dit bij de vier bestanden in de fastboot map.

6) Schakel je tablet uit

7) Boot naar fastboot stand door op volume omlaag te drukken en daarna de aan/uit knop. Als je in een menu met een aantal iconen komt, druk je op volume laag, totdat je op het USB icoon staat en daarna op Volume Up om je keuze te bevestigen.

8) Verbind je tablet met je pc met de usb kabel en wacht eventueel tot de Fastboot drivers geinstalleerd zijn.

9) Op je PC: open de Fastboot map, shift+rechter muisknop op een lege plaats in de map en selecteer "open command prompt here" of "Opdrachtvenster hier openen".

10) Typ het volgende in het cmd prompt:
code:
1
fastboot -i 0x0B05 flash recovery twrp.blob

11) Als de installatie voltooid is, koppel je tablet los en herstart.

12) Sluit de tablet weer af, en zet hem weer aan met vol down en power. Kies nu voor de RCK (recovery) knop met volume up.

13) Dit is de TWRP recovery, van hieruit kun je o.a. backuppen, druk daar op.

14) Om root te krijgen, flash de root file uit deze post (heb ik persoonlijk niet getest), of installeer gelijk, zoals ik, CleanRom, waar de root al in zit :) Als er iets mis gaat, kun je altijd terug naar je backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damu45
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-08-2021
tokko1 sch op dinsdag 19 februari 2013 @ 18:07:
[...]

Zit hier een Samsung 16GB UHS-1 kaartje in. Dus aan samsung/UHS-1 ligt het niet ;)
Bedankt voor je reactie. Toch ligt het wat anders en wat verder gezocht op het net en aldaar vele problemen gevonden met een 32 of 64 uhs-1kaartje.
Soms doen ze het wel en vaker doen ze het niet.
Als ze het wel doen blijken bestanden niet altijd veilig te zijn..
Het kaartje doet het overigens wel gewoon in een pc en in een samsung gio

Alleen de eerste keer liet de tablet nog wel removable zien maar werd er niet gemount. Ook hing de tablet bij installeren. Later hing de tablet gedurende korte tijd en gebeurde er verder niets. Een naamloze standaard 8 gb
class 4 werkt perfect. ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06
Hallo Hellboy123, bedankt voor de stappenplan.

Welke cleanrom heb je nu precies in gebruik en is het flashen daarvan makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:01
Zou ook wel een lijstje willen hebben met ondersteunde microSd kaarten.
damu45 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 21:36:
[...]

Bedankt voor je reactie. Toch ligt het wat anders en wat verder gezocht op het net en aldaar vele problemen gevonden met een 32 of 64 uhs-1kaartje.
Soms doen ze het wel en vaker doen ze het niet.
Als ze het wel doen blijken bestanden niet altijd veilig te zijn..
Het kaartje doet het overigens wel gewoon in een pc en in een samsung gio

Alleen de eerste keer liet de tablet nog wel removable zien maar werd er niet gemount. Ook hing de tablet bij installeren. Later hing de tablet gedurende korte tijd en gebeurde er verder niets. Een naamloze standaard 8 gb
class 4 werkt perfect. ??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 17:43
Doen beide camera's het ook met deze rom ?

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
GranCanaria schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 07:56:
[...]

Hallo Hellboy123, bedankt voor de stappenplan.

Welke cleanrom heb je nu precies in gebruik en is het flashen daarvan makkelijk te doen?
De credits voor het stappenplan gaan volledig naar Henk.

Ik heb op dit moment versie 3.2.2 erop staan, te vinden via de volgende link (er zijn inmiddels weer nieuwere versies beschikbaar) en het flashen is net zo simpel als dat in het stappenplan staat.

Kies voor de de-odexed versie als je zelf veel wilt gaan aanpassen aan het uiterlijk van de software, ben je tevreden met de standaard look en feel kies dan voor de Odex versie, deze laatste schijnt ook iets beter te presteren
rambocus schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 13:22:
[...]

Doen beide camera's het ook met deze rom ?
Allebei de camera's doen het perfect onder versie 3.2.2

[ Voor 12% gewijzigd door hellboy123 op 20-02-2013 20:32 ]

• rambocus
bedankt ga het weekend eens kijken, wat is het verschil met deze rom, http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2049322., dan hetgeen hierboven staan

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:10
Cleanrom inheritance is de doorontwikkeling van Cleanrom, de originele maker van Cleanrom is namelijk doorgegaan met de TF700. Het project is toen opnieuw opgepakt en is nu compatibel met zowel de TF300 als de TF700. :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vrouw heeft de tf300, en ik de 101. Ik heb al eens gemeld hier dat de tf300 van haar nogal eens heel raar doet, verspringende schermen enz, enige remedie is rebooten.
Net stappenplan gelezen,want ze is in staat dat ding het raam uit te gooien....

Ik zie toch nog beren op de weg, begrijp het niet helemaal hoe een rom erop te zetten die wel goed werkt.

Is er iemand in de buurt van rotterdam die weet hoe het werkt en mij misschien zou willen helpen ermee ?

Alvast hartelijk dank voor reacties :)

Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Ik heb het ook gehad, dat verspringende scherm maar sinds ik een custom rom draai (cleanROM) niet meer tegengekomen. Het is dus zeker de moeite waard om er een custom rom op te zetten, alleen moet je wel meer tijd investeren in research en onderhoud.

Zit alleen niet in de buurt van rDam, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:20

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:31:
Mijn vrouw heeft de tf300, en ik de 101. Ik heb al eens gemeld hier dat de tf300 van haar nogal eens heel raar doet, verspringende schermen enz, enige remedie is rebooten.
Net stappenplan gelezen,want ze is in staat dat ding het raam uit te gooien....
Heb je al eens een factory reset gedaan?

P.s. Als ik het zo lees ben ik de enige happy stock rom gebruiker in dit topic? 8)

[ Voor 9% gewijzigd door ResuCigam op 23-02-2013 06:37 ]

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ResuCigam schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 06:32:
P.s. Als ik het zo lees ben ik de enige happy stock rom gebruiker in dit topic? 8)
Hier nog een :) M'n 300t draait soepeltjes met de stock rom. Nog geen reden gehad om 'm te vervangen...

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Milly schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 08:43:
[...]

Hier nog een :) M'n 300t draait soepeltjes met de stock rom. Nog geen reden gehad om 'm te vervangen...
Same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook geen problemen met de 'af-fabriek' rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ResuCigam schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 06:32:
[...]

Heb je al eens een factory reset gedaan?

Heb ik gedaan ja, maar de verspringende schermen blijven, met name bij de browsers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Mr Magic schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:35:
Weet iemand of Asus moelijk doet bij het opsturen van een defecte tablet als de bootloader unlocked is?

Ik heb het probleem dat de speaker regelmatig niet werkt, tenzij ik druk uitoefen op een bepaald punt aan de rand van de tablet.

Lijkt me een hardware-defect dat niets met het unlocken te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe Asus daarmee omgaat.
Mezelf maar even gequote :)

Ik wil bij deze de complimenten overbrengen aan Asus. Ik had m'n tablet op vrijdag 15/02 aangemeld voor een RMA. Via e-mail werd me verteld dat DHL de tablet op maandag 18/02 zou komen ophalen (!). Tablet gevolgd via de DHL-site en hij kwam de volgende dag al aan in het reparatie-centrum in Tsjechie. Een dag later was de tablet alweer gerepareerd en de dag daarna (donderdag 21/02) werd hij alweer bij me thuis afgeleverd door DHL met een weer werkende speaker.

Verder niks gehoord over het feit dat ik hem geunlocked had o.i.d. Prima service dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boots
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-08 14:37
Voor degene die de tablet eind vorig jaar hebben gekocht en zich net als ik hebben aangemeld voor de cashback actie:

Ik kreeg op 7 januari via e-mail een validatie voor de cashback van Asus binnen waarbij toegezegd werd dat het geld (in mijn geval 30 euro) binnen 30 dagen op mijn rekening zou staan. Gisteren even gecontroleerd maar het was nog niet gestort. Gelijk een email gestuurd naar help@asuscashback.nl, vandaar reactie gehad met excuses en dat het zo snel mogelijk overgemaakt gaat worden.

Als je gebruik heb gemaakt van deze actie misschien goed om te controleren of het bij jou al gestort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 16:21
Heeft iemand de gouden variant al die ik in veel webwinkels zie?
Het lijkt een nieuwe toevoeging aan de range te zijn, wat eigenlijk vreemd is aangezien ook de MeMo Pad Smart eraan komt, die gelijke specs met een gelijkwaardige prijs combineert.

Ik had verwacht dat de 300T snel een verbeterde opvolger zou krijgen, maar waarom zou Asus dan nu nog een gouden variant uitbrengen? Of zouden ze de huidige 300T en de MeMo Pad Smart naast elkaar laten bestaan, maar dat zou ik een vreemde zet vinden.

Iemand enig idee?

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boots schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:49:
Voor degene die de tablet eind vorig jaar hebben gekocht en zich net als ik hebben aangemeld voor de cashback actie:

Ik kreeg op 7 januari via e-mail een validatie voor de cashback van Asus binnen waarbij toegezegd werd dat het geld (in mijn geval 30 euro) binnen 30 dagen op mijn rekening zou staan. Gisteren even gecontroleerd maar het was nog niet gestort. Gelijk een email gestuurd naar help@asuscashback.nl, vandaar reactie gehad met excuses en dat het zo snel mogelijk overgemaakt gaat worden.

Als je gebruik heb gemaakt van deze actie misschien goed om te controleren of het bij jou al gestort is.
Haha, Zat erook nog op te wachten dus dacht gisteren laat ik er ook eens een mailtje aan wagen. En alsof toeval niet bestaat vandaag idd ook een mail terug met excuses en laat nou net toevallig gisteren ales in gang gezet zijn, Kan binnen een paar dagen de cashback op mijn rekening verwachten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Gugger schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:42:
Het lijkt een nieuwe toevoeging aan de range te zijn, wat eigenlijk vreemd is aangezien ook de MeMo Pad Smart eraan komt, die gelijke specs met een gelijkwaardige prijs combineert.

Ik had verwacht dat de 300T snel een verbeterde opvolger zou krijgen, maar waarom zou Asus dan nu nog een gouden variant uitbrengen? Of zouden ze de huidige 300T en de MeMo Pad Smart naast elkaar laten bestaan, maar dat zou ik een vreemde zet vinden.

Iemand enig idee?
ik heb van meerdere winkels gehoord dan de 300t end of life was maar gek genoed popte vorige week idd een goude variant op.
ik weet dan ook niet wat ik geloven moet maar weet wel dat de memo geen opvolger is voor de 300t.
hij heeft immers slechtere accuduur slechtere bouwkwaliteit enalleen een 16 gb optie wat gewoon not done is 32 gig is toch echt het minimum voor een game tablet met tegra chip.
veel games zijn al over een gig en helaas is het nog steeds niet mogelijk om app data naa sd te verplaatsen omdat ze te lui zijn om een fixje voor de rom uit te brengen die dit mogelijk maakt.

ik wacht dan ook nog met smart op een opvolger met langere accuduur 32 gig rom en 2 gig ram en eventueel 1920x1200 scherm voor rond de 450 euro @ release.
lijkt mij toch niet teveel gevraagd en een redelijk prijsje voor deze specs die nu standaard zij en niet meer echt high end voor een tablet.

ben dan ook stomverbaast dat asus niets te melden heeft hierover op het MWC... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houdoeken
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-09 12:35

houdoeken

houdoe ken!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:06:
[...]

Haha, Zat erook nog op te wachten dus dacht gisteren laat ik er ook eens een mailtje aan wagen. En alsof toeval niet bestaat vandaag idd ook een mail terug met excuses en laat nou net toevallig gisteren ales in gang gezet zijn, Kan binnen een paar dagen de cashback op mijn rekening verwachten. Ben benieuwd.
Wow dat is eng. Ik had 3 januari een validatiemail ontvangen maar nog niks ontvangen. Had dus 21-02 actie ondernomen en een mail gestuurd. Kreeg waarschijnlijk exact dezelfde mail terug als jullie. Het wordt met hoge prioriteit behandeld

Denk dat een hoop mensen dit toch niet bijhouden en hun cashback niet krijgen als ze er geen actie op ondernemen. (of zouden wij de uitzonderingen zijn....?) Mensen zullen ongetwijfeld niet hun aankoop volledig laten afhangen van een cashback actie maar het kan wel ietwat bepalend zijn bij een vergelijking van tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Ik heb 'm verkocht via Marktplaats en morgen wordt ie opgehaald. Hoe zorg ik ervoor dat alle koppelingen met mailaccounts en zo eraf gaan? Terug naar fabrieksinstellingen is voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
ago schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:33:
Ik heb 'm verkocht via Marktplaats en morgen wordt ie opgehaald. Hoe zorg ik ervoor dat alle koppelingen met mailaccounts en zo eraf gaan? Terug naar fabrieksinstellingen is voldoende?
jep dit gooit je hele SD gedeelte leeg en wist alle account wifi en andere mogelijke instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

computerjunky schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:43:
[...]

jep dit gooit je hele SD gedeelte leeg en wist alle account wifi en andere mogelijke instellingen.
Gelukt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 11:04
ago schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:33:
Waarom heb je hem verkocht als ik vragen mag, niet tevreden mee?
Of komt er iets beters voor in de plaats?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Ik heb inmiddels al weer een hele tijd naar tevredenheid CleanRom draaien. Laatst zat ik de thread op XDA even door te bladeren en viel het me op dat veel mensen een andere kernel draaien. Zijn hier ervaringen mee, en zo ja hoe moet ik deze andere kernels installeren? Gewoon weer via twrp. en dan op dezelfde manier als waarop je normaal een rom flashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 20:37
Gisteren heb ik mijn 300T gekoch voor 269 euro zonder dock.
Tot nutoe erg tevreden!

Ik zoek netals meerdere tweakers een zwarte dock!
Iemand al een plek gevonden waar deze te verkrijgen is?

Alvast Bedankt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Good news for all the Android fans!
Jelly Bean 4.2 is coming to the TF300 in march!

''ASUS Transformer Pad TF300 — the First Partner Tablet to
Receive Android 4.2 Update''

https://www.facebook.com/asus.ch?fref=ts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met het koppelen van een externe HDD aan de TF300.
Ik overweeg om een klein formaat HDD aan te schaffen, eentje zonder externe voeding.

Ben benieuws naar jullie tips, trucs en adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Callisto1966
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-08-2014
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:38:
Is er iemand die ervaring heeft met het koppelen van een externe HDD aan de TF300.
Ik overweeg om een klein formaat HDD aan te schaffen, eentje zonder externe voeding.

Ben benieuws naar jullie tips, trucs en adviezen.
ik heb getest met "oude" (5 jaar) externe, trekstor 500gb, met succes. zonder externe power dus via usb kan er gewerkt worden (films kijken, muziek luisteren en data omzetten). Ik ga nieuwe aanschaffen, "n western digtal
1TB My Pasport. Deze staat ook o.a. bekend om zonder externe power bediend te kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 09:27:
Good news for all the Android fans!
Jelly Bean 4.2 is coming to the TF300 in march!

''ASUS Transformer Pad TF300 — the First Partner Tablet to
Receive Android 4.2 Update''

https://www.facebook.com/asus.ch?fref=ts
Nice! Ben benieuwd... Hoewel ik al (meermaals) heb gedacht om een custom ROM te installeren, is dit weer een reden om nog een maandje te wachten... Mocht deze update mijn problemen niet verhelpen, dan ga ik alsnog (definitief en nu echt...) over naar custom ROMs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Callisto1966 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:27:
ik heb getest met "oude" (5 jaar) externe, trekstor 500gb, met succes. zonder externe power dus via usb kan er gewerkt worden (films kijken, muziek luisteren en data omzetten).
Hoe sluit je die aan, de tablet heeft toch helemaal geen USB poort? Heb je zo'n (nauwelijks te krijgen) dongle gekocht of heb je gewoon een tablet met dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
@pitchdown ik vraag me af of deze wel los te koop is.
ik heb ze alleen maar in bundels gezien. helaas kosten ze dan wel meer dan 110 euro wat echt te gek is.

verder zou ik het tock achterwege laten het is gewoon niet goed gebalanceerd als je scherm net naar achteren staat klapt hij achterover omdat het dock heel licht is en het gewicht van de tablet niet overeind kan houden.
mn moeder heeft m met dock en vind dat dock maar niets.
ik had liever gezien dat ze er een 5000 mah grotere accu ingepropet hadden en m daarmee iets zwaarder gemaakt hadden dan had het lekker gewerkt.

@asus Knock Knock if your reading this im still waiting for a replacement for this tablet this one is outdated by now.
de nieuwe windows tablets hebben allemaal een veel grotere accu (zelfs dan de infinity) erin en een beter scherm alleen jammer dat er windows op draait.
2gb ram is ook geen luxe meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Bedankt voor je antwoord m.b.t. de dock.
Functioneel verwacht ik hm eigenlijk niet nodig te hebben.
Had alleen wel verwacht dat deze wat "makkelijker" te verkrijgen zou zijn.

Nutoe erg tevreden over de tablet (zeker als je kijkt naar de prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Asus transformer pad tf300 will receive android 4.2 update on March 8 with these new features:

- Android 4.2:
+ Multiple account support
+ Two "interfaces" (i guess they're talking about pure android skin and asus skin)
+ Android daydream will be integrated in asus screensaver (we have asus screensaver on 4.1)

- Asus (they mean asus's apps)
+ app locker interface to be completely redesigned
+ new virtual keyboard
+ customize lock screen wallpaper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:46:
[...]
Hoe sluit je die aan, de tablet heeft toch helemaal geen USB poort? Heb je zo'n (nauwelijks te krijgen) dongle gekocht of heb je gewoon een tablet met dock?
Een tablet met dock...die heeft USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:00

westergas

rikkie_pc

ralph075 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:53:
[...]

Nice! Ben benieuwd... Hoewel ik al (meermaals) heb gedacht om een custom ROM te installeren, is dit weer een reden om nog een maandje te wachten... Mocht deze update mijn problemen niet verhelpen, dan ga ik alsnog (definitief en nu echt...) over naar custom ROMs.
Welke problemen doel je op?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:33:
+ Two "interfaces" (i guess they're talking about pure android skin and asus skin)
dit zou echt interesant zijn en een ENORME stap voorwaarts in de vrije keuze die android om te beginnen had moeten geven.

hoop alleen dat het niet veel geheugen gaat vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
westergas schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:05:
[...]
Welke problemen doel je op?
Op dit moment vooral het afspelen van (streaming) video (Youtube, ZiggoTV). Dat is gewoon niet werkbaar. Als ik een video wil kijken, dan kan ik in etappes van 30 seconden kijken om vervolgens 60 seconden te moeten wachten op "het bufferen" van de volgende 30 seconden....

"Het bufferen" staat bewust tussen quotes, aangezien het geen buffer-/aanvoersnelheid-probleem is. Het maakt niet uit waar ik in huis zit, overal heb ik dit effect, terwijl ik op dezelfde plaats met een laptop (n.b. met een wifi-adapter zonder N ondersteuning) ongestoord streaming video/tv kan kijken. De oorzaak zit dus niet in mijn wifi- of internetsnelheid, maar in de tablet.

Toevallig had ik me vrijdag voorgenomen om afgelopen zaterdag eindelijk mijn tablet te gaan unlocken en een custom rom te installeren, ware het niet dat vrijdagavond de hdd van mijn laptop crashte |:(
Nadat ik weer "up-and-running" was zag ik het bericht over de 4.2-update, waardoor ik de custom rom maar weer even heb geparkeerd. Dit is echter wel de laatste kans voor mijn tablet om origineel te mogen blijven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Gugger schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:42:
Het lijkt een nieuwe toevoeging aan de range te zijn......
....
Iemand enig idee?
Late reactie, maar het is geen nieuwe toevoeging, de gouden variant is half november reeds gesignaleerd.

Edit: de tweede link (onder de tekst "half november reeds gesignaleerd") verwees destijds naar een goudkleurige tf300, maar nu blijkt ie opeens zilver... 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door ralph075 op 04-03-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
computerjunky schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:16:
[...]

dit zou echt interesant zijn en een ENORME stap voorwaarts in de vrije keuze die android om te beginnen had moeten geven.

hoop alleen dat het niet veel geheugen gaat vreten.
Wat betekent deze optie in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door ResuCigam op 05-03-2013 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

ralph075 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:08:
[...]

Op dit moment vooral het afspelen van (streaming) video (Youtube, ZiggoTV). Dat is gewoon niet werkbaar. Als ik een video wil kijken, dan kan ik in etappes van 30 seconden kijken om vervolgens 60 seconden te moeten wachten op "het bufferen" van de volgende 30 seconden....
Misschien RMA aanvragen? Ik heb geen custom ROM maar herken die problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las elders dat iemand du laatste update naar 4.2 al binnen had gekregen.
Is er hier al activiteit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Zojuist gecontroleerd. Nog geen update beschikbaar. Zit nog op : 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:56:
Ik las elders dat iemand du laatste update naar 4.2 al binnen had gekregen.
Is er hier al activiteit bij jullie?
De update wordt pas vanaf 8 maart uitgerold, waarschijnlijk moet Nederland er nog wat langer op wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
westergas schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:18:
[...]

Misschien RMA aanvragen? Ik heb geen custom ROM maar herken die problemen niet.
Tsja.... zou een optie kunnen zijn, maar ik vind het probleem te wazig om vertrouwen te hebben in het resultaat van een RMA... Ik vermoed dat bij een RMA er simpelweg een nieuwe image wordt geplaatst en 'that's it'... en ik heb niet de indruk dat dit de oplossing gaat zijn.

Hoe dan ook bedankt voor de suggestie, ik neem het in overweging als mogelijke tussenstap naar de zoektocht voor een oplossing (4.2 update -> ( RMA -> ) custom rom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Laatst online: 19-09 16:21
ralph075 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 22:26:
[...]

Late reactie, maar het is geen nieuwe toevoeging, de gouden variant is half november reeds gesignaleerd.

Edit: de tweede link (onder de tekst "half november reeds gesignaleerd") verwees destijds naar een goudkleurige tf300, maar nu blijkt ie opeens zilver... 8)7
Thnx, ik had je post van toen gelezen, ik vroeg me alleen af of iemand hem al daadwerkelijk heeft. Ben wel benieuwd naar real life foto's. Op internet vind ik alleen maar press shots.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
pitchdown schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 08:12:
[...]

Wat betekent deze optie in de praktijk?
als ik het goed begrijp is krijg je de keuzes uit hoe een nexus rom is (standaard android) en de standaard asus layout met alle tweaks en aanpassingen.

zonder verdere specificatie is het afwachten maar dat lijkt mij echt een mooie optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
computerjunky schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:42:
[...]

als ik het goed begrijp is krijg je de keuzes uit hoe een nexus rom is (standaard android) en de standaard asus layout met alle tweaks en aanpassingen.

zonder verdere specificatie is het afwachten maar dat lijkt mij echt een mooie optie.
Zal dit veel schelen dan, volgens mij heeft asus heel weinig verandert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
EJPostema schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:07:
[...]

Zal dit veel schelen dan, volgens mij heeft asus heel weinig verandert
ik heb geen idee maar kaler is altijd beter wat mij betreft ;)
maarja nog een paar dagen we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
http://forums.androidcent...4-2-time.html#post2621942

staan heel wat foto's van de nieuwe look en functies op. Ziet er gelikt uit! laat maar komen die update!

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!

Ik heb net een nieuwe Samsung 32gb micro sdhc class 6 kaart gekocht. Als ik deze in de TF300 schuif ziet hij het kaartje niet. Zowel FAT32 als NTFS ziet hij niet.

Wat kan ik hier aan doen om de sd te laten werken? Googlen biedt helaas geen oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Mijn Sandisk 32 GB kaartje werkt wel dus daar zou het niet aan mogen liggen. Heb je hem er wel echt goed ingeklikt?
Probeer ook even een restart, misschien werkt de externe mediadetectie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, daar ligt het niet aan. Diverse malen opnieuw opgestart, opnieuw geplaatst.
Op de pc werkt hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:51:
Nee, daar ligt het niet aan. Diverse malen opnieuw opgestart, opnieuw geplaatst.
Op de pc werkt hij wel.
Werken andere kaartjes wel in de tablet? Zo ja dan weet je in elk geval dat de hardware en contracten nog goed zijn. Zo nee dan is er wat anders aan de hand (hardware of iets met je Android software en drivers). Gebruik je stock Asus (JB of ICS) of een andere ROM?

Ik heb op het forum al vaker meldingen gezien van micro SD kaartjes die niet werken; mogelijk exemplarische verschillen waardoor tablet en kaartje toevallig net langs elkaar heen praten. Meestal is het niet 1 merk dat het niet doet meer echt het specifieke kaartje want vaak zijn er anderen met hetzelfde type kaartje waarbij het wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere kaartjes werken inderdaad wel.
Ik draai de standaard stock rom.

Een vervelend verschijnsel.

Ik wacht nu een nieuwe af; micro sd van San Disk, 32 gb class 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Een Samsung 32GB class 10 doet het hier wel prima.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

smallblock schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:35:
Een Samsung 32GB class 10 doet het hier wel prima.
Idem hier.

Wanneer kunnen we de android 4.2 update verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Dj-sannieboy schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 23:41:
[...]

Idem hier.

Wanneer kunnen we de android 4.2 update verwachten?
ik ben hem nu aan het installeren, dus je zou de melding moeten krijgen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:51
reyals schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:43:
[...]

ik ben hem nu aan het installeren, dus je zou de melding moeten krijgen
Ik neem aan dat ik mij geen zorgen hoef te maken om mijn root toegang. Die kan ik nog steeds 'backuppen' en na de update gewoon terug zetten (ben even de naam van het progje kwijt, iets met ota root...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mooi hoor dat Asus zijn updates goed bij houd. Ik ben de update aan het installeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik moet eerst m'n TF nog opladen :O Snel even aan de lader hangen!

EDIT: Inmiddels de update geinstalleerd :)

[ Voor 26% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-03-2013 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat m'n 300TG moet wachten, hier gebeurt in ieder geval niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam

ResuCigam

BOFH

Zelfde hier, ik zit kennelijk nooit bij de eerste batch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom mag ik nou nooit eens met de eerste mee? ;-)

Zijn jullie apparaten NL apparaten?

Ik heb al 100 keer op de update knop gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben dus gelukkig niet de enige aha. Het is vandaag vrouwendag dus de vrouwelijke 300t zijn het eerste !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:23:
Waarom mag ik nou nooit eens met de eerste mee? ;-)

Die van mij komt uit de VS, misschien ben ik daardoor eerder aan de beurt.

Stock browser slaat na de update nog steeds geen deuk in een pakje boter helaas :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb die van mij in Nederland gekocht. Nieuwe interface bevalt mij prima. Moest het wel handmatig via instellingen activeren en alle icoontjes opnieuw instellen. Stock browser nog niet getest, gebruik altijd Chome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:48:
Ik heb die van mij in Nederland gekocht. Nieuwe interface bevalt mij prima. Moest het wel handmatig via instellingen activeren en alle icoontjes opnieuw instellen. Stock browser nog niet getest, gebruik altijd Chome.
Ik gebruik ook altijd Chrome, maar ik besloot het weer eens te proberen aangezien de stock browser op bepaalde punten prettiger werkt. Performance is nog steeds niet te doen dus we blijven gewoon bij Chrome. Jammer dat dat zonder root niet op te lossen blijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
is mooi kl#te, die van mij blijft hangen op het ASUS logo... gebeurt verder niks meer.
Iemand een idee hoe dit te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:03
Ik ben van plan een tablet te gaan kopen, en heb op verschillende websites gelezen da deze tablet een zeer goede keuze is. Maar kan ik met deze tablet nog een flinke tijd vooruit of is het verstandiger nog even te wachten met de aankoop tot er weer nieuwe modellen uitkomen?

Ik wil hem gaan gebruiken voor school en om er thuis mee te werken. Af en toe een spelletje moet ook kunnen natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Marcel_ op 08-03-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Marcel_ schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 14:29:
Ik ben van plan een tablet te gaan kopen, en heb op verschillende websites gelezen da deze tablet een zeer goede keuze is. Maar kan ik met deze tablet nog een flinke tijd vooruit of is het verstandiger nog even te wachten met de aankoop tot er weer nieuwe modellen uitkomen?

Ik wil hem gaan gebruiken voor school en om er thuis mee te werken. Af en toe een spelletje moet ook kunnen natuurlijk.
Ik zeg het niet graag want de TF300T is een prima dingetje maar ik zou nu aanraden om te wachten en een full HD tablet kopen met een Snapdragon chippie erin. Zal wel van je budget afhangen want die zullen een stuk duurder uit vallen. Als je het geld er niet voor (over) hebt is de 300T een prima keuze.

Maar wat voor werk wil je er op doen? Ik moet er niet aan denken dat ik zou moeten werken op een (android) tablet. Dat gaat toch een stuk fijner op een laptop of, nog beter, een desktop. desktop FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 21:03
westergas schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:24:
[...]

Ik zeg het niet graag want de TF300T is een prima dingetje maar ik zou nu aanraden om te wachten en een full HD tablet kopen met een Snapdragon chippie erin. Zal wel van je budget afhangen want die zullen een stuk duurder uit vallen. Als je het geld er niet voor (over) hebt is de 300T een prima keuze.

Maar wat voor werk wil je er op doen? Ik moet er niet aan denken dat ik zou moeten werken op een (android) tablet. Dat gaat toch een stuk fijner op een laptop of, nog beter, een desktop. desktop FTW
Ik denk inderdaad dat ik even ga wachten. Met werken bedoelde ik eigenlijk meer thuis een beetje op internet surfen, af en toe dingen opzoeken etc. Geen echt werk doen, misschien af en toe een beetje typwerk maar ik heb ook nog een laptop dus voor de grotere stukken tekst ga ik die gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
westergas schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:24:
[...]

full hd klinkt leuk maar deze tablets zijn allemaal 590+ euro ipv 350 en keuzes heb je ook al niet veel.
je heb alleen de infinity en de sony tablet z (nog niet uit) die waarschijnlijk erg duur gaat worden.
asus heeft helaas geen tablets aangekondigd die de moeite waard zijn wat dus nog steeds de 300t de beste prijs / prestatie tablet maakt.

ik had op mwc enzovoort echt meer tablets verwacht maar helaas hebben we pecht dit jaar en lijkt niemand meer interesse te hebben in het maken van fatsoenlijke android tablets.
ze lijken allemaal windows meuk tablets te maken watme ook doet denken dat microsoft een vies dealtje heeft gesloten met fabrikanten over de man van hun tablets en android.

ik kan me geen andere verklaring bedenken over het uitblijven van nieuwe tablets.

ik heb nog steeds 400 euro liggen voor een tablet maar zoals het er nu uitziet gaat dat dit jaar niet meer lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
Je vergeet de Acer Iconia Tab A700. Full HD voor onder de 400 euro:

pricewatch: Acer Iconia Tab A700 32GB Zwart

(niet dat ik mijn TF300 hiervoor zou inruilen - daarvoor is het verschil tussen de twee pads veel te klein)

[ Voor 21% gewijzigd door Condor70 op 08-03-2013 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Condor70 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:54:

(niet dat ik mijn TF300 hiervoor zou inruilen - daarvoor is het verschil tussen de twee pads veel te klein)
Dat is een no brainer, dan zou ik ook voor de TF300T gaan. Dan maar geen Full HD.
Maar idd er valt bar weinig te kiezen op het gebied van android tablets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al de update gekregen voor de TF300TG ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:23:

De mijne is in elk geval wel een NL apparaat (wel een T, niet TG). Had hem net aangezet en op update gedrukt om te controleren (omdat de update 8 maart zou komen). Systeem zegt dat de tablet up to date is er er dus geen update is.

Dus ik dacht dat ik misschien ook later in de batch zat. Maar nog geen 5 min later een melding in de message area dat er een update klaar staat voor installatie.

Ik krijg het idee dat die update knop niet actief controleerd op updates maar alleen of er al een image ontvangen is. Ik heb via die update knop in elk geval nog nooit een update eerder kunnen krijgen, ging altijd automatisch.

Ben benieuwd, hij is nu aan het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:14:
Iemand al de update gekregen voor de TF300TG ??
Nee... :'(
Het internet en de diverse fora afspeurende heb ik het vermoeden dat deze versie 'later' aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update binnen, nog steeds ellende verspringende schermen.... doet terug fabrieksinstellingen die dalvik cache enz leegmaken ?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Condor70 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 15:54:

dat had in theorie een optie geweest ja als ze niet zo goedkoop waren geweest en vor een paar dollar meer de sneller versie van de tegra 3 erin gepropt hadden.
hij is nu gewoon te traag om de schermresolutie te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
Even een totaal andere vraag, ik heb nu een redelijk oude versie van TWRP op mn tablet staan, deze wil ik updaten. Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Gewoon op dezelfde wijze als bij de eerste maal TWRP erop zetten? dus:
1) Download Fastboot, hier: http://www.mediafire.com/?4dx982z93w8z7wk

2) Download TWRP Recovery hier: http://www.teamw.in/project/twrp2/97

3) Pak Fastboot.zip uit. Als het goed is heb je vier bestanden

4) Hernoem het TWRP bestand naar 'twrp.blob' en zet dit bij de vier bestanden in de fastboot map.

5) Schakel je tablet uit

6) Boot naar fastboot stand door op volume omlaag te drukken en daarna de aan/uit knop. Als je in een menu met een aantal iconen komt, druk je op volume laag, totdat je op het USB icoon staat en daarna op Volume Up om je keuze te bevestigen.

Verbind je tablet met je pc met de usb kabel en wacht eventueel tot de Fastboot drivers geinstalleerd zijn.

8) Op je PC: open de Fastboot map, shift+rechter muisknop op een lege plaats in de map en selecteer "open command prompt here" of "Opdrachtvenster hier openen".

9) Typ het volgende in het cmd prompt:
code: fastboot -i 0x0B05 flash recovery twrp.blob
editje: Kan inmiddels bevestigen dat dit de manier is om TWRP te updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie Asus:

De TF300 is de eerste partner tablet die de 4.2 update krijgt. Voor de andere modellen (TF101, TF201, TF300TG, TF700) heb ik momenteel geen informatie. Maar 1 tablet zal altijd de eerste zijn, dat is nu de TF300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie van Asus op mijn vraag wanneer de TF300TG een update krijgt naar 4.2.
ASUS Benelux De TF300 is de eerste partner tablet die de 4.2 update krijgt. Voor de andere modellen (TF101, TF201, TF300TG, TF700) heb ik momenteel geen informatie. Maar 1 tablet zal altijd de eerste zijn, dat is nu de TF300.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
4.2.1 staat erop, lijkt soepeltjes te draaien weer. Agenda widget op de lockscreen gezet, handig! Met nieuwe Chrome erbij, geen vage fonts meer.

Prima!

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Heb de update ook gedownload, werkt prima en alles is een stuk sneller geworden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
De meeste fabrikanten slaan 4.2 sowieso over naar het schijnt. Dus ik vond het sowieso wel interessant dat Asus voor de 300T een update heeft uitgebracht. 3G-ondersteuning lijkt me geen klein onderdeel, dus wellicht dat 4.2 ook voor de TG overgeslagen wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwkolk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 15:18
Strakke update! Zeker ook multi-user erg prettig! Go asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, update staat erop, kwartiertje wat rondgeprutst en het ding is een flink stuk responsiever. Ik was vorige week nog van plan er een custom rom op te gooien maar daar zie ik nu niet echt meer reden toe. Over een maand of 2 nog maar eens kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
zie dat diverse al een update hebben mogen ontvangen, nu heb ik een tg en helaas niets.

Wellicht kunnen jullie ook vermelden of jullie een t of tg-versie hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Gisteravond de update erop gezet.
Ziet er goed uit.

Beste optie erbij zal dus multi-user zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rambocus schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 07:22:
zie dat diverse al een update hebben mogen ontvangen, nu heb ik een tg en helaas niets.
Zoals al eerder vermeld heeft Asus hierover gezegd.
De TF300 is de eerste partner tablet die de 4.2 update krijgt. Voor de andere modellen (TF101, TF201, TF300TG, TF700) heb ik momenteel geen informatie. Maar 1 tablet zal altijd de eerste zijn, dat is nu de TF300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de tf300tg zal dus ff moeten wachten

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2013 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in dit forum ergens dat er voor 32 € een USB connector te koop was bij ebay.
bij dx,com is dat maar € 9,62 en gratis verzending
http://dx.com/p/reliable-...-tf101-tf201-black-158565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 09:58:
Ik las in dit forum ergens dat er voor 32 € een USB connector te koop was bij ebay.
bij dx,com is dat maar € 9,62 en gratis verzending
http://dx.com/p/reliable-...-tf101-tf201-black-158565
Zijn dat dagprijzen? Waar je naar verwijst is nu $12,60 maar er is een andere voor $ 9,40 nu.

http://dx.com/p/usb-otg-a...0-tf301-more-black-177890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja $ 9,40 is nog een betere aanbieding is dan maar € 7,23 ( als je voor de € prijs kies )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 13:18:
Ja $ 9,40 is nog een betere aanbieding is dan maar € 7,23 ( als je voor de € prijs kies )
Ik heb hem besteld, € 7,25 is er afgeschreven.

Overigens realiseer ik me net dat dit soort berichten niet in dit topic mogen. Er is volgens mij een apart accesoires topic voor. Laat ik er dan maar aan toevoegen dat ik inmiddel ook Android 4.2 heb en dat het goed werkt. Dit keer heb ik vooraf een backup gemaakt met het Asus backup tool (ik heb geen Root toegang en mijn tablet is nog gelocked) en daarna een factory reset gedaan. Daarna een restore van de applicaties. Ze begin ik in elk geval weer met lege caches en de pagina's moet je toch opnieuw indelen want na de update is alles sowieso schoon.

De reden is dat ik met 4.1 een raar probleempje had met Angry Birds en een harde reset en legen van de Dalvik cache vaak wordt aanbevolen voor het oplossen van performance dingetjes.

Het probleem is dat het programma soms even hapert, je krijgt ook heel korte onderberkingen in het geluid. Dat is raar natuurlijk voor een op zich snelle tablet en Angry Birds is toch niet echt een performance killer. Ik heb geen idee hoe dat komt. Andere programma's werken prima. Na de reset en restore is het probleem in 4.2 echter gebleven. Zou Angry Birds zo licht zijn dat de tablet het op de companion core van de Tegra 3 uitvoerd? Kan natuurlijk ook nog een netwerk probleempje zijn of conflict met een andere app. Herkennen jullie dit probleempje of heb ik dat alleen?

Ben nog steeds onwijs tevreden met de tablet, alleen dit is wel curieus.
Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste