iRacing - GoT - Toernooi Seizoen 2 - 2012 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.225 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb nooit een mail gekregen :p

Hoe laat begint de kwalificatie?

[ Voor 35% gewijzigd door FabiandJ op 03-07-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:20

Niellie41

[object Object]

over half uur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:50

Hoogie2004

Whohooooo

Resultaat:
http://members.iracing.co...onid=5967921&custid=61620

Heb me zeer goed vermaakt, en Rudy aan de overwinning kunnen helpen, doordat Niel en Fabian hun wissel een fractie misten ofzo... :) Helaas finishte Fabian nog net voor me toen de laatste yellow kwam.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:08:
Resultaat:
http://members.iracing.co...onid=5967921&custid=61620

Heb me zeer goed vermaakt, en Rudy aan de overwinning kunnen helpen, doordat Niel en Fabian hun wissel een fractie misten ofzo... :) Helaas finishte Fabian nog net voor me toen de laatste yellow kwam.
Ja Rudy heeft kunnen winnen omdat we net moesten wisselen en ik jullie niet wou blokken. Als ik wist dat we nog maar 1 minuut hoefden had ik hem gewoon laag gehouden :p

Maar wel 0 inc als enigste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 10:48

DutchDevil79

I race, therfore I am

En ik maar proberen aan te hangen omdat ik geen maatje had. Dan is 4de nog niet zo slecht. :)

Was wel lachen zo. Heb wel wat vreemde dingen gezien. bv ook toen ik blijkbaar Jos rond duwde terwijl op mijn scherm Jos gewoon uit zichzelf rond ging naast me. Zal wel server issue zijn geweest, later was nog zo'n vreemd moment namelijk. 8)7 Men ping en connectie stond allemaal in het groen dus lijkt me vreemd dat het lag van mijn kant was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:21

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik kom er zo aan. Nog ff werken.....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Was leuk :) Merk wel dat ik toch meer van de iets snellere autos ben, daar kan ik mijn onkunde nog enigszins maskeren met vermogen, op dat gebied is een MX5 echt medogenloos :) Race ging opzich redelijk, tot ik in aanraking kwam met Pascal (?) en spinde. Nieuwe auto gehaald, en nog ff lopen stuiteren, maar geen heel snelle tijden meer kunnen rijden, al had ik op het einde (ja, toen pas), wel pas de lijn door in het middenstuk, die lag toch net ff anders dan ik dacht :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond het zeer vermakelijk. Jammer dat ik (met de kopgroep in het vizier) spinde in T3 doordat ik bij het aanremmen met 2 wielen in het gras reed.
Daarna erg veel plezier gehad met DD, Nick en Derx. Totdat ik me in T1 een heel klein beetje verremde terwijl Robbert de buitenbocht en ik de binnenbocht nam en mijn auto in het geheel niet meer bestuurbaar was.
Nieuwe auto gehaald met een tow en toen nog ff met Pascal de laatste 2 ronden gereden.

Gefeliciteerd Paul met je win!

En volgens mij kan Paul nog winnen overall, toch?

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 10-07-2012 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Was erg leuke race klein foutje in bocht twee waardoor ik de leiding verloor , samen met Koen het grind in , we konden allebei verder , maar Paul en Niel waren wel al op 9 sec voorsprong.

Daarna nog meer gebattled met Koen , ook nog Robert uiteindelijk kunnen inhalen , maar Paul en Niel waren nog 7 sec weg.

Erg energie vretende race gehad maar wel erg leuk.

btw Joep , wordt erg moeilijk voor Paul om nog te winnen , bij de volgende race (als hij wint) dropt hij een race waar hij 15 punten gehaald heeft.Mijn volgende droprace is 9 punten.
En ik heb 8 punten voorsprong (gebaseerd op 4 dropraces)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat een gave race had ik. Ik had nooit verwacht om zo ver vooraan te zitten. Normaal ben ik niet zo snel!

In het begin van de race kon ik nog net Paul, Sebastian en Koen bij houden terwijl ik onder druk stond van Robert.
Eerst moest ik Robert afschudden en toen Koen en Sebas eraf gingen bij T2, was de jacht op Paul geopend. Ik zag hem af en toe een paar foutjes maken en daardoor kon ik hem bij halen. De rest van de race gezocht naar een opening en in de voorlaatste ronde was die er eindelijk. We reden naast elkaar door de langzame bochten en in de laatste bocht gingen we met zijn tweeën door T2! :D
Toen raakten we elkaar (0x) in de langzame bochten, maar gelukkig niets aan de hand.
In de laatste bocht had ik helaas net geen goede run kunnen krijgen op Paul en werd vlak achter hem 2e.

Het was een heel leuke race en het was voor mij ook een verrassing om in de top 3 te rijden.
Volgende week ben ik helaas niet bij, maar dan zit ik te relaxen onder de palmbomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Summit Point was echt gaaf om te doen in de MX-5. De training was al gaaf, ik kwam steeds dichterbij bij de snelle jongens, bedankt sebas voor de setup, Op een gegeven moment had ik joep zelfs even ingehaald qua tijd. Terwijl ik altijd ergens achteraan bungel, maar goed de laatste tijd kom ik ook steeds dichterbij, omdat ik meer rij met iRacing, toch wel erg belangrijk. De race was ook geweldig om te doen, we reden gewoon met zijn allen samen, alleen op een gegeven moment raakte Frank me (race accident, al zeggen sommige dat Frank misschien een beetje te laat remde) shit happens, toen was ik de aansluiting kwijt, maar goed evengoed nog wel wat gevechtjes gehad, een met Maykel, alleen ging dat in t1 mis, was wel sneller als hem, alleen opkomen rechte stuk, kon ik net niet genoeg aansluiting vinden steeds. In t1 ging hij wijd en kon ik binnendoor, maar gleed zelf wat naar buiten en hij kon niet meer gas geven, dus raakte ik hem, sorry voor dat, en hij spinde daarna. Hij zei wel dat hij sowieso wel gespind zou zijn, maar dat weet ik niet zeker. Echt ontzettend veel lol gehad.

Sorry als ik misschien een beetje te enthousiast deed gister omdat ik mee kon komen met de top, maar ik was echt oprecht blij dat het zo goed ging. Soms denken mensen dat ik arrogant overkom of erg graag wil laten horen dat ik het goed gedaan heb, maar dat is dan meer mijn enthousiasme dan iets anders.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik had ook een leuke race. Ondanks dat ik me niet 100% voelde toch maar besloten de practise te joinen. Dat ging redelijk goed. Kon in de middenmoot mee komen (de MX5 is niet men favoriete auto) en kon tijdens de qualificatie P9 pakken. Omdat het allemaal wel ok ging de race ook maar gedaan.
Daarin leuk gevochten met verschillende mensen. Uit eindelijk zelfs 6de kunnen worden door wat uitvallers voor men neus. Had nog wel druk van Jos in de laatste paar rondes. Maar kon hem ervoor houden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Speedy55 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:56:
een met Maykel, alleen ging dat in t1 mis, was wel sneller als hem, alleen opkomen rechte stuk, kon ik net niet genoeg aansluiting vinden steeds. In t1 ging hij wijd en kon ik binnendoor, maar gleed zelf wat naar buiten en hij kon niet meer gas geven, dus raakte ik hem, sorry voor dat, en hij spinde daarna. Hij zei wel dat hij sowieso wel gespind zou zijn, maar dat weet ik niet zeker. Echt ontzettend veel lol gehad.
Ik had nieteens door dat je me raakte totdat je het zei. Was er van overtuigd dat ik uit mezelf gespind was :) Heb het eigenlijk naderhand ook niet meer teruggekeken. Ik heb me prima vermaakt, en dat we elkaar dan al dan niet geraakt zouden hebben doet daar niks aan af :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-05 10:45
De race was ook geweldig om te doen, we reden gewoon met zijn allen samen, alleen op een gegeven moment raakte Frank me (race accident, al zeggen sommige dat Frank misschien een beetje te laat remde) shit happens, toen was ik de aansluiting kwijt
Ik reed er vlak achter, en het was natuurlijk wel een race incident maar ik zag het wel aankomen :) Ik vond dat Frank erg laat remde, misschien nog wel later dan ik normaal doe (misschien rem ik vroeg, geen idee) en aangezien hij aan de binnenkant zat en een auto naast zich had vond ik dat een beetje optimistisch. Als je daar naast elkaar in gaat moet je gewoon wat eerder remmen anders haal je het niet. Dat Frank ook nog de curb raakte hielp natuurlijk ook niet. Maar ik ben daarna met 3 verschillende mensen nog naast elkaar door die bocht gegaan, binnen en buitenkant, en dat ging gewoon prima, maar je raakt aan de binnenkant wel de positie kwijt meestal.
Sorry als ik misschien een beetje te enthousiast deed gister omdat ik mee kon komen met de top, maar ik was echt oprecht blij dat het zo goed ging. Soms denken mensen dat ik arrogant overkom of erg graag wil laten horen dat ik het goed gedaan heb, maar dat is dan meer mijn enthousiasme dan iets anders.
Zo kwam het op mij in ieder geval helemaal niet over, juist leuk als mensen steeds sneller gaan, daar gaat het toch allemaal om? De mensen die meestal vooraan staan die staan (duh) ook meestal vooraan dus die zullen niet heel raar opkijken om ergens bovenaan te staan, maar iemand die normaal in de middenmoot rijdt mag zeker wel blij zijn om een keer vooraan mee te kunnen toch? :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Waarom ik het zei was eigenlijk omdat ik in privé een Porsche 911 heb en daar erg enthousiast over was altijd, vond en vind dat natuurlijk helemaal top en een voorrecht, echter kwam hij dan bij een garage om een carkit in te laten bouwen en ik praatte voluit over de auto, aangezien er normaal altijd autogekken werken in een garage, maar goed toen kreeg ik de opmerking naar me hoofd, ja je praat wel erg graag over je auto he, maar dan op zon heel cynische manier, alsof ik heel arrogant was dat ik beter zou zijn als een ander.

Nou als ik iets van mezelf vind is dat hooguit dat ik minder ben als een ander, want heb echt een ongelooflijk minderwaardigheids-complex. Dus vond die opmerking niet zo leuk, dus sindsdien praat ik ook nauwelijks over mijn Porsche, tenzij mensen er zelf over beginnen of als het gesprek over snelle auto's gaat ofzo. Maar ik ben als iets goed gaat erg enthousiast, en dat ging het gister, goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Speedy, als het lekker gaat en boven verwachting moet je daar gewoon lekker enthousiast over doen ;)
Ik zelf heb het bij de top willen horen of super competitieve lange tijd geleden achter me gelaten. Sinds het stoppen met de historische racerij en rally's eigenlijk. Ik rij nu enkel met iRacing of om lekker te sturen met een licht gevoel van nostalgie ;) en om lekker zo 1 of 2 keer per week met een aantal anderen een leuke (liefst) close race te rijden.
Ik verbaas mezelf ook af en toe met opeens een snelle tijd en dan kan ik daar ook ff over ouwehoeren op TS. En als het tegenzit net zo.... ;)
Enige waar ik niet tegenkan als mensen van mij gaan verwachten en dat opdringerig gaan brengen dat ik mee moet doen aan de ratrace om de snelste te zijn of als iemand structureel opschept over zijn kunnen of als iemand neerbuigend doet over de prestaties van een ander.
Kortom: lekker enthousiast blijven zijn en doen en chatten en jezelf blijven verbeteren. Hoe meer gelijkwaardige rijders in onze races hoe liever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:31

derx666

mecker ende blaet

Na een letterlijke en figuurlijke valse start ben ik uiteindelijk met 1 of 2 rondes achterstand de baan op gekoment, en heb een hele tijd met verschillende mensen gevochten. Uiteindelijk kwam ik in de groep met Joep en Nick terecht, en daar heb ik nog een aantal rondes lekker mee lopen rondboenderen :) Erg leuk!
Ik kon gisteravond geen goed ritme vonden op Summit, en kreeg er ook geen goeie ronde uit. En een kans op een klassering was nog voor de start al door mijn eigen schuld verpest (koppeling stond blijkbaar verkeerd gemapped). Sorry voor het gevloek :) Ik was even behoorlijk teleurgesteld. Als ik race wil ik winnen, of in ieder geval zo hoog mogelijk eindigen, en dat ging gisteren dus ff de mist in :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56
Nu je het zegt Speedy, ik stoorde me er inderdaad enorm aan :+ ;)

Zelf had ik niet veel vertrouwen in een goed resultaat.
Ik was eerst nog bezig om m'n pedalen weer te reinigen zodat m'n probleem met het gaspedaal weer even weg zou zijn en ik joinde met nog 3 minuten voor de kwalificatie begon.

Tijdens de kwalifciatie kwam er langzaam een beetje snelheid in, maar ik kwam niet verder dan een 7e plek.

Ik verbaasde me dan ook redelijk dat ik in de eerste ronde al 3 plekken won en vervolgens ook nog eens Niel kon passeren om aan te sluiten bij Enchion en Koen.
Dat was een leuk gevecht zonder dat er duidelijk een iemand sneller was.

Ik haalde op een gegeven moment Koen in en wilde ook Enchion even buitenom in T1 inhalen wat niet helemaal lukte :P
Vervolgens kon ik weer bij Koen aansluiten tot hij en Enchion besloten mij de winst te geven door even te gaan synchroon-spinnen >:)

Omdat op zo'n moment toch de spanning wegvalt verminderde de concentratie wat en kwam Niel ook steeds weer dichterbij. Door een domme fout zou ik in de laatste ronde nog bijna P1 cadeau doen, maar Niel mistte een beetje de echter killer mentaliteit en gaf me genoeg ruimte en gelegenheid om mijn plek te te behouden.

Maargoed m'n 2e winst dit seizoen en met het aangepaste aantal dropweeks schijn ik nog kans te maken op het kampioenschap, maar eigenlijk is Enchion al lang en breed winnaar natuurlijk ;)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo volgend seizoen is er een Team Holland in de Lotus79 league. :) :)

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1997194.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wrong topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Summit Point was echt gaaf om te doen in de MX-5. De training was al gaaf, ik kwam steeds dichterbij bij de snelle jongens, bedankt sebas voor de setup, Op een gegeven moment had ik joep zelfs even ingehaald qua tijd. Terwijl ik altijd ergens achteraan bungel, maar goed de laatste tijd kom ik ook steeds dichterbij, omdat ik meer rij met iRacing, toch wel erg belangrijk. De race was ook geweldig om te doen, we reden gewoon met zijn allen samen, alleen op een gegeven moment raakte Frank me (race accident, al zeggen sommige dat Frank misschien een beetje te laat remde) shit happens, toen was ik de aansluiting kwijt, maar goed evengoed nog wel wat gevechtjes gehad, een met Maykel, alleen ging dat in t1 mis, was wel sneller als hem, alleen opkomen rechte stuk, kon ik net niet genoeg aansluiting vinden steeds. In t1 ging hij wijd en kon ik binnendoor, maar gleed zelf wat naar buiten en hij kon niet meer gas geven, dus raakte ik hem, sorry voor dat, en hij spinde daarna. Hij zei wel dat hij sowieso wel gespind zou zijn, maar dat weet ik niet zeker. Echt ontzettend veel lol gehad.

Tja, ik vond het ook een race-incident. Ik remde tijdje later met iemand anders ook op hetzelfde punt, en toen hield ik em op de baan. Probleem was bij ons contact dat hij hapte toen ik de rem aanraakte, omdat ik niet 100% recht reed (dat deed mijn setup nu eenmaal...)

Ik baal er natuurlijk wel van dat ik het incident veroorzaak, sorry daarvoor, maar waarschijnlijk was ik ook rond gegaan als ik 10 meter eerder had geremd, omdat ik die eerste keer niet verwachtte dat mijn voorkant zo zou happen bij een beetje sturen daar.. Tweede maal wist ik beter en ging het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Shit happens, het is gelukkig maar een spelletje hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
V8 @ Watkins:
Met deze setup is het goed rondkomen:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=194

1:51 laag reden DD en ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Overigens halen we de 40 minuten niet op een volle tank met de v8.
Dat wordt sparen of pitsstop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JoepW schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 09:34:
Overigens halen we de 40 minuten niet op een volle tank met de v8.
Dat wordt sparen of pitsstop ;)
Ik haal het ook niet met 1 stop, ga namelijk waarschijnlijk vroegtijdig de muur in :+

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-07-2012 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Die optie was ik vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
"m`n eerste GOT-iRacing kampioenschap gewonnen"
Nu is het officieel, kom maar op met dat 10tje.

Als Paul net dat 1e plekje had gepakt was het nog gelijk geworden.

Leuk dat het toch nog spannend was.

Verder ben ik het hele seizoen niet zo moe geworden van een race, auto is echt veel te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Pffffff, wat een crash feest, maar wel vermakelijk.
En Enchion gefeliciteerd! Geld komt morgen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Heb liever een beker eigenlijk. :P

En een persconferentie. (Wall of girls mag ook)

[ Voor 42% gewijzigd door enchion op 17-07-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Gefeliciteerd enchion, dik verdiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Proficiat enchion, inderdaad verdiend ik denk niet dat iemand dat tegen kan spreken :)
Best vermakelijke race nog met die V8, ging voor een pitstop, helaas nog eentje nodig gehad door een muur te raken, had wel willen weten waar ik anders terecht was gekomen.

Ik vond het een leuk toernooi, best goeie opkomst vaak en leuke combinaties. Helaas niet overal super gescoord maar het gaat om het plezier he :) Hopelijk een nog beter S3!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Wat plezier betreft, ik zit altijd al een paar dagen uit te kijken voor de volgende race t` is echt superleuk tijdverdijf, alle GoT mede racers (jullie) zijn ook erg leuk om mee te rijden.

Ik zou anders niet weten wat ik Dinsdag avond zou moeten doen. :P

Maar wel hopen dat we voor S3 nog wat toffe mensen erbij kunnen krijgen.
Moet nog leuker kunnen. (hoewel ik wel verrast was met de opkomst vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
15 rijders is echt een top opkomst idd.
Je bent toch niet serieus over die beker hè?
Ik heb speciaal iracing gift cards bewaard hiervoor. Maar je mag natuurlijk per direct weer retourneren als sponsoring voor hosting van races ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ennuh, volgende week beginnen we met Race 1 Corvette @ Mid Ohio. Wel fun 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gefeliciteerd Enchion, was nog close in de laatste paar bochten omdat ik me verremde daarvoor. Ik vond coole race gister, voorzichtig rijden lukt me wel in een race, denk dat ik daarom 5e werd. Aantal zeer leuke wedstrijden gehad met GOT, moge er nog vele volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ben er gister naar mijn zin een beetje te vaak afgestuiterd eigenlijk :( En dat terwijl het in practise eigenlijk best goed ging om constant rond te komen. 1e crash had Nick nog alle geluk van de wereld, dat scheelde echt niks :)

Geinige wagen om eens mee gereden te hebben, maar ik zal er niet vaak in te vinden zijn denk ik zo :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12:47

Arfman

Drome!

Leuke race inderdaad. Helaas 2 crashes gehad, 1 bij uitremmen van iemand aan het eind van het rechte stuk (blijkbaar is de dropoff van de banden absurd(, ronde daarvoor remde ik later zonder problemen) en 1 tankslapper vlak voor de Boot. Laatste geëindigd geloof ik :+

Sta nu op A 1.15, ik denk niet dat ik dat voor het einde van het seizoen op 2.00+ kan krijgen. So be it, rij toch geen F1.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het W13 toernooi staat ook op het member forum:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2020384.page

Morgenavond eerste race van het W13 toernooi!

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 22-07-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vanavond ben ik er bij. Lekker raggen met de Vette. Gezien het week 13 schema van Iracing word het week 13 toernooi voor mij denk ik het leukst komende week. Wat een ... schema zeg. Alleen maar oval bakken. Best leuk om wat racejes mee te doen. Maar wat meer variatie had fijn geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik weet niet zeker of ik er vanavond bij ben.
Ik wil nog de afsluitende Proto/GT races meepakken op Road Atlanta, maar misschien dat ik dat W13 race'je tussendoor nog wel even meepak ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Server is launching....
ww=ohio

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 23-07-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Beetje saaie combo gekozen merkte ik :+ De snelheid zat er wel in maar kleine lockup was genoeg om me de muur in te sturen, 3 of 4 keer. Toen vond ik het wel voldoende.

Verder raar wat er met enchion gebeurde, we hebben het zitten nakijken maar zijn er nog niet helemaal uit. Volgens derx heb je je laatste rondje gereden en zou je 4e zijn. Ik zou niet weten hoe het allemaal intern werkt, misschien is het een bug, misschien is de witte vlag ingetrokken in je "laatste" rondje en moest je er nog een (joep en ik zaten een half rondje achter je ongeveer en joep lag op P2, dus dat zou kunnen denk ik?). Ik heb in ieder geval de mogelijkheid om de resultaten te wijzigen als iedereen het daar mee eens is, we moeten maar even kijken of we nog kunnen uitzoeken waarom je die plaatsen verloor...

Bij deze stel ik voor om voor een volgend toernooi een nieuwe groep mensen de combo's te laten kiezen (misschien met joep er nog bij en de rest anderen), niet omdat dit een beetje saai was maar ook omdat ik niks meer weet te kiezen steeds.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:26:
Bij deze stel ik voor om voor een volgend toernooi een nieuwe groep mensen de combo's te laten kiezen (misschien met joep er nog bij en de rest anderen), niet omdat dit een beetje saai was maar ook omdat ik niks meer weet te kiezen steeds.
+1 voor die motie, ik vind het ook lastig om originele combo's te verzinnen. Al heeft joep dat niet, ben erg benieuwd naar HPD @ Hamshire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Heb net paar rondjes geprobeerd, oei oei oei..! Leuk, maar wat lastig zeg. Heb high en med df geprobeerd, ben er nog niet uit welke beter is. Low lijkt me niet (niet geprobeerd), de oval bocht is krap, volgens mij kan hij alleen met high df volgas (misschien med en dan wing op 1 maar dan heb je niet zovaal aan med df...). Verder dat 'outfield', boah... schroef er maar wat extra clutch discs op ofzo want anders is het elke keer spinnen bij ingaan van dat bochtige gedeelte de heuvel op :+

Na ~10 rondjes had ik nog steeds elk rondje dat ik dacht dat ik te vroeg rem, dan geef ik nog wat gas bij en hoppa ik schiet 100 meter door... Rempunten komen heel nauw daar.

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 23-07-2012 22:52 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Enchion was netjes vierde, foutje van iRacing dus.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Uitslag maak ik me niet zo druk om eigenlijk, maak me meer druk om de bug, vind het echt een belachelijke fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Iracing vond gewoon dat je al genoeg punten had gepakt in het seizoen 2 toernooi. Je mag deze week gewoon niet hoger dan 7de worden. >:) >:)
Maar het is wel vreemd. Misschien dat het toch te maken heeft gehad met het feit dat ik met 1 seconde te gaan de finischlijn over ging om iedereen nog een rondje te gunnen. Dat die daar ergens fout is gegaan met het berekenen van de rondjes (Netcode?)

Volgens mij was ik trouwens de enige die dit een leuke combi vond. Vrees ook dat ik volgend seizoen niet veel man mee ga krijgen in de GT challenge met de Corvette.
Race zelf was wel beetje saai zo op de eerste paar rondjes na had ik totaal geen druk meer en kon ik ook vrij makkelijk de voorsprong uit bouwen. Wel jammer dat ik in de tweede ronde even offtrack ging anders was het een inc vrije race geweest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik had een 6de startplek met een 1:19.5. Niks bijzonders als je dat vergelijkt met de tijden die voor me neer gezet werden. Met Robbert op pole met een 1:17.9.
In T1 meteen na de start kwam Enchion me wat te haastig voorbij aan de binnenkant en hij ging wijd en ik deed 'de undercut' en zat weer voor hem.
1 rondje later lag ik al vierde omdat Hoogie en Derx alternatieve route opzochten.
En een aantal rondjes later deed Nick dat ook.
Toen al dacht ik uitrijden, heelhouden en niet jagen. Ik reed op dat moment in het luchtledige op een 3de plek.
Toen Paul zich even ging inschrijven voor een race lag ik in ronde 25 2de. Paul verremde zich na zijn herstart gruwelijk na het rechte eind en verdween met een rookpluim in het gras.
BM kwam nog een paar keer wat dichter bij wat mij aanspoorde om weer wat sneller en strakker te gaan rijden en ik heb uiteindelijk plek 2 weten te houden.
Eigenlijk was het gewoon een saaie race met een hoop TS activiteit.
Ik hoop dat we vandaag iets dichter bij elkaar zitten op de idiote combi die ik bedacht heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik betwijfel het eigenlijk. Ik heb ook gisteren even paar rondjes gereden, maar merk dat ik niet zo bedreven ben in de HPD. Nick en Paul hebben hier wel de voordelen denk ik, maar ook op dit circuit gaan er weer genoeg mensen onvrijwillig rondjes draaien :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
DutchDevil79 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 06:34:
Volgens mij was ik trouwens de enige die dit een leuke combi vond
Nee hoor, heb me prima vermaakt :) Tis alleen jammer dat door mijn onbekendheid met de Corvette (en die van anderen) het van racen niet echt kwam, maar ik heb me persoonlijk best vermaakt met de auto en baan.

Mijn excuses aan enchion voor mijn actie in T2, ik verremde me daar gigantisch, en zorgde er volgens mij voor dat hij aardig ontwijkende actie moest ondernemen. Sorry, het was niet mijn bedoeling om daar al in te halen :)

Race verder was vrij saai. Joep continu een paar seconden voor me, maar zelf te veel fouten gemaakt om echt aan te kunnen haken. Buiten de foutjes was Joep ook op de momenten dat het nodig was nét ff wat sneller (niet veel, 2/3 tiende ofzo), dus echt aanhaken was sowieso niet aan de orde. Paar keer in T2 doorgeschoten, en paar keer in T3 van de baan geraakt. Blokkeren is echt killing in die auto :)

Benieuwd naar vanavond :) Week of 2 terug eens even snel een testje gedaan met de HPD op New Hampshire, en dat was.... interessant :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Het was leuk. Voor mij was het de eerste race met een GT auto, met een rolling start en met TeamSpeak. En dat was wel wennen. Mijn snelheid was minder wat ik compenseerde met meer op de baan te blijven dan mijn directe tegenstanders. Zo hadden Nick en ik een 'gevecht' met nogal afwijkende strategieën. Hij ging van de baan, ik passeerde. Op snelheid was Nick dan weer zo bij mij waarna ik hem doorliet. En dat zo'n beetje iedere ronde. :)

Hetzelfde soort gevecht had ik ook met Hoogie2004 en derx888. Gezien het snelheidsverschil liet ik hen steeds maar door, racen is één ding, blokkeren een andere. Wat mij opviel aan de Corvette is dat die elke bocht anders lijkt te remmen. Steeds was het weer afvragen of het ging lukken, echt op mijn gemak rijden was niet mogelijk.

En wat kunnen jullie kletsen! :) Alleen kon ik er geen woord van verstaan in de auto, het motorgeluid overstemde alles. Bij mij gaat al het geluid door de headset (G930), het is wachten op de buttonbox zodat ik het volume kan regelen.

Vanavond de HPD, alweer een auto waar ik nog nooit mee heb gereden. Gezien de baan kan het wel eens lonen om het heel te houden, die HPD is volgens mij van suikergoed...

Tot vanavond!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Knopje op het stuur om TeamSpeak zo af en toe te muten is erg, erg fijn :)
Alleen kon ik er geen woord van verstaan in de auto, het motorgeluid overstemde alles. Bij mij gaat al het geluid door de headset (G930), het is wachten op de buttonbox zodat ik het volume kan regelen.
Was bij mij ook even spelen om iRacing en TeamSpeak goed op elkaar afgestemd te krijgen. Heb geloof ik het geluid in iRacing op -8DB staan, nu klopt het wel aardig.
Vanavond de HPD, alweer een auto waar ik nog nooit mee heb gereden.
Marco, is that you? :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Je mag ons ook muten tijdens het racen hoor. En je kan trouwens volume in teamspeak aanpassen als je ons moeilijk kan verstaan. Ik heb een headset waarbij het geluid van teamspeak via USB gaat en ik die dus apart kan regelen. Dat werkt nog makkelijker. Zitten gewoon 2 volume regelaars op men headset. >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb sinds ik de G930 heb teamspeak een klap harder moeten zetten, echt iets van +15-20 dB geloof ik. Voorheen had ik iets van +3-4 dB. Geluid in iRacing kom ik liever niet aan dus die staat op max. Behalve de spotter die heb ik dan weer 20 dB omlaag moeten schroeven want ik ging kapot de eerste keer dat die begon te roepen :X
Verder kun je in teamspeak ook het volume van iedereen apart instellen, als je iemand niet goed kan verstaan kun je hem zelf harder zetten, is wel handig.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ZeeZeiler schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:28:

Vanavond de HPD, alweer een auto waar ik nog nooit mee heb gereden.
hey... dat is mijn quote :)

Was wel gezellig gisteravond ja. En je hoeft echt niet zo overdreven aan de kant te gaan hoor. Als iemand wil inhalen, dan is diegene verantwoordelijk dat het op een veilige manier gaat. Ik zeg niet dat je moet gaan blocken, maar gewoon je racelijn blijven rijden, evt. zelfs een keer de binnenkant verdedigen moet je gewoon doen. Daar leer je zelf nl. ook weer van, en het is leuker voor diegene die in moet halen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
En volgens mij zijn er goeie plugins voor de G930 waarmee je teamspeak kan besturen, denk dat je met die G-keys wel kan muten dan. Bijv G1 mute/unmute, en G2/G3 harder/zachter zetten lijkt me wel handig... Vanavond eens zoeken hoe dat werkt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:03:
En volgens mij zijn er goeie plugins voor de G930 waarmee je teamspeak kan besturen, denk dat je met die G-keys wel kan muten dan. Bijv G1 mute/unmute, en G2/G3 harder/zachter zetten lijkt me wel handig... Vanavond eens zoeken hoe dat werkt.
Daar heb je niet eens een plugin voor nodig. Je kan bijv. mute onder Home zetten en dan G1 op de headset ook Home instellen en voila :)

En ik heb alle sliders (behalve spotter) helemaal naar links gezet en TS ietsjes harder. Zo kan het ook ;)
In de NASCAR auto's heb ik nog steeds moeite om iemand te verstaan als ik vol gas ga.

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 24-07-2012 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja het scheelt flink per auto, in de Lotus bijv hoor ik ook weinig, en de F1 nog niet geprobeerd met teamspeak maar die is ook veel harder dan de rest. Dus teamspeak apart instellen via headset knopjes (of stuur natuurlijk als je geen G25 hebt :+) is wel handig...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik heb mn "gewone" iracing geluid over mijn 5.1 set lopen. TS heb ik een headset voor. Nadeel is dat je tijdens het praten meer racegeluid meezend.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Bedankt voor de tips. Overigens stoort het kletsen me niet, was alleen verbaasd dat jullie kunnen kletsen tijdens het rijden.

Over het opzij gaan, de Corvette bepaalde waar we heen gingen, ik keek alleen stoer alsof die richting ook de bedoeling was... :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
ZeeZeiler schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:04:
Over het opzij gaan, de Corvette bepaalde waar we heen gingen, ik keek alleen stoer alsof die richting ook de bedoeling was... :)
Lol :)

Moet toch ook maar eens kijken of ik de G toetsen van mijn headset nog voor wat zinnigs kan inzetten. Vond de configuratiemogelijkheden maar beperkt toen ik er tijd terug naar keek.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Veels te warm om te racen, en te moe, maar 1e keer dat ik er een race mee rijdt.

Ook volle tank meegenomen bij de start.

Het is wel een leuke bak, ga er wel vaker in rijden.

Hoogie, haalde ik je nou in na de finish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Inderdaad te warm, zat na 4 rondjes al te zweten als een malle... Ook flink druk gehad van Paul dus dat maakte de race wel leuk. Toen Paul weg viel had ik meteen een gat van 20 seconden toen werd het wat saai.. Maar ben blij met de winst, pole en ook daadwerkelijk uitgereden dat gebeurt niet heel gauw :+ Leuke track maar wat te hectisch...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Weg op de derde plek. Enige tijd zicht op Nick en RedBaron gehad, maar op een gegeven moment maakte ik enkele foutjes bij het aanremmen van T2 en weg waren ze. En natuurlijk waren ze ook echt sneller dan mij ;)
Toen maar op F3 gaan rijden met oog op het gat naar DD en BM. Toen RedBaron een behoorlijke fout maakte en de pits in moest lag ik opeens 2de ;) Daarna uitgereden zonder echt spanning of druk.
Qua gevechten voor mij een saaie race, maar het was nooit saai..... Want tijd om na te denken over saai was er niet ;)
Donderdag weer verder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Eerste 30 rondes 5e gereden, met in het begin DD die een tijdlang tussen de 1s en 2s voor lag, en BM die continu minder dan 1s achter me zat. Door kleine remfoutjes van mij liep DD wel langzaam uit tot rond de 4s, maar BM bleef achter me. Soms dischtbij, soms op 1s.
Tot ihet moment dat Paul de mist in ging. Ik was ff een momentje niet geconcentreerd en verremde me voor de laatste bocht, waardoor ik het gras in ging. Hierdoor dus ook volgens iRacing de bocht afgesneden, dus moest echt helemaal van mn gas af. Hierdoor zat ik meteen 4s achter BM, en die reed ongeveer dezelfde tijden, dus dichterbij komen lukte ook niet echt meer. Concentratie was wel helemaal weg daarna, wat nog een aantal offtracks tot gevolg had. Vlak voor het einde kwam Paul nog even voorbij zeilen nadat ik bergop weer eens iets teveel gas gaf, en ik hem nog net kon redden. Snelheid weg, en Paul kon er eenvoudig voorbij. In de paar rondes daarna bouwde hij zoveel voorsprong op dat zelfs een ongelukje met Hoogie geen probleem was, en hij voor me over de streep kwam.
Niet mijn soort auto in ieder geval, voor een keer wel grappig, maar niet te vaak :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zo, het was even flink pielen in Javascript, maar de site geeft nu de tijden aan in je lokale tijd (nou ja, de tijd van je browser, wat volgens mij altijd je PC tijd is), en daarnaast tijden in GMT. Dus bij elke race staat nu "20:00 - 22:00 (18:00 - 20:00 GMT)". Ik hoop dat dit duidelijker is :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

enchion schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:16:
Veels te warm om te racen, en te moe, maar 1e keer dat ik er een race mee rijdt.

Ook volle tank meegenomen bij de start.

Het is wel een leuke bak, ga er wel vaker in rijden.

Hoogie, haalde ik je nou in na de finish?
Ik crashte in de laatste ronde. Dus vlak voor de finish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
derx666 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:04:
Eerste 30 rondes 5e gereden, met in het begin DD die een tijdlang tussen de 1s en 2s voor lag, en BM die continu minder dan 1s achter me zat. Door kleine remfoutjes van mij liep DD wel langzaam uit tot rond de 4s, maar BM bleef achter me. Soms dischtbij, soms op 1s.
Tot ihet moment dat Paul de mist in ging. Ik was ff een momentje niet geconcentreerd en verremde me voor de laatste bocht, waardoor ik het gras in ging. Hierdoor dus ook volgens iRacing de bocht afgesneden, dus moest echt helemaal van mn gas af. Hierdoor zat ik meteen 4s achter BM, en die reed ongeveer dezelfde tijden, dus dichterbij komen lukte ook niet echt meer. Concentratie was wel helemaal weg daarna, wat nog een aantal offtracks tot gevolg had. Vlak voor het einde kwam Paul nog even voorbij zeilen nadat ik bergop weer eens iets teveel gas gaf, en ik hem nog net kon redden. Snelheid weg, en Paul kon er eenvoudig voorbij. In de paar rondes daarna bouwde hij zoveel voorsprong op dat zelfs een ongelukje met Hoogie geen probleem was, en hij voor me over de streep kwam.
Niet mijn soort auto in ieder geval, voor een keer wel grappig, maar niet te vaak :)
1e helft was leuk inderdaad :) Was bang dat ik vrij snel in een groot gat zou komen te rijden, maar ik kon je heel aardig volgen. Dichterbij komen zat er echter echt niet in, daar was het verlies in downforce te groot voor als ik echt vlak achter je kwam rijden :)
Toen jij wegviel had ik de 1e paar rondjes wel de grootste moeite om nog goed rond te komen, ik miste toch een richtpunt voor me :) Daarna redelijk rustig de race uit kunnen rijden, paar kleine foutjes waardoor Paul er makkelijk voorbij kon. Die reed daarna dan ook als een speer bij me weg, maar was zo vriendelijk om op het einde er samen met Frank(?) vanaf te gaan en mij plek 4 te geven, waarvoor dank :+

Is er al zicht op of de race donderdag doorgaat? Zie net dat iRacing om 16:00 begint met deployen van de nieuwe build. Normaal gesproken zou de boel dan om 19:00 wel weer moeten draaien, maar volgens mij heeft het ook al wel eens langer geduurt.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In principe gaat de race gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Blijft een leuk baantje New Hamshire. Jammer alleen van de keuze van de auto. Die HPD ligt me toch niet zo. Uit eindelijk redelijk mee kunnen komen met de HPD veteranen. Echter Nick en Paul waren iets te snel voor mij en Joep was wel redelijk bij te houden echter maakte ik veel teveel kleine foutjes om echt druk op hem te zetten. Dus blij met men 3de plek uit eindelijk achter Nick en Joep.

Donderdag ben ik er niet bij, hopelijk voor jullie dat ze niet de Star Mazda teveel aangepast hebben anders werken al de setups niet meer en kan je hele practise bezig zijn met setup bakken. Ach ja ik zie Vrijdag wel wat de nieuwe build gaat brengen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nick > Kloppen de icoontjes die op de tournament standings weergeven worden? Zowel bij Robbert als bij jou ligt het icoontje voor most laps in the lead op, terwijl die alleen actief zou moeten zijn op ovals volgens mij. Tellen van de punten gaat wel goed zo te zien, dus tis verder niet heel spannend, maar het viel me ineens op :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Icoontje wordt wel weergegeven maar geen punten zoals je al had gezien :) dus klopt gewoon.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Wel een aardige auto, die HPD. Als setup gebruikte ik die van Joep, maar eigenlijk had die veel te veel onderstuur voor mijn rijstijl, wat steeds meer werd gedurende de race. Soms draaide ik aan het stuur en leek de auto pas veel later te reageren. Maar ja, ik rij dan ook met een stuur uit 1998, zonder FFB... Niet dat ik sneller zou zijn met een ander stuur, overigens, daarvoor heb ik echt meer tijd met de auto nodig.

Zowaar nog twee leuke gevechten gehad, met Jubby en Speedy55. Volgens mij remde Jubby iets te laat in de linkerbocht heuvelaf. In plaats van mij te raken koos hij voor een boom. Nog dank daarvoor! Speedy haalde mij in met een Vetteltje volgens mij, want opeens ging hij langzamer rijden. Later haalde hij me alsnog in.

Voor de Mazda toch maar een beetje oefenen. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ja inderdaad een vetteltje, weliswaar niet zoveel maar wel genoeg schijnbaar :P, ja was zeker even leuk, ondanks dat ik 3 ronden achterlag ofzo, omdat ik onder de banden vastzet :P in bocht 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de race gereden met mijn setup-3 met op het allerlaatste moment minder bandenspanning voor omdat ik vlak voor de start zag dat mijn bandenspanning voor flink was opgelopen in de full fuel run tijdens de q tijd.
En tijdens de race deed ik geregeld ff rustige rondjes gereden om mijn banden wat af te koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:16:
Ik heb de race gereden met mijn setup-3 met op het allerlaatste moment minder bandenspanning voor omdat ik vlak voor de start zag dat mijn bandenspanning voor flink was opgelopen in de full fuel run tijdens de q tijd.
En tijdens de race deed ik geregeld ff rustige rondjes gereden om mijn banden wat af te koelen ;)
Hmmz, was dát dus de reden dat ik uiteindelijk in die kombocht terug naar 5 moest :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat deed ik bijna elke ronde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Wacht even, ik reed met jouw setup die je deelde aan het begin van de practice. Was die veel anders dan degene waarmee je de race reed? Ik kon namelijk wel volgas in zes door de kombocht... :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dat volgas door bocht 1 kon met eigenlijk alle setups.
Ik deed dat niet omdat ik vond dat de voorbanden (met name rechtsvoor) zo warm werd dat ik daar last van had in de bocht naar links na de afdaling vanaf heuveltje op het in-field.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik kon met Nick zijn setup 2 niet volgas door bocht een hoor anders!! Zowel met volle als met lege tank niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Met beide van mijn setups kon je volgas halen als je precies goed stuurde. Maar was niet nodig, net zo snel om even te liften en het spaart vast flink je banden, dus ik heb ook gewoon lekker gelift elk rondje hoor. Terug naar 5 niet dan ben je wel erg aan het sparen, zo hard gaan die banden nou ook weer niet ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 22:22:
Met beide van mijn setups kon je volgas halen als je precies goed stuurde. Maar was niet nodig, net zo snel om even te liften en het spaart vast flink je banden, dus ik heb ook gewoon lekker gelift elk rondje hoor. Terug naar 5 niet dan ben je wel erg aan het sparen, zo hard gaan die banden nou ook weer niet ;)
Mijn banden waren na een aantal rondje zo heet dat ik echt niet meer volgas door de kombocht kon (of ik heb in 80 rondjes de goeie lijn nooit gevonden, dat kan ook :+). Op het einde was het zo erg dat voor mijn gevoel het sneller was om halfweg de bocht ff terug te gaan naar 5 om een tikje meer stuur te creeeren. Was wellicht niet nodig, maar voelde beter aan :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik doe vanavond niet mee, helaas. Misschien morgen weer, maar ook niet zeker. Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Mogelijk dat ik het ook moet laten afweten. Mijn vader is terminaal patient en er zijn ontwikkelingen.

Er is overigens een update voor de Star Mazda, hopelijk werken de setups nog.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sterkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
Dank je, Joep. Op het moment van schrijven van het vorige bericht wist ik niet wat voor ontwikkelingen er waren, maar het valt gelukkig mee.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Weinig tijd gehad om te oefenen en van een 2:01.6 snelste in P naar een 1:58.8 wat 19 van de 20 minuten pole was, tot Paul nog even een paar honderdste vond :+ Leuke race met Paul gehad, paar keer van positie gewisseld na wat foutjes, maar uiteindelijk kon ik hem er niet lang voorhouden en ben ik toch tevreden met een 2e plek :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Heel onverwacht een hele leuke race gehad !
In de practice in het begin best wel moeite om rond te komen. Na wat setups geprobeerd te hebben uiteindelijk met de setup van Paul gaan rijden, en langzaam maar zeker ging het steeds iets beter. Aan het einde van de practice zat ik op een 2:00.605. Daarna geen geweldige Q gehad, waar ik uiteindelijk maar banker laps ben gaan rijden. Zo reed ik uitiendelijk nog een 2:00.650, wat goed was voor P5.
Redelijk goeie start achter Enchion en BM, waarbij enchion niet heel goed weg kwam vanaf P3, en BM en ik hem allebei voorbij gingen. In L3 ging het mis voor BM in T1 waar ik hem nog maar net kon ontwijken. Hierdoor zat enchion wel meteen weer op mn versnellingsbak. Paar rondes redelijk close, maar hij had niet echt de mogelijkheid om hem er echt naast te zetten. In L9 maakte ik een fout in T13, waardoor ik bij het uitkomen op het gras ging. Ik dacht nog, niet proberen er voor te blijven, want dan ga je de muur in. Dus rustig van mn gas af, en rechtdoor laten rollen, en langzaam weer de baan op. Geen muur, maar wel mn plek kwijt. Good enough for me :)
Gelukkig kon ik wel goed bij enchion aansluiten, en kon er ook goed druk op zetten. 2-3 rondes lang reden we rondjes binnen 0.5s van elkaar, erg gaaf. Ik begon langzaam wel plekjes te zien waar ik een stuk sneller was (voor de combinatie voor de laatste straight was ik sneller, en zat vaak ook goed op zn versnellingsbak voor de laatste bocht, waar ik ook nog elke keer een compleet andere lijn reed dan hem. In L13 was het dan zover; enchion ging te hard de laatste bocht in, en moest flink liften om niet de muur in te gaan. Ik kwam er vrij goed doorheen, en kon er zo vrij makkelijk voorbij. Toen er vol voor gegaan om een super ronde te rijden zodat hij geen gebruik meer van mn slipstream kon maken. En het ging erg goed; ik raakte mn apexen, en voor mijn doen werd het echt een super ronde: 2:00.053 tegen 2:00.7 van enchion. Aangezien ik op de streep al iets voorlag was het gat iets meer dan 1s, net goed om de slipstream nagenoeg te breken. Echter het was al gauw niet meer nodig, in de volgende bocht (T1 van L15) ging het mis voor enchion, en vloog hij bij het uitkomen links de muur in. Jammer, want het was een erg leuk gevecht.
Daarna was de druk eraf. Het gat naar Jubby was iets van 8s, en werd vrij snel 10s. Hierdoor ging het nog even bijna helemaal mis in L18. Er werd iets gezegd over lastige bochten, en ik kwam net bij T1. Ik dacht nog, jaja lastige bocht indeed... en hops... daar kwamen mn achterwielen ineens voorbijzeilen... Gelukkig hield ik hem wel uit de muur, en kon ik zonder problemen verder, maar was wel hardhandig wakker geschud. Jubby zat wel ineens nog maar op iets van 4s ofzo. Gelukkig waren het nog maar 2 rondes, en had ik genoeg voorsprong om me geen zorgen meer te maken.
Zo werd ik als P3 achter Red Baron, en Nick afgevlagd :)

Ik heb er wel van genoten (en een goed resultaat helpt daar natuurlijk enrom :) ), maar ga evengoed dit seizoen de Lotus rijden. Misschien als ik buiten de Lotus en de Skip nog wat tijd heb.... maar ik denk het niet.

Op naar Summit point, om daar pirouetjes met de Caddy te gaan draaien :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:26:

Ik heb er wel van genoten (en een goed resultaat helpt daar natuurlijk enrom :) ), maar ga evengoed dit seizoen de Lotus rijden. Misschien als ik buiten de Lotus en de Skip nog wat tijd heb.... maar ik denk het niet.
Ik vind de SM een prima auto om af en toe te rijden als er niks beters te rijden is. Heeft weinig oefening nodig denk ik, tenminste als je hem eenmaal door hebt, en races zijn vaak ook nog best leuk. Niet te vergelijken met de Lotus waar je echt niet even in een race kan springen zonder oefenen, dan lig je in bocht 1 er af, maar dat maakt de Lotus juist weer leuk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Sorry dat ik gister zo snel weg was. Ging in L3 al in T1 in de rondte, kon 'm toen nét niet uit de muur houden, maar schade was er nagenoeg niet, dus nog even doorgereden. 2 rondjes later ging het in T1 echter weer mis, en ging ik wél vol de muur in. Aangezien ik wist dat T1 niet beter ging worden, er weinig deelnemers waren en ik dus helemaal alleen zou moeten gaan rijden maar besloten te stoppen.

Vanavond ben ik er sowieso niet bij, en morgenavond wellicht ook niet. Vooral morgen zou ik wel jammer vinden, F1 op Oulton is volgens mij enorm lachen :p

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het was wel een leuke race gisteren.
Een paar rondjes practice gedaan, pakte met m'n eerste de snelste tijd op dat moment.
Ik zat nog behoorlijk ver van m'n optimal af, maar T1 en de laatste bocht waren echt een nachtmerrie, waar je heel erg makkelijk je achterkant kwijt kon raken wat ontzettend veel tijd kostte.

In de kwalificatie m'n tijd verbeterd naar 59.6 en toen even met wat meer fuel rond gaan rijden.
Toen Nick er ineens dik onderdoor dook toch maar weer even low fuel gepakt en in het aller laatste rondje toch maar even de pole gepakt :+

De race was eigenlijk een redelijk groot fouten festijn.
Hoe vaak ik in bochten als T1 zo'n 5 a 6 tienden verloor weet ik niet, maar het waren er veels te veel :P
Nick kon dan ook wel goed volgen en me ook een paar keer passeren, maar ik kon eigenlijk altijd vrijwel direct de plek weer terug pakken.

Ik ben op het laatst maar even gaan proberen om echt strakke rondjes te gaan rijden zodat we een gemiddelde ronde tijd onder de 2:00 zouden krijgen en dus niet 20 maar 21 rondjes zouden moeten doen.
Dit in de hoop dat toch nog mensen met 22.7L gestart zouden zijn omdat dat dan wel eens te weinig zou kunnen zijn.

Helaas had ik toen weer eens zo'n mega fuckup in T1 in ronde 18 en met een rondetijd van 2:02.880 redden we dat net niet meer.
Ik had verwacht dat Nick me nog wel zwaar onder druk zou gaan zetten in de laatste ronde, maar daarvoor was het gaatje net eventjes te groot dus kon uiteindelijk eenvoudig de winst pakken :)

Nick staat wel ruim aan kop in het kampioenschap, maar de strijd voor p2 is nog lang niet gestreden met mensen op 43, 42 en 2x 41 punten zal het morgen wel weer een leuke strijd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het was jammer dat we de laatste ronde inderdaad niet meer konden vechten. Ik deed iets teveel m'n best in T1 bij de laatste ronde om achter je te zitten en begon wat te glijden. Om niet te spinnen heb ik maar even rustig de auto onder controle gebracht en dat kostte me flink wat tijd. Zoals ik al zei, ik was iets teveel tevreden met P2 na 3 minuten oefenen, anders had ik daar wel iets meer door kunnen zetten maar dan was ik ook misschien de muur in gegaan :+ Inderdaad kut bocht die T1. Vorig seizoen (met veel mindere versie van NTM) vond ik die bocht helemaal geweldig (een van de weinige), je moest toen flink insturen en je voelde echt goed de grip die je nog had, het voelde alsof je echt de auto de bocht om probeert te krijgen. Nu was het precies andersom, zo min mogelijk sturen en hij glijdt vanzelf wel de bocht om, als je iets teveel stuurt lig je in de muur...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Er is nog niks beslist voor kampioenschap. Nick moet ook 2 weken laten droppen dadelijk. Ik heb een keer niet mee gedaan dat is men eerste drop. Heb er nog 1 over en 3 wedstrijden en vorige race stond ik voor Nick. Vanavond kijken hoe het gaat met de Cadillac.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal mijn best doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Server is up met pw caddy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Jeetje wat is het warm.

Gefeliciteerd Frank je was echt snel in het midden gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hier is de setup trouwens:
http://setups.iracing.nic...es/ViewSetup.aspx?sid=201

Laatste stukje quali nog wat met de camber en caster geprutst, dat hielp echt gigantisch met minder happig zijn bij van het gas gaan. Setup is zo stijf als ik em kon maken, zonder dat het onrijdbaar werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

P4... Uitermate tevreden mee. Gequalified op P7, maar door spins van anderen kwam ik op P4. Wel nog een heel leuk gevecht gehad met DD. Hij was een heel stuk sneller dan mij, maar kon nergens inhalen. 1x kwam ik slecht uit de laatste bocht, en kroop hij aan de binnenkant. Bij aanremmen T1 zaten we zij aan zij, en we doken samen de bocht in. Door mn 3 schermen kon ik zien waar hij zat, en zo in de buitenbocht meerijden. In T3 had ik hierdoor de binnenbocht, en kon ik er weer voor blijven.
Een paar rondes later ging ik wijd in het midfield, en zat DD er bij het uitkomen er weer naast. Bij de volgende bocht zat ik aan de binnenkant, en blijkbaar DD geraakt met een 0x contact (geen idee of het een ghost contact was. Ik meende echt dat ik helemaal aan de binnenkant zat). Hierna had DD een krom wiel, en verloor veel tijd (gespind?). Joep kwam daarna nog dichterbij, maar ook hij maakte een aantal foutjes, en zo bleef ik ondanks mn vrij langzame rondetijden hem voorblijven. Een paar rondes voor het einde maakte ook hij een fout, en viel hij terug. Daarna rustig uitgereden op P4. Gefeli Hoogie, je was echt knettersnel... Ook Paul en Sebas, geen mogelijkheid voor mij bij jullie in de buurt te komen.
Blij dat ie achter de rug is. Die Caddy zal nooit mijn vriend worden zoals ie nu is. Morgen ben ik er waarschijnlijk niet bij, maar Suzuka met de Solstice zal wel weer een giller worden :)

Cube Nuroad Race (2022)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.