Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Er zijn enkele grote nadelen aan Internet Explorer. Dit zijn onder andere: gebrek aan innovativiteit, browser start langzaam op, pagina's worden langzamer geladen dan in de browsers van de concurrenten, loopt vaak vast op de toolbars, veel meldingen van "Internet Explorer werkt niet meer", filmpjes in Silverlight haperen en vaak loopt daarbij ook de browser vast.

Er zijn ook enkele voordelen aan Internet Explorer. Dit zijn onder andere: standaard geïnstalleerd in Windows en Updates zonder te vragen via Windows Update.

Ik denk dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen en heb dan ook mijn moeder, kennissen, vrienden en andere familieleden Chrome aangeraden.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Op mijn werk gebruik ik IE voor namelijk (mede doordat andere browsers niet toegankelijk waren, nu overigens wel), maar op mijn thuiscomputer was ik altijd fervent gebruiker van Firefox (alles is wel aan te passen), met licht gebruik van IE voor sites die af en toe niet werkte.
IE heeft het helaas nooit echt kunnen waarmaken, en met 9 zijn ze er ook nog niet, vooral die lichte vertraging na de opstart is me altijd een doorn in het oog geweest waar ik met andere browsers geen last van heb gehad.
Overigens gebruik ik nu een mix van Opera, Chrome en Firefox, waarbij ik eigenlijk opera fijner vind maar die heeft ook zijn eigen minpuntjes waardoor ik ook steeds vaker Chrome gebruik (veruit het snelste qua gevoel iig).
Overigens gebruikte ik onder Firefox en IE de favorietenwerkbalk, heb er een stuk of 10 favorieten rechtstreeks opgeplakt voor snelle toegang. Vooral de manier van Opera vind ik dan persoonlijk mooier met gepolijste tegels met favorieten in je browserscherm zelf die je na elk nieuw tabblad gewoon in je scherm hebt.
Ben het met de eerdere comments over het menu wel eens, de manier van chrome over de hele pagina is dan veel overzichtelijker en werkt daardoor ook fijner, snap dan ook de noodzaak niet waarom dit in een apart klein venster moet worden weergegeven.
En helaas kampt IE bij mij ook gewoon met een imagoprobleem, net als bij vele andere tweakers denk ik, vroeger installeerde ik altijd Firefox bij andere mensen, nu geef ik ze Chrome.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wody schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:55:
Enige reden waarom ik IE gebruik, is omdat sommige websites niet goed in Firefox werken. Dit komt omdat alle IEs ongelofelijk traag is, en allerlei 'leuke' dingetjes heeft die in de praktijk niets doen en niet goed werken, vooral in de latere versies.
Leuke dingetjes die niet goed werken? Leg eens uit?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:56
Wel grappig: MS opent een topic om te peilen hoe mensen denken over IE. De reacties zijn overweldigend: alsjeblieft niet zeg, maar iedereen praat er wel over. Vanuit MS is het oorverdovend stil of komen er dooddoeners uit. Voelt toch allemaal een beetje als "There is no such thing as bad publicity". Bij deze: ik zal IE9 eens gaan proberen als het beschikbaar komt voor mijn OS (in momenteel Ubuntu/Gnome).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
latka schreef op zondag 20 mei 2012 @ 05:03:
Wel grappig: MS opent een topic om te peilen hoe mensen denken over IE. De reacties zijn overweldigend: alsjeblieft niet zeg, maar iedereen praat er wel over. Vanuit MS is het oorverdovend stil of komen er dooddoeners uit. Voelt toch allemaal een beetje als "There is no such thing as bad publicity". Bij deze: ik zal IE9 eens gaan proberen als het beschikbaar komt voor mijn OS (in momenteel Ubuntu/Gnome).
Ik denk dat als Mozilla, Opera of Google een soortgelijke actie opzet, je dezelfde soort reacties kan verwachten.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Laatst online: 16-09 08:56
Ricepuppet schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:34:
[...]
Ik denk dat als Mozilla, Opera of Google een soortgelijke actie opzet, je dezelfde soort reacties kan verwachten.
Ongetwijfeld, maar de wijze waarop deze actie verloopt (input vanuit de vendor, het schelden op het product) zijn toch wel voorbehouden zijn aan IE en MS schat ik zo in.
Anders gezegd: als Mozilla dit zou doen is de kans groot dat er een hele bups ontwikkelaars mee gaat doen omdat die niet geremd worden door de corporate culture.

Ook leuk: als je de namen van de MS participanten opzoekt dan zie je dat het gros marketing manager is. Nou niet direkt de mensen waarvan je antwoorden kunt verwachten is mijn ervaring.

(ik maak vast geen kans op een Lumia met dit soort reacties ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door latka op 21-05-2012 00:42 . Reden: Geen lumia.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

latka schreef op maandag 21 mei 2012 @ 00:31:
Mwa... na wat meer over Windows Phone 7 te hebben gelezen hoef ik dat ding niet eens :+

Wat ik wel graag zou zien is dat MS wat meer naar de concurrentie kijkt wat betreft functionaliteit. Gisteren weer wat aan het doen geweest waarbij ook IE9 open stond en ik moest weer moeilijk gaan zitten doen omdat MS iets als "Copy Image Location" te moeilijk vindt |:(

Kom op zeg ... :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Anders gezegd: als Mozilla dit zou doen is de kans groot dat er een hele bups ontwikkelaars mee gaat doen omdat die niet geremd worden door de corporate culture.
Ik denk dat dat gaat tegenvallen. Iedere partij heeft wel z'n tegenstanders en het zijn vaak de tegenstanders die juist de moeite nemen om zichzelf hoorbaar te maken, in tegenstelling tot de trouwe gebruikers die door de 'het werkt, niet meer aanraken' mentaliteit het makkelijker vinden om kritiek achterwege te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
[...]

Ongetwijfeld, maar de wijze waarop deze actie verloopt (input vanuit de vendor, het schelden op het product) zijn toch wel voorbehouden zijn aan IE en MS schat ik zo in.

Ook leuk: als je de namen van de MS participanten opzoekt dan zie je dat het gros marketing manager is. Nou niet direkt de mensen waarvan je antwoorden kunt verwachten is mijn ervaring.

Marcel en ik zijn beide geen marketing manager. Mijn titel (en die van Marcel) is officieel Technical Evangelist en bij MS zien ze ons gewoon als 'techies' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game_overrr
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:54
Hierbij waag ik mij ook aan een korte review van mijn browser gebruik:

In mijn korte beschrijving deel ik zakelijk en persoonlijk gebruik:

Zakelijk:

Zakelijk gebruik ik twee browsers: Firefox en Internet Explorer 9. Interne Explorer 9 is voor mij een fijne en minimalistische browser wat gui betreft. Overzichtelijk en het opties menu bied genoeg opties voor mij voor zakelijk gebruik. Vanuit het bedrijf uit hebben we verschillende applicaties en deze zijn voor alle browsers geschreven maar test ze voornamelijk met IE9.

Persoonlijk:

Persoonlijk gebruik ik dezelfde twee browsers: Firefox en IE9. IE9 is voor mij een snelle en stabiele browser waar 99% van de websites gewoon geopent kunnen worden. Af en toe zijn er websites die niet helemaal mooi uitlijnen op- IE9 en dan gebruik ik firefox en werkt het wel. Bijv: http://www.magura.com/en/...s-2012/prod/hs-33-53.html. Verder bouw ik mijn eigen website en test dit voornamelijk met IE9 omdat de gebruikers van de website allemaal IE9 hebben. Dit werkt goed.

Conclusie:

IE9 bied voor mij eigenlijk alles wat ik nodig heb: Snelheid, Opties, Minimale GUI, Ocerzichtelijk, Stabiliteit. Chrome wil ik niet vanwege Google, en firefox en opera vind ik niet zo lekker werken als IE9.

Safari gebruik ik ook, maar dat komt omdat ik een iPad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als hobby scripter/website onderhouder gebruik ik zoewel IE9 als FF, maar in het verdere gebruik van mijn pc gebruik ik alleen IE9.

Niet om een specifieke reden, vooral omdat ik het gewent ben en ik alles ermee kan wat ik ermee zou willen kunnen. Ik heb ooit geprobeert om over te stappen op ff, maar werd al snel gefrustreerd vanwege het simpele feit dat ik niet meer alles kon terugvinden aan functies.

Uiteraard is alles met allerlei add ons te downloaden, maar wie heeft daar nu zin in. Geef mij maar een compleet pakket en durf te laten zien wat je product kan.

Vooral met de komst van IE9 denk ik dat ze weer eenhoop goed gaan maken wat men verpest heeft met versie als IE6 en IE7.
De nieuwe browser is snel (tenminste op min pc), kan alle pagina's openen en ziet er ook weer gelikt uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Zomaar iemand op 22-05-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik voornamelijk firefox voor de slimme adresbalk.
als ik eens ooit iets hebt opgezocht over iets typ ik 1 woord in en krijg ik direct alle websites die ik bericht heb erander, met de weblink erbij.
Verder vind ik het een hele fijne browser en ben ik eraan gewend.

IE9 gebruik ik heel af en toe. Er zijn login pagina's die gewoon niet laden in andere browsers dan IE9. hierdoor word ik gedwongen deze te gebruiken.
Mijn grootste ergerpunt is de traagheid mbt de tabs in IE9
Als ik een stuk tekst selecter en deze toetsen achter elkaar indruk: Ctrl + C, T, V, Enter, krijg ik een nieuwe tabblad met die tekst in de adresbalk en of google op de website geopend.
In IE9 krijg ik dan een nieuwe lege tab voor me met de tekst in de andere tab. Als ik het rustiger doe gaat het wel, maar dat is gewoon erg vervelend.
Ook detecteert IE9 geen dubbele tabs en word hij steeds langzamer als je meerdere tabs open hebt (20+)

Ergerpunt is ook downloaden via IE9. je krijgt een minimale kleine balk onderaan. je moet al 2x klikken voordat je kunt kiezen waar je wilt opslaan. Dan krijg je een apart venster waar de downloads in staan (welke je eerst moet aanklikken.) niet prettig dus, ik heb liever dat je altijd opslaan als krijgt, zonder balkjes...

Voor mijn ouders is het helemaal een ramp. Het uiterlijk is veranderd en ze kunnen niet meer zoeken. De zoekbalk is namelijk weg. Ook de favorietenbalk en de favorieten zijn weg. (eerste reactie van mijn moeder)

Al met al blijf ik bij firefox.

(Ik gebruik ook vaak de android browsers op de telefoon en tab)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game_overrr schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:02:
Chrome wil ik niet vanwege Google
Als dat de enige reden is moet je eens kijken naar SRWare Iron of Comodo Dragon.
Beide gebaseerd op Chrome zonder de Google perikelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Dat met die traagheid van de tabs merk ik ook. Vrij vervelend dat.
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:02:
[...]
Voor mijn ouders is het helemaal een ramp. Het uiterlijk is veranderd en ze kunnen niet meer zoeken. De zoekbalk is namelijk weg. Ook de favorietenbalk en de favorieten zijn weg. (eerste reactie van mijn moeder) [...]
Favorietenbalk is natuurlijk zo terug gehaald. Rechtermuisknop op titelbalk van IE9 en dan favorietenbalk.
De zoekbalk kan ik mij voorstellen dat dat verwarrend is. Ik neem aand at je al hebt verteld dat de url balk ook de zoekbalk is tegenwoordig? Dus net zoals in Firefox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:00:
[...]

Als dat de enige reden is moet je eens kijken naar SRWare Iron of Comodo Dragon.
Beide gebaseerd op Chrome zonder de Google perikelen..
Ik geloof dat SRWare Iron een beetje dubieus was. Maar als je al gewend bent aan IE9 kan je gewoon gebruikt maken van de InPrivate functie. Die is een beetje verstopt bij Safety, dus je kan beter even een snelkoppeling maken naar 'iexplore.exe' en daar '-private' achter zetten.

Tevens is dat misschien een verbeterpunt: in plaats van een privé tab wordt de gehele browser opnieuw gestart met een parameter. Is het niet handiger om dit per tab instelbaar te maken? Dat de + knop bijvoorbeeld een nieuwe privé tab maakt als je die met rechts aanklikt ipv links?

[ Voor 25% gewijzigd door nst6ldr op 23-05-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 23:21

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Uit gewoonte gebruik ik voornamelijk IE, als ik "een minder betrouwbare" link tegenkom gebruik ik FF met "alle toeters en bellen uitgeschakeld" (noscript etc.)

Ik ben geen developer, dus als iets werkt als ik erop klik, dan is 't voor mij goed genoeg. Neptweaker dus ;) IE bevalt goed, dus ik denk niet dat ik overstap op wat anders als main-broweser.

Wat ik mis in IE9 is de mogelijkheid om zelf eenvoudige zaken in te stellen. Misschien komt dat doordat ik niet echt aan die jump-lists kan wennen, maar ik zou 't zeer op prijs stellen als bepaalde zaken gewoon mogelijk zijn in het scherm waar het betrekking op heeft.

Een paar voorbeelden:
- Bij het openen van een nieuwe tab staat er een tiental sites "meest bezocht". Ik zou 't niet erg vinden als je daar 't aantal kan instellen. van 5 tot "beeldvullend" 25 ofzo.

- In IE8 gebruikte ik erg veel de url-balk om mijn meestgebruikte (ingetypte) urls terug te zoeken en aan te klikken. Dus muis naar "uitklap-driehoekje" en dan direct de juiste link aanklikken.
IE9 geeft echter maar een stuk of 5 urls weer. Nu moet je eerst een paar letters tikken, voordat je de url krijgt. Ook op die plek zou ik eenvoudig het (altijd zichtbare) aantal laatst ingetypte urls willen kunnen aanpassen. Het vak "geschiedenis" daaronder raakt namelijk nogal vervuild door een flink aantal _aangeklikte_ pagina's op 't zelfde domein, zoals hier op GOT.

Andere zaken die ik mis:
- volledige titel van de actieve tab in de "loze ruimte" balk bovenin het scherm
- kopieer link van afbeelding in het rechtsklik-menu
- Ingebouwde EXIF-viewer zou leuk zijn
- betere ondersteuning voor een 3d-muis :P (ik gebruik veel Wacom-pen in combinatie met 3dConnexion manipulator, heel relaxt zoomen en scrollen)

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:36:
Dat met die traagheid van de tabs merk ik ook. Vrij vervelend dat.

[...]

Favorietenbalk is natuurlijk zo terug gehaald. Rechtermuisknop op titelbalk van IE9 en dan favorietenbalk.
De zoekbalk kan ik mij voorstellen dat dat verwarrend is. Ik neem aand at je al hebt verteld dat de url balk ook de zoekbalk is tegenwoordig? Dus net zoals in Firefox?
ja, dat heb ik verteld.
dus nu starten ze IE, gaan ze naar de adresbalk en typen www.google.nl en dan pas gaan ze zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonAngel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-02 14:42
Ik ben lang geleden overgestapt van IE naar firefox toen deze uitkwam omdat toen de veiligheid van deze browser beter was.
Ook gebruikte ik toen veel apps op firefox waarvan greasemonkey bijvoorbeeld er één was.
Zeer handig om scripts te runnen e.d.

Een tijd terug ben ik dan van firefox overgestapt naar google chrome omdat deze sneller opstartte en sneller werkte dan fire fox voor mij.
Dit was de voornaamste reden hier want het duurde echt te lang voor fire fox om gereed te zijn elke keer en dit was storend.
IE 9 vind ik in dit opzicht ook nog te traag in vergelijking met google chrome. Tijdens het surfen wil ik vooral een gestroomlijnde interface die snel werkt. Veel toeters en bellen zijn tegenwoordig overbodig.

Op mijn netbook heb ik bewust voor opera gekozen omdat deze browser het minste geheugen vraagt.
Een netbook met weinig geheugen werkt standaard al niet zo snel als een gewone computer dus hier was snelheid mijn voornaamste reden. Opera vind ik zeker niet de beste browser en zou ik nooit op een snellere computer gebruiken, maar hier was dit de voornaamste reden.

Mogelijks als IE de benchtests van google chrome verslaagd dat ik dan terug switch.

Persoonlijk vind ik het niet nodig dat IE sneller gaat werken dan opera want hier moeten zowiezo teveel zaken voor ingeboet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:58:
[...]

ja, dat heb ik verteld.
dus nu starten ze IE, gaan ze naar de adresbalk en typen www.google.nl en dan pas gaan ze zoeken.
Veruit de meeste gebruikers van IE9/Chrome die ik ken doen dat zo. Ze weten echt niet dat je de balk ook kan gebruiken om te zoeken. In Firefox gebruiken ze dan weer wel het apart kadertje (in 75% van de gevallen :P)

Of nog beter: in de zoek/URL-balk naar google.be gaan, dan Facebook intypen en naar de eerste link gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job1234
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-08 17:28
om eerlijk te zijn is mijn interesse in IE erg beperkt, ik gebruik FF, Chrome en Safari. Al deze brouwers doen het allemaal al prima en vooral FF en Chrome hebben alle plugins die ik nodig heb. Ik zie geen USPs voor IE op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:31:
[...]

Veruit de meeste gebruikers van IE9/Chrome die ik ken doen dat zo. Ze weten echt niet dat je de balk ook kan gebruiken om te zoeken. In Firefox gebruiken ze dan weer wel het apart kadertje (in 75% van de gevallen :P)

Of nog beter: in de zoek/URL-balk naar google.be gaan, dan Facebook intypen en naar de eerste link gaan :P
ach, met IE8 zat mijn moeder ook soms in de zoekbalk www.google.nl in te typen. dan op enter en het eerste resultaat aanklikken en dan gaan zoeken.

tsja, zo kan het ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07-2016
Ik heb de laatste twee weken internet explorer weer als standaard browser ingesteld, en dit zijn mijn ervaringen:

Positief:
- Lekker slank
- Veel bonuspunten voor de 'new tab' pagina met de 8 meestbezochte pagina's
- Helemaal geen crashes gehad, Chrome crasht erg vaak met flash-video en Firefox ook af en toe.
- Geen opdringerige patching zoals in Safari
- Notice venster onder aan de pagina vind ik erg prettig werken

Negatief:
- Het zoeken vind ik onprettig gaan
- Nieuwe vensters/tabs laden traag, soms zo lang dat je twijfelt of je goed geklikt hebt
- Algeheel verlang ik terug naar de Chrome gebruikservaring

Mijn browserkeuze gaat nu tussen Chrome en Internet Explorer, waar IE de meeste goede punten die Chrome heeft ook in handen heeft, en op het punt van notices zelfs overtreft.
De meeste punten sleept IE echter binnen met stabiliteit.

Echter, ik stap denk ik nu weer terug naar een andere browser, maar zodra ik weer ziek ben van de crashes zal ik wel weer terug gaan naar IE. - en die cirkel zal zo door blijven gaan totdat ofwel Chrome stabiel wordt, ofwel IE een algeheel prettige gebruikservaring levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Toch maar even mijn mening over IE in het algemeen. IE is de meest bekende browser, maar dat is sinds een paar jaar al aan het veranderen door dat men steeds meer kennis heeft over internet browsers en omdat men steeds meer aandacht geeft aan de keuze voor een browser.

IE heeft in mijn ogen een slechte naam doordat veel bedrijven en instellingen een verouderde IE versie gebruiken. Hierdoor krijgt men een verkeerd beeld van IE. Dit kost IE waarschijnlijk enorm veel markt aandeel omdat de verouderde IE versies ook op scholen worden gebruikt. Deze jongen gasten stappen al heel erg snel over op iets hips zoals Mozilla Firefox of Google Chrome. IE is niet hip genoeg.

Ik gebruik IE niet omdat IE niet veilig genoeg is. Dit is puur gevoelsmatig en ik heb hiervoor geen enkele wetenschappelijke onderbouwing enkel en alleen dat IE vaker in het nieuws is met beveiligingslekken. Ik gebruik Mozilla Firefox al sinds het bestaat en ben ruim te vrede.

Qua snelheid zijn browsers bijna niet te onderscheiden. In de benchmarks zijn er grote verschillen, maar voor het gevoel voor mij allemaal niet merkbaar. IE moet zich gaan onderscheiden door heel veilig te zijn en veel vernieuwde features te bieden voor scholieren en studenten. Door scholieren en studenten aan je te binden win je markt aandeel. Het enige voordeel dat IE momenteel heeft is dat het heel erg compatibel is met websites. Er is geen enkele site die niet goed werkt of niet goed getoond wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelagbs84
  • Laatst online: 29-03 11:27
Na ruim 3 maand problemen met de front-end van een site ben ik gisteren uiteindelijk bij mijn klant langs gegaan om de problemen in levende lijven te onderzoeken. Wat bleek... compatibiliteitsmodus stond aan. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Dan moet je de X-UA-Compatible tag sturen ;) (Of was het intranet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Barryvdh schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:07:
Dan moet je de X-UA-Compatible tag sturen ;) (Of was het intranet?)
Dat inderdaad.. Maar specifiek iets aan een site toe moeten voegen voor 1 specifieke browser is natuurlijk van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocSnuggels
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
internetbankieren en inloggen op de backend van onze webwinkels dan met IE9 x64 bit en voor ontwikkeling (webdesign) dan ga ik vreemd met Chrome en soms met FF vanwege de de apps zoals CSS viewer of Floundry Fresh CSS en bepaalde SEO tools die niet beschikbaar zijn voor IE9 en mogelijk ook niet beschikbaar zullen komen voor IE10 naar verwachting.

Beetje stoute websites kijken dan even via Opera, Safari of Maxthon. (LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:43
Bij mij thuis worden IE en Chrome naast elkaar gebruikt. Mijn vrouw gebruikt IE en ik gebruik Chrome.

Voornaamste reden van mijn vrouw (in mijn optiek voornamelijk op het verleden gebaseerd) is dat elke website onder IE werkt. Verder speelt nog de vertrouwdheid met de interface van IE waardoor ze hiervoor 'kiest' (browser staat namelijk standaard op IE met sneltoetsen computer).

De mogelijkheid tot het installeren van extensies heeft mij jaren geleden doen besluiten om over te stappen naar Firefox. De laatste tijd vond ik de snelheid van Firefox achteruit gaan. Toen in Chrome ook al mijn gewenste extensies beschikbaar waren ben ik overgestapt.

Vrienden en familie raad, wanneer er na gevraagd wordt, Chrome aan. Maar ik promoot Chrome niet actief. Als mensen er niet naar vragen zijn ze blijkbaar tevreden met hun browser (over het algemeen IE) en is het niet aan mij om daarin te sturen.

[ Voor 15% gewijzigd door wisselwerking op 27-05-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:21
Voor mij is het heel simpel: zodra ik op het browser icoontje klik, wil ik meteen daarna een adres invoeren. Start ik IE9 op dan duurt het wel 15(!) seconden voordat ik überhaupt de tekst in de adresbalk kan selecteren. Dan hoeft het van mij al niet meer. Klik ik daarentegen op het vosje, dan staat nog binnen een halve milliseconde een leeg venster op mijn scherm en kan ik een adres in typen.

Eigenlijk faalt het dus al in het enige waar het voor mij goed voor is: er zo snel mogelijk een echte browser mee downloaden.

Verder blijven jullie constant de boot missen mbt features en lopen jullie overal maar achteraan te hobbelen. Voorbeelden hoef ik niet te noemen denk ik.

Ten slotte heb ik de tijd vanaf ie4 meegemaakt en wens ik daarom MS alle slechts van de wereld toe. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
ViperNL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:01:
Voor mij is het heel simpel: zodra ik op het browser icoontje klik, wil ik meteen daarna een adres invoeren. Start ik IE9 op dan duurt het wel 15(!) seconden voordat ik überhaupt de tekst in de adresbalk kan selecteren. Dan hoeft het van mij al niet meer. Klik ik daarentegen op het vosje, dan staat nog binnen een halve milliseconde een leeg venster op mijn scherm en kan ik een adres in typen.
Hmm, ervaringen verschillen dan dus duidelijk. Ik heb namelijk exact het tegenover gestelde. Op m'n ondertussen 4 jaar oude laptop met een normale HDD kan ik IE9 openen en binnen maximaal 3 seconden aan de slag. Firefox heeft juist een seconde of 10 nodig om volledig op te starten en voordat ik zelfs maar de cursor in de adresbalk mag plaatsen. Ook bij een warme start waarbij de browser al eerder open is geweest neemt het in het beste geval evenveel tijd in beslag als een IE9 koude start (voor zover je daarvan kan spreken met de integratie in het OS, ik weet niet of delen die IE9 gebruikt worden ingeladen bij boot).

En dat is nadat de laptop al een tijdje idle is geweest en alle tijd heeft gehad om de HDD te laten werken aan het prefetch/superfetch/bootup spul. Als ik direct na boot & logon ga kijken dan is IE9 nog een factor of wat sneller dan FF.

Neemt niet weg dat voor jou FF dan de betere keuze is, maar puur om het een beetje in perspectief te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperNL schreef op zondag 27 mei 2012 @ 22:01:
Voor mij is het heel simpel: zodra ik op het browser icoontje klik, wil ik meteen daarna een adres invoeren. Start ik IE9 op dan duurt het wel 15(!) seconden voordat ik überhaupt de tekst in de adresbalk kan selecteren.
Dan zou ik (als je daar behoefte aan hebt) toch eens gaan trouble-shooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Laatst online: 17:21
Ok, ik overdrijf het een beetje natuurlijk, na een warme start is het inderdaad dichter bij de 3 sec. Het komt waarschijnlijk ook door die trage msn website die nog steeds standaard ingesteld is terwijl FF met het 'leane' google geleverd wordt. Ook als die traagheid weg te nemen zou zijn blijft er nog een waslijst ergernissen over, waarvan de belangrijkste de opgebouwde reputatie van MS. Maar dat is iets heel persoonlijks en valt ook niet te fixen met een nieuwe versie van IE en daar is dit topic toch vooral voor denk ik.

PS: Herinnert iemand zich nog de tijd dat veel websites niet eens werkten in andere browsers dan IE? Ah.. waar blijft de tijd.. Zou Hotmail al in firefox/chrome werken? ;) Gelukkig gebruiken steeds minder mensen IE zodat het een trage pijnlijke dood kan sterven. :9

Om toch een beetje constructief te eindigen: wellicht proberen ze op een verkeerde manier te concurreren. Het liefst zou ik een browser die standaard met een OS meegeleverd word zo kaal en snel mogelijk zien. Dus eigenlijk zoals chrome begonnen is. Dus puur een venster met adresbalk en een knop voor instellingen (proxy e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ViperNL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
ODus eigenlijk zoals chrome begonnen is. Dus puur een venster met adresbalk en een knop voor instellingen (proxy e.d.).
Zoiets als dit dus.. :P

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/18177933/Untitled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-09 10:39
ViperNL schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
Het liefst zou ik een browser die standaard met een OS meegeleverd word zo kaal en snel mogelijk zien. Dus eigenlijk zoals chrome begonnen is. Dus puur een venster met adresbalk en een knop voor instellingen (proxy e.d.).
Persoonlijk ben ik dat niet helemaal met je eens, wel gedeeltelijk.
Qua add-ons en dergelijke heb ik 'm het liefst zo kaal mogelijk. Maar qua uiterlijk, zie ik graag gewoon een menu balk. De standaard menu balk (met "Bestand", "Bewerken" etc.). Niet die balken die je bij allerlei gratis software producten krijgt waarvan er standaard als ik het me goed herinner ook al een aantal bij zitten (voor Win Live?).
Daarnaast vind ik voor zo'n standaard browser, moet de veiligheid hoog staan.

De snelheid hoeft van mij nie eens heel erg snel te zijn, maar niet 'vervelend langzaam'. Gezien het een standaard browser is, kun je als je een snellere browser wilt daarvoor een andere downloaden (Opera, Chrome).
Aan de andere kant is zulke snelheid wel mooi meegenomen.

Nog even iets anders;
Waar ik me bij IE aan stoor is dat menu dat onderin vaak verschijnt, o.a. bij "downloads".
De manier bij Firefox, waar het gewoon vraagt "Wat moet Firefox met het bestand doen" in een normaal venster vind ik veel prettiger werken.

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Skydream schreef op maandag 28 mei 2012 @ 19:56:
[...]

. Maar qua uiterlijk, zie ik graag gewoon een menu balk. De standaard menu balk (met "Bestand", "Bewerken" etc.). Niet die balken die je bij allerlei gratis software producten krijgt waarvan er standaard als ik het me goed herinner ook al een aantal bij zitten (voor Win Live?).
Die balk die je krijgt als je even rechtsklikt op het 'glass' gedeelte van het venster en de "Menu Bar" aanvinkt bedoel je? :P Of als je even op ALT drukt? Er zijn trouwens geen add-on toolbars of iets dergelijks die standaard bij IE9 zitten... Een paar accelerators om snel iets te vertalen of te zoeken, maar die zitten enkel in het rechtsklik menu verwerkt.
Nog even iets anders;
Waar ik me bij IE aan stoor is dat menu dat onderin vaak verschijnt, o.a. bij "downloads".
De manier bij Firefox, waar het gewoon vraagt "Wat moet Firefox met het bestand doen" in een normaal venster vind ik veel prettiger werken.
Hier zou een keuze misschien prettig zijn. Ik stoor me bijv. weer juist aan de FF/oude IE manier. De balk onderin een beetje uit de weg is voor mij prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 02:35
hallo , ik vind IE 9 een kaal ding .ik mis een hoop

ik gebruik liever ie 8 of firefox als het moet

grt timberwolfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

namens Microsoft en Tweakers.net wil ik jullie bedanken voor de bijdrage die jullie hebben geleverd. _/-\o_ Het is ons een stuk duidelijker welke rol en internetbrowser speelt en welke browsers Tweakers.net bezoekers gebruiken en waarom.

Het IE9 Discussion Board blijft live, zodat jullie met elkaar van mening kunnen blijven wisselen, maar de actie voor het winnen van de Nokia Lumia is op 28 mei 2012 gesloten. We gaan de komende dagen inventariseren wie er allemaal inhoudelijk hebben deelgenomen aan de discussie en verloten vervolgens het toestel. Dit maken we woensdag 6 juni bekend in dit topic en persoonlijk via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook al Bezet
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 19:51
TIMBERWOLFS schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 22:21:
hallo , ik vind IE 9 een kaal ding .ik mis een hoop

ik gebruik liever ie 8 of firefox als het moet

grt timberwolfs
Firefox kan ik begrijpen, maar waarom gebruik je IE8 liever dan z'n opvolger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Ook al Bezet schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 10:12:
[...]

Firefox kan ik begrijpen, maar waarom gebruik je IE8 liever dan z'n opvolger?
Ik deel zijn mening.
Ik vind IE8 sneller is en dat hij/zij sneller de tabbladen gaat openen, maar het hoofdzakelijke reden dat ik IE8 kies boven IE9 is dat als je een link aanklikt om een bestand te downloaden. Ik mis het "Openen, Opslaan en Annuleren" schermpje midden in het beeld. Nu lijkt het dat je meer handelingen moet doen(onderaan het beeld).

Tabblad openen gaat hier klik en is klaar binnen 0,01 seconden. Je home pagina is puur ALT S of op het huisje te klikken. Misschien moet ik register in duiken waar "about:Tabs" staat ;) (iemand!?)

Ja ik gebruik ook 50% Mozilla Firefox van mijn tijd online. Dit met het voornaamste reden dat Ghostery(.com) draait op o.a. Mozilla Firefox. Toch wel schikbarend wat voor meldingen of "ad's" pagina's langs komt. Sommige sites waar ik het meeste/actiefste op ben zoals Tweakers.net is met IE8. Gun hun de reclame inkomsten wel.

/Edit: Vergeten erbij te vermelden dat als je je persoonlijk bladwijzers hebt aangemaakt(naast Favorieten knop, onder adresbalk), dit niet meegenomen word d.m.v. kopieren van je (backup) "Favorieten" naar je verse OS.

[ Voor 9% gewijzigd door XRayXI op 06-06-2012 05:35 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik deel zijn mening.
Ik vind IE8 sneller is en dat hij/zij sneller de tabbladen gaat openen [..] Tabblad openen gaat hier klik en is klaar binnen 0,01 seconden. Je home pagina is puur ALT S of op het huisje te klikken. Misschien moet ik register in duiken waar "about:Tabs" staat ;) (iemand!?)
Je kan ook instellen dat je een leeg tabblad opent, in plaats van de aanbevolen pagina's. Net als een lege startpagina, scheelt ook weer met opstarten.
Internetopties, Tabbladen -> Instellingen ->Het volgende openen als er nieuw tabblad wordt geopend: Een lege pagina.

/offtopic, spannend, vandaag de uitslag ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Barryvdh op 06-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Dames en heren, we hebben een winnaar!

Allereerst wil ik jullie allen bedanken voor jullie deelname aan deze discussie. Na het scannen van alle reacties hebben we de inhoudelijke bijdrages in de virtuele grabbelton gedaan en is op basis van verloting alex3305 als winnaar uit de bus gekomen.

Microsoft en Tweakers.net wensen Alex3305 veel plezier met de Nokia Lumia 800!

Dit topic blijft gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
oOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOo

Jeeeeeeeeeeeej! Een gelukkige Tweaker hier :). Microsoft en Tweakers heel erg bedankt. Ik zal een review over het toestel schrijven zodra ik hem heb ontvangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
Barryvdh schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:25:
[...]

Je kan ook instellen dat je een leeg tabblad opent, in plaats van de aanbevolen pagina's. Net als een lege startpagina, scheelt ook weer met opstarten.
Internetopties, Tabbladen -> Instellingen ->Het volgende openen als er nieuw tabblad wordt geopend: Een lege pagina.

/offtopic, spannend, vandaag de uitslag ;)
Beetje late reactie, maar het is gelukt en bedankt!

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

alex3305 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:30:
oOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOooOo

Jeeeeeeeeeeeej! Een gelukkige Tweaker hier :). Microsoft en Tweakers heel erg bedankt. Ik zal een review over het toestel schrijven zodra ik hem heb ontvangen :).
Veel plezier met je geweldige telefoon :) Gebruik hem zelf ook tot grote tevredenheid :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

ik zou graag jullie advies hebben over een inlog issue met IE9.

Momenteel hebben wij een ordertracking pagina welke draait op een Windows 2008R2 server met IIS7. Opzich werkt dit allemaal prima, maar we zien enorme inlogtijd verschillen tussen IE9 en Chrome.

Dit komt door het volgende;
Wanneer we middels IE9 proberen in te loggen op de ordertracking website dan zal IE9 automatisch het inlogdomein pakken waar de user op dat moment op is ingelogd.

Voorbeeld; inlognaam; "violanzzj" wordt door IE9 onderwater omgezet naar; "domeinnaam\violanzzj" en probeert daar in eerste instantie mee in te loggen. Onze inlogserver heeft daar problemen mee omdat meegegeven domeinnaam niet de juiste is en zal dus in een loop terecht komen.

Dit probleem is opzich eenvoudig op te lossen door vóór de gebruikersnaam een backslash (\) te zetten. We krijgen dan als inlognaam; "\violanzzj". In dit geval ziet IE9 dat je jezelf wilt "ontdoen" van je huidige domein en is er in notime ingelogd.

Waarom willen wij niet voor deze optie kiezen; We hebben voor dezelfde ordertracking oplossing ook een iphone app en daar hebben we geen "last" van het backslash (\) verhaal. We krijgen dus een situatie dat we mogelijk 2 verschillende inlogaccounts/procedures gaan krijgen en dat willen we absoluut niet!

Mijn vraag is nu; Hoe is IE9 of IIS7 zo in te inrichten dat we geen gebruik hoeven te maken van de backslash (\).

alvast bedankt.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste