Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Maar waarom is dat vinkje om cleartype uit te zetten er dan uitgesloopt? Dat zat in de platformpreview nog wel namelijk. Nu moet ik als tweaker DLLs gaan vervangen om het evt uit te krijgen (Wat me nog niet gelukt is), waarom niet gewoon 1 vinkje om cleartype en sub pixel rendering uit te zetten?
Dan kan zowel de gewone gebruiker als de tweaker het uitzetten als hij/zij dat wil, zonder heel moeilijk te hoeven doen. Tweaken is leuk, maar als ik zoveel moeite moet doen om een browser bruikbaar te maken, dan gebruik ik IE alleen maar om naar opera.com te gaan, zodat ik een browser heb die wel fatsoenlijk leesbaar is.
Dit komt door de manier waarop we op tablets omgaan met het renderen van pagina's. Omdat je op tablets veel makkelijker de pagina in en uit zoemt is het sub pixel renderen en cleartype issue niet echt meer van belang omdat je kunt zoomen tot een niveau waarop het voor jou leesbaar is. Dit icm met hoge resolutie schermen maakt het een feature die niet meer nodig is.

En om je volgende mogelijke vraag meteen te beantwoorden, misschien komt de optie terug om het ook voor desktop gebruikers mogelijk te maken dit aan of uit te zetten. Ik zou je willen vragen je feedback hier te plaatsen: http://connect.microsoft.com/IE Dan zal de product team dit bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Barryvdh schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 14:05:
Ik zie het nu een aantal keer voorbij komen, maar nog niet echt een duidelijk antwoord van Microsoft, dus:

@Microsoft, wat is jullie mening over kleinere updates, om nieuwe css/html features te implementeren, om zo beter bij te blijven. En dan natuurlijk automatisch doorvoeren, zonder dat de gebruiker er last van heeft.
(Voor consumenten, niet voor bedrijven dus)
Hi Barry,

voor zover nu bekend zullen we geen kleine updates voor de browser doorvoeren (behalve security updates). Automatisch doorvoeren is zeker een issue voor het bedrijfsleven. Hoe we onderscheid kunnen maken tussen corporate en consumer is lasting (tenzij je van private/staging windowupdate servers gebruik maakt).

Wel is het zo dat de refresh rate voor Internet Explorer versies hoger komen te liggen.

gr. Coen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:57:
[...]

Dit komt door de manier waarop we op tablets omgaan met het renderen van pagina's. Omdat je op tablets veel makkelijker de pagina in en uit zoemt is het sub pixel renderen en cleartype issue niet echt meer van belang omdat je kunt zoomen tot een niveau waarop het voor jou leesbaar is. Dit icm met hoge resolutie schermen maakt het een feature die niet meer nodig is.

En om je volgende mogelijke vraag meteen te beantwoorden, misschien komt de optie terug om het ook voor desktop gebruikers mogelijk te maken dit aan of uit te zetten. Ik zou je willen vragen je feedback hier te plaatsen: http://connect.microsoft.com/IE Dan zal de product team dit bekijken.
Het zou echt geweldig zijn als het uit kan, dan zou IE echt weer een goed alternatief zijn op Opera (hoewel die me inmiddels zo goed bevalt, dat de komende IE echt heel goed moet zijn wil ik weer overstappen).

Maar hoe kan ik precies die feedback melden op die pagina? Het is weer een typische MS pagina (no offence hoor, maar ik vind de MS site een van de minst duidelijke als het aankomt op navigatie en vindbaarheid van informatie) die enkel zegt:
To submit and check on existing feedback on IE10, please sign in.
Maar ook al ben ik gewoon aangemeld, ik kan nergens iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Menu linksbovenin de pagina?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:47:
Bing is inderdaad nog steeds een Beta versie in Nederland. Het is niet bekend wanneer dit voor Nederland gaat veranderen. Waarschijnlijk zal dat pas gebeuren wanneer het zoekresultaat het niveau van de US en UK evenaart.

Als hardcore IE9 gebruiker :) werk ik veel met Bing en voor het meeste van mijn zoek vragen werkt dat prima.
Allereerst bedankt voor de reactie. Goed om mensen van Microsoft actief op fora te zien reageren.

Over Bing search: Welke versie gebruiken jullie dan op kantoor? Als ik de Nederlandse versie van Bing gebruik, werkt zelf iets als "6*3" zoeken niet. Pak ik de Amerikaanse versie, dan is het eerste resultaat netjes "6*3=18". De Amerikaanse geeft me dan weer minder relevante resultaten.
Wat betreft je andere opmerking over default settings en persoonlijke voorkeuren. Hierbij moeten we altijd afwegingen maken. IE wordt door een zeer brede groep gebruikt. We proberen het zo simpel mogelijk te houden voor gebruikers met een laag tot gemiddelde PC ervaring. De meer ervaren PC gebruikers, zoals de Tweakers community, kunnen veel opties aanpassen naar persoonlijk voorkeuren, maar moeten hiervoor misschien wel iets meer moeite doen. Echter is dat wel aan jullie toevertrouwd. Op die manier proberen we iedere IE gebruiker een zo’n goed mogelijke en “cleane” browse ervaring te bieden.
Maar wat is er dan op tegen om twee niveau's van de settings te maken (knopje "advanced")? Dan zou toch juist iedereen tevreden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
[...]
Bing is inderdaad nog steeds een Beta versie in Nederland. Het is niet bekend wanneer dit voor Nederland gaat veranderen. Waarschijnlijk zal dat pas gebeuren wanneer het zoekresultaat het niveau van de US en UK evenaart.
Ik (als ik MS was) zou er ook voor zorgen dat de zoekresultaten op Bing wat minder druk overkomen.
Zo is het contrast vrij hoog en liggen de zoekresultaten vrij dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkllrpim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 15:15
Mijn ervaringen met IE9 zijn niet zeer groot, maar al met al haak ik snel af bij internet explorer. Dit komt voornamelijk omdat ik 9 van de 10 keer een mac gebruik, maar wanneer ik weer eens mijn windows bakkie aanslinger ben ik toch een duidelijke voorstander van google Chrome.

Mijn persoonlijke ideeën over IE:

- Internet Explorer 9 (maar ook vorige versies) voelt, imo, gewoon niet snel genoeg aan. Waar Chrome en Safari de pagina al lijken te laden, lijkt IE af en toe gewoon "ergens anders" mee bezig te zijn. Misschien is het een goed idee als MS er voor zou zorgen dat IE al (delen van) de te laden site aan de gebruiker laat zien voordat de gehele pagina geladen is.

- Internet Explorer 9 start voor mijn gevoel niet snel genoeg op, zeker tegenover Safari op mijn MBP of iPad/iPhone. Ook de opstarttijd van chrome is i.m.o. gewoon beter (alhoewel ik dit niet kan onderbouwen, ik heb geen tijdsmetingen gedaan, puur een kwestie van gevoel)

- Internet Explorer 9 is niet multi-platform. Zoals misschien al te lezen is, maak ik veel gebruik van het Apple platform. Dit wil niet zeggen dat ik daardoor IE al afschrijf, maar eigenlijk krijg ik van MS niet veel meer keus. Er is geen IE for mac (zonder tweaks), iPhone of iPad, en daarbij betwijfel ik of het beter zou werken als de al gevestigde orde (Safari, Opera, Chrome etc.) Misschien dat dit niet zo'n probleem zou zijn voor iemand met een MS telefoon, tablet en computer, maar in mijn geval is het gewoon een doodssteek.

- De lay-out van IE vind ik niet zo gelikt als die van chrome, en zoals vanouds valt IE me lastig met té veel vragen. "Weet u zeker dat u dit wilt opslaan?" "Weet u zeker dat u hierop wilt klikken?" .. Volgensmij ben ík degene die dat beslist en ik heb geen browser nodig voor "minder begaafde mensen" die niet weten waar ze op klikken. Als ik iets wil downloaden, dan wil ik dat mijn browser dat gewoon download.

pluspunt van IE vind ik dat het met het OS meegeleverd wordt (Windows dan), en dat het in dit OS ook samen met andere update's geupdate wordt, zodat ik niet door vervelende balkjes lastig wordt gevallen met de vraag of ik nu de update wil installeren. Ook dénk ik dat de intergratie tussen IE9 op de PC en de Windows tablet / smartphone goed zal zijn, al heb ik dit nog nooit uit kunnen proberen. Daarbij lijkt het Windows mobile platform mij persoonlijk ook een beter platform als het Android platform.

just my 2 cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik me eigenlijk afvraag is : wat willen de MS-mensen horen?

Ik bedoel qua topic-start verwachtte ik dat je alles kon spuien, maar als ik dan later lees dat het vanuit MS NL gestart is en niet MS-breed, dan vraag ik me af wat een discussie over cleartypes daadwerkelijk voor zin heeft.

Ik verwacht niet echt dat ze direct een knopje aanbrengen omdat een NL-afdeling dat een keer op een forum opgepikt heeft als wens. (dat is simpelweg een max 17 miljoen afzetmarkt vs een chinese 1,6 miljard afzetmarkt als het om spontane suggesties gaat weet ik wel welke gaat winnen)

Oftewel is het een serieuze vraag vanuit het ontwikkelteam van IE (wereldwijd of niet) waardoor het zin heeft om het technisch uit te diepen, of is het slechts een marketing vraag en worden technische suggesties / vragen onderop de stapel gegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 19:02
Mijn bijdrage.

Welke rol heeft de internetbrowser op jouw computer?
  • Dagelijks tientallen keren opstarten om snel even iets op te zoeken, sociale netwerksites te controleren, nieuws doornemen.
  • Gebruik maken van 'the cloud': e-mail, contactpersonen, maps, Dropbox, Skydrive, ...
  • Gebruik van elektronische leeromgeving
Welke browser gebruik je en waarom?
  • Momenteel gebruik ik Google Chrome, maar in de afgelopen jaren gebruikte ik ook Firefox, Opera, Internet Explorer en Safari.
  • Safari onder Windows vond ik niet echt lekker werken (is wel al enige tijd geleden).
  • Ik ben zeer tevreden over Chrome vooral vanwege de eenvoud: makkelijk favorieten, plug-ins, wachtwoorden, ... syncen over meerdere pc's. Ook de snelheid is (was) fenomenaal t.o.v. de rest. Ook het installeren van plugins/add-ons gaat zeer eenvoudig en duidelijk.
  • Voorheen gebruikte ik Firefox vanwege de enorme lijst add-ons, maar Chrome heeft FF al behoorlijk bijgebeend.
  • Over IE9 ben ik eigenlijk best tevreden qua snelheid en prestaties. Enkel een eenvoudige en overzichtelijk add-onbeheer en makkelijke sync ontbreekt nog.
Is het een gevoel, is het gemak, is het de naam of doet het er voor jou niet zo toe?
  • De naam doet er niet toe. Ik test regelmatig allerlei browsers en gebruik wat het snelst aanvoelt en aan mijn verwachtingen voldoet.
Heb je bewust gekozen voor een bepaalde browser of juist niet?
Ja, momenteel gebruik ik Chrome omdat Google en alle diensten zo makkelijk aansluiten bij een Android smartphone.

Kies je bewust voor één browser of wisselt dat met de regelmaat van de klok?
Ik gebruik steeds een hoofdbrowser (en IE als back-up) maar die wisselt wel een aantal keer per jaar.

Zijn er voor jou belangrijke verschillen tussen Internet Explorer 9, Firefox of Chrome?
  • De verschillen worden steeds kleiner, vooral IE heeft na IE6/7 een interessante inhaalbeweging gemaakt.
  • Het gemak van syncen en add-ons beheren/installeren.
Andere opmerkingen
De keuze van een browser is voor mij niet enkel afhankelijk van de prestaties van die ene browser. Die browser moet ook makkelijk samenwerken met allerlei andere diensten/programma's. Zo is bijv e combinatie Imac, Iphone & Ipad heel erg vloeiend omdat het vlotte gebruik van één dienst afstraalt op andere producten: Itunes, App store, Icloud, ... Hetzelfde geld voor Google met Maps, docs, mail, Android, ... en dus ook Chrome

Ik ben voornamelijk een Windows 7-gebruiker (en ook al even Win8) en zou met evenveel plezier gebruik maken van IE9 of 10 wanneer alles perfect op elkaar afgestemd zou geraken. Zo heb ik enkele maanden geleden eens een 'experimentje' gedaan om alle Google diensten te bannen en enkel nog alternatieven te gebruiken. Het lukte maar leverde toch niet dezelfde ervaring op, waardoor ik toch (tijdelijk) terug naar Google gestapt ben. IE9 volstond ruimschoots voor het surfen maar (zoals reeds eerder vermeld) verliep het syncen minder eenduidig en was er een enorm gebrek aan add-ons. Verder was de combinatie met Bing als zoekmachine ook niet ideaal. Ook een dienst zoals Google Reader zou de ervaring van het surfen via Microsfts browser aangenamer maken.

M.a.w. ik kies de browser niet enkel om de browser maar om het totaalpakket. De kwaliteit van het ene product straalt af op het andere. De consument laat zich daar zeker door leiden (kijk maar naar Apples succes, terwijl hun browser/OS zeker niet beter is voor mij).

Wat wil ik dus graag.
  • Een vlotte browser (IE9 is ok op dat gebied)
  • veel add-ons (nog niet ok)
  • een cleane look (IE9 is min of meer ok maar de tabs kunnen wel beter geplaatst worden)
  • vlotte samenwerking met én volwaardige andere Microsoftdiensten (Skydrive, Hotmail, Maps ...)
  • alle browserinstellingen (optioneel) in 'the cloud' zodat alles snel synct (maar dat lijkt me in orde te komen met Win8)
  • veel config-opties bij installatie wil ik niet maar wel graag een uitgebreid optiemenu waar vanalles en nog wat in te stellen valt.
Oef, dit werd een hele boterham. Ik heb niet alle vorige posts doorgenomen, dus mogelijk val ik wat in herhaling maar hopelijk kunnen jullie er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als front-end designer bij een grote website (Alexa Traffic Rank tussen de 150 en 200) gebruik ik IE vooral om de site op te testen. Collega's eveneens. We waarderen over het algemeen IE enorm, vooral de versies sinds IE8. Wat echter beter kan zijn de volgende zaken:
  • Code inspector: de CSS attributen worden oplopend gesorteerd. Vaak betekent dit dat je volledig naar beneden moet scrollen als je een element inspecteert. Kan dit alsjeblieft andersom worden gesorteerd, zoals Firebug dat ook doet?
  • DOM tree: Een vinkje om comments in de HTML in de DOM tree te verbergen zou erg welkom zijn. Idem voor tekstnodes. Kleine moeite vermoed ik, en toch zeer behulpzaam.
De reden waarom ik IE overigens zelf niet gebruik is de gebrek aan kennis aan mijn kant of er wel of geen veelgevraagde plugins voor bestaan. Ik heb werkelijk waar geen idee of IE dit ondersteunt, of een Adblock bestaat, etc. Ik ga het zometeen eens opzoeken, maar als ik dit niet weet dan weten meer mensen dat niet. Wellicht een idee om bij het opstarten van IE in ieder geval de optie te bieden om enkele addons/plugins aan te bieden.

Denk dan aan: Integratie met MSN, Adblock, een MSN service om bookmarks te synchroniseren, een plugin om makkelijk up- en downloads bij te houden, etc.

Oh, en ik vind de UI van IE9 erg lelijk. De browser komt erg Windows 95 over qua looks: hoekig, simpele inner bevels, grijs. Het baby-blauw van de favorieten-bar doet dan weer erg LEGO-achtig aan. Het klopt allemaal net niet. Als ik het in temperaturen moet uitdrukken, dan voelt IE9 aan als een winterlandschap, Chrome als een zonnig terrasje, Firefox als een vurige... vos :+ Het voelt erg ouderwets aan, erg jammer voor zo'n verder goede browser.

Wat betreft standard modes: weg ermee. Stop ondersteuning voor IE7. En stop ondersteuning voor IE8 zodra IE10 uit is. Van daaruit kunnen wij als professionals zelf wel uit de voeten met jullie browser.

Edit: Oude web-applicaties die niet werken op modernere versies van IE zouden dan verplicht aangepast moeten worden, of men weigert de browser simpelweg te upgraden. Als ondersteuning vervalt dan verschaft dit ook weer werk voor ons als webdevelopers. Jammer voor een aantal bedrijven, maar dit soort bad-practices moeten echt een keer afgelopen zijn.

Wel jammer om te horen dat CSS3 hotfixes niet mogelijk zijn. Het zou erg welkom zijn als IE9 en IE10 zelf hun CSS/JS/HTML-definities kunnen updaten, los van de overige Windows Updates.

En bedankt voor jullie bestaan; dankzij Microsoft en met name IE6 heb ik werk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Blue-eagle op 03-05-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wasrek schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:16:
[...]

Maar wat is er dan op tegen om twee niveau's van de settings te maken (knopje "advanced")? Dan zou toch juist iedereen tevreden zijn?
Sowieso is naar mijn mening het configuration panel flink aan vernieuwing toe (willekeurig gekozen tab):

Internet Explorer 4
Afbeeldingslocatie: http://www.aroundhawaii.com/assets/articles/2006/01/801/images/ie4_connectiontab.gif

Internet Explorer 6
Afbeeldingslocatie: https://intranet.dental.nyu.edu/img/ie6.0onWinXP_inetoptions.png

Internet Explorer 9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B1Rbb.png

Dit had ik al wat eerder gepost maar een respons blijft uit. Vind ik niet erg, maar ik had hier wel graag een vorm van bevestiging gezien. Het stukje gebruikersvriendelijkheid dat Windows 7, 8 en IE9 trachten te bieden houdt eigenlijk op bij dit betreffende scherm omdat het nog (letterlijk) uit de jaren 90 stamt, en dat vind ik écht een issue eerlijk gezegd. Er is nog zoveel te verbeteren op dit gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 03-05-2012 11:57 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 16:01:
[...]
voor zover nu bekend zullen we geen kleine updates voor de browser doorvoeren (behalve security updates). Automatisch doorvoeren is zeker een issue voor het bedrijfsleven. Hoe we onderscheid kunnen maken tussen corporate en consumer is lasting (tenzij je van private/staging windowupdate servers gebruik maakt).

Wel is het zo dat de refresh rate voor Internet Explorer versies hoger komen te liggen.
Vaker updates is natuurlijk mooi, als daar ook nieuwe technieken in ondersteund worden.
Maar automatische updates zou toch al komen? nieuws: Microsoft gaat Internet Explorer automatisch updaten
Dan moet dat met kleinere updates (geen nieuwe interface/breaking changes, maar extra css3/html5 support ed.), toch helemaal geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
nst6ldr schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:55:
Sowieso is naar mijn mening het configuration panel flink aan vernieuwing toe (willekeurig gekozen tab):
Tenzij je aangeeft wat er specifiek mis mee is, zie ik geen directe reden tot vernieuwing eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Toff schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
[...]

Tenzij je aangeeft wat er specifiek mis mee is, zie ik geen directe reden tot vernieuwing eigenlijk.
Ik pleit voor een knop die een nieuwe tab met instellingen opent in plaats van een kleinere window, zo is er meer ruimte voor de user controls en kan het geheel een stuk overzichtelijker gemaakt worden. Meer ruimte voor duidelijke uitleg van bepaalde functies die verwarrend kunnen zijn voor minder technisch ingestelde gebruikers (ClearType, SmartScreen, Compatibility Mode, Web Slices). Op het betreffende tabblad zou ik tevens de tabs van verschillende categorieën naar links gooien gezien daar genoeg ruimte voor is. De buttons die wizards of andere windows openen blijven bestaan, maar er is dan al een stuk minder sprake van stapelen van windows.

EDIT: Ik ben géén Chrome gebruiker, maar ik werd er zojuist op geattendeerd dat Chrome dezelfde indeling heeft. Dus bij wijze van voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://makingwindowseasy.com/wp-content/uploads/2011/03/chrome-options-personal-stuff.png

[ Voor 20% gewijzigd door nst6ldr op 03-05-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 19:58

koekiemonster

want a cookie

Leuk topic!

Ik ben verantwoordelijk voor het webbeleid van een middelgrote organisatie.
De voorkeur is om de browser van MS ter beschikking te stellen, mede dankzij het eenvoudige patch-beleid.
Tot op heden werken we echter nog met windows XP, dit heeft diverse redenen, buiten ons web-beleid om.

Echter, hierdoor is het onmogelijk om IE9 ter beschikking te stellen aan de gebruikers. De concurrentie doet hier echter niet zo moeilijk in en werkt wel gewoon op windows XP.
Kortom, ik zit nu aan de maximale limiet en dat is IE8, terwijl de wil om te upgraden naar 9.0 er absoluut is, maar dit tegengehouden wordt door gewenste licentie-inkomsten van MS. An sich blijven we wel netjes secure, maar kunnen we niet groeien op het gebied van web, door het gekozen beleid op het gebied van OS.
Dit behoort los van elkaar te staan en geeft een bijzonder indruk over het beleid.

Nu staat echter nog wel een upgrade naar windows 7 in de planning, waarmee ook IE wordt ge-upgrade, maar het gehele proces stoort en botst onnodig. Het geeft ook een bepaald signaal naar je gebruikers, die je eigenlijk niet wilt.

Thuis gebruik ik IE + developer toolbar, alsmede Chrome + diverse plugins. Beiden om mijn ontwikkelde applicaties te kunnen testen. Als ik echter wil testen op andere versies van IE, dan wordt het mij niet makkelijk gemaakt, ook hier zou ik een eenvoudige oplossing voor willen zien. Met de groeiende vraag rondom HTML5 oplossingen, gekoppeld aan het beschikbaar stellen van webcontent via diverse platforms zoals tablets en smartphones, had het fijn geweest als IE meer gevolg had gegeven aan hetgeen W3C ter concept en definitief aanbiedt. Ik moet vooral op stylesheet vlak nu diverse oplossingen gaan verzinnen om in IE9 mooi resultaat te krijgen.

Zie:
http://www.impressivewebs.com/css3-support-ie9/

Tenslotte bemerk ik een enorme verschuiving in gebruikers. Waar voorheen IE de default keuze was, bemerk ik nu dat ik nogal opmerkingen ontvang als ik IE als default browser aanbied aan mijn gebruikers / klanten.
Opmerkingen zoals verouderd, langzaam en onoverzichtelijk zijn aan de orde van de dag.
Blijkbaar heeft het merk op een bepaalde manier schade opgelopen.

Als ik de browser van WP7 mag meerekenen onder IE9 -waar ik overigens zeer tevreden over ben-, dan bemerk ik dat de minimalistische aanpak zeer goed werkt. Toch mis ik wat functionaliteit zoals een simpele vooruit-knop en die urlbalk hoeft echt niet constant in beeld, die kan ook in zijn geheel weggewerkt worden waarbij een klein icoon zichtbaar is die de balk weer netjes oproept. Ik weet dat dit tevens te maken heeft met de styleguide en metro, maar het is onnodig gebruik van een kostbaar klein scherm.

Fijn dat dit topic er is!

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReDnAx1991
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:47
Het grote voordeel van Internet Explorer blijf ik toch altijd vinden dat het alles opent, er is niets vervelender dan een browser die niet doet waar hij voor gemaakt is lijkt mij zo.

Dit komt natuurlijk omdat de meeste "leken" die weinig ervaring hebben met het schrijven van websites niet weten hoe je programmeert voor andere webbrowsers. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee iedereen moet ergens beginnen. Het is me alleen opgevallen dat bijv. vrij grote bedrijven die toch wel een redelijke ICT ploeg achter zich hebben staan. Hun website alleen optimaliseren voor Internet Explorer.

Het is daarom vrijwel onmogelijk om op een enkele andere webbrowser te vertrouwen, je hebt er dan altijd twee nodig wat tegenwoordig met SSD's alleen maar overbodig ruimte verspilling is. Beide browsers hebben namelijk een Cache, temp. files, cookies en noem maar op.

Ik gebruik naast Internet explorer tegenwoordig google chrome omdat ik een hekel heb aan advertenties voor dat ik filmpjes op google ga bekijken. Ja, ik weet dat je flash uit kan zetten zodat je daar geen last van heb. Daar heb ik geen zin in. Google is daarin iets makkelijker download gewoon een ad-blocker en klaar is kees.

Het enige wat ik dus mis aan Internet Explorer is een gratis ad-blocker die tenminste zo goed werkt als die van Chrome. Ik kan me goed voorstellen dat er nooit zoiets komt, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk.

Verder schrijf ik altijd mijn htmltjes, phptjes in kladblok en open ik ze in IE voor het gemak. Het gros van de wereld gebruikt het toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
nst6ldr schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Internet Explorer 4
[afbeelding]

Internet Explorer 6
[afbeelding]

Internet Explorer 9
[afbeelding]

Dit had ik al wat eerder gepost maar een respons blijft uit. Vind ik niet erg, maar ik had hier wel graag een vorm van bevestiging gezien. Het stukje gebruikersvriendelijkheid dat Windows 7, 8 en IE9 trachten te bieden houdt eigenlijk op bij dit betreffende scherm omdat het nog (letterlijk) uit de jaren 90 stamt, en dat vind ik écht een issue eerlijk gezegd. Er is nog zoveel te verbeteren op dit gebied.
Ik ben het helemaal met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:19:
[...]

* itsme is het ook helemaal met je eens, voorkeuren mogen flink op de schop.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:32
IE9 is een super produkt. veel beter dan het walgelijk volgepropte, onstabiele monster dat tegenwoordig Firefox heet. vroeger was Firefox een prima alternatief, maar dat is het wat mij betreft de laatste 1.5-2 jaar zèker niet meer, en is op alle vlakken totaal ingehaald door de concurentie.

IE9 is snel, stabiel, betrouwbaar en makkelijk te gebruiken - iets wat elke gebruiker wil. Er druppelen regelmatig updates voor IE9 binnen via Windows Update, dus aan support ontbreekt het ook niet.

Komt ook nog het feit bij dat alle websites gewoon normaal werken onder IE9 en correct gerendert worden, iets wat je bij andere browsers altijd maar moet afwachten.

IE9 + Windows 7 is voor mij vooralsnog de ideale combinatie van compatabiliteit, stabiliteit en conformiteit.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Fanboyalarm gaat hier af? Instabiel, not quite. Volgepropt? Je kan het zoveel uitbreiden als je zelf wilt. Updates? Zijn er nu ook geregeld. Grote updates? Even vaak als IE9, of liever gezegd: even weinig. Doe eens een verse installatie, dat verhelpt al vaak een hoop onzin. Je stukje is wel een béétje optimistisch, de waarheid zal wel in het midden liggen.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik werk al 10+ jaar als webdesigner, tegenwoordig een wat hogere functie maar ben nog steeds inhoudelijk bezig. Zowel met design als frontend overigens. We werken voor middelgrote organisaties (100-500 man/vrouw).

IE9 is een redelijk goede browser, maar het loopt nog steeds achter als ik kijk naar andere browsers. Ik kan allerhande suggesties geven, maar het beste kan Microsoft kijken naar de concurrerende browsers. Toch wat punten, ondanks dat ze al genoemd zijn:

- Actiever meedenken en ondersteunen van W3C. Ondanks dat ze bij de introductie IE9 vrij hoog van de toren bliezen hoe ver ze erin zijn blijkt het in de praktijk toch iets minder rooskleurig. Men loopt achter de feiten aan en is te lang doorgegaan om eigen producten te pushen (ActiveX, Silverlight) en ranzige werkwijzen zoals Web Forms in .NET te introduceren. Het is jammer dat Microsoft geen feeling met het web heeft. Andere browserontwikkelaars tonen meer 'liefde' voor internet, die hebben een ideaalbeeld dat ze proberen waar te maken en zijn meer betrokken bij het W3C.
- Sneller updates pushen. Systeembeheerders zijn er allergisch voor, maar ook zij moeten met de tijd mee. Laat je het aan hen over, dan blijven ze op IE6 hangen zo bewijst de praktijk ons. Die kans hebben ze gehad. Tot tien jaar na dato hadden we er nog last van, moet je dus niet aan hen overlaten. Ook ontwikkelaars moet je dwingen dat zaken blijven functioneren. Met standaarden hoeft dat geen probleem te zijn.
- Goede developer-tools. Nu ontwikkelen wij nog op IE8 (aantal IE9 gebruikers is nog laag, draait voorlopig alleen virtueel om te testen). Echter bij IE8 zit het vol bugs. Eigenlijk is het compleet nutteloos, geen idee hoe dit ooit uitgebracht kon worden. Een simpele 'inspect element' die werkt na een DOM manipulaties via Javascript kan al niet.
- Compatibilitymodus snel eruit slopen.

Het eerste punt vind ik, zakelijk gezien, het belangrijkste. De user interface van de browser, mogelijkheid tot pinnen op de taskbar, plug-ins etcetera is meer iets voor de gebruiker. Dat is uiteindelijk een persoonlijke voorkeur. Zoiets laat ik aan de bezoeker over, ook als maar 15% van de bezoekers een bepaalde browser gebruikt moeten we het ondersteunen. Tweede punt zorgt ervoor dat we innovatiever kunnen zijn. Derde en vierde punt is vooral om het voor onszelf gemakkelijker te maken en vind ik dan nog het minst belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
ReDnAx1991 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:35:
Het enige wat ik dus mis aan Internet Explorer is een gratis ad-blocker die tenminste zo goed werkt als die van Chrome. Ik kan me goed voorstellen dat er nooit zoiets komt, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk.
Misschien is adblockie wat voor je, geen idee of die tegenwoordig nog werkt hoor. http://adblockie.codeplex.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:00
IE9? IE10 bevalt me wel, lekker snel en overzichtelijk. Ben de weg nog wel eens kwijt in de opties en instellingen, en dan vooral de instellingen over formuliergegevens en automatisch inloggen willen nog wel eens problematisch doen. Ook jammer dat de Metroversie geen youtube video's afspeelt. IE10 is nog niet perfect maar wel zo goed dat ik Chrome en Firefox niet meer gebruik. Is er ook een ADBLOCK voor IE10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielbakker
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:09
Ik gebruik IE9 sinds het officieel is uitgekomen als m'n vaste browser. voorheen had ik zowel firefox en IE8 geinstalleerd, maar van firefox ben ik afgestapt omdat firefox minder werd (log en minder gebruiksvriendelijk), terwijl IE juist beter werd met versie 9: snel, zo goed als alle sites werken, en gebruiksvriendelijk met de nieuwe interface. ik draai IE9 ook op een windows tablet, en daar is het voordeel van de nieuwe interface groot: het is best goed met touch te bedienen. het is niet ideaal, want bijv. de knop refresh is te klein voor touch, maar zoomen bijvoorbeeld gaat best snel. de nieuwe interface heeft wel 1 nadeel, wat vooral op schermen met een kleinere resolutie een probleem is: er passen niet veel tabs naast de zoekbalk. het werkt erg prettig, zo'n schone bovenbalk, maar als ik op m'n tablet meer dan 4 tabs open heb wordt het bedienen erg lastig. misschien dat er een optie gemaakt kan worden om automatisch een tweede rij tabs te starten als de tabs te klein worden?

bij het beheer van m'n site heb ik de developer tools wel eens gebruikt. ik zeg 'wel eens', want meer dan een half uur zal ik in totaal niet in de devtools doorgebracht hebben. maar met het korte gebruik vond ik het wel een makkelijk te gebruiken tool, die in ieder geval voor een snelle check prima geschikt is.

iets wat ik zelf vaak meemaak, op zowel m'n tablet als m'n computer, is dat een tab 'vastloopt' en opnieuw gestart wordt. ik vind het heel prettig dat die foutherstel zo soepel gaat, maar het gebeurt relatief vaak en op het eerste gezicht op random momenten: na die herstart is er niks aan de hand. ik weet natuurlijk niet wat hier de oorzaak van is, voor hetzelfde geld is het een probleem met een plugin als flash, maar het is wel apart.

als ik nog een tip mag geven voor een feature: het komt wel eens voor dat ik ergens een lange tekst typ, op een forum bijvoorbeeld, maar dat er bij het indienen van die tekst iets misgaat. het kan iets op de site zijn, het kan zo'n rare tabvastloper zijn als hierboven beschreven, maar als dat gebeurd is die tekst weg, het wordt niet zoals bij word met een autosave opgeslagen. is het misschien een idee om een soort autosave-functie te maken voor IE? dat hij voor een bepaalde webpagina autosaves maakt van wat je typt, en dat die na een refresh gewoon weer teruggezet wordt. ik zou dit een nuttige feature vinden.

Ik raad IE9 aan, vooral aan mensen die wat minder handig zijn met computers. het werkt goed samen met win7, het werkt soepel (zonder vastlopers die niet vanzelf opgelost worden), de bediening is erg simpel en updates komen lekker makkelijk via microsoft update binnen. als IE zo doorgaat blijf ik voorlopig een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pino Blauw schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:29:
Ook jammer dat de Metroversie geen youtube video's afspeelt.
Ook niet als je YouTube in HTML5 bekijkt :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interactive538
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05-2023
Welke browser gebruik ik, en waarom:

Als Remote Support medewerker gebruik ik dagelijk zowel IE9, Firefox en Chrome.
De reden hiervan is dat ik veelal werk met webapps die zich per browser weer anders (kunnen) gedragen.

Kijk ik nu naar de verschillen dan moet ik toegeven dat Firefox zich in de loop der jaren niet heeft verbetered, in tegendeel.
Chrome werkt naar behoren, is snel, werkt veelal probleemloos maar wanneer ik kijk welke applicatie ik zelf (zowel zakelijk als prive') het meeste gebruik is dit IE9.

De reden hiervan is eenvoudig:

Waarom iets anders gebruiken wanneer het goed functioneerd?
In het verleden waren er diverse redenen te bedenken een alternatieve broweser te kiezen, de oorzaak was vaak de performance van IE.
De laatste tijd zie ik een verbetering van Internet Explorer. (ook al kan de oorzaak ook liggen dat andere browsers verslechteren).

De primaire browser op een Windows machine is en blijft Internet Explorer en als er geen reden voor is zal ik deze primair blijven gebruiken ook al heb ik de alternatieve browsers nodig om support te kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:25
[b][message=38163191,noline]... is het misschien een idee om een soort autosave-functie te maken voor IE? dat hij voor een bepaalde webpagina autosaves maakt van wat je typt, en dat die na een refresh gewoon weer teruggezet wordt. ik zou dit een nuttige feature vinden.
...
Dat is dan weer het handige van Firefox of Chrome, installeer een addon (Lazarus form recovery bijvoorbeeld), en hop! Je hebt de extra functionaliteit die je zoekt.

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 04-05-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Laatst online: 03-04-2013
Ze zijn wat design betreft gigantisch vooruit gegaan, het is allemaal veel cleaner, simpeler en er is meer ruimte voor de pagina. Het zou alleen zo fijn zijn als microsoft zich nou eens aan de standaarden zou houden! Dingen die prima werken in chrome, firefox, opera en safari werken voor geen meter in IE9, b.v. staan op de verkeerde plaats, hebben afwijkende padding, werken gewoonweg niet, zijn rete traag...

Ik denk dat als ze zich helemaal netjes aan de standaard zouden houden en zich in de discussie mengen met de andere browserbouwers over nieuwe items of onbesliste onderdelen van standaarden ze veel meer invloed uit zouden oefenen dan koppig je eigen versie bouwen en webdevelopers het leven zuur maken. Gezien IE ondertussen minder dan 20% aandeel heeft doe ik voor techy websites ook geen moeite meer het IE proof te maken gezien dat publiek toch nauwelijks gebruik maakt van IE. Dingen als individuele tabs kunnen openen vanaf de w7 taskbar en aero effecten in de tabs-area zijn fijn maar het zou fijner zijn als webdevelopers de zelfde code zouden kunnen gebruiken voor alle browsers. Zolang je niet aan de nog onbesliste delen van standaarden gaat beginnen kan dit nu prima voor alle browsers... behalve IE natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Prototype666 schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:00:
[...] Ik denk dat als ze zich helemaal netjes aan de standaard zouden houden en zich in de discussie mengen met de andere browserbouwers over nieuwe items of onbesliste onderdelen van standaarden ze veel meer invloed uit zouden oefenen dan koppig je eigen versie bouwen en webdevelopers het leven zuur maken. [...]
Tja, de andere browsers zijn ook niet heilig hoor. De trident engine van IE voldoet bijv. het meest aan de CSS 2.1 standaard van alle engines. Op andere punten presteert het duidelijk minder, maar om nou te zeggen dat ze als enige niet aan de standaarden houden.
Overigens dat koppig je eigen versie bouwen is wel precies wat de andere browsers momenteel aan het doen zijn. Met de -moz en -webkit etc. Sommige standaarden die nog niet eens final zijn worden al zonder vender prefix geimplementeerd. Toen Microsoft dit in het verleden deed was het slecht en nu ze het met webkit doen is het ineens goed. Hoe raar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 01:24:
IE9 is een redelijk goede browser, maar het loopt nog steeds achter als ik kijk naar andere browsers. Ik kan allerhande suggesties geven, maar het beste kan Microsoft kijken naar de concurrerende browsers.
Even een paar technische punten:

• Geen support voor gradients; SVG voor nodig
• Geen text-shadow; mag je weer met DX-filters gaan prutsen, terwijl box-shadow er wel in zit
• Geen CSS transitions; javascript voor nodig
• Geen 2D of 3D transforms
• Etc.

Gewoon heel jammer dat dit soort dingen gewoon nog steeds niet wordt ondersteund na de 9e versie van Internet Explorer. Wil je bijvoorbeeld een background-gradient implementeren, dan moet je eigenlijk meteen al gaan kijken naar afbeeldingen aangezien je anders 3 versies moet maken:

• CSS-gradients voor Moz/Webkit/Opera
• SVG gradient voor IE9
• Afbeeldingen voor IE6-IE8

Wat ik wél positief vind aan IE9, is de (rete-)snelle javascript engine die erin zit, wat het gebrek aan CSS-transitions weer een beetje goed maakt. Animaties draaien lekker soepeltjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototype666
  • Laatst online: 03-04-2013
Caelorum schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:30:
[...]

Tja, de andere browsers zijn ook niet heilig hoor. De trident engine van IE voldoet bijv. het meest aan de CSS 2.1 standaard van alle engines. Op andere punten presteert het duidelijk minder, maar om nou te zeggen dat ze als enige niet aan de standaarden houden.
Overigens dat koppig je eigen versie bouwen is wel precies wat de andere browsers momenteel aan het doen zijn. Met de -moz en -webkit etc. Sommige standaarden die nog niet eens final zijn worden al zonder vender prefix geimplementeerd. Toen Microsoft dit in het verleden deed was het slecht en nu ze het met webkit doen is het ineens goed. Hoe raar is dat?
Ik dacht juist dat de implementaties zonder de -moz -webkit etc volgens een draft gebouwd waren, en zich dus aan een "beta" standaard houden?

het probleem ligt ook niet in extra functies, zoals waar ze -webkit achter plakken, maar bestaande functies gewoon niet implementeren of heel anders implementeren zodat het zich niet gedraagt zoals je zou verwachten. Dat is het probleem juist, anders zou een website die volgens de standaard gebouwd is op elke browser exact gelijk renderen (dingen als anti-aliasing, hinting, etc daar gelaten) zolang er geen gebruik wordt gemaakt van de browser-specifieke extra functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 09:30:
[...]

Niet raar, aangezien het enige verschil ligt in de vendor prefix en soms een heel klein beetje syntax. Border radius van 5px:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
div.rounded {
-moz-border-radius:5px;
-webkit-border-radius:5px;
-o-border-radius:5px;
border-radius:5px;
}

Is prima te doen. Transparantie is ook heel makkelijk, behalve (uiteraard) voor Internet Explorer:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
div.transparent {
/* IE 8 */
  -ms-filter: "progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(Opacity=50)";

/* IE 5-7 */
  filter: alpha(opacity=50);

/* Good browsers */
  opacity: 0.5;

Proprietary oplossingen zijn oké, mits deze gewoon goed zijn geimplementeerd en goed te gebruiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:30:
[...]
• SVG gradient voor IE9
• Afbeeldingen voor IE6-IE8
Of meer pragmatisch:
• Afbeeldingen voor IE<=IE9

;)
Verwijderd schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:35:
[...]
Niet raar, aangezien het enige verschil ligt in de vendor prefix en soms een heel klein beetje syntax. Border radius van 5px:

[...]

Is prima te doen.
Is zelfs tegenwoordig nog makkelijker:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
div.rounded {
    border-radius: 5px;
}

Zie http://caniuse.com/border-radius - alle huidige en vorige versies van de meest gangbare browsers ondersteunen de non-prefixed versie tegenwoordig (muv IE natuurlijk) :)
Is prima te doen. Transparantie is ook heel makkelijk, behalve (uiteraard) voor Internet Explorer:

[...]
Voor IE8 kan je ook dit doen (korter):
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
div.transparent {
    /* IE 8 */
    -ms-filter: "alpha(opacity=50)";
}

/offtopic

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik ben zelf een front-end developer en kan daarom niet om IE9 heen. Ik gebruikt het echter zo min mogelijk, omdat de developer tools echt hopeloos achter lopen op wat er in Firefox beschikbaar is (Firebug bijvoorbeeld).
Ook kom ik regelmatig nog dingen tegen die er compleet anders uitzien dan dat ik zou verwachten, dit is dan vaak wel makkelijker op te lossen dan dat dit bij voorgaande versies het geval was.

CSS3 support is ook echt nog maar summier in vergelijking met andere browsers, maar Microsoft gaat zeker de goede kant op met IE10. Regelmatigere updates voor IE9 met nieuwe features support zou enorm helpen, maar zie ik niet gebeuren. Hopen dat ze dat met IE10 wel gaan doen.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4mail
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-07 13:57
Ik gebruik IE al jaren en ook IE9 wat me prima bevalt. Ben ook een simpele gebruiker en stel niet te veel eisen.

Toch op aanraden van mijn schoonzus ook Chrome gaan gebruiken en merk dat deze wat sneller is. Maar heb in IE9 een Google toolbar die ik persoonlijk erg fijn vind. Favorieten zijn makkelijk toegankelijk en de favorites bar vind ik ook erg prettig voor mijn veel bezochte pagina's.

Dus ga uiteindelijk toch voor IE9 omdat ik die persoonlijk dus het fijnste vind werken. Merk dat oudere mensen waaronder mijn ouders en schoonouders toch ook IE9 preferen. Zeg zeker niet dat ik niet in ben voor vernieuwing en verandering. Heb dus ook geen ervaring met Firefox zoals sommige andere reviewers.

Als simpele gebruiker ben ik dus prima tevreden en zal IE9 zeker wel aanraden bij andere gemiddelde gebruikers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
Toevallig ook met mijn (schoon)ouders gesproken en de reden dat ze IE gebruiken is een stukje herkenbaarheid van het icoontje en onwetendheid.
Iedereen die ik ken heeft ook Chrome maar toch telkens weer op het IE icoontje drukken omdat het normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 16:05
Internet Explorer en ik waren in het verleden absoluut geen vrienden maar sinds versie 8 doet hij steeds meer wat ik wil. 9 is daarbij het hoogtepunt. Prettige snelheid ook.

Toch wel een stukje constructieve kritiek: die bewegende banner ad op voor dit topic op de frontpage van tweakers is vrij vervelend en leid erg af van de content, deze zou ik liever statisch zien.

Deze vond ik ook erg geestig:

[ Voor 7% gewijzigd door citruspers op 07-05-2012 02:26 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theBazz
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik gebruik het niet simpel omdat het niet draait op Ubuntu. Op mijn werk kijk ik wel regelmatig naar IE9, maar dat is dan alleen om een website te testen.

Misschien blijf ik bevooroordeeld, maar door het slechte renderen en zich niet aan standaarden houden in voorgaande versie ben ik afgehaakt. De eerste keer dat ik Firefox gebruikte en tabbladen zag was ik zo enthousiast dat ik niet meer teug wilde. Nu heeft IE die functies ook, maar de look-and-feel van firefox vind ik nog steeds lekkerder. Plus, firefox heeft de plugin firebug, welke ik regelmatig gebruik om mijn sites te debuggen...

Als ik al zou switchen, dan eerder naar Opera, die wat mij betreft een strakker design heeft en een stuk sneller is (of overkomt).

Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_God
  • Laatst online: 30-08 19:59
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:13:Door de browser en het OS te laten samenwerken kun je een betere internet ervaring bieden. Hiervoor is het cruciaal dat je het OS goed kent. Daarom werkt Internet Explorer het beste op Windows OS. En is voor gekozen andere platformen niet te ondersteunen, omdat je dan niet dezelfde ervaring kunt bieden.
Beste Coen Nijkrake.

Is er concrete functionaliteit waar het nu om gaat?
Waarom is het Windows OS beter bij jullie bekend dan andere vrije systemen waar in principe iedereen goed mee bekend kan zijn? Het hele systeem is in dat geval open voor iedereen. Uiteindelijk zou het dan prima mogelijk moeten zijn om dezelfde ervaring te bieden, behalve als er concrete beperkingen zitten in dat andere systeem.
De relevantie van deze twee pagina's ontgaat mij eerlijk gezegd. Voor zover ik het wel begrijp, zie ik enkel features genoemd worden die ik op mijn systeem al jaren heb.

Groeten,
Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:50

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zelf gebruik ik internet explorer niet, maar firefox. Ik mis een heel belangrijke optie voor op mijn netbook met slome ssd: het ontzien van schijftoegang.

Als bijvoorbeeld Firefox eenmaal is gestart gebruikt deze de harde schijn (na wat opties wijzigen) niet meer om te cachen. Ideaal voor de snelheid. Geheugen zit er 4GB in nu, en dat is dus ruim voldoende.

Tevens is bij firefox het beheer van add-ons veel overzichtelijker, en kan deze bovendien kan firefox updates automatisch zoeken. Binnen internet explorer ben ik deze optie niet tegen gekomen.

Wel is IE sterk verbeterd de laatste tijd qua snelheid. Nu de overzichtelijkheid opkrikken en tweakbaarheid bijstellen. Linux versies wellicht?

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzyme
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-11-2020
Ik wil ook graag weten wat er aan het cleartype/subpixelrendering gedaan kan worden. Punt is dat mensen met 20/20 gezichtsvermogen hier vooral last van hebben heb ik het idee. Voor hen ziet de tekst er onscherp uit. Mensen met ietsie minder gezichtsvermogen vinden het juist fijner om aan te hebben en mensen met nog slechter gezichtsvermogen zien het verschil amper. Ik heb dus 20/20 gezichtsvermogen en ik moet zeggen dat ik de cleartype/subpixelrendering buitengewoon irritant is. Ik ben daarom lange tijd op IE8 blijven hangen al was verder alles sneller en beter aan IE9. Uiteindelijk een paar dll bestanden gevonden die het probleem oplossen http://www.softwareninjas...dll-wrapper#TOC-Downloads en nu kan ik eindelijk prettig in IE9 werken zonder mij vreselijk te ergeren aan een instelling die ik niet kon veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranger__NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-06 22:19
Ik gebruik dagelijks FF, IE en Chrome door elkaar vanwege mijn werk (o.a. Websitebouw/design).

Mijn standaard favoriete browser is
Chrome.

Waarom:
- Alles online, gesynchte bookmarks over alle pc's heen.
Als je PC crasht heb je in een minuutje Chrome helemaal terug met alles erop en eraan.
- CSS3 goed supported
- altijd de laatste versie
- Geen gekl**t met compatibility mode
- Snel, lichtgewicht, goed design
- enkel fijne add-ons zoals screenshottool, browseroverlay

Waar gebruik ik IE voor:
- developer toolbar F12
- belastingdienst site (doet het niet goed in Chrome)
- Outlook webmail (doet het nog niet goed in Chrome).

Waar gebruik if FF voor:
- Firebug
- sommige add-ons zoals FLV's downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomxc
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2023
Als gebruiker vind ik IE9 helemaal geen slechte browser. Integendeel, voor een Windows gebruiker is het als een deel van het besturingssysteem. Het pinnen en de jumplists zijn dan onmisbaar. Helaas gebruik ik niet veel van de andere producten van Microsoft die bij een Live account horen, zoals Hotmail, Skydrive, Zune enzovoort. Deze producten lopen naadloos over met IE.

Als ontwikkelaar moet ik wel alle browser proberen en gebruiken. Daarbij is het gebruik van de debugger vanzelfsprekend en ook essentieel. De debugger van IE9 vind ik ronduit teleurstellend. Het enige voordeel van de debugger is de mogelijkheid van het switchen tussen oudere versies. Ik ben ook niet te spreken over de browser extensions. Deze bestaan bij IE9 voornamelijk uit stapelende toolbars wat niet bepaald de browsing experience verbeterd.

Het grote belangrijke verschil van IE met bijvoorbeeld Chrome is het grote update interval. Chrome update bijna dagelijks ongemerkt. Waarbij het met IE jaren duurt voordat er een nieuwe versie uitkomt.

Met de Windows 8 previews heb ik de mogelijkheden van IE10 mogen proeven. Ik kijk uit naar deze versie. Ze hebben HTML5 ondersteuning al flink verbeterd wat met de tijd steeds belangrijker wordt. Daarbij hoop ik van harte dat ze het ook een aantrekkelijke browser wordt voor de ontwikkelaar en deze opnieuw stimuleert om hier weer voor te ontwikkelen.

PSN: thomxc | Twitter: thomaswnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als applicatie ontwikkelaar heb ik meerdere browsers op mijn notebook.(Opera, Chrome, FireFox, IE9)

De browser die ik het prettigst vind werken is overduidelijk de Chrome browser, heel erg vlot en het handige gebruik van de adresbalk + google search bar combinatie vind ik ideaal, verder is het fijn als je naar een bekende pagina wilt browser je meteen word voor getypt waar je waarschijnlijk heen wilt en dus als ik naar Tweakers.net wil alleen maar een "T" of "Te" hoef in te voeren en vervolgens op enter te drukken en ik ben in een mum van tijd op die website.

Ik gebruik meerdere browsers, omdat als ik een website aan het maken ben dan controleer ik het design in alle browsers, want elke website ziet er anders uit in verschillende browsers.

Opera vind ik ook een snelle browser, maar qua gebruikers gemak vind ik hem niet zo optimaal als Chrome, want chrome heeft bijvoorbeeld de "Chrome store" waar veel apps te downloaden zijn voor de browser zoals addblockers, spelletjes en andere leuke/handige plugins. Ook als je iets download word dat netjes onderin de browser vertoont en is het makkelijk het na afloop aan te klikken en er komen geen vervelende vensters die IE9 en Firefox bijvoorbeeld wel hebben.

Omdat ik op school zit moet ik gebruik maken van N@tschool, dit is een programma waar ik bestanden en opdrachten op kan zetten online, zodat mijn docent dit kan inzien, jammer genoeg is dat programma gebaseerd op Firefox en moet ik of Firefox of IE9 gebruiken om gebruik te kunnen maken van dit programma, wat overigens erg traag is. Dat is voor mij de hoofd reden waarom ik nog FireFox en IE9 gebruik.

Nog meer voordelen aan Google's Chrome zijn: dat er word gevraagd of u uw wachtwoord opgeslagen wilt hebben. dat komt heel handig uit bij veel websites omdat er nog altijd websites zijn die geen "onthoud mij" checkbox aanwezig hebben op hun website, verder ziet de Chrome browser er lekker minimalistisch uit op het eerste gezicht dus niet veel toeters en bellen die de gebruiker kunnen verwarren. Ook op de website www.9gag.com(comedy website, meme's en dergelijke) word heel vaak gepost over dat IE9 slecht is en dat Chrome gewoon het beste is, ook verschijnen daar regelmatig statistieken op de website over, verder maak ik het af en toe mee dat als ik met IE9 browse ik word gewaarschuwd dat sommige websites niet zichtbaar zijn met IE en dat ik Chrome moet gaan gebruiken voor een betere weergave van de website. Ook vraagt Chrome om het vertalen van websites, dus al kom je op een vreemde website dan komt Chrome meteen aanzetten met een vertaalde tekst(indien u daar interesse in heeft) en die geeft u dan een volledig vertaalde website die qua spelling in de loop der jaren sterk verbeterd is en zorgt voor een goed passend geheel.

Kortom kies Google's Chrome!

EDIT: typo

[ Voor 6% gewijzigd door mobstaa op 07-05-2012 17:02 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
mobstaa schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:59:
[...]verder is het fijn als je naar een bekende pagina wilt browser je meteen word voor getypt waar je waarschijnlijk heen wilt en dus als ik naar Tweakers.net wil alleen maar een "T" of "Te" hoef in te voeren en vervolgens op enter te drukken en ik ben in een mum van tijd op die website.
Dat werkt ook zo in IE9 en Opera en ik neem aan ook in firefox.
Opera vind ik ook een snelle browser, maar qua gebruikers gemak vind ik hem niet zo optimaal als Chrome, want chrome heeft bijvoorbeeld de "Chrome store" waar veel apps te downloaden zijn voor de browser zoals addblockers, spelletjes en andere leuke/handige plugins. Ook als je iets download word dat netjes onderin de browser vertoont en is het makkelijk het na afloop aan te klikken en er komen geen vervelende vensters die IE9 en Firefox bijvoorbeeld wel hebben.
Same in IE9 en Opera. Beiden hebben een marketplace (Opera en IE9). Al is die van IE9 nogal kaal en staat er niet echt iets echt nuttigs in, IMO.
[...]
Nog meer voordelen aan Google's Chrome zijn: dat er word gevraagd of u uw wachtwoord opgeslagen wilt hebben. dat komt heel handig uit bij veel websites omdat er nog altijd websites zijn die geen "onthoud mij" checkbox aanwezig hebben op hun website
Dat doen Opera, Firefox en IE9 allemaal ook. Geen idee of het zo goed werkt, maar iig bij mij wordt ook alles netjes vooraf ingevuld
Ook op de website www.9gag.com(comedy website, meme's en dergelijke) word heel vaak gepost over dat IE9 slecht is en dat Chrome gewoon het beste is, ook verschijnen daar regelmatig statistieken op de website over, verder maak ik het af en toe mee dat als ik met IE9 browse ik word gewaarschuwd dat sommige websites niet zichtbaar zijn met IE en dat ik Chrome moet gaan gebruiken voor een betere weergave van de website.
Dat is gebeurd andersom ook nog wel eens. Toegegeven, vaak alleen met oudere sites, maar het gebeurd nog wel. Overigens woordt er al zo lang van alles geroepen op internet. Of dat meteen echt betrouwbaar is of niet? (Voorbeeld: OSX is veilig, want er zijn geen malware en virussen voor.)
Ook vraagt Chrome om het vertalen van websites, dus al kom je op een vreemde website dan komt Chrome meteen aanzetten met een vertaalde tekst(indien u daar interesse in heeft) en die geeft u dan een volledig vertaalde website die qua spelling in de loop der jaren sterk verbeterd is en zorgt voor een goed passend geheel.
Die is soms wel handig, ja :) Al heb je hetzelfde als je de google toolbar in IE9 installeerd. Groot nadeel is dan wel dat je weer een toolbar hebt :/

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 07-05-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Caelorum schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:16:
[...]

Dat doen Opera, Firefox en IE9 allemaal ook. Geen idee of het zo goed werkt, maar iig bij mij wordt ook alles netjes vooraf ingevuld.

ik kan je vertelen dat dat bij alle drie goed werkt.

ik ben zelf een opera gebruiker, en ik kies voor opera omdat:

opera snel is. (zo lijkt het teminste, ik heb geen tests gedaan)
opera link handig is. (wachtwoorden, snelkiezer, geschiedenis en bookmarks worden zonder problemen en addons gesyncroniseert)
opera kan goed overweg met veel tabs.

ik vind ie niet heel slecht maar raad mensen meestal toch een andere browser aan, zoals chrome of firefox (of opera) omdat dat meestal sneller is en ook makkelijker te gebruiken is.

verder: ik ben een linux gebruiker dus IE draait zowieso niet.

ook vind ik dat IE wel eens wat vaker updates mag krijgen. (maar een keer per zoveel jaar eens een nieuwe versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
IE9 wa's da? Wij ontwikkelen met name voor ons intranet en de lokale ICT afdeling was heel snel om standaard firefox of chrome te installeren nadat we de interne rekening voor het ondersteunen van IE in onze applicaties daar neer legde (ook intern werkt marktwerking heel goed).

Verder, het draait niet onder Linux dus voor ons niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Jullie vragen erom, dan kunnen jullie het krijgen :). Goed dan. Ik heb het even getest.
  • en de chakra Java engine
    AFAIK heeft IE9 geen Java engine. Ik weet wel dat er een Javascript engine in zit. Slakken en zout enzo gaat niet op, het betreft hier fundamenteel andere technologieën. Sorry, maar get educated. Dit zegt zo ontzettend veel over Microsoft's attitude naar het web toe. Apple, Google, Opera of Mozilla zou een dergelijke fout echt niet maken.
  • Veel vaker updates doen. éénmaal per twee jaar is alsof je jezelf nog in 1990 waant. Chrome en FireFox doen er in dezelfde periode 16. 16!
  • IE9 werkt niet op mijn linux bak. Flauw misschien, maar daardoor neem ik niet eens de moeite om te testen voor IE9. Ik heb nu 9 browsers geinstalleerd, waarom zou ik zoveel moeite doen (VM, aparte windows install, wine, ga maar door) voor een browser dat niet eens werkt op mijn workstations, terwijl ieder andere browser dat wel gewoon lukt? Ik heb succesvol verschillende klanten weten te overtuigen dat ze over moesten stappen op Chrome. Niet omdat ik Chrome zo fantastisch vind (dat vind ik wel), maar omdat ik dan niet met IE(9) hoef te werken.
  • Een tijdje terug heb ik op een collega's workstation SVG op IE7/8/9 getest. Drama. Iirc, geen beeld (gerenderde svg content), en geen foutmeldingen. Maar dit is een beetje stoffig, ik weet het niet meer precies.
  • Hardware acceleration wordt misbruikt voor vendor lockin. EEE all over again, we zijn weer aangeland bij de tweede E. Gaan we weer de kant op dat bepaalde apps alleen werken met IE9? Loftig om de boel te versnellen, maar mijn argwaan is hier zeer groot.
  • Standaarden zijn al een stuk beter geimplementeerd. Maar nog steeds mis ik veel te veel. Beter hadden jullie het Beta2 kunnen dopen. Bijvoorbeeld columns (en de rest van CSS3).
  • Compatibility. :r :N
  • Silverlight. Kappen nou met die DRM troep. Jullie bevuilen het web. Gaan jullie over 5 jaar een website SilverlightCountDown.com opzetten?
  • ClearType. :Y :9 . Microsoft's artikelen over font rendering, en implementatie van subpixel font rendering is zonder enige twijfel de beste in de industrie, al jarenlang (iirc ergens begin 2000 las ik de eerste artikelen, en win2k had CT voor het eerst, correct me if I'm wrong). FireFox komt dichterbij, though. Ook Consolas en de andere Office 2007 fonts zijn van absolute topklasse.
  • JavaScript. Dit is uiteraard inherent aan iedere browser, "an accident of time", maar de wijze van innovatie die IE9/Microsoft nastreeft is gewoon zaad. Zonder blikken of blozen wijzen jullie bijvoorbeeld Google's Dart af, en Opa wordt genegeerd. Ondertussen proberen jullie .NET erdoor te duwen, die onder de patenten zit. Taalstandaarden (C#) verwijzen naar interne Microsoft docs last time I checked, dus dat is ongeschikt als webtaal.
  • "Optimized for IE9". Dit maakt mij flink boos.
  • Chrome, firefox en (in mindere mate) Opera hebben een snellere "feel". IE9 is wel een verschil van dag en nacht met voorgaande versies van IE, kudo's!
  • Geen open bugtracker
  • Geen open source code (of geen OSS zonder een corporate molen en NDA door te gaan)
  • Doc/Docx/Odt. Html5 is the way to go. Jullie hebben de devpower om papiergebaseerde documentformaten te laten verdwijnen en html5 als vervanger te pushen (CSS3 @Media). In plaats daarvan lees ik allemaal berichten dat er standaardisatieclubjes worden gecorrumpeerd.
  • h.264/ogg/oggvorbis/webm. Need I say more?
Kortom, goeie dingen, maar ook zaken die heel wat beter kunnen. Ik ben iemand die eerst stevig naar de fundamenten kijkt, en op basis daarvan beslist. Chrome, en in mindere mate FireFox, en nog mindere mate Opera, maken gehakt van IE9 in mijn vergelijkingstabellen. Zou willen dat dit anders was, omdat ik best fan ben van bepaalde Microsoft tech. Bijvoorbeeld C# en .NET an sich, wat mij keer op keer imponeert (maar ik niet kan gebruiken door patenten/standaarden/geslotenheid bullshit).

Toen ik nog voor jullie werkte kreeg ik als feedback dat ik soms nog wat te "bozig" was. Daar zit wel een kern van waarheid in, en zo kan je deze post wellicht ook lezen. Maar ik bedoel eerlijk te zijn, hoewel dat misschien de nekharen doet oprijzen. Ik zie het echter als een logische consequentie van eerlijkheid. Eerlijkheid > bozigheid :>

[ Voor 8% gewijzigd door Ruudjah op 07-05-2012 20:20 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mooi lijstje en ik ben het op veel punten met je eens, maar toch nog twee opmerkingen/vragen.
Ruudjah schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:21:
[...]
• Silverlight. Kappen nou met die DRM troep. Jullie bevuilen het web. Gaan jullie over 5 jaar een website SilverlightCountDown.com opzetten?
Laat ze nou net onderhand overal zijn begonnen met Silverlight te vervangen door HTML5/CSS/JS en WinRT. Langzaam zijn ze het dus al aan het uitfaseren.
[...]Ondertussen proberen jullie .NET erdoor te duwen, die onder de patenten zit. Taalstandaarden (C#) verwijzen naar interne Microsoft docs last time I checked, dus dat is ongeschikt als webtaal.[...][/list]
Het .Net framework zit misschien onder de patenten, maar dat heeft Xamarin er niet van weerhouden een open source .Net runtime te ontwikkelen die voldoet aan de standaard ECMA C# specificatie. Dus dat het MS framework zelf vol patenten zit, maakt in deze niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Het .Net framework zit misschien onder de patenten, maar dat heeft Xamarin er niet van weerhouden een open source .Net runtime te ontwikkelen die voldoet aan de standaard ECMA C# specificatie. Dus dat het MS framework zelf vol patenten zit, maakt in deze niet veel uit.
Maar wel voor het web, wat patentvrij moet zijn. Dus kan C#, waar ik absoluut dol op ben, niet als clientside taal worden gebruikt.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ruudjah schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:57:
[...] Maar wel voor het web, wat patentvrij moet zijn. Dus kan C#, waar ik absoluut dol op ben, niet als clientside taal worden gebruikt.
Het hoeft niet patentvrij te zijn, maar het moet voor iedereen toegankelijk zijn. De C# patenten zijn allemaal FRAND en dus toegankelijk tegen redelijke voorwaarden voor iedereen. Dat moet ook wel anders krijg je het niet ECMA en ISO gestandariseerd. C# als taal is wat dat betreft helemaal veilig om te gebruiken. De problemen komen pas wanneer je de frameworks gaat gebruiken. MS .Net framework zit overduidelijk vol met claims en patenten en ook een aantal zaken in het mono framework zijn wat twijfelachtig, maar echt helemaal niets kan google of enig ander bedrijf ervan weerhouden om C# te implementeren ipv. javascript als DOM manipulator of hoe je dat ook moet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:01:
Wat ik me eigenlijk afvraag is : wat willen de MS-mensen horen?

Ik bedoel qua topic-start verwachtte ik dat je alles kon spuien, maar als ik dan later lees dat het vanuit MS NL gestart is en niet MS-breed, dan vraag ik me af wat een discussie over cleartypes daadwerkelijk voor zin heeft.

Ik verwacht niet echt dat ze direct een knopje aanbrengen omdat een NL-afdeling dat een keer op een forum opgepikt heeft als wens. (dat is simpelweg een max 17 miljoen afzetmarkt vs een chinese 1,6 miljard afzetmarkt als het om spontane suggesties gaat weet ik wel welke gaat winnen)

Oftewel is het een serieuze vraag vanuit het ontwikkelteam van IE (wereldwijd of niet) waardoor het zin heeft om het technisch uit te diepen, of is het slechts een marketing vraag en worden technische suggesties / vragen onderop de stapel gegooid?
Hoi Gomez,

De reden om deze discussie te starten is tweeledig. Wij willen graag een beter beeld krijgen over hoe men over IE en browsers denkt, wat men er van vind en hoe ze gebruikt worden. De info is belangrijk in NL, maar zijn ook waardevol voor het internationale IE development team. Natuurlijk is het geen garantie dat onze wensen direct overgenomen worden, maar er wordt wel serieus naar gekeken en geluisterd en als deze signalen maar vaak genoeg geuit worden zal het in het product opgenomen worden, mits dat mogelijk is.

gr Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Z_God schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:12:
[...]

Beste Coen Nijkrake.

Is er concrete functionaliteit waar het nu om gaat?
Waarom is het Windows OS beter bij jullie bekend dan andere vrije systemen waar in principe iedereen goed mee bekend kan zijn? Het hele systeem is in dat geval open voor iedereen. Uiteindelijk zou het dan prima mogelijk moeten zijn om dezelfde ervaring te bieden, behalve als er concrete beperkingen zitten in dat andere systeem.

[...]

De relevantie van deze twee pagina's ontgaat mij eerlijk gezegd. Voor zover ik het wel begrijp, zie ik enkel features genoemd worden die ik op mijn systeem al jaren heb.

Groeten,
Z
Ik heb het hier over de pinned site feature van IE9 waarbij je je favoriete sites kunt vastpinnen aan je taakbalk,. Je kunt dan snel bij je favoriete onderdelen van de website komen of snel nieuwsupdates zien zonder de site te openen. Dit is een unieke feature van de IE9 browser en werkt uiteraards alleen als je een geode integratie doet van de browser en het besturingssysteem. De IE9 browser moet integreren met explorer om de sites met extra functionaliteit vast te binden aan de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik gebruik IE9 omdat het gewoon werkt. Ik installeer het ook voor op nieuwe systemen voor een goede OOBE. (Heb minstens een jaar strict Chrome gebruikt dus dat ik daar nu vanaf gestapt ben zegt genoeg) Verder als ik alle pluspunten uit deze thread zou herhalen, zou niets toevoegen.
Dus kort: IE9 omdat ik er alles wat ik wil er mee KAN.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 11:03:
[...]

Ik heb het hier over de pinned site feature van IE9 waarbij je je favoriete sites kunt vastpinnen aan je taakbalk,. Je kunt dan snel bij je favoriete onderdelen van de website komen of snel nieuwsupdates zien zonder de site te openen. Dit is een unieke feature van de IE9 browser en werkt uiteraards alleen als je een geode integratie doet van de browser en het besturingssysteem. De IE9 browser moet integreren met explorer om de sites met extra functionaliteit vast te binden aan de taakbalk.
Wil jij dan wel even inhoudelijk hierop reageren? :
http://answers.microsoft....6d-4fe5-b2cc-07581407d29c

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Stranger__NL schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:16:
- Outlook webmail (doet het nog niet goed in Chrome).
Oude versie zeker? Ik gebruik met volle tevredenheid elke dag OWA 2010 in Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik vroeg me net hetzelfde af inderdaad. Ik dacht dat het niet zomaar was toegestaan, om dit soort features alleen voor jezelf te houden.
Maar waarom niet die feature uitschakelen op een oud OS? Waarom niet gewoon de hele browser loskoppelen van het OS, zoals andere browsers. Was dit al niet verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinietje
  • Laatst online: 13-09 08:24
IE 9 gebruik ik niet vaak, meestal Chrome,

maar die hele active-x mag van mij weg. Weg brouwser plugins (geld overigens voor allen), gewoon HTML5, een taal, geen plugins.

veroorzaakt zo vaak alleen maar problemen, net als toolbars. Weg ermee.

Op de mobiel gebruik ik wel IE (wp7.5), draaid allemaal vlotjes.

AMD 80mzh, 428mb hd, soundblaster 16 clone, hitachi 8x dvd + Creative DXR2, 16mb FastPage Ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worrelborst
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-07 21:48
Vroeger wisselde ik ongeveer per half jaar van browser. Dit was dan meestal tussen firefox en IE. Ik heb een tijdje ook safari geprobeerd maar in windows is dit toch niet mijn ideale browser. Vanaf het moment dat chrome uit kwam was ik in het begin een beetje terughoudend, met het idee dat google veel informatie bij houdt over het gebruik (en je dus niet weet wat ze daar mee doen). Uiteindelijk ben ik toch chrome gaan gebruiken en eigenlijk nooit meer terug gegaan naar een van de andere browsers. Van firefox is het mooi dat je dingen als javascipt en dergelijke allemaal uit kan schakelen, maar als je veel websites bezoekt wordt dit uiteindelijk gewoonweg irritant.
In chrome zit ook een mooie functie om de broncode te bekijken waarbij de code verspringt naar waar je de muis op dat moment houdt. Verder is chrome razendsnel, je kunt er allemaal apps voor downloaden, iets waar de andere browsers naar mijn idee in tekort schieten.
IE9 is een mooie browser, maar qua gebruiksgemak vind ik het eigenlijk helemaal niks. Ik heb bij IE altijd het idee dat het een beetje te log en te zwaar is, ongeacht de computer waar het op draait. Zolang chrome de snelste browser blijft zal ik deze blijven gebruiken, maar er zal een moment komen waarop een andere browser weer bepaalde functionaliteiten gaat bieden waardoor ik weer overstap. Tot dat moment: Chrome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Matthijs Hoekstra schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:19:
[...]

Fijn, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Tevens, als er wat gaat veranderen aan dit scherm, zien we dat dan als update of pas in een major release?
Barryvdh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:18:
[...]

Ik vroeg me net hetzelfde af inderdaad. Ik dacht dat het niet zomaar was toegestaan, om dit soort features alleen voor jezelf te houden.
Maar waarom niet die feature uitschakelen op een oud OS? Waarom niet gewoon de hele browser loskoppelen van het OS, zoals andere browsers. Was dit al niet verplicht?
Ik heb twee keer een aanzet gemaakt naar dit onderwerp omdat ik graag meer wil weten hierover. Monocompatibiliteit en zo'n diep genestelde integratie lijkt een overkill aan beperkingen voor een feature die volgens mij niet heel veel gebruikt wordt, daar zit vast iets achter. Ik weet dat Opera deze feature heeft (ik gebruik het echter niet), en dat is ook een standalone browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boss-20
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:49
IE9 Heeft voor mij nog steeds het probleem dat het traag is met opstarten. Ook het klikken op de 'stop' knop moet gewoon stoppen wanneer ik erop klik, niet nadat de laadactie is uitgevoerd. Wat wel een groot voordeel is van IE t.o.v. is de rendering speed, scrollen, schuiven e.d. gaan bij IE9 erg rap en dat is dan wel weer fijn. Ikzelf gebruik voornamelijk Opera, Firefox en Chrome. IE wordt voornamelijk gebruikt om te testen en voor zaken waarin bepaalde ActiveX plugins nog gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als website programmeur moet je natuurlijk wel internet explorer 9 hebben. Ik draai nog steeds IE6, IE7 en IE9. IE6 ben ik rustig aan het uitfaseren bij mijn klanten. Zelf ben heb ik een hele lange tijd Firefox gebruikt, door middel van de verscheidene plugins die verkrijgbaar zijn om je website mee te scannen naar fouten, bugs en security lekken, Sinds begin december vorig jaar gebruik ik zelf Chrome. Dit komt omdat Chrome sneller is dan de meeste browsers.

Maar genoeg over andere browsers, het gaat hier om IE9.

IE 9 is een redelijke snelle browser, met veel mogelijkheden. Toch zou ik graag nog wat verbeteringen zien, zoals het Element Inspecteren van Chrome, en natuurlijk de plugin mogelijkheid van firefox zou ook een grote plus zijn. Ook kan het GUI nog wel wat verandering gebruiken, het ziet er nu zo plain uit. Introduceer themes, baseer IE op de geinstalleerde theme van Windows. Verder gebruik ik IE9 gewoon te weinig om er nog iets over te zeggen, maar Microsoft, jullie gaan de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik ken dus echt NIEMAND die dat gebruikt incl. een heleboel IE9 users die geen zin hebben in een andere browser !!

Af en toe heb je ook een reclame daarover hier op T.net waarbij ik elke keer :F neigingen krijg als ik de site bezoek met een non-IE browser...
mobstaa schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:59:
- het handige gebruik van de adresbalk + google search bar combinatie vind ik ideaal
- dus als ik naar Tweakers.net wil alleen maar een "T" of "Te" hoef in te voeren en vervolgens op enter te drukken en ik ben in een mum van tijd op die website.
- dat er word gevraagd of u uw wachtwoord opgeslagen wilt hebben. dat komt heel handig uit bij veel websites omdat er nog altijd websites zijn die geen "onthoud mij" checkbox aanwezig hebben op hun website
- verder ziet de Chrome browser er lekker minimalistisch uit op het eerste gezicht dus niet veel toeters en bellen die de gebruiker kunnen verwarren.
- Ook vraagt Chrome om het vertalen van websites, dus al kom je op een vreemde website dan komt Chrome meteen aanzetten met een vertaalde tekst(indien u daar interesse in heeft) en die geeft u dan een volledig vertaalde website die qua spelling in de loop der jaren sterk verbeterd is en zorgt voor een goed passend geheel.
Grappig... allemaal dingen waar ik een hekel aan heb als ik achter een PC met Chrome zit of al mogelijk zijn in andere browsers en ik dus meteen na installatie uitschakel :D

Trouwens als ik snel naar Tweakers wil dan maak ik een Bookmark aan met T als shortcut en hou ik mijn cache lekker leeg ;)

/EDIT :
Propane schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
Aangenaam, ik ben Propane. Zo, nu ken je iemand die Pinned Sites gebruikt :P.

Erg handig, vooral als de website goed van de jumplist gebruik maakt. Met pinned sites heb ik bijvoorbeeld m'n Hotmail naar de taakbalk gesleept. Eén icoon, maar wel direct in de jumplist shortcuts naar m'n inbox, kalender, contacten en Skydrive. Voor mijn gebruik ideaal.
LOL _O_

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 09-05-2012 16:09 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 11:45:
[...]

Ik ken dus echt NIEMAND die dat gebruikt incl. een heleboel IE9 users die geen zin hebben in een andere browser !!

Erg handig, vooral als de website goed van de jumplist gebruik maakt. Met pinned sites heb ik bijvoorbeeld m'n Hotmail naar de taakbalk gesleept. Eén icoon, maar wel direct in de jumplist shortcuts naar m'n inbox, kalender, contacten en Skydrive. Voor mijn gebruik ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Propane schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:02:
[...]
[...]
Mijn hele taskbar staat vol met pinned sites. Tot op het punt dat er een scrollbalk in de taskbar komt als ik twee programma's open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_God
  • Laatst online: 30-08 19:59
[...]

Ok, ik snap het nog steeds niet helemaal, maar ik neem aan dat het wel uniek is. Maar dan blijft mijn vraag, waarom geen andere platforms? Dit ook makkelijk te integreren met bijvoorbeeld Plasma in KDE, kwestie van een eigen Plasmoid toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commjoenie2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-09 19:43
Daar ik (helaas) standaard met een Mac werk, gebruik ik IE9 nauwelijks, daar dit vereist dat ik een VM start of ik moet gaan werken met Wine en dan alsnog een half-bakken resultaat krijg. Ik gebruik Google Chrome voor persoonlijke dingen & ik gebruik Firefox voor development (ivm het genot van FireBug) en voor onderzoek (proxy instellingen zijn daar het gemakkelijkste in te stellen zodat ik snel kan connecten met libaries om de juiste papers te kunnen downloaden).
Het liefst gebruik ik Chrome ivm de snelheid.
Safari gebruik ik eigenlijk nooit. Deze browser heb ik alleen maar om te kijken of een pagina goed geladen wordt (en met dezelfde reden start ik IE9 in een VM) en bezoekers/vrienden kunnen die browser gebruiken als ze even wat op internet willen zoeken. Eigenlijk vind ik het ontbreken van IE9 voor het Mac platform wel een gemis. Want ik vind IE9 wel ok, ondanks dat het zich niet volledig aan de webstandaarden houdt en niet alles op een juiste manier rendered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:54

Qwerty-273

Meukposter

Ik gebruik eigenlijk een mix van browsers. Op de werkplek IE8 en FF aangezien deze als standaard IT uitrusting geinstalleerd zijn. IE8 staat als standaard en FF is redelijk log in mijn beleving op dit systeem - plus dat verschillende intranetpagina's IE-only zijn volgens de beschrijvingen.
Thuis gebruik ik een mix van IE9 en Opera, waarbij het net op het gevoel gaat welke ik kies (en bij een issue in een van de twee, even overstap op de andere - bijvoorbeeld dat een onderdeel op een website niet correct werkt of dat bij het kopieren van tekst een deel van de opmaak wegvalt zoals bullets etc.). Verder voel ik niet veel verschil tussen de twee. Wat wel lekker is van IE9 is het vrijelijk verslepen van tabs, en dat je ze dus ook los kan slepen naar een nieuw window. Dit mis ik wel in IE8.
Voorheen was ik een trouwe K-Meleon gebruiker, voornamelijk vanwege de snelheid op wat oudere systemen en een lekkere browse omgeving met tabs etc. Alleen de ontwikkeling is daar over de laatste jaren heen behoorlijk achtergebleven.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik gebruik Opera. Na verschillende brwosers; IE, Firefox, Safari, Chrome kom ik toch steeds terug bij opera. Wellicht omdat ik het gewend ben, maar het voelt alsof Opera sommige dingen beter heeft geimplementeerd:

Waarom ik Opera kies (let op deze features zijn NIET uniek voor opera):
* cross plat-form compatibility (ik gebruik Windows, OSX, Linux, Android) en Opera Link
* Snelheid, al voelt Chrome ook heel snel
* Mouse gestures; Dit is waarschijnlijk gewenning, maar ik vindt ze bij Opera het fijnst. De plugins voor FF en Chrome bieden niet dezelfde kwaliteit vindt ik.
* Opera Turbo (voor de mobiele versie van Opera dan. Op mn desktop gebruik ik het nooit)
* Speeddial. Simpele maar effectieve toevoeging
* Content Blocker (en Adblock via een plugin)

Wat ik mis in Opera t.o.v. IE9 is
- Lage userbase, dus niet alle websites zijn compatible. Bijv. hardware support voor internetbankieren sites. Yahoo Mail heeft het ook lang niet goed gedaan (maar werkt nu gelukkig wel goed). Of de ActiveX content van bijvoorbeeld een windows home server homepagina.

Tot slot heeft Opera een legio features die wat mij betreft eruit mogen; Mail client, Bittorrent, Opera Unite, tabs groeperen doet me ook nog niet zo veel, volgens mij is het dan beter om een nieuw venster te openen.

Uiteindelijk werk ik al heel lang met Opera en switch naar IE wanneer een site niet compatible is.

[ Voor 6% gewijzigd door Mad_Cow op 10-05-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesepies
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 11:46
Iets wat ik vervelend vind van IE9 is het sessie beheer. I.p.v. dat elke tab/window z'n eigen sessie lijst bij houdt wordt dit nog steeds global voor alle opgestarte tabs/windows.

Voorbeeld: Wanneer je inlogt op een site, dit scherm sluit, een nieuwe opent en je gaat weer naar de site terug. Als je nog een ander IE9 scherm open had, ben je automatisch ingelogd. Had je geen andere schermen meer (deze gesloten voordat je een nieuwe opstart), dan moet je opnieuw inloggen.

Op het werk adviseren wij gebruikers dan ook bij problemen altijd ALLE IE9 tabs/windows te sluiten.

(weet niet of dit al eens is genoemd, was te lui alle berichten door te lezen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornholio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 15:14
Ik gebruik twee browser op mijn laptop: Internet Explorer en Firefox.
Firefox gebruik ik thuis om te surfen. Het mooie van Firefox zijn de talloze add-ons die je ervoor kunt vinden. Waar ik niet zonder kan is een fatsoenlijke twitter add-on, in mijn geval Echofon. Daarnaast heb ik een ad blocker, GreaseMonkey, ReadItLater en nog wat plugins geïnstalleerd.
Wanneer ik met mijn laptop op school zit gebruik ik Internet Explorer. Deze browser vind ik eigenlijk prettiger werken, ik heb de plugins ook niet nodig wanneer ik voor school bezig ben. Het leidt alleen maar af als ik allemaal twitter berichten binnen krijg op dat moment :P
Het liefst zou ik altijd Internet Explorer gebruiken, maar thuis kan ik niet zonder de plugins, verder vindt ik het een super browser die erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 15:36
Miesepies schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:43:
Iets wat ik vervelend vind van IE9 is het sessie beheer. I.p.v. dat elke tab/window z'n eigen sessie lijst bij houdt wordt dit nog steeds global voor alle opgestarte tabs/windows.

Voorbeeld: Wanneer je inlogt op een site, dit scherm sluit, een nieuwe opent en je gaat weer naar de site terug. Als je nog een ander IE9 scherm open had, ben je automatisch ingelogd. Had je geen andere schermen meer (deze gesloten voordat je een nieuwe opstart), dan moet je opnieuw inloggen.

Op het werk adviseren wij gebruikers dan ook bij problemen altijd ALLE IE9 tabs/windows te sluiten.

(weet niet of dit al eens is genoemd, was te lui alle berichten door te lezen :P)
Dat is niet alleen een 'nadeel' van IE9. Andere browsers, zoals Chrome en Firefox, doen dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:37
TERW_DAN schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Het zou echt geweldig zijn als het uit kan, dan zou IE echt weer een goed alternatief zijn op Opera (hoewel die me inmiddels zo goed bevalt, dat de komende IE echt heel goed moet zijn wil ik weer overstappen).
Je bent nogal cynisch, maar je hebt wel gelijk dat je een probleem constateert met AA op huidige schermen. Het probleem is alleen in feite niet anti-aliasing (iets wat heel natuurlijk en verstandig is) maar de lage resolutie van al onze schermen. Met een resolutie van circa 300dpi zou anti-aliasing veel minder aanwezig zijn. Nu is anti-aliasing bijvoorbeeld echt noodzakelijk om tekst van 6pt leesbaar te maken, met hogere resoluties niet meer. De voordelen van anti-aliasing komen bovendrijven bij hogere resoluties, zoals perfecte kerning.

De nieuwe iPad is waarschijnlijk het beste voorbeeld van hoe het "beter" kan, die kant moeten we met alle schermen op.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 10-05-2012 15:55 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Cow schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:54:

Tot slot heeft Opera een legio features die wat mij betreft eruit mogen; Mail client, Bittorrent, Opera Unite, tabs groeperen doet me ook nog niet zo veel, volgens mij is het dan beter om een nieuw venster te openen.
als je mij vraagt is dat juist er handig; een ingebouwde mailclient. en ook tabs groeperen kan er handig zijn met een stuk of 40 tabs open (een reden waarom ik niet met IE werk).

de rest vindt ik zelf ook onzin.

ik ben het vorderest wel met je pluspunten van opera eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:58:
[...]

als je mij vraagt is dat juist er handig; een ingebouwde mailclient. en ook tabs groeperen kan er handig zijn met een stuk of 40 tabs open (een reden waarom ik niet met IE werk).

de rest vindt ik zelf ook onzin.

ik ben het vorderest wel met je pluspunten van opera eens.
Kwestie van persoonlijke preferenties. Ik gebruik zelf Opera met de volgende functies: Browsen, IRC, E-Mail, Torrents (legaal verkregen materiaal zoals grote disk images), en ik gebruik zelfs af en toe Opera Unite. Ik geef toe dat het laatste een beetje bekend staat als 'wildgroei' feature, maar ondanks dat heeft het z'n nut wel een aantal keer bewezen, vooral in combinatie met IRC. Niet alles wordt inderdaad gebruikt, maar het is wel fijn dat het bestaat voor de gebruikers die het wél willen hebben. Opera is altijd een beetje een verzameling geweest in tegenstelling tot andere standalone browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07-2016
Ik ben toevallig net google Chrome weer even helemaal zat, en probeer weer even wat andere browsers uit.
De internet explorer interface is in ieder geval een stuk netter geworden, maar ik denk dat ik de integratie met gmail van chrome wel weer ga missen. Sowieso is Chrome erg lekker wanneer het niet crasht.

Voorzover lijkt internet explorer bij mij te winnen op het gebied van stabiliteit.
Firefox heeft inmiddels al 1 youtube-crash kunnen noteren, en internet explorer nog niet. (Chrome deed er 3 per dag oid)

Ik zie hier al wat mensen die van Chrome naar IE stapten,
ben zelf wel benieuwd welke browser mij nu geadviseerd zou worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Valki schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:12:
Ik zie hier al wat mensen die van Chrome naar IE stapten,
ben zelf wel benieuwd welke browser mij nu geadviseerd zou worden? :P
Je systeem checken incl. drivers en dergelijke lijkt me verstandiger... welke browser ik ook pak ik heb geen crashes !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-07-2016
nero355 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:09:
[...]

Je systeem checken incl. drivers en dergelijke lijkt me verstandiger... welke browser ik ook pak ik heb geen crashes !! :)
Ik heb mijn systeem een tijdje terug nog gechecked, bite voor bite, met wat ze vroeger een format c noemden ;)

Chrome trok zich daar weinig van aan, echter, het heeft iets met de computer te maken denk ik.
Op mijn werk spreek ik ook mensen die ofwel constant en altijd ellende hebben met Chrome, ofwel die nooit een probleem hebben. Wat de precieze oorzaak dan is maakt mij niet uit, maar als andere browsers onder dezelfde omstandigheden prima werken dan ligt het aan chrome.

Safari heb ik ook een tijd gebruikt, maar die heeft een aantal knoppen omgedraaid t.o.v. andere browsers, en wil mijn hotmail wachtwoord niet onthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buggle
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Ook al zal het waarschijnlijk ondersneeuwen in de gigantische berg reacties (jullie zullen hier wel een dagtaak aan hebben :P) zal ik mijn twee centen ook nog even in de bus gooien.

Ik gebruik zowel IE, Opera als Firefox. Maarrrr ik ben geen webdeveloper. Rara hoe kan dat.

Simpel. Iedere browser heeft zijn sterke en zwakke kanten, en daarom zijn er verschillende doelen waar ik ze voor gebruik.

Om te beginnen is IE niet mijn standaard surfunit, maar staat hij sinds enige tijd wel als default browser ingesteld. De redenen hiervoor zijn:
  • als een programma een website opent (bijv. na installatie, na een update check, of als helpfunctie), dan heb ik er geen trek in dat ik uren moet wachten totdat Firefox is opgestart. IE start samen met Opera 12 het snelste op bij mij - op al mijn systemen. Opera 12 is duidelijk sneller, maar dat als default browser instellen is geen goed idee omdat er nog veeeeel te veel bugs in zitten.
  • ik gebruik Mesh en SkyDrive. Voor Hotmail is er de HotmailInIE tool, maar die is er niet voor Mesh. Een andere browser dan IE als default betekent dus dat je weer je paswoord enzo in moet tikken
  • alles werkt in principe in IE omdat het de defacto standaard is voor (grote) websites.
  • Paswoordsynchronisatie heb ik niet nodig omdat ik KeePass in Dropbox gebruik.
IE gebruik ik daarnaast standaard voor de volgende dingen:
  • Alles wat met media te maken heeft, vooral Silverlight natuurlijk zoals RTL Gemist (lekker plat voetbal international kijken vanuit Berlijn; heerlijk!)
  • Dingen die zeker moeten werken (alternatief Opera, maar die laat toch wat probleempjes zien omdat 12 écht nog niet af is) zoals vakantie en ticket bookings.
  • Het bezoeken van Outlook Webmail en Hotmail/SkyDrive, omdat het simpelweg daarvoor geoptimaliseerd is.
  • Het verzamelen van internetbronnen, bijvoorbeeld voor studieprojecten e.d., door ze te converteren met Adobe Acrobat. Dit werkt bij mij alleen in IE x86 betrouwbaar.
Mijn dagelijkse browser voor een beetje rondsurfen is tegenwoordig Opera 12, sinds zij met een x64 gekomen zijn:
  • Opera start vliegensvlug op, heeft een uiterst responsieve interface, gebruikt relatief weinig resources en werkt in het algemeen gewoon heel vloeiend.
  • Opera is over de hele linie übersnel.
  • Omdat ik een Nokia heb gebruik ik Opera Mobile, zodat ik makkelijk bookmarks kan uitwisselen.
  • Opera heeft basic AddOn functionaliteit in NotScripts, Ghostery en AdBlock. Helaas niet zo powerful en configureerbaar als FF.
Voor wat al het andere internetgebruik gebruik ik sinds jaar en dag Firefox - sinds enkele maanden PaleMoon - in x64 uitvoering:
  • FF/PM heeft de krachtigste AddOns van allemaal in de vorm van o.a. FlashBlock, (vooral) NoScript, AdBlockPlus (gebruik ik niet alleen om irritante reclame weg te halen, maar ook om vervelende of smerige plaatjes te verwijderen bijvoorbeeld), HTTPS Everywhere en FlashGet. Voorheen ook Ghostery, maar die zorgde voor teveel problemen (bijvoorbeeld normale functionele applets zoals Intern.bankieren van de ABN).
  • Nadeel van die grote customisability is dat sommige sites helemaal niet meer werken - zelfs niet als ik alle plugins uitzet voor de betreffende website. Dat kom ik de laatste tijd steeds vaker tegen. Daarom is IE of Opera mijn fallback - meestal IE omdat ik dan vrijwel zeker kan zijn dat het werkt.
Nadelen aan de browsers zijn er pertinent ook.
Bij IE maken mij de volgende dingen krankjorum:
  • Ik kan IE alleen fatsoenlijk gebruiken als ik geen homepage instel, d.w.z. about:blank. Doe ik wel een homepage, dan moet ik eerst wachten tot die geladen is, of ik tik iets in de adresbalk omdat ik sneller ben met tikken dan IE met laden, en IE besluit dat te verwijderen in favour of de homepage. Dit gedrag bij startup is ettelijke gradaties van irritant!
  • Sinds ik heb uitgevonden dat ik Ctrl kan gebruiken bij het openen in een nieuwe tab gebruik ik dat standaard. Bijvoorbeeld om op een nieuwssite alle berichten die ik wil lezen achter elkaar te openen in tabs die ik dan kan sluiten als ik ze gelezen heb. Bij IE kan ik het vergeten achter elkaar op die linkjes te klikken - dan opent ie maar de helft omdat hij niet meekrijgt dat ik net op een link heb geklikt. Ik moet wachten totdat IE klaar genoeg is met het laden van de pagina, voordat ik een volgende link aan kan klikken. Ook dit is vele gradaties van irritant omdat de interface gewoon niet klopt. Dit gebeurt met FF en Opera niet.
  • Niet zo customisable als FF en Opera.
  • Het instellen van een andere default zoekmachine is een crime.
Bij FF/PM valt te melden dat het übertraag opstart (zelfs met een volledig schoon profiel) op al mijn computers - zeker in vergelijking met Opera en IE.
Opera12 heeft weer als nadeel dat het zich af en toe heel erg vreemd gedraagt.

Verdere dingen die ik aangenaam vind aan IE:
  • De autocomplete in de adresbalk werkt lekker (Opera heeft dit ook)
  • Net zo snel als andere browsers
  • Synchronisatie middels Mesh (hoop dat dit ook in de nieuwe SkyDrive app geimplementeerd gaat worden, dan hoef ik Mesh niet meer te gebruiken)
  • Wat vooral Opera goed doet, maar bij IE ook aanwezig is, alhoewel nog voor verbetering vatbaar: de thumbnails van vaak of laatst bezochte sites. Die functie zou ik graag uitgebreid en beter instelbaar zien.
Ik heb een tijdje Chrome gebruikt omdat ik de trage onresponsieve interface van FF zat was, maar eigenlijk heb ik liever geen producten van Google omdat ik ze voor geen meter vertrouw en omdat ik het niet eens ben met veel manieren van implementatie (vooral die updatefunctie die tot in de wortels van het besturingssysteem zitten vind ik onacceptabel). Daar komt die grap met de uitvoering vanuit de user folder nog eens bij. Gelukkig kwam ik toen PaleMoon tegen, en dat functioneert al stukken beter dan de standaard FF. Nu met Opera en PM heb ik helemaal geen noodzaak meer om Chrome te gebruiken. Doe ik alleen nog op écht trage computers.

[ Voor 10% gewijzigd door Buggle op 13-05-2012 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 13:40

Eagle Creek

Breathing security

Ik wil best een zinnig bericht hier plaatsen, maar als ik dat dan op een constructieve manier doe, gebeurt er dan ook wat mee?

Ik snap dat Microsoft niet opeens zijn browser omgooit doordat ik hier wat bla bla neerzet, maar ik heb best een aantal puntjes in de browser die ik graag opgepakt zie worden. Kijkt Microsoft serieus naar deze berichten? Wordt dit echt doorgegeven aan een dev team? Of is dit topic een soort PR-plekje en onderlinge discussie (ook prima hoor)?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja soort van, zie het bericht hieronder ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 08:37:
[...]Hoi Gomez,

De reden om deze discussie te starten is tweeledig. Wij willen graag een beter beeld krijgen over hoe men over IE en browsers denkt, wat men er van vind en hoe ze gebruikt worden. De info is belangrijk in NL, maar zijn ook waardevol voor het internationale IE development team. Natuurlijk is het geen garantie dat onze wensen direct overgenomen worden, maar er wordt wel serieus naar gekeken en geluisterd en als deze signalen maar vaak genoeg geuit worden zal het in het product opgenomen worden, mits dat mogelijk is.

gr Coen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teek2
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 09:07
Chrome ftw. FireFox en IE9 hangen vaak eventjes, net ff irritant, dat heb ik nooit in chrome, chrome start ook altijd sneller op. Daarbij syncen al mijn bookmarks van windows op mijn werk tot osX (mbp) en Linux (netbook en server) thuis, ideaal.

FF gebruik ik als ik TOR gebruik.

FF gebruik ik ook met foxy proxy omdat chrome en IE de proxy instellingen van het OS gebruiken en foxy proxy zijn eigen instellingen. Ik tunnel via SSH mijn gebrows naar huis vanaf t werk, je weet maar nooit wie mee kijkt.

[ Voor 34% gewijzigd door teek2 op 12-05-2012 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:52
ik ben zelf een grote fan van firefox ik gebruik ie9 nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

raphidae

...antichrist...

Ik gebruik nu IE8 icm Google ChromeFrame. Dit omdat ik de downloadmanager in IE9 verschrikkelijk vind.

IE9 zou voor mij een stuk aantrekkelijker worden als er de optie is de nieuwe downloadmanager uit te zetten en op de 'oude' manier te downloaden.

Every morning is the dawn of a new error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13
Leuk topic! Achter elkaar bashen heeft in mijn ogen geen zin, dit is een ideaal moment om op een normale manier en effectieve manier feedback te geven aan Microsoft (zowel als developer, maar ook als consument) zodat ze dit kunnen meenemen in de verdere ontwikkeling IE.
Als webdeveloper gebruik ik dagelijks IE 7, 8 en 9, Chrome, Safari en Firefox naast elkaar (af en toe Opera). Ik heb geen voorkeur, waarom niet? Op deze manier krijg ik geen bepaalde tunnelvisie, steeds als ik een nieuwe surfsessie start open ik een random browser. Dit kan dus IE zijn maar ook FF.

Ik moet toegeven, het verschil tussen IE8 en IE9 vind ik enorm.
IE 6 heeft voor een revolutie gezorgd, een stabiele en snelle browser met goede rendereigenschappen. Laten we eerlijk zeggen, wie is er met deze browser niet groot geworden?

Toen ik hoorde dat IE 9 uitkwam was ik benieuwd of Microsoft zichzelf opnieuw kon uitvinden. Uitblinken in stabiliteit, veilig en voorbereid op de toekomst (html5). En ja het is de beste browser van Microsoft op dit moment. De JS engine is lekker snel (soms sneller dan Chrome) en de tabfunctionaliteit werkt zeer fijn. Maar het kan nog beter:
  • Het klikt raar, maar het zou fijn als IE 9 ook zou uitkomen op Mac OS X. Developers moeten nu steeds virtualboxen of extra tools installeren om een browser van IE te installeren. Een "normale" installatie van IE 9 op OS X zou fantastisch zijn. Office for Mac is er ook, dus why not?
  • Error logs graag uitgebreider. Ook beter "leesbaar" maken voor minder ervaren developers.
Ik kijk uit naar versie 10.

[ Voor 8% gewijzigd door jzoin2 op 13-05-2012 18:33 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het kort houden. Om te beginnen ik heb IE in Windows uitgezet om de reden dat ik altijd maar 1 browser gebruik. Sinds kort ben ik ook afgestapt FireFox omdat daar teveel bugs in zaten. Ik gebruik dus nu ook alleen nog maar de Chrome browser voor zowel Linux als Windows.

Na het lezen van deze berichten hierboven lijkt het mij dat sommige mensen echt fan zijn van IE en andere juist helemaal niet.

Mijn mening is dat het zal heust geen slechtte browser zijn maar ik gebruik hem gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals velen hier heeft IE een zeer slechte naam bij me, gezien mijn web development activiteiten. IE heeft een negatieve invloed gehad op mij als persoon (frustratie van tijd verspillen aan oude IE versies), op veel bedrijven en op de ontwikkeling van het web in het geheel. De pijn zit diep en is niet zomaar vergeten.

Dat gezegd hebbende, moet erkend worden dat men in ieder geval enigzins de juiste richting opgaat, vanaf IE8 en nu IE9. Maar we zijn er nog lang niet. Waar IE9 nu een redelijke browser is, is ook deze alweer door de tijd ingehaald. Aangezien Microsoft nog steeds geen auto update policy heeft betekent dit dat web developers voor IE9 nog jarenlang voorzieningen moet treffen, en zo zal het bij IE10 ook zijn.

Verder herinner ik me nog uit een blog post omtrent de lancering van IE9 dat Microsoft al weer steken aan de concurrentie aan het uitdelen waren. Stop hiermee. Microsoft is de kneus van het web, het enigste wat past is bescheidenheid, veel excuses en een steengoede browser die auto-update.

Omtrent persoonlijk gebruik blijf ik voorlopig nog bij Firefox. Niet de snelste maar ik heb wat van hun add-ons nodig en ik vertrouw ze omtrent privacy. De betere browser in alle opzichten is naar mijn mening Chrome, danwel Opera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

raphidae schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:47:
Ik gebruik nu IE8 icm Google ChromeFrame. Dit omdat ik de downloadmanager in IE9 verschrikkelijk vind.

IE9 zou voor mij een stuk aantrekkelijker worden als er de optie is de nieuwe downloadmanager uit te zetten en op de 'oude' manier te downloaden.
Wat vind je er verschrikkelijk aan en waarom zou je die oude aparte windowtjes willen :?

Kijk dat geen eene browser echt een ideale download manager heeft snap ik best wel, maar om helemaal NIKS te hebben lijkt me weer te extreem...

Eigenlijk zouden zowel MS als Google als Mozilla als de Opera developers eens naar de oude download managers/accelerators uit het inbel tijdperk moeten kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMatrixHasYou
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-08 23:16
Persoonlijk gebruik ik Firefox. Gebruik IE voor het testen van websites.
Ik ben erg tevreden over de ingebouwde developer tools in IE. Handig voor debuggen.

Als tip voor Microsoft wil ik de ondersteuning van open formaten en HTML5 meegeven.
Het zou super zijn als alle onderdelen van HTML5, incl volledige websockets, wordt ondersteund.
Verder bijblijven met technieken als openGL en een snellere JS engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook Ik gebruik al jaren firefox. en werkte daar voor met opera. heb nog een tijdje een fork van firefox geprobeerd met ingebouwde email client . (maar ben gestopt met onder windows mail binnen halen doe dat nu onder osx dat is veiliger en de client is fijner in gebruik) onder windows doe ik alleen webmail bekijken)

Ik werk met osx en windows 7. Fire fox deze heeft geweldige plugins en ook nog eens de mogelijkheid tot syncen. Als je over meerdere OSen beschikt en op meerdere pc's werkt is het gewoon handig om altijd bij je links te kunnen. het zijn er maar een kleine 500 bookmarks.
wel baal ik een beetje van de versie nummers van fire fox... het volgt elkaar gewoon te snel op hierdoor valt het niet mee iedere keer weer de plugins werkend te krijgen onder een nieuw versie nummer.

Als je tevreden bent stap je niet zo maar over. zeker niet naar ie9 een paar tiende sneller weegt niet op tegen veiligheid en gebruiks gemak wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
Meerdere redenen waarom ik Opera (prive) gebruik:

- Cross platform; heb een OSX/Windows machine draaien + een Sony Vaio P met Linux.
De synchronisatie van m'n bookmarks is dan echt een verademing.

- Password management is mijn inziens veel beter dan op welke andere browser dan ook.

- Dit is misschien wij zeikerig maar goed; ik ben principieel voor een open web met open standaarden. Opera houdt zich hier altijd goed aan en ik wil als ik een website in elkaar knutsel geen rare fixes/hacks etc. moeten hoeven doorvoeren voor het er overal hetzelfde uitziet.

- Houdt prima stand op verouderde hardware en je hebt de nieuwste versies ook op oudere besturingssystemen (waaronder Windows XP). En dat geld niet voor IE9.

Internet Explorer gebruik ik op mijn werk wel voor sommige webbased applicaties die IE eisen.
Privé raad ik mensen eigenlijk altijd de nieuwe IE versie aan of Chrome. IE omdat de veiligheid door de jaren heen flink verbeterd is en daar alles gewoon op werkt zoals het hoort. Chrome idem. De reden dat ik Opera niet adviseer is omdat veel site niet juist worden weergegeven en omdat ik weet dat ik redelijk vastgeroest zit in Opera (ik ga een ander mijn persoonlijk voorkeur niet opdringen).

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
IE (9) gebruik eigenlijk alleen maar wanneer ik het nodig heb i.v.m. compatibiliteit van een site.
Bijvoorbeeld sites waarbij ActiveX nodig is.

De reden dat ik het niet gebruik heeft niet direct met IE9 te maken maar met voorgaande versies, het gevoel is er niet zo lekker bij.

Vroeger toen ik niet beter wist (tijd van IE 6) gebruikte ik alleen maar IE, tijdens mijn opleiding kwam ik in aanraking met Firefox. In het begin verklaarde ik ze voor gek maar na het een kans te hebben gegeven word je wereld toch ineens wat groter. In de zin van er is meer dan enkel "Internet Explorer".
Lange tijd Firefox gebruikt en vervolgens met andere browser geexperimenteerd, waaronder Chrome.
De eerste versies waren niks, was mij te kaal en werkte niet zo soepel.

Toen Chrome eenmaal bij versie 6 beland was heb ik sindsdien eigenlijk niks anders gebruikt meer.

Nu ik eenmaal wat meer technisch onderlegd ben kan ik ook beter benoemen wat de voor en nadelen van IE(9) zijn.

Voordelen:
- De integratie met Windows zelf
- Veel sites worden zo gemaakt dat het in IE werkt, als het in IE werkt werkt het al snel bij de meeste browsers
- De snelheid is op peil gebracht
- Uiterlijk ziet er strak uit

Nadelen:
- Vreet toch veel resources merk ik
- Zit toch te vaak dichtgetimmerd voor simpele gebruikers
- Echt bruikbare addons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij wisselt het met regelmaat.

Ik heb IE en Chrome geinstalleerd, zodra een van beide vastloopt o.i.d. dan ga ik de andere gebruiken. Zo wissel ik het eigenlijk wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 23:02
Geen CSS3 zorgt ervoor dat veel sites gewoon niet compatible zijn met IE, alhoewel ik zou zeggen dat het andersom is...
Ik heb het even gebruikt, en het is wel een fijne browser maar er zijn teveel sites die gewoon niet goed werken.

Daarnaast zijn al die popups bij de eerste startup behoorlijk irritant.

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 17-05-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Ik heb er - volgens mij - nog niemand over gehoord, maar voor mij is vormgeving van de browser GUI ook een punt. Dit heeft niet zozeer met de werking van het geheel te maken, maar wel met de gebruiks ervaring.

Ik vind persoonslijk alles 'groots' aanwezig; van de knoppen, pop up vensters, tot de tabbladen. Ik zou het graag wat compacter willen zien, zodat het allemaal wat mooier wegstroomt op mijn beeldscherm. Wellicht dat het instelbaar is; ik ben het in elk geval niet tegengekomen.

Het geeft mij een ouderwetse indruk tegenover andere browsers. Ik vind het fijner, zoals in Firefox / Opera om met een strakker vormgegeven browser GUI te werken.

Als laatste wil ik opmerken dat ik vaak genoeg met mijn tabbladen schuif in Internet Explorer als ik er meerdere open heb staan. Te vaak gaat dit bij mij fout, aangezien ze niet zijn gelocked; verplaats ik een tabblad naar links of rechts, word deze in een geheel nieuw venster geopend.

Again; wellicht is dit te verhelpen in de instellingen, ik heb me daar niet in verdiept. Ik gebruik Internet Explorer puur voor het bezoeken van een aantal sites, voor het leeuwendeel gebruik ik dagelijks Firefox.

Mocht Internet Explorer (voornamelijk) wat aan de brower GUI gaan doen en de 'zwevende tabbladen', dan ben ik harstikke blij en waag een complete overstap.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 09:49
Ik gebruik voor het moment alle browser door elkaar.

Thuis werk ik nog steeds op Opera, op een Pentium-M 740 laptop.
Verder gebruik ik de laptop voor mijn avondschool elektronica en soms voor muziek, ik zou vooral graag opnieuw willen programmeren.

Op het werk gebruik ik Internet explorer 9-32bit, en op de laptop van mijn vriendin is het Firefox.
Explorer 9 loopt nogal eens vast, maar dat kan ook te wijten zijn door teveel geleutel aan windows zelf op het werk.

Ik heb pas laat kunnen beschikken over een vaste internetverbinding, rond 2005 denk ik.
Mijn bedoeling is ooit om echt een eigen site te runnen, waar ik dan alles opzet, wat ik raadpleeg en vind op het internet.

Want ik gebruik het internet als grote encyclopedie.
Vooral onderwerpen over technologie, techniek, biochemie interesseren me, maar ik heb nooit een opleiding afgemaakt hierover. Dankzij internet, kan ik nu heel veel zelf sleutelen aan mijn auto, kan ik websites programmeren met javascript PHP en mysql, en weet ik hoe een fusiereactor bouwen:).
Het is jammer dat ik zo weinig blijf vasthouden van alles informatie die ik vind op internet.
Gelukkig is er google om het altijd terug te vinden.

Daarnaast gebruik ik internet, om dingen te kopen, dingen te vergelijken, en nieuws te volgen.
Dagelijks lees ik tweakers.net, maar ook hier blijft er weinig concreets van hangen.

Mijn eerste pc die op internet ging was een tweedehands AMD K6-450 192MB RAM, Hier stonds windows 2000 SP4. Het beestje was al niet heel snel, Internet Explorer 5 werkte heel slecht, incompatibel, dat ik een andere lichtgewichtbrowser ben gaan zoeken. Opera en Firefox geprobeerd, maar alleen K-meleon was licht genoeg, om een paar tabs open te hebben staan.

Daarom ben ik k-meleon blijven gebruiken, toen ik een beetje later de overstap maakte naar een P4-desktop, ben ik overgeschakeld op Opera, omdat de tabs behouden bleven, en je ze uit de vuilbak kan halen.

Tussendoor heb ik een macbook gehad, waar ik op programeerde. Ik gebruiikte Safari, Chrome, Firefox, en opera door elkaar. De ene paste beter in het geheel (safari), de andere was beter compatible met sommige sites (Firefox), een ander was sneller (Chrome), en Opera heeft nog steeds het beste tabmanagment.

Ik heb complexe sites gemaakt, die in geen enkele browser verkeerd word gedenderd. Wel niet pixel precies, en ook design-elementen die ontbreken (zoals ronden hoeken)

Ik vind veel sites echt veel te zwaar, dat is omdat ze modulair zijn opgebouwd, maar toch zou het efficiënter moeten. Tweakers heeft het wel altijd heel goed gedaan.

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier de mening van een leek op dit gebied, ik maak voornamelijk gebruik van openbare computers en hier gebruik ik vooral de browser welke standaard staat geïnstalleerd op die computer.
Dit verschilt vaak tussen explorer en firefox.
Persoonlijk merk ik weinig tot geen verschil tussen beide browsers. Beide browsers bieden alle mogelijkheden die ik wil.
Thuis gebruik ik echter firefox, dit doordat ik met vorige versies van explorer wel problemen heb gehad met vastlopen en dergelijke. Hierna heb ik firefox geïnstalleerd en ben hier sindsdien niet meer vanaf gestapt.
Als ik naar de lay-out van beide browsers kijk als ik zou moeten kiezen, dan zou ik toch voor firefox gaan omdat dit in mijn ogen wat strakker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Enige reden waarom ik IE gebruik, is omdat sommige websites niet goed in Firefox werken. Dit komt omdat alle IEs ongelofelijk traag is, en allerlei 'leuke' dingetjes heeft die in de praktijk niets doen en niet goed werken, vooral in de latere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Wody schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 23:55:
Dit komt omdat alle IEs ongelofelijk traag is, en allerlei 'leuke' dingetjes heeft die in de praktijk niets doen en niet goed werken, vooral in de latere versies.
Kun je misschien even zeggen welke leuke dingetjes voor jou niet goed werken/in de praktijk niets doen?
Ricepuppet schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 14:38:Ik vind persoonslijk alles 'groots' aanwezig; van de knoppen, pop up vensters, tot de tabbladen. Ik zou het graag wat compacter willen zien, zodat het allemaal wat mooier wegstroomt op mijn beeldscherm. Wellicht dat het instelbaar is; ik ben het in elk geval niet tegengekomen.
Te groot vind ik het niet, maar ik zou het inderdaad wel fijner vinden om meer controle over de werkbalken te hebben. Als ik links de favorietenknop wil en rechts de Tools, moet dat gewoon kunnen (gewoon iedere knop los kunnen slepen over de taakbalk, ipv alles bij elkaar houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik bewust één browser: firefox

Dit is om een heel simpeler reden dat IE Zotero niet ondersteund.
Ik heb dit veelvuldig nodig voor het schrijven van mijn papers, samen met de word plugin.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste