voxxel schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:36:
[...]
Het interne testteam van blizzard heeft gemiddeld rond de 2 weken nodig om hell uit te spelen. Een gemiddelde gamer zal dus veel langer nodig hebben. De gemiddelde fan hier op de GoT zal waarschijnlijk 1-2 weken nodig hebben schat ik in.
Edit: Met een gemiddelde gamer bedoel ik iemand die heel casual speelt. Met een gemiddelde fan bedoel ik iemand die die redelijk hardcore speelt

Inderdaad, maar daar werd gesteld dat Hell zelf 2 weken zou duren. Zonder eerst normal en nightmare uit te spelen dus. En dat was voordat ze nog eens een behoorlijke schep er bovenop hadden gedaan.
Daarnaast heeft het eerste testteam met 10x de droprate gespeeld. Of anders, 1000%mf, wat je in de retail dus ook niet gaat halen. Devs die Inferno speelde hadden daarnaast de mogelijkheid om serversside aanpassingen te maken (gezien de server voor één persoon was, aka local). Veel van hen kon zichzelf dus in één klap level 60 maken en gear naar keuze aantrekken. (Wat logisch is voor een test)
Daarnaast was er nog de opmerking, hoewel dat ten tijde van Beta patch 14 was, dat er toch wel een aantal spelers waren die gewoon echt erg veel moeite hadden met het in leven blijven in Act 4. Men had 3 dagen grinden en levellen nodig om ook maar in de buurt van de final boss te komen, welke vervolgens voor zelfs de betere interne spelers weken onverslaanbaar bleek.
===
Samenvattend denk ik heus wel dat er mensen zijn die in 2 weken tot Inferno komen. Inferno uitspelen op HC lijkt mij wel iets dat voorlopig niet gaat gebeuren.
Persoonlijk denk ik dat ik nog wel eens een week of 2 in Normal zou kunnen blijven hangen. Als het tenminste waar is wat Bashion en Kaivax schrijven. Het moeten verzamelen van goede gear voordat je Hell en Inferno aan kunt is waarschijnlijk waar ik past ga lopen, gelijk aan m'n problemen in D2 trouwens, daar wilde ik ook vaak gewoon iets te vroeg Hell in.