Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
WeAreLegion schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:54:
Vanmiddag Crysis 3 ook maar even gekocht, en bevalt me prima, ik heb alleen iets heel raars op gegeven moment kom in in de Dome en dan freezed het spel. Alles om heen beweegt nog maar NPC's en ikzelf blijven staan en kunnen niet meer bewegn, zijn er meerdere die dit probleem hebben?
Had ik gisteravond dus ook :( Na het sniper geweer stukje, en het mijnenveld. Had geen zin meer om het opnieuw te proberen...

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:34
Ik vind het spel nu niet echt lekker soepel draaien, en je kan maar weinig instellen qua graphics, het ziet er veel te druk uit waardoor het erg vermoeiend is om te spelen. Alles op laag helpt ook niet veel, blijft er te scherp uitzien.

En ja, mijn pc is high-end, en alles is up to date.

Het is wel een keer leuk om te spelen, maar na 2 uurtjes heb ik het wel gezien.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
jvalks schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 08:14:
[...]

Had ik gisteravond dus ook :( Na het sniper geweer stukje, en het mijnenveld. Had geen zin meer om het opnieuw te proberen...
Ja daar had ik het ook, wat ik gedaan heb, is ze zo snelmogelijk afmaken, en dan snel naar de andere kant, daarna geen last meer van gehad. Misschien dat nog even proberen :) het is het wel waard, erg tof spel namelijk.

Verwijderd

calsonic schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 07:54:
[...]

Korte tijdsduur voor een game...jammer
Dat is ook het enige wat mij ervan weerhoud om deze game te kopen, dit aangezien ik Crysis multiplayer vrijwel nooit speel is +- 5 uur wel erg kort ja, vind dat Crytek zich er wel makkelijk vanaf heeft gemaakt hier.

• WeAreLegion
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:53:
[...]

Dat is ook het enige wat mij ervan weerhoud om deze game te kopen, dit aangezien ik Crysis multiplayer vrijwel nooit speel is +- 5 uur wel erg kort ja, vind dat Crytek zich er wel makkelijk vanaf heeft gemaakt hier.
Ik vind het ook niet lang, maar tegenwoordig is dit vrij "normaal" "helaas. maar goed wat ik doe is meestal gewoon eerst op normal uitspelen, dan op hard, en dan nog keer op zijn moeilijkste, Dan haal ik het geld er wel uit :)

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Hoe 'sandbox' is de sandboxwereld eigenlijk?

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Verwijderd

MicScott schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:09:
het is gewoon erg beperkt.

ik heb 3 en half uur over de singleplayer gedaan.

• WeAreLegion
  • Niet online
Sandbox is het niet, ik vind het minder beperkt, dan bijvoorbeeld crysis 2, je heb wel meerdere wegen enzo maar om nou te zeggen dat je echt vrijheid heb, nee dat niet.

Verwijderd

Het is totaal lineair. Af en toe kun je een zijsprong maken maar al minder dan in Crysis 2. Je wordt hoe dan ook naar een chokepoint geleid om verder te kunnen. Grootste keuze die ik tot level 5 had was de keuze tussen door een hek of door een gat in de grond 20 meter verder op. Ik overdrijf niet. :)

Spelduur van 3,5 uur is vermoed ik zonder collectibles en op easy of normal. Ik speel op super soldier en verken en verzamel alles. Ben nu 5 uur onderweg en ergens in level 5. Ben overigens een keer of 3 af gegaan. Spel moet wel super makkelijk zijn want zo een topper ben ik niet.

Los van lineair en kort is het spel vet. Nanosuit is gaaf maar de boog spant de kroon. Echt een bazenapparaat is dat.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Deathchant schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:09:
@grudgie en dat met een 7950? Ik haal die FPS alleen als ik indoor scenes doe. Zodra ik in de natuur buiten ben haal ik met mijn overgeklokte GTX570 toch 45fps. (ik dacht namelijk dat de radeon 7950 een tikkie trager was dan de GTX570).

[afbeelding]

[afbeelding]

Je kunt het amper zien, maar ik heb in de linker bovenhoek de FPS counter lopen van MSI afterburner en bij de eerste staat 45,9fps en bij de 2e 39,2fps.

Overigens heb ik een autoexec.cfg gemaakt en in de C:\Games\Crysis 3\ map gepleurd met daarin:
cl_fov 80
pl_movement.power_sprint_targetFov 80
r_drawnearfov 90
r_Sharpening 1

Werkt goed moet ik zeggen :) Moet je wel crysis3.exe als administrator runnen. En in de reeds bestaande system.cfg heb ik nog g_skipIntro = 1 gezet. Werkt ook goed :)
Die drawnearfov....ik kan maar niet echt de juiste waarde vinden. De ene keer zit de gun direct in je gezicht en de andere keer lijkt de gun een kilometer van je weg....

Heeft iemand al een manier gevonden om screenshots te maken? Die foto's van hierboven heb ik gewoon met de One X gemaakt direct van het scherm....
Fraps ,msi afterburner, ik gebruik zelf Radeonpro voor amd kaarten, bepaalde settings kun je per spel opstarten(profielen) ideaal.

Ik haal op 1920x1200 ook rond 40-50 fps, Fxaa en alles op very high. (7950)

|2600k|Asus 290|

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Het is totaal lineair. Af en toe kun je een zijsprong maken maar al minder dan in Crysis 2. Je wordt hoe dan ook naar een chokepoint geleid om verder te kunnen. Grootste keuze die ik tot level 5 had was de keuze tussen door een hek of door een gat in de grond 20 meter verder op. Ik overdrijf niet. :)
Minder dan 2? Jezus, ik vond 2 wel tof, maar vergeleken met Crysis was het gewoon een corridor shooter. En er werd voor de release van 3 zo vaak gezegd dat de 'sandbox' weer terug zou komen. Erg jammer. Beetje spijt ervan dat ik hem al heb gekocht nu wel. (Gekocht, maar nog geen 20 minuten gespeeld nog.)

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

• WeAreLegion
  • Niet online
MicScott schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Minder dan 2? Jezus, ik vond 2 wel tof, maar vergeleken met Crysis was het gewoon een corridor shooter. En er werd voor de release van 3 zo vaak gezegd dat de 'sandbox' weer terug zou komen. Erg jammer. Beetje spijt ervan dat ik hem al heb gekocht nu wel. (Gekocht, maar nog geen 20 minuten gespeeld nog.)
Snap de teleurstelling hoor, maar wat ik niet helemaal snap is dat je omdat ze overal zeggen sandbox, je ook maar gelijk denkt dat het echt gaat gebeuren, 2 had het niet en eerlijk gezegd had 1 het ook niet je kon wel meer, maar om nou te zeggen dat het echt sandbox was nou nee. Ik speel het gewoon als een shooter en het ziet er tof uit :)

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik hoop dat Nvidia er nog wat extra fps kan uitpersen met nieuwe drivers. Ik draai nu de laatste beta drivers , en mijn nieuwe pc heb ik al moeten overclocken om dit spel vlotjes te draaien.
Ik had zoiets van "nieuwe pc , dus hoogste settings , hoogste textures en gAAn... op de standaard pc instellingen." Niet dus :'(

Na overclock , zonder AA , alles op maximum , gemiddeld tussen de 50-70 FPS , maar zonet in een level waar ik een dam moest vernielen , de framerate zien zakken tot 32 FPS tijdens de explosie en drukte.
Gevoelsmatig vind ik het pas vlotjes spelen, zonder vermoeiend te ogen, vanaf 45 fps en meer. Iedereen die ik nu tegen kom die zegt dat zo'n GTX 680 690 enz overbodig is , zal ik Crysis3 eens laten zien :)

Maar wel een vet spel. Leuker dan Crysis2. Boog is leuk speeltje , vooral op maximum boogspanning, hehe , zo kun je vijanden aan de muur nagelen zoals bij Fear destijds :)

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 28-02-2013 16:05 . Reden: typo ]

Mijn Specs

• MPAnnihilator
Hierbij wat bevindingen over de grafische instellingen van Crysis 3 :

Test systeem :
CPU : Core I5 3570K @ 4.3 Ghz
MEM : 8 GB DDR3 @ XMP 1600 Mhz CL9
MB : Gigabyte Z77-d3h
GFX : 1x Asus GTX680-DC20-2GD5 @ 1200Mhz core, 6500Mhz memory
HDD : Crucial M4 128 GB

Windows 7 64bit
Nvidia Driver : 314.07 ( default settings )

Via FRAPS blijkt bij een willekeurige scène dat het verschil tussen High en Very High detailed settings het volgende is ( textures staan altijd op Very High bij mijn bevindingen ) :

- High : 99-101 FPS
- Very High : 54-55 FPS ( ik heb deze als "baseline" genomen voor de verdere tests )

Vervolgens ben ik met de "advances graphics options" gaan spelen met de verschillende instelmogelijkheden ( hierbij veranderde ik iedere instelling van Very High naar High en keek wat de impact was op mijn FPS )

Game Effects : van 54-55 --> 54-55 ( geen impact )
Object : van 54-55 --> 57-58 ( kleine impact )
Particles : van 54-55 --> 54-55 ( geen impact )
Post Processing : van 54-55 --> 57-58 ( kleine impact )
Shading : van 54-55 --> 64-65 ( grotere impact )
Shadows : van 54-55 --> 55-56 ( bijna geen impact )
Water : van 54-55 --> 57-58 ( kleine impact )

Hieronder heb ik wat screenshots van de initiële situatie op Very High : ( 54 FPS )

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/tweakers/klein/Crysis3%20Advanced%20GFX%20Options%20Very%20High.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/tweakers/klein/Crysis3%20Very%20High%20-%20noAA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/tweakers/klein/Crysis3%20All%20Settings%20Very%20High%20-%20noAA.jpg

Na de korte test , met aanpassing voor betere performance : ( 82 FPS )

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/tweakers/klein/Crysis3%20Advanced%20GFX%20Options%20Optimzed%20for%20GTX680.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/anni/tweakers/tweakers/klein/Crysis3%20Advanced%20GFX%20Options%20Optimzed%20for%20GTX680%20-%20noAA.jpg

Ik ga dezelfde test nog op een paar andere plaatsen in het spel doen.

Maar gezien het minimale grafische verschil ben ik toch van plan niet alles meer op Very High te zetten , tenzij er iemand mij zo'n 2de grafische kaart cadeau zou doen :-)

( De verschillen zijn voor mij echt bijna niet te zien , soms zie ik dat er wat verandert tussen Very High & High , maar ben ik er eigenlijk niet uit welke ik het mooiste vind 8)7

[ Voor 0% gewijzigd door MPAnnihilator op 02-03-2013 10:43 . Reden: spelling ]

Mijn Specs

• WeAreLegion
  • Niet online
MPAnnihilator schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:50:

Test systeem :
CPU : CORE I5 3570K @ 4.3 Ghz

Windows 7 64bit

Via FRAPS blijkt bij een willekeurige scène dat het verschil tussen High en Very High detailed settings de volgende waren ( textures staan altijd op Very High bij mijn bevindingen ) :

- Very High : 54-55 FPS ( ik heb deze als "baseline" genomen voor de verdere tests )

Vervolgens ben ik bij de "advances graphics options" gaan spelen met de verschillende instelmogelijkheden ( hierbij veranderde ik iedere instelling van Very High naar High en keek wat de impact was op mijn FPS )

Hieronder heb ik wat screenshots van de initiële situatie op Very High : ( 54 FPS )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar gezien het minimale grafische verschil ben ik toch van plan niet alles meer op Very High te zetten , tenzij er iemand mij zo'n 2de grafische kaart cadeau zou doen :-)

( De verschillend zijn voor mij echt bijna niet te zien , soms zie ik dat er wat verandert tussen Very High & High , maar ben ik er eigenlijk niet uit welke ik het mooiste vind 8)7
Ik zie het verschil met shadow en shading vooral niet op very high en high, maar het scheelt bij mij toch redleijk wat fps :) de rest staat wel op very high en het speelt verder soepel. Vandaag nog even verder gegaan, maar vind boog toch wel erg tof gedaan:D

• A87
  • Niet online

A87

morerevs schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:18:
[...]

Bedoel je de singleplayer level 2? Misschien de originele versie kopen, dit schijnt te helpen >:)
heb handmatig het volgende level opgestart.. hopakee.
vvind het geen leuk spel btw.

Speelt stotterig.. tot rond 20 fps met een 7970 op 1,1 ghz slaat nergens meer op .. dat betekent dat je met 2 van die kaarten 40fps haalt met 3 vijanden voor je en 1x aa |:(
Kan niet best zijn qua programmeer werk

En ik heb beta 13.2 beta 6

Op high settings speelt het ook erg slecht

Natuurlijk ook sloridg van AMD dat ze zo prutsen met die drivers.
Alsik hierboven kijk draait een GTX 680 2x beter... dus werk aan de winkel voor AMD drivers.
je betaald zo veel geld voor een 7970.... pff en dan zijn de WHQL drivers nog niet in orde....

[ Voor 163% gewijzigd door A87 op 01-03-2013 00:09 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024

( De verschillend zijn voor mij echt bijna niet te zien , soms zie ik dat er wat verandert tussen Very High & High , maar ben ik er eigenlijk niet uit welke ik het mooiste vind 8)7
speel zelf op een combinatie van low/medium en textures op high en vind het er echt verbazingwekkend uitzien, ik heb wel geteld in de hele run 3x een item van dichtbij gepop-upped zien.

Ik hoop echt dat deze keer goede games gaan uitkomen die draaien op deze engine, die is gewoon echt op dit moment de beste. Mooi zou zijn als er een Facry3 mod komt :D Gewoon ene keiharde jungle shooter zonder aliens en super powers.

De grootste teleurstelling voor mij was dat er niet meer levels waren als level 2

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
Ik heb sinds eergisteren beta 13.2 (versie 6) geïnstalleerd, en toen crashte mijn crysis constant met de melding dat mijn drivers waren gestopt met reageren. Nu heb ik beta 7 geïnstalleerd en dan wordt mijn scherm na een tijdje spelen paars-achtig met rode flikkerende horizontale lijnen. Is dit een driver probleem, en hebben dus meer mensen hier last van in Crysis? Of moet ik een gaan rekenen op een nieuwe grafische kaart? (Draai op een unlocked Asus 6950 DirectCU II,~60 fps op 1080p, high settings met AA x1)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 20:07
Ik heb last van een soort stutter/lag in Crysis3. Loopt het gesmeerd een paar seconden, daarna kakt het in en daarna loopt het weer soepel.

Ik zag dat de load van mijn GTX670 in Crysis varieert van 60-80%. Dus geen 100%. Waarom niet? Ik wil toch maximale FPS? Temperaturen zijn slechts 55c load. Memory usage zo tussen de 1300 en 1400mb op 1680.

Tijd voor nieuwe drivers of is dit normaal in C3?

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13

Audione0

Strijdt der titanen

A87 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:22:
[...]

heb handmatig het volgende level opgestart.. hopakee.
vvind het geen leuk spel btw.

Speelt stotterig.. tot rond 20 fps met een 7970 op 1,1 ghz slaat nergens meer op .. dat betekent dat je met 2 van die kaarten 40fps haalt met 3 vijanden voor je en 1x aa |:(
Kan niet best zijn qua programmeer werk

En ik heb beta 13.2 beta 6

Op high settings speelt het ook erg slecht

Natuurlijk ook sloridg van AMD dat ze zo prutsen met die drivers.
Alsik hierboven kijk draait een GTX 680 2x beter... dus werk aan de winkel voor AMD drivers.
je betaald zo veel geld voor een 7970.... pff en dan zijn de WHQL drivers nog niet in orde....
Dan doe je iets niet goed :)
Ik speel op 1920x1080@HD6970(single) die bijgestaan wordt door een I7 2600k@4000mhz en speel alles op high,.
Hoeveel frames ik haal weet ik niet, maar voor mijn ogen speelt het soepel, ook in drukke passages.

Ik weet niet wat de rest van jou systeem is, maar jou graka moet het zeker redden ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 01-03-2013 11:04 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

vreemd want BF3 speelt hier perfecto. Wachten op nieuwe drivers dan maar

[ Voor 33% gewijzigd door A87 op 01-03-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:10:
vreemd want BF3 speelt hier perfecto. Wachten op nieuwe drivers dan maar
Sowieso wachten op de nieuwe drivers van nvidia.
Ik run Crysis 3 op 30fps zonder anti. op een GTX680, is dus net niet speelbaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Vind BTW dat er wel errrrug veel detail in zit.. ik kan mij nergens op focussen ik word helemala gek van al die lampjes en textures :S...

De game oogt totaal niet rustig

[ Voor 11% gewijzigd door A87 op 01-03-2013 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:12:
Vind BTW dat er wel errrrug veel detail in zit.. ik kan mij nergens op focussen ik word helemala gek van al die lampjes en textures :S...

De game oogt totaal niet rustig
klopt je bent geneigd teveel naar de mooie graphics te kijken.

gewoon spelen of het een ordinaire shooter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 29-08 13:28
ik ben wel erg blij dat ik niet zo veeleisend ben kwa FPS... draaid hier 70-80% van de tijd rond de 50-60FPS en dropped wel eens naar rond de 30 als het wat drukker wordt maar hier heb ik nooit last van en weet ik alleen omdat ik af en toe naar de FPS kijk van fraps... alles draaid hier soepel en ik heb al hele missies opgenomen met fraps... merk nooit iets van de lagere FPS...

volgens mij moeten sommige mensen hier eens per ongeluk vergeten fraps, of welke programma ze ook gebruiken, vergeten op te starten. denk dat ze dan niet eens merken dat de fps lager wordt :|

en serieus.. in 3,5 uur door dit spel heen? ik voel me echt oud als ik dan denk dat "vroeger" 3,5 uur een uitbreiding was voor een bestaand spel :| echt een HELE slechte ontwikkeling van games tegenwoordig.. gewoon niet waard om te kopen... iig niet voor 40-60 pleuro

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik zit er ook aan te denken om deze game aan te schaffen maar heb twijfels of mijn hardware het nog aan kan:

E6600 @ 2,4Ghz
HD 5750
3GB Ram

Ik kon Far Cry 3 op low vloeiend draaien, iemand die me kan bevestigen dat ik deze game ook op low kan draaien @ 1920 x 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vlassie1980 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:34:
Ik zit er ook aan te denken om deze game aan te schaffen maar heb twijfels of mijn hardware het nog aan kan:

E6600 @ 2,4Ghz
HD 5750
3GB Ram

Ik kon Far Cry 3 op low vloeiend draaien, iemand die me kan bevestigen dat ik deze game ook op low kan draaien @ 1920 x 1080?
Daar heb ik ook mijn twijfels over, dan zul je winst uit de "nieuwe" drivers van AMD moeten halen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator

E6600 @ 2,4Ghz
HD 5750
3GB Ram

Far Cry loopt hier pakken beter bij mij , dus ik vrees ervoor met uw specs op fullhd.
Misschien dat de engine van Crysis3 beter schaalt naar low settings tov die van Far Cry 3 ? Beetje fora afschuimen vrees ik.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:56:
[...]

Sowieso wachten op de nieuwe drivers van nvidia.
Ik run Crysis 3 op 30fps zonder anti. op een GTX680, is dus net niet speelbaar 8)7
Ik run op vergelijkbare hardware en heb ook alles moeten opvoeren om naar mijn mening vlot te kunnen spelen. Zie mijn eerder post. Maar wat jij zegt , 30fps lijkt me wel heel laag voor jouw systeem.

De grootste boost kreeg ik toen ik mijn CPU opvoerde. Misschien kan je jouw cpu eens boven de 4 Ghz tillen ? ( en de nieuwste BETA drivers van Nvidia installeren ! )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPAnnihilator schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:10:
[...]

Ik run op vergelijkbare hardware en heb ook alles moeten opvoeren om naar mijn mening vlot te kunnen spelen. Zie mijn eerder post. Maar wat jij zegt , 30fps lijkt me wel heel laag voor jouw systeem.

De grootste boost kreeg ik toen ik mijn CPU opvoerde. Misschien kan je jouw cpu eens boven de 4 Ghz tillen ? ( en de nieuwste BETA drivers van Nvidia installeren ! )
Denk wel dat de nieuwe beta drivers wonderen gaan doen, vanavond eventjes naar kijken.
Met een i7 3770k op 3,5ghz stock lijkt me het niet nodig om over te klokken?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:17:
[...]

Denk wel dat de nieuwe beta drivers wonderen gaan doen, vanavond eventjes naar kijken.
Met een i7 3770k op 3,5ghz stock lijkt me het niet nodig om over te klokken?! 8)7
Mijn i5 3570k, stock op 3.4 Ghz, overclocked naar 4.3 Ghz, gaf mij de grootste boost. Ik zou dus denken van wel. ( hoewel ik niet weet hou onze beide CPU's op stock instellingen presteren in games, ik vermoed dat daar niet zo veel verschil in zit )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPAnnihilator schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:29:
[...]

Mijn i5 3570k, stock op 3.4 Ghz, overclocked naar 4.3 Ghz, gaf mij de grootste boost. Ik zou dus denken van wel. ( hoewel ik niet weet hou onze beide CPU's op stock instellingen presteren in games, ik vermoed dat daar niet zo veel verschil in zit )
Is opzich nog wel het proberen waard, maar nog eerst ff wachten op de nieuwe drivers.
Er staat namelijk ook duidelijk in de laatste driver Crysis 3 x% boost voor GTX670 en GTX690
GTX680 ontbreekt daar dus nog bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Van de week weer eens na een paar jaar een grote upgrade gedaan van mijn PC.

Upgrade:

- Intel Core i7 3770k 3,5/3,9 Ghz (op het moment met stock koeler, maar eind van de maand maar een andere erop plaatsen, zodat ik hem eventueel nog een beetje kan overklokken.

- Asus Maximus V Gene moederbord

- Corsair vengeance 8GB DDR 3 1600 Mhz (eind van de maand naar 16GB)

- OCZ Vertex 3 120GB SSD (deze had ik nog liggen en gebruikte ik in mijn Macbook Pro maar daar zit al een tijd een 256 GB Samsung SSD in) Deze SSD gebruik ik voor Windows 8, drivers, bepaalde kleine applicaties en Office. Steam en games staan op een normale harddisk geinstalleerd.

Wat had ik nog:

- 2x AMD Radeon HD 6870 1GB GDDR5 in Crossfire (Totaal 2GB videogeheugen)
- Een grote kast van CoolerMaster C690 II
- CoolerMaster 700 watt voeding
- Wester Digital 320 GB 7200 rpm harddisk (ik gebruik over het algemeen mijn 6TB NAS voor opslag, en er hangt via USB nog een 1TB harddisk aan mijn pc).

Gister Crysis 3 op volledig Very High even getest. Zal nog even testen met fraps hoeveel frames ik haal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Diamond4ever schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:08:

en serieus.. in 3,5 uur door dit spel heen? ik voel me echt oud als ik dan denk dat "vroeger" 3,5 uur een uitbreiding was voor een bestaand spel :| echt een HELE slechte ontwikkeling van games tegenwoordig.. gewoon niet waard om te kopen... iig niet voor 40-60 pleuro
3,5 uur komt echt niet in de buurt van hoelang de gemiddelde gamer er over doet hoor. De meeste mensen zullen er veel langer over doen. Een paar snelle scans van forum topics wijzen eerder op 7-8 uur. Alsnog een korte game, maar 3.5 uur is gewoon niet representatief.
Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:31:
[...]

Is opzich nog wel het proberen waard, maar nog eerst ff wachten op de nieuwe drivers.
Er staat namelijk ook duidelijk in de laatste driver Crysis 3 x% boost voor GTX670 en GTX690
GTX680 ontbreekt daar dus nog bij
Die driver is ook voor de gtx680. De 670 en 690 zijn alleen voorbeelden. Daarbij staat de 680 gewoon vermeld. "New in GeForce 314.07 Drivers Increases performance by up to 5% in Crysis 3 (measured with GeForce GTX 680 at 1920x1080 high settings)." Nieuwe drivers zullen waarschijnlijk wel schelen, maar verwacht geen wereld van verschil.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Recon24 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:50:
Van de week weer eens na een paar jaar een grote upgrade gedaan van mijn PC.

Upgrade:

- Intel Core i7 3770k 3,5/3,9 Ghz (op het moment met stock koeler, maar eind van de maand maar een andere erop plaatsen, zodat ik hem eventueel nog een beetje kan overklokken.

- Asus Maximus V Gene moederbord

- Corsair vengeance 8GB DDR 3 1600 Mhz (eind van de maand naar 16GB)

- OCZ Vertex 3 120GB SSD (deze had ik nog liggen en gebruikte ik in mijn Macbook Pro maar daar zit al een tijd een 256 GB Samsung SSD in) Deze SSD gebruik ik voor Windows 8, drivers, bepaalde kleine applicaties en Office. Steam en games staan op een normale harddisk geinstalleerd.

Wat had ik nog:

- 2x AMD Radeon HD 6870 1GB GDDR5 in Crossfire (Totaal 2GB videogeheugen)
- Een grote kast van CoolerMaster C690 II
- CoolerMaster 700 watt voeding
- Wester Digital 320 GB 7200 rpm harddisk (ik gebruik over het algemeen mijn 6TB NAS voor opslag, en er hangt via USB nog een 1TB harddisk aan mijn pc).

Gister Crysis 3 op volledig Very High even getest. Zal nog even testen met fraps hoeveel frames ik haal!
Ik denk dat je verkeerd zit: http://gathering.tweakers.net/forum/list_category/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Recon24 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:50:

Ik weet niet of Fraps wel zo representatief is.. Die slurp er zo een paar frames af.. Ik weet niet of er een stat fps ingame inzit?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al met de MP bezig geweest? Ik vind hem best geinig. Als je tenminste in een lagvrij potje komt wat in de helft van de gevallen was vanmiddag. Heb me een pot of 3 vermaakt met Hunter. Verder wat TDM gedaan. De achievements voor gooi shit tegen tegenstanders op zijn in ieder geval al binnen. Blijft lachen om onzichtbaar rond te huppelen met een dodelijke kartonnen doos. :P

Vind de hoeveelheid suffe cloak campers wel meevallen tov Crysis 2. Moet ik wel zeggen dat iedereen waar ik mee speelde minimaal level 20 was en de meeste level 30. Wellicht hangen de sufferds nog in de new recruit zones. We zullen zien. Ik denk dat ik me hier wel even mee vermaak hoewel het niet het niveau van Halo of CoD haalt qua blijvende fun vermoed ik.

Oh ja wat ik nog even kwijt moest over de SP.
spoiler:
Wat een dom gedoe was dat raket schieten aan het einde zeg. Heb die checkpoint vaker moeten herladen dan dat ik dood ging in het hele spel. >.> >.>

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Denk alleen dat hij enthousiast is over zijn nieuwe systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

E6600 @ 2,4Ghz
HD 5750
3GB Ram

Ik had een maat die ging van E6600 3,4 naar i5 Quad stock
2-6x zo snel met die i5 (far cry 3

Beter upgraden naar nieuw pc
Volgens mij draait deze game alleen met DX11 kaarten, ik kan er naast zitten.
En Crysis 3 is echt 2-3x zo zwaar

[ Voor 48% gewijzigd door A87 op 02-03-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
A87 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:02:
[...]

Denk alleen dat hij enthousiast is over zijn nieuwe systeem
Sorry, ben ik ook wel een beetje! Ik speel zowel op console als PC, maar ben blij dat ik nu de grafisch ''zwaarste'' games ook gewoon heel hoog kan spelen met alle toeters en bellen aan. Dat was hiervoor ook wel redelijk het geval, maar veel van die CPU/GPU vretende features stonden laag of uit!

- Q6600 op 3.2 Ghz had ik en 4GB DDR2 ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Weet iemand hoe level 6 heet?

[ Voor 102% gewijzigd door A87 op 02-03-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:19:
Weet iemand hoe level 6 heet?
Only Human.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Zo, vandaag Crysis 3 voor het eerst gespeeld. Omdat ik Crysis 1 en 2 allebei op de hoogste difficulty heb gespeeld begon ik deeltje 3 ook maar op het hoogst. Nou nou nou, wat moeilijk. Op deze difficulty (waar potverdorie "Don't even try this" bij staat verwacht ik enorme tegenstand te krijgen, dat elke kogel dodelijk is, elke misser fataal is. Nee, kogels doe je bijna niks en de AI is achterlijk.

En dan de boog... Het verkooppunt van dit spel. Dus wat doen ze, de boog verkeerd vasthouden. Welke malloot houdt zijn boog nu in een hoek van 45o, dan breek je je arm. Een boog houd je verticaal vast en je kijkt over je pijl heen. Zoals de boog hier wordt vastgehouden is het simpelweg onmogelijk om te richten zonder een crosshair op je scherm te typex'en.

Misschien stel ik me aan het wordt het nog moeilijker, maar het eerste uur kun je bijna fluitend doorheen lopen. Vertel me alsjeblieft dat het moeilijker wordt en dat het minder lineair wordt, want dit spel biedt tot nu toe geen meerwaarde t.o.v. deel één en twee. En is al helemaal zijn €40 niet waard.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
TheAmassama schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 19:46:
Zo, vandaag Crysis 3 voor het eerst gespeeld. Omdat ik Crysis 1 en 2 allebei op de hoogste difficulty heb gespeeld begon ik deeltje 3 ook maar op het hoogst. Nou nou nou, wat moeilijk. Op deze difficulty (waar potverdorie "Don't even try this" bij staat verwacht ik enorme tegenstand te krijgen, dat elke kogel dodelijk is, elke misser fataal is. Nee, kogels doe je bijna niks en de AI is achterlijk.

En dan de boog... Het verkooppunt van dit spel. Dus wat doen ze, de boog verkeerd vasthouden. Welke malloot houdt zijn boog nu in een hoek van 45o, dan breek je je arm. Een boog houd je verticaal vast en je kijkt over je pijl heen. Zoals de boog hier wordt vastgehouden is het simpelweg onmogelijk om te richten zonder een crosshair op je scherm te typex'en.

Misschien stel ik me aan het wordt het nog moeilijker, maar het eerste uur kun je bijna fluitend doorheen lopen. Vertel me alsjeblieft dat het moeilijker wordt en dat het minder lineair wordt, want dit spel biedt tot nu toe geen meerwaarde t.o.v. deel één en twee. En is al helemaal zijn €40 niet waard.
Nanosuit he breekt ze arm niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:11
voxxel schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:57:
[...]

3,5 uur komt echt niet in de buurt van hoelang de gemiddelde gamer er over doet hoor. De meeste mensen zullen er veel langer over doen. Een paar snelle scans van forum topics wijzen eerder op 7-8 uur. Alsnog een korte game, maar 3.5 uur is gewoon niet representatief.
Een uurtje of 8 is nog steeds vele malen minder dan de dikke 20 uur die je bezig zou kunnen zijn geweest (op een normaal tempo) met Crysis 2 zijn Single Player.
Nog steeds te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Als fanatiek compound shutter ben ik echt een beetje pissed over de boog in Crysis 3. Zoals de boog in Crysis 3 wordt uitgetrokken is namelijk een slecht voorbeeld. Je arm zal niet breken (het gaat maar om 44 kilo, zwaarder maken ze dit type bogen niet), maar er is wel een zeer grote kans dat je de pees van de cams af trekt!! Dan klapt de voorspanning van de latten af en krijg je de pees als een zweep langs je oren!

Hoe moeilijk is het nu om het goed te doen (Far Cry 3 had een goed gebruik van een recurve):

Beetje suf filmpje, maar dit is (vanaf dit tijdstip in het filmpje) wat je wilt hebben.

YouTube: Bow Tuning Tips/Peep Size Selection

Een compound shiet je met een peep en een vizier (wat voor dan ook). Je kan em ook wel zonder schieten, maar dan kijk je langs de pees en de pijl.

Alle meuk die ze daarnaast eraan hebben toegevoegd, pfff, moet dat nou. Wat is het toch allemaal en waar is het goed voor? Er zijn zat bogen binnen ieders financiële bereik die er veel "gemener" en stealthier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt een pak aan waardoor je honderden meters kan vallen, je vecht tegen aliens, hackt op afstand zonder apparatuur en overleeft in
spoiler:
de ruimte zonder beademingsapparatuur
en we gaan zeuren over de hoek waarin een boog wordt vastgehouden. Klinkt inderdaad als het punt wat aangepakt moet worden om het realistischer te maken.

@theamassama Er zit een iron sight op de boog die je kan gebruiken als je in ADS gaat. Je kan op enorme afstanden daarmee boog headshots maken. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2013 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:43
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 02:55:
Je hebt een pak aan waardoor je honderden meters kan vallen, je vecht tegen aliens, hackt op afstand zonder apparatuur en overleeft in
spoiler:
de ruimte zonder beademingsapparatuur
en we gaan zeuren over de hoek waarin een boog wordt vastgehouden. Klinkt inderdaad als het punt wat aangepakt moet worden om het realistischer te maken.
Haha 1+

Ach ja het is maar een spel... daar mag het nog tenminste in, zolang je het maar niet in real life doet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59

Je hebt gedeeltes in de game waarbij je gewoon rennend naar je objective kunt gaan. Zonder ook maar iemand af te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een uur en 7 minuten voor de hele game is tot nu toe het record :

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

werkt niet als ik het handmatig laadt, welke is de goede naam?
Is er trouwens ergens een lijst me alle map names?

map laden is toch '' map'command?

[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 03-03-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 15:14
Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:03:

[video]

Kan je goed zien wat een waardeloos spelletje het eigenlijk is.Rap in elkaar gemikt voor het massa publiek,

De volgende moet echt makkelijker want dan kan Tom ,Dick en Tanja het spelletje ook spelen,dit is nog iets te ingewikkeld,moet je kijken waar je allemaal naar toe moet lopen..wordt er gewoon moe van. >:)

Maarja Crysis 4,5,6,7 zal vast beter worden..toch ? :+ :D

[ Voor 25% gewijzigd door MaXeRs op 03-03-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamond4ever
  • Laatst online: 29-08 13:28
heb het spel ook uitgespeeld en het is echt veel en veel te kort. heb er misschien 5 uurtjes inzitten...

Ik speel crysis alleen maar voor het verhaal wat ik toch wel een redelijk verhaal vind. maar wat ik me afvraag... waar is nomad? in die skinning lab lijst is ie eruit gehaald en is er niet gezegd wat er gedaan is... beetje jammer dat ze niet eens zeggen wat er met hem gebeurd is na crysis 1... heb me ook tijdens crysis 2 vaak afgevraagd waar nomad is. maja ik vroeg me tijdens crysis 2 ook af waar psycho is en hier zien we em weer.. misschien nomad in crysis 4 dan?

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 10:16:
[...]

het is gewoon erg beperkt.

ik heb 3 en half uur over de singleplayer gedaan.
Dat is wel heel karig, vroeger kocht ik games omdat ik dan uren speelplezier had (uren?? weken!).

En tegenwoordig is dat maar verder te zoeken, de reden dat ik ook maar weinig games koop. Online vind ik vaak niet echt zo leuk als singleplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 20:42
Er is 1 verschil die ik wel opmerkelijk vindt bij setting water high en very high.
Het verschil zie je alleen in bepaalde plaatsen en het geeft reflectie op muren,rotsen,tunnel dat wel mooi uit ziet :9~ , En ik raad iedereen aan die water op high heeft staan veranderen naar high setting

Test systeem :

Windows 7 64bit

Via FRAPS blijkt bij een willekeurige scène dat het verschil tussen High en Very High detailed settings het volgende is ( textures staan altijd op Very High bij mijn bevindingen ) :

Vervolgens ben ik met de "advances graphics options" gaan spelen met de verschillende instelmogelijkheden ( hierbij veranderde ik iedere instelling van Very High naar High en keek wat de impact was op mijn FPS )

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

( De verschillen zijn voor mij echt bijna niet te zien , soms zie ik dat er wat verandert tussen Very High & High , maar ben ik er eigenlijk niet uit welke ik het mooiste vind 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Is er een manier om dat ADHD gras wat trager heen en weer te laten gaan? Toch wel een serieuze blunder voor een spel als dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:27

Gundogan

Rip and tear, until it is done

SideShow schreef op maandag 04 maart 2013 @ 20:42:
Is er een manier om dat ADHD gras wat trager heen en weer te laten gaan? Toch wel een serieuze blunder voor een spel als dit....
Misschien werkt e_vegetation_wind 0? Dat in je autoexec.cfg file zetten in je main folder. Of console uiteraard. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 04-03-2013 22:14 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:30
ik ben niet echt blij met mijn frame :( ik vind de spel te zwaar het moet veel beter kunnen. die gasten moeten dit echt oplossen :(

2600k 4.5 ghz
16 gig ram
hd 7870 1130 cpu 1300 mem
128 gb samsung ssd

schommelt veel tussen 25/40 frames .

1920x1080
antianalasing disabled
texture very high
v-sync no
Game effects Very high
Object Very high
Part Very high
Post Very high
Shading high
Shadow high
Water Very high
Anisotropic 16x
motion low
lens yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is de pc master race.

Lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

sanane schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 02:08:
ik ben niet echt blij met mijn frame :( ik vind de spel te zwaar het moet veel beter kunnen. die gasten moeten dit echt oplossen :(

2600k 4.5 ghz
16 gig ram
hd 7870 1130 cpu 1300 mem
128 gb samsung ssd

schommelt veel tussen 25/40 frames .

1920x1080
antianalasing disabled
texture very high
v-sync no
Game effects Very high
Object Very high
Part Very high
Post Very high
Shading high
Shadow high
Water Very high
Anisotropic 16x
motion low
lens yes
Doe het nu eens zo ;)

antianalasing disabled
texture very high
v-sync no
Game effects Very high
Object detail high (verschil tussen very high en high kan ik niet zo goed zien, maar geeft een puist meer frames op high ipv very high
Part Very high
Post Very high
Shading very high
Shadow high
Water Very high
Anisotropic 16x
motion blur low/high (ik vind blur niet mooi, dus heb dat op low staan, maar geeft geen framedrops als ik deze hoger zet)
lens yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 15:48
ik vind het altijd zo jammer. Mensen vragen kan ik crysis 3 met mijn setting maxed out spelen.

dan is het antwoord bijv: ik red het wel met mijn gtx 580 sli.

Als mensen vragen maxed out dan bedoelen ze maxed out. en dus niet anti aliasing uitzetten ofzo of niet op msaa 8x. want dan is het niet maxed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Dellmorte schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:44:
ik vind het altijd zo jammer. Mensen vragen kan ik crysis 3 met mijn setting maxed out spelen.

dan is het antwoord bijv: ik red het wel met mijn gtx 580 sli.

Als mensen vragen maxed out dan bedoelen ze maxed out. en dus niet anti aliasing uitzetten ofzo of niet op msaa 8x. want dan is het niet maxed out.
Tja dan is het makelijk toch :) dan kan het niet. Maar om daar nou steeds zo antwoord te geven :) en je weet toch zelf wel of je zulke games op maxed out kan spelen, de meeste niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik begreep dat je Crysis 3 met 2-SLI GTX Titan + 3930K @ 4.4Ghz nog niet maxed kon draaien op 2560x1600...

Maar goed... Ik heb niet het idee dat ik veel mis met m'n lowly 560Ti op High 1080p zonder AA. De presentatie van de game is wel goed, de gameplay in de eerste levels is alleen waardeloos, wat verder op wordt het wel meer fun. Beter dan Crysis 2, minder dan Crysis 1.

Echt moeilijk wordt het niet ook niet op hogere moeilijkheidsgraden, beter rustig aan alsof het sandbox-playtime is uitspelen dan maar. Heb het idee dat ik zo'n beetje tegen het einde aan zit nu na 4 uurtjes, waarvan overigens zeker de helft van de tijd toch wel gewoon aanklooien is geweest.

Blij dat ik deze game te leen heb (Origin geruild voor een paar weken komt neer op, ik Crysis 3, hij MOHWF), en niet zelf heb hoeven kopen voor €45, want dat vind ik het toch niet zo waar denk ik. Voeg em wel een keer toe aan m'n verzameling al ie €10 is... (en m'n PC em dan wel op 2560x1600 Ultra maxed kan draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:41
Bender schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:34:
[...]

Dat is wel heel karig, vroeger kocht ik games omdat ik dan uren speelplezier had (uren?? weken!).

En tegenwoordig is dat maar verder te zoeken, de reden dat ik ook maar weinig games koop. Online vind ik vaak niet echt zo leuk als singleplayer.
Klopt games zijn nogal kort.

Die boog is wel grappig. Ja ik ben ook een boogschutter maar ik erger me er niet aan het is een spel tenslotte.

Wat ik echt jammer vind is dat de setting van een verwilderde stad zoveel meer had kunnen zijn. Er zouden 7 domes zijn nouw volgens mij heb ik er maar 1 van binnen gezien. Had me uren lang Cell laten afslachten in die andere domes om weet ik veel wie te bevrijden of wraak te nemen of wat dan ook

Daarnaast ligt het aan mij of vraagt iedereen zich af hoe ze je in die kooi hebben gekregen aan het begin?

Nickname KasPlantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 15:16

BTU_Natas

Superior dutchie

djunicron schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 17:30:
Ik begreep dat je Crysis 3 met 2-SLI GTX Titan + 3930K @ 4.4Ghz nog niet maxed kon draaien op 2560x1600...
Dat is zwaar gecharceerd, ik draait de game op 8120x1440 @ very high. Op 3x 670 en het draait als een zonnetje in single player (rond de 45fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

BTU_Natas schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:52:
[...]
Dat is zwaar gecharceerd, ik draait de game op 8120x1440 @ very high. Op 3x 670 en het draait als een zonnetje in single player (rond de 45fps)
Geen idee, dit is wat ik hoorde van degene van wie ik de Origin momenteel leen. Nou zou dat best een bugje hier en daar kunnen zijn, zoals ik ook al in de review reacties schreef, de game heeft naar mijn idee genoeg aan een stock 3570: die van mij loopt op 4,0Ghz voor dit spel, 80% op één core, 40-60% op de andere 3 is genoeg voor High settings.

Het spel loopt in ieder geval een stuk beter dan Crysis 2. Ik snap ook wel weer dat iemand die net €1960 heeft betaald voor twee videokaarten pissed is als hij ontdekt dat voor multiplayer very high op 2560x1600 niet constant 60 fps oplevert. Maar dat heeft vooral meer te maken met zijn niet kosten-efficiente keuze voor 2x Titan ipv een 690 / 670 SLI optie. Of onkunde om de game wél prettig af te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 17:28
Is de game volledig lineair of heeft de manier waarop je een level doorloopt (stealth of Rambo) invloed op wat er daarna komt?

Ben zelf nog wat onhandig in gevecht geraakt met de eerste Cell soldaten en mag daarna met support van mijn maat over een soort brug waarbij ik telkens door een overvloed aan soldaten wordt gedood...

Die brug zie ik niet terug in het walkthrough filmpje wat eerder in dit topic langskwam?

EDIT: Ik zie het al in een ander filmpje... Ik ren in stealth mode en dat zorgt ervoor dat je energy veel sneller op is...
Moet wat rustiger aan doen :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Leader98 op 06-03-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Het spel is volledig lineair. Je speelstijl heeft dus geen invloed op het verloop van het spel. Soms krijg je wel een heel kort zijstapje in de vorm van een extra objective, maar dat is het dan ook.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

voxxel schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:13:
Het spel is volledig lineair. Je speelstijl heeft dus geen invloed op het verloop van het spel. Soms krijg je wel een heel kort zijstapje in de vorm van een extra objective, maar dat is het dan ook.
De levels zijn eigenlijk aaneenschakelingen van "veldjes" met een objective erin gevolgd door een tunneltje en dan weer een volgend veldje. Slechts een enkele keer ben je vrij in de volgorde waarin je iets doet, tot je je realiseert dat andersom te werk gaat eigenlijk helemaal niet handig is. Als je halverwege het tunnetje tussen de veldjes komt, negeren alle tegenstanders je opeens!

Er zijn wel degelijk verschillen in welke route "handig" is. De meeste lol haal je uit dit spel door niet de bij je speelstijl passende route te nemen maar juist de andere waar je extra weerstand zult krijgen.

Crysis 2 forceerde je nog wel eens in een covershoot situatie, als je daar een hekel aan hebt kan je dat nu gewoon altijd ontlopen lijkt het wel. De veldjes zelf hebben gelukkig namelijk anders dan in Crysis 2 geen ingebouwde chokepoints. Realistisch is het misschien niet, maar je hebt tenminste niet meer zoveel onzichtbare muurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
djunicron schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:28:
[...]

De levels zijn eigenlijk aaneenschakelingen van "veldjes" met een objective erin gevolgd door een tunneltje en dan weer een volgend veldje. Slechts een enkele keer ben je vrij in de volgorde waarin je iets doet, tot je je realiseert dat andersom te werk gaat eigenlijk helemaal niet handig is. Als je halverwege het tunnetje tussen de veldjes komt, negeren alle tegenstanders je opeens!

Er zijn wel degelijk verschillen in welke route "handig" is. De meeste lol haal je uit dit spel door niet de bij je speelstijl passende route te nemen maar juist de andere waar je extra weerstand zult krijgen.

Crysis 2 forceerde je nog wel eens in een covershoot situatie, als je daar een hekel aan hebt kan je dat nu gewoon altijd ontlopen lijkt het wel. De veldjes zelf hebben gelukkig namelijk anders dan in Crysis 2 geen ingebouwde chokepoints. Realistisch is het misschien niet, maar je hebt tenminste niet meer zoveel onzichtbare muurtjes.
Dit valt mij ook heel erg op. Vijanden vergeten dat je er was zodra je er langs bent. Eigenlijk vind ik het wel jammer, want je kan hier bijna overal misbruik van maken door gewoon langs de rand van de map te sluipen. Aan de andere kant is iedereen op sneaky wijze omleggen ook niet altijd even nuttig. Op veel plekken blijven de vijanden altijd komen.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

iemand nou al uitgevonen hoe je screenshots maakt?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik ben sinds kort ook aan Crysis 3 begonnen en wauw wat een graphics! Ik draai op een 2500k en een HD6950 (die 90 tot 100% volop bezig zijn) en ik krijg met de volgende settings een fps van rond de 50:

1920 x 1080
SMAA 2x
textures very high
v-sync no

game effects: Very high
object: High
particles: Very high
Post Processing: Very high
Shading: Very high
Shadows: Very high
Water: Very high
anisotropic filter: 4x
Motionblur: Medium
Lens flares: Yes

Catalyst versie 13.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extize
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-07-2020
Sindskort heb ik lag bij het opstarten van een level. Het duurt circa 2-7 sec voordat beeld vloeiend wordt.
Lijkt net of het spel eventjes bevriest(alle processe inlaad oid )daarna is het wel gewoon soepel te noemen, alles op high geeft een average van 50 FPS. Voorheen had ik hier geen last van, het is ook voorral als ik net de eerste game opstart.

Iemand een idee waar dit vandaan komt?:/

Specs; 3570@stock / MSI 660TI

[ Voor 5% gewijzigd door Extize op 08-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
Deathchant schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:17:
iemand nou al uitgevonen hoe je screenshots maakt?
Met FRAPS.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 11:03:

[video]

En weer net zo saai en linear als deel 2...

FFS, in HL1 heb je meer vrijheid en grotere levels... Het is telkens 5 meter lopen, wachten op teammates of een deur openmaken die daarna niet meer open kan... pathetic ;(

En de AI is nog steeds zo slim als een baksteen... Nice job Crytek, nice job. Is iedereen die aan Crysis 1 of Warhead werkte daarna aan de crack gegaan ofzo? Inwisselbare vijanden, saaie aliens, shitty AI en een truckload aan "wacht tot wij de deur voor je openmaken, want een rocketlauncher of granaat maakt hem niet stuk...".

Nee, tnx voor het filmpje! Dit spel is niet eens de hardeschijf activiteit van het downloaden waard. :(

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroenneman schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 13:25:
[...]

En weer net zo saai en linear als deel 2...

FFS, in HL1 heb je meer vrijheid en grotere levels... Het is telkens 5 meter lopen, wachten op teammates of een deur openmaken die daarna niet meer open kan... pathetic ;(

En de AI is nog steeds zo slim als een baksteen... Nice job Crytek, nice job. Is iedereen die aan Crysis 1 of Warhead werkte daarna aan de crack gegaan ofzo? Inwisselbare vijanden, saaie aliens, shitty AI en een truckload aan "wacht tot wij de deur voor je openmaken, want een rocketlauncher of granaat maakt hem niet stuk...".

Nee, tnx voor het filmpje! Dit spel is niet eens de hardeschijf activiteit van het downloaden waard. :(
op de multiplayer was ik ook snel uitgekeken.
was erg saai met heel weinig variatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Laatst online: 17:28
Ik moet zeggen dat ik me toch prima vermaak met het hunten van vijanden met pijl en boog!
En het verhaal is misschien wat simpel maar het speelt lekker weg.

Mijn pc werd als high gezien en dat loopt uitstekend (GTX570 op een Intel I870 met 16GB geheugen)

[ Voor 9% gewijzigd door Leader98 op 08-03-2013 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach iedereen zeurt over linear alsof het altijd slecht is en dat sandbox altijd tof is. Mensen stappen daarnaast met verkeerde verwachtingen in een game. Vaak komt dat door de marketing van de uitgever maar vaak ook doordat mensen kopen voordat ze reviews hebben gelezen. Of een spel meer of minder linear is, is geen graadmeter van kwaliteit.

Ik heb me ook prima vermaakt. Boogschieten is geinig. De wapens voelen solide. Het spel zag er goed uit (Xbox ftw :P). Wel enorm kort met zo een beetje nul replaywaarde in de campaign. De MP vind ik op zich leuk maar het is gewoon minder dan CoD en Halo qua fun voor mij. Crysis 3 vind ik een prima kwaliteit hap-slik-weg game. Ik kocht hem voor 50 en verkoop hem voor 30. Ik vond het wel 20 euro waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15

Test systeem :

Windows 7 64bit

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Qua specs heb ik bijna dezelfde pc (heb een gtx670) maar ik haal slechts op very high 30-40 FPS en is de MP niet meer '"leuk" te spelen. Heb je toevallig ook de settings gebruikt van van de GEFORCE experience? ben wel benieuwd wat dat jouw aanraad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 21:38:
Ach iedereen zeurt over linear alsof het altijd slecht is en dat sandbox altijd tof is. Mensen stappen daarnaast met verkeerde verwachtingen in een game. Vaak komt dat door de marketing van de uitgever maar vaak ook doordat mensen kopen voordat ze reviews hebben gelezen. Of een spel meer of minder linear is, is geen graadmeter van kwaliteit.

Ik heb me ook prima vermaakt. Boogschieten is geinig. De wapens voelen solide. Het spel zag er goed uit (Xbox ftw :P). Wel enorm kort met zo een beetje nul replaywaarde in de campaign. De MP vind ik op zich leuk maar het is gewoon minder dan CoD en Halo qua fun voor mij. Crysis 3 vind ik een prima kwaliteit hap-slik-weg game. Ik kocht hem voor 50 en verkoop hem voor 30. Ik vond het wel 20 euro waard. :)
Ik vond het ook niet storend dat het spel lineair is, het voelt sowieso al een stuk opener dan crysis 2. Waar ik me wel aan stoorde is dat je alle uitdaging kan skippen door er gewoon langs te lopen. Als ik geen zin had in bepaalde vijanden (zoals die torchers) dan sloop ik er gewoon langs. En daar kreeg ik dan toch weer spijt van 8)7. Als ik dan toch de behoefte kreeg om alle vijanden uit te schakelen, dan bleven ze in veel situaties respawnen. Verder vond ik het verhaal totaal niet te volgen en onlogisch (maar dat kan aan mij liggen), dus daar vond ik weinig aan.

Ook miste ik ook alle uitdaging bij de eindbazen. Ik zal niks spoilen, maar bij een eindbaas hoefde je alleen maar een beetje in de buurt van cover te blijven. Hij bleef de hele tijd maar op 1 plek staan, zodat je altijd veilig stond. (NB ik speel nu op hard, terwijl ik eigenlijk altijd games op normal speel)

Al met al vond ik het geen slecht spel, maar ik heb me met crysis 2 een stuk beter vermaakt. Het is nu vooral een dure techdemo die als benchmark kan dienen voor je pc. Ik maak expres geen vergelijking met deel 1, want dat is wat mij betreft een totaal anders spel.

[ Voor 12% gewijzigd door voxxel op 09-03-2013 07:54 ]

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rumpelstiltskin
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 11:15
ik snap er nix van. ik speelde net een potje met FRAPS aan. FPS van gemiddeld 100. ik twijfel of dat goed wordt weergegeven. weet iemand een betrouwbaar programmaatje wat FPS kan meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
Ik gebruik EVGA precision, maar dat doet een stuk meer dan alleen je fps laten zien.

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crysis 1 was het beste qua grote van de mappen en omdat het gewoon in de jungle was maar dat is het verhaal, dus dat laatste neem ik maar niet mee want dat zou nie tellen. Het leuke was ook
dat je in het gras en in bosjes totaal onzichtbaar was.

Crysis 2 vond ik iets minder mooi qua mappen omdat het een stuk kleiner was dan crysis 1
Verder erg linair ook. Ik miste ook de psysics van dingen die kapot kunnen. Ook het verstoppen
tussen planten werkt niet meer.

Crysis 3 vond ik weer heel wat mooier grafisch gezien. Ook had ik het idee dat de mappen weer wat groter zijn en je hebt veel plantage. Nadeel, je word gewoon gespot al je verstopt tussen de planten of gras zit. Ook iets meer psysics met dingen die kapot kunnen maar niet genoeg.

Kortom leuke serie maar deel 1 blijft het beste op een af andere manier. Maak deel 1 over nieuw met de
cryengine 3, maak een langere game en een leuk slot en je heb de perfecte crysis game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 08:22:

Nadeel, je word gewoon gespot al je verstopt tussen de planten of gras zit.
Yep, en dat is voor mij iets dat tegen gamebreaking aan zit.

Ik vind het een prima spel hoor maar wel de slechtste in de serie. Ik hou van vrijheid en tropische settings dus deel 1 was uiteraard mijn favoriet. Met CCC en Rygels textures ziet het er nog gewoon als één van de beste spellen uit in 2013.

Deel 2 was natuurlijk heel anders maar het had wel een flow, oftewel je had het gevoel dat je door wou spelen. Met Maldo's textures ziet het er heerlijk uit.

Deel 3 wou beide een beetje combineren maar dat werkt natuurlijk niet omdat de levels daarvoor veels te klein zijn en daardoor verliest het soms in mijn ogen een beetje de flow waar ik het eerder over had.

Maar goed, dit is natuurlijk mijn mening en meerdere mensen in mijn omgeving denken daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wow.. Net uitgespeeld.

Ik moet wel zeggen dat ik het spel een beetje tegen vond vallen t.o.v. deel 1 en 2.. Maar het einde is goed gedaan vind ik.

MEGA-spoilers hier, niet lezen als je hem nog niet uitgespeeld hebt:

spoiler:
Ik vond vooral in dit deel dat ik te weinig 'bijzondere' omgevingen tegen kwam. Deel 1 was op een super mooi tropisch eiland, deel 2 in een heel herkenbaar New York dat je steeds verder vernietigd zag worden door al die enorme armen. Prachtig! Nu is het een vervallen boel die overal een beetje hetzelfde uit ziet. Eigenlijk was het meer een beetje ruines overal... Als een voorbeeld: De missie in Chinatown ziet er nauwelijks anders uit dan de rest van de omgevingen, terwijl in Crysis 2 bijvoorbeeld een heleboel opmerkelijke (en flink verschillende) locaties waren, zoals bijv. het gevecht met de pinger in Grand Central Station.

En ik vind het verhaal een stuk minder uitgewerkt dan in deel 2 (deel 1 vond ik het verhaal ook niet zo sterk maar daar stond de sterkere gameplay tegenover). En ja dat Rasch was 'overgenomen' door de Ceph was een beetje een open deur omdat dat met zijn collega Hargreave immers ook al het geval was (of in elk geval was die door de ervaring compleet gek geworden). Het voelde ook een stuk korter aan dan deel 2 en zeker dan deel 1. Al met al vond ik het een stuk minder 'episch' dan deel 1 en 2.

Maar uiteindelijk wel een goed einde vond ik, beter dan Mass Effect. Ik had trouwens heel erg het gevoel dat hij daar wakker werd in Lingshan, de setting van de missie 'First Light', waar je voor het eerst een vijandelijk kamp ziet.

En ja dat je je niet in het gras kan verbergen is zoooo irritant. Alle vijanden zien je ook echt van een paar 100 meter afstand zelfs als er maar 1 klein stukje van je hoofd buiten een steek uitsteekt. Het is in geen enkele missie gelukt om volledig te stealthen.

De boog vond ik wel tof en handig.. Alleen wel een beetje vreemd dat dat kleine stukje explosief aan die pijl even veel vernietigende kracht heeft als een JAW raket :+ Maar tijdens de gameplay wel erg prettig tegen de wat grotere vijanden.

[ Voor 20% gewijzigd door GekkePrutser op 19-03-2013 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36
Afgelopen weekend gekocht. Had jaren geleden wel deel 1 gekocht voor PC, nu hem voor PS3 gekocht (PC is wat verouderd en heb mijn gaming wat verschoven naar de PS3). Maar het is wel even wennen dat de knoppen niet direct "standaard" staan. Wat ik als standaard schieten zie is in Crysis 3 onzichtbaar worden.

Ik weet het ik loop wat achter, maar heb niet altijd zin om het volle pond te betalen voor nieuwe spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

In hoeverre wordt Crysis 3 nog online gespeeld? Ik zoek een afwisseling van het relatief langzame tempo van BF3 maar het heeft natuurlijk geen zin om het spel te halen als niemand het meer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lepelaar15
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-10-2024
pauldegroot schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:08:
In hoeverre wordt Crysis 3 nog online gespeeld? Ik zoek een afwisseling van het relatief langzame tempo van BF3 maar het heeft natuurlijk geen zin om het spel te halen als niemand het meer speelt.
Er zijn niet veel spelers nog online, op de pc max 600, op onderstaande link kan je zien hoeveel er nu spelen.

http://crysis3s.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Jammer, maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Crysis 3 nu voor € 4.99 te vinden op Origin!
Buying naow. *O*
https://www.origin.com/nl...standard-edition-ANW.html

En dan zeggen ze dat console gaming goedkoper is... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zonet Crysis 3 gekocht, eigenlijk voornamelijk om te kijken of m'n nieuwe PC het een beetje goed doet en om van de mooie graphics te genieten. Ik heb nu alles op Very high, alleen motion blur op medium en AA op MSAA 2x. Wat is nou eigenlijk de beste AA setting wat kwaliteit betreft? Op dit moment loopt het spel zo soepel dat het lijkt alsof het een spel uit 2004 is dus ik wil de zwaarst mogelijke instellingen proberen. Wat kan ik nog doen om dat voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:33:
Ik heb zonet Crysis 3 gekocht, eigenlijk voornamelijk om te kijken of m'n nieuwe PC het een beetje goed doet en om van de mooie graphics te genieten. Ik heb nu alles op Very high, alleen motion blur op medium en AA op MSAA 2x. Wat is nou eigenlijk de beste AA setting wat kwaliteit betreft? Op dit moment loopt het spel zo soepel dat het lijkt alsof het een spel uit 2004 is dus ik wil de zwaarst mogelijke instellingen proberen. Wat kan ik nog doen om dat voor elkaar te krijgen?
Hier vind je uitgebreide vergelijkingen van alle AA oplossingen: http://www.tweakguides.com/Crysis3_6.html
Maar uiteraard is gans hun guide een aanrader!

(Ben zopas ook aan deze game begonnen. Moest nog wat Steam games uitspelen maar nu krijgt deze game mijn aandacht. :) )
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Als je prijzen van Crysis 3 wilt weten kun bijv. terecht op budgetgaming, houdt de discussies hier beperkt.