Brons schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:21:
Ik vind dit een gigantische afgang voor Rutte. Ik snap niet hoe hij wekenlang kan aanmodderen met Wilders (zijn eigen keuze natuurlijk, de schuld afschuiven op Wilders werkt niet) terwijl De Jager dit in een paar uur kan oplossen.
Denk je niet dat je wat voorbarig feest aan het vieren bent? Het is helemaal niet duidelijk WAT er precies is opgelost, sterker nog OF er uberhaupt iets is opgelost, want dit moet nog langs de fractie.
Daarnaast ging het Katshuisoverleg over veel meer dan alleen het bereiken van het accooord. Het ging over een accoord dat tevens het minderheidskabinet in stand zou houden. De Jager was hier om tafel met een aantal partijen die over elkaar heen buitelen om hun "verantwoordelijkheidsgevoel" en "betrouwbaarheid" te demonstreren, om daarmee 1.) stemmen te proberen te winnen en 2.) het voor elkaar willen krijgen volgend kabinet aan tafel te worden genodigd om mee te regeren.
Ik ben zeer benieuwd welke principes er in dit proces allemaal gesneuveld zijn.
Disagree. Geen accoord is altijd beter dan een politiek georienteerd
slecht accoord.
gambieter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 16:43:
En dat was ook uitgebreid voorspeld dat Wilders onbetrouwbaar was, dat hoort nu eenmaal bij populisten. En Rutte en Verhagen wisten dat, en toch gingen ze met hem in zee. Dan ben je daar verantwoordelijk voor.
Iets zegt me dat er bijna precies dezelfde tekst had gestaan als Wilders wel overstag was gegaan met het Katshuisaccoord met de sneer - i.p.v. nu naar Rutte - naar de PVV stemmer met iets over kiezersbedrog.
Het is onzin, sterker nog ronduit goedkoop, om Wilders alleen hier de schuld te geven. Ik ben geen fan van de man maar het gebash irriteert me. De standpunten van de PVV waren lang en breed bekend. Als er vervolgens iets moet worden getekend dat aan alle kanten in die standpunten snijd dan kun je 2 dingen doen: de eer aan jezelf houden of je principes inleveren. Dat de meeste regeringsgeile plucheplakkers over het algemeen liever hun principes inleveren mogen bekend zijn.
Dat "principes inleveren" nu door VVD/CDA en de pers gelijk wordt gesteld aan "verantwoordelijkheid nemen" is i.m.h.o. populistisch geblaat - Wilders waardig populistisch geblaat.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz