iRacing - GoT - Toernooi Seizoen 2 - 2012 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 8.331 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:34

Hoogie2004

Whohooooo

Ik mis zondag en dinsdag qua races sowieso. Ik hoop morgen tijd te hebben, maar dat moet nog blijken... Druk begin van de vakantie, maar daarna zwakt het gelukkig wat af. In ieder geval nu 3 weken vrij

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb met 2 profi spins het flink verprutst ;)
Wel lekker gereden verder. Was fun.
Morgenavond wordt ook een bizar feest....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Snelheid zat er niet in in de training, te warm, teveel achter laptopje gezeten. Race ging al niet veel beter, slechte start waardoor ik derx ophield. Daarna remde ik blijkbaar ook veel te vroeg? Ik dacht dat ik wel goed zat (ik zag al wat remlichten) maar derx kon nog even rustig langs me en zelfs weer inritsen voor de bocht, kwam een 0x contact aan te pas maar blijkbaar remde ik dus wel erg vroeg, excuses :) Daarna in de moeilijke remzone (T4 of whatever het ook is, voor het langzame deel) ging het helemaal mis, werd vanachter aangereden tijdens het remmen waardoor ik ook nog Jos raakte en een meatball kreeg. Nieuwe auto gehaald maar ik lag (na inhalen van Remco) nog 18 seconden achter op de rest en kwam geen seconde dichterbij, toen ook nog de muur in gegaan en toen had ik het wel gezien, geen tijd om 40 minuten alleen rond te karren :+

Wil wel vragen of er volgende keer even netjes sorry gezegd wordt als iemand aangereden wordt. Misschien heb ik het gemist, zou best kunnen hoor, en ik zal er ook echt niet moeilijk over doen, zo'n dingen gebeuren nou eenmaal, maar even sorry als er een rempunt gemist wordt ofzo is wel netjes altijd :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Helaas moet ik me afmelden voor vanavond, opeens andere verplichtingen. Echt rauwig ben ik er niet om, de FW31 is geen fijne auto om mee te rijden. Jullie veel plezier!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:44

BM

Moderator Spielerij
Ik ben er vanavond definitief ook niet bij. Itt ZeeZeiler vind ik het wél jammer :p Oulton is een grappig baantje, en daar te rijden met een auto die er niet thuis hoort is wel grappig :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Na drie keer verrast te worden door de RandomEventGenerator die in de auto zit "en 1 keer door Joep" was voor mij de lol eraf, elke lap reageert het ding weer anders.
Lijkt wel hoe meer settings op de auto hoe vreemder hij rijdt nu ik erover nadenk. (maar misschien wel logisch)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:00:
....."en 1 keer door Joep"....
Huh?
Je bedoelt hoop ik toch wel dat jij het gras raakte in T3 en dat ik je toen niet meer kon ontwijken?
Een andere keer kan ik me niet heugen.

Ik had een aardige pace, zeer slechte start en 3 crashes. Uiteindelijk wel leuk leuke race, maar mij te 'arcade' die F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:41:
[...]

Huh?
Je bedoelt hoop ik toch wel dat jij het gras raakte in T3 en dat ik je toen niet meer kon ontwijken?
Een andere keer kan ik me niet heugen.
Ik zeg alleen maar dat het verrassend was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:49

derx666

mecker ende blaet

Vreemde race voor mij. Complete practice gemist door problemen met mn PC. Uiteindelijk wel nog iets van 17min Qualify kunnen rijden, waarin ik uiteindelijk een P8 reed met 1:05.732.
Bij de start liet ik weer eens mn koppeling te vroeg op komen, en mocht ik al snel weer de pits opzoeken voor een stop&go.
Nadat ik die aan het eind van L2 inloste kwam ik als P9 weer terug de baan op. Even later kreeg ik 2 plekjes van Joep en Enchion, en daarna nog een keer 2 plekjes van Hoogie en Jubby. Weer een paar rondes later besloot ook Koen dat hij mij wel een plekje gunde :) Zo reed ik ineens op P4...
In L22 moest ik de pits opzoeken voor nog wat extra peut, en wat vers rubber. Toen ik de pits uit reed was ik een plekje kwijt aan Jubby, en kwam ook niet echt dichterbij, mede door wat foutjes van mij. Achter me zat Joep uiteindelijk op een seconde of 30 en ook hij kwam niet echt dichterbij door de foutjes die hij maakte. De laatste rondes ging Jubby wat rustiger aan rijden, waardoor ik toch nog dichtbij kwam, echter ik kwam 1 a 2 rondes te kort, en dan nog had ik waarschijnlijk niet in kunnen halen.
Al met al ben ik erg tevreden met mijn P5, zeker in een race die ik eigenlijk niet zou meerijden, waarin ik nauwelijks gereden heb, en uiteindelijk ook nog de minste incs had :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond wordt volgens mij verrassend langzaam vergeleken bij gisteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

heh ja, ik was vanmiddag ff aan het testen met de nieuwe Linear FFB setting. Ik vind de setting op zich wel fijn, maar de dead zone offset doet het voor mij niet zoals de 107% setting in de logitech profiler.
Als ik de profiler op 100% force zet, en de deadzoneffb op 0,11 (getest met wheelcheck.exe van David), dan heb ik minder gevoel rond het midden dan met de 107% setting. Een hogere waarde maakt het niet beter.
Maargoed dat langzame; eerst getest met de Lotus 79, daarna met de Skip :) Met de Skip leek het net alsof alles in slow motion ging :) Erg grappig....

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
derx666 schreef op zondag 29 juli 2012 @ 18:33:
heh ja, ik was vanmiddag ff aan het testen met de nieuwe Linear FFB setting. Ik vind de setting op zich wel fijn, maar de dead zone offset doet het voor mij niet zoals de 107% setting in de logitech profiler.
Als ik de profiler op 100% force zet, en de deadzoneffb op 0,11 (getest met wheelcheck.exe van David), dan heb ik minder gevoel rond het midden dan met de 107% setting. Een hogere waarde maakt het niet beter.
Maargoed dat langzame; eerst getest met de Lotus 79, daarna met de Skip :) Met de Skip leek het net alsof alles in slow motion ging :) Erg grappig....
En als je het combineert dan..?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Dat werkt niet. Bij de 107% instelling in de profiler is je deadzone weg die je juist met die deadzoneffb ook probeert te maskeren. Als je het toch probeert (ja ik ben eigenwijs) dan krijg je heel vreemde ffb effecten in het midden gebied. Alsof beide settings elkaar tegen werken ofzo...
Op dit moment vind ik de 107% profiler instelling fijner dan de deadzoneffb setting in apps.ini.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik gebruik de FFBBaseOffset inmiddels ook niet meer alleen 0.01 kan vind ik iets doen maar verder niet.
Dus hij staat weer gewoon op 0.

Ben wel erg blij met die Linear setting, is imho de grootste verbetering bij iRacing sinds ik lid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op zondag 29 juli 2012 @ 20:51:
Ben wel erg blij met die Linear setting, is imho de grootste verbetering bij iRacing sinds ik lid ben.
Helemaal mee eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Las op het forum ook al berichten dat mensen dit de missing-link in het NTM vonden, word erg goed ontvangen dus :)

Dit itt de Pontiac op Suzuka. Sorry enchion, maar het was imho geen heel gelukkig keuze. Vreselijk saai.

Vlak voor Q naar setup van Marco geswitched, en dat had ik voor de race niet moeten doen. Mijn auto vrij snel al plat gereden, en zowat in de 1e ronde daarna met nieuwe auto vergeten dat we de east layout reden, en ik er dus bij de esses rechts uit moest. Dat was auto 2. Daarna binnen no-time ook auto 3 afschreven, en er dus maar mee gestopt.

[ Voor 66% gewijzigd door BM op 29-07-2012 21:43 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik onderschrijf de conclusie over Soltice @ Suzuka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Vind ik ook eigenlijk, was het idee dat het iets als de race op charlotte zou opleveren maar dat was het dus niet geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nee, niet de leukste combinatie ooit inderdaad... Gevechtje aan het eind was wel leuk maar ook alleen omdat ik een gat van 5 seconden liet dichtvallen door even te wachten anders had ik de hele race alleen gereden.

Proficiat Paul... :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga dit draadje laten sluiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Gefeli Paul !
Je was gisteravond een te snel voor me. Tijdens de Quali reed ik een 59.9, en dacht dat dat wel genoeg zou zijn, totdat ik zag dat jij al een 59.8 gereden had... grmbl :)
De start van de race ging voor de zoveelste keer mis :) Deze keer vergat ik om hem in zn 1 te zetten, en bij groen volgas, veel lawaai, maar er gebeurde verder niks. Gelukkig kon ik hem nog snel in zn 1 rammen, en met wat gekraak en een hoop wielspin kwam ik eindelijk van mn plek af. Gevolg was wel dat zowel Joep als Enchion en (volgens mij) Zeezeiler me al voorbij waren in T1.
Zeezeiler maakte al vrij snel in de race een foutje, waardoor ik een plekje opschoof. En ook Joep was zo vriendelijk om na een aantal rondes wijd te gaan in T1, waardoor ik er voorbij kon. Toen de jacht geopend op Enchion die ondertussen al dik 2.5s voor lag. Doordat hij ook wat kleine foutjes maakte in T1 zat ik binnen een paar rondes op zn achterbumper, maar ik had al bij Joep gemerkt dat inhalen hier nagenoeg onmogelijk was.
Nagenoeg.... Want in L10 kwam Enchion iets langzamer door de laatste bocht, waardoor ik al vrij snel op zn bumper zat, en een goeie draft kreeg. Voor S/F dook ik naar de binnenkant, en remde net een fractie later voor T1. Hij remde ook al laat, want hij liet hem helemaal naar buiten drijven, waardoor ik dankbaar gebruik kon maken van alle ruimte, en er voorbij was. Paul lag toen al dik 3s voor, en kon nog een paar rondes dit gat in stand houden, maar niet dichterbij komen, wat ik ook probeerde. Aangezien Enchion vrij snel nadat ik hem ingehaald had ergens spinde, en ik toen al dik 10s op Nick voor lag, heb ik het toen maar opgegeven en "rustig" de race uitgereden op P2. De laatste 20-25 rondes waren hierdoor erg saai helaas. Plus het feit dat je hier nauwelijks kunt inhalen maakte dit tot een minder geslaagde combinatie.

Uiteindelijk Robbert niet meer voorbij gekomen in het toernooi, dus geeindigd op P4. Wel alle races gereden met een 6e plek als slechtste resultaat. Niet goed genoeg voor de top, maar wel vlak erachter :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
derx666 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:33:
Deze keer vergat ik om hem in zn 1 te zetten, en bij groen volgas, veel lawaai, maar er gebeurde verder niks.
Dat was niet veel anders dan bij ons hoor _O-

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:33:
.....En ook Joep was zo vriendelijk om na een aantal rondes wijd te gaan in T1, waardoor ik er voorbij kon......
Nogal logisch dat je er daar voorbij kon...... Ik parkeerde mijn auto om te stoppen ;)
Maar netjes gereden Marco. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nu gaat dit draadje echt op slot ;)