Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jammer dat ze wederom geen serieuze hervormingen willen doen. De HRA lijkt bijvoorbeeld wéér buiten schot te blijven.

En als je de BTW omhooggooit, gaat de koopkracht van de mensen dus nog verder achteruit, waardoor men minder zal gaan uitgeven. Komt de economie bepaalt niet ten goede dit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:52:
Jammer dat ze wederom geen serieuze hervormingen willen doen. De HRA lijkt bijvoorbeeld wéér buiten schot te blijven.
Waarom denk je dat?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:45:
Wel een frappante gewaarwording dat er nu een nieuwe 'linkse oppositie' is die bestaat uit SP, PvdA en PVV.
Ik hoop dat ze vanavond met z'n drieën achter de interruptiemicrofoon staan, zou een mooie foto zijn :P
GL doet mee omdat ze zich als serieuze partner willen laten zien en omdat ze mogelijk wat kunnen terugdraaien. Maar dat zegt niet zoveel over de verhoudingen in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:42

St@m

@ Your Service

En als je de BTW omhooggooit, gaat de koopkracht van de mensen dus nog verder achteruit, waardoor men minder zal gaan uitgeven. Komt de economie bepaalt niet ten goede dit.
Dat haal jij uit die drie puntjes? Overigens, als je de HRA gaat aanpakken, dan gaat de koopkracht van de mensen dus nog verder achteruit, waardoor men minder zal gaan uitgeven.

Geen enkele bezuiniging die mensen voelen in de portemonnee komt de economie ten goede.
Verschillende bezuinigingen op het gebied van het persoonsgebonden budget, natuur en passend onderwijs zijn van tafel. Dat zei GroenLinks-fractievoorzitter Jolande Sap.

[ Voor 12% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 16:55 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:04
Samsom komt mooi weg. Als hij niet nodig is voor een meerderheid hoeft hij niet akkoord te gaan met zaken waar hij niet achter staat. voor de rest scheelt het dat een partij minder mee onderhandelt.

Wel jammer. Had liever wel een akkoord van de PvdA gezien.
Na verkiezingen had Paars 3 dan met zijn allen een handtekening onder dit akkoord staan, waardoor het niet zomaar teruggedraaid kan worden.

Voor Europa ligt er straks in ieder geval een akkoord.
Na de verkiezingen maar zien hoeveel van de plannen daadwerkelijk doorgevoerd wordt.

Niets staat Samsom straks in de weg om na de verkiezingen dit akkoord in de prullenbak te gooien en een nieuw akkoord te gaan smeden. (als ze in de regering komen natuurlijk)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27
BTW verhogen is inderdaad een verschrikkelijke beslissing wat mij betreft. Het probleem is dat het zeer eenvoudig is en veel geld oplevert, bovendien merken de burgers het niet zo direct vergeleken met het aanpassen van de HRA. Erg aantrekkelijk dus voor politici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-10 22:43
Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:54:
BTW verhogen is inderdaad een verschrikkelijke beslissing wat mij betreft. Het probleem is dat het zeer eenvoudig is en veel geld oplevert, bovendien merken de burgers het niet zo direct vergeleken met het aanpassen van de HRA. Erg aantrekkelijk dus voor politici.
Daarom kiezen ze het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

En het is iets wat iedereen raakt :) De hogere inkomens zelfs meer, want die kopen duurdere spullen :P
Dat moet de "linkse" medemens goed in de oren klinken :+
Ach ik koop toch nooit wat ;)

[ Voor 48% gewijzigd door St@m op 26-04-2012 16:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Moet wel zeggen dat ik blij ben dat het lage tarief buiten schot blijft, wat dat betreft (itt het Catshuisakkoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Dus de BTW op een nieuwbouwhuis gaat omhoog om de belasting op oude huizen te kunnen verlagen? Dubieus!
2% BTW-verhoging komt vrijwel direct neer op 2% inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als ze het wel aan zouden pakken zouden ze het wel melden. Sterker nog, dan zouden ze het als één van de eerste dingen melden lijkt me zo omdat het één van de best mogelijke maatregelen zou zijn qua resultaat op de langere termijn.

Alles wat ze nu naar buiten gebracht hebben is korte-termijn werk wat op lange-termijn niks oplost. Getuigt nu niet echt van langetermijndenken of een structurele visie dit.

Snap overigens wel waarom ze de HRA niet aan willen pakken hoor, het zou ze immers kiezers schelen. Wel jammer dat ook hier dus partijpolitiek weer voor het algemeen belang gaat. Maar toch jammer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:49

Fiber

Beaches are for storming.

De CDA fractie is akkoord. Het eerste schaap is over de dam.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:58:
[...]

Als ze het wel aan zouden pakken zouden ze het wel melden. Sterker nog, dan zouden ze het als één van de eerste dingen melden lijkt me zo omdat het één van de best mogelijke maatregelen zou zijn qua resultaat op de langere termijn.

Alles wat ze nu naar buiten gebracht hebben is korte-termijn werk wat op lange-termijn niks oplost. Getuigt nu niet echt van langetermijndenken of een structurele visie dit.

Snap overigens wel waarom ze de HRA niet aan willen pakken hoor, het zou ze immers kiezers schelen. Wel jammer dat ook hier dus partijpolitiek weer voor het algemeen belang gaat. Maar toch jammer.
Die 3 puntjes die ze nu naar buiten hebben gebracht/zijn gelekt zijn bij elkaar geen 14 miljard. We zullen het wel horen vanavond. Maar je loopt behoorlijk op de mogelijke feiten vooruit met allerlei aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik vermoed zelfs een groter ingreep in de HRA dan die uit het Catshuisakkoord (maar da's niet heel moeilijk :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BTW omhoog gooien getuigt imo van machteloosheid in plaats van gestructureerd beleid. Blijkbaar kunnen de overheidsuitgaven niet omlaag en dus moeten de overheidsinkomsten maar omhoog. En de burger maar betalen. Overal lonen bevroren, geen inflatiecorrecties en dan ook nog de BTW omhoog. De perfecte stimulans voor onze economie als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:02:
Ik vermoed zelfs een groter ingreep in de HRA dan die uit het Catshuisakkoord (maar da's niet heel moeilijk :P )
Zal me niks verbazen ze dat juist niet doen en ergens anders vandaan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Groen Links zou nooit zo enthousiast zijn als er niets met de HRA zou gebeuren.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Juist nu zou de VVD toe kunnen geven op HRA-gebied. Er is voldoende excuus richting de achterban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Reiskostenforfait conform Catshuis-akkoord (1,2 miljard )
Hoe moet ik dit interpreteren? Betekent dat dat 19 cent onbelaste kilometervergoeding gaat verdwijnen?

Zal dat leiden tot meer gebruik van lease auto's? (glazen-bol-vraag, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Fiber schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:03:
Groen Links zou nooit zo enthousiast zijn als er niets met de HRA zou gebeuren.
dan ben ik samen met nederland erg benieuwd, heb er meer a zien zeggen en b zien doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mektheb op 26-04-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dionysos schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:04:
[...]

Hoe moet ik dit interpreteren? Betekent dat dat 19 cent onbelaste kilometervergoeding gaat verdwijnen?
Die 19 cent zouden toch worden verlaagd naar 14 cent? Dacht ik me te herinneren, ben er niet helemaal zeker meer van.
Zal dat leiden tot meer gebruik van lease auto's? (glazen-bol-vraag, maar toch)
Moet de werkgever die wel ter beschikking stellen natuurlijk ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54

Alsof het beperken van de HRA een gunstig effect heeft op de koopkracht van de mensen... In het extreme geval leidt het afschaffen van de HRA tot bijna een verdubbeling van de woonlasten. Qua koopkrachtontwikkeling kun je dan beter wat extra btw hebben.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De VVD is ook akkoord:
VVD-fractie is akkoord. “Ontkomen niet aan lastenverzwaring.” Maar ook veel hervormingen: ontslagrecht en woningmarkt.”
Lijkt me dat er wel iets gaat gebeuren met de HRA.

Overigens, even tussendoor over die heilige 3%.
Dit werd op 1 maart nog gezegd door Stef Blok en Sybrand Van Haersma Buma:
“‘De 3 procent uit Brussel is niet heilig, maar af van die tekorten willen we wel. Drie procent is nog steeds een tekort, het is nog steeds veel te veel. Dat tekort moet weg.”
CDA-fractievoorzitter Sybrand Van Haersma Buma zegt in een reactie: ‘Het belangrijkste is nu om de economie op orde te krijgen.’ De EU-norm van 3 procent is volgens hem slechts een ‘richtsnoer’. De economie moet aan de praat blijven en tegelijkertijd is er ‘een financiële opgave’, zegt Van Haersma Buma. De fractievoorzitter benadrukt dat die twee dingen moeten worden gecombineerd. ‘Hoe precies, gaan we vanaf volgende week bekijken, maar we zijn geen boekhouders. 3 procent als 3 procent is niet heilig’, zegt hij.
Kwam het net tegen en vond het wel opvallend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@argro
Alsof er überhaupt één partij is die dat heeft overwogen voor te stellen. Dat is altijd zo jammer aan de HRA discussie: mensen worden bang gemaakt met spookverhalen terwijl het altijd om geleidelijke aftopping gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
RemcoDelft schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:58:
[...]

Dus de BTW op een nieuwbouwhuis gaat omhoog om de belasting op oude huizen te kunnen verlagen? Dubieus!
2% BTW-verhoging komt vrijwel direct neer op 2% inflatie.
Klopt, ik kan mijn begrotingen weer aanpassen :( VON prijzen zijn altijd inclusief BTW. Ik kan prijzen in deze woningmarkt niet verhogen, dus ga gewoon ~2% onderuit. En ondanks dat blijven ze roeptoeteren dat nieuwbouw noodzakelijk is voor de toekomst.
Aanpassing HRA raakt ook nieuwbouw. Dus we trappen nog een cilinder uit één van onze economische motoren.

Vorig jaar hebben we de verlaging van de OB al betaald met het spaarloon, nu weer met de reiskosten.

Gelukkig is de BTW in Duitsland en Engeland nog wel laag, ga ik daar mijn spulletjes wel afrekenen. De Nederlandse kruideniers gaan de BTW toch 3x afronden, waardoor de stijging hoger wordt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Dat lijkt me wel :), bedoel als het nu of morgen weg is dan staan er een hoop gezinnen voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:05:
[...]

Die 19 cent zouden toch worden verlaagd naar 14 cent? Dacht ik me te herinneren, ben er niet helemaal zeker meer van.

[...]

Moet de werkgever die wel ter beschikking stellen natuurlijk ;)
Die laatste vraag was geheel uit eigen belang. Wg van vriendin twijfelt over lease auto en betaalt nu reiskostenvergoeding. Mogelijk dat deze maatregel de wg alsnog over de streep trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ook D66 akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos

Dionysos

Nec scire fas est omnia

CU ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vier fracties zijn nu akkoord volgens Journaal 24: CDA, VVD, D66 en CU. Alleen GL is nog in beraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 03-10 16:41

EXX

EXtended eXchange

Gaat lekker zo, kunnen we niet gewoon doorregeren op die manier?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
EXX schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:14:
Ja scheeld een hoop gezeik en tijd :P.

Maar de vraag is nu nog wat er allemaal gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik vrees voor de Blankenburgtunnel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06
Ja je kunt er van vinden wat je wil, maar het is wel daadkrachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat is dus net de hele bedoeling, men gáát nu door met regeren, tot de verkiezingen er zijn uiteraard. Beter dan dat men alles stillegt en controversieel gaat verklaren waardoor er niks meer gebeurt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ja, als ze dit tempo volhouden, dan zijn de problemen in het Midden-Oosten binnen een maand opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Goed plan, geen verkiezingen en door met de 'Kunduz coalitie'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:15:
[...]
Ja, als ze dit tempo volhouden, dan zijn de problemen in het Midden-Oosten binnen een maand opgelost :P
daar had al eeuwen terug iets gedaan moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Dit is natuurlijk nooit een lange termijn oplossing. Dat overleeft GL niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Mektheb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:14:
[...]

Ja scheeld een hoop gezeik en tijd :P.

Maar de vraag is nu nog wat er allemaal gaat gebeuren.
Niet bijster veel denk ik. Genoeg om voorlopig alles te regelen en te mikken op die 12 september.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:10:
[...]

Klopt, ik kan mijn begrotingen weer aanpassen :( VON prijzen zijn altijd inclusief BTW. Ik kan prijzen in deze woningmarkt niet verhogen, dus ga gewoon ~2% onderuit. En ondanks dat blijven ze roeptoeteren dat nieuwbouw noodzakelijk is voor de toekomst.
Eigenlijk zou er 6% BTW op woningen moeten zitten. Eerste levensbehoefte en zo.
Maar ja, vergelijk kraanwater: 6% BTW, maar wel een extra belasting er op...

Is het nu zo dat diverse partijen heel snel akkoord gaan om:
A. De PVV dwars te zitten
en
B. Zichzelf opeens als heel belangrijk op de agenda te plaatsen omdat ze opeens iets te zeggen hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 26-04-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RemcoDelft schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:16:
[...]

Eigenlijk zou er 6% BTW op woningen moeten zitten. Eerste levensbehoefte en zo.
Maar ja, vergelijk kraanwater: 6% BTW, maar wel een extra belasting er op...
Op overige energiesoorten zit 19 en straks dus 21% BTW + een wildgroei aan heffingen.

Ze zullen wel roepen dat het tijdelijk is, maar als de euro's binnenstromen, zullen ze er moeilijk afscheid van kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Senor Sjon schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:18:
[...]

Op overige energiesoorten zit 19 en straks dus 21% BTW + een wildgroei aan heffingen.

Ze zullen wel roepen dat het tijdelijk is, maar als de euro's binnenstromen, zullen ze er moeilijk afscheid van kunnen nemen.
Precies en dan kan je het niet meer terug krijgen zoals kwartjes van kok enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:16:
[...]
Is het nu zo dat diverse partijen heel snel akkoord gaan om:
A. De PVV dwars te zitten
en
B. Zichzelf opeens als heel belangrijk op de agenda te plaatsen omdat ze opeens iets te zeggen hebben?
Het lijkt me het laatste, de PVV dwarszitten hoeft op het moment echt niet, dat hebben ze zelf al gedaan door weg te lopen. Je ziet ook dat alle stokpaardjes teruggedraaid worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Ik mag hopen dat er iemand wakker genoeg is om ook het woordje "tijdelijk" in dat akkoord te hebben opgenomen!

@hierboven:
Het kan natuurlijk ook zijn dat partijen als D66, GL en CU gewoon echt belang hechten aan het landsbelang?

[ Voor 35% gewijzigd door sanderb op 26-04-2012 17:22 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Hmmzz.. ben benieuwd wat dit gaat brengen.

Als het veel pijn gaat doen bij 'de burger' zitten we na 12 september met een coalitie SP - PVDA...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
sanderb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:21:
Ik mag hopen dat er iemand wakker genoeg is om ook het woordje "tijdelijk" in dat akkoord te hebben opgenomen!
Tsja, tijdelijk kan een paar maanden zijn, maar 100 jaar is ook tijdelijk ;)

Dat soort dingen zegt niet zoveel, en in de politiek zijn afspraken meestal net zoveel waard als de inkt waarmee ze zijn geschreven, zeker als verkiezingen eenmaal voorbij zijn ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sanderb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:21:

@hierboven:
Het kan natuurlijk ook zijn dat partijen als D66, GL en CU gewoon echt belang hechten aan het landsbelang?
Oh zeker, niet alleen dat, ze hebben op deze manier ook relatief veel macht en kunnen zo aardig wat dingen geregeld krijgen. Dingen waar al jaren moeite voor werd gedaan kunnen ze nu in paar uur tijd erdoorheen krijgen.

Mijn reactie was meer in de trant van 'als ik zou moeten kiezen tussen die twee opties'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Laatst online: 03-10 12:04
Mektheb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:19:
[...]

Precies en dan kan je het niet meer terug krijgen zoals kwartjes van kok enz
Ho! Het kwartje van Kok is allang teruggegeven aan de burger. Zie Wikipedia: Kwartje van Kok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:22:
[...]

Tsja, tijdelijk kan een paar maanden zijn, maar 100 jaar is ook tijdelijk ;)

Dat soort dingen zegt niet zoveel, en in de politiek zijn afspraken meestal net zoveel waard als de inkt waarmee ze zijn geschreven, zeker als verkiezingen eenmaal voorbij zijn ;)
printerinkt is per liter vrij duur anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe Wilders gaat reageren, als-ie dat überhaupt doet.

Zou-ie het lef hebben om het een 'achterkamertjesakkoord' te noemen en de rest te betichten van 'ouderwets regentesk gedrag' als 'slaafjes van de Europese dictators'? :D

Ik denk het niet, maar het zou me niets verbazen :P Calimero-pet op en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
L-VIS schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:25:
[...]

Ho! Het kwartje van Kok is allang teruggegeven aan de burger. Zie Wikipedia: Kwartje van Kok
Vandaar dat benzine hier nu duurder is dan in bijvoorbeeld Engeland, terwijl dat voor die tijd niet het geval was? Wiki is erg creatief met "aantonen" dat het is teruggegeven... Als dat zo was zou dat kwartje er gewoon in een keer afgehaald moeten zijn. Dat is niet gebeurd.
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:25:
[...]
Oh zeker, niet alleen dat, ze hebben op deze manier ook relatief veel macht en kunnen zo aardig wat dingen geregeld krijgen. Dingen waar al jaren moeite voor werd gedaan kunnen ze nu in paar uur tijd erdoorheen krijgen.
Het geeft nu het idee van kleine kinderen met een grote snoeppot waarmee ze hun gang kunnen gaan...
Allemaal graaien uit de zak van de burger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:31:
[...]

Vandaar dat benzine hier nu duurder is dan in bijvoorbeeld Engeland, terwijl dat voor die tijd niet het geval was? Wiki is erg creatief met "aantonen" dat het is teruggegeven... Als dat zo was zou dat kwartje er gewoon in een keer afgehaald moeten zijn. Dat is niet gebeurd.
Toch heeft L-VIS wel degelijk gelijk. Het kwartje van Kok is eind jaren 90 al indirect teruggeven, in de vorm van het enkele jaren niet door laten gaan van geplande accijnsverhoging.

Zonder die bevriezing zou de prijs overigens nog hoger zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 13:09

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Deze mag vast wel even hè? :D

Afbeeldingslocatie: http://www.foksuk.nl/content/formfield_files/formcartoon_8681_19fad607304b0871b9258d40e7ea7804be76a3af.gif

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Interessante opmerking op Twitter:
Als GroenLinks-fractie niet akkoord gaat met Jolande Sap is ze weg.
Dat zal, denk ik, inderdaad het geval zijn.
Op 30 juni is het partijcongres, trouwens.

RemcoDelft schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:31:
[...]
Het geeft nu het idee van kleine kinderen met een grote snoeppot waarmee ze hun gang kunnen gaan...
Allemaal graaien uit de zak van de burger.
lol, had het zo niet gezien, maar bedankt voor jouw perspectief :)

NRC:
De AOW-leeftijd gaat waarschijnlijk volgend jaar al een maand omhoog. Daarover zou overeenstemming zijn bereikt in het principe-akkoord van CDA, VVD, ChristenUnie, D66 en GroenLinks. In de jaren daarna zou de pensioendatum zelfs nog sneller omhoog.

[ Voor 85% gewijzigd door anandus op 26-04-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 13:18

nXXt

Carpe omnia

3 procent in 2013
Hoge BTW-tarief met 2 procent omhoog
Reiskostenforfait conform Catshuis-akkoord (1,2 miljard)
Nullijn ambtenaren, exclusief zorg en exclusief uitkeringen
overdrachtsbelasting op 2 procent
bezunigingen PGB en passend onderwijs worden teruggedraaid
bezuiniging Ontwikkelingssamenwerking (Catshuis) teruggedraaid
AOW: 1 maand omhoog in 2013, daarna een hoger tempo (mogelijk 2 of 3 maanden)
WW-duur: eerste 6 maanden door werkgever betalen
Ontslagrecht: wordt versoepeld, moet nog uitgewerkt worden
Verhoging alcohol-, frisdanken- en tabaksaccijns (ruim 600 miljoen euro)
Bezuiniging van zorg 1 miljard (onbekend verder wordt ingevuld)
De 9-euro-per-recept-regel is geschrapt
Bevriezen van loontabellen (indexeren, rond 1 miljard, 1e schijf, 2e schijf)
BTW op zonnepanelen omlaag (naar 6 procent)
BTW op uitvoerende kunsten omlaag (naar 6 procent)
200 miljoen euro voor natuur
Met de lage btw op zonnepanelen en uitvoerende kunsten, de miljoenen voor natuur en het terugdraaien van €9, ontwikkelingssamenwerking en PGB zal Sap wel een goede beoordeling van de GL-stemmer krijgen :)

[ Voor 10% gewijzigd door nXXt op 26-04-2012 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:17
D-e-n schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:15:
Dit is natuurlijk nooit een lange termijn oplossing. Dat overleeft GL niet.
Eens. Het ligt een beetje aan de plannen/voorstellen maar het kon wel eens politieke zelfmoord zijn als die tegenvallen voor de achterban.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nXXt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:39:
[...]

Met de lage btw op zonnepanelen en uitvoerende kunsten, de miljoenen voor natuur en het terugdraaien van €9, ontwikkelingssamenwerking en PGB zal Sap wel een goede beoordeling van de GL-stemmer krijgen :)
Is dat de definitieve, volledige lijst? Zoja, waar wordt in die lijst dan aan de HRA getornd?

Vind overigens een aantal punten juist erg goed:
Bezuinigen op de zorg vind ik dan weer niet echt slim, net zoals het versoepelen van het ontslagrecht en nog een aantal zaken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Waar wordt er bezuinigd op de zorg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:43:
Heb je eigenlijk wel gelezen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:42:
[...]
Is dat de definitieve, volledige lijst? Zoja, waar wordt in die lijst dan aan de HRA getornd?
Geen idee :P
Bezuinigen op de zorg vind ik dan weer niet echt slim, net zoals het versoepelen van het ontslagrecht en nog een aantal zaken.
Versoepelen ontslagrecht vind ik een goede zaak, de eerste 6 maanden ww laten betalen door de werkgever is daar weer een nuttige demping op en netto levert dit geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Waar komt die lijst eigenlijk vandaan?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:43:
[...]

Heb je eigenlijk wel gelezen?

[...]
Ja, maar daarover heengelezen :X Mea Culpa ;)
nXXt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:43:
[...] de eerste 6 maanden ww laten betalen door de werkgever is daar weer een nuttige demping op en netto levert dit geld op.
Een interssante maatregel inderdaad. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.

[ Voor 41% gewijzigd door anandus op 26-04-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 03-10 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Deze snap ik niet helemaal. Je wordt ontslagen maar je ex-werkgever moet nog wel 6 maand voor jou betalen.
Fijn is dat, je betaald iemand die niets meer voor je doet.
Ik zou iets hebben van "Dan ga ook maar 6 maand kutklusjes voor mij doen GVD".

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Blok heeft aangegeven dat de HRA voor aflossingsvrije hypotheken wordt afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:45:
[...]

Deze snap ik niet helemaal. Je wordt ontslagen maar je ex-werkgever moet nog wel 6 maand voor jou betalen.
Fijn is dat, je betaald iemand die niets meer voor je doet.
Ja, maar je hebt wel het voordeel dat je op deze manier werknemers makkelijker kunt dumpen. Je hoeft maar 6 maanden WW (is toch 70 procent van het laatste loon?) door te betalen, ipv nog jarenlang tegen 100 procent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Dadona schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:44:
Waar komt die lijst eigenlijk vandaan?
RTL Nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

anandus schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:43:
Eigen bijdrage gaat nog verder omhoog. Jammer dat ze toch akkoord zijn gegaan met BTW verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Bezuiniging Ontwikkelingssamenwerking teruggedraaid.
AOW: 1 maand omhoog in 2013, daarna een hoger tempo.
De eerste 6 maanden WW moeten door de werkgever worden betaald.
Ontslagrecht wordt versoepeld, moet nog uitgewerkt worden.
Er komt geen sociaal leenstelsel.
Verhoging alcohol-, frisdanken- en tabaksaccijns (ruim 600 miljoen euro).
Bezuiniging van zorg 1 miljard (onbekend hoe dit wordt ingevuld).
De 9-euro-per-recept-regel is geschrapt.
Hedwigepolder gaat onder water.
3 procent in 2013
Hoge BTW-tarief met 2 procent omhoog
Reiskostenforfait conform Catshuis-akkoord (1,2 miljard)
Nullijn ambtenaren, exclusief zorg en exclusief uitkeringen
overdrachtsbelasting op 2 procent
AOW: 1 maand omhoog in 2013, daarna een hoger tempo (mogelijk 2 of 3 maanden)
Ontslagrecht: wordt versoepeld, moet nog uitgewerkt worden
De 9-euro-per-recept-regel is geschrapt
BTW op zonnepanelen omlaag (naar 6 procent)
BTW op uitvoerende kunsten omlaag (naar 6 procent)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Volgens @fritswester : Hedwigepolder gaat onder water.

[ Voor 34% gewijzigd door anandus op 26-04-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 11:22

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Da's wel weer goed nieuws, men is iig bereid gemaakte afspraken met andere landen na te komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 03-10 20:49

Player1S

Probably out in the dark

Voel me binnen 2 dagen al weer stuk meer thuis in de land :)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
"Nog verder uitwerken " bij de zorg is wel erg slap omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:57
L1nt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:50:
QFT.

Sowieso, als ik dit lijstje zie, dan vraag ik me echt af waarom al die maatregelen eerst nodig leken te zijn voor die 3% :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

D-e-n schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:50:
"Nog verder uitwerken " bij de zorg is wel erg slap omschreven.
Volgens mij moet je dat vooral lezen als een verhoging van het eigen risico, maar is men niet echt zeker hoe dat te verdelen (hoogte, inkomensafhankelijk ja/nee...).

Overigens is het fractieleidersoverleg uitgesteld tot 19:00 (was 17:45) omdat Sap nog aan het overleggen is met de GL-fractie. Blijkbaar ligt het daar iets lastiger, dat zou te maken kunnen hebben met de verkoopbaarheid van de plannen naar de kiezer. GL staat slecht in de peilingen en wil niet als een gedoger afgeschilderd worden, al denk ik dat de gemiddelde GL-kiezer wel inziet dat er stappen zijn genomen tot een vergroening van de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:50:
Zeker waar.

Maar gebeurt er nog iets met de HRA?

Plasterk op Twitter:
En zo gaat de stekker er weer in!
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Cthulhu schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:48:
Hedwigepolder gaat onder water.
[...]
Het zou tijd worden zeg!
Kunnen ze die 200 miljoen gebruiken om die polder opnieuw in te richten met boompjes en beestjes :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Typisch weer. Alle heilige huisjes worden aangepakt behalve het huisje van de VVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:21:
Ik vind dit een gigantische afgang voor Rutte. Ik snap niet hoe hij wekenlang kan aanmodderen met Wilders (zijn eigen keuze natuurlijk, de schuld afschuiven op Wilders werkt niet) terwijl De Jager dit in een paar uur kan oplossen.
Denk je niet dat je wat voorbarig feest aan het vieren bent? Het is helemaal niet duidelijk WAT er precies is opgelost, sterker nog OF er uberhaupt iets is opgelost, want dit moet nog langs de fractie.

Daarnaast ging het Katshuisoverleg over veel meer dan alleen het bereiken van het accooord. Het ging over een accoord dat tevens het minderheidskabinet in stand zou houden. De Jager was hier om tafel met een aantal partijen die over elkaar heen buitelen om hun "verantwoordelijkheidsgevoel" en "betrouwbaarheid" te demonstreren, om daarmee 1.) stemmen te proberen te winnen en 2.) het voor elkaar willen krijgen volgend kabinet aan tafel te worden genodigd om mee te regeren.
Ik ben zeer benieuwd welke principes er in dit proces allemaal gesneuveld zijn.
Mx. Alba schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:39:
Het akkoord ongezien moet ik trouwens wel zeggen dat ik er blij mee ben. Elk akkoord is in crisistijd beter dan geen akkoord...
Disagree. Geen accoord is altijd beter dan een politiek georienteerd slecht accoord.
gambieter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:43:
En dat was ook uitgebreid voorspeld dat Wilders onbetrouwbaar was, dat hoort nu eenmaal bij populisten. En Rutte en Verhagen wisten dat, en toch gingen ze met hem in zee. Dan ben je daar verantwoordelijk voor.
Iets zegt me dat er bijna precies dezelfde tekst had gestaan als Wilders wel overstag was gegaan met het Katshuisaccoord met de sneer - i.p.v. nu naar Rutte - naar de PVV stemmer met iets over kiezersbedrog.

Het is onzin, sterker nog ronduit goedkoop, om Wilders alleen hier de schuld te geven. Ik ben geen fan van de man maar het gebash irriteert me. De standpunten van de PVV waren lang en breed bekend. Als er vervolgens iets moet worden getekend dat aan alle kanten in die standpunten snijd dan kun je 2 dingen doen: de eer aan jezelf houden of je principes inleveren. Dat de meeste regeringsgeile plucheplakkers over het algemeen liever hun principes inleveren mogen bekend zijn.
Dat "principes inleveren" nu door VVD/CDA en de pers gelijk wordt gesteld aan "verantwoordelijkheid nemen" is i.m.h.o. populistisch geblaat - Wilders waardig populistisch geblaat.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:57
D-e-n schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:55:
Typisch weer. Alle heilige huisjes worden aangepakt behalve het huisje van de VVD.
Wel :) :
Het mes gaat in de hypotheekrenteaftrek.
Mensen die een nieuwe hypotheek afsluiten, moeten die in 30 jaar aflossen.
http://www.rtl.nl/(/actue...ls_akkoord_op_een_rij.xml

[ Voor 27% gewijzigd door GENETX op 26-04-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
D-e-n schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:55:
Je ziet toch ook duidelijk de heilige huisjes van de andere partijen weer omhoog getrokken worden..
D66 en GL zijn herkenbaar in dat lijstje, maar vooral aan de maatregelen die eruit gehaald zijn. CU zie ik niet zo duidelijk terug (gelukkig).
Ik neem aan dat je op het HRA huisje doelt? Zonder dat daar iets aan gedaan wordt gaat het geen 14 Miljard opleveren, dus ga er toch maar vanuit dat een aanpassing erin zit.

Toch vraag ik me af wat er nu straks na verkiezingen eigenlijk van dit akkoord over blijft.
Samsom staat er niet achter, en de kans dat die in de regering komt is aanzienlijk. Dit geeft hem alle mogelijkheid om keihard campagne te voeren op de maatregelen in dit noodpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
En terecht aflossingsvrij is echt niet in de haak. ( IMHO x300 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Cheetah schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:00:
[...] populistisch geblaat [...]
Maakt het jou echt uit of je door de kat of de hond gebeten wordt?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Niet online

Alleen de eerste twee schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Moet zeggen dat mijn eerste indruk positief is (binnen de kaders dat het nog steeds een harde bezuiniging is). Ben benieuwd of de partijen dit om kunnen zetten in zetels, met als argument 'we durven moeilijke beslissingen te nemen'. In dat op zicht hoop ik dat de PvdA over zijn schaduw kan stappen en het ondersteunen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
sanderb schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:01:
[...]
CU zie ik niet zo duidelijk terug (gelukkig).
Opvallend inderdaad. Ze zullen vooral een extra 'links' element geweest zijn (wat GL in de kaart gespeeld heeft). Zorg, minima, etc..

Ik moet overigens zeggen dat Arie Slob deze week enorm goed is geweest. In debat, in de media en als fractievoorzitter. Hulde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Grr....herziening...SGP is positief, niet direct een aansluiting.

[ Voor 72% gewijzigd door Dadona op 26-04-2012 18:09 ]

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, het is iig beter dan niets, maar het gaat imho nog lang niet ver genoeg om op langere termijn echt zoden aan de dijk te zetten.

Om te beginnen had er imho een plafond aan de HRA gesteld kunnen worden, dus bijvoorbeeld geen HRA boven de 4 of 5 ton oid. Daar bespaar je al enorm mee (een zeer groot deel van de HRA gaat immers die kant uit).

Daarnaast geleidelijk afbouwen over 30 jaar, elk jaar een deel minder HRA.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foppe-jan
  • Laatst online: 21-10-2024
Ramzzz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:02:
[...]

Maakt het jou echt uit of je door de kat of de hond gebeten wordt?
Huh? een volledige, wmb redelijk inhoudelijke en noncontroversiële, post samenvatten als "Populistisch geblaat"? Is dit de nieuwe redeneerstijl hier?

The new Ultimate Answer to the Ultimate Question of Life, The Universe, and Everything: Debt: The First 5,000 Years

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
ijdod schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:03:
In dat op zicht hoop ik dat de PvdA over zijn schaduw kan stappen en het ondersteunen.
Samsom kan gaan cherrypicken en hieruit een paar pijnlijke punten pakken die hij zal gaan terugdraaien als PvdA gaat regeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:05:
[...]

Nou, het is iig beter dan niets, maar het gaat imho nog lang niet ver genoeg om op langere termijn echt zoden aan de dijk te zetten.
Ja, de HRA is de grote opdracht van het aankomende kabinet.
Het is in ieder geval geen heilig huisje meer.
In principe is dit nog steeds alleen de begroting voor 2013, maar voor sommige dingen (arbeid, wonen, etc.) is er wel een springplank gecreëerd.

Maar uiteindelijk kan na september alles anders worden, dus de echt lange termijnsplannen moeten we dan verwachten.

[ Voor 27% gewijzigd door anandus op 26-04-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beat
  • Niet online
Volgens mij was er toch al een meerderheid om de HRA af te schaffen voor aflossingsvrije hypotheken? Nu lees ik ook dat het alleen over nieuwe hypotheken gaat.

Beetje magertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
wildhagen schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:05:
[...]

Om te beginnen had er imho een plafond aan de HRA gesteld kunnen worden, dus bijvoorbeeld geen HRA boven de 4 of 5 ton oid. Daar bespaar je al enorm mee (een zeer groot deel van de HRA gaat immers die kant uit).

Daarnaast geleidelijk afbouwen over 30 jaar, elk jaar een deel minder HRA.
Inderdaad dat zou nog wat extra binnenhalen en ook helemaal niet misplaatst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

• BTW op zonnepanelen omlaag (naar 6 procent)
  • BTW op uitvoerende kunsten omlaag (naar 6 procent)
Deze twee zijn wel mooi!

Jammer dat er niet meer gebeurt met de HRA, maar beter iets dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
beat schreef op donderdag 26 april 2012 @ 18:08:
Volgens mij was er toch al een meerderheid om de HRA af te schaffen voor aflossingsvrije hypotheken? Nu lees ik dat het alleen over nieuwe hypotheken gaat.

Beetje magertjes.
Als je dat voor bestaande hypotheken ook doet, is in één klap half huizenbezittend Nederland failliet. Dat lijkt me ook niet handig ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zonnepanelen is imo erg mooi inderdaad :).

Gaat 'Er komt geen sociaal leenstelsel.' eigenlijk over de bachelor & master, of enkel de bachelor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Moet bijna een traantje wegpinken om de getoonde solidariteit en eenheid; de politici maken zo duidelijk dat het landsbelang op het moment even op de onderlinge twistpunten voorgaat.

Natuurlijk is er nog onenigheid, maar de tegenstellingen en twisten hadden veel erger/langduriger kunnen zijn. Complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

We moeten iets vinden om de druk altijd zeer hoog te houden bij politici, volgens mij kan er dan veel meer bereikt worden in kortere tijd, wat weer een bezuiniging opzich is!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 22:25

Wom

tweaker2010 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 17:54:
[...]

Het zou tijd worden zeg!
Kunnen ze die 200 miljoen gebruiken om die polder opnieuw in te richten met boompjes en beestjes :z
Uhm, de deltadijk wordt verlegt zodat opnieuw inrichten van de polder niet nodig is. Komt namelijk water te staan waar nu land is. Overigens woon ik zelf in de regio en heb familie in de polders wonen, dus een voorstander kun je me niet noemen. Afspraak is echter afspraak, alleen jammer dat alle voordelen aan de Belgische kant lijken te liggen.

Overigens ben ik zeer benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken, want de gehele polder die onder water wordt gezet ligt een dikke meter hoger dan de omliggende (Belgische) polders.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Pagina: 1 ... 16 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.