I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
edit:
We gaan gigantisch hard ten onder, einde EK.

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 09-06-2012 20:37 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Geweldige actie, de toon is weer gezet....
We zijn er klaar voor
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
• van Persie
• Huntelaar
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Huntelaar heeft wel gescoord tegen Bayern Munich (met het Nederlands elftal, weliswaar, maar toch).v8power67 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 17:58:
Heb huntelaar gekozen, maar vind dat ze allebei erin moeten, zeker tegen de duitsers, want die zullen zeker scoren, dus moet je wat tegenover zetten dat ook kan scoren, enigste nadeel, huntelaar heeft nog niet gescoord tegen Bayern munchen, en meer als de helft van Duitse team is bayern spelers. Dus dat wordt lastig voor hem
Ik ben ervoor dat Van Persie in de spits staat, maar tegen Duitsland zou ik toch kiezen voor Huntelaar (simpelweg omdat Huntelaar in de Duitse competitie speelt).
Toch zou ik ze samen zetten, zat gister zon druk op van persie omdat ie wil/moet presteren omdat anders Hunter erin komt, en dat haal je weg door ze samen neer te zetten.
Zag in opstelling topic een van de laatste posts een heel mooie opstelling, en die zou ik gebruiken tegen de duitsers, dan maak je nog wel een kans en laten we dat nou echt nodig hebben dit moment
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik verheug me echt op de wedstrijd tegen Duitsland, en heb er nog steeds vertrouwen in!
kernvoorwaarde: Denemarken verliest tegen Duitsland en Portugal
In het slechtste geval is winnen tegen Duitsland en Portugal onvoldoende
kernvoorwaarde: Duitsland wint met goed doelsaldo van Denemarken en die winnen van Portugal
Beide situaties zijn zeker niet onwaarschijnlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 10-06-2012 19:04 ]
Maar ik hoop uiteraard dat het anders wordt. Hoop in ieder geval op een leuke wedstrijd, zeker aangezien ik in het stadion zit.
Verder vind ik dat Huntelaar erin moet.
Kan Van Persie mooi zijn rol behouden door overal en nergens te lopen vragen om de bal = check.
Kan Huntelaar statisch in de 16 blijven, wachtend op een voorzet van Robben of Afelay = check.
Check, check, dubbelcheck = win-win

Doe eens gek van Marwijk en kies 3-5-2
Dus de beste spits against zhe Germans: nicht Huntelaar oder Von Persie aber beide! Jawohl! Wat een stunt zou het zijn als DLD/Portugal kunnen afzwaaien, Denemarken eerste eindigt en NL tweede

[ Voor 13% gewijzigd door Joosie200 op 10-06-2012 20:33 ]
Dit, of gewoon 4-3-3 met de punt naar achteren.Joosie200 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:28:
Gewoon allebei erin, zoals die ene Duitser op de persconferentie die net voorbij kwam in Studio Sport al zei: een van beide, Van Persie of Huntelaar is al lastig te bedwingen, laat staan allebei. Wat is er mis met de opstelling a la Italië met op doel Stekelenburg, verdediging 3 man - Mathijssen/Heitinga/van der Wiel, 5 man middenveld inclusief twee op de vleugel - Robben linkervleugel/Sneijder/van de Vaart/Afelay rechtervleugel en Van Bommel controlerende middenvelder die als back-up met de verdediging mee kan. En dan zowel Huntelaar als Van Persie als beide spitsen voor.
Kan Van Persie mooi zijn rol behouden door overal en nergens te lopen vragen om de bal = check.
Kan Huntelaar statisch in de 16 blijven, wachtend op een voorzet van Robben of Afelay = check.
Check, check, dubbelcheck = win-win
Doe eens gek van Marwijk en kies 3-5-2
Robben-Huntelaar-Affelay
Sneijder-vPersie
vBommel
Willems-Mathijssen-Heitinga-vdWiel
Stekelenburg
Kotm bijna op hetzelfde neer, alleen iets meer zekerheid achterin...
Tis maar hoe je het wil noemenJorizzz schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:35:
[...]
Dit, of gewoon 4-3-3 met de punt naar achteren.
Kotm bijna op hetzelfde neer, alleen iets meer zekerheid achterin...
Het lijkt mij stug dat Van Persie/Huntelaar niet samen zouden kunnen gaan in hetzelfde team. Van Persie moet gewoon de vrijheid krijgen zodat Huntelaar altijd in de 16 aanwezig is om voorzetjes erin te tikken. Lopen ze elkaar ook niet in de weg, geen opgekropte woede dat de een boven de ander wordt verkozen. Kunnen ze allebei vanaf het begin vol aan de bak en er alles aan doen om 3 punten te pakken. Noem 1 reden waarom je ze niet allebei zou willen opstellen. En het antwoord: "ja, maar het systeem staat net zo goed overeind" is geen antwoord

Je kunt ze allebei juist goed gebruiken om toch nog een vuist te maken naar de Duitsers. Want voor de rest is er weinig opgewassen ben ik bang tegen die Mannschaft. Prima team, goed op elkaar ingespeeld, Gomez tikt ze er wel in. Een beetje zwaar geschut inzetten is geen overbodige luxe a.s. woensdag
[ Voor 9% gewijzigd door Joosie200 op 10-06-2012 20:44 ]
Maar goed, alles zegt me dat het een forse uitslag in het voordeel van onze oosterburen wordt, aan de andere kant hebben we wel een paar erg goede voetballers, de bal blijft rond blabla, dus wie weet.
Zou ik geld inzetten dan zet ik mijn euro toch in op 4-1 voor Duitsland, want als de Duitsers eenmaal scoren dan gaat Nederland zo blind naar voren rennen dat er automatisch meer doelpunten gaan vallen.
20ste minuut: 1-0 Duitsland door mijn favoriet Uli Schweinsteiger:)
36ste minuut: 2-0
51ste minuut: 2-1
73ste minuut: 3-1
77ste minuut: 4-1
Ben bang dat Bert niet veel gaat wijzigen, en terwijl we in potentie misschien wel beter zijn dan Duitsland het er met deze opstelling niet uit gaat komen.
Heb wel zin in de wedstrijd trouwens, altijd speciaal deze clash, voor ons althans...
Maar goed, als NL zo met z'n kansen omgaat als gisteren heb je uberhaupt niet echt een verdediging nodig want er gingen geloof ik een stuk of 3 ballen daadwerkelijk tussen de palen....
Gelukkig rijd ik nog altijd met Duitse platen op mijn auto, dus ik kan hoe dan ook juichen woensdag
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Maar dat kan niet meer als Duitsland-DK-NL allemaal op 6 punten staan.TheJVH schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:25:
Gaat het niet om onderling resultaat als je gelijk staat?
Als Ronaldo en Nani op snelheid doorzetten lopen ze langs iedereen heen. Duitsland heeft ook een ideale mix. Schuiven heel makkelijk 40-50m op. Nederland begint te treuzelen en te wachten en voordat je het weet heb je alle tegenstanders op hun eigen helft.
Zelf snap ik niet dat Bommel altijd eerste-keus is en er geen vervanging is. Dit EK zou het ideale moment zijn geweest om iemand anders naar voren schuiven die de afstanden nog wel kan behappen.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Ze voetbalden leuk, geen grote bek, sportief publiek, ik kocht nog net geen Duits voetbal shirt.
Inmiddels lijkt het wel 180 graden gedraaid dit toernooi
Het lijkt wel of het oude Duitsland in 1x weer terug is.
Maar theoretisch gezien zouden we bij verlies tegen Duitsland toch nog kunnen doorgaan? Maar dan moet Portugal woensdag wel winnen van Denemarken en Nederland moet dan winnen van Portugal op de laatste dag met een beter doelsaldo, en Duitsland moet dan winnen van Denemarken. Dan is Duitsland groepswinnaar met 9 punten en hebben de andere ploegen alledrie 3 punten, en dan zou Nederland doorgaan met beter doelsaldoMalarky schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:03:
In het beste geval is gelijk tegen Duitsland voldoende
kernvoorwaarde: Denemarken verliest tegen Duitsland en Portugal
kernvoorwaarde: Duitsland wint met goed doelsaldo van Denemarken en die winnen van Portugal
Beide situaties zijn zeker niet onwaarschijnlijk
En deze situatie is ook niet onwaarschijnlijk
Ook toen ze altijd wonnen, waren ze niet arrogant daarover. In 2010 waren ze zo goed, daarover mogen ze best beetje bravoure tonen. Maar als ze dit toernooi weer ouderwets saai zouden spelen, zou ik dat ook niet erg vinden, ze moeten niet teveel Nederland worden.
tJa de Duitse media zeg je, of bedoel je enkel Bild? Dat ze ons kunnen auskicken, is wel even reden voor ons om scherp te worden , mag niet gebeuren, kan je nagedragen worden in de vakantie-oorden.
De balans tot nu toe opmakend heeft Nederland het nog niet zo slecht gedaan, het is alleen jammer dat de legio kansen niet zijn omgezet in doelpunten, want anders hadden we er 'gewoon' bij gezeten en zou iedereen er geheel anders over denken.
Nederland maakt best kans tegen de Duitsers, want die creëerden erg weinig tegen Portugal. Als de Duitsers niet een stuk beter gaan spelen dan tegen Portugal en NL zijn kansen ineens wel gaat afmaken gaat Nederland winnen. Het mooiste zou zijn als Portugal dan tegen Denemarken wint, dan heeft Nederland het praktisch in eigen hand om nog door te gaan.
Voorspelling: 2-1 voor Nederland.
Net wat ik hier neer wou gaan zetten, de wedstrijd van Duitsland was erg slecht! Ook hun zijn niet echt in vorm, verloren bijvoorbeeld ook al van Zwitserland. Als Nederland strijd en passie laat zien dan kunnen ze er echt wel van winnen! Echter zal er met het hele elftal moeten worden gestreden, en niet die slappe hap net als tegen Denemarken. Ja er werden veel kansen gecreeërd, maar het viel me op hoe weinig er werd gewerkt op het veld. Als er een speler voorbij kwam van Denemarken dan liepen ze op hun dooien gemak er achteraan, met de instelling van die haal ik toch niet meer bij.. Dat is dus NIET de mentaliteit!Mr_Size schreef op maandag 11 juni 2012 @ 13:49:
Duitsland - Portugal was niet om aan te gluren, sowieso is het wedstrijdniveau van het hele EK tot nu toe ondermaats. Spanje - Italië was ook niet best. De enige echt leuke wedstrijd was Rusland - Tsjechië, de Russen speelden echt goed.
De balans tot nu toe opmakend heeft Nederland het nog niet zo slecht gedaan, het is alleen jammer dat de legio kansen niet zijn omgezet in doelpunten, want anders hadden we er 'gewoon' bij gezeten en zou iedereen er geheel anders over denken.
Nederland maakt best kans tegen de Duitsers, want die creëerden erg weinig tegen Portugal. Als de Duitsers niet een stuk beter gaan spelen dan tegen Portugal en NL zijn kansen ineens wel gaat afmaken gaat Nederland winnen. Het mooiste zou zijn als Portugal dan tegen Denemarken wint, dan heeft Nederland het praktisch in eigen hand om nog door te gaan.
Voorspelling: 2-1 voor Nederland.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
fiducieJoosie200 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:42:
Maar ik heb weinig verdusie in Van Marwijk en [...]
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Portugal wint van Denemarken
- Als Nederland wint van Duitsland, staan alle teams weer gelijk, en is een gelijkspel tegen Portugal waarschijnlijk voldoende, afhankelijk van doelsaldo.
- Als Nederland gelijkspeelt tegen Duitsland, moet het winnen van Portugal. Bovendien kan Nederland er dan alsnog uitvliegen, als Duitsland en Denemarken een 'salonremise' overeenkomen.
- Als Nederland verliest van Duitsland, is nog niet alle hoop verloren. Als Nederland namelijk wint van Portugal, en Duitsland verslaat in de laatste wedstrijd Denemarken, staat Oranje gedeeld tweede. Nederland, Denemarken, en Portugal hebben dan allemaal drie punten. Het team met het beste 'onderlinge doelsaldo' gaat dan door. Het is dan dus belangrijk dat Portugal met een kleine marge de Denen verslaat, en Nederland ruim wint van Portugal.
Portugal speelt gelijk tegen Denemarken
- Als Nederland wint van Duitsland, is het sowieso door bij een overwinning op Portugal. Speelt Oranje daarna gelijk tegen Portugal, dan vliegt Oranje er alleen uit als de Duitsers winnen van Denemarken.
- Als Nederland gelijkspeelt tegen Duitsland, moet het winnen van Portugal. Bovendien kan Nederland er dan alsnog uitvliegen, als Duitsland en Denemarken een 'salonremise' overeenkomen. Ook als Duitsland van Denemarken wint, ligt Nederland eruit. Oranje moet in dit scenario dus hopen op een overwinning van Denemarken op Duitsland.
- Als Nederland van Duitsland verliest, is het uitgeschakeld.
Denemarken wint van Portugal
- Als Nederland wint van Duitsland, dan moet Oranje van Portugal winnen om zeker te zijn van de kwartfinale. Speelt Nederland de laatste wedstrijd namelijk gelijk, dan moet Denemarken Duitsland verslaan.
- Als Nederland gelijkspeelt tegen Duitsland, dan moet het winnen van Portugal. Bovendien moet Denemarken dan winnen van Duitsland, en moet Nederland een beter doelsaldo hebben dan de Denen. Ook in dit scenario zijn Duitsland en Denemarken door bij een 'salonremise'.
- Als Nederland van Duitsland verliest, is het uitgeschakeld.
--------------------
In andere woorden, Nederland kan het zich alleen veroorloven te verliezen van Duitsland als Portugal tegen Denemarken wint, Duitsland tegen Denemarken wint en wij van Portugal winnen.
Volgens mij is dit niet waar. Als je 2 keer wint kom je op 6. Duitsland komt dan ook hooguit op 6, maar daar eindig je dan sowieso boven, want er wordt als eerste gekeken naar onderling resultaat. En je houdt sowieso ook Portugal onder je (want die komen hooguit op 3 als bovenstaande scenario doorgaat). Alleen Denemarken zou boven je kunnen eindigen (als ze winnen van Portugal en/of Duitsland)Malarky schreef op zondag 10 juni 2012 @ 19:03:
..
..
Twee keer winnen is dus altijd voldoende, ik kan geen scenario bedenken waar dat niet zo is..
/edit:
Oeps even doordenken FreakNL, Duitsland en Denemarken komen dan allebei op 6, net als NL. En Portugal op 0. En aangezien er dan geen verschil is in onderling resultaat (iedereen wint een keer van elkaar) komt het inderdaad aan op doelsaldo... Excuus...
[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 11-06-2012 16:51 ]
Als Nederland van Duitsland en Portugal wint, komt Nederland op 6 punten.FreakNL schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:49:
[...]
Volgens mij is dit niet waar. Als je 2 keer wint kom je op 6. Duitsland komt dan ook hooguit op 6, maar daar eindig je dan sowieso boven, want er wordt als eerste gekeken naar onderling resultaat. En je houdt sowieso ook Portugal onder je (want die komen hooguit op 3 als bovenstaande scenario doorgaat). Alleen Denemarken zou boven je kunnen eindigen (als ze winnen van Portugal en/of Duitsland)
Twee keer winnen is dus altijd voldoende, ik kan geen scenario bedenken waar dat niet zo is..
Als Duitsland van Denemarken wint, komt Duitsland op 6 punten.
Als Denemarken van Portugal wint, komt Denemarken op 6 punten.
Wanneer je nu naar onderling resultaat gaat kijken komt Nederland boven Duitsland, Duitsland boven Denemarken en Denemarken boven Nederland. Dat wordt dus niks, een cirkelredenering. Doelsaldo is het waar het dan om gaat. Het kan dus zijn dat twee keer winnen niet genoeg is.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
1. Aantal punten
2. Doelsaldo onderlinge wedstrijden
3. Doelpunten gescoord onderlinge wedstrijden
4. Doelsaldo alle wedstrijden
Nederland staat nu op -1, Denemarken op +1, Duitsland op 0
Als Nederland nu met 2-0 wint van Duitsland (of 3-1, 4-2, etc) dan ben je als je van Portugal wint sowieso door. Want dan kom je, als Nederland, Duitsland en Denemarken gelijk eindigen, op +1 uit qua onderling resultaat, dus moet er in ieder geval 1 van de 2 anderen lager eindigen.
ik gok dat duitsland gewoon wint, 2-1, 1-0, zoiets. NL eruit
[ Voor 29% gewijzigd door 418O2 op 12-06-2012 10:46 ]
Wat heb je aan een geweldige speler als die slecht in oranje speelt en amper doelpunten maakt? Huntelaar erin dus! Al ben ik bang dat de enige wijziging in de opstelling Matthijsen is. Ik verwacht 2-0 voor Duitsland.frankspijker schreef op zondag 10 juni 2012 @ 20:14:
Ik zou Van Persie erin houden het is een geweldige speler. Maarja ik moet toegeven in het Nederlands elftal speelt hij niet op zijn allerbeste.
in het onderling resultaat tussen nederland, duitsland, denemarken wel;418O2 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:46:
duitsland op 0? volgens mij hebben die gewoon gewonnen van de portugezen hoor
ik gok dat duitsland gewoon wint, 2-1, 1-0, zoiets. NL eruit
En dat was dus puur om aan te geven dat Nederland het nog volledig in eigen hand heeft. 2x winst waarbij je met minimaal 2 punten verschil van Duitsland wint betekent dus doorgaan
Wat heb je aan een coach die niet in staat is een systeem te bouwen rond 2 topscorers uit 2 topcompetities?tweaker2010 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:59:
[...]
Wat heb je aan een geweldige speler als die slecht in oranje speelt en amper doelpunten maakt?
Ik blijf erbij, een systeem bouw je naar je spelers, niet je spelers vormen naar een systeem.
Een saaie 1-0 lijkt me morgen prima.
EDIT: Wel lekker dat de zwarthandelaren de deksel goed op hun neus krijgen. De wedstrijd is niet uitverkocht, en ook in de oranje vakken zijn nog zat kaarten over. Staan nu op marktplaats allemaal mensen die 5-10 kaarten aanbieden, die raken ze nooit meer kwijt.
[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 12-06-2012 13:39 ]
http://www.rickindemorgen.nl/audio/AlleDuitsersZijnHomo.mp3
Wellicht overbodig, maar niets tegen homo's uiteraard
*knip* dit ging even te verPWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:12:
Jack van Gelder haalde ook in Studio Voetbal even de holocaust erbij (na alle vrome Auschwitz woorden van begin deze week), blijkbaar mag het weer.
[ Voor 17% gewijzigd door argro op 12-06-2012 13:42 ]
Logistiek lijkt me het idd best problematisch om daar nu nog heen te komen.PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:35:
EDIT: Wel lekker dat de zwarthandelaren de deksel goed op hun neus krijgen. De wedstrijd is niet uitverkocht, en ook in de oranje vakken zijn nog zat kaarten over. Staan nu op marktplaats allemaal mensen die 5-10 kaarten aanbieden, die raken ze nooit meer kwijt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat was gisteren ook een vraag bij het interview bij van Bommel:PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:35:
Zo Oranje is weer in Charkov. Na de miezer en relatief lage temperaturen in Polen, nu weer lekker opeens in 34 graden en vol zon. Wat zal dat straks na de uitschakeling nog een rel worden, en in de catogorie: Hoe konden we het bedenken
Een saaie 1-0 lijkt me morgen prima.
Waarom sla je je basiskamp op in Krakau terwijl je helemaal in het oosten van de Oekraïne de wedstrijden speelt? Heeft misschien te maken met de stad Charkov zelf, schijnt een niet al te prettige stad te zijn met veel criminaliteit en smerigheid.
Vond de ambiance in het stadion ook 3x niks, een ouder gepimpt stadion waarbij je verder van het veld zit en veel lege stoeltjes. Hadden we maar in kolkend stadion als bijvoorbeeld Bern gespeeld... Publiek er massaal achter en er bovenop!
Vind het wel heel triest dat je als Nederlander met kaartjes je kaarten gaat verkopen, dan ben je dus echt een gloryhunter. Laat ze zich maar lekker kapot schamen!
Oranje heeft toch niets met de stad te maken? Er is in Charkov vast wel een fatsoenlijk hotel en een mooi veld te vinden, meer is niet nodig.Vlassie1980 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:49:
[...]
Dat was gisteren ook een vraag bij het interview bij van Bommel:
Waarom sla je je basiskamp op in Krakau terwijl je helemaal in het oosten van de Oekraïne de wedstrijden speelt? Heeft misschien te maken met de stad Charkov zelf, schijnt een niet al te prettige stad te zijn met veel criminaliteit en smerigheid.
Vond de ambiance in het stadion ook 3x niks, een ouder gepimpt stadion waarbij je verder van het veld zit en veel lege stoeltjes. Hadden we maar in kolkend stadion als bijvoorbeeld Bern gespeeld... Publiek er massaal achter en er bovenop!
In feite ging het bij de hotelkeuze al mis. Bij de hotelkeuze is gekeken naar de speelsteden in de volgende rondes. Hoogmoed dus.
Nederland was altijd een gevaarlijke outsider, maar is nu opeens (zelfbenoemd) favoriet. Die rol past Oranje tot op heden nog niet zo goed.
Nederland schijnt ook een prima hotel te hebben met dito trainingsveld in de buurt, in Charkov. Dat maakt het helemaal onbegrijpelijk.
En dan kunnen mensen zeggen dat ze niet moeten zeuren, dat het topsporters zijn en dat ze veel geld verdienen, maar als jij dagen traint in 19 graden en bewolking, om opeens te moeten spelen bij 34 graden in de volle zon, dat heeft dat effect op het lichaam, topsporter of niet.
Dat noem ik vrij dom, zeker wanneer je weet dat de afstanden tussen speelsteden zo groot zijn. Bij een EK in Nederland en België zit je met een hotel in Brabant prima, maar bij een EK in Polen en Oekraïne werkt het zo niet.Uniciteit schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:49:
Ik had gehoord dat Nederland simpelweg al meteen na het WK opzoek ging naar hotels en dergelijke en dat de keuze al was gevallen voordat bekend was in welke stad ze zouden spelen.
ik wil gewoon dat morgen nederland van duitsland wint, punt uit en hoe is me zelfs redelijk irrelevant....
ze moeten gewoon een goaltje meer erin schoppen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Helaas gaat de zondebok dit jaar naar huis 1-2 :<RM-rf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:56:
Eerlijk gezegd vermijd ik de komende anderhalve dag alle discussies en dat gezeur-in-de-rondte...
ik wil gewoon dat morgen nederland van duitsland wint, punt uit en hoe is me zelfs redelijk irrelevant....
ze moeten gewoon een goaltje meer erin schoppen.
Ik weet dan ook niet 100% zeker of het klopt, maar volgens mij zijn ze dus al snel na het WK begonnen met zoeken.argro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:54:
[...]
Dat noem ik vrij dom, zeker wanneer je weet dat de afstanden tussen speelsteden zo groot zijn. Bij een EK in Nederland en België zit je met een hotel in Brabant prima, maar bij een EK in Polen en Oekraïne werkt het zo niet.
ikzelf houd me ook liever niet bezig met dat soort domme en nietszeggende 'voorspellingen'..: Laat ik graag aan Jomanda over, al zal die vast wel aankomen met 10! 10! 10!Mektheb schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:57:
[...]
Helaas gaat de zondebok dit jaar naar huis 1-2 :<
ik kan enkel aangeven wat ik graag zou willen, en tot over anderhalve dag moet ik het daar maar mee doen en een beetje in spanning zitten.
Volgens mij wordt het overigens vooral erger als je druk gaat discu-zeuren over wat er allemaal gedaan moet worden of hoe-en-wat zaken waarop je tóch geen invloed hebt, tenzij je Bert van voren en Marwijk van achteren heet.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Klopt, het zal zeker invloed hebben op de prestaties van de spelers. Lees dit artikel maar eens:PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:35:
Zo Oranje is weer in Charkov. Na de miezer en relatief lage temperaturen in Polen, nu weer lekker opeens in 34 graden en vol zon. Wat zal dat straks na de uitschakeling nog een rel worden, en in de catogorie: Hoe konden we het bedenken
http://www.ad.nl/2012/06/12/Inspanningsfysioloog-Onbegrijpelijk-dat-Oranje-1300-km-van-speelstad-zit.dhtml
Verwijderd
Hou toch op. Nederland is elk toernooi favoriet. Wij hebben iets van 10 keer meegedaan aan het WK en 3x de finale gehaald, welk land zo klein als Nederland kan dat zeggen?argro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:51:
[...]
Oranje heeft toch niets met de stad te maken? Er is in Charkov vast wel een fatsoenlijk hotel en een mooi veld te vinden, meer is niet nodig.
In feite ging het bij de hotelkeuze al mis. Bij de hotelkeuze is gekeken naar de speelsteden in de volgende rondes. Hoogmoed dus.
Nederland was altijd een gevaarlijke outsider, maar is nu opeens (zelfbenoemd) favoriet. Die rol past Oranje tot op heden nog niet zo goed.
Nederland elk toernooi favoriet? Volgens mij niet, zeker niet in die mate als nu. In aanloop naar het WK 2010 werd hooguit gehoopt op de finale, nu wordt min of meer gerekend op de finale, dat is het verschil.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:07:
[...]
Hou toch op. Nederland is elk toernooi favoriet. Wij hebben iets van 10 keer meegedaan aan het WK en 3x de finale gehaald, welk land zo klein als Nederland kan dat zeggen?
Verwijderd
Als je naar de statistieken kijkt en dat doen wij ook bij landen als Brazilie (altijd favoriet terwijl ze de laatste tijd helemaal geen goede selectie hebben, nu wel weer inmiddels) dan is Nederland ALTIJD een van de favorieten.argro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:17:
[...]
Nederland elk toernooi favoriet? Volgens mij niet, zeker niet in die mate als nu. In aanloop naar het WK 2010 werd hooguit gehoopt op de finale, nu wordt min of meer gerekend op de finale, dat is het verschil.
Waarom is Brazilie op een WK wel een vd favorieten zelfs met een slechte selectie en wij niet? Terwijl wij statistisch gezien het altijd goed doen op een eindronde.
Eens. Argument van Bert was dat hij liever een goed hotel met een goed trainingsveld / complex had om het team in voor te bereiden. Wat in de eerste wedstrijd met het andere veld dus niet goed leek uit te pakken.tweaker2010 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:06:
[...]
Klopt, het zal zeker invloed hebben op de prestaties van de spelers. Lees dit artikel maar eens:
http://www.ad.nl/2012/06/12/Inspanningsfysioloog-Onbegrijpelijk-dat-Oranje-1300-km-van-speelstad-zit.dhtml
Zij speelden tegen Portugal in Lviv (dat scheelt toch nog 876 kilometer tov Charkov).
Jazeker! Nederland is altijd favoriet voor de mafkezen die het voetbal normaal gesproken niet volgen, behalve tijdens het EK en WK. Iemand die even normaal nadenkt weet dat dit Nederland normaal nooit favoriet kán zijn omdat het simpelweg kwaliteit en vorm ontbeert. Leuk als we wat verder komen, maar favoriet? Alleen in onze eigen fantasie.argro schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 15:17:
[...]
Nederland elk toernooi favoriet? Volgens mij niet, zeker niet in die mate als nu. In aanloop naar het WK 2010 werd hooguit gehoopt op de finale, nu wordt min of meer gerekend op de finale, dat is het verschil.
Is op zich niet zo onlogisch terugdenkend dat ze in Zuid-Afrika ook een van de meestgewilde plekken hadden weten te bemachtigen. Ook ver weg van sommige speelsteden en ander weer/ hoogte (Johannesburg - Kaapstad 1200+KM); zie dat er al eind 2008 aan gewerkt werd/besloten was. Nu hebben ze ook de beste plek in Krakow qua trainingsfaciliteiten ...Uniciteit schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 14:49:
Ik had gehoord dat Nederland simpelweg al meteen na het WK opzoek ging naar hotels en dergelijke en dat de keuze al was gevallen voordat bekend was in welke stad ze zouden spelen.
En volgens mij is het normaal gesproken in midden-Europa/Polen rond deze tijd van het jaar toch ook meestal al dik in de 20 graden? Toevallig is het nu wat kouder in Krakow en een hittegolfje in Kharkiv
Enige is dat het wel slecht op de stad afstraalt dat er geen enkel team wilt zitten
En je kan niet zeggen dat het nadelig is tov de tegenstander aangezien die er ook niet zitten, Duitsland vanuit Gdansk nog verder weg en minder vergelijkbaar
Link naar grotere versie van de afbeelding: http://cdn.speld.nl/wp-content/uploads/jpggroot.001-001.jpgNooit eerder won Oranje op woensdag in het jaar van de draak na een priemgetal aan doelpunten
Nederland speelt morgen voor de eerste keer in de geschiedenis op een woensdag in de tweede poulewedstrijd tegen een land waarvan alle elf spelers in het basisteam een andere voorletter hebben, tijdens een EK waarvan 1 van de gastlanden twee dagen eerder van een Scandinavisch land wist te winnen.
Nederland wist in vergelijkbare omstandigheden nooit eerder te winnen, maar verloor ook nooit, en liet zich eveneens niet tot een gelijkspel verleiden (zie grafiek in het groot). “Wat dat betreft wordt het een unieke wedstrijd natuurlijk,” aldus Johan Derksen, “Maar je moet zulke dingen niet onderschatten. Neem de kwalificatie in 2004. Eerst gewonnen met 3-0 gewonnen van Wit-Rusland toen het regende en de tegenstander met een oneven aantal assists in oefenwedstrijden aantrad, toen 1-1 gelijk tegen Tsjechie op dezelfde dag als een tragische zelfmoordaanslag in Najaf, daarna weer 2-0 winst tegen Wit-Rusland bijna tegelijkertijd met het optreden van Anouk op de eerste dag van Pinkpop. Een prachtige reeks. Tijdens dit EK is het bijna alsof van Marwijk de lessen van toen vergeten is.”
Fans zien het rooskleuriger in. Ben Elker (32), data-analist te Bilthoven, licht toe: “Het Nederlands elftal maakte tijdens de kwalificatie 37 doelpunten, een priemgetal. Nu spelen we tegen Duitsland, die in diezelfde kwalificatie zeven doelpunten tegen kreeg: Ook een priemgetal. En wanneer gebeurde dat de vorige keer? Precies, in ‘88.”
Jan van Halst is er niet gerust op. “Je ziet dat Nederland het vaak lastig heeft als ze in dezelfde tijdzone spelen tegen een team waar minder dan 3 tegenstanders in maart jarig zijn. Dat zag je 1998 tegen Brazilië al. Dan houden ze het tot de penalties vol, maar dan is het einde verhaal. Bovendien wist Nederland nooit te winnen op een woensdag waarop de palingvangst lager is dan het jaarlijkse gemiddelde sinds 1962. Aan de andere kant, Oranje verloor ook nog nooit in het Jaar van de Draak. Van Marwijk neemt de inzichten vol vertrouwen mee. “Cijfers liegen niet’, aldus de bondscoach.Bron: http://www.speld.nl/2012/...n-kwalificatiedoelpunten/
[ Voor 5% gewijzigd door S401 op 12-06-2012 17:06 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:35:
@Jefrim Dat dit soort mensen zulke stats gaan uitzoeken, get a life.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
en weer iemand die De Speld nog niet kentVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:35:

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
Verwijderd
Jij moet eens naar The Onion gaanVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:35:
offtopic: bijvoorbeeld deze artikel
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2012 17:58 ]
Helaas geen geluid maar ik denk dat je het punt begrijpt.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Van Marwijk valt weer terug in oude gewoontes. Kuyt in de basis?Stekelenburg; Van der Wiel, Heitinga, Mathijsen en Willems; Van Bommel en De Jong; Robben, Sneijder en Kuijt; Van Persie. [Bron]
Dit soort statistieken lijden ook een beetje aan confirmation bias. Als deze tabel het beeld dat Nederland slecht presteert niet had ondersteund had je 'm waarschijnlijk niet gepost.PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:00:
Statistieken kunnen onzin zijn, maar deze is toch 11 uit 11:
[afbeelding]
Als je er maar genoeg gegevens bijhaalt valt er naturlijk altijd wel ergens een correlatie te ontdekken, maar daarmee is een correlatie niet bewezen.
PolarBear: een oorzakelijk verband is natuurlijk niet nodig om statistiek zinnig te laten zijn. De kans is groot dat er een correlatie bestaat tussen de positie van een land op de FIFA ranglijst en de kansen op EK-winst, maar van een oorzakelijk verband is geen sprake: de positie op de ranglijst veroorzaakt niet dat het land wint. Dit zijn simpelweg twee fenomenen die correleren omdat ze een gemeenschappelijke oorzaak (het land heeft een "goed" team) delen.
in 1976 was nederland halve finalist...PWM schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 20:00:
Statistieken kunnen onzin zijn, maar deze is toch 11 uit 11:
[afbeelding]
het uiteindelijke hoofdtoernooi in Joegoslavie, begon gelijk met de halve finalewedstrijd, maar daarvoor was een lange kwalificatie uitgevoerd die hooguit niet in het land van de laatste 3 wedstrijden gespeeld werd.
(dat land werd zelfs pas bepaald nadat de kwartfinales gespeeld waren.)
Nederland was toen in groep 5 als eerste geeindigt , boven Italie en Polen (dat midden 70'er jaren érg sterk was).
In de kwartfinales hadden we een sterk Belgie verslagen, onder meer met een ruime 5-0 (3 goals Rensenbrink).
wat dat betreft kun je ook stellen dat uit die 11 verliezende WK-finalisten, nederland het meest een 'uitzondering' was, door na een verloren WK-finale op het volgende EK het wél heel goed te doen en tot de halve finale te komen (die nederland overigens typisch nederlands verloor terwijl ze eigenlijk veel beter waren, maar hun overwicht niet in genoeg goals konden omzetten en vroeg een onterechte tegengoal te incasseren waarna 2 hollanders over de rooie gingen en uit de wedstrijd gestuurd werden; Neeskens en van Hanegem; het werd uiteindelijk na verlenging 3-1 voor Tsjechoslowakije, die hierna ook de finale wonnen).
Het EK 1976 geldt zeker ook als voorbeeld van de 'grote' tijd van het nederlands voetbal in de 70'er jaren en nedrland speelde de wedstrijden voor de finaleronde absoluut groots. (en was eigenlijk toen topfavoriet)
[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 13-06-2012 09:53 ]
Ow, en het doelpunt is van Vlaar ofzo...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Het wordt trouwens 3-0, want ik ben de enige die dat als uitslag in de EK-poul op 't werk heeft voorspeld en gisteren was dramatisch voor m'n klassering
Zo kun je dus wel blijven zoeken naar statistieken die in het voordeel van de een of de ander positief uitvallen.
Ik vind het moeilijk om te voorspellen wie er gaat winnen. Ik vond dat Nederland met periodes erg goed speelde tegen Denemarken. Nu maar hopen dat ze de kansen wat meer benutten.
[ Voor 27% gewijzigd door SToRM666 op 13-06-2012 09:51 ]
PSN id: NL_SToRM
[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 13-06-2012 10:09 ]
Je zult verdomme maar door een schandalige scheidsrechterlijke dwaling uitgeschakeld worden vanavond..... Dan rij je toch massaal die kant op als Nederlander om [censuur]PWM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:08:
De enige vurige hoop die ik heb, of Nederland nu wint, gelijk speelt of afgemaakt wordt, is dat we vanavond geen scheidsrechterlijke dwalingen krijgen. Dit soort wedstrijden merk je gewoon dat scheidsrechter ook onder zware druk staan, en daar niet altijd op de juiste manier mee omgaan. Als het goed en eerlijk verloopt, merken we wel wat er gebeurt. Eerst eens kijken dat de Denen doen, dat is bijna net zo belangrijk.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik vind dat bij een EK er dan ook eindelijk wel eens gekeken mag worden naar een videoscheidsrechter.PWM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:08:
De enige vurige hoop die ik heb, of Nederland nu wint, gelijk speelt of afgemaakt wordt, is dat we vanavond geen scheidsrechterlijke dwalingen krijgen. Dit soort wedstrijden merk je gewoon dat scheidsrechter ook onder zware druk staan, en daar niet altijd op de juiste manier mee omgaan. Als het goed en eerlijk verloopt, merken we wel wat er gebeurt. Eerst eens kijken dat de Denen doen, dat is bijna net zo belangrijk.
Ben het er helemaal mee eens dat het bij het spelletje hoort dat een scheidsrechter beslissingen kan maken die van invloed zijn op de uitslag, maar als de halve wereld binnen 30s kan zien dat de scheids fout zit gaat er iets mis.
Vroeguh kon je het oneens zijn met de scheids, maar je kon niet aantonen dat je gelijk had.
De scheids moet als een rechter zijn en de 'straf' bepalen. Dat een scheids verantwoordelijk blijft voor het oordeel of iets een overtreding is of niet is prima. Een bal is echter wel of niet over de lijn, 0 of 1, zwart of wit.
Geef iedere partij 2 mogelijkheden per wedstrijd om de camerascheids te raadplegen.
Zijn we meteen af van dat handje zwaaien bij elke bal die over een lijn gaat en makkelijk gaan liggen is dan ook minder aantrekkelijk.
Ik hoop dat Nederland vanavond vol in de aanval gaat. Alles of niets. De dood of de gladiolen...
Liever vol voetballend tegen Duitsland onderuit dan dat we weer met hangende hoofdjes lopen te prutsen.
Ik hoop dat van Marwijk dan ook begint met een opstelling die uitgaat van de aanvallende kracht van NL. Er moet gewoon zo snel mogelijk een goal vallen van NL
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
beter dat dan dat de Duitsers massaal die kant op rijden. Ligt nogal gevoelig daar een hele hoop Duitsers over de vloer...L1nt schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:18:
[...]
Je zult verdomme maar door een schandalige scheidsrechterlijke dwaling uitgeschakeld worden vanavond..... Dan rij je toch massaal die kant op als Nederlander om [censuur]
Nah ik weet het echt niet, hopelijk winnen ze natuurlijk maar ik ben op t ergste voorbereid
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/80092/zweedse-scheidsrechter-eriksson-fluit-nederland-duitslandPWM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:08:
Eriksson dus, veel slechter dan Webb kan het niet worden...
Dito hierRoyz schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:29:
De spanning zit er bij mij nu al behoorlijk in. Nog een hele dag te gaan pff
Hoe laat wordt de opstelling bekend gemaakt?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Is dat die met zijn telefoons?tweaker2010 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:31:
[...]
http://www.voetbalcentraal.nl/nieuws/80092/zweedse-scheidsrechter-eriksson-fluit-nederland-duitsland
Eriksson dus, veel slechter dan Webb kan het niet worden...
Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Natuurlijk hoop ik anders ..
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert