Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27
Misschien een beetje voorbarig maar de NOS speculeert dat het overleg mislukt is.
Geert Wilders is vertrokken bij het Catshuis. Even voor half drie reed de auto met de PVV-leider weg. Wat de reden voor het vertrek is, is nog niet bekend.
Toegegeven, het is erg voorbarig om deze conclusie te trekken. Wilders kan ook gewoon andere afspraken hebben, zoals een promotiepraatje voor zijn nieuwe boek.

Dominique van der Heyde gaat er al min of meer vanuit dat het mislukt is:
Wilders weg bij Catshuis. Lijkt geklapt
Ik open dit topic omdat dit mogelijk breaking nieuws is. Als het later niets blijkt te zijn dan zal het dicht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nou.. hopelijk kan de vlag uit, maar ik wacht nog af.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Diverse bronnen melden: Wilders slikte koopkrachteffecten niet. Die cijfers vielen anderen juist nog wel mee wordt gezegd
Als dit klopt, verbaast het mij, dat juist Wilders/PVV de gene zijn die het hardste opkomen tegen deze effecten.

[ Voor 6% gewijzigd door Osxy op 21-04-2012 14:52 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Maar je kunt niet bezuinigen zonder koopkracht effecten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09 14:37

nXXt

Carpe omnia

Op dit soort momenten mis je eigenlijk een continunieuwszender. RTLZ doet een aardige poging, maar alleen op werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:21
al kan zo'n netwerk op dit moment waarschijnlijk ook bar weinig melden; Als dit waar is, wat dan? Nieuwe verkiezingen? Nieuw overleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Aan de andere kant, heb je dan snel het friso-effect. 24 uur lang "er is nog geen nieuws."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

De Haagse redactie van RTL Nieuws heeft bevestigd gekregen dat het Catshuisoverleg is mislukt.
http://www.rtl.nl/%28/act...tshuisoverleg-mislukt.xml

[ Voor 39% gewijzigd door Cthulhu op 21-04-2012 14:57 ]

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

rik86 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:56:
al kan zo'n netwerk op dit moment waarschijnlijk ook bar weinig melden; Als dit waar is, wat dan? Nieuwe verkiezingen? Nieuw overleg?
Ik denk nieuwe verkiezingen, dit kan alles overhoop halen wat er stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goed nieuws :)

Hopelijk valt het kabinet nu en komen er nieuwe verkiezingen. Kan er tenminste een fatsoenlijk kabinet komen.

Maar het zou me niet verbazen als ze, Rutte kennende, weer gaan draaikonten om in het pluche te kunnen blijven zittem.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-04-2012 14:57 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

wildhagen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:57:
Hopelijk valt het kabinet nu en komen er nieuwe verkiezingen. Kan er tenminste een fatsoenlijk kabinet komen.
Je hebt wel erg veel vertrouwen in de kiezer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Cyberpope schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:58:
[...]

Het is ieder geval duidelijk voor iedereen dat een gedoogkabinet niet werkt op momenten dat men echt zware besluiten moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:55:
Op dit soort momenten mis je eigenlijk een continunieuwszender. RTLZ doet een aardige poging, maar alleen op werkdagen.
Wellicht op Politiek24?

edit:
Hmm, neen, allemaal Europa-geneuzel..

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 21-04-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
tJa nieuwe verkiezingen, eventueel. Maar om nou te zeggen dat de vlag dan uitgaat, wànt: meeste pijnlijke maatregelen zijn nu al wet: de uitvoering daarvan zal toch wel gaan komen denk ik.
Om maar wat te noemen: eigen bijdrage GGZ is er volgens mij doorheen, wet Werken naar Vermogen ook, en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Nu ben ik wel benieuwd wat de oppositie gaat doen: nieuwe verkiezingen of niet, de overheidsfinanciën moeten op orde gebracht worden op zeer korte termijn. Ik denk dat het verstandig zou zijn als VVD en CDA kijken of er andere partijen zijn die een deel van de maatregelen wil implementeren. Ik hoop dat Samsom bereid is om belangrijke hervormingen te steunen als die grotendeels overeenkomen met de PvdA-lijn. Ook D'66 zou steun kunnen verlenen. Nu verkiezingen zou een enorm probleem opleveren, omdat je dan met de verkiezingen midden in de zomer terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:00:

Het is ieder geval duidelijk voor iedereen dat een gedoogkabinet niet werkt op momenten dat men echt zware besluiten moet nemen.
Maar gelukkig heeft de kiezer bij de vorige verkiezingen zo gestemd dat er veel levensvatbare opties waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:58:
[...]

Ach, ik redeneer maar zo: erger dan dit kabinet lijkt me simpelweg niet mogelijk, dit is echt een rampenkabinet geweest.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ook een nieuw kabinet zal weinig beters brengen, welk besluit ze dan ook zullen maken, een deel van de bevolking zal er niet bepaald blij mee zijn. En als de stemming weer hoog op PVV vallen, kom je in dezelfde situatie terecht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 16:08
SinergyX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:02:
[...]

Ook een nieuw kabinet zal weinig beters brengen, welk besluit ze dan ook zullen maken, een deel van de bevolking zal er niet bepaald blij mee zijn. En als de stemming weer hoog op PVV vallen, kom je in dezelfde situatie terecht.
Denk dat de PVV niet meer zo populair zal zijn als de vorige verkiezingen, dat samen met dit 'rampen kabinet' en de vele pijnlijke keuzes die zijn gemaakt.

edit:
Maar voordat we met op de feiten vooruit lopen is het voorlopig nog onduidelijk wat er nu gaat gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door ro3lie op 21-04-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 15:42
Het zal nog steeds ~75-75 zijn qua stemverhouding. Dus je schiet er niets mee op. Plus dat je een soort Belgische Formatie gaat krijgen waardoor aan het eind van het liedje er geen land over is.

Maar goed, waar gaan alle juichstemmers hier dan die 16-18 miljard vandaan halen?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:04

Fiber

Beaches are for storming.

Het kabinet kan natuurlijk ook steun zoeken voor hun plannen bij andere partijen in de Tweede Kamer. Ik geef ze niet veel kans, maar ze kunnen het altijd proberen. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Senor Sjon schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:06:
Het zal nog steeds ~75-75 zijn qua stemverhouding. Dus je schiet er niets mee op. Plus dat je een soort Belgische Formatie gaat krijgen waardoor aan het eind van het liedje er geen land over is.

Maar goed, waar gaan alle juichstemmers hier dan die 16-18 miljard vandaan halen?
Dat zal de vraag blijven. Wij weten op dit moment nog steeds niet welk pakket er nou eigenlijk lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:02:
Nu ben ik wel benieuwd wat de oppositie gaat doen: nieuwe verkiezingen of niet, de overheidsfinanciën moeten op orde gebracht worden op zeer korte termijn. Ik denk dat het verstandig zou zijn als VVD en CDA kijken of er andere partijen zijn die een deel van de maatregelen wil implementeren. Ik hoop dat Samsom bereid is om belangrijke hervormingen te steunen als die grotendeels overeenkomen met de PvdA-lijn. Ook D'66 zou steun kunnen verlenen. Nu verkiezingen zou een enorm probleem opleveren, omdat je dan met de verkiezingen midden in de zomer terecht komt.
Dat zal sterk afhangen of de VVD bereid is een flink stuk van haar wensen in te slikken, en maatregelen te nemen die haar achterban niet bevoordelen (of zelfs benadelen), zodat er een betere verdeling van de pijn is. Die onwil van de VVD was de belangrijkste reden voor het mislukken van het Paars Plus-overleg, en ergens denk ik niet dat het besef al is doorgedrongen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Ik weet eigenlijk niet of ik zit te wachten op verkiezingen, kijk ik vind het huidige kabinet verre van ideaal maar als ik naar de peilingen kijk van 19 april dan zie ik eigenlijk weinig combinaties waar ik blij van word. En om dan weer alla belgie een jaar zonder kabinet te zitten is al helemaal niet verstandig in deze tijd.

vvd: 36
pvda:27
SP:26
pvv: 18
D66:13
cda:12
groenlinks:5
en dan nog wat knudde partijen met minder

[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 21-04-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ro3lie schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:04:
[...]

Denk dat de PVV niet meer zo populair zal zijn als de vorige verkiezingen, dat samen met dit 'rampen kabinet' en de vele pijnlijke keuzes die zijn gemaakt.

edit:
Maar voordat we met op de feiten vooruit lopen is het voorlopig nog onduidelijk wat er nu gaat gebeuren.
De stemmer (en zeker de achterban van Wilders) heeft echter een verdomd kort geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Cyberpope schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:09:
[...]

De stemmer (en zeker de achterban van Wilders) heeft echter een verdomd kort geheugen.
Helaas wel, ik formuleer 'm echter vaker ook met de opmerking dat 'de stemmer' veelal te dom om te poepen is.
Senor Sjon schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:06:

"Een regeerakkoord waar rechts Nederland zijn vingers bij aflikt"

De huidige plannen zullen ongetwijfeld in het zelfde straatje passen, dan kan het al heel snel beter imho.

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 21-04-2012 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Als er verkiezingen komen, dan de volgende 2 dingen:
We moeten hopen dat het CDA kiezers weg kan snoepen bij de PVV en PvdA bij de SP, zodat je meerdere mogelijkheden hebt voor een 3 partijen kabinet.
En er moet wel een economisch programma komen, best kans dat, met het vooruitzicht op nieuwe verkiezingen, er een deel van de hervormingen best doorheen gaat komen in de kamer, omdat dan andere partijen niet tegen hoeven te stemmen om de regering te laten vallen, maar voor kunnen stemmen uit landsbelang.

Waarschijnlijk alle immigratiemaatregelen en bezuinigingen op ontwikkelingshulp eruit en je kan een redelijk eind komen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

gambieter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:08:
[...]
Dat zal sterk afhangen of de VVD bereid is een flink stuk van haar wensen in te slikken, en maatregelen te nemen die haar achterban niet bevoordelen (of zelfs benadelen), zodat er een betere verdeling van de pijn is. Die onwil van de VVD was de belangrijkste reden voor het mislukken van het Paars Plus-overleg, en ergens denk ik niet dat het besef al is doorgedrongen.
Naar verluidt heeft de VVD een groot deel van de heilige huisjes laten varen en was bijvoorbeeld HRA-afbouw een serieuze optie. Ik hoop dat de VVD die constructieve lijn heeft en vasthoudt, anders wordt het een enorm probleem.
Crazyanz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:08:
Ik weet eigenlijk niet of ik zit te wachten op verkiezingen, kijk ik vind het huidige kabinet verre van ideaal maar als ik naar de peilingen kijk van 19 april dan zie ik eigenlijk weinig combinaties waar ik blij van word.

vvd: 36
pvda:27
SP:26
pvv: 18
D66:13
cda:12
groenlinks:5
en dan nog wat knudde partijen met minder
Van die peiling word ik persoonlijk wel vrij blij: er is namelijk de mogelijkheid tot Paars (36+27+13 = 76), al is het nogal de vraag hoe de verkiezingen uit zouden vallen: grote kans dat PVV alsnog weet te winnen (de retoriek van 'poot stijf houden' en 'vechten voor Henk en Ingrid' kun je wel verwachten). Aan de andere kant zou de PvdA nog wat kunnen winnen t.o.v. SP, waardoor Paars reëel kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27
Volgens Dominique van der Heyde komt het door het totaalpakket en niet alleen de koopkrachtcijfers. Waarschijnlijk niet genoeg anti-moslim maatregelen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Pff, wat een poppenkast.

Bezuinigt moet er worden, of de SP, PvdA, VVD of D66 het moet doen. Geen enkele partij kan er omheen

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoe zeker zijn we dat dit overleg mislukt is?
Wilders is immers al eerder vertrokken bij het Catshuis. Toegegeven, zo'n stunt kan-ie niet te vaak uithalen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:13:
Van die peiling word ik persoonlijk wel vrij blij: er is namelijk de mogelijkheid tot Paars (36+27+13 = 76), al is het nogal de vraag hoe de verkiezingen uit zouden vallen: grote kans dat PVV alsnog weet te winnen (de retoriek van 'poot stijf houden' en 'vechten voor Henk en Ingrid' kun je wel verwachten). Aan de andere kant zou de PvdA nog wat kunnen winnen t.o.v. SP, waardoor Paars reëel kan worden.
Daar hoopte ik deze keer ook al op, maar helaas ging dat niet door. Ik hoop dan trouwens wel dat er een wat grotere meerderheid is dan 76 zetels, als we kijken naar de drama's nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Het jammere is wel dat alles de afgelopen tijd achter gesloten deuren is gebeurd: nu is het heel lastig om alle andere partijen op de hoogte te brengen.

Goede opmerkingen van Slob (CU) trouwens: we moeten de crisis aanpakken als Tweede Kamer.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:16:
[...]

Daar hoopte ik deze keer ook al op, maar helaas ging dat niet door. Ik hoop dan trouwens wel dat er een wat grotere meerderheid is dan 76 zetels, als we kijken naar de drama's nu.
Zeker, daarom hoop ik dat de PvdA nog kan winnen t.o.v. SP.

[ Voor 42% gewijzigd door nXXt op 21-04-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Twitter ontploft ook redelijk...: https://twitter.com/#!/search/catshuis

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
[...]

Naar verluidt heeft de VVD een groot deel van de heilige huisjes laten varen en was bijvoorbeeld HRA-afbouw een serieuze optie. Ik hoop dat de VVD die constructieve lijn heeft en vasthoudt, anders wordt het een enorm probleem.

[...]

Volgens mij heeft de pvda een vrij linkse weg ingeslagen met diederik samson die zie ik niet zo snel met de vvd in zee gaan. Ik zit trouwens ook niet echt te wachten op paars de vorige keer was ook niet zoon succes :+ Ik hoop nog steeds een keer op een kabinet als: D66+groenlinks+de piraten partij oid maar dat is wishfull thinking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ze hebben het inderdaad in de eigen hand. Alhoewel het me niet hoopvol stemt dat ze zelfs met de SGP een deal hebben gesloten voor ze naar samenwerking met links/progressief willen kijken; als je al liever met PVV/SGP werkt, dan vermoed ik dat het inzicht nog erg afwezig is...
Zoals Rutte 1 (we zullen hem nog maar een kans geven :p ) aantoont is 76 zetels erg weinig, het geeft teveel kans op probleemmakers binnen de partijen die opeens principes hebben (voor de buhne dan).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:30
anandus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:16:
Hoe zeker zijn we dat dit overleg mislukt is?
Wilders is immers al eerder vertrokken bij het Catshuis. Toegegeven, zo'n stunt kan-ie niet te vaak uithalen.
De persvoorlichter van de VVD is inmiddels al bij het Catshuis naar binnen, dus dat is ook een goede aanwijzing dat er wat aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crazyanz schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:17:
Ik zit trouwens ook niet echt te wachten op paars de vorige keer was ook niet zoon succes :+
Wat is dat toch voor kletspraat? Paars is de beste periode in jaren geweest voor Nederland.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:17:
Goede opmerkingen van Slob (CU) trouwens: we moeten de crisis aanpakken als Tweede Kamer.
Helemaal eens. Ik zie het liefste een zo breed mogelijke coalitie om zo'n megabezuiniging in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

gambieter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:18:
[...]
Zoals Rutte 1 (we zullen hem nog maar een kans geven :p ) aantoont is 76 zetels erg weinig, het geeft teveel kans op probleemmakers binnen de partijen die opeens principes hebben (voor de buhne dan).
Dat klopt, vandaar dat ik die extra zetels aangaf. Misschien kan de PVV of SP nog verliezen aan VVD en PvdA.

Om 16:15 toelichting van Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:18:
[...]

Wat is dat toch voor kletspraat? Paars is de beste periode in jaren geweest voor Nederland.
dat was ondanks paars, niet dankzij ;) :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Paars I was goed, Paars II was wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

anandus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:18:
Helemaal eens. Ik zie het liefste een zo breed mogelijke coalitie om zo'n megabezuiniging in te voeren.
Terug naar de verzuiling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Wat zijn de meest werkbare meerderheden in de kamer met het kabinet en zonder de PVV, trouwens?
In ieder geval is er de 'Kunduz-coalitie', zijn er nog andere varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
zakenkabinet alla italie die even 2 jaar te keer mogen gaan zonder te hoeven denken aan gevolgen bij de volgende verkiezingen. En als het huishoudboekje weer op orde is mogen de huidige partijen het weer verpesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Paars was in sommige opzichten erg goed en in sommige opzichten minder. Het is geen ultiem hosanna en Paars had natuurlijk de economie mee, maar ik denk dat het in de huidige situatie de meest evenwichtige coalitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel zou het Catshuis eigenlijk opbrengen, als het verkocht zou worden?
Ik vind het een beetje "zonde geld", dat we in Nederland verschillende theaters moeten hebben voor een select groepje acteurs. Waarom moet dit overleg nou in dat Catshuis, en kan het niet gewoon in 1 van de weet-ik-veel-hoeveel andere vergaderzalen van "politiek Den Haag"? Hoe kun je als regering nou tegen iedereen roepen, dat "de broekriem moet worden aangetrokken" terwijl onze ministers zich baden in ongekende weelde en de gemeente-ambtenaren al niet meer mee blijken te doen aan die nullijn waar ze zo vol van zijn? (Met terugwerkende kracht + 1 procent vanaf januari en dan weer + 1 procent vanaf 1 april en dan aan het einde van het jaar nog eens een eenmalige uitkering.)

Het is voor de burger gewoon onbegrijpelijk, dat er - buiten de jaarlijkse bijdrage aan ontwikkelingshulp - voor tientallen miljarden euro's steun aan Griekenland weggegeven wordt om vervolgens blijkbaar economisch zo diep in de shit te belanden, dat er ineens weer tientallen miljarden euro's bij de burger weggekaapt moeten worden.

Wat betreft die 3%-regel van de EU; ik zou er niet mee zitten als dat niet lukt. Er moet gewoon gedaan wroden, wat het beste is voor de toekomst van NL. En alles kapotbezuinigen, waardoor de koopkracht flink gaat dalen, kan nooit het beste zijn. Dan maar iets boven die 3% en schijt aan de EU.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

anandus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:18:
Maar een brede coalitie zal vereisen dat er flink wat stokpaardjes worden ingeleverd door vooral de VVD. Zijn ze bereid zoveel in te leveren? En het zal tijd kosten, want de onderhandelingen die ze de afgelopen weken hebben gevoerd gaan zeker niet gesteund worden, dat is namelijk juist het onverteerbare pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:21:
Wat zijn de meest werkbare meerderheden in de kamer met het kabinet en zonder de PVV, trouwens?
Paars of PvdA-CDA-VVD denk ik?

Rest lijkt me redelijk kansloos. Niemand wil met de PVV meer in zee natuurlijk, als je ziet hoe die zich gedragen hebben de laatste tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En toch zit ik nog niet echt op verkiezingen te wachten, kost allemaal veel te veel tijd. Het zou mooi zijn als Rutte er zonder verkiezingen met Samson uit zou komen. Zal wel ijdele hoop zijn, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamstra schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:19:
dat was ondanks paars, niet dankzij ;) :P
Dat weet je pas als je het nog eens probeert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:23:
[...]

Dat weet je pas als je het nog eens probeert ;)
iets met ezel, steen en 3x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wat een speculaties allemaal weer. Slagen om de arm.

Het zou mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:22:
En toch zit ik nog niet echt op verkiezingen te wachten, kost allemaal veel te veel tijd. Het zou mooi zijn als Rutte er zonder verkiezingen met Samson uit zou komen. Zal wel ijdele hoop zijn, maar toch.
Waarom zou Samson zRutte moeten gaan steunen? Rutte heeft zich, zacht uitgedrukt, de laatste tijd immers ook niet soepel richting PvdA opgesteld. Beetje kansloos om het andersom dan wel te verwachten lijkt me...

Rutte heeft zelf voor deze coalitie gekozen, terwijl er betere alternatieven waren dan dit gedrocht (Paars Plus). Dan moet-ie nu zelf ook de consequenties maar dragen, en niet verwachten dat andere partijen (in jouw voorbeeld PvdA) zichzelf gaan slachtofferen om hem te redden...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:00

defiant

Moderator General Chat
Tja, als het waar is, is dit de prijs die je betaald voor het voorrang geven van ideologie boven goed en kundig bestuur.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ja, want in een tijd waar er veel bezuinigd moet worden is Nederland heel erg gebaat bij een demissionair kabinet en een lange tijd die nodig gaat zijn voor het vormen van een nieuw kabinet. Om de kosten van het houden van verkiezingen zelf nog maar eens niet eens mee te tellen. Een "fatsoenlijk kabinet" zal ook hard moeten gaan bezuinigen dus het gaat écht niks opleveren dan nog meer problemen als de regering nu valt.
wildhagen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:25:
[...]

Rutte heeft zelf voor deze coalitie gekozen, terwijl er betere alternatieven waren dan dit gedrocht (Paars Plus). Dan moet-ie nu zelf ook de consequenties maar dragen, en niet verwachten dat andere partijen (in jouw voorbeeld PvdA) zichzelf gaan slachtofferen om hem te redden...
Sorry? Wie heeft Paars-Plus ook alweer tegengehouden? Dat was echt niet alleen Rutte.

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 21-04-2012 15:28 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 22:34

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Er is op dit moment vrijwel geen fatsoenlijke partij die ook echt wat waar wil maken zonder altijd maar water bij de wijn te doen. Ik weet niet of we met nieuwe verkiezingen per definitie direct beter af zullen zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

wildhagen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:25:
[...]
Waarom zou Samson zRutte moeten gaan steunen? Rutte heeft zich, zacht uitgedrukt, de laatste tijd immers ook niet soepel richting PvdA opgesteld. Beetje kansloos om het andersom dan wel te verwachten lijkt me...
Het lijkt me dat Samsom (zonder Gert dus) wel in het landsbelang kan handelen door te steunen wat hun politieke voorkeur heeft. Dat betekent niet dat de PvdA alles moet slikken, maar dat men zich flexibel opstelt in het landsbelang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Matis schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:25:
Wat een speculaties allemaal weer. Slagen om de arm.

Het zou mij benieuwen.
Wilders persco 16:15, Rutte&Verhagen persco 16:15. Dat zegt meer dan genoeg.

Nou, heftig dit. Hopelijk kunnen de grote mensen nu eindelijk het land gaan regeren. Einde speelkwartier, Wilders :w

En blij kan je hier onmogelijk mee zijn. Elf jaar grote treurnis in de Nederlandse politiek :N

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

kenneth schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:28:
Wilders persco 16:15, Rutte&Verhagen persco 16:15. Dat zegt meer dan genoeg.
Ik doelde meer op het feit dat iedereen hier al meteen begint over nieuwe verkiezingen en over coalities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

kenneth schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:28:
[...]

Nou, heftig dit. Hopelijk kunnen de grote mensen nu eindelijk het land gaan regeren. Einde speelkwartier, Wilders :w
Een kabinet waar Wilders geen vinger in de pap heeft juich ik toe. Maar niet als dat uitgerekend nu moet gebeuren. Nieuwe verkiezingen zijn niet in het belang van Nederland.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:21:
Wat betreft die 3%-regel van de EU; ik zou er niet mee zitten als dat niet lukt. Er moet gewoon gedaan wroden, wat het beste is voor de toekomst van NL. En alles kapotbezuinigen, waardoor de koopkracht flink gaat dalen, kan nooit het beste zijn. Dan maar iets boven die 3% en schijt aan de EU.
Probleem daarvan is dat je kredietwaardigheid omlaag word gezet, je rente kosten omhoog gaan en je begrotingstekort dus nog groter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:21:
Paars was in sommige opzichten erg goed en in sommige opzichten minder. Het is geen ultiem hosanna en Paars had natuurlijk de economie mee, maar ik denk dat het in de huidige situatie de meest evenwichtige coalitie is.
Natuurlijk is paars ook geen ultieme redder, dat is net zo onrealistisch als sommige ideëen nu zijn. Echter stoor ik me wel aan het eeuwige gebash richting paars, vooral ook omdat de regeringen/partijen die die kritiek uiten het nu niet echt veel beter gedaan hebben.
De meningen daarover verschillen duidelijk. Uiteraard is geen regering ooit perfect, want dat is een illusie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:27:
Het lijkt me dat Samsom (zonder Gert dus) wel in het landsbelang kan handelen door te steunen wat hun politieke voorkeur heeft. Dat betekent niet dat de PvdA alles moet slikken, maar dat men zich flexibel opstelt in het landsbelang. :)
He, dit lijkt me toch wel een interessante opmerking over landsbelang gezien onze discussie in het Limburg-draad :+ .

De VVD heeft steun nodig, daar zal de uitgestoken hand met flexibiliteit mee moeten beginnen. Alleen dan heeft onderhandelen een kans, maar dan zullen er wel wat VVD-stokpaardjes (die zeker niet in het landsbelang zijn, wel in het belang van hun achterban) van tafel moeten :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 21-04-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:27:
[...]

Precies, ik denk dat als ze samen om de tafel gaan zitten en allebei in het landsbelang handelen dat er dan best uit te komen is. Ik denk dat er met de PvdA beter te onderhandelen valt dan met de PVV, die star vasthoudt aan een paar ouderwetse standpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Osxy schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:30:
[...]

Probleem daarvan is dat je kredietwaardigheid omlaag word gezet, je rente kosten omhoog gaan en je begrotingstekort dus nog groter word.
Inderdaad, en Fitch heeft ook al gedreigd dat te doen, als Nederland niet fors gaat bezuinigen (zie http://nos.nl/artikel/363804-fitch-waarschuwt-nederland.html). Dan ben je dus nóg verder van huis.

Die 3 procent is dus echt zeer belangrijk, als je nog grotere problemen en bezuinigingen wilt voorkomen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Tja, de ene partij vindt gewoon het ene in het landsbelang, de andere partij het andere;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

gambieter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:30:
[...]
He, dit lijkt me toch wel een interessante opmerking gezien onze discussie in het Limburg-draad :+ .
Haha, scherp :D

Nou, het op orde krijgen van de overheidsfinanciën is volgens mij aantoonbaar in het landsbelang en niet echt ideologisch ingevuld. De keuzes die je wilt maken zijn uiteraard wel weer voor iedereen anders.
De VVD heeft steun nodig, daar zal de uitgestoken hand met flexibiliteit mee moeten beginnen. Alleen dan heeft onderhandelen een kans, maar dan zullen er wel wat VVD-stokpaardjes (die zeker niet in het landsbelang zijn) van tafel :)
Oh, zeker. Maar naar verluidt heeft men de heilige huisjes redelijk laten varen. Ik neem aan dat de VVD die houding doorzet.
rik86 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:32:
Tja, de ene partij vindt gewoon het ene in het landsbelang, de andere partij het andere;
Uiteraard (dat is de Limburgdiscussie waar gambieter op doelde). Het op orde brengen van de overheidsfinanciën is echter objectief in het landsbelang.

[ Voor 17% gewijzigd door nXXt op 21-04-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Matis schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:29:
[...]

Ik doelde meer op het feit dat iedereen hier al meteen begint over nieuwe verkiezingen en over coalities.
Ahso. Wordt een beetje vervelend na al die vorige "breuken" (Verkiezingen PS, Brinkman, moeilijke fase, enz).
NMe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:29:
[...]

Een kabinet waar Wilders geen vinger in de pap heeft juich ik toe. Maar niet als dat uitgerekend nu moet gebeuren. Nieuwe verkiezingen zijn niet in het belang van Nederland.
Ben ik het mee eens. Gelijk zaken doen met D66, CU, SGP, PvdA of wie dan ook. En hopelijk is die 15% van het electoraat nu afgekickt van de waardeloze partij die PVV is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:29:
Vergeet ook niet de SGP, zelfs een vingernagel invloed is al teveel... ;)
nXXt schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:32:
Oh, zeker. Maar naar verluidt heeft men de heilige huisjes redelijk laten varen. Ik neem aan dat de VVD die houding doorzet.
Ik hoop het ook :)

[ Voor 25% gewijzigd door gambieter op 21-04-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De SGP is voor 90% een degelijke partij, PVV nog niet eens voor 10%. Serieus, liever SGP-invloed dan PVV-invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
wildhagen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:31:
[...]

Inderdaad, en Fitch heeft ook al gedreigd dat te doen, als Nederland niet fors gaat bezuinigen (zie http://nos.nl/artikel/363804-fitch-waarschuwt-nederland.html). Dan ben je dus nóg verder van huis.

Die 3 procent is dus echt zeer belangrijk, als je nog grotere problemen en bezuinigingen wilt voorkomen.
En daarom is de timing ongelooflijk onhandig. Het feit dat ze vallen is niet zo vervelend, het moment wel.

Wat dat betreft kunnen we inderdaad beter naar de italiaanse situatie van een zakenkabinet dat niet aan politieke consequenties hoeft te dingen. Pak een aantal voormalige kopstukken uit verschillende partijen en stop die bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:33:
De SGP is voor 90% een degelijke partij, PVV nog niet eens voor 10%. Serieus, liever SGP-invloed dan PVV-invloed.
Liever toch allebei niet. Religie hoort niet bij en in een landsbestuur, dat hebben we jaren geleden al afgesproken met elkaar. Prima dat je je daardoor laat inspireren, maar zodra je het anderen gaat opleggen gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Eindelijk geen incapabele vrouwen meer in de politiek :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, gezien de standpunten van de SGP, heb ik ze liever dat ze allebei geen enkele invloed hebben op het regeringsbeleid...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eens. SGP'ers zijn in ieder geval fatsoenlijke, beschaafde, degelijke mensen. Tikje behoudend en ouderwets natuurlijk en hier en daar wat achterhaalde standpunten, maar ik heb ze 100 keer liever dan het gros van de PVV'ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

NMe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:26:
[...]

Ja, want in een tijd waar er veel bezuinigd moet worden is Nederland heel erg gebaat bij een demissionair kabinet en een lange tijd die nodig gaat zijn voor het vormen van een nieuw kabinet. Om de kosten van het houden van verkiezingen zelf nog maar eens niet eens mee te tellen. Een "fatsoenlijk kabinet" zal ook hard moeten gaan bezuinigen dus het gaat écht niks opleveren dan nog meer problemen als de regering nu valt.

[...]

Sorry? Wie heeft Paars-Plus ook alweer tegengehouden? Dat was echt niet alleen Rutte.
Exact, het is heel makkelijk om op Rutte te schieten, maar bij het aantreden van Samson als PvdA-leider heeft hij het constructief beraad met de VVD al uitgesloten. Kortom het moge duidelijk zijn dat de PvdA hier helemaal niet vrij-uit-gaat....

Ik ben ook helemaal niet voor verkiezingen, kost alleen maar onnodig veel tijd en zorgt niet voor een oplossing op korte termijn. Net nu dat wel heel erg nodig is. Wanneer Rutte laat zien dat hij de heilige huisjes wil bespreken zal Samson ook moeten......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De degelijkheid van een partij is onafhankelijk van de gewenstheid van invloed of doorvoeren van hun standpunten. Ik ben trouwens benieuwd hoe je met 2 kamerleden een percentage van 90% haalt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik heb ze liever ook allebei niet, voor de duidelijkheid :) Maar met SGP zou je nu tot de volgende verkiezingen zaken kunnen doen. Wat Fiber zegt.

gambieter, percentage van de standpunten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
wildhagen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:36:
[...]

Nou, gezien de standpunten van de SGP, heb ik ze liever dat ze allebei geen enkele invloed hebben op het regeringsbeleid...
Ik snap niet wat jij zo tegen de SGP hebt, is het puur omdat ze christelijk zijn en hun vrouwenstandpunt (en ja, ik ben het ermee eens dat het een fout standpunt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:03
Fiber schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:36:
[...]

Eens. SGP'ers zijn in ieder geval fatsoenlijke, beschaafde, degelijke mensen. Tikje behoudend en ouderwets natuurlijk en hier en daar wat achterhaalde standpunten, maar ik heb ze 100 keer liever dan het gros van de PVV'ers.
Dat is het uiterlijk. Qua denkbeelden over vrouwen zijn ze niet wezenlijk anders dan orthodoxe Joden of moslims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wake up call: hun vrouwenstandpunt is net zo relevant voor de huidige problemen als de Hedwigepolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Sap (GL): WTF?!

'Dit is goed nieuws voor Nederland... Nu kunnen we na de verkiezingen...'

Ok, even later zegt ze wel bereid te zijn om compromissen te sluiten met VVD-CDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

rik86 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:38:
[...]

Ik snap niet wat jij zo tegen de SGP hebt, is het puur omdat ze christelijk zijn en hun vrouwenstandpunt (en ja, ik ben het ermee eens dat het een fout standpunt is)
Abortus en euthenasie om twee voorbeelden te noemen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
rik86 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:38:
[...]

Niet alleen hun anti-vrouwenstandpunt, ook het bijna religieus-fundamentalisme dat ze tentoonspreiden.

Plus dat ze tegen euthanasie en abortus zijn, en nog enkele van dat soort maatregelen.

De SGP blijft vasthouden aan ideeën uit 1800 oid, die tegenwoordig toch echt zwaar achterhaald zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

MrSleeves schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:39:
[...]

Ook niet relevant nu. Allemaal verwerpelijke standpunten maar nog steeds bijzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ook lekker handig
"Toelichting Wilders: wel zelfde tijd, niet zelfde plaats..."

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

[...]
Dat zullen ze er nooit doorkrijgen, ze zullen hoogstens een verklaring van 'geen verdere verruiming' krijgen.

Wat kenneth zegt, dus.

[ Voor 4% gewijzigd door nXXt op 21-04-2012 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is expres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:35:
[...]

Liever toch allebei niet. Religie hoort niet bij en in een landsbestuur, dat hebben we jaren geleden al afgesproken met elkaar. Prima dat je je daardoor laat inspireren, maar zodra je het anderen gaat opleggen gaat het mis.
offtopic:
Alsof partijen gebaseerd op een andere idiologie dat niet doen? Alsof socialisme je niets oplegt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

gambieter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:37:
[...]

De degelijkheid van een partij is onafhankelijk van de gewenstheid van invloed of doorvoeren van hun standpunten. Ik ben trouwens benieuwd hoe je met 2 kamerleden een percentage van 90% haalt :+
Je bent nu wel behoorlijk de SGP aan het bashen..... Natuurlijk je hoeft het niet met hun standpunten eens te zijn, ik lees vooral dat je hun vrouwen-politiek standpunt vaak aanhaalt, maar aan de andere kant, van binnen uit de SGP achterban hoor ik ook niet dat ze het daar anders willen doen.

Laat de SGP lekker de SGP zijn, het is in mijn ogen totaal onnodig om ze als "bijna achterlijk" weg te zetten zoals jij nu continu lijkt te willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
kenneth schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:39:
Wake up call: hun vrouwenstandpunt is net zo relevant voor de huidige problemen als de Hedwigepolder.
Je kunt ook teveel relativeren. Het vrouwenstandpunt gaat 100% in tegen de basisprincipes van de moderne rechtsstaat. Daar moet je je niet mee in willen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
gambieter schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:37:
[...]

Fuzzy logic ;)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk is er nog steeds niets aan de hand denk ik. Zo lang Rutte niet wordt weggestuurd door de Tweede Kamer kan hij rustig door regeren. Met of zonder steun van de PVV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Maar dan nog, dit mogen ze toch gewoon vinden? Ik zie zelf ook helemaal niets in de SGP, maar heb wel respect dat er anders denkenden zijn die zich wel in SGP standpunten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
wildhagen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:40:
[...]

Niet alleen hun anti-vrouwenstandpunt, ook het bijna religieus-fundamentalisme dat ze tentoonspreiden.

Plus dat ze tegen euthanasie en abortus zijn, en nog enkele van dat soort maatregelen.

De SGP blijft vasthouden aan ideeën uit 1800 oid, die tegenwoordig toch echt zwaar achterhaald zijn.
Ja, maar denk je nu echt dat dit standpunten zijn waar ze, als ze evt. in een regering zouden komen te zitten, iets aan kunnen wijzigen? Hoogstens een extra check bij abortus/ extra verplichte toelichting en 't zelfde bij euthanasie.

Elke partij heeft wel standpunten waar je 't totaal wel/niet mee eens zult zijn, maar dit zijn in mijn ogen helemaal nu echt bijzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

D-e-n schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:42:
[...]

Je kunt ook teveel relativeren. Het vrouwenstandpunt gaat 100% in tegen de basisprincipes van de moderne rechtsstaat. Daar moet je je niet mee in willen laten.
Ik zou ze ook niet in een coalitie willen, ik zou wel zaken met ze doen tot de volgende verkiezingen. En de SGP is zo volwassen en denkt wel in die mate in het landsbelang om steun te verlenen zonder te zeggen "maar dan wel abortus verbieden". Die volwassenheid heeft de PVV niet.

Hey, ik heb liever een kabinet VVD-CDA-D66-GL maar dat gaat nu gewoon niet. Principes zijn heel mooi maar daar win je nu niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:21:

...

Tja, uit Centraal Economisch Plan 2012: Het begrotingstekort zal, zonder aanvullende maatregelen, in 2012 en 2013 op 4,6% bbp komen, en in de jaren daarna dalen naar een tekort van 4,1% in 2014 en 3,3% in 2015.

Dan lijkt mij dat het grootste probleem dat Nederland heeft de keiharde opstelling richting andere landen in de EU tijdens deze crisis is, waardoor de EU niet geneigd is NL dispensatie te geven (en NL domweg weigert te vragen). Als deze ramingen enigszins realistisch zijn is het oplopen van de staatsschuld vooral een tijdelijk probleem, en hoewel maatregelen nodig zijn lijkt mij dat hervormingen (welke eigenlijk al jaren geleden nodig waren, maar ja, de heilige huisjes) meer zinvol zijn dan draconische korte termijn maatregelen.

Anyway, ik ben benieuwd wat er nu gebeurd, het verspelen van krediet is in elk geval een terugkomend thema bij deze regering, want ik zie ook werkelijk geen reden waarom de huidige oppositie partijen nu een handreiking zouden doen richting Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar ter vergelijk: een kabinet zou dus ook zaken mogen doen met een Salafistische moslimpartij, mocht die er zijn? Volgens mij zou het land te klein zijn in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaCio
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:30
D-e-n schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:42:
[...]

Je kan best met de SGP samenwerken om verschillende economische maatregelen erdoorheen te krijgen. De SGP heeft er geen probleem mee om samen te werken met D66 (bijvoorbeeld het aanpakken van belastingvoordelen voor gezinnen met 2 werkende partners, de D66 doet dat vanuit het oogpunt van alleenstaanden en de SGP voor de thuisblijf moeders). De PVV stemt gerust tegen eigen standpunten om de PVDA te fucken.

[ Voor 15% gewijzigd door RaCio op 21-04-2012 15:49 ]

Pagina: 1 2 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.