Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In ieder geval is weer duidelijk dat de PvdA eigenlijk helemaal geen verantwoordelijkheid wil nemen, iets wat wel steeds verkondigd wordt door Samsom. Samsom beperkt zich tot makkelijke flauwekulpraatjes en schuift het liefst de problemen voor zich uit, alsof ze niet bestaan. Overleg met de PvdA had ook alleen maar geleid tot nog meer vertraging en slappe compromissen. Blij dat andere partijen wel bereid zijn tot een (politiek) evenwichtig akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

foppe-jan schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:06:
[...]

Huh? een volledige, wmb redelijk inhoudelijke en noncontroversiële, post samenvatten als "Populistisch geblaat"? Is dit de nieuwe redeneerstijl hier?
Nope, één zin eruit pakken, wanneer hij iets verwijt populistisch geblaat te zijn... hetgeen van alle kanten komt.

Niet zo achterdochtig graag. Ik had geen zin om alles te quoten.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tweaker2010 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:48:
[...]

Eigen bijdrage gaat nog verder omhoog. Jammer dat ze toch akkoord zijn gegaan met BTW verhoging.
We moeten toch echt naar iets duurzamers toe en daar hoort meer belasting op consumptie bij, en minder op inkomsten..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Wat moet ik me voorstellen van het 'bevriezen van de loontabellen'? Daar kan je alle kanten mee op....

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:05
haribold schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:12:
In ieder geval is weer duidelijk dat de PvdA eigenlijk helemaal geen verantwoordelijkheid wil nemen, iets wat wel steeds verkondigd wordt door Samsom. Samsom beperkt zich tot makkelijke flauwekulpraatjes en schuift het liefst de problemen voor zich uit, alsof ze niet bestaan. Overleg met de PvdA had ook alleen maar geleid tot nog meer vertraging en slappe compromissen. Blij dat andere partijen wel bereid zijn tot een (politiek) evenwichtig akkoord.
Wat PvdA getroll weer. Als je iets slecht vindt moet je niet tekenen. GL krijgt wat snoepjes op milieu gebied maar het verder vooral de VVD die zijn zin krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
haribold schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:12:
In ieder geval is weer duidelijk dat de PvdA eigenlijk helemaal geen verantwoordelijkheid wil nemen
Hoe kan je dat nou zeggen? Ze zijn niet eens betrokken geweest bij de onderhandelingen, ze werden alleen geinformeerd over de uitkomsten ervan, om dat goed te keuren of niet, zonder eigen inspraak en inbreng.

Je opmerking slaat iig nergens op, maar dat had je (hoop ik althans) zelf ook wel door! ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wom schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:12:
... jammer dat alle voordelen aan de Belgische kant lijken te liggen. ...
We hadden ons nooit zo zwak moeten opstellen, toen in Londen. Als ik aan het roer had gestaan, dan ...

[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 26-04-2012 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:14
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:56:
En het is iets wat iedereen raakt :) De hogere inkomens zelfs meer, want die kopen duurdere spullen :P
Dat moet de "linkse" medemens goed in de oren klinken :+
Ach ik koop toch nooit wat ;)
BTW verhogingen raken juist de lagere inkomens meer. Een verhoging van de IB (of verlaging van de hra) raakt de hogere inkomens juist meer. Een BTW-verhoging raakt inderdaad iedereen maar lagere inkomens juist dus meer.

Afbeeldingslocatie: http://www.nrcnext.nl/files/2012/01/220112X_DRIEbelasting11-480x413.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

begintmeta schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:19:
[...]

We hadden ons nooit zo zwak moeten opstellen, toen in Londen. Als ik aan het roer had gestaan, dan ...
Iets met een IJsberg? :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05:53

Fiber

Beaches are for storming.

ijdod schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:14:
Wat moet ik me voorstellen van het 'bevriezen van de loontabellen'? Daar kan je alle kanten mee op....
Dat is een soort verkapte belasting verhoging door de grenzen die bij de diverse belastingschijven horen niet aan te passen aan de inflatie. Zo val je dus ietsje sneller in een hogere schijf.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

TheJason schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:19:
[...]
BTW verhogingen raken juist de lagere inkomens meer. Een verhoging van de IB (of verlaging van de hra) raakt de hogere inkomens juist meer. Een BTW-verhoging raakt inderdaad iedereen maar lagere inkomens juist dus meer.

[afbeelding]
Ja, precies. De lagere inkomens geven een groter deel van hun inkomen weer uit (ze moeten wel), ze hebben weinig ruimte om te sparen, beleggen, reizen, etc.

Kortom, een btw-verhoging is relatief slechter voor de lagere inkomens.

Then again, het punt Maratropa kan ik ook wel inkomen. Domme consumptie is niet de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:18

nXXt

Carpe omnia

Op zich is het niet vreemd dat de PvdA niet intensief bij het overleg betrokken werd. Dat heeft niet zoveel te maken met de PvdA die geen verantwoordelijkheid zou willen nemen, noch met de VVD die weer de kleinst mogelijke meerderheid wil, noch met achterkamertjesgekonkel.

De partijen die nu dit akkoord zijn overeengekomen bevinden zich qua standpunten het dichtst bij elkaar. De meest linkse partij in dit geheel is GroenLinks en het is dan ook begrijpelijk dat zij er langer over doen om het als fractie eens te worden. GroenLinks is echter wel een logische keuze voor dit akkoord, omdat de partij toch een toekomstgerichte blik heeft, toch een liberale impuls heeft en doorgaans hervormingsgezind is. De PvdA staat verder van partijen als VVD en D66 af, waardoor het overleg moeilijker zou worden.
Bartjuh schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:21:
[...]
Kortom, een btw-verhoging is relatief slechter voor de lagere inkomens.
Dat is waar, maar daarom kiest men ook voor het hogere btw-tarief. Dat beïnvloedt lagere inkomens natuurlijk nog altijd, maar lang niet zoveel als het verhogen van het lage tarief.

[ Voor 18% gewijzigd door nXXt op 26-04-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blijkbaar is er applaus bij GroenLinks
/twitter

Edit:
Ja, GL is akkoord.

[ Voor 23% gewijzigd door anandus op 26-04-2012 18:24 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:22:
Blijkbaar is er applaus bij GroenLinks
/twitter
EenVandaag meldt het ook! Groen Links is akkoord.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:25

Wom

begintmeta schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:19:
[...]

Ach ja, bij die nieuwe sluis in Terneuzen (voor de haven van Gent) wordt er ook milieuschade geleden als de plannen doorgaan. Eens zien of er dan andere plannen gemaakt worden. Datzelfde gebied mocht namelijk niet door DOW gekocht worden voor uitbreiding wegens bepaalde flora en fauna die er terug te vinden was.

Hopelijk heeft Nederland er van geleerd.

[ontopic]

Bizar dat beslissingen waar eerder jaren over gedebatteerd moest worden nu op vrij vlotte manier kunnen worden uitgevoerd. Zo zie je maar dat druk een groot verschil maakt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
Precies want EU*edit* moet natuurlijk niet nog bozer gaan doen he !.

Neeuh liever dat er knopen doorgehakt worden en mensen weten waar we aan toe zijn, dat is alleen maar " beter "

[ Voor 5% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kunnen we Zeeuws Vlaanderen niet gewoon gelijk aan België verkopen...?

[/HK mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De huizenmarkt blijft gewoon onzeker en de mensen zullen de hand op de knip houden vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Fiber schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:29:
Kunnen we Zeeuws Vlaanderen niet gewoon gelijk aan België verkopen...?

\[/HK mode]
offtopic:
België wil ons helemaal niet,anders kunnen ze nergens goedkoop winkelen en huizen kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Boel gejuich zonder onderbouwing trouwens. Ik waag het, in het licht van het Catshuisakkoord waarin blijkbaar wel de 3% werd gehaald volgens het DPB, of dit uitgeklede pakket daar wel in de buurt gaat komen.

Eerst maar eens afwachten wat het nu echt gaat worden, de genoemde plannetjes hierboven geven mij een overwegend niet hervormend karakter. Volgend jaar krijg je dus precies hetzelfde weer, helemaal aangezien de economie nog steeds krimpt en het tekort dus nog steeds blijft oplopen. Daar is nog geen rekening mee gehouden door welke partij dan ook.

Nee, de problemen van nu en toen worden gewoon weer doorgeschoven naar morgen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tim schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:15:
Hier is dezelfde grafiek, maar dan met inflatie:

[afbeelding]
even een tegengeluid....

http://www.mejudice.nl/ar...-gierig-als-een-oude-vrek

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:31:
Ik ben benieuwd hoe Wilders gaat reageren, als-ie dat überhaupt doet.

Zou-ie het lef hebben om het een 'achterkamertjesakkoord' te noemen en de rest te betichten van 'ouderwets regentesk gedrag' als 'slaafjes van de Europese dictators'? :D

Ik denk het niet, maar het zou me niets verbazen :P Calimero-pet op en gaan.
offtopic:
Op de radio is er al een inbeller die het 'gekonkel in de achterkamertjes' noemt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bastien schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:33:
[...]
Nee, de problemen van nu en toen worden gewoon weer doorgeschoven naar morgen.
Dit gaat ook alleen maar over de begroting van 2013. Met een normaal meerderheidskabinet in een normale situatie is dat zo ongeveer een hamerstuk.

Over de rest van de eventuele hervormingen gaan straks de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:25

ManiacsHouse

Scheisse!

Vanaf heden is het dus GroenLinks. Madam Sap doet het niet zo best in de peilingen en nu kunnen ze mooi nederland-redder spelen en zieltjes winnen. Wat een partij... Geen idee wat ze er voor krijgen... En blijkbaar is men bang voor het rode gevaar...

[ Voor 5% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:43
ManiacsHouse schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:42:
Vanaf heden is het dus GrondRechten. Madam Sap doet het niet zo best in de peilingen en nu kunnen ze mooi nederland-redder spelen en zieltjes winnen. Wat een partij... Geen idee wat ze er voor krijgen... En blijkbaar is men bang voor het rode gevaar...
Ach dat zien we gauw genoeg in september :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Als GL-stemmer kan ik zeggen dat het in mijn ogen, gezien de situatie, een prima akkoord is voor GL.
/mijnmening

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 26-04-2012 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nog een nieuw punt, en iets meer toelichting over de 1 miljard bezuiniging op de zorg:
Sap meldde verder dat er 1 miljard bezuinigd wordt in de zorg door een nieuw systeem van eigen bijdragen en eigen risico's waarbij de lage inkomens worden ontzien. Ook komt er volgens haar een werkgeversheffing voor hogere inkomens die 500 miljoen euro zal opbrengen.
Goed plan dat men iig de lage inkomens een beetje ontziet, die worden toch al hard genoeg getroffen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:43:
Als GL-stemmer kan ik zeggen dat het in mijn ogen, gezien de situatie, een prima akkoord is voor GL.
/mijnmening
Ah weet jij wat ze gekregen hebben? GroenLinks is inmiddels een klein partijtje die niks in de melk te brokkelen heeft en nogal van hun geloof is afgevallen. Sap heeft geen ballen en lijkt op het pluche te willen zitten.
Als de cijfers zo blijven zal in september de coalitie al wel vaststaan. :r

[ Voor 1% gewijzigd door Brons op 26-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fiber schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:39:
[...]

Dit gaat ook alleen maar over de begroting van 2013. Met een normaal meerderheidskabinet in een normale situatie is dat zo ongeveer een hamerstuk.

Over de rest van de eventuele hervormingen gaan straks de verkiezingen.
Al die pluchehangers riepen al maanden om structurele hervormingen. Dat ze dat nu ineens menen te kunnen laten liggen omdat het kabinet Rutte in het graf ligt geeft mij wel aan dat het stuk voor stuk onbetrouwbare sujetten zijn die naar believen draaien.

Ze proberen nu enkel te scoren, niet uit het zogenaamde landsbelang maar uit eigen belang.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:03

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:43:
/mijnmening
Helemaal mee eens! Laat mooi de kracht van GL zien. Durven in te leveren maar toch staan voor de voor je achterban belangrijke punten.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:18

nXXt

Carpe omnia

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:49:
Nog een nieuw punt, en iets meer toelichting over de 1 miljard bezuiniging op de zorg:

Goed plan dat men iig de lage inkomens een beetje ontziet, die worden toch al hard genoeg getroffen.
Told you so :P
nXXt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:53:
[...]

Volgens mij moet je dat vooral lezen als een verhoging van het eigen risico, maar is men niet echt zeker hoe dat te verdelen (hoogte, inkomensafhankelijk ja/nee...).

[ Voor 27% gewijzigd door nXXt op 26-04-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Touchdomex schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:50:
[...]

Helemaal mee eens! Laat mooi de kracht van GL zien. Durven in te leveren maar toch staan voor de voor je achterban belangrijke punten.
Draaikonten heet dat ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Debat blijven ze ook maar uitstellen, nu pas om 20:30 uur

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Onzin. Je kan nu eenmaal niet AL je punten verwezenlijken, zeker niet als relatief kleine paritj als GL. Je zult altijd water bij de wijn moeten doen en compromissen sluiten, en dan laat je uiteraard de punten die voor jouw partij minder belang hebben eerder schieten dan de voor jouw partij echt belangrijke punten.

De enige manier waarop je als partij al je punten uit kan voeren is als je als enige partij aan de macht bent. Een éénpartij-stelsel invoeren dus, is het niet de jure, dan iig de facto.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Cthulhu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:53:
Debat blijven ze ook maar uitstellen, nu pas om 20:30 uur
Wordt dat dan SP/PvdA tegen de rest? Een debat is toch niet nodig meer? Men is het al eens toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:55:
[...]

Wordt dat dan SP/PvdA tegen de rest?
Én de PVV ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Waar kan ik ergens de reactie van de SP lezen? Had die namelijk grote kansen toegedicht voor de komende verkiezingen, maar lijken volledig buiten spel te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Enige toelichting en verantwoording is altijd wel netjes.
Die zal volkomen genegeerd gaan worden. Alsof het lucht is, een pauze-muziekje hooguit.

[ Voor 66% gewijzigd door Fiber op 26-04-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:55:
[...]

Wordt dat dan SP/PvdA tegen de rest? Een debat is toch niet nodig meer? Men is het al eens toch?
SP, PvdA, SGP, PVV, PvdD, OBP (Brinkman).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Wom schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:56:
Waar kan ik ergens de reactie van de SP lezen? Had die namelijk grote kansen toegedicht voor de komende verkiezingen, maar lijken volledig buiten spel te staan?
Buitenspel gezet/gehouden. Duidelijk waar dit zooitje op uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:57:
[...]

SP, PvdA, SGP, PVV, PvdD, OBP (Brinkman).
SGP heeft gezegd (volgens twitter, dus voorbehoud) dat ze het zullen steunen. De rest is inderdaad tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En ook geen mannelijk geslachtsdeel. Zit het echt zo diep bij je, dat je zo tekeer gaat? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Partij voor de Dieren ook tegen? Niet dat ze heel relevant zijn, maar elke stem voor is er één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
PvdD zal vast niet 100% tegen zijn, aangezien die qua ideologie meestal bij GL in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ManiacsHouse schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:58:
[...]

Buitenspel gezet/gehouden. Duidelijk waar dit zooitje op uit is.
Logisch toch ook? Anders zouden ze er nooit uit gekomen zijn... PVDA wil niet tot 3 procent bezuinigen?, nou dan praat je gewoon niet mee want wij willen het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:01:
Partij voor de Dieren ook tegen? Niet dat ze heel relevant zijn, maar elke stem voor is er één.
Als ik deze tweet van Thieme lees vermoed ik dat ze tegen zijn:
PvdA houdt rug recht,gaat niet mee in stutten CDA/VVD kabinet.Kunduz coalitie zal het voor de tweede maal met Ruttegarantie moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De PvdA heeft op zich wel de meest spannende positie, van de SP en PVV weet je op voorhand dat ze tegen zijn, bij de PvdA ligt het toch allemaal wat genuanceerder en ingewikkelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

gambieter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:00:
[...]

En ook geen mannelijk geslachtsdeel. Zit het echt zo diep bij je, dat je zo tekeer gaat? :)
Als ik dit lees wel ja.
Boter

Na afloop van haar fractieberaad zei Sap dat Samsom en SP-leider Roemer 'kilo's boter op hun hoofd hebben' als ze op dit akkoord kritiek hebben. "Dit is het einde van een rechtse wind."
En ook omdat GL hier in Nijmegen de boel ook aardig belazerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat heeft een lokale afdeling met de landelijke partij te maken? Je beseft wel dat het hier niet om lokale politiek gaat, maar om landelijke?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Interessant hoe snel de ontwikkelingen gaan vandaag. Onder druk wordt alles vloeibaar, zelfs in Den Haag. En dat allemaal vanwege de gestelde deadline van 30 april. Kan de Jager tenminste op de koffie komen in Brussel volgende week. Toch grappig om te zien, dat waar Rutte vertikte een hand uit te steken naar de oppositie, nu zijn kabinet demissionair is het notabene de minister van Financiën is die de oppositie bij elkaar brengt. (nuja: de Kunduz-coalitie in dit geval mobiliseert) Verder wacht ik het debat af. Want pas wanneer het echt zwart op wit staat, kun je er pas echt een mening over vormen. In de tussentijd krijgen we alleen maar via via te horen hoe het ongeveer in elkaar steekt, dit akkoord.

Dat vervolgens de PvdA/SP er buiten zijn gehouden. Tja, van hun kant uit misschien een inschattingsfout? Want ik had deze situatie met dit akkoord ook niet voorzien. Toch zie je zulke dingen niet vaak in politiek Den Haag. Met een missionair kabinet gaat het met horten en stoten, eenmaal demissionair en met dank aan de Jager die als oliemannetje door de wandelgangen gaat heb je inderdaad in 7 uur iets bereikt, wat men in 7 weken niet kon bereiken. De ironie :+ Het lachen zal Rutte toch wel vergaan zijn, nu hij wordt voorbij gestreefd door de minister van Financiën die handig als ie is ermee kan pronken in Europa? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er straks maar vele PVDA/SP'ers op GL/D66 moge stemmen... Als de VVD dan gedwongen wordt om een echt liberaal/progressief beleid te voeren mag Rutte dan zelfs wel premier blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27
Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:00:
[...]
Denk je niet dat je wat voorbarig feest aan het vieren bent? Het is helemaal niet duidelijk WAT er precies is opgelost, sterker nog OF er uberhaupt iets is opgelost, want dit moet nog langs de fractie.
Waarom zou ik feest vieren als blijkt dat onze premier (en waarschijnlijk toekomstige premier) ongeveer even effectief blijkt als Balkenende?

Ik vraag mij af of Rutte nu spijt heeft dat hij zo'n moeite moest doen voor de 19% BTW op kunst waardoor hij uiteindelijk de hulp van de SGP in moest roepen. In plaats van de oppositie te schofferen en constant buiten te sluiten blijkt nu dus dat er wel te praten valt.

Ook vraag ik mij af hoe de sterk de rug van Koppejan zal blijken met het onderwater zetten van de Hedwigpolder. Waarschijnlijk zal de stilte oorverdovend zijn.

Overigens is dit akkoord een positieve verassing. Het is een verademing vergeleken met het voorgaande beleid. Ik snap dan ook niet waarom het zo moeilijk moest en waarom Rutte zijn hand niet eerder heeft uitgestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:07:
Dat er straks maar vele PVDA/SP'ers op GL/D66 moge stemmen... Als de VVD dan gedwongen wordt om een echt liberaal/progressief beleid te voeren mag Rutte dan zelfs wel premier blijven...
Ik denk eerder dat er kiezers naar PvdA en (vooral) SP zullen lopen eigenlijk. Veel kiezers gaan toch van hun eigen belangen uit, en de meeste mensen gaan er met dit akkoord zo te zien niet bepaald op vooruit.

Lijkt me wel goed als PvdA en SP groeien, hopelijk kan dan de PvdA de grootste worden, of iig in het kabinet gaan zitten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik moet ook zeggen dat ik me wel verbaas over het nieuw linkse/neoliberaale verkoperspraatjes van Sap ja, en het zal mij benieuwen wat de achterban hiervan vindt. Alsof het feit dat je zonnepanelen subsidiëert goedmaakt dat je op sociaal-economisch vlak je wat minder welbedeelde, en je meer economisch egalitair ingestelde stemmers verraadt.

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:09:
[...]

Ik denk eerder dat er kiezers naar PvdA en (vooral) SP zullen lopen eigenlijk. Veel kiezers gaan toch van hun eigen belangen uit, en de meeste mensen gaan er met dit akkoord zo te zien niet bepaald op vooruit.
Hey, in een financiële crisis er niet op vooruitgaan, gek is dat he? Het is echter wel nodig om er over 5 jaar wel weer op vooruit te gaan...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Over 5 jaar krijgen we eindelijk het zoet! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:12:
Alleen als er eindelijk een progressief beleid gevoerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:11:
[...]

Hey, in een financiële crisis er niet op vooruitgaan, gek is dat he? Het is echter wel nodig om er over 5 jaar wel weer op vooruit te gaan...
Ja, maar dat over 5 jaar vooruit gaan zie ik met deze plannen niet echt gebeuren zeg maar, er zit weinig structureels bij verder.

Daarnaast zeg ik niet dat ik het er met eens ben, de meeste mensen denken nu eenmaal niet verder dan het puntje van hun neus en hebben zoiets van 'ikke ikke ikke' . Da's niks nieuws ofzo, waarom denk je dat protestpartijen als LPF en PVV zo groot zijn/waren? Dat zijn precies de sentimenten waar zij zich op richten ;)
Alleen als er eindelijk een progressief beleid gevoerd gaat worden.
Fat chance met CDA en vooral VVD in de regering. Dat zijn behoorlijjk conservatieve partijen, met name VVD.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 26-04-2012 19:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Laatst online: 11-09 01:34
Ik weet het niet hoor.. ik ben een card-carrying GL-er, maar ik moet toch eerst maar es zien waar Sap ja tegen zegt.

Ik overweeg juist om een keertje op Diederik te stemmen (mede Delftsche TN-er, dus heeft veel krediet bij mij 8) ) zeker als ik lees wat er nu zo naar buiten komt: hogere BTW, versoepeling ontslagrecht (breekpunt wat mij betreft), nullijn voor ambtenaren.

Ik ben juist GL-er omdat de PvdA vaak niet links genoeg is.

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Van de ene gedoogconstructie naar de andere. En nu maken ze de afspraken maar ik ben benieuwd of alle vijf de partijen er nog steeds achter staan als het over een paar weken formeel en volledig uitgewerkt besloten moet gaan worden in de kamer. Heb er een hard hoofd in.

* Bastien zegt... laat deze gedoogconstructie ook maar klappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:12:
Na het zuur, het zoet? Bitter zul je bedoelen :P Ook eentje waar Wilders mee kan scoren in zijn tweets :+

Maargoed, dit is een aanzet. En belangrijk: de VVD is dus kennelijk wel bereid om aan hun heilig huisje te sleutelen. Tijd om in september echte stappen te zetten. Want dit is uit nood geboren een doekje voor het bloeden, een noodverband. Op last van Europa. Tijd om in september dus een fatsoenlijk verband aan te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Double__D schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:13:
Ik ben juist GL-er omdat de PvdA vaak niet links genoeg is.
offtopic:
Ben je dan bij GL wel bij de goede partij, misschien naar SP kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:13:
[...]

Ja, maar dat over 5 jaar vooruit gaan zie ik met deze plannen niet echt gebeuren zeg maar, er zit weinig structureels bij verder.
Ach, de HRA is geen heilig huisje meer. Wie weet wat een nieuw kabinet zal brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:06:
Wat heeft een lokale afdeling met de landelijke partij te maken? Je beseft wel dat het hier niet om lokale politiek gaat, maar om landelijke?
Wat denk je? Ik zie wel ernstig veel overeenkomsten nu. Alhier was men ook ineens van het geloof af toen er de kans bestond dat ze uit de coalitie zouden vallen in Nijmegen.
Daarnaast ruik ik hier een anti-links lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double__D
  • Laatst online: 11-09 01:34
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:15:
[...]
offtopic:
Ben je dan bij GL wel bij de goede partij, misschien naar SP kijken?
offtopic:
Wellicht, maar ik ben ook voor duurzaam beleid, energie & milieu

“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:15:
Daarnaast ruik ik hier een anti-links lucht.
De voorzitter van de jongerenpartij van de VVD is het met je eens:
Vakbonden boos, PvdA boos, SP boos, PVV boos. Moet dus een goed akkoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:18:
[...]
De voorzitter van de jongerenpartij van de VVD is het met je eens:

[...]
Yup.. Met dank aan Groen-(Nieuw-)Links (al zal de PvdA-vleugel van Martijn van Dam en Plasterk stiekem ook wel voor "meedoen" zijn geweest, want ook die partij is grotendeels inhoudsloos geworden sinds Kok het roer overnam). Wanneer zouden de "progressieven" weer eens doorkrijgen dat je niet links kunt zijn en tegelijk op sociaal-economisch vlak naar de pootjes van de VVD kunt hangen?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Fiber schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:08:
  • BTW op zonnepanelen omlaag (naar 6 procent)
  • BTW op uitvoerende kunsten omlaag (naar 6 procent)
Deze twee zijn wel mooi!
Sinds wanneer zijn zonnepanelen en kunst primaire levensbehoeften?
Nee, laten we weer 1 miljard bezuinigen op de zorg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En "meer geld naar de natuur"... Sorry, we zitten in een crisis, er moet bezuinigd worden, minima dreigen onder de armoedegrens te zakken, maar we gaan geld uitgeven aan plantjes? Tuurlijk, natuur is belangrijk, en erop bezuinigen zou waarschijnlijk geen goed idee zijn, maar er in deze tijden meer geld in stoppen?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
6 procent is niet alleen voor primaire levensbehoeften. Boeken, tijdschriften, kranten, sierteelt-produkten, fietsenreparatie, kappers en verhuur van vakantiewoningen valt immers allemaal ook onder 6 procent, en geen van allen zijn 1e levensbehoeften

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 26-04-2012 19:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Mx. Alba schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:29:
En "meer geld naar de natuur"... Sorry, we zitten in een crisis, er moet bezuinigd worden, minima dreigen onder de armoedegrens te zakken, maar we gaan geld uitgeven aan plantjes? Tuurlijk, natuur is belangrijk, en erop bezuinigen zou waarschijnlijk geen goed idee zijn, maar er in deze tijden meer geld in stoppen?
Minder bezuinigen zal je bedoelen.

Het gaat meestal om projecten die vele jaren duren en die kan je niet zomaar stopzetten en een paar jaar later weer eventjes oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Joosie200 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:07:
[...] Want ik had deze situatie met dit akkoord ook niet voorzien. Toch zie je zulke dingen niet vaak in politiek Den Haag.
Verbaast? Ik ben verbaast dat er mensen verbaast zijn. De electorale voordelen van je hier 'flexibel' opstellen mogen toch overduidelijk zijn?
De partijen:
1.) buitelen over elkaar heen om de stemmer hun "verantwoordelijkheidsgevoel" en "betrouwbaarheid" te demonstreren
2.) hebben een enorme drive om te laten zien dat er met hun in tegenstelling tot met Wilders wel 'makkelijk' overeenstemming te bereiken is
3.) willen bijzonder graag in volgend kabinet - waar waarschijnlijk weer VVD qua stemmen dominante partij is - aan tafel worden genodigd om mee te regeren
4.) zijn allemaal europalovers, en wensen zodoende allemaal ook naar de pijpen van Europa te dansen

Dit is partijpolitiek ten top. 'Landsbelang' heeft er naar mijn donkerbruine vermoeden erg weinig mee te maken.
Ik ben bijzonder benieuwd of deze partijen 'in landsbelang' dezelfde deal met dezelfde gretige bereidheid hadden gesloten als het minderheidskabinet wel in tact was gebleven en er dus geen verkiezingen voor de deur stonden. En eigenlijk weet ik het antwoord op die vraag haast wel.

Het is precies dit soort poppenkast waardoor ik een hekel heb aan politiek ;)
Met een missionair kabinet gaat het met horten en stoten, eenmaal demissionair en met dank aan de Jager die als oliemannetje door de wandelgangen gaat heb je inderdaad in 7 uur iets bereikt, wat men in 7 weken niet kon bereiken. De ironie :+ Het lachen zal Rutte toch wel vergaan zijn, nu hij wordt voorbij gestreefd door de minister van Financiën die handig als ie is ermee kan pronken in Europa? :P
Zoals ik al eerder schreef en hierboven weer duidelijk maak: De Jager onderhandelde onder radicaal andere omstandigheden dan Rutte.
Rutte moest proberen met dat pakket - wat op aardig wat punten rechtstreeks tegen het PVV programma inging - tevens zijn minderheidkabinet bij elkaar te houden. De Jager onderhandelde met een aantal partijen die om punt 1-4 hierboven te bereiken - met verkiezingen om de hoek - een krauwel onder praktisch semi-alles zouden zetten, want immers: in de waan van vandaag extreem makkelijk verkoopbaar als "in landsbelang verantwoordelijkheid nemen".

De parallel in die vergelijking is totaal zoek.

Hoe langer ik erover nadenk hoe meer ik :r denk trouwens...

[ Voor 10% gewijzigd door Cheetah op 26-04-2012 20:12 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Waarom moeten die mensen allemaal op de juist zo cruciale punten bezuinigen en op de meest vreemde punten geld erin pompen alsof we toch genoeg geld hebben?

Defensie + justitie flink naar beneden

Zorg en onderwijs omhoog. Ben ik de enige die het zo ziet of ?

Defensie gaan we nooit nodig hebben, en als we die al nodig hebben, hell, zelfs fuckin Belgie zal ons nog pakken. Jusititie, zo ongelooflijk veel geld verspilling. Mij lijkt het logisch dat ik de redenen hier niet zou moeten uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:11:
[...]

Er is een verschil tussen er niet op vooruitgaan en hard gepakt worden. Ben je starter in de woningmarkt met een redelijk inkomen? Vergeet het maar de komende jaren...

BTW omhoog en reiskostenvergoeding omlaag in combinatie met de hra-plannen maken werken minder aantrekkelijk. Verhuizen wordt namelijk (veel) duurder vanwege de verplichte aflossing waardoor 'richting werk verhuizen' niet zomaar kan, door de hogere btw en lagere reiskostenvergoeding wordt het vervoer ook duurder dus als forens ben je de sjaak.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 12:24
Ja jongens, we kunnen nu wel blijven zeiken over hoe het gaat in Den Haag. Maar ik ben blij dat er nu wel eens iets besloten wordt. Bovendien krijgt links en rechts iets wat ze willen. Zijn taboes over de huizenmarkt en ontslagrecht doorbroken en worden de zwakkeren niet onevenredig gepakt.

Het is allemaal niet ideaal maar wel een breed pakket met waar iedereen, link en rechts wat krijgt en wat inlevert. Ja en natuurlijk speelt de partijpolitiek mee, maar nu wordt het iig niet als breekpunt opgeworpen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedpete schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:52:
[...]

Er is een verschil tussen er niet op vooruitgaan en hard gepakt worden. Ben je starter in de woningmarkt met een redelijk inkomen? Vergeet het maar de komende jaren...
Ik word als werkende student ook hard gepakt. Geen stufi meer (2 jaar Master), en doordat ik (mede daardoor) een fulltime baan heb naast een fulltime studie krijg ik vrijwel zeker een langstudeer boete. Resultaat; kon ik eerst mijn collegegeld -volledig- aftrekken, moet ik nu €5000 lappen. Ik baal er van, maar iedereen wordt 'hard gepakt', dat moet ook, om de begroting op orde te brengen. Quit whining.

En straks ben ik ook nog starter op de woningmarkt, maar ik ben lekker asociaal, dus ik blijf lekker scheefwonen in m'n sociale huurhuis :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 09:35

St@m

@ Your Service

tweaker2010 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:27:
[...]

Sinds wanneer zijn zonnepanelen en kunst primaire levensbehoeften?
Nee, laten we weer 1 miljard bezuinigen op de zorg :X
En ik doe er ook nog even ontwikkelingssamenwerking bij, waar ook miljarden heengaan. Geef dat geld eerst eens maar onze minima (die het echt nodig hebben).

Maar goed, als wij het allemaal zo goed wisten, dan zaten wij wel in Den Haag :+

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 20:11 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

MrFl0ppY schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:01:
Ja jongens, we kunnen nu wel blijven zeiken over hoe het gaat in Den Haag. Maar ik ben blij dat er nu wel eens iets besloten wordt.
Ik heb eerlijk gezegd liever dat niemand beslist, behalve iedereen en wel over zijn eigen portemonnee. Vrij vertaald: "zolang de 2e Kamer in sessie is, zijn lijf en goederen van Nederlanders niet veilig" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:04:
Ik baal er van, maar iedereen wordt 'hard gepakt', dat moet ook, om de begroting op orde te brengen. Quit whining.
DGA met leasebak in een flink huis? Dan voel je weinig, lease valt buiten reiskostenvergoeding en huidige hypotheken worden niet aangepast. Als 'iedereen' het moet voelen dan is een bredere aanpak in de woningmarkt bijvoorbeeld nodig en verhoog je ook de bijtelling op leaseauto's.

Wat nu op tafel ligt is een kopje Catshuis-koffie met een wolkje Groenlinks, waar gezien de verhouding in de kamer en het klappen van de eerdere onderhandelingen een koffie verkeerd, of in ieder geval een cappuccino op z'n plaats was geweest. Erg knap van VVD en CDA en met name knap van De Jager.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ok, huidige hypotheken worden niet aangepast, maar stel dat ik over 2 jaar een nieuwe hypotheek moet? Bijvoorbeeld 10 jaar spaarhypotheek tegen 5% rente en 50% aflossingsvrij, en die is over 2 jaar afgelopen, dan ben ik dan toch de sjaak?

Hypothetisch geval (ik moet nog 5 jaar), maar waarschijnlijk heel erg actueel voor heel veel Nederlanders.
Nieuwe aflossingsvrije hypotheken (dat zijn ook de spaarhypotheken) komen niet meer in aanmerking voor hypotheekrenteaftrek. De huren worden marktconform.
In dat geval kan er de aankomende maanden wel eens een run komen op nieuwe hypotheken, en dan maar de rente voor 30 jaar vast zetten, met behoud van aftrek.

[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 20:16 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:30

Spotmatic

Ken sent me

En per wanneer zouden deze plannen in moeten gaan?

Ik ga maar eens babbelen met mijn werkgever aangezien ik 5000 euro reiskostenvergoeding per jaar ontvang :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:14:
Ok, huidige hypotheken worden niet aangepast, maar stel dat ik over 2 jaar een nieuwe hypotheek moet? Bijvoorbeeld 10 jaar spaarhypotheek tegen 5% rente en 50% aflossingsvrij, en die is over 2 jaar afgelopen, dan ben ik dan toch de sjaak?

Hypothetisch geval (ik moet nog 5 jaar), maar waarschijnlijk heel erg actueel voor heel veel Nederlanders.

[...]

In dat geval kan er de aankomende maanden wel eens een run komen op nieuwe hypotheken, en dan maar de rente voor 30 jaar vast zetten, met behoud van aftrek.
Het feit dat jouw rente vaste peiode afloopt betekent niet dat je hypotheek vervalt. Ik verwacht dat jij gewoon weer een nieuw rentevoorstel kan accepteren en max kan aftrekken. Pas als je wilt oversluiten, lees een nieuwe hypotheek wilt, dan ben je zoals je het zelf zegt de sjaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 19:56

Whuzz

Dodgeball!

In veel arbeidscontracten staat dat de werknemer 19 cent per km reiskostenvergoeding ontvangt. Volgens mij betekent dat dus dat de werkgever 19ct+belasting zal moeten gaan uitkeren aan de werknemer.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

We Are Borg schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:20:
[...]

Het feit dat jouw rente vaste peiode afloopt betekent niet dat je hypotheek vervalt. Ik verwacht dat jij gewoon weer een nieuw rentevoorstel kan accepteren en max kan aftrekken. Pas als je wilt oversluiten, lees een nieuwe hypotheek wilt, dan ben je zoals je het zelf zegt de sjaak
Ah ok, dan is het goed :P Anders zou ik toch even moeten gaan rekenen hoe ik een verdubbeling van maandlasten zou kunnen opbrengen :+ Dacht al dat het zo'n vaart niet zou lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ah dus de leefomgeving, die in Nederland op abominabel niveau is beland, met ongeveer het dichtstbevolkte gebied van de wereld, kan nog wel een paar klappen hebben?

Er is jarenlang gewerkt aan de langzame heropbouw van hetgeen in het verleden (ruim begrip, landbouw, industrie, vervuiling van wegens moedwillig dumpen, slopen van het weinige dat we hier hebben aan natuur) omwille van omzet/winst/#belangen om zeep is geholpen.

Denk ook eens aan het belang van vrijwel alleen maar ontkende of miskende economische grootheden als leefomgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Afschaffen van aflossingsvrije hypotheken betekent enkel die volledig aflossingsvrije? Dus waar je alleen rente betaald.

Ik heb bijvoorbeeld een constructie waarbij ik 3 kwart aflos en de rest niet.
Kan men die wel nog nemen in de toekomst?

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 26-04-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Silent Thunder schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:25:
Afschaffen van aflossingsvrije hypotheken betekent enkel die volledig aflossingsvrije? Ik heb bijvoorbeeld een constructie waarbij ik 3 kwart aflos en de rest niet.

Ik begreep op BNR, maar zoals je hierboven kunt lezen begrijp ik niet alles goed :+ , dat die constructies straks niet meer kunnen. Alleen nog maar volledig aflossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
Whuzz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:21:
In veel arbeidscontracten staat dat de werknemer 19 cent per km reiskostenvergoeding ontvangt. Volgens mij betekent dat dus dat de werkgever 19ct+belasting zal moeten gaan uitkeren aan de werknemer.
Lijkt mij niet. In principe zijn alle afspraken tussen werknemer en werkgever gebaseerd op bruto bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

was barman

St@m schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:26:
[...]

Ik begreep op BNR, maar zoals je hierboven kunt lezen begrijp ik niet alles goed :+ , dat die constructies straks niet meer kunnen. Alleen nog maar volledig aflossen.
Om exact te zijn:
Vanaf januari 2013 moeten nieuwe hypotheken gedurende de looptijd in 30 jaar volledig en ten minste annuïtair worden afgelost om in aanmerking te komen voor de hypotheekrenteaftrek (structurele besparing 5,4 mld). Om de risico’s van hoge hypotheekschulden verder te beperken, wordt de Loan-to-Value ratio geleidelijk beperkt tot 100%.

Als de sodemieter dit jaar een huis kopen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Concept akkoord
Helaas geen terugdraaien van schrappen stufi masterfase...

Nogsteeds genaaid dus, al begonnen, 2 jarige master maar moet nog 1.5 jaar.
Bijna 4800 euro scheelt dat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 19:52
Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:50:
[...]
Verbaast? Ik ben verbaast dat er mensen verbaast zijn. De electorale voordelen van je hier 'flexibel' opstellen mogen toch overduidelijk zijn?
De partijen:
1.) buitelen over elkaar heen om de stemmer hun "verantwoordelijkheidsgevoel" en "betrouwbaarheid" te demonstreren
2.) hebben een enorme drive om te laten zien dat er met hun in tegenstelling tot met Wilders wel 'makkelijk' overeenstemming te bereiken is
3.) willen bijzonder graag in volgend kabinet - waar waarschijnlijk weer VVD qua stemmen dominante partij is - aan tafel worden genodigd om mee te regeren
4.) zijn allemaal europalovers, en wensen zodoende allemaal ook naar de pijpen van Europa te dansen

Dit is partijpolitiek ten top. 'Landsbelang' heeft er naar mijn donkerbruine vermoeden erg weinig mee te maken.
Ik ben bijzonder benieuwd of deze partijen 'in landsbelang' dezelfde deal met dezelfde gretige bereidheid hadden gesloten als het minderheidskabinet wel in tact was gebleven en er dus geen verkiezingen voor de deur stonden. En eigenlijk weet ik het antwoord op die vraag haast wel.
Gelukkig is het in dit geval zo heerlijk doorzichtig. Sterker nog, zelfs het niet meedoen van de PvdA is vooral met het oog op de verkiezingen: Ga maar na: Als Samson had ingestemd kon hij moeilijk nog wat inbrengen in een debat met Rutte. Hij steunt dan immers het kabinet. Daarnaast had hij - als hij mee had gedaan - een aanval "van links" - van de SP gekregen. Met andere woorden, zo voorspelbaar als wat.
De andere partijen willen inderdaad vooral laten zien dat ze in staat zijn "verantwoordelijkheid te nemen".

Jan-Kees de Jager heeft nu overigens wel openlijk gesolliciteerd als lijsttrekker van het CDA. Hij zegt het alleen nog even niet hard-op.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]
Die mogen dan weliswaar obvious zijn, dat wil niet zeggen dat dit de Kunduz-coalitie in klinkende munt uitbetaald in september. Tussen april en september zit nog een geruime tijd. En je weet hoe stemvee is, die nemen enkel de one-liners mee bij een verkiezing zoals: 'de puinhopen van Paars', menig tweet van Wilders.
[...]
De vraag stellen is hem beantwoorden :) Dus neen, de kans is groot dat het dan niet zo eenvoudig tot stand was gekomen. En dat men weer maandenlang voor zoiets als een formatie zou hebben uitgetrokken. (i.t.t. de flitsformatie van vandaag :P)
[...]
Zoals ik al eerder schreef en hierboven weer duidelijk maak: De Jager onderhandelde onder radicaal andere omstandigheden dan Rutte.
Tuurlijk, Catshuis vs via fractiekamers in de TK verschilt qua setting, qua sfeer, qua partijen en qua betrokken kamerleden. Maar dat laat onverlet dat het in feite wel op hetzelfde neer komt. Hetgeen Rutte voor elkaar wou krijgen om de markten/Europa gerust te stellen, is de Jager wel gelukt waar Rutte faalde.
Silent Thunder schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:25:
Ik heb bijvoorbeeld een constructie waarbij ik 3 kwart aflos en de rest niet.
Zoals het er nu naar uit ziet is met name 100% aflossingsvrij een doorn in het oog van menig politieke partij. En dat is een goedkoop cadeautje van de VVD om de overige pp uit de Kunduz-coalitie tevreden te stellen. Dus ik gok, bij gebrek aan het akkoord op papier/PDF, dat ze besluiten 100% aflossingsvrij niet langer HRA te geven.
Vanaf januari 2013 moeten nieuwe hypotheken gedurende de looptijd in 30 jaar volledig en ten minsteannuïtair worden afgelost om in aanmerking te komen voor de hypotheekrenteaftrek
Bron

Maar dat heeft geen gevolgen voor bestaande hypotheken. Want het geldt voor nieuwe hypotheken. Tuurlijk, afhankelijk van je renteperiode kan die aflopen. En zul je dus moeten verlengen. Maar je bestaande hypotheekcontract staat vast. Enkel de rente varieert (al dan niet) Dat verandert dus slechts, de gekozen vorm kunnen ze je niet meer afpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Joosie200 op 26-04-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Volgens mij wil de Jager helemaal niet lijsttrekken, meer beetje rekenen en echt dingen doen.. :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Wilders aan het rijmen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wilders heeft wel humor, eerlijk is eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
Begin van de sketch was grappig, maar waarom de inhoud er achteraan. Het is toch alle schluss en over voor Wilders. Gewoon op FC Kunduz houden en nokken.

Samsom had de toon en flow lekker te pakken. Dat gaat GL mogelijk nog pijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:07:
Ik ben een een zwevende kiezer links van het midden en dit is juist een reden om niet (meer) op GL te stemmen. Ik snap nog dat ze dit geslikt hebben met het motto "iets is beter dan niets" maar voor de rest is het akkoord toch vooral weer veel VVD. En dat is iets wat ik juist pertinent niet meer zou willen.
Joosie200 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:15:
[...]
Maargoed, dit is een aanzet. En belangrijk: de VVD is dus kennelijk wel bereid om aan hun heilig huisje te sleutelen.
Er is amper wat gesleuteld. De hoge inkomens kunnen nog steeds het hele bedrag voluit aftrekken en er is nog geeneens een begin gemaakt met zicht op een toekomstige vermindering van de HRA. De voorgestelde wijziging is vooral voelbaar voor starters lijkt me. Starters die vervolgens ook nog hun huur omhoog zien gaan.
foppe-jan schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:26:
[...]
Wanneer zouden de "progressieven" weer eens doorkrijgen dat je niet links kunt zijn en tegelijk op sociaal-economisch vlak naar de pootjes van de VVD kunt hangen?
Inderdaad. Daarom heb ik me net ook zo gestoord aan de kritiek op Samsom van Rotterberg en dat opgeschoten jochie van de G500 bij DWDD. Als Samsom nu al zo makkelijk richting VVD opschuift heeft hij straks in september niks meer te zeggen en moet de PvdA aanschuiven bij de VVD. En dan weet je het wel.
MrFl0ppY schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:01:
Het is allemaal niet ideaal maar wel een breed pakket met waar iedereen, link en rechts wat krijgt en wat inlevert.
Van de 77 zetels zijn er precies 10 te kwalificeren als echt "links". Dus je kunt niet met droge ogen beweren dat iedereen wat krijgt. Het is een rechts akkoord met een groen randje, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Om de doorstroming op de woningmarkt te verbeteren, wordt de overdrachtsbelasting opwoningen permanent verlaagd tot 2%. Dat draagt bij aan langdurige zekerheid op dewoningmarkt en lagere financiële risico’s. De maatregel wordt gefinancierd uit de afschaffingvan de onbelaste reiskostenvergoeding, inclusief het onbelaste privégebruik van lease-auto’s.
Hmm.. zie daar de koehandel. Overdrachtsbelasting permanent 2% in ruil voor weg 19 cent km-vergoeding :X Hoe vaak koop je nu een woning en moet je overdrachtsbelasting betalen? En hoe vaak maak je km's in de auto.. Ben wel benieuwd hoe Sap zoals ze zei de armen compenseren voor het feit dat het hoge BTW-tarief naar 21% gaat..

/me Joosie200 gaat verder lezen en luister op de achtergrond naar Wilders atm :+
Pagina: 1 ... 17 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.