Iemand die vanavond wil spelen? Maakt niet uit welke server. Ik heb een Mic.
Verwijderd
Hidde yo Ural from teh choppahlieuwesosef schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 12:55:
zo hee ik heb wel een indruk achtergelaten zeg, dat jullie het Badjas-style noemen!
Ik heb een hele tijd niet gespeeld omdat ik de bugs en de glitches zat was (en omdat tot 2 keer toe onze choppah gejat was, moet ik eerlijk toe geven), maar ik zal vanavond weer eens inloggen. Hide yo Cars, Hide yo Choppahs, Badjas is in the town!
Ik was die Bushwookie gister in jullie beleving. Maar het verhaal van mijn kant horen is misschien ook wel leuk. Was net ingelogd en op weg naar Stary wanneer ik daar een chopper hoor overvliegen, ik in dekking en zie ineens dat het er twee zijn. Ineens draait er 1 om, om naar die crashsite voor me te gaan.Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 11:51:
Maar ja wat moet je met 4 helikopters?! Nadat we de hele map hadden geterroriseerd en tot 4 maal toe een bijna botsing met 1 of meerdere choppers hadden op zoek naar een nieuwe uitdaging. Platvoet en Wicked gingen een bus slopen en vervolgens een crashed heli site looten. PLATVOET HAS BEEN KILLED. Damn boswookies ook altijd…3 choppers inbound op zoek naar de schutter. Platvoet als freshspawn was uit op wraak en na een pickup en een drop (enkel met een hatchet als wapen) ging hij op zoek naar wraak…dit resulteerde in een 2e kogel voor Platvoet…lol.
Voor de zekerheid de afstand maar ingeschat, bleek iets meer dan 900 meter te zijn. Rustig zie ik die helicopter lager komen tot dat hij ineens stabiel hangt en ik zie de gunner al geruime tijd mijn kant opkijken. Ik zat dus echt te twijfelen of hij met zag ja of de nee, dus besloot hem maar voor te wezen en te schieten. BAM DOOD.
Daarna had ik nog 9 kogels over waarvan ik er vier op de pilot heb geschoten ( marcel geloof ik) maar die gaf geen krimp dus de laatste 5 bewaard voor de rotor maar ook die had geen zin om kapot te gaan. Chopper had ff god mode aanstaan geloof ik. Uiteindelijk vloog die weg en was ik van plan zijn lijk maar even te looten. Uiteraard wist ik dat er een chopper terug zou komen voor de loot maar verwachte dat ik genoeg tijd zou hebben.
Eenmaal aangekomen bij die crashsite agro ik per ongeluk 5+ zombies en ben ik bleeding en op het zelfde ogenblik hoor ik ineens een chopper aankomen... nee niet een choppper, tweezelfs.. nog een keer gekeken eehh het zijn er wel drie! Ik als een speer bloedend het open veld open ( Geen idee hoe jullie zo blind waren en mij niet zagen rennen met de agro maar dat terzijde ) Eenmaal veilig in het bos dacht ik kan net zo goed even wachten om te kijken wat jullie gaan doen.
Ineens zie ik dat de zombies weer geaggroed zijn door iets en daar blijkt platvoeten weer lekker te rennen voor zijn gear. Maar die arme platvoet werd zo hard aangevallen door de zombies dat ik maar besloot hem uit zijn lijden te verlossen en hem nog een keer neer te halen.
Geen dank platvoet!! ik weet hoe je je voelde daar zo alleen met je bijl.
Nadat hij neer was ben ik weer door gewandeld naar stary alsof er niets gebeurd was. Einde.
Heb het voor elkaar gekregen om dayz in single player te kunnen spelen (om het even gratis te testen:p).
Het is inderdaad wennen, moet erg voorzichtig zijn. Ben zelf toch van wat meer actie maar ik blijf het nog wel even proberen.
Het is inderdaad wennen, moet erg voorzichtig zijn. Ben zelf toch van wat meer actie maar ik blijf het nog wel even proberen.
ok... Wie heeft de choppah op cherno hotel opgeblazen? Vandaaltjes...

Op welke servers spelen jullie eigenlijk? Ik wil graag een keer teamen.
Verwijderd
Nice! Altijd leuk om de andere kant ook te lezen
Verwijderd
JoSchaap en Cyw00d hosten samen een GoT server, dit is een private hyve met een wachtwoord om te voorkomen dat de server overspoeld wordt met hackers. Meer info over deze server kun je vinden op www.got2dayz.nlRoshnak schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:17:
Op welke servers spelen jullie eigenlijk? Ik wil graag een keer teamen.
Those bastards!lieuwesosef schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:01:
NOES!lieuwesosef schreef op woensdag 07 november 2012 @ 11:01:
Verwijderd
Gisteren als doel om voor Lochpatje een tweede motor te vinden voor de got2run game welke aankomende zondag gehouden gaat worden op de GoT server. Meer info zal ik tussen de middag even plaatsen.
Anyway het mag langzamerhand geen geheim zijn dat Levi graag rondjes rijd in de SUV en ik er geen moeite mee heb om op de passagiersstoel plaats te nemen (het rijden gaat Levi vaak beter af dan vliegen) maar aangezien de SUV op zijn kop geparkeerd stond (euh, zei ik iets over beter rijden?!) moest ik te voet zo lang de server niet was gerestart.
Berezino (naast het ziekenhuis) kent een spawnplek van motoren dus mijn voetreis begon bij Polina, langs Factory waar mijn oog een crashed heli site spot. Dichterbij gekomen zag ik zombies rondlopen = speler of spelers in de buurt. Na de omgeving afgescanned te hebben spot ik een speler in de deerstand welke vlakbij de crashsite stond. Na een 30 seconden stond de speler nogsteeds roerloos in de toren en mijn conclusie: snipert...you go down! Bleek het Japio te zijn welke net met veel moeite de crashsite had bereikt, geloot en rustig in de deerstand zijn aanwinsten zat te bekijken. Toen ik zijn verhaal hoorde voelde ik me toch schuldig. Vlot daarna kwam de server restart = SUV weer rechtop = weer een chauffeur en Japio de belofte gedaan dat we hem een wapen zouden geven. Uiteindelijk heeft hij zich prima vermaakt met een SAW + 600 kogels
(en kon mijn geweten ook weer rustig slapen)
Vervolgens samen met Geert en Levi een rondje map gedaan op zoek naar crashed-heli's en de motorspawnplekken gechecked. Alles bleek behoorlijk on-succes-vol dus een ritje NWA was next. 2 weken geleden ben ik nog gesniperd op NWA en sindsdien draag ik maar al te graag een L85 bij me, bleek vanavond geen overbodige luxe te zijn.
Na de noordkant gechecked en geloot te hebben spot Geert een crashed heli site midden op NWA aan de zuidkant. Het was erg mistig en de zuidelijke barracks konden we niet zien, maar de L85 waarschuwde met een zijscherm DOT dat er waarschijnlijk "iets" kon zitten. Dit "iets" kan zombies zijn, een dier of een speler. Via de bossen bereik ik het zuiden van NWA en scan de barracks + crashed heli site maar kan niets op die locaties vinden. Als laatste check ik de heuvel en damnit hier ligt een speler! Voor mij gevoel lag ik erg zichtbaar dus eerst terugtrekken, positie veranderen en weer checken. Bij een 2e "scan" zie ik niet 1 maar 2 spelers. Levi was ondertussen een flankende beweging aan het maken en Geert in held-modus rond aan het rijden op NWA om de 2 snipers af te leiden.
Levi moest om de zuidelijke baracks heen lopen om daar geen zombies te laten spawnen en al die tijd lag ik te wachten. Bij het spotten meende ik 1 maal een 3e persoon te zien maar geheel zeker was ik niet (switchen tussen L85 infrarood naar sniper + adrenaline doet gekke dingen lol) maar met zekerheid kon ik de 2 snipers zien liggen. In overleg met Levi uiteindelijk maar besloten om de eerste kill te maken aangezien hij op nog geen 150 meter afstand was gekomen. Schiet, kill, zigzag run en wegwezen naar een andere positie.
Echter ik had er geen rekening mee gehouden dat er een "commandopost" vlak achter mij stond waar zombies gespawned waren = agro. Heb me bijna dood gevloekt maar kon uiteindelijk weer terug kruipen om zicht te krijgen op sniper 2. Levi was ondertussen op nog geen 100 meter genaderd toen ik in positie kwam en de 2e sniper weer in het vizier kreeg. Levi werd plots neer geschoten vanaf de zuidelijke barracks en dit was weer een afleiding voor sniper 2 welke zijn aandacht richte op de richting van de schoten ipv mij: kill 2.
Met de wetenschap dat er nog minimaal 1 schutter zou zitten ben ik van positie veranderd maar kon niemand meer spotten. Een helikopter dropte de fresh-gespawnde spelers boven NWA en kort daarna werd er wederom 1 gekilled, maar ditmaal was ik het niet dus er bleken 3 squads elkaar af te schieten.
Geert bewaakte de SUV met inhoud en Levi stond ergens in Cherno, het werd mij te heet onder de voeten en langzaam kroop ik richting uitgang NWA tot ik plots tegen een fiets aan kroop. Al zigzag fietsend richting Grishino waar Geert ondertussen met de SUV stond te wachten. Plots weer een heli boven ons hoofd en 2 spelers springen er uit: TARGET PRACTICE!
Toch best lastig met een AS50 een dwarrelende parachutist schieten
lang verhaal wat daarna komt: SUV achtervolging door de heli -> safezone gehaald -> Levi opgepikt -> body van Levi bij NWA kunnen looten.
Anyway het mag langzamerhand geen geheim zijn dat Levi graag rondjes rijd in de SUV en ik er geen moeite mee heb om op de passagiersstoel plaats te nemen (het rijden gaat Levi vaak beter af dan vliegen) maar aangezien de SUV op zijn kop geparkeerd stond (euh, zei ik iets over beter rijden?!) moest ik te voet zo lang de server niet was gerestart.
Berezino (naast het ziekenhuis) kent een spawnplek van motoren dus mijn voetreis begon bij Polina, langs Factory waar mijn oog een crashed heli site spot. Dichterbij gekomen zag ik zombies rondlopen = speler of spelers in de buurt. Na de omgeving afgescanned te hebben spot ik een speler in de deerstand welke vlakbij de crashsite stond. Na een 30 seconden stond de speler nogsteeds roerloos in de toren en mijn conclusie: snipert...you go down! Bleek het Japio te zijn welke net met veel moeite de crashsite had bereikt, geloot en rustig in de deerstand zijn aanwinsten zat te bekijken. Toen ik zijn verhaal hoorde voelde ik me toch schuldig. Vlot daarna kwam de server restart = SUV weer rechtop = weer een chauffeur en Japio de belofte gedaan dat we hem een wapen zouden geven. Uiteindelijk heeft hij zich prima vermaakt met een SAW + 600 kogels
Vervolgens samen met Geert en Levi een rondje map gedaan op zoek naar crashed-heli's en de motorspawnplekken gechecked. Alles bleek behoorlijk on-succes-vol dus een ritje NWA was next. 2 weken geleden ben ik nog gesniperd op NWA en sindsdien draag ik maar al te graag een L85 bij me, bleek vanavond geen overbodige luxe te zijn.
Na de noordkant gechecked en geloot te hebben spot Geert een crashed heli site midden op NWA aan de zuidkant. Het was erg mistig en de zuidelijke barracks konden we niet zien, maar de L85 waarschuwde met een zijscherm DOT dat er waarschijnlijk "iets" kon zitten. Dit "iets" kan zombies zijn, een dier of een speler. Via de bossen bereik ik het zuiden van NWA en scan de barracks + crashed heli site maar kan niets op die locaties vinden. Als laatste check ik de heuvel en damnit hier ligt een speler! Voor mij gevoel lag ik erg zichtbaar dus eerst terugtrekken, positie veranderen en weer checken. Bij een 2e "scan" zie ik niet 1 maar 2 spelers. Levi was ondertussen een flankende beweging aan het maken en Geert in held-modus rond aan het rijden op NWA om de 2 snipers af te leiden.
Levi moest om de zuidelijke baracks heen lopen om daar geen zombies te laten spawnen en al die tijd lag ik te wachten. Bij het spotten meende ik 1 maal een 3e persoon te zien maar geheel zeker was ik niet (switchen tussen L85 infrarood naar sniper + adrenaline doet gekke dingen lol) maar met zekerheid kon ik de 2 snipers zien liggen. In overleg met Levi uiteindelijk maar besloten om de eerste kill te maken aangezien hij op nog geen 150 meter afstand was gekomen. Schiet, kill, zigzag run en wegwezen naar een andere positie.
Echter ik had er geen rekening mee gehouden dat er een "commandopost" vlak achter mij stond waar zombies gespawned waren = agro. Heb me bijna dood gevloekt maar kon uiteindelijk weer terug kruipen om zicht te krijgen op sniper 2. Levi was ondertussen op nog geen 100 meter genaderd toen ik in positie kwam en de 2e sniper weer in het vizier kreeg. Levi werd plots neer geschoten vanaf de zuidelijke barracks en dit was weer een afleiding voor sniper 2 welke zijn aandacht richte op de richting van de schoten ipv mij: kill 2.
Met de wetenschap dat er nog minimaal 1 schutter zou zitten ben ik van positie veranderd maar kon niemand meer spotten. Een helikopter dropte de fresh-gespawnde spelers boven NWA en kort daarna werd er wederom 1 gekilled, maar ditmaal was ik het niet dus er bleken 3 squads elkaar af te schieten.
Geert bewaakte de SUV met inhoud en Levi stond ergens in Cherno, het werd mij te heet onder de voeten en langzaam kroop ik richting uitgang NWA tot ik plots tegen een fiets aan kroop. Al zigzag fietsend richting Grishino waar Geert ondertussen met de SUV stond te wachten. Plots weer een heli boven ons hoofd en 2 spelers springen er uit: TARGET PRACTICE!
Toch best lastig met een AS50 een dwarrelende parachutist schieten
Als ik op de Server van Joschaap wil moet ik me dan eerst registreren voor een wachtwoord?
Zeg joschaap.
Op got2dayz pub en op ja vrijwel elk ander medium (FB/YT/T.NET)
kom ik de vraag " Wat is de server pass " toch wel vervelend vaak tegen
Zouden we die niet wat duidelijker kunnen plaatsen op got2dayz.nl ?
( heb zelf ook ff gekeken en ja... ik kon hem ook niet 1,2,3 vinden )

Dacht misschien zoiets ? ( ff quick & dirt )

[ Voor 9% gewijzigd door osmosis op 07-11-2012 14:57 ]
Hele idee van een server met password is dat we controle over hebben wie erop zitten, namelijk GoTers en close friends. Het is dus niet de bedoeling dat jan en alle man op YT of FB op onze server komen te zitten...jterpstra schreef op woensdag 07 november 2012 @ 14:56:
Zeg joschaap.
[afbeelding]
Voor op GoT, als er gevraagd wordt naar het wachtwoord is er altijd iemand zo lief om even het wachtwoord te geven, en close friends. Tja die geef je zelf aan je vrienden toch
Ik kan momenteel even niet DayZen me videokaart is dus echt overleden!
Ik vermaak me nog steeds prima met die SAW! Maar moet nu echt safezone uit om eens een leuk lange afstandswapen te vinden... see you ingameVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:06:
Berezino (naast het ziekenhuis) kent een spawnplek van motoren dus mijn voetreis begon bij Polina, langs Factory waar mijn oog een crashed heli site spot. Dichterbij gekomen zag ik zombies rondlopen = speler of spelers in de buurt. Na de omgeving afgescanned te hebben spot ik een speler in de deerstand welke vlakbij de crashsite stond. Na een 30 seconden stond de speler nogsteeds roerloos in de toren en mijn conclusie: snipert...you go down! Bleek het Japio te zijn welke net met veel moeite de crashsite had bereikt, geloot en rustig in de deerstand zijn aanwinsten zat te bekijken. Toen ik zijn verhaal hoorde voelde ik me toch schuldig. Vlot daarna kwam de server restart = SUV weer rechtop = weer een chauffeur en Japio de belofte gedaan dat we hem een wapen zouden geven. Uiteindelijk heeft hij zich prima vermaakt met een SAW + 600 kogels(en kon mijn geweten ook weer rustig slapen)
Even wat ingekortVerwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 13:06:
Toch best lastig met een AS50 een dwarrelende parachutist schietenlang verhaal wat daarna komt: SUV achtervolging door de heli -> safezone gehaald -> Levi opgepikt -> body van Levi bij NWA kunnen looten.
Het was een enerverend avondje, we lagen daar met 4 man te wachten tot er iemand bij de crash site kwam looten.
Enige dat Martin, Dustin en ik hebben gezien was de zwarte SUV die 1 keer langs kwam rijden.
Dutch heeft er nog een hele tijd gelegen tot iedereen weg was.
Jammer dat mijn lichaam verdwenen was aangezien ik net een verse NVG had gevonden in Sluipert zijn truck.
Heb iig zin in komende zondag!
Verwijderd
Even ter bevestiging, je kan Arma 2 demo installeren (gratis dus) en voor 15 euro Arma 2 OA kopen. Dan kan je gewoon DayZ spelen.
Zat net even de stream te kijken!
Nou zag ik een pistooltje bij je statussen nu knippert die rood wat houd dat in?
Nou zag ik een pistooltje bij je statussen nu knippert die rood wat houd dat in?
Sinds de laatste patch kom je in een combat mode als je schiet of er iemand in de buurt schiet.Mixie100 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 23:11:
Zat net even de stream te kijken!
Vaak als iemand werd beschoten deden ze "alt+f4" om snel het spel te verlaten en nu kan dat gelukkig niet meer.
Als pistooltje rood knippert dan zit hij in die combat mode en kan hij niet uitloggen.
Nee want bij combat stond not in combat.. Een klein pistooltje boven zijn tempratuur hij botste en toen begon die rood te knipperen
is inderdaad de combat mode. alleen is die in deze versie helaas gebugged.
ATI/AMD heeft helaas de fix voor crash on streaming nog niet geimplementeerd in hun official driver. dus de game liep steeds vast.
een snippet met oa 2 nieuwe unbanned vehicles en het hondensysteem vind je hier: YouTube: DayZ - next version (1.7.4?) feature preview
ik ben de oude betadriver van ATI weer aan het installeren om de gamecrashes te fixen
ATI/AMD heeft helaas de fix voor crash on streaming nog niet geimplementeerd in hun official driver. dus de game liep steeds vast.
een snippet met oa 2 nieuwe unbanned vehicles en het hondensysteem vind je hier: YouTube: DayZ - next version (1.7.4?) feature preview
ik ben de oude betadriver van ATI weer aan het installeren om de gamecrashes te fixen
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ohh okee! Wist niet wat het was dacht dat het heel wat anders was
Jaa ik heb vanaf dat moment zitten kijken! Ik vind het dus echt gaaf om te zien
Kan helaas niet gamen momenteel... Videokaart is kapot dus moet wachten op de postbode.
mooi balen van die crashes constant, Ook een hoop heibel gehad met e GTX680
Tot die gisteren dacht van laat ik er eens mee stoppen..
Ga je zo nog streamen of is het zo klaar?
Jaa ik heb vanaf dat moment zitten kijken! Ik vind het dus echt gaaf om te zien
Kan helaas niet gamen momenteel... Videokaart is kapot dus moet wachten op de postbode.
mooi balen van die crashes constant, Ook een hoop heibel gehad met e GTX680
Tot die gisteren dacht van laat ik er eens mee stoppen..
Ga je zo nog streamen of is het zo klaar?
jah ATI laat streamers helaas in de steek. er was ooit een beta die niet crashte met streamen maar die is nergens meer te vinden 
en in de laatste beta is die fix er dus weer uit
volgende high end kaart wordt ws geen ati meer als ze zo laks met de community input omgaan.
maar dit is offtopic hier. dus /rant
en in de laatste beta is die fix er dus weer uit
volgende high end kaart wordt ws geen ati meer als ze zo laks met de community input omgaan.
maar dit is offtopic hier. dus /rant
Verwijderd
Ik ben op de site van got2dayz.nl geweest en heb me geregisteerd, maar ik kan geen informatie vinden waar het wachtwoord staat.
Verwijderd
Sorry nee, ben redelijk nieuw met DayZ want heb het nu recentlijk pas werkend gekregen.JoSchaap schreef op donderdag 08 november 2012 @ 02:10:
dat klopt. maar ik neem aan dat je wel even iets verder hebt gezocht? (paar berichten terug)
Zal even kijken.
Verwijderd
Klopt en daarna heb ik de YARR iso gedownload, en de Addons folder daarvan overgezet in OA, zodat ik ook beter graphics heb.Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:12:
Even ter bevestiging, je kan Arma 2 demo installeren (gratis dus) en voor 15 euro Arma 2 OA kopen. Dan kan je gewoon DayZ spelen.
Verwijderd
Voor mij was dit een oplossing omdat ik per ongeluk OA had gekocht ipv CO.
Ah ik heb toch betaald, dus zo heel erg zal het ook niet zijn.
Ah ik heb toch betaald, dus zo heel erg zal het ook niet zijn.
Verwijderd
Gisteravond ietswat "saaie" maar productieve avond gehad. Bij het ophalen van de leger-UAZ stond hier ineens een ander modelletje. Vloekmomentje en op naar het tentenkamp, vloekmomentje 2...
Na wat CSI-uitzoekwerk bleek dhr. Zeitgeist hier verantwoordelijk voor te zijn en aangezien de heren Nibbor en Sluipert ook kennis hadden van de coordinaten was haast geboden. Operatie tent-evacuatie was gestart!
De dag ervoor hadden we bij Rogovo een gestrande V3S (leger uitvoering) gerepareerd en weg gezet in de barn in Rogovo zelf onder het mom: wie hem vind mag hem houden
echter deze kwam bij de verhuizing van ons tentenkamp wel erg handig uit. Levi chauffeurt me naar de vermoedelijk locatie van de eerder achter gelaten V3S en...hij stond er nog 
Terug naar de camping en alles in de V3S proppen...en een nieuwe plek zoeken, gevonden en de verhuisdozen uitgepakt.
Heren zoekerts: succes met het vinden
we hopen dat we het jullie weer wat lastiger gemaakt hebben en graag niet te snel vinden. Vermoeiende aangelegenheid dat verhuizen. De V3S hebben we weer een (ander) plekje gegeven en er zitten nog wat wapens in als extra beloning als je hem vind.
Na wat CSI-uitzoekwerk bleek dhr. Zeitgeist hier verantwoordelijk voor te zijn en aangezien de heren Nibbor en Sluipert ook kennis hadden van de coordinaten was haast geboden. Operatie tent-evacuatie was gestart!
De dag ervoor hadden we bij Rogovo een gestrande V3S (leger uitvoering) gerepareerd en weg gezet in de barn in Rogovo zelf onder het mom: wie hem vind mag hem houden
Terug naar de camping en alles in de V3S proppen...en een nieuwe plek zoeken, gevonden en de verhuisdozen uitgepakt.
Heren zoekerts: succes met het vinden
Gruwelijk wat jeukt het om ook met DayZ te gaan beginnen, ik zit alleen nog heel erg in dubio of ik niet gewoon moet wachten op de stand alone versie van DayZ.
Is het wat jullie betreft nog erg de moeite waard om het nu nog aan te schaffen (AA CO dan)? Mijn broertje, helmaal lyrisch over DayZ, was helemaal utgekeken op DayZ omdat ze op vrijwel elke server belaagd werden door cheaters op een gegeven moment. Is dit nog steeds zo erg? of moet je daarvoor echt op private servers zitten?
Zo zonde, ik kan al genieten van zijn en jullie verhalen, het kriebelt te veel!
Is het wat jullie betreft nog erg de moeite waard om het nu nog aan te schaffen (AA CO dan)? Mijn broertje, helmaal lyrisch over DayZ, was helemaal utgekeken op DayZ omdat ze op vrijwel elke server belaagd werden door cheaters op een gegeven moment. Is dit nog steeds zo erg? of moet je daarvoor echt op private servers zitten?
Zo zonde, ik kan al genieten van zijn en jullie verhalen, het kriebelt te veel!
Tegenwoordig zijn hackers er snel uitgegooid op private hives. Admins kunnen de hackers bannen en de server terug zetten naar een bepaald punt, voordat de hacker actief was. Dus...
Ik weet niet wanneer de standalone is, maar deze mod is al gruwelijk. Speel anders ff met het account van je broertje?
Ik weet niet wanneer de standalone is, maar deze mod is al gruwelijk. Speel anders ff met het account van je broertje?
Verwijderd
Ik vind het al die tijd mijn €25,- dubbel en dwars waard. Het is buggy, het is hardcore en kan op momenten ontzettend frustrerend zijn. Ten tijde van de overspoeling van hackers op de publics kwamen JoSchaap en Cyw00d met hun GoT server. Sindsdien speel ik enkel daar, ook daar zijn hackers geweest maar tot nu toe doen de heren admins daar uitstekend werk.
Sinds een week of 2 is de MOD in handen gekomen van de community en deze werken nu hard aan updates voor de MOD. Dit betekend dat er hard aan bugfixing gewerkt wordt en ook nieuwe features worden gemaakt. JoSchaap heeft mij en Levi afgelopen week uitgenodigd om de volgende versie 1.7.4 te testen. Deze bevat nieuwe helikopters, nieuwe voertuigen en misschien het leukste: je kunt honden vinden, trainen en in de game gebruiken.
De 1.7.4 is nog in test-fase en de community die hier achter zit doet geweldig werk. Ook ik wacht op de stand-alone maar zal ook zeer zeker de MOD blijven spelen als deze zich op deze manier blijft ontwikkelen.
Sinds een week of 2 is de MOD in handen gekomen van de community en deze werken nu hard aan updates voor de MOD. Dit betekend dat er hard aan bugfixing gewerkt wordt en ook nieuwe features worden gemaakt. JoSchaap heeft mij en Levi afgelopen week uitgenodigd om de volgende versie 1.7.4 te testen. Deze bevat nieuwe helikopters, nieuwe voertuigen en misschien het leukste: je kunt honden vinden, trainen en in de game gebruiken.
De 1.7.4 is nog in test-fase en de community die hier achter zit doet geweldig werk. Ook ik wacht op de stand-alone maar zal ook zeer zeker de MOD blijven spelen als deze zich op deze manier blijft ontwikkelen.
het is ook niet zeker dat het 1.7.4 wordt of 1.7.3.1 of wat dan ook. in elk geval maak ik bijna dagelijks een nieuwe 'communitybuild' en nodig ik soms wat mensen uit om mee te testen. deze builds zijn alleen op die dag bruikbaar en daarna niet meer 
de source voor de communitybuild vind je hier: https://github.com/R4Z0R49/DayZMod
laatste testfilmpje hier: YouTube: DayZ - next version (1.7.4?) feature preview
de source voor de communitybuild vind je hier: https://github.com/R4Z0R49/DayZMod
laatste testfilmpje hier: YouTube: DayZ - next version (1.7.4?) feature preview
Verwijderd
Ik ben klaar voor de Got2Run met dank aan Gideon. Beware, ik zal ergens langs een weg liggen, verstopt achter een boomstronk, wachtend op een van jullie..
Verwijderd
Ik ben echt super nieuw in DayZ, en wil graag op de tweakers server spelen.
Maar ik ben echter nog niet verder gekomen als wegrennen voor zombies en doodgaan, en nu wil het toch wel iets "serieuzer" gaan spelen en hopelijk langer als 30 minuten wil volhouden.
Is er mss iemand die me een beetje kan leiden in de wereld van DayZ?
En hopelijk kan ik er dan echt een avontuur van maken.
Maar ik ben echter nog niet verder gekomen als wegrennen voor zombies en doodgaan, en nu wil het toch wel iets "serieuzer" gaan spelen en hopelijk langer als 30 minuten wil volhouden.
In de OP staan 'Noob linkjes'. Misschien heb je daar wat aan?
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
Mooi gezicht heJoSchaap schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 02:00:
sja. zo kun je ook een stad verlichten:
[afbeelding]
Gewoon de server een keer joinen, in de safezone zitten vaak mensen die je op weg willen helpen, misschien zelfs een wapen voor je hebben.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:11:
Ik ben echt super nieuw in DayZ, en wil graag op de tweakers server spelen.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
Das het probleem, ik sta ergens op een strand, heb geen idee waar ik heen moet.Demoniac schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 07:11:
[...]
Gewoon de server een keer joinen, in de safezone zitten vaak mensen die je op weg willen helpen, misschien zelfs een wapen voor je hebben.
Heb niks, staan overal zombies.
Daarom met meerdere spelen lijkt me ook leuker.
Verwijderd
Gisterenavond weer een leuke tijd op DayZ Utes gehad, heb toch wel een hoop mensen gekilled met een DMR en later ook een AS50 
Die toevoegingen die Joschaap heeft gemaakt op de server (custom spawn gear, care packages, ...) geven echt wel een meerwaarde
Ik zit met het idee om een eventuele "Guide2DayZ" te maken van de Utes server, iemand die dit graag zou willen zien?
Die toevoegingen die Joschaap heeft gemaakt op de server (custom spawn gear, care packages, ...) geven echt wel een meerwaarde
Ik zit met het idee om een eventuele "Guide2DayZ" te maken van de Utes server, iemand die dit graag zou willen zien?
Verwijderd
Sure, klinkt goed.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 08:01:
Gisterenavond weer een leuke tijd op DayZ Utes gehad, heb toch wel een hoop mensen gekilled met een DMR en later ook een AS50
Verwijderd
Event: GoT2run 11-11-12 om 21.00 uur
In het kader van wat afwisseling starten we aankomende zondag met GoT2Run. Spelers DK Friez en Lochpatje hebben zich vrijwillig aangeboden om een run te maken van de kust naar de ATC tower op Nort West Airfield. Beiden starten vanuit verschillende locaties en rijden een route richting het vliegveld.
De eindlocatie is nu bekend en op het moment van starten worden de startlocaties bekend gemaakt. Je kunt je positie dus nog veranderen indien je te ver uit de richting blijkt te liggen!
Informatie betreft GoT2run:
Datum: Zondag 11-11-2012
Tijd: 21.00 uur
Server: GoT Chernarus got2dayz.nl (v1.7.3/98443)
Address: 37.34.60.210 Port: 2302
Wachtwoord: GoT
Runners: Lochpatje en DK Friez
Startlocatie: Onbekend tot op het moment van vertrek
Eindlocatie: ATC tower North West Airfield
Goodies: 2 motoren (Lochpatje bestuurd 1 en DK Friez de ander)
Te looten van de lijken bij een kill: 1 sniperrifle + 3x ammo + een leuk extraatje
Kijk voor meer informatie: http://www.got2dayz.nl/?p=391
In het kader van wat afwisseling starten we aankomende zondag met GoT2Run. Spelers DK Friez en Lochpatje hebben zich vrijwillig aangeboden om een run te maken van de kust naar de ATC tower op Nort West Airfield. Beiden starten vanuit verschillende locaties en rijden een route richting het vliegveld.
De eindlocatie is nu bekend en op het moment van starten worden de startlocaties bekend gemaakt. Je kunt je positie dus nog veranderen indien je te ver uit de richting blijkt te liggen!
Te looten van de lijken bij een kill: 1 sniperrifle + 3x ammo + een leuk extraatje
Gruwelijk wat klinkt dit tof.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:11:
Event: GoT2run 11-11-12 om 21.00 uur
Ik ben om, als ik dit weekend de tijd kan vinden, ga ik dit AA:CO meteen aanschaffen en DayZ installeren.
Is er ook een mogeljikheid om de GoT2Run te spectaten met behulp van een fors vertraagde stream of iets dergelijks? Dusdanig vertraagd dat hunters er niets aan hebben, maar wij er goede televisie aan overhouden zo op de zondagavond?
Verwijderd
Ik ga de run wel opnemen, en gooi deze daarna wel even op Youtube
ondertussen zijn we al druk bezig met de voorbereidingen voor het volgende event
Cool, lijk me echt tof om te zien, voorzie je het dan ook van commentaar?Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:02:
Ik ga de run wel opnemen, en gooi deze daarna wel even op Youtubeondertussen zijn we al druk bezig met de voorbereidingen voor het volgende event
Goed, tijd is gemaakt, vanavond ga ik alvast even proberen om een beetje wegwijs te worden met de besturing en DayZ!
Komt nog wel wat bij kijkenGoed, tijd is gemaakt, vanavond ga ik alvast even proberen om een beetje wegwijs te worden met de besturing en DayZ!
Als je net zo goed word als in BF3 dan zorg ik liever dat ik jou niet tegen kom ;pA.W.E.S.O.M.-0 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:00:
[...]
Cool, lijk me echt tof om te zien, voorzie je het dan ook van commentaar?
Goed, tijd is gemaakt, vanavond ga ik alvast even proberen om een beetje wegwijs te worden met de besturing en DayZ!
Dan gaan er heel veel doden vallen
Daar hoef je je geen zorgen om te maken, waarschijnlijk ben ik zo ongeduldig dat ik van heinde en verre te zien ben zonder dat ik ook maar iets in de gaten heb.Mixie100 schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:08:
[...]
Als je net zo goed word als in BF3 dan zorg ik liever dat ik jou niet tegen kom ;p
Dan gaan er heel veel doden vallen![]()
Het lijkt me juist zo ontzettend gaaf om niet een algemeen missie objective te hebben en een spel te kunnen winnen, maar dat je voor jezelf de hele tijd nieuwe doelstellingen moet maken. Plus, dat dood dood is.
Als ik hoor van m'n broertje dat ie met maatjes verspreid over de dag, al tag-team-end zes uur lang om en om in stelling lagen uit angst voor een hinderlaag toen ze een kant en klare helicopter zagen, gek werden van de spanning, om er vervolgens achter te komen dat er inderdaad een hinderlaag was, maar dat die bandits NOG meer geduld hadden. GENIAAL.
Thanks, ga ik zeker naar kijken tijdens de download/installatie!JoSchaap schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 14:03:
bekijk gewoon de intro filmpjes in de firstpost
of zoek even op youtube![]()
YouTube: What is DayZ? (Introduction and Getting Started Guide)
Verwijderd
Er is zo een wapen dat een Thermal scope heeft. Dan hoef je dus vluchtig in te zoomen en weet je vervolgens of er enemies zitten. Beetje jammer dat deze nog steeds in de game zit. Dat geeft een enorm voordeel aan mensen die het langer spelen en zo dat type wapen kunnen bemachtigen.. Ach, als je niet anders kan winnen he
ik heb vandaag meerdere malen geprobeerd een maatje te krijgen en samen op te trekken, echter elke keer krijg ik een kogel door me knar door hem, nadat ik bewust niet schiet op hun schiet, diverse zombies voor hen doodschiet.
Of is het een mohaa/cod/bf3 spelletjes?
Is er ergens op het net waar mind liked spelers zoals ik samenkomen om een team te vormen?
Of is het een mohaa/cod/bf3 spelletjes?
Is er ergens op het net waar mind liked spelers zoals ik samenkomen om een team te vormen?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Verwijderd
Ook als je weer eens inlogged , loop je rond met nvg ineens pikkedonkerHatsjoe schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 02:10:
[...]
Mooi gezicht heDie chopper blijft maar terug spawnen met server reset en ontploft daarna meteen
Dan bamm bamm en ff nvg uit blijkt er een kampvuur boven op het hotel te zijn
Werkt de lift ineens niet dus geen biefstuk met benzine smaak
Verwijderd
Iemand die nog een buddy zoekt voor op de Got2DayZ server van Tweakers? Ken de game behoorlijk en ben net gestart op de Tweakers server. Voor interesse of als ik ergens aan kan sluiten, laat het even weten.
Verwijderd
Ik ben super nieuw, maar kan wel een buddy gebruiken.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:50:
Iemand die nog een buddy zoekt voor op de Got2DayZ server van Tweakers? Ken de game behoorlijk en ben net gestart op de Tweakers server. Voor interesse of als ik ergens aan kan sluiten, laat het even weten.
Verwijderd
Ik speel al best lang, maar heb geen vrienden die dit ook spelen. Wat zijn jullie ingame namen? Miss. moeten we ergens afspreken en dan zien we verder? Heb geen kans in mijn eentje tegen al die bandits die op de loer liggen..Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:51:
[...]
Ik ben super nieuw, maar kan wel een buddy gebruiken.
wat ik wel weet is dat dit spel veeel leuker is als je met teammates speelt.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 19:09 ]
ik speel meestal op de everest server, gehost door een nederlander, mocht je een volwassen buddy willen dm mij aub voor skype gegevens.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Verwijderd
hoi!
ik lees hier al een tijdje mee, en nu ik weer me pc heb dacht ik laat ik mezelf eens aan gaan melden want ik wil ook gaan beginnen met dayz en dan voornamelijk op jullie server want jullie lijken me wel het sociaalste clubje op dayz haha..
mja dacht zal me eerst hier ff melden op het forum zodat er niet een helemaal vreemde op jullie server komt
ik lees hier al een tijdje mee, en nu ik weer me pc heb dacht ik laat ik mezelf eens aan gaan melden want ik wil ook gaan beginnen met dayz en dan voornamelijk op jullie server want jullie lijken me wel het sociaalste clubje op dayz haha..
mja dacht zal me eerst hier ff melden op het forum zodat er niet een helemaal vreemde op jullie server komt
Verwijderd
Lol, ik leef nog altijd na toch wel een aantal keer gecrashed te hebben met een vliegtuigje vandaag
Spelen de meeste mensen hier nog Chernarus of juist de andere mappen op de GoT2DayZ server? Ik ben onlangs weer gestart met The Walking Dead, dus ik begon hier weer zin in te krijgen
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
WHOEPS die was van ons xDJoSchaap schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 02:00:
sja. zo kun je ook een stad verlichten:
[afbeelding]
nou ja goed om te zien dat hij toch nog een nuttig 2e leven heeft gekregen nadat hij ons op zo'n harde, plotselinge manier had verlaten...
Guilty as chargedVerwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 11:16:
Ik dacht dus dat het NIET jou kamp was
Dacht dat deze dichterbij berezino zat ( althans zo had ik 't begrepen )
En ja tot me grote opluchting zag ik ineens de uaz in het schuurtje staan
Uit de witte skoda gestapt meteen de uaz gepakt en ervandoor !
Echter... is hij ook alweer gejat =(
Heb er niet lang van kunnen genieten
Ga het ook opnemen vanaf mijn perspectief de "hunter", samen met nog 3 anderen jagers die zich op niet nader genoemde locatie zullen bevindenVerwijderd schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 12:02:
Ik ga de run wel opnemen, en gooi deze daarna wel even op Youtubeondertussen zijn we al druk bezig met de voorbereidingen voor het volgende event
Als DK en Levi?(dacht ik) Lochpatje dit overleven... netjes netjes
[ Voor 17% gewijzigd door osmosis op 11-11-2012 16:29 ]
Is er al een officieel draadje voor War Z ?
Want dat wordt/is de stand-alone game toch ?
LOL wat? Van dit soort ongeinformeerde mensen moet War Z het dus hebbenLasteraar schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:46:
Is er al een officieel draadje voor War Z ?
Verwijderd
Leuk dit. Ik bereid mij voor op het event op de Tweakers Chernarus server vanavond, wordt ik vermoord in de Friendly Zone met al mijn gear. En die jongen die mij vermoord heeft? Die speelt gewoon lekker het event.
Zo rollen ze op de server van Tweakers. Ik heb natuurlijk wel een tip voor de Admins: Maak de regels duidelijker. Er staat namelijk nergens dat je een auto niet mag jatten als er overduidelijk niemand in de buurt is. En verander a.u.b. de regel over Friendly-zone kills. het klopt niet dat iemand gelijk gebanned wordt als hij een ander killt in de Friendly-zone. (Dit was absoluut geen aanval op iemand, chill plz).
Zo rollen ze op de server van Tweakers. Ik heb natuurlijk wel een tip voor de Admins: Maak de regels duidelijker. Er staat namelijk nergens dat je een auto niet mag jatten als er overduidelijk niemand in de buurt is. En verander a.u.b. de regel over Friendly-zone kills. het klopt niet dat iemand gelijk gebanned wordt als hij een ander killt in de Friendly-zone. (Dit was absoluut geen aanval op iemand, chill plz).
Oh god oh god... server vind het niet echt leuk he
Ping hoog en ik kom er niet meer in. ( server full )
Ping hoog en ik kom er niet meer in. ( server full )
?unfor schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:49:
[...]
LOL wat? Van dit soort ongeinformeerde mensen moet War Z het dus hebben
Jaja! Na een mooie Run van Friez en Lochpatje kunnen Badjas en Zandpad twee kills bijschrijven. Lochpatje ondervond geen tegenstand tijdens zijn run naar de NWA terwijl Friez en Rien in Stary tegen een mooi blokkade van Badjas, Dimosa en Zandpad aanreden in Stary Sobor. Badjas leegde 1,5 FAL mag en Zandpad nog 1 STANAG. Het gevolg, één confirmed kill op Rien door Badjas. De kill op Friez is nog niet helemaal duidelijk, maar het resultaat telt.
Friez, dank voor het organiseren, de M107 komt goed terecht!
Ok ?Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 21:03:
[...]
war z heeft niks met dayz te maken. (behalve dat er ook zombies in zitten)
Ga me even verdiepen..
edit:
http://thewarz.com/The War Z: The Survivor MMO Zombie Game coming to you this fall!
Ben ik nou gek ?
Wellicht niks mee te maken, maar qua concept is dit toch gewoon een geëvolueerde - stand alone - versie van DayZ ?
[ Voor 36% gewijzigd door Lasteraar op 11-11-2012 22:52 ]
WarZ is een DayZ rip-off. Die willen mee rijden op het succes van DayZ. De DayZ Standalone website is: http://dayzgame.com/Lasteraar schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:47:
[...]
Ok ?
Ga me even verdiepen..
edit:
[...]
http://thewarz.com/
Ben ik nou gek ?
WarZ gaat trouwens ook een flut spel worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Hatsjoe op 11-11-2012 22:51 ]
Want ?
Overigens wist ik niet dat het een ripoff was.
Niet zo verwonderlijk ook, want de naam + concept is vrijwel 1op1.
Grafisch ziet het spel er een stuk beter uit. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam doordat Dayz in alpha fase was en er nog een hoop aan gesleuteld moest/ging worden.
Als het concept gelijk is, moet ik eerlijk zeggen dat WarZ er ( natuurlijk ) stukken beter uitziet, so far.
Op youtube bekijk ik altijd de filmpjes van Dontain , welke eerst DayZ speelde, en nu opeens over ging op WarZ..
Vandaar mijn mix-up.
Grafisch ziet het spel er een stuk beter uit. Ik dacht in eerste instantie dat het kwam doordat Dayz in alpha fase was en er nog een hoop aan gesleuteld moest/ging worden.
Als het concept gelijk is, moet ik eerlijk zeggen dat WarZ er ( natuurlijk ) stukken beter uitziet, so far.
Op youtube bekijk ik altijd de filmpjes van Dontain , welke eerst DayZ speelde, en nu opeens over ging op WarZ..
Vandaar mijn mix-up.
[ Voor 97% gewijzigd door Lasteraar op 11-11-2012 22:57 ]
Ten eerste, hun verdien model, micro transacties.
Ten tweede, de kosten van het spel zijn absurd.
Ten derde, hoe de gameplay is/gaat worden.
Ten vierde, omdat het een rip-off is.
Lijken me genoeg redenen.
EDIT: kijk ook hier even naar: https://account.thewarz.com/buy/buy.html
Dat vind ik echt absurd. Er moet geen onderscheid gemaakt worden tussen mensen die het krap hebben en mensen die geld over hebben. Het moet heel simpel zijn: het spel wel of niet hebben, geen verschillende packages en het verschil tussen die mensen duidelijk aangeven in de community. Mensen die veel geld hebben zijn niet speciaal.
[ Voor 38% gewijzigd door Hatsjoe op 11-11-2012 22:58 ]
Ik voorzie dat joschaap een aardig volle inbox heeft bij inloggen op t.net 
Was leuke avond jongens ( Rien, Levi , Wicked , Stalker , Herman , Nick , Supreme , Marcel)
Ook al werd dit een beetje verpest door een bepaald persoon.
Was leuke avond jongens ( Rien, Levi , Wicked , Stalker , Herman , Nick , Supreme , Marcel)
Was zeker leuk, enkel alles ging toch gewoon goed? Wat is er verpest dan?jterpstra schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:31:
Ik voorzie dat joschaap een aardig volle inbox heeft bij inloggen op t.net
Hahaha +1Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 23:35:
Ja de run was leuk, hetgeen er na gebeurne hilarisch...
Een liedje voor in de mood te blijven...
@Hatsjoe, de ellende begon pas na de evenement
Verwijderd
Het allereerste GoT2Dayz event zit er op
leuk om te zien dat de server nokkievol zat gisteravond, dit is de beste reden om zoiets snel weer te organiseren! Het verslag van dit event staat op de website
http://www.got2dayz.nl/?p=400#more-400
http://www.got2dayz.nl/?p=400#more-400
Verwijderd
No problem, thats the beauty of this game. Kamp stond er al vele weken, vroeg of laat wordt ie eens ontdekt. Het was niet slim om die UAZ daar in de barn te zetten, meestal parkeer ik mijn vehicles op een totaal andere plaats...maar was lui die middag daarvoorjterpstra schreef op zondag 11 november 2012 @ 15:58:
[...]
Guilty as charged
Ik dacht dus dat het NIET jou kamp was
Dacht dat deze dichterbij berezino zat ( althans zo had ik 't begrepen )
En ja tot me grote opluchting zag ik ineens de uaz in het schuurtje staan
Uit de witte skoda gestapt meteen de uaz gepakt en ervandoor !
Echter... is hij ook alweer gejat =(
Heb er niet lang van kunnen genieten
Ik kan er niets aan doen om te zeggen: je roept dit over je zelf af kerel. Jouw speelstijl getuigd van weinig respect naar andere spelers. Je lokt spelers naar de PVPzone onder het mom van: ik heb een lift nodig, ik heb een bloodbag nodig om ze vervolgens dood te schieten. Je doet je als friendly voor maar bent een bandit, het is prima dat je deze speelstijl gebruikt om aan je gear te komen maar haalt daarmee wel de woede op de hals van andere spelers. Je actie van die auto stelen, prima, eerder op die dag had ik hem daar ook al weg gehaald en uiteindelijk weer netjes terug gebracht. Maar jij besluit om die auto moedwillig te vernielen. De optelsom van alle andere kinderachtige acties waar jij patent op hebt heeft als gevolg dat vroeg of laat iemand je een kogel door de kop jaagt.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2012 @ 20:56:
Leuk dit. Ik bereid mij voor op het event op de Tweakers Chernarus server vanavond, wordt ik vermoord in de Friendly Zone met al mijn gear. En die jongen die mij vermoord heeft? Die speelt gewoon lekker het event.
Dat je hierdoor het event hebt moeten missen, tja actie = reactie.
Erg leuk te lezen kerel! Alleen al om dit soort reacties gaan we nog meer van dit soort events op touw zettenZandpad schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:07:
Jaja! Na een mooie Run van Friez en Lochpatje kunnen Badjas en Zandpad twee kills bijschrijven. Lochpatje ondervond geen tegenstand tijdens zijn run naar de NWA terwijl Friez en Rien in Stary tegen een mooi blokkade van Badjas, Dimosa en Zandpad aanreden in Stary Sobor. Badjas leegde 1,5 FAL mag en Zandpad nog 1 STANAG. Het gevolg, één confirmed kill op Rien door Badjas. De kill op Friez is nog niet helemaal duidelijk, maar het resultaat telt.
@Zeitgeist en Rien, ik ben reuze benieuwd naar het verhaal haha, ik ben weer te vroeg uitgelogd lees ik wel
Verwijderd
Of het een ripoff is laat ik even in het midden. Ten tijde dat de Dayz mod populair begon te worden kwam de "maker" van Warz ineens aanzetten met de mededeling: whaa, wij werken al sinds 2011 aan een soortgelijke game! Achteraf blijkt dat dit niet het geval is en dat men in Mei 2012 is begonnen om War Inc. om te toveren naar Warz.Lasteraar schreef op zondag 11 november 2012 @ 22:52:
Want ?
Vandaar mijn mix-up.
Bron: http://dayzmod.com/forum/...st-liar-in-gaming-history
De discussie wie het eerst was etc. ach dat boeit mij voorderest niet zo. Waar de beide games gelijk in zijn:
- Grote open wereld
- Zombies
- Overleven
Dayz is veel meer hardcore, je begint met niets en je moet ingame je gear verzamelen en dood = dood en weer overnieuw beginnen.
Warz is veel meer arcade, je kunt wapens van te voren "kopen" en ik zie filmpjes voorbij komen met spelers welke een pompoen als helm op hebben. De graphics zijn mooier, de gameplay moet beter zijn maar persoonlijk voor mij is dit geen reden om de game te gaan spelen. Ik mis het echte survival gevoel bij Warz maar dat is mijn persoonlijke mening aan de hand van vele Youtube filmpjes welke ik bekeken heb.
Ik wacht lekker op de Dayz stand alone en ondertussen vermaak ik mij prima met de Dayz Arma mod.
Allo mensen,
Is de server ondertussen stabiel geworden of is het nog steeds laggy wanneer er meer als 15 mensen op spelen? Dat was namelijk de reden waarom ik naar een andere server was overgestapt. Die server zet er wazige mods op dus ben aan het kijken voor een alternatief.
Thanks!
Is de server ondertussen stabiel geworden of is het nog steeds laggy wanneer er meer als 15 mensen op spelen? Dat was namelijk de reden waarom ik naar een andere server was overgestapt. Die server zet er wazige mods op dus ben aan het kijken voor een alternatief.
Thanks!
Verwijderd
Gisteren met 30 man ingame hadden we last van de gevreesde rode ketting. Ik werd met 30 man ingame doodgeschoten en kwam na 4 min weer terug op de server. Tussen de 15 a 20 man is het prima speelbaar btw. Dat zijn de normale getallen van een doordeweekse avond
Mja jammer, hetzelfde als eerst dus.
Toen was het wel elke avond druk dus elke avond lag.
Snap niet waarom maxplayers dan niet gewoon word teruggebracht.
Want de lag maakt het feitelijk onspeelbaar.
Toen was het wel elke avond druk dus elke avond lag.
Snap niet waarom maxplayers dan niet gewoon word teruggebracht.
Want de lag maakt het feitelijk onspeelbaar.
Verwijderd
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt
Het is een heel stuk beter geworden, in de tijd dat jij nog op de server zat had je bij 15+ spelers er last van dat het soms wel 30 min duurde voordat je ingame was. Nu met 30 spelers duurde het 4 min. Op elke willekeurig moment dat ik nu join (ook met 15 a 20 spelers) is de loadingtijd ongeveer 30 seconden max!
30 man tegelijk online is uitzonderlijk, met 20 a 25 man online is er bijna geen lag. De performance van de server is bijhoorlijk verbeterd
De server is nog altijd geen dedicated-server, de GoT draait nog een paar weken op een gesponsorde server en daarna word er door Cyw00d en JoSchaap knopen doorgehakt. Zoals ik begrepen heb zijn er meerdere opties; maar tzt zal hier wel meer info over komen.
30 man tegelijk online is uitzonderlijk, met 20 a 25 man online is er bijna geen lag. De performance van de server is bijhoorlijk verbeterd
De server is nog altijd geen dedicated-server, de GoT draait nog een paar weken op een gesponsorde server en daarna word er door Cyw00d en JoSchaap knopen doorgehakt. Zoals ik begrepen heb zijn er meerdere opties; maar tzt zal hier wel meer info over komen.
Ok dat is fijn om te horen!
De loadtime maakt me niet zoveel uit als de ingame lag maar niet erg is.
Dat je een item 10x moet oppakken voordat je hem ook echt hebt.
Loot pas na 10 min spawned enzo.
De loadtime maakt me niet zoveel uit als de ingame lag maar niet erg is.
Dat je een item 10x moet oppakken voordat je hem ook echt hebt.
Loot pas na 10 min spawned enzo.
met uitzondering van evenementen (waarin 30 man ingame zit en er nogeens 5 proberen bij te komen) loopt de server goed. maar het is inderdaad een VPS (wel de zwaarste die ze hebben) en we komen er steeds vaker achter dat dit niet voldoende is.
zodra de sponsoring van TransIP tot een einde komt gaan we een knoop doorhakken mbt de toekomst van de chernarus server (de publics draaien elders maar staan er eigenlijk los van (dragen alleen de naam, maar zijn gewoon openbaar)
zodra de sponsoring van TransIP tot een einde komt gaan we een knoop doorhakken mbt de toekomst van de chernarus server (de publics draaien elders maar staan er eigenlijk los van (dragen alleen de naam, maar zijn gewoon openbaar)
Gewoon een idee maar zoals het destijds bij de GoT groep van BF3 geregeld was vond ik uitstekend. Paar mensen namen het adminnen en alles regelen op zich en de rest betaalde een heel klein beetje mee aan de server. Resultaat was: uitstekende servers waar vele plezier van hebben voor een lage prijs (als je het bekijkt als kosten per persoon).JoSchaap schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:18:
met uitzondering van evenementen (waarin 30 man ingame zit en er nogeens 5 proberen bij te komen) loopt de server goed. maar het is inderdaad een VPS (wel de zwaarste die ze hebben) en we komen er steeds vaker achter dat dit niet voldoende is.
Misschien is dat ook een optie om een goede private GoT server te regelen zodra de tijd bij TransIP over is?
kwam nog een leuk stukje stream tegen van het testen van de communitybuild (zit vast weer teamspeak geblaat doorheen dus mind the volume)
http://nl.twitch.tv/joschaap/c/1732377
Een beetje rondvliegen met de newly unlocked AN2 (hoop echt dat ze dit ding erin houden) en de 'landing autopilot' (je kunt doorspoelen, is uneditted stream content)
test later nog of ie lang doorvliegt op de autopilot als de piloot eject. helaas. hij zet meteen de motor uit en stort neer
en de reden dat ik altijd solo speel (vuurlinies en vrienden..)
http://nl.twitch.tv/joschaap/c/1732384
Een beetje rondvliegen met de newly unlocked AN2 (hoop echt dat ze dit ding erin houden) en de 'landing autopilot' (je kunt doorspoelen, is uneditted stream content)
test later nog of ie lang doorvliegt op de autopilot als de piloot eject. helaas. hij zet meteen de motor uit en stort neer
[ Voor 10% gewijzigd door JoSchaap op 12-11-2012 16:28 ]
Verwijderd
Inderdaad, die An2 en AH6 zijn leuke toevoegingen. Vooral de AH6 dan, lekker manouvreerbaar helicoptertjeJoSchaap schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:23:
kwam nog een leuk stukje stream tegen van het testen van de communitybuild (zit vast weer teamspeak geblaat doorheen dus mind the volume)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2012 19:13 . Reden: Oh, en iemand die 'n planetside 2 beta key wil? DM me... ]
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht