Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waaaah!...dat is ook toevallig! ik stap over naar google ghrome, ik wilde een naar een pagina toe om te kijken hoe dit er uitzag en hoe snel, dus tikte `tweakers.net` in en ging een beetje lezen. crysis 3 en daarna zag ik win een nokia lumia. ik hiernaar toe en toevallig ging dit dus ook over internet browsers.

10 minuten geleden had ik dus nog internet explorer, werd dat een beetje zat en hoorde al meerdere mensen over ghrome en safari. ik ben dus over gegaan naar google ghrome en...*kijkt effe rond in ghrome*... ik vind dit op het eerste gezicht aardig mooi, het ziet er wel best basic uit qua kleuren en vormen zijn als van die papieren tabbladen. ik zal wel gewoon afwisselen van browser tussen deze 2 omdat ik op de oude overal mijn acounts heb ingelogd en dat bespaart weer moeite :D. en mijn favoriete pagina`s staan daar opgeslagen en anders moet ik ze stuk voor stuk opzoeken in ghrome en opslaan als favoriete, maar ook daar heb ik geen zin in :P...ja in dat soort dingen kan ik best lui zijn ja :P. ik heb op dit moment ghrome als standaardbrowser, mischien zal dit nog gaan afwisselen.

IE9?...effe kijke...oh hè! ik had IE9, dat wist ik niet eens!...en nee voor mij zitten er geen belangerijke verschillen tussen(in dit/mijn geval) IE9 en google ghrome.
ik raad IE9 voor niemand en iedereen aan maar dat geldt ook voor ghrome, en ook voor de webbrowsers die ik zelf nog niet gehad heb. ik kan niet voor een ander bepalen welke browser hij/zij moet nemen, die keuze is aan die gene. ik kan wel vertellen over de browsers en aan hun reactie`s een browser adviseren.

ik heb zelf niet veel meningen over IE9, want ik verdiep mij nooit echt in de browsers van wat die kan en die en welke sneller of langzamer of lichter of zwaarder of simpeller of ingewikkelder is. ik wil gewoon lekker kunnen internetten.

...oja, wat ik deed op internet las ik ook net...alles...voor school, informatie opzoeken als ik iets wilt weten, facebook, hyves(niet veel meer) en twitter ben ik mee gestopt, en ga zo maar door.

trouwens, wie weet eigenlijk welke browser het meest gebruikt wordt in de ICT wereld?

(en nu effe kijken wat die nokia lumia allemaal kan voor het geval dat...:P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Danny schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:04:
Dan is er nog de werkbaarheid. Bij eerste installatie krijg je allerlei vragen naar je hoofd geslingerd. Waarom? Ik wil mijn browser niet instellen en weet ik wat.
Eens. Ik weet niet precies meer hoe het bij IE9 zit, maar bij IE7/8 moest je per sé een hele wizzard doorlopen die je ook niet kon overslaan. Lastig blijft natuurlijk wel of MS dan dingen als SmartScreen automatisch aan of uit moet zetten.
Danny schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:04:En begin ik dan eenmaal te tikken in de urlbalk dan besluit IE halverwege het tikken alsnog om toch (ik zou bijna zeggen 'eindelijk') de startpagina te openen en mijn getikte url gewoon te vervangen.
Zeer irritant inderdaad en nergens voor nodig.
Danny schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:04:IE is nooit innovatief geweest.
Volgens mij waren de webslices wel redelijk innovatief, maar dat is dan weer door ongeveer geen één website geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peponline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 15:14
De minimalistische aanpak van de interface ziet er zeker goed uit. Een hele verbetering ten opzichte van IE8. Het belangrijkste onderdeel wat ik gebruik van IE9 is ActiveX, en dat werkt nog steeds prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:34

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Danny schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:04:
IE is nooit innovatief geweest
Zwets niet, IE is wel degelijk innovatief geweest. Microsoft is daarvoor enorm hard afgestraft door Europa, want ze waren te goed bezig. U wilde een voorbeeld? Een hoop mensen zijn laaiend enthousiast over de nieuwe mogelijkheden om fonts in websites te embedden. IE heeft dat sinds kort ook, mits je IE5.5 als "recente geschiedenis" beschouwd.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IE9 heb ik nooit dagelijks gebruikt.

Als webdeveloper heb ik de behoefte aan een browser waarin CSS en Javascript te inspecteren en te debuggen is. Debuggen is zo een complex proces in IE9 in vergelijking tot Firefox + firebug, Opera, Chrome en Safari dat het nooit in mij is opgekomen om IE te gaan gebruiken.

Naast de debugging mogelijkheden is het ook onmogelijk om IE9 op een windows XP machine te installeren. Hierdoor heb ik op mijn werk computer nooit IE9 kunnen installeren.

Nu ik wel de mogelijkheid heb om IE9 te gebruiken ligt deze browser, en alle andere, ver achter Chrome en de snelheid waarmee deze pagina's weergeeft.

Alle commentaar over standaarden begrijp ik niet echt, het W3C is een reactief orgaan, zij leggen alleen standaarden vast nadat deze door meerdere browser makers goed geimplementeerd zijn. Ze zijn in geen enkel geval richtinggevend voor de ontwikkeling van CSS, HTML en Javascript.
Bschnitz schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:35:
Tot mijn grote teleurstelling is de enige browser IE9 samen met IE8 die alles zonder problemen doet, bij veel "cloud/web apps" die geen IE9 gebruiken zijn er geen knoppen meer aanwezig op de websites die wel belangrijk zijn of is het gewoon erg traag of doen bepaalde functies het op eens niet meer etc.

Ik moet dan ook zeggen dat ik IE9 de beste browser vind op zakelijk gebied samen met Windows 7.
Dit lijkt me meer te liggen aan de keuze van de productenten deze web applicaties om alleen IE goed te ondersteunen en de andere browsers als 2e - 3e keuze te zien. Waarschijnlijk omdat het grootste deel van de zakelijke markt(grote kantoren met 100+ werknemers) op IE6 - 8 zit.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2012 22:00 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wasrek schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:53:
[...]

Eens. Ik weet niet precies meer hoe het bij IE9 zit, maar bij IE7/8 moest je per sé een hele wizzard doorlopen die je ook niet kon overslaan. Lastig blijft natuurlijk wel of MS dan dingen als SmartScreen automatisch aan of uit moet zetten.
Ik heb IE9 recent geïnstalleerd en ben het niet tegen gekomen (en vóór deze upgrade heb ik de wizard niet doorlopen). Wat betreft de instellingen zoals SmartScreen filter en whatnot: een overhaul van het configuratiescherm zou niet mis staan. Veel dingen aan IE9 zijn anders in vergelijking tot zijn voorgangers, behalve het configuratiescherm; die is al meer dan 10 jaar hetzelfde gebleven.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_God
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 19:59
Ik heb wel vaak IE9 reclames gezien, maar als ik daar dan op druk, staat er uiteindelijk dat het niet beschikbaar is voor mijn platform. Ik kan wel gewoon Mozilla Firefox, Chromium, Google Chrome, Opera, etc. draaien.

Ik weet niet precies waarom IE9 zo gefocussed is, maar bredere platformondersteuning lijkt mij cruciaal. Zelfs als ik nu een systeem zou gebruiken waar IE9 op kan werken, zal ik het waarschijnlijk minder snel gebruiken omdat ik nu bekend ben met andere browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42
Ik zie veel vragen en opmerkingen voorbij komen over de text rendering in IE. Hier is wat achtergrond informatie wat er allemaal gebeurd op het gebied van text rendering: MSDN: About Text Rendering in Windows Internet Explorer 9 (Internet Explorer)
En hier nog wat meer achtergrond over wat cleartype is: http://www.microsoft.com/typography/WhatIsClearType.mspx (sowieso wel een interessante site over typography)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:25
Mijn vaste keuze: Firefox
Redenen:
  • Addons - management ervan en ik mis essentiële addons in IE9
  • Font rendering - scherp in FF / wazig in IE9 waardoor kleinere fonts slechts leesbaar zijn
  • Snelheid - FF wint
  • Synchronisatie - Zelfde bookmarks/history/preferences/passwords op mn pc en MacBook
  • Cross-platform - Zie punt hierboven, sync mogelijk naar MacBook met FF for mac. IE9 is Windows only.
  • CSS - Bijvoorbeeld ondersteuning voor CSS gradients zonder gedoe met filters
  • Tweakbaar - uiterlijk, indeling en gedrag naar wens aan te passen (al dan niet met addons, zie punt 1).
  • Ontwikkeling - Continue ontwikkeling met nieuwste verbeteringen/features
  • Keuzevrijheid - Vrije keuze in searchengine en andere diensten i.p.v. Bing
  • Sessiebeheer - Inloggen in 1 tabblad zorgt ervoor dat je credentials ook gelden in een ander tabblad (handig als je inloggevens ook op andere domeinen gebruikt worden, zoals studenten die met hun hogeschool/uni login acces krijgen tot full-text artikelen in literature databases). De laatste keer dat ik zoiets in IE probeerde moest ik in ieder tabblad apart opnieuw inloggen.
Waarom ik héél soms IE9 gebruik:
  • Testen van een site die ik heb gemaakt/beheer.
  • Slecht ontwikkelde websites die zijn ontworpen met slechts IE in gedachten en waarvan bepaalde functionaliteit het dus niet doet in FF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Ik moet me aansluiten bij hierboven, IE9 is redelijk closed-down als je het vergelijkt met wat er al is. Er zijn al goede alternatieven, ieder platform met z'n eigen sterke punten. Op Tweakers zul je dus een hoop mensen vinden die bij de eerste zwaluwen nog niet direct terugspringen naar Microsoft als het al zomer is bij de buren, zogezegd.
Slecht ontwikkelde websites die zijn ontworpen met slechts IE in gedachten en waarvan bepaalde functionaliteit het dus niet doet in FF.
*kuch* Soundcloud :/

Chrome en Firefox => ruk. Internet Explorer = dandyfine.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:44:

Als webdeveloper heb ik de behoefte aan een browser waarin CSS en Javascript te inspecteren en te debuggen is. Debuggen is zo een complex proces in IE9 in vergelijking tot Firefox + firebug, Opera, Chrome en Safari dat het nooit in mij is opgekomen om IE te gaan gebruiken.

Naast de debugging mogelijkheden is het ook onmogelijk om IE9 op een windows XP machine te installeren. Hierdoor heb ik op mijn werk computer nooit IE9 kunnen installeren.

Nu ik wel de mogelijkheid heb om IE9 te gebruiken ligt deze browser, en alle andere, ver achter Chrome en de snelheid waarmee deze pagina's weergeeft.

Alle commentaar over standaarden begrijp ik niet echt, het W3C is een reactief orgaan, zij leggen alleen standaarden vast nadat deze door meerdere browser makers goed geimplementeerd zijn. Ze zijn in geen enkel geval richtinggevend voor de ontwikkeling van CSS, HTML en Javascript.

[...]

Dit lijkt me meer te liggen aan de keuze van de productenten deze web applicaties om alleen IE goed te ondersteunen en de andere browsers als 2e - 3e keuze te zien. Waarschijnlijk omdat het grootste deel van de zakelijke markt(grote kantoren met 100+ werknemers) op IE6 - 8 zit.
Kijk en dat vind ik nou vreemd, want als ik een web app zou maken, zou ik gaan voor snelheid etc., en als er duidelijk staat vermeld dat deze app het beter doet in Chrome dan in IE9, dan zorg ik er voor dat er Chrome is voor de gebruikers :)

Een gebruiker maakt het dan ook niet uit hoe een webbrowser werkt als het maar doet wat die moet doen en dat snel en stabiel, als Chrome, Firefox etc. nou eens er voor zorgen dat ook die "slecht ontwikkelde apps" het gewoon doen wat duidelijk wel met IE9 kan 8)7

Als IE9 echt zo slecht is dan moet het geen probleem zijn voor al die andere browsers om het ook te kunnen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Bschnitz schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:41:
[...]
Kijk en dat vind ik nou vreemd, want als ik een web app zou maken, zou ik gaan voor snelheid etc., en als er duidelijk staat vermeld dat deze app het beter doet in Chrome dan in IE9, dan zorg ik er voor dat er Chrome is voor de gebruikers :)
Helaas is het in de praktijk ab-so-luut niet zo simpel als er "even" voor zorgen dat de gebruikers Chrome krijgen en gebruiken. Dat zal iedere systeembeheerder hier op GoT kunnen beamen.

Bovendien kun jij als developer wel aangegeven "Ik heb het liefst dat je Chrome gebruikt".. maar wat als een andere web-applicatie het best werkt op IE7, en nog een op Firefox? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op donderdag 26 april 2012 @ 02:48:
[...]

*kuch* Soundcloud :/

Chrome en Firefox => ruk. Internet Explorer = dandyfine.
Ach, zo zijn er ook websites blijkbaar alleen zijn ontwikkeld met FF/Chrome/Opera in het achterhoofd... Ik krijg bijv. met IE9 op de sites van Gawker Media (Gizmodo, Jalopnik, Lifehacker etc.) een heel ander resultaat dan met Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Propane schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:44:
[...]
Ach, zo zijn er ook websites blijkbaar alleen zijn ontwikkeld met FF/Chrome/Opera in het achterhoofd... Ik krijg bijv. met IE9 op de sites van Gawker Media (Gizmodo, Jalopnik, Lifehacker etc.) een heel ander resultaat dan met Firefox.
Huh? Ik niet hoor. Sterker nog: als ik Gizmodo open staat er nu "Gizmodo - presented by Internet Explorer". Ook in FF en Chrome ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke browser vind u beter? opera of chrome?...ik gebruik op dit moment chrome(als standaard browser) en IE9 als 2e( omdat ik daar nog op ingelogd ben op alles waar ik acounts heb en daar mijn favorieten in staan en ik niet echt zin heb om dat allemaal naar chrome te plaatsen... aan de andere kant zou het een goede opruiming zijn:P)
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:21:
Ik heb mijn mening klaarliggen over IE9...
"Goes right into my trashcan"
Ik gebruik Opera & Chrome.. Werkt perfect en supersnel..
Ik ga NOOIT meer terug naar IE..
ow, oeps :F , bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 26-04-2012 15:19 . Reden: berichten samenvoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
HyperioN schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:50:
[...]

Huh? Ik niet hoor. Sterker nog: als ik Gizmodo open staat er nu "Gizmodo - presented by Internet Explorer". Ook in FF en Chrome ;)
IE9

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7180/7115290843_417930c30c_z.jpg

FF10.0.2 (gebruik het nauwelijks, dus update ook niet echt)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7071/6969209460_134e3db04e_z.jpg

Verschillende kleuren bannerlogo's en buttons (Latest Stories bijv.)
In Firefox krijg ik de site met twee los van elkaar scrollende stukken (artikelen en artikel lijst), IE9 gewoon één scrollende pagina
IE9 heeft een linkje naar de comments (View Comments)

Gewoon vage dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
Propane schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:49:
[...]

IE9

[afbeelding]

FF10.0.2 (gebruik het nauwelijks, dus update ook niet echt)

[afbeelding]

Verschillende kleuren bannerlogo's en buttons (Latest Stories bijv.)
In Firefox krijg ik de site met twee los van elkaar scrollende stukken (artikelen en artikel lijst), IE9 gewoon één scrollende pagina
IE9 heeft een linkje naar de comments (View Comments)

Gewoon vage dingen.
Volgens mij is je IE9 stuk :o
Bij namelijk exact hetzelfde:
IE9:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dKuTN9H9I4iTjHIC5B06exaK/thumb.png

FF11:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sdxlvZJnJSy3zLVeo9nStXLL/thumb.png

Het scrollen in IE9 werkt overigens ook prima, in twee delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
HyperioN schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:35:
[...]

Volgens mij is je IE9 stuk :o
Hmm, vaag... Ik flikker regelmatig tijdelijke bestanden en cookies weg en IE9 heeft niet echt afwijkende instellingen van default ofzo. Er was op die site eerder een optie om tussen split scroll of iets anders te kiezen, maar die kan ik nu nergens meer terug vinden... Misschien zit IE9 om een of andere reden vast in die andere instelling...

Eens even uitzoeken :P.

Edit: Blijkbaar werden een paar cookies van die sites aangemerkt als niet verwijderen ofzo. Aanpassen van de instelling (split scroll, normaal) op de site zelf deed niets. Handmatig de boel verwijderd en nu werkt het weer. Wel nog steeds andere kleuren bij buttons en het bannerlogo, ondanks dat alle temp bestanden zijn verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door Propane op 26-04-2012 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik gebruik IE onder Windows 7 eigenlijk maar voor 1 ding : Battlefield 3 & Battlelog gedoe :)
Reden hiervoor is dat ik erop gok dat EA/DICE denken Windows = Internet Explorer en daarop alles ontwikkelen en vervolgens nog effe in Firefox en Chrome testen tegen hun zin in ... denk ik.

Verder gebruik ik geen eens Firefox meer sinds ze de Chrome kant op zijn gegaan wat betreft interface en zit ik momenteel met Pale Moon te surfen : Daarin zijn alle default settings bijna 100% zoals ik ze graag zie :Y)

Wat IE mist naar mijn mening of fout doet is al meerdere keren genoemd :
Propane schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:01:
Om eerlijk te zijn mis ik weinig. In mijn ervaring werkt het zoals het hoort vanaf de eerste startup. Mijn gebruik vereist ook geen addons, dus dat mis ik ook totaal niet. Het enige wat ik zo kan bedenken is de functie "Copy image URL" als je rechtsklikt op een plaatje. Als ik nu snel een plaatje ergens wil linken is het; Rechtsklik -> Properties -> URL selecteren -> Kopiëren -> Plakken. Dus die functie zou ik erg graag in IE9 terug willen zien.
+
TERW_DAN schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:55:
-ClearType verhaal. Vanaf dag 1 altijd al een hekel aan gehad. Snap niet waarom dit als een goed idee wordt gezien alsnog door sommigen :/
+
CodeCaster schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:38:
Concrete issues die zo snel in me opkomen die ik met IE heb:
- na het drukken op Ctrl+T of Ctrl+N duurt het op diverse (medium tot high-end) PC's ettelijke seconden voordat de browser ook maar reageert op wat ik daarna intik.
- als je een nieuwe tab opent in IE en iets in de adresbalk tikt zonder op Enter te drukken, vervolgens naar een andere tab schakelt en daarna weer terugkeert naar de nieuwe tab, is de adresbalk weer leeg.
- geen sneltoets om de paginabron weer te geven (Ctrl+U anyone)
- geen 'Copy Image Location' bij het rechtsklikken op een afbeelding
- niet in te stellen wanneer een nieuwe tab, of juist een nieuw venster geopend moet worden. Als er een instantie van IE draait, en ik klik een link aan in een e-mail in Outlook, opent een nieuw IE-venster, ongeacht de instellingen onder Tabs.

Lang verhaal kort: de applicatie voelt gewoon niet 'snappy' genoeg.
+
killercow schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:21:
Om heel eerlijk te zijn ben ik IE, en Microsfot spuugzat, maar ik zal uitleggen waarom:

Microsoft is een bedrijf met 23 miljard dollar winst en 92000 werknemers.
Ze hebben een makrtaandeel op de desktop van 90%+ geloof ik, en dus is het voor Mirosoft makkelijk om een nieuwe versie van IE direct door miljoenen mensen te laten gebruiken, maar daarbij hebben ze ook een enorm marktaandeel bij bedrijven waarvan elke nieuwe versie weer een lange nasleep van niet geupgraden computers voor ons webdevelopers regelt.

De volledige waardeloze versies IE6, IE7, en IE8 hebben het voor het internet, de veiligheid op internet, webdevelopers, en de algemene voortgang van de ontwikkeling op het web grondig verziekt voor een enorm lange periode. Daarom ben ik van mening dat we van een bedrijf met zo veel werknemers, zo veel winst en zo veel impact mogen verwachten, nee, eisen, dat een browser waar heel de wereld, of beter, of slechter van wordt ze hun uiterste best doen om de best mogelijke browser te kunnen leveren. Als ik daarbij optel dat een veel kleinere club als mozilla, of opera wel continue kunnen blijven verbeteren, innoveren en vooruit kunnen lopen, dan denk ik dat elke euro die Microsoft aan marketing van IE9 (zoals ook hier op tweakers.net) gezien moet worden als een insult naar 'het internet'.

Die euro had ook in het ontwikkelen van een wel werkende, en wel correct functionerende IE gestopt kunnen worden. Nu is die euro gebruikt om zieltjes te winnen voor een browser die weer niet doet wat hij moet doen, en weer een aantal jaar schade aan zal richten.
AMEN! broeder :)

+
YuriV schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:41:
Geen idee of het in IE9 nog zit (heb hier IE8) maar ik erger me altijd enorm aan de opgedrongen favorieten zoals 'Microsoft Websites', 'MSN Websites en 'Windows Live' die ook na verdwijderen zo nu en dan gewoon weer ineens terug zijn.

Wat ik ook vervelend vind aan IE is dat de 'stop'-knop geen echte stop doet. Als ik tijdens het laden van een webpagina op de 'stop'-knop druk dan gaat IE rustig door (dat zegt althans de zandloper/het cirkeltje op het tabblad) terwijl andere browsers direct stoppen.
Overigens hebben wel meer browsers het stop knop probleempje, maar niet zo erg als IE !!

+
Admiral Freebee schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:57:
Een minpunt aan Internet Explorer vind ik het opdringen van Bing. Ik wil Google gebruiken, maar heel vaak is de pagina waar je Google kan instellen als zoekmachine niet bereikbaar. Natuurlijk kan je het manueel ook instellen, maar het is wel extra werk. Ook proberen veel programma's standaard een plugin voor Internet Explorer te installeren. Dit begint echter ook op te komen voor Firefox. Wel kan je in Internet Explorer eenvoudig plugins deïnstalleren. Ook het bijhouden van de opstartvertraging van plugins is zeer nuttige informatie!
Laatst nog moeten opzoeken hoe ik in het register de boel moet aanpassen om bij een collega Google als default te krijgen ... W-T-F ... hoezo user friendly :X

+
curkey schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:14:
Grootste ergernis is dat Stop niet stop is, maar meer iets van "Goh meneer de browsert, ik zou graag iets anders willen doen, als 't u niet geheel ontrieft? Vandaag misschien?".

Als ik een typfout maak in de URL en ik druk op Escape om het laden te stoppen, dan is hetgeen ik getypt heb weg. In Firefox blijft dat staan, zodat ik de fout kan corrigeren ipv de gehele URL opnieuw te moeten intikken.

De smooth scrolling functie van IE maakt me dronken, zo lijzig als dat werkt. Bah. Ja het kan uit, ik weet het.

Wat ook opvalt is dat FF out-of-the-box al behoorlijk goed is ingesteld met hoe ik het wil hebben.Bij IE moet ik eerst van alles uit- of aanzetten.

Bij foutmeldingen word je ook als een debiel behandeld. De suggesties komen doorgaans niet in de buurt van het probleem en bij sommige zaken is hij wel erg patronizing, zoals bv http certificate errors op mijn eigen intranet pagina. Fl*kker op, geef me de link, denk ik dan.
Smooth scrolling vooral... wie heeft ooit bedacht dat DAT een goed idee zou zijn ?!
Zeker dezelfde ClearType meneer ... :X

+ nog wat dingen die ik zo 1,2,3, niet kon vinden :

- View Image : Erg handig op Flickr voornamelijk. Zie je alleen de afbeelding en niet de hele site erbij zodat je niet kan zoomen.
- Paste & Go : Of Firefox van Chrome of Chrome van Firefox heeft dit gejat en het is super handig. Voor mijn part komt het bij Opera vandaan... ook goed !! als het er maar is voor ons allemaal :Y)
- Selecteren van text of een link in plain text en dan als optie hebben : Open/Open in New Tab/Open in New Window/Search with Google/View Selection Source. Zoo handig _O_
- about:config in je URL balk typen = Meer opties dan je ooit over droomde :)

Ja maar doen wij dan tenminste IETS goed ?!

Oh jawel hoor! Ik ben bijna 100% happy met Windows 7 (moet nog wat Vista logica uit) en de codecs + het menu waar je lekker in kan typen en dingen sorteren zoals je wil (ja dit is een Vista iets dat mag blijven :+ ).
Daarnaast kijk ik erg uit naar Windows 8 en de verbeteringen ten opzichte van Windows 7 wat betreft touchscreen support vanwege Metro :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
nero355 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 13:47:
Ik gebruik IE onder Windows 7 eigenlijk maar voor 1 ding : Battlefield 3 & Battlelog gedoe :)
Laatst nog moeten opzoeken hoe ik in het register de boel moet aanpassen om bij een collega Google als default te krijgen ... W-T-F ... hoezo user friendly :X
Haha, wat een onzin.
Ik weet niet wat ieders probleem is daarmee; want je kunt het gemakkelijk via de UI doen.
Je moet maar liefst 6 keer klikken! Schandalig! ;)

Om dit non-argument voor eens en altijd af te doen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R90UsvIvxwg3gjWXyfc6LlrT/medium.png

Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperioN schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:03:
[...]

Haha, wat een onzin.
Ik weet niet wat ieders probleem is daarmee; want je kunt het gemakkelijk via de UI doen.

[afbeelding]

Succes ;)
Maar dan mis je wel search suggestions, en dat scheelt, mij in ieder geval, een hoop typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HyperioN schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:03:
Haha, wat een onzin.

[afbeelding]

Succes ;)
Vergeten erbij te melden : Het ging over IE8 en de site is daarmee totaal onbruikbaar geworden sinds IE9 uit is + was ook nog eens bijna niet te bereiken :/

Zoek het maar eens op met Google ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:44:
Eerlijk nu, druk eens op F12 in IE9 zet eens wat brakepoints en vertel me eens wat er nu zo omslachtig is?
Voor mij is vooral de link met visual studio (zodat ik javascript die in IE9 draait live in Visual Studio kan debuggen) ronduit fantastisch.

Ik zal zelf nooit IE9 als men hoofdbrowser gebruiken, maar er roteert wel aardig wat ongefundeerde onzin over IE9.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Alhoewel ik momenteel Google Chrome gebruik als mijn standaard browser, vind ik dat Internet Explorer er sinds versie 7 flink op vooruit gegaan is. Qua ontwikkelmogelijkheden vind ik dat er veel makkelijker te werken is met Internet Explorer sinds die versie, iets wat voor mij als freelance webontwikkelaar best belangrijk kan zijn.

Echter merk ik nog wel kleinigheidjes op waar ik me aan kan ergeren. Een voorbeeld is dat IE relatief weinig 'fancy' CSS3 elementen (zoals shadow en gradient) goed ondersteund. Dit zijn functies waar mijn klanten veel waarde aan hechten en het is dan ook jammer dat het momenteel op alle grote renderengines werkt, behalve IE.

Wel vind ik het fijn dat er een Webkit/Visual Studio achtige debugomgeving aanwezig is. Hier zat ik persoonlijk al veel langer op te wachten en is erg fijn om te gebruiken. Let wel op dat bij relatief grote websites (Engadget) hier het laden van de CSS stijlen niet altijd goed gaat of gewoonweg traag is. Wat mij vreemd lijkt aangezien dat gecached zou moeten zijn door Trident.

Qua interface vind ik soms dat er ook nog wat rare quirks inzitten. Een voorbeeld is dat ik niet altijd alles ineens kan vinden. Laatst zocht ik me bijvoorbeeld suf naar de compatibiliteitsmodus, welke uiteindelijk gewoon in de adresbalk te vinden was. Voor mij een vreemde optie, aangezien je - althans dat lijkt me - je nieuwe renderengine wilt promoten. Dat je dan compatibiliteit wilt behouden snap ik, maar laat dat aan ontwikkelaars over of zet het achter een menutje.

Verder kan ik bijvoorbeeld altijd op de Stop-knop drukken terwijl de pagina al lang klaar is met laden. Waarom zou ik dat willen? Hetzelfde geld voor refresh. Dat vind ik dan weer een stuk logischer in Google Chrome waar de knop wisselt tussen deze twee functies. Verder vind ik de interface mooi en clean maar had het beter afgewerkt kunnen worden, zodat het nog beter in Windows 7 integreert.

Hoe het opgelost kan worden naar mijn idee is snellere en meer updates. Tussentijdse renderengine updates in plaats van alleen de interface te willen updaten. Dus dat er CSS functies aan toegevoegd worden om maar een voorbeeld te noemen. Zoiets doet Opera ook en Chrome in iets mindere mate. Alhoewel je hier niet alle ontwikkelaars blij mee kunt maken zou daar ook nog een oplossing voor zijn. Momenteel heb je namelijk IETester voor oudere versies, zoiets zou ik dan ook graag van Microsoft zien, eventueel met Visual Studio meegeleverd.

Ik ben alleen benieuwd hoe IE überhaupt in Windows 8 zal gaan integreren. Ik heb er even meegespeeld maar vond de Metro interface op de desktop maar niets eigenlijk. Maar goed, dat is goed denkvoer voor een andere discussie :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
alex3305 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:31:
Hoe het opgelost kan worden naar mijn idee is snellere en meer updates. Tussentijdse renderengine updates in plaats van alleen de interface te willen updaten. Dus dat er CSS functies aan toegevoegd worden om maar een voorbeeld te noemen. Zoiets doet Opera ook en Chrome in iets mindere mate. Alhoewel je hier niet alle ontwikkelaars blij mee kunt maken zou daar ook nog een oplossing voor zijn. Momenteel heb je namelijk IETester voor oudere versies, zoiets zou ik dan ook graag van Microsoft zien, eventueel met Visual Studio meegeleverd.
Maar dan alsjeblieft niet met major versie nummers gaan werken... Bij Firefox en Chrome zegt het versie nummer me tegenwoordig helemaal niets meer. Zal wel iets persoonlijks zijn, maar dan zie ik liever een versienummer als IE 9.0.3 of 9.3 dan FF 23 of Chrome 56 :P.

Edit:

@Bosmonster; Dan zullen ze wel in hun bedoeling geslaagd zijn, maar waarom krijg ik dan bij de Firefox downloadpagina nog te zien dat ik versie 12 ga downloaden in plaats van gewoon Firefox?

Daarnaast zie ik versie nummers nog steeds als handige indicaties... Als in, van programma 3.0 naar 4.0 zal waarschijnlijk een major update zijn, misschien is het handig om te checken. Maar van 3.0 naar 3.1 of 3.0.1 zal relatief weinig impact hebben, misschien een paar bugfixes etc. Dat is over het algemeen aardig toepasbaar, maar met Firefox en Chrome is dat tegenwoordig nauwelijks nog juist. Maar goed, dat is verder redelijk offtopic :).

[ Voor 26% gewijzigd door Propane op 26-04-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 17:26

Bosmonster

*zucht*

Bij Firefox en Chrome zegt het versie nummer me tegenwoordig helemaal niets meer.
Versienummer zie je dan ook niet meer en is ook niet meer relevant. Het is gewoon "Chrome" en "Firefox". De versie is altijd de laatste. Het zijn niet de versienummers waar je aan moet wennen, het is het gebrek aan, waar je aan zou moet wennen ;)

Dus met wat jij zegt is het doel bereikt. Het versienummer zegt je niks meer!

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 26-04-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
Altijd een Chrome gebruiker geweest, al vanaf de alpha. Het komt deels ook doordat alle apparaten die ik gebruik op Android dus met Google Services draaien. In Chrome heb ik nou eenmaal de beste integratie met Google. Is dit een fout van Microsoft, een verwijt? Nee, dat is het niet. Ik verwacht niet dat ze hun grootste concurrent gaan spekken, maar het is wel een puntje om over na te denken. Ze zouden bijvoorbeeld voor verschillende diensten (Google, Yahoo, Apple ID etc.) integratie kunnen gaan bieden om je bladwijzers e.d. naadloos over te zetten. Dit is, zeker met een Google account, vrij makkelijk te doen lijkt me zo.

Ik gebruik bijvoorbeeld Android 4.0 met Chrome op mijn Galaxy Tab en Galaxy Nexus, dat integreert perfect met Chrome op mijn desktop. Workarounds om een link van je desktop op je smartphone te openen zijn niet langer nodig daarmee, want ik zie op mijn telefoon alle tabs die ik op mijn computer/tablet/whatever open heb staan.

Over het versienummer verhaal: Aan de ene kant ben ik het eens met de visie van Microsoft, dat major versienummers voorbehouden moeten zijn aan major updates. Maar aan de andere kant is de strategie van o.a. Google en Mozilla veel handiger: Aangezien de gebruiker toch niet echt let op het versienummer is het makkelijker om een grote wijziging door te voeren. Stel dat Microsoft besluit de UI van IE op een briljante manier om te gooien, dan zou dit een nieuwe major versie betekenen, terwijl Google en Mozilla dat schaamteloos kunnen doen, want niemand let meer op de versienummers.

Waarom ik IE verder niet gebruik? Ik weet het niet, ik heb het nooit echt actief gebruikt, ik heb geen argumenten als 'het is langzamer', of 'ik wil geen Microsoft producten gebruiken', want van het eerste zou ik niet weten of het waar is en het tweede is zeker niet waar. Ik typ dit op een Windows laptop en ik heb een paar weken met een review sample van de Lumia 800 rondgelopen waar ik nog steeds niets dan positiefs over te zeggen heb.

Internet Explorer is gewoon anders en dat is niet negatief, maar je moet ervan houden. Alhoewel de meeste mensen dat natuurlijk ook weer bij Firefox, Safari en Chrome zeggen.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwargers
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-07 19:42
IE9 is volgens mij wel een goede browser.
Het is fijn dat MS tegenwoordig weer moeite steekt in hun webbladeraar, ze hebben toch jarenlang hier niets aan gedaan.
Pas toen ze serieus marktaandeel verloren aan Firefox, werd MS gemotiveerd om er wat aan te doen.

http://weblogs.mozillazine.org/qa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 14:31
Waar ik me mateloos aan erger is het feit dat als de installatie van een nieuwe versie gebeurd vanuit een windows update run. De installatie van IE gaat tijdens de updates de meest nutteloze vragen stellen.
Hierdoor blijft het update proces van de overige updates dus ook hangen. :(

Toevallig had ik het net nog bij een windows server 2008 R2 installatie. Komt de installer met de vraag of ik IE wil installeren.... Euhmmmm, ik had de update toch aangeklikt. :?

https://drinkwaterpunten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnkamsteeg
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-07 21:57
Ik gebruik Prive eigenlijk alleen Chrome, omdat het de meeste websites wat sneller lijkt te laden. Ik vind de tab indeling in Chrome ook net wat prettiger dan in ie 9 waar ze naast de adres balk beginnen in plaats van eronder.

Flash Video lijkt beter te werken in IE 9.

Zakelijk gebruik ik alleen IE 9. Een aantal websites werkt een stuk beter op IE dan op Chrome. Ook applicaties zoals Maximo zien er beter uit in IE, de tekst van de field lables verspringd in Chrome.

Een top feature van Chrome vind ik wel de automatische pagina vertaling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

De enige reden dat ik Internet Explorer nog wel eens start is om te zien of mijn website hierin goed gerenderd wordt. Hiervoor start ik dan VirtualBox op, aangezien ik op al mijn PC's enkel met Linux werk.

Reden dat ik liever niet met IE werk is, naast uiteraard dat het niet werkt op mijn systeem, dat het veel rendering bugs heeft, zoals dat de browser soms niet doorheeft dat de grootte van een element wijzigt wanneer je met Javascript de nodeValue van een textNode aanpast. Ook loopt de browser hopeloos achter in ondersteuning van bijzonder handige standaarden zoals bijvoorbeeld de History API.

Bovendien zitten de ervaringen van IE6, 7 en 8 natuurlijk nog vers in het geheugen. Ondersteuning van deze browsers heeft mij ontzettend veel tijd en frustratie gekost.

Daarnaast wil ik ook geen IE omdat je daar natuurlijk voor moet betalen (via je Windows Licentie). Voor mijn VM's heb ik geen Windows Licentie, aangezien ik die enkel gebruik om in IE te testen en ik het niet logisch vind daarvoor te moeten betalen.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Help!!!! schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:31:
^
Merendeel eens.

Vond IE nooit echt slecht werken maar je hebt nooit het idee dat MS echt bezig is met de wensen/behoeften van de gebruiker.
Waarom geen optie om die subpixel rendering uit te schakelen. Altijd maar bezig irritante zaken te forceren. Nu weer dat Metro op de desktop in W8.

Wat ik wel handig vind van IE is de mogelijkheid om in 1 bestand (.mht) een hele webpagina te saven.
Ook de favorieten bestanden vind ik handiger dan bijv. bij FF. Gewoon shortcuts in een folder die je makkelijk kunt kopieren of editten.

Ik zou IE9 niet snel aanraden voor anderen. Hoe minder mensen IE9 gebruiken hoe harder MS gaat werken om wel een topproduct te leveren.

PS:
Moeten de contracten van de MS mensen nog getekend worden ofzo. :?

UIt de TS: Vanuit Microsoft zullen Marcel Nieuwpoort, Gerard Verbrugge, Lars van Beek, Mathijs Hoekstra en Coen Nijkrake actief in dit topic met jullie van gedachte wisselen. :X

Ook typisch MS: Webcare is wel populair . Mmmmz misschien moeten wij ook een beetje gaan webcaren maar dan gaat het weer halfbakken. Heb nog geen reactie gezien sinds topic opening een week geleden. :+
Ik wil best reageren, maar weet niet zo goed wat ik moet met de opmerkingen hierboven: IE is log en traag en Chrome is super snel. Andere meningen die jullie hebben over handig of niet handig is uiteraard jullie mening, daar kan ik geen discussie over voeren, of als jij bookmark management van IE niet handig vindt kan dat prima natuurlijk, ik kan dan wel roepen dat dat niet zo is maar dat lijkt me niet zinvol :)

oh btw, ik heb al eerder een reactie gegeven over de textrendering en cleartype.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows en IE; hoeveel miljarden heeft IE al gekost aan Microsoft, in de plaats daarvan hadden ze beter het geld gestoken in hun OS, zo dat het een stuk stabieler is (zonder freezes en BSOD's), en tevens een simpelere manier om de systeem en andere bestanden te beveiligen. Ik gebruik FF en moet zeggen > werkt prima, probleempje: sluit netjes af en opent na herstel zich terug op de pagina waar ik was, wat wenst een mens meer.
Slechts af en toe ga ik naar IE omdat FF ze niet kan openen, (doch dit word steeds meer een een zeldzaamheid) steeds word er dan snel een mouw aangepast. MS stopt ermee en geef ons een degelijk, betrouwbaar, veilig en stabiel OS > ben al gebruiker sinds Windows 3.
Met Vriendschappelijke Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:49:
[...]

Ik wil best reageren, maar weet niet zo goed wat ik moet met de opmerkingen hierboven: IE is log en traag en Chrome is super snel. Andere meningen die jullie hebben over handig of niet handig is uiteraard jullie mening, daar kan ik geen discussie over voeren, of als jij bookmark management van IE niet handig vindt kan dat prima natuurlijk, ik kan dan wel roepen dat dat niet zo is maar dat lijkt me niet zinvol :)

oh btw, ik heb al eerder een reactie gegeven over de textrendering en cleartype.
Eén van de grootste bedrijven ter wereld opent hier een topic op internet (dus niet flessenpost), geeft aan actief te reageren en vervolgens hoor je een week niets. En al die posts hier zijn dus zo kansloos dat MS met hangen en wurgen in 10 dagen geloof ik twee reacties weet te plaatsen? Sry maar het is eigenlijk gewoon een belediging naar de posters. 8)7

Daarnaast vind ik het bookmark management van IE dus juist WEL handig, dus het helpt ook om even goed te lezen. Als MS een compliment al niet herkent :P :)

Volgensmij worden hier heel veel meningen gegeven waar best een inhoudelijke reactie op mogelijk is. Neem cleartype/subpixelrendering. Op zich paar mooie links die je gaf maar ik denk dat mensen hier veel liever horen wat de beweegredenen van MS zijn om niks te doen voor de mensen die het heel irritant vinden. Of waarom MS dit op deze manier geimplementeerd heeft.

Maar laten we het omdraaien. Hoe zien jullie dit topic dan voor je? Wat hebben jullie nodig om het een succes te maken?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Help!!!! schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 19:19:
[...]

Eén van de grootste bedrijven ter wereld opent hier een topic op internet (dus niet flessenpost), geeft aan actief te reageren en vervolgens hoor je een week niets. En al die posts hier zijn dus zo kansloos dat MS met hangen en wurgen in 10 dagen geloof ik twee reacties weet te plaatsen? Sry maar het is eigenlijk gewoon een belediging naar de posters. 8)7

Daarnaast vind ik het bookmark management van IE dus juist WEL handig, dus het helpt ook om even goed te lezen. Als MS een compliment al niet herkent :P :)

Volgensmij worden hier heel veel meningen gegeven waar best een inhoudelijke reactie op mogelijk is. Neem cleartype/subpixelrendering. Op zich paar mooie links die je gaf maar ik denk dat mensen hier veel liever horen wat de beweegredenen van MS zijn om niks te doen voor de mensen die het heel irritant vinden. Of waarom MS dit op deze manier geimplementeerd heeft.

Maar laten we het omdraaien. Hoe zien jullie dit topic dan voor je? Wat hebben jullie nodig om het een succes te maken?
Ben wel benieuwd wat jullie van die pixelrendering technology vinden. Dat is redelijk uitgebreid beschreven wat het is en volgens mij ook waarom. Cleartype is bedoeld bijvoorbeeld om op LCD schermen beter leesbaar te maken (en dat is volgens mij ook zo) Je kunt het 'vaag' vinden maar dat stuk werkt naar mijn mening best goed.

btw, over dat bookmark management was een algemeen voorbeeld, niet specifiek voor jou bedoeld, sorry als dat niet duidelijk was ;)

Ik heb mijn collegas ook even wakker geschud, die zouden hier inderdaad reageren en waren druk met andere zaken ipv dit topic in de gaten te houden (onder andere The Next Web Conference). Dus thanks voor de headsup.

Waar ik bijvoorbeeld wel benieuwd naar ben hoe jullie tegen standaarden aankijken. Met IE9 (en straks ook met IE10) is er door MS gekozen om alleen de dan geldige standaarden te implementeren. Als voorbeeld wordt de implementatie van websockets aangehaald die ten tijde van introductie van IE9 niet af was en continue veranderde. Andere browsermakers kiezen er soms voor om altijd de laatste versie te implementeren.

Ben ook wel benieuwd of het inderdaad wel wenselijk is heel vaak te updaten als browserbouwer zijnde. Stel er komt een IE 9.0, IE9.1 waar feature X in zit, en 2 maanden later IE9.2 met nog een feature. Wordt het bouwen en testen van websites dan juist niet nog meer werk?

FYI, MS Nederland is niet zo heel groot hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WDG
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-07 16:11
Ik zelf ben een IE9/Chrome gebruiker. Gebruikte IE altijd al, maar toen Google met Chrome kwam, ben ik die naast IE gaan gebruiken.

IE9 is niet bepaald de snelste browser. Start je Windows 7 op en wil je daarna IE9 op starten dan is dat een stuk trager dan als je Chrome zou opstarten. Is IE9 eenmaal opgestart, sluit je hem af en start he hem weer op, dan werkt dat wel snel. Daarnaast is IE9 niet stabiel, het wil nog wel eens helemaal vast lopen waarop Windows met de melding komt "IE werkt niet meer". Vervolgens start je IE9 weer opnieuw op en komt het met de melding dat IE9 is onverwachts afgesloten en als je dan de gesloten tabbladen weer opnieuw wilt openen. Daar kies je voor, maar voordat alle tabbladen weer geopend zijn en IE9 weer goed werkt duurt het wel even. Met Chrome heb je hier geen last van.

Kwa vormgeving en uitstraling vind ik IE9 er als een stuk beter uit zien dan zijn voorganger IE8, maar ziet het er nog niet perfect uit. Het bovenste gedeelte van IE9 is blank, alleen de knoppen om te minimaliseren, verkleinen/vergroten en afsluiten zitten daar. Daaronder zit de URL balk en zie je tabbladen. Als je veel tabbladen hebt geopend zie je al gouw enkel de eerste woorden van de titel van de website in het tabblad tab.
Als je in IE9 een nieuw tabblad opent, zie je de meest bezochte websites. Erg handig, maar het ziet er gewoon lelijk uit, hier mogen ze wel wat meer aandacht aan besteden.
Wat me daarnaast ook nog opviel is dat als je in IE9 in volledig scherm gaat, je aan de onderkant van het scherm een lelijke witte regel hebt. Bezoek je MSN.com dan valt het niet op, maar als je in volledige scherm modus bijvoorbeeld tweakers.net bezoekt, dan zie je onderaan een lelijke witte regel.

Wat wel erg handig is aan IE9, is het pin to taskbar. Wil je snel even een website bekijken, die je niet als homepage hebt ingesteld, ben je er al met een druk op de knop(mits je hem op de taskbar hebt gezet natuurlijk).

Conclusie: IE9 is beter dan zijn voorgaanders, maar nog niet perfect. Chrome werkt fijner dan IE9, maar omdat niet alle webpagina's goed laden in Chrome en wel in IE, kom je weer bij IE terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Het zal de leeftijd wel zijn, maar voor mij is IE9 snel zat, zelfs op een wat ouder (4j) systeem . Wat ik jammer vind is, dat "in private" niet als standaard kan worden ingesteld. Bij de meeste websites werkt dat prima. Ook lijkt de tracking protection list wat beperkt, met maximaal 25 regels. Laatste bewaar mijnerzijds is, dat een link - bijvoorbeeld uit een e-mailbericht - standaard in de 32-bits versie opent, wanneer er geen browser geopend is. Geen idee waarom, maar soms zijn de favorites in de 32-bits versie onleesbaar bij mij (een leeg venster bij submenu's).
Voor de rest kan ik prima uit de voeten met IE9, zodat ik geen reden heb om een alternatieve browser te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:44:
Ben ook wel benieuwd of het inderdaad wel wenselijk is heel vaak te updaten als browserbouwer zijnde. Stel er komt een IE 9.0, IE9.1 waar feature X in zit, en 2 maanden later IE9.2 met nog een feature. Wordt het bouwen en testen van websites dan juist niet nog meer werk?
Dit heeft geen enkele invloed op het testen. Sterker nog, als IE net als sommige andere browsers actiever zou updaten en een minder strikte integratie zou hebben met het OS zou er juist minder getest hoeven te worden. In bovenstaande voorbeeld alleen tegen versie 9.2.

Bij de introductie van IE10 zullen er nu maarliefst(afhankelijk van het publiek van je website) 5 versies van IE zijn waarop getest moet worden (die allemaal een eigen virtual machine nodig hebben omdat IE niet lief voor andere versies van IE is)

Door het actieve updaten (ook naar major versions) van de andere browsers hoef je op het moment eigenlijk alleen op de laatste versies van Webkit(Chrome, Safari), Opera, Firefox (en Firefox 3.6 :P) te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:49:
Windows en IE; hoeveel miljarden heeft IE al gekost aan Microsoft, in de plaats daarvan hadden ze beter het geld gestoken in hun OS, zo dat het een stuk stabieler is (zonder freezes en BSOD's), en tevens een simpelere manier om de systeem en andere bestanden te beveiligen. Ik gebruik FF en moet zeggen > werkt prima, probleempje: sluit netjes af en opent na herstel zich terug op de pagina waar ik was, wat wenst een mens meer.
Slechts af en toe ga ik naar IE omdat FF ze niet kan openen, (doch dit word steeds meer een een zeldzaamheid) steeds word er dan snel een mouw aangepast. MS stopt ermee en geef ons een degelijk, betrouwbaar, veilig en stabiel OS > ben al gebruiker sinds Windows 3.
Met Vriendschappelijke Groeten
Beste DoubleU,
Een betere samenwerking tussen browser en OS zorgt er voor dat nieuwe toepassingen mogelijk worden, zoals Hardware Acceleratie en Pin to Taskbar. Ik verwacht hier in de toekomst alleen maar meer van, zodat het surfen nog beter, sneller, anders kan.
Wat de betrouwbaarheid van het OS betreft volgens mij is die sinds de komst van Windows 7 goed te noemen. Althans dat is mijn ervaring en die geluiden hoor ik ook uit de markt.

Groet Coen Nijkrake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Z_God schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:58:
Ik weet niet precies waarom IE9 zo gefocussed is, maar bredere platformondersteuning lijkt mij cruciaal. Zelfs als ik nu een systeem zou gebruiken waar IE9 op kan werken, zal ik het waarschijnlijk minder snel gebruiken omdat ik nu bekend ben met andere browsers.
Beste Z_God,

Door de browser en het OS te laten samenwerken kun je een betere internet ervaring bieden. Hiervoor is het cruciaal dat je het OS goed kent. Daarom werkt Internet Explorer het beste op Windows OS. En is voor gekozen andere platformen niet te ondersteunen, omdat je dan niet dezelfde ervaring kunt bieden.

http://windows.microsoft....oducts/ie-9/features/fast
http://windows.microsoft....e-9/features/pinned-sites

Groet Coen Nijkrake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:13:
[...]

Beste Z_God,

Door de browser en het OS te laten samenwerken kun je een betere internet ervaring bieden. Hiervoor is het cruciaal dat je het OS goed kent. Daarom werkt Internet Explorer het beste op Windows OS. En is voor gekozen andere platformen niet te ondersteunen, omdat je dan niet dezelfde ervaring kunt bieden.

http://windows.microsoft....oducts/ie-9/features/fast
http://windows.microsoft....e-9/features/pinned-sites

Groet Coen Nijkrake
Ik heb altijd gedacht dat deze integratie meer te maken had met active directory en group policies, wat begrijpelijk had geweest. Andere browsers zijn toch in staat een mooi prestatievermogen neer te zetten als 'stand alone' software. Kan je wat meer details geven over Windows integratie die de mono compatibiliteit wat meer rechtvaardigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 21:44:
Waar ik bijvoorbeeld wel benieuwd naar ben hoe jullie tegen standaarden aankijken. Met IE9 (en straks ook met IE10) is er door MS gekozen om alleen de dan geldige standaarden te implementeren. Als voorbeeld wordt de implementatie van websockets aangehaald die ten tijde van introductie van IE9 niet af was en continue veranderde. Andere browsermakers kiezen er soms voor om altijd de laatste versie te implementeren.
Dat is moeilijk natuurlijk. Websitebouwers maken gebruik van standaarden die eigenlijk nog geen standaarden zijn (html 5 bijvoorbeeld) om hun website er hipper en sneller uit te laten zien. Als vervolgens IE deze standaarden nog niet weergeeft, wordt IE vervolgens beschuldigd "hopeloos achter te lopen". Het grote probleem hierbij is dat het web tegenwoordig veel dynamischer is dan de procedures om officiële standaarden te maken.
Ja, maar aan de andere kant wordt het veel overzichtelijker om websites te onderhouden, omdat je na een kleine update (met changelog) misschien sneller doorhebt waarom je website niet meer werkt.
Wat gebeurt er met suggesties die wij hier doen? Komen die echt bij het internationale ontwikkelteam of is dit allemaal puur voor MS Nederland?

Overigens nog iets wat wel echt belangrijk is om de browser gelijk een heel stuk beter te maken: de responsiviteit van de interface. Zoals eerder al gezegd: als ik op ESC druk, moet het laden gewoon stoppen. Als ik op F4 duw, moet ik gewoon in de adresbalk kunnen typen. Dit werkt nu niet altijd zo als er een website met bijvoorbeeld heel veel flash wordt ingeladen. Dit zorgt dat de browser op dat soort momenten heel erg log aanvoelt. Ik zou toch denken dat het programmeertechnisch niet extreem moeilijk kan zijn om de interface van de browser los te koppelen van de website door middel van threads/verschillende cores en dan de interface gewoon de hoogste prioriteit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03

Als IE zich aan de standaarden houdt, zou het testen niet moeten veranderen. In een ideale situatie wordt alles in IE hetzelfde gerenderd als in Chrome/Firefox. Zolang IE dus met updates alleen nieuwe features toevoegt, is dit geen probleem met testen.
De keuze om alleen geldige standaard te implementeren, is een beetje de makkelijke weg. Net als Chrome/Firefox, kan dat ook met prefixes. Zolang maar blijft gelden dat als het werkt in IE 10.1, het ook werkt in 10.2.
En daarnaast dus wel automatisch updaten, zodat je niet meer test, maar idd zoals Chrome, test tegen de laatste versie.

(Maar als dat teveel gevraagd is, is kleinere updates natuurlijk al een goede stap voorwaarts, bijvoorbeeld CSS animations in IE9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Het vervelende van al die keuzes is dat een 'normale' gebruiker die alleen maar de computer willen gebruiken (dus niet ontwikkelaars) er niet meer uitkomt en maar wat doet.
Ik heb onlangs 2 laptops gekregen die niet meer vooruit te branden waren
1 laptop had 4 browsers, 3 virusscanners en een wagonlading aan google, bing, askme bars en die ander had 3 browsers, 2 virusscanners en nog een boel troep.

Ik ben van mening dat mensen die nu een windows7 pc en/of laptop kopen met normaal gebruik gewoon lekker de vooraf geinstalleerde ie9 moeten blijven gebruiken en zich niet moeten laten verleiden tot vervuiling van het systeem. IE9 is voor het gros van de gebruikers echt wel goed.

Het probleem van compatibiliteitsissues tussen de browsers is een probleem van de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Dat mes snijd aan twee kanten. Indien de doorgevoerde updates zich redelijk aan de standaarden houden moeten de updates niet meer problemen opleveren dan de updates van Chrome of FireFox. Tevens lijkt het me voor ontwikkelaars makkelijker om een bepaald model van hun site te onderhouden door middel van kleine updates aan de hand van jullie changelogs, anders dan steeds de hele site om te coden naar een grote release van IE. Dat soort werk is veel beheersbaarder voor web developers als het uitgespreid wordt.
LaFleche schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:04:
Het probleem van compatibiliteitsissues tussen de browsers is een probleem van de ontwikkelaars.
Maar de effecten zijn veelal voor de gebruikers, die zijn dan al snel geneigd te zoeken naar een andere browser. Ik gok dat Compatibility View is ontstaan uit de afwezigheid van gespreide updates. Ontwikkelaars krijgen eens in de zoveel tijd een release van Internet Explorer en mogen een aantal dagen hun tanden zetten in een bestaande website, dat is rotwerk. Als IE dit uitspreid over meerdere updates kunnen ontwikkelaars dit klusje makkelijker spreiden over een langere tijd en veranderd dat grote bouw-de-homepage-overnieuw project al gauw in regelmatig onderhoud.

[ Voor 28% gewijzigd door nst6ldr op 28-04-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik heb zelf vooral behoefte aan een vlotte cross-platform browser die mij zo min mogelijk afleidt van mijn doel bij het browsen, het bekijken en gebruiken van webpagina's en webapplicatie's.
Chrome van Google doet dat heel netjes, je kunt evt extra functionaliteiten heel eenvoudig negeren en je kun direct aan de slag in een venster dat relatief veel ruimte reserveert voor de pagina zelf.
Internet explorer blijft zeuren en pushen, naar bing, naar live services, vragen en gedoe over smartscreen filters, andere voor mij overbodige extra 'beveiligingen' en lock-ins voor Microsoft. Dat leidt me veel te veel af, laat me gewoon lekker browsen.

Verder denk ik bij Internet Explorer (vooral ook door de geschiedenis) aan een ongeïnspireerd product, dat met de standaarden altijd overal een beetje achteraan hobbelt. Als web-developer blijven de internet explorer versies de uitzondering, waarin je extra tijd moet steken voordat je website er fatsoenlijk uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Fawn schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:35:
Internet explorer blijft zeuren en pushen, naar bing, naar live services, vragen en gedoe over smartscreen filters, andere voor mij overbodige extra 'beveiligingen' en lock-ins voor Microsoft. Dat leidt me veel te veel af, laat me gewoon lekker browsen.
Kun je hier iets meer over zeggen? Puur omdat in mijn ervaring je zonder problemen Google standaard kan instellen en de Bing accelerators uitzetten. SmartScreen is ook slechts een optie en de enige keer dat je er gezeur over krijgt is bij de eerste keer gebruik van IE9, met de keuze of je het wilt gebruiken of niet... Ik ben nog nergens 'gezeur en gepush' tegengekomen van Live services eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Laatst online: 11-06-2021
Natuurlijk, je kunt alles uitzetten en omzeilen, maar de 'out of the box' ervaring als je internet explorer voor het eerst opstart tegenover chrome is dat er bij internet explorer een flink aantal vragen wordt gesteld m.b.t zoekmachine, filters, standaardpagina's en beveiliging, terwijl je bij chrome hoogstens gevraagd wordt of het de standaardbrowser moet worden.
De naadloze integratie van IE met alle windows producten en diensten is handig als je er gebruik van wilt maken, maar dat geldt voor mij persoonlijk niet.

Je hebt zo'n bar onderin die altijd over een deel van de webpagina valt, waarin de onzinnigste controlevragen worden gesteld en extra nutteloze mededelingen worden gedaan. Misschien is het de interface waardoor dit me stoort, maar ik beleef IE altijd als een veel meer aandachtsvereisend product. Je moet veel geregelder dingen wegklikken die voor de pagina verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-08 12:18
Ik gebruik Internet Explorer 9 al sinds de béta van september 2010. Ben er sinds dien erg tevreden over. Voor mij is IE9 de enige perfecte browser, neen, ik ben geen IE-fanboy, want ik heb evenveel respect voor Mozilla en Opera en iedere andere browser die op die 2 of IE is gebasseerd. Enkel tijdens de beta-periode kan ik mij herinneren dat ik eens de compatibliteitsweergave heb moeten aanzetten om de website goed te kunnen bekijken, maar sinds de RC is dat niet meer gebeurd.

Ik heb hier op tweakers er trouwens onlangs ook nog een review over geschreven. Ik wacht geduldig op Internet Explorer 10.

productreview: Internet Explorer review door Loller1

Laat ik in dit topic toch nog even verder ingaan op mijn mening over Internet Explorer 9. Wat snelheid betreft ben ik zeer tevreden over IE, ik snap niet dat er mensen zijn die vinden dat IE veel trager opstart dan Chrome, ik kan hier op het blauwe E'tje klikken en ik kan direct typen. Het is juist Chrome waar ik bij moet wachten. Verder vind ik dat de manier waarop Microsoft HTML5 toepast in IE stukken beter is dan Firefox, Chrome en alle andere browsers: enkel dingen inplementeren die al vast staan, minder dubbel werk, zowel voor ontwikkelaars als voor het IE-team zelf.

De interface vind ik ook uitstekend, tabbladen en adresbalk op 1 rij vind ik een van de beste verbeteringen in IE9. Zeker nu het extra zoekveld weg is. Natuurlijk, ik heb er geen problemen mee met mijn 1600 pixels breed scherm, maar ik kan dan ook geloven dat andere de functie om die 2 op een apparte rij te zetten graag gebruiken. Verder vind ik het ook zeer handig dat het met IE in combinatie met Windows 7 mogelijk is om over het icoontje te hoveren en vervolgens een tabblad te kiezen, scheelt weer wat klikwerk.

[ Voor 56% gewijzigd door Loller1 op 28-04-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loller1
  • Laatst online: 20-08 12:18
aap schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:58:
Prive gebruik ik uitsluitend Chrome, vanwege de volgende redenen:
  • start zeer snel op: klik op het icoon en er staan een window voor je neus. IE is daar trager in (IE9 al weer sneller dan IE8) en FF is helemaal sloom
  • Chrome bood als eerste zoeken via de URL balk. IE9 heeft dat nu ook, net zoals eigenlijk de hele user interface van IE9 gekopieerd lijkt van Chrome.
Op mijn werk gebruik ik IE9, omdat Chrome daar niet ondersteund wordt. Mijn grootste klacht met IE9 is dat je niet met één druk op het IE-icoon in de taakbalk de browser naar boven kunt klikken, maar dat je eerst nog een keer door moet klikken op welke tab je wilt hebben*. Chrome heeft gewoon een venster, dat je met één klik naar boven kunt halen. In 99% van de gevallen wil je toch de tab hebben die je als laatste gekozen had, dus ik vind Chrome's keuze hier praktischer.

Ik ben wel blij dat de meeste websites (en browsers) zich tegenwoordig goed aan de standaarden houden, zodat je niet meer per website een andere browser zou willen gebruiken.

* ik weet dat je hieromheen kunt door de taakbalkinstellingen te wijzigen, maar dan ziet mijn taakbalk er weer niet zo uit als ik wil
De mogelijkheid om te zoeken vanuit de adresbalk lijkt mij eerder een logisch gevolg van wat er in Windows Vista en 7 is gebeurd: overal de mogelijkheid om te zoeken. Het was in IE8 en lager trouwens al mogelij kom via de zoekbalk te zoeken, maar dan zet hij het eerst om als URL waarna je zoekmachine een error geeft.

Ook vind ik het nogal kort door de bocht om te zeggen dat de interface van Chrome is gekopieerd, sorry, maar ik zie toch nog altijd zeer grote verschillen. Ten eerste zijn de navigatie knoppen vorige en volgende veel duidelijker in IE dan in Chrome, in Chrome zit de adresbalk in een tabblad, in IE niet. De Interface van IE zelf is trouwens ook 100% Aero (extra balken niet meegetelt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:28
ik gebruik ie9 als standaard browser en er zijn voor mij maar een aantal dingen die echt verbeterd moeten worden waaronder :

-terug naar het ouderwetse download blok (of in ieder geval de optie daarvoor)
-de optie om ie9 niet meer mijn bestanden te laten scannen die ik download.
-weg met dat hele accelerator geleuter dat vertraagd alleen maar.
-een wel werkende popup blokkering de huidige is zo goed als nutteloos
-als de naar startpagina de faforietenbalk en de instellingn knop links naast minimaliseren sluiten en verklijnen/vergroten verplaatst word en de url balk daar weer niks van geplaatst word kan alles weer een stukje omhoog waardoor je nog meer browse ruimte overhoud.
-en de optie om wel wachtwoorden te onthouden. (om 1 of andere rede al zijn de cookies bescherm moet ik toch iedere paar dagen of soms weken en soms meerdere keren per dag mijn wachtwoord invullen bij veel sites.)

verder werkt het lekkerder dan ie8 (helaas niet als 7 die was voor mij perfect qua werking) firefox 9/10/11 en chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
computerjunky schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:41:
ik gebruik ie9 als standaard browser en er zijn voor mij maar een aantal dingen die echt verbeterd moeten worden waaronder :

-als de naar startpagina de faforietenbalk en de instellingn knop links naast minimaliseren sluiten en verklijnen/vergroten verplaatst word en de url balk daar weer niks van geplaatst word kan alles weer een stukje omhoog waardoor je nog meer browse ruimte overhoud.
-en de optie om wel wachtwoorden te onthouden. (om 1 of andere rede al zijn de cookies bescherm moet ik toch iedere paar dagen of soms weken en soms meerdere keren per dag mijn wachtwoord invullen bij veel sites.)

verder werkt het lekkerder dan ie8 (helaas niet als 7 die was voor mij perfect qua werking) firefox 9/10/11 en chrome.
De nieuwe downloadmanager is toch juist handig? Kun je resumen, pauzeren etc. Dat was hiervoor niet mogelijk
Smartscreen optie kun je gewoon uitzetten in de opties.
In hoeverre vertragen de accelerators bij jou dan? Ik moest zelfs even kijken of ik het wel aan had staan, merk er niets van
Popups heb ik nooit meer, ben benieuwd wat er bij jou niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
Wasrek schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:48:
[...]

Wat gebeurt er met suggesties die wij hier doen? Komen die echt bij het internationale ontwikkelteam of is dit allemaal puur voor MS Nederland?
Feedback en suggesties zullen worden gedeeld met het Corp IE team. Lokaal in NL willen we weten wat echt belangrijk wordt gevonden zodat we er in de communicatie rekening mee kunnen houden. Soms merk in je in de discussies ook dat we bepaalde zaken gewoon niet goed hebben uitgelegd of er worden soms om zaken gevraagd die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
computerjunky schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 23:41:
-en de optie om wel wachtwoorden te onthouden. (om 1 of andere rede al zijn de cookies bescherm moet ik toch iedere paar dagen of soms weken en soms meerdere keren per dag mijn wachtwoord invullen bij veel sites)
1). Alsjeblieft niet zomaar terug naar dat oude pop-up downloadvenster ding. Een optie zou ik mee kunnen leven, maar zoals het nu in IE9 wordt afgehandeld is een stuk beter.
2). Mee eens, een optie om dit uit te zetten zou handig zijn. Ik weet niet of dit puur SmartScreen is of een combo van SmartScreen en een virus/malware scan? Maar ik heb al een goed functionerende virusscanner, en wachten op de scan van IE9 kan af en toe inderdaad vervelend zijn (voornamelijk bij grote downloads).
3). Accelerators kan je zelf beheren en dus uitzetten met een paar klikken. Simpel zat toch?
4). Heb je al eens de instellingen van de pop-up blocker bekeken? Misschien staat die te 'zachtaardig' ingesteld? Bij mij komt er op Medium niet zoveel door.
5). Dit heb ik nog niet meegemaakt. Is het niet toevallig iets van die websites, dat ze slechts een sessie van X aantal minuten/dagen/weken toestaan?

Dan nog wat anders;

Als ik (bijvoorbeeld) interfacelift.com bezoek krijg ik netjes te zien dat IE9 de site heeft aangepast om cross-site scripting te voorkomen. Top, bedankt! Maar kunnen jullie aan die notificatie iets toevoegen als "Do not show for this website again"? Nu krijg ik bij elke pagina die ik verder blader op die site nogmaals de notificatie die ik weer handmatig weg moet klikken. Hij staat niet echt in de weg, wat dan weer prettig is aan die notificaties, maar het kan wel vervelend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Propane schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:18:
[...]

Als ik (bijvoorbeeld) interfacelift.com bezoek krijg ik netjes te zien dat IE9 de site heeft aangepast om cross-site scripting te voorkomen.
Ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Excuus, even ter verduidelijking, niet direct op de homepage. Maar wel hier. Mocht je het daar ook niet hebben, dan heb ik waarschijnlijk wat instellingen anders staan onder Security of Privacy gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Propane schreef op zondag 29 april 2012 @ 23:45:
[...]
Excuus, even ter verduidelijking, niet direct op de homepage. Maar wel hier. Mocht je het daar ook niet hebben, dan heb ik waarschijnlijk wat instellingen anders staan onder Security of Privacy gok ik.
Ah inderdaad, nu zie ik het ook.

Je zou de site aan de trusted zone kunnen toevoegen en voor die zone XSS filtering uit kunnen schakelen, maar ik denk niet dat je daar mee geholpen bent in dit geval (deze pagina heeft nogal een dubieus voorkomen).

[ Voor 3% gewijzigd door nst6ldr op 30-04-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Matthijs Hoekstra schreef op zondag 29 april 2012 @ 21:43:
Soms merk in je in de discussies ook dat we bepaalde zaken gewoon niet goed hebben uitgelegd of er worden soms om zaken gevraagd die er al zijn.
Elke feature die uitgelegd moet worden is een feature die niet goed is geïmplementeerd ;)

Wat ie nodig heeft is minder voorkeuren, en minder uitzonderingen (zoals compatibiliteit modus)
Natuurlijk heel vervelend in een zakelijke omgeving dat een bepaald programma de nieuwste browser niet meer ondersteund, dat probleem zou echter niet bij microsoft opgelost moeten worden maar bij de fabrikant van de betreffende internet/intranet applicatie. Weg met compatibiliteit modus :P

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stept
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik gebruik nu Chrome, maar ik vind het design van IE9 beter. Maar bij mijn laatste test draaide op mijn systeem Chrome sneller en ik wissel niet erg vaak daar ben ik te lui voor. Maar ik zal er weer eens naar gaan kijken, en als windows 8 uitkomt ga ik waarschijnlijk weer IE gebruiken omdat die standaard is. Ik ben wel erg blij met de nieuwe versnelling want die schijnen beter te zijn dan Chrome en met Live Mesh kan ik IE ook gewoon via de cloud synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stept schreef op maandag 30 april 2012 @ 11:03:
als windows 8 uitkomt ga ik waarschijnlijk weer IE gebruiken omdat die standaard is
In win7/vista/xp was IE niet standaard bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

IE mag van mij best nog wat sneller. Hij is niet traag maar ik merk dat sommige dingen bij Chrome wat vlotter gaan. Maar IE9 is dan ook al een jaar oud. Voor derest is het een top browser en ik gebruik hem bijna altijd. Chrome gebruik ik eerder als een soort "reservebrowser". Verder eigenlijk niet echt opmerkingen. Alles (settings, favorieten etc) verloopt zeer intuïtief.
Werken met tabbladen (in een part venster zetten enz) vind ik ook zeer handig.

Alles dat ik nodig heb is aanwezig en meer meot dat niet zijn :).

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:28
4). Heb je al eens de instellingen van de pop-up blocker bekeken? Misschien staat die te 'zachtaardig' ingesteld? Bij mij komt er op Medium niet zoveel door.
5). Dit heb ik nog niet meegemaakt. Is het niet toevallig iets van die websites, dat ze slechts een sessie van X aantal minuten/dagen/weken toestaan?
tweakers linkt aan je ip voor een jaar en mijn cookies kunnen niet verwijderd worden dus vreemd dat ik toch steeds uitgelogd word en mijn popup filter staat op medium(normaal) maar zelfs op hoog komen popups van bijvoorbeeld dat welbekende casino door (maargoed zelfs mijn router is niet in staat deze link te blokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
Voor mij is internet explorer altijd een browser 'voor erbij' geweest. In eerste instantie vind ik het namelijk niet erg goed. Waarom niet? Pagina's die er in firefox perfect uit komen, worden in IE (tja, de versie boeit nog steeds niet) niet altijd goed weergegeven. Het gaat dan wel om table pagina's, moet ik bekennen, wat niet echt meer van deze tijd is. Ook de manier van plugins beheren en installeren staat mij niet aan. De plugins die meekomen met windows live, norton av, office 2011. adobe, e.d. vertragen de browser heel erg. Niet alleen tijdens het opstarten, maar ook in het gebruik is het merkbaar. Ik vind daarnaast ook nog dat de interface ontzettend veel chrome heeft (de bovenkant bijna 3 rijen zonder fav. bar en dan de taakbalk ook nog), waardoor niet alle ruimte gebruikt wordt voor de pagina. Navigeren in fullscreen vindt ik qua mogelijkheden dan ook weer niet ideaal. De reden dat ik toch internet explorer heb bewaard, is vanwege silverlight. Silverlight werkt echt erg goed in IE, en niet in Firefox. Maargoed, ik ben nu overgestapt naar safari, op een macbook. Wat een verschil. Als je IE beter wil maken, kijk dan naar hoe safari werkt. En niet alleen naar de knopjes, maar ook naar de architectuur eronder. Want dit is simpelweg echt vloeiend browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:36
Ik gebruik IE9 niet, omdat ik het niet mooi vind, te langzaam en omdat Firefox nu eenmaal mijn favoriete browser is ;) Smaken verschillen gelukkig nu eenmaal 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
itsme schreef op maandag 30 april 2012 @ 09:59:
[...]

Elke feature die uitgelegd moet worden is een feature die niet goed is geïmplementeerd ;)

Wat ie nodig heeft is minder voorkeuren, en minder uitzonderingen (zoals compatibiliteit modus)
Natuurlijk heel vervelend in een zakelijke omgeving dat een bepaald programma de nieuwste browser niet meer ondersteund, dat probleem zou echter niet bij microsoft opgelost moeten worden maar bij de fabrikant van de betreffende internet/intranet applicatie. Weg met compatibiliteit modus :P
Voorbeeld: F12, er zijn veel ontwikkelaars die dat nog niet hebben ontdekt :)

btw, met 50% enterprise gebruikers van Windows is compatibiliteit negeren niet echt aan de orde ;) en vaak hebben fabrikanten de software al aangepast maar zijn klanten nog niet over op de laatste versie van die software waardoor helaas nog regelmatig IE6 in een organisatie gebruikt 'moet' worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
MrHankey schreef op maandag 30 april 2012 @ 19:12:
Voor mij is internet explorer altijd een browser 'voor erbij' geweest. In eerste instantie vind ik het namelijk niet erg goed. Waarom niet? Pagina's die er in firefox perfect uit komen, worden in IE (tja, de versie boeit nog steeds niet) niet altijd goed weergegeven. Het gaat dan wel om table pagina's, moet ik bekennen, wat niet echt meer van deze tijd is. Ook de manier van plugins beheren en installeren staat mij niet aan. De plugins die meekomen met windows live, norton av, office 2011. adobe, e.d. vertragen de browser heel erg. Niet alleen tijdens het opstarten, maar ook in het gebruik is het merkbaar. Ik vind daarnaast ook nog dat de interface ontzettend veel chrome heeft (de bovenkant bijna 3 rijen zonder fav. bar en dan de taakbalk ook nog), waardoor niet alle ruimte gebruikt wordt voor de pagina. Navigeren in fullscreen vindt ik qua mogelijkheden dan ook weer niet ideaal. De reden dat ik toch internet explorer heb bewaard, is vanwege silverlight. Silverlight werkt echt erg goed in IE, en niet in Firefox. Maargoed, ik ben nu overgestapt naar safari, op een macbook. Wat een verschil. Als je IE beter wil maken, kijk dan naar hoe safari werkt. En niet alleen naar de knopjes, maar ook naar de architectuur eronder. Want dit is simpelweg echt vloeiend browsen.
Wat dan weer een handige feature is in IE9 is de add-on performance advisor: http://windows.microsoft....dd-on-performance-advisor je kunt het IE niet echt kwalijk nemen als andere partijen langzame add-ons schrijven (net zo min als je firefox de schuld kunt geven van slecht presterende add-ons die er zijn)

btw, Silverlight werkt prima in firefox (net nog getest)

de balk onderaan de pagina staat standaard uit. Als ik het vergelijk met firefox (tab, adresbalk en balk met 'most visited' etc en ik heb IE er naast staan heb ik toch zeker 2x zoveel chrome in FF dan met IE

Weet je zeker dat je naar IE9 hebt gekeken?

[ Voor 8% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 30-04-2012 21:14 . Reden: nog wat commentaar toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
Ik heb stukjes in het forum doorgelezen en wil hierbij mijn mening geven waarom ik IE niet gebruik en wel Chrome:

1. Chrome is sneller en voelt veel soepeler aan.
2. MS probeert zijn Bing zoekmachine dmv IE door te pushen (en Bing sucks)
3. Als ik een stukje tekst in chrome selecteer (of url) en klik rechter muisknop op google doorzoeken op "xxxx" kom ik bij google uit en niet bij Bing
4. Ik krijg koppijn van de letters (blur) in IE9
5. Op een of andere manier heb ik het idee als IE hangt dat heel de PC hangt.
6. Als ik met mijn muis pointer boven een AD (niet alle) hang dan kan ik niet scrollen in IE9

Voornamelijk BING en de traagheid die er voor zorgen dat ik IE niet gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
genesisfm schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:39:
3. Als ik een stukje tekst in chrome selecteer (of url) en klik rechter muisknop op google doorzoeken op "xxxx" kom ik bij google uit en niet bij Bing

Voornamelijk BING en de traagheid die er voor zorgen dat ik IE niet gebruik :)
Dit zijn toch echt twee argumenten van jan-kont. Er is niets mis met dat Microsoft Bing probeert door te pushen, het is hun eigen browser en het is makkelijk te veranderen. De Nederlandse Bing heeft wat gebreken, de USA-versie daarintegen kan meer en lijkt ook net wat 'slimmer'. Dat zie je ook terug in Windows Phone, een US-account heeft meer mogelijkheden dan een NL-account.

Maar als dit jouw argumenten zijn om een browser af te schrijven dan vind ik dat wel erg kinderachtig. Ik zou nooit een browser afschrijven omdat de standaard zoekprovider van een browser mij niet aanstaat terwijl het makkelijk aanpasbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Laatst online: 16-09 10:39
Ik gebruik zelf Internet Explorer (9) niet als primaire browser.

Simpelweg al niet omdat HTML in Internet Explorer vaak al heel anders geïnterpreteerd wordt dan in bijvoorbeeld Firefox, Opera of Chrome. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen in het W3C box model en het box model dat IE hanteert.

Ik gebruik primair Firefox. Firefox heeft, vindt ik, in tegenstelling tot Internet Explorer een een gebruikersvriendelijker interface. Er is veel aan te passen, terwijl het overzichtelijk blijft. Dat overzicht mis ik persoonlijk een beetje bij IE. Zet bijvoorbeeld de instellingenmenu's van IE en Firefox eens naast elkaar. Die van Firefox ziet er naar mijn idee een stuk duidelijker, overzichtelijker en, voor mij minder belangrijk, makkelijker uit.

Daarnaast vindt ik het jammer dat veel plugins die met andere programma's meekomen, zich vaak automatisch installeren in IE9. Liever zou ik daar nog een toestemming schermpje van willen zien in IE.
Bovendien vindt ik de snelheid van IE met meerdere plugins (wel soms afhankelijk van welke) tegenvallen. IE is clean snel. Maar met de nodige plugins komt dat er niet meer uit. Hier heb ik in Firefox en Opera geen last van.

Ook de zogenaamde accelerator-knop die in IE zit, vind ik soms heel erg onhandig in de weg zitten. Ik heb, tot nu toe, nog geen optie gevonden op deze uit te zetten, wat ik jammer vind.

Het F12-ontwikkelhulpprogramma zit wel goed in elkaar. Het is duidelijk en werkt goed en snel. Ietswat jammer is dat er op lege regels de tekst "Tekst - Leeg tekstknooppunt" komt te staan. Handig zijn de vinkjes in het CSS menu, om de verschillende CSS declaraties uit te zetten.

Nog een klein puntje is de scan die IE uitvoert op het gedownloade bestand, na een download. Ik neem aan dat dat een scan vanuit IE is tenminste. Ik vind die scan op zich niet nodig, aangezien ik al voor een virus scanner betaal, die het bestand daarna nogmaals checkt.

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
Skydream schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:58:
[...]
Simpelweg al niet omdat HTML in Internet Explorer vaak al heel anders geïnterpreteerd wordt dan in bijvoorbeeld Firefox, Opera of Chrome. Kijk bijvoorbeeld naar de verschillen in het W3C box model en het box model dat IE hanteert.[...]
Volgens dat wikipedia artikel is dat alleen voor IE versies voor IE6 en voor IE versies die in documenten in quirks mode renderen. Dus als een pagina goed is geschreven dan zal IE9 hem gewoon in standards mode renderen en bestaat die hele bug niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Skydream schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:58:
Daarnaast vindt ik het jammer dat veel plugins die met andere programma's meekomen, zich vaak automatisch installeren in IE9. Liever zou ik daar nog een toestemming schermpje van willen zien in IE.
Bovendien vindt ik de snelheid van IE met meerdere plugins (wel soms afhankelijk van welke) tegenvallen. IE is clean snel. Maar met de nodige plugins komt dat er niet meer uit. Hier heb ik in Firefox en Opera geen last van.
Ik krijg doorgaans na installatie van zo'n plugin netjes de melding dat de plugin klaar is voor gebruik en of ik hem wel wil inschakelen. Dat voorkomt dat je ongemerkt allerlei troep aan hebt staan en maakt het punt over snelheid volgens mij ongedaan. Mogelijk is dat inderdaad ook weer afhankelijk van de plugin zelf, maar tot dusver is dat de gang van zaken voor elke plugin die ik geïnstalleerd heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:02:
[...]
Wat dan weer een handige feature is in IE9 is de add-on performance advisor: http://windows.microsoft....dd-on-performance-advisor
Eerlijk gezegd vind ik dat een onding, ik gebruik IE enkel als test-browser (en heb dus volgens mij alles default staan) maar krijg elke keer weer die notification dat er misschien een add-on is die de boel vertraagt, maar misschien ook niet.
Wellicht dat hij maar 1x hoort te komen en dat ccleaner oid die instelling reset, maar momenteel vind ik het irritant.
je kunt het IE niet echt kwalijk nemen als andere partijen langzame add-ons schrijven
Deels denk ik toch van wel, het hele add-on bouwen is bij IE simpelweg een factor 100 ingewikkelder dan bij een chrome / FF. En complexiteit zorgt over het algemeen niet voor snelheid...

Het maken van een add-on is in dat opzicht gewoon "moeilijk" in IE, dat gekoppeld met het niet schoonhouden van hun galerie leidt er volgens mij deels toe dat er minder uitgebreide add-ons worden geschreven en meer "marketing add-ons" die de boel enkel maar weer vertragen.
de balk onderaan de pagina staat standaard uit. Als ik het vergelijk met firefox (tab, adresbalk en balk met 'most visited' etc en ik heb IE er naast staan heb ik toch zeker 2x zoveel chrome in FF dan met IE
Is dat in of exclusief 10 spam-toolbars? Want dat is nog zo'n functie die volgens mij IE-only is en waar ik nog nooit een goede toepassing voor heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Matthijs Hoekstra schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:00:
[...]

Voorbeeld: F12, er zijn veel ontwikkelaars die dat nog niet hebben ontdekt :)

btw, met 50% enterprise gebruikers van Windows is compatibiliteit negeren niet echt aan de orde ;) en vaak hebben fabrikanten de software al aangepast maar zijn klanten nog niet over op de laatste versie van die software waardoor helaas nog regelmatig IE6 in een organisatie gebruikt 'moet' worden.
misschien wat omslachtig, maar waarom dan geen IE versie waarin ALLE engines van 6 tot nu in zitten?
als het vrij te kiezen is door de website, lijkt mij dat wel een beveiligingsprobleem, maar als IE dan standaard de nieuwste engine gebruikt en de admins via een white list een oude engine kunnen activeren voor die oude intranet toepassingen moet dat toch goed kunnen werken
het zou er voor zorgen dat bedrijven veel sneller upgraden (beter voor de beveiliging) en toch moeten de stokoude toepassingen niet aangepast worden, win-win dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Een heel verhaal typen zit er even niet in, maar een grote reden om mensen een andere browser dan Internet Explorer aan te raden is het probleem dat IE al jaren heeft... het update zichzelf niet!

Zelf gebruik ik Chrome en kan daarin websites snel bekijken en ook nog eens met de laatste mogelijkheden (HTML5, CSS3, etc) IE heeft dit veel te laat opgepakt en mensen blijven met oude browsers zitten.
Dus voordat IE met allerlei nieuwe versies komt, heb ik liever dat IE6-IE8 verdwijnen en er een auto-updater ingebouwd word. Tot dan gebruik ik geen IE en zal ik ook iedereen afraden het te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gebruik ik Google Chrome, maar als portable soms ook Firefox. Internet Explorer heb ik alleen gebruikt om Chrome te downloaden, daarna heb ik het van mijn computer gegooid. Ik merk dat IE meer moeite heeft met zware sites dan Chrome.
De hoeveelheid geheugen die IE gebruikt is prima in orde, zolang je maar niet teveel tabs open hebt staan :)
Chrome gebruikt soms zelfs meer geheugen dan IE maar omdat dit een IE topic is zal ik niet verder ingaan op Chrome :D
Een groot nadeel vind ik dat mijn virusscanner steeds popups geeft bij bepaalde pagina's van IE. Maar dat zal wel aan mijn VS liggen en niet aan IE.
Een voordeel is wel dat IE met de meeste sites compatibel is, hoewel ik weinig verschil merk tussen browsers onderling.

Kortom, snelheid is het grootste goed dus ik vind IE niet zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:50:
Ik merk dat IE meer moeite heeft met zware sites dan Chrome.
De hoeveelheid geheugen die IE gebruikt is prima in orde, zolang je maar niet teveel tabs open hebt staan :)
Chrome gebruikt soms zelfs meer geheugen dan IE maar omdat dit een IE topic is zal ik niet verder ingaan op Chrome :D
Een groot nadeel vind ik dat mijn virusscanner steeds popups geeft bij bepaalde pagina's van IE. Maar dat zal wel aan mijn VS liggen en niet aan IE.
Een voordeel is wel dat IE met de meeste sites compatibel is, hoewel ik weinig verschil merk tussen browsers onderling.

Kortom, snelheid is het grootste goed dus ik vind IE niet zo goed ;)
Hoe kan je al die dingen constateren als je IE niet op je pc hebt?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 10:50:
Internet Explorer heb ik alleen gebruikt om Chrome te downloaden, daarna heb ik het van mijn computer gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:03
Ik zie het nu een aantal keer voorbij komen, maar nog niet echt een duidelijk antwoord van Microsoft, dus:

@Microsoft, wat is jullie mening over kleinere updates, om nieuwe css/html features te implementeren, om zo beter bij te blijven. En dan natuurlijk automatisch doorvoeren, zonder dat de gebruiker er last van heeft.
(Voor consumenten, niet voor bedrijven dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Twitter & facebook links zijn gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skydream
  • Laatst online: 16-09 10:39
Caelorum schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:30:
[...]

Volgens dat wikipedia artikel is dat alleen voor IE versies voor IE6 en voor IE versies die in documenten in quirks mode renderen. Dus als een pagina goed is geschreven dan zal IE9 hem gewoon in standards mode renderen en bestaat die hele bug niet eens.
Je hebt gelijk. Ik heb daar al die tijd gewoon over heen gekeken.
Propane schreef op maandag 30 april 2012 @ 22:58:
[...]
Ik krijg doorgaans na installatie van zo'n plugin netjes de melding dat de plugin klaar is voor gebruik en of ik hem wel wil inschakelen. Dat voorkomt dat je ongemerkt allerlei troep aan hebt staan en maakt het punt over snelheid volgens mij ongedaan. Mogelijk is dat inderdaad ook weer afhankelijk van de plugin zelf, maar tot dusver is dat de gang van zaken voor elke plugin die ik geïnstalleerd heb gehad.
Soms krijg ik die dialoog ook, maar andere keren (zoals bij de Contribute plugin (Adobe)), kreeg ik deze melding niet. Die zat er gewoon op eens in.
Aangezien ik de Creative Suite altijd vanaf de originele CD installeer en een SSD als boot drive gebruik, doe ik altijd een Custom installatie.
Ik hoef bovendien geen troep (zoals je in freeware vaak tegenkomt). Het moet wel heel raar zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik tussen de installatie opties geen "Contribute toolbar for IE" zag staan. Mogelijk zat deze dan al inclusief in Contribute overigens.

Even in darkest of time, there will always be light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Manuel schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:53:
[...]

Dit zijn toch echt twee argumenten van jan-kont. Er is niets mis met dat Microsoft Bing probeert door te pushen, het is hun eigen browser en het is makkelijk te veranderen. De Nederlandse Bing heeft wat gebreken, de USA-versie daarintegen kan meer en lijkt ook net wat 'slimmer'. Dat zie je ook terug in Windows Phone, een US-account heeft meer mogelijkheden dan een NL-account.

Maar als dit jouw argumenten zijn om een browser af te schrijven dan vind ik dat wel erg kinderachtig. Ik zou nooit een browser afschrijven omdat de standaard zoekprovider van een browser mij niet aanstaat terwijl het makkelijk aanpasbaar is.
Beste Manuel,

A) Volgens mij noem ik meer dan twee argumenten
B ) Ik woon in NL en weet niet of de US versie beter zou zijn.
C) Ik vind Bing niks en heb nooit (naar mijn weten) de selectie gemaakt dat ik Bing wil gebruiken. Dat het makkelijk aanpasbaar is zal wel. Maar het is wel iets waar ik op afknap.
D) Fijn dat JIJ nooit een browser op MIJN argumenten af zou schrijven, gelukkig vragen ze hier om een mening en dat kunnen ze krijgen of het kinderachtig is of niet.. Het betreft nu eenmaal een persoonlijke mening.
E) MS mag hun zaken door pushen, echter moeten ze er dan ook rekening mee houden wat hier de gevolgen van kunnen zijn. In mijn geval een reden te meer om geen IE te gebruiken.

[/offtopic]
Even nog een edit:
Wat ik wel vreemd vind is dat er door sommige mensen (voornamelijk software gerelateerd) normaal wordt gevonden als er iets gepushed wordt.
Persoonlijk zou ik het niet accepteren als ik een auto zou kopen waarbij ik als wens heb dat hij wit is en ik krijg hem in het zwart. En dan te horen krijgen, ja hij is wel over te spuiten...
[ontopic]

[ Voor 11% gewijzigd door genesisfm op 01-05-2012 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
Manuel schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:53:
Er is niets mis met dat Microsoft Bing probeert door te pushen, het is hun eigen browser en het is makkelijk te veranderen. De Nederlandse Bing heeft wat gebreken, de USA-versie daarintegen kan meer en lijkt ook net wat 'slimmer'. Dat zie je ook terug in Windows Phone, een US-account heeft meer mogelijkheden dan een NL-account.
Ja ik snap werkelijk waar niet waarom ze de Nederlandse versie van Bing niet een keer fatsoenlijk maken. Dat dit niet de hoogste prioriteit heeft ok, maar het is nu al jaren in beta. Met de komst van een Nederlandse versie van Windows Phone had ik zeker wel een update van Bing search verwacht. Dat maakt het denk ik ook zo irritant dat Bing is ingesteld als standaard zoekmachine: je hebt er echt bijna niets aan in Nederland.

Iemand van Microsoft die hier misschien nog wat over kan/wil/mag zeggen? Zit er nog een fatsoenlijke Nederlandse Bing search aan te komen?

En nog iets anders: misschien een idee om bij de eerste start van de Browser een pop up te tonen: óf een wizzard doorlopen óf alle settings op default en browsen maar. Ook het settings/preferences menu kan misschien een tab met meestgebruikte settings en een tab met geavanceerde settings tonen. Zo maak je het niet onnodige moeilijk voor de leek, maar kan hij/zij wel de "Suggested sites" aan/uit zetten bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
genesisfm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 16:46:
[...]

[/offtopic]
Even nog een edit:
Wat ik wel vreemd vind is dat er door sommige mensen (voornamelijk software gerelateerd) normaal wordt gevonden als er iets gepushed wordt.
Persoonlijk zou ik het niet accepteren als ik een auto zou kopen waarbij ik als wens heb dat hij wit is en ik krijg hem in het zwart. En dan te horen krijgen, ja hij is wel over te spuiten...
[ontopic]
Voor mij zijn Chrome en Firefox dan aan het pushen. Die hebben standaard Google ingesteld terwijl ik Bing tegenwoordig een stuk prettiger vind werken (ook de NL versie btw). Waarom vind je het dan niet vreemd dat Google in Chrome hun eigen zoekmachine pushed? :P Jij gaat er dan vanuit dat iedereen Google wel wil hebben... Maar als ik zoiets ergens als klacht of argument tegen één van die browsers zou posten, zou ik net zo hard van anderen te horen krijgen dat het met een paar klikken te veranderen is.

Je analogie is ook belabberd. Het is meer;

Je wilt een auto kopen, opent de online configurator en hij staat standaard op de GTi XS SE Limited 4.7L V12 in het rood, terwijl je de GTS XL 2.0L V6 Turbo in het groen wilt hebben. Een paar klikken met de muis en je probleem is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik moet zeggen dat ik IE9 of welke andere versie dan ook in de afgelopen jaren maar weinig gebruikt heb. Eigenlijk ben ik gewoon meteen nadat er een schappelijk alternatief beschikbaar was (rond Windows 95 tot 2000 werke Netscape gewoon niet goed) in de vorm van Mozilla destijds overgestapt en nooit meer teruggegaan. Eerst kort naar Mozilla en toen Firefox, als Opera niet goed werkte. Dat had ik inmiddels ook ontdekt. De laatste is al jaren mijn primaire browser. Ik en zo gewend geraakt aan de feel van die browser, dat ik daar ook niet zomaar meer vanaf stap.

En dat laatste is eigenlijk het enige waarom ik niet op IE9 overstap. Het staat uiteraard wel geïnstalleerd. Maar wanneer een site niet werkt in Opera, is Iron de eerste browser die ik als alternatief opstart. En pas daarna IE. Is er dan wat mis met IE9? Nee, naar mijn idee niet. Maar de tijd die het geduurd heeft op de interface wat prettiger te maken, tabbed browsing te introduceren en de feel wat vlotter te krijgen, heeft gewoon te lang geduurd. Hierdoor ben ik vergroeid geraakt met Opera, en heb ik dat gewoon nodig om goed te kunnen internetten.

Ik kan ook niet zeggen dat ik van IE9 graag iets zou willen zien wat er nog niet is. Ik vind de cleane look zeer positief, het voelt snel aan, en de interface is minimalistisch. Jaren heb ik geroepen dat ik in andere browsers dan Opera de feature zou willen zien dat er een terug-functie komt waarbij informatie uit de cache wordt gehaald. Vooral voor forumposts is dat handig, omdat je dan naar voren en achteren kan gaan, en toch door jou geschreven tekst kan behouden. Dat is precies hoe Opera mij vastgreep met als gevolg dat ik ook aan andere zaken ging wennen.

Tegenwoordig wordt dit soort info ook in andere browsers onthouden. Maar zoals gezegd: Te laat.

Ik zie in de advertentie ook zaken staan als 'het gemak' of 'de naam' en of dat het er toe doet. Dat is uiteraard niet het geval. Ik vind de interface prima werken. Zeker voor iemand die vrij weinig anders instelt dan een standaard downloadlocatie, zoekmachine en de startpagina.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Propane schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:52:
[...]
Je analogie is ook belabberd. Het is meer;

Je wilt een auto kopen, opent de online configurator en hij staat standaard op de GTi XS SE Limited 4.7L V12 in het rood, terwijl je de GTS XL 2.0L V6 Turbo in het groen wilt hebben. Een paar klikken met de muis en je probleem is weg.
Volgens mijn klopt jou analogie ook niet voor de 100%? In het geval van IE9 heb je het al geleverd gekregen ipv dat je aan het configureren bent? (dat bedoel ik namelijk met het venster van wat ik wil ipv achteraf van alles instellen) Anyway, het is mijn duidelijk dat je het aan zou moeten kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
genesisfm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Volgens mijn klopt jou analogie ook niet voor de 100%? In het geval van IE9 heb je het al geleverd gekregen ipv dat je aan het configureren bent? (dat bedoel ik namelijk met het venster van wat ik wil ipv achteraf van alles instellen) Anyway, het is mijn duidelijk dat je het aan zou moeten kunnen passen.
Het zijn opties die je kan configureren. Bij een (nieuwe) auto doe je dat voor levering, bij een stuk software doorgaans na 'levering'. Er zal nooit een browser zijn die bij 'levering' perfect op ieders wens aansluit. Dus om een makkelijk te veranderen optie als beslissend argument tegen een browser te gebruiken is een beetje waardeloos naar mijn mening :P.

Maar zoals je zei, het is een persoonlijke mening, en ieder heeft recht op z'n eigen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
[...]

Beste Manuel,

A) Volgens mij noem ik meer dan twee argumenten
B ) Ik woon in NL en weet niet of de US versie beter zou zijn.
C) Ik vind Bing niks en heb nooit (naar mijn weten) de selectie gemaakt dat ik Bing wil gebruiken. Dat het makkelijk aanpasbaar is zal wel. Maar het is wel iets waar ik op afknap.
D) Fijn dat JIJ nooit een browser op MIJN argumenten af zou schrijven, gelukkig vragen ze hier om een mening en dat kunnen ze krijgen of het kinderachtig is of niet.. Het betreft nu eenmaal een persoonlijke mening.
E) MS mag hun zaken door pushen, echter moeten ze er dan ook rekening mee houden wat hier de gevolgen van kunnen zijn. In mijn geval een reden te meer om geen IE te gebruiken.
Ik had het specifiek over deze twee argumenten zoals je wel kunt zien in mijn quote, anders had ik de opsomming wel aangepast. Ik heb juist deze 2 argumenten geselecteerd omdat ze gewoonweg nergens op slaan. Je mag wat mij betreft gerust een mening hebben maar probeer het dan alsjeblieft niet als een feit te presenteren.

Mijn reactie over dat de US-versie beter is dat komt omdat Microsoft haast geen aandacht aan ons land besteedt. Ik samen met velen anderen neem ze dat ook erg kwalijk, zo blijft iedereen namelijk vastplakken aan Google. Maar begrijp mij niet verkeerd, als jij vindt dat Bing 'sucks' ga gerust je gang, maar kom dan met argumenten en/of feiten in plaats met een mening waar niemand wat aan heeft. Dat is hetzelfde zeggen als: 'deze auto rijdt als stront en sucks' zonder te zeggen waar het aan ligt, erg behulpzaam voor de fabrikant en de garage.

Als ik een standaard Google Chrome installatie doe krijg ik standaard de Google zoekmachine voor mijn neus, wat tevens de startpagina van de browser is. Ga je nu uit principe Google Chrome niet meer gebruiken omdat de startpagina standaard gelijk is aan http://www.google.com/ ?

Om in te haken op punt E). Het lijkt mij in ieder geval meer dan logisch dat als jij Microsoft Windows gebruikt dat Microsoft ook haar producten eenmalig mag laten zien. Het enige wat Microsoft doet is: 'kijk, wij bestaan ook en hebben een alternatief voor Google search'.
[...]
Even nog een edit:
Deze vergelijking over de kleur van de auto slaat als een tang op een varken. Als jij de kleur van de auto kunt veranderen onder het rijden, softwarematig, hoor ik het graag en wil ik graag dezelfde oplossing voor mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

genesisfm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 21:29:
[...]

Dat kan toch ook gewoon? Maar wellicht dat het inderdaad wat duidelijker had gemoeten. Ik weet niet of ik zo vrolijk zou worden van een vragen menuutje vooraf. Maar anderen misschien wel. Ik start IE immers alleen maar op om Opera te kunnen installeren en wil dat zo snel mogelijk gedaan hebben, en heb dus geen behoefte aan een vragenlijst. Sowieso geen wizard. Misschien één pagina waarop ik alle hoofdzaken kan instellen.

Wat belangrijk is, is dat MS wel doorheeft dat de status van IE natuurlijk anders is dan die van andere browsers. Het is de eerste browser waarmee je in een verse installatie het net op gaat, en voor velen is het bestaan van alternatieven ook onbekend. Een zoekmachine, is voor velen iets dat ze niet kennen, 'Google' kennen ze wel. Ik zie net dat ook bij mij Bing ingesteld staat, en moest wel effe zoeken toen ik dat wilde aanpassen, terwijl het gewoon in het eerste tablad 'Algemeen' staat. Wanneer je vervolgens in het scherm 'invoegtoepassingen beheren' komt staat links onderin vervolgens die optie. Iets waar je normaal gesproken iets van 'help' verwacht, waar je nooit wat mee doet omdat het voor velen zelden enige soelaas brengt, en dus niet naar kijkt. Dit is dus iets dat beter moet; de toegang tot functionaliteit waar de relatieve PC-leek iets mee doet. Iemand zonder ervaring met Windows-instellingen zou dit nooit voor elkaar krijgen.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Manuel schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:05:
[...]

Je mag wat mij betreft gerust een mening hebben maar probeer het dan alsjeblieft niet als een feit te presenteren.
Volgens mij zet ik er duidelijk boven: Ik heb stukjes in het forum doorgelezen en wil hierbij mijn mening geven waarom ik IE niet gebruik en wel Chrome:
dat het mijn mening is en daarmee het niet als een feit gezien moet worden.
Mijn reactie over dat de US-versie beter is dat komt omdat Microsoft haast geen aandacht aan ons land besteedt. Ik samen met velen anderen neem ze dat ook erg kwalijk, zo blijft iedereen namelijk vastplakken aan Google. Maar begrijp mij niet verkeerd, als jij vindt dat Bing 'sucks' ga gerust je gang, maar kom dan met argumenten en/of feiten in plaats met een mening waar niemand wat aan heeft.
Moet ik het als een feit lezen dat MS haast geen aandacht heeft aan ons land?
Daarnaast, je zegt dat ik nu met een mening kom terwijl je net verteld dat ik het als een feit presenteer?
Je begrijpt toch wel wat ik schrijf?
Dat is hetzelfde zeggen als: 'deze auto rijdt als stront en sucks' zonder te zeggen waar het aan ligt, erg behulpzaam voor de fabrikant en de garage.
In dit geval wordt er een mening gevraagd over een IE9 browser en niet over Bing.
Als ik een standaard Google Chrome installatie doe krijg ik standaard de Google zoekmachine voor mijn neus, wat tevens de startpagina van de browser is. Ga je nu uit principe Google Chrome niet meer gebruiken omdat de startpagina standaard gelijk is aan http://www.google.com/ ?
Als dit en meer punten voor mijn een reden zullen zijn waarom ik Chrome niet fijn vind werken, ja..
Om in te haken op punt E). Het lijkt mij in ieder geval meer dan logisch dat als jij Microsoft Windows gebruikt dat Microsoft ook haar producten eenmalig mag laten zien. Het enige wat Microsoft doet is: 'kijk, wij bestaan ook en hebben een alternatief voor Google search'.
Tuurlijk! Maar in dit geval laten ze het zien en krijg je niet de keuze om het te veranderen. Je kan het natuurlijk wel veranderen maar dan moet je zoeken en hopen dat je het vind.
Deze vergelijking over de kleur van de auto slaat als een tang op een varken. Als jij de kleur van de auto kunt veranderen onder het rijden, softwarematig, hoor ik het graag en wil ik graag dezelfde oplossing voor mijn auto.
Zoals eerder gesteld, de analogie was niet 100% goed gekozen. Softwarematig kun je (gelukkig) een hoop zelf achteraf wijzigen en in dit geval de zoekmachine op dit gebied ook. Echter ik maak mijn keuze (in dit geval) op basis van de eerste indruk (= snelheid / gemak / feeling), in dit geval had Chrome het dus gewonnen. Enne ik begin zelf pas met instellingen te rommelen als ik de beste uit de slechtste moet kiezen en die dan na mijn hand probeer te zetten.

Nog even een kleine aanvulling op mijn eerste bericht:

Ik wil graag even inhaken op de TS zijn vragen:
1. Welke rol heeft de internetbrowser op jouw computer?
- Ik zoek vaak zaken op of bekijk ze, waardoor de browser gemiddeld 100x (of meer) per dag geopend wordt en gesloten. Daarom is de snelheid van de browser van belang.

2. Is het een gevoel, is het gemak, is het de naam of doet het er voor jou niet zo toe?
- Zie hierboven :)

En wat ik aanraad.. 1x raden :)

[ Voor 7% gewijzigd door genesisfm op 01-05-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
genesisfm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:47:
[...]

Volgens mij zet ik er duidelijk boven: Ik heb stukjes in het forum doorgelezen en wil hierbij mijn mening geven waarom ik IE niet gebruik en wel Chrome:
dat het mijn mening is en daarmee het niet als een feit gezien moet worden.
Sorry, mijn fout, ik heb schijnbaar over de zin heengelezen. Al is een mening is niets zonder argument, vooral op een discussieplatform zoals GoT. Het is dan ook gebruikelijk om een argument erbij te vermelden waarom je iets vindt anders heeft het niet echt zin om dat te zeggen.
Moet ik het als een feit lezen dat MS haast geen aandacht heeft aan ons land?
Daarnaast, je zegt dat ik nu met een mening kom terwijl je net verteld dat ik het als een feit presenteer?
Je begrijpt toch wel wat ik schrijf?
Ik had het woord 'mening' eigenlijk moeten vervangen door 'een stukje tekst waar niemand wat aan heeft'.

Dat is gewoon een feit. Microsoft besteedt haast geen aandacht aan Nederland. Wij hebben dan ook een Bing zoekmachineversie uit het jaar kruik.
In dit geval wordt er een mening gevraagd over een IE9 browser en niet over Bing.
Om je vorige quote erbij te pakken:
genesisfm schreef op maandag 30 april 2012 @ 21:39:
Sinds wanneer heeft jouw stukje tekst over dat Bing suckt betrekking op Internet Explorer?
Als dit en meer punten voor mijn een reden zullen zijn waarom ik Chrome niet fijn vind werken, ja..
Google pusht nu haar eigen zoekmachine naar voren door de startpagina gelijk te zetten aan Google.com. Als een andere browser dit zou doen zou je dan ook uit principe de browser verwijderen omdat het jou niet eerst 100'en vragen stelt welke startpagina jij misschien zou willen kiezen?
Tuurlijk! Maar in dit geval laten ze het zien en krijg je niet de keuze om het te veranderen. Je kan het natuurlijk wel veranderen maar dan moet je zoeken en hopen dat je het vind.
Google Chrome doet dit ook niet, wat is het verschil precies t.o.v. Internet Explorer 9? (buiten hetgeen dat je IE9 slomer vindt werken van Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Manuel schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:08:
Sinds wanneer heeft jouw stukje tekst over dat Bing suckt betrekking op Internet Explorer?
Sinds ik het erbij betrekt waarom ik IE9 niet gebruik.
Google pusht nu haar eigen zoekmachine naar voren door de startpagina gelijk te zetten aan Google.com. Als een andere browser dit zou doen zou je dan ook uit principe de browser verwijderen omdat het jou niet eerst 100'en vragen stelt welke startpagina jij misschien zou willen kiezen?
Nee, waarschijnlijk zal mijn eerste indruk niet goed zijn en dan zou ik zeggen, jammer maar deze browser is niks voor mij.
Google Chrome doet dit ook niet, wat is het verschil precies t.o.v. Internet Explorer 9? (buiten hetgeen dat je IE9 slomer vindt werken van Chrome)
Dat probeerde ik in mijn afsluitende zin te melden:
Echter ik maak mijn keuze (in dit geval) op basis van de eerste indruk (= snelheid / gemak / feeling), in dit geval had Chrome het dus gewonnen. Enne ik begin zelf pas met instellingen te rommelen als ik de beste uit de slechtste moet kiezen en die dan na mijn hand probeer te zetten.

Om het nog extra aan te vullen; over google als zoekmachine ben ik altijd al tevreden geweest (andere zoekmachines heb ik alleen in de begin periode gebruikt, yahoo / altavista / etc...). Nu komt een google met een browser welke snel is en doet wat ik ervan verwacht (snel etc. etc.). Dit maakt dan voor mij het totaal plaatje dan OK.
Microsoft daarin tegen, heeft diverse IE browsers gehad waar ik een wrange nasmaak over heb gehad (websites die niet compatibel waren etc.) daarnaast kwamen ze met Bing welke ik een paar keer heb gebruikt en niet het geen te zien gaf wat ik ervan verwachte (van zoekresultaten tot het overzichtelijk zijn).
Nu komen ze met IE9, waarvan ik eerlijk moet zeggen dat het de browser 100% erop vooruit gegaan is tov. IE8, echter met een product Bing waar ik niet mee tevreden ben.

En zal IExx ooit nog een kans maken? Ik zou het niet weten, persoonlijk denk ik dat Google het dan eerst moet verpesten wilt IExx nog een kans krijgen..

[ Voor 28% gewijzigd door genesisfm op 01-05-2012 23:27 . Reden: extra aanvulling. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
genesisfm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:17:
[...]

Sinds ik het erbij betrekt waarom ik IE9 niet gebruik.
Maar zoals ik al zei, Google doet precies hetzelfde. Waarom zou een bedrijf niet als de startpagina gelijk mogen zetten aan hun eigen product? Om op het Google voorbeeld te blijven haken. Nu ben ik nieuwsgierig, wat zijn de gevolgen (op lange of korte termijn) voor Google om hun eigen website als startpagina te markeren?

Bij Google Chrome moet je namelijk ook evenveel (twee) klikken doen voordat je de startpagina kunt wijzigen. (de websites die: 'maak onze super coole website nu je startpagina met 1 druk op de mooie glimmde knop' niet meegenomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genesisfm
Ondertussen had ik mijn post extra aangevuld.
Maar zolang Google ervoor zorgt dat de mensen te zien krijgen wat ze verwachten (en Google heeft daar een grote voorsprong op) denk ik dat het voor de gebruikers niet vervelend zal zijn om google als startpagina te hebben.

Ik denk trouwens dat Google ook het geluk heeft een product te hebben met chrome. Want met windows denk ik dat mensen IE niet zien als een los product maar als een onderdeel van.. Daarnaast als ik voor chrome kies verwacht ik er ook Google bij... IE kies ik niet want dat krijg ik bij MS (en daarmee dus ook niet Bing)

Ps. even nog een aanvulling (zij spoor):

Waar ik zelf meer irritaties bij heb is Google vs. Google+ ook zoiets wat ik NIET wil maar wat wel doorgedrukt wordt. Nog een ding is de integratie van youtube account vs google account.
En ik denk dat dat het gevaar wordt van Google (en de rest) proberen producten te koppelen waar je geen behoeften aan hebt.
Ik verwacht zelf dat er nog een tijd komt dat de mensen (dus niet alleen ik) dit helemaal beu gaan raken en dat bedrijven marktaandeel gaan verliezen aan partijen die dit nog wel los gaan aanbieden zonder dat je gekoppeld wordt aan producten waar je geen behoeften aan hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door genesisfm op 01-05-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

genesisfm schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:34:
Ondertussen had ik mijn post extra aangevuld.
Maar zolang Google ervoor zorgt dat de mensen te zien krijgen wat ze verwachten (en Google heeft daar een grote voorsprong op) denk ik dat het voor de gebruikers niet vervelend zal zijn om google als startpagina te hebben.

Ik denk trouwens dat Google ook het geluk heeft een product te hebben met chrome. Want met windows denk ik dat mensen IE niet zien als een los product maar als een onderdeel van.. Daarnaast als ik voor chrome kies verwacht ik er ook Google bij... IE kies ik niet want dat krijg ik bij MS (en daarmee dus ook niet Bing)

Ps. even nog een aanvulling (zij spoor):

Waar ik zelf meer irritaties bij heb is Google vs. Google+ ook zoiets wat ik NIET wil maar wat wel doorgedrukt wordt. Nog een ding is de integratie van youtube account vs google account.
En ik denk dat dat het gevaar wordt van Google (en de rest) proberen producten te koppelen waar je geen behoeften aan hebt.
Ik denk dat het ergens wel goed is dat deze koppeling gebeurd. Mensen worden zich nu hopelijk bewuster dat al deze producten bij één bedrijf horen. Vragen zich misschien sneller af of het wel gezond is als 1 of 2 bedrijven 90% van je activiteiten kunnen monitoren. En of het wel zo'n goed idee is om volledig ondergedompeld te zijn in de Filter Bubble.

Chrome vindt ik een fijne browser maar ik stem een beetje met de voeten en gebruik FF om niet helemaal afhankelijk te zijn van Google.

IE9 vind ik ook nog niet zo verkeerd maar vooral de eerder besproken cleartype/subpixel rendering levert voor mij een zeer onprettige leesbaarheid op. Dus valt af.
Ik verwacht zelf dat er nog een tijd komt dat de mensen (dus niet alleen ik) dit helemaal beu gaan raken en dat bedrijven marktaandeel gaan verliezen aan partijen die dit nog wel los gaan aanbieden zonder dat je gekoppeld wordt aan producten waar je geen behoeften aan hebt.
Zou mij ook niet eens verbazen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahriman
  • Laatst online: 29-08 16:19
Ik gebruik firefox als mijn main browser. In eerste plaats omdat ik webdeveloper ben en omdat firefox de plugins levert die mij echt helpen bij mijn werk (web developer toolbar, firebug, etc). Verder is de kans erg groot dat als je een site bouwt die werkt en er goed uitziet in FF die het in de meeste andere browsers ook doet. Dat vind ik dan ook meteen het nadeel van IE, de verschillende versies zijn totaal niet compatibel en oude versies worden zeker bij grote bedrijven nog veel gebruikt (durven niet te upgraden). Als de klant aangeeft dat een site op IE7 t/m IE9 en FF moet werken ben je eigenlijk een stuk of 3/4 websites aan het bouwen.
Verder vind ik de sync functionaliteit van FF echt super, als ik 's avonds thuis een site heb gevonden die voor mijn werk interessant is, kan ik hem op mijn werk gewoon opvragen. Ook het delen van logins van websites tussen huis en werk is echt super. Maar ik dwaal af...
IE heeft bij mij vooral een slechte smaak omdat je zo ontzettend veel tijd kwijt bent om een website op alle versies werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb me nooit zo druk gemaakt om die hele browser discussie. Ik gebruik al jaren IE en dat doe ik nog steeds. Gewoon een prima browser wat mij betreft.

De snelheid is in orde, de opstarttijd prima en de sites die ik graag bezoek werken prima in IE9.

Voor het ontwikkelen van websites vind ik de F12 developer tools een prima aanvulling. (Eventueel in combinatie met Fiddler).

Andere browsers heb ik hier wel geinstalleerd staan (Opera, Chrome en Firefox) vanwege het ontwikkelen van websites maar verder dan af en toe starten en kijken hoe mijn sites eruit zien in die browsers doe ik niet veel met de andere browsers.

O ja, ClearType vind ik juist veel mooier dan zonder :)

[ Voor 7% gewijzigd door HansvDr op 02-05-2012 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wasrek schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:33:
[...]

Ja ik snap werkelijk waar niet waarom ze de Nederlandse versie van Bing niet een keer fatsoenlijk maken. Dat dit niet de hoogste prioriteit heeft ok, maar het is nu al jaren in beta. Met de komst van een Nederlandse versie van Windows Phone had ik zeker wel een update van Bing search verwacht. Dat maakt het denk ik ook zo irritant dat Bing is ingesteld als standaard zoekmachine: je hebt er echt bijna niets aan in Nederland.

Iemand van Microsoft die hier misschien nog wat over kan/wil/mag zeggen? Zit er nog een fatsoenlijke Nederlandse Bing search aan te komen?

En nog iets anders: misschien een idee om bij de eerste start van de Browser een pop up te tonen: óf een wizzard doorlopen óf alle settings op default en browsen maar. Ook het settings/preferences menu kan misschien een tab met meestgebruikte settings en een tab met geavanceerde settings tonen. Zo maak je het niet onnodige moeilijk voor de leek, maar kan hij/zij wel de "Suggested sites" aan/uit zetten bijvoorbeeld.
Beste Wasrek,

Bing is inderdaad nog steeds een Beta versie in Nederland. Het is niet bekend wanneer dit voor Nederland gaat veranderen. Waarschijnlijk zal dat pas gebeuren wanneer het zoekresultaat het niveau van de US en UK evenaart.

Als hardcore IE9 gebruiker :) werk ik veel met Bing en voor het meeste van mijn zoek vragen werkt dat prima.

Wat betreft je andere opmerking over default settings en persoonlijke voorkeuren. Hierbij moeten we altijd afwegingen maken. IE wordt door een zeer brede groep gebruikt. We proberen het zo simpel mogelijk te houden voor gebruikers met een laag tot gemiddelde PC ervaring. De meer ervaren PC gebruikers, zoals de Tweakers community, kunnen veel opties aanpassen naar persoonlijk voorkeuren, maar moeten hiervoor misschien wel iets meer moeite doen. Echter is dat wel aan jullie toevertrouwd. Op die manier proberen we iedere IE gebruiker een zo’n goed mogelijke en “cleane” browse ervaring te bieden.

Gr Coen Nijkrake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:47:
De meer ervaren PC gebruikers, zoals de Tweakers community, kunnen veel opties aanpassen naar persoonlijk voorkeuren, maar moeten hiervoor misschien wel iets meer moeite doen. Echter is dat wel aan jullie toevertrouwd. Op die manier proberen we iedere IE gebruiker een zo’n goed mogelijke en “cleane” browse ervaring te bieden.

Gr Coen Nijkrake
Maar waarom is dat vinkje om cleartype uit te zetten er dan uitgesloopt? Dat zat in de platformpreview nog wel namelijk. Nu moet ik als tweaker DLLs gaan vervangen om het evt uit te krijgen (Wat me nog niet gelukt is), waarom niet gewoon 1 vinkje om cleartype en sub pixel rendering uit te zetten?
Dan kan zowel de gewone gebruiker als de tweaker het uitzetten als hij/zij dat wil, zonder heel moeilijk te hoeven doen. Tweaken is leuk, maar als ik zoveel moeite moet doen om een browser bruikbaar te maken, dan gebruik ik IE alleen maar om naar opera.com te gaan, zodat ik een browser heb die wel fatsoenlijk leesbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Het enige handige aan Internet Explorer is dat de tabs afkomstig van dezelfde site dezelfde kleur krijgen. Zo kun je makkelijk zien welke tabs bij elkaar horen.

Verder ben ik totaal niet te spreken over internet explorer: het is langzamer dan andere browsers en om een of andere reden zit de URL-balk op dezelfde "regel" als de tabbalk, waardoor je minder tabs tegelijkertijd open kunt hebben zonder dat het onleesbaar wordt. Cleartype heb ik altijd al vervelend gevonden, ik weet pas sinds vandaag dat deze vervaagde tekst Cleartype heet, maar onbewust had ik altijd het gevoel dat er iets niet klopte als ik die tekst las. Het vervelendste aan IE is dat in Windows 8 DevPrev de standaardbrowser die afschuwelijke tabletversie is die ingebakken is in de Metro interface.

De de beste browser op het moment is naar mijn mening Opera, met features als mouse gestures en tab stacking. Ik gebruik Opera alleen weinig omdat het zo slecht wordt ondersteund. Momenteel gebruikt naar schatting 2% van het browsend volk Opera (ik heb even geen bron) en dat is voor veel sites een reden om geen of slechte ondersteuning te bieden. De sites waar ik het over heb zijn verouderde platforms zoals N@Tschool of BlackBoard en vergelijkbare dingen die gebouwd worden om onder IE te werken en waarbij verder geen ondersteuning is voor andere browsers, waarop het alleen toevallig toch werkt.

Om die reden is mijn main browser toch Firefox. Vroeger gebruikte ik Chrome, maar met Chrome heb ik de meeste crashes ervaren en ik hoor alleen maar slechte dingen over Googles huidige 42-in-1 privacy policy. Firefox crasht ook regelmatig, maar is wel snel en het werkt fijn. Privenavigatie vind ik een erg handige feature als je naar sites gaat waar je veel malware van kunt verwachten.

Als laatste van de grote 5 heb je ten slotte nog Safari. Safari op Windows is echt een ramp: het duurt alleen al 20 seconden om op te starten, is langzaam, en heeft geen noemenswaardige features. Het enige leuke is dat je een PDF-preview kunt bekijken als je over een link naar een PDF zweeft met je cursor.

Op Linux (Lubuntu 11.10) gebruik ik momenteel Chromium. Ik kan geen duidelijke bron vinden over de link tussen Google en Chromium, maar het is een Opensource project en daarom maak ik mij minder druk over Google's privacy policy. Verder heeft Chromium de handige feature dat je per tab kunt bepalen of je privénavigatie aan hebt staan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

TERW_DAN schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:25:
[...]

Maar waarom is dat vinkje om cleartype uit te zetten er dan uitgesloopt? Dat zat in de platformpreview nog wel namelijk. Nu moet ik als tweaker DLLs gaan vervangen om het evt uit te krijgen (Wat me nog niet gelukt is), waarom niet gewoon 1 vinkje om cleartype en sub pixel rendering uit te zetten?
Dan kan zowel de gewone gebruiker als de tweaker het uitzetten als hij/zij dat wil, zonder heel moeilijk te hoeven doen. Tweaken is leuk, maar als ik zoveel moeite moet doen om een browser bruikbaar te maken, dan gebruik ik IE alleen maar om naar opera.com te gaan, zodat ik een browser heb die wel fatsoenlijk leesbaar is.
Het is echt een vreselijk omslachtige fix, maar hier is een wrapper die de calls naar de library van sub-pixel rendering onderschept.

ClearType (weer een ander onderdeel van het probleem) schijnt gewoon instelbaar te zijn in het register:

code:
1
2
3
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

"UseClearType"="no"

Ik geloof dat je het dan voor elkaar hebt. Natuurlijk is het wel een beetje bizar, je kan als programmeur heel trots zijn op een feature als daar veel tijd in zit, maar hou het wel optioneel voor de gebruikers die het als storend ervaren. Heel ironisch heb ik de laatste keer dat ik bij jullie in Amsterdam was het volgende gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ELD6Vl.jpg?1

Vooral de slogan onder het W7 logo geeft de impressie dat er veel te personaliseren is, er van uit gaande dat IE9 een W7 onderdeel is gezien te diepgaande integratie.

Tevens neem ik de gelegenheid om een relevante vraag van een aantal pagina's terug te bumpen, ik ben namelijk zéér nieuwsgierig naar de integratie van IE9 in Windows. Er werd mij heel generiek verteld dat IE9 zo sterk zijn klauwen in een Windows installatie zet voor 'een betere internet ervaring'. Wat is er precies zo anders aan IE9 dat het zo verankerd moet worden?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste