De fun was er bij mij in de voorbereiding al vanaf. Ik zag de bui toen al hangen.Sir_Hendro schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:27:
Voor mij is de fun van het EK er nu wel af. Doei!
Willems kon het niveau vandaag niet aan, maar wat verwachtte Van Marwijk dan, dat een jongen van net 18 tegen zo'n elftal goed zou spelen?
Vind dat hij voor zijn kunnen en ervaring nog goed speelde in vergelijking met de rest. Na 85 minuten gingen alle kopjes al hangen terwijl 3-1 de schade niet erger maakt maar 2-2 veel zou hebben geholpen.
Vind dat hij voor zijn kunnen en ervaring nog goed speelde in vergelijking met de rest. Na 85 minuten gingen alle kopjes al hangen terwijl 3-1 de schade niet erger maakt maar 2-2 veel zou hebben geholpen.
Same here. Ik had de 2-1 van vandaag correct in mijn pouleDeadsy schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:29:
[...]
De fun was er bij mij in de voorbereiding al vanaf. Ik zag de bui toen al hangen.
Owja. da's waar ook. 'kheb 't ge-editVos schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:27:
Heitinga had toen al rood tegen Spanje. VdV liet hem gaan.
Rotterdam
Heitinga mag de aanvallers idd niet laten lopen. Maar onze 'controlerende' waren nergens op t middenveld te vinden als t op verdedigen aan kwam. Oh ja, ook bij de aanval niet. Die twee gasten hangen bijna de hele wedstrijd net achter de middenlijn en zijn daardoor weinig toevoeging aan t spel. Daar leg ik meer het probleem dan alleen de verdediging, de vrije man die de spits bedient bij de twee doelpunten mag niet zo vrij staan.
Prachtig hoe we met z'n allen van Marwijk de schuld geven, terwijl we hem twee jaar geleden nog met z'n allen de hemel in prezen.
Natuurlijk, van Marwijk houdt misschien te lang vast aan successen uit het verleden, maar begin eens met het bekijken van de opstelling van de Duitsers. Een goede, sterke verdediging, een dominerend middenveld en mooie aanvalskansen. De Duitsers hebben gewoon keurig gespeeld. Helaas, maar zo is het nou eenmaal. We kunnen de eigen ploeg altijd zo lekker bekritiseren, maar vergeten daarbij gewoon dat de tegenpartij beduidend sterker was. Nederland heeft gewoon geen winst verdiend, eerlijk is eerlijk.
Natuurlijk, van Marwijk houdt misschien te lang vast aan successen uit het verleden, maar begin eens met het bekijken van de opstelling van de Duitsers. Een goede, sterke verdediging, een dominerend middenveld en mooie aanvalskansen. De Duitsers hebben gewoon keurig gespeeld. Helaas, maar zo is het nou eenmaal. We kunnen de eigen ploeg altijd zo lekker bekritiseren, maar vergeten daarbij gewoon dat de tegenpartij beduidend sterker was. Nederland heeft gewoon geen winst verdiend, eerlijk is eerlijk.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Op zich deed Willems het vrij aardig, maar in je hoofd blijven die paar keer achter dat hij zijn man heel jammerlijk liet lopen. Je ziet hem realiseren van, ohjah wacht ik had iemand te dekken en dan is hij aan de late kant.Slapstick schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:29:
Willems kon het niveau vandaag niet aan, maar wat verwachtte Van Marwijk dan, dat een jongen van net 18 tegen zo'n elftal goed zou spelen?
Komt wel goed met hem.
Ik had het iets erger gegokt.Vos schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:30:
[...]
Same here. Ik had de 2-1 van vandaag correct in mijn poule.
De hoop is eigenlijk dat we eindelijk eens leren en diverse spelers gewoon niet meer oproepen.
Het probleem is dat er bij de selectie bepaalde mensen geignoreerd worden en geeneens opgeroepen worden puur omdat ze bij de verkeerde ploeg spelen of geen groot verleden hebben.
Wil je opgeroepen worden voor Oranje dan word eigenlijk alleen naar mensen met een groot verleden gekeken of mensen die bij bepaalde clubs spelen.
Die speler van Gladbach (Brouwers geloof ik) had ik in de voorbereiding echt wel een kans gegeven, idem met Donk. Deze spelers doen het aardig maar er word totaal niet naar gekeken.
Hier zien we de Sneijder waar die Yolanthe mee binnen heeft gehengeld. Succesvolle man die zijn gevoel en emotie publiekelijk durft te tonen. Kleinste man die de grote groep internationale toppers op sleeptouw neemt.Saturnus schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:33:
Sneijder op het punt van huilen nu.
Les voor veel mannen
Nederland mag de Duitsers op z'n blote knieen bedanken dat het 2-1 is geworden. Stekelenburg had een paar mooie reddingen en de Duitsers hebben niet echt doorgedrukt maar anders was het makkelijk 4 - 1 geweest. En dan zouden we nu zeggen: als we de portugezen met 4 - 0 afmaken gaan we misschien door...Royeboi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:32:
Nederland heeft gewoon geen winst verdiend, eerlijk is eerlijk.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
PWM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:28:
[...]
Waarom? Het EK is voor 95% niet Oranje. Het EK is juist hartstikke leuk.
[...]
Vlaar tegen DKHeitinga liet de man uit zijn rug komen, niet Vlaar.
Is toch echt Vlaar die zn mannetje kwijt is hier hoor... (rond 0:45)
Dan hebben wij een andere kijk op voetbal. Als je de hele situatie bekijkt, dan laat Heitinga zich foppen, en Vlaar zich omspelen. Dat is ook door alle analytici op die manier gezien, niet alleen door mijKrukar schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:35:
[...]
[video]
Is toch echt Vlaar die zn mannetje kwijt is hier hoor... (rond 0:45)
Dat kan je anders zien, natuurlijk, maar om nou Vlaar triester te noemen dan Mathijsen lijkt me wat onverdiend.
EDIT: Hier het hele stuk: http://nos.nl/ek2012/vide...i-schiet-denen-op-01.html
EDIT2: Oeps, niet Heitinga natuurlijk, excuses aan zijn adres
[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 13-06-2012 23:42 ]
Inderdaad. Had het gevoel dat Duitsland op 70% van hun kunnen speelden.Lordy79 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:35:
[...]
Nederland mag de Duitsers op z'n blote knieen bedanken dat het 2-1 is geworden. Stekelenburg had een paar mooie reddingen en de Duitsers hebben niet echt doorgedrukt maar anders was het makkelijk 4 - 1 geweest. En dan zouden we nu zeggen: als we de portugezen met 4 - 0 afmaken gaan we misschien door...
Vind ik wel iets te makkelijk gezegd, NL had van de kansen er ook zeker wel 1/2 in mogen schieten. Maar Duitsland speelde dit prima, ook heerlijk ballen tegen een ploeg die moet. In begin komt Duitsland goed weg en als je dan zelf de 1-0 maakt is dat natuurlijk super. Ik heb ze dan ook als kampioen in mijn pouleLordy79 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:35:
[...]
Nederland mag de Duitsers op z'n blote knieen bedanken dat het 2-1 is geworden. Stekelenburg had een paar mooie reddingen en de Duitsers hebben niet echt doorgedrukt maar anders was het makkelijk 4 - 1 geweest. En dan zouden we nu zeggen: als we de portugezen met 4 - 0 afmaken gaan we misschien door...
Nja zal inderdaad wel een andere kijk zijn dan, ik zie Heitinga gewoon z'n eigen man verdedigen en vlaar die achter krohn-deli aanhobbelt nadat ie door heeft dat die bij 'm weggelopen is...PWM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:38:
[...]
Dan hebben wij een andere kijk op voetbal. Als je de hele situatie bekijkt, dan laat Heitinga zich foppen, en Vlaar zich omspelen. Dat is ook door alle analytici op die manier gezien, niet alleen door mij![]()
Dat kan je anders zien, natuurlijk, maar om nou Vlaar triester te noemen dan Mathijsen lijkt me wat onverdiend.
Helemaal mee eens. Optimisme ten top ook, ik vrees dat we opnieuw dezelfde fout maken, en onszelf weer als grote kanshebber zien tegen Portugal. Uiteraard niet bij de pakken neer zitten, maar enig realisme lijkt mij niet verkeerd.Lordy79 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:35:
[...]
Overigens stond Huntelaar net in een lijstje die ook z'n kop stootte (

Huntelaar stond niet met een stotende kop in mijn lijstje als je dat bedoelt, vondt hem wel matig (of beter gezegd, onder zijn eigen niveau) spelen.Royeboi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:40:
[...]
Helemaal mee eens. Optimisme ten top ook, ik vrees dat we opnieuw dezelfde fout maken, en onszelf weer als grote kanshebber zien tegen Portugal. Uiteraard niet bij de pakken neer zitten, maar enig realisme lijkt mij niet verkeerd.
Overigens stond Huntelaar net in een lijstje die ook z'n kop stootte (), maar daar ben ik het absoluut niet mee eens. Kansen te weinig om daar iets over te zeggen vind ik. De tijd dat hij er wel toe deed, deed hij keurig mee, en zeker in vergelijking tot sommige anderen (Heitinga, Willems) kun je hem niet zo wegcijferen. Willems is dan wel duidelijk een fout, en het erge is dat die jongen er niks aan kan doen ook. Ongelooflijk dat van Marwijk hem in dit team neer zet. Als de organisatie een stuk beter had geweest, had Willems misschien ook nog wat beter uit de verf gekomen. Nu heeft hij gewoon niemand om zich heen die hem kan meeslepen dankzij een niet-samenwerkend team.
Ik ben het helemaal met je eens hoor maar hoop doet leven. Ik heb alleen erg slechte herinneringen aan Nederland - Portugal wedstrijden...Royeboi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:40:
Helemaal mee eens. Optimisme ten top ook, ik vrees dat we opnieuw dezelfde fout maken, en onszelf weer als grote kanshebber zien tegen Portugal. Uiteraard niet bij de pakken neer zitten, maar enig realisme lijkt mij niet verkeerd.

En hoe die lui zich vandaag weer hebben misdragen qua aanstellerij... tjongejonge...
Jup. Nederland heeft misschien individueel wel betere spelers met 2 topscorers in Duitsland en Engeland etc.Hironshy schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:38:
[...]
Inderdaad. Had het gevoel dat Duitsland op 70% van hun kunnen speelden.
Maar als team staat Duitsland er toch op elk vlak veel sterker voor. Eééécht elk vlak.
Rotterdam
Klopt, dan is het nog des te schokkender dat het verschil zo groot was.Hironshy schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:38:
[...]
Duitsland gaat fluitend door naar de kwartfinale.
Nogal wiedes... Het 'team' dat tegen het 'inferieure'* Denemarken al jammerlijk faalde gewoon weer opstellen tegen Duitsland? Hoeveel bewijs heb je nodig dat Van Persie niet functioneert in deze opstelling (ja, leuk dat-ie nog even de 1-2 maakt, maar dat weegt niet op tegen de kansen die hij verneukt heeft)Royeboi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:32:
Prachtig hoe we met z'n allen van Marwijk de schuld geven

*: Inferieur op basis van de FIFA-ranglijst en daarom tussen quotes, niet op basis van het spel.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Onder zijn niveau ja maar met hem in het veld vind ik zelf van Persie weer beter spelen.Krukar schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:42:
[...]
Huntelaar stond niet met een stotende kop in mijn lijstje als je dat bedoelt, vondt hem wel matig (of beter gezegd, onder zijn eigen niveau) spelen.
De prut is dat toen voor mijn gevoel het teveel spelers al hadden opgegeven.
Gewoon Mathijsen en v. Bommel niet meer oproepen.
Beide zijn er over 2 jaar toch niet meer bij (hoop ik dan). En Heitinga bij 0 laten beginnen en zich opnieuw laten bewijzen. En dan in de kwalificatie wedstrijden enkele nieuwe spelers een echte kans geven.
ik denk eerder dat ook duitsland matig speelde en allerminst een goede vorm heeft..Hironshy schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:38:
[...]
spelers als Müller en Podolski weinig in de wedstrijd te zoeken hebben, Özil ietwat oververmoeid is en geen stempel op wedstrijden kan drukken zoals hij wel bij real kan doen mdat het een ingespeeld team is...
Ook Gomez vind ik eerlijk gezegd eerder matig spelen, al heeft die driemaal een kans optimaal benut en via een slimme 3-uit-3 op het goede moment zijn naam weten te zetten, is hij verder onzichtbaar
Tegen Nederland werd hij erg geholpen dor een verschrikkelijk matige dekking.
als ooit een duits team ook rijp was voor een verlies was het dit keer, enkel was nederland zo mogelijk nóg zwakker en mistte vooral het samenspel en combinatie-vermogen via het middenveld...
dat je gewoonweg nodig hebt om een duits team te verslaan (samen met het vermogen te vechten voor de overwinning dat me vooral opviel te ontbreken nadat Persie de 2-1 gescoord had: de 20 minuten daarna waren optimaal om je terug te vechten tot een gelijkspel, maar ook dat ontbrak volledig)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Bedoelde inderdaad jouw lijstje, verkeerd gezien dan. My mistake. Hij speelde inderdaad wel onder zijn niveau, maar opnieuw in vergelijking met vele anderen redde hij zich nog enigszins. En dat in de weinige kansen (lees: baltijd) die hij überhaupt kreeg.Krukar schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:42:
[...]
Huntelaar stond niet met een stotende kop in mijn lijstje als je dat bedoelt, vondt hem wel matig (of beter gezegd, onder zijn eigen niveau) spelen.
Verder irriteerde ik me wel mateloos aan alle tijdrekking. Ik ben geen hardcore voetbalfan, maar dit haalde wel bloed onder m'n nagels vandaan. Ik had als scheids toch echt meerdere kaarten uitgedeeld. Aan de andere kant, als Nederland dit had weten te bereiken en minuten lang kon rekken had ik het natuurlijk een goud stukje strategie gevonden...
Om het ultieme gevoel terug te krijgen vind ik dat we Boulahrouz moeten opstellen.Lordy79 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:43:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor maar hoop doet leven. Ik heb alleen erg slechte herinneringen aan Nederland - Portugal wedstrijden...
En dan dat ie samen met Ninja Nigel wat portugezen op nonactief zet. Alhoewel... zij hebben Pepe, en die denkt vast dan: "Wat zij kunnen.. kan ik
Beter!"
Rotterdam
Kunnen we gewoon niet ons erbij neerleggen en ons geen kans geven op dit EK? We hebben twee wedstrijden verloren, een tegen de Denen en een tegen de Duitsers. We hebben in de voorbereiding zat zwakke wedstrijden gespeeld zoals tegen de Bulgaren. Nederland is gewoon niet meer van het niveau van 2 en 4 jaar geleden. Toen hadden we de prijzen kunnen pakken. Nu is het te laat. En mochten we doorgaan naar de volgende ronde, dan zou het dieptriest zijn en niet zozeer een overwinning.
Precies, Duitsland zat echt niet op 70% te spelen. Er zijn gewoon diverse spelers bij Duitsland die hun normale niveau niet halen.RM-rf schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:47:
[...]
ik denk eerder dat ook duitsland matig speelde en allerminst een goede vorm heeft..
spelers als Müller en Podolski weinig in de wedstrijd te zoeken hebben, Özil ietwat oververmoeid is en geen stempel op wedstrijden kan drukken zoals hij wel bij real kan doen mdat het een ingespeeld team is...
Ook Gomez vind ik eerlijk gezegd eerder matig spelen, al heeft die driemaal een kans optimaal benut en via een slimme 3-uit-3 op het goede moment zijn naam weten te zetten, is hij verder onzichtbaar
Tegen Nederland werd hij erg geholpen dor een verschrikkelijk matige dekking.
als ooit een duits team ook rijp was voor een verlies was het dit keer, enkel was nederland zo mogelijk nóg zwakker en mistte vooral het samenspel en combinatie-vermogen via het middenveld...
dat je gewoonweg nodig hebt om een duits team te verslaan (samen met het vermogen te vechten voor de overwinning dat me vooral opviel te ontbreken nadat Persie de 2-1 gescoord had: de 20 minuten daarna waren optimaal om je terug te vechten tot een gelijkspel, maar ook dat ontbrak volledig)
Het enige waar ze bewust een stapje naar achter deden was toen ze Gomez er vanaf haalden. Maar dit had denk ik deels ermee te maken omdat deze regelmatig een tik kreeg en ze hem niet kwijt wilden raken.
Zoals gezegd Duitsland speelde echt niet op 70%. Zoals Duitsland tegen Nederland speelde is gewoon hun max op het moment.
Vooral het middenveld is vanavond door het ijs gezakt. Van Bommel en de Jong werden helemaal overlopen door die Duitsers. De verdediging is altijd al matig geweest dus daar kijk ik niet van op. En als de aanval dan ook nog eens stroef loopt is de ramp compleet. Logische nederlaag dus
@GS88: Boulah is dit hele jaar al slecht in vorm dus ik weet niet of dat nu het verschil maakt.
@GS88: Boulah is dit hele jaar al slecht in vorm dus ik weet niet of dat nu het verschil maakt.
zoals in 2006?GS88 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:47:
[...]
Om het ultieme gevoel terug te krijgen vind ik dat we Boulahrouz moeten opstellen.![]()
En dan dat ie samen met Ninja Nigel wat portugezen op nonactief zet. Alhoewel... zij hebben Pepe, en die denkt vast dan: "Wat zij kunnen.. kan ik
Beter!"
nee dank je, nederland was in 2006 eigenlijk veel beter, maar was zo dom dat ze nadat ze zelf spijkerhard begonnen met een paar harde fouls, zichzelf volledig van slag lieten brengen toen de tegenstander ook bewees nét zo hard te kunnen spelen en ook keihard trapte en sloeg...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
we hebben die kans nog wel, even ervan uitgaande dat duitsland best reëel denemarken kan verslaan, moeten we met minimaal twee doelpunten verschil van Portugal winnen...Robkazoe schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:49:
Kunnen we gewoon niet ons erbij neerleggen en ons geen kans geven op dit EK?
ikzelf zou het niet terecht vinden en nederland op dit moment geen enkel recht geven verder te komen, maar het scenario is best reëel. (net zoals in 2004 ze verderkwamen met een beetje geluk, maar toen hadden ze iig tegen Tsjechie nog een superwedstrijd gespeeld, maar met wat ongeluk verloren)
Nou.. ALS Nederland dus Portugal met 2 - 0 verslaat en de Duitsers winnen van Denemarken dan vind ik het wel redelijk terecht. Want dan zijn NL, Porgtugal en Denemarken gewoon alledrie even sterk (zwak!) en Duitsland gewoon superieur.RM-rf schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:53:
ikzelf zou het niet terecht vinden en nederland op dit moment geen enkel recht geven verder te komen
Je hebt de nummers 2, 3, 6 en 7 van Europa in één poule. (uitgaande van de FIFA wereldranking) en dat nrs 3, 6 en 7 dan allemaal van elkaar winnen geeft aan dat ze van gelijk niveau zijn.
Maar wat gebeurt er nu als NL en DK straks helemaal gelijk staan? Wordt er dan een beslissingswedstrijd gespeeld of zo?
Dan telt het onderling resultaat. Daarom is het niet voldoende als NL met 1 - 0 van portugal wint.Krylinck schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:10:
Maar wat gebeurt er nu als NL en DK straks helemaal gelijk staan? Wordt er dan een beslissingswedstrijd gespeeld of zo?
Namens alle Belgen: "mathematisch kan het nog!"
Beroerde pot voetbal, een aantal spelers zit er gewoon duidelijk doorheen. Fysiek, mentaal, beide.. Het wil gewoon niet, de verwachtingen van de wedstrijd tegen Portugal zijn nou ook niet geweldig te noemen als de boel niet heel snel wordt opgeschud. Dat doelpunt van van Persie, geweldig! Maar je zag ook dat Huntelaar als diepere spits de verdediging van de Duitsers bij dat doelpunt opentrok. Dat hebben we nodig, het is maar de vraag of Bert dat nu ook ziet.
In dat geval zie ik 1-0 nog wel gebeuren, of de hele tijd 2-0 en in de laatste minuten een tegengoal doordat iedereen denkt dat de wedstrijd al klaar is. Kunnen ze in plaats van dat bijna janken van vandaag echt even uithuilen voor de camera's. Dan zijn onze profs heel zielig.
Klopt niet, je gebruikt niet de juiste tiebreakers. Bij een gelijke stand:Lordy79 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:18:
- Als Duitsland verliest met 1 doelpunt verschil en Portugal wint met 1 doelpunt verschil, komen Duitsland, Denemarken en Portugal gelijk in punten en doelsaldo. Onderling hebben ze allemaal een keer gewonnen en verloren dus dan telt geloof ik de rating in de wereldranglijst en gaat Duitsland door.
- Als Duitsland verliest met 2 doelpunten verschil en Portugal wint met 1 doelpunt verschil, wordt Portugal groepswinnaar en gaat Denemarken denk ik door omdat Denemarken in onderling resultaat wint van Duitsland
1) Onderling resultaat
2) Doelsaldo in onderlinge duels
3) Doelpunten voor in onderlinge duels
4) Doelsaldo in de gehele groep
5) Doelpunten voor in de gehele groep
6) UEFA Coëfficient (op dit moment Duitsland op 2, Nederland op 3, Portugal op 7 en Denemarken op 16)
Als Duitsland met 1-0 verliest en Portugal met 1-0 wint, ligt Duitsland eruit. Je krijgt dan drie ploegen met zes punten en de volgende onderlinge stand.
1) Portugal, 3 punten, doelsaldo 3-3
2) Denemarken, 3 punten, doelsaldo 3-3
3) Duitsland, 3 punten, doelsaldo 1-1
Regel 3 treedt in werking, Duitsland ligt eruit.
Duitsland mag simpelweg niet verliezen als Portugal wint.
Dat waren Van Bommel (liep niet mee) en Heitinga (liet Krohn-Dehli langs zich lopen met die sleep), niet Vlaar. (die stond bij Bentner)Krukar schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:28:
[...]
Vlaar was anders wel de hoofdschuldige bij het doelpunt van Denemarken... Ik vond Mathijssen niet goed spelen vandaag maar Vlaar tegen Denemarken was nog wel net een stapje triester....
Moet zeggen dat Sneijder als één van de weinigen vandaag nog een redelijke wedstrijd speelde en ook weer heel goed reageerde in het gesprek met Jack van Gelder. Zou best eens een toekomstige aanvoerder kunnen zijn als Van Bommel stopt.
Verwijderd
@Exitium Hoe kom je bij die doelsaldo's? Die van Duitsland klopt sowieso niet.
Nederland had na het WK allang afscheid moeten nemen van Bertje. Op het WK speelde we ook niet goed, maar was er een soort gezonde vorm van agressie over de spelers waardoor spelers als Mathijsen ineens opleefde en goed tot erg goed gingen spelen.
Vandaag werd nogmaals duidelijk dat V Persie samen met Huntelaar moet spelen. Dat Robben op links moet en Vd Vaart altijd moet spelen (meer voetbal in de ploeg). Verder was Stekelenburg man of the match (vooral die laatste redding in minuut 44 ofzo die via een hoofd van een verdediger bijna over Steek de goal in lande)
Nederland had na het WK allang afscheid moeten nemen van Bertje. Op het WK speelde we ook niet goed, maar was er een soort gezonde vorm van agressie over de spelers waardoor spelers als Mathijsen ineens opleefde en goed tot erg goed gingen spelen.
Vandaag werd nogmaals duidelijk dat V Persie samen met Huntelaar moet spelen. Dat Robben op links moet en Vd Vaart altijd moet spelen (meer voetbal in de ploeg). Verder was Stekelenburg man of the match (vooral die laatste redding in minuut 44 ofzo die via een hoofd van een verdediger bijna over Steek de goal in lande)
1 ding is zeker, nederland is geen poulewinnaar, verder is alles nog mogelijk..
als denemarken en portugal met 1-0 winnen is dat het doelsaldo in onderlinge duels van de ploegen die met gelijk aantal punten eindigen.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:01:
Doel saldo tegen Nederland telt niet mee omdat die ook niet meer meedingen om door te mogen gaan naar de tweede ronden als het scenario wat Exitium beschrijft uitkomt.Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:01:
Dat mag wel zo zijn, maar het is gewoon bagger hoe het nu gaat. Nederland staat als een van de hoogste in de FIFA ranking en niet voor niets. Nederland is enorm goed in voetbal, maar wat we nu laten zien is niets van wat het geweest is en daarmee doel ik niet op het laatste WK. Het laatste EK waren we ook in bloedvorm, maar toen hebben we die Russen onderschat. We hebben destijds gewonnen van Roemenië, Italië en Frankrijk in de poelfase. Vervolgens mochten we tegen de Russen, het zou een eitje worden...painkill schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:03:
1 ding is zeker, nederland is geen poulewinnaar, verder is alles nog mogelijk..
[ Voor 49% gewijzigd door madmaxnl op 14-06-2012 01:10 ]
Italie en frankrijk waren echt fantastische wedstrijden..
Dat had ook gekund in deze poule, maar ik zie het in portugal niet meer gebeuren..
Dat had ook gekund in deze poule, maar ik zie het in portugal niet meer gebeuren..
moet dat doelsaldo niet 4-2 zijn?
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Ik vond het een goed en spannend partijtje voetbal, goed gespeeld, dat duitsland zou winnen was te verwachten.
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Je hebt gelijk, ik gooi alles door elkaarHahn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:31:
[...]
Nee? 1-0 verloren van Duitsland: 0-1
2-3 gewonnen van Denemarken: 3-3

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Ik vond het geen goed, noch spannend partijtje voetbal. We werden echt gedomineerd en hadden vrijwel niets in te brengen na de 20e minuut.
Verwijderd
Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken maar toen die 1-2 viel vond ik het persoonlijk nog best wel spannend ineens.3XPER7 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:37:
Ik vond het geen goed, noch spannend partijtje voetbal. We werden echt gedomineerd en hadden vrijwel niets in te brengen na de 20e minuut.
Inderdaad, pas vanaf de 2-0 was het echt hopeloos. Maar toen het 2-1 werd zetten wij opeens heel erg veel druk en dat was te zien.
Verwijderd
Jammer genoeg met weinig resultaat die druk dan..madmaxnl schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 03:30:
Inderdaad, pas vanaf de 2-0 was het echt hopeloos. Maar toen het 2-1 werd zetten wij opeens heel erg veel druk en dat was te zien.
Dat is al een hele tijd het probleem, ook bij Denemarken. We speelden constant op hun helft, kans na kans. Maja als je ze dan niet maakt...
Verwijderd
Ik miste de leeuw van vroeger bij die jongens. Daarom zal dit team in zowel WK als EK nooit doen overtreffen wat in de tijd van Van der sar, Bergkamp en dergelijk speelde.
Duurde tot de 60ste / 70ste minuut voordat er pas echt gespeeld werd...
Duurde tot de 60ste / 70ste minuut voordat er pas echt gespeeld werd...
Ik hecht niet zoveel waarde aan die FIFA ranking. De wedstrijden waar het er echt om gaat wint Nederland niet. Dan kun je wel leuk met 11-0 van San Marino winnen, maar daar koop je niets voor. Zowel op het vorige EK als het WK hebben we onwijs veel geluk gehad en wedstrijden gewonnen terwijl de tegenstander beter was.madmaxnl schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 01:07:
[...]
Dat mag wel zo zijn, maar het is gewoon bagger hoe het nu gaat. Nederland staat als een van de hoogste in de FIFA ranking en niet voor niets. Nederland is enorm goed in voetbal, maar wat we nu laten zien is niets van wat het geweest is en daarmee doel ik niet op het laatste WK. Het laatste EK waren we ook in bloedvorm, maar toen hebben we die Russen onderschat. We hebben destijds gewonnen van Roemenië, Italië en Frankrijk in de poelfase. Vervolgens mochten we tegen de Russen, het zou een eitje worden...
Het was gewoon 65 minuten lang bar, bar slecht. De eerste 20 minuten waren vrij redelijk, en de 5 minuten na de goal zag je heel even de energie en de druk die het Nederlands elftal nodig heeft om te kunnen domineren. De overige tijd was het ontstellend zwak.
Er is imho een heel scala van problemen, dat er voor zorgt dat het Nederland niet (meer) lukt om zoals in de afgelopen jaren tegenstanders de wil op te leggen. De discussie wie er in de diepste spits moet staan is eigenlijk daarbij niet eens belangrijk.
Ten eerste en nogal overduidelijk, de zeer kwetsbare verdediging. Ik vond Heitinga niet heel slecht maar Mathijsen is simpelweg niet goed genoeg voor dit niveau. Willems is een veelbelovende speler maar komt tegen de echte top nog wel wat tekort, Van der Wiel is niet constant genoeg.
In de breedte is er nauwelijks meer kwaliteit voorhanden. Vlaar kan een dominante pot spelen maar kan ook zomaar een afgrijselijke misser hebben, voor Schaars geldt hetzelfde. Bouma is te traag geworden. Ook van wat er verder nog op de velden rondloopt zie ik niet snel meer kwaliteit komen. Dit zal dus de komende jaren nog wel een probleem blijven. De zogenaamd controlerende middenvelders Van Bommel en De Jong laten veel te vaak hun verdedigende taken lopen, met name Van Bommel speelt dit EK ronduit dramatisch en kan beter met pensioen gaan. Juist omdat de verdedigende lijn zo kwetsbaar is heb je continue assistentie nodig vanuit het middenveld, en nog even los van dat dat continue wordt verzuimd haalt het ook weer een groot deel van de aanvallende kracht weg, omdat de afstand zo groot wordt. De goals worden zo kinderlijk weggegeven dat het je het jezelf meteen wel heel moeilijk maakt.
Ten tweede: teveel afhankelijkheid van Sneijder. Tegenstanders hebben in de afgelopen jaren uitgebreid de dvd's van het Nederlands elftal bekeken en geconcludeerd dat als je Sneijder uit de wedstrijd haalt, Nederland aanvallend bijna direct nauwelijks meer dreigend kan worden. Oranje heeft het dan ook vooral heel moeilijk tegen ploegen met een dominant middenveld. Dit haalt de angel direct uit de aanval en omdat er eigenlijk verder in het centrum geen creatieve speler rondloopt komt de voorhoede de bal ter hoogte van de middenlijn al halen. Je zag ook dat het met Van der Vaart erbij al iets beter ging, omdat er dan meer opbouwend vermogen in de ploeg komt.
Ten derde: dode spelmomenten zijn geen wapen. Nu is dit nooit een sterk punt van Nederland geweest maar gevaar stichten uit een corner of vrije trap gebeurt vrijwel nooit. De corners van Sneijder zijn vrijwel standaard dramatisch, hetzelfde geldt voor zijn vrije trappen. Soms vliegt er dan nog wel eens eentje in maar over het algemeen gaan er weinig dreiging van uit.
Ten vierde: geen dreiging vanaf te flanken. Robben weet eigenlijk vrijwel geen gevaar meer te stichten - nu lijkt hij nu ook wel hopeloos uit vorm, maar zijn patronen zijn makkelijk te herkennen. Dribbel dribbel, naar binnen kappen etc. Met twee geconcentreerde verdedigers haal je daar gemakkelijk de dreiging uit. Een bruikbare voorzet komt er nauwelijks, ook niet van Affelay. Als er druk staat op de verdediging en het middenveld komen de backs niet op waardoor er van daar ook geen aanvoer komt. Alles moet dan door het midden via steekballen van Sneijder, maar door gegroepeerd te verdedigen is dat voor een tegenstander vrij eenvoudig te counteren.
Er zit op zich genoeg voornamelijke aanvallende kwaliteit in het elftal om in de subtop van de wereld (zeg plek 6-12 FIFA ranglijst) te kunnen meedraaien en het de hogere geplaatste landen af en toe lastig te maken. Dan is het wel noodzakelijk dat er in een hoog tempo wordt gespeeld zodat de tegenstander geen kans heeft druk te zetten bij de creatieve spelers en de ruimtes klein te houden. Je zag heel aan het einde van de eerste helft tegen Duitsland heel even een glimp van hoe dat dan kan werken: snel de bal in de ruimtes spelen, weinig lopen en zorgen dat je uiteindelijk de vrije man kan vinden. Dat lukt niet altijd, maar alleen dan gaat er dreiging uit van dit Nederlands elftal.
Tegen de echte wereldtop komt het elftal vooral in de breedte gewoon kwaliteit tekort. Elke voorspelling van winst van een groot toernooi in de komende jaren is dan ook vooral ijdele hoop denk ik
Er is imho een heel scala van problemen, dat er voor zorgt dat het Nederland niet (meer) lukt om zoals in de afgelopen jaren tegenstanders de wil op te leggen. De discussie wie er in de diepste spits moet staan is eigenlijk daarbij niet eens belangrijk.
Ten eerste en nogal overduidelijk, de zeer kwetsbare verdediging. Ik vond Heitinga niet heel slecht maar Mathijsen is simpelweg niet goed genoeg voor dit niveau. Willems is een veelbelovende speler maar komt tegen de echte top nog wel wat tekort, Van der Wiel is niet constant genoeg.
In de breedte is er nauwelijks meer kwaliteit voorhanden. Vlaar kan een dominante pot spelen maar kan ook zomaar een afgrijselijke misser hebben, voor Schaars geldt hetzelfde. Bouma is te traag geworden. Ook van wat er verder nog op de velden rondloopt zie ik niet snel meer kwaliteit komen. Dit zal dus de komende jaren nog wel een probleem blijven. De zogenaamd controlerende middenvelders Van Bommel en De Jong laten veel te vaak hun verdedigende taken lopen, met name Van Bommel speelt dit EK ronduit dramatisch en kan beter met pensioen gaan. Juist omdat de verdedigende lijn zo kwetsbaar is heb je continue assistentie nodig vanuit het middenveld, en nog even los van dat dat continue wordt verzuimd haalt het ook weer een groot deel van de aanvallende kracht weg, omdat de afstand zo groot wordt. De goals worden zo kinderlijk weggegeven dat het je het jezelf meteen wel heel moeilijk maakt.
Ten tweede: teveel afhankelijkheid van Sneijder. Tegenstanders hebben in de afgelopen jaren uitgebreid de dvd's van het Nederlands elftal bekeken en geconcludeerd dat als je Sneijder uit de wedstrijd haalt, Nederland aanvallend bijna direct nauwelijks meer dreigend kan worden. Oranje heeft het dan ook vooral heel moeilijk tegen ploegen met een dominant middenveld. Dit haalt de angel direct uit de aanval en omdat er eigenlijk verder in het centrum geen creatieve speler rondloopt komt de voorhoede de bal ter hoogte van de middenlijn al halen. Je zag ook dat het met Van der Vaart erbij al iets beter ging, omdat er dan meer opbouwend vermogen in de ploeg komt.
Ten derde: dode spelmomenten zijn geen wapen. Nu is dit nooit een sterk punt van Nederland geweest maar gevaar stichten uit een corner of vrije trap gebeurt vrijwel nooit. De corners van Sneijder zijn vrijwel standaard dramatisch, hetzelfde geldt voor zijn vrije trappen. Soms vliegt er dan nog wel eens eentje in maar over het algemeen gaan er weinig dreiging van uit.
Ten vierde: geen dreiging vanaf te flanken. Robben weet eigenlijk vrijwel geen gevaar meer te stichten - nu lijkt hij nu ook wel hopeloos uit vorm, maar zijn patronen zijn makkelijk te herkennen. Dribbel dribbel, naar binnen kappen etc. Met twee geconcentreerde verdedigers haal je daar gemakkelijk de dreiging uit. Een bruikbare voorzet komt er nauwelijks, ook niet van Affelay. Als er druk staat op de verdediging en het middenveld komen de backs niet op waardoor er van daar ook geen aanvoer komt. Alles moet dan door het midden via steekballen van Sneijder, maar door gegroepeerd te verdedigen is dat voor een tegenstander vrij eenvoudig te counteren.
Er zit op zich genoeg voornamelijke aanvallende kwaliteit in het elftal om in de subtop van de wereld (zeg plek 6-12 FIFA ranglijst) te kunnen meedraaien en het de hogere geplaatste landen af en toe lastig te maken. Dan is het wel noodzakelijk dat er in een hoog tempo wordt gespeeld zodat de tegenstander geen kans heeft druk te zetten bij de creatieve spelers en de ruimtes klein te houden. Je zag heel aan het einde van de eerste helft tegen Duitsland heel even een glimp van hoe dat dan kan werken: snel de bal in de ruimtes spelen, weinig lopen en zorgen dat je uiteindelijk de vrije man kan vinden. Dat lukt niet altijd, maar alleen dan gaat er dreiging uit van dit Nederlands elftal.
Tegen de echte wereldtop komt het elftal vooral in de breedte gewoon kwaliteit tekort. Elke voorspelling van winst van een groot toernooi in de komende jaren is dan ook vooral ijdele hoop denk ik
Verwijderd
En wat niet helpt om de individuele kwaliteit eruit te halen, is de beperkte strategie. Als je gaat aanvallen zorg dat je druk houdt vanuit het middenveld en schuif inclusief verdediging op richting de helft van de tegenstander. Dat gebeurde niet waardoor je gaten krijgt in de linies en je geen druk kunt opbouwen. Dat moet om te zorgen dat je tegenstander een fout gaat maken.
Counters; er waren er een paar. Ik zie vervolgens dat er maar twee gaan rennen, en de rest kijkt er naar en blijft op positie. Vervolgens loopt de counter dood op de verdediging, tja dat gaat niet werken zo.
Flanken; er is geen enkele voorzet geweest. Affelay kwam er niet door heen, Robben is zo ontzettend voorspelbaar in zijn spel die kun je eenvoudig blokken.
Je kunt Huntelaar en van Persie niets kwalijk nemen. Als er een kans was stond er al 4 man verdediging omheen, de tegenstander werd niet uit elkaar gespeeld. Er is één moment geweest in de tweede helft dat je dit wel zag gebeuren en dat was na de goal van van Persie. Er werd druk gezet, de Duitsers raakten uit positie, er ontstonden gaten in de verdediging en er was paniek.
Maar 5 minuten later was de druk weer compleet weg.
Counters; er waren er een paar. Ik zie vervolgens dat er maar twee gaan rennen, en de rest kijkt er naar en blijft op positie. Vervolgens loopt de counter dood op de verdediging, tja dat gaat niet werken zo.
Flanken; er is geen enkele voorzet geweest. Affelay kwam er niet door heen, Robben is zo ontzettend voorspelbaar in zijn spel die kun je eenvoudig blokken.
Je kunt Huntelaar en van Persie niets kwalijk nemen. Als er een kans was stond er al 4 man verdediging omheen, de tegenstander werd niet uit elkaar gespeeld. Er is één moment geweest in de tweede helft dat je dit wel zag gebeuren en dat was na de goal van van Persie. Er werd druk gezet, de Duitsers raakten uit positie, er ontstonden gaten in de verdediging en er was paniek.
Maar 5 minuten later was de druk weer compleet weg.
Ik vond het een leuke pot om te zien. De Duitsers speelden zeer degelijk en bij vlagen was het best spannend. Uiteindelijk terecht verloren, had het 3-1 of zo geweest dan was dat niet onterecht geweest.
Wat mij deze wedstrijd en ook de vorige opviel was het enorme gat op het middenveld. Bij zowel aanvallen als verdedigen leek er een gigantische kloof tussen de controlerende middenvelders en de 4 aanvallende spelers (Sneijder erbij). Daar lag zo gigantisch veel ruimte. Toen VdV erin kwam lagen die linies wat dichter op elkaar.
Verder maken de spelers een uitgebluste indruk, ook al in de voorbereiding. Mentaal aangeslagen of zo. Het loopt niet, je ziet de gelatenheid. Irritatie onderling in het veld zie ik ook weinig. Het lijkt wel een collectieve depressie waar ze in zitten. Bij vlagen gooien ze die schroom er even af en dan zie je wat dit elftal kan.
Ik ben benieuwd wat Bert de laatste wedstrijd gaat doen. De kans dat Nederland doorgaat is zo verrekte miniem, misschien moet hij de reserves de kans geven zich te bewijzen. Eruit vliegen we toch wel. Met deze basis elf is het tegen Duitsland en Denemarken niet gelukt dus waarom niet.
Wat mij deze wedstrijd en ook de vorige opviel was het enorme gat op het middenveld. Bij zowel aanvallen als verdedigen leek er een gigantische kloof tussen de controlerende middenvelders en de 4 aanvallende spelers (Sneijder erbij). Daar lag zo gigantisch veel ruimte. Toen VdV erin kwam lagen die linies wat dichter op elkaar.
Verder maken de spelers een uitgebluste indruk, ook al in de voorbereiding. Mentaal aangeslagen of zo. Het loopt niet, je ziet de gelatenheid. Irritatie onderling in het veld zie ik ook weinig. Het lijkt wel een collectieve depressie waar ze in zitten. Bij vlagen gooien ze die schroom er even af en dan zie je wat dit elftal kan.
Ik ben benieuwd wat Bert de laatste wedstrijd gaat doen. De kans dat Nederland doorgaat is zo verrekte miniem, misschien moet hij de reserves de kans geven zich te bewijzen. Eruit vliegen we toch wel. Met deze basis elf is het tegen Duitsland en Denemarken niet gelukt dus waarom niet.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Dat je Bouma überhaupt noemt, die man is nooit écht goed geweest en heeft de afgelopen twee seizoenen al bewezen niet eens op eredivisieniveau meer mee te kunnen. Dat hij is geselecteerd is bizar, neem dan iemand mee waar je in de toekomst nog wat van (kunt) verwacht(en). Een Nuytinck, Gouweleeuw, De Vrij of Van Rhijn voor mijn part.Daniel schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:44:
Bouma is te traag geworden.
Opvallend vond ik ook zijn uitspraak over het vraagstuk of hij links of rechts moest spelen:Ten vierde: geen dreiging vanaf te flanken. Robben weet eigenlijk vrijwel geen gevaar meer te stichten - nu lijkt hij nu ook wel hopeloos uit vorm, maar zijn patronen zijn makkelijk te herkennen. Dribbel dribbel, naar binnen kappen etc. Met twee geconcentreerde verdedigers haal je daar gemakkelijk de dreiging uit.
Robben speelt voor FC Robben, niet voor Oranje. En het trucje is makkelijk te verdedigen en dan speel je letterlijk nog maar met 10 man. Stel die jongen lekker links op, dan wordt ie automatisch gedwongen meer buitenom te gaan, kan ie Huntelaar en Van Persie voorzien van panklare voorzetten, terwijl Sneijder en V/d Vaart die twee proberen te bereiken met steekpasses en snel combinatiespel.'De rechterkant heeft mijn voorkeur, maar dat wil niet zeggen dat ik niet op links wil spelen', vervolgt Robben. 'Een paar maanden geleden speelde ik daar in het oefenduel met Engeland. Dat ging prima, maar als je dan ziet vanaf welke plekken ik mijn goals maakte: vanaf rechts en vanuit het midden.
Gezien het beschikbare materiaal neig ik dan toch naar Cruijffiaanse logica: ipv de verdediging te versterken met brekers als De Jong en Van Bommel juist meer voetbal opstellen dat wil aanvallen. Ofwel, zowel Huntelaar als Van Persie en zowel Sneijder als V/d Vaart. En zorg ervoor dat de aanvallers goed doorjagen bij balverlies, verdedigen begint bij de aanval. Plus, als je op de helft van de tegenpartij de bal kunt veroveren kun je sneller aanvallen, je spelers staan er nog tenslotte.Ten eerste en nogal overduidelijk, de zeer kwetsbare verdediging.
Ik zou ook heel benieuwd zijn hoe Anita het in dit Oranje zou doen. Hij heeft bij Ajax de afgelopen twee jaar laten zien de perfecte man te zijn om in de punt naar achter te spelen en heeft daar bovendien minder goede spelers voor zich. Maar dat zie ik Van Marwijk de komende 10 jaar niet proberen.
Inderdaad. Wie zei dat ik droom vergeet overigens dat ik Belg ben. Ik droom helemaal niet dat Nederland zich alsnog kwalificeert - ik wil jullie enkel een hart onder de riem stekenNikolas schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:12:
Namens alle Belgen: "mathematisch kan het nog!"
alhoewel ik het ook weinig verdiend vind, is de kans dat nederland doorgaat nog steeds niet eens zo héél ver weg:Tettie schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:54:
De kans dat Nederland doorgaat is zo verrekte miniem ..
Duitsland zou dan van Denemarken moeten winnen: een gelijkspel zou al definitief een uit betekenen, enkel is zowel Duitsland niet eens geheel zeker van kwalificatie (als ze verliezen van denemarken én Portugal wint van NL zouden ze er alsnog uit kunnen vliegen, afhankelijk van doelsaldo), maar ook de Denen kunnen er niet geheel op rekenen bij een gelijkspel door te zijn (enkel als portugal verliest, zelfs bij een gelijkspel tussen NED en POR ligt ook Denemarken eruit):
dat zorgt ervoor dat die wedstrijd imho weinig kans heeft uit te lopen op een 'gelijkspel-op-afspraak'... hooguit als nederland duidelijk voorstaat op portugal en ze die tussenstand doorkrijgen kàn dat misschien gebeuren (maar ook dan zou enkel één partij werkelijk van zulk een deal profiteren en dat is een slechte basis voor een inhouden bij de duitsers)....
Als we dan er eventjes van uitgaan dàt Duitsland zn sportieve plicht doet, en van Denemarken wint, heeft nederland het verder zélf in de hand door van Portugal te winnen met minimaal twee doelpunten verschil...
Ik heb ook zo mn twijfels of het huidige team sterk de Mentale kracht daarvoor heeft, niks dat tot nu toe dat vermeoden geeft, maar ook daarvan moet je erkennen dat er altijd _iets_ kan gebeuren waardoor een team opeens het 'gevoel' terugvind, en 'met-de-rug-tegen-de-muur' staan is wel vaker iets dat iets doet bij 'volgevreten voetbal-sterren' (alhoewel alle lichaamstaal de afgelopen twee wedstrijden geen enkele aanleiding daartoe geeft te denken dat ze die 180° kunnen maken van een compleet gebrek aan zelfvertrouwen naar Bravoure, Wilskracht en Teamgeest met één uitzondering en dat was die goal van RvP, daaruit bleek hoeveel klase en kracht ergens diep van binnen schuilt in dat team, en dat moet je 'ontsluiten')
van bbc:
Wow... just wow.Here's a remarkable stat about Mario Gomez - he's only been in possession of the ball for 22 seconds in the tournament so far. He's scored three times.
Schade Holland alles ist vorbei alles ist vorbei..... Sieg Sieg Sieg
De laatste keer dat we het zo verdedigen waren we het land 5 jaar kwijt.
[ Voor 36% gewijzigd door Vastelaovend89 op 14-06-2012 10:25 ]
Eng en streng
Die had ik nog niet gehoord joh!A1ex89 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:24:
Met de kans om in dezelfde fout te vervallen:
Nederland, het land waar de spits een gratis krant is en we bezuinigen op defensie.
Ehm. Op het WK werden we misschien in de eerste helft wel helemaal weggespeeld door Brazilië, en hadden we het geluk dat het slechts 1-0 was. Maar de omschakeling in de tweede helft was toch echt wel goed gespeeld van NL gewoon, over die tweede helft waren we zwaar de betere partij en dat hadden zelfs de kranten in Brazilië onderschreven. De wedstrijd tegen Uruguay daarop was ook een pracht van een wedstrijd overigens. En in de finale tegen Spanje hadden we de pech dat er een corner niet werd toegekend waardoor er een paar verhaal gingen halen bij de scheids, heel even uit concentratie, en toen werden ze daarop afgeslacht.tweaker2010 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 07:35:
[...]
Ik hecht niet zoveel waarde aan die FIFA ranking. De wedstrijden waar het er echt om gaat wint Nederland niet. Dan kun je wel leuk met 11-0 van San Marino winnen, maar daar koop je niets voor. Zowel op het vorige EK als het WK hebben we onwijs veel geluk gehad en wedstrijden gewonnen terwijl de tegenstander beter was.
Maar na die finale is het inderdaad alleen maar bergafwaarts gegaan. En al haalt Nederland de kwartfinale... verdienen doen ze het niet.
Rotterdam
Dat is een belediging voor de nederlandse troepen rondom vliegveld Ockenbrug die de elite-fallschirmjäger in de Slag om Kijkduin versloegen in een heftig gevecht.. de Mariniers die de willemsbrug weigerden op te geven en de troepen die zich op de Grebbeberg ingegraven hadden of kapitein Geldermann bij het viaduct van Rhenen...A1ex89 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:24:
Toen verloren ze idd (van een overmacht met beter materieel) en moesten capituleren maar wel na 5 dagen moedig en met volle kracht gevochten te hebben én alles gegeven te hebben.
Juist toen liet men geen duitse aanval (of zelfs centrale verdedigers als Hummels) zonder slag of stoot recht door het centrum optrekken, maar vochten ze wél terug en groeven zich in...
Ik heb gisteren juist geen Grebbebergje kunnen ontdekken in de Oranje defensie.
(eventjes vergeten dat ik eigenlijk helemaal niet zo houd van vergelijkingen van de serieuze geschiedenis met een spelletje als voetbal)
Overigens,
niet leuk, maar imho wél een treffend beeld van de wedstrijd gisteren:

[ Voor 15% gewijzigd door RM-rf op 14-06-2012 10:51 ]
Het is natuurlijk wel erg naief om te denken dat we nog de tweede ronde gaan halen.
We moeten met 2-0 winnen, maar je kan ook weer niet te snel die 2 doelpunten gaan maken. Wanneer oranje na 10 minunten met 2-0 voor staat hoeven ze bij Duitsland-Denemarken alleen maar gelijk te spelen om beide door te gaan. Dus in de ideale situatie kan je pas gaan scoren wanneer Duitsland voor staat tegen Denemarken (en dan het liefst met 2 doelpunten).
Als ik Duitsland was zou ik er niet rouwig om zijn om "concurrenten" als Nederland en Portugal al in de poulefase uit te schakelen.
We moeten met 2-0 winnen, maar je kan ook weer niet te snel die 2 doelpunten gaan maken. Wanneer oranje na 10 minunten met 2-0 voor staat hoeven ze bij Duitsland-Denemarken alleen maar gelijk te spelen om beide door te gaan. Dus in de ideale situatie kan je pas gaan scoren wanneer Duitsland voor staat tegen Denemarken (en dan het liefst met 2 doelpunten).
Als ik Duitsland was zou ik er niet rouwig om zijn om "concurrenten" als Nederland en Portugal al in de poulefase uit te schakelen.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Triple wow hier, echt grappige statistiek.
Verder naar aanleiding van deze wedstrijd, told you so. Valt me alleen tegen van Duitsland dat ze er niet gewoon 4-1 van hebben gemaakt, had makkelijk gekund.
Zoals ik in het topic de ideale opstelling van Nederland al zei, Nederland speelt zonder middenveld. Die twee controleurs (omg) kruipen zo dicht tegen de verdediging aan dat de verdediging alleen maar naar achteren kan lopen, vanwege de open uitnodiging aan het middenveld van elke tegenstander om lekker op het gemakje door te lopen.
Komt nog bij dat 4 aanvallers al helemaal niet van deze tijd is, want ook Sneidertje doet niets om de bezetting nog enigszins fatsoenlijk te houden.
Al met al een tactisch falen zonder weerga. Nederland speelt met 6-0-4, en dat maakt elke discussie over spelers bij voorbaat al vrij lastig.
Ik vind dat Robben niets te verwijten valt, je kan van die jongen niet verwachten dat hij speelt zoals een Muller, terwijl dat wel van hem gevraagd wordt. Bovendien is hij afhankelijk van aanvoer van een niet bestaand middenveld, dus ja, balletje op Robben en bidden maar. Maar of je nou Robben, Messi of Ronaldo heet, het blijft lastig tegen 2 of 3 verdedigers met niemand achter je of naast je om op terug te vallen of om de afvallende bal op te pakken.
Zelfde tactisch falen met van Persie. Die jongen moet niet met zijn rug naar de goal toe spelen (zoals Gomez), maar juist vanuit met de neus naar de goal toe in de ruimtes komen. Dat was ook wel te zien toen Huntelaar er bij kwam.
Maar ja, zelfs al hadden de twee controleurs 10-20 meter meer naar voren gespeeld, en zelfs als Sneider ook zijn verdedigende taken had opgepakt, dan nog had het niks geworden. Met Robben en Affelay op de flanken heb je gewoon verdedigend te weinig in de melk te brokkelen, en word je daar weer overlopen.
Op individueel niveau nog speciale aandacht voor van der Wiel en van der Vaart. Wat er met die van der Wiel aan de hand is, geen idee, maar die had beter niet kunnen spelen. Misschien eerst naar een psycholoog want dit is wel een erg grote vormcrisis. Voor onze grote vriend van der Vaart zal ook een psycholoog geen uitkomst meer bieden, die jongen is fysiek niet in staat om op een fatsoenlijk niveau te spelen.
Hmm, ga maar eens ophouden, veel te lange reactie.
Wel jammer allemaal, met een beetje realistische tactiek had deze spelersgroep misschien wel de halve finale kunnen halen, maar dit was een zeer voorspelbare uitkomt met zo'n opstelling.
(Ik las Mourinho ergens als nieuwe coach, ben er helemaal voor!)
Bedankt voor de correctie.Exitium schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 00:38:
[...]
Klopt niet, je gebruikt niet de juiste tiebreakers.
[...]
Duitsland mag simpelweg niet verliezen als Portugal wint.
De conclusie is gelukkig hetzelfde en eigenlijk nog sterker want Duitsland mag zelfs niet met 1 doelpunt verliezen als ze niet afhankelijk willen zijn van NL - PO. En dan gokken op gelijkspel is heel erg gevaarlijk.
Moet je je voorstellen als hij de bal 5 minuten in bezit zou hebbenHere's a remarkable stat about Mario Gomez - he's only been in possession of the ball for 22 seconds in the tournament so far. He's scored three times.
Maar diepe diepe
Trouwens een aanrader om de wedstrijden op Sporza te kijken.
Het commentaar is vele malen beter dan die kneuzen van de NOS. Verder ook geen reclames in de rust en na de wedstrijd. Verder heb ik ook het idee dat de kwaliteit van het beeld beter is dan bij de NOS.
Het commentaar is vele malen beter dan die kneuzen van de NOS. Verder ook geen reclames in de rust en na de wedstrijd. Verder heb ik ook het idee dat de kwaliteit van het beeld beter is dan bij de NOS.
[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 14-06-2012 11:34 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
het is een diepe spits die gewoon kansen moet afmaken en geen spelverdeler cq. opbouwende speler die de passes naar anderen verzorgt..Lordy79 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Moet je je voorstellen als hij de bal 5 minuten in bezit zou hebben
Wat dat betreft, als hij minutenlang in balbezit is zou juist de tegenstander het goed doen en duidelijk een 'angel' uit het duitse spel gehaald hebben, omdat de spits dan niet staat waar hij moet staan en een rol uitvoert die niet zn specialiteit is.
Spitsen moeten vooral kaatsen óf ballen erinschieten, en meestal betekent het ook dat een spits weinig balbezit heeft.
(Overigens viel het me wel op dat Gomez zich regelmatig wel terug liet zakken en ook ballen veroverde op het middenveld wat wel goed uitpakte voor de duitsers, omdat het hen nog meer presence gaf op dat middenveld waar ze ook daardoor almachtig waren)
[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 14-06-2012 11:48 ]
Grappig dat je de commentaar op Sporza beter vindt, heel wat Belgen verkiezen juist de NOS.M@cer schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:33:
Trouwens een aanrader om de wedstrijden op Sporza te kijken.
Reden: al dat achtergrond geleuter over wie met wie een affaire heeft, het geroddel en vooral de persoonlijke aanvallen op spelers zijn gewoon verschrikkelijk irritant.
[ Voor 41% gewijzigd door -AzErTy- op 14-06-2012 11:49 ]
God does not play dice
Voetbal is oorlog aldus Rinus Michels. Maar ik begrijp je punt.
RM-rf schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:46:
[...]
Dat is een belediging voor de nederlandse troepen rondom vliegveld Ockenbrug die de elite-fallschirmjäger in de Slag om Kijkduin versloegen in een heftig gevecht.. de Mariniers die de willemsbrug weigerden op te geven en de troepen die zich op de Grebbeberg ingegraven hadden of kapitein Geldermann bij het viaduct van Rhenen...
Toen verloren ze idd (van een overmacht met beter materieel) en moesten capituleren maar wel na 5 dagen moedig en met volle kracht gevochten te hebben én alles gegeven te hebben.
Juist toen liet men geen duitse aanval (of zelfs centrale verdedigers als Hummels) zonder slag of stoot recht door het centrum optrekken, maar vochten ze wél terug en groeven zich in...
Ik heb gisteren juist geen Grebbebergje kunnen ontdekken in de Oranje defensie.
(eventjes vergeten dat ik eigenlijk helemaal niet zo houd van vergelijkingen van de serieuze geschiedenis met een spelletje als voetbal)
Overigens,
niet leuk, maar imho wél een treffend beeld van de wedstrijd gisteren:
[afbeelding]
Eng en streng
Dat ligt er echt aan wat je leuk vind en wat voor persoonlijkheid je hebt-AzErTy- schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:48:
Grappig dat je de commentaar op Sporza beter vindt, heel wat Belgen verkiezen juist de NOS.
Reden: al dat achtergrond geleuter over wie met wie een affaire heeft, het geroddel en vooral de persoonlijke aanvallen op spelers zijn gewoon verschrikkelijk irritant.
De ene vindt Sierd de Vos een held, de ander wil hem een nekschot toedienen.
Rinus Michels is allang dood en was onderdeel van een generatie die ook een duidelijke link met die oorlog had en mogelijk daruit ook motivatie haalde (zeker bv spelers als Willem van Hanegem, Neeskens en Rinus Israel)
in 1974 en 1988 was het zeker een slimme opmerkng om spelers extra te motiveren, maar het is een beetje nonsens om zulke oude koeien almaar uit de sloot te blijven halen, omdat dat twintig of dertig jaar terug ooit een goede trainer deed bij een héél andere generatie
Het viel bij ons juist op dat er juist zo weinig achtergrond geleuter op Sporza is.-AzErTy- schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:48:
[...]
Grappig dat je de commentaar op Sporza beter vindt, heel wat Belgen verkiezen juist de NOS.
Mee eens. Anita is de juiste man voor dit oranje en heeft een veel groter loopvermogen dan van Bommel.Gaius schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 09:10:
[...]
Ik zou ook heel benieuwd zijn hoe Anita het in dit Oranje zou doen. Hij heeft bij Ajax de afgelopen twee jaar laten zien de perfecte man te zijn om in de punt naar achter te spelen en heeft daar bovendien minder goede spelers voor zich. Maar dat zie ik Van Marwijk de komende 10 jaar niet proberen.
Ik hoop dat we tegen Portugal ook verliezen en dat Van Marwijk zo slim is dat hij de handdoek in de ring gooit.
Daar is hij toch ook spits voor
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro Watch S7 AirPods Pro
Heb je gezien hoe die de bal krijgt aangespeeld dan? Dat doen de plaatselijke F-jes hier nog beter.tweaker2010 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 22:56:
Huntelaar speelde ook niet best trouwens, hij liet steeds de bal van zijn voet springen.
Spreek voor jezelf. Commentaar op NOS is niet te harden. Joos en co doen hun job mijns inziens veel beter dan hun Nederlandse collega's. Bij de laatsten ligt de persoonlijke voorkeur er bij elke match vingerdik op.-AzErTy- schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:48:
[...]
^Ik heb gisteren naar de BBC gekeken, top om naar te kijken en ook lekker commentaar. In de rust ook ervaren gasten.
Nou ik vond het commentaar op BBC onderkoelt, dan maar wat heter NL gelul. Vaak wel fan van de Beeb, maar die van gister vond ik zo saai als Kooke zeg maar.
Wat dan?kristan schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:07:
Positief nieuws op NL1
Elect a clown, expect a circus.
Idd, wat dan? Mijn vrouw heeft geschakeld naar Rtl4
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Müller kwam langs in de kleedkamer om te vertellen dat het wel goed zou komen met de winst op Denemarken,
Al oud?
Ik hoor het net pas
Verwijderd
Wel grappig dat sommigen zeggen; Ja je had van Denemarken moeten winnen blabla, maar eigenlijk maakt dat helemaal niks uit, want dan had je ook tegen Portugal moeten winnen dusja
Maakt wel uit want dan had je het nu in eigen hand.
Het lijkt wel of Duitsland meeleeft met onze selectie...
Tja, van Nederland hebben ze recentelijk al 2x makkelijk gewonnenKrylinck schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:06:
Zo lijkt het, maar of het echt zo is?Krylinck schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 23:06:
Ik heb het idee dat als Nederland zondag voorstaat tegen de Portugezen en ze komen daar achter, dat ze het dan alsnog op een salonremise gooien, want dan zijn Denemarken en de Duitsers alsnog door.
Elect a clown, expect a circus.
Dit dus... Enige echte scenario is 1-0 achter komen. Denemarken moet dan. Duitsland scoort uit de ruimte die ontstaat en NL knalt er 3 in in de laatste 20 min.Slasher schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:16:
[...]
Zo lijkt het, maar of het echt zo is?
Ik heb het idee dat als Nederland zondag voorstaat tegen de Portugezen en ze komen daar achter, dat ze het dan alsnog op een salonremise gooien, want dan zijn Denemarken en de Duitsers alsnog door.
Als ik Duitser was zou ik willen dat die DFB-Elf gelijk spelen, de Schadenfreude zou niet gering zijn.
Aan de andere kant, zijn die Duitsers (voetballers) ook eerzuchtig, en heeft gelijk staan altijd een risico, al was het alleen maar het risico van Rusland tegen komen.
Aan de andere kant, zijn die Duitsers (voetballers) ook eerzuchtig, en heeft gelijk staan altijd een risico, al was het alleen maar het risico van Rusland tegen komen.
Jijzelf bent niet "heel wat Belgen". Het aantal Belgen dat de NOS verkiest boven Sporza is op één hand te tellen.-AzErTy- schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:48:
[...]
Ik kijk Belg in de pauze vaak, en ook tijdens de wedstrijd best vaak, behalve als er een saaie lul is (weet naam meestal niet), maar Eddy Demarez en Frank Raes zijn goed. Verder heeft Belg (heb een HD-abo) 720p, en dat is mijn TV ook , en ik vind die P erg fijn voor sport, ook al lopen een paar mensen te klagen dat ze liever 1080i hebben (zullen vast een 46 inch of groter hebben).
Hmm, interessant..
Ik geloof er vrij weinig van eigenlijk, maar stel nou dat hij het ook daadwerkelijk heeft gebruikt. Wat gaat er dan gebeuren? Wedstrijd Ned - Dui opnieuw zonder Gomez? Gomez uit het EK gooien? Duitsland uit het EK gooien?Gomez mogelijk Doping
De Duitse voetballer Marió Gomez was onder invloed van doping tijdens de EK wedstrijd, Nederland-Duitsland. Sepp Blatter oud technisch directeur van FIFA heeft na de wedstrijd vreemde kwalen ondervonden bij de topscoorder van Duitsland. Na enige bloedtesten in ‘t ziekenhuis zou hij gebruik hebben gemaakt van HA-51, een middel waarvan je uithoudingsvermogen wordt gestimuleerd.
Mocht dat zo zijn, dan lijkt het mij het meest eerlijk om de punten om te draaien. 's Wel het makkelijkst.xPhantom schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 10:54:
Hmm, interessant..
[...]
Ik geloof er vrij weinig van eigenlijk, maar stel nou dat hij het ook daadwerkelijk heeft gebruikt. Wat gaat er dan gebeuren? Wedstrijd Ned - Dui opnieuw zonder Gomez? Gomez uit het EK gooien? Duitsland uit het EK gooien?
Ik moet 't ook nog zien trouwens hoor.
Saved by the buoyancy of citrus
Gezien de stijl en inhoud van de tekst lijkt het mij een dikke hoax. Wat heeft de huidige (niet: voormalige) president (niet: technisch directeur) van de FIFA te maken met dopingcontroles op een UEFA toernooi?
Qua stijl lijkt het helemaal nergens op, er wordt net gedaan alsof dit van een journalist van het Parool afkomstig is, maar een dergelijk brakke tekst zal een professioneel journalist zelfs niet als kladje maken.
Nee, het betreffende bericht is geschreven door iemand die intelligent wil overkomen, maar dat niet is.
Qua stijl lijkt het helemaal nergens op, er wordt net gedaan alsof dit van een journalist van het Parool afkomstig is, maar een dergelijk brakke tekst zal een professioneel journalist zelfs niet als kladje maken.
Nee, het betreffende bericht is geschreven door iemand die intelligent wil overkomen, maar dat niet is.
[ Voor 70% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 16-06-2012 11:18 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."