iRacing - GoT - Toernooi Seizoen 3 - 2012 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.217 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:22

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_toernooi_2012-s3/header.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_toernooi_2012-s3/poster_v2_s.png

De Gathering of Tweakers (GoT) forum leden organiseren inmiddels meer dan een jaar races en kleinschalige toernooitjes. Tot nu toe waren deze races alleen toegankelijk voor inwoners van de Benelux, maar dit willen we komend seizoen (vanaf week 31, 30 juli 2012) uitbreiden om het deelnemers veld te vergroten.
Onze races staan in het teken van plezier en leuke respectvolle gevechten. Tijdens de vrije trainingen delen we altijd setups en overleggen we over door te voeren verbeteringen.

Het toernooi gedurende seizoen 3 van 2012 zal een breed scala van auto’s en circuits bevatten, voor ieder wat wils. We hebben geprobeerd niet vaak voorkomende combinaties te maken, die wel tot een leuke race kunnen leiden. We hebben geprobeerd niet te veel non-standaard content te gebruiken en circuits ook twee keer te rijden met verschillende lay-out.

Doordat we 4 drop weken hanteren kan je meestrijden voor de totale overwinning zonder aan alle races mee te doen. En we hebben er geen enkel bezwaar tegen als je gewoon enkele races mee doet, met name omdat in het toernooi het meer over leuk racen gaat dan de overall winst.
Laat wel duidelijk zijn dat we serieus aan het racen zijn vanaf start tot finish!

Het toernooi wordt gecoördineerd op onze league pagina:
http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=164

Op de website vind je alle geplande races, de details van de races en de ingeschreven rijders.
Als je mee wilt doen dien je je te registreren op de site. Na het registreren kan je inschrijven voor de door jou gewenste races. Registreren en inschrijven is verplicht aangezien we het wachtwoord van de race per mail aan je versturen. Na afloop van de race worden de uitslagen op de site verwerkt en wordt ook de overall stand bijgewerkt.

De volgende punten zijn te verdienen in de race:
#01: 25
#02: 20
#03: 17
#04: 15
#05: 13
#06: 11
#07: 09
#08: 08
#09: 07
#10: 06
#11: 05
#12: 04
#13: 03
#14: 02
#15: 01
Om punten te verdienen dien je 90% van de totale race afstand gereden te hebben.

Verder kan je per kwalificatie en race 3 bonuspunten verdienen:
  • Eén bonus punt voor pole.
  • Eén bonus punt voor de snelste ronde tijdens de race. (Road)
  • Eén bonus punt voor de meeste rondes aan de leiding tijdens de race. (Oval)
  • Drie bonuspunten voor de rijders met 0 incidents tijdens de race.
  • Twee bonuspunten voor de rijders met 1 incident tijdens de race.
  • Eén bonuspunt voor de rijders met 2 incidents tijdens de race.
De races worden gehouden op dinsdag om 18:00 GMT (20:00 in de Benelux). Elke race zal starten met een vrije training, waarin setups geshared worden en de combinatie van auto en baan wordt verkend.
Na de training volgt een korte kwalificatie. De lengte is afhankelijk van de klasse. De racelengte hangt af van de auto en baan, maar zal meestal ca. 40 minuten bedragen.

Op de maandag voorafgaand aan de race zal om 18:00 GMT (20:00 in de Benelux) een twee uur vrije training worden georganiseerd voor de geïnteresseerden.

Voor de Nederlandstaligen onder ons is een Teamspeak server beschikbaar gedurende de sessie op adres: 173.199.64.243:9169.

Het schema van ons toernooi is hieronder te vinden en staat ook op de league pagina:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_toernooi_2012-s3/leagues.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/ts_toernooi_2012-s3/subscribe.png

WeekVrije trainingRaceCircuitAuto
01 (31) 30 juli 2012 31 juli 2012 New Hampshire Motor Speedway - Road with South Oval Ford Mustang FR500S
02 (32) 6 augustus 2012 7 augustus 2012 Virginia International Raceway - North Star Mazda
03 (33) 13 augustus 2012 14 augustus 2012 Oulton Park Circuit - w/o chicanes Lotus 79
04 (34) 20 augustus 2012 21 augustus 2012 Infineon Raceway - Long HPD ARX-01c
05 (35) 27 augustus 2012 28 augustus 2012 Mid-Ohio Sports Car Course Radical SR8
06 (36) 3 september 2012 4 september 2012 New Hampshire Motor Speedway - Oval Street Stock
07 (37) 10 september 2012 11 september 2012 Circuit de Spa-Francorchamps GP Williams-Toyota FW31
08 (38) 17 september 2012 18 september 2012 Watkins Glen International - Cup Chevrolet Impala Class B
09 (39) 24 september 2012 25 september 2012 Mazda Raceway Laguna Seca Riley MkXX Daytona Prototype
10 (40) 1 oktober 2012 2 oktober 2012 Infineon Raceway - Cup VW Jetta TDI Cup
11 (41) 8 oktober 2012 9 oktober 2012 Charlotte Motor Speedway - Oval - Night Chevrolet Impala Class B
12 (42) 15 oktober 2012 16 oktober 2012 Oulton Park Circuit - Full (all chicanes) SCCA Spec Racer Ford
13 (43) 22 oktober 2012 23 oktober 2012 Virginia International Raceway - Full Course Riley MkXX Daytona Prototype - Cadillac STS-VR (Endurance)
Minimum aantal rijders: 20!

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 29-07-2012 19:59 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gereserveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gereserveerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De inschrijving is geopend!

De komende week kunnen alleen GoT'rs en andere Benelux rijders inschrijven.

Komend weekend na het karten zal de inschrijving ook geopend worden voor rijders van andere nationaliteiten.
We zullen dan ook een Topic starten op het Memberforum in 'Private League & Hosted Racing' en natuurlijk in de Benelux sectie aldaar.

[ Voor 133% gewijzigd door JoepW op 01-07-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wel bijzonder dat er maar 2 a 3 mensen hebben ingeschreven. En helemaal niemand hier heeft gereageerd.
Overigens is het zo dat ik je aan kan raden uiterlijk op zaterdag as. je in te schrijven voor de races waar je aan mee wilt doen, want volgende week zondag gaat de inschrijving internationaal open en kan het zo zijn dat alle plekken vergeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:10

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga zeker meedoen. Dit seizoen ook een feest, al ga ik wel proberen al die dinsdagen ditmaal daadwerkelijk vrij te houden :)

Supergezellig altijd!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

BM

Moderator Spielerij
Ik ga me inschrijven, maar kan nu absoluut nog niet garanderen dat ik er altijd bij ben. Als ik op tijd weet dat ik het niet haal zal ik me afmelden zodat iemand anders mijn plek over kan nemen :)

Schema ziet er wel leuk uit. New Hampshire South Oval als opener, gaaf! Toffe baan, die volgens mij door iRacing zelf amper/nooit gebruikt word :/

[ Voor 27% gewijzigd door BM op 02-07-2012 08:24 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ingeschreven :) Meteen overal, als ik een keer niet kan zal ik me op tijd uitschrijven.

Overigens leuk om te vermelden dat we (zoals vanaf gisteren op de site te zien) bij sommige races een fuel limit gaan gebruiken. De Lotus, HPD, F1 en Impala B (op Watkins Glen) worden gelimiteerd zodat minstens een pitstop nodig is om de race uit te rijden. Dat leek me wel een leuk idee, volgens mij hebben we nog nooit een stop hoeven maken in een GoT race, en de fuel beperken is natuurlijk ideaal om dat te forceren.
We proberen het zo te kiezen dat je ongeveer 3/4 van de race kunt rijden op een "volle" tank, zodat je nog zelf kunt kijken of je vroeg, laat of ergens in het midden pit.

Ik ben benieuwd hoeveel internationale mensen we trekken. Ik bedacht me dat het registreren op de site misschien een drempel is die we wat moeten verlagen, ik kan me best voorstellen dat mensen geen zin hebben om een registratie te doorlopen (ook al duurt het maar een paar seconden, tsja) alleen om voor een race in te schrijven. Maar aan de andere kant zou ik niet weten hoe het beter kan...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:52

DutchDevil79

I race, therfore I am

BM schreef op maandag 02 juli 2012 @ 08:23:
Ik ga me inschrijven, maar kan nu absoluut nog niet garanderen dat ik er altijd bij ben. Als ik op tijd weet dat ik het niet haal zal ik me afmelden zodat iemand anders mijn plek over kan nemen :)

Schema ziet er wel leuk uit. New Hampshire South Oval als opener, gaaf! Toffe baan, die volgens mij door iRacing zelf amper/nooit gebruikt word :/
Ja dan zal je ook blij worden van week 13 toernooi. :) We zullen NHMS wel is populair maken. >:) >:)

Maar schema is lekker gevarieerd zo. Voor ieder wat wils lijkt me.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Speciaal de tournament site weer even geupdate met iets dat alweer een tijdje in de planning zat ;)

Afbeeldingslocatie: http://tournaments.iracing.nickthissen.nl/Images/Programs/45.png

Kleuren kunnen mooier maar heb even geen Photoshop dus moet even wachten :p

[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 02-07-2012 19:37 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vergeet niet in te schrijven voor zondag as.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Tournament is gepost op het Iracing forum. Internationale inschrijvingen zijn nu geopend.

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2008120.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beste mede-GoT'rs. Misschien wel een idee om ook wat te posten in het bovenstaande topic. Misschien trekt dat wat extra rijders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Als ik straks een beetje tijd kan vinden ga ik de website een beetje aanpassen. Op het moment is er nergens een Register knop ofzo te zien als je niet ingelogd bent. Dat is misschien wat verwarrend, en het registreren zelf is misschien een te grote drempel voor mensen om mee te doen. Ik ga proberen een Register knop bij elke race te zetten ook als je niet bent ingelogd, die je naar een speciale pagina brengt waar je ofwel kan inloggen of snel kan registreren, misschien dat dat helpt :)

Nou dat wordt toch iets te lastig, maar er staat in ieder geval een Register knop nu ook als je niet geregistreerd bent.

[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 09-07-2012 12:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ja dat maakt het wel wat makkelijker voor buitenstaanders. Denk dat we ook reclame kunnen maken in het forum van de serie waarin de volgende week de race word gereden. Starten met reclame maken in Mustang forum voor de race in week 1 met de Mustang op New Hamshire. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De vrije training op de maandag voorafgaand aan de races is vervallen. Dit met name vanwege de slechte internationale (eigenlijk geen!) respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Escors heeft al haar leden een private message gestuurd met reclame voor dit toernooi ;)
Hopenlijk komen daar wat extra deelnemers uit voort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We gaan het toernooi 'besturen' met de nieuwe league functionaliteit van iRacing.
Dit betekent wel dat je je moet inschrijven voor de league. En dat doe je hier:

Alle rijders van GoT hebben een invite gehad voor de League.

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 29-07-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik ben van plan om een racestoel te gaan kopen om gewoon achter mijn burea te zetten als een stoel.

ik heb er geen frame voor dus ik denk maar dat ik een doos van hout maak en hem daar op schroef.

http://www.nlpower.com/Pr...l-R100-Zwart/Default.aspx ik denk aan deze stoel en je kan hem aan de onderkant mounten. maar er zijn helaas alleen nergens foto's of specs van hoe het er aan de onderkant uitziet. en hoe het vast moet

Afbeeldingslocatie: http://gyrlspeedracingteam.com/shop/ccdata/images/imageMain_16_199.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 29-07-2012 17:09 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Antwoord in de juiste draad ;)
Over je stoel hier verder...

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 29-07-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
voor de race vanavond wat is een beetje redelijke tijd? (heb helaas niet veel kunnen oefenen deze week)

op dit moment zit ik op 1.01.558 +- . iemand anders die een beetje een vergelijkingstijd voor me heeft (niet dat ik opnieuw 6 seconden langzamer ben per ronde)

Track: Suzuka International Racing Course East
Car: Pontiac Solstice
Type: Road

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DJrDJ666: Wrong topic ;) Tot vanavond.

Vanaf dinsdag rijden we dus met de nieuwe league functionaliteit. Er zijn nog enkelen wel ingeschreven op de 'oude' toernooi site, maar nog niet in de league. Het zijn:
Jos, Koen, Pascal en Wim....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om cross posting te voorkomen en voor de eenvoud van beheer wordt dit Topic gesloten en samengevoegd met het main topic.
Het programma en de beschrijving van het toernooi is verhuisd:
iRacing - GoT - Toernooi Seizoen 3 - 2012 @ topic: iRacing: Seizoen 3 - 2012

Inschrijven voor de races kan nu door de onze league te joinen:

Ik vraag de mod's om dit topic te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 31-07-2012 14:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.