We moeten bezuinigen... Ik zag net op nieuwsuur dat Roemer best aardig punten had. BTW verhoging zorgt dat er minder cash gaat rollen. Bedrijven krijgen immers minder geld binnen, en moeten die bezuiginen, dan loopt het werk terug, en kost het arbeidsplaatsen.
Ik ben eigenlijk juist voor om de economie een boost te geven, dus verlaag de BTW. Dan komt de economie op gang. Er is immers meer te besteden. Wekt vertrouwen, en mensen zullen dan ook minder snel hun baan kwijt raken omdat mensen minder de hand op de knip houden. Dat stimuleert de economie, schept (theoretisch gezien) banen, de werkloosheid zal niet stijgen maar afnemen.
Een werkloze kost geld, een werkende levert geld op. Ja, iemand in een uitkering betaald ook belasting, maar wel van gekregen geld, ipv eigen verdient. Dat inkomen komt dan niet uit de staatskas.
Maar... Met al die stekker-trekkerij van de regering telkens. Geeft dat juist niet een bizar hoge kostenpost aan de wachtgeldregeling? Elk jaar de stekker er uit trekken kost een vermogen.
Ipv dat gewoon eerst 100% is, geef ze dan maximaal het dagloon wat in de WW en WIA ook geldt. Maar nee, de heren en dames in Den Haag hebben voorzichzelf toch wel redelijk voor elkaar. Max 192,82 bruto per dag. Ook lekker in de groene tabel ipv de witte.
@Albantar: Niet elke werkgever kan flexibele werktijden hanteren. Je hebt immers ook met klanten te maken. Die klanten weten de openingstijden. Dan heb je nog BHV'ers die er moeten zijn. In een club waar je met 4 man werkt in een winkel werkt dat niet. Dan moet je die niet straffen.
Ik heb minimaal 3 collega's nodig om uberhaupt het werk op te kunnen starten aan de productielijn. Zal leuk worden als de helft pas 1 uur later aankomt. Dat ligt wel die productie een uur plat.
Of moeten we anders echt richting een 24-uurs economie dat er ook maar s'nachts geklust mag worden, zoals bijvoorbeeld een bouwsector. Moet er niet aan denken als men om 02:00 even een paar palen de grond in hijen.