Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ruben Portier
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-01 14:05
Mede-auteur:
  • WimP
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21:00

WimP

CRYSIS 3

Developer: Crytek - Publisher: EA Games
Release date: 19 februari 2013 (Noord-Amerika) - 21 februari 2013 (Europa)

Inhoudsopgave

Om het voor u, de lezer, gemakkelijker te maken volgt hier een overzichtelijke lijst met alle puntjes die we hieronder bespreken.
  • Aankondiging
  • Laatste nieuws
  • Over de game
  • Engine (CryEngine 3)
  • Platformen
  • Media

Aankondiging

Op maandag 16 april 2012 maken EA (Electronic Arts) en Cryteck bekend aan de opvolger en laatste game uit de trilogie-reeks Crysis te werken. Veel informatie is nog niet bekend, maar het is wel al mogelijk om de game te pre-orderen. Dat kan onder andere via het nieuwe EA-platform Origin. Verder volgt meer informatie betreft het pre-orderen.

Laatste nieuws

Hier kunt u alle laatste nieuws lezen. Meer informatie vind u dan via bijgevoegde links of iets verder in dit topic.
  • [2012-12-07] Crysis 3 release is op 21 februari 2013 voor Europa
  • [2012-04-20] Teaser trailer uit, 26 april komt de eerste gameplay teaser!
  • [2012-04-19] Crysis 3 krijgt DX11 features bij release
  • [2012-04-16] Crysis 3 officieel aangekondigd

Over de Game

Geruchten:
Op 18 april maakte het Poolse blad Playbox (meer) feiten bekend over de game:
  • Het verhaal schijnt te beginnen met Prophet die gevangen is genomen door CryNet, wat dan gelijk het brugje tussen Crysis 2 en Crysis 3 legt.
  • De Ceph hebben een wereldwijde invasie op touw gezet, waar we de gevolgen van zien in Crysis 3
  • De game speelt zich af in New York wat is omgetoverd naar een jungle maar ook sneeuw, ijs en kou zijn belangrijke elementen.
  • New York zal minder toegetakeld zijn dan het landschap uit Crysis 2, maar zal wel stuken groter zijn.
  • Door verschillende bij-missies lijkt de game weer een inmense sandbox te hebben (genoeg vrijheid dus).
  • De Nano-suit krijgt wat upgrades zoals het hacken van wapens (van tegenstanders).
  • Psycho (uit Crysis Warhead) komt weer terug in Crysis 3.
  • We krijgen weer te maken met dieren
  • Crysis 3 is gelukkig zal niet het laatste deel van de franchise zijn! (Hulde _/-\o_ )
Bekendgemaakt:
  • De release van Crysis 3 is in de lente van 2013 en zal voor PS3, PC en Xbox 360 beschikbaar komen.
  • Crysis 3 zal vanaf de release DX11 features krijgen!
  • Crysis 3 zal zich opnieuw afspelen in New York. Dit keer is de stad helemaal verwoest en overgroeid.
  • Crytek bevestigt dat er meer open gameplay zal zijn (side-quests maybe?)

Engine (CryEngine 3)

Net zoals Crysis 1 en 2 word bij deel drie opnieuw gebruik gemaakt van door Crytek's zelf gemaakte engine, de CryEngine 3. In Crysis 2 konden we al zien tot wat de toen gloednieuwe engine in staat was. Op 13 april 2012 kwam de nieuwste versie (3.4.0) van deze 'Free SDK' uit waarbij Crytek meteen een aantal nieuwigheden aan de ontwerpers de mogelijkheid liet. Of Crysis 3 ook van deze nieuwe functies gebruik zal maken is (nog) niet duidelijk.

Platformen

Net zoals Crysis 2 zal ook het derde deel van deze geweldige shooter-actie reeks te spelen zijn op pc, XBOX360 en PS3.

Dit is mede mogelijk door het gebruik van hun eigen engine. Met deze engine is het namelijk mogelijk om bij het ontwerpen van een game dit real-time te kunnen bekijken en testen op consoles. Het nadeel is dan weer dat de pc meestal geen extra functionaliteiten meer krijgt zoals het vroeger wel was en nog steeds hoort. Denk daarbij aan dedicated servers, geoptimaliseerde menu's voor muis en toetsenbord enz.

Media

Hieronder volgen enkele video's die te maken hebben met Crysis 3 en de engine waarmee deze game gemaakt wordt:

CryEngine SDK 3.4.0 trailler
Crysis 3 Teaser Trailler

Laatste update: 2012-04-20

Ruben Portier wijzigde deze reactie 16-02-2013 10:22 (195%)

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:15

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik hoop op wat meer afronding en uitleg in dit deel.
De stap van 1 naar 2 was zo ontzettend rommelig gedaan. Totaal geen samenhang tussen de 2 games, terwijl dat bij Warhead en deel 1 juist perfect was gedaan!

En dit keer natuurlijk HD pack en DX11 vanaf launch graag...niet nadat ik allang klaar ben met het spel. En Crysis 2 was nou niet echt een spel wat je 2 keer speelt, vooral omdat de enige keuzes misschien een paar meter lopen scheelden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Gundogan
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:38

Gundogan

Rip and tear, until it is done

quote:
Jeroenneman schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:49:
De stap van 1 naar 2 was zo ontzettend rommelig gedaan. Totaal geen samenhang tussen de 2 games, terwijl dat bij Warhead en deel 1 juist perfect was gedaan!

En dit keer natuurlijk HD pack en DX11 vanaf launch graag...niet nadat ik allang klaar ben met het spel. En Crysis 2 was nou niet echt een spel wat je 2 keer speelt, vooral omdat de enige keuzes misschien een paar meter lopen scheelden.
Volgens mij ga je dit deel dan leuk vinden. Speelt zich af in New York 2047 en je speelt Prophet, die in Crysis 2 (2023) al dood ging natuurlijk. ;)

Ik hoop vooral dat ze deze game eens goed afgewerkt afleveren bij release. Crysis 2 is nog steeds een technisch rommeltje en de eerste game blonk nou ook niet echt uit in optimalisatie en de afwezigheid van bugs.

i7 4790K, 16GB, ASUS Z97-K, R9 Fury

• Ruben Portier
quote:
Jeroenneman schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:49:

Ik ben het volledig met je eens! Crysis 2 was na de DX11 en de HD texture pack een pracht van een game (sommige dingen vond ik toch nog niet zo goed als Crysis 1), maar ik miste toch de open wereld uit Crysis 1. Ook de jungle vond ik veel interessanter dan het New York gedeelte. Ik hoop dat Crysis 3 nu het plaatje compleet maakt door een mooie afwisseling tussen het jungle en het stad gedeelte.

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 06:05
Mierenneuken: eerste zin: wordt.

Verder ontopic: ik vond deel 2 ronduit slecht, dus ik wacht het rustig af.

• Ruben Portier
quote:
bram1984 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:46:
Mierenneuken: eerste zin: wordt.
En over welke eerste zin gaat het hier? :)

• Repel Steel
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:43
offtopic:
Met het vandaag door EA aangekondigde Crysis 3 denk ik dat het tijd word

• Ruben Portier
quote:
Repel Steel schreef op maandag 16 april 2012 @ 22:27:
offtopic:
Met het vandaag door EA aangekondigde Crysis 3 denk ik dat het tijd word
Bedankt! Ik had dit net ook opgemerkt.

• bram1984
Eh, gewoon de eerste zin:
quote:
offtopic:
Met het vandaag door EA aangekondigde Crysis 3 denk ik dat het tijd word voor dit gloednieuwe topic! Verwacht binnenkort een mooi en overzichtelijk topic met tal van informatie en updates!

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 21:15

Skybullet

It's go season

toevallig net afgelopen weekend crysis 1 weer eens geinstalleerd, en dit maal met alle mogelijke mods om het mooi te maken en damn ! Wat ziet het er dan goed uit. Geen enkele game die nu op de markt is verslaat de pracht en praal van dat eiland dan !

Crysis 2 was leuk om een keer te spelen, maar een 2de playthrough is er nooit van gekomen. Veels te weinig vrijheid en keuzes en de stedelijk omgeving sprak me totaal niet aan.

i7 9700k | z390 aorus pro | asus rtx 2080 dual oc | 32gb 3600mhz | 970evo 1tb | 860evo 1tb | corsair rm650x | Define S2 vision blackout | celsius s36 blackout aio | sennheiser pc37x | lg 27gl850-b

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:27

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Deze zin loopt niet echt lekker:

Op 13 april 2012 kwam de nieuwste versie (3.4.0) van deze 'Free SDK' uit waarbij Crytek meteen een aantal nieuwigheden aan de ontwerpers de mogelijkheid lied.

Sowieso is liet met een T, maar de hele zin klopt niet echt. Ik zou er zoiets van maken:

Op 13 april 2012 is de nieuwste versie van deze 'Free SDK*' uitgebracht. Hierbij heeft Crytek meteen een aantal nieuwe features die de ontwerpers tot hun beschikking hebben laten zien. (* Software Development Kit)

OT:

Kan niet wachten op een nieuw deel, hopelijk loopt de verhaallijn nu wat beter door en hopelijk wordt het ook weer smullen van de grapics :)

The Outsider

• SMD007
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 20:43
Ben wel benieuwd naar deel 3, maar vond deel 2 wel tegenvallen ook omdat de vrijheid ontbrak en er zo verekte weinig (eigenlijk niets) kapot kon. Vond juist in deel 1 leuk om een granaat in een golfplaten huisje te gooien dat het hele huisje instortte dat ontbrak volledig in deel 2

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• WimP
Ik hoop dat we de multiplayer uit 1 krijgen, vond die van 2 nou niet zo denderend

• Lizardz
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 06-01 15:32
Ben ook benieuwd naar deze game. Ondanks dat science-fiction niet echt mijn ding is ben ik wel erg benieuwd naar deze game omdat de vorige delen me wel konden boeien.

• Ruben Portier
quote:
Meelobee schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:23:
Deze zin loopt niet echt lekker:

Op 13 april 2012 kwam de nieuwste versie (3.4.0) van deze 'Free SDK' uit waarbij Crytek meteen een aantal nieuwigheden aan de ontwerpers de mogelijkheid lied.

Sowieso is liet met een T, maar de hele zin klopt niet echt. Ik zou er zoiets van maken:

Op 13 april 2012 is de nieuwste versie van deze 'Free SDK*' uitgebracht. Hierbij heeft Crytek meteen een aantal nieuwe features die de ontwerpers tot hun beschikking hebben laten zien. (* Software Development Kit)
Bedankt, ik heb het aangepast! (Je schrijft ook 'lied' i.p.v. 'liet' :p)

Ruben Portier wijzigde deze reactie 18-04-2012 19:07 (3%)

• Gixxer17
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07-11-2018
quote:
WimPliers schreef op woensdag 18 april 2012 @ 11:15:
Ik hoop dat we de multiplayer uit 1 krijgen, vond die van 2 nou niet zo denderend
Zeker weten, De mp uit deel 1 had nog iets aparts, een beetje Halo meets Battlefield meets nanosuit, had ik me erg mee vermaakt toendertijd.
Crysis 2 MP is gewoon een CoD kloon en dat is erg jammer, sinds CoD zo succesvol is geworden lijkt het wel alsof iedereen een graantje mee wil pikken van die playstyle.

Xbox: Gixxer17

• bram1984
quote:
lolleflikker schreef op woensdag 18 april 2012 @ 19:05:
[...]

Bedankt, ik heb het aangepast! (Je schrijft ook 'lied' i.p.v. 'liet' :p)
LOL, aardige faal ja. 8)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lol hoezo faal? Ik quote een zin en daar staat het fout..

The Outsider

• Ruben Portier
quote:
Meelobee schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:43:
lol hoezo faal? Ik quote een zin en daar staat het fout..
Inderdaad, maar de zin die jij verbeterd hebt is er nog steeds die d-fout :)

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij praten we een beetje langs elkaar.. In m'n 1e reactie staat ook een verbeterde zin:
quote:
Meelobee schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:23:

The Outsider

• WimP
Zullen we weer on-topic gaan?

• bram1984
quote:
lolleflikker schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:24:
[...]

Inderdaad, maar de zin die jij verbeterd hebt is er nog steeds die d-fout :)
Sorry, ik zag geen quote veld, vandaar. My bad. :)

• Ruben Portier
quote:
Goed idee :*) ! Ik zal dit weekend vrijdag en zaterdag wat werken aan de topicstart om hem wat meer Crysis-look-and-feel te geven. Bij ideeën of tips horen ik en WimPliers het graag!

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-01 13:00
Ik kijk ernaar uit!

Crysis 2 had ik pas half jaar na release gekocht, omdat ik zo een slecht gevoel had bij de MP demo/beta. Nauwelijks iets innoverends te vinden in MP en het is duidelijk dat ze een CoD publiek aantrokken.
Daarom wou ik de game niet voor de volle prijs aanschaffen.

Uiteindelijk de game gekocht en ik was echt aangenaam verrast over de SP! Speelt totaal anders dan de MP, en je merkt dat ze er ontzettend veel tijd in staken. Daar zag je geen rip-off kenmerken, het verhaal was leuk, en lang (dubbel zo lang dan andere shooter games), graphics waren perfect (speelde met toen net gereleasede DirectX11 patch + HD textures pack :9~ ), etc.

Of ik Crysis 3 at release ga kopen, hangt terug af van hoe ze de MP aanpakken. Maar qua SP heb ik zeker het volste vertrouwen in Crytek. :)

Vandaag ook teaser gereleased:

24 april volgt een echte trailer.

Asgaro wijzigde deze reactie 20-04-2012 10:57 (3%)

Strava profile - Steam profile

• Gundogan

Gundogan

quote:
Asgaro schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:52:
Ik kijk ernaar uit!

Crysis 2 had ik pas half jaar na release gekocht, omdat ik zo een slecht gevoel had bij de MP demo/beta. Nauwelijks iets innoverends te vinden in MP en het is duidelijk dat ze een CoD publiek aantrokken.
Daarom wou ik de game niet voor de volle prijs aanschaffen.

Uiteindelijk de game gekocht en ik was echt aangenaam verrast over de SP! Speelt totaal anders dan de MP, en je merkt dat ze er ontzettend veel tijd in staken. Daar zag je geen rip-off kenmerken, het verhaal was leuk, en lang (dubbel zolang dan andere shooter games), graphics waren perfect (speelde met toen net gereleasede DirectX11 patch), etc.

Of ik Crysis 3 at release ga kopen, hangt terug af van hoe ze de MP aanpakken. Maar qua SP heb ik zeker het volste vertrouwen in Crytek. :)

Vandaag ook teaser gereleased:
[video]
Ik had het juist andersom. SP voelde erg onafgewerkt aan, vooral door de belabberde AI die zo makkelijk te exploiten was. De MP was echter vrij goed opgezet. Anders dan Crysis 1 MP (die ook meer dan prima is), maar ze voegden met succes dingen toe aan de 'CoD' formule en paste onder andere het mapdesign daar goed voor aan. Alleen jammer dat met elke patch er ook meer lag kwam. Nu is het eigenlijk niet meer te spelen.

Ik zou het niet erg vinden als de Crysis 1 MP gameplay weer terug kwam, maar ik zou het ook niet erg vinden als ze verder borduren op de Crysis 2 MP. Als ze het maar afwerken en goed onderhouden. Dat is Cryteks grootste probleem nog steeds.

• Joost1991
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-01 13:00
Ik heb Crysis 2 MP lange tijd gespeeld, maar door brakke beveiliging was het na verloop van tijd niet meer leuk om te spelen. Iedere willekeurig speler kon zonder CD-key meedoen in de MP, waardoor een groot deel van de spelers aan het hacken was.

Dus al zouden ze dat verbeteren ben ik zeker benieuwd.

Macbook Pro 15" Late 2011 -  iPhone X Space Gray 256GB -  iPad Pro 11" Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• nathanchunkie
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-01 02:48

nathanchunkie

Developer

Front-end developer.

• Skydream
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 04-12-2019
Hoewel ik niet zo van science fiction hou, ben ik toch zeer benieuwd naar deze nieuwe versie van Crysis. Ik moet zeggen dat graphics van de CryEngine 4.3 er zeer goed uit zien. Hopen dat ook de gameplay zo goed is.

Even in darkest of time, there will always be light.

• megadoom
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 21-01 20:24
ik houd daarintegen wel van sci-fi <3. het is alleen dat ik geen computer had die dit kan spelen. is zal wel die beta proberen, maar die grapics belooft ook nog wat :D

• Jeroenneman

Jeroenneman

Not impressed.

Blijkbaar staat realistisch in C3 gelijk aan felle kleurtjes, in een extreem donkere omgeving met lelijke explosie animaties.

Crysis 1, doing it right.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Alquan
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 06-03-2015

Alquan

PSN: Alquanter

Ik denk dat het steeds terugdenken aan Crysis 1 meer oorzaken heeft dan enkel de pc grafics die niet meer state of the art zijn (maar wel nog steeds goed imo).
Wat ik vooral jammer vind is dat het alien gebeuren iets te veel in de kijker wordt gebracht. Wat ik net zo super vind aan Crysis 1 is het verhaal en hoe de personages omgaan met de aliens. Het is allemaal wat mysterieuzer en menselijker. Ik kan het best beschrijven als de sfeer in de 'Signs' film. Je kwam niet te veel met alien tech in aanraking en wanneer je een gauss rifle in je handen gepropt kreeg was het even godlike mode. Bij Crysis 2 vind ik de wapens veel minder realistisch aanvoelen (hoewel ze niet echt alien tech bevatten) en naar mijn mening wordt er wat teveel rondgebazuint met aliens.

En nog even een ander puntje. Blijkbaar vindt Crysis 3 weer 20 jaar later plaats. Hopelijk wordt er niet weer een reuzesprong gemaakt in het verhaal zonder de eindjes aan elkaar te knopen. Dat miste ik in Crysis 2, de link met Crysis 1 is nog steeds zeer vaag voor mij. Enkel de nanosuit is een herkenningspunt maar wat is er bv gebeurd met Nomad, Psycho etc? Wat gebeurde er toen ze terugkeerden naar het eiland? En aangezien deze game het toch echt wel van zijn storytelling moet hebben, hoop ik dat Crysis 3 heel wat vragen beantwoordt.

Zo, het is zeker niet de bedoeling om de game af te breken want ik heb me met alle delen heerlijk geamuseerd.

If a composer could say what he had to say in words, he would not bother trying to say it in music. ~Gustav Mahler

• Jeroenneman

Jeroenneman

PCGamer.com heeft een paar interessante interviews online staan!

http://www.pcgamer.com/20...ant%E2%80%9C-to-crysis-3/

http://www.pcgamer.com/20...aving-aliens-in-crysis-3/

http://www.pcgamer.com/2012/04/25/crysis-3-interview/

Blijkbaar zijn lens flares erg belangrijk... What the actual fuck Crytek? Gaan jullie nu ook al mee in die shit? Mensen zien GEEN lens flares. Het is gewoon een cheap trick, en nog erg irritant ook.

• 304087
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 03-04-2014
quote:
Jeroenneman schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:19:
Not impressed.

Blijkbaar staat realistisch in C3 gelijk aan felle kleurtjes, in een extreem donkere omgeving met lelijke explosie animaties.

Crysis 1, doing it right.
Whaa crysis 1 is er qua grafics niets bij. Dee week nog gespeeld en ern crysis 2. Eenige wat crysis 1 beter maakt is de vegetatie, maar goed dat hb je niet in een stad, of bijna niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 23-01 07:31

Satom

Verzamel ervaringen

Een direct quote van Crysis can Facebook:
quote:
Recently we asked you, our loyal Crysis fans, to submit your questions to the Crytek team regarding Crysis 3. Thanks to everyone who submitted their questions! Here's the question that we chose and the expert answer we received from Producer Michael Read.

What is the priority in Crysis 3, graphics or gameplay?

With Crysis 3, it's definitely a balance of both of these things, but let's not forget about the story elements as well. There are things that need to be revealed and tied up to make the story fit together as a whole. So let's start with the story...

Crysis 3 has a very deep story that progresses in a linear fashion. Our Cinematics Director, who heads up the process of integrating the story into the game, works very closely with both art and design to ensure the experience, is a thoughtful and engaging one. We get countless questions from our hardcore fans on many elements from Crysis 1, Crysis Warhead and Crysis 2. Without giving any key things away here, Crysis 3 is going to help answer a lot of these questions that players have been asking for years. All of this basically means the gameplay and story go hand in hand to give players a great narrative that is advanced by action sequences they can play in their own unique way.

From the graphics side - the art direction has centered on creating this new environment we call an "Urban Rainforest". What we wanted to bring to the fore is something more organic that has a mix of man-made elements combined with living, breathing flora and fauna. Each of the different areas within the urban rainforest has provided us with some new challenges that we are working to overcome to create a setting that is more interactive and alive than what we'd been previously able to achieve in the CryENGINE.

If we simply had the graphics driving everything here, we wouldn't be able to do the things I outlined above. It's nice to have realistic lighting, particle effects that provide that “wow” factor and water that looks like something you would go swimming in. But we also need certain elements to drive those things ahead and help us make a better engine not only for ourselves, but all projects that use our technology platform. Without having solid creativity to drive things at the core, we'd be designing tools and elements that have no functional purpose.

So, in a nutshell, the priority for Crysis 3 is to make a great all-round experience and not hone in on a single specific aspect
Het ziet er naar uit dat de missende puzzelstukje gevonden gaan worden in Crysis 3, mits ik deze quote goed begrijp :)

• AMD_Aero
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15-01 09:00
Ik stond verbluft perplex!

AMD_Aero wijzigde deze reactie 10-08-2012 13:07 (33%)

https://erazerbrecht.wordpress.com/

• bram1984
Je stond perplex. ;)

Filmpje net toevallig ook zitten bekijken op Gamer. Erg mooi. Zin in next gen. :)

• Asgaro
quote:
Prachtig :9~

Alleen vind ik het zeer jammer dat je nauwelijks andere developers ziet die een CryEngine 2 of 3 licentie kopen... De nog te verschijnen Sniper Ghost Warrior 2 maakt gebruik van CryEngine 3, maar voor de rest kan ik niet direct games bedenken die het gebruiken... Zeer spijtig...

• bram1984
Geen enorme bekende (nog niet althans), maar toch wel aardig wat.

http://en.wikipedia.org/wiki/CryEngine#CryENGINE_3_2

• 304087
quote:
Die kikker op het laatst doet het hem.

Nee serieus dit ziet er GEWELDIG! uit. Men kan nog zo veel klagen over crysis 2 maar ook dat ziet er GEWELDIG! uit. Ik vraag me alleen af of er bij crysis 3 ook nog wat aan de grafics is veranderd?

304087 wijzigde deze reactie 12-08-2012 10:12 (9%)

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:25

Grudgie

PSN: Grudgie7

quote:
Skybullet schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:24:
toevallig net afgelopen weekend crysis 1 weer eens geinstalleerd, en dit maal met alle mogelijke mods om het mooi te maken en damn ! Wat ziet het er dan goed uit. Geen enkele game die nu op de markt is verslaat de pracht en praal van dat eiland dan !
Welke mods dan voor Crysis 1? :)

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• 304087
Real life mod denk ik maar dan nog ziet het er zeker niet beter uit dan crysis 2.

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:25

Grudgie

PSN: Grudgie7

Via google kan ik geen download link van die mods vinden.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• DCG909
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09-03-2019
hmm cloud shadows zie je ook in S.T.A.L.K.E.R C.O.P.
Ik hoop echt dat ze niet te ver doorslaan met tesselation. Hopelijk kunnen ze de CPU ook heel wat van de berekeningen laten uitvoeren.

(ga hem niet bij de lauch kopen, waarschijnlijk een shitload bugs en duur.. heb crysis 2 op lauch gehaald en nu is de maximum edition nog geeneens de helft.....)

• TecHHeaD
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-11-2019
quote:
Lupp schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:05:
Real life mod denk ik maar dan nog ziet het er zeker niet beter uit dan crysis 2.
Ik denk dat het gewoon niet echt bepaald "mooier" (dus gedetailleerder etc.) enzo kan.
Ik denk dat ze met Crysis 2 het allermeeste uit de engine hebben gehaald, en ik denk stiekem dat dit eigenlijk met dezelfde engine niet overtroffen gaat worden.

Ik denk daarintegen wel, aangezien ze er nu letterlijk een jungle er van hebben gemaakt dat het wel wat meer video/processor kracht nodig heeft dan dat crysis 2 deed.
Aangezien je veel meer units moet aansturen, texten, vormen en miss. ook nog AA er op gooien.

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 00:38
Ik snap niet waarom mensen zo klagen over Crysis 2. Ik kan het spel met gemak nog eens over doen, gewoon omdat ik er veel plezier van heb gehad (SP). De multiplayer is ook niet mis en met Crysis 3 word dat alleen maar leuker met die nieuwe hunter mode die me wel aanspreekt. Crysis 1/warhead ga ik niet spelen ivm met de lagg die ik gewoon heb. Ik word er helemaal gek van.
De graphics zien er inderdaad wel goed uit en Crytek heeft volgens mij zelf al gezegd dat DX11 + High Reso textures er al gelijk in zitten.
Ik heb trouwens al gelezen dat een paar reviewers Crysis 3 op een FX 8150 met een GTX 680 gespeeld hebben. dat liep over het algemeen prima, maar er waren een paar kleine lagg momentjes.
Ik zit met volle hoop op dit spel te wachten!

\\ XBOX // AMD \\ VoetbalShirtjes Topic // FC Bayern \\

• India Sierra
  • Laatst online: 23-01 13:43

India Sierra

Learn by failure

Kan nu al niet meer wachten. Die Hunter mode lijkt me heerlijk! Lekker sluipen en onopgemerkt blijven of juist als een dolle rennen om het te halen. En die graphics natuurlijk. Kwijl kwijl :)

Intel Core i7 2600K @ 5021Mhz | #1 24/7 stable overclock op Tweakers since 2012

• hardcoresmurf
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23-04-2019

hardcoresmurf

Haters gonna hate

yay, ik heb alpha toegang! :D

[ $[ $RANDOM % 6 ] == 0 ] && rm -rf / || echo *Click* Steam Youtube Battlelog

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-01 19:43
quote:
jeuh ik ook, normaal staat er geen reet in die AMD newsletter, maar dit mogen ze vaker doen.
Vanaf morgen om 9.00 uur speelbaar.
Ik moet dan alleen werken. :')

• wsLy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15-01 20:18
(jarig!)
Haha ik kan morgenvroeg eventjes spelen en dan vanaf zondag in de namiddag/avond :p. Ben wel benieuwd ernaar :)

Stichting Hobbyserver

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 14:53
Morgen lekker Crysis 3 alpha spelen :D
kan ik het weekend lekker knallen

Pykow wijzigde deze reactie 01-11-2012 22:17 (63%)

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• yur400
  • Laatst online: 15-07-2019
oh gemist :"(
Kan iemand me nog blij maken met een key?

yur400 wijzigde deze reactie 01-11-2012 23:25 (7%)

• Sanny_83
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:06
Iemand de Multiplayer Alpha al geprobeerd?
Heb hem net even opgestart, ziet er daadwerkelijk prachtig uit.
Nog wel even wennen en omschakelen van BF3 speelstyle.

Ik heb alleen wel het idee dat Sli nog niet echt ondersteund wordt.
Als ik de setting op Very High zet loopt het in ieder geval voor geen meter.
Spel crashte net ook, dus tis wel echt een Alpha :P Ik ga nog even verder testen.

• Sanny_83
In-game plaatjes Alpha Mutiplayer Demo

...

Sanny_83 wijzigde deze reactie 07-11-2012 11:03 (88%)

• Joenino
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-01 15:07
Gister ook me Alpha key binnen gehad :D Is het alleen multiplayer of kan je ook al wat single spelen?

Define R5 - Asus Maximus VII Ranger - I7 4790k @ 4,7 GHz/1.275v - 16 GB ram - Asus Strix 970 @ 1478 boost 7800 mem - 250GB Samsung Evo 840 - 3 x Samsung 860 EVO 250 GB

• Sanny_83
quote:
Joenino schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:50:
Gister ook me Alpha key binnen gehad :D Is het alleen multiplayer of kan je ook al wat single spelen?
Alleen multiplayer, en volgens mij zit er maar 1 map in.

• Phaex
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23-01 13:17
Het is inderdaad alleen multiplayer en op die 1ne map.
Zijn nog wat performance issues maar al bij al ziet het er al degelijk uit. Balance is ook nog wat zoeken but very fun ^^

• Asgaro
quote:
Same here! :Y

Straks spelen. En daarnaast is Counterstrike GO nu ook tijdelijk gratis te spelen via Steam tot het einde van dit verlengd weekend. d:)b

• Xtr3me4me
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-01 13:55

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Wat ik jammer vond is dat ze alleen in crysis warhead de supergave nuke weapon hadden.
Deze kwam in de gewone versies niet voor! Dat wapen met de cheat voor eindeloze munitie was gewoon "the bomb"
Zou erg vet zijn als deze weer terug kwam en dan met leuke destruction effect zoals dice engine heeft! Lol zie al die gebouwen in NY wegvagen!!

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Rienspy
  • Laatst online: 28-01-2017

Rienspy

Sanity is for the weak.

Lol, eerste match gespeeld, al metteen MVP :p

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• Aquila
Ligt het aan mij of lagt dat spel als een idioot ? Zelfs als ik lopend naar de grond kijk dan lagg ik. Lijkt me een grote fout van deze beta ?

• Asgaro
quote:
bamboombots schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:13:
Ligt het aan mij of lagt dat spel als een idioot ? Zelfs als ik lopend naar de grond kijk dan lagg ik. Lijkt me een grote fout van deze beta ?
Net daarom is het nog alpha, niet beta. In alpha zijn performance issues perfect normaal. Performantie wordt pas op het einde van een development cycle grondig aangepakt. :)

Maar het wordt inderdaad stilaan tijd dat ze daar dan aan beginnen werken: de game komt begin volgend jaar uit.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:43
MSI GTX680 Twin Frozr III + i2500K op 4Ghz + maxed out settings = 13 FPS :P
Het is natuurlijk nog een alpha en de gameplay is best te pruimen :)

• Aquila
quote:
Asgaro schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 17:19:
[...]

Net daarom is het nog alpha, niet beta. In alpha zijn performance issues perfect normaal. Performantie wordt pas op het einde van een development cycle grondig aangepakt. :)

Maar het wordt inderdaad stilaan tijd dat ze daar dan aan beginnen werken: de game komt begin volgend jaar uit.
Oohw dan is het nog niet zo'n groot probleem. Zolang het maar niet zo is in de echte game :D
Ik moet wel zeggen dat het er fantastisch eruit ziet, alleen de lagg maakt het spelen gewoon irritant :'(

• Asgaro
Grr, dit haat ik dus echt: dat je wapens ubergroot in beeld gebracht worden! Dit is net iets wat wordt gedaan bij consolegames omdat men daar veel verder van het beeldscherm zit.
Crysis 1 had nochtans "kleine wapens", zoals het hoort in een PC game. En Battlefield 3 ook.
Even een comparison:

(edit: feitelijk mag de HUD ook gerust kleiner.)

versus

Asgaro wijzigde deze reactie 02-11-2012 19:32 (5%)

• Gundogan

Gundogan

FoV zal vast wel aanpasbaar zijn.

In Crysis 2 was het:

cl_fov XX
pl_movement.power_sprint_targetFov XX
r_drawnearfov XX

Maar inderdaad een beetje raar ja zo'n lage FoV voor een movement based shooter. :-(

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 14:53
hmmz game draait niet echt heel erg optimaal op de hoogste settings hd graphics on.
soms loopt het erg soepel, maar soms ook helemaal niet. Maar goed het is een alpha ;)
dit probleem had BF3 ook in de alpha.

ik stond 10 - 1 toen mijn connectie eruit vloog. cloacken en killen is nog steeds zo simpel zoals in crysis 2

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Jorn1986
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:50
Ook even een uurtje de Alpha gespeeld, was 1 van de gelukkigen :)

Mijn mening over de Alpha:
+Geweldige graphics
+Goede muziek er onder (zal waarschijnlijk weer gecomponeerd zijn door Hans Zimmer)
+Veel variatie in de map
+Weer een nanosuit met veel opties (je kan cloacken, armored mode activeren)
+Je kan door V in te drukken je wapen weer customizen met verschillende scopes, barrels, magazijnen, etc.
+Op zich een leuke spelmodus door een pod veilig te moeten stellen voor een beperkte tijd
+Uitdagende achievements die je de multiplayer langer willen laten spelen om die objectives te halen (zoals met bepaalde wapens een X aantal kills maken)
+Veel detail dat je nog enigzins doet denken aan New York

-Het spel draait op 1920x1200 Very High net niet helemaal soepel (AMD HD7970), dat doet Crysis 2 wel en ziet er gelijkwaardig uit (voor zover ik kon beoordelen in deze enkele map).
-Overpowered weapons, teveel onbalans
-Teveel chaos op het scherm
-De Hunter Mode zit helaas niet in de alpha
-De map die ik speelde had nog maar weinig details over die me aan New York deden denken, zo groots en mooi als het bijvoorbeeld getoond was in Crysis 2 (daarbij DX11 patch + high res textures).
-De kruisboog van de eerdere trailers zit niet in de alpha, had hem graag willen gebruiken
-Extra opties voor de nanosuit moeten unlocked worden in de multiplayer: Sprint Mode komt pas later beschikbaar als je bepaalde achievements behaald

EDIT:
-Het Squad-gebeuren in de alpha is alleen mogelijk door mensen toe te voegen in het hoofdmenu, en heb dat verder niet kunnen testen omdat ik geen andere mensen ken die ook de alpha spelen. Naar mijn idee zou een squad in de online game zelf open moeten staan om ter plekke te kunnen joinen (like Battlefield 3).

Jorn1986 wijzigde deze reactie 02-11-2012 20:06 (12%)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Lol, weeral gewonnen met 14/5 ofzo, ben ik dan zo OP? :P

En een flawless ronde :p 9/0

Rienspy wijzigde deze reactie 02-11-2012 23:40 (22%)

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• Asgaro
quote:
Gundogan schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:45:
FoV zal vast wel aanpasbaar zijn.

In Crysis 2 was het:

cl_fov XX
pl_movement.power_sprint_targetFov XX
r_drawnearfov XX

Maar inderdaad een beetje raar ja zo'n lage FoV voor een movement based shooter. :-(
Thanks!

Die zaken heb ik in een autoexec.cfg file gestoken in C:\Program Files (x86)\Origin Games\Crysis 3 MP Alpha. En de XX vervangen door 90.
Nu is het al meer doenbaar. :)
Alleen lijken de wapens toch nog steeds relatief groot, maar tis al beter!

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-01 19:43
quote:
Rienspy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 23:34:
Lol, weeral gewonnen met 14/5 ofzo, ben ik dan zo OP? :P

En een flawless ronde :p 9/0
Ik bak er niks van, 1 kil en 10x neer geknald. :')
Maar goed, ziet er erg mooi uit voor een multiplayer, video settings wel wat verlagen.

Ik zag ook van die robot dingen ?
Kun je daar instappen ?

• Aquila
quote:
nFo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:38:
[...]

Maar goed, ziet er erg mooi uit voor een multiplayer, video settings wel wat verlagen.

Kun je daar instappen ?
Haha bij mij is het ook niet anders ;(
Ja je kan in die robot dingen stappen en als het goed is kan je ook nog je vijand eruit trekken. Ik zag die robot, rood, blauw, rood, blauw worden.

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

quote:
nFo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:38:
[...]

Kun je daar instappen ?
Probeer eens van die guns te nemen die bij dode aliens liggen, die zijn pas OP :P

Zijn er hier ook mensen die die soundtrack in het main menu ook über vinden? :9

Rienspy wijzigde deze reactie 03-11-2012 12:22 (9%)

• Asgaro

Wat een slecht inspiratieloos spel, jongens!

- Matches zijn superkort (CoD invloed :N )
- Het lettertype is veel te groot voor als je achter een desktop zit (consolitis :N )
- Er is iets grondig mis met de sensitivity. Je kan met geen mogelijkheid een target keurig blijven volgen als je inzoomt. Ik ben niet de enige die er last van heeft want in de killcams zie ik dat bijna iedereen aan het sprayen is. Normaal met een muis kan je nauwkeurig een target volgen als je wat skill hebt, maar bij deze game is er iets grondigs mis.
- Je hebt ontzettend weinig tijd tussen matches door en kan dus gewoon niets van je loadout aanpassen! (CoD invloed :N )
- Die map? Jongens, wie heeft die layout bedacht? Een kind kan nog een leuker mapdesign bedenken dan deze inspiratieloze brol.
- Wtf, die rocket van de support class is serieus overpowered.
- Hebben ze nu de krachten van je nanosuit nog versimpeld |:( : even een vergelijking
> CRYSIS 1: je had volledig aparte krachten die niet tegelijk konden werken. Je moest dus behendig worden in het uitvissen wanneer welke kracht moet aanstaan. Zo had je ARMOR, CLOAK en SPRINT.
> CRYSIS 2: was SPRINT er hier ook al uit, ik weet het niet meer.
> CRYSIS 3: waar is SPRINT? En nu ga je automatisch in ARMOR mode wanneer je teveel damage neemt. Dumbing down to its finest. 8)7

Toch een pluspuntje:
- De muziek is goed!

Ik heb meer dan 200 uren in Crysis 1 MP gestoken, en ben waarschijnlijk de enigste hier op GoT met zo'n speelduur. :+ De MP Beta van Crysis 1 heb ik ook platgespeeld.
En daar zat tenminste innovatie in:
- grote maps
- je had 3 krachten die volledig onafhankelijk werkten van elkaar. Hierdoor moest je zeer behendig worden met het schakelen ertussen. POWER > hop je springt op het dak > SPRINT > je loopt naar een camper dan > CLOAK > je maakt je onzichtbaar om hem rustig te kunnen benaderen > als je dichtbij bent, ga je terug naar ARMOR > en geef je hem een slag van jewelste. :P
- een aankoopsysteem zoals in Counterstrike GO: je verdiende points met kills, etc. En daarmee moest je dan in basissen verspreid over de map, je wapens + ammo + gadgets kopen
- je kon vliegen in VTOLs en zo bv. droppen over vijandige basissen
- een volledig day/night cycle: je start de match bij zonsopgang en eindigde in de nacht :9~

Nee, voor mij wordt de MP het terug niet. De SP daarentegen kijk ik wel naar uit, want hoewel ik de Crysis 2 MP zeer slecht vond, was ik aangenaam verrast van de lange en leuke SP.
Ik zal terug wachten tot die afgeprijst is tot tenminste 25 euro, en dan koop ik de game voor de SP. :)

DIT, mensen, is hoe groot het lettertype (en bijhorende HUD) moet zijn bij een PC-game:
Oja, en let ook op de grootte van het wapen dat nu niet overdreven groot is. :)

En hier wat sfeerbeeldjes van Crysis 1 MP die ik nog op mijn externe HDD vond. Wegens nostalgie. :+

De spawn-truck _/-\o_ Terwijl je naar een vijandige basis reed, konden andere teammates gewoon in je truck spawnen.

Asgaro wijzigde deze reactie 03-11-2012 13:32 (34%)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Huh wtf, hoe komt dat toch dat ik altijd 1stes eindig? Ik doe zelf geen moeite :')

En voor de personen zonder alpha key: (of diegene die graag de soundtrack horen)

Rienspy wijzigde deze reactie 03-11-2012 14:31 (44%)

• Gtoniser
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 08-01 19:35
Voor de mensen die nog geen key hebben, probeer het eens via Facebook:
https://www.facebook.com/crysis/posts/10151499642042501

• Gundogan

Gundogan

quote:
Gtoniser schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 15:34:
Voor de mensen die nog geen key hebben, probeer het eens via Facebook:
https://www.facebook.com/crysis/posts/10151499642042501
Thx!

Ben benieuwd. Crysis 1 EN 2 MP vond ik leuk om te spelen om verschillende redenen. Crysis1 lekker groot met veel mogelijkheden, alleen jammer genoeg tegenwoordig onspeelbaar door de ontzettend slechte netcode. Crysis2 lekker klein en fast paced (CoD met een Quake twist) en nu nog redelijk speelbaar.

@Asgaro:

Wait wut, geen sprinten meer? Of is dat nu ook een unlock (in Crysis2 moest je wel dingen gaan unlocken om echt gebruik te kunnen maken van je suit powers)?

En over de sensitivity: zal wel een vorm van muis acceleratie aan het werk zijn.

i_mouse_accel=0
i_mouse_accel_max=100
i_mouse_smooth=0

Probeer dat eens (met of zonder = ertussen).

Denk dat alle tweaks van Crysis 1 en/of 2 wel werken in Crysis3.

• Jorn1986
Ja, Sprint is een unlock in Crysis 3.

• Gundogan

Gundogan

Net een paar potjes gespeeld:

- Speed is denk ik een unlock, sprinten kan gewoon.

- Speelt als Crysis2 met wat super wapens en een mech over de map gestrooid.

- De super wapens + mech zijn een beetje lame en maakt het spelletje een beetje wie-kan-het-snelste-naar-de-super-wapens-sprinten. Nu is de game mode crash site dus het valt nog mee (hoewel die mortar het clearen van een crash site wel erg makkelijk maakt), maar TDM bijvoorbeeld wordt echt een superwapen rape mode denk ik.
* Die shields die je van de crashsite kan rukken en kan weggooien zijn wel grappig, maar instant kill als je ook maar een kleine teen ermee raakt is een beetje meh. :p

- Mensen weten nog steeds niet wat je moet doen bij crash site. :X

- Wapens hebben iets meer recoil lijkt het ten opzichte van Crysis2. Was niet echt nodig omdat Crysis2 toch meer een run en gun game was en de wapens niet echt veel damage deden, maar de lethality is nu niet te laag gelukkig door de extra recoil.
* Shotgun is traaaaaag en lastig te gebruiken met de lag. :p
* Rocketlaunchers zullen weer irritant worden met objective gamemodes.

- Nano suit is nog meer versimpelt:
* Armor en sprinten verbruikt geen energie meer.
* Energie regent echt super snel nu.
* Behoorlijk jammer: in Crysis1/2 moest je nog een beetje aan energiebeheer doen. Nu is alleen cloak een echte verspiller.

- Framerate is smooth met alles op laag. Vergelijkbaar met Crysis2. Wel veel lag, maar dat ligt aan de alpha build neem ik aan.

- Behoorlijk wat verticaliteit in de beschikbare map zonder echte punten waren je snel op kan. In Crysis2 had je ook behoorlijk wat verticaliteit, maar kon je eigenlijk over snel bijkomen met een superjump + vault. In deze map lijkt dat veel minder mogelijk. Hopelijk worden dus niet alle mappen zo.
(dit kan ook een gebrek aan mapkennis zijn ;))

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-01 18:28

Compizfox

I use Arch, btw

Ik heb een alpha key, net een potje gespeeld maar het heeft flink wat performanceproblemen.

Op Very High had ik een framerate van onder de 20 fps. Dat vond ik raar, want het spel ziet er net zo uit als Crysis 2 (wat ik wel goed kan draaien), en ik heb eigenlijk nog met geen enkel spel meegemaakt dat ik het niet op de hoogste settings kan draaien :P

Op High is het nog steeds niet helemaal lekker. Het gekke is dat zodra ik een enemy in beeld krijg (en geraakt word), het beeld zelfs gaat freezen en schokken. :(

En dan die FoV... Ik dacht, een open beta/alpha (als in, keys zijn niet zeldzaam), dat is dus redelijk ver in ontwikkelstadium. Maar het lijkt erop dat dit echt pre-beta is.
Vaak zie je juist met pre-betas dat je een NDA moet tekenen, er closed fora zijn speciaal voor die beta, dat keys enorm zeldzaam zijn... Vandaar ;)

Compizfox wijzigde deze reactie 04-11-2012 01:40 (23%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• Gundogan

Gundogan

quote:
Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 01:34:
Ik heb een alpha key, net een potje gespeeld maar het heeft flink wat performanceproblemen.

Op Very High had ik een framerate van onder de 20 fps. Dat vond ik raar, want het spel ziet er net zo uit als Crysis 2 (wat ik wel goed kan draaien), en ik heb eigenlijk nog met geen enkel spel meegemaakt dat ik het niet op de hoogste settings kan draaien :P

Op High is het nog steeds niet helemaal lekker. Het gekke is dat zodra ik een enemy in beeld krijg (en geraakt word), het beeld zelfs gaat freezen en schokken. :(

En dan die FoV... Ik dacht, een open beta/alpha (als in, keys zijn niet zeldzaam), dat is dus redelijk ver in ontwikkelstadium. Maar het lijkt erop dat dit echt pre-beta is.
Vaak zie je juist met pre-betas dat je een NDA moet tekenen, er closed fora zijn speciaal voor die beta, dat keys enorm zeldzaam zijn... Vandaar ;)
Eigenlijk mogen we stiekem helemaal niet praten over de alpha. Staat ook in die FAQ dat dit meer voor het testen van de randonderdelen van de MP is, dus niet de game zelf. Dus performance en balans is nu nog niet hun grootste zorg...

Niet dat Crytek überhaupt iets geeft om het polijsten van hun games. :X

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Oh, zal wel te snel hebben doorgeklikt dan ergens. Ach, voor mijn vorige post zullen ze me niet gaan bannen toch?

• Gundogan

Gundogan

quote:
Compizfox schreef op zondag 04 november 2012 @ 02:19:
Oh, zal wel te snel hebben doorgeklikt dan ergens. Ach, voor mijn vorige post zullen ze me niet gaan bannen toch?
Denk het ook niet. ^__^

Zodra je alles op youtube gaat zetten en eventueel gaat proberen te monotizen, worden ze wel wakker. ;)

• Aquila
Ik moet trouwens wel even zeggen dat ik de map net iets te groot vind voor Crash site, omdat je soms ver van die pod af spawnt en dan kun je blijven lopen. Dat haalt naar mijn idee het tempo er wel een beetje uit.
Ik zat gister in een potje waarbij ik veel kills had dmv die pinger die voor dat gebouw staat en ik moet zeggen dat het wel een slim idee was om die erin te plaatsen. Zorgt dat er weer eens iets anders is.

• Aquila
Sooow, dat filmpje ziet er wel super goed uit zeg. En ook veel ruimte om rond te rennen. Dat zal een groot pluspunt zijn tegenover 2. De graphics zijn zoals altijd ook echt super! :D

• Jorn1986
Wow! Veel wapen variatie, zeer slimme vijanden, destructible environments, veel snelheid in de singleplayer, super graphics (gaat dit nog zwaarder draaien dan Crysis 2 straks? De MP Alpha draaide al aardig zwaar!), dekking is mogelijk (evt met cloak), maar full frontal attack (zoals in dit filmpje) is ook goed mogelijk...
Tjah de singleplayer lijkt leuk te worden, in tegenstelling tot mijn eerdere ervaringen met de multiplayer.

Maar: het verhaal is me nog niet helemaal duidelijk: binnen de dome zit ''Cell'', wat is Cell precies voor een leger?
Ik dacht in eerste instantie dat binnen die Dome er vooral aliens rondliepen, maar I guess I'm wrong.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

De MP Alpha draaide inderdaad crap, maar dat kan niet anders dan dat dat een performance issue was die later nog wordt gefixed.

• dabelg
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 17-01 15:51
quote:
Compizfox schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:41:
De MP Alpha draaide inderdaad crap, maar dat kan niet anders dan dat dat een performance issue was die later nog wordt gefixed.
volgens mij was de alpha ook een kleine proef voor console, alle resoluties boven 720p draaide crap hier 720p draaide vlot

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Hij draaide bij mij eerst erg crap op de hoogste settings (< 20 FPS), toen heb ik wat dingen uit gezet (ik weet niet meer wat, AA uit en iets lagere details of zo), daarna was het wel te doen op 1280x1024 (mijn native resolutie).

Maar normaal kan ik games altijd op hun hoogst draaien. Het is iig wel duidelijk dat er nog veel aan getweaked moet worden ;)

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:45
Kan niet wachten tot dat deze game uit komt. Check hoe mooi dit filmpje is

nieuws: Crytek maakt systeemeisen Crysis 3 bekend

• Jorn1986
8 en 12 december in de Origin store aanbiedingen? Ik zie iets met 50% kerstmiskortingen momenteel in de Origin winkel, zou lekker zijn om Crysis 3 voor de helft van het geld te kunnen pre-orderen :)

EDIT: laat maar:
quote:
DE AANBIEDING VERLOOPT OP 8 DECEMBER OM 23.59. KLANTEN MOETEN EEN RESERVERING PLAATSEN VOOR CRYSIS 3, DEAD SPACE 3 OF SIMCITY IN DE ORIGIN WINKEL OP WWW.ORIGIN.COM OF IN DE ORIGIN-SOFTWARE (WWW.ORIGIN.COM/ABOUT) OM EEN KORTING VAN 50% TE ONTVANGEN OP HUN VOLGENDE AANKOOP. DE KORTINGSCODE IS GELDIG TOT 24 DECEMBER 2012, EN MOET VERZILVERD WORDEN IN DE ORIGIN-WINKEL. KORTING WORDT IN MINDERING GEBRACHT OF PRODUCTPRIJS AANBIEDING NIET GELDIG VOOR STAR WARS® THE OLD REPUBLIC™, RESERVERINGEN, GAMES DIE MINDER DAN 30 DAGEN UIT ZIJN, GAMES VAN VALVE, BEPAALDE TITELS VAN PARTNERS DIE DOOR ORIGIN GEDISTRIBUEERD WORDEN, VIRTUEEL GELD EN GAME TIME-CODES. UITSLUITEND GELDIG IN HET V.K., DUITSLAND, FRANKRIJK, SPANJE, ITALIË, PORTUGAL, IERLAND, BELGIË, NEDERLAND, RUSLAND, POLEN, DENEMARKEN, ZWEDEN, NOORWEGEN, FINLAND, MEXICO EN BRAZILIË. BEPERKT TOT ÉÉN AANBIEDING PER PERSOON. ZOLANG DE VOORRAAD STREKT. AANBIEDING MAG NIET WORDEN VERVANGEN, GERUILD, VERKOCHT OF VERZILVERD VOOR CONTANT GELD OF ANDERE GOEDEREN OF DIENSTEN. DE CODE IS NIET GELDIG IN COMBINATIE MET EEN ANDERE AANBIEDING, CADEAUBON, COUPON OF KORTING. VERZENDKOSTEN EN EVENTUELE BELASTINGEN ZIJN VOOR REKENING VAN DE KLANT. MEDEWERKERS VAN VERKOOPPUNTEN, DISTRIBUTIEPUNTEN EN ELECTRONIC ARTS INC., INCLUSIEF AGENTSCHAPPEN EN PARTNERS MOGEN GEEN GEBRUIK MAKEN VAN DEZE AANBIEDING. ONGELDIG INDIEN WETTELIJK VERBODEN, BELAST OF BEPERKT
Geen leuke aanbieding imo :(

Jorn1986 wijzigde deze reactie 08-12-2012 09:32 (79%)

• Cpt.Iglo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
Weet iemand een site waarop het verhaal (en de koppelingen tussen) alle delen van Crysis verteld wordt? Ik heb destijds Crysis 1 gekocht, maar direct daarna ben ik gestopt met gamen. Op dit moment wil ik dit toch weer wat meer gaan oppakken, alleen ben ik nu helemaal uit het verhaal! :P

Voor Crysis 1 heb ik al een site gevonden: klik, maar over Crysis 2 en eventueel 3 kan ik weinig vinden. Helemaal de link tussen het einde van deel 1 en deel 2 is mij niet duidelijk.

• Compizfox

Compizfox

I use Arch, btw

Ik zou je aanraden om deel 2 gewoon te gaan spelen, is leuk ;)

Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij ging aan het einde van Crysis, Prophet weer terug naar het eiland nadat die genuked was.

Aan het begin van Crysis 2 was Prophet geinfecteerd met het virus. Hij pleegde zelfmoord om de link tussen hem de Nanosuit te verbreken, zodat Alcatraz hem aan kon doen.
Maar uiteindelijk kwam het erop neer dat Prophet geintegreerd was in het pak, waardoor Alcatraz eigenlijk weer een beetje Prophet werd of zo. (Aan het eind tegen Rasch: "They call me Prophet".

• Cpt.Iglo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
^^ Bedankt, zover was ik inderdaad ook gekomen. Wat ik alleen jammer vind, is dat er (voor zover ik weet tenminste) geen vervolg komt op het einde van Crysis 1, waarin Nomad en Psycho(?) terug naar het eiland willen om Prophet te vinden. Hij duikt nu ineens op aan het begin van Crysis 2, wat voor mij wel een aantal vragen oproept. In eerste instantie dacht ik dat Warhead verder ging waar Crysis 1 opgehouden was, maar dit was meer een verhaal dat parallel liep aan deel 1.

Crysis 2 ga ik overigens zeker nog een keer halen, meer dan 15 euro hoeft deze nieuw al niet meer te kosten. :)

• The Grey
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15-03-2014
Er is een strip/verhaal iets waarin het verhaal van hoe het afloopt met Nomad Prophet en Psycho op het eiland wordt uitgelegd.
http://crysis.wikia.com/wiki/Crysis_Comic

Wel grappig, en dat Prophet 'fights off wave after wave' had een leuke game mod kunnen zijn!

• breaker.evert
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18-01 18:56
Ik vind dat de graphic niet mooi bij de screens. Dan vind ik Crysis 2 beter met ze graphic of word dit nog beter?

Ik wacht wel tot deze uit komt hopen dat deze beter word dan 2. Maar deel 1 was echt super.

• hifigamefreak
  • Laatst online: 17-01 20:13

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

Crysis 3 Open Beta

Zoals hier ook al gemeld, 2 weken open beta vanaf morgen! Enige wat je hoeft te doen is Origin geïnstalleerd te hebben en dan kan je meteen spelen morgen. Vanaf hoe laat is nog onduidelijk, eveneens is het onduidelijk of je op de PC kan pre-loaden wat bij de Alpha wel het geval was.

Zie ook het topic op MyCrysis: http://tinyurl.com/badyd3o

D3 Battlelog Hotslogs

• Gixxer17
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 07-11-2018
Volgens mij is het ook open beta op de 360, ga ik zeker weer spelen.
Tussen de potjes BF3 en MW3 door is Crysis zeker een leuke afwisseling.

Xbox: Gixxer17

• hifigamefreak
  • Laatst online: 17-01 20:13

hifigamefreak

aka C3rb3r7s

quote:
Gixxer17 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:54:
Volgens mij is het ook open beta op de 360, ga ik zeker weer spelen..
Ja, klopt. Zowel op de Xbox360 als op de PS3 is er tegelijkertijd met de PC versie ook een open beta. Wanneer die precies open gaan is ook nog onduidelijk, hopelijk wordt dat snel duidelijk.

D3 Battlelog Hotslogs

• -Bas
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 22-01 16:03
quote:
hifigamefreak schreef op maandag 28 januari 2013 @ 11:58:
[...]

Ja, klopt. Zowel op de Xbox360 als op de PS3 is er tegelijkertijd met de PC versie ook een open beta. Wanneer die precies open gaan is ook nog onduidelijk, hopelijk wordt dat snel duidelijk.
is al duidelijk :D

nieuws: Crysis 3 krijgt open multiplayer-bètatest van twee weken
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True