Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Onze vrijheid en onafhankelijkheid. In ons eigen openluchtmuseum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 01:34
"Complimenten aan collega's Sap, Pechtold en Slob... dat klinkt als een judaskus." :/

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:52:
[...]
Ik ben een een zwevende kiezer links van het midden en dit is juist een reden om niet (meer) op GL te stemmen. Ik snap nog dat ze dit geslikt hebben met het motto "iets is beter dan niets" maar voor de rest is het akkoord toch vooral weer veel VVD. En dat is iets wat ik juist pertinent niet meer zou willen.

[...]
Er is amper wat gesleuteld. De hoge inkomens kunnen nog steeds het hele bedrag voluit aftrekken en er is nog geeneens een begin gemaakt met zicht op een toekomstige vermindering van de HRA. De voorgestelde wijziging is vooral voelbaar voor starters lijkt me. Starters die vervolgens ook nog hun huur omhoog zien gaan.
+1, ik snap wel dat GL in de oppositie nu haar kans schoon zag om iets in de melk te brokkelen. Maar die melk smaakt nog steeds te veel VVD. Dat + het Kunduz-debacle is voor mij iig genoeg reden niet langer GL te stemmen, zeker niet a.s. september. En er is wel wat gesleuteld, maar te weinig naar mijn smaak. Daarom zei ik al: menig politieke partij vond die 100% aflossingsvrij vorm voor een hypotheek een doorn in het oog. Dus voor de VVD doet het geen pijn daar op in te leveren en daar dus geen HRA meer voor te geven. Menig v/d VVD-achterban heeft ofwel zijn/haar hypotheek allang en breed afgelost dan wel allang en breed een hypotheek nu. Degene die nog een hypotheek willen verlenen aan de bank, dus mijn generatie (25 en ouder) kunnen het schudden. Maarja, dat illustreerde het rapport van het CBS ook mooi over de Babyboomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27

Klippy

Still Game

In het Catshuis programma stond dat de reiskostenvergoeding afgeschaft ging worden toch?
Nu wordt er gesproken over "Reiskostenforfait conform Catshuis-akkoord"", maar ik zie ook veel "RTL Nieuws meldde nog dat het reiskostenforfait wordt verlaagd", wat al positiever leest.

Ik lees in de gauwigheid 3 mogelijkheden:
1) Onbelaste vergoeding wordt helemaal afgeschaft, dus ik neem aan dat je dan gewoon inkomstenbelasting over je vergoeding moet betalen.
2) Het bedrag dat maximaal per km onbelast vergoed mag worden gaat omlaag (van 19ct naar 14ct?)
3) Het maximale totaalbedrag dat een werkgever onbelast mag vergoeden gaat omlaag (is daar nu een maximum aan?)

Nummer 1 zal toch wel een behoorlijke impact hebben, ik hoor er echter bijna niemand op het nieuws over.
Dat zal voor veel mensen zonder lease toch wel honderden tot duizenden Euro's per jaar gaan schelen...

Iemand meer info? Google helpt nog niet zo.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

In het akkoord:
Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting op woningen permanent verlaagd tot 2%. Dat draagt bij aan langdurige zekerheid op de woningmarkt en lagere financiële risico’s. De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privégebruik van lease-auto’s. Dit bevordert dat mensen dichterbij hun werk gaan wonen en vermindert de milieu- en filedruk.
Afschaffing dus, en de lease-auto's worden dus alsnog aangepakt.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27
Optie 2 stond in het Catshuisakkoord. EDIT: niet dus? :s

[ Voor 20% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nou, het afgelopen jaar is imo bewezen dat de overdrachtbelasting geen invloed heeft op de (snellere) verkoop van huizen. Ik snap dit dus totaal niet dat er nu nog meer werkenden genaaid moeten worden tbv dit?

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:37
Van der Staaij sneert "gezwam" naar Pechtold :D HIj is woest :P

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 26-04-2012 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:16:
Nou, het afgelopen jaar is imo bewezen dat de overdrachtbelasting geen invloed heeft op de (snellere) verkoop van huizen. Ik snap dit dus totaal niet dat er nu nog meer werkenden genaaid moeten worden tbv dit?
Er moet vertrouwen in de markt zijn. Als dit plan rond komt voor 12 september komt er een enorme groei aan aankopen eind dit jaar, 'nog snel even een huis kopen met een goedkope hypotheek'. Daarna gaat de markt op slot, verhuizen wordt dan duur dus blijven zitten waar je zit is goedkoper.

Zoals een collegaatje zei: "dat wordt het huidige huis uitbouwen ipv verhuizen."
Rukapul schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:16:
Van der Staaij sneert "gezwam" naar Pechtold :D HIj is woest :P
Blijkt hij nog gelijk te hebben ook... oprecht kwaad en Pechtold heeft dus inderdaad gezegd dat hij geen behoefte had aan de SGP. Zou ik ook niet hebben, maar als politicus hoor je het niet te zeggen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:15:
In het akkoord:

[...]

Afschaffing dus, en de lease-auto's worden dus alsnog aangepakt.
Ah, we gaan de werkende mens aanpakken. Die moet maar verhuizen dus. Als we de woningmarkt niet uit het slop krijgen, gaan we mensen gewoon uit hun huis pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

GoldenSample schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:28:
Concept akkoord
Helaas geen terugdraaien van schrappen stufi masterfase...

Nogsteeds genaaid dus, al begonnen, 2 jarige master maar moet nog 1.5 jaar.
Bijna 4800 euro scheelt dat..
Even wat punten uit het bezuinigingsprogramma:

* Stufi master geschrapt: fantastisch voor Nederland, kennisland. Studeren weer vooral voorbehouden aan rijkeren.

* Spitstarief voor treinen + verhoging kaartjes: fantastisch voor hardwerkend Nederland, alweer vol gepakt.

* Reiskostenvergoeding + lease-autoregeling afgeschaft: fantastisch voor hardwerkend Nederland, alweer vol gepakt. Of je nou met de trein of auto van en naar je werk wilt komen.

* HRA alleen bij volledig (100%) aflossen hypotheek, niewe gedeeltelijk aflossingsvrije constructies afgeschaft: fantastisch voor de woningmarkt. Die zat al op slot, en ze gooien er nog ff een extra dikke ketting omheen.
- starters krijgen te maken met veel hogere maandlasten, en kunnen dus minder makkelijk instappen
- doorstromers blijven strak zitten waar ze zitten, want krijgen bij nieuwe aankoop veel hogere maandlasten
>> Iets echt moedigs doen zoals: de aftrek boven bepaalde hypotheekbedragen afschaffen? Natuurlijk niet, want dan pakken ze vooral zichzelf en hun beste vriendjes.

* Verhogen BTW: Hiep hoi, iedereen weer 2% meer betalen aan de staatsfinanciering. Want 19% was nog niet hoog genoeg.

* Zorgkosten alweer verder omhoog, maar nu inkomensafhankelijk. Lees: Jan Modaal mag alweer betalen.

Dit zijn geen bezuinigingen maar ordinaire lastenverzwaringen.

En waarom moest deze ellende allemaal ook alweer? Oh ja, natuurlijk: we gingen weer eens allemaal collectief dood als we die ellende niet over ons uitgestort hadden gekregen, want dan vind Big Brother Europa ons niet meer liev. Immers: van Europa - dat zelf hun eigen begroting voor volgend jaar ff met 8% omhoog gooit - mogen we niet meer dan 3% begrotingstekort hebben. Anders strafffff: pets, auw.. stout jongetje!
En nee, uiteraard was het absoluut niet mogelijk om als overheid de eigen uitgaven verder in de tang te houden. Hoe kom je erbij dat we gaan kijken naar zaken als dure wachtgeldregelingen, het ambtenarenapparaat etc? Hoe kom je erbij dat we Balkenendenormen en dergelijke gaan verlagen om overheidsuitgaven in te krimpen? Hoe kom je erbij dat we HRA gaan afkappen op een maximum bedrag? Ben je gek ofzo? We gaan toch niet onszelf en onze matties in de vingers snijden als we ook Jan Modaal keihard kunnen laten bloeden onder de noemer "landsbelang", en die dat - omdat we hem met onze retoriek van de afgelopen week zeer effectief doodsbenauwd hebben gemaakt - dat toch wel slikt?

Ja hoor, dit accoord is absoluut in "landsbelang". Ik sta te juichen :r

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De woningmarkt zit echt niet op slot door de OB. De redenen dat die op slot zit heeft heel andere oorzaken waar met een grote boog omheen wordt gegaan. Men doet alweer alsof dit de ultieme oplossing is, het is enkel gewoon werkenden pesten.

En Pechthold moet zijn mond eens uitspoelen met groene zeep :X

[ Voor 0% gewijzigd door Bastien op 26-04-2012 21:26 . Reden: typo's ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Pechtold lijkt er een verkiezingspunt van te maken, men moet op 12 september maar stemmen op deze combi... volgens Ipsos Synovate heeft Bruin+ (VVD + CDA + D66 + GL + CU) in totaal 72 zetels... dat wordt niks dus. Volgens Maurice komen ze niet verder dan 70...

Wordt leuk, straks krijgt Van der Staaij gelijk en zijn er één à twee zeteltjes nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
Heerlijk, Staaij pakt Pechtold even goed aan. Verder is dit akkoord weer een manier om de middeninkomens te pakken, zeker de 19 - 21% belasting. Zeker als deze mensen 1 verdieners zijn en leerkracht zijn.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bruin+ :D Het ruikt als poep, het smaakt als poep, het praat als poep het ziet eruit als poep... hee, het is poep :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

The Great HooD schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:52:
[...]
Defensie gaan we nooit nodig hebben, en als we die al nodig hebben, hell, zelfs fuckin Belgie zal ons nog pakken. Jusititie, zo ongelooflijk veel geld verspilling. Mij lijkt het logisch dat ik de redenen hier niet zou moeten uitleggen.
Hoe weet jij dat nu? Zeker nog nooit van vredesmissies gehoord? Een leger kan ook handig zijn bij rampen enz.
En over justitie: wees blij dat ze er zijn anders zou het hier een puinhoop worden, ze doen ook goede dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:57
Ik sluit niet uit dat VVD/CDA nog wat zeteltjes terugsnoepen van Wilders en dan zouden ze het wel kunnen halen. Maar daar kan en wil GL toch niet aan meewerken? Zeker met het zetelaantal van nu heeft GL dan zo weinig in de melk te brokkelen.

De laatste keer heb ik GL gestemd maar als er ook maar enige kans is op zo'n coalitie gaat die stem zeker ergens anders heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:19:
[...]

Er moet vertrouwen in de markt zijn. Als dit plan rond komt voor 12 september komt er een enorme groei aan aankopen eind dit jaar, 'nog snel even een huis kopen met een goedkope hypotheek'. Daarna gaat de markt op slot, verhuizen wordt dan duur dus blijven zitten waar je zit is goedkoper.
Dat is dan wel weer in tegenspraak met het idee om de onbelaste kilometervergoeding af te schaffen "zodat mensen dichter bij hun werk gaan wonen".

Wij hadden ons gelukkig toch al voorgenomen om nu gewoon een paar jaar de hand op de knip te gaan houden. We willen gaan sparen voor een paar grote verbeteringen aan het huis. De impact van de verhoging van de BTW zal voor ons dus wel mee gaan vallen. Waar ik wel benieuwd naar ben, is de inhoud van de plannen voor de verlaging van de IB. Daar heb ik zo snel geen cijfers over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Jeez, Sap geeft nu al aan dat ze net gemaakte afspraken straks gaat terugdraaien? Die is aan de geestverruimende middelen :N

En ze haalt dus in 1 zin nu al het hele akkoord onderuit imo. Het is dus gewoon liegen, liegen en nog een keer liegen dit akkoord. Blegh, schijt politici.

[ Voor 38% gewijzigd door Bastien op 26-04-2012 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat zegt ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

lol Sap neem je toch niet serieus

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 00:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:32:
Jeez, Sap geeft nu al aan dat ze net gemaakte afspraken straks gaat terugdraaien? Die is aan de geestverruimende middelen :N

En ze haalt dus in 1 zin nu al het hele akkoord onderuit imo. Het is dus gewoon liegen, liegen en nog een keer liegen dit akkoord. Blegh, schijt politici.
Dit is echt bizar inderdaad. Wat de hell doet die zeg!??

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Iig dat ze de wijzigingen in de kinderopvang die nu in het akkoord staan terug wil draaien als ze na de verkiezingen wat in de melk heeft te brokkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Dit slaat toch nergens op, wat denkt die Sap nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:32:
Nee joh, onthoud gewoon: "Wilders is onbetrouwbaar".
Herhaal dat heel veel keer, en denk verder "lalalalalala".

Politiek en politici... :r

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Ze zegt dat als ze na de verkiezingen haar programma kan uitvoeren, inclusief als dat betekent dat maatregelen van vandaag teruggedraaid worden, ze dat zou doen. Niet zo'n rare opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nou. Ik hoef me dus geen zorgen te maken over het wel of niet tot stand komen van een echte coalitie in deze vorm :)

Deze vind ik overigens wel belangrijk: "De verhoging van de griffierechten wordt teruggedraaid"

Kinderopvang zie ik overigens nergens in het akkoord staan?

[ Voor 41% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Wat vinden jullie zo raar dan? Dat ze haar eigen programma wil uitvoeren? Ik snap de ophef niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Mevrouw Sap geeft gewoon aan dat dit een noodscenario is, na de verkiezingen veranderen er weer zaken. Onder de huidige omstandigheden moet je stappen zetten, misschien zelfs sprongen. PvdA en SP zien dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

tweaker2010 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:29:
[...]

Hoe weet jij dat nu? Zeker nog nooit van vredesmissies gehoord? Een leger kan ook handig zijn bij rampen enz.
En over justitie: wees blij dat ze er zijn anders zou het hier een puinhoop worden, ze doen ook goede dingen.
Je kan er echter ook voor kiezen om minder vredesmissies uit te voeren, goedkopere kisten te gaan vliegen, minder te vliegen, etc. Bijvoorbeeld de heli-opleiding niet meer in de VS maar in NL opzetten betekend dat je het geld in het eigen land houdt en als je heel fanatiek wilt zijn: koop de blauwdrukken van een kist en bouw hem zelf... Heeft Japan ook gedaan in het verleden.
Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:21:

* HRA alleen bij volledig (100%) aflossen hypotheek, niewe gedeeltelijk aflossingsvrije constructies afgeschaft: fantastisch voor de woningmarkt. Die zat al op slot, en ze gooien er nog ff een extra dikke ketting omheen.
- starters krijgen te maken met veel hogere maandlasten, en kunnen dus minder makkelijk instappen
- doorstromers blijven strak zitten waar ze zitten, want krijgen bij nieuwe aankoop veel hogere maandlasten
>> Iets echt moedigs doen zoals: de aftrek boven bepaalde hypotheekbedragen afschaffen? Natuurlijk niet, want dan pakken ze vooral zichzelf en hun beste vriendjes.
Toevoeging: loan-to-value gaat naar 100%.. dus: 100% is te krijgen als hypotheek. Als dat op basis van de verkoopprijs is, betekend dat het zelf moeten financieren van kosten-koper e.d.
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:30:
Dat is dan wel weer in tegenspraak met het idee om de onbelaste kilometervergoeding af te schaffen "zodat mensen dichter bij hun werk gaan wonen".
Naar mijn bescheiden mening ligt de Haagse focus met betrekking tot de woningmarkt teveel op het geld, dat mensen ergens wonen vanwege de maandlast en bij het duurder woorden van bijvoorbeeld het vervoer men wel eventjes verhuist. Welvaart en vrijheid betekenen ook wonen waar je wilt wonen omdat je familie in de buurt is, je kinderen vriendjes en vriendinnetjes hebben, omdat je er opgegroeid bent, omdat de omgeving zo prettig is, etc..

Buiten dit, bij een versoepeling van het ontslagrecht is het besluit om dichter bij het werk te gaan wonen, zeker bij een lastige woningmarkt, niet zo 1..2..3.. genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Als groenlinks nu een akkoord bereikt over bepaalde bezuinigingen met de andere kunduz partijen kan ze toch niet na de verkiezingen zelf tegen die bezuinigingen gaan stemmen? Dan is het hele akkoord van nu er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Iedereen zegt dat ze maatregelen uitvoeren waar ze het eigenlijk niet mee eens zijn. Sap voegt daaraan toe dat als het aan haar lag, ze na de verkiezingen de maatregel wil terugdraaien. Lijkt me logisch toch? :?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Ze valt exact in dezelfde valkuil als bij Kunduz. Er is best een verhaal bij te houden, maar zij kan het niet.
Jo-hannes schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:37:
Als groenlinks nu een akkoord bereikt over bepaalde bezuinigingen met de andere kunduz partijen kan ze toch niet na de verkiezingen zelf tegen die bezuinigingen gaan stemmen? Dan is het hele akkoord van nu er niet.
Op zich kan het wel als GL duidelijk aangeeft dat dit het maximaal haalbare was om de financiele doelstellingen te halen. Als daarna op een iets andere wijze dezelfde doelstellingen behaald kunnen worden dan kan dat nog steeds te verkopen zijn. Maar, daar moet je natuurlijk niet op vooruit gaan lopen 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Rukapul op 26-04-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:38:
Iedereen zegt dat ze maatregelen uitvoeren waar ze het eigenlijk niet mee eens zijn. Sap voegt daaraan toe dat als het aan haar lag, ze na de verkiezingen de maatregel wil terugdraaien. Lijkt me logisch toch? :?
Niemand is het eens met belasting verhogen ed, het zijn impopulaire maatregelen. Maar het moet gebeuren op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Oh jee sap... , oh jee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Jo-hannes schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:37:
Klopt. De begroting zal echter doorgevoerd worden voor de installatie van de nieuwe Kamer.

De VVD heeft tijdens dit Kabinet bescherming geboden voor weigerambtenaren. Als ze straks na de verkiezingen de weigerambtenaren aanpakken is dat dan raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

WTF is dat met dat instemmend geroffel op die tafels de hele tijd, kneiter irritant!

Heb ik nog nooit eerder gezien ook, is dat iets van de laatste paar jaar ofzo? (kijk weinig live politiek in NL sinds ik er niet meer woon ;) )

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat roffelen is er altijd al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:35:
Ze zegt dat als ze na de verkiezingen haar programma kan uitvoeren, inclusief als dat betekent dat maatregelen van vandaag teruggedraaid worden, ze dat zou doen. Niet zo'n rare opmerking.
Niet zo raar?? Dat hele concept is toch van de zotte? De inkt van je handtekening is nog niet droog of je begint te melden dat je hetgeen waar je die handtekening NET onder hebt gezet wil terugdraaien??
Dat is het toppunt van dubbeltongigheid, onbetrouwbaarheid en je pricipes te kwansel gooien. En het wicht is nog zo dom om er nu al voor uit te komen ook. Of voelt nu ze warme de adem van haar kiezers in haar nek en moet dat walletje nou ook tevreden gehouden? Dit is nog een gradatie erger dan wat ik hier schreef. Bah, bah, bah.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
kamstra schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:40:
WTF is dat met dat instemmend geroffel op die tafels de hele tijd, kneiter irritant!

Heb ik nog nooit eerder gezien ook, is dat iets van de laatste paar jaar ofzo? (kijk weinig live politiek in NL sinds ik er niet meer woon ;) )
Instemming met de opmerking. Dat is al jaaarreeen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Dat doen ze al sinds ik politieke debatten kijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

Wom

Was al ten tijde van de LPF, dus niet iets van de laatste tijd.

Overigens vind ik de dame van de PvdD ook erg irritant.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Maar even voor de duidelijkheid: dat punt over kinderopvang stond toch niet in dit akkoord van vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hebben ze overgenomen van die mensen aan de andere kant van de Noordzee vrees ik. Is inderdaad iets van de laatste 1-2 jaar, althans het gebeurt nu elke keer. Niet dat ik het zo volg, zou er depressief van worden en dat is financieel gezien niet meer handig tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
die interrupties van de partij van de dieren zijn wel handig om zo af en toe nieuw bier en chips te halen :Y) /slowchat
D-e-n schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:41:
Maar even voor de duidelijkheid: dat punt over kinderopvang stond toch niet in dit akkoord van vandaag?
Nee, maar dan moet je het er ook niet in het debat alsnog bijslepen onder vermelding van een flauw procedureel iets ("al door de kamer").

[ Voor 61% gewijzigd door Rukapul op 26-04-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 05:16

St@m

@ Your Service

Goed, het hele lijstje is dus alleen maar voor Brussel. 12 september worden er nieuwe verkiezingen gehouden, laten we zeggen dat er begin november een nieuwe coalitie is gevormd.
Die gaan dan een heel nieuw plan maken . Dus 1 januari 2013 ligt er weer een heel nieuw pak. :P

Voorlopig veranderd er dus geen r**t, misschien in 2014..

[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 21:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:40
Later terugdraaien komt op het zelfde neer als niets doen, of erger. Principieel is het in ieder geval niet.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

OK, apart, ik kan me niet herinneren het ooit eerder gezien te hebben, maar dat zal dan aan mij liggen idd :P

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:19:
Blijkt hij nog gelijk te hebben ook... oprecht kwaad en Pechtold heeft dus inderdaad gezegd dat hij geen behoefte had aan de SGP. Zou ik ook niet hebben, maar als politicus hoor je het niet te zeggen.
Waarom mag men wel zeggen dat men niet met de PVV (of SP, PvdA) wil, maar opeens niet als het om de SGP gaat? Die partij heeft nu eenmaal ook een flink aantal kwalijke denkbeelden die voor heel veel mensen gewoon ongewenst zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:41:
[...]
Niet zo raar?? Dat hele concept is toch van de zotte? De inkt van je handtekening is nog niet droog of je begint te melden dat je hetgeen waar je die handtekening NET onder hebt gezet wil terugdraaien??
Dat is het toppunt van dubbeltongigheid, onbetrouwbaarheid en je pricipes te kwansel gooien. En het wicht is nog zo dom om er nu al voor uit te komen ook. Of voelt nu ze warme de adem van haar kiezers in haar nek en moet dat walletje nou ook tevreden gehouden? Dit is nog een gradatie erger dan wat ik hier schreef. Bah, bah, bah.
Dit is eerlijker dan met je blauwe ogen vertellen dat je onverdeeld blij bent met dit akkoord. Ze is eerlijk, transparant en geeft aan dat ze op sommige punten het gewoon niet eens is. Over het geheel genomen weegt het positieve zwaarder dan het negatieve. GL gaat tenminste niet haar zin doordrijven als de PvdA en de SP, daar is het momenteel echt de tijd niet voor.

Edit: auw, Sap, over Europa beginnen is Wilders in de hand werken. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Krisp op 26-04-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:42:
Goed, het hele lijstje is dus alleen maar voor Brussel. 12 september worden er nieuwe verkiezingen gehouden, laten we zeggen dat er begin november een nieuwe coalitie is gevormd. Die gaan dan een heel nieuw plan maken . Dus 1 januari 2013 ligt er weer een heel nieuw pak. :P
En dat hebben ze in Brussel natuurlijk helemaal niet door :P Sap is zonde van de zendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:42:
Goed, het hele lijstje is dus alleen maar voor Brussel. 12 september worden er nieuwe verkiezingen gehouden, laten we zeggen dat er begin november een nieuwe coalitie is gevormd. Die gaan dan een heel nieuw plan maken . Dus 1 januari 2013 ligt er weer een heel nieuw pak. :P
Je kan niet in januari de begroting voor dat jaar nog omgooien. Dus dit plan blijft wel degelijk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:41:
[...]
Uh, nee, ze zal de begroting voor 2013 steunen maar ze committeert niet voor de rest van haar politieke leven. Is dat zo raar? Lijkt mij logisch.

Mag de VVD ooit nog opperen om de koopzondag mogelijk te maken, weigerambtenaren te ontslaan en godslastering uit het wetboek van strafrecht te schrappen of moeten ze de rest van hun bestaan de keuze uit Rutte-1 hanteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Vraag me toch af, als de peilingen GL, D66 en CU afstraffen en de doorberekeningen zijn zuur, gaat het hele geintje dan door?
gambieter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:43:
Waarom mag men wel zeggen dat men niet met de PVV (of SP, PvdA) wil, maar opeens niet als het om de SGP gaat? Die partij heeft nu eenmaal ook een flink aantal kwalijke denkbeelden die voor heel veel mensen gewoon ongewenst zijn.
Hij gaf eerst een afwijkend antwoord, waarna hij moest beamen vat er in de krant stond, da's niet netjes... zeker niet als je eerst beweerd dat iedereen aan kon schuiven.

[ Voor 67% gewijzigd door Speedpete op 26-04-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 22:30
Het punt dat het pakket maar een houdbaarheidsdatum heeft tot aan de verkiezingen in september vind ik redelijk sterk. Heb daar Sap nog geen goed antwoord op horen geven. Maarja, die Sap is ook een slechte debeter..die bakt er echt niks van.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

"We hebben al veel tijd verloren".. Inderdaad, sinds Sap aan het woord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Rukapul schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:42:
die interrupties van de partij van de dieren zijn wel handig om zo af en toe nieuw bier en chips te halen :Y) /slowchat
Zeggen ze nog iets over de dierenpolitie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:42:
Hebben ze overgenomen van die mensen aan de andere kant van de Noordzee vrees ik. Is inderdaad iets van de laatste 1-2 jaar, althans het gebeurt nu elke keer. Niet dat ik het zo volg, zou er depressief van worden en dat is financieel gezien niet meer handig tegenwoordig ;)
Als je Groot-Britannie bedoeld, dan zit je ernaast. Ik heb het alleen in Duitsland meegemaakt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Als GL 76 zetels haalt bij de verkiezingen mogen ze dan geen begroting maken voor 2014 die afwijkt van de begroting van 2013? Lijkt mij een absurde positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:44:
[...]

Je kan niet in januari de begroting voor dat jaar nog omgooien. Dus dit plan blijft wel degelijk liggen.
Voor een jaar dus, maximaal. Nou woei!

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Niet online
Het is echt alsof ze haar kind een verhaaltje voorleest voor het slapen gaan. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:40
tweaker2010 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:45:
[...]

Zeggen ze nog iets over de dierenpolitie? :P
Die is toch al weer afgeschaft?

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:45:
[...]

Voor een jaar dus, maximaal. Nou woei!
Zoals elke begroting bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

gambieter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:45:
[...]

Als je Groot-Britannie bedoeld, dan zit je ernaast. Ik heb het alleen in Duitsland meegemaakt.
Owja, die doen weer wat anders inderdaad. Beetje in de war hier, teveel Sap gehad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
gambieter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:43:
[...]

Gambieter, de SGP werd buitengesloten omdat Pechtold het niet wou terwijl Pechtold zei dat er in alle openheid een akkoord was gesloten, dat was het dus niet. Als er 2 zetels extra moeten komen kan D66 nog wel eens SGP nodig hebben, daar ging de discussie over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:46:
[...]

Zoals elke begroting bedoel je?
Je snapt best wat ik bedoel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
De pvdd doet mij hopen dat er een kiesdrempel komt van 5 zetels. Wat een geneuzel. Zo iemand heeft geen benul hoe de wereld buiten is voor de mensen die hun stoeltje betalen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:47:
[...]

Is het punt dat je wil maken nou dat dit plan maar voor één jaar is? Zoja dan is mijn antwoord dat dat elk jaar zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:47:
[...]

Ik niet in ieder geval. De Kamer moet elk jaar een begroting maken, dit is geen unieke situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:43:
[...]
GL gaat tenminste niet haar zin doordrijven als de PvdA en de SP, daar is het momenteel echt de tijd niet voor.
Ik blijf het niet snappen. Als de VVD niet wil bewegen dan hoor je daar niemand over, als de SP of de PvdA dat niet doen dan is dat "haar zin doordrijven"? Wie krijgt hier nu zijn of haar zin? De VVD toch?

Als je voor de meerderheid toch al niet nodig bent zou het toch werkelijk oliedom zijn om een kabinet wat je duidelijk niet ziet zitten een handje te gaan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:43:
Dit is eerlijker dan met je blauwe ogen vertellen dat je onverdeeld blij bent met dit akkoord. Ze is eerlijk, transparant en geeft aan dat ze op sommige punten het gewoon niet eens is.
Eerlijk? Transparant? Als je eerlijk en transparant bent teken je geen dingen die je bij de 1e de beste mogelijkheid ongedaan wilt maken, met dat al vooraf in je achterhoofd.
Over het geheel genomen weegt het positieve zwaarder dan het negatieve.
Welk positieve, voor wie?
GL gaat tenminste niet haar zin doordrijven als de PvdA en de SP, daar is het momenteel echt de tijd niet voor.
Want? Anders vind Europa Nederland niet meer het liefste jongetje van de klas boehoehoe?

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Sap zegt daadwerkelijk dat ze voordurend Samson heeft proberen te verleiden, maar dat Samson dat te spannend vond. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Pvdd, die weten niet dat een koe van voren et en van achteren schet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:47:
[...]

Is het punt dat je wil maken nou dat dit plan maar voor één jaar is? Zoja dan is mijn antwoord dat dat elk jaar zo is.
Waarom verkopen ze het dan, althans proberen ze, om het als een fundament te zien om de crisis en het tekort structureel te helpen? Dat doen ze dus niet nu, dus de waarde van dit akkoord voor de toekomst is nihil.

Dus gewoon NL nog meer de vernieling in helpen.

Dan had men imo toch beter eind juni de verkiezingen kunnen houden, als dit allemaal op pleepapier gedrukt wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bastien op 26-04-2012 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:49:
[...]

Waarom verkopen ze het dan, althans proberen ze, om het als een fundament te zien om de crisis en het tekort structureel te helpen? Dat doen ze dus niet nu, dus de waarde van dit akkoord voor de toekomst is nihil.

Wat moeten ze dan doen? Je moet nu actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Dat doen ze dus niet nu, dus de waarde van dit akkoord voor de toekomst is nihil.
Dat is het ook. Het is enkel om Brussel te paaien. Je moet een begroting hebben. Maar als de VVD het voor het zeggen heeft gaan al die milieucadeautjes aan GL er weer af. Als GL of de PvdA het mag bepalen gaat de HRA alsnog afgetopt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 26-04-2012 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:48:
[...]
Eerlijk? Transparant? Als je eerlijk en transparant bent teken je geen dingen die je bij de 1e de beste mogelijkheid ongedaan wilt maken, met dat al vooraf in je achterhoofd.
Ze zegt het erbij, dat is eerlijker dan het er niet bij zeggen. Zie verder het derde punt.
[...]
Welk positieve, voor wie?
Voor de jongeren in de samenleving. Die betalen nu niet de rekening van een slechte staatshuishouding in 2012.
[...]
Want? Anders vind Europa Nederland niet meer het liefste jongetje van de klas boehoe?
Anders betalen we binnenkort 4-5 miljard per jaar extra rente en mag je nog meer bezuinigen. Een goede staatshuishouding nu voorkomt een faillissement over 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

Het wordt niet als een fundament verkocht, dat maak jij ervan. Dit is wat nu nodig is volgens de partijen die dit akkoord bereikt hebben. Na de verkiezingen kunnen de zaken pas structureel aangepakt worden, aangezien het kabinet nu demissionair is. Dat snapt de hele kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

xzaz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:51:
[...]

Wat moeten ze dan doen? Je moet nu actie ondernemen.
Maar dat doen ze dus niet...? De teneur van het sprookje van Sap is dat het alleen maar een papieren akkoord is en dat het niet uitgevoerd gaat worden. Dus waar is de actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:47:
[...]

Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:48:
[...]

Ik niet in ieder geval. De Kamer moet elk jaar een begroting maken, dit is geen unieke situatie...
Ok, het is een begroting. Duidelijk. Er komt dus enkel helemaal niets door. Begrotingen zijn er om van af te wijken, al mag dat niet van Europa, maar ach.
Sorry Europa, we krijgen er helaas een aantal wetswijzigingen niet door.. dit wordt het nieuwe plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:33

nFo

sap; ga appelsap drinken ofzo. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

[...]

Daar lijkt het heel sterk op. GL wil het liefst een compleet andere coalitie na 12 september als de verkiezingen het toelaten. Dat is niet erg, dat is niet raar, maar daarin is Sap eigenlijk een tikje te eerlijk voor de politiek.

De houdbaarheidsdatum is inderdaad beperkt en omdat ze dat aangeeft weet ik niet of het vertrouwen van de markt en Brussel hiermee volledig hersteld is.
Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:52:
Voor de jongeren in de samenleving. Die betalen nu niet de rekening van een slechte staatshuishouding in 2012.
Voor de jongeren? Voor de puber van 15 die, in het meest negatieve geval, tot z'n 77e door mag werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:10
Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting op woningen permanent verlaagd tot 2%.
<..>
De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffing van de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privégebruik van lease-auto’s.
Zou dit betekenen dat de overdrachtsbelasting tussen juni 2012-dec 2012 weer naar 6% gaat en pas in jan 2013 weer naar 2% ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:39
Pff, ik heb dan weliswaar de vorige keer GL gestemd, maar dit geblaat is echt niets.

Ze bedoeld het goed, maar kan gewoon niet goed inspelen op wat er gezegd wordt. Natuurlijk liggen er andere verhoudingen na de verkiezingen, natuurlijk ga je dan als partij kijken hoe jij het meeste van jouw partijplan kan realiseren. Alleen laat ze zich verdomd snel op de kast jagen |:(

[ Voor 63% gewijzigd door EDIT op 26-04-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:53:
[...]

Maar dat doen ze dus niet...? De teneur van het sprookje van Sap is dat het alleen maar een papieren akkoord is en dat het niet uitgevoerd gaat worden. Dus waar is de actie?
Actie begint bij een plan. Dat plan ligt er nu in grote lijnen, daar moeten we het op dit moment mee doen met deze politieke situatie. De situatie zal na 12 september weer anders zijn. Wat niet veranderd is de staatsschuld daar moet gewoon wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:53:
[...]

Nee, je luistert niet goed naar haar. Ze zal zich aan het akkoord houden en de begroting van 2013 vaststellen. Maar als GL in de regering komt dan zullen ze weer een nieuwe begroting maken voor de jaren die na 2014 komen en die begroting zal misschien de begroting van 2013 tegenspreken.

Dat is toch de normaalste zaak van de wereld? Nederland is nou eenmaal een democratie en de verhoudingen in de Kamer veranderen. Zoals ik al eerder vroeg in deze draad: mag de VVD nooit meer voor de koopzondag pleiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:53:
[...]

[...]

Ok, het is een begroting. Duidelijk. Er komt dus enkel helemaal niets door. Begrotingen zijn er om van af te wijken, al mag dat niet van Europa, maar ach.
Sorry Europa, we krijgen er helaas een aantal wetswijzigingen niet door.. dit wordt het nieuwe plan.
Wat is jouw voorstel dan? Begrotingen worden echt niet voor de lol gemaakt, het is wel degelijk de basis voor beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:53:
[...]

[...]

Hoe moet het dan werken? Wat is het alternatief? Leg eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Frank-NL schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:56:
[...]

Wat is jouw voorstel dan? Begrotingen worden echt niet voor de lol gemaakt, het is wel degelijk de basis voor beleid.
Ehm.. als er straks een coalitie zit die alles weer gaat terugdraaien zit je volgend jaar weer met dezelfde shit. Same shit, different year.
En het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, voor een aantal punten moeten wetswijzigingen worden doorgevoerd. Als de eerste en tweede kamer dat volgend jaar gaan tegenhouden, dan kun je heel leuk wijzen naar een begroting, maar dan gaat dat echt niet gebeuren.

Dus als Sap nu al begint te muilen dat ze het straks weer gaat terugdraaien, dan heeft dit hele toneelstuk geen enkele zin gehad, behalve dan dat NL zich voor een keer weer aan de afspraken heeft gehouden. 30 april een begroting indienen.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:58:
[...]

Ehm.. als er straks een coalitie zit die alles weer gaat terugdraaien zit je volgend jaar weer met dezelfde shit. Same shit, different year.
En het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, voor een aantal punten moeten wetswijzigingen worden doorgevoerd. Als de eerste en tweede kamer dat volgend jaar gaan tegenhouden, dan kun je heel leuk wijzen naar een begroting, maar dan gaat dat echt niet gebeuren.
De politieke situatie veranderd; de financiële situatie niet. Daar moet wat aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
[...]

Democracy, how does it work?

Wat is jouw voorstel? Dat er nooit meer iets mag gedaan worden door toekomstige kamerleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

Een normale gang van zaken in een democratie en coalitieland. Alleen twee punten: we weten niet eens wat voor coalitie er na 12 sept komt; laat staan dat je nu kunt zeggen dat ze alles terug zullen draaien. Want dat gebeurt in de praktijk echt niet zo als jij het hier voorspiegelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Zouden ze het trouwens nog gaan hebben over de echt grote punten van miljarden en uitvoeringsvormen van hervormingen in plaats van de processtappen en het kleine bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Krisp schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:52:
Ze zegt het erbij, dat is eerlijker dan het er niet bij zeggen. Zie verder het derde punt.
Wat een totale grap. Nadat je hebt getekend melden dat je wat in je mogelijkheid ligt gaat doen om je niet aan dat contract met jouw handtekening te houden... en dat op de een of andere manier draaien tot "eerlijk".
Dat doen ze wel, zowel indirect als direct. Want deze maatregelen pakken Jan Modaal, ofwel hun ouders en ook hunzelf zodra ze aan het werk zijn. Daarnaast worden regelingen die ze in de toekomst nodig hebben - zoals stufi - afgebouwd.
Dat de rekening zogenaamd niet bij de jongeren gelegd wordt met deze maatregelen is demagogische nonsense.
Anders betalen we binnenkort 4-5 miljard per jaar extra rente en mag je nog meer bezuinigen. Een goede staatshuishouding nu voorkomt een faillissement over 20 jaar.
Ohja natuurlijk, we gaan alweer allemaal morsdood zonder dat specifiek DIT pakket maatregelen ingevoerd wordt. How could I forget? /sarcasm

Dat er WAT moet gebeuren is iedereen het over eens. Alleen heeft Sap haar handtekening gezet onder dat DIT moet gebeuren. En 2 seconden na het plaatsen van die handtekening draait ze naar 'oneens' :r

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:58
Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:55:
[...]

Nee, je luistert niet goed naar haar. Ze zal zich aan het akkoord houden en de begroting van 2013 vaststellen. Maar als GL in de regering komt dan zullen ze weer een nieuwe begroting maken voor de jaren die na 2014 komen en die begroting zal misschien de begroting van 2013 tegenspreken.

Dat is toch de normaalste zaak van de wereld? Nederland is nou eenmaal een democratie en de verhoudingen in de Kamer veranderen. Zoals ik al eerder vroeg in deze draad: mag de VVD nooit meer voor de koopzondag pleiten?
Belangrijker nog: Dit akkoord is leidend totdat er een beter alternatief wordt gevonden: En bij een goed alternatief hoort ook een antwoord op de vraag waar het geld dán vandaan moet komen.Daardoor is het getal onder de streep hopelijk veel stabieler dan de elementen van de som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:59:
[...]

Democracy, how does it work?

Wat is jouw voorstel? Dat er nooit meer iets mag gedaan worden door toekomstige kamerleden?
Wat ik zeg is dat het dus geen enkel zin heeft om nu een begroting op te leveren als je niet weet of die over 5 maanden nog wel haalbaar is.
De coalitie is dus volgend jaar gebonden aan de begroting, maar ook weer niet helemaal omdat ze alles waar een wetswijziging voor nodig is gewoon kunnen tegenhouden

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:00:
[...]
Wat een totale grap. Nadat je hebt getekend melden dat je wat in je mogelijkheid ligt gaat doen om je niet aan dat contract met jouw handtekening te houden... en dat op de een of andere manier draaien tot "eerlijk".
Mag de VVD nooit meer voor de koopzondag pleiten?
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:01:
[...]

Wat ik zeg is dat het dus geen enkel zin heeft om nu een begroting op te leveren als je niet weet of die over 5 maanden nog wel haalbaar is.
Uh, dat is dus ALTIJD zo. Het enige wat je daaraan kan doen is de democratie afschaffen.

[ Voor 32% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
[...]

Jawel want onze staatsschuld loopt nu op, niet morgen of 12 september pas. Dat Europa een papiertje wilt is ondergeschikt, het is ons land, ons geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
[...]

Ik denk dat het redden van de banken ook niet in de begroting van 2008 was opgenomen. Het feit dat omstandigheden veranderen wil niet zeggen dat je dan maar moet wachten, dan ben je dus vleugellam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

xzaz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:03:
[...]

Jawel want onze staatsschuld loopt nu op, niet morgen of 12 september pas. Dat Europa een papiertje wilt is ondergeschikt, het is ons land, ons geld.
Dus nu loopt onze staatsschuld niet meer op?

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.