Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
IE9 wa's da? Wij ontwikkelen met name voor ons intranet en de lokale ICT afdeling was heel snel om standaard firefox of chrome te installeren nadat we de interne rekening voor het ondersteunen van IE in onze applicaties daar neer legde (ook intern werkt marktwerking heel goed).

Verder, het draait niet onder Linux dus voor ons niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Jullie vragen erom, dan kunnen jullie het krijgen :). Goed dan. Ik heb het even getest.
  • en de chakra Java engine
    AFAIK heeft IE9 geen Java engine. Ik weet wel dat er een Javascript engine in zit. Slakken en zout enzo gaat niet op, het betreft hier fundamenteel andere technologieën. Sorry, maar get educated. Dit zegt zo ontzettend veel over Microsoft's attitude naar het web toe. Apple, Google, Opera of Mozilla zou een dergelijke fout echt niet maken.
  • Veel vaker updates doen. éénmaal per twee jaar is alsof je jezelf nog in 1990 waant. Chrome en FireFox doen er in dezelfde periode 16. 16!
  • IE9 werkt niet op mijn linux bak. Flauw misschien, maar daardoor neem ik niet eens de moeite om te testen voor IE9. Ik heb nu 9 browsers geinstalleerd, waarom zou ik zoveel moeite doen (VM, aparte windows install, wine, ga maar door) voor een browser dat niet eens werkt op mijn workstations, terwijl ieder andere browser dat wel gewoon lukt? Ik heb succesvol verschillende klanten weten te overtuigen dat ze over moesten stappen op Chrome. Niet omdat ik Chrome zo fantastisch vind (dat vind ik wel), maar omdat ik dan niet met IE(9) hoef te werken.
  • Een tijdje terug heb ik op een collega's workstation SVG op IE7/8/9 getest. Drama. Iirc, geen beeld (gerenderde svg content), en geen foutmeldingen. Maar dit is een beetje stoffig, ik weet het niet meer precies.
  • Hardware acceleration wordt misbruikt voor vendor lockin. EEE all over again, we zijn weer aangeland bij de tweede E. Gaan we weer de kant op dat bepaalde apps alleen werken met IE9? Loftig om de boel te versnellen, maar mijn argwaan is hier zeer groot.
  • Standaarden zijn al een stuk beter geimplementeerd. Maar nog steeds mis ik veel te veel. Beter hadden jullie het Beta2 kunnen dopen. Bijvoorbeeld columns (en de rest van CSS3).
  • Compatibility. :r :N
  • Silverlight. Kappen nou met die DRM troep. Jullie bevuilen het web. Gaan jullie over 5 jaar een website SilverlightCountDown.com opzetten?
  • ClearType. :Y :9 . Microsoft's artikelen over font rendering, en implementatie van subpixel font rendering is zonder enige twijfel de beste in de industrie, al jarenlang (iirc ergens begin 2000 las ik de eerste artikelen, en win2k had CT voor het eerst, correct me if I'm wrong). FireFox komt dichterbij, though. Ook Consolas en de andere Office 2007 fonts zijn van absolute topklasse.
  • JavaScript. Dit is uiteraard inherent aan iedere browser, "an accident of time", maar de wijze van innovatie die IE9/Microsoft nastreeft is gewoon zaad. Zonder blikken of blozen wijzen jullie bijvoorbeeld Google's Dart af, en Opa wordt genegeerd. Ondertussen proberen jullie .NET erdoor te duwen, die onder de patenten zit. Taalstandaarden (C#) verwijzen naar interne Microsoft docs last time I checked, dus dat is ongeschikt als webtaal.
  • "Optimized for IE9". Dit maakt mij flink boos.
  • Chrome, firefox en (in mindere mate) Opera hebben een snellere "feel". IE9 is wel een verschil van dag en nacht met voorgaande versies van IE, kudo's!
  • Geen open bugtracker
  • Geen open source code (of geen OSS zonder een corporate molen en NDA door te gaan)
  • Doc/Docx/Odt. Html5 is the way to go. Jullie hebben de devpower om papiergebaseerde documentformaten te laten verdwijnen en html5 als vervanger te pushen (CSS3 @Media). In plaats daarvan lees ik allemaal berichten dat er standaardisatieclubjes worden gecorrumpeerd.
  • h.264/ogg/oggvorbis/webm. Need I say more?
Kortom, goeie dingen, maar ook zaken die heel wat beter kunnen. Ik ben iemand die eerst stevig naar de fundamenten kijkt, en op basis daarvan beslist. Chrome, en in mindere mate FireFox, en nog mindere mate Opera, maken gehakt van IE9 in mijn vergelijkingstabellen. Zou willen dat dit anders was, omdat ik best fan ben van bepaalde Microsoft tech. Bijvoorbeeld C# en .NET an sich, wat mij keer op keer imponeert (maar ik niet kan gebruiken door patenten/standaarden/geslotenheid bullshit).

Toen ik nog voor jullie werkte kreeg ik als feedback dat ik soms nog wat te "bozig" was. Daar zit wel een kern van waarheid in, en zo kan je deze post wellicht ook lezen. Maar ik bedoel eerlijk te zijn, hoewel dat misschien de nekharen doet oprijzen. Ik zie het echter als een logische consequentie van eerlijkheid. Eerlijkheid > bozigheid :>

[ Voor 8% gewijzigd door Ruudjah op 07-05-2012 20:20 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Mooi lijstje en ik ben het op veel punten met je eens, maar toch nog twee opmerkingen/vragen.
Ruudjah schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:21:
[...]
• Silverlight. Kappen nou met die DRM troep. Jullie bevuilen het web. Gaan jullie over 5 jaar een website SilverlightCountDown.com opzetten?
Laat ze nou net onderhand overal zijn begonnen met Silverlight te vervangen door HTML5/CSS/JS en WinRT. Langzaam zijn ze het dus al aan het uitfaseren.
[...]Ondertussen proberen jullie .NET erdoor te duwen, die onder de patenten zit. Taalstandaarden (C#) verwijzen naar interne Microsoft docs last time I checked, dus dat is ongeschikt als webtaal.[...][/list]
Het .Net framework zit misschien onder de patenten, maar dat heeft Xamarin er niet van weerhouden een open source .Net runtime te ontwikkelen die voldoet aan de standaard ECMA C# specificatie. Dus dat het MS framework zelf vol patenten zit, maakt in deze niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Het .Net framework zit misschien onder de patenten, maar dat heeft Xamarin er niet van weerhouden een open source .Net runtime te ontwikkelen die voldoet aan de standaard ECMA C# specificatie. Dus dat het MS framework zelf vol patenten zit, maakt in deze niet veel uit.
Maar wel voor het web, wat patentvrij moet zijn. Dus kan C#, waar ik absoluut dol op ben, niet als clientside taal worden gebruikt.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Ruudjah schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:57:
[...] Maar wel voor het web, wat patentvrij moet zijn. Dus kan C#, waar ik absoluut dol op ben, niet als clientside taal worden gebruikt.
Het hoeft niet patentvrij te zijn, maar het moet voor iedereen toegankelijk zijn. De C# patenten zijn allemaal FRAND en dus toegankelijk tegen redelijke voorwaarden voor iedereen. Dat moet ook wel anders krijg je het niet ECMA en ISO gestandariseerd. C# als taal is wat dat betreft helemaal veilig om te gebruiken. De problemen komen pas wanneer je de frameworks gaat gebruiken. MS .Net framework zit overduidelijk vol met claims en patenten en ook een aantal zaken in het mono framework zijn wat twijfelachtig, maar echt helemaal niets kan google of enig ander bedrijf ervan weerhouden om C# te implementeren ipv. javascript als DOM manipulator of hoe je dat ook moet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:01:
Wat ik me eigenlijk afvraag is : wat willen de MS-mensen horen?

Ik bedoel qua topic-start verwachtte ik dat je alles kon spuien, maar als ik dan later lees dat het vanuit MS NL gestart is en niet MS-breed, dan vraag ik me af wat een discussie over cleartypes daadwerkelijk voor zin heeft.

Ik verwacht niet echt dat ze direct een knopje aanbrengen omdat een NL-afdeling dat een keer op een forum opgepikt heeft als wens. (dat is simpelweg een max 17 miljoen afzetmarkt vs een chinese 1,6 miljard afzetmarkt als het om spontane suggesties gaat weet ik wel welke gaat winnen)

Oftewel is het een serieuze vraag vanuit het ontwikkelteam van IE (wereldwijd of niet) waardoor het zin heeft om het technisch uit te diepen, of is het slechts een marketing vraag en worden technische suggesties / vragen onderop de stapel gegooid?
Hoi Gomez,

De reden om deze discussie te starten is tweeledig. Wij willen graag een beter beeld krijgen over hoe men over IE en browsers denkt, wat men er van vind en hoe ze gebruikt worden. De info is belangrijk in NL, maar zijn ook waardevol voor het internationale IE development team. Natuurlijk is het geen garantie dat onze wensen direct overgenomen worden, maar er wordt wel serieus naar gekeken en geluisterd en als deze signalen maar vaak genoeg geuit worden zal het in het product opgenomen worden, mits dat mogelijk is.

gr Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Z_God schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Beste Coen Nijkrake.

Is er concrete functionaliteit waar het nu om gaat?
Waarom is het Windows OS beter bij jullie bekend dan andere vrije systemen waar in principe iedereen goed mee bekend kan zijn? Het hele systeem is in dat geval open voor iedereen. Uiteindelijk zou het dan prima mogelijk moeten zijn om dezelfde ervaring te bieden, behalve als er concrete beperkingen zitten in dat andere systeem.

[...]

De relevantie van deze twee pagina's ontgaat mij eerlijk gezegd. Voor zover ik het wel begrijp, zie ik enkel features genoemd worden die ik op mijn systeem al jaren heb.

Groeten,
Z
Ik heb het hier over de pinned site feature van IE9 waarbij je je favoriete sites kunt vastpinnen aan je taakbalk,. Je kunt dan snel bij je favoriete onderdelen van de website komen of snel nieuwsupdates zien zonder de site te openen. Dit is een unieke feature van de IE9 browser en werkt uiteraards alleen als je een geode integratie doet van de browser en het besturingssysteem. De IE9 browser moet integreren met explorer om de sites met extra functionaliteit vast te binden aan de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik gebruik IE9 omdat het gewoon werkt. Ik installeer het ook voor op nieuwe systemen voor een goede OOBE. (Heb minstens een jaar strict Chrome gebruikt dus dat ik daar nu vanaf gestapt ben zegt genoeg) Verder als ik alle pluspunten uit deze thread zou herhalen, zou niets toevoegen.
Dus kort: IE9 omdat ik er alles wat ik wil er mee KAN.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:03:
[...]

Ik heb het hier over de pinned site feature van IE9 waarbij je je favoriete sites kunt vastpinnen aan je taakbalk,. Je kunt dan snel bij je favoriete onderdelen van de website komen of snel nieuwsupdates zien zonder de site te openen. Dit is een unieke feature van de IE9 browser en werkt uiteraards alleen als je een geode integratie doet van de browser en het besturingssysteem. De IE9 browser moet integreren met explorer om de sites met extra functionaliteit vast te binden aan de taakbalk.
Wil jij dan wel even inhoudelijk hierop reageren? :
http://answers.microsoft....6d-4fe5-b2cc-07581407d29c

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Stranger__NL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:16:
- Outlook webmail (doet het nog niet goed in Chrome).
Oude versie zeker? Ik gebruik met volle tevredenheid elke dag OWA 2010 in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik vroeg me net hetzelfde af inderdaad. Ik dacht dat het niet zomaar was toegestaan, om dit soort features alleen voor jezelf te houden.
Maar waarom niet die feature uitschakelen op een oud OS? Waarom niet gewoon de hele browser loskoppelen van het OS, zoals andere browsers. Was dit al niet verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinietje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 08:24
IE 9 gebruik ik niet vaak, meestal Chrome,

maar die hele active-x mag van mij weg. Weg brouwser plugins (geld overigens voor allen), gewoon HTML5, een taal, geen plugins.

veroorzaakt zo vaak alleen maar problemen, net als toolbars. Weg ermee.

Op de mobiel gebruik ik wel IE (wp7.5), draaid allemaal vlotjes.

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrelborst
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-07 21:48
Vroeger wisselde ik ongeveer per half jaar van browser. Dit was dan meestal tussen firefox en IE. Ik heb een tijdje ook safari geprobeerd maar in windows is dit toch niet mijn ideale browser. Vanaf het moment dat chrome uit kwam was ik in het begin een beetje terughoudend, met het idee dat google veel informatie bij houdt over het gebruik (en je dus niet weet wat ze daar mee doen). Uiteindelijk ben ik toch chrome gaan gebruiken en eigenlijk nooit meer terug gegaan naar een van de andere browsers. Van firefox is het mooi dat je dingen als javascipt en dergelijke allemaal uit kan schakelen, maar als je veel websites bezoekt wordt dit uiteindelijk gewoonweg irritant.
In chrome zit ook een mooie functie om de broncode te bekijken waarbij de code verspringt naar waar je de muis op dat moment houdt. Verder is chrome razendsnel, je kunt er allemaal apps voor downloaden, iets waar de andere browsers naar mijn idee in tekort schieten.
IE9 is een mooie browser, maar qua gebruiksgemak vind ik het eigenlijk helemaal niks. Ik heb bij IE altijd het idee dat het een beetje te log en te zwaar is, ongeacht de computer waar het op draait. Zolang chrome de snelste browser blijft zal ik deze blijven gebruiken, maar er zal een moment komen waarop een andere browser weer bepaalde functionaliteiten gaat bieden waardoor ik weer overstap. Tot dat moment: Chrome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:19:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens :)
Fijn, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Tevens, als er wat gaat veranderen aan dit scherm, zien we dat dan als update of pas in een major release?
Barryvdh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:18:
[...]

Ik vroeg me net hetzelfde af inderdaad. Ik dacht dat het niet zomaar was toegestaan, om dit soort features alleen voor jezelf te houden.
Maar waarom niet die feature uitschakelen op een oud OS? Waarom niet gewoon de hele browser loskoppelen van het OS, zoals andere browsers. Was dit al niet verplicht?
Ik heb twee keer een aanzet gemaakt naar dit onderwerp omdat ik graag meer wil weten hierover. Monocompatibiliteit en zo'n diep genestelde integratie lijkt een overkill aan beperkingen voor een feature die volgens mij niet heel veel gebruikt wordt, daar zit vast iets achter. Ik weet dat Opera deze feature heeft (ik gebruik het echter niet), en dat is ook een standalone browser.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
IE9 Heeft voor mij nog steeds het probleem dat het traag is met opstarten. Ook het klikken op de 'stop' knop moet gewoon stoppen wanneer ik erop klik, niet nadat de laadactie is uitgevoerd. Wat wel een groot voordeel is van IE t.o.v. is de rendering speed, scrollen, schuiven e.d. gaan bij IE9 erg rap en dat is dan wel weer fijn. Ikzelf gebruik voornamelijk Opera, Firefox en Chrome. IE wordt voornamelijk gebruikt om te testen en voor zaken waarin bepaalde ActiveX plugins nog gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als website programmeur moet je natuurlijk wel internet explorer 9 hebben. Ik draai nog steeds IE6, IE7 en IE9. IE6 ben ik rustig aan het uitfaseren bij mijn klanten. Zelf ben heb ik een hele lange tijd Firefox gebruikt, door middel van de verscheidene plugins die verkrijgbaar zijn om je website mee te scannen naar fouten, bugs en security lekken, Sinds begin december vorig jaar gebruik ik zelf Chrome. Dit komt omdat Chrome sneller is dan de meeste browsers.

Maar genoeg over andere browsers, het gaat hier om IE9.

IE 9 is een redelijke snelle browser, met veel mogelijkheden. Toch zou ik graag nog wat verbeteringen zien, zoals het Element Inspecteren van Chrome, en natuurlijk de plugin mogelijkheid van firefox zou ook een grote plus zijn. Ook kan het GUI nog wel wat verandering gebruiken, het ziet er nu zo plain uit. Introduceer themes, baseer IE op de geinstalleerde theme van Windows. Verder gebruik ik IE9 gewoon te weinig om er nog iets over te zeggen, maar Microsoft, jullie gaan de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik ken dus echt NIEMAND die dat gebruikt incl. een heleboel IE9 users die geen zin hebben in een andere browser !!

Af en toe heb je ook een reclame daarover hier op T.net waarbij ik elke keer :F neigingen krijg als ik de site bezoek met een non-IE browser...
mobstaa schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:59:
- het handige gebruik van de adresbalk + google search bar combinatie vind ik ideaal
- dus als ik naar Tweakers.net wil alleen maar een "T" of "Te" hoef in te voeren en vervolgens op enter te drukken en ik ben in een mum van tijd op die website.
- dat er word gevraagd of u uw wachtwoord opgeslagen wilt hebben. dat komt heel handig uit bij veel websites omdat er nog altijd websites zijn die geen "onthoud mij" checkbox aanwezig hebben op hun website
- verder ziet de Chrome browser er lekker minimalistisch uit op het eerste gezicht dus niet veel toeters en bellen die de gebruiker kunnen verwarren.
- Ook vraagt Chrome om het vertalen van websites, dus al kom je op een vreemde website dan komt Chrome meteen aanzetten met een vertaalde tekst(indien u daar interesse in heeft) en die geeft u dan een volledig vertaalde website die qua spelling in de loop der jaren sterk verbeterd is en zorgt voor een goed passend geheel.
Grappig... allemaal dingen waar ik een hekel aan heb als ik achter een PC met Chrome zit of al mogelijk zijn in andere browsers en ik dus meteen na installatie uitschakel :D

Trouwens als ik snel naar Tweakers wil dan maak ik een Bookmark aan met T als shortcut en hou ik mijn cache lekker leeg ;)

/EDIT :
Propane schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
Aangenaam, ik ben Propane. Zo, nu ken je iemand die Pinned Sites gebruikt :P.

Erg handig, vooral als de website goed van de jumplist gebruik maakt. Met pinned sites heb ik bijvoorbeeld m'n Hotmail naar de taakbalk gesleept. Eén icoon, maar wel direct in de jumplist shortcuts naar m'n inbox, kalender, contacten en Skydrive. Voor mijn gebruik ideaal.
LOL _O_

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 09-05-2012 16:09 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:45:
[...]

Ik ken dus echt NIEMAND die dat gebruikt incl. een heleboel IE9 users die geen zin hebben in een andere browser !!

Erg handig, vooral als de website goed van de jumplist gebruik maakt. Met pinned sites heb ik bijvoorbeeld m'n Hotmail naar de taakbalk gesleept. Eén icoon, maar wel direct in de jumplist shortcuts naar m'n inbox, kalender, contacten en Skydrive. Voor mijn gebruik ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Propane schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
[...]
[...]
Mijn hele taskbar staat vol met pinned sites. Tot op het punt dat er een scrollbalk in de taskbar komt als ik twee programma's open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_God
  • Laatst online: 30-08 19:59
[...]

Ok, ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik neem aan dat het wel uniek is. Maar dan blijft mijn vraag, waarom geen andere platforms? Dit ook makkelijk te integreren met bijvoorbeeld Plasma in KDE, kwestie van een eigen Plasmoid toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commjoenie2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 19:43
Daar ik (helaas) standaard met een Mac werk, gebruik ik IE9 nauwelijks, daar dit vereist dat ik een VM start of ik moet gaan werken met Wine en dan alsnog een half-bakken resultaat krijg. Ik gebruik Google Chrome voor persoonlijke dingen & ik gebruik Firefox voor development (ivm het genot van FireBug) en voor onderzoek (proxy instellingen zijn daar het gemakkelijkste in te stellen zodat ik snel kan connecten met libaries om de juiste papers te kunnen downloaden).
Het liefst gebruik ik Chrome ivm de snelheid.
Safari gebruik ik eigenlijk nooit. Deze browser heb ik alleen maar om te kijken of een pagina goed geladen wordt (en met dezelfde reden start ik IE9 in een VM) en bezoekers/vrienden kunnen die browser gebruiken als ze even wat op internet willen zoeken. Eigenlijk vind ik het ontbreken van IE9 voor het Mac platform wel een gemis. Want ik vind IE9 wel ok, ondanks dat het zich niet volledig aan de webstandaarden houdt en niet alles op een juiste manier rendered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32

Qwerty-273

Meukposter

Ik gebruik eigenlijk een mix van browsers. Op de werkplek IE8 en FF aangezien deze als standaard IT uitrusting geinstalleerd zijn. IE8 staat als standaard en FF is redelijk log in mijn beleving op dit systeem - plus dat verschillende intranetpagina's IE-only zijn volgens de beschrijvingen.
Thuis gebruik ik een mix van IE9 en Opera, waarbij het net op het gevoel gaat welke ik kies (en bij een issue in een van de twee, even overstap op de andere - bijvoorbeeld dat een onderdeel op een website niet correct werkt of dat bij het kopieren van tekst een deel van de opmaak wegvalt zoals bullets etc.). Verder voel ik niet veel verschil tussen de twee. Wat wel lekker is van IE9 is het vrijelijk verslepen van tabs, en dat je ze dus ook los kan slepen naar een nieuw window. Dit mis ik wel in IE8.
Voorheen was ik een trouwe K-Meleon gebruiker, voornamelijk vanwege de snelheid op wat oudere systemen en een lekkere browse omgeving met tabs etc. Alleen de ontwikkeling is daar over de laatste jaren heen behoorlijk achtergebleven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik gebruik Opera. Na verschillende brwosers; IE, Firefox, Safari, Chrome kom ik toch steeds terug bij opera. Wellicht omdat ik het gewend ben, maar het voelt alsof Opera sommige dingen beter heeft geimplementeerd:

Waarom ik Opera kies (let op deze features zijn NIET uniek voor opera):
* cross plat-form compatibility (ik gebruik Windows, OSX, Linux, Android) en Opera Link
* Snelheid, al voelt Chrome ook heel snel
* Mouse gestures; Dit is waarschijnlijk gewenning, maar ik vindt ze bij Opera het fijnst. De plugins voor FF en Chrome bieden niet dezelfde kwaliteit vindt ik.
* Opera Turbo (voor de mobiele versie van Opera dan. Op mn desktop gebruik ik het nooit)
* Speeddial. Simpele maar effectieve toevoeging
* Content Blocker (en Adblock via een plugin)

Wat ik mis in Opera t.o.v. IE9 is
- Lage userbase, dus niet alle websites zijn compatible. Bijv. hardware support voor internetbankieren sites. Yahoo Mail heeft het ook lang niet goed gedaan (maar werkt nu gelukkig wel goed). Of de ActiveX content van bijvoorbeeld een windows home server homepagina.

Tot slot heeft Opera een legio features die wat mij betreft eruit mogen; Mail client, Bittorrent, Opera Unite, tabs groeperen doet me ook nog niet zo veel, volgens mij is het dan beter om een nieuw venster te openen.

Uiteindelijk werk ik al heel lang met Opera en switch naar IE wanneer een site niet compatible is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Cow op 10-05-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Iets wat ik vervelend vind van IE9 is het sessie beheer. I.p.v. dat elke tab/window z'n eigen sessie lijst bij houdt wordt dit nog steeds global voor alle opgestarte tabs/windows.

Voorbeeld: Wanneer je inlogt op een site, dit scherm sluit, een nieuwe opent en je gaat weer naar de site terug. Als je nog een ander IE9 scherm open had, ben je automatisch ingelogd. Had je geen andere schermen meer (deze gesloten voordat je een nieuwe opstart), dan moet je opnieuw inloggen.

Op het werk adviseren wij gebruikers dan ook bij problemen altijd ALLE IE9 tabs/windows te sluiten.

(weet niet of dit al eens is genoemd, was te lui alle berichten door te lezen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Ik gebruik twee browser op mijn laptop: Internet Explorer en Firefox.
Firefox gebruik ik thuis om te surfen. Het mooie van Firefox zijn de talloze add-ons die je ervoor kunt vinden. Waar ik niet zonder kan is een fatsoenlijke twitter add-on, in mijn geval Echofon. Daarnaast heb ik een ad blocker, GreaseMonkey, ReadItLater en nog wat plugins geïnstalleerd.
Wanneer ik met mijn laptop op school zit gebruik ik Internet Explorer. Deze browser vind ik eigenlijk prettiger werken, ik heb de plugins ook niet nodig wanneer ik voor school bezig ben. Het leidt alleen maar af als ik allemaal twitter berichten binnen krijg op dat moment :P
Het liefst zou ik altijd Internet Explorer gebruiken, maar thuis kan ik niet zonder de plugins, verder vindt ik het een super browser die erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Miesepies schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:43:
Iets wat ik vervelend vind van IE9 is het sessie beheer. I.p.v. dat elke tab/window z'n eigen sessie lijst bij houdt wordt dit nog steeds global voor alle opgestarte tabs/windows.

Voorbeeld: Wanneer je inlogt op een site, dit scherm sluit, een nieuwe opent en je gaat weer naar de site terug. Als je nog een ander IE9 scherm open had, ben je automatisch ingelogd. Had je geen andere schermen meer (deze gesloten voordat je een nieuwe opstart), dan moet je opnieuw inloggen.

Op het werk adviseren wij gebruikers dan ook bij problemen altijd ALLE IE9 tabs/windows te sluiten.

(weet niet of dit al eens is genoemd, was te lui alle berichten door te lezen :P)
Dat is niet alleen een 'nadeel' van IE9. Andere browsers, zoals Chrome en Firefox, doen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
TERW_DAN schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Het zou echt geweldig zijn als het uit kan, dan zou IE echt weer een goed alternatief zijn op Opera (hoewel die me inmiddels zo goed bevalt, dat de komende IE echt heel goed moet zijn wil ik weer overstappen).
Je bent nogal cynisch, maar je hebt wel gelijk dat je een probleem constateert met AA op huidige schermen. Het probleem is alleen in feite niet anti-aliasing (iets wat heel natuurlijk en verstandig is) maar de lage resolutie van al onze schermen. Met een resolutie van circa 300dpi zou anti-aliasing veel minder aanwezig zijn. Nu is anti-aliasing bijvoorbeeld echt noodzakelijk om tekst van 6pt leesbaar te maken, met hogere resoluties niet meer. De voordelen van anti-aliasing komen bovendrijven bij hogere resoluties, zoals perfecte kerning.

De nieuwe iPad is waarschijnlijk het beste voorbeeld van hoe het "beter" kan, die kant moeten we met alle schermen op.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 10-05-2012 15:55 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:54:

Tot slot heeft Opera een legio features die wat mij betreft eruit mogen; Mail client, Bittorrent, Opera Unite, tabs groeperen doet me ook nog niet zo veel, volgens mij is het dan beter om een nieuw venster te openen.
als je mij vraagt is dat juist er handig; een ingebouwde mailclient. en ook tabs groeperen kan er handig zijn met een stuk of 40 tabs open (een reden waarom ik niet met IE werk).

de rest vindt ik zelf ook onzin.

ik ben het vorderest wel met je pluspunten van opera eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:58:
[...]

als je mij vraagt is dat juist er handig; een ingebouwde mailclient. en ook tabs groeperen kan er handig zijn met een stuk of 40 tabs open (een reden waarom ik niet met IE werk).

de rest vindt ik zelf ook onzin.

ik ben het vorderest wel met je pluspunten van opera eens.
Kwestie van persoonlijke preferenties. Ik gebruik zelf Opera met de volgende functies: Browsen, IRC, E-Mail, Torrents (legaal verkregen materiaal zoals grote disk images), en ik gebruik zelfs af en toe Opera Unite. Ik geef toe dat het laatste een beetje bekend staat als 'wildgroei' feature, maar ondanks dat heeft het z'n nut wel een aantal keer bewezen, vooral in combinatie met IRC. Niet alles wordt inderdaad gebruikt, maar het is wel fijn dat het bestaat voor de gebruikers die het wél willen hebben. Opera is altijd een beetje een verzameling geweest in tegenstelling tot andere standalone browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07-2016
Ik ben toevallig net google Chrome weer even helemaal zat, en probeer weer even wat andere browsers uit.
De internet explorer interface is in ieder geval een stuk netter geworden, maar ik denk dat ik de integratie met gmail van chrome wel weer ga missen. Sowieso is Chrome erg lekker wanneer het niet crasht.

Voorzover lijkt internet explorer bij mij te winnen op het gebied van stabiliteit.
Firefox heeft inmiddels al 1 youtube-crash kunnen noteren, en internet explorer nog niet. (Chrome deed er 3 per dag oid)

Ik zie hier al wat mensen die van Chrome naar IE stapten,
ben zelf wel benieuwd welke browser mij nu geadviseerd zou worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Valki schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:12:
Ik zie hier al wat mensen die van Chrome naar IE stapten,
ben zelf wel benieuwd welke browser mij nu geadviseerd zou worden? :P
Je systeem checken incl. drivers en dergelijke lijkt me verstandiger... welke browser ik ook pak ik heb geen crashes !! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valki
nero355 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Je systeem checken incl. drivers en dergelijke lijkt me verstandiger... welke browser ik ook pak ik heb geen crashes !! :)
Ik heb mijn systeem een tijdje terug nog gechecked, bite voor bite, met wat ze vroeger een format c noemden ;)

Chrome trok zich daar weinig van aan, echter, het heeft iets met de computer te maken denk ik.
Op mijn werk spreek ik ook mensen die ofwel constant en altijd ellende hebben met Chrome, ofwel die nooit een probleem hebben. Wat de precieze oorzaak dan is maakt mij niet uit, maar als andere browsers onder dezelfde omstandigheden prima werken dan ligt het aan chrome.

Safari heb ik ook een tijd gebruikt, maar die heeft een aantal knoppen omgedraaid t.o.v. andere browsers, en wil mijn hotmail wachtwoord niet onthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ook al zal het waarschijnlijk ondersneeuwen in de gigantische berg reacties (jullie zullen hier wel een dagtaak aan hebben :P) zal ik mijn twee centen ook nog even in de bus gooien.

Ik gebruik zowel IE, Opera als Firefox. Maarrrr ik ben geen webdeveloper. Rara hoe kan dat.

Simpel. Iedere browser heeft zijn sterke en zwakke kanten, en daarom zijn er verschillende doelen waar ik ze voor gebruik.

Om te beginnen is IE niet mijn standaard surfunit, maar staat hij sinds enige tijd wel als default browser ingesteld. De redenen hiervoor zijn:
  • als een programma een website opent (bijv. na installatie, na een update check, of als helpfunctie), dan heb ik er geen trek in dat ik uren moet wachten totdat Firefox is opgestart. IE start samen met Opera 12 het snelste op bij mij - op al mijn systemen. Opera 12 is duidelijk sneller, maar dat als default browser instellen is geen goed idee omdat er nog veeeeel te veel bugs in zitten.
  • ik gebruik Mesh en SkyDrive. Voor Hotmail is er de HotmailInIE tool, maar die is er niet voor Mesh. Een andere browser dan IE als default betekent dus dat je weer je paswoord enzo in moet tikken
  • alles werkt in principe in IE omdat het de defacto standaard is voor (grote) websites.
  • Paswoordsynchronisatie heb ik niet nodig omdat ik KeePass in Dropbox gebruik.
IE gebruik ik daarnaast standaard voor de volgende dingen:
  • Alles wat met media te maken heeft, vooral Silverlight natuurlijk zoals RTL Gemist (lekker plat voetbal international kijken vanuit Berlijn; heerlijk!)
  • Dingen die zeker moeten werken (alternatief Opera, maar die laat toch wat probleempjes zien omdat 12 écht nog niet af is) zoals vakantie en ticket bookings.
  • Het bezoeken van Outlook Webmail en Hotmail/SkyDrive, omdat het simpelweg daarvoor geoptimaliseerd is.
  • Het verzamelen van internetbronnen, bijvoorbeeld voor studieprojecten e.d., door ze te converteren met Adobe Acrobat. Dit werkt bij mij alleen in IE x86 betrouwbaar.
Mijn dagelijkse browser voor een beetje rondsurfen is tegenwoordig Opera 12, sinds zij met een x64 gekomen zijn:
  • Opera start vliegensvlug op, heeft een uiterst responsieve interface, gebruikt relatief weinig resources en werkt in het algemeen gewoon heel vloeiend.
  • Opera is over de hele linie übersnel.
  • Omdat ik een Nokia heb gebruik ik Opera Mobile, zodat ik makkelijk bookmarks kan uitwisselen.
  • Opera heeft basic AddOn functionaliteit in NotScripts, Ghostery en AdBlock. Helaas niet zo powerful en configureerbaar als FF.
Voor wat al het andere internetgebruik gebruik ik sinds jaar en dag Firefox - sinds enkele maanden PaleMoon - in x64 uitvoering:
  • FF/PM heeft de krachtigste AddOns van allemaal in de vorm van o.a. FlashBlock, (vooral) NoScript, AdBlockPlus (gebruik ik niet alleen om irritante reclame weg te halen, maar ook om vervelende of smerige plaatjes te verwijderen bijvoorbeeld), HTTPS Everywhere en FlashGet. Voorheen ook Ghostery, maar die zorgde voor teveel problemen (bijvoorbeeld normale functionele applets zoals Intern.bankieren van de ABN).
  • Nadeel van die grote customisability is dat sommige sites helemaal niet meer werken - zelfs niet als ik alle plugins uitzet voor de betreffende website. Dat kom ik de laatste tijd steeds vaker tegen. Daarom is IE of Opera mijn fallback - meestal IE omdat ik dan vrijwel zeker kan zijn dat het werkt.
Nadelen aan de browsers zijn er pertinent ook.
Bij IE maken mij de volgende dingen krankjorum:
  • Ik kan IE alleen fatsoenlijk gebruiken als ik geen homepage instel, d.w.z. about:blank. Doe ik wel een homepage, dan moet ik eerst wachten tot die geladen is, of ik tik iets in de adresbalk omdat ik sneller ben met tikken dan IE met laden, en IE besluit dat te verwijderen in favour of de homepage. Dit gedrag bij startup is ettelijke gradaties van irritant!
  • Sinds ik heb uitgevonden dat ik Ctrl kan gebruiken bij het openen in een nieuwe tab gebruik ik dat standaard. Bijvoorbeeld om op een nieuwssite alle berichten die ik wil lezen achter elkaar te openen in tabs die ik dan kan sluiten als ik ze gelezen heb. Bij IE kan ik het vergeten achter elkaar op die linkjes te klikken - dan opent ie maar de helft omdat hij niet meekrijgt dat ik net op een link heb geklikt. Ik moet wachten totdat IE klaar genoeg is met het laden van de pagina, voordat ik een volgende link aan kan klikken. Ook dit is vele gradaties van irritant omdat de interface gewoon niet klopt. Dit gebeurt met FF en Opera niet.
  • Niet zo customisable als FF en Opera.
  • Het instellen van een andere default zoekmachine is een crime.
Bij FF/PM valt te melden dat het übertraag opstart (zelfs met een volledig schoon profiel) op al mijn computers - zeker in vergelijking met Opera en IE.
Opera12 heeft weer als nadeel dat het zich af en toe heel erg vreemd gedraagt.

Verdere dingen die ik aangenaam vind aan IE:
  • De autocomplete in de adresbalk werkt lekker (Opera heeft dit ook)
  • Net zo snel als andere browsers
  • Synchronisatie middels Mesh (hoop dat dit ook in de nieuwe SkyDrive app geimplementeerd gaat worden, dan hoef ik Mesh niet meer te gebruiken)
  • Wat vooral Opera goed doet, maar bij IE ook aanwezig is, alhoewel nog voor verbetering vatbaar: de thumbnails van vaak of laatst bezochte sites. Die functie zou ik graag uitgebreid en beter instelbaar zien.
Ik heb een tijdje Chrome gebruikt omdat ik de trage onresponsieve interface van FF zat was, maar eigenlijk heb ik liever geen producten van Google omdat ik ze voor geen meter vertrouw en omdat ik het niet eens ben met veel manieren van implementatie (vooral die updatefunctie die tot in de wortels van het besturingssysteem zitten vind ik onacceptabel). Daar komt die grap met de uitvoering vanuit de user folder nog eens bij. Gelukkig kwam ik toen PaleMoon tegen, en dat functioneert al stukken beter dan de standaard FF. Nu met Opera en PM heb ik helemaal geen noodzaak meer om Chrome te gebruiken. Doe ik alleen nog op écht trage computers.

[ Voor 10% gewijzigd door Buggle op 13-05-2012 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:40

Eagle Creek

Breathing security

Ik wil best een zinnig bericht hier plaatsen, maar als ik dat dan op een constructieve manier doe, gebeurt er dan ook wat mee?

Ik snap dat Microsoft niet opeens zijn browser omgooit doordat ik hier wat bla bla neerzet, maar ik heb best een aantal puntjes in de browser die ik graag opgepakt zie worden. Kijkt Microsoft serieus naar deze berichten? Wordt dit echt doorgegeven aan een dev team? Of is dit topic een soort PR-plekje en onderlinge discussie (ook prima hoor)?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Ja soort van, zie het bericht hieronder ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:37:
[...]Hoi Gomez,

De reden om deze discussie te starten is tweeledig. Wij willen graag een beter beeld krijgen over hoe men over IE en browsers denkt, wat men er van vind en hoe ze gebruikt worden. De info is belangrijk in NL, maar zijn ook waardevol voor het internationale IE development team. Natuurlijk is het geen garantie dat onze wensen direct overgenomen worden, maar er wordt wel serieus naar gekeken en geluisterd en als deze signalen maar vaak genoeg geuit worden zal het in het product opgenomen worden, mits dat mogelijk is.

gr Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Chrome ftw. FireFox en IE9 hangen vaak eventjes, net ff irritant, dat heb ik nooit in chrome, chrome start ook altijd sneller op. Daarbij syncen al mijn bookmarks van windows op mijn werk tot osX (mbp) en Linux (netbook en server) thuis, ideaal.

FF gebruik ik als ik TOR gebruik.

FF gebruik ik ook met foxy proxy omdat chrome en IE de proxy instellingen van het OS gebruiken en foxy proxy zijn eigen instellingen. Ik tunnel via SSH mijn gebrows naar huis vanaf t werk, je weet maar nooit wie mee kijkt.

[ Voor 34% gewijzigd door teek2 op 12-05-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:52
ik ben zelf een grote fan van firefox ik gebruik ie9 nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Ik gebruik nu IE8 icm Google ChromeFrame. Dit omdat ik de downloadmanager in IE9 verschrikkelijk vind.

IE9 zou voor mij een stuk aantrekkelijker worden als er de optie is de nieuwe downloadmanager uit te zetten en op de 'oude' manier te downloaden.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Leuk topic! Achter elkaar bashen heeft in mijn ogen geen zin, dit is een ideaal moment om op een normale manier en effectieve manier feedback te geven aan Microsoft (zowel als developer, maar ook als consument) zodat ze dit kunnen meenemen in de verdere ontwikkeling IE.
Als webdeveloper gebruik ik dagelijks IE 7, 8 en 9, Chrome, Safari en Firefox naast elkaar (af en toe Opera). Ik heb geen voorkeur, waarom niet? Op deze manier krijg ik geen bepaalde tunnelvisie, steeds als ik een nieuwe surfsessie start open ik een random browser. Dit kan dus IE zijn maar ook FF.

Ik moet toegeven, het verschil tussen IE8 en IE9 vind ik enorm.
IE 6 heeft voor een revolutie gezorgd, een stabiele en snelle browser met goede rendereigenschappen. Laten we eerlijk zeggen, wie is er met deze browser niet groot geworden?

Toen ik hoorde dat IE 9 uitkwam was ik benieuwd of Microsoft zichzelf opnieuw kon uitvinden. Uitblinken in stabiliteit, veilig en voorbereid op de toekomst (html5). En ja het is de beste browser van Microsoft op dit moment. De JS engine is lekker snel (soms sneller dan Chrome) en de tabfunctionaliteit werkt zeer fijn. Maar het kan nog beter:
  • Het klikt raar, maar het zou fijn als IE 9 ook zou uitkomen op Mac OS X. Developers moeten nu steeds virtualboxen of extra tools installeren om een browser van IE te installeren. Een "normale" installatie van IE 9 op OS X zou fantastisch zijn. Office for Mac is er ook, dus why not?
  • Error logs graag uitgebreider. Ook beter "leesbaar" maken voor minder ervaren developers.
Ik kijk uit naar versie 10.

[ Voor 8% gewijzigd door jzoin2 op 13-05-2012 18:33 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het kort houden. Om te beginnen ik heb IE in Windows uitgezet om de reden dat ik altijd maar 1 browser gebruik. Sinds kort ben ik ook afgestapt FireFox omdat daar teveel bugs in zaten. Ik gebruik dus nu ook alleen nog maar de Chrome browser voor zowel Linux als Windows.

Na het lezen van deze berichten hierboven lijkt het mij dat sommige mensen echt fan zijn van IE en andere juist helemaal niet.

Mijn mening is dat het zal heust geen slechtte browser zijn maar ik gebruik hem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen hier heeft IE een zeer slechte naam bij me, gezien mijn web development activiteiten. IE heeft een negatieve invloed gehad op mij als persoon (frustratie van tijd verspillen aan oude IE versies), op veel bedrijven en op de ontwikkeling van het web in het geheel. De pijn zit diep en is niet zomaar vergeten.

Dat gezegd hebbende, moet erkend worden dat men in ieder geval enigzins de juiste richting opgaat, vanaf IE8 en nu IE9. Maar we zijn er nog lang niet. Waar IE9 nu een redelijke browser is, is ook deze alweer door de tijd ingehaald. Aangezien Microsoft nog steeds geen auto update policy heeft betekent dit dat web developers voor IE9 nog jarenlang voorzieningen moet treffen, en zo zal het bij IE10 ook zijn.

Verder herinner ik me nog uit een blog post omtrent de lancering van IE9 dat Microsoft al weer steken aan de concurrentie aan het uitdelen waren. Stop hiermee. Microsoft is de kneus van het web, het enigste wat past is bescheidenheid, veel excuses en een steengoede browser die auto-update.

Omtrent persoonlijk gebruik blijf ik voorlopig nog bij Firefox. Niet de snelste maar ik heb wat van hun add-ons nodig en ik vertrouw ze omtrent privacy. De betere browser in alle opzichten is naar mijn mening Chrome, danwel Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

raphidae schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:47:
Ik gebruik nu IE8 icm Google ChromeFrame. Dit omdat ik de downloadmanager in IE9 verschrikkelijk vind.

IE9 zou voor mij een stuk aantrekkelijker worden als er de optie is de nieuwe downloadmanager uit te zetten en op de 'oude' manier te downloaden.
Wat vind je er verschrikkelijk aan en waarom zou je die oude aparte windowtjes willen :?

Kijk dat geen eene browser echt een ideale download manager heeft snap ik best wel, maar om helemaal NIKS te hebben lijkt me weer te extreem...

Eigenlijk zouden zowel MS als Google als Mozilla als de Opera developers eens naar de oude download managers/accelerators uit het inbel tijdperk moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMatrixHasYou
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-08 23:16
Persoonlijk gebruik ik Firefox. Gebruik IE voor het testen van websites.
Ik ben erg tevreden over de ingebouwde developer tools in IE. Handig voor debuggen.

Als tip voor Microsoft wil ik de ondersteuning van open formaten en HTML5 meegeven.
Het zou super zijn als alle onderdelen van HTML5, incl volledige websockets, wordt ondersteund.
Verder bijblijven met technieken als openGL en een snellere JS engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Ik gebruik al jaren firefox. en werkte daar voor met opera. heb nog een tijdje een fork van firefox geprobeerd met ingebouwde email client . (maar ben gestopt met onder windows mail binnen halen doe dat nu onder osx dat is veiliger en de client is fijner in gebruik) onder windows doe ik alleen webmail bekijken)

Ik werk met osx en windows 7. Fire fox deze heeft geweldige plugins en ook nog eens de mogelijkheid tot syncen. Als je over meerdere OSen beschikt en op meerdere pc's werkt is het gewoon handig om altijd bij je links te kunnen. het zijn er maar een kleine 500 bookmarks.
wel baal ik een beetje van de versie nummers van fire fox... het volgt elkaar gewoon te snel op hierdoor valt het niet mee iedere keer weer de plugins werkend te krijgen onder een nieuw versie nummer.

Als je tevreden bent stap je niet zo maar over. zeker niet naar ie9 een paar tiende sneller weegt niet op tegen veiligheid en gebruiks gemak wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
Meerdere redenen waarom ik Opera (prive) gebruik:

- Cross platform; heb een OSX/Windows machine draaien + een Sony Vaio P met Linux.
De synchronisatie van m'n bookmarks is dan echt een verademing.

- Password management is mijn inziens veel beter dan op welke andere browser dan ook.

- Dit is misschien wij zeikerig maar goed; ik ben principieel voor een open web met open standaarden. Opera houdt zich hier altijd goed aan en ik wil als ik een website in elkaar knutsel geen rare fixes/hacks etc. moeten hoeven doorvoeren voor het er overal hetzelfde uitziet.

- Houdt prima stand op verouderde hardware en je hebt de nieuwste versies ook op oudere besturingssystemen (waaronder Windows XP). En dat geld niet voor IE9.

Internet Explorer gebruik ik op mijn werk wel voor sommige webbased applicaties die IE eisen.
Privé raad ik mensen eigenlijk altijd de nieuwe IE versie aan of Chrome. IE omdat de veiligheid door de jaren heen flink verbeterd is en daar alles gewoon op werkt zoals het hoort. Chrome idem. De reden dat ik Opera niet adviseer is omdat veel site niet juist worden weergegeven en omdat ik weet dat ik redelijk vastgeroest zit in Opera (ik ga een ander mijn persoonlijk voorkeur niet opdringen).

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
IE (9) gebruik eigenlijk alleen maar wanneer ik het nodig heb i.v.m. compatibiliteit van een site.
Bijvoorbeeld sites waarbij ActiveX nodig is.

De reden dat ik het niet gebruik heeft niet direct met IE9 te maken maar met voorgaande versies, het gevoel is er niet zo lekker bij.

Vroeger toen ik niet beter wist (tijd van IE 6) gebruikte ik alleen maar IE, tijdens mijn opleiding kwam ik in aanraking met Firefox. In het begin verklaarde ik ze voor gek maar na het een kans te hebben gegeven word je wereld toch ineens wat groter. In de zin van er is meer dan enkel "Internet Explorer".
Lange tijd Firefox gebruikt en vervolgens met andere browser geexperimenteerd, waaronder Chrome.
De eerste versies waren niks, was mij te kaal en werkte niet zo soepel.

Toen Chrome eenmaal bij versie 6 beland was heb ik sindsdien eigenlijk niks anders gebruikt meer.

Nu ik eenmaal wat meer technisch onderlegd ben kan ik ook beter benoemen wat de voor en nadelen van IE(9) zijn.

Voordelen:
- De integratie met Windows zelf
- Veel sites worden zo gemaakt dat het in IE werkt, als het in IE werkt werkt het al snel bij de meeste browsers
- De snelheid is op peil gebracht
- Uiterlijk ziet er strak uit

Nadelen:
- Vreet toch veel resources merk ik
- Zit toch te vaak dichtgetimmerd voor simpele gebruikers
- Echt bruikbare addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wisselt het met regelmaat.

Ik heb IE en Chrome geinstalleerd, zodra een van beide vastloopt o.i.d. dan ga ik de andere gebruiken. Zo wissel ik het eigenlijk wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Geen CSS3 zorgt ervoor dat veel sites gewoon niet compatible zijn met IE, alhoewel ik zou zeggen dat het andersom is...
Ik heb het even gebruikt, en het is wel een fijne browser maar er zijn teveel sites die gewoon niet goed werken.

Daarnaast zijn al die popups bij de eerste startup behoorlijk irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 17-05-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik heb er - volgens mij - nog niemand over gehoord, maar voor mij is vormgeving van de browser GUI ook een punt. Dit heeft niet zozeer met de werking van het geheel te maken, maar wel met de gebruiks ervaring.

Ik vind persoonslijk alles 'groots' aanwezig; van de knoppen, pop up vensters, tot de tabbladen. Ik zou het graag wat compacter willen zien, zodat het allemaal wat mooier wegstroomt op mijn beeldscherm. Wellicht dat het instelbaar is; ik ben het in elk geval niet tegengekomen.

Het geeft mij een ouderwetse indruk tegenover andere browsers. Ik vind het fijner, zoals in Firefox / Opera om met een strakker vormgegeven browser GUI te werken.

Als laatste wil ik opmerken dat ik vaak genoeg met mijn tabbladen schuif in Internet Explorer als ik er meerdere open heb staan. Te vaak gaat dit bij mij fout, aangezien ze niet zijn gelocked; verplaats ik een tabblad naar links of rechts, word deze in een geheel nieuw venster geopend.

Again; wellicht is dit te verhelpen in de instellingen, ik heb me daar niet in verdiept. Ik gebruik Internet Explorer puur voor het bezoeken van een aantal sites, voor het leeuwendeel gebruik ik dagelijks Firefox.

Mocht Internet Explorer (voornamelijk) wat aan de brower GUI gaan doen en de 'zwevende tabbladen', dan ben ik harstikke blij en waag een complete overstap.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Ik gebruik voor het moment alle browser door elkaar.

Thuis werk ik nog steeds op Opera, op een Pentium-M 740 laptop.
Verder gebruik ik de laptop voor mijn avondschool elektronica en soms voor muziek, ik zou vooral graag opnieuw willen programmeren.

Op het werk gebruik ik Internet explorer 9-32bit, en op de laptop van mijn vriendin is het Firefox.
Explorer 9 loopt nogal eens vast, maar dat kan ook te wijten zijn door teveel geleutel aan windows zelf op het werk.

Ik heb pas laat kunnen beschikken over een vaste internetverbinding, rond 2005 denk ik.
Mijn bedoeling is ooit om echt een eigen site te runnen, waar ik dan alles opzet, wat ik raadpleeg en vind op het internet.

Want ik gebruik het internet als grote encyclopedie.
Vooral onderwerpen over technologie, techniek, biochemie interesseren me, maar ik heb nooit een opleiding afgemaakt hierover. Dankzij internet, kan ik nu heel veel zelf sleutelen aan mijn auto, kan ik websites programmeren met javascript PHP en mysql, en weet ik hoe een fusiereactor bouwen:).
Het is jammer dat ik zo weinig blijf vasthouden van alles informatie die ik vind op internet.
Gelukkig is er google om het altijd terug te vinden.

Daarnaast gebruik ik internet, om dingen te kopen, dingen te vergelijken, en nieuws te volgen.
Dagelijks lees ik tweakers.net, maar ook hier blijft er weinig concreets van hangen.

Mijn eerste pc die op internet ging was een tweedehands AMD K6-450 192MB RAM, Hier stonds windows 2000 SP4. Het beestje was al niet heel snel, Internet Explorer 5 werkte heel slecht, incompatibel, dat ik een andere lichtgewichtbrowser ben gaan zoeken. Opera en Firefox geprobeerd, maar alleen K-meleon was licht genoeg, om een paar tabs open te hebben staan.

Daarom ben ik k-meleon blijven gebruiken, toen ik een beetje later de overstap maakte naar een P4-desktop, ben ik overgeschakeld op Opera, omdat de tabs behouden bleven, en je ze uit de vuilbak kan halen.

Tussendoor heb ik een macbook gehad, waar ik op programeerde. Ik gebruiikte Safari, Chrome, Firefox, en opera door elkaar. De ene paste beter in het geheel (safari), de andere was beter compatible met sommige sites (Firefox), een ander was sneller (Chrome), en Opera heeft nog steeds het beste tabmanagment.

Ik heb complexe sites gemaakt, die in geen enkele browser verkeerd word gedenderd. Wel niet pixel precies, en ook design-elementen die ontbreken (zoals ronden hoeken)

Ik vind veel sites echt veel te zwaar, dat is omdat ze modulair zijn opgebouwd, maar toch zou het efficiënter moeten. Tweakers heeft het wel altijd heel goed gedaan.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de mening van een leek op dit gebied, ik maak voornamelijk gebruik van openbare computers en hier gebruik ik vooral de browser welke standaard staat geïnstalleerd op die computer.
Dit verschilt vaak tussen explorer en firefox.
Persoonlijk merk ik weinig tot geen verschil tussen beide browsers. Beide browsers bieden alle mogelijkheden die ik wil.
Thuis gebruik ik echter firefox, dit doordat ik met vorige versies van explorer wel problemen heb gehad met vastlopen en dergelijke. Hierna heb ik firefox geïnstalleerd en ben hier sindsdien niet meer vanaf gestapt.
Als ik naar de lay-out van beide browsers kijk als ik zou moeten kiezen, dan zou ik toch voor firefox gaan omdat dit in mijn ogen wat strakker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Enige reden waarom ik IE gebruik, is omdat sommige websites niet goed in Firefox werken. Dit komt omdat alle IEs ongelofelijk traag is, en allerlei 'leuke' dingetjes heeft die in de praktijk niets doen en niet goed werken, vooral in de latere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wody schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:55:
Dit komt omdat alle IEs ongelofelijk traag is, en allerlei 'leuke' dingetjes heeft die in de praktijk niets doen en niet goed werken, vooral in de latere versies.
Kun je misschien even zeggen welke leuke dingetjes voor jou niet goed werken/in de praktijk niets doen?
Ricepuppet schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:38:Ik vind persoonslijk alles 'groots' aanwezig; van de knoppen, pop up vensters, tot de tabbladen. Ik zou het graag wat compacter willen zien, zodat het allemaal wat mooier wegstroomt op mijn beeldscherm. Wellicht dat het instelbaar is; ik ben het in elk geval niet tegengekomen.
Te groot vind ik het niet, maar ik zou het inderdaad wel fijner vinden om meer controle over de werkbalken te hebben. Als ik links de favorietenknop wil en rechts de Tools, moet dat gewoon kunnen (gewoon iedere knop los kunnen slepen over de taakbalk, ipv alles bij elkaar houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik bewust één browser: firefox

Dit is om een heel simpeler reden dat IE Zotero niet ondersteund.
Ik heb dit veelvuldig nodig voor het schrijven van mijn papers, samen met de word plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Er zijn enkele grote nadelen aan Internet Explorer. Dit zijn onder andere: gebrek aan innovativiteit, browser start langzaam op, pagina's worden langzamer geladen dan in de browsers van de concurrenten, loopt vaak vast op de toolbars, veel meldingen van "Internet Explorer werkt niet meer", filmpjes in Silverlight haperen en vaak loopt daarbij ook de browser vast.

Er zijn ook enkele voordelen aan Internet Explorer. Dit zijn onder andere: standaard geïnstalleerd in Windows en Updates zonder te vragen via Windows Update.

Ik denk dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen en heb dan ook mijn moeder, kennissen, vrienden en andere familieleden Chrome aangeraden.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op mijn werk gebruik ik IE voor namelijk (mede doordat andere browsers niet toegankelijk waren, nu overigens wel), maar op mijn thuiscomputer was ik altijd fervent gebruiker van Firefox (alles is wel aan te passen), met licht gebruik van IE voor sites die af en toe niet werkte.
IE heeft het helaas nooit echt kunnen waarmaken, en met 9 zijn ze er ook nog niet, vooral die lichte vertraging na de opstart is me altijd een doorn in het oog geweest waar ik met andere browsers geen last van heb gehad.
Overigens gebruik ik nu een mix van Opera, Chrome en Firefox, waarbij ik eigenlijk opera fijner vind maar die heeft ook zijn eigen minpuntjes waardoor ik ook steeds vaker Chrome gebruik (veruit het snelste qua gevoel iig).
Overigens gebruikte ik onder Firefox en IE de favorietenwerkbalk, heb er een stuk of 10 favorieten rechtstreeks opgeplakt voor snelle toegang. Vooral de manier van Opera vind ik dan persoonlijk mooier met gepolijste tegels met favorieten in je browserscherm zelf die je na elk nieuw tabblad gewoon in je scherm hebt.
Ben het met de eerdere comments over het menu wel eens, de manier van chrome over de hele pagina is dan veel overzichtelijker en werkt daardoor ook fijner, snap dan ook de noodzaak niet waarom dit in een apart klein venster moet worden weergegeven.
En helaas kampt IE bij mij ook gewoon met een imagoprobleem, net als bij vele andere tweakers denk ik, vroeger installeerde ik altijd Firefox bij andere mensen, nu geef ik ze Chrome.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wody schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:55:
Enige reden waarom ik IE gebruik, is omdat sommige websites niet goed in Firefox werken. Dit komt omdat alle IEs ongelofelijk traag is, en allerlei 'leuke' dingetjes heeft die in de praktijk niets doen en niet goed werken, vooral in de latere versies.
Leuke dingetjes die niet goed werken? Leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56
Wel grappig: MS opent een topic om te peilen hoe mensen denken over IE. De reacties zijn overweldigend: alsjeblieft niet zeg, maar iedereen praat er wel over. Vanuit MS is het oorverdovend stil of komen er dooddoeners uit. Voelt toch allemaal een beetje als "There is no such thing as bad publicity". Bij deze: ik zal IE9 eens gaan proberen als het beschikbaar komt voor mijn OS (in momenteel Ubuntu/Gnome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
latka schreef op zondag 20 mei 2012 @ 05:03:
Wel grappig: MS opent een topic om te peilen hoe mensen denken over IE. De reacties zijn overweldigend: alsjeblieft niet zeg, maar iedereen praat er wel over. Vanuit MS is het oorverdovend stil of komen er dooddoeners uit. Voelt toch allemaal een beetje als "There is no such thing as bad publicity". Bij deze: ik zal IE9 eens gaan proberen als het beschikbaar komt voor mijn OS (in momenteel Ubuntu/Gnome).
Ik denk dat als Mozilla, Opera of Google een soortgelijke actie opzet, je dezelfde soort reacties kan verwachten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 08:56
Ricepuppet schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Ik denk dat als Mozilla, Opera of Google een soortgelijke actie opzet, je dezelfde soort reacties kan verwachten.
Ongetwijfeld, maar de wijze waarop deze actie verloopt (input vanuit de vendor, het schelden op het product) zijn toch wel voorbehouden zijn aan IE en MS schat ik zo in.
Anders gezegd: als Mozilla dit zou doen is de kans groot dat er een hele bups ontwikkelaars mee gaat doen omdat die niet geremd worden door de corporate culture.

Ook leuk: als je de namen van de MS participanten opzoekt dan zie je dat het gros marketing manager is. Nou niet direkt de mensen waarvan je antwoorden kunt verwachten is mijn ervaring.

(ik maak vast geen kans op een Lumia met dit soort reacties ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door latka op 21-05-2012 00:42 . Reden: Geen lumia.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

latka schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:31:
Mwa... na wat meer over Windows Phone 7 te hebben gelezen hoef ik dat ding niet eens :+

Wat ik wel graag zou zien is dat MS wat meer naar de concurrentie kijkt wat betreft functionaliteit. Gisteren weer wat aan het doen geweest waarbij ook IE9 open stond en ik moest weer moeilijk gaan zitten doen omdat MS iets als "Copy Image Location" te moeilijk vindt |:(

Kom op zeg ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Anders gezegd: als Mozilla dit zou doen is de kans groot dat er een hele bups ontwikkelaars mee gaat doen omdat die niet geremd worden door de corporate culture.
Ik denk dat dat gaat tegenvallen. Iedere partij heeft wel z'n tegenstanders en het zijn vaak de tegenstanders die juist de moeite nemen om zichzelf hoorbaar te maken, in tegenstelling tot de trouwe gebruikers die door de 'het werkt, niet meer aanraken' mentaliteit het makkelijker vinden om kritiek achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Laatst online: 17:42
[...]

Ongetwijfeld, maar de wijze waarop deze actie verloopt (input vanuit de vendor, het schelden op het product) zijn toch wel voorbehouden zijn aan IE en MS schat ik zo in.

Ook leuk: als je de namen van de MS participanten opzoekt dan zie je dat het gros marketing manager is. Nou niet direkt de mensen waarvan je antwoorden kunt verwachten is mijn ervaring.

Marcel en ik zijn beide geen marketing manager. Mijn titel (en die van Marcel) is officieel Technical Evangelist en bij MS zien ze ons gewoon als 'techies' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
Hierbij waag ik mij ook aan een korte review van mijn browser gebruik:

In mijn korte beschrijving deel ik zakelijk en persoonlijk gebruik:

Zakelijk:

Zakelijk gebruik ik twee browsers: Firefox en Internet Explorer 9. Interne Explorer 9 is voor mij een fijne en minimalistische browser wat gui betreft. Overzichtelijk en het opties menu bied genoeg opties voor mij voor zakelijk gebruik. Vanuit het bedrijf uit hebben we verschillende applicaties en deze zijn voor alle browsers geschreven maar test ze voornamelijk met IE9.

Persoonlijk:

Persoonlijk gebruik ik dezelfde twee browsers: Firefox en IE9. IE9 is voor mij een snelle en stabiele browser waar 99% van de websites gewoon geopent kunnen worden. Af en toe zijn er websites die niet helemaal mooi uitlijnen op- IE9 en dan gebruik ik firefox en werkt het wel. Bijv: http://www.magura.com/en/...s-2012/prod/hs-33-53.html. Verder bouw ik mijn eigen website en test dit voornamelijk met IE9 omdat de gebruikers van de website allemaal IE9 hebben. Dit werkt goed.

Conclusie:

IE9 bied voor mij eigenlijk alles wat ik nodig heb: Snelheid, Opties, Minimale GUI, Ocerzichtelijk, Stabiliteit. Chrome wil ik niet vanwege Google, en firefox en opera vind ik niet zo lekker werken als IE9.

Safari gebruik ik ook, maar dat komt omdat ik een iPad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als hobby scripter/website onderhouder gebruik ik zoewel IE9 als FF, maar in het verdere gebruik van mijn pc gebruik ik alleen IE9.

Niet om een specifieke reden, vooral omdat ik het gewent ben en ik alles ermee kan wat ik ermee zou willen kunnen. Ik heb ooit geprobeert om over te stappen op ff, maar werd al snel gefrustreerd vanwege het simpele feit dat ik niet meer alles kon terugvinden aan functies.

Uiteraard is alles met allerlei add ons te downloaden, maar wie heeft daar nu zin in. Geef mij maar een compleet pakket en durf te laten zien wat je product kan.

Vooral met de komst van IE9 denk ik dat ze weer eenhoop goed gaan maken wat men verpest heeft met versie als IE6 en IE7.
De nieuwe browser is snel (tenminste op min pc), kan alle pagina's openen en ziet er ook weer gelikt uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voornamelijk firefox voor de slimme adresbalk.
als ik eens ooit iets hebt opgezocht over iets typ ik 1 woord in en krijg ik direct alle websites die ik bericht heb erander, met de weblink erbij.
Verder vind ik het een hele fijne browser en ben ik eraan gewend.

IE9 gebruik ik heel af en toe. Er zijn login pagina's die gewoon niet laden in andere browsers dan IE9. hierdoor word ik gedwongen deze te gebruiken.
Mijn grootste ergerpunt is de traagheid mbt de tabs in IE9
Als ik een stuk tekst selecter en deze toetsen achter elkaar indruk: Ctrl + C, T, V, Enter, krijg ik een nieuwe tabblad met die tekst in de adresbalk en of google op de website geopend.
In IE9 krijg ik dan een nieuwe lege tab voor me met de tekst in de andere tab. Als ik het rustiger doe gaat het wel, maar dat is gewoon erg vervelend.
Ook detecteert IE9 geen dubbele tabs en word hij steeds langzamer als je meerdere tabs open hebt (20+)

Ergerpunt is ook downloaden via IE9. je krijgt een minimale kleine balk onderaan. je moet al 2x klikken voordat je kunt kiezen waar je wilt opslaan. Dan krijg je een apart venster waar de downloads in staan (welke je eerst moet aanklikken.) niet prettig dus, ik heb liever dat je altijd opslaan als krijgt, zonder balkjes...

Voor mijn ouders is het helemaal een ramp. Het uiterlijk is veranderd en ze kunnen niet meer zoeken. De zoekbalk is namelijk weg. Ook de favorietenbalk en de favorieten zijn weg. (eerste reactie van mijn moeder)

Al met al blijf ik bij firefox.

(Ik gebruik ook vaak de android browsers op de telefoon en tab)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game_overrr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:02:
Chrome wil ik niet vanwege Google
Als dat de enige reden is moet je eens kijken naar SRWare Iron of Comodo Dragon.
Beide gebaseerd op Chrome zonder de Google perikelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Nu online
Dat met die traagheid van de tabs merk ik ook. Vrij vervelend dat.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:02:
[...]
Voor mijn ouders is het helemaal een ramp. Het uiterlijk is veranderd en ze kunnen niet meer zoeken. De zoekbalk is namelijk weg. Ook de favorietenbalk en de favorieten zijn weg. (eerste reactie van mijn moeder) [...]
Favorietenbalk is natuurlijk zo terug gehaald. Rechtermuisknop op titelbalk van IE9 en dan favorietenbalk.
De zoekbalk kan ik mij voorstellen dat dat verwarrend is. Ik neem aand at je al hebt verteld dat de url balk ook de zoekbalk is tegenwoordig? Dus net zoals in Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:00:
[...]

Als dat de enige reden is moet je eens kijken naar SRWare Iron of Comodo Dragon.
Beide gebaseerd op Chrome zonder de Google perikelen..
Ik geloof dat SRWare Iron een beetje dubieus was. Maar als je al gewend bent aan IE9 kan je gewoon gebruikt maken van de InPrivate functie. Die is een beetje verstopt bij Safety, dus je kan beter even een snelkoppeling maken naar 'iexplore.exe' en daar '-private' achter zetten.

Tevens is dat misschien een verbeterpunt: in plaats van een privé tab wordt de gehele browser opnieuw gestart met een parameter. Is het niet handiger om dit per tab instelbaar te maken? Dat de + knop bijvoorbeeld een nieuwe privé tab maakt als je die met rechts aanklikt ipv links?

[ Voor 25% gewijzigd door nst6ldr op 23-05-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:21

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Uit gewoonte gebruik ik voornamelijk IE, als ik "een minder betrouwbare" link tegenkom gebruik ik FF met "alle toeters en bellen uitgeschakeld" (noscript etc.)

Ik ben geen developer, dus als iets werkt als ik erop klik, dan is 't voor mij goed genoeg. Neptweaker dus ;) IE bevalt goed, dus ik denk niet dat ik overstap op wat anders als main-broweser.

Wat ik mis in IE9 is de mogelijkheid om zelf eenvoudige zaken in te stellen. Misschien komt dat doordat ik niet echt aan die jump-lists kan wennen, maar ik zou 't zeer op prijs stellen als bepaalde zaken gewoon mogelijk zijn in het scherm waar het betrekking op heeft.

Een paar voorbeelden:
- Bij het openen van een nieuwe tab staat er een tiental sites "meest bezocht". Ik zou 't niet erg vinden als je daar 't aantal kan instellen. van 5 tot "beeldvullend" 25 ofzo.

- In IE8 gebruikte ik erg veel de url-balk om mijn meestgebruikte (ingetypte) urls terug te zoeken en aan te klikken. Dus muis naar "uitklap-driehoekje" en dan direct de juiste link aanklikken.
IE9 geeft echter maar een stuk of 5 urls weer. Nu moet je eerst een paar letters tikken, voordat je de url krijgt. Ook op die plek zou ik eenvoudig het (altijd zichtbare) aantal laatst ingetypte urls willen kunnen aanpassen. Het vak "geschiedenis" daaronder raakt namelijk nogal vervuild door een flink aantal _aangeklikte_ pagina's op 't zelfde domein, zoals hier op GOT.

Andere zaken die ik mis:
- volledige titel van de actieve tab in de "loze ruimte" balk bovenin het scherm
- kopieer link van afbeelding in het rechtsklik-menu
- Ingebouwde EXIF-viewer zou leuk zijn
- betere ondersteuning voor een 3d-muis :P (ik gebruik veel Wacom-pen in combinatie met 3dConnexion manipulator, heel relaxt zoomen en scrollen)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:36:
Dat met die traagheid van de tabs merk ik ook. Vrij vervelend dat.

[...]

Favorietenbalk is natuurlijk zo terug gehaald. Rechtermuisknop op titelbalk van IE9 en dan favorietenbalk.
De zoekbalk kan ik mij voorstellen dat dat verwarrend is. Ik neem aand at je al hebt verteld dat de url balk ook de zoekbalk is tegenwoordig? Dus net zoals in Firefox?
ja, dat heb ik verteld.
dus nu starten ze IE, gaan ze naar de adresbalk en typen www.google.nl en dan pas gaan ze zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik ben lang geleden overgestapt van IE naar firefox toen deze uitkwam omdat toen de veiligheid van deze browser beter was.
Ook gebruikte ik toen veel apps op firefox waarvan greasemonkey bijvoorbeeld er één was.
Zeer handig om scripts te runnen e.d.

Een tijd terug ben ik dan van firefox overgestapt naar google chrome omdat deze sneller opstartte en sneller werkte dan fire fox voor mij.
Dit was de voornaamste reden hier want het duurde echt te lang voor fire fox om gereed te zijn elke keer en dit was storend.
IE 9 vind ik in dit opzicht ook nog te traag in vergelijking met google chrome. Tijdens het surfen wil ik vooral een gestroomlijnde interface die snel werkt. Veel toeters en bellen zijn tegenwoordig overbodig.

Op mijn netbook heb ik bewust voor opera gekozen omdat deze browser het minste geheugen vraagt.
Een netbook met weinig geheugen werkt standaard al niet zo snel als een gewone computer dus hier was snelheid mijn voornaamste reden. Opera vind ik zeker niet de beste browser en zou ik nooit op een snellere computer gebruiken, maar hier was dit de voornaamste reden.

Mogelijks als IE de benchtests van google chrome verslaagd dat ik dan terug switch.

Persoonlijk vind ik het niet nodig dat IE sneller gaat werken dan opera want hier moeten zowiezo teveel zaken voor ingeboet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:58:
[...]

ja, dat heb ik verteld.
dus nu starten ze IE, gaan ze naar de adresbalk en typen www.google.nl en dan pas gaan ze zoeken.
Veruit de meeste gebruikers van IE9/Chrome die ik ken doen dat zo. Ze weten echt niet dat je de balk ook kan gebruiken om te zoeken. In Firefox gebruiken ze dan weer wel het apart kadertje (in 75% van de gevallen :P)

Of nog beter: in de zoek/URL-balk naar google.be gaan, dan Facebook intypen en naar de eerste link gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job1234
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-08 17:28
om eerlijk te zijn is mijn interesse in IE erg beperkt, ik gebruik FF, Chrome en Safari. Al deze brouwers doen het allemaal al prima en vooral FF en Chrome hebben alle plugins die ik nodig heb. Ik zie geen USPs voor IE op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Veruit de meeste gebruikers van IE9/Chrome die ik ken doen dat zo. Ze weten echt niet dat je de balk ook kan gebruiken om te zoeken. In Firefox gebruiken ze dan weer wel het apart kadertje (in 75% van de gevallen :P)

Of nog beter: in de zoek/URL-balk naar google.be gaan, dan Facebook intypen en naar de eerste link gaan :P
ach, met IE8 zat mijn moeder ook soms in de zoekbalk www.google.nl in te typen. dan op enter en het eerste resultaat aanklikken en dan gaan zoeken.

tsja, zo kan het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valki
Ik heb de laatste twee weken internet explorer weer als standaard browser ingesteld, en dit zijn mijn ervaringen:

Positief:
- Lekker slank
- Veel bonuspunten voor de 'new tab' pagina met de 8 meestbezochte pagina's
- Helemaal geen crashes gehad, Chrome crasht erg vaak met flash-video en Firefox ook af en toe.
- Geen opdringerige patching zoals in Safari
- Notice venster onder aan de pagina vind ik erg prettig werken

Negatief:
- Het zoeken vind ik onprettig gaan
- Nieuwe vensters/tabs laden traag, soms zo lang dat je twijfelt of je goed geklikt hebt
- Algeheel verlang ik terug naar de Chrome gebruikservaring

Mijn browserkeuze gaat nu tussen Chrome en Internet Explorer, waar IE de meeste goede punten die Chrome heeft ook in handen heeft, en op het punt van notices zelfs overtreft.
De meeste punten sleept IE echter binnen met stabiliteit.

Echter, ik stap denk ik nu weer terug naar een andere browser, maar zodra ik weer ziek ben van de crashes zal ik wel weer terug gaan naar IE. - en die cirkel zal zo door blijven gaan totdat ofwel Chrome stabiel wordt, ofwel IE een algeheel prettige gebruikservaring levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Toch maar even mijn mening over IE in het algemeen. IE is de meest bekende browser, maar dat is sinds een paar jaar al aan het veranderen door dat men steeds meer kennis heeft over internet browsers en omdat men steeds meer aandacht geeft aan de keuze voor een browser.

IE heeft in mijn ogen een slechte naam doordat veel bedrijven en instellingen een verouderde IE versie gebruiken. Hierdoor krijgt men een verkeerd beeld van IE. Dit kost IE waarschijnlijk enorm veel markt aandeel omdat de verouderde IE versies ook op scholen worden gebruikt. Deze jongen gasten stappen al heel erg snel over op iets hips zoals Mozilla Firefox of Google Chrome. IE is niet hip genoeg.

Ik gebruik IE niet omdat IE niet veilig genoeg is. Dit is puur gevoelsmatig en ik heb hiervoor geen enkele wetenschappelijke onderbouwing enkel en alleen dat IE vaker in het nieuws is met beveiligingslekken. Ik gebruik Mozilla Firefox al sinds het bestaat en ben ruim te vrede.

Qua snelheid zijn browsers bijna niet te onderscheiden. In de benchmarks zijn er grote verschillen, maar voor het gevoel voor mij allemaal niet merkbaar. IE moet zich gaan onderscheiden door heel veilig te zijn en veel vernieuwde features te bieden voor scholieren en studenten. Door scholieren en studenten aan je te binden win je markt aandeel. Het enige voordeel dat IE momenteel heeft is dat het heel erg compatibel is met websites. Er is geen enkele site die niet goed werkt of niet goed getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelagbs84
  • Laatst online: 29-03 11:27
Na ruim 3 maand problemen met de front-end van een site ben ik gisteren uiteindelijk bij mijn klant langs gegaan om de problemen in levende lijven te onderzoeken. Wat bleek... compatibiliteitsmodus stond aan. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Dan moet je de X-UA-Compatible tag sturen ;) (Of was het intranet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Barryvdh schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:07:
Dan moet je de X-UA-Compatible tag sturen ;) (Of was het intranet?)
Dat inderdaad.. Maar specifiek iets aan een site toe moeten voegen voor 1 specifieke browser is natuurlijk van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
internetbankieren en inloggen op de backend van onze webwinkels dan met IE9 x64 bit en voor ontwikkeling (webdesign) dan ga ik vreemd met Chrome en soms met FF vanwege de de apps zoals CSS viewer of Floundry Fresh CSS en bepaalde SEO tools die niet beschikbaar zijn voor IE9 en mogelijk ook niet beschikbaar zullen komen voor IE10 naar verwachting.

Beetje stoute websites kijken dan even via Opera, Safari of Maxthon. (LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Bij mij thuis worden IE en Chrome naast elkaar gebruikt. Mijn vrouw gebruikt IE en ik gebruik Chrome.

Voornaamste reden van mijn vrouw (in mijn optiek voornamelijk op het verleden gebaseerd) is dat elke website onder IE werkt. Verder speelt nog de vertrouwdheid met de interface van IE waardoor ze hiervoor 'kiest' (browser staat namelijk standaard op IE met sneltoetsen computer).

De mogelijkheid tot het installeren van extensies heeft mij jaren geleden doen besluiten om over te stappen naar Firefox. De laatste tijd vond ik de snelheid van Firefox achteruit gaan. Toen in Chrome ook al mijn gewenste extensies beschikbaar waren ben ik overgestapt.

Vrienden en familie raad, wanneer er na gevraagd wordt, Chrome aan. Maar ik promoot Chrome niet actief. Als mensen er niet naar vragen zijn ze blijkbaar tevreden met hun browser (over het algemeen IE) en is het niet aan mij om daarin te sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 27-05-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Laatst online: 17:21
Voor mij is het heel simpel: zodra ik op het browser icoontje klik, wil ik meteen daarna een adres invoeren. Start ik IE9 op dan duurt het wel 15(!) seconden voordat ik überhaupt de tekst in de adresbalk kan selecteren. Dan hoeft het van mij al niet meer. Klik ik daarentegen op het vosje, dan staat nog binnen een halve milliseconde een leeg venster op mijn scherm en kan ik een adres in typen.

Eigenlijk faalt het dus al in het enige waar het voor mij goed voor is: er zo snel mogelijk een echte browser mee downloaden.

Verder blijven jullie constant de boot missen mbt features en lopen jullie overal maar achteraan te hobbelen. Voorbeelden hoef ik niet te noemen denk ik.

Ten slotte heb ik de tijd vanaf ie4 meegemaakt en wens ik daarom MS alle slechts van de wereld toe. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ViperNL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:01:
Voor mij is het heel simpel: zodra ik op het browser icoontje klik, wil ik meteen daarna een adres invoeren. Start ik IE9 op dan duurt het wel 15(!) seconden voordat ik überhaupt de tekst in de adresbalk kan selecteren. Dan hoeft het van mij al niet meer. Klik ik daarentegen op het vosje, dan staat nog binnen een halve milliseconde een leeg venster op mijn scherm en kan ik een adres in typen.
Hmm, ervaringen verschillen dan dus duidelijk. Ik heb namelijk exact het tegenover gestelde. Op m'n ondertussen 4 jaar oude laptop met een normale HDD kan ik IE9 openen en binnen maximaal 3 seconden aan de slag. Firefox heeft juist een seconde of 10 nodig om volledig op te starten en voordat ik zelfs maar de cursor in de adresbalk mag plaatsen. Ook bij een warme start waarbij de browser al eerder open is geweest neemt het in het beste geval evenveel tijd in beslag als een IE9 koude start (voor zover je daarvan kan spreken met de integratie in het OS, ik weet niet of delen die IE9 gebruikt worden ingeladen bij boot).

En dat is nadat de laptop al een tijdje idle is geweest en alle tijd heeft gehad om de HDD te laten werken aan het prefetch/superfetch/bootup spul. Als ik direct na boot & logon ga kijken dan is IE9 nog een factor of wat sneller dan FF.

Neemt niet weg dat voor jou FF dan de betere keuze is, maar puur om het een beetje in perspectief te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperNL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:01:
Voor mij is het heel simpel: zodra ik op het browser icoontje klik, wil ik meteen daarna een adres invoeren. Start ik IE9 op dan duurt het wel 15(!) seconden voordat ik überhaupt de tekst in de adresbalk kan selecteren.
Dan zou ik (als je daar behoefte aan hebt) toch eens gaan trouble-shooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Laatst online: 17:21
Ok, ik overdrijf het een beetje natuurlijk, na een warme start is het inderdaad dichter bij de 3 sec. Het komt waarschijnlijk ook door die trage msn website die nog steeds standaard ingesteld is terwijl FF met het 'leane' google geleverd wordt. Ook als die traagheid weg te nemen zou zijn blijft er nog een waslijst ergernissen over, waarvan de belangrijkste de opgebouwde reputatie van MS. Maar dat is iets heel persoonlijks en valt ook niet te fixen met een nieuwe versie van IE en daar is dit topic toch vooral voor denk ik.

PS: Herinnert iemand zich nog de tijd dat veel websites niet eens werkten in andere browsers dan IE? Ah.. waar blijft de tijd.. Zou Hotmail al in firefox/chrome werken? ;) Gelukkig gebruiken steeds minder mensen IE zodat het een trage pijnlijke dood kan sterven. :9

Om toch een beetje constructief te eindigen: wellicht proberen ze op een verkeerde manier te concurreren. Het liefst zou ik een browser die standaard met een OS meegeleverd word zo kaal en snel mogelijk zien. Dus eigenlijk zoals chrome begonnen is. Dus puur een venster met adresbalk en een knop voor instellingen (proxy e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperNL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
ODus eigenlijk zoals chrome begonnen is. Dus puur een venster met adresbalk en een knop voor instellingen (proxy e.d.).
Zoiets als dit dus.. :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/Untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:39
ViperNL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
Het liefst zou ik een browser die standaard met een OS meegeleverd word zo kaal en snel mogelijk zien. Dus eigenlijk zoals chrome begonnen is. Dus puur een venster met adresbalk en een knop voor instellingen (proxy e.d.).
Persoonlijk ben ik dat niet helemaal met je eens, wel gedeeltelijk.
Qua add-ons en dergelijke heb ik 'm het liefst zo kaal mogelijk. Maar qua uiterlijk, zie ik graag gewoon een menu balk. De standaard menu balk (met "Bestand", "Bewerken" etc.). Niet die balken die je bij allerlei gratis software producten krijgt waarvan er standaard als ik het me goed herinner ook al een aantal bij zitten (voor Win Live?).
Daarnaast vind ik voor zo'n standaard browser, moet de veiligheid hoog staan.

De snelheid hoeft van mij nie eens heel erg snel te zijn, maar niet 'vervelend langzaam'. Gezien het een standaard browser is, kun je als je een snellere browser wilt daarvoor een andere downloaden (Opera, Chrome).
Aan de andere kant is zulke snelheid wel mooi meegenomen.

Nog even iets anders;
Waar ik me bij IE aan stoor is dat menu dat onderin vaak verschijnt, o.a. bij "downloads".
De manier bij Firefox, waar het gewoon vraagt "Wat moet Firefox met het bestand doen" in een normaal venster vind ik veel prettiger werken.

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Skydream schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:56:
[...]

. Maar qua uiterlijk, zie ik graag gewoon een menu balk. De standaard menu balk (met "Bestand", "Bewerken" etc.). Niet die balken die je bij allerlei gratis software producten krijgt waarvan er standaard als ik het me goed herinner ook al een aantal bij zitten (voor Win Live?).
Die balk die je krijgt als je even rechtsklikt op het 'glass' gedeelte van het venster en de "Menu Bar" aanvinkt bedoel je? :P Of als je even op ALT drukt? Er zijn trouwens geen add-on toolbars of iets dergelijks die standaard bij IE9 zitten... Een paar accelerators om snel iets te vertalen of te zoeken, maar die zitten enkel in het rechtsklik menu verwerkt.
Nog even iets anders;
Waar ik me bij IE aan stoor is dat menu dat onderin vaak verschijnt, o.a. bij "downloads".
De manier bij Firefox, waar het gewoon vraagt "Wat moet Firefox met het bestand doen" in een normaal venster vind ik veel prettiger werken.
Hier zou een keuze misschien prettig zijn. Ik stoor me bijv. weer juist aan de FF/oude IE manier. De balk onderin een beetje uit de weg is voor mij prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:35
hallo , ik vind IE 9 een kaal ding .ik mis een hoop

ik gebruik liever ie 8 of firefox als het moet

grt timberwolfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

namens Microsoft en Tweakers.net wil ik jullie bedanken voor de bijdrage die jullie hebben geleverd. _/-\o_ Het is ons een stuk duidelijker welke rol en internetbrowser speelt en welke browsers Tweakers.net bezoekers gebruiken en waarom.

Het IE9 Discussion Board blijft live, zodat jullie met elkaar van mening kunnen blijven wisselen, maar de actie voor het winnen van de Nokia Lumia is op 28 mei 2012 gesloten. We gaan de komende dagen inventariseren wie er allemaal inhoudelijk hebben deelgenomen aan de discussie en verloten vervolgens het toestel. Dit maken we woensdag 6 juni bekend in dit topic en persoonlijk via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
TIMBERWOLFS schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:21:
hallo , ik vind IE 9 een kaal ding .ik mis een hoop

ik gebruik liever ie 8 of firefox als het moet

grt timberwolfs
Firefox kan ik begrijpen, maar waarom gebruik je IE8 liever dan z'n opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ook al Bezet schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:12:
[...]

Firefox kan ik begrijpen, maar waarom gebruik je IE8 liever dan z'n opvolger?
Ik deel zijn mening.
Ik vind IE8 sneller is en dat hij/zij sneller de tabbladen gaat openen, maar het hoofdzakelijke reden dat ik IE8 kies boven IE9 is dat als je een link aanklikt om een bestand te downloaden. Ik mis het "Openen, Opslaan en Annuleren" schermpje midden in het beeld. Nu lijkt het dat je meer handelingen moet doen(onderaan het beeld).

Tabblad openen gaat hier klik en is klaar binnen 0,01 seconden. Je home pagina is puur ALT S of op het huisje te klikken. Misschien moet ik register in duiken waar "about:Tabs" staat ;) (iemand!?)

Ja ik gebruik ook 50% Mozilla Firefox van mijn tijd online. Dit met het voornaamste reden dat Ghostery(.com) draait op o.a. Mozilla Firefox. Toch wel schikbarend wat voor meldingen of "ad's" pagina's langs komt. Sommige sites waar ik het meeste/actiefste op ben zoals Tweakers.net is met IE8. Gun hun de reclame inkomsten wel.

/Edit: Vergeten erbij te vermelden dat als je je persoonlijk bladwijzers hebt aangemaakt(naast Favorieten knop, onder adresbalk), dit niet meegenomen word d.m.v. kopieren van je (backup) "Favorieten" naar je verse OS.

[ Voor 9% gewijzigd door XRayXI op 06-06-2012 05:35 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
Ik deel zijn mening.
Ik vind IE8 sneller is en dat hij/zij sneller de tabbladen gaat openen [..] Tabblad openen gaat hier klik en is klaar binnen 0,01 seconden. Je home pagina is puur ALT S of op het huisje te klikken. Misschien moet ik register in duiken waar "about:Tabs" staat ;) (iemand!?)
Je kan ook instellen dat je een leeg tabblad opent, in plaats van de aanbevolen pagina's. Net als een lege startpagina, scheelt ook weer met opstarten.
Internetopties, Tabbladen -> Instellingen ->Het volgende openen als er nieuw tabblad wordt geopend: Een lege pagina.

/offtopic, spannend, vandaag de uitslag ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 06-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Dames en heren, we hebben een winnaar!

Allereerst wil ik jullie allen bedanken voor jullie deelname aan deze discussie. Na het scannen van alle reacties hebben we de inhoudelijke bijdrages in de virtuele grabbelton gedaan en is op basis van verloting alex3305 als winnaar uit de bus gekomen.

Microsoft en Tweakers.net wensen Alex3305 veel plezier met de Nokia Lumia 800!

Dit topic blijft gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
oOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOo

Jeeeeeeeeeeeej! Een gelukkige Tweaker hier :). Microsoft en Tweakers heel erg bedankt. Ik zal een review over het toestel schrijven zodra ik hem heb ontvangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Barryvdh schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:25:
[...]

Je kan ook instellen dat je een leeg tabblad opent, in plaats van de aanbevolen pagina's. Net als een lege startpagina, scheelt ook weer met opstarten.
Internetopties, Tabbladen -> Instellingen ->Het volgende openen als er nieuw tabblad wordt geopend: Een lege pagina.

/offtopic, spannend, vandaag de uitslag ;)
Beetje late reactie, maar het is gelukt en bedankt!

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

alex3305 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:30:
oOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOo

Jeeeeeeeeeeeej! Een gelukkige Tweaker hier :). Microsoft en Tweakers heel erg bedankt. Ik zal een review over het toestel schrijven zodra ik hem heb ontvangen :).
Veel plezier met je geweldige telefoon :) Gebruik hem zelf ook tot grote tevredenheid :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

ik zou graag jullie advies hebben over een inlog issue met IE9.

Momenteel hebben wij een ordertracking pagina welke draait op een Windows 2008R2 server met IIS7. Opzich werkt dit allemaal prima, maar we zien enorme inlogtijd verschillen tussen IE9 en Chrome.

Dit komt door het volgende;
Wanneer we middels IE9 proberen in te loggen op de ordertracking website dan zal IE9 automatisch het inlogdomein pakken waar de user op dat moment op is ingelogd.

Voorbeeld; inlognaam; "violanzzj" wordt door IE9 onderwater omgezet naar; "domeinnaam\violanzzj" en probeert daar in eerste instantie mee in te loggen. Onze inlogserver heeft daar problemen mee omdat meegegeven domeinnaam niet de juiste is en zal dus in een loop terecht komen.

Dit probleem is opzich eenvoudig op te lossen door vóór de gebruikersnaam een backslash (\) te zetten. We krijgen dan als inlognaam; "\violanzzj". In dit geval ziet IE9 dat je jezelf wilt "ontdoen" van je huidige domein en is er in notime ingelogd.

Waarom willen wij niet voor deze optie kiezen; We hebben voor dezelfde ordertracking oplossing ook een iphone app en daar hebben we geen "last" van het backslash (\) verhaal. We krijgen dus een situatie dat we mogelijk 2 verschillende inlogaccounts/procedures gaan krijgen en dat willen we absoluut niet!

Mijn vraag is nu; Hoe is IE9 of IIS7 zo in te inrichten dat we geen gebruik hoeven te maken van de backslash (\).

alvast bedankt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste