[EK2012] Groep B

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Groep B

De landen:
Uit pot 1: Nederland
Uit pot 2: Duitsland
Uit pot 3: Portugal
Uit pot 4: Denemarken

Wedstrijden Groep B
Datum (Tijd)
9 juni 2012 (18:00) Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ned.pngNederlandAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/den.pngDenemarken0-1wedstrijdtopic
9 juni 2012 (20:45)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ger.pngDuitslandAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/por.pngPortugal1-0wedstrijdtopic
13 juni 2012 (18:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/den.pngDenemarkenAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/por.pngPortugal2-3wedstrijdtopic
13 juni 2012 (20:45) Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ned.pngNederlandAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ger.pngDuitsland1-2wedstrijdtopic
17 juni 2012 (20:45)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/por.pngPortugalAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ned.pngNederland2-1wedstrijdtopic
17 juni 2012 (20:45)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/den.pngDenemarkenAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ger.pngDuitsland1-2wedstrijdtopic

Eindstand Groep B
landpuntendoelsaldo
1Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ger.png Duitsland *9 (uit 3)5 - 2
2Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/por.png Portugal *6 (uit 3)5 - 4
3Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/den.png Denemarken3 (uit 3)4 - 5
4Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ned.png Nederland0 (uit 3)2 - 5

[ Voor 143% gewijzigd door gambieter op 18-06-2012 01:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Openingspost gebaseerd op WK2010 topics van Ropniko & EK2008 topics van argro

Als iemand aanvullingen wil schrijven voor de openingspost (bijvoorbeeld informatie over de teams die in deze poule zitten), neem dan even per DM contact op, zodat ik bijvoorbeeld mensen kan toevoegen als mede-topicstarter :)

[ Voor 58% gewijzigd door gambieter op 28-04-2012 03:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De poule des doods, net als vier jaar geleden.

Ik geef deze scenario's veruit de meeste kans:
• We overleven de groep niet omdat we niet goed genoeg zijn.
• We winnen de groep glorieus en verliezen van Rusland (klinkt bekend?) of Tsjechië.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voordeel is in ieder geval dat als we 3e worden het geen schande is. Tegen Portugal spelen we altijd kut en Duitsland is gewoon de grote favoriet. De enige verplichting is winnen van Denemarken.

NL - DEN 2-0
NL - DUI 0-1
POR - NL 1-1

NL wordt tweede omdat Portugal gelijk speelt tegen Denemarken en verliest van Duitsland :Y

[ Voor 27% gewijzigd door FunkyTrip op 02-05-2012 16:57 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Mijn prediction:

Nederland - Denemarken 2-0
Nederland - Duitsland 2-2
Portugal - Nederland 0-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49
Als we tegen Portugal winnen en hun kop erbij houden en zich niet uit de tent laten lokken door bv Pepe zit er zeker een 2de plaats in. Tegen wie moet de 2de van poule B?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Winnaar Polen/Rusland/Griekenland/Tsjechië

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:58
Ik denk ook dat een 2e plaats in principe haalbaar is, maar ik kijk wel met enige angst uit naar de duels tussen Christiano Ronaldo en Emanuelson/Anita/Buttner/Schaars/... Hun sterkste speler tegen onze zwakte schakel :/

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:11
Railgunner schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:34:
Ik denk ook dat een 2e plaats in principe haalbaar is, maar ik kijk wel met enige angst uit naar de duels tussen Christiano Ronaldo en Emanuelson/Anita/Buttner/Schaars/... Hun sterkste speler tegen onze zwakte schakel :/
Komt CR7 niet van links bij Portugal zoals bij Real Madrid? In dat geval is het waarschijnlijk Van der Wiel, nogsteeds tricky maar toch iets minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CR7 wordt waarschijnlijk de wedstrijd uitgetrapt door De Jong die hebben nog een rekening openstaan dacht ik zo :) Portugal zie ik trouwens als zwakste hier in deze poule. Denemarken heeft een aantal goede spelers en exeptionele talenten zoals Eriksen die als team veel beter functioneren dan Portugal wat als los zand aan elkaar zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Volledige EK-selectie Portugal:

Doel:
Rui Patricio (Sporting Portugal), Eduardo (Benfica), Beto (CFR Cluj)

Verdediging:
Joao Pereira (Sporting Portugal), Bruno Alves (Zenit Sint-Petersburg), Pepe (Real Madrid), Rolando (FC Porto), Fábio Coentrão (Real Madrid), Ricardo Costa (Valencia), Miguel Lopes (Sporting Braga)

Middenveld:

Miguel Veloso (Genoa), Raul Meireles (Chelsea), Joao Moutinho (FC Porto), Carlos Martins (Granada), Ruben Micael (Real Zaragoza), Custos (Sporting Braga)

Aanval:
Nani (Manchester United), Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Helder Postiga (Real Zaragoza), Hugo Almeida (Besiktas), Ricardo Quaresma (Besiktas), Varela (Benfica), Nelson Oliveira (Benfica).

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gynnad schreef op maandag 14 mei 2012 @ 22:20:
Volledige EK-selectie Portugal:

Doel:
Rui Patricio (Sporting Portugal), Eduardo (Benfica), Beto (CFR Cluj)

Verdediging:
Joao Pereira (Sporting Portugal), Bruno Alves (Zenit Sint-Petersburg), Pepe (Real Madrid), Rolando (FC Porto), Fábio Coentrão (Real Madrid), Ricardo Costa (Valencia), Miguel Lopes (Sporting Braga)

Middenveld:

Miguel Veloso (Genoa), Raul Meireles (Chelsea), Joao Moutinho (FC Porto), Carlos Martins (Granada), Ruben Micael (Real Zaragoza), Custos (Sporting Braga)

Aanval:
Nani (Manchester United), Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Helder Postiga (Real Zaragoza), Hugo Almeida (Besiktas), Ricardo Quaresma (Besiktas), Varela (Benfica), Nelson Oliveira (Benfica).
Qua verdediging hebben ze wel 2 slagers achterin: Pepe en Bruno Alves.

Ik vind hun aanval verder erg sterk met Nani en natuurlijk Ronaldo, alleen hun centrumspitsen Helder Postiga en Almeida zijn volgens mij ook niet meer wat ze geweest zijn.

Hun middenveld maakt niet al te veel indruk op me.

Maar de cijfers spreken nou eenmaal in ons nadeel tegen die Portugezen, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Zal je net zien dat Portugal van Duitsland wint :+ ;)

Maar indrukwekkend ziet de selectie er inderdaad niet uit, maar een leuke basis 11 is er wel van te maken :P (ziet er bijna nog beter uit dan 't NL 11-tal)
Dit is natuurlijk mooi meegenomen: "Ricardo Carvalho and Jose Bosingwa were not named, having long fallen out with Bento."

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
           [keeper]

Pereira  Alves  Pepe  Coentrao

Meireles  Veloso

Ronaldo   Moutinho    Nani

Almeida(Oliveira)

Maar Portugal en Denemarken zaten in de kwalificatie al bijelkaar in de poule en de laatste won Denemarken (2-1). Portugal de eerste, in Portugal, maar wel een heel jaar daarvoor (3-1). Gelijkspel zou dus wel mooi zijn ja ...

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 15-05-2012 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

kenneth schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:16:
De poule des doods, net als vier jaar geleden.

Ik geef deze scenario's veruit de meeste kans:
• We overleven de groep niet omdat we niet goed genoeg zijn.
• We winnen de groep glorieus en verliezen van Rusland (klinkt bekend?) of Tsjechië.
Hoe erg staat dat op me netvlies gebrand :'(
Over Frankrijk en Italië heen walsen met 2 vingers in de neus alsof het niks was.. (notabene de 2 finalisten van de WK Finale 2 jaar eerder) en vervolgens tegen Hiddink onderuit gaan ;(

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:25
Even een ander scenario....

NL wint van Denemarken
Portugal wint van Duitsland.
NL gelijk tegen Duitsland, hoewel op de 0 spelen niet het sterkste punt is van NL
Portugal wint/gelijk tegen Denemarken

NL en Portugal kunnen nu een salonremise spelen, en zijn beiden door :) Duitsland naar huis!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
frumper schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:35:

NL wint van Denemarken
NL gelijk tegen Duitsland, hoewel op de 0 spelen niet het sterkste punt is van NL

NL en Portugal kunnen nu een salonremise spelen, en zijn beiden door :) Duitsland naar huis!
Ideale situatie, al denk ik er dat er nog flink wat wrok is van het WK in 2006.. Maar als we Duitsland naar huis zouden kunnen krijgen in de poulefase, dan kunnen we ver komen!

Al verwacht ik ook heel erg veel van Denemarken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:45

NL wint van Denemarken

Ik heb geen goede ervaringen met de 'salonoverwinning' van Feyenoord op Heerenveen als PSV supporter. Maar ik ben mens, dus hypocriet, dus zou ik met jou scenario niet ontevreden zijn :P. En het is ook nog eens reëel.

Overigens, in 2003 was ik ook niet ontevreden :D

[ Voor 3% gewijzigd door Fleximex op 25-05-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

NL wint van Denemarken

Kijk maar naar het EK in 2004, toen speelde Zweden en Denemarken ook een 2-2 salonremise en moest Italie naar huis. Wat is het dan toch heerlijk om de dag erna de Italiaanse krantenkoppen te lezen die moord en brand schreeuwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Bizarre avond was dat! Op "2-2 juni", ik weet het nog goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Denemarken staat aardig te stuntelen tegen Brazilië op het moment. :P Vlak voor rust, de 4-0 wordt net afgekeurd voor buitenspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Duitsland staat gewoon 2-0 achter tegen Zwitserland. Ik vind dat zelf best verassend eigenlijk :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Ach misschien pakt Pepe rood in zijn eerste wedstrijd en mag hij het hele toernooi niet meer meedoen?
Die kans is bij hem toch wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
De berichten over livestreams (mits legaal!) zijn verplaatst naar EK2012: Hoe te bekijken :)

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 26-05-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluebe
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 19:47

Bluebe

Roar

Ik denk dat alleen Duitsland een probleem kan zijn al kunnen we de vorige oefen wedstrijd niet als voorbeeld nemen i.v.m. het niet spelen van de sterkste opstellingen. Ik denk dat we in volle sterkte aardig aan elkaar gewaagd zijn. Misschien eindelijk Robin van Persie waar we tot nu toe alleen maar teleurstellende resultaten van hebben gezien bij het Nederlands elftal of toch Robben.

Portugal hoeven we ons geen zorgen over te maken, Nigel de Jong kan zich weer eens niet inhouden en brengt zijn karate skills in praktijk. Ronaldo loopt huilend van het veld en ziet het EK aan zich voorbij gaan. Portugal besluit daarom maar om uit het toernooi te stappen omdat het zonder Ronaldo toch geen kans maakt.

Denemarken daar in tegen....ach laat maar doet er niet toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:28

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Overigens, er zijn in duitsland erg grote zorgen over de fitheid van Bastian Schweinsteiger..
die was voorheen erg lang geblesseerd en werd een beetje ook voor de Champion's league finale van bayern opgelapt, maar in die wedstrijd zou hij weer een flinke tik gehad hebben, op zn kuit en nu daar een extra slepende blessure hebben, die ernstiger is dan eerst vermoed.

Hij kan momenteel niet meetrainen en zal vanavond ook niet in de duitse vriendschappelijke wedstrijd meedoen..
het is zelfs twijfelachtig of hij de eerste wedstrijd op het EK kan halen en of en hoe hij daar kan spelen in de groepsronde.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ik ben bang dat Nederland bij de wedstrijd tegen Denemarken met een mentaliteit van 'Oh dat doen we wel eventjes' speelt en uiteindelijk verliest. Die eerste wedstrijd is écht cruciaal (alhoewel die andere wedstrijden dat natuurlijk ook wel zijn).
Bluebe schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 19:45:
Portugal hoeven we ons geen zorgen over te maken, Nigel de Jong kan zich weer eens niet inhouden en brengt zijn karate skills in praktijk.
Ninja Nigel... Deelt trappen uit zonder er kaarten voor terug te krijgen 8)

[ Voor 28% gewijzigd door GS88 op 30-05-2012 16:37 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:06
Ben jij ook zo bang dat Oranje voor het eerst sinds 1980 eruit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:58

Koppensneller

winterrrrrr

Waarom zit Oranje eigenlijk in een hotel in Krakau terwijl alle groepswedstrijden in Charkov/Kharkiv afgewerkt worden? Da's 1200 km van elkaar vandaan! Sterker nog, vanuit Nederland gezien ligt Krakau maar halverwege de Oekraïense speelstad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

KoppenSneller schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:45:
Waarom zit Oranje eigenlijk in een hotel in Krakau terwijl alle groepswedstrijden in Charkov/Kharkiv afgewerkt worden? Da's 1200 km van elkaar vandaan! Sterker nog, vanuit Nederland gezien ligt Krakau maar halverwege de Oekraïense speelstad...
ze hadden dat hotel al besproken voordat bekend werd dat ze in Charkov moesten spelen...

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Plus je zit nog in het beschaafde Westen/Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Toch vind ik het raar. Je zit dan wel in één van de organisatielanden, maar je moet alsnog 3x 2400 km vliegen in 8 dagen. Of zouden ze tijdens de groepsfase daar blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sjah schreef op zondag 03 juni 2012 @ 15:17:
Ben jij ook zo bang dat Oranje voor het eerst sinds 1980 eruit gaat?
net zo bang als dat ik voor een flinke afgang was in 2008 ;)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

KoppenSneller schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:45:
De Duitsers, Portugezen en Denen zitten op dezelfde of zelfs nog veel verdere afstand. Niet ideaal, maar in de Oekranie wil niemand zitten.

Edit: van de 16 teams, zitten er 13 in Polen.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 06-06-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Welke dan, behalve Oekraine zelf? Laat me raden: Rusland! En welk team dan nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
We winnen wel van de Denen, van Marwijk gooit gelijk alles er tegen aan.

Duitsland wint van de Portugezen.
En wij ook van de Portugezen.
Duitsland verliezen we van.

1 Duitsland
2 Nederland
3 Portugal
4 Denemarken

Voel het aan me water :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Ik denk dat Duitsland gelijk speelt tegen Portugal en tegen ons. Dus het is strijden tussen Portugal en Duitsland voor de nummer 2 ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:38
Royz schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 13:03:
Ik denk dat Duitsland gelijk speelt tegen Portugal en tegen ons. Dus het is strijden tussen Portugal en Duitsland voor de nummer 2 ;)
Ik denk dat Duitsland 7 tot 9 punten scored.
Als het idd 7 word, dan halen wij ook 7.

We zullen het snel weten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sjah schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:58:
Welke dan, behalve Oekraine zelf? Laat me raden: Rusland! En welk team dan nog meer?
Zelfs die niet :p Rusland zit in Warschau.

Frankrijk (Donetsk) en Zweden (Koncha-Zaspa) :)

Zou toch wel wat zijn als Nederland wel in Polen had geloot, en gewoon in Noordwijk was gaan zitten :p Zelfde afstand als nu.

Overigens had Duitsland net zo goed bij Berlijn kunnen gaan zitten. Maar waarschijnlijk is de afspraak dat men in een organiserend land gaan zitten?

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 06-06-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Overigens begrijp ik het prima dat men genoegen neemt met ruim een uur vliegen naar stadion, ben ook wel eens naar Berlijn gevlogen, dat is net zoiets. Met de trein van Amsterdam naar Rotterdam zeg maar, goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zeker omdat de teams niet de gebruikelijke overhead hebben bij vlucht. Reistijd is bruto en netto bijna gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net 2 vrienden gespoken uit Charkov. Schijnt echt erg te zijn. Armoe, crimineel, ek leeft totaal niet. In het stadion zit je ver van het veld, bezetting van 75%, lokale mensen sowieso niet. Vraag me af wie het toch verzonnen heeft hier een speelstad van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
2e stad vh land. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Trouwens ik heb weer hoop, laten we rekenen...

We hebben woensdag gewoon genoeg aan gelijkspel. :) Als daarvoor om 6 uur Portugal van Denemarken heeft gewonnen. Daarna winnen wij van Portugal. De Duitsers verslaan de Denen ook.

Dld 7 , NL 4, Por en Den 3 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
Sjah schreef op zondag 10 juni 2012 @ 00:03:
Trouwens ik heb weer hoop, laten we rekenen...

We hebben woensdag gewoon genoeg aan gelijkspel. :) Als daarvoor om 6 uur Portugal van Denemarken heeft gewonnen. Daarna winnen wij van Portugal. De Duitsers verslaan de Denen ook.

Dld 7 , NL 4, Por en Den 3 punten.
Ik hoop met je mee, al zie ik Oranje gewoon liever winnen van Duitsland, maar dan wel met 2 - 0 graag.

Anders zie ik al een scenario voor me waar Nederland met 1-0 van Duitsland wint en Portugal met 1-0 van Denemarken. Dan wordt die laatste ronde nog zeer interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Theoretische situatie:
Met een beetje geluk zouden we zelfs nog eerste in de poule kunnen worden.

Zaterdag 9 juni
Nederland - Denemarken, 0-1
Het verhaal is bekend: Nederland verliest.

Duitsland - Portugal, 1-0
Late goal van Duitsland.

13 juni 2012
Denemarken - Portugal, 0-0
Als we er vanuitgaan dat Denemarken zich staande te weten houden tegen Portugal, dan wordt het 0-0. Portugal zal wel willen winnen aangezien ze al tegen Duitsland hebben verloren, dus het wordt moeilijk.

Nederland - Duitsland, 1-0
Hopelijk gaat Nederland er echt voor, denkt Duitsland er te makkelijk over en winnen we deze wedstrijd

17 juni 2012
Portugal - Nederland, 0-1
Als Portugal op 13 juni gelijk speelt, hebben ze nu nog maar één punt. Dan kunnen we er op hopen dat ze het al een beetje hebben opgegeven - en anders moeten we hopen dat we, eindelijk eens, van Portugal winnen. Opgeven is echter onwaarschijnlijk: ze kunnen het nog halen.

Denemarken - Duitsland, 0-1
Duitsland zal na het verlies tegen Nederland deze wedstrijd willen winnen - en dat doen ze.

Dan kom je eigenlijk op dit schema uit:

NLD = 0 + 3 + 3 = 6 [V:2, T:1]
DLD = 3 + 0 + 3 = 6 [V:2, T:1]
DEN = 3 + 1 + 0 = 4 [V:1, T:1]
PRT = 0 + 1 + 0 = 1 [V:0, T:2]

Het lijkt onwaarschijnlijk dat Portugal laatste wordt, maar het zou - als je erover nadenkt - best goed mogelijk zijn. Nederland en Duitsland gaan dan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

PWM schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:24:
Net 2 vrienden gespoken uit Charkov. Schijnt echt erg te zijn. Armoe, crimineel, ek leeft totaal niet. In het stadion zit je ver van het veld, bezetting van 75%, lokale mensen sowieso niet. Vraag me af wie het toch verzonnen heeft hier een speelstad van te maken.
Hoe kom je aan vrienden uit Charkov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Reiben schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:04:
[...]

Hoe kom je aan vrienden uit Charkov?
2 vrienden uit Nederland die in Charkov voetbal keken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
PWM schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 22:24:
Het viel me inderdaad ook op dat het Metallist stadion waarin Nederland haar wedstrijden speelt bij lange na niet vol zat. Je hoorde ook vanaf de tribunes "Russia, Russia!" van het thuispubliek komen omdat het een Russisch georiënteerde stad is. Ik vind het ook met afstand het minst mooie stadion van het EK. Was beter geweest als we in Gdansk hadden gespeeld, dat is tenminste nog een beetje fatsoenlijk aan te reizen en ik vind het het mooiste stadion van dit EK.

Tom Egbers stond paar avonden hiervoor voor het stadion en zag daar een roedel zwerfhonden lopen, volgens mij is het echt een smerige stad daar.

In het vervolg toch maar een EK in een land organiseren waar het meer leeft, in 2016 is het gelukkig weer in Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Novosibirsk is de 3de staan van Rusland, maar die doen ook niet mee met het WK2018 ;)

Dat is overigens ook nog lachen straks, de speelsteden liggen maximaal 3200(!)km uit elkaar. Leuke trips. Dat is dezelfde afstand als Amsterdam-Damascus :+ Of, om het even bij het land te houden: Amsterdam-Berlijn, via Moskou _O-

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 10-06-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

GS88 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 16:35:
Ik ben bang dat Nederland bij de wedstrijd tegen Denemarken met een mentaliteit van 'Oh dat doen we wel eventjes' speelt en uiteindelijk verliest.
:)F -O-

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En omdat ze verloren hebben ze gedacht "oh dat doen we wel eventjes"?

:z

[ Voor 11% gewijzigd door kenneth op 10-06-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57

Grvy

Bot

kenneth schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:59:

nee, dat zag je aan het spel wat ze speelden.. :>

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hoe zie je dat eigenlij? Dat vraag ik me altijd af ...

offtopic:
Het spel dat ze speelden.

[ Voor 10% gewijzigd door kenneth op 10-06-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:57

Grvy

Bot

kenneth schreef op zondag 10 juni 2012 @ 18:23:
Hoe zie je dat eigenlijK? Dat vraag ik me altijd af ...

offtopic:
Het spel dat ze speelden.
offtopic
FTFY. :)

en..
kenneth schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:59:

En omdat ze verloren hebben, zullen ze gedacht hebben "dat doen we wel eventjes"

(als je een correcte begrijpelijke zin wilt maken iig.)

wie de bal kaatst etc.. :>

[ Voor 52% gewijzigd door Grvy op 10-06-2012 18:39 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Niks kaatsen, gewoon extragratis taalsuggestie, dus bedankt voor jouw verbetering, je hebt helemaal gelijk d:)b

Nu nog antwoord op mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Vandaag een vriend terug uit Charkov. Die liet zijn kaartje zien, onaangeroerd. De af te scheuren slips zitten er nog gewoon op.

Hij gaf aan dat men kijkt of je een kaartje in je hand hebt, en dan door mag lopen. Niemand die verder keek, laat staan op naam, of dat iemand al eerder met hetzelfde kaartje binnen was. Kan je dus toch op de bonnefooi naar Charkov en gewoon het stadion inlopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Haha, te mooi!

[ Voor 74% gewijzigd door Koppensneller op 12-06-2012 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Niet verklappen joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Pijnlijk, maar het is niet anders.

Eindstand Groep B
landpuntendoelsaldo
1Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ger.png Duitsland *9 (uit 3)5 - 2
2Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/por.png Portugal *6 (uit 3)5 - 4
3Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/den.png Denemarken3 (uit 3)4 - 5
4Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ned.png Nederland0 (uit 3)2 - 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En ik had stiekem nog hoop dat NL dan iig gelijk zou spelen tegen Portugal om Denemarken een plezier te doen. Gunde het DK veel meer om door te gaan dan die theatrale Portugezen ook altijd. Maarja, het zal niet eens de laatste keer zijn dat ze met zulk spel wel door mogen en een leuke outsider ala DK de poule niet overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Joosie200 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:49:
En ik had stiekem nog hoop dat NL dan iig gelijk zou spelen tegen Portugal om Denemarken een plezier te doen. Gunde het DK veel meer om door te gaan dan die theatrale Portugezen ook altijd. Maarja, het zal niet eens de laatste keer zijn dat ze met zulk spel wel door mogen en een leuke outsider ala DK de poule niet overleeft.
Mijn gedachtes waren hetzelfde, had het Denemarken zo gegund, maar helaas het mocht zo niet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Joosie200 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:49:
ik had het ook Denemarken meer gegund en die vond ik ook zeer goed spelen als team, hun mogelijkheden volop benut en enkele erg goed spelende spelers (vooral Bendner en Agger, Erikssen viel me echter tegen)...

maar: Nederland had moeten winnen van Portugal voor de Denen om door te zijn (zelfs als die tegen duitsland een gelijkspel bereikt hadden, zouden ze bij een portugees gelijkspel niet naar de kwartfinale gegaan zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo Portugal en Dld in halve finales. Zou mij niet verbazen ook, als dat de finale wordt. En dàt zou de prestatie van Oranje toch in een ander licht plaatsen, eruit geknikkerd worden door de finalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sjah schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 23:28:
Zo Portugal en Dld in halve finales. Zou mij niet verbazen ook, als dat de finale wordt. En dàt zou de prestatie van Oranje toch in een ander licht plaatsen, eruit geknikkerd worden door de finalisten.
imho maakt het de prestatie van oranje niet anders, omdat die zélf het EK verloren hebben ...

vreemd genoeg hadden ze wel degelijk enorme kansen om door te komen, zelfs in die zware groep en mogelijk dat dat kwam omdat ze natuurlijk genoeg klasse in huis hadden , maar als team klopte het voor geen meter en dat was de reden dat ze ieder wedstrijd verloren, waar ze best kans hadden om ook iedere wedstrijd wél te winnen...

tegen denemarken hadden ze een enorm aantal kansen, en wat pecht dat de scheidsrechter hand-ballen over het hoofd zag
tegen duitsland hadden ze twee zeer zwakke momenten dat ze vrij baan gaven, maar hadden ze een prima kans terug in de wedstrijd te komen toen en nadat Persie de 2-1 gescoord had
en tegen Portgal kwamen ze zelfs met 1-0 voor en hadden toen moeten doorzetten

énkel, dàt ze dat niet deden is de reden dat ze eruit vlogen: en ook precies datgeen wat er imho zo mis zat... niet dat er kwaliteit ontbrak, maar wél teamgeest en de wil zich door te zetten (en misschien een plukje geluk, in 2010 had hetzelfde kunnen gebeuren als ze toen de eerste wedstrijd niet ook een klein beetje het geluk hadden dat de denen hun eigen doelpunt zélf schoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Maar wie weet stel we hadden in groep A gezeten in Ruslands plaats, dan hadden we het wellicht overleefd en had er gefinetuned kunnen worden.
Tuurlijk hebben we het slecht gedaan, dat blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Sjah schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 01:15:
Maar wie weet stel we hadden in groep A gezeten in Ruslands plaats, dan hadden we het wellicht overleefd en had er gefinetuned kunnen worden.
Tuurlijk hebben we het slecht gedaan, dat blijft staan.
Zonder teamgeest redt je het gewoon niet op een EK en als je zelfs van landen als Bulgarije verliest, dan maakt het niet veel uit in welke poule je zit. Bovendien speelt Nederland vaak het beste tegen de toplanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

tweaker2010 schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 11:35:
[...]

Zonder teamgeest redt je het gewoon niet op een EK en als je zelfs van landen als Bulgarije verliest, dan maakt het niet veel uit in welke poule je zit. Bovendien speelt Nederland vaak het beste tegen de toplanden.
dat denk ik ook.. het waren niet de tegenstanders die nederland versloegen.. maar vooral de spelers zelf, en idd lijkt het me goed mogelijk dat ze een zwakke groep evenmin overleefd hadden, domweg omdat ze niet in staat waren in een wedstrijd de controle te nemen en een bepaalde wil te winnen door te drukken..

Ook gister zag je dat de grieken, die wél heel zwak waren en puur aan kwaliteiten vér onder de duisters kwamen, vooral dankzij de wil en doorzettingsvermogen op een gegeven moment ook in de wedstrijd terug konden komen en zelfs nog ver in de tweede helft het kort de duitsers moeilijk leken te maken (waarop duitsland het natuurlijk ook snel afmaakte door juist toen duidelijk het tempo te verhogen, wat ook een teken is van een sterk team, om in zo'n situatie toch koel te blijven en een wedstrijd niet uit handen te geven).

Bij Nederland - Duitsland had ik héé l kort het geloof dat toen Persie de 2-1 scoorde, ze zich terug zouden vechten omdat ze toen een enorme kans hadden zich terug te vechten... Dat verdween echter snel toen nedrland ook toen domweg buiten krachten leek te zijn en domweg geen tempo kon maken..
Op zulke momenten worden toernooien ijst bepaald... zie bv in 2010 de wedstrijd tegen Brazilie, toen Nederland dat wél kon, zich terugvechten in een wedstrijd die voorheen verloren leek te gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door RM-rf op 23-06-2012 12:11 ]

Pagina: 1

Let op:
Discussies tijdens de wedstrijden graag in de aparte wedstrijdtopics :)

Voor de EK-pool: Tweakers EK 2012 pool