Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
* [ADDED] Vehicle upgrade system with 4 stages: 1=performance, 2=armor, 3=cargo, and 4=fuel. To upgrade a vehicle you must first find the lvl 1 performance manual and two engine parts then right click next to your vehicle.
woopwoop! goeie stap mijns inziens!
.
* [ADDED] Destroy tent option when you have a full Jerry Can and Matches
die hadden we gisteren moeten hebben... >:)
* [ADDED] Player can now get crushed if they get out to close to a wall or building. Successful wall glitches now result in death ONLY if your get out position intersects a building.
ook goed om te zien dat deze is toegevoegd, ik verwacht dat dit nog wel eens goed verkeerd kan gaan voor een aantal mensen (lees: mezelf)
* [ADDED] Owner can now remove modular parts (walls, etc) without having to destroy them. NOTE: nothing is refunded/no rubble.
gaat behoorlijk schelen in ammo belts :)
* [CHANGED] Base Building now requires a plot pole again.
betekend dit dus dat je eerst een "dure" plotpole moet aanschaffen voordat je ook maar iets neer kunt zetten? lijkt me voor beginnende spelers alleen maar een grotere drempel om iets te gaan bouwen.
die dingen kosten volgens mij 60 gold.

[ Voor 6% gewijzigd door Rexcore op 25-11-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Plotting poles zijn 8 10 oz bars dus 80 gold, niet erg handig dus.
Ik zou liever zien dat je zonder plotting pole iets van 50 items op een stukje kan zetten en met plotting pole 100+niemand kan rond om je bouwen.

En hun basis vernietigen vond ik redelijk leuk.
A: m'n oma kon hun basis nog beter bouwen want je kon zo naar de muur toe en sit in back of car drukken.
B: ze hebben ons 3 dagen lang met 4 man zitten te campen (we vonden het lastig want we konden niet verder bouwen en we konden geen value vervoeren) en dan wanneer ze dood gaan zitten ze te janken dat we hacken etc.

Tevens zijn wij super aardig hoor: knallen we mensen af die een missie aan het doen zijn.
Wij paken de items die we nodig hebben en vliegen naar de kust om hem op te halen en naar zijn gear te brengen.

Het moet wel leuk blijven maar ik begin wel de mentaliteit te krijgen: jij naait ons dan naaien wij jou 2x zo hard. En dit vertel ik ze ook maar word dan uitgelachen.

[ Voor 24% gewijzigd door dudee op 25-11-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik haal mijn lol totaal niet uit dingen die anderen hier wel leuk vinden blijkbaar :P
Het leukste vind ik een server met veel mensen die ik niet ken. Sneaken, scavenging, looten en gearen zijn voor mij de core-DayZ bezigheden. De spanning als je iemand ziet en beslissen hoe ermee om te gaan en het balen als je doodgaat en opnieuw moet zien te gearen.

Hier lees ik vaak dat mensen constant met een grote groep spelen en ook nog eens de anderen op een server kennen en spreken in sidechat of buiten DayZ om, basis bouwen zodat je snel weer gear hebt als je doodgaat en het spelen als een FPS om elkaar af te maken. Ik vind het echte survivalgevoel juist komen door het feit dat je niemand kent en alles dus onvoorspelbaar is. Met een klein groepje spelen is uiteraard ook erg tof, maar met groepen van 4 man of meer ben je gewoon veel te sterk en kom je nooit meer in de beginfase terecht van serieus moeten gearen. Zeker niet als je een base hebt, dus ik hou het voorlopig bij vanilla.

Dit spel is juist zo tof (voor mij dan, maar iedereen is anders uiteraard) door de spanning, maar op sommige servers is het gewoon een e-penis race van het bouwen van de grootste basis en elkaar dwarszitten.
Gelukkig kan iedereen het op zijn eigen favoriete manier spelen, en dat moet iedereen ook vooral blijven doen dan :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grotman op 25-11-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Maar wat vind jij dan een grote groep? Als ik online ben overdag ben ik meestal alleen of met 1 iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:24
NoFearCreations schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:44:
Blij dat ik niet op die server zit, dat soort dingen doe je niet. Players afschieten is een ding, maar voor de fun al hun voertuigen slopen en de hele basis leeg looten vind ik not done. Grote kans dat die ook niet meer op de server terug komen.
Dat soort dingen doe je wel. Zal beetje saai worden als iedereen lovey dovey is. Als je alleen players afschiet en de loot laat liggen. Tja.. kan je net zo goed BF of COD spelen.

En basis leegroven en voertuigen slopen is een tactische manier om het 'speelveld' gelijkwaardig te maken.

Hoe moet je als lonewolf/duo ooit opboksen tegen grote groepen die alles gehoard hebben als zelfs dat niet meer kan? Niet te vergeten dat de grotere groepen een shitton aan geld in de kluis hebben en alles zo terug gekocht hebben.

Oftewel, hoort bij de game. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
dudee schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:32:
Maar wat vind jij dan een grote groep? Als ik online ben overdag ben ik meestal alleen of met 1 iemand anders.
Heb m'n post ge-edit, maar had het over 4 man of meer. Met zoveel mensen kun je makkelijk elke tegenstander aan en de gear van je afgeschoten teammaat(/maten) oppikken en teruggeven. Met zoveel backpack ruimte en firepower is het bijna onmogelijk om echt verrast te worden.
chiIIed schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:53:
[...]

Dat soort dingen doe je wel. Zal beetje saai worden als iedereen lovey dovey is. Als je alleen players afschiet en de loot laat liggen. Tja.. kan je net zo goed BF of COD spelen.
Inderdaad, als alles ook nog eens beschermd is, tja, dan ben je gewoon minecraft aan het spelen en is gelijk ook echt de spanning er af :P
Maar misschien bedoelde hij wel het doorvertellen van de codes, want dat is natuurlijk wel echt debiel om te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:59

NoFearCreations

3DPrint the world!

De bodies looten zou ik ook doen, en misschien ook alle banden lek schieten. Maar inderdaad, kluizen leeg roven vind ik niet leuk, zou ook pissed zijn als het bij mij gebeurd. En als je alle banden lek schiet, moeten ze veel spares hebben voordat alles het weer doet.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jespertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-04 10:58
Maar dat hoort toch eigenlijk helemaal bij het principe van het overleven? Om je kansen te vergrootten om te overleven is het soms nodig om de kans qua overleven van anderen te verkleinen? In dit geval dus door middel van het leeg roven van een basis en het vernietigen van de vehicles?

Dat je er boos om wordt snap ik best, maar dit past(naar mijn mening) precies in deze game. Net zoals dat het mogelijk is dat iemand je verraad. Word je niet goed behandeld of word je verneukt door anderen? Bedenk een plan om ze terug te pakken en waardoor je er zelf beter van wordt. Ik vind het prima bij het spel passen en zoiets zou in een dergelijke situatie in het echt ook voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-08 22:31
Hahah kluis leegroven niet doen? Speel geen epoch, maar ik zou dat als doel maken voor mezelf als ik het zou spelen :-)
Vaak genoeg iemands huis leeggeroofd, eigen schuld dan. Bijna een keer mijn huis leeggeroofd, maar kom m nog net op tijd dicht doen. Dat houdt het spannend om iedere keer je huis open te doen of niet.
Blijf ook vanilla spelen vooral om de spanning van killen of gekilled worden. Laten we eerlijk zijn zombies zijn een eitje als er geen andere spelers zijn die je neer zouden kunnen knallen. Kan binnen 30 minuten fully geared zijn als ik niet overal het risico zou lopen om alles kwijt te raken. Laatst ook weer ging super lekker, m24 en een acog, al een paar kills achter mijn naam staan. Humvee met shitload of gears en guns en toch doordat ik drinken nodig had even een risico moeten nemen en een dorp in moeten gaan. En ja hoor kom andere spelers tegen en uiteindelijk verlies ik het van twee gasten met een DMR. Pissed? jazeker. Zou ik het anders willen? Nee hoor. Begin gewoon weer opnieuw :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Maar ik denk dat het wel bij het spel hoort dat ineens je basis leeg is geroofd, dat is het gevaar van met mensen gaan teamen en helemaal met onbekende mensen in een grote groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:37
chiIIed schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:53:
[...]

En basis leegroven en voertuigen slopen is een tactische manier om het 'speelveld' gelijkwaardig te maken.

Hoe moet je als lonewolf/duo ooit opboksen tegen grote groepen die alles gehoard hebben als zelfs dat niet meer kan? Niet te vergeten dat de grotere groepen een shitton aan geld in de kluis hebben en alles zo terug gekocht hebben.

Oftewel, hoort bij de game. Deal with it.
Als dit in een "eerlijk" gevecht gebeurt heb ik daar weinig moeite mee. Het is een moreel dingetje en iedereen heeft in DayZ de vrijheid om daar mee te doen wat hij/zij zelf wil. Het is je eigen benadering van het spel hoe je met een punt zoals "stelen" en "vernielen" om gaat.

De momenten dat onze base werd aangevallen zijn tot nu toe één van de leukste geweest. De momenten dat spelers onze base vernielden of een glitch gebruikten om binnen te komen zijn de meest vervelende. Het vervelende wat ik er aan vind is het feit dat je zelf niet in de gelegenheid bent om er iets tegen te doen. Het gebeurt altijd wanneer je er niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
FriezNL schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:24:
[...]

Als dit in een "eerlijk" gevecht gebeurt heb ik daar weinig moeite mee. Het is een moreel dingetje en iedereen heeft in DayZ de vrijheid om daar mee te doen wat hij/zij zelf wil. Het is je eigen benadering van het spel hoe je met een punt zoals "stelen" en "vernielen" om gaat.

De momenten dat onze base werd aangevallen zijn tot nu toe één van de leukste geweest. De momenten dat spelers onze base vernielden of een glitch gebruikten om binnen te komen zijn de meest vervelende. Het vervelende wat ik er aan vind is het feit dat je zelf niet in de gelegenheid bent om er iets tegen te doen. Het gebeurt altijd wanneer je er niet bent.
Grotendeels mee eens. Maar je hebt altijd types die 'handig gebruik maken van gamemechanics' om een voordeel te krijgen. Doe je niks an.

En inderdaad iedereen heeft een andere ethiek. En dat sommigen op de server een erecode hebben. Leuk voor ze maar ze moeten wel begrijpen (en dat doen sommigen niet) dat niet iedereen die erecode aanhoudt. Nothing is true, everything is permitted ;)

Denk dat ik hier ook voor adanteh kan spreken, wij doen gewoon wat ons het beste uitkomt. De mogelijke consequenties nemen wij dan maar voor lief.

Vanaaf maar weer is dayz opstarten. Is kijken waar dat nieuwe bouwwerkje van je is Nofear :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zo... of je hebt teveel vrije tijd, of je gebruikt "admin tools" _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/213fcix.jpg

Mission accomplished 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Laatst online: 12:47
Marsjee schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:56:
[...]

Zo... of je hebt teveel vrije tijd, of je gebruikt "admin tools" _/-\o_ :+
Towen aan een helikopter kan toch ook?
Lekker, ik sta ook op je screen. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Je had 50% kans, en toch faalde je. Valt me van je tegen Schaapie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
YouTube: ARMA 2: Operation Arrowhead

100% geen gecheat. Minder episch maar ik vind het een erg leuke basis. Ben het buitenom vergeten als jullie dat willen kan ik dat ook laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dudee schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:09:
YouTube: ARMA 2: Operation Arrowhead

100% geen gecheat. Minder episch maar ik vind het een erg leuke basis. Ben het buitenom vergeten als jullie dat willen kan ik dat ook laten zien.
Niet veel bijzonders, en vooral op die server heb je dat allemaal zo. De auto's is gewoon allemaal gekocht in de shops. Paar missies doen en je hebt dat wel.

En de building supplies komen gewoon van een building mission. Die een paar keer runnen en dan een random barn uitkiezen en bouwen maar.

Desalniettemin, wel praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Valt mee hoeveel je van zo'n missie krijgt hoor. (missies zijn pas 1 dag in de lucht)

Grooste gedeelte is het industrials runnen en de meeste autos zijn niet gekocht dus alles met de guns erop is niet gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
dudee schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:17:
Valt mee hoeveel je van zo'n missie krijgt hoor. (missies zijn pas 1 dag in de lucht)

Grooste gedeelte is het industrials runnen en de meeste autos zijn niet gekocht dus alles met de guns erop is niet gekocht.
Hoe kom je er dan aan? Als je ze niet koopt? Jatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zojuist met onze "Clan" een Taviana server gejoint, en gaan daar nu op verder. Hoorde dat er wat geklaagd was op de SGB server over de locatie van onze basis?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand had wel een high value industrial dichtgebouwd, dat is inderdaad nogal ongewenst. omdat dat een vaste plek is waar men de bouwmaterialen gaat halen. :)

volgens mij hadden zowel conwa als ra (admin/serverbeheerder) dat al te kennen gegeven :)

als je overigens anderre maps verkend ook lingor en panthera zijn gaaf met epoch :)
al komt bij lingor dat geluid van die papegaai al snel je strot uit xD

[ Voor 24% gewijzigd door JoSchaap op 26-11-2013 01:39 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
rolandos582 schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:32:
[...]

Hoe kom je er dan aan? Als je ze niet koopt? Jatten?
Gewoon zoeken, we hebben tevens ongv 80 cinderblocks met 30 mortar en 24 cinderblock walls.

Moeten alleen nog even een fatsoenlijk doel voor gaan zoeken want op de derde verdieping is het zonde om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

JoSchaap schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 01:38:
iemand had wel een high value industrial dichtgebouwd, dat is inderdaad nogal ongewenst. omdat dat een vaste plek is waar men de bouwmaterialen gaat halen. :)

volgens mij hadden zowel conwa als ra (admin/serverbeheerder) dat al te kennen gegeven :)

als je overigens anderre maps verkend ook lingor en panthera zijn gaaf met epoch :)
al komt bij lingor dat geluid van die papegaai al snel je strot uit xD
Kan het inderdaad wel snappen, alleen was mooi geweest als het eerder aan was gegeven. Nu hebben we al veel tijd in het bouwen zitten, en mag het niet meer. Spawnde inderdaad erg veel loot, alleen weinig eten en drinken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Misschien met de groep andere server keertje proberen.

Wij hebben nu redelijk wat vermoedens dat de server owner die bij de andere groep zit (waarvan ik hun basis heb opgeblazen) nogal wat laat inspawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vermaak me er prima, de sfeer is er meestal wel leuk en waar nodig spannend. Achterdochtigheid richting admins snap ik wel. ze kunnen het inderdaad. Maar uiteindelijk verlies je dan alleen je playerbase. :)

Complete bases opblazen id idd niet toegestaan, is bij ons op ROG ook een keer perongeluk gebeurd. toen is er een rollback gedaan. omdat de schade nogal groot was. (iemand dacht een heli in rog te kunnen landen)

Overigens komt de spanning niet altijd uit een verwachte hoek. Gister zijn wij 2 uur in gevecht met onszelf geweest :+

[ Voor 4% gewijzigd door JoSchaap op 26-11-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
dudee schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:04:
Misschien met de groep andere server keertje proberen.

Wij hebben nu redelijk wat vermoedens dat de server owner die bij de andere groep zit (waarvan ik hun basis heb opgeblazen) nogal wat laat inspawnen.
Dat is het grote risico met epoch, met origins is een admin net zo hulpeloos als de rest. De admin van onze origins server heeft sinds kort ook een epoch server draaien en ik begrijp dat er daar wel het e.e.a. gespawned wordt en weg wordt gegeven om clans te binden aan de server. Zo verliest alles wel zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Nogal.. Wij blazen stel autos op of killen hun terwijl ze goede gear kwijt raken en 10min later staat het er opnieuw.. Maarja das wel handig aan origins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
NoFearCreations schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:53:
Zojuist met onze "Clan" een Taviana server gejoint, en gaan daar nu op verder. Hoorde dat er wat geklaagd was op de SGB server over de locatie van onze basis?
Jammer dat jullie gegaan zijn, jullie waren toch een groep welke regelmatig te vinden waren op de server. Misschien over een tijdje op een andere locatie een nieuwe basis bouwen ;)

Admin-abuse kom je regelmatig tegen alhoewel ik durf te beweren dat dit op onze server niet het geval is. De admin kwam ons zelfs vragen of we wat bouwmateriaal wouden uitlenen zodat hij zijn basis een "snelle start" kon geven (lees: afsluiten voor ongenode gasten)

Alhoewel ik het even bij mijn teammaatje moet navragen hebben we de spulletjes nog niet terug gekregen...valt dit ook onder admin-abuse? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Dat valt toch onder goedgelovig zijn? :D

Op welke server zitten jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Afbeeldingslocatie: http://cache.www.gametracker.com/server_info/159.253.131.95:3051/b_560_95_1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

FriezNL schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 15:34:
[...]

Jammer dat jullie gegaan zijn, jullie waren toch een groep welke regelmatig te vinden waren op de server. Misschien over een tijdje op een andere locatie een nieuwe basis bouwen ;)

Admin-abuse kom je regelmatig tegen alhoewel ik durf te beweren dat dit op onze server niet het geval is. De admin kwam ons zelfs vragen of we wat bouwmateriaal wouden uitlenen zodat hij zijn basis een "snelle start" kon geven (lees: afsluiten voor ongenode gasten)

Alhoewel ik het even bij mijn teammaatje moet navragen hebben we de spulletjes nog niet terug gekregen...valt dit ook onder admin-abuse? :+
Misschien komen wel nog wel een keer langs, maar hebben het nu erg naar onze zin op Taviana.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:01
JoSchaap schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:24:
[...]

Overigens komt de spanning niet altijd uit een verwachte hoek. Gister zijn wij 2 uur in gevecht met onszelf geweest :+
Jah wat een zakkenwasser is De_Maniac ook he :P 2 uur lang heb ik lopen zoeken, en alles lopen doorgeven qua posities op TS.. En ik me maar afvragen hoe hij iedere keer wist waar ik zat, en waarom we hem niet konden vinden..

Maar het was een gigantisch mooie actie, en kan dit ook zeker waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:27
Hatsjoe schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:41:
[...]

Jah wat een zakkenwasser is De_Maniac ook he :P 2 uur lang heb ik lopen zoeken, en alles lopen doorgeven qua posities op TS.. En ik me maar afvragen hoe hij iedere keer wist waar ik zat, en waarom we hem niet konden vinden..

Jeez, twee keer dood gegaan aan die actie :( Geweldig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
[...]

Rob ga nou is werken! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Ben aan het werk, nachtdienst, lekker 2 voetjes op het bureau en film kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

[...]

Ik had versterking. En het uitgangstpunt was om jullie wat meer PvP ervaring te bezorgen. ;)
We hadden ook iedereen kunnen neersnipen en klaar, maar we wilde jullie juist eens een keer goed laten samenwerken/zoeken. :)
Maar desalniettemin hebben we ons allemaal wel vermaakt.
Uiteindelijk ging je dood omdat je (na mezelf 2 uur lang te verplaatsen), toch een keer me SUV had gevonden en de wielen eronderuit schoot.
Anders had ik je net zoals een uur daarvoor alleen met een SD kogel in je reet geschoten. :9

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Net wat verder gebouwd en de eerste vloer helemaal van cinderblocks en een tweede plek op het oog om meer autos te parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Onze nieuwe basis is inmiddels ook gebouwd, en we zijn er zeer tevreden mee!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
Da_maniaC schreef op woensdag 27 november 2013 @ 16:54:
[...]

Ik had versterking. En het uitgangstpunt was om jullie wat meer PvP ervaring te bezorgen. ;)
We hadden ook iedereen kunnen neersnipen en klaar, maar we wilde jullie juist eens een keer goed laten samenwerken/zoeken. :)
Maar desalniettemin hebben we ons allemaal wel vermaakt.
Uiteindelijk ging je dood omdat je (na mezelf 2 uur lang te verplaatsen), toch een keer me SUV had gevonden en de wielen eronderuit schoot.
Anders had ik je net zoals een uur daarvoor alleen met een SD kogel in je reet geschoten. :9
Wie speelde er met jou mee dan? En als je dan zoiets doet, ga dan in een andere TS channel zitten :+ Nu heb je iedere keer mooi kunnen horen waar ik zat, anders had ik jou zeker weten wel gevonden, en lek geschoten :P

Maar misschien wel een idee, wat meer tegen elkaar PvPen, of tegen de anderen.. Ben van mening dat er te weinig aan PvP gedaan wordt op de DGB server.. Terwijl dat toch een groot aspect is van DayZ.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Helaas zijn wij na de server restart 2 voertuigen kwijt geraakt. Een suv, waar mijn clanmate mee weg was. Hij zet de auto op slot, logt uit naast de suv. Logt na de restart weer in, en de suv is ineens een andere kleur, en de sleutel werkt niet meer. De restart daarna is onze MTVR verdwenen naast de basis... :(

---RAWE CEEK!!!---

ik weet niet of ie van jou was maar ik heb bij solnichy (weet t niet zeker, als kraai heb je geen map iig vlakbij de npc) in een barn een mtvr zien staan toen ik als kraai inlogde :P

wat footage: http://www.twitch.tv/joschaap/b/483313497

[ Voor 13% gewijzigd door JoSchaap op 28-11-2013 01:42 ]

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Onze MTVR stond niet in de barn, maar ernaast, paste niet door de deuropening, en de garage was ook te laag. We waren van plan hem te verkopen, en dan een vodnik te halen ofzo. Maar vind het erger dat onze SUV weg is. Was gisteravond bij die missie waar de NPC's verdwenen, had ik die vehicles mee kunnen nemen als we eerder waren geweest?

---RAWE CEEK!!!---

Kijk eens op plekken waar je eerder die avond gestopt en uitgestapt was (:

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
De geit is gemolken.
ik hoop overigens wel dat ze met 1.0.3 deze optie weer uitzetten op de DGB server:

[ADDED] New building supplies (mortar, cinder, wood packs) to Wholesalers @dayz10k

als je ook cinders e/d kunt gaan kopen is alle uitdaging van het zoeken naar parts eruit :/

• dudee
Das dan wel jammer, op onze server moeten wij alles zelf zoeken en er zijn wel wat missies waar je 4 cinderblocks met een mortar kunt vinden maar das ook maar een paar keer per dag.

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hatsjoe schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:29:
[...]

Wie speelde er met jou mee dan? En als je dan zoiets doet, ga dan in een andere TS channel zitten :+ Nu heb je iedere keer mooi kunnen horen waar ik zat, anders had ik jou zeker weten wel gevonden, en lek geschoten :P

Maar misschien wel een idee, wat meer tegen elkaar PvPen, of tegen de anderen.. Ben van mening dat er te weinig aan PvP gedaan wordt op de DGB server.. Terwijl dat toch een groot aspect is van DayZ.
1. Ga ik lekker niet zeggen. :) Johan had nu zijn mond eigenlijk al moeten houden........ (hij had nog wel een nieuwe SUV Camo terug gehad van me... :( ).
2. Jullie hadden ons wel gevonden? Nah, no chance in hell. :)
3. Niet genoeg PvP op de DGB server? Man toch.... ik heb nog nooit op een andere DayZ server zo veel PvP kills gemaakt... (behalve dan op een oude Panthera server die ook daadwerkelijk als PvP advertised werd).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

dit soort verzetjes kan ik in elk geval wel waarderen.
maar dan wel gewoon eerlijk zijn achteraf imho :+

Het teruggeven van de suv was fijn, maar geen vereiste. was allang blij om te weten hoe de 'tegenpartij' ons zo goed kon ontlopen :+

Friez had een maandje terug ook al zo'n actie uitgehaald in solnichy bij de factory :)

binnenkort komt het evenement eraan :D

heb even een flyoverfilmpje als kraai van de ROG base (was een bug toen de server te vol zat)
met audioswap (geen teamspeak geneuzel, geen geluidskaart op de zaak dus geen idee hoe het klinkt)

op youtube gezet:

[ Voor 35% gewijzigd door JoSchaap op 28-11-2013 11:29 ]

• dudee
Wat mij opvalt dat jullie erg veel hout hebben gebruikt (doen wij ook) maar het is wel handiger om wat meer cinderblocks te gebruiken op bepaalde punten want met een mk48 kan je met 1.5 mag een wooden wall neerhalen. Stel dus voor wanneer er een blackhawk of huey boven je kamp hangt..

En door veel tanktraps te gebruiken kan je ervoor zorgen dat mensen niet in je basis kunnen glitchen.
Want door bijv een ladder omgekeerd bouwen en je zit in je basis.

[ Voor 23% gewijzigd door dudee op 28-11-2013 11:49 ]

de buitenmuren zijn op de meeste plaatsen 3voudig uitgevoerd in elk geval rondom cinder en hout in een sandwich. en tanktraps/wirefence/stickyfence eromheen en erbinnen
(die vehicleglitch is in de volgende versie opgelost overigens)

bases mogen op deze server overigens niet geraid worden als de eigenaar niet ingame is :)

die laddertruuk moet in de epoch mod aangepakt worden inderdaad :)

[ Voor 32% gewijzigd door JoSchaap op 28-11-2013 11:56 ]

• dudee
Ah oke! Duidelijk, veel mensen denken dat 1 muurtje genoeg is om glitchers buiten te houden :D

• FriezNL
JoSchaap schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:24:

Friez had een maandje terug ook al zo'n actie uitgehaald in solnichy bij de factory :)
Ik "moest" wel

Conwa vraagt om een lift bij Solnichy factory en wij bieden deze aan. Levi, JoSchaap en moi in de Little Bird op weg naar Solnichy terwijl Adanteh en Chilled van onze plannen afwisten...ook de termen van onze zijde: "doe het niet" "het is een freshspawn" etc. hielpen niet, zodra wij geland waren begonnen onze Teamspeak "vrienden" op de helikopter te schieten en schieten vervolgens alsnog Conwa dood.

Levi vliegt weg en JoSchaap meld dat hij eruit is gesprongen, ik had dit ook gedaan maar houdt vervolgens mijn mond dicht. Tijd voor een klein beetje wraak. Chilled bleek de schuldige voor zowel de aanslag op de heli als het vermoorden van onze lifter...chilled was killed. Verwarring zowel bij Adanteh als bij JoSchaap.

Vervolgens volgt een leuk kat en muis spelletje, ik probeerde weg te komen terwijl Adanteh en JoSchaap jacht maakten op de moordenaar van chilled. Ik koesterde geen wraak-gevoelens richting mijn jagers dus probeerde stiekem het jachtgebied te verlaten. Dit lukte bijna tot JoSchaap mij spotte: RENNEN!!

Bijna had je me Johan...bijna :P en al die tijd maar volhouden dat ik nog in de heli bij Levi zat...de wraakactie was bijna geslaagd, alleen jammer dat bij de trader kwam te staan dat ik chilled had gedood :+
ochja leuker als alleen maar rondrijden tot je een tanktrap over het hoofd ziet..

ik weet dat op de oude GoT server de spannendste momenten op een gegeven moment alleen nog maar het onderstaande was:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/75sFiVQ.jpg

:+

• dudee
En dan vooral met 9 briefcases in je auto en met 120kph in suv tegen de trap XD

[ Voor 12% gewijzigd door dudee op 28-11-2013 12:19 ]

• chiIIed
Fout. Ik schoot op conwa. Niet op de heli althans dat was niet de bedoeling.
Dat jullie niet geloven dat je geen ruk ziet door het stof dat opwaait. Tja..

Daarnaast hadden wij van te voren ook gezegd dat we gingen schieten dus je had niet hoeven landen ;)
Maar ik vergeef het je hoor :> Of toch niet? Wie weet O-)

Gisteren waren Zandpad en Yorgmundaarrr? ook lekker bezig 7(8)7
Rennen ze eerst 10meter naast Adanteh die hout zat te hakken. Hij schrikt zich te pleuris, denkt dat het AI is en begint er vrolijk op los te schieten. Yorgmundaarrrrrrr was killed. Ze waren met zijn 2en dus ik na aandringen van Adanteh de schuur uit (was nog gewoon lekker aan het craften, heb alle vertrouwen in Adanteh's schietkunsten) dus lekker met 300LB aan hout op me rondhuppelen in het bos. Ergens maar gaan liggen omdat ik niet KO wou vallen. Niet veel later kondigt Adanteh aan dat hij een chick ziet lopen.
Zandpad was killed.

Even naar hun TS kanaal gehopt. Ze vonden het wel OK 'Het is jullie goed recht om mensen neer te knallen' Al met al vond ik dat ze beetje boos overkwamen.

Mwah, wij gingen weer verder met onze base bouwen. Was Adanteh ineens foetsie. Meneer ging even scouten want hij vertrouwde het niet helemaal mochten ze terug komen. ~3min later zag ik een SUV scheuren door het bos. Nja, ik ging ook maar in een boompje liggen, zag 2 man uitstappen. Zandpad ging recht tegen over mij liggen, klaar om iedereen neer te schieten wie die zag. Zo kwam het op mij over iig. Yorg ging flanken.

Zandpad keek mij iets te lang aan en begon hem wel te knijpen. Eerste kogel knokte Zandpad bewusteloos en 2 of 3 kogels later was ie dood. Daarna maar gaan rondlopen omdat ik geen zin had om dood te gaan. Kwam ik midden in het bos Yorg tegen op 15m afstand. Daar schrok ik wel even van :P. Ging gelijk liggen achter een boompje die tussen ons in stond. Rolde naar rechts om hem te beschieten maar hij schoot al op mij! Sterker nog ik brak mijn been :o . Snel maar weer achter de boom gerold. Zat op 4k bloed en kon natuurlijk niet bandagen omdat ik dan zekers dood zou gaan. Goed voor mij besloot Yorg tot de aanval over te gaan waardoor hij natuurlijk vol in het open liep, en ik stil op de grond lag. 10 kogels later was Yorg ook dood.

Mijn laatste bandage gebruikt en 5min moeten wachten op morphine van Adanteh. (ik had niks op me :P)

Jammer dat het zo had moeten lopen. Als ze nou even aangekondigd hadden dat ze kwamen en niet op overwatch gingen liggen..

Helaas zijn we nu blijkbaar aards vijanden geworden. Het zij zo.

• dudee
Ach dan beleef je ook nog wat!

Trouwens iemand heeft ons besloten ons te verlaten, geen problemen mee. Hij deed toch niet erg veel voor de groep: vroegen hem om wat tank traps te kopen want hij heeft genoeg geld (20 briefcases) vond dat hij daar zijn geld niet aan hoefde te besteden. Maar hij komt ook nooit als wij aan het bouwen zijn etc.

Dus verteld dat zijn auto er nog stond en 2 safes, half uur gegeven om ze op te halen want wou graag de locks vervangen. Krijg ik grote bek dat ik hem niet moest bedreigen want ik kon toch niks met de auto en de safes en dat hij wel even langs zij komen.

Ff gezegd dat hij op ts moest komen en dat ik beide codelocks had vervangen zodat hij er niet in kon.

Hopen dat hij zijn rotzooi nog op komt halen want anders admin vragen als hij de auto/safes wil weggooien. Zonde van het gold etc wat erin zit.
"DayZ of our lives" - comming to a server near you!

• dudee
Zou je hem voor mij even kunnen uitleggen? :D

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
quote: friezNL
Chilled bleek de schuldige voor zowel de aanslag op de heli als het vermoorden van onze lifter...
. Hey hey, je moet Chilled niet de eer geven hè. Ik was het die Conwa had gekilld ;)
Overigens weet ik nog steeds niet hoe ver je nu van het tankstation af was. Was het nu 3 blokjes en 800 meter?

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
JoSchaap schreef op donderdag 28 november 2013 @ 11:54:

bases mogen op deze server overigens niet geraid worden als de eigenaar niet ingame is :)
Vertel mij wat.. log vannochtend in, voordeur weg! complete basis leeg getrokken.. :(
eerst maar eens een safe aangeschaft.
Rexcore schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:43:
[...]

Vertel mij wat.. log vannochtend in, voordeur weg! complete basis leeg getrokken.. :(
eerst maar eens een safe aangeschaft.
admins van de DGB server vind je op deze teamspeak: http://www.gametracker.com/server_info/89.98.83.216:9987/

[RD] ra
[OC] Conwa

op hun forum leest kennelijk niemand dus beter gewoon via TS melden :)

Verwijderd

[...]
2 uur lang heb ik lopen zoeken, en alles lopen doorgeven qua posities op TS.. En ik me maar afvragen hoe hij iedere keer wist waar ik zat, en waarom we hem niet konden vinden..
Ik heb daar ook wel de grootste lol om altijd, mensen die op TS of in side channel uitvoerig plannen gaan zitten bespreken en dan volkomen verbaasd, om nog te zwijgen van gillend als kleine meisjes, in paniek raken op het moment dat één van de plaatselijke dennenbomen het vuur opent.
Extra mooi zijn degene die niet doorhebben dat je het écht expres deed.

"I may have shot you guys very slightly"
"*********ing ******"
"I'm sorry. Is anyone alive? I didn't kill everyone did I?"
"Yes I am behind the car unconscious!"
bewusteloze kerel killed by knettergek Weapon: M60E4 range: 2
"WHAT!"
"Anyone else?"

't is jammer dat het spel zo saai is in m'n eentje, en dat van de spelersgroep er eigenlijk niemand meer dan een uur of twee per week speelt, anders zou ik het nog wel af en toe oppakken. Ik log nu alleen nog eens per week in om m'n huisjes te valideren en eventueel een keer om de groep te helpen met iets bouwen ofzo.

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Mijn clan speelt op dit moment meerdere uren per dag. Er is tussen 10 uur s'ochtends en 12 uur s'nachts vrijwel altijd iemand van onze clan online.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Wat gaan we hier lekker volwassen met elkaar om. Ik heb beide mods veel gespeeld en toen Origins net uit was met zijn huisjes bouwen, levelen etc. was dit vernieuwend en een goede toevoeging aan het standaard overleven wat je in DayZ zou moeten doen. Het gaf net even wat meer uitdaging, meer te doen en veranderde de gameplay in positieve zin.

Wanneer je bandit of hero levil 3 bent geworden en je hebt je 3 levels huisjes vol met leuke goodies liggen rest er enkel nog een stronghold om te bouwen. De end-game is eigenlijk al bereikt of je moet een rijke fantasie hebben of constant op spelers gaan lopen hunten. Na 20 keer sector B gedaan te hebben is de lol / spanning er ook wel weer vanaf.

Epoch biedt op het gebied van bouwen iets meer, waar je bij Origins afhankelijk bent van 6 ontwerpen welke door de mod-bouwers zijn gemaakt kun je in Epoch naar eigen idee gaan bouwen. Maar ook hier loop je op een gegeven moment tegen een soort end-game aan. Je blijft niet in de eeuwigheid bouwen of missies doen (indien op de server aanwezig)

Beide mods hebben zijn voors en tegens, een combinatie van beide zou weer meer gameplay elementen met zich meebrengen. Maar heb aub respect voor elkaars keuze in de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightm4re!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 14:51
JoSchaap schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:45:
[...]

admins van de DGB server vind je op deze teamspeak: http://www.gametracker.com/server_info/89.98.83.216:9987/

[RD] ra
[OC] Conwa

op hun forum leest kennelijk niemand dus beter gewoon via TS melden :)
Johan daar hamer ik heel erg hardt op dat ze het forum lezen,
Lees net ook je berichtje over de lag, ga van de week ff dayz.st mailen voor betere specs want dit gaat nergens over.
Zoals Johan zegt, beter join je even de teamspeak :) (sorry dat we niet actief zijn op dit forum of ons eigen, maar onze admins luisteren niet echt goed naar mij :P )

Voor admin zaken kun je ook mij contacteren:
Cap'N Cook | Mr. Blonde [R-D]

Ik en Ra zijn de hoofdadmins (ook de gene met acces op de database etc. NIEMAND anders in DGB heeft dit, dus dan weten jullie dit alvast :> )

En bij deze ga ik ook alle forums beter in de gaten houden!

Mvg,
Sam Barend
a.k.a.
Cap'N Cook | Mr. Blonde
DGB Founder | Head Admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 16:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Speelt er hier iemand op de DegC server?
Erg veel plezier daar.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
Was weer leuk vandaag.

5min voor server restart.

Adanteh en ik waren net bij de stary trader geweest. Gingen terug naar ons kampje zagen we ineens een suv stoppen op de weg. Wij snel de auto in de bossen gestashed en gelijk vol het vuur openen op de suv. Adanteh had een Mkmod en ik een m14. Algauw ging ene Sjoerd dood. Sjoerdje zat alleen aan de passagier kant. De bestuurder moest er dus nog zijn of hij was al uitgelogd ivm server restart. Suv ontplofte en niemand ging dood. Ik sprint naar dat lijk toe van Sjoerd. Loot hem, had voor ons niet echt boeiende gear, toch maar alles meegenomen. Ren een bosje in hopend dat de server niet zou restarten voordat ik uitgelogd was.

*server restart*

Ondertussen praten adanteh en ik over waar de bestuurder van de suv mogelijk zou kunnen zijn. Grootste kans was gewoon op de weg omdat we niemand hadden zien rennen oid.

Wij weer ingelogd en blijven maar kijken naar de weg en jahoor niet veel later spawned er iemand. Conwa was killed. Ook even geloot. Hij had de sleutels van de suv. Die er natuurlijk niet meer stond.

Teruggereden naar onze base en daar nog een tijdje hout gehakt totdat ik honger had en avondeten ging maken :9

Na het eten gingen we richting Novy. Daar hebben we een tijdje rondgehangen maar er gebeurde niks. Even aan een medespeler gevraagd of we een sledge hammer konden lenen. Ja, kon wel. Wij tuffen rustig naar hun base. Komt die persoon ineens aan met "ja euuh, een ural volgt mij." Adanteh en ik zetten een ambush op. Heel tactisch, allebei in een bosje aan de kant van de weg. En inderdaad komt er een ural netjes achter onze medespeler aan. Wij vol het vuur openen. Ural bestuurder die maakt gelijk een U-turn en probeert nog weg te komen. Jammer dan, banden waren er al afgeschoten. De Ural bestuurder leefde nog wel en aangezien er overal bosjes waren gooiden we maar 2 handgranaten. Blenkins was killed. Helaas ging de ural ook in vlammen op. Toch maar iets minder sproeien en met explosieven gooien O-)

Blenkins had best aardige gear plus nog 40 goud. Mijn hele backpack vol met zijn stuff (large gunback). Dubbelklik ik oid op zijn backpack. Waardoor de mijne wordt gedelete en ik zijn lege backpack oppak :F

Naja ik loop daar een beetje over te huilen in TS, want vind toch wel jammer. Zie ik ineens een ghillie recht op mij aflopen. Dus op TS vragen of dat iemand van ons is, nee was het niet. Naja 2 schoten op het hoofd en de persoon in kwestie was dood. Jammer genoeg had de dooie niet echt bijzondere loot. Doet er verder ook niet toe ik was allang blij dat ik nog leefde :o

Hup, wij rijden verder richting Solnichiy, zien we ineens in sidechat. "Ben jij die witte suv, Conwa?". Nee, dachten wij die suv is allang kapot. Dus snel ONZE (eerder eerlijk verkregen suv van mike, ~1 maand geleden) in de bossen gezet. Ergens gaan liggen en maar turen. Al vrij snel spot ik een base. Helaas scheen daar niemand te zijn toch meende ik wat te zien. Een ZOMBIETRAIN, ChooChoo, rent achter een survivor aan. Helaas zijn we de persoon kwijt geraakt in de bossen :-( .

Toen maar teruggereden naar onze basis.

Ja, was weer leuk vandaag d:)b .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nightm4re! schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:16:
[...]

Johan daar hamer ik heel erg hardt op dat ze het forum lezen,
Lees net ook je berichtje over de lag, ga van de week ff dayz.st mailen voor betere specs want dit gaat nergens over.
Zoals Johan zegt, beter join je even de teamspeak :) (sorry dat we niet actief zijn op dit forum of ons eigen, maar onze admins luisteren niet echt goed naar mij :P )

Voor admin zaken kun je ook mij contacteren:
Cap'N Cook | Mr. Blonde [R-D]

Ik en Ra zijn de hoofdadmins (ook de gene met acces op de database etc. NIEMAND anders in DGB heeft dit, dus dan weten jullie dit alvast :> )

En bij deze ga ik ook alle forums beter in de gaten houden!

Mvg,
Sam Barend
a.k.a.
Cap'N Cook | Mr. Blonde
DGB Founder | Head Admin
dan zeg ik het ook hier maar even mocht ra nog steeds gedoe hebben met logspam laat hem mij wat RPT logs sturen vanaf de server dan unpack ik de missiefile even om te kijken waar het misgaat.

al is arma3 aardig veranderd in de code-taal, de basics zijn nogsteeds hetzelfde :) en ik ben ooit met dayz begonnen met arma-development ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Voor ons was het gister een klote dag in DayZ. In totaal meer dan 10 deads in onze clan, en 5 auto's, 1 littlebird en meer dan 15 10oz of gold kwijt geraakt. We hebben nu vrijwel niks meer. We zijn een beetje de motivatie daardoor kwijtgeraakt, misschien zondag is kijken of we wat auto's en goud kunnen sparen.

Ook werden 2 van mijn clanmates nog achterna gezeten met een chopper en een suv. Bijna alles was rood op onze SUV, maar toch nog net de basis gehaald. Helaas hebben wij nog niet echt uitkijk punten, en die 2 gasten bleven 20 minuten rond de basis hangen, dus mijn clanmates moesten binnen blijven. Ik was op een lootrun gegaan met alleen een M1911 en een bijl. Hun zwarte SUV in de bossen gevonden, en die laten ontploffen met me bijl. Toen waren ze het campen zat, en dropen ze af.

Dus al met al niet echt een goede dag voor onze clan, maar dat hoort er bij laten we maar zeggen.

Wel even dikke pluspunt over hoe MR.Blonde en Ra de server runnen, toppie hoe ze alles regelen en oplossen!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Toppie heb ik weer..
Op de server waar ik op speel zijn de missies gebugged en hadden ze bedacht: laten we een convoy rijden van Balota naar Bereninzo en terug.

Dus wij zijn direct met 2 man in de m2 humvee gestapt 2 mags mee. Andere persoon in de mi17 gaan spotten en volgt ze zodat wij precies wisten wie waar waren etc.

Dus wij stonden rustig op de weg te wachten toen ze kwamen, ik super exited. Dus knal gelijk vol.

Jammer dat ik was vergeten dat de m2 maar 10 kogels nodig heeft om een auto kapot te maken en op te blazen XD

dus 80 cinderblocks 20 mortar en nog wat meer blijkt nu ik dus opgeblazen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wij zitten te denken om van server te switchen. Lijkt alsof iedereen op de DGB server tegen ons is, terwijl we nog nooit iemand hebben aangevallen. Wij willen alleen maar bouwen en looten.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat is er nu gebeurd dan 1 base attack en 2 firefights bij missies?
die base attack was ik overigens als spectator bij destijds (was erbij maar schoot niet) en die duurde max 10 a 15 minuten nadat je gevolgd was door onze air unit.

ik begrijp niet wat het probleem is. zonder pvp is de spanning echt weg. dan kun je beter gewoon een building server joinen of een PVE only server :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bal130
  • Laatst online: 18-09 17:21
Volgens mijn bronnen zijn jullie een ongeorganiseerd zooitje knalvoer :+
Altijd leuk om te hunten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Precies daarom. Ik zie niet wat de lol is van iemand stiekem aanvallen zonder dat ze zich defenden. Dat kan iedereen. Ik ben al opzoek naar een building server.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Ga dat dan regelen.. Wanneer je niet weet wat je aan het doen bent (dat je dus niet weet waar je team is etc) willen mensen daar graag gebruik van maken voor een easy kill.

En die 3 gevechten over hoeveel dagen was dat?
Wij knallen ongv 10-20 per dag neer ligt eraan hoe druk het is etc. Nu spelen er 40-50 mensen op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Het probleem met de DGB server is ook dat er 50+ basissen zijn. Maakt niet uit waar je bent, er zit altijd wel iemand in de buurt. Daarom is de fps ook zo crap of sommige momenten. Max 2 basisen per clan zou genoeg moeten zijn.

Minecraft ziet er niet uit...

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Of je zoekt gewoon een andere server en probeert het vanaf dag 1 goed te doen?

Want persoonlijk vind ik pvp machtig: altijd die onbekende factor.
En je kunt er best ziek van worden maar dan ga ik gewoon spelen wanneer er maar 3 mensen online zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door dudee op 01-12-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Net lekker missies gedaan, met blackhawk rond vliegen dan met 3 man eruit springen en de blackhawk gaf ons overwatch. Ging lekker ongv 15 mensen gedood maarja toen had de andere redelijk grote groep (ze waren met 6 man) bedacht dat ze ons wel even zouden verassen met een 40mm grenade launcher humvee met een m2 humvee en 2 snipers :( ging niet erg goed we hebben er 3 vermoord maarja zodra we schoten wist die 40mm waar we waren en knalde hij gewoon de boom kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Nou, dat was de DGB server definitief. Way to go [OC] & [BH], 2 clans in 1 week weggepest. Dat zijn 10 regulars die niet meer terug komen.

And [OC], just keep on glitchin....

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
In het begin moeten de clans die al een tijdje zijn de nieuwen wat credit geven, maar ik begrijp hun ook wel. Ze zijn de besten en willen dat graag laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
NoFearCreations schreef op maandag 02 december 2013 @ 00:08:
Nou, dat was de DGB server definitief. Way to go [OC] & [BH], 2 clans in 1 week weggepest. Dat zijn 10 regulars die niet meer terug komen.

And [OC], just keep on glitchin....
2 clans? UR & SS = the same.

Weggepest is een groot woord hoor. 1 base aanval en een paar random kills.... tja. kut dat je veel bent kwijt geraakt. Doe een avond een paar missies en je hebt weer 500gold. Moeten wij ook.

BH is een losstaande clan en heeft over het algemeen schijt aan de regels, dus daar kan je de server niet op afrekenen.

Jammer dat er nu 10 man weggaan.

:w

[mbr]een beetje aardiger mag ook wel

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 07-12-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Je zou toch zeggen dat je met 10 man toch wel opgewassen moet zijn tegen een server welke vaak gevuld is met max. 25 spelers. Na OC durf ik te zeggen dat wij het meeste van allemaal gebouwd hebben zo lang de server draait. En wij zijn maar met zijn 3en en hebben 70% van de basis met zijn 2en gebouwd.

We zijn dood geschoten terwijl we aan het houthakken waren, meermaals aangevallen door diverse spelers en complete clans. Onze kluis is eens compleet leeg geroofd en ontelbaar veel goud en briefcases kwijt geraakt door stommiteiten. We hebben last gehad van mensen die onze basis hebben (geprobeerd) op te blazen, spelers welke naar binnen zijn geglitched etc.

Het overkomt iedereen, ook OC heeft zijn plaaggeesten en BH hebben wij al meermaals uitgemoord omdat ze vervelend deden tegen een aantal spelers welke ze dwars zaten.

Gisteren boden Levi en ik al aan om jullie te helpen toen OC de hulp in zou roepen van BH. Niet omdat wij zo'n haat hebben tegen andere spelers, het is gewoon het spelletje dat op deze manier leuk te spelen is. We hebben RD regelmatig geholpen maar hebben ook meerdere malen in gevecht met hun gelegen. OC kende gisteren nog een sterfgeval door ons toedoen...terwijl we over het algemeen friendly zijn met hun.

De gear van OC hebben we laten liggen en we zijn direct vertrokken van plaats delict.

Gevechten onderling horen erbij, het is maar net hoe je er als speler of clan mee om gaat. Een tip welke ik je voor de volgende server mee geef: "zeur" niet via de sidechat. Andere spelers vinden het alleen maar prachtig wanneer je loopt te ragen via de sidechat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wederom goede woorden van onze oude en wijze Fries. ;)

Besides... als er geen schermutselingen zouden zijn zou het dan uberhaupt wel spannend zijn om te gaan looten en op 'avontuur' te gaan?

Als het spel bedoeld was om gezellig met zijn alle te looten, een base te bouwen en vervolgens kumbaya te zingen, hand in hand rond een fire of fuel barrel dan had men wel Friendly fire gescript voor deze mod en/of aangezet op de server. :)

Persoonlijk vind ik het juist geweldig hoe groot de rol is die het menselijke psyche speelt in een post-apocalyptische wereld waar iedereen koste wat het kost dient te overleven. Daaruit ontstaan echt een legio aan situaties (van voorzichtig spelen, tot bespioneren, tot fire fights, tot diefstal...) allemaal alleen maar om te overleven en dat maakt het juist leuk/uniek.

[ Voor 33% gewijzigd door Da_maniaC op 02-12-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
Als er iemand is die weet hoe het is om telkens weer spullen kwijt te raken of een deel van zijn bases kapot aan te treffen is het Da_maniaC wel. De afgelopen weken heeft hij en zijn team het knap lastig gehad met RD. En in plaats van opgeven of erover zeuren zit hij nog altijd op de server en weet zich prima te redden. En zo ver ik weet speelt Da_maniaC samen met nog maar 1 ander.

Ik ben het compleet met hem eens dat je in bijna geen enkel ander spel kunt merken hoe belangrijk het is je aan te passen aan je omgeving. Je moet telkens weer een oplossing vinden voor een probleem. Wij bouwden in het verleden bij onze eigen basis totdat we in een week tijd 4 keer waren aangevallen. De week erop kregen we constant bezoek van ai. Dat kun je op twee manieren oplossen: contant 1 iemand op overwatch houden of je houthak activiteiten op een andere locatie uitvoeren.

Datzelfde geld voor het looten of bouwen, zonder overwatch loop je een groter risico terwijl wanneer je met zijn 2en bent weer sneller kunt looten en sneller weg bent. Het is afhankelijk met hoeveel personen je bent, hoeveel spelers online zijn en waar je gaat looten.

Als ik alleen speel, speel ik veel voorzichtiger. Als we met zijn 2en op pad gaan...ach laten we zeggen dat we goed op elkaar ingespeeld zijn :) in ieder geval passen we ons aan de server en verwachten niet dat de server zich aan ons aan past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Besides... als er geen schermutselingen zouden zijn zou het dan uberhaupt wel spannend zijn om te gaan looten en op 'avontuur' te gaan?
Dit. Zelfs onderling op TS zitten we elkaar nog regelmatig lastig te vallen. Het gaat dan niet helemaal eerlijk omdat je precies weet waar iedereen is, maar toch blijft het leuk. Zo viel JoSchaap Da_maniaC's basis aan. Marcel was daar nog en Chilled en ik zijn meteen gekomen.. Daar toch een tijdje gelegen met redelijke spanning. Uiteindelijk bleek het dus wel allemaal mee te vallen en toch was het leuk. Minecraft only zonder enige actie is echt heel saai.. Af en toe er uit en een andere bases aanvallen of gewoon een roadblock maken (Voora met hogere player count) is hartstikke leuk om te doen joh. OC is ook niet blij met Chilled en mij, maar wij zijn voorlopig nog veilig vooral vanwege het type basis dat we hebben. We zijn 1 SUV kwijtgeraakt door arma (Stuiterde rond in onze base en is geëxplodeerd) en 1 quad omdat een bot er mee weg reed en we waren vergeten hem op slot te zetten. Ben ook al een maand niet dood geweest (één keer dood en dat was de tweede dag op de server), maar als we spelen proberen we toch vooral de actie op te zoeken. Wij zijn maar met zijn tweeën en zijn ook bepaald geen lievertjes en toch lukt het ons wel gewoon. Ik denk dat je niet zozeer de server de schuld moet gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
Lol hoe harder je gaat huilen hoe liever mensen je dood zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conwa
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-09 00:24
Joh, ik ga er ook niet eens meer energie in steken.
Als je alleen maar loopt te zeiken, terwijl je ook kan bedenken dat de base misschien op een erg onhandige plek staat... De admins hebben hun uiterste best gedaan om UR of SS (wat een naam ook echt) te ondersteunen en overigens werden ze maar door 2 clans aangevallen... BH en een deel van OC.. Ik ben blij dat mensen hier hun verhalen posten etc, maar van UR members is er alleen maar, om GW te quoten: 'huilie huilie' geweest. Ik wens UR en zijn members succes op de andere server en als een deel van UR besluit om in een andere formatie terug te komen, zijn ze meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wij zijn verhuisd naar een andere server, en de [OC] kinderen komen ons achterna om te pesten. Conwa verhuist iemand in ons beveiligd TS kanaal, die ons vervolgens even gaat zitten bedreigen.... Vind het jammer voor Mr. Blond, maar [OC] verpest die hele server.
<20:43:57> "Joost | Cyanide": vind t trouwens wel grappig dat je mij kinderachtig vind, terwijl je zelf mensen gaat afknallen die pickup krijgen ;)
<20:44:12> "Joost | Cyanide": maar we komen nog een keertje met de hele clan, zoeken je base, en slopen mn
<20:44:23> "Joost | Cyanide": dan kan je weer nieuwe server zoeken ;)

[ Voor 42% gewijzigd door NoFearCreations op 02-12-2013 21:59 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vind het een beetje jammer dat je op deze manier een complete server probeert zwart te maken.
ik (Joost|Cyanide) heb iets tegen jullie, niet de server, en niet mijn clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23

John Doos

ClaudZaque

Ik probeer mijn squad weer te porren om weer even mee te spelen.

Welke server kan ik terecht voor het meeste aantal mede tweakers? (Op Epoch dan).

En wie moet ik mijden?

Tevens, zijn we niet friendly / hostile, we doen wel aan shoot on sight als iemand fully geared ineens in een dorp tevoorschijn komt(Geen risico nemen), bambi's e.d. sparen we normaliter :+

Base raids willen we ook nog wel eens doen, maar in dit proces gaan we vaak dood en houden we het daarna vaak voor gezien voor die dag/avond :P

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

De meeste tweakers zitten denk toch op de DGB server. Maar de sfeer op die server is niet echt lekker, veel backstabbing enzo. Daar is vrijwel niemand te vertrouwen, en worden vrij vaak de regels genegeerd.

En basis bouwen is niet te doen, omdat er al 50+ basissen op de server zijn. Admin en Owner zijn wel erg actief en behulpzaam, veel missies en NPC's, dus goede loot heb je vrij snel.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriezNL
De eerste zin van NoFearCreations klopt, veel tweakers zitten op de DGB server. Veel oudgedienden van de GoT2DayZ server lopen daar rond. NoFearCreations en zijn clan hebben last gehad van twee clans welke hen dwars zaten. Om daarmee direct de server te beschuldigen van "slechte sfeer" en "backstabbing" is net zo kinderachtig als de reacties daarboven.

Als je problemen met de server of de personen op TS hebt, richt je dan op de admins en doe je relaas niet in een topic zoals deze. Ten eerste is dit topic daar niet voor bedoeld en ten tweede maak je je schuldig aan uitlatingen welke enkel in jouw perspectief gelden. Je verwijt OC dat zij de server verpesten maar je doet hier nu zelf wel erg hard je best om de DGB server in een kwaad daglicht te zetten. Dit soort zaken horen hier absoluut niet thuis, DGB heeft een eigen site + forum en je weet je weg ook te vinden naar hun TS.

Naast de prachtige soap van afgelopen week is de sfeer gewoon goed op de server. Ik kan het weten aangezien ik er wekelijks voor de afgelopen 3 maanden al op gespeeld heb. Daarvoor heb ik samen met Levi ook een aantal maanden op de Origins server van DGB gezeten. Uiteraard komen er incidenten.

Afgelopen tijd heb ik op de DGB server zo'n 20 oude bekenden voorbij zien komen. Met maar 2 andere spelers zijn we 100% friendly en voor de rest moeten we net zo hard oppassen als voor de rest van de server.

Voor wie je moet oppassen op de DGB server? Iedereen, maar hoge bomen vangen veel wind, OC en DH zijn clans welke vaak genoemd worden. Dat zijn spelers welke vaak online zijn en de kans dat je met hen tegen komt op de server is dus aanwezig.

Base-raids zijn tof te doen maar deze server kent wel een regel: je mag een raid pas uitvoeren wanneer de spelers/eigenaar online is. Dit is voor een "nieuweling" op de server vaak wat lastig, speel je wat langer dan weet je op een gegeven moment precies van wie welke base is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
Da_maniaC schreef op maandag 02 december 2013 @ 11:38:
Persoonlijk vind ik het juist geweldig hoe groot de rol is die het menselijke psyche speelt in een post-apocalyptische wereld waar iedereen koste wat het kost dient te overleven. Daaruit ontstaan echt een legio aan situaties (van voorzichtig spelen, tot bespioneren, tot fire fights, tot diefstal...) allemaal alleen maar om te overleven en dat maakt het juist leuk/uniek.
Toen ik dit las moest ik gelijk aan de eerste keer dat ik speelde denken. We gingen met zn 2en naar een bepaalde stad, ik dus voor het eerst en hij meer ervaren, ging me tips geven wat te doen. We komen aan op ongeveer 400 m van de stad/dorp en hij pakt zijn binoculars. Ik dacht echt op dat moment, "wtf wat doe je overdreven voorzichtig, laten we gewoon gaan", nu heb ik juist vaak momenten waarop ik denk, "had ik maar bino's bij me" :-) Wat ik wil zeggen is, een spel als DayZ geeft een heel andere ervaring dan je standaard shooter. De combinatie van survival, loot, alles kwijt kunnen raken EN pvp zijn juist wat die ervaring geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Niet online
Als iedereen zich nou gewoon een beetje aan de topic-rule houdt: "Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game."
Het lijkt soms wel een clanpagina hier met iedereen die elkaar kent. Post al die ons-kent-ons verhalen dan ook gewoon op dat forum van DGB.

DayZ gaat over overleven in een wereld waarin je niemand kent en niemand kunt vertrouwen. Hier lees je alleen nog maar verhalen dat Jantje tegen de afgesproken regels een baseraid heeft gedaan bij Pietje, en dat de admin toen zus en zo deed en jullie later op Teamspeak nog dit en dat tegen elkaar gezegd hebben... Weinig boeiends en weinig echt DayZ.

Ik kan iedereen hier aanraden weer eens alleen de game op een nieuwe drukke server te spelen, dan merk je weer snel het echte gevoel. Uiteraard is dit slechts mijn mening :P en ik snap ook wel de leuke kant van samen spelen, maar potentieel nieuwe spelers zullen weinig enthousiast raken van al de 'Lief dagboek' verhalen in een wereld waar je in elkaars teamspeak kanaal zit en je je vijanden kent en weet waar hun base is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

FriezNL schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:06:
De eerste zin van NoFearCreations klopt, veel tweakers zitten op de DGB server. Veel oudgedienden van de GoT2DayZ server lopen daar rond. NoFearCreations en zijn clan hebben last gehad van twee clans welke hen dwars zaten. Om daarmee direct de server te beschuldigen van "slechte sfeer" en "backstabbing" is net zo kinderachtig als de reacties daarboven.

Als je problemen met de server of de personen op TS hebt, richt je dan op de admins en doe je relaas niet in een topic zoals deze. Ten eerste is dit topic daar niet voor bedoeld en ten tweede maak je je schuldig aan uitlatingen welke enkel in jouw perspectief gelden. Je verwijt OC dat zij de server verpesten maar je doet hier nu zelf wel erg hard je best om de DGB server in een kwaad daglicht te zetten. Dit soort zaken horen hier absoluut niet thuis, DGB heeft een eigen site + forum en je weet je weg ook te vinden naar hun TS.

Naast de prachtige soap van afgelopen week is de sfeer gewoon goed op de server. Ik kan het weten aangezien ik er wekelijks voor de afgelopen 3 maanden al op gespeeld heb. Daarvoor heb ik samen met Levi ook een aantal maanden op de Origins server van DGB gezeten. Uiteraard komen er incidenten.

Afgelopen tijd heb ik op de DGB server zo'n 20 oude bekenden voorbij zien komen. Met maar 2 andere spelers zijn we 100% friendly en voor de rest moeten we net zo hard oppassen als voor de rest van de server.

Voor wie je moet oppassen op de DGB server? Iedereen, maar hoge bomen vangen veel wind, OC en DH zijn clans welke vaak genoemd worden. Dat zijn spelers welke vaak online zijn en de kans dat je met hen tegen komt op de server is dus aanwezig.

Base-raids zijn tof te doen maar deze server kent wel een regel: je mag een raid pas uitvoeren wanneer de spelers/eigenaar online is. Dit is voor een "nieuweling" op de server vaak wat lastig, speel je wat langer dan weet je op een gegeven moment precies van wie welke base is.
Je hebt wel gelijk, mijn excuus daarvoor. Ik denk persoonlijk dat het de DGB server goed zal doen als hij een compleet gewiped wordt. Er zijn nu zoveel basissen overal, dat het en veel te druk is, en het doet de fps van de server ook geen goed. Als het goed is Mr.Blonde bezig met een nieuwe/betere server te regelen, en ook wat nieuwe missies/scripts. Als dat allemaal loopt, kom ik misschien weer is kijken. Tegen de de leden van [OC] zijn inmiddels al sancties ondernomen, dus misschien gaat het wat beter worden nu.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
146.185.30.234:3102

Speel ik op, ineens best wel actief van ongv 15 mensen max normaal zitten er nu 's avonds ineens 50 man op.

Erg leuk, vriendelijke admins etc.

Je bent hier dus welkom, handig dat je mij via pm een berichtje stuurt met de locatie van je base. Wij willen 's avonds nogal vaak met een heli rond vliegen bases spotten en de leuken gaan raiden.
Pagina: 1 ... 85 ... 92 Laatste

Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.

Voor de standalone kan men hier hier terecht