iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik haal het ook niet met 1 stop, ga namelijk waarschijnlijk vroegtijdig de muur inJoepW schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:34:
Overigens halen we de 40 minuten niet op een volle tank met de v8.
Dat wordt sparen of pitsstop
[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 10:12 ]
Nu is het officieel, kom maar op met dat 10tje.
Als Paul net dat 1e plekje had gepakt was het nog gelijk geworden.
Leuk dat het toch nog spannend was.
Verder ben ik het hele seizoen niet zo moe geworden van een race, auto is echt veel te zwaar.
How do you save a random generator ?
En Enchion gefeliciteerd! Geld komt morgen....
En een persconferentie. (Wall of girls mag ook)
[ Voor 42% gewijzigd door enchion op 17-07-2012 22:36 ]
Best vermakelijke race nog met die V8, ging voor een pitstop, helaas nog eentje nodig gehad door een muur te raken, had wel willen weten waar ik anders terecht was gekomen.
Ik vond het een leuk toernooi, best goeie opkomst vaak en leuke combinaties. Helaas niet overal super gescoord maar het gaat om het plezier he
Ik zou anders niet weten wat ik Dinsdag avond zou moeten doen.
Maar wel hopen dat we voor S3 nog wat toffe mensen erbij kunnen krijgen.
Moet nog leuker kunnen. (hoewel ik wel verrast was met de opkomst vandaag)
Je bent toch niet serieus over die beker hè?
Ik heb speciaal iracing gift cards bewaard hiervoor. Maar je mag natuurlijk per direct weer retourneren als sponsoring voor hosting van races
Geinige wagen om eens mee gereden te hebben, maar ik zal er niet vaak in te vinden zijn denk ik zo
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Sta nu op A 1.15, ik denk niet dat ik dat voor het einde van het seizoen op 2.00+ kan krijgen. So be it, rij toch geen F1.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2020384.page
Morgenavond eerste race van het W13 toernooi!
[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 22-07-2012 18:52 ]
Ik wil nog de afsluitende Proto/GT races meepakken op Road Atlanta, maar misschien dat ik dat W13 race'je tussendoor nog wel even meepak ofzo.
ww=ohio
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 23-07-2012 20:01 ]
Verder raar wat er met enchion gebeurde, we hebben het zitten nakijken maar zijn er nog niet helemaal uit. Volgens derx heb je je laatste rondje gereden en zou je 4e zijn. Ik zou niet weten hoe het allemaal intern werkt, misschien is het een bug, misschien is de witte vlag ingetrokken in je "laatste" rondje en moest je er nog een (joep en ik zaten een half rondje achter je ongeveer en joep lag op P2, dus dat zou kunnen denk ik?). Ik heb in ieder geval de mogelijkheid om de resultaten te wijzigen als iedereen het daar mee eens is, we moeten maar even kijken of we nog kunnen uitzoeken waarom je die plaatsen verloor...
Bij deze stel ik voor om voor een volgend toernooi een nieuwe groep mensen de combo's te laten kiezen (misschien met joep er nog bij en de rest anderen), niet omdat dit een beetje saai was maar ook omdat ik niks meer weet te kiezen steeds.
+1 voor die motie, ik vind het ook lastig om originele combo's te verzinnen. Al heeft joep dat niet, ben erg benieuwd naar HPD @ HamshireNickThissen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:26:
Bij deze stel ik voor om voor een volgend toernooi een nieuwe groep mensen de combo's te laten kiezen (misschien met joep er nog bij en de rest anderen), niet omdat dit een beetje saai was maar ook omdat ik niks meer weet te kiezen steeds.
Na ~10 rondjes had ik nog steeds elk rondje dat ik dacht dat ik te vroeg rem, dan geef ik nog wat gas bij en hoppa ik schiet 100 meter door... Rempunten komen heel nauw daar.
[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 23-07-2012 22:52 ]
Maar het is wel vreemd. Misschien dat het toch te maken heeft gehad met het feit dat ik met 1 seconde te gaan de finischlijn over ging om iedereen nog een rondje te gunnen. Dat die daar ergens fout is gegaan met het berekenen van de rondjes (Netcode?)
Volgens mij was ik trouwens de enige die dit een leuke combi vond. Vrees ook dat ik volgend seizoen niet veel man mee ga krijgen in de GT challenge met de Corvette.
Race zelf was wel beetje saai zo op de eerste paar rondjes na had ik totaal geen druk meer en kon ik ook vrij makkelijk de voorsprong uit bouwen. Wel jammer dat ik in de tweede ronde even offtrack ging anders was het een inc vrije race geweest.
In T1 meteen na de start kwam Enchion me wat te haastig voorbij aan de binnenkant en hij ging wijd en ik deed 'de undercut' en zat weer voor hem.
1 rondje later lag ik al vierde omdat Hoogie en Derx alternatieve route opzochten.
En een aantal rondjes later deed Nick dat ook.
Toen al dacht ik uitrijden, heelhouden en niet jagen. Ik reed op dat moment in het luchtledige op een 3de plek.
Toen Paul zich even ging inschrijven voor een race lag ik in ronde 25 2de. Paul verremde zich na zijn herstart gruwelijk na het rechte eind en verdween met een rookpluim in het gras.
BM kwam nog een paar keer wat dichter bij wat mij aanspoorde om weer wat sneller en strakker te gaan rijden en ik heb uiteindelijk plek 2 weten te houden.
Eigenlijk was het gewoon een saaie race met een hoop TS activiteit.
Ik hoop dat we vandaag iets dichter bij elkaar zitten op de idiote combi die ik bedacht heb
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Nee hoor, heb me prima vermaaktDutchDevil79 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 06:34:
Volgens mij was ik trouwens de enige die dit een leuke combi vond
Mijn excuses aan enchion voor mijn actie in T2, ik verremde me daar gigantisch, en zorgde er volgens mij voor dat hij aardig ontwijkende actie moest ondernemen. Sorry, het was niet mijn bedoeling om daar al in te halen
Race verder was vrij saai. Joep continu een paar seconden voor me, maar zelf te veel fouten gemaakt om echt aan te kunnen haken. Buiten de foutjes was Joep ook op de momenten dat het nodig was nét ff wat sneller (niet veel, 2/3 tiende ofzo), dus echt aanhaken was sowieso niet aan de orde. Paar keer in T2 doorgeschoten, en paar keer in T3 van de baan geraakt. Blokkeren is echt killing in die auto
Benieuwd naar vanavond
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hetzelfde soort gevecht had ik ook met Hoogie2004 en derx888. Gezien het snelheidsverschil liet ik hen steeds maar door, racen is één ding, blokkeren een andere. Wat mij opviel aan de Corvette is dat die elke bocht anders lijkt te remmen. Steeds was het weer afvragen of het ging lukken, echt op mijn gemak rijden was niet mogelijk.
En wat kunnen jullie kletsen!
Vanavond de HPD, alweer een auto waar ik nog nooit mee heb gereden. Gezien de baan kan het wel eens lonen om het heel te houden, die HPD is volgens mij van suikergoed...
Tot vanavond!
Knopje op het stuur om TeamSpeak zo af en toe te muten is erg, erg fijn
Was bij mij ook even spelen om iRacing en TeamSpeak goed op elkaar afgestemd te krijgen. Heb geloof ik het geluid in iRacing op -8DB staan, nu klopt het wel aardig.Alleen kon ik er geen woord van verstaan in de auto, het motorgeluid overstemde alles. Bij mij gaat al het geluid door de headset (G930), het is wachten op de buttonbox zodat ik het volume kan regelen.
Marco, is that you?Vanavond de HPD, alweer een auto waar ik nog nooit mee heb gereden.
Xbox

Verder kun je in teamspeak ook het volume van iedereen apart instellen, als je iemand niet goed kan verstaan kun je hem zelf harder zetten, is wel handig.
hey... dat is mijn quoteZeeZeiler schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:28:
Vanavond de HPD, alweer een auto waar ik nog nooit mee heb gereden.
Was wel gezellig gisteravond ja. En je hoeft echt niet zo overdreven aan de kant te gaan hoor. Als iemand wil inhalen, dan is diegene verantwoordelijk dat het op een veilige manier gaat. Ik zeg niet dat je moet gaan blocken, maar gewoon je racelijn blijven rijden, evt. zelfs een keer de binnenkant verdedigen moet je gewoon doen. Daar leer je zelf nl. ook weer van, en het is leuker voor diegene die in moet halen.
Cube Nuroad Race (2022)
Daar heb je niet eens een plugin voor nodig. Je kan bijv. mute onder Home zetten en dan G1 op de headset ook Home instellen en voilaNickThissen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:03:
En volgens mij zijn er goeie plugins voor de G930 waarmee je teamspeak kan besturen, denk dat je met die G-keys wel kan muten dan. Bijv G1 mute/unmute, en G2/G3 harder/zachter zetten lijkt me wel handig... Vanavond eens zoeken hoe dat werkt.
En ik heb alle sliders (behalve spotter) helemaal naar links gezet en TS ietsjes harder. Zo kan het ook
In de NASCAR auto's heb ik nog steeds moeite om iemand te verstaan als ik vol gas ga.
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 24-07-2012 12:22 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Over het opzij gaan, de Corvette bepaalde waar we heen gingen, ik keek alleen stoer alsof die richting ook de bedoeling was...
LolZeeZeiler schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:04:
Over het opzij gaan, de Corvette bepaalde waar we heen gingen, ik keek alleen stoer alsof die richting ook de bedoeling was...
Moet toch ook maar eens kijken of ik de G toetsen van mijn headset nog voor wat zinnigs kan inzetten. Vond de configuratiemogelijkheden maar beperkt toen ik er tijd terug naar keek.
Xbox
Ook volle tank meegenomen bij de start.
Het is wel een leuke bak, ga er wel vaker in rijden.
Hoogie, haalde ik je nou in na de finish?
Toen maar op F3 gaan rijden met oog op het gat naar DD en BM. Toen RedBaron een behoorlijke fout maakte en de pits in moest lag ik opeens 2de
Qua gevechten voor mij een saaie race, maar het was nooit saai..... Want tijd om na te denken over saai was er niet
Donderdag weer verder.....
Tot ihet moment dat Paul de mist in ging. Ik was ff een momentje niet geconcentreerd en verremde me voor de laatste bocht, waardoor ik het gras in ging. Hierdoor dus ook volgens iRacing de bocht afgesneden, dus moest echt helemaal van mn gas af. Hierdoor zat ik meteen 4s achter BM, en die reed ongeveer dezelfde tijden, dus dichterbij komen lukte ook niet echt meer. Concentratie was wel helemaal weg daarna, wat nog een aantal offtracks tot gevolg had. Vlak voor het einde kwam Paul nog even voorbij zeilen nadat ik bergop weer eens iets teveel gas gaf, en ik hem nog net kon redden. Snelheid weg, en Paul kon er eenvoudig voorbij. In de paar rondes daarna bouwde hij zoveel voorsprong op dat zelfs een ongelukje met Hoogie geen probleem was, en hij voor me over de streep kwam.
Niet mijn soort auto in ieder geval, voor een keer wel grappig, maar niet te vaak
Cube Nuroad Race (2022)
Ik crashte in de laatste ronde. Dus vlak voor de finish.enchion schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:16:
Veels te warm om te racen, en te moe, maar 1e keer dat ik er een race mee rijdt.
Ook volle tank meegenomen bij de start.
Het is wel een leuke bak, ga er wel vaker in rijden.
Hoogie, haalde ik je nou in na de finish?
1e helft was leuk inderdaadderx666 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:04:
Eerste 30 rondes 5e gereden, met in het begin DD die een tijdlang tussen de 1s en 2s voor lag, en BM die continu minder dan 1s achter me zat. Door kleine remfoutjes van mij liep DD wel langzaam uit tot rond de 4s, maar BM bleef achter me. Soms dischtbij, soms op 1s.
Tot ihet moment dat Paul de mist in ging. Ik was ff een momentje niet geconcentreerd en verremde me voor de laatste bocht, waardoor ik het gras in ging. Hierdoor dus ook volgens iRacing de bocht afgesneden, dus moest echt helemaal van mn gas af. Hierdoor zat ik meteen 4s achter BM, en die reed ongeveer dezelfde tijden, dus dichterbij komen lukte ook niet echt meer. Concentratie was wel helemaal weg daarna, wat nog een aantal offtracks tot gevolg had. Vlak voor het einde kwam Paul nog even voorbij zeilen nadat ik bergop weer eens iets teveel gas gaf, en ik hem nog net kon redden. Snelheid weg, en Paul kon er eenvoudig voorbij. In de paar rondes daarna bouwde hij zoveel voorsprong op dat zelfs een ongelukje met Hoogie geen probleem was, en hij voor me over de streep kwam.
Niet mijn soort auto in ieder geval, voor een keer wel grappig, maar niet te vaak
Toen jij wegviel had ik de 1e paar rondjes wel de grootste moeite om nog goed rond te komen, ik miste toch een richtpunt voor me
Is er al zicht op of de race donderdag doorgaat? Zie net dat iRacing om 16:00 begint met deployen van de nieuwe build. Normaal gesproken zou de boel dan om 19:00 wel weer moeten draaien, maar volgens mij heeft het ook al wel eens langer geduurt.
Xbox
Donderdag ben ik er niet bij, hopelijk voor jullie dat ze niet de Star Mazda teveel aangepast hebben anders werken al de setups niet meer en kan je hele practise bezig zijn met setup bakken. Ach ja ik zie Vrijdag wel wat de nieuwe build gaat brengen.
Xbox
Zowaar nog twee leuke gevechten gehad, met Jubby en Speedy55. Volgens mij remde Jubby iets te laat in de linkerbocht heuvelaf. In plaats van mij te raken koos hij voor een boom. Nog dank daarvoor! Speedy haalde mij in met een Vetteltje volgens mij, want opeens ging hij langzamer rijden. Later haalde hij me alsnog in.
Voor de Mazda toch maar een beetje oefenen.
En tijdens de race deed ik geregeld ff rustige rondjes gereden om mijn banden wat af te koelen
Hmmz, was dát dus de reden dat ik uiteindelijk in die kombocht terug naar 5 moestJoepW schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:16:
Ik heb de race gereden met mijn setup-3 met op het allerlaatste moment minder bandenspanning voor omdat ik vlak voor de start zag dat mijn bandenspanning voor flink was opgelopen in de full fuel run tijdens de q tijd.
En tijdens de race deed ik geregeld ff rustige rondjes gereden om mijn banden wat af te koelen
Xbox
Ik deed dat niet omdat ik vond dat de voorbanden (met name rechtsvoor) zo warm werd dat ik daar last van had in de bocht naar links na de afdaling vanaf heuveltje op het in-field.
Mijn banden waren na een aantal rondje zo heet dat ik echt niet meer volgas door de kombocht kon (of ik heb in 80 rondjes de goeie lijn nooit gevonden, dat kan ookNickThissen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:22:
Met beide van mijn setups kon je volgas halen als je precies goed stuurde. Maar was niet nodig, net zo snel om even te liften en het spaart vast flink je banden, dus ik heb ook gewoon lekker gelift elk rondje hoor. Terug naar 5 niet dan ben je wel erg aan het sparen, zo hard gaan die banden nou ook weer niet
Xbox
Er is overigens een update voor de Star Mazda, hopelijk werken de setups nog.
In de practice in het begin best wel moeite om rond te komen. Na wat setups geprobeerd te hebben uiteindelijk met de setup van Paul gaan rijden, en langzaam maar zeker ging het steeds iets beter. Aan het einde van de practice zat ik op een 2:00.605. Daarna geen geweldige Q gehad, waar ik uiteindelijk maar banker laps ben gaan rijden. Zo reed ik uitiendelijk nog een 2:00.650, wat goed was voor P5.
Redelijk goeie start achter Enchion en BM, waarbij enchion niet heel goed weg kwam vanaf P3, en BM en ik hem allebei voorbij gingen. In L3 ging het mis voor BM in T1 waar ik hem nog maar net kon ontwijken. Hierdoor zat enchion wel meteen weer op mn versnellingsbak. Paar rondes redelijk close, maar hij had niet echt de mogelijkheid om hem er echt naast te zetten. In L9 maakte ik een fout in T13, waardoor ik bij het uitkomen op het gras ging. Ik dacht nog, niet proberen er voor te blijven, want dan ga je de muur in. Dus rustig van mn gas af, en rechtdoor laten rollen, en langzaam weer de baan op. Geen muur, maar wel mn plek kwijt. Good enough for me
Gelukkig kon ik wel goed bij enchion aansluiten, en kon er ook goed druk op zetten. 2-3 rondes lang reden we rondjes binnen 0.5s van elkaar, erg gaaf. Ik begon langzaam wel plekjes te zien waar ik een stuk sneller was (voor de combinatie voor de laatste straight was ik sneller, en zat vaak ook goed op zn versnellingsbak voor de laatste bocht, waar ik ook nog elke keer een compleet andere lijn reed dan hem. In L13 was het dan zover; enchion ging te hard de laatste bocht in, en moest flink liften om niet de muur in te gaan. Ik kwam er vrij goed doorheen, en kon er zo vrij makkelijk voorbij. Toen er vol voor gegaan om een super ronde te rijden zodat hij geen gebruik meer van mn slipstream kon maken. En het ging erg goed; ik raakte mn apexen, en voor mijn doen werd het echt een super ronde: 2:00.053 tegen 2:00.7 van enchion. Aangezien ik op de streep al iets voorlag was het gat iets meer dan 1s, net goed om de slipstream nagenoeg te breken. Echter het was al gauw niet meer nodig, in de volgende bocht (T1 van L15) ging het mis voor enchion, en vloog hij bij het uitkomen links de muur in. Jammer, want het was een erg leuk gevecht.
Daarna was de druk eraf. Het gat naar Jubby was iets van 8s, en werd vrij snel 10s. Hierdoor ging het nog even bijna helemaal mis in L18. Er werd iets gezegd over lastige bochten, en ik kwam net bij T1. Ik dacht nog, jaja lastige bocht indeed... en hops... daar kwamen mn achterwielen ineens voorbijzeilen... Gelukkig hield ik hem wel uit de muur, en kon ik zonder problemen verder, maar was wel hardhandig wakker geschud. Jubby zat wel ineens nog maar op iets van 4s ofzo. Gelukkig waren het nog maar 2 rondes, en had ik genoeg voorsprong om me geen zorgen meer te maken.
Zo werd ik als P3 achter Red Baron, en Nick afgevlagd
Ik heb er wel van genoten (en een goed resultaat helpt daar natuurlijk enrom
Op naar Summit point, om daar pirouetjes met de Caddy te gaan draaien
Cube Nuroad Race (2022)
Ik vind de SM een prima auto om af en toe te rijden als er niks beters te rijden is. Heeft weinig oefening nodig denk ik, tenminste als je hem eenmaal door hebt, en races zijn vaak ook nog best leuk. Niet te vergelijken met de Lotus waar je echt niet even in een race kan springen zonder oefenen, dan lig je in bocht 1 er af, maar dat maakt de Lotus juist weer leuk.derx666 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:26:
Ik heb er wel van genoten (en een goed resultaat helpt daar natuurlijk enrom), maar ga evengoed dit seizoen de Lotus rijden. Misschien als ik buiten de Lotus en de Skip nog wat tijd heb.... maar ik denk het niet.
Vanavond ben ik er sowieso niet bij, en morgenavond wellicht ook niet. Vooral morgen zou ik wel jammer vinden, F1 op Oulton is volgens mij enorm lachen
Xbox
Een paar rondjes practice gedaan, pakte met m'n eerste de snelste tijd op dat moment.
Ik zat nog behoorlijk ver van m'n optimal af, maar T1 en de laatste bocht waren echt een nachtmerrie, waar je heel erg makkelijk je achterkant kwijt kon raken wat ontzettend veel tijd kostte.
In de kwalificatie m'n tijd verbeterd naar 59.6 en toen even met wat meer fuel rond gaan rijden.
Toen Nick er ineens dik onderdoor dook toch maar weer even low fuel gepakt en in het aller laatste rondje toch maar even de pole gepakt
De race was eigenlijk een redelijk groot fouten festijn.
Hoe vaak ik in bochten als T1 zo'n 5 a 6 tienden verloor weet ik niet, maar het waren er veels te veel
Nick kon dan ook wel goed volgen en me ook een paar keer passeren, maar ik kon eigenlijk altijd vrijwel direct de plek weer terug pakken.
Ik ben op het laatst maar even gaan proberen om echt strakke rondjes te gaan rijden zodat we een gemiddelde ronde tijd onder de 2:00 zouden krijgen en dus niet 20 maar 21 rondjes zouden moeten doen.
Dit in de hoop dat toch nog mensen met 22.7L gestart zouden zijn omdat dat dan wel eens te weinig zou kunnen zijn.
Helaas had ik toen weer eens zo'n mega fuckup in T1 in ronde 18 en met een rondetijd van 2:02.880 redden we dat net niet meer.
Ik had verwacht dat Nick me nog wel zwaar onder druk zou gaan zetten in de laatste ronde, maar daarvoor was het gaatje net eventjes te groot dus kon uiteindelijk eenvoudig de winst pakken
Nick staat wel ruim aan kop in het kampioenschap, maar de strijd voor p2 is nog lang niet gestreden met mensen op 43, 42 en 2x 41 punten zal het morgen wel weer een leuke strijd worden
Gefeliciteerd Frank je was echt snel in het midden gedeelte.
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=201
Laatste stukje quali nog wat met de camber en caster geprutst, dat hielp echt gigantisch met minder happig zijn bij van het gas gaan. Setup is zo stijf als ik em kon maken, zonder dat het onrijdbaar werd.
Een paar rondes later ging ik wijd in het midfield, en zat DD er bij het uitkomen er weer naast. Bij de volgende bocht zat ik aan de binnenkant, en blijkbaar DD geraakt met een 0x contact (geen idee of het een ghost contact was. Ik meende echt dat ik helemaal aan de binnenkant zat). Hierna had DD een krom wiel, en verloor veel tijd (gespind?). Joep kwam daarna nog dichterbij, maar ook hij maakte een aantal foutjes, en zo bleef ik ondanks mn vrij langzame rondetijden hem voorblijven. Een paar rondes voor het einde maakte ook hij een fout, en viel hij terug. Daarna rustig uitgereden op P4. Gefeli Hoogie, je was echt knettersnel... Ook Paul en Sebas, geen mogelijkheid voor mij bij jullie in de buurt te komen.
Blij dat ie achter de rug is. Die Caddy zal nooit mijn vriend worden zoals ie nu is. Morgen ben ik er waarschijnlijk niet bij, maar Suzuka met de Solstice zal wel weer een giller worden
Cube Nuroad Race (2022)
Wel lekker gereden verder. Was fun.
Morgenavond wordt ook een bizar feest....
Wil wel vragen of er volgende keer even netjes sorry gezegd wordt als iemand aangereden wordt. Misschien heb ik het gemist, zou best kunnen hoor, en ik zal er ook echt niet moeilijk over doen, zo'n dingen gebeuren nou eenmaal, maar even sorry als er een rempunt gemist wordt ofzo is wel netjes altijd
Xbox
Lijkt wel hoe meer settings op de auto hoe vreemder hij rijdt nu ik erover nadenk. (maar misschien wel logisch)
Huh?enchion schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:00:
....."en 1 keer door Joep"....
Je bedoelt hoop ik toch wel dat jij het gras raakte in T3 en dat ik je toen niet meer kon ontwijken?
Een andere keer kan ik me niet heugen.
Ik had een aardige pace, zeer slechte start en 3 crashes. Uiteindelijk wel leuk leuke race, maar mij te 'arcade' die F1.
Ik zeg alleen maar dat het verrassend was.JoepW schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:41:
[...]
Huh?
Je bedoelt hoop ik toch wel dat jij het gras raakte in T3 en dat ik je toen niet meer kon ontwijken?
Een andere keer kan ik me niet heugen.
Bij de start liet ik weer eens mn koppeling te vroeg op komen, en mocht ik al snel weer de pits opzoeken voor een stop&go.
Nadat ik die aan het eind van L2 inloste kwam ik als P9 weer terug de baan op. Even later kreeg ik 2 plekjes van Joep en Enchion, en daarna nog een keer 2 plekjes van Hoogie en Jubby. Weer een paar rondes later besloot ook Koen dat hij mij wel een plekje gunde
In L22 moest ik de pits opzoeken voor nog wat extra peut, en wat vers rubber. Toen ik de pits uit reed was ik een plekje kwijt aan Jubby, en kwam ook niet echt dichterbij, mede door wat foutjes van mij. Achter me zat Joep uiteindelijk op een seconde of 30 en ook hij kwam niet echt dichterbij door de foutjes die hij maakte. De laatste rondes ging Jubby wat rustiger aan rijden, waardoor ik toch nog dichtbij kwam, echter ik kwam 1 a 2 rondes te kort, en dan nog had ik waarschijnlijk niet in kunnen halen.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn P5, zeker in een race die ik eigenlijk niet zou meerijden, waarin ik nauwelijks gereden heb, en uiteindelijk ook nog de minste incs had
Cube Nuroad Race (2022)
Als ik de profiler op 100% force zet, en de deadzoneffb op 0,11 (getest met wheelcheck.exe van David), dan heb ik minder gevoel rond het midden dan met de 107% setting. Een hogere waarde maakt het niet beter.
Maargoed dat langzame; eerst getest met de Lotus 79, daarna met de Skip
Cube Nuroad Race (2022)
En als je het combineert dan..?derx666 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:33:
heh ja, ik was vanmiddag ff aan het testen met de nieuwe Linear FFB setting. Ik vind de setting op zich wel fijn, maar de dead zone offset doet het voor mij niet zoals de 107% setting in de logitech profiler.
Als ik de profiler op 100% force zet, en de deadzoneffb op 0,11 (getest met wheelcheck.exe van David), dan heb ik minder gevoel rond het midden dan met de 107% setting. Een hogere waarde maakt het niet beter.
Maargoed dat langzame; eerst getest met de Lotus 79, daarna met de SkipMet de Skip leek het net alsof alles in slow motion ging
Erg grappig....
Op dit moment vind ik de 107% profiler instelling fijner dan de deadzoneffb setting in apps.ini.
Cube Nuroad Race (2022)
Dus hij staat weer gewoon op 0.
Ben wel erg blij met die Linear setting, is imho de grootste verbetering bij iRacing sinds ik lid ben.
Helemaal mee eens...enchion schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:51:
Ben wel erg blij met die Linear setting, is imho de grootste verbetering bij iRacing sinds ik lid ben.
Dit itt de Pontiac op Suzuka. Sorry enchion, maar het was imho geen heel gelukkig keuze. Vreselijk saai.
Vlak voor Q naar setup van Marco geswitched, en dat had ik voor de race niet moeten doen. Mijn auto vrij snel al plat gereden, en zowat in de 1e ronde daarna met nieuwe auto vergeten dat we de east layout reden, en ik er dus bij de esses rechts uit moest. Dat was auto 2. Daarna binnen no-time ook auto 3 afschreven, en er dus maar mee gestopt.
[ Voor 66% gewijzigd door BM op 29-07-2012 21:43 ]
Xbox
Proficiat Paul...
Je was gisteravond een te snel voor me. Tijdens de Quali reed ik een 59.9, en dacht dat dat wel genoeg zou zijn, totdat ik zag dat jij al een 59.8 gereden had... grmbl
De start van de race ging voor de zoveelste keer mis
Zeezeiler maakte al vrij snel in de race een foutje, waardoor ik een plekje opschoof. En ook Joep was zo vriendelijk om na een aantal rondes wijd te gaan in T1, waardoor ik er voorbij kon. Toen de jacht geopend op Enchion die ondertussen al dik 2.5s voor lag. Doordat hij ook wat kleine foutjes maakte in T1 zat ik binnen een paar rondes op zn achterbumper, maar ik had al bij Joep gemerkt dat inhalen hier nagenoeg onmogelijk was.
Nagenoeg.... Want in L10 kwam Enchion iets langzamer door de laatste bocht, waardoor ik al vrij snel op zn bumper zat, en een goeie draft kreeg. Voor S/F dook ik naar de binnenkant, en remde net een fractie later voor T1. Hij remde ook al laat, want hij liet hem helemaal naar buiten drijven, waardoor ik dankbaar gebruik kon maken van alle ruimte, en er voorbij was. Paul lag toen al dik 3s voor, en kon nog een paar rondes dit gat in stand houden, maar niet dichterbij komen, wat ik ook probeerde. Aangezien Enchion vrij snel nadat ik hem ingehaald had ergens spinde, en ik toen al dik 10s op Nick voor lag, heb ik het toen maar opgegeven en "rustig" de race uitgereden op P2. De laatste 20-25 rondes waren hierdoor erg saai helaas. Plus het feit dat je hier nauwelijks kunt inhalen maakte dit tot een minder geslaagde combinatie.
Uiteindelijk Robbert niet meer voorbij gekomen in het toernooi, dus geeindigd op P4. Wel alle races gereden met een 6e plek als slechtste resultaat. Niet goed genoeg voor de top, maar wel vlak erachter
Cube Nuroad Race (2022)
Dat was niet veel anders dan bij ons hoorderx666 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:33:
Deze keer vergat ik om hem in zn 1 te zetten, en bij groen volgas, veel lawaai, maar er gebeurde verder niks.

Xbox
Nogal logisch dat je er daar voorbij kon...... Ik parkeerde mijn auto om te stoppenderx666 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:33:
.....En ook Joep was zo vriendelijk om na een aantal rondes wijd te gaan in T1, waardoor ik er voorbij kon......
Maar netjes gereden Marco.
Dit topic is gesloten.