Ik ging vanavond dood omdat ik eigenwijs was.. ik zat met beuker19 in een bus toen ik een traktor zag staan in een schuur (roze
) bij Scary, maar de fuel tank was rood dus ik wist dat er een grote kans was dat het kapot ging.. heb echter toch nog heel tijdje lol mee gehad totdat die ontplofde haha!
Verwijderd
Update battleeye en anders ff kijke welke dayz versie jij hebt geinstalleerd en welke versie de server gebruikt.Standby schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 23:29:
[...]
Hier nog 1.... Probeer al van alles, maar niets werkt
1.7.2.5 is de nieuwste, sommige servers runnen nog 1.7.2.4 omdat je hier wel nog tenten en vehicles kan saven, bij 1.7.2.5 is dat bugged.
Dankje wel !Ircghost schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:26:
Ik ging vanavond dood omdat ik eigenwijs was.. ik zat met beuker19 in een bus toen ik een traktor zag staan in een schuur (roze) bij Scary, maar de fuel tank was rood dus ik wist dat er een grote kans was dat het kapot ging.. heb echter toch nog heel tijdje lol mee gehad totdat die ontplofde haha!
Dankzij jou heb ik een knife en matchbox. Kon er maar geen één vinden ( x aantal uur ) en zat al aardig low on blood. En bedankt voor de jerrycan !
Ik heb sinds gister Dayz, maar ben nog redelijk watje als het gaat om risico nemen om spullen te jatten tussen de zombies. Want ik heb nog niks qua verdedigingswapen
Volvo V40 T3 MY13
De Tips : RennenRikvdlee schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:45:
Ik heb sinds gister Dayz, maar ben nog redelijk watje als het gaat om risico nemen om spullen te jatten tussen de zombies. Want ik heb nog niks qua verdedigingswapen
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Haha, zo word alles wel makkelijker ja. Maar rennen trekt er toch meer aan?
Volvo V40 T3 MY13
Verwijderd
Je kan harder rennen dan zeds en als je even ergens naar binnengaat ben je het meeste weer kwijt.Rikvdlee schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 01:08:
[...]
Haha, zo word alles wel makkelijker ja. Maar rennen trekt er toch meer aan?
Ik ren meestal gewoon als een dolle overal doorheen om te kijken of er wat interessants te looten is en heb totaal geen last van de zombies.
http://nl.twitch.tv/joschaap/b/329109472?t=3m05s
deze twee hadden haast een ban aan hun broek, lars en co.
een granaat naar iemand gooien in de friendly zone?
t is dat ik verder gewoon een leuke avond had..
backpacktheft wilde kennelijk niet lukken..
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ik zal ook maar eens gezellig in de server komen 
teminsten als ik eerst 1.7.2.5 aan de praat krijg -.-
wat heb je nu eigenlijk nodig om deze game te spelen? of zijn er ook private servers?
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
ik zie dayz niet in die launcher tool
maar dayz map in beide geplaatst; geen addon
en als ik arrowhead opstart, kan ik 'm ook niet selecteren bij expensions.
heb wel een <Arrowhead map>/Expension/Addons/@DayZ/<Hier die files> folderZorg voor de volgende structuur <Arrowhead map>/Addons/@DayZ/<Hier die files> (DayZ installer doet dit zelf, maar het is altijd handig om te weten waar de files staan)
maar dayz map in beide geplaatst; geen addon
en als ik arrowhead opstart, kan ik 'm ook niet selecteren bij expensions.
Ik heb de laatste versie van battleeye en ik kan ook gewoon inloggen op de server, maar hij blijft op het allerlaatste moment hangen op loading, dus dat moet ik nog even oplossen.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:39:
[...]
Update battleeye en anders ff kijke welke dayz versie jij hebt geinstalleerd en welke versie de server gebruikt.
1.7.2.5 is de nieuwste, sommige servers runnen nog 1.7.2.4 omdat je hier wel nog tenten en vehicles kan saven, bij 1.7.2.5 is dat bugged.
Blaat het niet dan schaapt het niet
Verwijderd
Via Dayz commander kun je updaten naar 1.7.2.5coolzerox schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 01:49:
Ik zal ook maar eens gezellig in de server komen
Ghehe, het is voornamelijk dat we ons verveelden, wisten dat we in de friendly zone zaten en iemand met een LMG wilden laten schrikken.JoSchaap schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 01:31:
http://nl.twitch.tv/joschaap/b/329109472?t=3m05s
Is wel gelukt denk ik zo hè?
Haha geen probleem, ik ben graag een leverancier! Sorry voor de verder matige loot, maar had geen geluk bij de military spawns dus kon maar niks leuks vindenjterpstra schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:45:
[...]
Dankje wel !
Dankzij jou heb ik een knife en matchbox. Kon er maar geen één vinden ( x aantal uur ) en zat al aardig low on blood. En bedankt voor de jerrycan !
Ben ook al tijdje bezig met DayZ op verschillende servers maar heb altijd solo gespeeld.
Nu zag ik Cywoods server en vond die friendly zone wel erg tof, normaal is het altijd chaos in cherno en elektro. Het is verfrissend om is een keer niet altijd op je hoede te moeten zijn.
Mijn ign = Gloep
@Ircghost, bedankt voor de hulp op het dak van het hospital in cherno!
@anderen:
Ik heb diverse items in de 'aanbieding':
- Bloed
- MP5SD mag
- 2x DMR mag
- antibiotica
- eten/drinken
Ik ben uitgelogd in cherno op het dak van het noordelijke hospital (bij de appartementen).
Als je iets wilt hebben laat hier even weten en dan kunnen we even kijken wanneer ik in kan loggen.
Nu zag ik Cywoods server en vond die friendly zone wel erg tof, normaal is het altijd chaos in cherno en elektro. Het is verfrissend om is een keer niet altijd op je hoede te moeten zijn.
Mijn ign = Gloep
@Ircghost, bedankt voor de hulp op het dak van het hospital in cherno!
@anderen:
Ik heb diverse items in de 'aanbieding':
- Bloed
- MP5SD mag
- 2x DMR mag
- antibiotica
- eten/drinken
Ik ben uitgelogd in cherno op het dak van het noordelijke hospital (bij de appartementen).
Als je iets wilt hebben laat hier even weten en dan kunnen we even kijken wanneer ik in kan loggen.
Verwijderd
Ik ben op zoek naar ammo voor mijn http://dayzdb.com/database/svd-camo 
Ik switchte hem met mijn M4A3 CCO maar blijkbaar niet genoeg vrije slots in mn inventory oid, ik was al mn ammo van mn svd kwijt

Ik switchte hem met mijn M4A3 CCO maar blijkbaar niet genoeg vrije slots in mn inventory oid, ik was al mn ammo van mn svd kwijt

Crashed heli sites vinden
of naar NW airfield. Have fun
Verwijderd
Mja laat die standalone versie van Dayz maar snel uitkomen met deze gare bugsspookz0r schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:47:
Crashed heli sites vindenof naar NW airfield. Have fun
t was met name irritant. eng vond ik dayz alleen de eerste twee dagenThijs1987 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 10:23:
[...]
Ghehe, het is voornamelijk dat we ons verveelden, wisten dat we in de friendly zone zaten en iemand met een LMG wilden laten schrikken.
Is wel gelukt denk ik zo hè?
Haha die arme Thijs. Ik zie mijn hele eigen speech ook in beeld, en al die tijd zat jij al achter Thijs aan te sluipen.
Ghehe, nice!
Terecht ook wel, was niet op aan het letten om eerlijk te zijn.
Edit: Overigens echt een bizarre run, was samen met m'n broertje rustig de hangars op NWA aan het looten toen hij opeens 20+ zombies aggro'de zonder reden (waren crouched), dus hij bewusteloos, ik proberen die zombies van hem af te knallen, gaat de hitdetection kutten.
Enfin, hij dood en ik maar een beetje de rest looten en firestation inrennen om de resterende zombies van me af te krijgen.
Toen kwam Iryl om de hoek kijken

[ Voor 43% gewijzigd door Thijs1987 op 19-08-2012 13:41 ]
Ik verwacht geen grote verbeteringVerwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:51:
[...]
Mja laat die standalone versie van Dayz maar snel uitkomen met deze gare bugsook al m'n tent vol met spullen weg jeej jeej.
[ Voor 12% gewijzigd door spookz0r op 19-08-2012 13:25 ]
Pff, wil ik even in en uitloggen om mijn locatie op de server te saven krijg ik het hele spel niet meer aan! Sorry voor diegene met wie ik was
Download anders de sixupdater, dan wordt het een stuk makkelijker (wel minder tweakerachtighimlims_ schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:25:
i give up, met gister erbij ruim 10u tevergeefs aan 't kloten geweest om mod te spelen, i gieve up. wacht wel tot het een 'echte' game wordt.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik vind Dayz Commander een stuk lekkerder werken tbh.Outerspace schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:33:
[...]
Download anders de sixupdater, dan wordt het een stuk makkelijker (wel minder tweakerachtig).
Bij mij is het uiteindelijk gelukt met dayz commander.himlims_ schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:25:
i give up, met gister erbij ruim 10u tevergeefs aan 't kloten geweest om mod te spelen, i gieve up. wacht wel tot het een 'echte' game wordt.
Je kan dan heel makkelijk naar oudere versie's downgraden, wat bij mij het probleem was.
Ik kan dit zeker aanraden
Blaat het niet dan schaapt het niet
ArmA 2 Launcher ftwThijs1987 schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 13:41:
[...]
Ik vind Dayz Commander een stuk lekkerder werken tbh.
Verder update ik ook handmatig.
[ Voor 7% gewijzigd door spookz0r op 19-08-2012 14:33 ]
Ik ook, werkt bij mij altijd zonder problemen.spookz0r schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:33:
[...]
ArmA 2 Launcher ftw
Verder update ik ook handmatig.
Winst = Papie = ZeroT0ne
Voor mensen die handmatig te moeilijk vinden kan ik DayZ commander ook zeker aanraden. Ik heb daarvoor een tijdje Six Launcher gebruikt en ik vind de commander prettiger werken.. vooral de "Versions" functie is ideaal.
Vanaf het terras in Breda
[ Tesla MIG MYP ]
Dan zal ik binnenkort ook maar overstappen. Gelukkig is die GoT server nog prima te benaderen vanaf de Six Launcher, ben niet een type die veel overstapt van servers om zodoende het een en ander te ontwijken.
Ingame name: Out.
Ingame name: Out.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik log net in, ben ik dood en sta in de debug plainsCyw00d schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:40:
Voor mensen die handmatig te moeilijk vinden kan ik DayZ commander ook zeker aanraden. Ik heb daarvoor een tijdje Six Launcher gebruikt en ik vind de commander prettiger werken.. vooral de "Versions" functie is ideaal.
Na een herstart een fresh spawn, instant karma i guess.
Heb wel mijn progress gehouden, zombies killed etc.
Hoop dat dit niet vaker voorkomt.
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
Wat zijn jullie favoriete wapens, en welke hebben jullie nog nooit te pakken gekregen?
Om eerlijk te zijn vindt ik de M14 AIM sniper rifle wel het meest tof.
Het gekke is dat ik deze gun liever over de m1017 of AS50 kies.
Maar het heeft zo echt z'n voordeel om 20 kogels te hebben ipv 5-10.
Het lijk ook wel of de kogel in een M14 AIM een kortere bullet time heeft dan de DMR sniper zelf.
En DMR mags zijn makkelijker te vinden.
Als pistool gebruik ik de m1911.
Ook lekker makkelijk mags voor te vinden, en revolver ammo kan er ook in.
Ik vind de PDW/Uzi echt helemaal niks. Ik vind die ironsight er van zo irritant.
Het lijk ook wel of de kogel in een M14 AIM een kortere bullet time heeft dan de DMR sniper zelf.
Ik vind de PDW/Uzi echt helemaal niks. Ik vind die ironsight er van zo irritant.
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
@Delukz, bedankt voor je bus
Wel beetje laffe disconnect he haha!
NPIrcghost schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:44:
@Delukz, bedankt voor je busWel beetje laffe disconnect he haha!
Die bus heb ik ook maar onder een boom gevonden rond NW airfield
M14 AIM als primary, SVD als sniperfinniespin schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 15:36:
Wat zijn jullie favoriete wapens, en welke hebben jullie nog nooit te pakken gekregen?
G17 als pistool
Winst = Papie = ZeroT0ne
Ik heb de bus weer teruggeplaatst!
Verwijderd
Thnx dude ^^, nochtans, ik had m'n bus ergens anders gesaved...Ircghost schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:23:
Ik heb de bus weer teruggeplaatst!
SVD ammo is wel heel rare!Winst schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:01:
[...]
M14 AIM als primary, SVD als sniper
G17 als pistool
Ik persoonlijk heb nog nooit een SVD ammo loot gezien.
Heb 1x een persoon gedood die het had.
Die had ook maar iets van 3 mags.
EDIT:
G17 is ook wel een goede sec.
Vind je vaak ook wel genoeg ammo voor.
[ Voor 10% gewijzigd door finniespin op 19-08-2012 17:49 ]
i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q
Svd wil je ook niet vinden want het is de meest lastige sniper die er is op afstand.finniespin schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 17:49:
[...]
SVD ammo is wel heel rare!
Ik persoonlijk heb nog nooit een SVD ammo loot gezien.
Heb 1x een persoon gedood die het had.
Die had ook maar iets van 3 mags.
EDIT:
G17 is ook wel een goede sec.
Vind je vaak ook wel genoeg ammo voor.
SVD lastig? Heel niet. Zelfs geen rangefinder nodig met dat ding
Ik had iemand op geschat 300m point blank neer geschoten met een M14 AIM
Net vandaag een mooie run gehad met Gammro, geen idee hoe we samen zijn begonnen maar gebeurde in Elektro.. geen geweldige loot gevonden maar we hebben wel een bus gehad, gewisseld voor auto.. bij een refuel kwamen we een boot tegen (niks mee gedaan) en ook nog een traktor tegen gekomen
. 6 uur later, kak wat is het alweer laat
.
Schaap.
De server heb je toch net gereset ?
Duurt ongelovelijk lang voordat ik erin zit " Loading.... "
Verwijderd
Ik werd dus niet uit de server gesmeten, dus volgens mij is er geen restart geweest...jterpstra schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:39:
Schaap.
Ik hoop trouwens restart en niet een reset, heb net een volgestouwde auto gesaved.
*EDIT: Waarom is mijn hele gear verdwenen uit de auto..!?
[ Voor 27% gewijzigd door Ircghost op 19-08-2012 20:08 ]
Omdat auto's niet goed spullen opslaan; gebruik in cyw00d' server tenten.Ircghost schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 18:49:
Ik hoop trouwens restart en niet een reset, heb net een volgestouwde auto gesaved.
Winst = Papie = ZeroT0ne
hoe kom ik in de server zit namelijk wachtwoord op ?
kan iemand die mij pm of gaat dat anders ? thnx
kan iemand die mij pm of gaat dat anders ? thnx
Verwijderd
LU286
94.242.227.186:2342
Veteran mode
50 slots
24/7 uptime
Geen nametags
Hive server
Versie 1.7.2.5
Restart elke 6 uur
Geen hackers
Voor de mensen die nog een server zoeken
Veteran mode
50 slots
24/7 uptime
Geen nametags
Hive server
Versie 1.7.2.5
Restart elke 6 uur
Geen hackers
Voor de mensen die nog een server zoeken
Ik ben opzoek naar een groepje waar ik met mee kan doen.
Het liefst een groepje welke lekker op andere survivors hunten en high grade loot spots looten (NW Airfield, Stary e.d.)
Loop zelf rond te banjeren met een L85 i.c.m. een AS50 en een M1911. Heb NVG en Range en alle andere benodigde tools. Ben dus top gegeared.
De reden waarom ik niet alleen wil spelen is omdat je dan niet echt tactisch kan handelen (bijv. iemand die spot, iemand die sniped en paar gasten die looten o.i.d.) want ik wil het spelletje wel beetje serieus spelen als in zo min mogelijk doodgaan en al helemaal niet me gear verliezen als het ff kan
Hoor het wel
Het liefst een groepje welke lekker op andere survivors hunten en high grade loot spots looten (NW Airfield, Stary e.d.)
Loop zelf rond te banjeren met een L85 i.c.m. een AS50 en een M1911. Heb NVG en Range en alle andere benodigde tools. Ben dus top gegeared.
De reden waarom ik niet alleen wil spelen is omdat je dan niet echt tactisch kan handelen (bijv. iemand die spot, iemand die sniped en paar gasten die looten o.i.d.) want ik wil het spelletje wel beetje serieus spelen als in zo min mogelijk doodgaan en al helemaal niet me gear verliezen als het ff kan
Hoor het wel

Ligt eraan op welke serverHatsjoe schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 21:47:
Ik ben opzoek naar een groepje waar ik met mee kan doen.
Hoor het wel
Winst = Papie = ZeroT0ne
Er zijn 4500 servers, maak me daar echt niet druk om. Gewoon servers welke op dat moment geschikt zijn voor hetgeen wat we gaan doen.
Verwijderd
Er is iemand aan het snipen met een CZ550 of DMR die niet eens de ballen heeft om te zeggen dat ie me killed... -.-
Dat zijn bugs in de huidige versie van het spel.. ik kan hem wellicht updaten (dayz) mss dat de nieuwe versie dit ooplost, zal er eens naar kijken.
[ Tesla MIG MYP ]
Wat is daar raar aan? Hij moet dus zeggen, "heey Rienspy, ik ga je killen met me sniper" voordat ie je schiet?Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:18:
Er is iemand aan het snipen met een CZ550 of DMR die niet eens de ballen heeft om te zeggen dat ie me killed... -.-
Nee, Rienspy roept "ik ben friendly" en schiet dan degene bij hem neer, vervolgens is hij boos dat hij zelf wordt uitgeschakeldHatsjoe schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:30:
[...]
Wat is daar raar aan? Hij moet dus zeggen, "heey Rienspy, ik ga je killen met me sniper" voordat ie je schiet?
Tja, had ie eigenlijk wel kunnen weten. Zolang je niet met die persoon op TS of Ventrilo of wat dan ook zit, is ie niet te vertrouwen. En dat friendly roepen heeft al helemaal geen zin. Het beste ontwijk je gewoon andere spelers, of schiet ze neer.atlantisx schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:33:
[...]
Nee, Rienspy roept "ik ben friendly" en schiet dan degene bij hem neer, en is dan boos dat hij wordt uitgeschakeld.
Verwijderd
Neen, het is redelijk anders gegaan:atlantisx schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:33:
[...]
Nee, Rienspy roept "ik ben friendly" en schiet dan degene bij hem neer, vervolgens is hij boos dat hij zelf wordt uitgeschakeld.
Ik liep over NWA omdat ik aggro had en ik dacht dat er alleen maar friendly's in de buurt waren, dan val ik oppens flauw (=eerste shot), vervolgens kan ik weer rechtstaan, dat doe ik ook, en dan sprint ik gezellig al zigzaggend terwijl ik roep "Friendly, niet schieten", die gast kan redelijk wat snipen want opeens heeft die me een tweede keer mee en ik dood...
Nu had ik een vriend die dichtbij stond en vroeg ik 'm om m'n lijk in de gaten te houden omdat de killer die misschien zou komen looten, en jawel hoor: Illuzion komt daar gezellig naast mijn lijk staan. Mijn vriend schiet die gast dus neer (Illuzion dus) en ik helemaal overtuigd dat het hem was (aangezien m'n vriend Illuzion ging looten, Illusion had een CZ550, en m'n vriend woord ook niet neergeschoten als die bij m'n lijk stond).
Dus loop ik terug naar NWA, vind onderweg een gillie in de bus van Zandpad, en bij NWA sukkel ik enorm met artifacts. Oppeens zie ik dus een gast voor me sluipen, ik vraag wie bij NWA is, maar krijg geen antwoord (best wel logisch). Ik stond 5 meter van die gast vandaan met m'n AKM en vraag in de public wie er toevallig bij control tower is, dan maakt Illuzion zich bekend dat hij die is. Ik zeg dat ik vriendly ben om alleen m'n AKM lekker op z'n hoofd te richten met die artifacts en boom headshot... Ik sta op en loop naar m'n lijk dat wat verder ligt omdat ik aggro heb, en ik dacht dat het gevaar geweken was (m'n killer was dood dus...) dan ben ik aan het lopen over het veld,zelfde scenario als in het begin: ik oppeens bewusteloos, sta recht, zigzag, bam, you are dead.
Neen, hij mag wel op z'n minst zeggen wie hij is. Ik ben een sportief persoon en ik vind het echt niet erg dat hij me doodschiet, daar draait DayZ tenslotte om. Alleen het feit dat ik de chat zit te spammen met "Wie schoot mij dood?", en dat die persoon gewoon de ballen niet heeft om te zeggen "Dat was ik." maakt dat ik hem nu ongeveer als de grootste lafaard op aarde zie.Hatsjoe schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 23:30:
[...]
Wat is daar raar aan? Hij moet dus zeggen, "heey Rienspy, ik ga je killen met me sniper" voordat ie je schiet?
Nu het feit dat de server voor een groot deel friendly is was zo leuk voor mij, oke er was een PvP gebied, en eens ik die in was ben ik ook wel op m'n hoede, maar dat er dan zulke mensen zijn die gewoon zitten campen op de NWA stoot mij eerlijk gezegd een beetje af dan...
Ook heb ik een klein vermoeden dat die persoon hackte, ik ben niet bepaal snel met hackusations, maar nu twijfel ik. Die persoon kon me redelijk goed neerknallen ookal was ik aan het zigzaggen, en nadat ik dus voor de tweede keer dood ging wou ik ook Deurmat helpen omdat die een gebroken een had bij Mogilevka. Ik heb al wat morphine bij dus loop ik die richting uit en als ik Mogilevka nader, zie ik op de heuvel verderop een soort schim die er verdacht sterk uitzag als een crouched persoon. Als ik dan verderloop dan verdwijnt de schim omdat de bomen beginnen te renderen... (Oke, het kon evengoed een struik zijn geweest en een goede schutter, maar er staat niet voor niets een hacked FBI wagentje bij Novi Lug...)
Daarnaast heb ik ook het vermoeden dat Illuzion ook samenspeelde met iemand, immers toen hij m'n lijk ging looten werd die niet beschoten door de sniper...
Korte samenvatting: rare history waarbij er iemand de moed niet heeft om zichzelf bekend te maken, zielig persoontje, maar het maakt me ook geen bal meer uit....
Ah zo, jah dat is dan wel kut ja.
Ben niet gewend dat Global Chat aanstaat dus dacht daar niet aan. Maar sowieso nooit over het open lopen, ook al is 99% van de server friendly. Het enige wat nodig is is één huftertje en je bent dood.
Verwijderd
Doe ik ook niet normaal gezien als er zeds zijn gespawned die niet van mij zijn, maar angezien m'n vriend in de buurt was dacht ik dat het safe was...Hatsjoe schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:53:
[...]
Ah zo, jah dat is dan wel kut ja.
Ben niet gewend dat Global Chat aanstaat dus dacht daar niet aan. Maar sowieso nooit over het open lopen, ook al is 99% van de server friendly. Het enige wat nodig is is één huftertje en je bent dood.
Het was safe, tot jullie begonnen te schieten, toen was het weapons freeVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:55:
[...]
Doe ik ook niet normaal gezien als er zeds zijn gespawned die niet van mij zijn, maar angezien m'n vriend in de buurt was dacht ik dat het safe was...
Zoals je zelf al zei toen ik je body zag ging ik hem looten. Op dit moment werdt er niet op mij geschoten indeed door de sniper (DMR), maar je vriend zag me en schoot me dood. Je vriend loote mijn body en werd ook niet door de DMR gekilled. Vervolgens ren ik sinds spawn achter je aan naar de airfield en raak je 500 meter voor de airfield kwijt wegens zombie aggro. Ik wist dus dat er een speler rond de airfield zou zijn maar kon je niet zien wegens je cammo. Dan roep je als er iemand rond de tower zit die friendly is, zeg ik dat ik het ben en dat ik friendly ben. Op datzelfde moment was ik iemand aan het uitleggen in chat hoe hij zijn artifacts kon fixen ik zie je achter me en je killed. Maakt me toch niet uit had toch geen drol. Maar door je schot kon die sniper je vinden en spreek je over hacks. Die akm geeft overduidelijk je positie weer.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:22:
[...]
Neen, het is redelijk anders gegaan:
Ik liep over NWA omdat ik aggro had en ik dacht dat er alleen maar friendly's in de buurt waren, dan val ik oppens flauw (=eerste shot), vervolgens kan ik weer rechtstaan, dat doe ik ook, en dan sprint ik gezellig al zigzaggend terwijl ik roep "Friendly, niet schieten", die gast kan redelijk wat snipen want opeens heeft die me een tweede keer mee en ik dood...
Nu had ik een vriend die dichtbij stond en vroeg ik 'm om m'n lijk in de gaten te houden omdat de killer die misschien zou komen looten, en jawel hoor: Illuzion komt daar gezellig naast mijn lijk staan. Mijn vriend schiet die gast dus neer (Illuzion dus) en ik helemaal overtuigd dat het hem was (aangezien m'n vriend Illuzion ging looten, Illusion had een CZ550, en m'n vriend woord ook niet neergeschoten als die bij m'n lijk stond).
Dus loop ik terug naar NWA, vind onderweg een gillie in de bus van Zandpad, en bij NWA sukkel ik enorm met artifacts. Oppeens zie ik dus een gast voor me sluipen, ik vraag wie bij NWA is, maar krijg geen antwoord (best wel logisch). Ik stond 5 meter van die gast vandaan met m'n AKM en vraag in de public wie er toevallig bij control tower is, dan maakt Illuzion zich bekend dat hij die is. Ik zeg dat ik vriendly ben om alleen m'n AKM lekker op z'n hoofd te richten met die artifacts en boom headshot... Ik sta op en loop naar m'n lijk dat wat verder ligt omdat ik aggro heb, en ik dacht dat het gevaar geweken was (m'n killer was dood dus...) dan ben ik aan het lopen over het veld,zelfde scenario als in het begin: ik oppeens bewusteloos, sta recht, zigzag, bam, you are dead.
[...]
Neen, hij mag wel op z'n minst zeggen wie hij is. Ik ben een sportief persoon en ik vind het echt niet erg dat hij me doodschiet, daar draait DayZ tenslotte om. Alleen het feit dat ik de chat zit te spammen met "Wie schoot mij dood?", en dat die persoon gewoon de ballen niet heeft om te zeggen "Dat was ik." maakt dat ik hem nu ongeveer als de grootste lafaard op aarde zie.
Nu het feit dat de server voor een groot deel friendly is was zo leuk voor mij, oke er was een PvP gebied, en eens ik die in was ben ik ook wel op m'n hoede, maar dat er dan zulke mensen zijn die gewoon zitten campen op de NWA stoot mij eerlijk gezegd een beetje af dan...
Ook heb ik een klein vermoeden dat die persoon hackte, ik ben niet bepaal snel met hackusations, maar nu twijfel ik. Die persoon kon me redelijk goed neerknallen ookal was ik aan het zigzaggen, en nadat ik dus voor de tweede keer dood ging wou ik ook Deurmat helpen omdat die een gebroken een had bij Mogilevka. Ik heb al wat morphine bij dus loop ik die richting uit en als ik Mogilevka nader, zie ik op de heuvel verderop een soort schim die er verdacht sterk uitzag als een crouched persoon. Als ik dan verderloop dan verdwijnt de schim omdat de bomen beginnen te renderen... (Oke, het kon evengoed een struik zijn geweest en een goede schutter, maar er staat niet voor niets een hacked FBI wagentje bij Novi Lug...)
Daarnaast heb ik ook het vermoeden dat Illuzion ook samenspeelde met iemand, immers toen hij m'n lijk ging looten werd die niet beschoten door de sniper...
Korte samenvatting: rare history waarbij er iemand de moed niet heeft om zichzelf bekend te maken, zielig persoontje, maar het maakt me ook geen bal meer uit....Morgen kijk ik es wat er met m' public char zou zijn gebeurt
Wel te grappig dat je dus 2x achter elkaar door de DMR gedood bent
Verwijderd
Mees : ik en schaap hebben je wagen even ergens heen gereden. Ik heb je GPS bij me, verder zit alles in de Ural.
@mees, je lichaam lag echt op een kutplek
ik moest mezelf omdopen tot dedicated zombie-afleiding zodat we je zooi konden redden 
toch tricky in de pvp zone met 2 voertuigen iemand zn gear redden
mocht iemand nog rangefinder en nvg over hebben let me know, hele middag lucky barracks geloot maar niet gevonden
volgens mij is dat het enige dat ik nog mis?

oja ik heb het arsenaal in je ural ff 1 voor 1 uitgeprobeerd voor ik stopte met spelen. leuk om eens verschillen te testen
maar mn m249 SAW bevalt nog het best
toch tricky in de pvp zone met 2 voertuigen iemand zn gear redden
mocht iemand nog rangefinder en nvg over hebben let me know, hele middag lucky barracks geloot maar niet gevonden
volgens mij is dat het enige dat ik nog mis?
oja ik heb het arsenaal in je ural ff 1 voor 1 uitgeprobeerd voor ik stopte met spelen. leuk om eens verschillen te testen
[ Voor 41% gewijzigd door JoSchaap op 20-08-2012 08:39 ]
Je mist ook een normale flashlight.
[ Voor 136% gewijzigd door Sagaris op 20-08-2012 08:28 ]
Verwijderd
Gister ook gezellig op de server zitten spelen, we zijn met zijn 2en over het algemeen en zijn nog heel erg van het sluipen en alles onderzoeken omdat het nog nieuw is. We krijgen het steeds beter door en beginnen ook de high loot areas the ontdekken.
Al met al vind ik het erg vet! Zeker op de tweakers server waar ook nog wat friendly is (Thanks Rienspy voor de morphine en hoop dat de mountain dew lekker was
), meteen geleerd dat ik niet zonder Morphine rond moet baggeren in toiletten...
Heb alleen nog geen tent ofzo kunnen vinden en nog niet helemaal duidelijk hoe en welke auto's te repareren zijn. Maar we komen er wel!
Al met al vind ik het erg vet! Zeker op de tweakers server waar ook nog wat friendly is (Thanks Rienspy voor de morphine en hoop dat de mountain dew lekker was
Heb alleen nog geen tent ofzo kunnen vinden en nog niet helemaal duidelijk hoe en welke auto's te repareren zijn. Maar we komen er wel!
De vehicle en tent spawn bug is een issue uit 1.7.2.5, de enige oplossing die ik kan vinden is teruggaan naar 1.7.2.4 maar daar zijn weer andere bugs, ik werk met meeste stemmen gelden, dus laat maar weten wat jullie willen. Ik stem voor, zo weinig mogelijk restarts en wachten op 1.7.2.6?
[ Tesla MIG MYP ]
Wat zijn eigenlijk de meest irritante bugs van 4 tov 5?
Changelog 1.7.2.5:
http://dayzhq.com/update/1.7.2.5/
http://dayzhq.com/update/1.7.2.5/
[ Tesla MIG MYP ]
humanity is ook buggy, je start met 2500 maar binnen een uur heb je nog maar 700 over en dat is incl 4 blood transfusies 
persoonlijk vind ik 1.7.2.5 wel fijn op die bugjes na. gewoon zo min mogelijk restarts dan maar.
wel zou ik graag als admin toegang tot de killfeed hebben (puur voor kills in safezones)
of een map van spelers in de safezone (in en uitgelogd)

persoonlijk vind ik 1.7.2.5 wel fijn op die bugjes na. gewoon zo min mogelijk restarts dan maar.
wel zou ik graag als admin toegang tot de killfeed hebben (puur voor kills in safezones)
of een map van spelers in de safezone (in en uitgelogd)
1.7.2.4 werkt zoveel beter. Onze dedicated server heb ik pas ook gedowngrade. DayZ zonder tenten/vehicles saven is echt nutteloos en niet meer leuk om te spelen.Cyw00d schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 09:58:
De vehicle en tent spawn bug is een issue uit 1.7.2.5, de enige oplossing die ik kan vinden is teruggaan naar 1.7.2.4 maar daar zijn weer andere bugs, ik werk met meeste stemmen gelden, dus laat maar weten wat jullie willen. Ik stem voor, zo weinig mogelijk restarts en wachten op 1.7.2.6?
Overigens komen er weinig bugs terug in 1.7.2.4, helemaal niks van te merken. Grafische glitches kreeg ik bijv nog steeds superveel in 1.7.2.5.
[ Voor 11% gewijzigd door BioHazard op 20-08-2012 10:09 ]
Poll: Wat moet de GoT server doen?
• Blijven bij versie 1.7.2.5 en proberen zo weinig mogelijk restarts te maken, bij elke restart worden tenten en vehicles geleegd. En dus wachten op 1.7.2.6
• Downgraden naar 1.7.2.4 zodat deze bugs opgelost zijn (Let wel: Hier komen oudere bugs voor terug, wellicht minder relevante bugs).
• Geen mening

Ook een poll maken? Klik hier
• Blijven bij versie 1.7.2.5 en proberen zo weinig mogelijk restarts te maken, bij elke restart worden tenten en vehicles geleegd. En dus wachten op 1.7.2.6
• Downgraden naar 1.7.2.4 zodat deze bugs opgelost zijn (Let wel: Hier komen oudere bugs voor terug, wellicht minder relevante bugs).
• Geen mening
Ook een poll maken? Klik hier
[ Tesla MIG MYP ]
Zelf de bugs fixen? 
Maar ik vind het allebei(.4 of .5) best, alleen wil ik wel 2x per dag een restart.
Maar ik vind het allebei(.4 of .5) best, alleen wil ik wel 2x per dag een restart.
Winst = Papie = ZeroT0ne
cyw00d is het niet een idee om de boel over te gooien op een dedi in amsterdam?
heb er nog een 'oud besje' draaien maar allicht voldoende voor de private hive? (je upc lijn gaf gister tot 6 maal toe pings over de 500 aan iedereen)
is een oud XP machientje in AMS-DC2 (kpn)
- Xeon 3.2Ghz
- 3,5 GB Ram
- 68,3 GB Seagate ST373207LC SCSI HDD
- 100Mbit FD (geen limieten/beperkingen)
zoniet dan ga ik eens klooien met een lingor setup
heb er nog een 'oud besje' draaien maar allicht voldoende voor de private hive? (je upc lijn gaf gister tot 6 maal toe pings over de 500 aan iedereen)
- Xeon 3.2Ghz
- 3,5 GB Ram
Lijkt me wellicht een goed idee, is het ook mogelijk dat je een web gedeelte draait? (PHP apache?). MySQL server wordt gedraait door het spel. Ik ben namelijk bezig met een web-admin gedeelte om de server te beheren voor admins. En wellicht dat het beter is als je daar server 2008 op draait of Virtualbox (Dan kun je mijn image gewoon draaien, aangezien ik mijn server in virtualbox draai).JoSchaap schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:27:
- Xeon 3.2Ghz
- 3,5 GB Ram
[ Tesla MIG MYP ]
Als het een oud beestje is weer ik niet of het wel een verstandige keuze is..JoSchaap schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:59:
t is echt een oud besje en ik kan er fysiek niet bij helaas
allicht moet ik er eerst zelf even op testen
[ Tesla MIG MYP ]
Verwijderd
Waarom spelen jullie niet op mijn server? Eigen server bouwen is best gaar en loopt niet lekker als er meer dan 20 spelers joinen.JoSchaap schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 10:27:
- Xeon 3.2Ghz
- 3,5 GB Ram
LU286
Ik heb een hive server die 24/7 draait, 4 restarts per dag.
50 slots (genoeg ruimte voor iedereen)
Veteran (geen nametags)
actieve admins die hackers bannen (nog geen 1 hacker gezien)
Omdat de insteek heel anders is, friendly zone voornamelijk is iets wat mensen graag zien. Plus dit is een echte 'GoT' server, en ik vind hem nog redelijk draaien.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:08:
[...]
Waarom spelen jullie niet op mijn server? Eigen server bouwen is best gaar en loopt niet lekker als er meer dan 20 spelers joinen.
LU286
Veteran (geen nametags)
[ Tesla MIG MYP ]
na mn vakantie ga ik met XS4ALL in gesprek over de toekomst van XS4Games daarnaa weet ik of er nieuwe servers komenCyw00d schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:00:
[...]
Als het een oud beestje is weer ik niet of het wel een verstandige keuze is..
omdat ik ff klaar ben met de mentaliteit op de 'hive' serversVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:08:
[...]
Waarom spelen jullie niet op mijn server? Eigen server bouwen is best gaar en loopt niet lekker als er meer dan 20 spelers joinen.[..]
bovendien bevalt het safezone idee me wel
[ Voor 36% gewijzigd door JoSchaap op 20-08-2012 11:22 ]
Daarnaast draait hij stabiel. Ik heb het idee dat de lagspikes gekoppeld zijn aan het feit dat de livekaart erbij wordt gehaald en met name als er gezoomd wordt. Juist het idee van een gecontroleerde safezone en gescheiden van de rest van de wereld maakt het leuker om samen te werken!Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:08:
[...]
Waarom spelen jullie niet op mijn server? Eigen server bouwen is best gaar en loopt niet lekker als er meer dan 20 spelers joinen.
LU286
Veteran (geen nametags)
Trouwens, ik heb het gevoel dat de map gedeeld is? Ik heb oppeens vandaag staan: laffe sniper op NW airfield
Verwijderd
Even een vraagje over die private hive van cywood, ik heb versie 1.7.2.5 zoals de server, en beta versie 95913, kan ik met deze beta versie aanmelden? aangezien de meeste servers die 1.7.2.5 draaien samenwerken met betaversie 95883.
Afgelopen weekend op DE4 private hive gespeeld, was best wel grappig aangezien bijna iedereen wel met een machine geweer rondliep in cherno.
Afgelopen weekend op DE4 private hive gespeeld, was best wel grappig aangezien bijna iedereen wel met een machine geweer rondliep in cherno.
Juist, het friendly gedeelte spreekt mij erg aan, alsmede het GoT only.Cyw00d schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:09:
[...]
Omdat de insteek heel anders is, friendly zone voornamelijk is iets wat mensen graag zien. Plus dit is een echte 'GoT' server, en ik vind hem nog redelijk draaien.
beta's zijn downwards compatible dus dat werkt gewoon ik speel ook met een nieuwere beta als de server draaitVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:43:
Even een vraagje over die private hive van cywood, ik heb versie 1.7.2.5 zoals de server, en beta versie 95913, kan ik met deze beta versie aanmelden? aangezien de meeste servers die 1.7.2.5 draaien samenwerken met betaversie 95883.
je deelt mapnotes met iedereen in je omgevingIrcghost schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:42:
Trouwens, ik heb het gevoel dat de map gedeeld is? Ik heb oppeens vandaag staan: laffe sniper op NW airfield
[ Voor 18% gewijzigd door JoSchaap op 20-08-2012 11:46 ]
Verwijderd
Sorry voor die kill op je, maar ik dacht echt dat jij m'n killer was omdat je m'n lijk ging looten. Ik denk niet aan hacks omdat die me zo snel heef gevonden, immers besef ik zelf wel dat ik een erg zichtbaar target ben als ik rondjes ren met een aggro, maar het feit dat die me kon raken ookal zigzag ik vind ik verdacht...illuzionnl schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 00:56:
[...]
Zoals je zelf al zei toen ik je body zag ging ik hem looten. Op dit moment werdt er niet op mij geschoten indeed door de sniper (DMR), maar je vriend zag me en schoot me dood. Je vriend loote mijn body en werd ook niet door de DMR gekilled. Vervolgens ren ik sinds spawn achter je aan naar de airfield en raak je 500 meter voor de airfield kwijt wegens zombie aggro. Ik wist dus dat er een speler rond de airfield zou zijn maar kon je niet zien wegens je cammo. Dan roep je als er iemand rond de tower zit die friendly is, zeg ik dat ik het ben en dat ik friendly ben. Op datzelfde moment was ik iemand aan het uitleggen in chat hoe hij zijn artifacts kon fixen ik zie je achter me en je killed. Maakt me toch niet uit had toch geen drol. Maar door je schot kon die sniper je vinden en spreek je over hacks. Die akm geeft overduidelijk je positie weer.
Wel te grappig dat je dus 2x achter elkaar door de DMR gedood bent
Ik probeer 'm wel ffe omdat m'n char in die private gisteren een beetje verkracht werdVerwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:08:
[...]
LU286
Veteran (geen nametags)
Die heb ik d'r opgezet dusIrcghost schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:42:
Eerst stond d'r iets van My Little Pony bijeenkomst, en dat vond ik wat misleidend
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 11:48 ]
Ja dat is zoIrcghost schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:42:
Xfire: Irylx Xbox360: Iryl Twitter: @_Iryl
Wat bedoel je met dat de map gedeeld is?Iryl schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:46:
[...]
Ja dat is zo, zag ook marked spots met: Car. Is ook niet echt handig (ivm jatten
)
[ Tesla MIG MYP ]
Ah zo, dat wist ik niet
[ Tesla MIG MYP ]
ah, haha en hoe verwijder je zo een marker nadat je uit de edit mode bent?
Overigens wel alleen als je de server nieuw inkomt, mocht de marker gezet worden door anderen terwijl je aan het spelen bent, zie je hem nog steeds niet.Verwijderd schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:49:
[...]
Als je een marker zet op de map (dubbelklik) kan heel de server dat zien...
@Darkshifty: Is niet te verwijderen, pas bij server restart. (voor zover ik weet) Rienspy heeft gelijk...
[ Voor 4% gewijzigd door Thijs1987 op 20-08-2012 12:22 ]
Verwijderd
op DEL drukken als je over die marker gaat met je muisDarkshifty schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 11:55:
ah, haha en hoe verwijder je zo een marker nadat je uit de edit mode bent?
Let op:
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht
Beperk de slowchat. Post alleen over de game en minder over het meeten in-game.
Voor de standalone kan men hier hier terecht