This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je bedoelt: in het meest positieve geval denk ik? Want met het afbraaktempo van nu zijn alle sociale voorzieningen/verzekeringen waar die jongen gedurende zijn werkende leven nog keihard voor gaat bloeden weg op moment dat hij ze zelf zou moeten moet gaan gebruiken. Ergo: hij kan doorwerken tot zijn dood.Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:54:
Voor de jongeren? Voor de puber van 15 die, in het meest negatieve geval, tot z'n 77e door mag werken?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Stel eens een systeem voor waarin dingen in de toekomst nooit meer veranderen. Ik hoor het graag.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
90.000.000,- euro per dag
Schiet tussen de palen en je scoort!
Nee, dat is niet wat ik bedoel.Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:05:
[...]
Stel eens een systeem voor waarin dingen in de toekomst nooit meer veranderen. Ik hoor het graag.
Nog 1x:
Volgend jaar is de coalitie gebonden aan een begroting (waar ze mogelijk totaal niet achter staan).
De begroting kunnen ze op een aantal punten gewoon niet uitvoeren door tegen de wetswijzigingen te stemmen. Dat zet weinig zoden aan de dijk imo. Aangezien ze er toch pas in 2013 mee gaan beginnen, wat is dan de meerwaarde om nu een begroting te maken, een begroting die misschien niet eens gedragen zal worden door de meerderheid volgend jaar.
Ik kan miszitten hoor, maar leg dan svp even uit waar ik de mist in ga.
Ja dat weet ik
[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 22:08 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bij die gedachte heb ik mij allang bij neergelegd. Wel betalen, maar nooit er iets van terug zien.
Maar het is inderdaad wel hap-snap in elkaar gezet. En dan de redenen die ze geven voor afschaffing van de belastingvrije km-vergoeding in ruil voor 2% overdrachtsbelasting omwille van: dan gaan mensen dichterbij hun werk wonen. Idealiter ja, in theorie. Maar dan de praktijk van vraag/aanbod en de invloed van de HRA.
De plannen die de 3e dinsdag van september gepresenteerd worden (geen idee door wie?) zullen uitgevoerd worden, er is dan net een week ervoor verkiezingen geweest, maar op dat moment is er natuurlijk nog geen regeerakkoord.St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:07:
[...]
Nee, dat is niet wat ik bedoel.
Nog 1x:
Volgend jaar is de coalitie gebonden aan een begroting (waar ze mogelijk totaal niet achter staan).
De begroting kunnen ze op een aantal punten gewoon niet uitvoeren door tegen de wetswijzigingen te stemmen. Dat zet weinig zoden aan de dijk imo. Aangezien ze er toch pas in 2013 mee gaan beginnen, wat is dan de meerwaarde om nu een begroting te maken, een begroting die misschien niet eens gedragen zal worden door de meerderheid volgend jaar.
Ik kan miszitten hoor, maar leg dan svp even uit waar ik de mist in ga.
Jep. En stel, SP of PvdA zit na 12 september in de regering. Die gaan dan dus mooi de begroting aanpassen want die gaan echt niet ineens uitvoeren waar ze nu tegen zijn. Of zie jij dat anders? Want ik zie het dan niet?Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:08:
Je hebt het mis. De begroting voor 2013 maakt men in 2012, nu dus.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ja.. duh..Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:08:
Je hebt het mis. De begroting voor 2013 maakt men in 2012, nu dus.
Je weet dat er wetswijzigingen doorgevoerd moeten worden om een aantal punten uit de begroting te kunnen behalen?
Die wetswijzigingen kunnen nu niet worden doorgevoerd, dat kan pas op z'n vroegst in 2013/eind 2012 als het nieuwe kabinet er zit. Als er dan een coalitie zit die geen zin heeft in de gestelde begroting, dan houden ze gewoon bepaalde punten tegen. Dat kan namelijk prima.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zij heeft als hobby politiek volgens mij
PvdD bingo
- vleestax
- groenstructuur
- verbindingszone
- landbouwsubsidies.
Die kilometervergoeding zat er al in bij het voorstel van het Catshuis. De bezuinigingen die nu dus op tafel ligt lijkt heel erg op het bezuinigingsvoorstel vanuit het Catshuis. Op een paar kleine punten zijn er maar aanpassingen geweest. Hoe kan jij nu serieus dan gaan beweren dat de VVD zich heeft overgeleverd? Je mag mij anders duidelijk de punten noemen waarbij de VVD zich heeft overgeleverd. Het plan komt bijna helemaal van de VVD en het CDA.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:04:
Ik snap echt niets van die cadeautjes zoals voor podiumkunsten, misbruik PGB etc.
VVD heeft zich gewoon overgeleverd, ik herken er niets van in deze begroting. Je wordt gewoon gestraft als je 1-2x modaal verdient, want je mag alles betalen o.b.v. je bruto inkomen.
Sap zat vanuit haar groene gedachte te mijmeren over de kmvergoeding. Ik vind het om te kotsen. Je wordt gewoon klemgezet in je huidige situatie, want je huis verkopen kan je ook wel vergeten,
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Die is al een crisis op zichSenor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:10:
Oh nee, weer die van PvdD.
Zij heeft als hobby politiek volgens mij
PvdD bingo
- vleestax
- groenstructuur
- verbindingszone
- landbouwsubsidies.

Denk het niet. Iig GL gaat dat nooit trekken met het beleid van VVD.Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:11:
Van der Staaij stelt wel een terechte vraag: verkiezingen zouden niet nodig zijn als de Kunduz-coalitie eens goed gaat kijken wat er mogelijk is. Daar liggen best kansen.
[ Voor 36% gewijzigd door Bastien op 26-04-2012 22:14 ]
Van der Staaij is de laatste tijd erg goed bezig, maar misschien ben ik niet objectief genoegKrisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:11:
Van der Staaij stelt wel een terechte vraag: verkiezingen zouden niet nodig zijn als de Kunduz-coalitie eens goed gaat kijken wat er mogelijk is. Daar liggen best kansen.
Niet 2 seconden nadat ze zijn overeengekomen om niet voor de koopzondag te gaan pleiten en daar een handtekening onder hebben gezet nee. Sap heeft zichzelf net weggezet als hoogst onbetrouwbaar. Je kunt er niet van uitgaan dat ze meent wat ze afspreekt. Ik zou never nooit zaken doen met zo iemand, ever, zelfs niet als het me uitkwam. Je weet immers nooit wanneer je die dolk tussen je ribben krijgt.Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:01:
Mag de VVD nooit meer voor de koopzondag pleiten?
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
- Ontwikkelingshulp
- meerdere wetten worden ongedaan gemaakt, dus we gaan weer terug naar 2010
- Zonnepanelen naar 6% (wtf, why?)
- km vergoeding er helemaal af i.p.v. naar 14 cent(?)
En die schuld blijft oplopen, tijdens het praatje van Sap, morgen tijdens de lunch van de MP en wanneer het CPB alles doorberekend heeft... daar lost dit plaatje niets van op en als het na 12 september compleet omgegooid wordt zijn we weer terug bij af.xzaz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:03:
[...]
Jawel want onze staatsschuld loopt nu op, niet morgen of 12 september pas. Dat Europa een papiertje wilt is ondergeschikt, het is ons land, ons geld.
Meest positief is doorwerken tot z'n 73eCheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:05:
[...]
Je bedoelt: in het meest positieve geval denk ik? Want met het afbraaktempo van nu zijn alle sociale voorzieningen/verzekeringen waar die jongen gedurende zijn werkende leven nog keihard voor gaat bloeden weg op moment dat hij ze zelf zou moeten moet gaan gebruiken. Ergo: hij kan doorwerken tot zijn dood.
Neuh, dan krijg je een compleet ander verhaal. Dan wil GL wel meer krijgen, wil D66 een gekozen burgemeester en wil CU wat eigen wensen in vervulling zien gaan. Gevolg: weken overleg met mogelijk een falen tot gevolg waarna de kamer helemaal niet meer met elkaar on speaking terms is.Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:11:
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Je hebt een beetje moeite met het verschil zien tussen een coalitieakkoord en een verkiezingsprogramma, maar dat hebben heel veel mensen, incl. politiciCheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:13:
[...]
Niet 2 seconden nadat ze zijn overeengekomen om niet voor de koopzondag te gaan pleiten en daar een handtekening onder hebben gezet nee. Sap heeft zichzelf net weggezet als hoogst onbetrouwbaar. Je kunt er niet van uitgaan dat ze meent wat ze afspreekt. Ik zou never nooit zaken doen met zo iemand, ever, zelfs niet als het me uitkwam. Je weet immers nooit wanneer je die dolk tussen je ribben krijgt.
Van der Staaij deed iets wat de SGP lange tijd niet gedaan heeft: relatief veel invloed hebben op beleid. Dat doet iets met een partij.xzaz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:13:
[...]
Van der Staaij is de laatste tijd erg goed bezig, maar misschien ben ik niet objectief genoeg
Ja, in een democratie kunnen zaken veranderen. Zo werkt dat nou eenmaal. Niets aan te doen. Nooit. Tot andere partijen aan de macht komen en zaken aanpast gelden de zaken die nu afgesproken zijn gewoon.Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:10:
[...]
Jep. En stel, SP of PvdA zit na 12 september in de regering. Die gaan dan dus mooi de begroting aanpassen want die gaan echt niet ineens uitvoeren waar ze nu tegen zijn. Of zie jij dat anders? Want ik zie het dan niet?
Stel de Partij van Bastien krijgt de macht, mag deze partij dan nooit meer iets doen omdat VVD/GL/D66CDA/CU ooit iets afgesproken hebben?
Wetswijzigingen kunnen gewoon voor de verkiezingen doorgevoerd worden hoor.St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:10:
[...]
Ja.. duh..
Je weet dat er wetswijzigingen doorgevoerd moeten worden om een aantal punten uit de begroting te kunnen behalen?
Die wetswijzigingen kunnen nu niet worden doorgevoerd, dat kan pas op z'n vroegst in 2013/eind 2012 als het nieuwe kabinet er zit. Als er dan een coalitie zit die geen zin heeft in de gestelde begroting, dan houden ze gewoon bepaalde punten tegen. Dat kan namelijk prima.
Vanaf wanneer mag de VVD dan weer pleiten voor de koopzondag? Graag specifiek.Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:13:
[...]
Niet 2 seconden nadat ze zijn overeengekomen om niet voor de koopzondag te gaan pleiten en daar een handtekening onder hebben gezet nee. Sap heeft zichzelf net weggezet als hoogst onbetrouwbaar. Je kunt er niet van uitgaan dat ze meent wat ze afspreekt. Ik zou never nooit zaken doen met zo iemand, ever, zelfs niet als het me uitkwam. Je weet immers nooit wanneer je die dolk tussen je ribben krijgt.
[ Voor 19% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 22:17 ]
[ Voor 20% gewijzigd door Speedpete op 26-04-2012 22:18 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Dus wat is dan de waarde van dit akkoord en begroting? Alleen maar dat er iets ligt wat waarschijnlijk nooit uitgevoerd gaat worden?Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:16:
[...]
Ja, in een democratie kunnen zaken veranderen. Zo werkt dat nou eenmaal. Niets aan te doen. Nooit. Tot andere partijen aan de macht komen en zaken aanpast gelden de zaken die nu afgesproken zijn gewoon.
Stel de Partij van Bastien krijgt de macht, mag deze partij dan nooit meer iets doen omdat VVD/GL/D66CDA/CU ooit iets afgesproken hebben?
Naja, ik zal wel niet slim genoeg zijn hiervoor
Sja, maar voordat dat allemaal is uitgewerkt hebben ze vakantie en verkiezingsstress. DAt komt dus nooit meer goed voor 12 september.[...]
Wetswijzigingen kunnen gewoon voor de verkiezingen doorgevoerd worden hoor.
En over 8 jaar kan het weer worden veranderd, je moet handelen op de huidige situatie om het in de toekomst te verbeteren. Als Nederland anders wilt zal dat naar voren komen in de verkiezingen.Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:15:
[...]
En die schuld blijft oplopen, tijdens het praatje van Sap, morgen tijdens de lunch van de MP en wanneer het CPB alles doorberekend heeft... daar lost dit plaatje niets van op en als het na 12 september compleet omgegooid wordt zijn we weer terug bij af.
Dat zijn toch niet de hoofdpunten van dit akkoord? Ik zie meer de verhoging van de BTW, HRA alleen op hypotheken die 100% worden afgelost en het sneller verhogen van de AOW-leeftijd. Maar misschien is dat een verschil in perceptie.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:14:
- BTW cultuur weer naar 6%
- Ontwikkelingshulp
- meerdere wetten worden ongedaan gemaakt, dus we gaan weer terug naar 2010
- Zonnepanelen naar 6% (wtf, why?)
- km vergoeding er helemaal af i.p.v. naar 14 cent(?)
Volgens mij zijn dat meer zijn "WTF-puntjes" en die van mij ook...TheJason schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:19:
[...]
Dat zijn toch niet de hoofdpunten van dit akkoord? Ik zie meer de verhoging van de BTW, HRA alleen op hypotheken die 100% worden afgelost en het sneller verhogen van de AOW-leeftijd. Maar misschien is dat een verschil in perceptie.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Zolang de toekomstige Kamer niet de andere richting op gaat zal het gewoon uitgevoerd worden. Misschien komen er na 12 september heel onverantwoordelijke partijen aan de macht maar dat kan toch gewoon?Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:18:
[...]
Dus wat is dan de waarde van dit akkoord en begroting? Alleen maar dat er iets ligt wat waarschijnlijk nooit uitgevoerd gaat worden?
Naja, ik zal wel niet slim genoeg zijn hiervoor
Uh, tot nu toe is het volgens mij altijd nog gelukt om een begroting te maken. Sterker nog, kamerleden zullen een groot gedeelte van het zomerreces hier aan besteden.Sja, maar voordat dat allemaal is uitgewerkt hebben ze vakantie en verkiezingsstress. DAt komt dus nooit meer goed voor 12 september.
Hoe gaat men dan de jeugdwerkloosheid te lijf? Er is steeds minder werk in NL, steeds meer werkenden en de wekloosheid loopt op (met dit akkoord, als bron het Catshuisakkoord) met meer dan 1% per jaar.Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:15:
[...]
Meest positief is doorwerken tot z'n 73eMaar het lijkt er wel op, met een mogelijk stijging van de pensioenleeftijd die dubbel de stijging in leeftijd is (3 vs. 1,4 maand per jaar), werk je op den duur letterlijk tot je er dood bij neervalt.
OhBrons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:16:
Wetswijzigingen kunnen gewoon voor de verkiezingen doorgevoerd worden hoor.
Maar goed, eens met de andere spreker, dat wordt nog een flinke kluif al die wetten aanpassen voor de 9/12
Inderdaad. En dat komt door een overheid die van mening is dat bedragen die worden betaald voor sociale verzekeringen kunnen worden ingezet voor (lees: verspilt/verbrand aan) algemene uitgavenJoosie200 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:10:
Bij die gedachte heb ik mij allang bij neergelegd. Wel betalen, maar nooit er iets van terug zien.

Ook nu wordt de sociale verzekeringspot alweer niet apart gezet. Met het geld dat jij en ik betalen aan sociale verzekeringen worden de ouderdomsregelingen van huidige ouderen betaald. Ons geld verdampt dus waar we bij staan. Ze noemen het "verzekering", in praktijk is het: belasting. En geen partij die z'n vingers aan deze wanpraktijk - zowel sociaal als financieel - durft branden. Want als het er echt om gaat, dan zijn de boys en girls politici niet thuis.
De hypocrisie is inderdaad lachwekkend. Aan de ene kant maken ze woon/werk vervoer veel duurder, zogenaamd als stimulans voor dichter bij je werk gaan wonen; vervolgens plaatsen ze in 1 adem een fikse extra belasting op verhuizen. Lees: u wordt gewoon dubbel genaaid.Maar het is inderdaad wel hap-snap in elkaar gezet. En dan de redenen die ze geven voor afschaffing van de belastingvrije km-vergoeding in ruil voor 2% overdrachtsbelasting omwille van: dan gaan mensen dichterbij hun werk wonen. Idealiter ja, in theorie. Maar dan de praktijk van vraag/aanbod en de invloed van de HRA.
Full Specz
Klopt, het land staat in brand, maar we gaan eerst benzine halen.Klippy schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:20:
[...]
Volgens mij zijn dat meer zijn "WTF-puntjes" en die van mij ook...
Ik vind het leuk, maar volgens mij zit ik als begin 30er in een soort verloren generatie. Lappen voor de ouderen, maar denken aan onze kinderen. En wij dan? Wij kunnen telkens alleen stemmen over wie welke bezuiniging over ons uitstort.
Niet, blijkbaar vind men jeugdwerkloosheid niet boeiend genoeg.Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:21:
Hoe gaat men dan de jeugdwerkloosheid te lijf? Er is steeds minder werk in NL, steeds meer werkenden en de wekloosheid loopt op (met dit akkoord, als bron het Catshuisakkoord) met meer dan 1% per jaar.
Dat gevoel heb ik ook enorm...Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:22:
Ik vind het leuk, maar volgens mij zit ik als begin 30er in een soort verloren generatie. Lappen voor de ouderen, maar denken aan onze kinderen. En wij dan? Wij kunnen telkens alleen stemmen over wie welke bezuiniging over ons uitstort.
[ Voor 30% gewijzigd door Speedpete op 26-04-2012 22:26 ]
Ja halloBrons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:24:
Rutte zegt het nu ook: bij het aantreden van een nieuw Kabinet kan alles weer veranderen.
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 22:26 ]
Op basis van dat kan zal gaat worden is dit dus allemaal zonde van de tijdBrons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:24:
Rutte zegt het nu ook: bij het aantreden van een nieuw Kabinet kan alles weer veranderen.
En nu heb ik wel genoeg cynisch gedaan
Hopelijk worden de betrokken partijen beloond voor hun moed tijdens de verkiezingen.
Jup, en ze gaan ook nog aan het ontslagrecht en de WW rommelen, dus alles waarvan je ooit dacht dat het een stabiele achtervang was, is opeens weg. Dat flexibiliseren van de arbeidsmarkt is er nu ook bij gekomen, maar dat zijn voor werknemers harde afnames in zekerheid. Daar tegenover staan maar zachte beloftesCheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:22:
[...]
Inderdaad. En dat komt door een overheid die van mening is dat bedragen die worden betaald voor sociale verzekeringen kunnen worden ingezet voor (lees: verspilt/verbrand aan) algemene uitgaven
Ook nu wordt de sociale verzekeringspot alweer niet apart gezet. Met het geld dat jij en ik betalen aan sociale verzekeringen worden de ouderdomsregelingen van huidige ouderen betaald. Ons geld verdampt dus waar we bij staan. Ze noemen het "verzekering", in praktijk is het: belasting. En geen partij die z'n vingers aan deze wanpraktijk - zowel sociaal als financieel - durft branden. Want als het er echt om gaat, dan zijn de boys en girls politici niet thuis.
[...]
De hypocrisie is inderdaad lachwekkend. Aan de ene kant maken ze vervoer veel duurder, zogenaamd als stimulans voor dichter bij je werk gaan wonen; vervolgens plaatsen ze in 1 adem een fikse extra belasting op verhuizen.
Je kan alles wel zo relativeren, over x jaar bestaat de aarde ook niet meer dus wat maakt het uitBastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:25:
[...]
Op basis van dat kan zal gaat worden is dit dus allemaal zonde van de tijd
En nu heb ik wel genoeg cynisch gedaan
Inderdaad, maar doordat een groot aantal structurele hervormingen hiermee in de steigers worden gezet. En dat is een politieke werkelijkheid die ook van belang is tijdens die formatie. In die zin heeft dit akkoord vermoedelijk wel degelijk een lange termijn impact.Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:24:
Ja, daar worden mijn leidinggevenden, ownee ik heb managers, ook altijd zo moe vanFrank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:26:
[...]
Je kan alles wel zo relativeren, over x jaar bestaat de aarde ook niet meer dus wat maakt het uit
Nu gaan we weer handelen over de verkiezingsdatum

http://www.rijksoverheid....n-de-schoolvakanties.htmlSenor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:31:
Ik stel voor dat politici ook maar eens met 24 vakantiedagen gaan rekenen. Ze zien de zomervakantie van juni t/m september ofzo.
Gaat niet om de Politici gaat om de schoolvakanties / zomervakantie, deze verschillen per regio.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:31:
Ik stel voor dat politici ook maar eens met 24 vakantiedagen gaan rekenen. Ze zien de zomervakantie van juni t/m september ofzo.
Edit: stemmen op zondag zoals ongeveer de rest van de wereld zal meer helpen.
[ Voor 22% gewijzigd door Señor Sjon op 26-04-2012 22:35 ]
En bovendien mikken ze het liefst zó uit, dat de meeste mensen weer terug zijn om de campagnes mee te maken voordat er gestemd wordt. Het idee is tenslotte dat we met z'n allen een weloverwogen keuze maken.
Volgens mij heeft hij dit al heel lang geleden aangegeven. Een verlies voor het CDA.Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:33:
Hmmz...
De Jager niet op kamerlijs
Mogelijk wel minister... aanbod gehad uit de markt?
De ouders van de kids gaan wil in die periode op vakantie... Misschien niet in de gehele periode, nee, maar wel in die periode.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:34:
Leuk bedacht, maar de kids hebben geen stemrecht. De ouders hebben in de regel 20-25 vakantiedagen en dat zijn geen 8 weken in de zomer.
[ Voor 34% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 22:35 ]
Mensen gaan op vakantie wanneer hun kinderen vrij zijn van school. De spreiding van de vakantiedagen is groot.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:34:
Leuk bedacht, maar de kids hebben geen stemrecht. De ouders hebben in de regel 20-25 vakantiedagen en dat zijn geen 8 weken in de zomer.
Keuze? Linksom of rechtsom wordt je toch wel genaaid, die les heb ik wel geleerd de afgelopen 10-12 jaar.onkl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:34:
[...]
En bovendien mikken ze het liefst zó uit, dat de meeste mensen weer terug zijn om de campagnes mee te maken voordat er gestemd wordt. Het idee is tenslotte dat we met z'n allen een weloverwogen keuze maken.
Ik heb eigenlijk nog geen bezuiniging gezien, alleen maar lastenverzwaringen. Wat dat betreft had Brinkman wel een punt. Als je bij alle (lagere) overheden met de pet rondgaat, dan kom je ook wel aan 14 miljard wat ze ruimschoots aan reserves hebben.
Oei, das een tegenvaller. Ik vind dat hij het goed gedaan heeftSpeedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:33:
Hmmz...
De Jager niet op kamerlijs
Mogelijk wel minister... aanbod gehad uit de markt?
Hij had een goede leider kunnen zijn, hopelijk vinden nog iemand anders want die Buma is niks
Laatst eens een docu over gezien. Psychopaten hebben vaak een bovengemiddeld charisma, en aan de top zitten relatief veel psychopaten, die vergeleken met zijn niet-psychopatische colega's buitengewoon slechte prestaties neerzetten maar door hun charisma zich naar de top lullen.TheJason schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:32:
Ik vind dat Rutte wel veel charisma heeft. Weet dingen soms een stuk duidelijker te brengen dan andere fractievoorzitters.
Daadkracht? Belonen?Oscar Mopperkont schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:25:
Het akkoord gaat mij waarschijnlijk heel hard in de portemonnee raken en ik ben het met veel onderdelen niet eens. Desalniettemin, ben ik zowaar eens trots op de daadkracht die de betrokken partijen hebben getoond en dat ze binnen een bizar korte tijd een akkoord hebben gesloten dat waarschijnlijk de begroting binnen de 3%-norm weet te houden.
Hopelijk worden de betrokken partijen beloond voor hun moed tijdens de verkiezingen.
En dat nadat de eerste ondertekenaar inmiddels al heeft gemeld zich niet aan het accoord te willen houden?

Full Specz
Zij is de enige die naar de microfoon gaat.
Ik hoor weer een kolentax... volgende week zullen we van de netbeheerder wel weer een briefje krijgen met een tariefsverhoging.
Als je in de overheid snijdt worden er dus duizenden mensen werkloos, dat levert volgens jou dus veel geld op? Lijkt me niet echt een enorme verbetering, een grote banenmotor kleiner maken om te besparen.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:37:
[...]
Keuze? Linksom of rechtsom wordt je toch wel genaaid, die les heb ik wel geleerd de afgelopen 10-12 jaar.
Ik heb eigenlijk nog geen bezuiniging gezien, alleen maar lastenverzwaringen. Wat dat betreft had Brinkman wel een punt. Als je bij alle (lagere) overheden met de pet rondgaat, dan kom je ook wel aan 14 miljard wat ze ruimschoots aan reserves hebben.
The Corporation bedoel je denk ik? Die is wel apart ja, al zitten er best dagelijkse herkenbare zaken in.Bartjuh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:37:
[...]
Laatst eens een docu over gezien. Psychopaten hebben vaak een bovengemiddeld charisma, en aan de top zitten relatief veel psychopaten, die vergeleken met zijn niet-psychopatische colega's buitengewoon slechte prestaties neerzetten maar door hun charisma zich naar de top lullen.
Weet niet meer hoe het heette. Maar deze beschrijving komt wel overeen met wat ik gezien heb; http://carriere.blog.nl/a...07/psychopaten-aan-de-topBastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:43:
[...]
The Corporation bedoel je denk ik? Die is wel apart ja, al zitten er best dagelijkse herkenbare zaken in.

[ Voor 12% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 22:47 ]
Alle overheden potten geld op, tot basisscholen aan toe.Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:42:
[...]
Als je in de overheid snijdt worden er dus duizenden mensen werkloos, dat levert volgens jou dus veel geld op? Lijkt me niet echt een enorme verbetering, een grote banenmotor kleiner maken om te besparen.
Tuurlijk zijn ontslagen erg, maar met je denkwijze kan de overheid alleen maar verder uitdijen. Dat is toch iets waar we vanaf moeten.
Volkskrant heeft een lijstje:
http://www.volkskrant.nl/...an-de-vijf-partijen.dhtml- Het begrotingstekort wordt teruggebracht naar 3 procent, in totaal wordt er zo'n 14 miljard bezuinigd.
- Het hoge btw-tarief gaat met 2 procent omhoog naar 21 procent.
- Het reiskostenforfait wordt aangepakt, dit moet zo'n 1,2 miljard euro opleveren.
- Volgend jaar geldt de nullijn voor ambtenaren, zij krijgen er dus geen salaris bij. Een uitzondering wordt er gemaakt voor mensen in de zorg en mensen met een uitkering.
- De huizenmarkt wordt ook aangepakt. De huren worden marktconform en er geldt geen hypotheekrenteaftrek meer voor nieuwe, aflossingsvrije hypotheken. De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent.
- In de zorg wordt 1,6 miljard bespaard door onder meer de kosten van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) te beperken. Mensen moeten zelf meer bijdragen.
- De verhoging van de AOW-leeftijd wordt versneld ingevoerd. Volgend jaar gaat deze met een maand omhoog, de jaren daarna steeds met 2 of 3 maanden. Uiterlijk in 2019 is de pensioengerechtigde leeftijd verhoogd naar 66 jaar. Daarna wordt deze gekoppeld aan de levensverwachting.
- De accijnzen op alcohol, tabak en fris worden ook verhoogd. Daarnaast worden de belastingschijven niet geïndexeerd, waardoor belastingbetalers sneller meer belasting zullen betalen. Een lastenverzwaring dus.
- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales.
- Werkgevers zullen allemaal de eerste 6 maanden van de WW-uitkering moeten betalen, en het ontslagrecht wordt versoepeld.
- Er worden ook zaken teruggedraaid. Zo worden de bezuinigingen op het PGB en het passend onderwijs teruggedraaid.
- De bezuiniging op ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel.
- De btw op zonnepanelen gaat naar beneden.
- De btw op kaartjes voor kunstvoorstellingen gaat ook omlaag.
- Natuurbeleid krijgt er 200 miljoen bij. De bezuinigingen worden teruggedraaid.
- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer over weg zwaarder wordt belast.
- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid
- De bankenbelasting wordt verdubbeld. De opbrengst daarvan wordt 600 miljoen.
Hij heeft hem wel tuk ja...Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:46:
Ouch, Samsom heeft De Jager nu wel goed te pakken. Hij vraagt specifieke uitleg over de algemene korting op zorg en onderwijs en De Jager komt er niet uit. Erg pijnlijk.
Daarbij kan een grotere overheid helpen, door onderdelen van de overheid (in NL bijvoorbeeld ook een ProRail) op te nemen in een grote overheid kunnen reserves op de balans blijven.Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:47:
Alle overheden potten geld op, tot basisscholen aan toe.
[ Voor 36% gewijzigd door Speedpete op 26-04-2012 22:49 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
En dan proberen te zeggen dat het "zeer duidelijk op de rijksbegroting" staat.Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:46:
Ouch, Samsom heeft De Jager nu wel goed te pakken. Hij vraagt specifieke uitleg over de algemene korting op zorg en onderwijs en De Jager komt er niet uit. Erg pijnlijk.

En hij wordt chagrijnig

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Je ondertekent coalitieaccoorden als je 1.) in een coalitie zit EN 2.) het accoord niet tegen je principes in gaat.Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:15:
Je hebt een beetje moeite met het verschil zien tussen een coalitieakkoord en een verkiezingsprogramma, maar dat hebben heel veel mensen, incl. politici
Sap zit 1.) niet in een coalitie, en 2.) nu achteraf na ondertekenen komt ze ermee dat het accoord wel tegen haar principes in gaat.
Inexcusable.
Full Specz
Haha, ook zo gek toch niet. Met veel charisma val je bij mensen gemakkelijk in de smaak, ook al presteer je een stuk minder dan een collega die een botte hork is dan zal de charismatische collega vaak makkelijker promotie maken omdat mensen hem mogen.Bartjuh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:37:
[...]
Laatst eens een docu over gezien. Psychopaten hebben vaak een bovengemiddeld charisma, en aan de top zitten relatief veel psychopaten, die vergeleken met zijn niet-psychopatische colega's buitengewoon slechte prestaties neerzetten maar door hun charisma zich naar de top lullen.
Ik ben trouwens geen VVD-stemmer maar het valt me wel op hoe gemakkelijk Rutte daar spreekt en overkomt tov andere.
[ Voor 8% gewijzigd door TheJason op 26-04-2012 22:49 ]

[ Voor 12% gewijzigd door TheJason op 26-04-2012 22:52 ]
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit met wat voor argumenten ik (of anderen) kom, je mening is wel duidelijkCheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:49:
[...]
Je ondertekent coalitieaccoorden als je 1.) in een coalitie zit EN 2.) het accoord niet tegen je principes in gaat.
Sap zit 1.) niet in een coalitie, en 2.) nu achteraf na ondertekenen komt ze ermee dat het accoord wel tegen haar principes in gaat.
Inexcusable.

Jammer dat de mensen die mij aanspreken er allemaal zo snel mee lijken te kappen. De Jager was ook al goede staatssecretaris van financiën, zou 'm best nog een periode als minister van financiën willen.

Ik denk dat De Jager geen zin heeft in oppositie, best een reele kans met zo'n beroerd aantal peilingzetels. Op zich mag hij inderdaad wel blijven, hij is een van de weinige kabinetsleden die gezag en vertrouwen uitstraalt.
[ Voor 31% gewijzigd door Bastien op 26-04-2012 23:03 ]
Argumenten zijn interessant als ze hout snijden, niet als ze proberen recht te praten wat krom is.Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:53:
Volgens mij maakt het allemaal niet zoveel uit met wat voor argumenten ik (of anderen) kom, je mening is wel duidelijk
"Zo werkt het in de polletiek" praat onbetrouwbaarheid niet recht.
Allemaal lastenverzwaringen. Van de 3 echte bezuinigingen (PGB/Onderwijs, ontwikkelingssamenwerking, natuurbeleid) worden er ook 3 teruggedraaid, dus: allemaal.- Het hoge btw-tarief gaat met 2 procent omhoog naar 21 procent.
- Het reiskostenforfait wordt aangepakt, dit moet zo'n 1,2 miljard euro opleveren.
- Volgend jaar geldt de nullijn voor ambtenaren, zij krijgen er dus geen salaris bij. Een uitzondering wordt er gemaakt voor mensen in de zorg en mensen met een uitkering.
- De huizenmarkt wordt ook aangepakt. De huren worden marktconform en er geldt geen hypotheekrenteaftrek meer voor nieuwe, aflossingsvrije hypotheken. De overdrachtsbelasting blijft op 2 procent.
- In de zorg wordt 1,6 miljard bespaard door onder meer de kosten van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ) te beperken. Mensen moeten zelf meer bijdragen.
- De verhoging van de AOW-leeftijd wordt versneld ingevoerd. Volgend jaar gaat deze met een maand omhoog, de jaren daarna steeds met 2 of 3 maanden. Uiterlijk in 2019 is de pensioengerechtigde leeftijd verhoogd naar 66 jaar. Daarna wordt deze gekoppeld aan de levensverwachting.
- De accijnzen op alcohol, tabak en fris worden ook verhoogd. Daarnaast worden de belastingschijven niet geïndexeerd, waardoor belastingbetalers sneller meer belasting zullen betalen. Een lastenverzwaring dus.
- Er komt een vergroening van het belastingstelsel, onder meer door een extra belasting voor kolencentrales.
- Werkgevers zullen allemaal de eerste 6 maanden van de WW-uitkering moeten betalen, en het ontslagrecht wordt versoepeld.
- Er worden ook zaken teruggedraaid. Zo worden de bezuinigingen op het PGB en het passend onderwijs teruggedraaid.
- De bezuiniging op ontwikkelingssamenwerking (750 miljoen euro) is van tafel.
- De btw op zonnepanelen gaat naar beneden.
- De btw op kaartjes voor kunstvoorstellingen gaat ook omlaag.
- Natuurbeleid krijgt er 200 miljoen bij. De bezuinigingen worden teruggedraaid.
- Het eurovignet wordt duurder, waarmee het vrachtvervoer over weg zwaarder wordt belast.
- De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid
- De bankenbelasting wordt verdubbeld. De opbrengst daarvan wordt 600 miljoen.
U mag daarnaast in landsbelang extra bloeden voor: goedkopere zonnepanelen en kunstkaartjes.
Wat een gedrocht...
Full Specz
Naar uitleg van begrippen als "tijdelijk" en "eenmalig" zal ik maar niet vragen.Ook hogere inkomens zullen in deze tijd een extra bijdrage moeten leveren aan het oplossen van de begrotingsproblematiek. Hogere inkomens (inclusief bonussen) worden in 2013 tijdelijk extra belast met een werkgeversheffing (“eenmalige crisisheffing”: opbrengst van 500 mln).
ProRail houdt alvast niet de nullijn aan:Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:47:
[...]
Hij heeft hem wel tuk ja...
[...]
Daarbij kan een grotere overheid helpen, door onderdelen van de overheid (in NL bijvoorbeeld ook een ProRail) op te nemen in een grote overheid kunnen reserves op de balans blijven.

Tsja witteboorden-criminelen vinden altijd wel weer een weg om de boel te flessen.

[ Voor 54% gewijzigd door ManiacsHouse op 26-04-2012 23:06 ]
Dat heet oogkleppen op hebben, als je alleen naar bevestiging van je eigen mening zoekt. Ik geef slechts weer hoe het in de praktijk werkt.Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:02:
[...]
Argumenten zijn interessant als ze hout snijden, niet als ze proberen recht te praten wat krom is.
Maar jij hebt ook oogkleppen op door te stellen dat het normaal is dat het zo in de praktijk werktFrank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:05:
[...]
Dat heet oogkleppen op hebben, als je alleen naar bevestiging van je eigen mening zoekt. Ik geef slechts weer hoe het in de praktijk werkt.
1: grondstoffenheffing
2. 5-10 miljard bezuinigen op 'milieubelastende' subsidies bekeken door Planbureau leefomgeving.
Voor de liefhebber, op Politiek 24 (UPC 405) kan je verder kijken.
Dus de melk gaat duurder worden? Mooi is dat, moet ik maar van de verslaving afkickenSenor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:08:
Dierenclub met twee moties
1: grondstoffenheffing
2. 5-10 miljard bezuinigen op 'milieubelastende' subsidies bekeken door Planbureau leefomgeving.

En subsidies op asfalt mogen ze morgen terugdraaien idd
Maar laat ook voor de politiek dat maximale dagloon gelden. Niks dat geneuvel over 100%, 90%.. etc..etc..
Gewoon keihard: 192 euro bruto per dag. Dat zijn toch hele andere bedragen dan een Balkenende norm van 180k per jaar.
Hoewel ik me niet helemaal kan vinden in het pakket wat er nu ligt. Want na de nieuwe formatie ligt alles toch open. Er ligt nu wel iets op tafel.
De griffierechten waren echt bizar. Was ook al eens op TV. Werd een vrouw gedagvaard, en voordat ze zich kon verdedigen moest ze 4500 euro aftikken. Niet iedereen kan zulke kosten even neerleggen. Mensen die dat niet kunnen verlezen dan op voorhand omdat ze niet mogen komen opdagen.
Ey!! Macarena \o/
Subsidie op asfalt? Krijgen we wegenbelasting terug? Het asfalt levert NL velen malen meer op dat het kost.Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:10:
[...]
Dus de melk gaat duurder worden? Mooi is dat, moet ik maar van de verslaving afkicken
En subsidies op asfalt mogen ze morgen terugdraaien idd
A: "Ow sjips... ze gaan bonussen extra belasten!?"
B: "Okay, no problem. Dan stoppen we onze bonus toch gewoon in ons reguliere salaris!"
Prachtig gewoon, soms moet je maar

Dat "het zo gaat" maakt het niet plotseling allemaal ethisch verantwoord maar onderstreept slechts de onbetrouwbaarheid van politici. En sommigen zijn duidelijk nog onbetrouwbaarder dan anderen. No names.Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:08:
Als je de politiek een beetje volgt dan zal je zien dat het toch echt zo gaat.
Full Specz
Daarom: terug in de overheid, komt er een max. bedrag op te zitten en kan de minister echt aangesproken worden op het falen...Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:15:
[...]
B: "Okay, no problem. Dan stoppen we de bonus toch gewoon in ons reguliere salaris!"
Prachtig gewoon, soms moet je maar [afbeelding] om dingen om niet te
Stream van Politiek 24 bij anderen ook kaduuk?
Ik vond het op TV trouwens ook weer genoeg zeiken om het te kunnen zeiken.
Moet zeggen dat ik Brinkman wel goede opmerkingen vond maken. In de bestuurslagen gebeurt niks, alles komt op de nek van de burger. Vervolgens zie je op de achtergrond de catering heen en weer hobbelen. Die paar drankjes die je aanrijken, en vervolgens niet echt veel doen. Dat kan er ook 1 a 2 man minder zijn. Maar vervolgens worden de schoonmakers uitgeknepen.
Ik ben het totaal eens met Brinkman dat de overhead in het gemeentelijke en politiek apparaat een stuk minder kunnen, enkel alleen om zaken efficienter te doen.
Ey!! Macarena \o/
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Onderhandelen is vrij simpel: als je het niet met elkaar eens bent, dan moet je concessies doen om tot een resultaat te komen. Als je nu kijkt naar dit akkoord, dan heeft GL heel wat 'duurzame' puntjes binnen gesleept. Daarvoor in de plaats hebben ze op het sociale vlak moeten inleveren. Als er na de verkiezingen voldoende draagvlak is, dan zullen ze dat wat ze ingeleverd hebben op het sociale vlak uiteraard weer proberen terug te winnen. DAT is politiek en DAT is samenwerken.Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:15:
[...]
Dat "het zo gaat" maakt het niet plotseling allemaal ethisch verantwoord maar onderstreept slechts de onbetrouwbaarheid van politici. En sommigen zijn duidelijk nog onbetrouwbaarder dan anderen. No names.
Verwijderd
Ja, dat viel mij ook al op. Bijna Berlusconiësque hoe ze dat daar wel even regelen in tijden van crisis en wanprestaties.Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:15:
[...]
B: "Okay, no problem. Dan stoppen we onze bonus toch gewoon in ons reguliere salaris!"
Prachtig gewoon, soms moet je maar [afbeelding] om dingen om niet te
Nee. Als je het niet met elkaar eens bent, dan maak je geen afspraken. Als wel tot afspraken komt dan hou je je eraan, of commit je je in ieder geval aan de intentie je eraan te houden. En zelfs al ben je onbetrouwbaar en dat aldus niet van plan: je kunt tenminste voor het goede fatsoen for the time being doen alsof je die intentie hebt.mr_obb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:21:
Volgens mij snap jij het niet helemaal. Onderhandelen is vrij simpel: als je het niet met elkaar eens bent, dan moet je concessies doen om tot een resultaat te komen. Als je nu kijkt naar dit akkoord, dan heeft GL heel wat 'duurzame' puntjes binnen gesleept. Daarvoor in de plaats hebben ze op het sociale vlak moeten inleveren. Als er na de verkiezingen voldoende draagvlak is, dan zullen ze dat wat ze ingeleverd hebben op het sociale vlak uiteraard weer proberen terug te winnen. DAT is politiek en DAT is samenwerken.
Wat je niet doet is afspraken maken, ondertekenen, en vervolgens 2 seconden later melden dat je je bij de eerste de beste gelegenheid die je krijgt je er niet aan gaat houden. Dat maakt namelijk het hele "resultaat" *kuch* tot een onzinnige wassen neus, poppenkast, totale tijdverspilling en jou tot een onbetrouwbare gespreks/afspraakpartner.
Bijna? Het spoor is een puinhoop, belasting op bonussen gaat omhoog, dus: incorporeren ze ff hun voormalig prestatiebonus alvast permanent in hun eigen reguliere salaris. Dit is geen "bijna" meer. Berlusconi kan op les komenVerwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 23:27:
Ja, dat viel mij ook al op. Bijna Berlusconiësque hoe ze dat daar wel even regelen in tijden van crisis en wanprestaties.
Volgende stap, volgend jaar, ongetwijfeld: "Er moet een prestatiebonus bij jongens, want goede prestaties horen extra beloond te worden bovenop het reguliere salaris!"
[ Voor 24% gewijzigd door Cheetah op 26-04-2012 23:44 ]
Full Specz
CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/
- Het akkoord dat er ligt geldt alleen tot er een nieuw kabinet zit. (Zolang Brussel en de financiele markten erin trappen is dat prima... )
- Sap had als doelstelling het aantonen dat de VVD in beweging te krijgen is en ziet dat als de grote verdienste
- Pechtold krijgt het voor elkaar van der Staaij echt boos te krijgen, maar red zich er ternauwernood uit.
- van Haersma Buma deed een niet onaardige sollicitatie
- de Partij van de Dieren snapt niet hoe politiek werkt en dat je als kleine partij, ook bij onderhandelingen niet al
je punten er doorheen krijgt. Ook niet als je D66 of GroenLinks heet.
- Samsom kreeg de mogelijkheid zich op te werpen als oppositieleider, deed dat niet onaardig, maar was na Sap's betoog eigenlijk al klaar gezien de houdbaarheidsdatum.
- Verbeek mag van mij terugkomen als kamervoorzitter.
- Rutte kan in 2 zinnen uitleggen wat Sap in een half uur niet lukt..
- De (helaas)volgende generatie TK kan eindelijk fluiten naar het wachtgeld.
- De PVV was pijnlijk stil.
Eigenlijk is het enige wat we ermee opgeschoten zijn dat Brussel hopelijk tevreden is.
Wat betreft onrust wegnemen bij de bevolking zijn we niets opgeschoten. De HRA is in dit akkoord dan eindelijk benoemt, maar tot er een nieuw kabinet zit weet nog steeds niemand echt waar ze aan toe zijn.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Dit topic is gesloten.