Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff88
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 22:54
luappul schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:44:
Is er hier iemand die al een keer een nieuwe usb laadkabel heeft moeten bestellen? Die van mij heeft een draadbreuk ben ik bang, tablet en dock laden beide niet meer op.... Ik heb tot nu toe alleen maar een kabel van 25 euro kunnen vinden, en dat vind ik eigenlijk iets te gortig voor een simpel usb kabeltje. Wel had ik er een op deze site gevonden, maar nadat ik had besteld en er niets werd opgestuurd informeerde ik waar het bleef en kreeg als antwoord van die grapjassen dat ze hem pas eind maart weer op voorraad hadden.... 8)7
Op dx.com hebben ze ook mooie kabels voor een wat zachter prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 17:11
ralph075 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:23:
[...]

Nou ja.... kan gebeuren natuurlijk, maar dan moeten ze bij het product op hun site natuurlijk niet plaatsen:

[...]

(d.d. 19-1-2013 13:23)
Ja dat was daarom een beetje een tegenvaller toen ik hem niet de volgende dag had, en 3 dagen later was de tegenvaller nog iets groter toen ik hoorde dat het maanden ging duren... Ook best slecht dat ze dat nog niet hebben aangepast inderdaad!
Jeff88 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Op dx.com hebben ze ook mooie kabels voor een wat zachter prijsje.
Daar had ik inderdaad gekeken, maar daar gaat over het algemeen enkele weken tot meer dan een maand overheen voordat je die binnen hebt. Ik bestel daarom het liefst via een Nederlandse webwinkel.....
Jeroen10 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:40:
bestel zo'n kabeltje op eBay, kost weinig duurt alleen even voordat je het binnenhebt.
eBay vanuit het Verenigd Koninkrijk gaat best snel toch? Was hier nog vergeten te zoeken, maar heb net ff gekeken en zag daar deze en deze kabel dus denk dat ik hiervoor kies.

Bedankt voor het meedenken allemaal! :)

[ Voor 63% gewijzigd door luappul op 19-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 16:49
Had je al eens geprobeerd het na te vragen bij Asus? Wellicht dat ze vanuit een bepaalde welwillendheid er wel eentje willen toesturen...
Een kennisje kreeg voor zijn Galaxy Note 10.1 van Samsung ook een gratis kabeltje nadat hij met zijn bureaustoel over de connector was gegaan (weet niet of hij dat detail selectief weggelaten had in zijn 'hij doet het niet meer'-verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
iemand enig idee of er een vervanger voor deze tablet in aankomst is?
hij lijkt steeds minder en minder verkrijgbaar en word gewoon niet eens meer aangevult door winkels.
ik heb iets gehoord over nieuwe asus tablets i deze prijsklasse dus waarom zou hij niet meer aangevult worden en niet meer te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Vandaag eindelijk werk gemaakt van NVflash backuppen. Ik zat al die tijd gewoon op 4.0.3. Na het backuppen van NVflash heb ik de OTA update zijn gang laten gaan en nu dus op 4.1.1. Het was een bittere pil dat NVflash backuppen, maar uiteindelijk was het het vast waard (blijkbaar ben ik nu onsterfelijk ofzo). Dat 4.1.1. slaat eigenlijk nergens op, ik zie geen verbeteringen en wat ik aan verandering tegenkwam is zelfs een verslechtering (2x moeten klikken bij 'multiple programma's mogelijk' ipv 1x klikken).

Ik ga morgen eens aan de slag met wat custom roms, want ik vind stock maar matigjes/beperkt. Browser2ram lijkt me ook wel wat, maar ik gebruik Opera (omdat: Opera link op al mn andere computers/telefoon), werkt dat daar ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Respiration
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-07 17:20
Nou ik heb de update binnen. Blijkt slechts een kleine firmwareupdate te zijn en niet de verwachte update naar Android 4.2. Helaas pindakaas voor ons allen. Een echte changelog kan ik niet vinden. Op de Asus-site is wel naast nieuwe firmware op de 18e een nieuwe kernelupdate geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Een kleine ergenis van het dock van mijn kant: De touchpad van het dock is met aanwijzen prettig gevoelig, maar de 2 vinger scroll lijkt het trackpad slecht te kunnen detecteren, langzaam scrollen lukt bijna niet terwijl snel scrollen vaak wel goed gedetecteerd wordt. Meer mensen last van, en weet iemand een fix om het gedrag van de touchpad te verbeteren?

edit: moet er wel bij zeggen dat dit vooral optreerd bij stock browser, onder chrome lijkt het scrollen beter te gaan. Echter heeft chrome voor mij persoonlijk een aantal nadelen waardoor ik het niet meer gebruik (standaard inzoomen, voorkeur voor mobiele websites, enz)

[ Voor 27% gewijzigd door hellboy123 op 21-01-2013 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Respiration schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:42:
Nou ik heb de update binnen. Blijkt slechts een kleine firmwareupdate te zijn en niet de verwachte update naar Android 4.2. Helaas pindakaas voor ons allen. Een echte changelog kan ik niet vinden. Op de Asus-site is wel naast nieuwe firmware op de 18e een nieuwe kernelupdate geplaatst.
De verwachte 4.2 update? Hierbij echt nog niks over bekend. Het is nog geeeneens zeker of hij voor deze tablet komt.
Als de update komt komt die pas na de nieuwe tablets (is mijn verwachting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik kan nog enigszins leven met de snelheid van mijn tablet, maar nog steeds zijn sommige slowdowns erg vervelend, of de launcher redraws. Ik wil graag een andere ROM er op, maar dan mag ik alle apps opnieuw installeren + data over zetten.

Iemand die een handige manier weet om eenvoudig om te zetten? Ik kan geen root methode vinden die geen whipe/ROM-change eist (nieuwste FW), want dan kan ik gewoon Titanium Backuppen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
LiquidT_NL schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:20:
Ik kan nog enigszins leven met de snelheid van mijn tablet, maar nog steeds zijn sommige slowdowns erg vervelend, of de launcher redraws. Ik wil graag een andere ROM er op, maar dan mag ik alle apps opnieuw installeren + data over zetten.

Iemand die een handige manier weet om eenvoudig om te zetten? Ik kan geen root methode vinden die geen whipe/ROM-change eist (nieuwste FW), want dan kan ik gewoon Titanium Backuppen.
Wat wil je precies backuppen dan?
Als je google backup aan heb staan dan worden automatisch je apps wel weer gedownload. Wel de data van alle apps kwijt uiteraard, maar dat is bij veel apps geen probleem (eigenlijk alleen bij games).

Dingen zoals media/foto's kan je backuppen dmv dropbox of ze gewoon copy/pasten naar je hardeschijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
EJPostema schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Wat wil je precies backuppen dan?
Als je google backup aan heb staan dan worden automatisch je apps wel weer gedownload. Wel de data van alle apps kwijt uiteraard, maar dat is bij veel apps geen probleem (eigenlijk alleen bij games).
Games dus :P Het punt is simpelweg dat ik liever van de 200+ games gewoon de saves kan bewaren, titanium backup zou dan wel erg prettig zijn om te hebben. De app installatie kan me niet deren, en alle losse files kunnen natuurlijk via de cloud of SD kaart.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Ehhmmm.... met Debugfs of 1-Click Transformer Root kan je toch vrij simpel root krijgen zonder een wipe of iets dergelijks te moeten uitvoeren?

Ok, ik heb het in juni 2012 gedaan, dus ik weet niet zeker of daarin iets is gewijzigd sindsdien, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ralph075 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:23:
[...]

Ehhmmm.... met Debugfs of 1-Click Transformer Root kan je toch vrij simpel root krijgen zonder een wipe of iets dergelijks te moeten uitvoeren?

Ok, ik heb het in juni 2012 gedaan, dus ik weet niet zeker of daarin iets is gewijzigd sindsdien, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Vreemd, dan loop ik gewoon niet goed te kijken of bij het verkeerde model???

In ieder geval bedankt, loop al de hele tijd te twijfelen om het te doen, maar het dataverlies staat mij tegen. Nu weet ik dat ik het veilig kan doen. Dan ga ik vanavond even backuppen en op zoek naar een knettersnelle ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
ralph075 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:23:
Beide tools werken alleen met ICS (4.0) en niet met JB (4.1).

Voor zover ik weet is een TF300 met JB is alleen officieel te rooten (met velies van garantie en data).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Condor70 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21:
[...]

Voor zover ik weet is een TF300 met JB is alleen officieel te rooten (met velies van garantie en data).
Ja dus toch. Damn :( Blij met een dode mus :( @ralph075 alsnog bedankt voor het meedenken!

Maar goed, dan ga ik mij maar even beraden wat te doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Condor70 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:21:
[...]

Oh ja, sh*t.... we hebben inmiddels natuurlijk JB gehad.... was ik even vergeten....
Sorry, LiquidT_NL, voor de dooie mus..

Edit: nog even gekeken voor je, LiquidT_NL, maar ik vrees dat dit de enige optie is voor je... (maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al gezien...)

[ Voor 20% gewijzigd door ralph075 op 22-01-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23

Ik heb ongeveer een maand geleden Cleanrom gewoon over de stockrom heen geïnstalleerd. Alle data gewoon behouden en draait tot nu toe prima. Met Titanium Backup Pro kan je ook apps+data restoren van een CWM of TWRP backup, dus dat is ook nog een optie.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ralph075 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 15:06:
[...]

Oh ja, sh*t.... we hebben inmiddels natuurlijk JB gehad.... was ik even vergeten....
Sorry, LiquidT_NL, voor de dooie mus..
Geen probleem, bedankt voor het meedenken ;)
Edit: nog even gekeken voor je, LiquidT_NL, maar ik vrees dat dit de enige optie is voor je... (maar dat had je zelf waarschijnlijk ook al gezien...)
Bedankt voor het verder zoeken. Ik ben die wel tegengekomen, maar echt een fatsoenlijke wijze van backuppen staat er niet, volgens mij doelen zij gewoon op het "backuppen wat je gewoon zonder root kan backuppen". Voor sommige games heb je nu eenmaal root nodig om te backuppen. Voor mij is dit echt een harde eis. Als er een andere manier is om de data van apps goed te backuppen, hoor ik het graag. Ik vind het niet erg om de individuele games af te lopen, maar bijvoorbeeld "where's my water" slaat op op een locatie die enkel via root toegankelijk is.
DitisKees schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:48:
[...]

Ik heb ongeveer een maand geleden Cleanrom gewoon over de stockrom heen geïnstalleerd. Alle data gewoon behouden en draait tot nu toe prima. Met Titanium Backup Pro kan je ook apps+data restoren van een CWM of TWRP backup, dus dat is ook nog een optie.
Daar heb ik neem ik aan een geroot toestel voor nodig en moet ik reeds CWM draaien. Punt is dat ik nu op een non-root apparaat werk (ik had wel root tijdje terug, maar door een aangepaste build.prop is de update verneukt en werkte OTA Rootkeeper niet meer), en dus een rom wil flashen (tegen de traagheid en browser issues) EN mijn spullen wil behouden.

Ik wil hier overigens niet op mijn rug liggen en roepen "help mij!!!!", maar ik kan het simpelweg niet vinden, en een alternatief kan ik niet bedenken welke voldoet aan mijn eisen.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 24-01-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklwn
  • Laatst online: 08-08 18:43
In de "enige optie" die ralph075 noemt (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2041627) staat o.a. beschreven hoe je kunt rooten wanneer je al JB hebt, zonder custom ROM te installeren. Bij mij is dit ook het geval en ik heb het gisteren geprobeerd, maar zonder succes. Deze beschrijving is via CWM, maar vorige week had ik al met TWRP geprobeerd te rooten (methode zoals beschreven door Henk eerder in deze topic, Henk in "Asus Transformer Pad 300T"). Vogens mij mislukken ze beide omdat ze dezelfde root-signed.zip gebruiken en het dus niet afhankelijk van TWRP of CWM is.
LiquidT_NL schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 11:52:
Daar heb ik neem ik aan een geroot toestel voor nodig en moet ik reeds CWM draaien.
Volgens mij is CWM (of TWRP) genoeg om een custom ROM te flashen. Root is niet nodig en komt in de meeste gevallen vanzelf mee met de custom ROM. Ik denk dat ik zelf binnenkort ook de richting van custom ROM op ga...

[ Voor 5% gewijzigd door henkklwn op 24-01-2013 14:05 . Reden: hyperlink fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
nou heb wat in de ronte gevraagd de afgelopen dagen en het lijket erop dat deze tablet end of life is zonder dat er een vervanger voor in de plek komt.
de nieuwe budged is immers slechter dan deze ook al is ie goedkoper.
dit zorgd dus straks voor een enorm gat van de nieuwe asus budged tabler (CES) naar de Infinity (de prime is volgens veel winkels namelijk ook end of life en niet meer verkrijgbaar.
met de infinity nog op minimaal 575 euro hebben we straks dus een stap van rond de 225 euro naar 575 euro zonder ook maar 1 tablet in het midden rond de 350 euro.

was van plan deze te kopen maar ben helaas net een weekje te laat en hij is niet meer verkrijgbaar.
misschien toch maar de acer a700 en de gebrekige te trage cpu voor een full hd screen maar voor lief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
henkklwn schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:03:
In de "enige optie" die ralph075 noemt (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2041627) staat o.a. beschreven hoe je kunt rooten wanneer je al JB hebt, zonder custom ROM te installeren. Bij mij is dit ook het geval en ik heb het gisteren geprobeerd, maar zonder succes. Deze beschrijving is via CWM, maar vorige week had ik al met TWRP geprobeerd te rooten (methode zoals beschreven door Henk eerder in deze topic, Henk in "Asus Transformer Pad 300T"). Vogens mij mislukken ze beide omdat ze dezelfde root-signed.zip gebruiken en het dus niet afhankelijk van TWRP of CWM is.

[...]

Volgens mij is CWM (of TWRP) genoeg om een custom ROM te flashen. Root is niet nodig en komt in de meeste gevallen vanzelf mee met de custom ROM. Ik denk dat ik zelf binnenkort ook de richting van custom ROM op ga...
Oeh bedankt voor de info! Dan ga ik toch maar even flink aan de slag vanavond :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
computerjunky schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 00:41:
nou heb wat in de ronte gevraagd de afgelopen dagen en het lijket erop dat deze tablet end of life is zonder dat er een vervanger voor in de plek komt.
de nieuwe budged is immers slechter dan deze ook al is ie goedkoper.
dit zorgd dus straks voor een enorm gat van de nieuwe asus budged tabler (CES) naar de Infinity (de prime is volgens veel winkels namelijk ook end of life en niet meer verkrijgbaar.
met de infinity nog op minimaal 575 euro hebben we straks dus een stap van rond de 225 euro naar 575 euro zonder ook maar 1 tablet in het midden rond de 350 euro.

was van plan deze te kopen maar ben helaas net een weekje te laat en hij is niet meer verkrijgbaar.
misschien toch maar de acer a700 en de gebrekige te trage cpu voor een full hd screen maar voor lief nemen.
Wacht anders barca ff af. Maar er zijn genoeg alternatieven tegenwoordig. Een nexus, of een Sony bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kudgamer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-03 02:13
heey ik wil eigenlijk deze tablet kopen voor mijn ouders als cadeau
zou ik dat nu wel of niet moeten doen

de eisen waren dat die wel groot moet zijn en niet te duur het liefste onder de 300 euro

met vriendelijke groet,

The Kudgamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09 17:44
Klinkt toch als iets dat je makkelijk zelf uit kan zoeken? Hij is 10,1'' groot en de prijs kun je lekker zelf opzoeken in de pricewatch, of je koopt 'm in de mediamarkt btw-loze dagen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kudgamer
jhaa heb ik ook wel gedaan daarom ben ik hier ook op gekomen
maar ik wou het gewoon nog een keer checken of dit het beste is met mijn eisen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
EJPostema schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 13:01:
[...]

Wacht anders barca ff af. Maar er zijn genoeg alternatieven tegenwoordig. Een nexus, of een Sony bijvoorbeeld
het enigste alternatief voor die prijs is de acer a700 die is 30 euro duurder maar heeft dan wel een hd scherm met zijn voor en nadelen.

de rest is allemaal zo veel duurder dat het niet leuk meer is.
400 euro is echt mijn limiet en daarvoor wil ik een tegra 3 een redelijk scherm en 32 gig met 1 gig ram.

dat maakt de keuzes al stukken minder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
Kudgamer schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:48:
heey ik wil eigenlijk deze tablet kopen voor mijn ouders als cadeau
zou ik dat nu wel of niet moeten doen

de eisen waren dat die wel groot moet zijn en niet te duur het liefste onder de 300 euro

met vriendelijke groet,

The Kudgamer
Waarom geen Samsung Galaxy Tab 2? Heeft redelijk soortgelijke specs, zeker voor zover het voor je ouders relevant is, en kwa speakers kom je met twee speakers aan de voorkant ook beter uit. Ik denk dat hij kwa evt. update naar Android 4.2 ook een streepje voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-07 13:23
henkklwn schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:03:

[...]

Klopt, om CWM of TWRP (zoals ik) te installeren heb je geen root nodig. Bij custom komt het (altijd?) vanzelf mee. Heb zelf de hierboven genoemde handleiding gevolgd.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Kenju schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 04:51:
[...]

Waarom geen Samsung Galaxy Tab 2? Heeft redelijk soortgelijke specs, zeker voor zover het voor je ouders relevant is, en kwa speakers kom je met twee speakers aan de voorkant ook beter uit. Ik denk dat hij kwa evt. update naar Android 4.2 ook een streepje voor heeft.
Op het werk hebben we beide liggen en de Tab 2 is stukken trager, zou ik persoonlijk nooit kiezen van die 2.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kudgamer
ik heb nu de asus besteld bij bcc voor 290 euro
en ik denk dat ze daar wel blij mee zouden zijn.
Ik zat zelf ook al te kijken naar de samung 2 maar vond de asus toch iets meer aanspreken.

Weet iemand misschien nog een fijn en handig smart hoesje?
die je via ebay ofzo kan bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
volgens de goofjes hier bij mycom is de w600 de vervanger voor de 300t geloof er niet veel van maargoed.

[ Voor 83% gewijzigd door computerjunky op 27-01-2013 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Als ik zoek op "w600" krijg ik van alles te zien, maar geen tabet (https://www.google.nl/search?q=w600+tablet). Het is wel een antieke Sony-Ericsson telefoon (2005) en de naam van een videokaart (AMD). Dus wat bedoelen die MyCom goofies?

Het enige wat je misschien zou kunnen zien als "upgrade" is de Asus Vivo Tab RT, maar dan alleen als je Windows 8 RT een upgrade vindt ten opzichte van Android. Persoonlijk vind ik het een downgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Occy74 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:54:
Op het werk hebben we beide liggen en de Tab 2 is stukken trager, zou ik persoonlijk nooit kiezen van die 2.
Dat was ook voor mij de reden om de TF300T te kopen, ik heb geen dock dus dat was het niet.

Voordelen:
  • Werkt sneller dan de Samsung (Meer cores, betere GPU)
  • Asus is sneller met de Android updates dan Samsung (hoewel we nu wel lang op 4.2 moeten wachten)
  • Android is nauwelijks verputst met specifieke aanpassingen (bijna vanilla)
Nadelen:
  • Minder courant, dus veel lastiger accesoires te vinden, zeker bij de grote ketens
  • Hierdoor ook minder goed verkrijgbaar, Samsung heeft veel voordeel gehad van de gratis reclame door de Apple rechtzaken.
  • 1 speaker aan de achterkant, 2 aan de voorkant klinkt beter
Van die nadelen is vooral de eerste irritant. Bij het zoeken naar een goede cover wordt je bedolven onder de Samsung covers terwijl de TF300T covers maar mondjesmaat worden aangeboden en vaak telkens dezelfde lijken te zijn op de verschillende sites. Daar komt nog bij dat ze er zijn met en zonder dock wat de spoeling nog dunner maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-09 22:28

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Op Ebay is er wel het één en ander te vinden voor heel schappelijke prijsjes. Komt vaak uit China maar daar komt het spul wat hier in de winkel ligt toch meestal ook vandaan. :)

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks diverse tips en meedenken(waarvoor dank) is het iemand al gelukt op een 300tg met originele JB de ziggo tv aan de praat fe krijgen??
dus zonder superuser of supersu.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:53:
Ondanks diverse tips en meedenken(waarvoor dank) is het iemand al gelukt op een 300tg met originele JB de ziggo tv aan de praat fe krijgen??
dus zonder superuser of supersu.
Zou dat niet standaard moeten werken dan?
Op mijn 300T moet SuperSU zelfs uitgeschakeld worden voordat de Ziggo app het doet.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kudgamer
http://stores.ebay.co.uk/...2555424010&_sid=103842470

hier staan een paar smartcovers op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
Onlangs heb ik een Asus TF300 tablet gekocht met de indruk dat ik via een Mini Hdmi kabel (Mini/micro - normaal) hem in de TV kon pluggen en dan gewoon HD films kon kijken op de tv. Dit werkt dus helemaal niet. Verschillende videoapps geprobeerd maar niets werkt, mijn beeld blijft zwart op de tv. Na meerdere pogingen gewaagd te hebben en heel google afgezocht heb, kan ik geen oplossing vinden, en dus dacht ik dat ik bij de Tweakers wel terecht kon. Is er iemand die mij verder kan helpen???

Mvg
ps. Ik heb alles al geprobeerd in instelling van de tablet etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:
Is er iemand die mij verder kan helpen???
Nou vooruit, heb je geholpen met zoeken:
- Tips die zouden kunnen werken
- Dice player zou het moeten doen (staat specifiek genoemd, andere players zouden ook geen probleem mogen zijn, lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
MX player geprobeerd?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:13

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 21:18:
Beste tweakers,
Onlangs heb ik een Asus TF300 tablet gekocht met de indruk dat ik via een Mini Hdmi kabel (Mini/micro - normaal) hem in de TV kon pluggen en dan gewoon HD films kon kijken op de tv. Dit werkt dus helemaal niet. Verschillende videoapps geprobeerd maar niets werkt, mijn beeld blijft zwart op de tv. Na meerdere pogingen gewaagd te hebben en heel google afgezocht heb, kan ik geen oplossing vinden, en dus dacht ik dat ik bij de Tweakers wel terecht kon. Is er iemand die mij verder kan helpen???

Mvg
ps. Ik heb alles al geprobeerd in instelling van de tablet etc.
Heb je de kabel al eens op een ander apparaat getest??

Ik heb destijds, na de aankoop van de TF300T, online een mini hdmi->HDMI kabel besteldt (merk moet ik je schuldig blijven, zal 't evt. controleren of dit te achterhalen is). Weergave op de TV werkte meteen "vanuit de doos" , voor zowel de standaard player, MX-player als Dice player.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja al geprobeerd, beeld blijft zwart. Kabel werkt wel op andere apparaten. Zou er op de tablet iets in beeld moeten komen als ik hem aansluit? Krijg namelijk nergens een melding, ook op de televisie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:22:
[...]

Ja al geprobeerd, beeld blijft zwart. Kabel werkt wel op andere apparaten. Zou er op de tablet iets in beeld moeten komen als ik hem aansluit? Krijg namelijk nergens een melding, ook op de televisie niet.
En als je hardware mode aan/uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:22:
[...]

Voor zo ver ik me kan herinneren niet. Kabeltje tussen de tablet en de tv, tv aan, tablet aan en doen.
(Ik zal vanavond de boel ff aansluiten, dan weet ik tenminste zeker of er geen medling verschijnt, ovb natuurlijk)

Update: Ik ga je t antwoord voorlopig schuldig blijven, de verloopkabel blijkt bij mijn broer te liggen (ca 100 km bij mij vandaan :( )

Update 2: Vivanco verloopje van de MM hdmi1.4/ethernet. TV en TF uit, kabel er tussen, TV aan, TF aan, juiste hdmi aansluiting van de tv selecteren en beeld. Geen melding op de tv of wat dan ook, gewoon werken, wachten totdat de TF de bootstrap door komt, standaard desktop beeld op zowel de TF als de TV.
DicePlayer opgestart, mkv geladen en t feest kan beginnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Pantagruel op 30-01-2013 21:00 . Reden: xtra info ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 11:26:
[...]

En als je hardware mode aan/uit zet?
In mx player? Daar heb ik het al geprobeerd, ook geen respons. Vanavond eens proberen kabeltje erin en dan tablet restarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:31:
[...]

In mx player? Daar heb ik het al geprobeerd, ook geen respons. Vanavond eens proberen kabeltje erin en dan tablet restarten.
Krijg je buiten de mediaplayer om wel gewoon beeld? Zo nee is die mini-HDMI port gewoon gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:31:
[...]

En VLC player dan? Die speelt bij mij echt alles af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste kleine update voor de TF300 is bij mij nog steeds niet binnen.
Hebben jullie hem al wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 17:53:
Die laatste kleine update voor de TF300 is bij mij nog steeds niet binnen.
Hebben jullie hem al wel?
Ja vandaag binnen gekregen.
Weet niet wat er precies is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Ok ik ga niet snel meer een asus product kopen :(. Dit is toch wel schandalig dat dit gebeurd.

YouTube: Asus tf300 screen repair fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Temo44 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:52:
Ok ik ga niet snel meer een asus product kopen :(. Dit is toch wel schandalig dat dit gebeurd.

Je ziet dat verkeerd namelijk de tablets zijn tegenwoordig al zo intelligent dat ze zelf beslissen wat ze willen gaan doen :*) . Maar ja, ik denk dat dit ook bij vele andere merken echt wel eens gebeurd en niet specifiek een TF300 probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Temo44 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 21:52:

Ga jij echt af van een N=1 situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

LiquidT_NL schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:37:
[...]

In de research roepen we altijd: 'een keer is geen keer' ;)
Aan de andere kant krijg ik wel altijd vlekken in mijn nek als ik van personeel, in deze of gene zaak, te horen krijg dat ik de "eerste ben met dit probleem" (vooral als je dan via Google er al meerdere hebt gevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 23:25
Ach zo zijn er bij alle fabrikanten wel gevallen bekend waar een reparatie niet het gewenste effect heeft gehad. Ik heb juist voor een asus tablet gekozen vanwege mijn goede ervaringen in het verleden, ik had een laptop met een nvidia videokaart welke bij iedereen problemen gaf(fabricage fout van nvidia), en alles is netjes opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 31-01-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
LiquidT_NL schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 08:37:
[...]

Erger nog, het getoonde probleem was geen (initiele) product fout maar blijkbaar een fout door het reparatie centrum. Dus zegt niets over een nieuw product. Bij het reparatie bedrijf werken ook mensen en het kan dus fout gaan. Het zou zelfs kunnen dat hij bij het reparatie bedrijf nog goed werkte maar een stekker niet goed vast zat en tijdens vervoer is los gaan zitten. Dan kun je eind controle uitvoeren wat je wil maar zonder dat je het apparaat weer open maakt en de stekkers gaat navoelen zul je dit niet vinden. Ze doen geen schok en vibratie testen om het vervoer te simuleren (en dan nog...).

Maar beter een Asus repair center dan Dynafix waar je Samsung spullen naar toe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Die prijs is de laatste tijd mooi aan het zakken...
Denkt iemand dat hij nog onder de 250 zal gaan of zal hij tegen die tijd al uitverkocht zijn?
Aan die prijs heel ik hem zeker binnen!
Ben nu aan het twijfelen over de aankoop van een tablet of het wachten tot na "that big thing" in Barcelona...

Buy a Mac or install Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
bandidoloco schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 14:37:
Ben nu aan het twijfelen over de aankoop van een tablet of het wachten tot na "that big thing" in Barcelona...
Als je nu aan het twijfelen bent, dan zou ik nog rustig 4 weken wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de maximale grootte van het met een micro sd kaart uit te breiden geheugen is? Kan hij 64gb micro sd kaartjes aan? Welk merk zouden jullie adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 13:52:
Kan iemand mij vertellen wat de maximale grootte van het met een micro sd kaart uit te breiden geheugen is? Kan hij 64gb micro sd kaartjes aan? Welk merk zouden jullie adviseren?
Hij kan 64 gig hebben. Merk weet ik zo snel niet. Samsung is vaak wel goed en ook goed betaalbaar.
Let vooral goed op welke class je neemt (toch wel minimaal class 6, maar het liefst zo hoog mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
EJPostema schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 14:47:
[...]

Hij kan 64 gig hebben. Merk weet ik zo snel niet. Samsung is vaak wel goed en ook goed betaalbaar.
Let vooral goed op welke class je neemt (toch wel minimaal class 6, maar het liefst zo hoog mogelijk)
ik zou even benchmarkt opzoeken ipv op clas te vetrouwen.
in de benches en kopieer tests zijn sommige class 4 sneller dan class 10 kaarten.
de standaard daarvan is aardig naar de klote en op de class snelheen kan je dan ook niet vertrouwen.

ik heb hier een 32 gb sandisk class 10 maar hij schijft maar met 1.8 mbps en leest maar met 8.3 mijn 8gb class 4 is vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimjai
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 17:02
mijn stiefmoeder heeft een probleempje met haar nieuwe tf300, wanneer zij haar ereader via de usb poort verbind met haar tablet, ziet de ereader wel dat hij verbonden is en gaat hij ook naar zijn USB opslagmodus. alleen ik krijg de ereader met geen mogelijkheid te zien in het bestandsbeheer van de tablet, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkklwn
  • Laatst online: 08-08 18:43
LiquidT_NL schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 08:11:
[...]

Oeh bedankt voor de info! Dan ga ik toch maar even flink aan de slag vanavond :D
Toch nog gelukt om Android 4.1.1 te rooten zonder custom ROM!
Mijn buildnummer is JRO03C.WW_epad-10.4.2.18-20121122.
Waar eerder TWRP + root-signed.zip en ClockworkMod + root-signed.zip niet werkten, heb ik het nu geprobeerd met Superuser-3.2-RC3-arm-signed.zip:

Een en ander gevonden in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1845377.
Het was al van Augustus 2012, maar bleek toch te werken.
  • Eerst nog weer TWRP geïnstalleerd, vond ik toch prettiger werken.
  • Geroot met Superuser-3.2-RC3-arm-signed.zip
  • SuperSU geïnstalleerd ter vervanging van Superuser

[ Voor 0% gewijzigd door henkklwn op 04-02-2013 08:04 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
computerjunky schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:00:
[...]

ik zou even benchmarkt opzoeken ipv op clas te vetrouwen.
in de benches en kopieer tests zijn sommige class 4 sneller dan class 10 kaarten.
de standaard daarvan is aardig naar de klote en op de class snelheen kan je dan ook niet vertrouwen.

ik heb hier een 32 gb sandisk class 10 maar hij schijft maar met 1.8 mbps en leest maar met 8.3 mijn 8gb class 4 is vele malen sneller.
Ow daar was ik niet van op de hoogte. Of komt dat er misschien door dat je het in combi met een apparaat gebruikt dat die hoge class niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Laatst online: 07-08 22:28
http://www.geckocovers.nl/
heeft wel wat voor asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
pc-mechanic schreef op zondag 03 februari 2013 @ 17:03:
<leverancier>
heeft wel wat voor asus
Waar is dit een reactie op? Of is dit gewoon spam. In dat geval opzouten a.u.b. Ik heb niets tegen die leverancier maar wel tegen reclame spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
pimjai schreef op zondag 03 februari 2013 @ 12:27:
mijn stiefmoeder heeft een probleempje met haar nieuwe tf300, wanneer zij haar ereader via de usb poort verbind met haar tablet, ziet de ereader wel dat hij verbonden is en gaat hij ook naar zijn USB opslagmodus. alleen ik krijg de ereader met geen mogelijkheid te zien in het bestandsbeheer van de tablet, iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Hieraan valt weinig te doen want het is vrij ongebruikelijk om een e-reader aan een tablet te koppelen en een e-reader vaak alleen met een pc gekoppeld kan worden. Probleem is dat een tablet dan niet de juiste drivers hiervoor heeft en drivers voor een e-reader naar mijn weten niet voor Android te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

pe1dnn schreef op zondag 03 februari 2013 @ 19:21:
[...]
Waar is dit een reactie op? Of is dit gewoon spam. In dat geval opzouten a.u.b. Ik heb niets tegen die leverancier maar wel tegen reclame spam.
Wellicht op je eigen stukje??
pe1dnn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:48:
[...]
...

Van die nadelen is vooral de eerste irritant. Bij het zoeken naar een goede cover wordt je bedolven onder de Samsung covers terwijl de TF300T covers maar mondjesmaat worden aangeboden en vaak telkens dezelfde lijken te zijn op de verschillende sites. Daar komt nog bij dat ze er zijn met en zonder dock wat de spoeling nog dunner maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Iemand een idee, waarom na het installeren van CleanROM, de "Battery usage details" niet meer werken op mijn 300T met dock?

Batterij% loopt wel af, maar de details worden niet weergegeven, dus kan niet zien hoeveel screen on time ik heb, bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 16:01
Ok dit zal wel vaker gevraagd zijn, maar ik wil nu ook wel een eigen tablet. Maar nu zit ik te twijfelen tussen de 300T en Samsung Galaxy tab 2. Beide ongeveer dezelfde prijs, 300T voor 299 en de tab2 nu met 50 euro cash back voor 279. Die 20 euro bepaald mijn keus zeker niet.

Afijn, zaterdag even bij de MM met beide zitten spelen.
tab2 toch wel een mooier beeld dan de 300T
tab2 iets beter geluid
300T toch echt wel een stuk sneller.

Ik neig toch naar de 300T.Een Nexus 10 lijkt me heel gaaf, maar moeilijk aan te komen en toch stuk duurder dan de 300T op dit moment.

maw....welke zouden jullie doen?

Edit:
Ik lees wat dingen over:
- Laadt niet op??? Ik ga geen dock aanschaffen btw
- Scherm barst spontaan ( en asus doet daar niets aan)
- Browser loopt regelmatig vast
- Opstarten duurt ruim 40 sec.

Reacties? Is het opstarten vanuit echt uit stand? Of elke keer als je hem aandoet om even snel mail te lezen bv?

[ Voor 20% gewijzigd door Geeforce op 04-02-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Geeforce schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:06:
Ok dit zal wel vaker gevraagd zijn, maar ik wil nu ook wel een eigen tablet. Maar nu zit ik te twijfelen tussen de 300T en Samsung Galaxy tab 2. Beide ongeveer dezelfde prijs, 300T voor 299 en de tab2 nu met 50 euro cash back voor 279. Die 20 euro bepaald mijn keus zeker niet.

Afijn, zaterdag even bij de MM met beide zitten spelen.
tab2 toch wel een mooier beeld dan de 300T
tab2 iets beter geluid
300T toch echt wel een stuk sneller.

Ik neig toch naar de 300T.Een Nexus 10 lijkt me heel gaaf, maar moeilijk aan te komen en toch stuk duurder dan de 300T op dit moment.

maw....welke zouden jullie doen?

Edit:
Ik lees wat dingen over:
- Laadt niet op??? Ik ga geen dock aanschaffen btw
- Scherm barst spontaan ( en asus doet daar niets aan)
- Browser loopt regelmatig vast
- Opstarten duurt ruim 40 sec.

Reacties? Is het opstarten vanuit echt uit stand? Of elke keer als je hem aandoet om even snel mail te lezen bv?
Opstarten van 40s is natuurlijk vanuit echt uit stand :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Denk je ook in hoe belangrijk beeld en met name geluid voor je is. Ik weet namelijk niet of je ook werkelijk die speakers wil gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Ahh opstarten vanuit echt uitstand vind ik prima, iPad duurt ook een tijdje om op te starten.

Geluid en beeld, tsja ik wil er wel films/series op kijken. Maar dit zal niet dagelijks zijn.
Begrijp dat het geluid van de ASUS niet al te best is en ook nog eens mono.

Maar in het algemeen zal ik er van alles en nog wat mee doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Geeforce op 04-02-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid is inderdaad mono, maar slecht wil ik het zeker niet noemen.
Het beeld bevalt mij prima!

Opstarten uit slaapstand gaat snel.
Als hij helemaal uit is, dan duurt het wat langer. Maar ach, wat is lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-mechanic
  • Laatst online: 07-08 22:28
pe1dnn,
volgens mij kwam dit toch uit jouw post:
ik heb hier mijn cover besteld niks spam alleen maar behulpzaam...... dacht ik
niets te danken hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
pc-mechanic schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:52:
ik heb hier mijn cover besteld niks spam alleen maar behulpzaam...... dacht ik
niets te danken hoor
Okay, sorry. Ik zag alleen een linkje en geen context. Het stukje van mij ging vooral over de voor en nadelen van TF300 v.s Samsung Galaxy Tab 2, niet over de aanschaf van een cover.

TF300 covers zijn wel te krijgen, alleen in aantal veel minder en ook veel minder keuze, dat was mijn punt. Als de cover er is, dan is het vaak steeds dezelfde. Ik heb mijn TF300 al 3/4 jaar en heb destijds de hoes bij Amazone UK besteld, Geckocovers had toen nog geen TF300 covers.

De TF300 is gewoon technisch het betere toestel maar de Samsung Galaxy Tab 2 het populairdere. Zal wel met marketing budgetten en reclame te maken hebben want anders kan ik het niet verklaren. Overal Tab 2 accesoires verkopen helpt natuurlijk voor de naamsbekendheid en populariteit en de bekendheid van de Samsung telefoons zal ook wel meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
pe1dnn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:35:
[...]

De TF300 is gewoon technisch het betere toestel maar de Samsung Galaxy Tab 2 het populairdere. Zal wel met marketing budgetten en reclame te maken hebben want anders kan ik het niet verklaren. Overal Tab 2 accesoires verkopen helpt natuurlijk voor de naamsbekendheid en populariteit en de bekendheid van de Samsung telefoons zal ook wel meespelen.
tja hetzelfde zie je met de S3 om 1 of andere reden verkoopt ie als een gek terwijl het scherm niet eens echt HD is en de kleuren echt lelijk zijn naar mijn mening en de bouwkwaliteit voor die prijs ook ondermaats is.
blijft een vreemd iets hoe sommige mindere producten (voor de prijs) toch beter verkopen dan de goedkopere producten die in feite beter zijn.

lijkt wel alsof mensen iets duurs kopen omdat het duur is niet omdat het ook echt beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 09:02
Frenkovic schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:11:
Tot nu toe ben ik redelijk tevreden met mijn aanschaf. Ik heb wel af en toe dat rechtsboven in de hoek ca 1/5e van het touchscreen niet goed functioneert. Hij pakt aanrakingen en swipes niet naar behoren. Na een reboot doet hij het weer perfect. Is dit het probleem met die spaarstand of heb ik net een verkeerde te pakken?
Heeft niemand dit probleem verder? Ik heb er geen reacties op gekregen. Het heeft overigens niks met het probleem van barsten in het scherm te maken. Mijn scherm is nog helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Frenkovic schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:18:
[...]
Heeft niemand dit probleem verder? Ik heb er geen reacties op gekregen. Het heeft overigens niks met het probleem van barsten in het scherm te maken. Mijn scherm is nog helemaal in orde.
De TF er even bijgepakt, geen last van. Wellicht contact opnemen met de shop waar de tablet vandaan kwam of Asus support mailen, zien wat zij er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Laatst online: 23-09 17:11
Ik had sinds 3 weken een probleem met de tablet: hij laadde niet meer op. eerst nieuwe kabels gekocht, maakte geen verschil. Met geen enkele kabel laadde de tablet op, en ook niet met verschillende stekker-blokjes. Ik heb hem dus teruggestuurd, en binnen een week gerepareerd terug ontvangen. Voor het verzenden had ik de stekkerblokje gezocht, maar weet niet zeker of ik deze toen ook geprobeerd heb.

Nu heb ik het tablet terug gekregen, en hij laadde weer op! ik was helemaal blij, maar al snel merkte ik dat hij het toch niet goed deed... Blijkt dat hij alleen maar met de eigen asus-lader werkt. is dit bij jullie ook zo? ik heb meerdere stekkerblokjes geprobeerd, en telefoons laden er wel gewoon mee op. Ook herkent de tablet wel als hij aan een usb-poort van een computer hangt, maar ook dan laadt hij niet op.

Volgens mij is de tablet dus gewoon nog steeds kapot, en ik vind het enorm irritant dat ik hem alleen met dat specifieke stekkerblokje op kan laden. Weet iemand hoe dit kan en of dit op de één of andere manier op te lossen is? ik heb weinig zin om hem weer terug te moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
luappul schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:46:
Ik had sinds 3 weken een probleem met de tablet: hij laadde niet meer op. eerst nieuwe kabels gekocht, maakte geen verschil. Met geen enkele kabel laadde de tablet op, en ook niet met verschillende stekker-blokjes. Ik heb hem dus teruggestuurd, en binnen een week gerepareerd terug ontvangen. Voor het verzenden had ik de stekkerblokje gezocht, maar weet niet zeker of ik deze toen ook geprobeerd heb.

Nu heb ik het tablet terug gekregen, en hij laadde weer op! ik was helemaal blij, maar al snel merkte ik dat hij het toch niet goed deed... Blijkt dat hij alleen maar met de eigen asus-lader werkt. is dit bij jullie ook zo? ik heb meerdere stekkerblokjes geprobeerd, en telefoons laden er wel gewoon mee op. Ook herkent de tablet wel als hij aan een usb-poort van een computer hangt, maar ook dan laadt hij niet op.

Volgens mij is de tablet dus gewoon nog steeds kapot, en ik vind het enorm irritant dat ik hem alleen met dat specifieke stekkerblokje op kan laden. Weet iemand hoe dit kan en of dit op de één of andere manier op te lossen is? ik heb weinig zin om hem weer terug te moeten sturen.
Sommige blokjes geven wat meer power dan anderen. Ik weet niet hoe het precies zit, want ik ben er zelf niet tegenaan gelopen, maar mijn broer heeft een winkel die ook dat soort spul verkoopt, en krijgt ook wel eens blokjes terug.

Overigens, Asus zegt ook dat enkel de officiële adapter ondersteund is, dus die ga je sowieso niet terug kunnen sturen met dat verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Net zoals bij de iPad heb je een sterkere lader dan de gewoon standaard 0.5-0.7-1.0 A van een telefoonlader.

Tablet afzetten kan helpen om ervoor te zorgen dat ie toch (zeer traag) laadt aan een te slappe lader.

De eigen lader geeft zelfs 15v (ipv de normale 5v) als het een TF300 detecteert.

Meer info: http://forum.xda-develope...read.php?t=1664613&page=5

[ Voor 16% gewijzigd door DexterBelgium op 07-02-2013 20:00 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kudgamer
heey ik heb een vraagje

zijn er al docks voor deze tablet inc. speakers
of zijn en nog een andere betere manieren om goed muziek af te spelen via mijn tablet.

met vriendelijke groet,

The Kudgamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Externe speaker gebruiken. Je hebt ze in alle prijzen, maar ik durf wel te stellen dat er waarschijnlijk beter geluid uit komt dan een dock met speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06
Hallo Mensen, zou iemand me willen helpen met het flashen van een android 4.2 gebaseerde firmware op mijn asus tf300?

Er staat nu android 4.1.1 op met JB@OC_V02 firmware echter wil ik naar deze http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2055430 firmware of naar de laatste originele asus firmware.

In het thread op xda las ik dat er dan een nieuwere bootloader op moet en dat durfde ik niet aan met de beschrijvingen daar.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
luappul schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:46:
Blijkt dat hij alleen maar met de eigen asus-lader werkt. is dit bij jullie ook zo? ik heb meerdere stekkerblokjes geprobeerd, en telefoons laden er wel gewoon mee op. Ook herkent de tablet wel als hij aan een usb-poort van een computer hangt, maar ook dan laadt hij niet op.
Ja, duh.

USB laders zijn 5 volt, de Asus lader is 15 volt! Opladen met een USB lader kan, maar gaat tergend langzaam. Je hebt zelfs kans dat als je laad, terwijl je tablet aan staat, de tablet net zo veel gebruikt als de USB lader aanleverd en dat de accu nooit vol komt of zelfs nog verder leeg loopt.

De Asus lader geeft 5 volt als je niets doet. Echter de tablet maakt gebruik van de extra USB3 contacten. Kijk maar eens goed, naast de 4 standaard contacten is er nog een extra rijtje contacten die normaal voor USB3 bedoeld zijn. Daarmee communiceerd de lader met de tablet en na verificatie weet de lader dat hij naar 15 volt kan omschakelen en een hogere stroomsterkte kan leveren. Op dat moment is de uitgangsspanning ver buiten de USB specificatie.

Dus die Asus lader ziet er uit als een USB lader, kun je ook gebruiken als USB lader maar heeft daarnaast een eigen stand voor het snelladen van de tablet. Dat moet ook wel want anders zou je de tablet nooit zo snel vol kunnen krijgen. Ook andere fabrikanten leveren daarom eigen laders mee.

De accu capaciteit van een een telefoon is maar een fractie van die van een tablet, die kijg je op 5V en 1 á 2 A wel snel genoeg vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Weet iemand of Asus moelijk doet bij het opsturen van een defecte tablet als de bootloader unlocked is?

Ik heb het probleem dat de speaker regelmatig niet werkt, tenzij ik druk uitoefen op een bepaald punt aan de rand van de tablet.

Lijkt me een hardware-defect dat niets met het unlocken te maken heeft, maar ik heb geen idee hoe Asus daarmee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:20

ResuCigam

BOFH

Mr Magic schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:35:
Weet iemand of Asus moelijk doet bij het opsturen van een defecte tablet als de bootloader unlocked is?
Volgens mij vervalt je garantie bij root/unlock. Ik kan alleen niet zo gauw een linkje vinden hierover.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
ResuCigam schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:02:
[...]

Volgens mij vervalt je garantie bij root/unlock. Ik kan alleen niet zo gauw een linkje vinden hierover.
Volgens mij staat dat gewoon bij de unlock tool downloader op de Asus site zelf. Hoe het in de praktijk uitvalt kan ik niets over zeggen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrahant
  • Laatst online: 25-08 10:53
Waarom lijkt het - of is het - onmogelijk om ergens de 16gb uitvoering van deze tablet met dock te bestellen? Ik zie alleen de 32gb versie met dock langskomen in de pricewatch. Gezien het feit dat ik een micro sd kaartje in deze tablet kan steken leek de 16gb uitvoering (met dock) mij voldoende.

Is het nu wel of niet mogelijk om een 16gb 300T met dock te kopen? En als dit niet kan: is het mogelijk om ergens een los keyboarddock te kopen? En als een 16gb met dock echt niet "kan"; waarom heeft Asus hiervoor gekozen?

Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:52
Het is mij nog steeds niet gelukt om via deze tablet vloeiend films te kijken op mijn tv..
Ik probeer 720p mkv's af te spelen ( zowel vanaf usb als streamen vanaf pogoplug ).

Vplayer speelt het af, echter het beeld schokt licht en het beeld is zeker niet scherp.
XBMC loopt vast bij streamen ( bekend probleem ) of het schokt...
Mxplayer speelt het vanaf usb prima af, deze kan echter niet streamen, daarnaast speelt deze de ingebakken subs af op het scherm van de tablet, en de rest op de tv.. Ook hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden.

Heeft iemand al een goede manier gevonden om films te kijken op de transformer pad 300t?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:31
Heb sinds enige tijd last van een fout/bug in mijn 300T.
Kan iemand aangeven of dit een bekende (software) bug is en deze door middel van een reset te maken is, of dat de tablet richting asus moet?

Het gaat om een bug waarin ineens (zonder duidelijk aanwijsbare reden) het touchscreen op allemaal plekken aangeraakt wordt. Door in de developers mode aanrakingen en de locatie van de pointer weer te laten geven heb ik dit weer laten geven:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/347wghw.jpg

Bekende bug, of maar even richting asus sturen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel

Pantagruel

Koen g schreef op zondag 17 februari 2013 @ 21:36:
Het is mij nog steeds niet gelukt om via deze tablet vloeiend films te kijken op mijn tv..
Ik probeer 720p mkv's af te spelen ( zowel vanaf usb als streamen vanaf pogoplug ).

Vplayer speelt het af, echter het beeld schokt licht en het beeld is zeker niet scherp.
XBMC loopt vast bij streamen ( bekend probleem ) of het schokt...
Mxplayer speelt het vanaf usb prima af, deze kan echter niet streamen, daarnaast speelt deze de ingebakken subs af op het scherm van de tablet, en de rest op de tv.. Ook hiervoor nog geen oplossing kunnen vinden.

Heeft iemand al een goede manier gevonden om films te kijken op de transformer pad 300t?
VLC beta wellicht, zelf niet getest. Diceplayer speelt alles soepeltjes van lokaal af en met MX-player eigenlijk ook nooit last gehad. Streaming van mkv's heb ik nooit getest, internet tv via de wlan was goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 08:56
tokko1 schreef op zondag 17 februari 2013 @ 22:12:
Heb sinds enige tijd last van een fout/bug in mijn 300T.
Kan iemand aangeven of dit een bekende (software) bug is en deze door middel van een reset te maken is, of dat de tablet richting asus moet?

Het gaat om een bug waarin ineens (zonder duidelijk aanwijsbare reden) het touchscreen op allemaal plekken aangeraakt wordt. Door in de developers mode aanrakingen en de locatie van de pointer weer te laten geven heb ik dit weer laten geven:

[afbeelding]

Bekende bug, of maar even richting asus sturen? |:(
Dit is volgens mij een hardware bug.
Als je je tablet met 2 handen vast pakt (vingers aan de achterkant, duim op de voorkant) en je geef vervolgens een heel klein beetje druk met je vingers (als of je je tablet wilt buigen) dan verdwijnen die aanraak bolletjes. Denk dat die terug naar asus moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altasia
  • Laatst online: 27-08 15:38
Als vervanging voor mijn gesneuvelde Nexus 7 is mij deze "Asus Transformer Pad TF300" aangeboden door de Dixons(ze hadden de Nexus niet meer in het assoriment). Het is passen en meten want beide producten hebben voor en nadelen. De doorslag om voor deze te kiezen ligt aan het docking station met SD kaartlezer erin.

Nu is mij alleen een zwarte aangeboden en kan ik nergens het bijpassende docking station vinden. Ben bij de media markt en mycom geweest en ook online zie ik hem niet staan. Kan ik daarom concluderen dat dit dock niet in zwart wordt verkocht of weet iemand waar ik deze toch kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambocus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 17:43
Henk schreef op woensdag 26 december 2012 @ 12:15:
[...]

Hmm... Totdat er een Odex uit is, hou ik het even bij de versie die ik nu hanteer. Odexed roms zijn (in theorie) sneller dan deodexed, en voor mij, en ik gok voor veel mensen, was het idee om te rooten/rommen dat ik er snelheid bij kreeg ;-)

Ik zal na de kerstdagen wel even gaan zitten voor een algemeen Root-topic, dan wordt dit topic voor de mensen die zich niet met root in willen laten ook weer wat handiger :)

Dat weerhoudt me er niet van om zelf de 3.0 binnenkort eens te gaan testen, maar ik hou de guide nu graag zo basic en begrijpelijk mogelijk
Henk is het mogelijk dat je een stappenplan maakt, staat zoveel op XDA dat ik er niet meer uitkom en mijn engels is ook niet zo best.

Houten ZZW 2755 NNW 3050 Growatt 3600 dakhelling 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 23-09 18:10
altasia schreef op maandag 18 februari 2013 @ 18:25:
Als vervanging voor mijn gesneuvelde Nexus 7 is mij deze "Asus Transformer Pad TF300" aangeboden door de Dixons(ze hadden de Nexus niet meer in het assoriment). Het is passen en meten want beide producten hebben voor en nadelen. De doorslag om voor deze te kiezen ligt aan het docking station met SD kaartlezer erin.

Nu is mij alleen een zwarte aangeboden en kan ik nergens het bijpassende docking station vinden. Ben bij de media markt en mycom geweest en ook online zie ik hem niet staan. Kan ik daarom concluderen dat dit dock niet in zwart wordt verkocht of weet iemand waar ik deze toch kan krijgen?
Een zwarte transformer? Voor zover ik weet is hij er alleen in het donkerblauw, rood en wit?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geeforce
Zwart is vollop te verkrijgen hoor. En zelf in mijn handen gehad, jup was echt zwart.
Maar een zwarte dock...nee denk het niet.
citruspers schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 00:07:
[...]

Een zwarte transformer? Voor zover ik weet is hij er alleen in het donkerblauw, rood en wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:06
Gremen schreef op maandag 18 februari 2013 @ 09:00:
[...]

Dit is volgens mij een hardware bug.
Als je je tablet met 2 handen vast pakt (vingers aan de achterkant, duim op de voorkant) en je geef vervolgens een heel klein beetje druk met je vingers (als of je je tablet wilt buigen) dan verdwijnen die aanraak bolletjes. Denk dat die terug naar asus moet....
Weet je zeker dat dit een hardware bug is? waar heb je dat precies vandaan en in welke versies tf300 komt dit dan ongeveer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
Geeforce schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:37:
Zwart is vollop te verkrijgen hoor. En zelf in mijn handen gehad, jup was echt zwart.
Maar een zwarte dock...nee denk het niet.

[...]
Via Google Images zijn er wel foto's te vinden van een zwarte dock. Als er een zwarte 300TF is, is er ook een zwarte dock...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altasia
  • Laatst online: 27-08 15:38
Kenju schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 13:46:
[...]

Via Google Images zijn er wel foto's te vinden van een zwarte dock. Als er een zwarte 300TF is, is er ook een zwarte dock...
Ik weet dat hij bestaat, maar is hij ook te koop. Ik heb hem nog negens on- en offline kunnen vinden.
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste