Ik gebruik Opera. Na verschillende brwosers; IE, Firefox, Safari, Chrome kom ik toch steeds terug bij opera. Wellicht omdat ik het gewend ben, maar het voelt alsof Opera sommige dingen beter heeft geimplementeerd:
Waarom ik Opera kies (let op deze features zijn NIET uniek voor opera):
* cross plat-form compatibility (ik gebruik Windows, OSX, Linux, Android) en Opera Link
* Snelheid, al voelt Chrome ook heel snel
* Mouse gestures; Dit is waarschijnlijk gewenning, maar ik vindt ze bij Opera het fijnst. De plugins voor FF en Chrome bieden niet dezelfde kwaliteit vindt ik.
* Opera Turbo (voor de mobiele versie van Opera dan. Op mn desktop gebruik ik het nooit)
* Speeddial. Simpele maar effectieve toevoeging
* Content Blocker (en Adblock via een plugin)
Wat ik mis in Opera t.o.v. IE9 is
- Lage userbase, dus niet alle websites zijn compatible. Bijv. hardware support voor internetbankieren sites. Yahoo Mail heeft het ook lang niet goed gedaan (maar werkt nu gelukkig wel goed). Of de ActiveX content van bijvoorbeeld een windows home server homepagina.
Tot slot heeft Opera een legio features die wat mij betreft eruit mogen; Mail client, Bittorrent, Opera Unite, tabs groeperen doet me ook nog niet zo veel, volgens mij is het dan beter om een nieuw venster te openen.
Uiteindelijk werk ik al heel lang met Opera en switch naar IE wanneer een site niet compatible is.
[
Voor 6% gewijzigd door
Mad_Cow op 10-05-2012 12:57
]